Aerodynamica telt niet mee in deze, heet gaat om de reglementen.quote:Op donderdag 27 september 2007 18:57 schreef sanger het volgende:
Das vrij eenvoudig Kleffe Dop, vanwege de aerodynamica
Ik heb het al heel lang niet meer gezien eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:12 schreef infinium het volgende:
Die sjeik maktoum al maktoum ali maktoem maktoem alah maktoum is toch helemaal niet meer "de eigenaar" van de A1GP zogezegd?![]()
Ik meende dat ie het hele zooitje van de hand had gedaan?![]()
En er IS een topic voor, nu [inmiddels, dus]: [A1GP] Seizoen 2007-2008quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:08 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
RTL zegt dat het bevestigd is.
http://www.rtl.nl/(/sport(...)928_ferrari_deal.xml
![]()
Overigens is dat wel A1 nieuwtjes he
jij zal de kwali wel niet live gezien hebbenquote:Op zaterdag 29 september 2007 01:48 schreef Sally het volgende:
[..]
En er IS een topic voor nu: [A1GP] Seizoen 2007-2008
quote:Op zaterdag 29 september 2007 09:30 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
jij zal de kwali wel niet live gezien hebben![]()
David Purleyquote:Op donderdag 27 september 2007 13:13 schreef NED het volgende:
Qua G krachten iig niet. Robert had 75G op de pens.
Er is ergens halverwege vorige eeuw ofzo eentje geweest die dik over de 100 G gegaan is en het overleefd heeft. De naam ben ik even kwijt, maar dat zal sanger (of iemand anders hier) vast wel weten
Bronquote:Purley survived a deceleration rate 173 to 0 km/h in 66.0 cm in a crash during pre-qualifying for the 1977 British Grand Prix at Silverstone. This is equal to 178 g, which has been claimed to be the greatest g ever survived by a human.
Ik kan me zo voorstellen dat de sjeik eerder een kopje pepermuntthee kiest... I.p.v. een alcoholisch drankje?!quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:22 schreef infinium het volgende:
Hij heette trouwens voluit Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum
Wat een naam he
Het leek me trouwens best een gezellige kerel om zo ergens in de kroeg een pilsje mee te drinken; die sjeik. Volgens mij kon je daar best mee lachen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Liuzzi:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Googolplexian op 30-09-2007 13:50:38 ]Calm down, please!
Check je PM zometeen effe WESTquote:Op zondag 30 september 2007 14:29 schreef WEST het volgende:
offtopic: Voor het eerste topic in 2008 komt er een vernieuwde OP voor dit topic.
Ik heb sowieso nog wat plannen voor de komende winter maand.![]()
lijkt me ook McRae, want Coulthard ging met een speciale helm rijden ter ere van hemquote:Op maandag 1 oktober 2007 11:05 schreef LeXX het volgende:
Weet iemand waarom deze foto precies is gemaakt?
[afbeelding]
Ik gok ter nagedachtenis aan Colin Mcrae.
Colin McRea is/was een Schot...quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:47 schreef Atreidez het volgende:
Foto laat voornl. britse mensen zienIk zie bv. geen Alonso, maar wel Coulthard. Dus het is niet iets voor McLaren..
Was dit dan de 'handtekeningsessie' mss??quote:[...]
Ik hoop eik dat we na de race aanstaande weekend kunnen zien hoe iedereen zn handtekening op die helm zet, maar dat zal wel weer niet uitgezonden worden
Ik zie ook Renault-teamleden, en de man links komt me ook enorm bekend voor. Of is dat Jacky Eeckelaert?quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:47 schreef Atreidez het volgende:
Foto laat voornl. britse mensen zienIk zie bv. geen Alonso, maar wel Coulthard. Dus het is niet iets voor McLaren..
Lieve schat: dat bedoelde ik dus toch ook...quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:59 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik zie ook Renault-teamleden, en de man links komt me ook enorm bekend voor. Of is dat Jacky Eeckelaert?
Ook Toyota en Honda zijn vertegenwoordigd.
Sally: Schotland valt natuurlijk onder Groot Brittannie...
quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Lieve schat: dat bedoelde ik dus toch ook...
quote:Ralf: I'm leaving Toyota
Monday, 01, October, 2007, 14:20
Ralf Schumacher has announced on his official website that he is leaving Toyota at the end of the season after three years at the team.
The 32-year-old German driver’s future in Formula 1 beyond this season has been up in the air for some time, with Toyota confirming recently that it would not make a decision on its second driver for 2008 alongside Jarno Trulli until the end of the year.
However Schumacher says he has come to the decision to leave the team in search of a new challenge.
“I have myself decided that after three years at Toyota to go in search of a new challenge,” he was quoted as saying on his website.
He adds that he will hold conversations about his next destination in the coming weeks and will announce his future plans following the end of the current season.
No official announcement has yet been made from Toyota itself.
More to follow shortly…
Zie eerder Sutil richting Toyota gaan. Verwacht namelijk niet dat Alonso er zin in heeft om naar Ferrari te gaan. Daar krijgt hij toch niet zo snel de no1-status. Iets waar hij bij Renault veel meer kans op maakt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:55 schreef Bernard0s het volgende:
Goeie zaak dat Ralf weg is bij Toyota, hij presteerde niks meer. Toch Felipe naar Toyota toe dan misschien?
Jean Todt heeft verklaard dat Felipe volgend jaar gewoon voor Ferrari rijdt...quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:13 schreef sanger het volgende:
Albers, Sutil en Doornbos zijn in gesprek met Toyota. Massa is gesignaleerd bij het team.
Heeft Jean Todt ook al verklaard dat hij bij Ferrari blijft volgend jaar?quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:57 schreef Treveo het volgende:
[..]
Jean Todt heeft verklaard dat Felipe volgend jaar gewoon voor Ferrari rijdt...
denk dat doornbos nog een jaartje champcar er achterplakt, zodat hij meer kans maakt op de titel, nu bourdais naar toro rosso gaat.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:06 schreef Atreidez het volgende:
En Ralf naar de dtm zekerFelipe blijft gewoon bij Ferrari en Doornbos naar Toyota (wishfull thinking)
Naast Kovalainen?quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zie eerder Sutil richting Toyota gaan. Verwacht namelijk niet dat Alonso er zin in heeft om naar Ferrari te gaan. Daar krijgt hij toch niet zo snel de no1-status. Iets waar hij bij Renault veel meer kans op maakt.
wou net zeggen.., die nr1 status binnen renault is hij natuurlijk kwijt nuquote:
quote:Stepney book canned.
Tuesday, 2nd October 2007
Disgraced Ferrari man loses publishing deal for memoirs.
The much-anticipated 'tell-all' tale of life at Ferrari at the height of the recent Formula One espionage row may never be fully known, following the decision to pull Nigel Stepney's autobiography from publication.
Heralded as the inside story, the book - tentatively titled Red Mist - was to have hit the shelves early next year, but its prospective publisher - also called Red Mist - has since decided not to go ahead with the venture, but refused to give any reason for the turnaround.
The book had been expected to lift the lid on the spy scandal in which Stepney was implicated along with
McLaren designer Mike Coughlan, as well as chronicling the Briton's rise through the ranks from humble mechanic on the UK national scene to heading up raceday operations at the most famous team in Formula One.
Stepney is expected to now try to find an alternative outlet for his memoirs.
Als ze Trulli dan ook meteen meenemen zie ik graag 4 nieuwe rookies op de startgrid volgend jaar.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:59 schreef TJDoornbos het volgende:
RD zou idd praten met Toyota maar dat bericht is al tijdje oud.
Ralf uit de F1 zou een goeie zaak zijn zeker als hij Fisico mee neemt. Liefst ook Rubens maar die heeft een contract voor 2008![]()
Bron: http://www.racestart.nlquote:Neemt Ferrari Scuderia Toro Rosso over?
Het is in jaren niet zo spannend geweest tussen de teams van Scuderia Ferrari Marlboro en het Vodafone McLaren Mercedes team, zowel op als naast de baan zijn de teams in een felle strijd verwikkeld. Stepneygate en daarmee de constructeurstitel zijn naar Ferrari gegaan maar de coureurstitel lijkt naar Lewis Hamilton te gaan rijdend voor McLaren. Echter duikt alweer een nieuw probleem op, vanaf volgend jaar wil ProDrive mee gaan doen aan de Formule 1 en wel met een klantenchassis van McLaren. Ferrari kan natuurlijk niet achterblijven en lijkt nu Scuderia Toro Rosso te willen overnemen om bij te kunnen blijven met de ontwikkeling.
De situatie komt niet als een verassing, al sinds begin van het jaar is er veel te doen over de Super Aguri's SA07 die de Honda RA106 van vorig jaar zou zijn en de STR2 die een letterlijke kopie is van Red Bull's RB3. Uiteindelijk is deze zaak opgelost door het televisie geld dat de twee teams samen met Spyker behalen te delen door drie, hiermee is er echter nog geen einde gekomen aan het hele verhaal. Vanaf volgend seizoen zal het namelijk volgens het Concorde Agreement officieel toegestaan zijn om een klantenchassis in te zetten en daarmee staat de deur open voor nieuwe teams als ProDrive.
Gezien de testafspraken zal ProDrive daardoor samen met McLaren dubbel zoveel afstand mogen afleggen en daarmee beter doorontwikkelen en dat ziet de Scuderia natuurlijk niet zitten. Vandaar dat Ferrari samen met de Zuid Afrikaanse zakenman Tony Teixeira, Scuderia Toro Rosso overnemen om zo het zelfde truukje te bewerkstelligen. Deze geruchten worden mede versterkt door het feit dat Teixeira ook de eigenaar en de baas is van de A1GP welke in een ver gevorderd stadium is met Ferrari om voor 2008 een deal te maken over het leveren van zowel chassis' als motoren en de overname van STR zou hier ook deel van uitmaken. Gisteren was de officiele Safety Car tijdens de openingsrace van de A1GP in Zandvoort al een Ferrari 599GTB.
Mocht alles kloppen dan zou men niet raar op moeten kijken dat er volgend jaar vier Ferrari's en vier McLaren's op de startgrid staan.
Gooi Wurz er dan ook maar uitquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:25 schreef sanger het volgende:
Dus als ik het goed begrijp:Coulthard Fisichella Barrichello Ralf Schumacher Jarno Trulli
Dit artikel komt op mij niet bijster betrouwbaar over.....quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:25 schreef RBMaurice het volgende:
[..]
Bron: http://www.racestart.nl
Zou wel een stunt zijn, helaas gaat dit wel tegen het idee van het klantenchassis in, de bedoeling was dat onafhankelijke teams makkelijk de Formule 1 konden binnen komen met een klantenchassis. Helaas blijven ze zo niet erg onafhankelijk, eigenlijk klopt die testbeperking daarom ook niet, het doel van de FIA is de sport goedkoper maken maar de teams hebben het geld toch wel en vinden wel weer een andere manier om het uit te geven/verspillen![]()
Check (de edit)quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Gooi Wurz er dan ook maar uit
Het ligt weer niet aan Ferrari zelf, he. Op één of andere manier hadden ze gewoon niet door dat het regende.quote:Montezemolo wants apology
Tuesday, 02, October, 2007, 16:57
Ferrari president Luca di Montezemolo has demanded an apology from the FIA’s stewards after the Italian squad failed to receive tyre instructions prior to the Japanese Grand Prix.
Race control sent out emails to all teams before the race informing them that they must start on the extreme wet-weather tyres behind the safety car, but Ferrari didn’t receive this notification until after the race had started.
The Maranello outfit had already opted to start on the intermediate rubber and both Kimi Raikkonen and Felipe Massa were subsequently ordered to pit for the extreme wets – dropping both to the back and ending their hopes of winning the race.
The FIA accepted after the race that the email had been delayed in getting through to Ferrari and announced that, to avoid a repeat situation in the future, it would now issue both paper and electronic notices to teams.
However di Montezemolo is still unhappy with the race stewards and says he is waiting to hear an apology from them.
“It is unprofessional behaviour for which I expect an apology,” he was quoted as saying by Gazzetta dello Sport.
“Our drivers, in difficult conditions, drove very good races.
“Let’s see how it goes.
“Naturally I am not happy with the result, but I have spoken at length with [team boss Jean] Todt.
"The tyre choice was a gamble, but it started from the premise that Ferrari was not aware of the FIA’s decision.
“This is a negative aspect and I expect an apology from the stewards, who have acted very badly.
“Without this instruction from the FIA, other teams would also have started on intermediate tyres.”
Todt said in his post-race briefing that the team would not be making a protest following the confusion.
Di Montezemolo admits he may have taken the matter further, but says he trusts the team management’s decision.
“I would have preferred a different solution – I am not happy about this result,” he said.
“But I have the utmost faith in the [Ferrari] people who took those decisions at that point.”
Ferrari’s difficulties gave McLaren a clear run at victory in the rain-drenched race, with Lewis Hamilton ultimately coming out on top and moving to the brink of the world championship.
But the Ferrari president has reiterated his belief that a title victory for the Briton would be tainted by the espionage saga.
“I still think that in the spying affair it was a serious mistake not to disqualify the McLaren drivers as well [as the team],” Montezemolo said.
“It means that if Hamilton were to win the title he will win it partly thanks to Ferrari, because there is a lot of Ferrari in his car.”
En als enige team dachten ze dat het op zou drogen?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:36 schreef sanger het volgende:
Het is niet meer dan logisch. Ik heb zelfs het idee dat Ferrari wisselde zodra ze er vanaf wisten en dus een extra stop hebben moeten maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |