Nee die mensen hebben op dat moment niks misdaan (behalve achter een proxy zittenquote:Op maandag 10 september 2007 13:33 schreef Igen het volgende:
Nee, het gaat niet om het misbruiken van een proxy, maar om het gebruiken van een proxy. Als toevallig 10 mensen achter dezelfde proxy binnen dezelfde minuut een pagina op FOK! opvragen, wat me niet zo heel uitzonderlijk lijkt, moet dan die proxy worden geblokkeerd? Geeneen van die mensen heeft toch iets misdaan?
Ja daar zal je dus ook geen last van hebbenquote:Op maandag 10 september 2007 13:33 schreef Igen het volgende:Bovendien doet zo'n indexeer-programma in principe minder dan 1000 aanvragen per dag, dat is één pagina per 1,5 minuut.
Sterkquote:
Ik denk dat je die best moet kunnen blocken... 100 per minuut is een hoop en is zeker niet menselijkquote:Op maandag 10 september 2007 13:45 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Nee die mensen hebben op dat moment niks misdaan (behalve achter een proxy zitten). Maar dan zit jij met het probleem wat te doen met die 100 request per minuut van 1 IP af. Hoe bepaal je dat het een proxy is of een bot die asociaal bezig is? Dat is het probleem een beetje
[..]
Ja daar zal je dus ook geen last van hebben.
Ik denk dat sommige scholen en universiteiten dat wel halen in de pauze (ervan uitgaand dat ze een proxy gebruiken).quote:Op maandag 10 september 2007 14:00 schreef JortK het volgende:
[..]
Sterk
[..]
Ik denk dat je die best moet kunnen blocken... 100 per minuut is een hoop en is zeker niet menselijk
Ja maar dan zou je die proxies van die universiteiten kunnen ontblocken toch?quote:Op maandag 10 september 2007 14:28 schreef doka het volgende:
[..]
Ik denk dat sommige scholen en universiteiten dat wel halen in de pauze (ervan uitgaand dat ze een proxy gebruiken).
whehe, dat heb ik ook wel eens ja, maar ik ben nu met een online spel begonnen.quote:Op maandag 10 september 2007 13:59 schreef Mordreth het volgende:
tvp, gefeli enzo
Ik wil de laatste tijd donders graag wat maken, maar heb geen idee wat. Iemand hier die hulp kan gebruiken met een project?
ga monopoly bouwenquote:Op maandag 10 september 2007 13:59 schreef Mordreth het volgende:
tvp, gefeli enzo
Ik wil de laatste tijd donders graag wat maken, maar heb geen idee wat. Iemand hier die hulp kan gebruiken met een project?
Mwah zoek nog iets wat aan de hand van 3D bestanden een cartoon achtige header kan genereren aan de hand van de mee gegeven weer omstandig heden, en GPS coardinaten en de tijd. Alles netjes zoals het op die coardinaten in het echt ook zo isquote:Op maandag 10 september 2007 13:59 schreef Mordreth het volgende:
tvp, gefeli enzo
Dat betekent dat ik 17% van al m'n posts in deze reeks heb gemaaktquote:
ALTER TABLE ADD COLUMN?quote:Op maandag 10 september 2007 18:59 schreef The_Terminator het volgende:
Iemand een idee hoe ik een bestaande MySQL table kan updaten? Ik wil graag een extra kolom toevoegen zonder eerst de hele database te hoeven verwijderen en dan opnieuw aanmaken met de extra kolom.
Ik wil het gewoon via een scriptje aan kunnen passen zonder phpMyAdmin erbij te gebruiken. En thanks, ALTER TABLE heeft het gewenste effect gehad. Ik zat zelf al te zoeken op UPDATE TABLE, logisch dat ik daar niets zinnigs op vond.quote:Op maandag 10 september 2007 19:00 schreef JeRa het volgende:
[..]
ALTER TABLE ADD COLUMN?Of gewoon in phpMyAdmin de tabel aanpassen.
Een vlugge blik op deze pagina zal je waarschijnlijk snel helpen bij de SQL-vraagstukken van MySQLquote:Op maandag 10 september 2007 19:10 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik wil het gewoon via een scriptje aan kunnen passen zonder phpMyAdmin erbij te gebruiken. En thanks, ALTER TABLE heeft het gewenste effect gehad. Ik zat zelf al te zoeken op UPDATE TABLE, logisch dat ik daar niets zinnigs op vond.
Wat ik zelf meestal doe is als ik het niet 1 2 3 zelf weet. Het eerst in phpmyadmin te doen en daar de query uit jatten en die in me eigen code zettenquote:Op maandag 10 september 2007 19:10 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik wil het gewoon via een scriptje aan kunnen passen zonder phpMyAdmin erbij te gebruiken. En thanks, ALTER TABLE heeft het gewenste effect gehad. Ik zat zelf al te zoeken op UPDATE TABLE, logisch dat ik daar niets zinnigs op vond.
Kijk dat is een goede tipquote:Op dinsdag 11 september 2007 07:55 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Wat ik zelf meestal doe is als ik het niet 1 2 3 zelf weet. Het eerst in phpmyadmin te doen en daar de query uit jatten en die in me eigen code zetten.
Ergens het hoogste id opslaan...quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:07 schreef 9christensen het volgende:
Ik heb een vraagje over access.
Ik heb meerdere tabellen, deze wil ik graag gescheiden houden.
Iedere tabel heeft een kolom Artikelnr. Deze moet uniek zijn binnen alle tabellen. Dus Artikelnr moet doortellen tussen de verschillende tabellen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik weet niet of je met public/private vars werkt maar die werken niet onder php4. Verder zou ik gewoon een functie aanmaken die de variabele uitleest, wel zo mooiquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:44 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb iets vaag, wat lokaal (PHP 5) wel werkt, maar op m'n server (PHP 4) niet...
Ik heb een class die wat data uit een XML haalt, dit wordt in een array gezet. Als ik die print ("print_r($this->campaign);") krijg ik die netjes te zien. Als ik daarna in m'n script deze array print is die leeg ("print_r($feed->campaign);")
De volgorde is natuurlijk goed. Enig idee waarom zoiets gebeurt, en hoe ik dit op kan lossen?
Edit: ik heb hem nu global gemaakt, dan werkt het wel.... niet zo netjes, maar ja
Als ik het met een functie doe, kan ik er dan wel bij?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:08 schreef DionysuZ het volgende:
Ik weet niet of je met public/private vars werkt maar die werken niet onder php4. Verder zou ik gewoon een functie aanmaken die de variabele uitleest, wel zo mooi. print_r($feed->getcampaign());. Moet je natuurlijk wel de campaign returnen.
bijv in je class:quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:54 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Als ik het met een functie doe, kan ik er dan wel bij?
Morgen maar eens effe proberen
1 2 3 4 5 | public function set($parent, $key, $value) { $this->settings[$parent][$key] = $value; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | public function set($parent, $key, $value) { if($key == null) { $this->settings[$parent][] = $value; } else { $this->settings[$parent][$key] = $value; } } ?> |
Ja, dat snap ikquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:38 schreef DionysuZ het volgende:
bijv in je class:
function getCampaign() {
$result = $this->campaign;
return $result;
}
Nou, dit werkt dus niet?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:38 schreef DionysuZ het volgende:
function getCampaign() {
$result = $this->campaign;
return $result;
}
Nou laat je code eens zien dan =)quote:
In de handleiding staat het volgende:quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:04 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een functie om dingen aan een array toe te voegen :
[ code verwijderd ]
maar als ik nu een nummerieke index wil ($settings['global'][0]) hoe doe ik dat, behalve door een 0 op te geven aan $key;
heb het nu zo opgelost, maar ik vraag me af of het anders kan :
[ code verwijderd ]
Oftewel: zoals je het nu doet lijkt inderdaad de enige manier. Er is geen waarde voor $key te verzinnen die hetzelfde doet als [ ] noteren.quote:Using TRUE as a key will evaluate to integer 1 as key. Using FALSE as a key will evaluate to integer 0 as key. Using NULL as a key will evaluate to the empty string. Using the empty string as key will create (or overwrite) a key with the empty string and its value; it is not the same as using empty brackets.
Feitelijk hetzelfde als wat jij gepost had....quote:Op woensdag 12 september 2007 18:19 schreef DionysuZ het volgende:
Nou laat je code eens zien dan =)
Dus toch, precies wat ik vermoedde.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:19 schreef HuHu het volgende:
[..]
In de handleiding staat het volgende:
[..]
Oftewel: zoals je het nu doet lijkt inderdaad de enige manier. Er is geen waarde voor $key te verzinnen die hetzelfde doet als [ ] noteren.
Je hebt alles behalve waar het om gaatquote:Op donderdag 13 september 2007 16:41 schreef markiemark het volgende:
Hoe kom ik er achter hoeveel weken er in een jaar zitten? Ik wil daar een functie voor schrijven, maar weet niet hoe te beginnen.. Kan iemand me helpen?
[ code verwijderd ]
Zoiets dacht ik in ieder geval... ;-)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | function getWeeks($year){ $datum = mktime(0,0,0,12,31,$year); $datum = date("W", $datum); return $datum; } echo getWeeks(2007); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | function getWeeks($year){ $datum = mktime(0,0,0,12,31,$year); $datum = date("W", $datum); if ($datum == 01){ $day = 31; while($datum == 01){ $datum = mktime(0,0,0,12,$day,$year); $datum = date("W", $datum); $day--; } }else{ $datum = $datum; } return $datum; } echo getWeeks(2008); ?> |
ik zou $day de eerste keer op 30 zetten, anders doe je 2x dezelfde check. Detail, maar toch.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:10 schreef markiemark het volgende:
This will do...
[ code verwijderd ]
Beetje te ingewikkeld.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:10 schreef markiemark het volgende:
This will do...
[ code verwijderd ]
1 2 3 | return date("W", mktime(0, 0, 0, 12, 28, $year)); } |
zo leer je ook nog eens watquote:Op donderdag 13 september 2007 18:17 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Beetje te ingewikkeld.
Bij een ISO weeknummer geldt dat er in week 1 ten minste de 4 dagen in januari moeten liggen. Er kunnen dus maximaal 3 dagen van het vorige jaar in week 1 vallen. 4 januari valt altijd in de eeste week, 28 december valt altijd in de laatste week van het jaar.
[ code verwijderd ]
hee das cool! top man, even kleine functie aanpassen!quote:Op donderdag 13 september 2007 18:17 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Beetje te ingewikkeld.
Bij een ISO weeknummer geldt dat er in week 1 ten minste de 4 dagen in januari moeten liggen. Er kunnen dus maximaal 3 dagen van het vorige jaar in week 1 vallen. 4 januari valt altijd in de eeste week, 28 december valt altijd in de laatste week van het jaar.
[ code verwijderd ]
Eigenlijk zit hier gewoon het probleem natuurlijk.... of je zorgt dat het toch werkt zonder javascript, of je accepteert dat x-procent je applicatie niet kan gebruikenquote:Op donderdag 13 september 2007 19:15 schreef markiemark het volgende:
mijn applicatie gebruikt best veel javascript en werkt gewoon niet als dat niet geenabled is..
als je het serverside doet kan je het altijd checken, daarnaast zou je het als extra met javascript kunnen doen. Als javascript dan uitstaat is er niks aan de hand, dan gebeurt het altijd nog serverside... als javascript aanstaan werkt het nog beter, en gaan je serverside checks altijd goedquote:Op donderdag 13 september 2007 22:02 schreef markiemark het volgende:
ja op zich werkt het wel zonder javascript... maar ik wil iets maken dat zeer egbruiksvriendljk is, waardoor het product aantrekkelijk is. bijvoorbeeld validatie van een email adres.. dat heb ik liever voordat het formulier gesubmit wordt..
en zo zijn er nog meer dingen die ik graag met jd wil doen..
daar heb je natuurlijk wel een punt... ga met php ook nog maar wat validatie uitvoeren, omdat bijv email adres essentieel is om in te loggen..quote:Op donderdag 13 september 2007 22:08 schreef HuHu het volgende:
Validatie moet je sowieso dubbel uitvoeren: JavaScript en server-side. Mensen kunnen namelijk ook expres JavaScript uitschakelen en dan zou opeens de validatie weg zijn.
Sowieso dubbel vind ik wat ver gaan, maar in ieder geval niet op alleen JS vertrouwenquote:Op donderdag 13 september 2007 22:08 schreef HuHu het volgende:
Validatie moet je sowieso dubbel uitvoeren: JavaScript en server-side. Mensen kunnen namelijk ook expres JavaScript uitschakelen en dan zou opeens de validatie weg zijn.
Verder heeft iets van 0,001% van de gemiddelde gebruiker geen JavaScript, dus zo erg zal het ook niet zijn als het gebruiksgemak voor die ene persoon minder is.
En diegene die het uitgeschakeld heeft, weet daar waarschijnlijk zelf van, dus kan zelf zijn oplossingen zoekenquote:Op donderdag 13 september 2007 22:08 schreef HuHu het volgende:
Verder heeft iets van 0,001% van de gemiddelde gebruiker geen JavaScript, dus zo erg zal het ook niet zijn als het gebruiksgemak voor die ene persoon minder is.
voor de mobiele gebruiker komt er uiteraard een mobiele versie.. zonder javascriptquote:Op donderdag 13 september 2007 22:12 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Sowieso dubbel vind ik wat ver gaan, maar in ieder geval niet op alleen JS vertrouwen
Bij W3 staan statistieken over javascript aan of uit, er schijnt zo'n 6% te zijn zonder JS, ik vermoed dat die voornamelijk in de PDA's / GSM's / etc. zitten?
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
Ik weet nog van vroeger dat om de één of andere reden zo'n bewerking in SQL helemaal niet zo vanzelfsprekend lijkt als in een scripttaal als PHPquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:45 schreef SuperRembo het volgende:
UPDATE `users` SET `money`= `money` + 1000 WHERE `id`=7
Waarom zou je het anders willen doen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $artikelcode = $_POST['artikelcode']; $soort = $_POST['soort']; //uitlezen mysql_query("Select Concat(Tekst) as nieuwe_waarde From picklijst Where Artikelcode='$artikelcode' AND Soort='$soort'") or die (mysql_error()); $waarde = ??? //invoegen in nieuwe tabel mysql_query("INSERT INTO picklijst2 ( Artikelcode, Text, Soort) VALUES ('$artikelcode', '$waarde', '$soort');") or die (mysql_error()); ?> |
Serverside moet je sowieso je invoer controleren, maar dat lijkt me logisch. Clientside controleren is gewoon vriendelijker tegenover de gebruikers, zeker als niet alle gebruikers een snelle verbinding met de server hebben (en je kunt er over het algemeen niet vanuit gaan dat ze dat hebben).quote:Op donderdag 13 september 2007 22:12 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Sowieso dubbel vind ik wat ver gaan, maar in ieder geval niet op alleen JS vertrouwen
Het gaat dan natuurlijk ook vooral om de kwaadwillenden, die opzettelijk JavaScript uitschakelen om de validatie te omzeilen. Dus sowieso ALTIJD serverside valideren en desgewenst (met het oog op gebruiksvriendelijkheid) clientside.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:12 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Bij W3 staan statistieken over javascript aan of uit, er schijnt zo'n 6% te zijn zonder JS, ik vermoed dat die voornamelijk in de PDA's / GSM's / etc. zitten?
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
Je kan dat ook nog wel in 1 query doen zonder aparte query om de gegevens op te halen, maar gezien je (gebrek aan) PHP kennis lijkt me dat nog een brug te ver.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:05 schreef STi_Power het volgende:
Mensen ik zit met een lastig probleem (voor mij dan)
Ik wil uit een database gegevens samenvoegen (door middel van CONCAT) (2 velden samenvoegen) en deze weer in een nieuw tabel in de database stoppen (1 veld)
Hieronder is de code:
[ code verwijderd ]
Ik weet dus alleen niet hoe ik die "nieuwe_waarde" in een variabele kan stoppen zodat ik die voor de 2e query kan gebruiken.
Nog beter, bij iedere requestquote:Op zondag 16 september 2007 22:31 schreef Tiemie het volgende:
en de hash laat je b.v. na een week verlopen oid
Een nieuwe session ID voor elke request? Dat gaat nooit werken als er requests door elkaar lopen / meerdere tegelijk worden uitgevoerd.quote:Op zondag 16 september 2007 22:41 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nog beter, bij iedere request. Bij iedere request de hash checken en bij succes een nieuwe hash genereren en updaten.
kan wel toch? zie het probleem niet waarom het niet zou kunnen..quote:Op maandag 17 september 2007 00:09 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Een nieuwe session ID voor elke request? Dat gaat nooit werken als er requests door elkaar lopen / meerdere tegelijk worden uitgevoerd.
Stel, ik ben ingelogd op een forum met een per request veranderlijke session ID. Ik open twee topics tegelijk, typ twee replies in de verschillende schermen/tabs en verstuur beide formulieren (nagenoeg) tegelijk. Door elk request de session ID te veranderen zal nu één van de requests mislukken.quote:Op maandag 17 september 2007 10:56 schreef markiemark het volgende:
[..]
kan wel toch? zie het probleem niet waarom het niet zou kunnen..
alleen bij elke request een database update? lijkt me wat performance kosten..
ah ja ok.. dan klopt het inderdaad niet meer.. stom van me..quote:Op maandag 17 september 2007 11:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Stel, ik ben ingelogd op een forum met een per request veranderlijke session ID. Ik open twee topics tegelijk, typ twee replies in de verschillende schermen/tabs en verstuur beide formulieren (nagenoeg) tegelijk. Door elk request de session ID te veranderen zal nu één van de requests mislukken.
We maken er een apart topic van!quote:Op maandag 17 september 2007 13:43 schreef JeRa het volgende:
En het gaat ook fout als je op méér dan één plek tegelijk bent ingelogd of gebruik maakt van dezelfde sessie. Kom, laten we nog eens 10 situaties verzinnen!
let er wel op dat koekjes te 'jatten' zijn. Dus wellicht wil je nog een extra veld [ip] in je tabel maken en bij iedere request het ip adres checken. En daarnaast nog een [tijd] veldje zodat je de login kunt laten verlopen na een bepaalde tijd.quote:Op maandag 17 september 2007 15:59 schreef PiRANiA het volgende:
Goedgoed, ik maak dus een koekje op de client met daarin een hash.
Ik maak dus ff een tabel:
[id] - [userid] - [hash]
En als er een pagina wordt opgevraagd waar je voor ingelogged moet zijn, dan haal ik het koekje op, en log de user in...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | /* Timestamp = Dag 1 Days = Dagen in overzicht Day = Dagen waarop geklikt is Ma/ZO = Dagen die weergegeven worden (0 of 1) */ function GetDay($timestamp, $days, $day, $ma, $di, $wo, $do, $vr, $za, $zo) { //en toen :( return $timestamp; } ?> |
Dus als ik het goed begrijp wil je weten op welke dag je klikt als ZA en ZO uit staan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:34 schreef mooya het volgende:
Ik heb een PHP probleempje waar ik al tijden over na zit te denken, maar ik kom er niet uit.
Hopelijk kunnen jullie me een stap de goede richting op sturen..
Ik ben bezig om een planbord te maken, waarin je kan opgeven welke dagen zichtbaar zijn (Ma/Zo) en hoeveel dagen je in het overzicht wilt hebben.
Na het dubbelklikken op een datum is het de bedoeling dat je een afspraak kan aanpassen/aanmaken.
Hiervoor gebruik ik AJAX, zodat eerst gechecked wordt of er al een afspraak staat, en voor het berekenen van de datum waarop ge-dubbelkliklt is (adhv de MOUSE-X en MOUSE-Y Coördinaten)
Als je alle dagen weergeeft in het overzicht heb ik geen probleem, om de datum te achterhalen. Maar als je 30 dagen weergeeft, en je hebt de ZA en ZO uit staan wordt het een stuk lastiger.
Ik was een functie aan het maken, maar ik heb nog geen idee waar ik moet beginnen
[ code verwijderd ]
Beetje wazig verhaal geworden, maar ik hoop dat iemand me op weg kan helpel
klopt,quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:45 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wil je weten op welke dag je klikt als ZA en ZO uit staan?
je kunt toch ook door middel van loops doen die de divjes id's geven? een loop voor de x-as, en een loop voor de y-as?! lijkt me wel zo makkelijk..quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:12 schreef mooya het volgende:
omdat het geen table is, zijn dus allemaal divjes.
dit heb ik gedaan omdat:
Ik nu makkelijk de geplande taken weergeven in een div, over de andere divs heen,
en de planning kan overlappend zijn, en dat krijg je niet voor elkaar met tabellen.
dus mouse x/y leek me een goede oplossing![]()
1 2 3 4 5 6 7 | for($i=1; $i<=10; $i++){ for ($j=1; $j<=10; $j++){ echo "<div>X: ".$i." - Y: ".$j."</div>"; } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | echo "nn <!--Lijn Verticaal-->n"; echo " <div class="LineVertDag" style="left:0px"></div>n"; for($i = 0; $i <= ($_px['Uren']); $i++) { if ($_px['UurWidth'] >= 15) { if ( ($i % ($_GET['eind_uur'] - $_GET['begin_uur'])) == 0 ) { echo " <div class="LineVertDag" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n"; } else { echo " <div class="LineVertUur" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n"; } } else //alleen lijn per dag weergeven { if ( ($i % ($_GET['eind_uur'] - $_GET['begin_uur'])) == 0 ) { echo " <div class="LineVertDag" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n"; } } } ?> |
Waarom zou je zoiets niet voor elkaar kunnen krijgen met tabellen dan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:12 schreef mooya het volgende:
omdat het geen table is, zijn dus allemaal divjes.
dit heb ik gedaan omdat:
Ik nu makkelijk de geplande taken weergeven in een div, over de andere divs heen,
en de planning kan overlappend zijn, en dat krijg je niet voor elkaar met tabellen.
dus mouse x/y leek me een goede oplossing![]()
je moet html constructs gebruiken waar ze voor zijn. D.w.z. tabellen voor layout is not done maar tabellen voor tabulaire data wel. Hell, daar zijn ze voor bedoeld. En ze zijn gewoon goed op te maken. Verder zijn rowspan en colspan gewoon mogelijk in XHTML 1.0 dus kun je ook 'overlappingen' maken. Met gebruik van tabellen/css/javascript is een dergelijk systeem volgens mij best makkelijk in elkaar te zetten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:15 schreef markiemark het volgende:
divjes zijn geiler en tabellen zijn niet om op te maken.. maar je wordt niet gestraft als je ze gebruikt..
Voor tabulaire data zoals de inhoud van een kalender zijn tabellen prima.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:15 schreef markiemark het volgende:
divjes zijn geiler en tabellen zijn niet om op te maken.. maar je wordt niet gestraft als je ze gebruikt..
dat bedoel ik...quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:25 schreef JeRa het volgende:
[..]
Voor tabulaire data zoals de inhoud van een kalender zijn tabellen prima.
Rowspan kan idd wel, en dan voor elk uur bijv. één cel pakken.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:21 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
je moet html constructs gebruiken waar ze voor zijn. D.w.z. tabellen voor layout is not done maar tabellen voor tabulaire data wel. Hell, daar zijn ze voor bedoeld. En ze zijn gewoon goed op te maken. Verder zijn rowspan en colspan gewoon mogelijk in XHTML 1.0 dus kun je ook 'overlappingen' maken. Met gebruik van tabellen/css/javascript is een dergelijk systeem volgens mij best makkelijk in elkaar te zetten.
1 2 3 4 | echo("http://www.mijndomein.com/script.php"); <br /> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | class foo { public function bar($v = '') { static $value; if (!$v) { return $value; } $value = $v; // enz enz } } $henk = new foo(); $piet = new foo(); $henk->bar('Dit is een test'); $piet->bar('En dit is een tweede test'); echo $henk->bar() . '<br>'; echo $piet->bar(); /* Huidige Output: En dit is een tweede test En dit is een tweede test Naar mijn idee verwachte output: Dit is een test En dit is een tweede test */ ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |