Hadden wij kabel gehad dan waren we hier ook nooit aan begonnen.. [edit]en hij hangt aan de achterkant... Rewimo wilde trouwens dolgraag BBC en die heeft ze nu. Iets van 6 kanalen ofzo + ITV..quote:
Zou dat niet meer het verschil stad <-> dorp zijn dan Nederland <-> Duitsland? Ik woon in een stads dorpje zeg maar, maar ik herken toch zeker wel wat je hier zegt. Je woonde natuurlijk in Nederland wel in een grote stad en volgens mij zijn de mensen in de stad toch anders, meer op zichzelf.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:18 schreef Rewimo het volgende:
We ondervinden hier vooral behulpzaamheid, goede service, aardige mensenNatuurlijk zijn sommige dingen anders dan in NL maar echt negatieve dingen hebben we niet meegemaakt.
Wat ons erg opvalt is dat men hier bijvoorbeeld niet koste wat het kost je probeert iets te verkopen, maar rustig zegt: probeer het eens bij die-en-die, die heeft wel wat je zoekt. In plaats van je iets te verkopen waar je achteraf niets aan hebt.
Christan zit nu op voetballen, en we merken daar hoe snel je opgenomen wordt in de gemeenschap![]()
Dat geloof ik gelijk jaquote:Op zaterdag 1 september 2007 14:53 schreef Rewimo het volgende:
Dat zou best kunnenMaar het is een van de dingen die ons goed bevallen hier
Het is een voormalige boerderijquote:Op zaterdag 1 september 2007 15:04 schreef NED het volgende:
Ik heb alles niet gevolgd enzo, maar is dit een woonhuis of een boerderij?
En als het een boerderij is, wat doen jullie ermee?
Dat weet ik wel zekerquote:Op zaterdag 1 september 2007 14:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zou dat niet meer het verschil stad <-> dorp zijn dan Nederland <-> Duitsland? Ik woon in een stads dorpje zeg maar, maar ik herken toch zeker wel wat je hier zegt. Je woonde natuurlijk in Nederland wel in een grote stad en volgens mij zijn de mensen in de stad toch anders, meer op zichzelf.
Dat heb ik gemerkt...quote:Op maandag 3 september 2007 13:54 schreef Rewimo het volgende:
Overigens zal dat door de hevige regen van vannacht komen. Waar jij volgens mij niets van gemerkt hebt
als het goed is kun je dit uit zetten.quote:Op maandag 3 september 2007 10:41 schreef qltel het volgende:
Aaaahhh! Kabouter PlopDe timmerman die een offerte uit gaat brengen voor onze dakkapel belde net op. Hij had de beantwoorder ingesproken vorige week en we belden maar niet terug...
Tja, op onze lijn zit idd iets van voicemail van Deutsche Telekom. Toch maar eens uitzoeken hoe dat ding werkt. Misschien staan er al van 2 maanden boodschappen op. Maar in ieder geval, hij komt omstreeks 16:30 met een architect (er is een tekening nodig voor de vergunning).
We hebben inmiddels 2 emmers volquote:Op maandag 3 september 2007 17:15 schreef Troel het volgende:
Oew, walnoten
Lekker laten drogen, het beste op houten planken met keukenpapier eronder
Hard aan het werk? Rewimo? Bij d'r baas?quote:Op donderdag 6 september 2007 18:37 schreef Troel het volgende:
Rewimo is ondertussen natuurlijk hard aan het werk, maar ik mis de hard aan het werk verhalen van qltel een beetje
Ze is nu met de auto weg. En ze hoopt dat morgen weer te kunnen doen. En dat zou mooi wezen, aangezien het probleem minder wordt, en het mij ruim 4 uur per dag kost.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:40 schreef Troel het volgende:
Kijk, maar als je het hier meldt, dan hebben we ook wat om op te reageren
En van je taxibaantje weet ikIk hoop voor jou en voor Rewimo dat dat snel niet meer nodig is
Wanneer kom je eindelijk eens langs?quote:Op donderdag 6 september 2007 18:37 schreef Troel het volgende:
Of willen jullie me gewoon niet op bezoek hebben dat het zo lang duurt voordat het huis klaar is
Ja, als het huis klaar is dusquote:Op donderdag 6 september 2007 22:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wanneer kom je eindelijk eens langs?
Ik heb nog geen agenda voor volgend jaarquote:
Wij hebben er niet op gewacht en zijn geweest toen alles nog vol dozen stond. We hebben niet gevraagd of we mochten komen, we hebben gewoon aangekondigd dat we kwamen.quote:
Ja, maar voor ons zal het een best reisje wordenquote:Op zaterdag 8 september 2007 13:38 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Wij hebben er niet op gewacht en zijn geweest toen alles nog vol dozen stond. We hebben niet gevraagd of we mochten komen, we hebben gewoon aangekondigd dat we kwamen.
Wij wonen wel redelijk in de buurt, en wilden toevallig ook nog in Kleve gaan shoppen...dus dat was mooi te combineren.quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar voor ons zal het een best reisje wordenDaarnaast moet ik gewoon even kijken hoe het met mij gaat lopen, dus ik kan hoe dan ook op korte termijn niets afspreken
Nee, snap ik hoorquote:Op zaterdag 8 september 2007 13:47 schreef Troel het volgende:
Ja, maar voor ons zal het een best reisje wordenDaarnaast moet ik gewoon even kijken hoe het met mij gaat lopen, dus ik kan hoe dan ook op korte termijn niets afspreken
quote:Walnoten verlagen cholesterol
Recent heeft een Amerikaanse studie van de University of California nogmaals bevestigd dat wal- of okkernoten het cholesterolgehalte in het bloed drastisch kunnen verlagen. De Amerikaanse studie toont aan dat de dagelijkse consumptie van walnoten de hoeveelheid van de 'slechte' LDL-cholesterol in het bloed met 27 procent doet afnemen.
Wat zullen wij hier gezond worden. Tot nu toe 44 kilo geraapt en de bomen zijn nog niet leegquote:Walnoten gezonder dan olijfolie
donderdag 12 oktober 2006 13:02
Walnoten zijn nog beter tegen hart- en vaatziekten dan olijfolie. Al jaren is ons voorgehouden dat olijfolie de oorzaak is dat mensen in het Middellandse Zeegebied zo gezond zijn. Walnoten blijken echter beter in staat om slagaders flexibel te houden.
Dit blijkt uit een Spaanse studie die is gepubliceerd in het Journal of the American College of Cardiology. De walnoten vergroten de elasticiteit van slagaders dankzij de onverzadigde vetzuren die ze bevatten.
Cholesterol
Aan de studie deden 24 proefpersonen mee, de ene helft met een hoog cholesterolgehalte in hun bloed en de andere helft met een normaal cholesterolgehalte.
Elke groep kreeg een vette maaltijd bestaande uit een wit broodje met salami en kaas en een volvette yoghurt. Bij de ene groep werden vijf theelepels olijfolie aan de maaltijd toegevoegd, bij de andere groep acht gepelde walnoten. In een maand kreeg een groep de eerste twee weken olijfolie en de laatste twee weken walnoten, bij de andere groep was het precies andersom.
Bij personen met een hoog cholesterol nam de elasticiteit van de slagaders toe na het eten van walnoten en nam het af na het consumeren van olijfolie. Bij personen met een normaal cholesterol bleef de elasticiteit gelijk na walnoten en nam die af na olijfolie. De onderzoekers concludeerden dat zowel walnoten als olijfolie helpen om na een vette maaltijd ontstekingen in de slagaders te verminderen.
Mediterraan dieet
Elke keer als we een vette maaltijd eten, veroorzaken de vetmoleculen een ontstekingsreactie die de elasticiteit van slagaders vermindert. Als het vet niet wordt geneutraliseerd, verharden de slagaders en dat kan weer leiden tot hart- en vaatziekten.
De kans op deze ziekten neemt af als mensen een Mediterraan dieet volgen, dat de hoeveelheid cholesterol in het bloed verlaagt. Het dieet is rijk aan granen, vis, groenten, peulvruchten, noten, olijfolie en arm aan melkproducten.
quote:Op maandag 10 september 2007 21:38 schreef hopladiee het volgende:
Ik dacht hier praktische info te vinden over het zoeken naar een huis en wonen in Dld maar ik zie alleen maar walnoten- en tuinperikelen![]()
Dat zou ik eerder in Flora en Fauna zoeken
Rustig maar: Nederlanders in Duitslandquote:Op maandag 10 september 2007 21:38 schreef hopladiee het volgende:
Ik dacht hier praktische info te vinden over het zoeken naar een huis en wonen in Dld maar ik zie alleen maar walnoten- en tuinperikelen![]()
Die kun je ook vinden.. In de openingspost staan de vorige 5 topics genoemd waarin we heel ons emigratieproces beschrijven, vanaf het moment dat de gedachte in ons op komt, tot de beslommeringen die we nu hebben. En dat is voor mij, naast het huisman zijn, inderdaad erg vaak de tuin op het moment. Binnenkort start ik met een interne verbouwing hier (kun je alles over lezen, met tekeningen en al, in 1 van de vorige topics..quote:Op maandag 10 september 2007 21:38 schreef hopladiee het volgende:
Sorry, we geven ze alleen mee aan bezoekers...quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:11 schreef ymme het volgende:
Kan ik geen walnoten van julllie kopenEen emmer vol ofzo
Die dingen zijn zoooooo lekker
Oew, dan kunnen we nu ook naar miss_d fietsen, dat is dichterbijquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:19 schreef qltel het volgende:
[..]
Sorry, we geven ze alleen mee aan bezoekers...
Kom eens langs zou ik zeggen..
Waar is dat dan?quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Oew, dan kunnen we nu ook naar miss_d fietsen, dat is dichterbij
Voor jou is het denk ik niet dichterbij, voor mij welquote:
quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:35 schreef ymme het volgende:
Walnoten in de afvalbak
Schandalig gewoon
Dan hebben jullie dadelijk een cholesterolgehalte van 0,0quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wij eten die 70+ kilo gewoon op hoor
Zeker weten, supergezond worden wequote:Op dinsdag 11 september 2007 14:37 schreef ymme het volgende:
Dan hebben jullie dadelijk een cholesterolgehalte van 0,0
Sterktequote:Op dinsdag 11 september 2007 14:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wij eten die 70+ kilo gewoon op hoor
Oja, aanradertje: teveel walnoten gaat op je darmen werken, eet ze dus enkel in grote hoeveelheden als je al op het toilet zitquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zeker weten, supergezond worden we![]()
Dat merk ik dan welquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:39 schreef Troel het volgende:
Oja, aanradertje: teveel walnoten gaat op je darmen werken, eet ze dus enkel in grote hoeveelheden als je al op het toilet zit
Nee, DAT zal veel verschil maken bij Rewimo..quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Oja, aanradertje: teveel walnoten gaat op je darmen werken, eet ze dus enkel in grote hoeveelheden als je al op het toilet zit
Phil, in welke richting denk je dan? Ik weet niet precies wat je bedoelt met een passender titel eigenlijkquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:13 schreef phileine het volgende:
Mag ik voorstellen dat jullie eens een wat passender titel verzinnen voor deze reeks? Anders moeten we nog gaan mopperen dat jullie off-topic zijn, maar dat zo flauw zijn. Maar zonder dollen, met een wat dekkender titel en ook een goede omschrijving in de OP waar dit topic over gaat (bijvoorbeeld zo'n omschrijving als qltel net gaf) maakt dat iedereen gelijk weet waarvoor hij hier wel en niet moet zijn.
Ik vond Fokblog wel een leuke. Het topic is natuurlijk een verlengde van jullie weblogquote:Op woensdag 12 september 2007 20:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Phil, in welke richting denk je dan? Ik weet niet precies wat je bedoelt met een passender titel eigenlijkOP aanpassen kan altijd natuurlijk.
Dan heb je hem nu weer in je ATquote:Op donderdag 13 september 2007 22:28 schreef Katinkat het volgende:
Maar waar kan ik dit topic nu terugvinden? Zie hem zo niet meer staan in KAA
Nee, dat was een complete verrassing toen ik op de ouderavond kwam en daar die map met foto's aantrofquote:Op maandag 17 september 2007 11:58 schreef Troel het volgende:
Heeft Christan trouwens niet verteld dat hij op de foto was geweest?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:04 schreef Rewimo het volgende:
We hebben iets moois gekocht voor de huiskamer
[afbeelding]
Een houtkachel, dat scheelt straks een hoop olie met stoken
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:53 schreef z80 het volgende:
[..]
maar wel een extra schoorsteen die elk jaar schoon gemaakt moet worden.
en dit vegen is bij wet verplicht.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:53 schreef z80 het volgende:
[..]
maar wel een extra schoorsteen die elk jaar schoon gemaakt moet worden.
en dit vegen is bij wet verplicht.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:56 schreef Troel het volgende:
Hopelijk heb je het hout van de omgehaalde bomen nog wel bewaard danStoken uit eigen tuin
En anders straks gewoon de walnoten erin, drogen ze ook wat sneller
quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:09 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb gisteren helemaal geen walnoten gegeten. qltel zat ermee in de keuken en ik kreeg niks
Kanonnuh!!!!! Wat duur!!! Hoeveel liter is dat geweest?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:08 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt. En ook nog een rookgascontrole. Maar dat valt wel mee. Kost 2 tientjes ofzo.
Van de week is onze tank (half) gevuld met olie, kostte 1852 euro..
Vermoeiend he, naar de keuken lopen..quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:09 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb gisteren helemaal geen walnoten gegeten. qltel zat ermee in de keuken en ik kreeg niks
Hm, dan kunnen wij nog wel even toe. In onze tank kan 6000 liter. We hebben er 3000 liter in laten gooien. Er zat ook nog een klein beetje in. Ik weet niet waar je woont, maar kennelijk ligt de prijs voor huisbrandolie daar hoger.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Kanonnuh!!!!! Wat duur!!! Hoeveel liter is dat geweest?
Wij hebben een 1000 liter tank staan en als wij die helemaal laten vullen dan kost dat op het moment rond de 800 euro. Met een volle tank doen wij ruim een jaar. Dan hebben we geen verwarming aan op de slaapkamers uiteraard, en brandt ie ook maar een paar uur per dag, dus 's-morgens van 6 tot 7.30 en 's-avonds vanaf 16.30 tot een uurtje of 21.30
Oh, maar de gezelligheid was ook de eerste reden voor aanschaf, hoor. Maar de huisbrandoliebesparing is mooi meegenomen. We hebben die kachel trouwens hier gekocht. Is niet eens ver hier vandaan en is voor zover we hebben begrepen een degelijk Duits merk.quote:Wij stoken wel onze haard natuurlijk, maar toch meer voor de gezelligheid als voor de warmte.
Jullie hebben een erg mooie kachel gekocht zeg!! Schitterend gewoon!!!
Ierland.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:29 schreef qltel het volgende:
[..]
Hm, dan kunnen wij nog wel even toe. In onze tank kan 6000 liter. We hebben er 3000 liter in laten gooien. Er zat ook nog een klein beetje in. Ik weet niet waar je woont, maar kennelijk ligt de prijs voor huisbrandolie daar hoger.
Het zijn 4 gekoppelde tanks van 1500 liter per stuk. En ze zijn inderdaad best groot. Onze buren kunnen trouwens 9000 liter kwijt..quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ierland.
Een tank van 6000 liter?? Jeetje, hoe groot is die wel nietIk vind onze tank van 1000 liter al zo groot. En ikvind de kerosine helemaal niet duur hier.
Die komt toch niet van dat bedrijf waarvan altijd folders op wegrestauranttoiletten liggen he?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:04 schreef Rewimo het volgende:
We hebben iets moois gekocht voor de huiskamer
[ afbeelding ]
Een houtkachel, dat scheelt straks een hoop olie met stoken
Welkom!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:05 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kom even meelezen in dit topic
[..]
Die komt toch niet van dat bedrijf waarvan altijd folders op wegrestauranttoiletten liggen he?
Liggen? Hangen aan de deuren tochquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:05 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kom even meelezen in dit topic
[..]
Die komt toch niet van dat bedrijf waarvan altijd folders op wegrestauranttoiletten liggen he?
pas je wel op, straks verrek je weer wat? Christan zit een stuk lager bij de grondquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:30 schreef Rewimo het volgende:
We zijn inmiddels ook in de kastanjehandel gegaan. Min of meer op de gok want we hadden geen idee of er belangstelling voor zou zijn. Maar vandaag meteen al drie reacties en twee bestellingenKastanjes rapen is trouwens een stuk pijnlijker dan walnoten rapen
die dingen maak je dan ook open met je schoenen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:53 schreef Rewimo het volgende:
Het gaat er meer om dat die bolsters zo prikken
Ja op de deuren hangen posters, maar meestal liggen ook wel ergens foldertjes. Vond het altijd zo'n vreemde plaatsquote:
Daar kwam ik ook achter jaquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:26 schreef z80 het volgende:
die dingen maak je dan ook open met je schoenen.
tenminste zo werd het ons geleerd.
en gaat nog een stuk sneller dan ze met de hand open breken.
Voor mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik ben geboren en getogen in een dorp en woon pas sinds m'n 24e in een stad.. Nouja, stad..quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:23 schreef z80 het volgende:
even een vraagje.
hoe is het om vanuit de stad in een dorp te gaan wonen?
en is jullie idee van Duitsers uitgekomen,veranderd?
Helaas verduitst Twente inderdaadquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:52 schreef qltel het volgende:
[..]
Alleen heb je hier andere winkels en mensen die een andere taal spreken. Alhoewel, in Twente...
Huh? Ik heb de afgelopen weken aardig wat naar Amerika verzonden en dat was er ook binnen een week. Wel apart dat het naar Duitsland even lang moet durenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:39 schreef z80 het volgende:
als een kaartje vanuit Nederland naar Duitsland wordt gestuurd
duurt het standaard een week.
Vandaar dat veel mensen aan de grens hun post naar Duitsland in Duitsland in de bus doenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:39 schreef z80 het volgende:
post wat langzamer?
de post gaat hier per slak.
als een kaartje vanuit Nederland naar Duitsland wordt gestuurd
duurt het standaard een week.
(helaas ook voor rouw post (en dat is iets om even rekening me te houden))
gemaait?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:40 schreef qltel het volgende:
![]()
PAAAAAARRRRTTTTYYYYYYYYY!!!!!
![]()
![]()
![]()
Het mais wat ons uitzicht al 3 maanden verstiert wordt NU gemaaid!
![]()
![]()
Oh, zooi op de weg zien we hier bijna continu..quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:02 schreef z80 het volgende:
[..]
maar juich niet te vroeg.
nu de mais er af is moet het land bewerkt worden,
en dat geeft nogal een modder zooi op de weg.
Nee, het wordt gelijk vermalen tot brokjes, het gaat naar een biogasinstallatie. Kolven, stengels, bladeren en al. qltel is foto's aan het makenquote:
afmaaienquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:09 schreef qltel het volgende:
[..]
Het mais wordt geoogst, door het af te maaien en in stukjes te hakken..
Van vandale.nlquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:15 schreef Troel het volgende:
[..]
afmaaienVraag eens of je ook Nederlandse les kan krijgen bij Rewimo
Zie hier hoe de laatste stengels gemaaid worden:quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:25 schreef Rewimo het volgende:
Ja die rijdt hier in de rondteZe zijn nog steeds bezig maar volgens mij is alles al bijna foetsie
Mais: daar hebben we lang naar gekeken..quote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:39 schreef Rewimo het volgende:
Het is weg
Daar hebben we lang naar uitgekeken
Je had het over afmaaienquote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Van vandale.nl
maaiˇen2 (ov.ww., ook abs.)
1 (gewassen) van het veld afsnijden
2 met zwaaiende bewegingen slaan
Wellicht wil ze je wel prive-les geven..
let wel opquote:Op maandag 5 november 2007 14:26 schreef ymme het volgende:
Een gat in de muur, is niet z'n probleem toch
Kwestie van een staaf dynamiet of een raketwerper ofzo...quote:Op maandag 5 november 2007 14:26 schreef ymme het volgende:
Een gat in de muur, is niet z'n probleem toch
kan je geen webcam plaatsen zodat ik hem in de gaten kan houden. Heb ik nog wat te doen ookquote:Op vrijdag 16 november 2007 11:08 schreef Rewimo het volgende:
Mwah, qltel heeft gisteren zo'n 700 kilo platen hout gehaald voor de afwerking van de studio. Helaas was ik er niet bij om hem te zien sjouwen![]()
Een aantal dingen die we zelf gaan doen op de kluslijst:
- bedombouw afwerken
- inrichting studio (wanden, vloer, elektriciteit)
- alles uit de toekomstige garage naar boven zodat de vloer daar geëgaliseerd kan worden
- elektriciteit garage vernieuwen en vloer egaliseren
- iets doen aan de deuren van de garage, zit nu een rolschuifdeur in die niet bepaald soepel loopt, eigenlijk willen we daar een normale garagedeur hebben
Betekent dat dat ie inmiddels geegaliseerd is? Enneh, krijgen we nog foto's van het werk van qltel-en-Pool?quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:08 schreef Rewimo het volgende:
- inrichting studio (wanden, vloer, elektriciteit)
Zeg, jij had toch ook een camera, meen ik me te herinneren...quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:08 schreef Rewimo het volgende:
Ja, de vloer van de studio is gladVoor foto's moet je bij qltel zijn - misschien helpt het als iemand anders het eens vraagt
Nee, dat maakt lekker veel uit in een donkere schuur....quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:17 schreef Rewimo het volgende:
JIj bent de hele dag thuis ja. Alle tijd om even een paar foto's te maken. Als ik wegga is het donker en als ik weer thuis kom ook zo ongeveer![]()
Zorg dan dat er licht isquote:Op vrijdag 16 november 2007 13:46 schreef qltel het volgende:
Nee, dat maakt lekker veel uit in een donkere schuur....![]()
Ja en van jou hebben we het gevoel dat je hard werkt op je werk, dus het is jou niet kwalijk te nemen. Maarja, die qltel hequote:Op vrijdag 16 november 2007 14:31 schreef Rewimo het volgende:
De vloer ligt er echt hoorMaar ja, dat geloven jullie toch pas als qltel foto's heeft geplaatst
Nee, zie je wel, ze houden ons gewoon voor de gekquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:18 schreef Katinkat het volgende:
En dan zijn wij zaterdag nog wel bij jullie geweest en hebben niks gezien van de mooie vloer....misschien wel onze eigen schuld, we hadden er natuurlijk een kijkje moeten nemen.
Ja, maar die is vast omkoopbaar. We willen bewijsquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:34 schreef Rewimo het volgende:
Vraag het aan PhluphyZij heeft de vloer gezien.
En ze wilde Guus meenemen![]()
quote:
Dank je. Het buitendeel ziet er trouwens ook mooi uit. Helemaal van roestvrij staal. Je kunt jezelf erin zien..quote:Op maandag 17 december 2007 18:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Het ziet er schitterend uit Rewimo!! Complimenten hoor, echt een heel mooie kachel. En je hebt helemaal gelijk, als je met kerst rond de kachel zit, met een lekker wijntje erbij, dan kan je dag niet meer stuk qua gezelligheid.
Qltel, goed werk met die schoorsteen, heel netjes afgewerkt, je ziet er echt helemaal niets van!!!
Wacht maar eens een paar maanden..quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:37 schreef Adelante het volgende:
ik zou d'r een plantje voor laten groeien
Ja hoor, een druif ziet er s'winters meestal nogal dood uit..quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:47 schreef Adelante het volgende:
die dooie takken gaan zorgen voor spectaculair Grün?
Ik als 22 jarige jongen, zonder kids(en die ook nogniet wil) komt via de basisschool niet aan mijn kennisenkring. Sportscholen hebben zie die daar wel? En de kroegen, zie die een beetje gastvrij/goedkoop?quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:05 schreef z80 het volgende:
Het zelfde als in Nederland.
lid worden van een club, vrijwilligers werk doen.
in de plaatselijke winkels je inkopen doen.
waarbij het makkelijker en sneller gaat als je een of meerdere kinderen hebt die in Duitsland naar school gaan.
Als je in Duitsland woont hoor je als man bij de brandweer en als vrouw bij de zangvereniging te gaan, heb ik begrepen.. Wij hebben dat ook nog niet gedaan..:) Maar op zich is contact maken in Duitsland net zo moeilijk en/of makkelijk als in Nederland. Onze zoon gaat naar voetbal en daar leer je tijdens activiteiten (ook als ouder) mensen kennen. In winkels inderdaad, op een zonnige avond op straat, door bij de buren langs te gaan en zo nog 1001 mogelijkheden. Kroegen zijn er genoeg. Zijn vast wel gezellig. De cafeprijzen weet ik zo niet maar de restaurants waar wij wel komen zijn behoorlijk goedkoper dan in Nederland. Sportscholen hebben ze ook wel. En heel veel verenigingen. Volgens mij meer verenigingen dan in Nederland.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:10 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ik als 22 jarige jongen, zonder kids(en die ook nogniet wil) komt via de basisschool niet aan mijn kennisenkring. Sportscholen hebben zie die daar wel? En de kroegen, zie die een beetje gastvrij/goedkoop?
Kennelijk moet er berekend worden of ons huis niet instort onder het gewicht van de dakkappellen ofzo..quote:uit wikipedia)
Verkürzt für Berechnungen im Bauwesen bzw. für die Gesamtheit der Berechnungen zu einem Bauwerk, siehe Statische Berechnung (umgangssprachlich "eine Statik")
dat lijkt mij ideaal, aangezien ik de taal eigenlijk niet spreek. Ik moet denk sowieso van te voren dan even een cursus duits gaan doen..... In eerste opzicht lijkt mij een appartement in kleve(stad) wel leuk. Lekker de bedrijvigheid om je heen, sowieso ben ik meer een mens van de drukte. Ik kan natuurlijk mijn buren altijd uitnodigen voor een biertje/wijntje dan he!quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:43 schreef qltel het volgende:
Deutsch als fremdsprache) leren we mensen kennen
Mogelijkheden te over, lijkt me zo!
voor feesten ben ik altijd te porren!quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:52 schreef z80 het volgende:
als nerd zul je mij niet in een kroeg vinden.
en op een basisschool ook niet (ben namelijk alleen).
ik ben wel lid van een sportschool, voor het nodige contact.
maar wat qltel ook al aangaf doe mee met de dorps/stads feesten.
dus karneval, oostfeest, biwak (brandweer feest), als je een sociaal leven wilt opbouwen.
Bij de Volkshochschule - en die zitten ook in Kleve - kun je cursussen volgen op elk niveauquote:Op woensdag 30 januari 2008 16:02 schreef hierissieweer het volgende:
dat lijkt mij ideaal, aangezien ik de taal eigenlijk niet spreek. Ik moet denk sowieso van te voren dan even een cursus duits gaan doen..... In eerste opzicht lijkt mij een appartement in kleve(stad) wel leuk. Lekker de bedrijvigheid om je heen, sowieso ben ik meer een mens van de drukte. Ik kan natuurlijk mijn buren altijd uitnodigen voor een biertje/wijntje dan he!
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw Duits is. Mijn Duits was zeer slecht toen ik verhuisde. Maar de mensen hier doen over het algemeen alle moeite om je te verstaan en verstaan vaak ook nog wel een beetje Nederlands, het dialect in de omgeving Kleve is half Nederlands/half Duits. En Duits leer je het beste door het gewoon te gebruiken is mijn ervaring. Dus veel boodschappen gaan doen..quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:02 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
dat lijkt mij ideaal, aangezien ik de taal eigenlijk niet spreek. Ik moet denk sowieso van te voren dan even een cursus duits gaan doen..... In eerste opzicht lijkt mij een appartement in kleve(stad) wel leuk. Lekker de bedrijvigheid om je heen, sowieso ben ik meer een mens van de drukte. Ik kan natuurlijk mijn buren altijd uitnodigen voor een biertje/wijntje dan he!
Er komt eindelijk zicht op de dakkapellen. De bouwvergunning is rond. Wachten is dus op de bouw ervan.quote:
dat dialect wat hier gesproken wordt (in Duitsland) is toch wat anders dan in Nederland.quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw Duits is. Mijn Duits was zeer slecht toen ik verhuisde. Maar de mensen hier doen over het algemeen alle moeite om je te verstaan en verstaan vaak ook nog wel een beetje Nederlands, het dialect in de omgeving Kleve is half Nederlands/half Duits. En Duits leer je het beste door het gewoon te gebruiken is mijn ervaring. Dus veel boodschappen gaan doen..
Die cursus is overigens wel goed om te doen, je leert er goed (correct) Duits, je leert het schrijven en je leert alle details over naamvallen enzo. Het is dus geen cursus waarin je in een paar avonden vloeiend Duits leert spreken.
Dan kun je de cursus die ik volg prima gaan volgen, want de spraak is hier het belangrijkst.. Ik volg wel een beginnerscursus, bij de hogere cursussen is dat vast anders..quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:46 schreef z80 het volgende:
[..]
en wat betreft de cursus, het feit dat er zo veel nadruk op het schijven wordt gelegd (helaas bij alle taal cursussen) maakt dat ik deze nooit kan volgen.
ik ben zo woordblind als een kip.
Of naar de Mannerkreis oder Frauenkreis; mijn ouders zijn daar inmiddels lid van; is wel voor de oudere inwoners geloof ik.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:43 schreef qltel het volgende:
Als je in Duitsland woont hoor je als man bij de brandweer en als vrouw bij de zangvereniging te gaan, heb ik begrepen..
Gelukkig gaven ze de rest inderdaad gewoon aan..:) Je zou dat boek maar op je hoofd krijgen, die is bijna 400 pagina's dik en met een harde kaft. Bij het kattengras vroegen ze ook wie er een kat had. Er was overigens geen reclamecaravaan, ik denk dat veel kadoos gesponsord zijn. Op veel dingen staat reclame en op sommige dingen zaten ook plakkertjes van bedrijven.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:47 schreef Igen het volgende:
Reclamecaravaan? Ik geloof niet dat dat helemaal de bedoeling is. Een klein kind zal maar zo'n fles bodylotion op z'n kop krijgen!
Van Keulen kan ik me ook niet herinneren dat iets anders dan snoep werd gestrooid.
En was hij lekker?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 16:15 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb wel een snoepje op mijn kop gehad
Dan zal het wel goedkomen , wel balen zeg evengoedquote:
dit heeft bij een directe inslag (zoals in dit geval) totaal geen zin.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:19 schreef Katinkat het volgende:
Misschien om in elk geval blikseminslag via het electranet te voorkomen een stekkerblok met spanningsbeveiliging aanschaffen; al houd dat niet de bliksem via de telefoonlijn tegen.
http://www6.reprint.nl/ca(...)cPath=2174_3051_3358
Kijke eens op b.v. deze site; onderaan zie je zulk soort stekkerblokken die ik bedoel.
Ze maken de lassen hier met een soort klemmen die door de isolatie van de draad snijden. Die maken dus maar op hele kleine puntjes contact en hebben dus automatisch een wat hogere overgangsweerstand dan echte lassen. En de plek die het minste kan hebben fikt nu eenmaal het eerste uit. Er is een flinke klap over die telefoonlijn gegaan..quote:Op zondag 17 februari 2008 16:43 schreef z80 het volgende:
Als de las goed zwart was mag je blij zijn dat deze nu kapot is gegaan.
een zwarte/verbrande las na een inslag betekend namelijk dat de als al niet goed meer was.
overslag(water in de las) of een slecht contact.
dit had nog "leuke" storingen kunnen geven.
quote:Greenpeace plant bomen op terrein kolencentrale
Negentig actievoerders van Greenpeace zijn woensdag tijdens de Nationale Boomfeestdag in actie gekomen. Ze hebben in alle vroegte 2008 bomen geplant op het bouwterrein van de kolencentrale van energiebedrijf E.on op de Maasvlakte.
De actievoerders vragen het Duitse bedrijf de 'verwoestende' kolencentrale niet te bouwen. "Het zou raar zijn als de geplante bomen door E.on verwijderd worden", zegt een woordvoerder van Greenpeace. "Het bedrijf is immers sponsor van de Boomfeestdag."
De Rotterdamse politie was aanwezig bij de actie, maar heeft niet ingegrepen. "Het planten van bomen is niet illegaal", zegt een politiewoordvoerder.
Het bevalt nog steeds prima. Anders dan verwacht niet echt. Wat ik wel eens lastig vind is dat ze hier heel andere dingen eten dan in Nederland. Goede hamburgers vind je hier niet in de winkels, zelfs niet bij de plaatselijke slager. En shoarma kennen ze ook niet. Wel doner, maar dat is dan net weer wat anders. Maar goed, de grens is dichtbij..quote:Op maandag 17 maart 2008 14:54 schreef z80 het volgende:
hoe bevalt het hier in Duitsland.
zijn er hier nog dingen opgevallen\anders dan verwacht?
en hoe bevalt het om in een dorpje te wonen?
In de steek gelaten? Hoezo?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:22 schreef Katinkat het volgende:
...volgens mij is de boel in Pfalzdorf in de steek gelaten door iedereen. ...ben jij ook de hort op Qltel?
Omdat er nog geen antwoord was, dacht ik die is er ook even uit....ik lees nu dat je gewoon ahrd aan eht werk was. Tja dat hoort bij het buitenleven en een stuk land.quote:
Is toch leuk? We hebben er de ruimte voor, het levert appels op en we hebben er gelijk een hele hoop bomen bij.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:12 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Omdat er nog geen antwoord was, dacht ik die is er ook even uit....ik lees nu dat je gewoon ahrd aan eht werk was. Tja dat hoort bij het buitenleven en een stuk land.
Maar wat moet je met 23 appelbomen, is dat niet een beetje veel, of wordt je fruitverkoper?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |