abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 24 januari 2008 @ 19:11:52 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_56281310
Voetbalwonderen zijn de wereld nog niet uit. Het kleine NIVO Sparta uit Zaltbommel heeft voor het eerst in haar 54jarig bestaan de hoofdklasse bereikt. NIVO betekent Na Inspanning Volgt Ontspanning. Maar 50 jaar lang hebben we het omgedraaid. Eerst de leut daarna het presteren. De laatste jaren is er een kentering gekomen. In 8 jaar tijd zijn we van 4de naar nu dus de hoofdklasse gegaan. De lol en leut is er nog steeds. De drankvoorraad was vorige week in de rust op. We speelden op neutraal terrein, wisten zij veel wat suporter zijn van NIVO inhoudt.

NIVO is een club waarvan altijd werd gezegd dat ze technisch zijn, mooi voetbal spelen maar als het er op aankomt met een schoon broekje het veld af willen stappen. Ze hadden nog gelijk ook. Ik heb zelf 12 jaar in het eerste gespeeld. Kan me niet herinneren ooit gekopt te hebben, je haar gaat dan in de war, en een sliding was voor de boeren hier in de buurt. Er gaan geruchten dat onze materiaalman na afloop de tenues met modder besmeurde anders geloofde de wasvrouw niet dat er in gevoetbald was.

Ik heb dus niet hoger dan 3de klas gespeeld, net zoals de meeste ex-spelers. Er kwamen ook nooit voetballers van buitenaf naar onze club. Ja een paar, maar die kwamen meer omdat ze leraar of Advocaat waren, vanwegen de leuke sfeer. De laatse paar jaar hebben we een trainer die veel connecties heeft all over the place. Weet spelers te lokken met een gratis abonement voor McDonalds of Diergaarden Emmen. Zo kwamen de ex-profs Roberto Verhagen en Patrick Peelen. Het mooie is dat dat juist spelers zijn die de jongere garde weet te stimuleren. En onze jeugd ging er in mee. Nu is het op vrijdagavond naar de sauna ipv naar de kroeg.

Maar de grootste held is Theo van Geffen. Komt uit de buurt van den Bosch is 37 jaar oud en op een prettige manier zo gek als een deur. Romario heeft er 1000 gemaakt, het zal me niet verbazen als Theo in de buurt komt. Speelt nu drie jaar bij ons en ik weet zeker dat er geen speler in de geschiedenis zo populair is geweest.

Vandaag speelden we de allerbeslissende wedstrijd tegen SC Voorland uit Amsterdam. Maar Theo heeft in 4 maanden maar 60 minuten kunnen spelen door een zware blessure en zat dus op de bank. 80 minuten gespeeld. Theo met blauwe brace om zijn knie gaat warm lopen. Na een minuut warmlopen vindt ie het genoeg. En wilt erin. Aldus geschiedt. Verlengingen. De vaste kern schandeert de naam Theo. Theo zwaait en lacht wat besmeukt knipogend naar ons.
Tot de 114de minuut een verre bal achter de verdediging van Voorland. Theo had zich weer eens verscholen achter de rug van de 20 centimeter grotere voorstopper. De keeper loopt uit. En met zijn knipoog oog ziet ie zijn kans waar. Buitenkant voet over de doelman.

Euforie onder de 800 suporters van NIVO Sparta. Theo zijn shirt uit, Tong gooit zijn bier in de lucht, iets zeldzaams, en de scheidsrechter wijst naar de middenstip. Wat volgt zijn loodzware 6 minuten.
En dan het laatste fluitje van de scheids. Tong rent het veld in en was eerder bij Theo dan z'n eigen coach. Ik ben nog bek af. 'Theo je bent een held' riep ik terwijl mijn broer mij weer om de nek vloog.
Legendarische wedstrijd voor zo maar een klein clubje in de Bommelerwaard.

Volgend jaar Ijsselmeervogels - NIVO Sparta.

Karel onze 75jarige oud-grensrechter zal met Sijmen onze 75jarige oud trainer daar op de tribune zitten. En zeggen 'Sijm, wat mooi dat we dit nog mogen meemaken.'

Hier weer verder met de avonturen van een klein clubje in het grote voetballandschap.

Eerste deeltje : NIVO Sparta, de nieuwste hoofdklasser.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56281371
Veel te vroeg geopend.

De keepert naar JVC, da's wel zonde voor jullie.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_56281992
Slechte OP tong.
pi_56282046
http://www.ad.nl/rotterdam/drechtstedensport/article1995389.ece en dan onderaan.

De trainer van LRC Leerdam verwacht een hard Nivo. Jullie hebben een reputatie.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 donderdag 24 januari 2008 @ 19:59:27 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_56282501
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:40 schreef methodmich het volgende:
http://www.ad.nl/rotterdam/drechtstedensport/article1995389.ece en dan onderaan.

Zijn dochters ook

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 januari 2008 @ 20:33:57 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56283390
amateurclub topic met de grootste topi reeks is dit zeker
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 donderdag 24 januari 2008 @ 20:36:57 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_56283484
Zeker

pi_56292392
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:40 schreef methodmich het volgende:

Ik snap niet waar dat vandaan komt hoor, ok er lopen er bij ons wel een paar in die kanonhard zijn maar nooit smerige overtredingen maken of zo. Maar laten we elkaar geen mietjes noemen he tis een mannensport anders kun je beter gaan punniken
Rood, Wit, Zwart zijn de kleuren van onze N.I.V.O. vlag
pi_56305498
Denk dat het door het begin van de competitie komt, toen pakten jullie de nodige kaarten. Dan krijg je die naam.

Al transfergeruchten bij Nivo?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 januari 2008 @ 17:48:31 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_56322371
Welsing: 'Wij waren het vangnet voor veel allochtone jongeren'
door Wout Pluijmert

26 jan 2008, 03:53 - ZALTBOMMEL - Op 15 september 1917 werd voetbalvereniging Zaltbommel opgericht. Op woensdag 6 februari 2008, ruim 90 jaar later, gaat de club ter ziele.

Ooit een bolwerk in de Bommelerwaard. Nu, met nog slechts 45 actieve leden en een schuld van 28.000 euro aan de belasting en het UWV, wordt de stekker eruit getrokken. Op vrijdag 18 januari heeft de belastingdienst beslag gelegd op de eigendommen van v.v. Zaltbommel. Het is over en uit.

Voorzitter Henk Welsing had donderdagavond nog een keer de leden bij elkaar geroepen voor een buitengewone ledenvergadering. "Tegen beter weten in. Ik had de hoop dat er misschien oud leden op zouden staan om de club te redden. Een bankgarantie zou nog even kunnen helpen, maar het zat er niet in. Tweederde van de aanwezige dertig leden heeft aangegeven dat het zo niet verder kan. Hun club is ter ziele. Met dank aan het college van de gemeente Zaltbommel."

"Wethouder Krähe is jammer genoeg niet sportminded. Hij heeft niet begrepen dat wij niet alleen als voetbalclub functioneerden maar ook veel jongens van de straat af hielden. Maar de heer Krähe denkt allen maar aan de centjes. Hij is van mening dat het economisch de voordeligste weg is om v.v. Zaltbommel te liquideren. Wij waren het vangnet voor veel allochtone jongeren. Dat was eigenlijk een taak voor de gemeente Zaltbommel. Wij krijgen daarvoor de rekening gepresenteerd. Maar ik weet waar het waarschijnlijk aan ligt. Wij hebben kennelijk een verkeerd imago gekregen."

Welsing piekert zich suf hoe zijn club zo ver weg heeft kunnen zakken.

"Achteraf is duidelijk dat wij vier jaar geleden al in een zinkend schip zijn gestapt. Wij worden nu afgestraft voor het wanbeleid van het vorige bestuur uit de periode 1999/2004. Mede daarom vind ik het zo jammer dat er van geen enkele kant steun volgt."

De KNVB is ingelicht. De thuiswedstrijd van het eerste elftal tegen Ophemert, aanstaande zondag, is uit het programma gehaald. "Het is over en uit. Wij mogen na de beslaglegging van de belastingdienst onze bekers en kampioenschalen nog meenemen. Voor de rest zullen onze buren (Nivo Sparta) onze velden en gebouwen wel in gebruik gaan nemen."

Trouwste user 2022 zaterdag 26 januari 2008 @ 17:49:04 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_56322383
NIVO Sparta - LRC 1-1. Terechte uitslag.

Trouwste user 2022 maandag 28 januari 2008 @ 13:11:40 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_56360547
Passie en strijd leveren Nivo-Sparta slechts één punt op.
Zaltbommel, 27-1-2008
Nivo-Sparta heeft zaterdagmiddag de competitie hervat met een gelijkspel tegen LRC Leerdam. Een overwinning was prettiger geweest omdat Nivo concurrent Nunspeet dan beter in het zicht had kunnen houden. Over twee weken staat de wedstrijd met Nunspeet op het programma en ook dit zal weer een echte finale worden.

Op een winderig Eurosportpark had de ploeg van interim-trainer Frans Grondman tegen LRC zo maar de volle winst kunnen pakken. Het begin was in ieder geval goed want de eerste kans was meteen raak. Op de linkerflank werd Emiel van der Sanden fraai vrijgespeeld door Randy van Heijnsbergen waarna hij keeper Gerben Jan Ruizendaal met een bekeken lob verschalkte.

De wedstrijd was er één vol passie en strijd en het was aan de scheidsrechter om de grens te bepalen. Niels Blom en Rick van de Pas gingen in de eerste helft al op de bon. Trainer Michel Langerak van LRC wond zich langs de lijn ook erg op en besloot al vroeg twee verse krachten in te brengen. Met name zijn topscorer Jean-Philip Becht kon moeilijk met zijn vroege wissel omgaan en nam tierend en schoppend plaats op de bank.

De invallers Marko Luksen en Achraf Chentouf waren uiteindelijk verantwoordelijk voor de Leerdamse gelijkmaker. Luksen gaf de bal vanaf rechts laag voor waarna Chentouf van dichtbij de 1-1 kon binnen schieten. De gelijkmaker hing al even in de lucht want bij een eerdere aanval met wederom een voorzet vanaf rechts moest doelman Joris van der Cammen al katachtig reageren op een inzet van Elvin Hardeveld.

Symbolisch voor de tomeloze inzet en strijd van Nivo-Sparta was het optreden van Björn Cevat. Cevat haalde het einde van de wedstrijd maar had eigenlijk al eerder gewisseld moeten worden. De noeste arbeider zat er helemaal doorheen en strompelde bepleisterd en met kramp over het veld.

In de eerste helft had Cevat zijn ploeg op een 2-0 voorsprong kunnen zetten nadat hij uit een corner opeens vrij voor doelman Ruizendaal kwam. De keeper redde zoals hij net daarvoor een door de wind gedragen voorzet van Roberto Verhagen ook al spectaculair over de lat had getikt.

In het tweede bedrijf liet Nivo een aantal gevaarlijke aanvallende acties zien. Na tien minuten spelen kwam de bal via Van de Pas op rechts terecht bij Van der Sanden. Deze speelde de met de rug naar het doel staande Theo van Geffen in die de bal kort terug legde waarna Van der Sanden over punterde.

Kort daarna was er bij een aanval over rechts wederom een hoofdrol voor Van Geffen. De sluipschutter ging voor eigen succes waarbij hij de volledig vrijstaande Verhagen over het hoofd zag. Het grootste applaus was er voor de aanval over de schijven Van den Berk-Cevat-Van Geffen-Van der Sanden. Een technisch oogstrelende aanval, wederom over rechts, maar helaas was het slotaccoord Van der Sanden te slap om Ruizendaal te verslaan.

Ook LRC kreeg nog een paar kleine kansjes maar doelman Van der Cammen hield zijn doel na rust schoon. Verdedigend had hij het hechte blok Jongste-Blom voor zich staan en op de zijkanten verdedigden Van Heijnsbergen en Van de Pas naar behoren.

Van Geffen had in de slotfase de winnende treffer op de schoen. Een mooie pass van Van Heijnsbergen werd door de kleine spits op de borst aangenomen waarna hij zijn omhaal maar net langs de verkeerde kant van de paal zag gaan.

Bij winst had de polonaise vervroegd ingezet kunnen worden. Nu moet er nog een weekje gewacht worden voordat het carnavalsgedruis pas echt los kan barsten.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Van de Pas, Jongste, Blom, Van Heijnsbergen, Paijmans, Cevat, Verhagen, Van Geffen, Van den Berk (77. Janssen), Van der Sanden
Scoreverloop: 11. Van der Sanden 1-0; 43. Chentouf 1-1

Trouwste user 2022 donderdag 31 januari 2008 @ 20:32:57 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_56442302
Vriendschappelijk SHO - NIVO 3-2

Trouwste user 2022 woensdag 6 februari 2008 @ 20:26:16 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_56568398
Elftalleider heb je het carnaval overleefd ?

pi_56568488
Gaat dit topic over NIVO Sparta, of is dit het slowchatgebeuren tussen tong en elftalleider?
  Trouwste user 2022 woensdag 6 februari 2008 @ 20:31:03 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_56568536
Beiden

pi_56580739
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 20:26 schreef tong80 het volgende:
Elftalleider heb je het carnaval overleefd ?

Ja hoor weer fris en fruitig aan het werk, de jongens hebben gisteren al getraind en mogen vanavond weer zodat de boog weer gespannen staat voor zaterdag
pi_56585652
quote:
Voorbeschouwing Nunspeet - NIVO Sparta

Datum: 03-02-2008

Zaterdag 9 februari 2006 Nunspeet-Nivo Sparta. Een woord vooraf.

N.I.V.O. Is de afkorting van Na-Inspanning-Volgt-Ontspanning. De club werd op 05-10-1953 opgericht. Nivo Sparta en vv Zaltbommel zijn de twee voetballende verenigingen in de Vestingstad aan de Waal.

In de Spartaanse selectie zijn een aantal spelers die hun geluk bij een prof club hebben beproefd o.a. oud PSV'er Roberto Verhagen een voortreffelijk voetballer met sublieme momenten. En niet te vergeten de 40 jarige[ stand-in] Patrick Peelen die veertien jaar als profvoetballer actief is geweest, bij RKC Waalwijk, Den Bosch en Go Ahead Eagles Deventer.

De rood/witten uit de Bommelerwaard hebben in een vroeg stadium trainer Bert Ruijsch op non-actief gesteld [volgend seizoen hoofdtrainer van zondag hoofdklasse Gemert]. De interim coach Frans Grondman is geen onbekende van de Nivorianen. De heer Grondman is al eerder werkzaam geweest op het Euro Sportpark. De opvolger van de huidige trainer voor het volgende seizoen is Philip den Haan van zondag eerste klasse ’’Unitas’’.

Topscorers van de formatie van trainer Grondman zijn Bjòrn Cevat en Emiel v/d Sanden ieder met drie treffers achter hun naam. In de selectie van Nivo Sparta staan 4 geroutineerde spelers op de lijst van 40/38/36/35 jaar. Deze ’’veteranen’’ hebben hun sporen wel verdiend in het prof en amateur voetbal. Aan het eind van dit lopende seizoen stopt de plaaggeest van de thuiswedstrijd de 38-jarige Theo van Geffen [wie kent hem niet] met actief voetballen. Daar hebben de meegereisde supporters de spelers de begeleiding en trainers van de heen wedstrijd slechte herinneringen aan overgehouden. In een memorabele wedstrijd stonden de blauw/gelen op een 0-2 voorsprong. Vanaf de 53e minuut met 10 man spelende rood/witten kregen vleugels. De formatie van Hans van Dijkhuizen werd totaal overlopen. Nunspeet keerde terug met lege handen uit Zaltbommel. Eind uitslag 3-2.

De eerste wedstrijd van NIVO in 2008 tegen LRC Leerdam werd in een remise afgesloten.1-1. De Veluwe bewoners verloren onterecht de inhaalwedstrijd tegen de Kozakken uit het Land van Altena. Nunspeet moet in deze confrontatie met de ploeg uit Zaltbommel de drie punten op de ’’Wiltsangh’’ zien te houden. Niemand wil die Nunspeet een goed hart toedraagt dat de formatie van Hans van Dijkhuizen wordt aangewezen voor degradatie/promotie wedstrijden.

Zaterdag 9 februari is het de beurt aan Nunspeet om revanche te nemen. Laat je zien!!! Laat je horen!!! Kom massaal naar het knusse sportpark de’’Wiltsangh’’. Vecht voor je kleuren!!!
Jammer genoeg kan ik zaterdag niet, want ben wel toe aan een revanche!
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  Trouwste user 2022 donderdag 7 februari 2008 @ 17:30:04 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_56585974
Mooie tekst

pi_56599587
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:30 schreef tong80 het volgende:
Mooie tekst

Ja grappig alleen jammer voor nunspeet dat de 3 punten mee gaan naar bommel
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 februari 2008 @ 21:55:49 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_56611111
Nivo-Sparta speelt zaterdag ‘zes puntenduel’!....
Zaltbommel, 8-2-2008
Zaterdag wacht Nivo-Sparta wederom een cruciaal duel in de strijd tegen degradatie. Tegenstander Nunspeet bezet op dit moment de twaalfde plaats met veertien punten. Dit zijn er drie meer dan Nivo dat een plaatsje lager staat.

De thuiswedstrijd tegen Nunspeet zal de trouwe Nivo-aanhang niet snel vergeten. Met tien man (Randy van Heijnsbergen kreeg een rode kaart) werkten de Bommelaren een 0-2 achterstand weg. Theo van Geffen liet het Eurosportpark in de extra tijd ontploffen want zijn winnende treffer in de ‘Nunspeet-thriller’ (3-2) betekende de eerste overwinning van Nivo-Sparta ooit in de hoofdklasse.

De uitwedstrijd tegen Nunspeet is voor de mannen van Frans Grondman de tweede wedstrijd na de winterstop. Na het gelijkspel tegen LRC van twee weken geleden liep menig Spartaan afgelopen weekend in de polonaise tijdens carnaval. Nunspeet speelde wel en verloor onder toeziend oog van wat ‘Bommelse spionnen’ in eigen huis met 0-1 van Kozakken Boys.

Ondanks deze nederlaag heeft Nunspeet dit seizoen laten zien vooral in eigen huis voor menig tegenstander een moeilijk te nemen horde te zijn. De nederlaag tegen Kozakken Boys was pas de tweede thuisnederlaag dit seizoen.

Erwin Schouten is met zes doelpunten topscorer bij Nunspeet.

Een stugge ploeg en een zwaar veld zijn de ingrediënten waar Nivo-Sparta voor zaterdag rekening mee kan houden. Gelukkig zijn Davey Brothwell en Stephan Netten na hun schorsing zaterdag weer van de partij. Net als in de laatste wedstrijd tegen LRC zal Nivo ook zaterdag met veel inzet en passie de strijd aan moeten gaan op zoek naar een overwinning.

Als nooit tevoren telt voor Nivo alleen de volle winst. Alle steun is dan ook welkom dus het zou mooi zijn als onze mannen in Nunspeet kunnen rekenen op vele Bommelse toeschouwers langs de lijn. Het ‘zes puntenduel’ in Nunspeet begint zaterdag om 14.30

zaterdag 9 februari 2008 @ 01:02:57 #22
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_56615872
ik ben bang dat ze verliezen vandaag
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 februari 2008 @ 01:17:08 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_56616115
1-3 schat ik zo in

pi_56616412
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 01:17 schreef tong80 het volgende:
1-3 schat ik zo in

huh, ik dacht dat Nunspeet een thuiswedstrijd speelde..
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 februari 2008 @ 01:38:52 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_56616463
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 01:35 schreef HPayne het volgende:

[..]

huh, ik dacht dat Nunspeet een thuiswedstrijd speelde..
Grapjas let op mijn woorden

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')