abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 september 2007 @ 00:15:28 #201
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_53559264
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:57 schreef sanger het volgende:
Das vrij eenvoudig Kleffe Dop, vanwege de aerodynamica
Aerodynamica telt niet mee in deze, heet gaat om de reglementen.
De reglementen schreven in '96 voor dat die randen zo hoog moesten zijn. Maar ergens sinds '96 is dat dus veranderd waardoor het in Australië '07 bijna kon gebeuren dat Alexander Wurz onthoofd werd.

Dan vraag ik me af waarom die randen weer lager mochten zijn. maarja...
  zaterdag 29 september 2007 @ 00:19:27 #202
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_53559355
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:12 schreef infinium het volgende:
Die sjeik maktoum al maktoum ali maktoem maktoem alah maktoum is toch helemaal niet meer "de eigenaar" van de A1GP zogezegd?

Ik meende dat ie het hele zooitje van de hand had gedaan?
Ik heb het al heel lang niet meer gezien eigenlijk.

"On 29 September, Sheikh Maktoum announced he was resigning his position as chairman and chief executive of the series, seeking to have his place taken by increased shareholder interests."
Ik houd m'n mond verder maar...
pi_53559413
Hij heette trouwens voluit Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum
Wat een naam he

Het leek me trouwens best een gezellige kerel om zo ergens in de kroeg een pilsje mee te drinken; die sjeik. Volgens mij kon je daar best mee lachen
  zaterdag 29 september 2007 @ 00:25:44 #204
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_53559486
Sowieso lijkt me z'n portomennee alleen al genoeg reden om 'm ook na de kroeg nog te vriend te houden.
pi_53559595
whehe

Ik naar naar bed, morgen vroeg op voor de qualify
pi_53560890
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:08 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

RTL zegt dat het bevestigd is.

http://www.rtl.nl/(/sport(...)928_ferrari_deal.xml



Overigens is dat wel A1 nieuwtjes he
En er IS een topic voor, nu [inmiddels, dus]: [A1GP] Seizoen 2007-2008

[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 29-09-2007 17:33:19 ([edit] dit alles voor de duidelijkheid ;) :+) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_53562550
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 01:48 schreef Sally het volgende:

[..]

En er IS een topic voor nu: [A1GP] Seizoen 2007-2008
jij zal de kwali wel niet live gezien hebben
pi_53567988
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:30 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

jij zal de kwali wel niet live gezien hebben
Welke qualy, de F1? Nee, niet live gezien. Die kijk ik nu op rtl-7. Dus shut up for now als het over de F1-kwalificatie gaat, svp...

Of bedoel je de qualy van de A1GP op Zandvoort, TJDoornbos?


Dit is toch nog steeds het F1-nieuwtjestopic?! Ik wees alleen op het bestaan van een A1GP-topic, dan kunnen we het hier het over nieuws uit de Formule 1-klasse houden en degenen die over de A1GP willen kletsen kunnen in het andere topic terecht.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_53573876
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:13 schreef NED het volgende:
Qua G krachten iig niet. Robert had 75G op de pens.

Er is ergens halverwege vorige eeuw ofzo eentje geweest die dik over de 100 G gegaan is en het overleefd heeft. De naam ben ik even kwijt, maar dat zal sanger (of iemand anders hier) vast wel weten
David Purley
quote:
Purley survived a deceleration rate 173 to 0 km/h in 66.0 cm in a crash during pre-qualifying for the 1977 British Grand Prix at Silverstone. This is equal to 178 g, which has been claimed to be the greatest g ever survived by a human.
Bron
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_53574220
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:22 schreef infinium het volgende:
Hij heette trouwens voluit Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum
Wat een naam he

Het leek me trouwens best een gezellige kerel om zo ergens in de kroeg een pilsje mee te drinken; die sjeik. Volgens mij kon je daar best mee lachen
Ik kan me zo voorstellen dat de sjeik eerder een kopje pepermuntthee kiest... I.p.v. een alcoholisch drankje?!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_53574332
Die was het ja.

Zijn er beelden van die crash?
pi_53574883
Kan zo snel geen beelden vinden, maar hier is een foto van de LEC na de crash.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_53575340
Oefff, die zit goed in elkaar zeg
pi_53587401
Vettel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liuzzi:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door Googolplexian op 30-09-2007 13:50:38 ]
Calm down, please!
  zondag 30 september 2007 @ 14:29:55 #216
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53589058
offtopic: Voor het eerste topic in 2008 komt er een vernieuwde OP voor dit topic.
Ik heb sowieso nog wat plannen voor de komende winter maand.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53592614
Spyker nu dus één punt

Ten koste van Torro Rosso.

=> http://www.formula1.com/news/headlines/2007/9/6905.html
  maandag 1 oktober 2007 @ 08:17:24 #218
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53608889
quote:
Op zondag 30 september 2007 14:29 schreef WEST het volgende:
offtopic: Voor het eerste topic in 2008 komt er een vernieuwde OP voor dit topic.
Ik heb sowieso nog wat plannen voor de komende winter maand.
Check je PM zometeen effe WEST
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53611796
Weet iemand waarom deze foto precies is gemaakt?

Ik gok ter nagedachtenis aan Colin Mcrae.


Om toch in het nieuws te blijven:

FIA past informatievoorziening teams aan
pi_53616123
Foto laat voornl. britse mensen zien Ik zie bv. geen Alonso, maar wel Coulthard. Dus het is niet iets voor McLaren..
Where facts are few, experts are many.
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:53:05 #221
34586 kepler
No bounce, no play
pi_53616266
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:05 schreef LeXX het volgende:
Weet iemand waarom deze foto precies is gemaakt?
[afbeelding]
Ik gok ter nagedachtenis aan Colin Mcrae.
lijkt me ook McRae, want Coulthard ging met een speciale helm rijden ter ere van hem
The line is a dot to you!
pi_53616270
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:47 schreef Atreidez het volgende:
Foto laat voornl. britse mensen zien Ik zie bv. geen Alonso, maar wel Coulthard. Dus het is niet iets voor McLaren..
Colin McRea is/was een Schot...
NL-wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Colin_McRae
EN-wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Colin_McRae

Check out de post van NED: plaatje van de bewuste helm is hetzelfde!
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 25 het einde is in zicht

Ik quote even een stukkie uit de post van NED:
quote:
[...]
Ik hoop eik dat we na de race aanstaande weekend kunnen zien hoe iedereen zn handtekening op die helm zet, maar dat zal wel weer niet uitgezonden worden
Was dit dan de 'handtekeningsessie' mss??
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_53616462
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:47 schreef Atreidez het volgende:
Foto laat voornl. britse mensen zien Ik zie bv. geen Alonso, maar wel Coulthard. Dus het is niet iets voor McLaren..
Ik zie ook Renault-teamleden, en de man links komt me ook enorm bekend voor. Of is dat Jacky Eeckelaert?
Ook Toyota en Honda zijn vertegenwoordigd.

Sally: Schotland valt natuurlijk onder Groot Brittannie...
pi_53616605
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:59 schreef LeXX het volgende:

[..]

Ik zie ook Renault-teamleden, en de man links komt me ook enorm bekend voor. Of is dat Jacky Eeckelaert?
Ook Toyota en Honda zijn vertegenwoordigd.

Sally: Schotland valt natuurlijk onder Groot Brittannie...
Lieve schat: dat bedoelde ik dus toch ook...

[ Bericht 8% gewijzigd door Sally op 01-10-2007 14:09:35 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_53617314
Veel van die jongens die met t circus meereizen kunnen niet naar de begravenis. Ze blijven tenslotte in die regionen voor de race in China. Denk dat het daar mee te maken heeft voornamelijk
Where facts are few, experts are many.
pi_53617898
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:03 schreef Sally het volgende:

[..]

Lieve schat: dat bedoelde ik dus toch ook...
pi_53619163
quote:
Ralf: I'm leaving Toyota
Monday, 01, October, 2007, 14:20

Ralf Schumacher has announced on his official website that he is leaving Toyota at the end of the season after three years at the team.

The 32-year-old German driver’s future in Formula 1 beyond this season has been up in the air for some time, with Toyota confirming recently that it would not make a decision on its second driver for 2008 alongside Jarno Trulli until the end of the year.

However Schumacher says he has come to the decision to leave the team in search of a new challenge.

“I have myself decided that after three years at Toyota to go in search of a new challenge,” he was quoted as saying on his website.

He adds that he will hold conversations about his next destination in the coming weeks and will announce his future plans following the end of the current season.

No official announcement has yet been made from Toyota itself.


More to follow shortly…
Calm down, please!
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:55:37 #228
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_53619570
Goeie zaak dat Ralf weg is bij Toyota, hij presteerde niks meer. Toch Felipe naar Toyota toe dan misschien?
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_53619725
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:55 schreef Bernard0s het volgende:
Goeie zaak dat Ralf weg is bij Toyota, hij presteerde niks meer. Toch Felipe naar Toyota toe dan misschien?
Zie eerder Sutil richting Toyota gaan. Verwacht namelijk niet dat Alonso er zin in heeft om naar Ferrari te gaan. Daar krijgt hij toch niet zo snel de no1-status. Iets waar hij bij Renault veel meer kans op maakt.
pi_53619800
En Ralf naar de dtm zeker Felipe blijft gewoon bij Ferrari en Doornbos naar Toyota (wishfull thinking)
Where facts are few, experts are many.
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:13:37 #231
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53619958
Albers, Sutil en Doornbos zijn in gesprek met Toyota. Massa is gesignaleerd bij het team.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:57:57 #232
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53625120
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:13 schreef sanger het volgende:
Albers, Sutil en Doornbos zijn in gesprek met Toyota. Massa is gesignaleerd bij het team.
Jean Todt heeft verklaard dat Felipe volgend jaar gewoon voor Ferrari rijdt...
pi_53627258
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:57 schreef Treveo het volgende:

[..]

Jean Todt heeft verklaard dat Felipe volgend jaar gewoon voor Ferrari rijdt...
Heeft Jean Todt ook al verklaard dat hij bij Ferrari blijft volgend jaar?
Hij schijnt wat mot te hebben. Ik denk dat Toyota niet eens een ondenkbare optie is. Niet in de laatste plaats vanwege Ove Andersson, die banden heeft met Toyota. Todt en Andersson kennen elkaar nog van de Rallysport...
Ferrari begint uit elkaar te vallen, Schumacher als eerste, Brawn als tweede. Zou Todt de derde worden?
pi_53627349
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:06 schreef Atreidez het volgende:
En Ralf naar de dtm zeker Felipe blijft gewoon bij Ferrari en Doornbos naar Toyota (wishfull thinking)
denk dat doornbos nog een jaartje champcar er achterplakt, zodat hij meer kans maakt op de titel, nu bourdais naar toro rosso gaat.
pi_53629557
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:03 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zie eerder Sutil richting Toyota gaan. Verwacht namelijk niet dat Alonso er zin in heeft om naar Ferrari te gaan. Daar krijgt hij toch niet zo snel de no1-status. Iets waar hij bij Renault veel meer kans op maakt.
Naast Kovalainen?
Calm down, please!
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:57:11 #236
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_53630188
Ik denk zowieso dat er geen Nederlander bij Toyota zal gaan rijden. Nederland is een te kleine en niet interessant markt voor Toyota, daarom zullen ze geen coureur uit NL nodig hebben. Ik zie Sato ook nog wel kans maken trouwens, ondanks het feit dat hij het laatste seizoensdeel niet echt heel goed op dreef meer is.

Sutil zou natuurlijk ook goed kunnen, heel misschien zelfs Glock nog wel.

Veel zal afhangen van het besluit van Alonso denk ik. Laten we in ieder geval hopen dat er volgend jaar tenminste 1 Nederlander in de F1 zit. Oh ja trouwens; over 2 jaar misschien wel Carlo van Dam, die gaat wss GP2 rijden komend seizoen.
Nulla Tenaci Invia Est Via
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 05:29:39 #237
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53632871
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:41 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Naast Kovalainen?
wou net zeggen.., die nr1 status binnen renault is hij natuurlijk kwijt nu
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53634505
Maffia at work:
quote:
Stepney book canned.
Tuesday, 2nd October 2007
Disgraced Ferrari man loses publishing deal for memoirs.

The much-anticipated 'tell-all' tale of life at Ferrari at the height of the recent Formula One espionage row may never be fully known, following the decision to pull Nigel Stepney's autobiography from publication.

Heralded as the inside story, the book - tentatively titled Red Mist - was to have hit the shelves early next year, but its prospective publisher - also called Red Mist - has since decided not to go ahead with the venture, but refused to give any reason for the turnaround.

The book had been expected to lift the lid on the spy scandal in which Stepney was implicated along with
McLaren designer Mike Coughlan, as well as chronicling the Briton's rise through the ranks from humble mechanic on the UK national scene to heading up raceday operations at the most famous team in Formula One.

Stepney is expected to now try to find an alternative outlet for his memoirs.
Calm down, please!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:59:58 #239
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_53638396
RD zou idd praten met Toyota maar dat bericht is al tijdje oud.

Ralf uit de F1 zou een goeie zaak zijn zeker als hij Fisico mee neemt. Liefst ook Rubens maar die heeft een contract voor 2008
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:10:11 #240
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_53638623
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:59 schreef TJDoornbos het volgende:
RD zou idd praten met Toyota maar dat bericht is al tijdje oud.

Ralf uit de F1 zou een goeie zaak zijn zeker als hij Fisico mee neemt. Liefst ook Rubens maar die heeft een contract voor 2008
Als ze Trulli dan ook meteen meenemen zie ik graag 4 nieuwe rookies op de startgrid volgend jaar.

Wishful thinking...
pi_53638803
En Coulthard dan?
Calm down, please!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:25:13 #242
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53638932
Dus als ik het goed begrijp:

  • Coulthard
  • Fisichella
  • Barrichello
  • Ralf Schumacher
  • Jarno Trulli
  • Alexander Wurz

    [ Bericht 7% gewijzigd door sanger op 02-10-2007 13:34:34 ]
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_53638938
    quote:
    Neemt Ferrari Scuderia Toro Rosso over?
    Het is in jaren niet zo spannend geweest tussen de teams van Scuderia Ferrari Marlboro en het Vodafone McLaren Mercedes team, zowel op als naast de baan zijn de teams in een felle strijd verwikkeld. Stepneygate en daarmee de constructeurstitel zijn naar Ferrari gegaan maar de coureurstitel lijkt naar Lewis Hamilton te gaan rijdend voor McLaren. Echter duikt alweer een nieuw probleem op, vanaf volgend jaar wil ProDrive mee gaan doen aan de Formule 1 en wel met een klantenchassis van McLaren. Ferrari kan natuurlijk niet achterblijven en lijkt nu Scuderia Toro Rosso te willen overnemen om bij te kunnen blijven met de ontwikkeling.

    De situatie komt niet als een verassing, al sinds begin van het jaar is er veel te doen over de Super Aguri's SA07 die de Honda RA106 van vorig jaar zou zijn en de STR2 die een letterlijke kopie is van Red Bull's RB3. Uiteindelijk is deze zaak opgelost door het televisie geld dat de twee teams samen met Spyker behalen te delen door drie, hiermee is er echter nog geen einde gekomen aan het hele verhaal. Vanaf volgend seizoen zal het namelijk volgens het Concorde Agreement officieel toegestaan zijn om een klantenchassis in te zetten en daarmee staat de deur open voor nieuwe teams als ProDrive.

    Gezien de testafspraken zal ProDrive daardoor samen met McLaren dubbel zoveel afstand mogen afleggen en daarmee beter doorontwikkelen en dat ziet de Scuderia natuurlijk niet zitten. Vandaar dat Ferrari samen met de Zuid Afrikaanse zakenman Tony Teixeira, Scuderia Toro Rosso overnemen om zo het zelfde truukje te bewerkstelligen. Deze geruchten worden mede versterkt door het feit dat Teixeira ook de eigenaar en de baas is van de A1GP welke in een ver gevorderd stadium is met Ferrari om voor 2008 een deal te maken over het leveren van zowel chassis' als motoren en de overname van STR zou hier ook deel van uitmaken. Gisteren was de officiele Safety Car tijdens de openingsrace van de A1GP in Zandvoort al een Ferrari 599GTB.

    Mocht alles kloppen dan zou men niet raar op moeten kijken dat er volgend jaar vier Ferrari's en vier McLaren's op de startgrid staan.
    Bron: http://www.racestart.nl

    Zou wel een stunt zijn, helaas gaat dit wel tegen het idee van het klantenchassis in, de bedoeling was dat onafhankelijke teams makkelijk de Formule 1 konden binnen komen met een klantenchassis. Helaas blijven ze zo niet erg onafhankelijk, eigenlijk klopt die testbeperking daarom ook niet, het doel van de FIA is de sport goedkoper maken maar de teams hebben het geld toch wel en vinden wel weer een andere manier om het uit te geven/verspillen
    pi_53639021
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 13:25 schreef sanger het volgende:
    Dus als ik het goed begrijp:

  • Coulthard
  • Fisichella
  • Barrichello
  • Ralf Schumacher
  • Jarno Trulli
  • Gooi Wurz er dan ook maar uit
    Calm down, please!
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:34:07 #245
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53639135
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 13:25 schreef RBMaurice het volgende:

    [..]

    Bron: http://www.racestart.nl

    Zou wel een stunt zijn, helaas gaat dit wel tegen het idee van het klantenchassis in, de bedoeling was dat onafhankelijke teams makkelijk de Formule 1 konden binnen komen met een klantenchassis. Helaas blijven ze zo niet erg onafhankelijk, eigenlijk klopt die testbeperking daarom ook niet, het doel van de FIA is de sport goedkoper maken maar de teams hebben het geld toch wel en vinden wel weer een andere manier om het uit te geven/verspillen
    Dit artikel komt op mij niet bijster betrouwbaar over.....

