abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 15:05:53 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_52917618
Voetbalwonderen zijn de wereld nog niet uit. Het kleine NIVO Sparta uit Zaltbommel heeft voor het eerst in haar 54jarig bestaan de hoofdklasse bereikt. NIVO betekent Na Inspanning Volgt Ontspanning. Maar 50 jaar lang hebben we het omgedraaid. Eerst de leut daarna het presteren. De laatste jaren is er een kentering gekomen. In 8 jaar tijd zijn we van 4de naar nu dus de hoofdklasse gegaan. De lol en leut is er nog steeds. De drankvoorraad was vorige week in de rust op. We speelden op neutraal terrein, wisten zij veel wat suporter zijn van NIVO inhoudt.

NIVO is een club waarvan altijd werd gezegd dat ze technisch zijn, mooi voetbal spelen maar als het er op aankomt met een schoon broekje het veld af willen stappen. Ze hadden nog gelijk ook. Ik heb zelf 12 jaar in het eerste gespeeld. Kan me niet herinneren ooit gekopt te hebben, je haar gaat dan in de war, en een sliding was voor de boeren hier in de buurt. Er gaan geruchten dat onze materiaalman na afloop de tenues met modder besmeurde anders geloofde de wasvrouw niet dat er in gevoetbald was.

Ik heb dus niet hoger dan 3de klas gespeeld, net zoals de meeste ex-spelers. Er kwamen ook nooit voetballers van buitenaf naar onze club. Ja een paar, maar die kwamen meer omdat ze leraar of Advocaat waren, vanwegen de leuke sfeer. De laatse paar jaar hebben we een trainer die veel connecties heeft all over the place. Weet spelers te lokken met een gratis abonement voor McDonalds of Diergaarden Emmen. Zo kwamen de ex-profs Roberto Verhagen en Patrick Peelen. Het mooie is dat dat juist spelers zijn die de jongere garde weet te stimuleren. En onze jeugd ging er in mee. Nu is het op vrijdagavond naar de sauna ipv naar de kroeg.

Maar de grootste held is Theo van Geffen. Komt uit de buurt van den Bosch is 37 jaar oud en op een prettige manier zo gek als een deur. Romario heeft er 1000 gemaakt, het zal me niet verbazen als Theo in de buurt komt. Speelt nu drie jaar bij ons en ik weet zeker dat er geen speler in de geschiedenis zo populair is geweest.

Vandaag speelden we de allerbeslissende wedstrijd tegen SC Voorland uit Amsterdam. Maar Theo heeft in 4 maanden maar 60 minuten kunnen spelen door een zware blessure en zat dus op de bank. 80 minuten gespeeld. Theo met blauwe brace om zijn knie gaat warm lopen. Na een minuut warmlopen vindt ie het genoeg. En wilt erin. Aldus geschiedt. Verlengingen. De vaste kern schandeert de naam Theo. Theo zwaait en lacht wat besmeukt knipogend naar ons.
Tot de 114de minuut een verre bal achter de verdediging van Voorland. Theo had zich weer eens verscholen achter de rug van de 20 centimeter grotere voorstopper. De keeper loopt uit. En met zijn knipoog oog ziet ie zijn kans waar. Buitenkant voet over de doelman.

Euforie onder de 800 suporters van NIVO Sparta. Theo zijn shirt uit, Tong gooit zijn bier in de lucht, iets zeldzaams, en de scheidsrechter wijst naar de middenstip. Wat volgt zijn loodzware 6 minuten.
En dan het laatste fluitje van de scheids. Tong rent het veld in en was eerder bij Theo dan z'n eigen coach. Ik ben nog bek af. 'Theo je bent een held' riep ik terwijl mijn broer mij weer om de nek vloog.
Legendarische wedstrijd voor zo maar een klein clubje in de Bommelerwaard.

Volgend jaar Ijsselmeervogels - NIVO Sparta.

Karel onze 75jarige oud-grensrechter zal met Sijmen onze 75jarige oud trainer daar op de tribune zitten. En zeggen 'Sijm, wat mooi dat we dit nog mogen meemaken.'

Hier weer verder met de avonturen van een klein clubje in het grote voetballandschap.

Eerste deeltje : NIVO Sparta, de nieuwste hoofdklasser.

[ Bericht 2% gewijzigd door tong80 op 03-09-2007 15:18:06 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 15:08:08 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_52917664
Geen punten maar wel goede indruk bij debuut
door Wout Pluijmert

Maandag 3 september 2007 - ZALTBOMMEL - Ruim 500 belangstellenden waren op het eerste optreden van Nivo Sparta in de hoofdklasse afgekomen. Bij de entree hing een andere sfeer dan vorig jaar. Kassier Bronno Roemers hield zich nadrukkelijk bezig met het innen van de entreegelden.

Zo’n vijfhonderd bezoekers zagen Nivo Sparta de eerste wedstrijd in de hoofdklasse met 0-2 verliezen van het Zeeuwse Hoek.

Door de toegangsprijs van 6 euro, die bij alle hoofdklassers geldt, loopt de kas snel vol. Nivo Sparta rekent dit seizoen voorzichtig op ruim 15.000 euro aan entreegelden. Bij de cornervlag stond Daan de Bruin van De Spartanen, de groep van 36 sponsors die de club meer armslag geeft. ,,Ik volg Nivo al meer dan twintig jaar. Met een ploegje zijn wij uit en thuis van de partij. De hoofdklasse is natuurlijk formidabel. Misschien gaan wij straks wel met twee bussen naar de uitwedstrijden!".De ontvangst van gasten, sponsors, arbitrage en spelers kreeg ook al een impuls. Het arbitrale trio werd door scheidsrechterbegeleider Aart van Hees ontvangen. Vanaf de gereserveerde parkeerplaats kon het trio door een speciaal gecreëerde doorgang in het hek de accommodatie betreden.

In de tot businessclub omgetoverde bestuursruimte, legden de gastvrouwen Arda en Rianne de sponsors in de watten. Voorzitter Peter Remie keek tevreden rond. ,,De goede voorbereiding heeft vruchten afgeworpen. Wij zijn natuurlijk een heel bescheiden hoofdklasser maar voldoen wel aan alle gestelde eisen van de KNVB." Wim (Opa) Gevers wilde de eerste wedstrijd van 'zijn' Nivo Sparta ook niet missen. 98 jaar is hij inmiddels. Gevers genoot vanaf zijn plaatsje in de bestuurskamer. Al werd het dan 0-2 voor Hoek.

Het grappige van de foto is dat de meest rechtse oud-NIVO-1 speler Ton van den Hoek is.

De man met de armen omhoog kwam ooit van onze vijand VV Zaltbommel naar NIVO Sparta. Is inmiddels een echte Spartaan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52917834
Overloper dat ie is!
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 15:19:16 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_52917906
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:16 schreef Yeahinho het volgende:
Overloper dat ie is!
Wouter was één van de eersten die de juiste keuze maakte. Er volgden er nog tientallen de afgelopen jaren.

pi_52925746
Twee NIVO-topic. Op naar de 100

Maakt Dick zich al zorgen?
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 september 2007 @ 01:03:17 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_52929860
Dick was voor de wedstrijd nog vol goede moed. Stond bij de middellijn omdat ie altijd achter het doel van de tegenpartij gaat staan. Ik ben hem daarna uit het oog verloren

pi_52942388
Aankomend weekend een cruciale pot tong, tegen medepromovendus LRC Leerdam. Ga je mee met de bus?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 september 2007 @ 19:52:49 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_52942753
Nee ik rij gewoon met de auto mee. De bus komt er pas bij verre uitwedstrijden. Maar ik zei het voor het begin al. De tweede wedstrijd wordt cruciaal. Dan weten waar we staan. Hoek was vorig jaar zesde maar heeft zo ingekocht dat het een kampioenskandidaat is. En de derde wedstrijd is tegen Nunspeet. Een potentiele subtopper. Doen we het dan goed is er perspectief.

pi_52942863
Nou ja, Hoek kampioenskandidaat gaat ook weer wat ver. Van wat ze gehaald hebben is eigenlijk alleen John Schot maar een bewezen topper en mag je wat van die Imagbudu verwachten. Maar goed, top 5 kunnen ze spelen.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 september 2007 @ 20:02:21 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_52942953
Ik heb Schot gezien. Dat is een wereldspeler. Die gaat Hoek naar de top brengen.

pi_52943003
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:02 schreef tong80 het volgende:
Ik heb Schot gezien. Dat is een wereldspeler. Die gaat Hoek naar de top brengen.

Buiten het veld is ie al even onnavolgbaar.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 september 2007 @ 20:05:55 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_52943044
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:04 schreef methodmich het volgende:

[..]

Speler naar mijn hart dus

pi_52945899
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:04 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat vraagt om smeuïge details, mich.
pi_52956739
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:58 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, Hoek kampioenskandidaat gaat ook weer wat ver. Van wat ze gehaald hebben is eigenlijk alleen John Schot maar een bewezen topper en mag je wat van die Imagbudu verwachten. Maar goed, top 5 kunnen ze spelen.
Hoek geldt ook niet echt als kampioenskandidaat. Twee jaar terug vlogen ze er trouwens als kampioenskandidaat bijna uit. Maar ze kunnen wel gaan verrassen, zeker met een excellerende Kleintje Pils.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Trouwste user 2022 woensdag 5 september 2007 @ 16:58:46 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_52962403
Er staat inmiddels een linkje naar dit topic op de NIVO Sparta-site.

pi_52962676
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:43 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Dat vraagt om smeuïge details, mich.
Die krijg je nog wel als dit forum weer een beetje normaal werkt en je niet zes keer moet proberen voor er een post doorkomt.
www.thuisuiteten.nl
pi_52965292
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:58 schreef tong80 het volgende:
Er staat inmiddels een linkje naar dit topic op de NIVO Sparta-site.

En terecht.
pi_53032146
NIVO Sparta net zo goed als Ajax!
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 september 2007 @ 19:30:52 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_53034870
Helaas met 3-1 verloren van LRC. Kon wegens rugklachten niet gaan kijken.

Nader bericht volgt.

pi_53034909
Hattrick van Jean Philip Becht voor LRC Leerdam las ik. Dan zullen er vast wat vrije trappen tussen gezeten hebben of een flink harde kopbal. Lopen kan JP niet echt meer, kamikazetackles maakt ie wekelijks, maar een prachtig schot heeft ie nog altijd.
www.thuisuiteten.nl
pi_53052556
http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=3176

Heel verslag over Nivo Sparta.

Geen punten, wel een goal en weer twee gele kaarten gescoord!
www.thuisuiteten.nl
pi_53076564
Tong.. vraagje.. sportpark van NIVO ligt toch vlakbij het station? Kan zaterdag de auto niet mee krijgen en zit er over te denken om met de trein te gaan..
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_53077651
Gefeliciteerd met Davy en Bjorn, ze verjaren vandaag!
That's all folks!
  Trouwste user 2022 maandag 10 september 2007 @ 22:32:38 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_53083395
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:44 schreef HPayne het volgende:
Tong.. vraagje.. sportpark van NIVO ligt toch vlakbij het station? Kan zaterdag de auto niet mee krijgen en zit er over te denken om met de trein te gaan..
Ja is vlakbij. Kleine tien minuutjes lopen. Leuk dat je komt.

Trouwste user 2022 maandag 10 september 2007 @ 22:47:24 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_53083867
De nieuwe seizoensgids valt net op de mat. Met een interview met tong80.

pi_53085826
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:47 schreef tong80 het volgende:
De nieuwe seizoensgids valt net op de mat. Met een interview met tong80.

Scannen!

Overtypen!
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 september 2007 @ 00:06:20 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_53086106
Misschien dat ik hem op één of andere manier kan scannen. Anders type ik hem wel

Trouwste user 2022 dinsdag 11 september 2007 @ 00:27:29 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_53086584
In de winter trainden we altijd in een gymzaaltje

Een interview met Herman van Tongerlo. Door Jack Schreuders.

Herman van Tongerlo ( van 14-101962 ) is een Spartaan. Welliswaar niet meer actief als voetballer, maar meer als aandachtig volger van alles wat met NIVO te maken heeft. Hoe het met hem is en wat hij weet van "vroeger" lees je hier.

'Ik werd lid op 5-jarige leeftijd. In de winter trainden we altijd in een gymzaaltje achter de Philipsschool. Ik had niet een echt vaste trainer, het waren meestal goedwillende vaders. Wat ik me nog wel herinner zijn, Henk van Rooyen, Freek Rike en Henk Nijhof. Bij NIVO heb ik alle jeugdelftallen doorlopen. Mijn eerste wedstrijd herinner ik me nog wel; ik heb toen de hele wedstrijd dezelfde kant op gespeeld! In mijn team zaten toen bijvoorbeeld Ren''e Rensen, Bas van Brakel en Jack Schreuders.

In de jeugd stond ik altijd in de spits. Het klinkt misschien een beetje pedant, maar ik heb ook altijd veel gescoord. Gemiddels toch wel 40 per seizoen denk ik. In mijn eerste jaar in de B-1 werden we meteen kampioen, thuis tegen Woudrichem. We wonnen met 8-0, ik had 7X gescoord maar baalde dat Arie Salm de 8ste maakte. Harry Teelen was toen onze leider.

In dat seizoen trainde ik al mee met het eerste, onder leiding van Sijmen van Eck, een beetje mijn 'Ontdekker" Het jaar daarop, ik was toen 15, debuteerde ik in het eerste. Uit tegen Dinteloord. Mijn trainer was toen inmiddels Frits de Wette. Achteraf debuteerde ik misschien te vroeg, omdat NIVO in die jaren eigenlijk alleen maar degradatievoetbal speelde. We degradeerden in die periode ook en kwamen terecht in de 4de klasse.
Na een paar jaar kwam ik rechtsbuiten te spelen. Rob Roding kwam toen in de spits ( Als keeper van het tweede! ) en dat klikte prima. Onder Wim van Hees verloren we 2 keer van Olympia uit Dongen om uiteindelijk als tweede te eindigen. Wat me aan die tijd opvalt, zo terugkijkend, was dat we gewoon met 12 bommelaars speelden. Oh nee, tien, en één Duitser, die overigens wel erg goed was. De allerbeste met wie ik ooit in één team heb gespeeld blijft voor mij toch Herman van Diejen, onze fenomenale keeper van toen.

Op mijn 26ste raakte ik geblesseerd aan mijn lies en sindsdien was het eigenlijk over bij het eerste. Na een jaar of 5 ben ik toen weer gaan voetballen bij de veteranen, het toenmalige vierde, waar o.a. Joop Bekker Henk en Theo Teelen speelden, maar ook technici als Edwin Mideelkoop, Lex van Loon en Gerrit den Besten!

Op mijn 40ste ben ik gestopt; mijn conditie was toen helemaal beneden peil. Bovendien vond ik het kijken naar het eerste eigenlijk net zo leuk. Dat doe ik nog steeds; met een vast groepje die het altijd beter weet, maar ook altijd positief blijft!

Tegenwoordig is het zelfs een genoegen om naar het eerste te kijken, soms sta ik echt te genieten;
Dat er relatief gezien veel spelers van buiten Bommel rontlopen is eigenlijk onontbeerlijk als je de ambities wil waarmaken die NIVO op dit moment heeft.'

pi_53086787
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja is vlakbij. Kleine tien minuutjes lopen. Leuk dat je komt.

Ik kom ook, alleen duurt dat nog wel even
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 september 2007 @ 00:55:50 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_53087017
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:38 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Ik kom ook, alleen duurt dat nog wel even
Hoeveel man nemen jullie mee naar uitwedstrijden ? Ik hoor steeds iets van 300 of 400 man

pi_53087912
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoeveel man nemen jullie mee naar uitwedstrijden ? Ik hoor steeds iets van 300 of 400 man

300 a 400 is wat veel. Ligt er ook aan welke wedstrijd en hoever het is. Denk dat je met gemiddeld zo'n 200 man goed in de buurt komt.
pi_53088790
Leuk interview tong. Zijn er van jou ook Panini plaatjes?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 september 2007 @ 15:40:17 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_53097953
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 08:15 schreef Suijk het volgende:
Leuk interview tong. Zijn er van jou ook Panini plaatjes?
Nee wel van Edwin Middelkoop.

pi_53098074
Stoer tong, heb je die Jack niets wijsgemaakt?
That's all folks!
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 september 2007 @ 15:50:50 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_53098184
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:44 schreef -Vaduz- het volgende:
Stoer tong, heb je die Jack niets wijsgemaakt?
Jack was mijn ploeggenoot in ons B-1 kampioenselftal.

pi_53106623
Tong, je stelt je te bescheiden op in je interview. Volgens Dick was je een grootheid, een van de besten die NIVO ooit gehad heeft.
  Trouwste user 2022 woensdag 12 september 2007 @ 16:21:04 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_53124108
Je doet me blozen

pi_53127150
Nunspeet heeft niet zulke goede herrinneringen aan NIVO. 2 jaar geleden konden we thuis kampioen worden door minstens gelijk te spelen.. Het hele seizoen nog ongeslagen, maar uitgerekend die wedstrijd tegen NIVO werd verloren...
In de uitwedstrijd werd wel gewonnen, maar bij terugkomst in de kleedkamer bleken er dieven in de weer te zijn geweest, die spullen hadden gejat van de Nunspeters..
Zaterdag dus tijd voor revanche... Het liefst met een gestolen overwinning
  Trouwste user 2022 woensdag 12 september 2007 @ 18:36:59 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_53127263

Maak je borst maar nat

pi_53180187
Leuk stuk tong!

En succes tegen Nunspeet, de eerste hoofdklassepunten ooit of zal de ploeg van HPayne toch te sterk zijn?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 september 2007 @ 23:57:20 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_53187154
Ik heb er vertrouwen in.

pi_53190429
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:57 schreef tong80 het volgende:
Ik heb er vertrouwen in.

Ga je ook kijken dan? Ik ben er in ieder geval...
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 september 2007 @ 17:22:42 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_53199715
NIVO heeft voor het eerst punten gehaald in de Hoofdklasse. En hoe ? Nunspeet was duidelijk de betere ploeg de eerste helft terechte 0-1. Tweede helft hetzelfde spelbeeld. Nunspeet in balbezit en NIVO kwam er niet aan te pas. Nunspeet scoort dan ook de 0-2. Onze beste speler wordt er wegens slaan vervolgens uitgestuurd. En niemand gaf meer een cent voor ons.

Maar voetballen is een rare sport. Vanaf dat moment golfden de aanvallen van NIVO op het doel van Nunspeet. 1-2, 2-2, veel kansen op de 3-2. Terwijl Nunspeet er niet meer aan te pas kwam.

Tien minuten voor tijd wordt de oude wonderspits Theo van Geffen er in gestuurd. Krijgt twee grote kansen mist ze helaas. Maar dan de 95ste minuut. Theo in de diepte, alleen op de doelman af en.....3-2.

Iedereen werd gek. Het Théo Theó schalde nog lang over het terrein.

Trouwste user 2022 zaterdag 15 september 2007 @ 17:23:06 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_53199722
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 03:13 schreef HPayne het volgende:

[..]

Ga je ook kijken dan? Ik ben er in ieder geval...
Ook zo genoten

pi_53199828
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:22 schreef tong80 het volgende:
NIVO heeft voor het eerst punten gehaald in de Hoofdklasse. En hoe ? Nunspeet was duidelijk de betere ploeg de eerste helft terechte 0-1. Tweede helft hetzelfde spelbeeld. Nunspeet in balbezit en NIVO kwam er niet aan te pas. Nunspeet scoort dan ook de 0-2. Onze beste speler wordt er wegens slaan vervolgens uitgestuurd. En niemand gaf meer een cent voor ons.

Maar voetballen is een rare sport. Vanaf dat moment golfden de aanvallen van NIVO op het doel van Nunspeet. 1-2, 2-2, veel kansen op de 3-2. Terwijl Nunspeet er niet meer aan te pas kwam.

Tien minuten voor tijd wordt de oude wonderspits Theo van Geffen er in gestuurd. Krijgt twee grote kansen mist ze helaas. Maar dan de 95ste minuut. Theo in de diepte, alleen op de doelman af en.....3-2.

Iedereen werd gek. Het Théo Theó schalde nog lang over het terrein.

Had het al op teletekst gezien. Mooi, eerste punten binnen. En de manier waarop maakt het nog leuker.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 september 2007 @ 17:29:24 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53199844
leuk
hopelijk blijven ze in de hoofdklasse
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_53200433
Dus met 10 man een 0-2 achterstand goedgemaakt?

Theo .
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 september 2007 @ 18:05:59 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_53200661
Theo is echt een held

pi_53201850
Netjes tong, goed gedaan! Op naar meer!
www.thuisuiteten.nl
pi_53202013
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ook zo genoten

Schandaaaaaaaaalig wat ik vandaag heb gezien in de 2e helft
geen vuiltje aan de lucht met 2-0 voorstaan de betere ploeg zijn, Nog een man meer ook!! Blamerender kan gewoon niet...
Toen het 2-2 werd wist ik gewoon dat Theo in de laatste minuut zou gaan scoren..
Gefeliciteerd Tong
pi_53202018
Van harte tong!
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 september 2007 @ 19:22:54 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_53202217
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:13 schreef HPayne het volgende:

[..]

Schandaaaaaaaaalig wat ik vandaag heb gezien in de 2e helft
geen vuiltje aan de lucht met 2-0 voorstaan de betere ploeg zijn, Nog een man meer ook!! Blamerender kan gewoon niet...
Toen het 2-2 werd wist ik gewoon dat Theo in de laatste minuut zou gaan scoren..
Gefeliciteerd Tong
Bedankt . Absurd hoe jullie in de tweede helft speelden. Maar ik heb genoten HPayne.

pi_53202490
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Bedankt . Absurd hoe jullie in de tweede helft speelden. Maar ik heb genoten HPayne.

Dat geloof ik graag Zo'n wedstrijd maak je maar zelden mee natuurlijk. Dan weer uitgerekend tegen ons
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 september 2007 @ 19:41:17 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_53202670
We hebben iets met jullie

pi_53221409
quote:
Nivo Sparta-Nunspeet 3-2

Datum: 15-09-2007

Nivo Sparta-Nunspeet 3-2(0-1)
Zaterdag 15 september 2007

Competitiewedstrijd Hoofdklasse B.

Bespiegelingen vooraf:
Het succesverhaal van de weg naar de Hoofdklasse van het Bommelse Nivo Sparta leest als een sprookje. Na jarenlang in de derde klasse te hebben gespeeld brachten twee achtereenvolgende promoties Nivo Sparta in het seizoen 2005-2006 voor het eerst in de eerste klasse. Nivo Sparta wist zich moeizaam te handhaven in de eerste klasse D. Nunspeet, dat in datzelfde seizoen kampioen werd in de eerste klasse D, bewaart slechte herinneringen aan Nivo Sparta, daar tijdens de wedstrijd in Zaltbommel de kleedkamer van Nunspeet werd leeggeroofd. In het seizoen 2006-2007 werd LRC de terechte kampioen. Nivo Sparta kon zich gaan zich opmaken voor de nacompetitie.
Nivo Sparta heeft het contract met de inmiddels drie seizoenen aan het roer staande Bert Ruijsch en zijn assistent Rob Roding verlengd tot 2010. Spelen in de hoofdklasse is nooit de doelstelling geweest. Wel het worden en blijven van een stabiele eersteklasser, spelend om een plaats in het linkerrijtje onder het motto: niets moet, alles mag! Voorland uit Amsterdam en als grote verrassing Nivo Sparta uit Zaltbommel bereikten de promotie/degradatie finale door in hun klasse de nacompetitie te winnen. Nivo Sparta won deze finale door een bekeken lobje van de oude vos Theo van Geffen in de 4e minuut van de verlenging. Trainer Bert Ruijsch zei euforisch na afloop: ” We hebben het Walhalla van het zaterdagvoetbal bereikt”. Nivo Sparta heeft thuis de eerste wedstrijd in de hoofdklasse B tegen het ervaren stugge Hoek met 0-2 verloren en ging vervolgens onderuit in de uitwedstrijd tegen LRC uit Leerdam met 3-1, waar het dacht dat er wat te halen viel. Het zal noodzaak zijn voor Nivo Sparta en voor Nunspeet om de punten binnen te halen. Nivo Sparta zorgde vorig seizoen voor een grote verrassing en zal tegen Nunspeet ook willen stunten. Aan Nunspeet de taak om Nivo Sparta van zich af te houden. Het belooft op voorhand een interessante, boeiende en spannende ontmoeting te worden. Het linker rijtje halen in de hoofdklasse B betekent voor Nunspeet van begin af aan vol gaan voor de winst. Motto: Vecht voor je kleuren(en niet te vergeten de punten)!
Dat Nivo Sparta ook de punten van Nunspeet kan gaan afpakken is een ondraaglijke gedachte.
Een sportieve revanche is de beste remedie voor Nunspeet. Een overwinning zal extra zoet smaken!
(Geraadpleegde bron: de internetsite van Nivo Sparta).

De wedstrijd:

Nunspeet gaat na rust compleet af tegen tien man van N.i.v.o. Sparta na een voorsprong van 0-2.

Gezapig begin.
Nunspeet start opnieuw met Roy van Velzen als linksback en Paul Kloosterman als rechtsback. Ronald Hoek staat in de basis als linker middenvelder. Marco Drost is aan de rechterkant geposteerd als middenvelder. De van een blessure herstelde Gerjan Mulder staat in de spits met schaduwspits Arie Smit. Bram Zwaan en Frank van Twillert, vorig seizoen vaste basisspelers, zitten op de bank.De eerste helft kenmerkt zich tot aan de 39. m door o.a. de volgende schermutselingen over en weer.

In de 12. m zet Roberto Verhagen voor na een vloeiende aanval van Nivo Sparta. Paul Kloosterman verwerkt de bal koppend tot hoekschop. De hoekschop verdwijnt in de nastoot ver naast.
In de 16. m neemt Maurice Pot de vrije trap na een overtreding op Mathieu van Tienhoven. De doelman plukt de inzet van Pedro van de Bunte uit de bovenhoek. In de 23. m breekt Arie Smit op links door. Arie legt de bal terug op Pedro van de Bunte, die hard uithaalt en een meter naast schiet.
Nivo Sparta antwoordt met een aanval over de rechterflank. De bal wordt strak voorgezet en half geraakt. Deze kleine mogelijkheid van Nivo Sparta smoort in de verdediging van Nunspeet. Na een half uur neemt Maurice Pot opnieuw een vrije trap vanaf 25 meter op Gerjan Mulder. Gerjans bekeken inzet is echter te zacht om de uitstekende doelman Joris van der Cammen in de bovenhoek te verrassen. Dan volgt een gesmeerde combinatie van Nivo Sparta. Barry Reijs pakt de slappe inzet echter eenvoudig.

Iets van druk en zowaar een doelpunt.
Er lijkt aan het eind van de eerste helft iets van druk te ontstaan op het doel van Nivo Sparta.
Allereerst brengt doelman Joris van der Cammen stompend redding op een venijnig schot van Ronald Hoek. Uit de hoekschop, die in de 39. m genomen wordt door Marco Drost kopt Maurice Pot de bal bij de verre paal naar de grond. Uit de scrimmage weet Arie Smit de bal snoeihard in te schieten. 0-1. Nunspeet staat toch nog onverwachts voor aan het eind van de eerste helft.
Gerjan Mulder breekt nog door op de flank en uit zijn in de wacht gesleepte hoekschop laat Erwin Schouten het laatste wapenfeit voor Nunspeet aantekenen door hard over te knallen.

Tweede helft:
Paniek. Begin van de tweede helft ontstaat er paniek in de verdediging van Nivo Sparta. De bal wordt onbeholpen buiten de lijnen getrapt na een bal van Arie Smit op Ronald Hoek. In de 50. m speelt Maurice Pot na een ingooi Gerjan Mulder in de voeten aan, die de inkomende Erwin Schouten op een presenteerblaadje bedient. Erwin hoeft allen maar in te tikken en laat zijn eerste doelpunt aantekenen voor Nunspeet in deze competitie. 0-2. De koers lijkt gelopen voor Nunspeet. Niets is minder waar gezien het verdere verloop van de wedstrijd.

Rode kaart blijkt keerpunt.
Dan wordt Randy van Heijnsbergen met rood van het veld gestuurd. Hij is dreigend op Paul Kloosterman ingekomen en heeft volgens de overigens goed leidende scheidsrechter een slaande beweging gemaakt. Dit opstootje en de verwijdering van Randy betekent een keerpunt in de wedstrijd. Waar Nunspeet denkt de buit binnen te hebben gehaald, giert bij Nivo Sparta de adrenaline ineens door de aderen. De befaamde mysterieuze krachten in de sport maken zich meester van en halen het beste boven bij Nivo Sparta. In de 55. m kan Björn Cevat zo vrij als een paling in een emmer met snot door het centrum van Nunspeet opkomen en laat Barry Reijs kansloos in de verre hoek met een gerichte schuiver. 1-2. Er lijkt nog niets aan de hand voor Nunspeet. Na een kwartier in de tweede helft wordt Ronald Hoek gewisseld voor William van den Hul. Er wordt blijkbaar gegokt op de snelheid van William. Op het oog een logische wissel.
Dan geeft Mathieu van Tienhoven een perfecte bal van achteruit op Gerjan Mulder, die duelleert op de achterlijn en aflegt op Arie Smit. Arie schiet onberispelijk binnen. De scheidsrechter fluit voor een hoekschop. De bal is blijkbaar in het voorgaande duel net over de achterlijn geweest en door een verdediger van Nivo Sparta voor het laatst aangeraakt.

Cruciale wissel.
In de 65. m komt slimme oude vos Theo van Geffen erin voor Bas van de Berk en steekt het vuurtje aan. Dit blijkt een cruciale wissel te zijn. De supporters van Nivo Sparta beginnen zich onmiddellijk te roeren. Roberto Verhagen speelt Theo van Geffen aan die zich niet bedenkt en tegendraads de bal op zijn hoef neemt. Barry Reijs brengt redding. Nunspeet begint de kluts kwijt te raken en heeft geen antwoord op het felle ontketende met tien man spelende Nivo Sparta.

Meer wissels en aanvallen over en weer.
Nunspeet brengt Frank van Twillert in voor Gerjan Mulder. In de 75. m komt de bal vanaf de rechterflank terecht op de helemaal vrij gelaten Emiel van den Sanden. De voorzet wordt over gekopt. Daarna schiet Sterphan Netten naast. Bram Zwaan wordt erin gebracht voor Maurice Pot.
Het gevaar Theo van Geffen blijft op de loer liggen. William van den Hul breekt op de vleugel door. De doelman is er net op tijd bij. In de tegenaanval lift Roberto Verhagen de bal net over. In de 80. m komt voor Nivo Sparta Patrick Peelen erin voor Patrick Bijl. Frank van Twillert schiet voor Nunspeet laag en slim in de hoek. De bal verdwijnt via de doelman naast de paal.

Totale ontmaskering.
Dan begint in de 85. m de ontmaskering van Nunspeet. Björn Cevat geeft een voorzet over de hele op de bij de tweede paal opduikende Emiel van der Sanden, die de bal al klutsend binnen glijdt. 2-2. De mazzel wordt afgedwongen door Nivo Sparta. Nivo Sparta wordt gevaarlijk door een pass van Theo van Geffen op Roberto Verhagen en een schot van Stephan Netten. Barry Reijs houdt nog stand. Voor Nunspeet kan Marco Drost op een bal van Arie Smit vrij uithalen. Hoog over. Dan duikt ver in blessure tijd de diepstartende Theo van Geffen vogelvrij op voor Barry Reijs na een splijtende bal van achteruit en knalt beheerst binnen. 3-2. De discussie aan de zijlijn of het buitenspel is doet er niet meer toe. De scheidsrechter keurt het doelpunt goed. Weer Theo van Geffen, die in de verlenging scoort net als in de p/d wedstrijd tegen Voorland. Een ontluisterend voetbaldrama deze middag voor Nunspeet, dat de gifbeker helemaal leegdrinkt in deze wedstrijd. De aanhang van Nivo Sparta viert uiteraard uitbundig feest en de spelers rollen dronken van geluk over elkaar heen.

Volgende week zaterdag 22 september speelt Nunspeet thuis tegen koploper Sparta Nijkerk!
Nunspeet zal de mentale opdoffer snel moeten verwerken. Praatsessies helpen over algemeen niet. De trainersstaf en spelers weten wat hun te doen staat: de ploeg weer op de rails krijgen.
Oplossingsgericht denken en zelfreflectie zijn de middelen bij uitstek. Vraag: wat ging er wel goed en wat kan er beter! Een oude voetbalwet: De eerste winst komt steeds dichterbij. De ongeslagen koploper Sparta Nijkerk kan volgende week zaterdag rekenen op een hete middag op sportpark de Wiltsangh. Nunspeet zal werkelijk alles uit de kast trekken en er alles aandoen om het geschonden blazoen weer op te poetsen.
vv-nunspeet.nl
pi_53221496
Terugblik zaterdaghoofdklasse speeldag 3

Daar staat het ook, deze mijlpaal in Nivo historie.

Die Peelen, die is toch gewoon bijna 40 trouwens?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 16 september 2007 @ 19:39:29 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_53225962
Peelen is dacht ik 38. Heeft nog even met ons een peuk gerookt na afloop.

pi_53246199
theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo theo zo mannen ik ben weer terug uit jamaica en gelijk 3 punten in de pocket
Rood, Wit, Zwart zijn de kleuren van onze N.I.V.O. vlag
pi_53246598
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:39 schreef tong80 het volgende:
Peelen is dacht ik 38. Heeft nog even met ons een peuk gerookt na afloop.

patje wordt over enkele maanden 40 kan helaas niet zoveel meer trainen door zijn werk maar anders vaste kracht bij ons hier link van enkele foto's van zaterdag met de oude vos (theo) er ook op

http://www.pbase.com/elastic02/sportfotografie/
pi_53246789
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:20 schreef Elftalleider het volgende:

[..]

patje wordt over enkele maanden 40 kan helaas niet zoveel meer trainen door zijn werk maar anders vaste kracht bij ons hier link van enkele foto's van zaterdag met de oude vos (theo) er ook op

http://www.pbase.com/elastic02/sportfotografie/
Op _MG_9913.jpg tong zonder bier
  Trouwste user 2022 maandag 17 september 2007 @ 17:25:38 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_53248096

Die foto is dan ook uit de eerste helft beschouw

Elftalleider ik vond het al zo raar dat je hier niet meer postte.

pi_53248328
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:27 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Op _MG_9913.jpg tong zonder bier
Ik sta ook op die foto, groen shirt en zonnebril
  Trouwste user 2022 maandag 17 september 2007 @ 18:03:09 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_53248934
Dan stond je naast me ik ben in het blauw blousje met zwart T-Shirt

Trouwste user 2022 maandag 17 september 2007 @ 18:06:46 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_53249029
Heel de eerste helft naast je gestaan

pi_53249100
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:03 schreef tong80 het volgende:
Dan stond je naast me ik ben in het blauw blousje met zwart T-Shirt

Whehe dat meen je niet! Nou aangenaam dan nog maar
Ik stond er al langer, maar bleek dus de plek van de echte NIVO aanhangers te zijn, 2e helft maar verkast bij alle Nunspeters.
  Trouwste user 2022 maandag 17 september 2007 @ 18:10:49 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_53249143
Ik herinner me je nog wel. Ik vond het al zo raar dat ik je niet kende en je dus in je eentje tussen onze vaste aanhang stond.

pi_53249246
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:10 schreef tong80 het volgende:
Ik herinner me je nog wel. Ik vond het al zo raar dat ik je niet kende en je dus in je eentje tussen onze vaste aanhang stond.

Ja ik vond het wel een mooi plekje, in de zon, vlakbij de kantine.. Totdat jullie er kwamen haha.. Had er misschien moeten blijven staan, eerste helft ging nogwel zo goed
  Trouwste user 2022 maandag 17 september 2007 @ 18:18:19 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_53249347
FF mijn broer gebeld die herinderde jou ook nog. 'Ik had al snel in de gaten dat ie van Nunspeet was, maar hij vond het acht ik wel gezellig.' Mijn broer staat tussen ons in.

pi_53250514
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:25 schreef tong80 het volgende:

Die foto is dan ook uit de eerste helft beschouw

Elftalleider ik vond het al zo raar dat je hier niet meer postte.

Ja was toe aan deze heerlijke vakantie, heb het voetbal ff twee weken op 8000km afstand gevolgd
pi_53252145
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:36 schreef HPayne het volgende:

[..]

Ik sta ook op die foto, groen shirt en zonnebril
Geweldig. Naast tong en mekaar niet kennen.
  Trouwste user 2022 maandag 17 september 2007 @ 20:12:38 #71
7889 tong80
Spleenheup
pi_53252696
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:57 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Geweldig. Naast tong en mekaar niet kennen.
Ik lig nog dubbel. Ik vond hem al zo moedig

pi_53252834
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:12 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik lig nog dubbel. Ik vond hem al zo moedig

Vredelievend volkje die Bommelaren . In de ArenA, De Kuip en talloze andere stadions had HPayne het niet overleefd.
pi_53254673
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:16 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Vredelievend volkje die Bommelaren . In de ArenA, De Kuip en talloze andere stadions had HPayne het niet overleefd.
Mwa, hij komt ook wel eens bij VMN buurten, naast mij.
pi_53256322
Mwaaa, ik denk dat NIVO wel blijft dit jaar, ik gun het ze wel
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_53260921
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:02 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Mwa, hij komt ook wel eens bij VMN buurten, naast mij.
Ja en toen iedereen maar denken dat ik van ASWH was...
pi_53261008
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:16 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Inderdaad, toen ik vroeger nog in Spijkenisse woonde namen ze me het altijd kwalijk dat ik als enige voor Ajax was.
pi_53273475
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:29 schreef HPayne het volgende:

[..]

Ben je dat dan niet?
pi_53279425
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:29 schreef HPayne het volgende:

[..]

Dat is helemaal bizar.

Maar wel lachen, tong en HPayne gemeet zonder te weten.
www.thuisuiteten.nl
pi_53377904
Nog even NIVO hart onder de riem steken. Zet hem op! Rijg Geinoord aan het spit.
pi_53386360
.
pi_53386387
Maar ze hebben wel verloren vandaag
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 september 2007 @ 19:22:08 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_53386814

Trouwste user 2022 zaterdag 22 september 2007 @ 19:22:30 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_53386823
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:04 schreef HPayne het volgende:
Maar ze hebben wel verloren vandaag
Wat heeft Nunspeet gedaan ?

pi_53386848
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:22 schreef tong80 het volgende:

Tja je speelt niet iedere week tegen Nunspeet
pi_53386856
4-0 tegen een voorname concurrent in de degradatiestrijd is geen fijne tong.... En weer een paar kaarten, dat is ook niet fijn.
www.thuisuiteten.nl
pi_53386865
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat heeft Nunspeet gedaan ?

Geen idee
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 september 2007 @ 19:25:06 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_53386899
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:23 schreef HPayne het volgende:

[..]

Geen idee

Trouwste user 2022 zaterdag 22 september 2007 @ 19:25:31 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_53386911
A.s een mooie wedstrijd om revange te nemen tegen Kozakken Boys thuis.

pi_53386935
Wacht met smart op wedstrijdverslag.
pi_53386999
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:25 schreef tong80 het volgende:
A.s een mooie wedstrijd om revange te nemen tegen Kozakken Boys thuis.

Die draaien nog niet best en spelen midweeks nog om de beker tegen Ajax, kan een voordeel zijn voor jullie!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 24 september 2007 @ 20:23:03 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_53441908
Na het ‘Wonder van Bommel’ tegen Nunspeet volgde zaterdag ‘De domper van Nieuwegein’!

Nivo-Sparta zakte op bezoek bij Geinoord keihard door het ijs en keerde met een 4-0 nederlaag huiswaarts. Als Nivo alle zeilen bij zet is het tot veel in staat maar als inzet, passie en gedrevenheid ontbreken dan hebben de rood-witten niets in de pap te brokkelen. De ploeg van Bert Ruijsch speelde zaterdag zonder de geschorste Randy van Heijnsbergen en de geblesseerde Niels Blom. Koen van Kessel kreeg door de afwezigheid van Blom een kans in de basis en als rechtsback deed de jongeling het naar behoren. Nivo had zaterdag geen enkel recht op een goed resultaat. De Bommelaren speelden tam en gezapig en met de spaarzame momenten van balbezit werd erg slordig omgegaan waardoor enige serieuze dreiging voor het doel van Geinoord uitbleef. Voor rust was er een grote kans voor aanvoerder Björn Jongste maar zijn inzet van dichtbij ging huizenhoog over. De thuisploeg stond toen al op een comfortabele 2-0 voorsprong.

De eerste treffer kwam tot stand uit een strafschop die in eerste instantie knap gestopt werd door Joris van der Cammen maar in de rebound alsnog werd binnen geschoten. Geen enkele Spartaan toonde zich attent na de redding van Van der Cammen waardoor Daan van der Valk van dichtbij kon scoren. Ook bij de tweede tegentreffer kraakte de verdediging. Man of the match Tom van Lijf mocht vlak voor het doel van Nivo een lage voorzet vanaf rechts kinderlijk eenvoudig binnen tikken waardoor de marge verdubbeld werd. Ruijsch had toen noodgedwongen al één keer moeten wisselen omdat verdediger Stephan Netten door een blessure al vroeg in de wedstrijd niet meer verder kon. Theo van Geffen was zijn vervanger maar waar deze sluwe vos zijn ploeg vorige week nog langs Nunspeet loodste daar bleef zijn optreden tegen Geinoord beperkt tot een twintigtal minuten. Van Geffen moest zich met een liesblessure laten vervangen door Patrick Peelen. “Wakker mannen”, riep Peelen aan het begin van de tweede helft maar zijn ploeggenoten bleken ook na rust verre van wakker.

Nadat Emiel van der Sanden meteen na rust op aangeven van Peelen een goede kans op de aansluitingstreffer onbenut liet volgde de definitieve knock-out. Van Lijf kreeg alle vrijheid in het Bommelse strafschopgebied waarna de 3-0 een feit was. Doelman Van der Cammen viel zaterdag overigens weinig te verwijten. Met een aantal fanatiek trommelende Geinoord-aanhangers achter zijn doel lag hij een aantal keer goed in de weg waardoor de uitslag niet nog hoger opliep. Ook bij de laatste treffer redde hij knap op een inzet vanaf de rand van het strafschopgebied maar was hij bij de kopbal van de mee opgekomen Wim de Boer kansloos. Geinoord vond het daarna wel best maar weigerde desondanks een ‘tegentreffer voor de moeite’ te incasseren. Maar eigenlijk was er ook geen sprake van enige moeite bij Nivo-Sparta. In de slotfase volgden nog wat kleine speldenprikjes maar het overgrote deel van de spelers gaf zaterdag niet thuis en liet zien niet goed te beseffen wat degradatievoetbal vraagt. Passie en strijd vanaf minuut één, duels winnen, bikkelen voor elke meter, inzet voor de volle honderd procent! En niet alleen bij een achterstand, nee, vanaf het eerste fluitsignaal.

Ondanks de totale offday in Nieuwegein staan de ‘eerstelingen’ nog altijd op de veilige elfde plaats. GVVV, Ajax en Nunspeet verloren immers ook waardoor deze clubs nog onder Nivo staan. Geluk of niet, het maakt het debacle tegen Geinoord in ieder geval wat minder erg. Toch zal het technische duo Ruijsch-Roding er de komende week voor moeten zorgen dat de scherpte en passie terugkomt in de ploeg. Volgende week volgt tegen Kozakken Boys de kans op eerherstel. De ‘Boys’ draaien ook nog verre van goed en hebben bovendien een drukke week voor de boeg. Midweeks mag de ploeg uit Werkendam immers nog even aantreden tegen het grote Ajax in de strijd om de KNVB-beker.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Van Kessel, Netten (23. Van Geffen; 46. Peelen), Jongste , Bijl (65. Janssen), Brothwell, Paijmans, Verhagen, Van den Berk, Cevat, Van der Sanden

Scoreverloop: 17. Van der Valk 1-0; 26. Van Lijf 2-0; 48. Van Lijf 3-0; 63. De Boer 4-0

Trouwste user 2022 woensdag 26 september 2007 @ 22:51:46 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_53501894
Zaterdag dus tegen de nieuwe topclub Kozakken Boys

pi_53505424
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:51 schreef tong80 het volgende:
Zaterdag dus tegen de nieuwe topclub Kozakken Boys

Als jullie gelijkspelen zijn jullie net zo goed als Ajax!
  Trouwste user 2022 donderdag 27 september 2007 @ 01:59:07 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_53505530
Wij gaan winnen

pi_53520388
Wie van jullie moet Willem Looijen afstoppen dan Manus??
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 donderdag 27 september 2007 @ 18:39:34 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_53522879
Patrick Peelen geeft hem geen schijn van kans

pi_53524450
Vandaag Dik aan de lijn gehad. Ziet het somber in voor NIVO dit seizoen en verwacht volgend jaar weer in 1e klasse te spelen. Wat een zwartkijker! Valt me een beetje tegen. Vertelde en passant ook nog anti-Ajax te zijn.
Denk er hard over een andere leverancier te zoeken.
  Trouwste user 2022 donderdag 27 september 2007 @ 19:54:43 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_53524976

pi_53536235
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:37 schreef Beschouw het volgende:
Vandaag Dik aan de lijn gehad. Ziet het somber in voor NIVO dit seizoen en verwacht volgend jaar weer in 1e klasse te spelen. Wat een zwartkijker! Valt me een beetje tegen. Vertelde en passant ook nog anti-Ajax te zijn.
Denk er hard over een andere leverancier te zoeken.
Ja en heel erg anti ajax is ie hoor, maar ach iedereen maakt fouten in zijn leven
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 september 2007 @ 21:32:06 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_53555065
Succes morgen Mike

pi_53564106
Speelt Elftalleider mee tegen Kozakken Boys dan of meer in het algemeen?

Tong heeft vast al de kriebels, als ie tenminste al wakker is.
www.thuisuiteten.nl
pi_53571215
2-1 gewonnen, even goed als Ajax dus .
pi_53571332
Knappe punten, geniaal.
That's all folks!
pi_53574236
Hoe was de wedstrijd tong? Theo weer toegeslagen?
www.thuisuiteten.nl
pi_53574253
Goede overwinning .
In Southern Sun
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 september 2007 @ 22:53:00 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_53578304
Campioooone

pi_53578472
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 17:33 schreef Yeahinho het volgende:
2-1 gewonnen, even goed als Ajax dus .

beter want ze winnen zonder verlenging
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_53578495
Ongelofelijk! Gewonnen van Kozakken Boys! Het staat er echt!

Op naar het linker rijtje.
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 september 2007 @ 23:08:42 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_53578642
Volgende week even Spakenburg uit oprollen

pi_53578658
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 23:08 schreef tong80 het volgende:

Moet te doen zijn
pi_53592401
Dat zou natuurlijk wel geniaal zijn. Dan maak je vrienden bij de Vogels.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 30 september 2007 @ 22:02:49 #112
11721 scheur
maar toch.....................
pi_53602027
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:52 schreef methodmich het volgende:
Hoe was de wedstrijd tong? Theo weer toegeslagen?
Nee, 2x Bjorn Cevat. Trouwens verbazingwekkend hoe goed Nivo speelde. Uiteraard waren er periodes dat ze door Kozakken Boys werden overklast, maar...Nivo had, zeker in de 2e helft echt 100% kansen om uit te lopen naar 4 of 5-1. Theo geblesseerd, dus op de bank. Peelen viel erg sterk in, Brothwell uitgevallen met een knieblessure. Koswal kwam er nog in aan de zijde van Kozakken Boys; was af en toe erg dreigend, maar kwam op beslissende momenten net te kort. Complimenten aan alle spelers; zetten toch even een prestatie neer!! Waar was Tong???
pi_53604862
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:12 schreef methodmich het volgende:
Dat zou natuurlijk wel geniaal zijn. Dan maak je vrienden bij de Vogels.
pi_53607476
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 23:08 schreef tong80 het volgende:

Altijd gezellig, zeggen ze in Kloetinge .
In Southern Sun
  Trouwste user 2022 maandag 1 oktober 2007 @ 19:42:21 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_53624748
Björn Cevat ‘goudhaantje’ tegen Kozakken Boys....
Zaltbommel, 30-9-2007
“We zijn dus even goed als Ajax, of eigenlijk nog beter zelfs, want wij winnen in negentig minuten”, klonk het na afloop veelvuldig op het Eurosportpark. De Nivo supporters konden zaterdagmiddag hun geluk niet op na de 2-1 zege op Kozakken Boys.
Na de afstraffing tegen Geinoord liet de ploeg dit keer wel zien wat er nodig is om tot succes te komen. Er werd geconcentreerd gevoetbald, er was werklust bij een ieder en de passie droop er van af. Daarnaast had trainer Bert Ruijsch een goede tactiek bedacht voor het treffen tegen de wellicht ietwat vermoeide ‘Boys’. Ook al speel je thuis, dan nog hoef je niet tegen elke tegenstander het spel te willen maken. Dat is op dit moment nog teveel gevraagd, het ontbreekt de ploeg aan hoofdklasse-ervaring en bovendien waren zaterdag Randy van Heijnsbergen en Theo van Geffen afwezig. Van Heijnsbergen is zes wedstrijden geschorst wegens zijn rode kaart tegen Nunspeet. Van Geffen bleef met een lieskwetsuur langs de kant.

Kozakken Boys had gedurende de gehele wedstrijd het meeste balbezit maar de grootste kansen waren voor de thuisploeg. De eerste plaagstoot werd uitgedeeld door ‘goudhaantje’ Björn Cevat. De rossige spits wist met een lepe achterwaartse kopbal doelman Wesdey Abdelaziz bijna te verschalken maar deze wist de inzet nog net tot corner te verwerken. Even later was het wel raak voor Nivo. Een fantastische aanval bracht de bal op links bij Roberto Verhagen. De routinier bleef kalm en speelde de bal fraai op Cevat die bij de tweede paal de bal kon binnen schieten. De Bommelse euforie was helaas van korte duur omdat Imdat Somaz de stand in de eerstvolgende Werkendamse tegenaanval al weer gelijk trok. De gasten kregen daarna in het eerste bedrijf nog een tweetal goede kansen maar Samuel Scheimann en Imdat Solmaz wisten niet tot scoren te komen. Davey Brothwell zette daar een fraai schot tegenover maar zijn inzet werd gekeerd door Abdelaziz. Brothwell moest zich even later geblesseerd laten wisselen ten faveure van Bas van den Berk. De jeugdige nieuweling liet tegen Kozakken Boys gelukkig weer zien wat hij in een aantal wedstrijden in de voorbereiding ook al had laten zien. Als hij zijn lef blijft tonen en de tijd krijgt van staf en supporters dan kan de technicus nog veel voor Nivo gaan betekenen in de toekomst.

Op slag van rust liet Cevat het Eurosportpark voor de tweede keer ontploffen. Dit keer was het Emiel van der Sanden die op rechts opstoomde, de bal terug legde op Cevat welke de bal langs Abdelaziz schoof en zo de 2-1 ruststand bepaalde.

Na rust verzuimde Nivo-Sparta de trekker vroegtijdig over te halen. Met name in het eerste kwartier waren er levensgrote kansen voor Cevat maar deze buitenkansjes werden niet benut waardoor het spannend bleef tot de laatste minuut. Kozakken Boys probeerde met man en macht de gelijkmaker te forceren maar vond telkens wel een Spartaan op hun pad. Was het niet de voortreffelijk keepende Joris van der Cammen dan was het wel Björn Jongste die een inzet koppend van de lijn haalde. De meest opzienbarende redding was zaterdagmiddag echter van Niels Blom die een snoeiharde inzet van Niels Dominicus met het hoofd pareerde. Het werd even zwart voor de ogen van de bikkelharde verdediger maar de ‘spons van Jaap’ bracht hem weer op de been.

Met invaller Leo Koswal kwam er nog meer dreiging voor het doel van Van der Cammen. Koswal stond om disciplinaire redenen niet in de basis. De oud-speler van onder andere Excelsior liet in het begin veel moois zien aan de rechterkant maar vluchtte als een ‘dief in de nacht’ naar de linkerkant toen Patrick Peelen in het veld kwam als invaller voor Patrick Bijl.

Naast oersterk verdedigen deed Nivo ook in de counter van zich spreken. Van der Sanden was in een tegenstoot dichtbij een doelpunt maar zag zijn inzet over gaan. Dennis Janssen schoot bij negentig minuten op de paal op aangeven van Van den Berk. Janssen mocht zaterdag negentig minuten meedoen en haalde een dikke voldoende. Een oogstrelende ‘stylist’ is het niet maar met zijn ‘gif’, inzet en werklust zorgt hij wel voor een goede balans in de ploeg.

Door de overwinning van Nivo staan de manschappen van Bert Ruijsch nu op zes punten. Een keurige negende plaats, op basis van een minder doelsaldo net niet goed genoeg voor het zo belangrijke linkerrijtje op teletekst. Volgende week levert de wedstrijd tegen Spakenburg wederom een mooi affiche op. Op bezoek bij de buren van ‘de rooien’ mag Nivo op kunstgras op zoek naar de eerste winstpunten buiten de Bommelse stadsgrenzen.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Blom, Netten, Jongste, Bijl (68. Peelen), Janssen, Brothwell (25. Van den Berk), Paijmans, Van der Sanden, Cevat (84. Van de Pas), Verhagen

Scoreverloop: 11. Cevat 1-0; 12. Solmaz 1-1; 44. Cevat 2-1

pi_53633321
[quote]Op maandag 1 oktober 2007 19:42 schreef tong80 het volgende:
Björn Cevat ‘goudhaantje’ tegen Kozakken Boys....

WAAR WAS JE TONG HEB DAT IMPOSANTE LICHAAM VAN JE GEMIST !!!
  Trouwste user 2022 woensdag 3 oktober 2007 @ 00:19:44 #117
7889 tong80
Spleenheup
pi_53657903
. Ok zal ik het maar zeggen dan Ik was aan de schijterij

pi_53662701
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 00:19 schreef tong80 het volgende:
. Ok zal ik het maar zeggen dan Ik was aan de schijterij

had ik de afgelopen week ook heerst een beetje
pi_53737323
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 10:31 schreef Elftalleider het volgende:

[..]

had ik de afgelopen week ook heerst een beetje

Succes Tong en de rest van NIVO, verneder die blauwen!
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:02:47 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_53747723
3-0 verloren

pi_53747841
Niet vreemd in en tegen Spakenburg, kan gebeuren.
That's all folks!
pi_53748695
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Niet vreemd in en tegen Spakenburg, kan gebeuren.

Spakenburg doet het vaak slecht tegen de mindere clubs, positief teken dus Tong
pi_53748788
Jammer dat je niet mee kon reizen tong, is toch leuk om het daar eens te zien!
www.thuisuiteten.nl
pi_53749032
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:55 schreef methodmich het volgende:
Jammer dat je niet mee kon reizen tong, is toch leuk om het daar eens te zien!

En bier zullen ze daar vast ook wel hebben.
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:13:20 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_53749159
beschouw de laatste wedstrijd in de heenronde is uit tegen Ijsselmeervogels. Ik ga dan zeker kijken. Zin om dan ook te komen ?

pi_53749189
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:13 schreef tong80 het volgende:
beschouw de laatste wedstrijd in de heenronde is uit tegen Ijsselmeervogels. Ik ga dan zeker kijken. Zin om dan ook te komen ?

Ik ben er ook
pi_53749209
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:13 schreef tong80 het volgende:

Als ik NIVO nog eens wil zien, kom ik wel naar Bommel. En dan zuipen we wel na afloop. Pak ik wel een hotelletje.
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:19:02 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_53749273
Ok spreken we af

Je kunt ook bij mij blijven slapen ik heb een opblaasbaar bed

pi_53749364
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:19 schreef tong80 het volgende:
Ok spreken we af

Je kunt ook bij mij blijven slapen ik heb een opblaasbaar bed

We spreken wel eens wat af, ja.
pi_53767279
Welke Nivo-speler miste kort voor tijd nog een strafschop trouwens, tong?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 7 oktober 2007 @ 17:22:04 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_53768894
Verlies in Spakenburg ondanks grote kansen.

Zaltbommel, 6-10-2007
Ook na zaterdag staat de puntenteller van Nivo-Sparta nog op nul als het gaat om wedstrijden buiten de eigen stadsgrenzen. Op bezoek bij ‘de blauwen’ van Spakenburg werd met 3-0 verloren. Een terechte uitslag gezien het wedstrijdbeeld en op zich niet verrassend als je de beperkte middelen van Nivo in ogenschouw neemt en daar de grootsheid en goed gevulde portemonnee van Spakenburg tegenover zet.

Als kinderen in een snoepwinkel liepen de Bommelse supporters rond op Sportpark de Westmaat. Het ‘blauwe’ gedeelte van de Westmaat wel te verstaan zoals de speaker dit voor de wedstrijd mooi verwoordde. Niet alleen de supporters waren even stil bij het zien van al het moois, ook de spelers waren geïmponeerd. “Een aantal jongens was onder de indruk toen we met de bus aankwamen”, vertelde Bert Ruijsch. Een schitterende overdekte tribune met heuse skyboxen, een kunstgrasveld om van te likkebaarden, sproeiers die het veld net voor de aftrap nog even bevochtigden, een geluidsinstallatie met sfeervolle muziek zonder enig gekraak. Het lijkt allemaal niet op te kunnen in het stadje van de bakkers en vissers.

Het uitje naar Spakenburg leverde de meegereisde Bommelse fans dus helaas geen juichmomenten op. Rouwmomenten waren er echter wel als gevolg van de vele gemiste kansen van Nivo-Sparta. In de eerste helft waren er na ongeveer twintig minuten spelen twee levensgrote kansen.. Eerst was het Bas van den Berk die oog in oog met doelman Sven Taberima de paal raakte waarna hij in de rebound de bal voor een leeg doel huizenhoog over schoot. De tweede kans volgde vrijwel direct op de eerste en ook hier konden we spreken van een kans met de hoofdletter ‘k’. Björn Cevat verscheen vanaf links in het strafschopgebied vrij voor doelman Taberima maar zijn lob ging tergend langzaam langs de verkeerde kant van de paal. Wellicht had het ‘goudhaantje’ van vorige week de trekker vol over moeten halen en de bal dwars door het net moeten schieten. “Hoeveel kansen mag je missen in de hoofdklasse”, was na de wedstrijd de reactie van Ruijsch.

Het was niet alleen Nivo dat kansen verprutste in de eerst helft, ook Spakenburg ging niet altijd even efficiënt om met de kansen die het kreeg. Bovendien stond er met Joris van der Cammen een meer dan voortreffelijke sluitpost in het doel. Er waren grote kansen voor de spitsen Thijs Houwing en Maurice van der Wilt, die speelde voor de geblesseerde Ruben Wilson. Ook de verdedigers Richard Rademaker en Lambert Zijl zagen hun inzet gestopt door Van der Cammen. Van der Wilt opende uiteindelijk toch de score voor ‘de blauwen’ door vrij voor het doel de ogenschijnlijk onpasseerbare Van der Cammen te verschalken. De assist kwam van het hoofd van uitblinker Duncan van Moll die zijn bewaker Wesley Paijmans in de lucht de baas was. Van Moll bezorgde Paijmans een moeilijke middag. Hij was zeer beweeglijk en gaf in de tweede helft ook de assist bij de 3-0 van Houwing. Eigenlijk had het technische duo Ruijsch-Roding Dennis Janssen aangewezen als de man die de Spakenburgse ‘nummer 9’ moest elimineren op de Westmaat. Janssen ging echter vrijdag door zijn enkel waardoor de planning aangepast moest worden. Patrick Peelen begon hierdoor in de basis maar Ruijsch vertelde na afloop dat hij Peelen liever tijdens de wedstrijd had willen brengen.

Meteen na rust volgde de nekslag voor Nivo. Over de linkerflank was Houwing te slim voor Stephan Netten. De inzet van Houwing verdween hoog in het doel ondanks een vergeefse poging van Patrick Bijl op de doellijn. Netten beleefde zaterdagmiddag vele ‘leermomenten’ tegen Spakenburg en moest met nog twintig minuten te spelen plaats maken voor Rick van de Pas. Ook in de tweede helft was Nivo een aantal keer zeer dreigend voor het doel van Taberima. Niels Blom zag zijn vrije trap met moeite gestopt terwijl Paijmans van binnen de ‘zestien’ een pegel loste waar Taberima helaas ook de vuisten nog achter kreeg. De daaropvolgende tegenaanval van Spakenburg bracht de marge op drie. Houwing scoorde bij de tweede paal op aangeven van Van Moll.

Op het kunstgras leek de ploeg van Bert Ruijsch ietwat teveel te ‘breien’ tot diep in het strafschopgebied. Het oogde soms wat zaalvoetbalachtig met veel getik terwijl een schot van afstand een aantal keer ook een goede optie was geweest. “Dit is eigenlijk ook veredeld zaalvoetbal”, grapte Ruijsch. In de slotfase kreeg Nivo de grootste kans op een treffer. Cevat werd binnen het strafschopgebied gevloerd door Taberima waarna een penalty volgde. Emiel van der Sanden verzuimde echter vanaf de stip de eretreffer aan te tekenen en zag zijn schot gekeerd. In de rebound maakte Paijmans een sliding op de doelman waarna een klein opstootje volgde als slot van een sportieve wedstrijd.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Blom (55. Salzmann), Netten (70. Van de Pas), Jongste, Bijl, Peelen (55. Van Kessel), Paijmans, Van den Berk, Van der Sanden, Cevat, Verhagen
Scoreverloop: 32. Van der Wilt 1-0; 48. Houwing 2-0; 70. Houwing 3-0

Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:39:34 #132
7889 tong80
Spleenheup
pi_53899954
Morgen thuis tegen Kloetinge. Ik heb er een goed gevoel over.

pi_53900103
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:39 schreef tong80 het volgende:

Succes Tong.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:46:51 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_53900143
Bedankt jij ook morgen

pi_53902143
quote:

Gewoon met 10 man spelen dan komt het wel goed Kloetinge is wel te doen hoor
pi_53902819
NIVO Sparta, je mocht wensen dat jullie van hetzelfde nivo als Sparta Nijkerk waren.

THIS IS SPARTAAAAAAAAAA
pi_53904461
quote:

Spelen jullie op zondag dan?

Pas wel op voor Daan Esser, linke spits.
www.thuisuiteten.nl
pi_53906187
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 08:19 schreef Hertog_Martin het volgende:
NIVO Sparta, je mocht wensen dat jullie van hetzelfde nivo als Sparta Nijkerk waren.

THIS IS SPARTAAAAAAAAAA

Ze staan ook een keer eerste hoor....
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:32:54 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_53909909
Totaal onnodig met 1-2 verloren.

De eerste helft gewoon niet goed, geen agressie vooral.

Tweede helft stukken beter. Mooie vrije trap van Patrick Peelen op de paal. Rode kaart voor Kloetinge wegens slaan. Steeds meer overwicht van NIVO maar hij wilde er niet in. Doodzonde, dit zijn de wedstrijden waar we de punten moeten halen.

pi_53911053
Derde van onderen nu, jullie hebben de punten wel hard nodig nu!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:04:37 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_53911420
Ja daarom was het vandaag zo balen. Ik word er steeds kwader om. We hadden gewoon moeten winnen vandaag. Schop er in de eerste helft desnoods één tegen zijn kloten.

Trouwste user 2022 zondag 14 oktober 2007 @ 01:33:24 #142
7889 tong80
Spleenheup
pi_53919090
Niemand kan met hem spotten. Hij is de grensrechter van NIVO-Sparta-1. Eerlijk tot op het bot. Geen buitenspel is geen buitenspel. Het onsportief vlaggen lukt hem maar niet. Toch deed ie het tien jaar lang. Willem was de man van de sportiviteit. Overal gewaardeerd als clubman maar vooral om zijn sportmanschap. Geen punt werd er onder hem gestolen.
Willem had ook een leuke vrouw. Samen gingen ze de kantine beheren. Op de pof kon dat nog destijds. Hij schreef niks op want mensen kwamen uit zichzelf nog de guldens die ze moesten betalen afrekenen. Willem stond tien jaar in de kantine. Eigenlijk wilde ie dat langer doen, maar Willem werd ouder en vergat soms een fust bier extra te bestellen. Mensen hielpen Willem, hij was immers al 70.
Maar Willem bleef wel bij de club betrokken. Elke zaterdag langs de lijn, hij riep net zo hard naar de 4de elftal-spelers als naar Rob de spits van het eerste. Nooit was ie negatief, nooit een onvertogen woord uit zijn mond. 'Hup NIVO en 'kom op jongens' dat is wat we hoorden.
Willem voelde zich echter vitaler dan wij hem in hadden geschat. Hij wilde weer belangrijk zijn iets te doen hebben bij de club.
Willem ging de scheidsrechters begeleiden van het eerste en beheerde de bestuurskamer. Koffie werd gezet door hem en door niemand anders. Willem werd een begrip tot in de verre omtrek. Iedereen die bij NIVO komt voetballen krijgt met Willem te maken. Je wordt in de watten gelegd en met alle egards behandeld.

Nog steeds begeleidt ie de scheidsrechters. Laatst zei ie wel dat het te druk wordt in de bestuurskamer. NIVO wordt steeds groter namelijk. Maar niet te groot voor Willem Gevers. Die uit respect Opa Gevers wordt genoemd. Opa Gevers is zondag 97 geworden. En verdient uit naam van alle vrijwilligers een eigen topic.

pi_53919162
Een mooi eerbetoon tong.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zondag 28 oktober 2007 @ 20:50:45 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_54230742
Het is Nivo-Sparta zaterdag niet gelukt punten te pakken op het rood-witte deel van Sportpark Panhuis in Veenendaal. Op bezoek bij DOVO leed de formatie van trainer Bert Ruijsch net als tegen Kloetinge een kleine 2-1 nederlaag. Op basis van de tweede helft een terechte uitslag al had de discutabele rode kaart voor Niels Blom wel grote invloed op het verdere verloop van de wedstrijd.

Nivo kende vele afwezigen. Met Patrick Bijl, Davey Brothwell, Patrick Peelen, Dennis Janssen en Randy van Heijnsbergen bleef er in Veenendaal behoorlijk wat potentieel langs de kant. Met dank aan Dick Hildebrand was Joris van der Cammen wel van de partij. De doelman verbleef met zijn werk in Engeland en was ’s ochtends door Hildebrand van het vliegveld opgehaald. Door het ontbreken van Bijl speelde aanvoerder Björn Jongste dit keer links in de verdediging en vormden Stephan Netten en Niels Blom het defensieve centrum. Voorin was Theo van Geffen na wat blessureleed weer van de partij.

De eerste helft zag het publiek een degelijk Nivo-Sparta. Verdedigend stond het goed en doordat DOVO van achter uit wat voorspelbaar speelde kon de Bommelse defensie goed anticiperen op wat er komen ging. Het eerste kansje mochten we zaterdag noteren voor Nivo. Björn Cevat zag zijn inzet geblokt op aangeven van Roberto Verhagen waarna Van Geffen in de nastoot teveel naar rechts werd verdreven door doelman Sander Duindam waardoor deze kans verder verloren ging. Niet veel later volgde het antwoord van de thuisploeg. Op links kon Arafath Heuvel de bal ondanks het storende werk van Netten toch voorgeven waarna Jongste na een scrimmage voor het doel van Van der Cammen de bal op spectaculaire wijze van de lijn haalde. Er leek voor Nivo zeker wat in te zitten omdat het redelijk eenvoudig overeind bleef en er altijd wel een kansje zou komen. Zo schoot Verhagen op aangeven van Wesley Paijmans over en was er een grote kans voor Emiel van der Sanden die het buitenkansje benutte. Een perfect uitgevoerde counter over de schijven Cevat-Verhagen-Van der Sanden werd door laatstgenoemde fraai afgerond (0-1). Eindelijk weer eens op voorsprong en tegen dit tamme DOVO leek een stuntje mogelijk. DOVO kreeg voor rust ook nog wel kansen waaronder zelfs een hele grote voor Heuvel maar Van der Cammen redde bekwaam toen de bonkige spits vrij op hem afkwam. Nadat scheidsrechter Van der Werff voor rust had gefloten volgde een licht boegeroep van de Veenendaalse tribune. De Bommelse supporters konden meer gerust op zoek naar een warm bakkie ‘troost’ op deze grauwe middag.

Na rust kwam er een ander DOVO het veld op. Trainer Ton Verkerk had zijn mannen ongetwijfeld streng toegesproken want na tien minuten was er van een mogelijke verrassing voor Nivo al geen sprake meer. De Veenendaalse storm leverde in het eerste kwartier na de thee vijf kansen op waarvan er twee werden benut. Heuvel kopte de gelijkmaker binnen na een voorzet van Mark Dijs. De voorhoede van DOVO begon zich meer en meer te roeren. Marco van Rooijen zette er even een ‘tandje’ bij en op rechts kende Jongste een zeer lastige middag tegen Bilal el Hassnaoui. El Hassnaoui was het die een pass op maat verzorgde op Mark Dijs die de bal op de borst aannam en Van der Cammen passeerde (2-1).

Een feller en sterker DOVO kreeg daarna meerdere mogelijkheden om de score verder uit te breiden maar doelman Van der Cammen en onzorgvuldigheid van de Veenendaalse aanvallers hielden Nivo nog lang in de race.

De volkomen onterechte rode kaart voor Blom na een overtreding rond de middenlijn was er debet aan dat Nivo niet in staat was zich te herpakken. De overtreding van Blom, met nog een half uur te spelen, had geel kunnen zijn maar rood was absoluut niet aan de orde. De statistieken wijzen uit dat Van der Werff graag kaarten geeft maar zaterdagmiddag zette hij zichzelf te kijk met zijn rode prent. Ondanks de vele kansen die volgden voor de thuisploeg hield Nivo met tien man tot aan de laatste seconde uitzicht op een puntje. In de laatste minuut was Verhagen heel dicht bij de gelijkmaker. Zijn vrije trap van twintig meter werd echter door doelman Duindam uit het doel gebokst waardoor de druiven wederom zuur waren voor Nivo.

Nivo heeft na het verlies tegen DOVO de ‘rode lantaarn’ overgenomen van Bennekom dat bij Geinoord won. Nunspeet heeft net als Nivo ook zes punten maar een beter doelsaldo.
Volgende week volgt de zware uitwedstrijd tegen Sparta Nijkerk. De ploeg uit Nijkerk legde zaterdag beslag op de eerste periodetitel.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Van Kessel (53. Van de Pas), Netten, Blom, Jongste, Paijmans, Verhagen, Van den Berk (76. Van Oversteeg), Van Geffen, Cevat, Van der Sanden

Scoreverloop: 38. Van der Sanden 0-1; 49. Heuvel 1-1; 53. Dijs 2-1
Bijzonderheden: 59. Rode kaart voor Niels Blom

pi_54230917
Eens te meer heeft Dick zijn waarde voor NIVO bewezen. Gouden vent.
  Trouwste user 2022 zondag 28 oktober 2007 @ 21:09:59 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_54231187
Mooi hè ?

pi_54249754
Dick was dus direct de beste man bij Nivo?

Laatste nu, wie krijgen ze nog tot de winterstop tong?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 29 oktober 2007 @ 19:40:17 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_54250056
Volgende week tegen Nijkerk uit. Eitje

Trouwste user 2022 maandag 29 oktober 2007 @ 19:41:44 #149
7889 tong80
Spleenheup
pi_54250095
En op 8 december nog een wedstrijd waar we zeker punten gaan pakken. Clubje uit Spakenburg. Ijsselmeren of zo.

pi_54252644
In Spakenburg loopt het nu al dun door de broek
pi_54256358
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:37 schreef Beschouw het volgende:
In Spakenburg loopt het nu al dun door de broek
Bunschoten

En ja, we moeten snel in vorm komen anders zijn we kansloos tegen NIVO.
pi_54256459
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 00:36 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Bunschoten
Eén pot nat, toch?
pi_54268889
Als je Spakenburg zegt ben je blauw Beschouw.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 31 oktober 2007 @ 01:24:13 #154
7889 tong80
Spleenheup
pi_54276129
Als je Sfwapembuurfw zegt ook.

pi_54286339
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 19:40 schreef methodmich het volgende:
Als je Spakenburg zegt ben je blauw Beschouw.
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:24 schreef tong80 het volgende:
Als je Sfwapembuurfw zegt ook.

pi_54342335
NIVO Sparta bleek toch niet van hetzelfde nivo als Sparta Nijkerk en verloor met 1-0.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-11-2007 19:04:26 (N) ]
pi_54342451
Maar wel de complimenten, zei tong. Mee eens, Hertog?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 november 2007 @ 19:16:59 #158
7889 tong80
Spleenheup
pi_54342608
Bij deze woordgrap liet ie het

pi_54349473
Jammer Tong. Bij ons op de tribune gingen de geruchten dat het 1-0 stond voor Sparta, achteraf bleek het toch de verkeerde Sparta te zijn.
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2007 @ 01:49:54 #160
7889 tong80
Spleenheup
pi_54372029
Nivo-Sparta keert met opgeheven hoofd maar zonder punten huiswaarts....
Zaltbommel, 4-11-2007
Kampioen word je tegen de ‘kleintjes’ zullen ze in Nijkerk absoluut gedacht hebben toen scheidsrechter Van der Wielen voor het laatst op zijn fluit blies. Sparta Nijkerk speelde de slechtste wedstrijd van de competitie klonk het langs de lijn uit de monden van de supporters van de thuisclub. Maar waren zij nou zo slecht of waren wij gewoon goed was een vraag die je afgelopen zaterdag als Nivo aanhanger vol trots positief kon beantwoorden. Nivo-Sparta speelde op bezoek bij de koploper een puike wedstrijd maar helaas leverde het sterke spel ook zaterdag geen punten op. Nivo ging met 1-0 onderuit in Nijkerk.

