abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 september 2007 @ 12:32:20 #1
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_52887554
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:16 schreef YourGuardian het volgende:
I had a dream...
Jarenlang heb ik een heel erg onbehaagelijk gevoel over het jaar 2007, wanneer ik alleen al aan dat jaar dacht, bekroop mij een heel erg onheilspellend gevoel. ik weet er alleen mijn vinger niet op te leggen.
Ik dacht dat het misschien met mijzelf te maken had...net begonnen als zelfstandig ondernemer...slaat het noodlot toe...
Maar. ...sinds het begin van dit jaar, het jaar 2007 begin ik het gevoel te krijgen dat het niets met mij te maken heeft maar met de wereld, dat wordt ondersteund door een datum die werd genoemd in mijn droom, namelijk 5 muluc. (droom in november 2006)

5 muluc staat voor een datum die je kunt berekenen via de kalenders van de maya\'s. na het bekeken te hebben bleken er twee data\'s in 2007 de signature 5 muluc te hebben, namelijk 2 januari en 19 september 2007...

Ik was er echt mee bezig, want wannner ik data\'s droom, blijkt uit ervaring dat deze data\'s ook daadwerkelijk van belang zijn, dus ik zag erg tegen 2 januari op...
zo rond half december 2006 droomde ik een datum....19 september 2007..
Het ging dus om 19 september 2007, niet om 2 januari...

en idd, 2 januari niets gebeurd...

Dat vreemde gevoel over 2007 deel ik al meerdere jaren met meer personen, welke dezelfde gevoelens over het jaar 2007 hebben...ik sta dus niet alleen, maarrrrr.....

Vraag:

Is er misschien iemand hier op dit forum, of van buiten dit forum welke mij iets zinnigs zou kunnen zeggen over dat vreemde voorgevoel??? herkent iemand dit voorgevoel?? of is dit gebakken lucht...of zullen we gewoon moeten wachten tot 19 september 2007...
(zie ook http://www.ufowijzer.nl/tekstpagina/MayaKlok.html) voor een soort van ondersteunende voorspelling???
We zijn er bijna! Niet teveel tvp'en

Deel 1.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gamer_V op 02-09-2007 15:57:57 ]
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_52887596
Schokkend!
pi_52887622
Maar kreeg hij ook een tijd door, dan kan ik mijn wekker zetten.
pi_52887665
Omg kut we gaan bijna dood RIP-topic.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_52887670
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:35 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Maar kreeg hij ook een tijd door, dan kan ik mijn wekker zetten.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_52888123
Wil niet onbeleefd zijn, maar moet ik dit echt serieus nemen ?
pi_52888345
Wel fijn dat het op een woensdag is zodat het vergaan van de wereld niet het weekend verneukt!
pi_52888361
Verras me over 2 weken
pi_52888362
Spannend, een Nostradamus topic!
pi_52888424
Dan krijg ik me salaris binnen, kan het niet een dag later?
  zondag 2 september 2007 @ 13:37:25 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52888860
Dit topic is te vroeg! Probeer het over twee weken nog eens.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 2 september 2007 @ 13:38:59 #12
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52888888
Je kan zulk soort dingen beter voor je houden, want er gaat toch niks gebeuren.
pi_52888912
Shit, dan begint net de kermis hier.
  zondag 2 september 2007 @ 13:59:55 #14
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_52889377
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:39 schreef Sensation89 het volgende:
Shit, dan begint net de kermis hier.
Ik ben dan jarig, das nog een slagje erger.

TVerjaardagP
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_52891702
ik denk dat op 19 september er allemaal bijlen in de lucht gespawnt worden. 9 weken lang zal het bijlen regenen zoals het water regende tijdens de zondvloed (zo heette die shit toch?)

God zal geen 2 keer dezelfde fout maken. Deze keer zal ook de ark zinken!
Extremistisch gematigd.
  zondag 2 september 2007 @ 15:43:27 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52892083
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:03 schreef Ricard0j het volgende:
Wil niet onbeleefd zijn, maar moet ik dit echt serieus nemen ?
Alleen als jij ook dat gevoel hebt toch ?
Dat er iets staat te gebeuren met de hele wereld hebben meerdere mensen uit mijn omgeving en ik ook .
Wat het is weet ik niet maar dat er iets gebeurd staat voor mij vast ., De wereld kan van de ene op de andere dag compleet op zijn kop staan .

[ Bericht 6% gewijzigd door Summers op 02-09-2007 16:00:38 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  Moderator zondag 2 september 2007 @ 15:55:05 #17
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_52892484
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:43 schreef Summers het volgende:

[..]

Alleen als jij ook dat gevoel hebt toch ?
Dat er iets staat te gebeuren met de hele wereld hebben meerdere mensen uit mijn omgeving en ik ook .
Wat het is weet ik niet maar dat er iets gebeurd staat voor mij vast .

Even een tvp'tje om hier op 20 september op terug te komen.
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 2 september 2007 @ 15:57:15 #18
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_52892533
19 September?
Ik heb al kerstkadootjes in huis
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_52892771
Dan zit ik in Zimbabwe
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  zondag 2 september 2007 @ 16:15:07 #20
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52893094
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:55 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Even een tvp'tje om hier op 20 september op terug te komen.
Ik heb geen datum erbij hoor en ook geen onheilspellend gevoel erover . Het kan best dat hij gelijk heeft over 19 sept , wat mij betreft kan er nu elke dag wel iets gebeuren wat de hele wereld aangaat .en wakker zal schudden .
pi_52893696
Misschien gebeurt er wel iets heel moois op 19 september

Daarom vind ik het ook een enigzins flauwe TT

Het is maar net wat we er met zijn allen van maken, dus ik zie het met een gerust hart tegemoed.
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_52893839
njaa ik zie het wel
pi_52893928
En ik ga de 22e september nog wel snoekbaarsvissen
Brutal. Fucking. Metal.
pi_52894105
TS heeft helemaal gelijk! Op 19 september was me zus geboren
  zondag 2 september 2007 @ 18:33:38 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52896307
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Als er namelijk niets gebeurd dan zal dit topic heel snel vergeten worden, en zal er een nieuwe datum de kop op steken waarop dan iets staat te gebeuren. Dat zal zo doorgaan totdat er iets gebeurd en dan zal men roepen "Zie je nou wel" Beetje goedkoop en makkelijk natuurlijk.

Wat ik me nou afvraag. Wat voor ramp moet er op die dag precies gebeuren? Want ik kan me nog voorstellen als TS voor bepaalde soort dingen gewaarschuwd wordt. Als alle categorieen kunnen, dan vraag ik me af waarom hij geen 'informatie' heeft doorgekregen over andere dingen die zijn gebeurd tussen toen en nu?

Neem de orkaan in Azie, of de orkaan pas geleden in Amerika? Waarom kreeg ie dat niet door? Wie het ook is die TS die info gegeven heeft, die heeft dan gedacht van "nahhh, dat vertel ik em niet, en dat ook niet .... maar hey!! 19 sept. 07! Dat vertel ik 'm !!!"

Maar goed, ik weet nu al dat er op de 19e zo'n beetje alles kan gebeuren, hoe klein of wat dan ook, er kan een rots in Oezbekistan van een berg afvallen die een voorbij rijdende auto plet, en dat zal dan vast wel door iemand in dit topic gemeldt worden als 'bewijs'.
Ik vind dit topic wel iets anders dan een websiteje die voor de zoveelste keer doem en verdervenis voorspeld, wat voor een ramp er komt zou ik niet weten, vermoedelijk een aanslag in de vs waardoor ze lekker Iran kunnen invallen. Maar zoals ik al zei in mijn vorige topic ookal is deze datum spot-on dan nog is het voor degene die er niet in geloven gelul en jou post is daar een mooi voorbeeld van .
quote:
Aluminiumhoedjes alert. We gaan allemaal dood. En snel ook. Een exacte datum kunnen wij u helaas nog niet geven, maar reken er maar op dat voor 21 september hel en verdoemenis zal worden gezaaid. Op die datum is het namelijk expiratie op de beurzen en nou wil het geval dat een anonieme handelaar zojuist voor ruim 1 miljard dollar short is gegaan. Voor de VMBO’ers onder u: dit gebeurt door middel van put-opties, waarmee veel geld kan worden verdiend wanneer de beurs omlaag gaat. Nu gebeurt dat wel vaker, alleen niet met dergelijke aantallen. De handelaar verdient namelijk alleen geld aan zijn 245.000 contracten wanneer de beurs op 21 september eenderde lager staat dan nu het geval is. Voor de AEX betekent dat een daling van 513 naar 344 punten. Een duur gokje dus, want zoiets gebeurt bijna nooit. Nou ja, ergens in 1929 en er was ook ooit nog een akkefietje na 9-11. Ook toen werden er vlak voor de aanslagen massaal putjes ingeslagen van United Airlines en American Airlines. Ook de put-opties van Morgan Stanley and Merrill Lynch, twee prominente huurders van de WTC-torens, gingen vlak voor de aanslagen als warme broodjes over de toonbank. Bovenstaande kan natuurlijk ook iets te maken hebben met de ingestorte hypotheekmarkt in de VS, maar als aluminiumhoedje weet u natuurlijk beter. 9-11 was een inside job en er staat ons een nog veel grotere aanslag te wachten. Dicht bij huis deze keer, want de 245.000 put-opties blijken deze keer te zijn afgesloten op de 50 grootste Europese bedrijven. Over en sluiten. Het gras is groen voor de haas. Wij herhalen: het gras is groen voor de haas...
Post van walhalla van het vorige topic bron: www.geenstijl.nl
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_52899011
Mooi zo, eindelijk van deze kutaarde af.
pi_52899033
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:28 schreef bigore het volgende:
Mooi zo, eindelijk van deze kutaarde af.
Daar zijn andere manieren voor
Brutal. Fucking. Metal.
pi_52902114
Geen andere dromen over deze datum gehad?
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_52913637
Gaat er dan toch iets gebeuren deze maand?
Beurskrach ?!!?!....
'Pentagon plant luchtaanvallen Iran'
pi_52914791
quote:
Doet me denken aan dit.
pi_52916261
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:15 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik heb geen datum erbij hoor en ook geen onheilspellend gevoel erover . Het kan best dat hij gelijk heeft over 19 sept , wat mij betreft kan er nu elke dag wel iets gebeuren wat de hele wereld aangaat .en wakker zal schudden .
Dus jij weet dat er ooit iets zal gebeuren waardoor 'de wereld op zijn kop zal staan.' Je weet niet wanneer en je weet ook niet wat, maar je gevoel zegt het je....

Als jij het zo zegt, dan ben ik het compleet met je eens. Er zal ooit wel iets gebeuren waardoor de wereld op zijn kop zal staan.
pi_52918729
Ik ben ook benieuwd of je nog nieuwe dromen hebt gekregen.
pi_52919747
Misschien komt er idd wel een beurskrach...
pi_52920217
tvp ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  maandag 3 september 2007 @ 17:30:57 #35
172455 Amfidontist
ExtraTerrestrial
  maandag 3 september 2007 @ 17:36:13 #36
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_52920636
aangezien ik in het vorige deel ook actief was...
tvp
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  maandag 3 september 2007 @ 17:36:43 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52920644
quote:
En die komt weer door: http://www.xerson.nl/content/view/380/ Die weer van fok! af komt .
Vrijheid
pi_52920982
Best kans dat dan die beurscrash komt en in de VS gepaard met Martial Law, 'De "kraan die wordt" dichtgezet door rijke mensen.. '(vanuit Geartsjuh's link) Dit hebben ze idd gedaan en nu is de dollar kapot aan het gaan, overigens, hoe eerder de economie instort hoe eerder we hulp van "buitenaf" zullen gaan krijgen. Ben benieuwd.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_52921000
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:36 schreef jogy het volgende:

[..]

En die komt weer door: http://www.xerson.nl/content/view/380/ Die weer van fok! af komt .
Dan is de cirkel rond.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:07:15 #40
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52929104
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:12 schreef The_End het volgende:

[..]

Dus jij weet dat er ooit iets zal gebeuren waardoor 'de wereld op zijn kop zal staan.' Je weet niet wanneer en je weet ook niet wat, maar je gevoel zegt het je....

Als jij het zo zegt, dan ben ik het compleet met je eens. Er zal ooit wel iets gebeuren waardoor de wereld op zijn kop zal staan.
Voor 2012 nog , misschien wel de bewustzijnsverandering .. dat de wereld op zijn kop staat bedoel ik mee dat alles wat er nu is , compleet anders zal zijn , compleet anders in de zin van dat we ons dat nu niet voor kunnen stellen .. alsof we nu in het verleden leven en we naar het hier en nu toe gaan ook al zijn we zogenaamd al in het hier en nu , .
Alsof de hele wereld niet echt is , alsof de wereld nu is zoals ik zou terugkijken op de jaren 70 vanuit 2007 .
Dat zal best met een schok gepaard gaan want het is menseigen om bij het oude en bekende te blijven en vele mensen veranderen pas met een schok , de schok zal iig zijn dat het iedereen overkomt , dat hoeft niet perse een negatieve schok te zijn ,

Het klinkt misschien heel vaag maar gevoelens op dit gebied zijn nou eenmaal moeilijk onder woorden te brengen . (niet in de laatste plaats omdat het zogenaamd niet bestaat )
Zie je de wereld niet veranderen ? lijkt het niet naar een hoogtepunt toe te gaan ?
ligt het aan mij of hoor ik elke dag wel iets van een natuurramp , overstromingen , vulkaanuitbarstingen,tornado's , bosbranden .
Het weer word steeds extremer , elke maand word er ergens op de wereld een record verbroken (in het minste geval), het constante is een record die word verbroken , dat is meer dan bijzonder . daar zit dus altijd een stijgende lijn in ,
dat kunnen we dagelijks zien , dat is onder onze neus , het weer is een onderdeel van het geheel , alles heeft invloed op elkaar , als een onderdeel extreem veranderd , veranderd het geheel . of omgekeerd . in beide gevallen verandering .
pi_52929656
tvp, nog eventjes en ik hoef niet meer zo vroeg uit m'n bed
  dinsdag 4 september 2007 @ 01:51:35 #42
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_52930310
tvp
pi_52932653
ik schrok al: owh jee, bijna de 19de en hij is gesloten?!!!

bijna paniek
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_52932755
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:07 schreef Summers het volgende:

Zie je de wereld niet veranderen ? lijkt het niet naar een hoogtepunt toe te gaan ?
ligt het aan mij of hoor ik elke dag wel iets van een natuurramp , overstromingen , vulkaanuitbarstingen,tornado's , bosbranden .
Het weer word steeds extremer , elke maand word er ergens op de wereld een record verbroken (in het minste geval), het constante is een record die word verbroken , dat is meer dan bijzonder . daar zit dus altijd een stijgende lijn in ,
Ik zie de wereld veranderen. De wereld veranderd al miljoenen jaren. Het lijkt niet naar een hoogtepunt toe te gaan? Hoe kom je daarbij?
Natuurrampen zijn echt niet iets van de laatste eeuw hoor Of kan jij een trend laten zien dat er meer natuurrampen zijn dan 100 / 1000 jaar geleden?
Het weer wordt niet steeds extremer. Hoe kom je daarbij? Kan je daar een trend van laten zien?

Het is wel logisch dat er elke maand een record gebroken wordt. De wetenschap gaat in een rap tempo vooruit. Vliegtuigen vliegen sneller en hoger, treinen rijden 500+ km/h, auto's worden zuiniger enz. enz. Of bedoelde je het weer, wat we nu 'al' ~200 jaar meten? Niks in vergelijking met de leeftijd van de aarde...
pi_52933010
Hai luitjes,

ik zie dat er inmiddels een deeltje 2 van dit topic is aangemaakt!? ik heb al een tijdje niet meer gekeken, druk met mijn bedrijfje. Ik had niet verwacht dat dit topic zo zou uitgroeien, 13041 views op 305 postings, das een aardig bezoekersaantal! Vanwaar deze belangstelling? er zijn in het verleden vele topics over toekomstvoorspellingen geweest, maar deze blijkt een nogal in het oog springend topic te zijn?
Ik januari, toen ik het topic over 19 september begon, gekoppeld aan vreemde gevoelens vroeg ik jullie of er ook andere mensen waren die vreemde voorgevoelens hadden, of vreemde dromen hebben gehad.
Ik probeer mijn wereldje te begrijpen, de signalen die ik krijg, de gevoelens die opgewekt worden, de dromen en gedurende de zoektocht naar de onderliggende oorzaak ervan, regelmatig zit ik fout, da's niet erg, omdat ik ook leer de vaak vluchtige, haast ongrijpbaren, onverklaarbare signalen probeer te vertalen naar een meer aards begrip ervan, daar gaat het nogal eens fout. Maar ik zit ook regelmatig goed.
Het verkrijgen van kennis over jezelf gaat met vallen en opstaan.

Zo is het ook met de gevoelns over 2007 en de droom over 19 september, ik probeer aan de hand van signalen uit te vogelen wat dat zou kunnen betekenen, ik vind de weg ernaar toe belangrijk, de weg naar begrip, het waarom, niet het doel, voor mij is van belang dat ik idd naar mijn gevoelens en intuitie leer luisteren, meer als een soort van bevestiging, van zie je nou wel, dan is mijn spirituele ontwikkeling en onderzoek naar de werking van mezelf de afgelopen jaren toch niet voor niets geweest..ik heb toch wat opgestoken van alles wat ik in theorie heb geleerd.

wanneer zometeen de dagen rond 19 september niets gebeurt zegt dat meer over mijzelf, dan over het 'bewijs' dat ik had willen leveren dat zoiets als toekomstvoorspellen bestaat. Wanneer zometeen niets gebeurt, rijst meteen de volgende vraag: Waarom droomde ik de datum 19 september, 5 Muluc.?
Dan ga ik mezelf weer met die vraag bezig houden en tracht op mijn manier antwoorden te krijgen op die vraag. telkens weer het antwoord vinden op vragen, om zo een beter begrip te verkrijgen over de werking van mezelf, alles in de praktijk brengend.

Ik ben door die zoektochten naar de werking van mezelf regelmatig in grote problemen geraakt, dat komt doordat je tijdens zo'n weg op een hoop onbegrip stuit, maar ik ben niet (meer) bang mijn neus te stoten, mezelf kwetsbaar op te stellen, ik blijf overeidn krabbelen wanneer anderen de behoefte voelden mij op de grond te smijten.

Ik hoop jongens, echte van harte dat de droom en voorgevoelens een projectie waren van een eigen innerlijke angst voor een aspect van mezelf, zodat ik dat weer lekker kan onderzoeken, ik zit niet te wachten op onheil, tenzij het natuurlijk wat prachtigs is. Ik zit persoonlijk lekker in mijn vel, op wat damklachten na, ik heb oude trauma's getransformeerd, mijn bedrijfje gaat lekker, kortom, ik zit niet te wachten op een dissonantie.
maar helaas moet ik ook wel concluderen dat er best veel mensen waren op het internet, via allerlei forums en weblogs die vreemde (voor)gevoelens hadden over het jaar 2007 en best veel 'aanwijzingen' verwijzen naar september, maar ik kon er geen rode draad in vinden...dusss

Ik hoop persoonlijk dat dit gewoon een wassen neus is en ik nadien mijn wonden zal moeten likken.
Luitjes, Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken waarom ik dit (vorig)topic geopend heb, als ondezoek naar mezelf en in de hoop op dit forum weerspiegelingen te vinden met dezelfde gevoelens, da's deels gelukt, maar veel wijzer ben ik er de afgelopen maanden niet door geworden. dus wordt het voor mij persoonlijk een dag als ieder andere dag, namelijk een dag vol met passie voor mijn werk en hoor naderhand op het 8 uur journaal wel of er iets is gebeurt of niet.
Ik zal naderhand nog wel op het forum terugkomen om een (hopelijk) eventuele 'nederlaag' in ontvangst te nemen....

groet YG
pi_52933114
Wat als het bij een beurskrach blijft? Is dat dan een bevestiging voor jou, of moet er echt meer gebeuren?
pi_52933288
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:23 schreef Nee het volgende:
Wat als het bij een beurskrach blijft? Is dat dan een bevestiging voor jou, of moet er echt meer gebeuren?
een major beurscollaps welke een land treft die zich superieur acht tov de rest van de wereld kan zich na zo'n 'blamage' geen gezichtsverlies veroorloven en zal trachten haar eer met welke middelen dan ook te herstellen. een kat in het nauw kan rare sprongen maken....
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:57:59 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52933745
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:18 schreef YourGuardian het volgende:
Hai luitjes,

Ik hoop persoonlijk dat dit gewoon een wassen neus is en ik nadien mijn wonden zal moeten likken.
Luitjes, Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken waarom ik dit (vorig)topic geopend heb, als ondezoek naar mezelf en in de hoop op dit forum weerspiegelingen te vinden met dezelfde gevoelens, da's deels gelukt, maar veel wijzer ben ik er de afgelopen maanden niet door geworden. dus wordt het voor mij persoonlijk een dag als ieder andere dag, namelijk een dag vol met passie voor mijn werk en hoor naderhand op het 8 uur journaal wel of er iets is gebeurt of niet.
Ik zal naderhand nog wel op het forum terugkomen om een (hopelijk) eventuele 'nederlaag' in ontvangst te nemen....

groet YG
Duidelijk, thanks .
Vrijheid
pi_52933798
OMG WE GAAN DOOOOOOOOD !
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:05:49 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52933874
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:01 schreef Scorpie het volgende:
OMG WE GAAN DOOOOOOOOD !
Jup, maar dat is altijd al een gegeven geweest hè.
Vrijheid
pi_52933983
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Das waar. Wat is de weersvoorspelling voor die dag? Mooi, zonnig weer?
pi_52934106
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:05 schreef jogy het volgende:

[..]

nee hoor. Patrick Swayze zal nooit sterven. Daar kun je uit concluderen dat het bereiken van Swayzehood je ook in zekere zin onsterfelijk maakt.

Swayze
Extremistisch gematigd.
pi_52934974
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:03 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik zie de wereld veranderen. De wereld veranderd al miljoenen jaren. Het lijkt niet naar een hoogtepunt toe te gaan? Hoe kom je daarbij?
Natuurrampen zijn echt niet iets van de laatste eeuw hoor Of kan jij een trend laten zien dat er meer natuurrampen zijn dan 100 / 1000 jaar geleden?
Het weer wordt niet steeds extremer. Hoe kom je daarbij? Kan je daar een trend van laten zien?

Het is wel logisch dat er elke maand een record gebroken wordt. De wetenschap gaat in een rap tempo vooruit. Vliegtuigen vliegen sneller en hoger, treinen rijden 500+ km/h, auto's worden zuiniger enz. enz. Of bedoelde je het weer, wat we nu 'al' ~200 jaar meten? Niks in vergelijking met de leeftijd van de aarde...
Precies, veel mensen kijken niet verder dan hun leven lang is. Ja, op het moment is het even een turbulente tijd qua natuurgeweld. Orkanen, bosbranden, allemaal meer dan een maand of 6 geleden. Mogelijk zelfs erger dan een jaar geleden, maar als je 100 jaar of meer terug kijkt, is er altijd een ergere tijd te vinden.

Dacht je dat het warm was? Er zijn periodes geweest zonder ook maar een enkele vorm van poolijs. Dacht je dat er een storm erg was? Er zijn veel ergere stormen geweest. Bosbranden? De halve aarde is ooit eens afgebrand. Zelfde met vulkaanuitbarstingen, er is altijd een grotere.

En al die keren bleef de aarde prima draaien, leefde het leven grotendeels onaangetast door en kwam er geen bewustzijnsverandering....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:09:21 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52935402
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:50 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Precies, veel mensen kijken niet verder dan hun leven lang is. Ja, op het moment is het even een turbulente tijd qua natuurgeweld. Orkanen, bosbranden, allemaal meer dan een maand of 6 geleden. Mogelijk zelfs erger dan een jaar geleden, maar als je 100 jaar of meer terug kijkt, is er altijd een ergere tijd te vinden.

Dacht je dat het warm was? Er zijn periodes geweest zonder ook maar een enkele vorm van poolijs. Dacht je dat er een storm erg was? Er zijn veel ergere stormen geweest. Bosbranden? De halve aarde is ooit eens afgebrand. Zelfde met vulkaanuitbarstingen, er is altijd een grotere.

En al die keren bleef de aarde prima draaien, leefde het leven grotendeels onaangetast door en kwam er geen bewustzijnsverandering....
Eigenlijk ben ik het daar niet echt mee eens, we hebben genoeg veranderingen meegemaakt in ons bewustzijn, van klein ( dorp ) naar groot ( wereld ) en we zijn ook bezig met een verandering in het religieuze/geloofs bewustzijn. Zeker in de westerse wereld is de ontkerking bezig maar er komen niet veel atheisten bij dus het transformeert hier in iets persoonlijks, goede zaak.

Vroeger wist men nog niet eens wat er zich afspeelde in het volgende dorp en ondertussen kunnen we per seconde volgen wat er waar dan ook in de wereld gebeurt vanuit tichduizend perspectieven. Je kan mij niet wijsmaken dat dat geen veranderingen teweegbrengt. Dus de bewering dat ons bewustzijn al die tijd statisch is geweest lijkt mij een loze. Nu heb ik het gewoon over de verandering die dus teweeg gebracht is door de techniek en het opgekomen individualisme, niet door iets anders.
Vrijheid
pi_52935591
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Eigenlijk ben ik het daar niet echt mee eens, we hebben genoeg veranderingen meegemaakt in ons bewustzijn, van klein ( dorp ) naar groot ( wereld ) en we zijn ook bezig met een verandering in het religieuze/geloofs bewustzijn. Zeker in de westerse wereld is de ontkerking bezig maar er komen niet veel atheisten bij dus het transformeert hier in iets persoonlijks, goede zaak.

Vroeger wist men nog niet eens wat er zich afspeelde in het volgende dorp en ondertussen kunnen we per seconde volgens wat er waar dan ook in de wereld gebeurt vanuit tichduizend perspectieven. Je kan mij niet wijsmaken dat dat geen veranderingen teweegbrengt. Dus de bewering dat ons bewustzijn al die tijd statisch is geweest lijkt mij een loze. Nu heb ik het gewoon over de verandering die dus teweeg gebracht is door de techniek en het opgekomen individualisme, niet door iets anders.
Zo kun je wel door blijven gaan. Als we vanaf dag 1 van de mensheid, en het maakt niet uit wat voor idee je hebt bij het ontstaan, zij het evolutie of religie, dan verandert ons bewustzijn continue (uitgaande van jouw kijk op bewustzijnsverandering). Of de mens werd uit het paradijs geschopt, of mens evolueerde zo ver dat men kon lopen/praten/etc etc. Dan heb je nog de talloze geloofsveranderingen (heiden, protestant, katholiek) die we in de laatste 1000 jaar hebben meegemaakt in het grondgebeid van Nederland, de groei van steden (wat al 100'den jaren gebeurt, neit iets van de laatste tijd), uitvindingen zoals het schrift, kunst, boekdrukkunst, telegraaf, telfeoon.

Al met al is de wereld in dat opzicht al 1000den jaren aan het veranderen. Maar daarmee bedoel ik niet de aarde als object, maar de belevingswereld van de mens. Daar hebben bosbranden, orkanen en andere natuurfenonemen op zich niets mee te maken. En daar doelde Summers op in zijn post.

En als we zien dat onze belevingswereld al sinds dag 1 verandert, wat maakt 2012 dan zo speciaal? (even de kalender buiten beschouwng gelaten). Men spreekt van een hoogtepunt in die verandering, leidende tot het 2012 gebeuren, maar waarom?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52935655
@jogy,

De wereld verandert continue. Dat is nooit anders geweest. Er zijn grote beschavingen geweest en weer verdwenen. Er zijn gigantische natuurrampen geweest. Noem maar op. Waarom zou dat nu opeens anders zijn? Alleen maar omdat jij nu de verandering meemaakt ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2007 @ 12:33:28 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52935908
Waarschijnlijk heeft je voorgevoel betrekking op 5 molukkers ipv 5 muluc.
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:54:30 #58
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52936349
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:18 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zo kun je wel door blijven gaan. Als we vanaf dag 1 van de mensheid, en het maakt niet uit wat voor idee je hebt bij het ontstaan, zij het evolutie of religie, dan verandert ons bewustzijn continue (uitgaande van jouw kijk op bewustzijnsverandering). Of de mens werd uit het paradijs geschopt, of mens evolueerde zo ver dat men kon lopen/praten/etc etc. Dan heb je nog de talloze geloofsveranderingen (heiden, protestant, katholiek) die we in de laatste 1000 jaar hebben meegemaakt in het grondgebeid van Nederland, de groei van steden (wat al 100'den jaren gebeurt, neit iets van de laatste tijd), uitvindingen zoals het schrift, kunst, boekdrukkunst, telegraaf, telfeoon.

Al met al is de wereld in dat opzicht al 1000den jaren aan het veranderen. Maar daarmee bedoel ik niet de aarde als object, maar de belevingswereld van de mens. Daar hebben bosbranden, orkanen en andere natuurfenonemen op zich niets mee te maken. En daar doelde Summers op in zijn post.

En als we zien dat onze belevingswereld al sinds dag 1 verandert, wat maakt 2012 dan zo speciaal? (even de kalender buiten beschouwng gelaten). Men spreekt van een hoogtepunt in die verandering, leidende tot het 2012 gebeuren, maar waarom?
Ik laat het uit het paradijs geschopt zijn even in het midden , ben persoonlijk niet zo van de bijbelse lezingen van onze geschiedenis. Maar inderdaad, we zijn al duizenden jaren bezig met het evolueren van ons bewustzijn. Waar vroeger misschien een handjevol mensen alles konden/wilden volgen wat er in de wereld gebeurt of kennis hadden van andere religies/spiritualiteitsmethodes ( is dat een woord? ) kan iedereen met een internetverbinding nu alles in zich opnemen tot ze het zat zijn en is alle ( des)informatie voor iedereen beschikbaar die een beetje met google kan werken. En door de komst van het Internet is het een stuk sneller gegaan dan eerst, het vertrouwen in de politiek als hoeder van het volk is op het moment erg aan het inboeten qua betrouwbaarheid in de ogen van het volk, coorporaties worden ook veel kritischer bekeken en globalisatie is in volle gang. Dit heeft allemaal weinig directs met spiritualiteit te maken afgezien van het feit dat dit ook op het internet te vinden is natuurlijk . Het gaat wel allemaal een stuk sneller dan vroegâh. Of het een kritisch punt aan het benaderen is weet ik niet, waar bijvoorbeeld ik me een paar jaar geleden druk maakte over van alles en nog wat heb ik nu zoiets van 'ik zie wel'. Een beetje een zen houding zullen we maar zeggen . Misschien wel een manier om mezelf te beschermen tegen de overvloed aan indrukken die men opdoet op het moment.

Het enige wat we natuurlijk denken te weten van 2012 is dat het bij een aantal oude beschavingen als belangrijke tijd werd gezien ( omgerekend naar onze kalender uiteraard ), wát er nou gaat gebeuren kan niemand vertellen. de een zegt dat de hemel openbreekt en de engelen weet ik het wat gaan doen, de ander heeft het over een antichrist, weer andere hebben het over cosmische straling die ons DNA onder handen neemt en er gaat er ook eentje de ronde die het heeft over op en neergang van ons zonnestelsel binnen de melkweg en dat we binnenkort door het midden gaan van dat ding wat ook weer het een en ander teweeg kan brengen. Ik weet het niet maar ik vind het wel leuk om te volgen.

19 september is ook zoiets, het werd interessant gebracht en met het oog op Iran kan ik mij voorstellen dat er iets gebeurd in de trant van 9/11 ( of erger ) die als reden gebruikt gaat worden om Iran binnen te vallen. Wie weet zijn er genoeg mensen 'wakker'of worden door die actie genoeg mensen bewust dat er een loopje met ze wordt genomen dat er iets moet gebeuren om het allemaal weer op de rails te krijgen. Of niet natuurlijk.
Vrijheid
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:57:08 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52936386
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:21 schreef The_End het volgende:
@jogy,

De wereld verandert continue. Dat is nooit anders geweest. Er zijn grote beschavingen geweest en weer verdwenen. Er zijn gigantische natuurrampen geweest. Noem maar op. Waarom zou dat nu opeens anders zijn? Alleen maar omdat jij nu de verandering meemaakt ofzo?
Nee, niet omdat ik het nu toevallig meemaak, ik maak me geen ilussies over de onbelangrijkheid van mij in relatie tot de 7 miljard andere op deze aardkloot . Het gaat echter wel allemaal sneller dan vroeger door de technieken die we hebben en dat maakt het interessant.
Vrijheid
pi_52936944
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:21 schreef The_End het volgende:
@jogy,

Je spreekt jezelf wel enorm tegen, maw: de wereld veranderd indien wij er niet meer zijn? De vraag 'waarom zou het nu opeens anders zijn' slaat nergens op, alsof een of andere macht rekening houdt met de mensheid wat betreft eventuele veranderingen.
pi_52937134
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:07 schreef Summers het volgende:

[..]

Voor 2012 nog , misschien wel de bewustzijnsverandering .. dat de wereld op zijn kop staat bedoel ik mee dat alles wat er nu is , compleet anders zal zijn , compleet anders in de zin van dat we ons dat nu niet voor kunnen stellen .. alsof we nu in het verleden leven en we naar het hier en nu toe gaan ook al zijn we zogenaamd al in het hier en nu , .
Alsof de hele wereld niet echt is , alsof de wereld nu is zoals ik zou terugkijken op de jaren 70 vanuit 2007 .
Dat zal best met een schok gepaard gaan want het is menseigen om bij het oude en bekende te blijven en vele mensen veranderen pas met een schok , de schok zal iig zijn dat het iedereen overkomt , dat hoeft niet perse een negatieve schok te zijn ,

Het klinkt misschien heel vaag maar gevoelens op dit gebied zijn nou eenmaal moeilijk onder woorden te brengen . (niet in de laatste plaats omdat het zogenaamd niet bestaat )
dat kunnen we dagelijks zien , dat is onder onze neus , het weer is een onderdeel van het geheel , alles heeft invloed op elkaar , als een onderdeel extreem veranderd , veranderd het geheel . of omgekeerd . in beide gevallen verandering .
Oftewel: de enige reden dat je dit denkt, is omdat je de krant leest en tv kijkt. Als je daar mee stopt, ben je er meteen van verlost.
pi_52937136
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:41 schreef Nee het volgende:

Je spreekt jezelf wel enorm tegen, maw: de wereld veranderd indien wij er niet meer zijn?
Ik spreek mijzelf helemaal niet tegen. De wereld veranderd ongeacht of wij er zijn. Het klimaat veranderd; de hoeveelheid (en magnitude van) natuurrampen veranderd. enz. enz. De mensheid zelf veranderd ook continue.
quote:
De vraag 'waarom zou het nu opeens anders zijn' slaat nergens op, alsof een of andere macht rekening houdt met de mensheid wat betreft eventuele veranderingen.
Die vraag slaat wel ergens op. Er wordt geclaimed dat de veranderingen nu groter zijn/worden dan vroeger, terwijl dat gewoon niet waar is. Wat een 'andere macht' ermee te maken heeft snap ik niet; dat heb ik iig niet genoemd hoor. (en dat zal je mij ook nooit zien doen )
  dinsdag 4 september 2007 @ 14:10:50 #63
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_52937458
Terug Vindt Paranoia

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_52937561
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:50 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik spreek mijzelf helemaal niet tegen. De wereld veranderd ongeacht of wij er zijn. Het klimaat veranderd; de hoeveelheid (en magnitude van) natuurrampen veranderd. enz. enz. De mensheid zelf veranderd ook continue.
[..]

Die vraag slaat wel ergens op. Er wordt geclaimed dat de veranderingen nu groter zijn/worden dan vroeger, terwijl dat gewoon niet waar is. Wat een 'andere macht' ermee te maken heeft snap ik niet; dat heb ik iig niet genoemd hoor. (en dat zal je mij ook nooit zien doen )
Ja, er zijn wel degelijk veranderingen wat betreft klimaat (andere zaken laat ik even ter beschouwing, die zijn namelijk niet voor iedereen merkbaar). Het klimaat is een en al verandering, het is ten alle tijden onderhevig aan fluxaties, al die records en extreme geven toch wel duidelijk dat het klimaat zoals wij die kennen aan het veranderen is? Uiteindelijk is het niet meer dan een natuurlijk proces, het is alleen stukje menselijk arrogantie om te denken dat wij daar niks van gaan merken.
Ons verstand is erg gevoelig voor dergelijke verandering in een statische wereld met vaste patronen en schema’s, een ramp of iets dergelijks kan zeker een bewustzijnverandering teweegbrengen.
Het is onnatuurlijk en ontzettend arrogant om te denken dat het leven zoals wij die kennen nooit een verandering zal ondergaan.
pi_52937924
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:17 schreef Nee het volgende:

[..]

Ja, er zijn wel degelijk veranderingen wat betreft klimaat (andere zaken laat ik even ter beschouwing, die zijn namelijk niet voor iedereen merkbaar). Het klimaat is een en al verandering, het is ten alle tijden onderhevig aan fluxaties, al die records en extreme geven toch wel duidelijk dat het klimaat zoals wij die kennen aan het veranderen is? Uiteindelijk is het niet meer dan een natuurlijk proces, het is alleen stukje menselijk arrogantie om te denken dat wij daar niks van gaan merken.
Ons verstand is erg gevoelig voor dergelijke verandering in een statische wereld met vaste patronen en schema’s, een ramp of iets dergelijks kan zeker een bewustzijnverandering teweegbrengen.
Het is onnatuurlijk en ontzettend arrogant om te denken dat het leven zoals wij die kennen nooit een verandering zal ondergaan.
Maar er gaat niets veranderen wat al niet een keer is veranderd. In de lange tijd dat de mens bestaat, is het klimaat al zo vaak veranderd. Neem de kleine ijstijd van de 15de tot de 19de eeuw, neem alle ijstijden daarvoor. De eerste bewijzen van de moderne mens in Nederland zijn gedateerd rond het einde van de laatste grote ijstijd. Deze eerste moderne mensen in ons landje waren dus blijkbaar veel koudere temperaturen gewend dan wat ze daarna meemaakten. Toch heeft dat weinig tot geen gevolg gehad voor de soort homosapiens. Net zoals deze klimaatoprisping geen effect zal hebben op de menssoort (dat het praktische effecten heeft, staat vast, bijv overstromingen etc)

En ik vraag me eigenlijk af wat de "gelovers" bedoelen met bewustzijnsverandering...
C. Sagan
pi_52938408
Das nou wel erg overdreven van Xerson om dit topic op zijn frontpage te plaatsen, niemand beweerd hier stellig de waarheid, er worden slechts mogelijkheden besproken en al helemaal niet door 'Mediums', want voor zover ik weet zijn hier op geen Fok geen 'Mediums' aanwezig.

Zie ook http://www.xerson.nl/content/view/380

hou je aub bij echt nieuws en doe niet mee aan stemmingmakerij, daar hebben we de massamedia al voor.
pi_52938430
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:17 schreef Nee het volgende:

[..]

Welke records, welke extremen? Dacht je nou echt dat die paar dingetjes van de laatste eeuw extremen zijn en records!? De enige reden waarom dit records zijn, is omdat het nog maar een paar 100 jaar gemeten wordt.

Wie claimt er dat we er niks van merken als het klimaat veranderd?
quote:
Wie claimt dat het leven zoals wij dat kennen nooit een verandering zal ondergaan?
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:10:05 #68
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52938595
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:00 schreef YourGuardian het volgende:
Das nou wel erg overdreven van Xerson om dit topic op zijn frontpage te plaatsen, niemand beweerd hier stellig de waarheid, er worden slechts mogelijkheden besproken en al helemaal niet door 'Mediums', want voor zover ik weet zijn hier op geen Fok geen 'Mediums' aanwezig.

Zie ook http://www.xerson.nl/content/view/380

hou je aub bij echt nieuws en doe niet mee aan stemmingmakerij, daar hebben we de massamedia al voor.
Whehehe, ik vond hem wel leuk. Nu even kijken hoever het doorlekt naar andere sites .
Vrijheid
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:40:41 #69
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52939043
Wel opvallend dat ze op rtl 5 erover spreken dat de dollar elk moment in kan storten..dat er een geweldig grote recessie op komst is en wat de gevolgen voor het Westen dan wel niet zullen zijn..
pi_52940173
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:40 schreef Spellmeista het volgende:
Wel opvallend dat ze op rtl 5 erover spreken dat de dollar elk moment in kan storten..dat er een geweldig grote recessie op komst is en wat de gevolgen voor het Westen dan wel niet zullen zijn..
Heb je een link naar een online stream??
pi_52940243
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:40 schreef Spellmeista het volgende:
De laatste keer dat ik iets op RTL5 zag, hadden ze het er wel over dat als dit tot een recessie leidt, dit nog enige tijd gaat duren. En recessies horen bij een economie, is een onderdeel van het systeem. Als 'ie niet 19sept. komt, dan wel een maand/jaar/decennium later...
C. Sagan
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:39:52 #72
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52940553
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Heb je een link naar een online stream??
Dit was bij de business edition van rtl 5 er werd een discussie over gevoerd. Het gaat dan vooral over de kredietmarkt die al jaren achtereen in stand wordt gehouden door er nog grotere leningen tegenaan te gooien. Wat blijkt mensen/bedrijven lenen zoveel dat het nog nauwelijks op te brengen is om dit allemaal terug te betalen. Vooral de Amerikaanse huizenmarkt zal het zwaar moeten ontgelden. Ik zeg echter niet dat dit het is. Het zou misschien iets kunnen zijn. Ik heb immers ook de antwoorden niet echt op dit gebied. Helaas..
  woensdag 5 september 2007 @ 01:00:29 #73
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52951223
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:03 schreef The_End het volgende:

[..]

Oh ok , jij ervaart het dus niet zo .
Sinds Juli 2006 , augustus , september, oktober , november, december , januari enz , steeds iets wat 300 jr niet was voorgekomen of 100 jaar . of nooit . ( sneeuw in argentinie ) dat is de trend en dat minimaal elke maand onafgebroken sinds juli 2006 .
http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=2&id=73800
en voor de rest googlen ofzo.
pi_52953288
quote:
Op woensdag 5 september 2007 01:00 schreef Summers het volgende:

[..]

Oh ok , jij ervaart het dus niet zo .
Sinds Juli 2006 , augustus , september, oktober , november, december , januari enz , steeds iets wat 300 jr niet was voorgekomen of 100 jaar . of nooit . ( sneeuw in argentinie ) dat is de trend en dat minimaal elke maand onafgebroken sinds juli 2006 .
http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=2&id=73800
en voor de rest googlen ofzo.
Sneeuw in Argentinïe is niet zo vreemd, er zijn immers zat skigebieden daar. Zowel in de hooglanden in het noorden, als in het koudere zuiden. (ligt immers praktisch tegen antarctica aan)
Voor de rest noem je leuk maanden op, maar zonder de bijbehorende "records" is dat nutteloos. Natuurlijk zullen er records gebroken worden, het wordt immers warmer en daarbij hoort een veranderend weer type. Echter dat wil niet zeggen dat deze omstandigheden nognooit eerder in de menselijke geschiedenis zijn voor gekomen. We meten het weer pas een kleine 200-300 jaar, terwijl de mensheid uiteraard veel ouder is.

En alle orkanen van de laatste tijd?
Lijstje van de meest dodelijke orkanen in het Atlantisch gebied:
quote:
Rank Hurricane Season Fatalities
1 "Great Hurricane" 1780 22,000
2 Mitch 1998 11,000 - 18,000
3 "Galveston" 1900 8,000 - 12,000
4 Fifi 1974 8,000 - 10,000
5 "Dominican Republic" 1930 2,000 - 8,000
6 Flora 1963 7,186 - 8,000
7 "Pointe-a-Pitre" 1776 6,000+
8 "Newfoundland 1775 4,000 - 4,163
9 "Okeechobee" 1928 4,075+
10 "San Ciriaco" 1899 3,433+
Zoals je ziet, slecht 3 van de 10 zijn van na 1950, terwijl de helft van 1900 of daarvoor is.
C. Sagan
pi_52953675
Ik kwam dit topic vandaag op Niburu tegen.

Ik ben er ook van overtuigd dat er eind 2007, of begin 2008 iets staat te gebeuren.

Het hoeft in ieder geval geen catatrofe te zijn. Het kan het samenballen zijn van de transformatieenergie die bij iedereen ligt opgehoopt, waardoor we ineens de drempel overgaan. Dat zal ook met vervelende dingen gepaard gaan, maar die vervelende dingen zijn dan niet de oorzaak of 'de catastrofe'. Het is het loslaten van oude energie die vanzelf ontstaat bij transformaties. Het oude uitspugen zeg maar.

Hier een linkje naar een spel 'Elkaar in kracht laten (be)staan' waarmee je je met anderen een nieuw samen zijn kunt voorstellen. Niet een nieuwe orde of iets dergelijks, maar werkelijk zelf het leven vormgeven zoals je wilt, met anderen die dat ook zo willen. En anderen daar niet voor hoeven belasten:

http://thefemininetouch.nl/index.php?pag=artikel&art_id=164&tel=0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')