  • Er is nog altijd geen beklonken deal tussen Spyker, STR en Super Aguri en ik betwijfel of die er nog wel komt nu Spyker 9de staat in het WK.
  • Voor volgend seizoen is er nog altijd GEEN Concorde Agreement. Het seizoen zal waarschijnlijk van start gaan op basis van de huidige Concorde Agreement. Dat is ook de reden dat de onderhandelingen tussen McLaren en Prodrive stilstaan. Waarschijnlijk wordt er pas na 9 oktober verder gekeken voor een nieuwe Concorde Agreement.
  • Er is nergens bevestigd dat Teizeira met Ferrari aan het onderhandelen is voor de A1GP. Die geruchten zijn alleen gebaseerd op het feit dat er Ferrari personeel aanwezig was bij de A1 test in Silverstone en de pace-car een Ferrari is.

    [ Bericht 18% gewijzigd door sanger op 02-10-2007 13:47:24 ]
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:39:34 #246
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53639291
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 13:29 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Gooi Wurz er dan ook maar uit
    Check (de edit)
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_53639336
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 13:39 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Check (de edit)
    Calm down, please!
    pi_53661403
    quote:
    Montezemolo wants apology
    Tuesday, 02, October, 2007, 16:57

    Ferrari president Luca di Montezemolo has demanded an apology from the FIA’s stewards after the Italian squad failed to receive tyre instructions prior to the Japanese Grand Prix.

    Race control sent out emails to all teams before the race informing them that they must start on the extreme wet-weather tyres behind the safety car, but Ferrari didn’t receive this notification until after the race had started.

    The Maranello outfit had already opted to start on the intermediate rubber and both Kimi Raikkonen and Felipe Massa were subsequently ordered to pit for the extreme wets – dropping both to the back and ending their hopes of winning the race.

    The FIA accepted after the race that the email had been delayed in getting through to Ferrari and announced that, to avoid a repeat situation in the future, it would now issue both paper and electronic notices to teams.

    However di Montezemolo is still unhappy with the race stewards and says he is waiting to hear an apology from them.

    “It is unprofessional behaviour for which I expect an apology,” he was quoted as saying by Gazzetta dello Sport.
    “Our drivers, in difficult conditions, drove very good races.
    “Let’s see how it goes.

    “Naturally I am not happy with the result, but I have spoken at length with [team boss Jean] Todt.
    "The tyre choice was a gamble, but it started from the premise that Ferrari was not aware of the FIA’s decision.
    “This is a negative aspect and I expect an apology from the stewards, who have acted very badly.
    “Without this instruction from the FIA, other teams would also have started on intermediate tyres.”

    Todt said in his post-race briefing that the team would not be making a protest following the confusion.

    Di Montezemolo admits he may have taken the matter further, but says he trusts the team management’s decision.

    “I would have preferred a different solution – I am not happy about this result,” he said.
    “But I have the utmost faith in the [Ferrari] people who took those decisions at that point.”

    Ferrari’s difficulties gave McLaren a clear run at victory in the rain-drenched race, with Lewis Hamilton ultimately coming out on top and moving to the brink of the world championship.

    But the Ferrari president has reiterated his belief that a title victory for the Briton would be tainted by the espionage saga.

    “I still think that in the spying affair it was a serious mistake not to disqualify the McLaren drivers as well [as the team],” Montezemolo said.

    “It means that if Hamilton were to win the title he will win it partly thanks to Ferrari, because there is a lot of Ferrari in his car.”
    Het ligt weer niet aan Ferrari zelf, he. Op één of andere manier hadden ze gewoon niet door dat het regende.
    Ik zie andere teams al een excuus eisen van de FIA. Zegt toch wel wat over de politieke positie van Ferrari.
    Calm down, please!
      woensdag 3 oktober 2007 @ 09:36:36 #249
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53661433
    Het is niet meer dan logisch. Ik heb zelfs het idee dat Ferrari wisselde zodra ze er vanaf wisten en dus een extra stop hebben moeten maken.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_53661500
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 09:36 schreef sanger het volgende:
    Het is niet meer dan logisch. Ik heb zelfs het idee dat Ferrari wisselde zodra ze er vanaf wisten en dus een extra stop hebben moeten maken.
    En als enige team dachten ze dat het op zou drogen?
    Stel nou dat de Fia de intermediates niet verboden had ... dan hadden ze toch nog steeds achteraan gereden?

    Todt dient geen protest in ... Monty overruled dat en gaat miepen.
    Calm down, please!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')