Trainer Bert Ruijsch kon na afloop ondanks alles nog wel lachen toen hij aan de rand van het veld met elftalleider Michael Bambacht de wedstrijd doornam. “Als een boer met kiespijn”, voegde de trainer er aan toe. De druiven waren zeer zuur voor Ruijsch en zijn pupillen.

Nivo ging voortvarend van start tegen een zeer zwak acterend Sparta Nijkerk. In het eerste kwartier kregen de Bommelse Spartanen drie grote kansen waar er toch zeker één van benut had mogen worden. Een schot van Roberto Verhagen dwong doelman Sven Onland tot een fraaie redding waarna Björn Jongste in de rebound zelf schoot terwijl hij de bal wellicht beter terug had kunnen leggen. Een paar minuten later waren daar de ‘twee minuten van Björn Cevat’. De rossige spits die ons een aantal weken geleden nog langs Kozakken Boys schoot faalde tot twee keer toe vrij voor de keeper. “Cevat had topscorer van de hoofdklasse kunnen zijn”, grapte Ruijsch cynisch.

De thuisploeg zette weinig goeds tegenover het prima veldspel van Nivo. De Nijkerkers speelden zeer rommelig en grossierden in foute passes. Dat de ploeg van trainer Hans van Arum in het begin van het stuk niet aan bod kwam kwam deels door het eigen spel wat erg matig was maar voor het allergrootste deel door het sterke spel van Nivo-Sparta. De absolute smaakmaker aan Bommelse zijde was Bas van den Berk. Hij was de heerser op het middenveld, draaide altijd goed weg bij zijn tegenstander, wisselde fantastische individuele acties af met mooie steekpasses. Hij was de dirigent van Nivo zoals Jaap van Zweden van het Koninklijk Concertgebouworkest.

Het centrum van de verdediging werd zaterdag gevormd door Stephan Netten en routinier Patrick Peelen. Aanvoerder Jongste mocht het op rechts proberen en kreeg veel ruimte om dit keer ook aanvallend zijn kunsten te vertonen. Met een half uur spelen zorgde Jongste wederom voor gevaar voor het doel van Onland. Dit keer legde hij de bal wel terug maar ontbrak het aan precisie. Verdedigend beleefde Jongste net als tegen DOVO een moeilijke middag. Zijn tegenstander Salim Amerzgiou zorgde in de eerste helft voor de spaarzame dreiging van de thuisploeg. Doelman Joris van der Cammen hield Nivo op de been de eerste helft toen Stefan Fredriksen tweemal gevaarlijk werd en Amerzgiou op slag van rust koppend dicht bij de openingstreffer was.

De rust werd met de ‘brilstand’ bereikt maar het was voor een ieder de vraag hoe de beide teams terug zouden keren van de thee. Van Arum zal zijn manschappen ongetwijfeld boos hebben toegesproken terwijl zijn collega Ruijsch zijn spelers gewaarschuwd zal hebben voor het ‘DOVO-scenario’. Helaas ging het ook dit keer kort na rust weer mis. Een slippertje van Patrick Bijl was de inleiding voor een grote kans voor Sparta Nijkerk. In eerste instantie redde Van der Cammen nog maar toen de bal voor de voeten van spits Raoul Henar kwam was de 1-0 een feit. “Als Patrick Bijl die technische fout niet maakt maken zij geen doelpunt hoor”, sprak Ruijsch na afloop teleurgesteld.

De voorsprong gaf de thuisploeg moed en zo liet het een klein beetje zien waarom de ploeg koploper is. Van der Cammen moest een aantal keer handelend optreden waardoor de kans op een punt bleef bestaan. Peelen schoot nog een vrije trap in de muur waarna het even gedaan was met de dreiging van Nivo. Theo van Geffen mocht een klein half uur meedoen maar kwam weinig aan de bal.

De laatste tien minuten waren hoopvol met verschillende corners van Verhagen. Wesley Paijmans was met de voet en het hoofd gevaarlijk voor het vijandelijke doel maar als staartploeg ontbreekt het vaak aan dat kleine beetje geluk wat een koploper soms wel heeft.

De laatste plaats blijft voor Nivo maar als je het de koploper zo lastig kunt maken dan moeten de punten snel een keer gaan komen. De complimenten voor het vertoonde spel zijn er de laatste weken steeds meer alleen de echte beloning, drie punten, blijft vooralsnog uit.
De meegereisde Bommelse fans verlieten teleurgesteld maar met opgeheven hoofd Sportpark De Ebbenhorst. Niemand kon iets verweten worden was de algemene mening en dat was grotendeels ook zo. Er was sterk gevoetbald en geknokt voor een goed resultaat maar toch, de kansen die je krijgt moeten er natuurlijk wel een keer in.
Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Jongste, Netten, Peelen, Bijl (73. Van Kessel), Janssen (64. Van de Pas), Verhagen, Paijmans, Cevat (64. Van Geffen), Van den Berk, Van der Sanden
Scoreverloop: 51. Henar 1-

pi_54386855
Toch wel een kwaliteit van die ouwe Henar, klein kansje en gelijk raak.
www.thuisuiteten.nl
pi_54387119
quote:
De laatste plaats blijft voor Nivo maar als je het de koploper zo lastig kunt maken dan moeten de punten snel een keer gaan komen.
Tegen GVVV dan maar?
pi_54388157
Tja, die wonnen zaterdag met 6-0 van Kloetinge, waar Nivo eerder thuis van verloor.....
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 november 2007 @ 00:48:15 #164
7889 tong80
Spleenheup
pi_54395821
Maar van Kloetinge hadden we gewoon moeten/kunnen winnen.

Trouwste user 2022 zaterdag 10 november 2007 @ 11:03:46 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_54500835
Afgelast. Eerst dacht ik mooi bij dat kut weer. Maar nu breekt de zon door.

pi_54501281
Ben jij de consul tong?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 november 2007 @ 11:39:46 #167
7889 tong80
Spleenheup
pi_54501399
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 11:32 schreef methodmich het volgende:
Ben jij de consul tong?
Nee. We hebben een nieuwe consul. De oude had op kosten van NIVO betaalde pornosites bezocht en bier opgezopen dat niet voor hem was. Dus het had wel gekund

pi_54501459

Je hebt dus zelfkennis.

Maar goed, gaat Nivo nog oefenen ergens op kunstgras ofzo?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 november 2007 @ 11:46:49 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_54501523
Geen flauw idee

pi_54684463
Ajax-uit vandaag als ik me niet vergis.

Und..?
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 november 2007 @ 00:06:36 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54686025
0-0
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 november 2007 @ 00:06:36 #172
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54686026
0-0
  Trouwste user 2022 zondag 18 november 2007 @ 08:16:43 #173
7889 tong80
Spleenheup
pi_54688757
Laatste minuut nog tegen de paal geschoten. Maar wat ik begreep een terechte uitslag.

pi_54696732
Volgende week een belangrijke pot in eigen huis voor Nivo, als Bennekom langs komt. Die staan ook laag.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 18 november 2007 @ 19:18:15 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_54700198
Die gaan eraan

Trouwste user 2022 maandag 19 november 2007 @ 11:34:51 #176
7889 tong80
Spleenheup
pi_54712818
Nivo-Sparta heeft zaterdag het eerste punt buiten Zaltbommel behaald. In Amsterdam werd het onder de rook van De Arena 0-0 tegen de amateurs van Ajax. In een niet al te fraaie wedstrijd kreeg Nivo vlak voor tijd nog een grote kans de winst binnen te slepen maar de inzet van Emiel van der Sanden kwam op de paal.

Op Sportpark De Toekomst kon trainer Bert Ruijsch sinds lange tijd weer eens aantreden met een nagenoeg fitte selectie. Alleen Patrick Peelen was door ziekte afwezig. Patrick Bijl zat wel bij de selectie maar was niet geheel fit waardoor hij de gehele wedstrijd op de bank bleef. Zijn plaats links in de verdediging werd ingenomen door Randy van Heijnsbergen die na zijn lange schorsing weer van de partij was. Van Heijnsbergen speelde een verdienstelijke partij en werd tien minuten voor tijd afgelost door Rick van de Pas.

De Bommelse rood-witten begonnen sterk aan de wedstrijd. Björn Cevat kreeg binnen ‘de zestien’ bijna een grote mogelijkheid na een aanval vol toevalligheden maar een Amsterdamse voet verstoorde dit buitenkansje voor Cevat. De enige echte kans, of moeten we spreken van mogelijkheid, was eveneens voor Cevat. Een afgeslagen corner kwam net buiten het strafschopgebied maar het afstandsschot van Cevat ging helaas over.

De meeste dreiging kwam in het eerste bedrijf van de thuisploeg al had het daar wel enige hulp van Nivo-Sparta voor nodig. Nadat eerder aanvoerder Sergio Cameron al vrije doorgang kreeg maar naast schoot was het Stephan Netten die de Amsterdammers een handje wilde helpen. Een veel te korte terugspeelbal bracht doelman Joris van der Cammen in de problemen. Van der Cammen was uit zijn doel en Ajax bleef in balbezit wat enkele hachelijke momenten opleverde voor het lege doel van Nivo.
Op slag van rust verwerkte Van der Cammen op fraaie wijze een vrije trap van Kevin Westmaas tot hoekschop. Uit deze hoekschop volgde nog een kopbal welke door Niels Blom van de lijn werd gehaald.

Na rust waren er over en weer wat mogelijkheden voor beide teams. Roberto Verhagen zag zijn inzet net over de lat getikt door doelman Dennis van der Kraan. Verhagen kreeg ook nog een aantal keer de mogelijkheid om via een vrije trap gevaarlijk te worden maar helaas bleef dit zonder succes. De Amsterdamse dreiging lag constant op de loer met de sterk spelende Jeremy Overbeek Bloem en Sergio Cameron. Van der Cammen moest in de slotfase nog twee keer handelend optreden bij een vrije trap en een afstandsschot van Vincent de Groot.

Voorin speelde Theo van Geffen een redelijke wedstrijd. Door slimmigheid kreeg hij scheidsrechter Van der Perk op zijn hand en viel menig beslissing uit in het voordeel van Van Geffen. De spits werkte hard maar de echte scherpte ontbrak nog. Het publiek telde aanvallend twee dreigende actie’s waaruit een vlijmscherpe sluipschutter waarschijnlijk wel één doelpunt gemaakt had.

Dat Nivo niet alsnog met de winst naar huis ging hadden de Amsterdammers aan de paal te danken. Op rechts ging Van der Sanden goed door op een lange bal van achteruit. Keeper Van der Kraan kwam uit zijn doel en ‘boerke’ leek de Amsterdamse ‘goalie’ met zijn lob te verschalken ware het niet dat de paal in de weg stond. ‘Dat is het ongeluk van een ploeg die onderaan staat’ klonk het langs de lijn. Mee eens, zonder geluk vaart niemand wel maar gezien het totale wedstrijdbeeld was de puntendeling terecht.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Jongste, Netten, Blom, Van Heijnsbergen (81. Van de Pas), Paijmans, Verhagen, Van den Berk (65. Brothwell), Van Geffen, Cevat, Van der Sanden

pi_54747826
Nog even een berichtje uit de bestuurskamer van Ajax van afgelopen zaterdag. De delegatie van NIVO werd ontvangen door Tonnie Pronk, Sjaak Swart en meer van die legendes. Attent hadden de gasten uit Zaltbommel koeken van de plaatselijke bakker meegebracht. Dat werd erg op prijs gesteld, totdat een van de aanwezigen zei dat hij eigenlijk Jodenkoeken mee had willen nemen. Zijn naam zal ik hier maar niet noemen. Insiders weten wel over wie ik het heb.
  Trouwste user 2022 woensdag 21 november 2007 @ 11:35:19 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_54756614

pi_54763946
Tong, ga je nog kijken tegen Bennekom?

Dan moet je uitkijken voor Dennis van Meegdenburg ofwel Het Kale Gevaar.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 21 november 2007 @ 19:17:05 #180
7889 tong80
Spleenheup
pi_54766161
Ok, zal hem schaduwen

Trouwste user 2022 zondag 25 november 2007 @ 12:14:33 #181
7889 tong80
Spleenheup
pi_54821491
2-1 verloren van GVVV. Koud, eerste helft compleet weggespeeld, tweede helft ons laten provoceren. 2 rode kaarten voor ons 1 voor hun. Snel vergeten.

pi_54827437
Ja, de ook wel eens hier postende Brotje kreeg twee keer geel en dus rood. Wellicht kan ie hier uitleg geven!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 25 november 2007 @ 16:57:33 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_54827862
Hij heeft idd wat uit te leggen. Hoort voor mij bij de beste en dragende spelers. Maar twee domme gele kaarten Hij is heerlijk fanatiek. Maar pak een gele kaart als de tegenstander gevaarlijk wordt. Niet uit frustatie op de andere helft.

Trouwste user 2022 zondag 25 november 2007 @ 17:03:15 #184
7889 tong80
Spleenheup
pi_54828038
Hectische middag zonder punten...

Zaltbommel, 25-11-2007
Na het gelijkspel van vorige week tegen Ajax liep Nivo-Sparta zaterdagmiddag helaas tegen een nieuwe nederlaag op. In eigen huis werd met 1-2 verloren van GVVV. In de tweede helft strooide scheidsrechter Landman fanatiek met kaarten en trok hij driemaal rood, twee voor Nivo en één voor GVVV.

De selectie van Nivo arriveerde aan het begin van de middag met de bus op het eigen Eurosportpark. Er stond voor het inhaalweekend namelijk een gezellig uitje gepland in Weerterbergen waar de groep vrijdag al naartoe was gegaan. Aanvoerder Björn Jongste ontbrak tegen GVVV terwijl Patrick Bijl samen met zijn hond ziekjes langs de kant bleef. Randy van Heijnsbergen speelde hierdoor weer als linksback, Dennis Janssen speelde rechts in de verdediging. Theo van Geffen nam de aanvoerdersband over van Jongste.

In de eerste helft hadden de pupillen van trainer Bert Ruijsch niets in de pap te brokkelen. De gasten uit Veenendaal waren veel sterker en feller. GVVV oogde frisser dan de thuisploeg en had altijd een vrije man die aanspeelbaar was. Doelman Joris van der Cammen moest al in de eerste minuut handelend optreden toen GVVV’s topscorer Rudy van Doorn vrij voor het doel kwam. Dit was het startsignaal voor het Veenendaalse kansenfestival want de ruststand (0-2) had op basis van het aantal kansen zeker hoger uit kunnen vallen. Van der Cammen stond een aantal keer goed in de weg en de precisie ontbrak soms bij de ‘vogelvrije’ aanvallers van GVVV. Nieuweling Nordy al Mansouri, hij kwam over van De Treffers en stond voor het eerst in de basis, nam de eerste treffer voor zijn rekening. Bij een vrije trap vanaf links mocht hij de bal vrij inkoppen (0-1).

Deze openingstreffer kreeg Nivo niet volledig wakker. Het heilige vuur en de strijdlust die nodig is als je merkt dat je kwalitatief minder bent ontbrak voor de pauze.

Vijf minuten voor rust was het voor de tweede keer raak voor de gasten. Een fraaie aanval over rechts bracht de bal bij Van Doorn na een overstapje van Al Mansouri. Met een mooie individuele actie speelde Van Doorn zich vrij waarna hij Van der Cammen met een lage schuiver verschalkte (0-2).

Het aandeel van Nivo in het eerste bedrijf bleef beperkt tot twee ‘bijna’-kansjes voor Van Geffen op aangeven van Wesley Paijmans. De ballen waren gegeven op zijn ‘Van Geffens’ maar de gelegenheidsaanvoerder kwam beide keren net iets te kort om echt gevaarlijk te worden. Björn Cevat kwam nog wel tot scoren maar zijn doelpunt werd wegens buitenspel afgekeurd al handelde de vlaggende assistent-scheidsrechter wel wat twijfelachtig.

Na rust bracht Ruijsch met Davey Brothwell wat extra ‘gif’ in de ploeg. Nivo werd feller en ging op zoek naar de grens, iets wat eigenlijk vanaf minuut één al had moeten gebeuren.
Brothwell stond aan de basis van de aansluitingstreffer van Nivo. Zijn pass bereikte Emiel van der Sanden welke onderuit gehaald werd in het strafschopgebied. Het Eurosportpark ontplofte! ‘Tegen Nunspeet kon het ook’, hoorde je al in het geroezemoes.

Van Geffen had uiteindelijk twee pogingen nodig, inclusief hulp van de paal en doelman Niels Willemse, om zijn ploeg op 1-2 te krijgen. De eerste inzet mocht over omdat de keeper al voor zijn doellijn stond volgens de assistent-grensrechter die solliciteerde naar een hoofdrol in de kolderieke tweede helft. De tweede penalty van Van Geffen kwam via de paal voor de voeten van doelman Willemse die de bal ongelukkig in zijn eigen doel schoot. De lachspieren werden geactiveerd bij de toeschouwers want deze penalty gaf meer reden tot lachen dan een gemiddeld bezoek aan de schouwburg.

Daarna sloeg de vlam een aantal keer flink in de pan. Bij de gasten liepen een aantal professionele ‘zuigertjes’ die op slinkse wijze het vuurtje aanwakkerden. Met name Antonio Aguilar Aguilera viel op door zijn negatieve ‘theater’ gedrag in het veld. Toch bleven de kaarten nog op zak bij scheidsrechter Landman. Brothwell kreeg de eerste gele prent voor een licht vergrijp waarmee de leidsman waarschijnlijk een daad wilde stellen. Spijtig genoeg moest Brothwell er twee minuten later na zijn tweede gele kaart met rood vanaf na een harde botsing met Jurriaan van Well. Er zat niets opzettelijks in deze actie, beide spelers ging lekker fel het duel in alleen Van Well bleef liggen terwijl Brothwell meteen weer op stond. Toen Brothwell teleurgesteld naar de kleedkamers liep dartelde Van Well weer volledig fit over het veld.

Na de 1-2 was er meteen nog een mogelijkheid voor Roberto Verhagen maar op aangeven van Niels Blom legde hij de bal terug terwijl hij zelf had moeten schieten. Ook GVVV bleef dreigend de tweede helft met kansen voor Van Hoof, Van Well en Van Doorn maar Van der Cammen hield zijn ploeg op de been. Nivo-Sparta kwam de tweede helft in ieder geval meer in het stuk voor dan voor de pauze al bleek de hernieuwde passie en strijd uiteindelijk toch te laat voor een goed resultaat.

Cevat was op de linkerflank met een fraaie lob dicht bij de gelijkmaker. Zijn inzet ging naast en bovendien had de vlaggenist de vlag al weer omhoog. De wissel Patrick Peelen voor de matige Wesley Paijmans had niet het gewenste resultaat. Peelen ging als linksbuiten spelen maar van echte dreiging was geen sprake. Van Heijnsbergen naar voren en Peelen als linksback had ook een optie kunnen zijn. De jongeling is wat grilliger en had aanvallend wellicht meer gevaar kunnen stichten. De laatste grote mogelijkheid op de gelijkmaker werd op rechts ingeleid door een goede actie van de hard werkende Van der Sanden. Hij legde de bal terug op Van Geffen die zijn inzet geblokt zag. Cevat was er voor de rebound maar zijn schot ging via een Veenendaals been naast.

Daarna volgde als slot van een hectische middag nogmaals een opstootje waarbij Wouter van Hoof van GVVV en Stephan Netten namens de thuisploeg de rode kaart kregen. Er was volop commotie op het veld en Netten zal deze kaart als ‘leerpuntje’ mee moeten nemen op zijn weg naar de top. Hij had zich afzijdig moeten houden na de rode kaart voor Van Hoof maar zal nu een aantal wedstrijden mogen ‘brommen’.

Na de eerste wedstrijd in het cruciale ‘tweeluik GVVV/Bennekom’ staat de teller bij Nivo nog op nul. Winst op Bennekom volgende week is daarom van groot belang. Ook dit is geen makkelijke opgave al is Bennekom niet van het kaliber GVVV wat gewoon een goede ploeg heeft. Het technische duo Ruijsch-Roding zal door de rode kaarten de komende week nog flink moeten puzzelen om tot een nieuw strijdbaar elftal te komen.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Janssen (46. Brothwell), Netten, Blom, Van Heijnsbergen, Paijmans (65. Peelen), Verhagen, Van den Berk, Van Geffen, Cevat, Van der Sanden
Scoreverloop: 23. Al Mansouri 0-1; 41. Van Doorn 0-2; 50 Willemse 1-2 (eigen doelpunt)
Bijzonderheden: Rode kaart; 68. Brothwell (2x geel); 8

Trouwste user 2022 dinsdag 27 november 2007 @ 16:25:41 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_54871980
Geacht bestuur en belanghebbende,

De afgelopen dagen heb ik wel overwogen de moeilijke beslissing genomen, om aan het einde van dit seizoen (juli 2008), NIVO Sparta te verlaten. Na bijna vier jaar intensief, succesvol te hebben samengewerkt, ben ik toe aan een nieuwe uitdading. Die heb ik gevonden in zondag Hoofdklasser v.v. Gemert. Alle doelstellingen zijn bereikt en voor beide partijen is het beter om afscheid te nemen. Mijn contract tot 2010 was langdurig om deze doelstellingen te bereiken. Door onze sportieve successen is alles in een stroomversnelling geraakt. Vier jaar is echt voldoende en het zou doodzonde zijn, om het vijfde en zesde jaar een stinkende wond te creëren.

Het besluit betreft mijn hoofdtrainerschap (juli 2008)en mijn functie als jeugdcoördinator( jan. 2008). Wel ben ik bereid (als er nog behoefte aan is) om volgend seizoen als jeugdtrainer van de D1 aan te blijven.

De club heeft mij, mede dankzij een aantal mensen veel gegeven. De samenwerking met mijn spelers en begeleiding (Rob, Michael, Jaap, Aart, Wilfred) is er een met een gouden randje. Het vertrouwen in mijn aanpak en de samenwerking met het bestuur olv Peter Remie vormde de basis van ons succes. Al het werk van "De Spartanen", hun stimulerende aanpak en betrouwbare karakter hebben ons in staat gesteld om Zaltbommel op de kaart te zetten. Ik zal er waarschijnlijk mee moeten leven dat mijn Nivo-vrienden (Dick Hildebrand en Ad Verwijs) en de vele supporters teleurgesteld zullen zijn in mijn beslissing.

Ik heb veel aan NIVO Sparta te danken en hoop dat jullie aan het einde van dit seizoen, tevreden terug kunnen kijken op onze samenwerking. Ik zal er alles aan doen om NIVO Sparta voor de hoofdklasse te behouden. Een waardig afscheid in stijl heb ik voor ogen. Ik wil absoluut geen conflict en hoop dat jullie als bestuur mijn beslissing respecteren. Peter Remie (voorzitter) heb ik al ingelicht. Morgenavond zal ik de spelersgroep informeren over mijn besluit. Woensdag zal het nieuws de kranten enz. wel bereiken.

Met vriendelijke groet,
Bert Ruijsch

pi_54874613
quote:
Op zondag 25 november 2007 16:42 schreef methodmich het volgende:
Ja, de ook wel eens hier postende Brotje kreeg twee keer geel en dus rood. Wellicht kan ie hier uitleg geven!
Daar wil ik best uitleg over geven hoor....

Tong, heb jij de wedstrijd gezien? En stond je vlakbij de plek waar ik mijn 2e gele pakte? Ik denk het niet anders had je kunnen zien dat dat een onterechte gele kaart was... We gingen namelijk beide voor de bal en kwamen in botsing, dat hij iets meer pijn had kwam doordat ik mezelf beschermde.. Ik heb eerder mijn poot op drie plaatsen gebroken, en wilde dat niet nog een x meemaken....

De eerste gele kaart, was eigenlijk ook niet echt een kaart, al ben ik ermee eens dat het wel heel wat leek, maar ik gleed langs mijn tegenstander heen, en raakte hem niet, maar vanuit het oogpunt van de scheids leek dat wel....
Maar goed 99% van de mensen die ik heb gesproken, vonden iig 1 van de 2 gele kaarten onterecht!

Die 1% ben jij tong

Maar dat ik gefrustreerd was Tong ... Dat had je goed gezien, maar dat had weer te maken met het feit dat ik op de bank zat... Maar ja, das de trainer zijn keus... Hij vond me nog niet fit genoeg om te starten....
pi_54874658
Heldere uitleg, hulde!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 november 2007 @ 19:15:56 #188
7889 tong80
Spleenheup
pi_54874728
Brotje ik had van te voren met Corrie gesproken. Ik weet dat je bloedfanatiek bent en geen duwel schuwd. Ik was dan ook te hard in mijn oordeel. Maar je had misschien even de duels niet moeten opzoeken. Maar ik weet dat dat ook juist je kwaliteit is.

Trouwste user 2022 dinsdag 27 november 2007 @ 19:18:13 #189
7889 tong80
Spleenheup
pi_54874780
Trouwens Dave je bent volgend jaar van hem af

pi_54875132
Misschien had ik de duels niet moeten opzoeken, maar ja je moet wat met een 2-0 achterstand.... Toen was het trouwens alweer 2-1, maar goed we stonden iig achter..
pi_54875216
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 19:18 schreef tong80 het volgende:
Trouwens Dave je bent volgend jaar van hem af

Ja idd... Ik weet alleen niet of ik er echt blij mee moet zijn.. Kheb altijd wel veel vertrouwen van hem gehad, op de laatste weken na dan... Maar achteraf gezien, was hij dus ook met andere dingen bezig... Ben benieuwd of hij het seizoen kan, wil en mag afmaken...
pi_54875263
Bill Tukker komt misschien ook wel vrij in de zomer.
www.thuisuiteten.nl
pi_54883561
Ik vind het een heldere uitleg van jullie gaande trainer. Heb er wel respect voor, op deze eerlijke manier. Lijkt mij dat jullie als spelers er wel mee in stemmen hem het seizoen af te laten maken?
In Southern Sun
  Trouwste user 2022 vrijdag 30 november 2007 @ 20:41:01 #194
7889 tong80
Spleenheup
pi_54954656
Bert Ruijsch per direct weg. In overleg zegt het bericht. Maar daar heb ik mijn twijfels over.

Trouwste user 2022 vrijdag 30 november 2007 @ 20:41:37 #195
7889 tong80
Spleenheup
pi_54954676
Het is vooral de beleving op zaterdag die bevalt
door Wout Pluijmert

Vrijdag 30 november 2007 - ZALTBOMMEL - Doelman Joris van der Cammen kwam via Avesteijn, PSV, TOP Oss, BVV en OJC Rosmalen bij Nivo Sparta terecht. De inwoner van Heeswijk-Dinther lijkt in Zaltbommel zijn stekkie te hebben gevonden. Eindelijk krijgt hij de waardering die hij verdient. Bij zijn vorige club, OJC Rosmalen, waar hij samenspeelde met onder anderen Roberto Verhagen en Wesley Paymans, was dat een stuk minder.

Van der Cammen (28) geniet inmiddels van het zaterdagvoetbal. "Ik was het niet gewend. Ik kwam van Avesteijn, een zondagamateurclub in mijn geboorte dorp Heeswijk-Dinther. Daar hebben ze nog nooit van het zaterdagvoetbal gehoord. Maar het is absoluut waar wat iedereen zegt: de beleving in het zaterdagvoetbal is enorm, heel veel groter dan op zondag. Wat mij met name opvalt, is dat zaterdagploegen nooit opgeven. Die beslissingswedstrijd in juni tegen Voorland Amsterdam, op het terrein van Roda Boys, waar wij de hoofdklasse bereikten... Wat een ongelooflijke happening zeg."
Rond de overgang van OJC naar Nivo Sparta was het wel even billenknijpen voor Van der Cammen. ,,Toen ik met de club tot overeenstemming was gekomen, stonden zij er redelijk goed voor in de eerste klasse. Uiteindelijk moesten zij via degradatiewedstrijden nog klassebehoud afdwingen. Ik had er echt van gebaald om in de tweede klasse te moeten beginnen. Ik was overigens ook dan absoluut gekomen. Een woord is een woord."
Het feit dat Nivo Sparta nu in de hoofdklasse speelt, is voor een belangrijk deel aan de uitstekende doelman te danken. In alle verslagen die je terugziet, wordt gerept over die fantastische reddingen van Van der Cammen. De goalie is stijlvol, gaat als Jan van Beveren in zijn beste jaren naar de bovenhoek.
Dit seizoen staat Nivo Sparta onder druk in de zaterdaghoofdklasse. "Wij hebben een aantal wedstrijden echt goed gespeeld. De tweede helft tegen Nunspeet was fantastisch, de winst op Kozakken Boys adembenemend. Maar in de meeste wedstrijden wordt ieder foutje meteen afgestraft. Daar hebben wij inmiddels al veel punten door verspeeld. Jammer, maar ik moet zeggen: de sfeer blijft uitstekend. Ondanks het gebrek aan punten, blijven wij gewoon met heel de groep stappen."
Trainer Bert Ruijsch, die onlangs rondkwam met zondaghoofdklasser Gemert, zal zijn plan voor de wedstrijd tegen Bennekom alweer klaar hebben. Ook Nivo Sparta laat de eerstkomende tegenstander immers uitgebreid scouten. "Op dit niveau gaat het om details. Daar worden wedstrijden op beslist." Ruijsch zal zijn opstelling maken op basis van het type ploeg dat hij treft. Morgen zal hij niet kunnen beschikken over de geschorsten Davey Brothwell en Stefan Netten.
Ondanks de vele verliespunten, speelt Nivo Sparta hoofdklassewaardig. "Maar het is steeds dat ene foutje op dat beslissende moment. En natuurlijk missen wij een killer voorin."
Voor iedereen rondom Nivo Sparta is de wedstrijd van morgen cruciaal. Als thuis niet van Bennekom wordt gewonnen, ziet het er rond Kerstmis somber uit voor de Bommelse ploeg. Op 8 en 15 december speelt Nivo Sparta immers nog de twee loodzware uitduels bij IJsselmeervogels en Hoek.

pi_54973463
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:17 schreef tong80 het volgende:
Ok, zal hem schaduwen

Jij zou hem toch schaduwen? Lekker dan, 2 x Van Meegdenburg.

Gaat erg lastig worden voor Nivo zo.
www.thuisuiteten.nl
pi_54974022
0-3 tegen Bennekom .

250 toeschouwers ook maar. Niet best....
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 december 2007 @ 21:11:15 #198
7889 tong80
Spleenheup
pi_54976030
Dan maar winnen van Ijsselmeervogels volgende week.

pi_54979117
Opmerkelijk trouwens, de manier waarop Joris vd Cammen terugkijkt op OJC. Kan me niet herinneren dat ie hier onder-gewaardeerd werd.
pi_54979494
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 21:11 schreef tong80 het volgende:
Dan maar winnen van Ijsselmeervogels volgende week.

Als het een keer moet kunnen lukken is het volgende week, al zie ik het niet gebeuren.

Wij winnen gewoon.
pi_54980667
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 23:08 schreef Yeahinho het volgende:
Opmerkelijk trouwens, de manier waarop Joris vd Cammen terugkijkt op OJC. Kan me niet herinneren dat ie hier onder-gewaardeerd werd.
Losertje dan.
  Trouwste user 2022 zondag 2 december 2007 @ 00:09:01 #202
7889 tong80
Spleenheup
pi_54980784
Hoezo. Hij was reserve doelman bij OJC

pi_54993206
Frans Grondman dus interim-trainer bij Nivo. Vertrouwen in tong?
www.thuisuiteten.nl
pi_54994529
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:41 schreef methodmich het volgende:
Zal wel aan de basis beginnen, die Grondman.
  Trouwste user 2022 zondag 2 december 2007 @ 18:34:35 #205
7889 tong80
Spleenheup
pi_54995682
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:41 schreef methodmich het volgende:
Zeker. Was de eerste naam die ik suggereerde.

pi_54995954
Op zaterdag NIVO, en op zondag RKDVC... hoe doet ie dat doordeweeks bij de trainingen dan?!
  Trouwste user 2022 zondag 2 december 2007 @ 18:47:35 #207
7889 tong80
Spleenheup
pi_54996019
Ik denk dat Rob Roding de trainingen gaat doen. Is nu assistent coach

Trouwste user 2022 maandag 3 december 2007 @ 13:15:12 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_55011628
Bestuursmededeling....

Zaltbommel, 2-12-2007
Zoals u hier op onze site en via andere media reeds heeft kunnen lezen is Bert Ruijsch per direct gestopt als hoofdtrainer van Nivo-Sparta. In het begin van vorige week maakte de trainer bij het bestuur bekend dat hij per volgend seizoen als trainer aan de slag gaat bij zondaghoofdklasser Gemert. Hoewel hij enige tijd geleden op eigen verzoek zijn contract verlengd zag tot 2010 tekende hij toch een contract bij Gemert. Dit alles zorgde voor zeer veel onrust en commotie binnen de vereniging. Met name zijn handelswijze en het moment waarop zorgde voor veel teleurstelling bij het bestuur, De Spartanen, hoofdsponsors en de spelers waardoor donderdag in onderling overleg besloten is per direct uit elkaar te gaan. Bert Ruijsch blijft wel aan als trainer van de D1.

Bert Ruijsch begon in seizoen 2004-2005 bij Nivo-Sparta en pakte meteen de titel in de tweede klasse. Na twee jaar eerste klasse promoveerde hij vorig seizoen via de nacompetitie naar de hoofdklasse. Sportief gezien kijken we terug op een zeer succesvolle periode. Menselijk gezien betreuren wij de manier waarop de trainer zijn vertrek uiteindelijk bekend maakte. Desondanks moeten alle partijen verder en wij wensen Bert Ruijsch dan ook veel succes bij zijn nieuwe club.

Na de definitieve breuk zijn wij als bestuur zo snel mogelijk op zoek gegaan naar een voor alle partijen zo goed mogelijke invulling van de vacant gekomen trainersfunctie.

Frans Grondman is bereid gevonden als interim-trainer het seizoen af te maken. Hij zal dit combineren met zijn trainerschap bij RKDVC dat op zondag speelt en uitkomt in de tweede klasse. In het verleden was Grondman eerder succesvol werkzaam bij Nivo-Sparta en loodste hij de club van de derde naar de tweede klasse. Vorig seizoen werd hij met LRC kampioen in de eerste klasse. Grondman, dit seizoen al vaak als toeschouwer gespot op ons sportpark, heeft een ‘Nivo-verleden’ en heeft bij de clubs waar hij werkzaam was bewezen een goede, betrouwbare en ambitieuze trainer te zijn. Hij gaat dan ook graag de uitdaging aan Nivo-Sparta te behouden voor de hoofdklasse.

Frans Grondman houdt zich aan zijn reeds gegeven woord aan RKDVC voor volgend seizoen waardoor wij wel op zoek moeten naar een trainer voor het nieuwe seizoen. Er hebben al veel trainers gesolliciteerd en dat zegt zeker iets over hoe onze vereniging op dit moment op de ‘trainerskaart’ staat. Het bestuur heeft de spelersgroep inmiddels gevraagd een profielschets op te stellen van hun ideale trainer voor het nieuwe seizoen.

Nog dit jaar wil het bestuur de nieuwe trainer voor seizoen 2008-2009 presenteren.

