abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53749189
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:13 schreef tong80 het volgende:
beschouw de laatste wedstrijd in de heenronde is uit tegen Ijsselmeervogels. Ik ga dan zeker kijken. Zin om dan ook te komen ?

Ik ben er ook
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_53749209
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:13 schreef tong80 het volgende:
beschouw de laatste wedstrijd in de heenronde is uit tegen Ijsselmeervogels. Ik ga dan zeker kijken. Zin om dan ook te komen ?

Als ik NIVO nog eens wil zien, kom ik wel naar Bommel. En dan zuipen we wel na afloop. Pak ik wel een hotelletje.
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:19:02 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_53749273
Ok spreken we af

Je kunt ook bij mij blijven slapen ik heb een opblaasbaar bed

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53749364
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:19 schreef tong80 het volgende:
Ok spreken we af

Je kunt ook bij mij blijven slapen ik heb een opblaasbaar bed

We spreken wel eens wat af, ja.
pi_53767279
Welke Nivo-speler miste kort voor tijd nog een strafschop trouwens, tong?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 7 oktober 2007 @ 17:22:04 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_53768894
Verlies in Spakenburg ondanks grote kansen.

Zaltbommel, 6-10-2007
Ook na zaterdag staat de puntenteller van Nivo-Sparta nog op nul als het gaat om wedstrijden buiten de eigen stadsgrenzen. Op bezoek bij ‘de blauwen’ van Spakenburg werd met 3-0 verloren. Een terechte uitslag gezien het wedstrijdbeeld en op zich niet verrassend als je de beperkte middelen van Nivo in ogenschouw neemt en daar de grootsheid en goed gevulde portemonnee van Spakenburg tegenover zet.

Als kinderen in een snoepwinkel liepen de Bommelse supporters rond op Sportpark de Westmaat. Het ‘blauwe’ gedeelte van de Westmaat wel te verstaan zoals de speaker dit voor de wedstrijd mooi verwoordde. Niet alleen de supporters waren even stil bij het zien van al het moois, ook de spelers waren geīmponeerd. “Een aantal jongens was onder de indruk toen we met de bus aankwamen”, vertelde Bert Ruijsch. Een schitterende overdekte tribune met heuse skyboxen, een kunstgrasveld om van te likkebaarden, sproeiers die het veld net voor de aftrap nog even bevochtigden, een geluidsinstallatie met sfeervolle muziek zonder enig gekraak. Het lijkt allemaal niet op te kunnen in het stadje van de bakkers en vissers.

Het uitje naar Spakenburg leverde de meegereisde Bommelse fans dus helaas geen juichmomenten op. Rouwmomenten waren er echter wel als gevolg van de vele gemiste kansen van Nivo-Sparta. In de eerste helft waren er na ongeveer twintig minuten spelen twee levensgrote kansen.. Eerst was het Bas van den Berk die oog in oog met doelman Sven Taberima de paal raakte waarna hij in de rebound de bal voor een leeg doel huizenhoog over schoot. De tweede kans volgde vrijwel direct op de eerste en ook hier konden we spreken van een kans met de hoofdletter ‘k’. Björn Cevat verscheen vanaf links in het strafschopgebied vrij voor doelman Taberima maar zijn lob ging tergend langzaam langs de verkeerde kant van de paal. Wellicht had het ‘goudhaantje’ van vorige week de trekker vol over moeten halen en de bal dwars door het net moeten schieten. “Hoeveel kansen mag je missen in de hoofdklasse”, was na de wedstrijd de reactie van Ruijsch.

Het was niet alleen Nivo dat kansen verprutste in de eerst helft, ook Spakenburg ging niet altijd even efficiënt om met de kansen die het kreeg. Bovendien stond er met Joris van der Cammen een meer dan voortreffelijke sluitpost in het doel. Er waren grote kansen voor de spitsen Thijs Houwing en Maurice van der Wilt, die speelde voor de geblesseerde Ruben Wilson. Ook de verdedigers Richard Rademaker en Lambert Zijl zagen hun inzet gestopt door Van der Cammen. Van der Wilt opende uiteindelijk toch de score voor ‘de blauwen’ door vrij voor het doel de ogenschijnlijk onpasseerbare Van der Cammen te verschalken. De assist kwam van het hoofd van uitblinker Duncan van Moll die zijn bewaker Wesley Paijmans in de lucht de baas was. Van Moll bezorgde Paijmans een moeilijke middag. Hij was zeer beweeglijk en gaf in de tweede helft ook de assist bij de 3-0 van Houwing. Eigenlijk had het technische duo Ruijsch-Roding Dennis Janssen aangewezen als de man die de Spakenburgse ‘nummer 9’ moest elimineren op de Westmaat. Janssen ging echter vrijdag door zijn enkel waardoor de planning aangepast moest worden. Patrick Peelen begon hierdoor in de basis maar Ruijsch vertelde na afloop dat hij Peelen liever tijdens de wedstrijd had willen brengen.

Meteen na rust volgde de nekslag voor Nivo. Over de linkerflank was Houwing te slim voor Stephan Netten. De inzet van Houwing verdween hoog in het doel ondanks een vergeefse poging van Patrick Bijl op de doellijn. Netten beleefde zaterdagmiddag vele ‘leermomenten’ tegen Spakenburg en moest met nog twintig minuten te spelen plaats maken voor Rick van de Pas. Ook in de tweede helft was Nivo een aantal keer zeer dreigend voor het doel van Taberima. Niels Blom zag zijn vrije trap met moeite gestopt terwijl Paijmans van binnen de ‘zestien’ een pegel loste waar Taberima helaas ook de vuisten nog achter kreeg. De daaropvolgende tegenaanval van Spakenburg bracht de marge op drie. Houwing scoorde bij de tweede paal op aangeven van Van Moll.

Op het kunstgras leek de ploeg van Bert Ruijsch ietwat teveel te ‘breien’ tot diep in het strafschopgebied. Het oogde soms wat zaalvoetbalachtig met veel getik terwijl een schot van afstand een aantal keer ook een goede optie was geweest. “Dit is eigenlijk ook veredeld zaalvoetbal”, grapte Ruijsch. In de slotfase kreeg Nivo de grootste kans op een treffer. Cevat werd binnen het strafschopgebied gevloerd door Taberima waarna een penalty volgde. Emiel van der Sanden verzuimde echter vanaf de stip de eretreffer aan te tekenen en zag zijn schot gekeerd. In de rebound maakte Paijmans een sliding op de doelman waarna een klein opstootje volgde als slot van een sportieve wedstrijd.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Blom (55. Salzmann), Netten (70. Van de Pas), Jongste, Bijl, Peelen (55. Van Kessel), Paijmans, Van den Berk, Van der Sanden, Cevat, Verhagen
Scoreverloop: 32. Van der Wilt 1-0; 48. Houwing 2-0; 70. Houwing 3-0

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:39:34 #132
7889 tong80
Spleenheup
pi_53899954
Morgen thuis tegen Kloetinge. Ik heb er een goed gevoel over.

pi_53900103
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:39 schreef tong80 het volgende:

Succes Tong.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:46:51 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_53900143
Bedankt jij ook morgen

pi_53902143
quote:

Gewoon met 10 man spelen dan komt het wel goed Kloetinge is wel te doen hoor
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_53902819
NIVO Sparta, je mocht wensen dat jullie van hetzelfde nivo als Sparta Nijkerk waren.

THIS IS SPARTAAAAAAAAAA
pi_53904461
quote:

Spelen jullie op zondag dan?

Pas wel op voor Daan Esser, linke spits.
www.thuisuiteten.nl
pi_53906187
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 08:19 schreef Hertog_Martin het volgende:
NIVO Sparta, je mocht wensen dat jullie van hetzelfde nivo als Sparta Nijkerk waren.

THIS IS SPARTAAAAAAAAAA

Ze staan ook een keer eerste hoor....
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:32:54 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_53909909
Totaal onnodig met 1-2 verloren.

De eerste helft gewoon niet goed, geen agressie vooral.

Tweede helft stukken beter. Mooie vrije trap van Patrick Peelen op de paal. Rode kaart voor Kloetinge wegens slaan. Steeds meer overwicht van NIVO maar hij wilde er niet in. Doodzonde, dit zijn de wedstrijden waar we de punten moeten halen.

pi_53911053
Derde van onderen nu, jullie hebben de punten wel hard nodig nu!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:04:37 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_53911420
Ja daarom was het vandaag zo balen. Ik word er steeds kwader om. We hadden gewoon moeten winnen vandaag. Schop er in de eerste helft desnoods één tegen zijn kloten.

Trouwste user 2022 zondag 14 oktober 2007 @ 01:33:24 #142
7889 tong80
Spleenheup
pi_53919090
Niemand kan met hem spotten. Hij is de grensrechter van NIVO-Sparta-1. Eerlijk tot op het bot. Geen buitenspel is geen buitenspel. Het onsportief vlaggen lukt hem maar niet. Toch deed ie het tien jaar lang. Willem was de man van de sportiviteit. Overal gewaardeerd als clubman maar vooral om zijn sportmanschap. Geen punt werd er onder hem gestolen.
Willem had ook een leuke vrouw. Samen gingen ze de kantine beheren. Op de pof kon dat nog destijds. Hij schreef niks op want mensen kwamen uit zichzelf nog de guldens die ze moesten betalen afrekenen. Willem stond tien jaar in de kantine. Eigenlijk wilde ie dat langer doen, maar Willem werd ouder en vergat soms een fust bier extra te bestellen. Mensen hielpen Willem, hij was immers al 70.
Maar Willem bleef wel bij de club betrokken. Elke zaterdag langs de lijn, hij riep net zo hard naar de 4de elftal-spelers als naar Rob de spits van het eerste. Nooit was ie negatief, nooit een onvertogen woord uit zijn mond. 'Hup NIVO en 'kom op jongens' dat is wat we hoorden.
Willem voelde zich echter vitaler dan wij hem in hadden geschat. Hij wilde weer belangrijk zijn iets te doen hebben bij de club.
Willem ging de scheidsrechters begeleiden van het eerste en beheerde de bestuurskamer. Koffie werd gezet door hem en door niemand anders. Willem werd een begrip tot in de verre omtrek. Iedereen die bij NIVO komt voetballen krijgt met Willem te maken. Je wordt in de watten gelegd en met alle egards behandeld.

Nog steeds begeleidt ie de scheidsrechters. Laatst zei ie wel dat het te druk wordt in de bestuurskamer. NIVO wordt steeds groter namelijk. Maar niet te groot voor Willem Gevers. Die uit respect Opa Gevers wordt genoemd. Opa Gevers is zondag 97 geworden. En verdient uit naam van alle vrijwilligers een eigen topic.

pi_53919162
Een mooi eerbetoon tong.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zondag 28 oktober 2007 @ 20:50:45 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_54230742
Het is Nivo-Sparta zaterdag niet gelukt punten te pakken op het rood-witte deel van Sportpark Panhuis in Veenendaal. Op bezoek bij DOVO leed de formatie van trainer Bert Ruijsch net als tegen Kloetinge een kleine 2-1 nederlaag. Op basis van de tweede helft een terechte uitslag al had de discutabele rode kaart voor Niels Blom wel grote invloed op het verdere verloop van de wedstrijd.

Nivo kende vele afwezigen. Met Patrick Bijl, Davey Brothwell, Patrick Peelen, Dennis Janssen en Randy van Heijnsbergen bleef er in Veenendaal behoorlijk wat potentieel langs de kant. Met dank aan Dick Hildebrand was Joris van der Cammen wel van de partij. De doelman verbleef met zijn werk in Engeland en was ’s ochtends door Hildebrand van het vliegveld opgehaald. Door het ontbreken van Bijl speelde aanvoerder Björn Jongste dit keer links in de verdediging en vormden Stephan Netten en Niels Blom het defensieve centrum. Voorin was Theo van Geffen na wat blessureleed weer van de partij.

De eerste helft zag het publiek een degelijk Nivo-Sparta. Verdedigend stond het goed en doordat DOVO van achter uit wat voorspelbaar speelde kon de Bommelse defensie goed anticiperen op wat er komen ging. Het eerste kansje mochten we zaterdag noteren voor Nivo. Björn Cevat zag zijn inzet geblokt op aangeven van Roberto Verhagen waarna Van Geffen in de nastoot teveel naar rechts werd verdreven door doelman Sander Duindam waardoor deze kans verder verloren ging. Niet veel later volgde het antwoord van de thuisploeg. Op links kon Arafath Heuvel de bal ondanks het storende werk van Netten toch voorgeven waarna Jongste na een scrimmage voor het doel van Van der Cammen de bal op spectaculaire wijze van de lijn haalde. Er leek voor Nivo zeker wat in te zitten omdat het redelijk eenvoudig overeind bleef en er altijd wel een kansje zou komen. Zo schoot Verhagen op aangeven van Wesley Paijmans over en was er een grote kans voor Emiel van der Sanden die het buitenkansje benutte. Een perfect uitgevoerde counter over de schijven Cevat-Verhagen-Van der Sanden werd door laatstgenoemde fraai afgerond (0-1). Eindelijk weer eens op voorsprong en tegen dit tamme DOVO leek een stuntje mogelijk. DOVO kreeg voor rust ook nog wel kansen waaronder zelfs een hele grote voor Heuvel maar Van der Cammen redde bekwaam toen de bonkige spits vrij op hem afkwam. Nadat scheidsrechter Van der Werff voor rust had gefloten volgde een licht boegeroep van de Veenendaalse tribune. De Bommelse supporters konden meer gerust op zoek naar een warm bakkie ‘troost’ op deze grauwe middag.

Na rust kwam er een ander DOVO het veld op. Trainer Ton Verkerk had zijn mannen ongetwijfeld streng toegesproken want na tien minuten was er van een mogelijke verrassing voor Nivo al geen sprake meer. De Veenendaalse storm leverde in het eerste kwartier na de thee vijf kansen op waarvan er twee werden benut. Heuvel kopte de gelijkmaker binnen na een voorzet van Mark Dijs. De voorhoede van DOVO begon zich meer en meer te roeren. Marco van Rooijen zette er even een ‘tandje’ bij en op rechts kende Jongste een zeer lastige middag tegen Bilal el Hassnaoui. El Hassnaoui was het die een pass op maat verzorgde op Mark Dijs die de bal op de borst aannam en Van der Cammen passeerde (2-1).

Een feller en sterker DOVO kreeg daarna meerdere mogelijkheden om de score verder uit te breiden maar doelman Van der Cammen en onzorgvuldigheid van de Veenendaalse aanvallers hielden Nivo nog lang in de race.

De volkomen onterechte rode kaart voor Blom na een overtreding rond de middenlijn was er debet aan dat Nivo niet in staat was zich te herpakken. De overtreding van Blom, met nog een half uur te spelen, had geel kunnen zijn maar rood was absoluut niet aan de orde. De statistieken wijzen uit dat Van der Werff graag kaarten geeft maar zaterdagmiddag zette hij zichzelf te kijk met zijn rode prent. Ondanks de vele kansen die volgden voor de thuisploeg hield Nivo met tien man tot aan de laatste seconde uitzicht op een puntje. In de laatste minuut was Verhagen heel dicht bij de gelijkmaker. Zijn vrije trap van twintig meter werd echter door doelman Duindam uit het doel gebokst waardoor de druiven wederom zuur waren voor Nivo.

Nivo heeft na het verlies tegen DOVO de ‘rode lantaarn’ overgenomen van Bennekom dat bij Geinoord won. Nunspeet heeft net als Nivo ook zes punten maar een beter doelsaldo.
Volgende week volgt de zware uitwedstrijd tegen Sparta Nijkerk. De ploeg uit Nijkerk legde zaterdag beslag op de eerste periodetitel.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Van Kessel (53. Van de Pas), Netten, Blom, Jongste, Paijmans, Verhagen, Van den Berk (76. Van Oversteeg), Van Geffen, Cevat, Van der Sanden

Scoreverloop: 38. Van der Sanden 0-1; 49. Heuvel 1-1; 53. Dijs 2-1
Bijzonderheden: 59. Rode kaart voor Niels Blom

pi_54230917
Eens te meer heeft Dick zijn waarde voor NIVO bewezen. Gouden vent.
  Trouwste user 2022 zondag 28 oktober 2007 @ 21:09:59 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_54231187
Mooi hč ?

pi_54249754
Dick was dus direct de beste man bij Nivo?

Laatste nu, wie krijgen ze nog tot de winterstop tong?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 29 oktober 2007 @ 19:40:17 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_54250056
Volgende week tegen Nijkerk uit. Eitje

Trouwste user 2022 maandag 29 oktober 2007 @ 19:41:44 #149
7889 tong80
Spleenheup
pi_54250095
En op 8 december nog een wedstrijd waar we zeker punten gaan pakken. Clubje uit Spakenburg. Ijsselmeren of zo.

pi_54252644
In Spakenburg loopt het nu al dun door de broek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')