Voor het vervolg van het nog lopende seizoen zijn rust en vooral punten van belang. Er ligt een plan van aanpak klaar om er voor te zorgen na de winterstop sterker voor de dag te kunnen komen met als uiteindelijk doel handhaving in de hoofdklasse. Binnen de vereniging zullen de technische staf en spelersgroep, De Spartanen en het bestuur er gezamenlijk alles aan moeten doen om ook in de toekomst hoofdklasser te blijven. Met de steun van een ieder die onze vereniging een warm hart toedraagt biedt dit voldoende perspectief voor een sportief succesvolle toekomst.

Het bestuur

pi_55016323
Tong, kom je zaterdag definitief naar de Westmaat?
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2007 @ 17:31:52 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_55016525
Nog niet definitief ben vervoer aan het regelen. Maar ik heb het weekend een vriend uit Almelo op visite. Met de suportersbus ga ik niet. Mag je 2 uur na de wedstrijd eindelijk mee terugreizen omdat ze zitten te hijzen in de kantine.

pi_55017556
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:31 schreef tong80 het volgende:
Nog niet definitief ben vervoer aan het regelen. Maar ik heb het weekend een vriend uit Almelo op visite. Met de suportersbus ga ik niet. Mag je 2 uur na de wedstrijd eindelijk mee terugreizen omdat ze zitten te hijzen in de kantine.

Jij doet toch niet anders..?
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2007 @ 18:28:54 #212
7889 tong80
Spleenheup
pi_55017636
Niet bij de vijand

pi_55020878
dat klinkt niet echt idiaal om de boel weer op de rid te krijgen.
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:47 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat Rob Roding de trainingen gaat doen. Is nu assistent coach

Trouwste user 2022 maandag 3 december 2007 @ 21:20:36 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_55021065
Het is idd een rare constructie. Ik baal hiervan

pi_55021382
ben ook wel benieuwt wat dat plan van aanpak van het bestuur dan wel mag zijn
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:20 schreef tong80 het volgende:

pi_55022068
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:20 schreef tong80 het volgende:

Ach, seizoen is toch al verloren.
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2007 @ 22:12:36 #217
7889 tong80
Spleenheup
pi_55022183
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:07 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Nee hoor

pi_55026763
hoezo doelstelling was toch stabiele 1e klasser en nu een jaartje genieten (heb ik ergens gelezen) en volgens mij kan dat nog steeds of is er iets verandert?
quote:

[..]

pi_55029276
Ik zal even duidelijkheid geven over de trainingen van NIVO-sparta , al dat gespeculeer.....

We trainen maandag, woensdag en donderdag. Je moet minimaal 2 van de 3 x trainen... Op maandag en woensdag zal Frans Grondman gewoon aanwezig zijn en de donderdag doet Rob Roding...
Er zullen een paar spelers zijn die op maandag en donderdag trainen, de rest komt gewoon 3 x trainen...
pi_55029407
quote:

[..]

Wij gaan jou nog verassen, let op mijn woorden. .................... Het verschil tussen ons en onze concurenten, is in te halen We hebben het over een verschil van 1 punt, en we zijn geen eens op de helft van de competitie.......
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 december 2007 @ 12:09:14 #221
7889 tong80
Spleenheup
pi_55030919
That's the spirit

pi_55039660
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:02 schreef Brotje het volgende:

[..]

Wij gaan jou nog verassen, let op mijn woorden. .................... Het verschil tussen ons en onze concurenten, is in te halen We hebben het over een verschil van 1 punt, en we zijn geen eens op de helft van de competitie.......
Je hoeft hem toch niet in brand te steken? .
pi_55061398
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:02 schreef Brotje het volgende:

[..]

Maar wie moeten jullie nog voorbij gaan denk je? Kloetinge en Nunspeet zie ik nog wel gebeuren, misschien LRC... maar veel meer ook niet denk ik.

Nou ja, op 15-1 Nivo maar eens scouten.
www.thuisuiteten.nl
pi_55070078
quote:
Op woensdag 5 december 2007 17:19 schreef methodmich het volgende:

[..]

Maar wie moeten jullie nog voorbij gaan denk je? Kloetinge en Nunspeet zie ik nog wel gebeuren, misschien LRC... maar veel meer ook niet denk ik.

Of zaterdag, voor mij dan.
pi_55083073
quote:
Op woensdag 5 december 2007 17:19 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nou dan zijn we toch veilig .............. heb je 3 ploegen onder je. Maar als ik eerlijk moet zijn, teken ik ook voor de 12e plaats.

Ik denk alleen dat Geinoord er ook nog bij komt en heel misschien ook Ajax... Niet dat we die voorbij gaan of moeten, maar die gaan het denk ik ook nog lastig krijgen..
pi_55084541
AFC Ajax heeft net iets teveel zaalvoetballers denk ik. Geinoord heeft geen sterke ploeg, maar wel een stug team. En als Daniël Kops weer gaat draaien, zitten ze qua goals ook wel goed.
www.thuisuiteten.nl
pi_55107009
Tong zie ik je morgen?

Ik denk dat Kloetinge de echte concurrent wordt voor jullie. De rest haalt teveel punten.

LRC draait ook niet zo best meer en zou ook nog kunnen. Alhowel zij toch de meeste indruk maakte van de degradanten.
pi_55108635
Van de promovendi bedoel je? Of de degradatiekandidaten?

LRC heeft wel een leuk ploegje, maar de nieuwigheid is er natuurlijk wel af. Dat is altijd een probleem. Zie Vitesse Delft vorig jaar in A of Geinoord twee jaar terug. Al bleef Geinoord er nog wel in.
www.thuisuiteten.nl
pi_55128026
4-0 voor IJsselmeervogels dus, met een beetje meer inzet in de tweede helft had het meer kunnen worden. Bij de rust stond het al 3-0.

Ben benieuwd hoe het met jullie speler is afgelopen, die ging niet heel fris het veld af.
pi_55128053
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 18:00 schreef F1Bas het volgende:
4-0 voor IJsselmeervogels dus, met een beetje meer inzet in de tweede helft had het meer kunnen worden. Bij de rust stond het al 3-0.

Ben benieuwd hoe het met jullie speler is afgelopen, die ging niet heel fris het veld af.
Welke speler??
pi_55130239
Denk Björn Cevat, die is in een niet zo gebruikelijke minuut (44e) gewisseld.
www.thuisuiteten.nl
pi_55131188
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:45 schreef methodmich het volgende:
Denk Björn Cevat, die is in een niet zo gebruikelijke minuut (44e) gewisseld.
Zou kunnen ja, vlak voor rust.

Kon zijn nummer ook niet zien en ken niet zoveels spelers van NIVO.

Ik hoorde wel steeds om mij heen dan ze jullie spits nogal oud vonden
pi_55131302
Theo .
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:01:22 #234
11721 scheur
maar toch.....................
pi_55134326
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 20:18 schreef Yeahinho het volgende:
Theo .
Ja;Theo inderdaad aardig op leeftijd. Nivo uiteraard wel minder dan de Vogels,maar.....1e doelpunt zuiver buitenspel en Theo had vlak daarvoor een penalty moeten krijgen. Zul je altijd zien; op dat soort momenten kiest de scheids voor de veiligste weg. Overigens had Nivo toch waarschijnlijk wel verloren, maar toch even deze nuance; het was niet zo kansloos als het qua stand eruit zag!!
pi_55137618
Wel jammer dat NIVO vooralsnog weinig indruk heeft kunnen maken in de hoofdklasse.
pi_55138079
We gaan het redden!

Aldus Tong die even niet meer kan posten.
pi_55139957
Hoop het voor jullie. De leukste supporters tot nu toe.
pi_55147396
Ze hebben wel al 25 gele en 4 rode kaarten, dus helemaal onbetuigd laten ze zich niet.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 december 2007 @ 22:59:38 #239
7889 tong80
Spleenheup
pi_55205070
Zo ik mag weer posten.

NIVO NAAR VOOOOOOOREN !

pi_55220794
Nog maar één wedstrijd voor de winterstop dus, uit bij Hoek. Hoek zonder John Schot, maar dan nog... Gaat Nivo met zeven punten de winter in?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 december 2007 @ 18:27:19 #241
7889 tong80
Spleenheup
pi_55295209
2-1 gewonnen.

THEEEEEOOOOOOOO,THEEEEEEOOOOOOOO

pi_55296146
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 18:27 schreef tong80 het volgende:
2-1 gewonnen.

THEEEEEOOOOOOOO,THEEEEEEOOOOOOOO

Mooi. Staan weer meteen bij de mensen nu.
pi_55296178
Goed gedaan hoor, toch behoorlijk verrassend. Ik had Joan nog wel gewaarschuwd voor Van Geffen. Al pakte hij wel diens pingel, alleen lette de rest niet op bij de rebound.

[ Bericht 18% gewijzigd door methodmich op 15-12-2007 19:48:48 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_55304787
Dankzij de training bij OJC.
  Trouwste user 2022 zondag 16 december 2007 @ 20:25:04 #245
7889 tong80
Spleenheup
pi_55320213
Bericht
v.v. OJC-Rosmalen….heel veel dank !!!!!!!!!!!!!...
Zaltbommel, 16-12-2007
(speciaal de spelers van het 4e team)
Zoals u ongetwijfeld uit de media heeft vernomen, was in de Bommelerwaard ( o.a. Zaltbommel) de afgelopen dagen geen stroomvoorziening .

Een van de vervelende gevolgen was dat de spelers van onze voetbalvereniging v.v. N.I.V.O. – SPARTA( doordat er geen licht, geen warm water, geen verwarming, geen kantine open was), niet op onze accommodatie konden trainen.

Dank zij de bereidwilligheid van v.v. OJC kon onze selectiegroep afgelopen donderdag op een veld van jullie bijzondere mooie complex heel prettig en fanatiek trainen.
Dit heeft zeker bijgedragen aan het resultaat van de moeilijke uitwedstrijd in de Hoofdklasse B tegen v.v. HOEK.

N.I.V.O. - SPARTA is debutant en heeft gewonnen met 2-1, de eerste uitoverwinning van het moeilijke seizoen

Juist , deze overwinning voor de winterstop , betekent veel voor de pas begonnen interim –trainer Frans Grondman, assistent –trainer Rob Roding en de volledige spelersgroep . Het sterkt het vertrouwen in meer en betere resultaten en het behoud van de Hoofdklasserschap.
Nogmaals dank v.v. OJC voor sportieve hulp.!!!
Namens Het Bestuur van v.v. N.I.V.O. - Sparta uit ZALTBOMMEL,
CEES RIKE, vice-voorzitter,
o.a. belast met voetbalzaken.

pi_55320348
Typen is niet z'n favoriete bezigheid he .
Het koste me een heel tijdje om al die punten, spaties en komma's weg te werken...

Wel een mooi gebaar, van 2 kanten.
pi_55573725
Hoe zit het met de aanstelling van een nieuwe trainer in Zaltbommel?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 donderdag 27 december 2007 @ 19:03:27 #248
7889 tong80
Spleenheup
pi_55578983
Wat ik heb begrepen zijn ze met nog 4 man in gesprek waarvan twee bekende namen.

pi_55579022
tong80 woont in zaltbommel retard
  Trouwste user 2022 donderdag 27 december 2007 @ 19:10:49 #250
7889 tong80
Spleenheup
pi_55579122
quote:
Op donderdag 27 december 2007 19:05 schreef MahirBurekovic het volgende:
tong80 woont in zaltbommel retard

pi_55579176
quote:
Op donderdag 27 december 2007 19:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

ik vond je altijd al een vervelende idioot, en nu ik weet dat je in zaltbommel woont nog meer.
pi_55591480
hebben we er een beetje zin an!!!

Aangezien er aardig wat fokkers naar rotterdam komen is het misschien wel gezellig als jullie ook naar dat ene cafe bij het kasteel gaan.. geen idee hoe het heet, ligt er ongeveer 200 meter vandaan. Hebben we een toffe meeting
pi_55603971
dolledingo is verdwaald in het topic van een ander Sparta?
www.thuisuiteten.nl
pi_55604058
Het duurt niet lang meer voordat ook de Kasteelclub in de hoofdklasse speelt .

[/inkoppertje]
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 december 2007 @ 19:09:33 #255
7889 tong80
Spleenheup
pi_55607076

pi_55608818
Wat verwarrend...
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 januari 2008 @ 05:58:36 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_55698500
De beste wensen NIVO-Spartanen

pi_55708837
Phillip de Haan Nieuwe trainer Nivo Sparta.
Wat zeg je me daar van.
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 januari 2008 @ 20:58:13 #259
7889 tong80
Spleenheup
pi_55709449
Hoe kom je aan die informatie ? Dacht dat Leon Hutten de belangrijkste kandidaat was ?

pi_55715476
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 20:58 schreef tong80 het volgende:
Hoe kom je aan die informatie ? Dacht dat Leon Hutten de belangrijkste kandidaat was ?

Staat ook op VOZ http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=3404
pi_55725575
Den Haan.... Tja.

Je krijgt een fantastische vent in de omgang nu, iemand die veel wil doen voor een club waar hij een goed gevoel bij heeft en voor een groep een prima motivator / teambuilder is.

Over zijn tactisch vermogen zijn de meningen wel zeer verdeeld. De uitspraak "met het materiaal van IJsselmeervogels word je altijd wel een keer kampioen" werd ook vaak met hem in verband gebracht tijdens zijn periode daar. Maar goed, hij won wel mooi een titel.

Lijkt me voor Nivo een goede trainer. Overigens was hij ook één van de vele trainers die zelf naar ASWH heeft gebeld om Tukker te vervangen.
www.thuisuiteten.nl
pi_55804111
Theo van Geffen nieuwe trainer Hedel
pi_55805490
Hedel? Wat moet ie daar nou weer?!
  Trouwste user 2022 zondag 6 januari 2008 @ 02:01:02 #264
7889 tong80
Spleenheup
pi_55815575
Grappig

pi_55825060
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:16 schreef steegje het volgende:
Theo van Geffen nieuwe trainer Hedel
Vanwege meer haar op z'n ...... dan op z'n schedel?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 januari 2008 @ 07:10:12 #266
7889 tong80
Spleenheup
pi_55864996
Nivo Sparta wilde Den Haan en niemand anders
door Linda van Gorkum

04 jan 2008, 03:40 - ZALTBOMMEL - 'Een absolute kanjer', 'het voelde meteen goed', 'een man met een enorme staat van dienst'. Zoveel lovende woorden, je zou er bijna verlegen van worden. Maar voorzitter Peter Remie van Nivo Sparta komt nu eenmaal superlatieven te kort om onder woorden te brengen hoe blij hij is met de nieuwe trainer voor volgend seizoen.

Lachend: "Al zou het ook raar zijn als ik dat niet was, ik heb 'm zelf aangenomen." Om daar aan toe te voegen dat 'alles en iedereen bij Nivo blij is met de aanstelling van Philip den Haan.'

De voorzitter kan tenminste weer weer lachen, dat was eind november wel anders. "Het vertrek van Ruisch heeft ons allemaal overvallen." En van de plek op de ranglijst wordt natuurlijk geen elke voetballiefhebber in Zaltbommel vrolijk. Toen Bert Ruisch ruim drie jaar geleden werd binnengehaald, moest Remie nogal wat mensen binnen de club overtuigen, maar dat was nu niet nodig, vertelt hij. "Destijds was de situatie ook anders. We wilden met Nivo zo snel mogelijk naar de hoofdklasse, er veranderde een hoop bij de club. Er zijn dan altijd mensen die sceptisch zijn."

Dat ligt nu anders, nu wil de club koste wat kost op het hoogste niveau in het amateurvoetbal blijven. Die klus moet interim Frans Grondman zien te klaren.

Want het is niet de bedoeling dat opvolger Philip den Haan zich nu actief met Nivo Sparta gaat bemoeien. Remie: "Ten eerste moet hij het seizoen bij Unitas (Gorinchem) afmaken, ten tweede doet Grondman goed werk."

Kandidaten om Grondman op te volgen, waarin er overigens volop. "Ongelooflijk", vindt Remie dat. "Toen bekend werd dat we een nieuwe trainer zochten, stroomden de sollicitaties binnen. Blijkbaar is trainer van een hoofdklasser een gewilde bijbaan."

Opmerkelijk is dat Den Haan niet zelf sollicteerde. "Wij hebben zelf contact gezocht. Hij staat bekend als een fantastische trainer en de gesprekken waren prima. De keus was zo gemaakt."

Dat Haan ook wel 'mister Kozakken-Boys' - toch een concurrent - wordt genoemd, deert hem en de supporters niet. "Die rivaliteit speelt hier niet zo." Dus met een beetje mazzel gaat Nivo volgend seizoen met Den Haan voor de drie punten in Werkendam. "Dat zou mooi zijn, ja."

Trouwste user 2022 dinsdag 8 januari 2008 @ 07:11:31 #267
7889 tong80
Spleenheup
pi_55864999
'Het is puur een kwestie van gevoel'
door Wout Pluijmert

04 jan 2008, 03:40 - WERKENDAM - Rond de jaarwisseling komen de meeste trainerstransfers los. Opmerkelijk nieuws kwam er vanuit Zaltbommel. Nivo Sparta slaagde er met het binnenhalen van Philip den Haan in een 'grote naam' in het trainerswereldje aan zich te binden. Beide partijen kwamen een overeenkomst van een jaar overeen, met een optie voor nog een jaar.

Tussen kerst en oud en nieuw waren beide partijen er snel uit. Den Haan: ,,Het is wat mij betreft puur een kwestie van gevoel. In gesprekken met Nivo Sparta's vice-voorzitter Cees Rike werd ik steeds enthousiaster. De club weet echt wel dat de groei heel erg snel gaat. Ik hoop natuurlijk dat de huidige interim-trainer Frans Grondman (in december gingen Nivo Sparta en trainer Bert Ruijsch uiteen) de ploeg voor de hoofdklasse behoudt, maar mocht het onverhoopt niet lukken dan is het de bedoeling dat Nivo Sparta binnen drie jaar weer terug is op het huidige niveau." Dat Den Haan niet de eerste de beste is, werd meteen al duidelijk toen hij op 16 december bekend maakte dat hij bij Unitas/Gorinchem aan zijn laatste seizoen bezig was. Barendrecht, ASWH en nog een hoofdklasser waren geïnteresseerd. Met die laatste club, waarvan hij de naam niet wil noemen, had hij na zijn contact met Nivo Sparta nog een gesprek. "Maar toen stond mijn besluit al vast." Voor aanvang van dit seizoen had Hoek al interesse in de Werkendammer. " Ik had echter mijn contract bij Unitas al verlengd." Overigens moet Den Haan nog maar zien of hij Unitas in de eerste klasse kan houden. Unitas begon met twee gemakkelijke overwinningen maar daarna sloeg het noodlot toe. Twee basisspelers, Mark Damen (ex Roda Boys) en Matthieu Versluis, moesten door omstandigheden stoppen. Daarnaast viel de complete as, Johan van der Stelt, Richard van Gils en Jeremy Geleijns met zware kruisbandblessures weg. Spits Christian Perrier revalideerde toen al van een drievoudige beenbreuk. " Ik loop al weken met acht of negen spelers op de training. Op de wedstrijddagen zit er een B- en een A-junior naast mij op de bank. Het is ongelooflijk wat een pech de club dit seizoen heeft." Nivo Sparta is niet helemaal vreemd voor Den Haan. "Dit seizoen heb ik twee competitiewedstrijden gezien, waaronder de 2-1 winst op Kozakken Boys. In mei heb ik de twee beslissingswedstrijden (Roda Boys en Voorland) voor promotie naar de hoofdklasse gezien. Wat mij opviel was dat het een heel hechte groep is. Goed opgeleid door Ruijsch. Ik hoef er alleen nog maar mijn eigen sausje overheen te gieten." Den Haan zal de komende maanden benutten om zijn nieuwe ploeg te volgen. ,,Op de achtergrond uiteraard. Binnenkort heb ik wel al een gesprek met Frans Grondman en Stichting De Spartanen." Den Haan is eigenaar van SportSteward Promotion een samenwerkingsverband van Feyenoord, Sparta en Excelsior, waarbij voetbalstewards worden opgeleid. Hij is manager bij Voetbalscholen Nederland, dat in maart op vijftien locaties weer start met lokale voetbalscholen. Ook houdt hij zich bezig met het organiseren van trainingskampen voor prof- en amateursportverenigingen.

Philip den Haan
Geboren en woonachtig in: Werkendam.
Leeftijd: 48 jaar.

Clubs als voetballer: Kozakken Boys (16 jaar), Unitas (1,5 jaar), Woudrichem (1 jaar).

Hoogtepunt als voetballer: kampioenschap Kozakken Boys 1993. Verkiezing Mr. Kozakken Boys van de eeuw.

Clubs als trainer: Woudrichem (2 jaar), VVGZ (1jaar), Kozakken Boys (2 jaar), Zwart Wit '28 (1,5 jaar), IJsselmeervogels (3,5 jaar), Unitas (3 jaar)

Hoogtepunt als trainer: Kampioenschappen met VVGZ, IJsselmeervogels en Unitas.

pi_55877752
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 07:11 schreef tong80 het volgende:
'Het is puur een kwestie van gevoel'
door Wout Pluijmert

Dat Den Haan niet de eerste de beste is, werd meteen al duidelijk toen hij op 16 december bekend maakte dat hij bij Unitas/Gorinchem aan zijn laatste seizoen bezig was. Barendrecht, ASWH en nog een hoofdklasser waren geïnteresseerd. Met die laatste club, waarvan hij de naam niet wil noemen, had hij na zijn contact met Nivo Sparta nog een gesprek.
Helaas verdraait Philip hier de boel een beetje of de verslaggever interpreteert het verkeerd. Feit is dat Den Haan zelf naar ASWH gebeld heeft, maar nooit een serieuze optie is geweest. Dat is wat anders dan geïnteresseerd zijn. Ook Barendrecht lijkt me onzin, tenzij dat voor een andere functie dan die van hoofdtrainer was geweest.

De derde club was, voor de liefhebber, TOGR. Overigens ook op eigen verzoek.
www.thuisuiteten.nl
pi_55945775
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:29 schreef methodmich het volgende:

[..]

Helaas verdraait Philip hier de boel een beetje of de verslaggever interpreteert het verkeerd. Feit is dat Den Haan zelf naar ASWH gebeld heeft, maar nooit een serieuze optie is geweest. Dat is wat anders dan geïnteresseerd zijn. Ook Barendrecht lijkt me onzin, tenzij dat voor een andere functie dan die van hoofdtrainer was geweest.

De derde club was, voor de liefhebber, TOGR. Overigens ook op eigen verzoek.
Ach ja ben er blij mee, morgen gesprek met hem
pi_55964985
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:13 schreef Elftalleider het volgende:

[..]

Eerst nog ff een half jaar bij SHO trainer, wel een clubhopper.
quote:
Den Haan trainer van SHO

REGIO - Philip den Haan is de rest van het seizoen trainer van zaterdag hoofdklasser SHO.

Den Haan, in 2005 kampioen met het Spakenburgse IJsselmeervogels, volgt Arnold Scholten op. Scholten werd onlangs ontslagen.

Den Haan is momenteel ook trainer van zondag eerste klasser Unitas. Met zijn extra job keert Den Haan eerder terug in het zaterdagvoetbal dan verwacht. Volgend seizoen wordt hij trainer van Nivo Sparta.
pi_56029943
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:13 schreef Elftalleider het volgende:

[..]

Je mag er ook blij mee zijn hoor, het is een zeer sympathieke man.

Wel opvallend dat ie ook nog SHO gaat doen, druk werk voor Philip de komende maanden!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 januari 2008 @ 14:26:53 #272
7889 tong80
Spleenheup
pi_56048310
Helaas ASWH - NIVO afgelast. Zou met elftalleider meerijden en voor het eerst in 4 jaar mijn internet maat Methodmich ontmoeten.

pi_56054754
Tja, zonde. Zat er alleen wel al een beetje in, het regende dusdanig veel dat er geen risico genomen wordt met het veld.
www.thuisuiteten.nl
pi_56057504
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 14:26 schreef tong80 het volgende:
Helaas ASWH - NIVO afgelast. Zou met elftalleider meerijden en voor het eerst in 4 jaar mijn internet maat Methodmich ontmoeten.

Kon je mij ontmoeten en toen kwam je niet
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 januari 2008 @ 23:25:41 #275
7889 tong80
Spleenheup
pi_56061632
Volgend jaar, want we blijven er gewoon in

Trouwste user 2022 vrijdag 18 januari 2008 @ 11:35:07 #276
7889 tong80
Spleenheup
pi_56125078
Clubs kunnen zich opmaken voor verhuizing
door Bertjan Kers

18 jan 2008, 04:00 - ZALTBOMMEL - Nivo Sparta, VV Zaltbommel, Mixed Hockeyclub Bommelerwaard, de Zaltbommelse Tennisvereniging en petanquevereniging Jeu de Bommel tekenen volgende maand de intentieovereenkomst voor verhuizing naar een gezamenlijk sportcomplex bij de Zaltbommelse watertoren.

Daarmee is de verplaatsingsoperatie naar de Middelsteeg in gang gezet. Dit jaar zullen de gemeente en de besturen de puntjes op de i zetten. Daarbij gaat het om details als de inrichting en ontsluiting van het sportcomplex, het beheer en de exploitatie. Zijn clubs en gemeente eruit, dan wordt er aan het eind van het jaar een verplaatsingsovereenkomst gesloten, waarna de verhuizing in 2009 een feit kan zijn. Insteek van de gemeente is in ieder geval verplaatsing op zo kort mogelijke termijn mogelijk te maken. Uit een nota aan de raad blijkt dat gedeputeerde Verdaas al de bereidheid heeft uitgesproken om mee te willen werken aan de planologische wijzigingen die het project vergt.

Met de ontwikkeling van een buitensportpark lijkt tevens een definitieve oplossing gevonden voor de huisvestingsproblemen van tennisvereniging ZTV. Al jaren zijn gemeente en de ruim 800 leden tellende vereniging bezig een alternatief te vinden voor het complex aan de P.M. Winkstraat. Daar is uitbreiding geen optie meer. Anderhalf jaar geleden was de Beersteeg nog in beeld voor ZTV.

De gemeente kan daarnaast aan de slag met de voltooiing van De Waluwe. De voetbal- en hockeyvelden nemen nu nog een belangrijk deel van het terrein in beslag waar de laatste fase van de Zaltbommelse wijk moet verrijzen.

Zal vreemd zijn, na 40 jaar naar de Oude Bosche weg te zijn gefietst.

Ik mis zelfs het tunneltje al uit nostalgische overwegingen

pi_56127321
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:35 schreef tong80 het volgende:

Zal vreemd zijn, na 40 jaar naar de Oude Bosche weg te zijn gefietst.

Ik mis zelfs het tunneltje al uit nostalgische overwegingen

Daar ben je ontmaagd?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 januari 2008 @ 14:54:38 #278
7889 tong80
Spleenheup
pi_56130584
Nou wel eens gebloed idd. Tegen het muurtje aan gereden. Bommelaars begrijpen wat ik bedoel

pi_56180343
Verloren van TOGR door een goal van de Braziliaan Wagner da Silva Cardoso zie ik.

Dinsdagavond weer ASWH - Nivo Sparta, alleen dan ben ik verhinderd. Dus tong kan de auto wel pakken, maar we kunnen niet meeten....
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 21 januari 2008 @ 17:12:57 #280
7889 tong80
Spleenheup
pi_56202905
Wielrenster Marianne Vos en turner Yuri van Gelder zijn vrijdagavond opnieuw gehuldigd als de beste sporters uit het Land van Heusden en Altena, De Bommelerwaard en De Langstraat. De vernietigingen worden al vele jaren georganiseerd door Jetty Duister en stammen nog uit de tijd dat ze samen met andere mensen het programma SportFM organiseerde voor de toenmalige regionale zender in de gemeente Aalburg. Jetty is na het ter ziele gaan van het radiostation altijd de verkiezingen blijven organiseren, en langzamerhand is het traditie geworden dat de prijsuitreikingavond altijd in de derde week van januari in Wijk en Aalburg plaatsvindt. Het was dan ook vrijdagavond weer een drukte van belang in de grote zaal van MFC d’Alburcht waar alle sportmensen met aanhang zich verzameld hadden. Ook dit jaar waren er in elke categorie weer vijf genomineerden, vervolgens konden 20 juryleden meestal sportverslaggevers en oud topsporters hun punten geven aan de sporters en daaruit kwamen uiteindelijk de winnaars tevoorschijn. Bij de vrouwen won opnieuw Marianne Vos de winnares van de Europese titel en een aantal wereldbekerwedstrijden bleef haar mede kandidaten ruim voor. Bij de mannen ging de titel ook nat als de voorgaande jaren naar turner Yuri van Gelder, al had hij wel behoorlijke concurrentie van marathonschaatser Pieter Jan van Eck. Beste sportploeg werd Nivo Sparta voor hun promotie naar de hoofdklasse. In punten stonden ze gelijk met Wilhelmina’26 dat voor het tweede achtereenvolgende jaar kampioen werd. De meeste eerste plaatsen bij de juryleden waren echter voor de ploeg uit Zaltbommel waardoor zei uiteindelijk de beker kregen. De titels voor de beste junioren gingen beide naar Waspik. Bij de jongens won schaatser Jurgen van der Velden en bij de meisjes turnster Anne Tritten. Beste junioren sportploeg werd het zwemteam van ZV Zaltbommel.

pi_56203010
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:35 schreef tong80 het volgende:
petanquevereniging Jeu de Bommel
, .
In Southern Sun
pi_56204243
Zojuist was Zaltbommel op TV, er komt misschien een nieuw sportpark bij de watertoren. Volgens mij moet NIVO Sparta daar dan ook gaan spelen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56204276
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:12 schreef tong80 het volgende:
Wielrenster Marianne Vos en turner Yuri van Gelder zijn vrijdagavond opnieuw gehuldigd als de beste sporters uit het Land van Heusden en Altena, De Bommelerwaard en De Langstraat. De vernietigingen worden al vele jaren georganiseerd door Jetty Duister en stammen nog uit de tijd dat ze samen met andere mensen het programma SportFM organiseerde voor de toenmalige regionale zender in de gemeente Aalburg.

Is het wel zo leuk om te winnen?
  Trouwste user 2022 maandag 21 januari 2008 @ 18:30:54 #284
7889 tong80
Spleenheup
pi_56204560

pi_56205850
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:16 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Zojuist was Zaltbommel op TV, er komt misschien een nieuw sportpark bij de watertoren. Volgens mij moet NIVO Sparta daar dan ook gaan spelen.
No shit Sherlock!

Kijk eens 6 posts boven je .
pi_56209945
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:23 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

No shit Sherlock!

Kijk eens 6 posts boven je .
Ow ja

Ach ja, nu was het dus ook op TV
pi_56218364
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:19 schreef methodmich het volgende:
Verloren van TOGR door een goal van de Braziliaan Wagner da Silva Cardoso zie ik.

Dinsdagavond weer ASWH - Nivo Sparta, alleen dan ben ik verhinderd. Dus tong kan de auto wel pakken, maar we kunnen niet meeten....
Ja weer te slap begonnen dus goal tegen daarna een zeer goed partij op de mat gelegd en vele kansen gecreeerd, maar niet kunnen afmaken, hopen dat het vanavond tegen ASWH ook zo goed gaat.

Jammer dat je er niet bent mich
pi_56228963
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:38 schreef Elftalleider het volgende:

[..]

Ja weer te slap begonnen dus goal tegen daarna een zeer goed partij op de mat gelegd en vele kansen gecreeerd, maar niet kunnen afmaken, hopen dat het vanavond tegen ASWH ook zo goed gaat.

Jammer dat je er niet bent mich
Toch wel! Vergadering is wegens ziekte van diverse collega's verzet!

Dus vanavond zal ik de helden van Nivo eens in actie zien.
www.thuisuiteten.nl
pi_56234541
quote:
JVC Cuijk trekt doelman Joris van der Cammen aan

CUIJK - De huidige keeper van Nivo Sparta, Joris van der Cammen, zal volgend seizoen aansluiten bij de A-selectie van JVC Cuijk. De 29-jarige Van der Cammen kwam enkele dagen geleden tot overeenstemming met de ambitieuze Cuijkenaren en staat al jaren bekend als een uitstekende doelman op het hoogste amateurniveau.
Nog even, en JVC heeft geen tegenstanders meer. Ze kopen echt de hele hoofdklasse leeg .
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 januari 2008 @ 23:22:26 #290
7889 tong80
Spleenheup
pi_56238834
Klote. Onze beste speler

pi_56241661
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:22 schreef methodmich het volgende:

[..]

En wat vond je van de toekomstig amateurkampioen?
pi_56242772
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:22 schreef methodmich het volgende:

[..]

Sorry mich, had je post niet meer gelezen maar je had me even op kunnen zoeken, vond het best een leuke pot beetje vlak en weinig kansen maar wel nuttig voor ons. Wat vond jij er van ?
pi_56242803
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:13 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Nog even, en JVC heeft geen tegenstanders meer. Ze kopen echt de hele hoofdklasse leeg .
Ja balen dat joris vertrekt maar hij heeft daar een hele goede aanbieding gekregen dat ie dit niet kon laten schieten en hij koos ook voor cuijck met het oog op de topklasse
pi_56256491
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 08:54 schreef Elftalleider het volgende:

[..]

Sorry mich, had je post niet meer gelezen maar je had me even op kunnen zoeken, vond het best een leuke pot beetje vlak en weinig kansen maar wel nuttig voor ons. Wat vond jij er van ?
Vrij saai.

ASWH was wel beter en had meer balbezit, maar kreeg niet echt grote kansen. Op zich niet vreemd als je met Mike van Gool in de spits speelt, die is helaas echt bij lange na niet goed genoeg. Maar je moet wat, als drie spitsen ontbreken. Wel veel inzet altijd. Verder nog wat basisspelers er niet bij, dus op zich was het aardig om een ander systeem te testen en wat spelers ritme te laten opdoen. Nivo kreeg nog een aardige kans cadeau van onze defensie, maar die ging voorlangs.

Vond bij Nivo alleen nummer 8 en 10 wel aardig, verder vond ik het niet heel bijzonder. Speelden een beetje zoals eerste klassers vaak tegen ons doen in oefenpotjes of bekerduels, vrij fysiek en afwachtend. Die aanvoerder wel een vreemde, die ging een opstootje veroorzaken terwijl er helemaal niks aan de hand was. En toen heb ik jou ook nog in actie gezien, want je stormde het veld in toch?

Verder had ik je bij de warming-up gemist en had ik in de rust geen tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door methodmich op 23-01-2008 19:43:49 ]
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 23 januari 2008 @ 19:19:55 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_56257153
Praat niet zo denigrerend over ons

pi_56257337
Nou tong, het was de waarheid helaas.... Overigens is VoZ het ermee eens dat Nivo hard speelde, zie de kop "Oefenwedstrijden".
www.thuisuiteten.nl
pi_56268192
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:27 schreef methodmich het volgende:
Nou tong, het was de waarheid helaas.... Overigens is VoZ het ermee eens dat Nivo hard speelde, zie de kop "Oefenwedstrijden".
2e helft kwamen jullie er niet meer uit mich, creeerde nog 1 kansje wel mee eens dat het balletje beter rond gaat bij jullie. Maar dat opstootje kwam dus echt niet door onze aanvoeder ten eerste jullie nummer 8 maakt een smerige overtreding trapt daarna nog na en onze aanvoerder zegt daar iets over en daarna wordt hij 2x uitgescholden voor k.nk.rlijer door jullie 8 tja natuurlijk dat er dan verhaal gehaald wordt maar ik kwam alleen even het veld in om de jongens uit elkaar te houden , maar ben het er niet mee eens hoor dat nivo hard speelde dat mogen ze zaterdag weer doen tegen LRC dan moet er voor 500% gestreden worden. Ik was in de warming up met John onze keeper bezig vandaar dat je me niet gezien hebt
pi_56281217
Je trok een aardige sprint anders. En was in gesprek met enkele spelers van ons, ging vast niet over het weer.

Maar vanaf de kant leek het of jullie captain toch ineens de boel een beetje begon op te naaien. Was van onze kant toch de algemene opinie dat er flink wat houthakkersacties waren, met name Alex de Jong kreeg een paar charges te verwerken.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 donderdag 24 januari 2008 @ 19:14:23 #299
7889 tong80
Spleenheup
pi_56281383
  Trouwste user 2022 donderdag 24 januari 2008 @ 19:14:52 #300
7889 tong80
Spleenheup
pi_56281397
Dan kan deze dicht

Trouwste user 2022 donderdag 24 januari 2008 @ 19:15:16 #301
7889 tong80
Spleenheup
pi_56281407
En Mich is weer welkom

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')