quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:04 schreef Rewimo het volgende:
We hebben iets moois gekocht voor de huiskamer
[afbeelding]
Een houtkachel, dat scheelt straks een hoop olie met stoken
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:53 schreef z80 het volgende:
[..]
maar wel een extra schoorsteen die elk jaar schoon gemaakt moet worden.
en dit vegen is bij wet verplicht.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:53 schreef z80 het volgende:
[..]
maar wel een extra schoorsteen die elk jaar schoon gemaakt moet worden.
en dit vegen is bij wet verplicht.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:56 schreef Troel het volgende:
Hopelijk heb je het hout van de omgehaalde bomen nog wel bewaard danStoken uit eigen tuin
En anders straks gewoon de walnoten erin, drogen ze ook wat sneller
quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:09 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb gisteren helemaal geen walnoten gegeten. qltel zat ermee in de keuken en ik kreeg niks
Kanonnuh!!!!! Wat duur!!! Hoeveel liter is dat geweest?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:08 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt. En ook nog een rookgascontrole. Maar dat valt wel mee. Kost 2 tientjes ofzo.
Van de week is onze tank (half) gevuld met olie, kostte 1852 euro..
Vermoeiend he, naar de keuken lopen..quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:09 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb gisteren helemaal geen walnoten gegeten. qltel zat ermee in de keuken en ik kreeg niks
Hm, dan kunnen wij nog wel even toe. In onze tank kan 6000 liter. We hebben er 3000 liter in laten gooien. Er zat ook nog een klein beetje in. Ik weet niet waar je woont, maar kennelijk ligt de prijs voor huisbrandolie daar hoger.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Kanonnuh!!!!! Wat duur!!! Hoeveel liter is dat geweest?
Wij hebben een 1000 liter tank staan en als wij die helemaal laten vullen dan kost dat op het moment rond de 800 euro. Met een volle tank doen wij ruim een jaar. Dan hebben we geen verwarming aan op de slaapkamers uiteraard, en brandt ie ook maar een paar uur per dag, dus 's-morgens van 6 tot 7.30 en 's-avonds vanaf 16.30 tot een uurtje of 21.30
Oh, maar de gezelligheid was ook de eerste reden voor aanschaf, hoor. Maar de huisbrandoliebesparing is mooi meegenomen. We hebben die kachel trouwens hier gekocht. Is niet eens ver hier vandaan en is voor zover we hebben begrepen een degelijk Duits merk.quote:Wij stoken wel onze haard natuurlijk, maar toch meer voor de gezelligheid als voor de warmte.
Jullie hebben een erg mooie kachel gekocht zeg!! Schitterend gewoon!!!
Ierland.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:29 schreef qltel het volgende:
[..]
Hm, dan kunnen wij nog wel even toe. In onze tank kan 6000 liter. We hebben er 3000 liter in laten gooien. Er zat ook nog een klein beetje in. Ik weet niet waar je woont, maar kennelijk ligt de prijs voor huisbrandolie daar hoger.
Het zijn 4 gekoppelde tanks van 1500 liter per stuk. En ze zijn inderdaad best groot. Onze buren kunnen trouwens 9000 liter kwijt..quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ierland.
Een tank van 6000 liter?? Jeetje, hoe groot is die wel nietIk vind onze tank van 1000 liter al zo groot. En ikvind de kerosine helemaal niet duur hier.
Die komt toch niet van dat bedrijf waarvan altijd folders op wegrestauranttoiletten liggen he?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:04 schreef Rewimo het volgende:
We hebben iets moois gekocht voor de huiskamer
[ afbeelding ]
Een houtkachel, dat scheelt straks een hoop olie met stoken
Welkom!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:05 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kom even meelezen in dit topic
[..]
Die komt toch niet van dat bedrijf waarvan altijd folders op wegrestauranttoiletten liggen he?
Liggen? Hangen aan de deuren tochquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:05 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kom even meelezen in dit topic
[..]
Die komt toch niet van dat bedrijf waarvan altijd folders op wegrestauranttoiletten liggen he?
pas je wel op, straks verrek je weer wat? Christan zit een stuk lager bij de grondquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:30 schreef Rewimo het volgende:
We zijn inmiddels ook in de kastanjehandel gegaan. Min of meer op de gok want we hadden geen idee of er belangstelling voor zou zijn. Maar vandaag meteen al drie reacties en twee bestellingenKastanjes rapen is trouwens een stuk pijnlijker dan walnoten rapen
die dingen maak je dan ook open met je schoenen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:53 schreef Rewimo het volgende:
Het gaat er meer om dat die bolsters zo prikken
Ja op de deuren hangen posters, maar meestal liggen ook wel ergens foldertjes. Vond het altijd zo'n vreemde plaatsquote:
Daar kwam ik ook achter jaquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:26 schreef z80 het volgende:
die dingen maak je dan ook open met je schoenen.
tenminste zo werd het ons geleerd.
en gaat nog een stuk sneller dan ze met de hand open breken.
Voor mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik ben geboren en getogen in een dorp en woon pas sinds m'n 24e in een stad.. Nouja, stad..quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:23 schreef z80 het volgende:
even een vraagje.
hoe is het om vanuit de stad in een dorp te gaan wonen?
en is jullie idee van Duitsers uitgekomen,veranderd?
Helaas verduitst Twente inderdaadquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:52 schreef qltel het volgende:
[..]
Alleen heb je hier andere winkels en mensen die een andere taal spreken. Alhoewel, in Twente...
Huh? Ik heb de afgelopen weken aardig wat naar Amerika verzonden en dat was er ook binnen een week. Wel apart dat het naar Duitsland even lang moet durenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:39 schreef z80 het volgende:
als een kaartje vanuit Nederland naar Duitsland wordt gestuurd
duurt het standaard een week.
Vandaar dat veel mensen aan de grens hun post naar Duitsland in Duitsland in de bus doenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:39 schreef z80 het volgende:
post wat langzamer?
de post gaat hier per slak.
als een kaartje vanuit Nederland naar Duitsland wordt gestuurd
duurt het standaard een week.
(helaas ook voor rouw post (en dat is iets om even rekening me te houden))
gemaait?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:40 schreef qltel het volgende:
![]()
PAAAAAARRRRTTTTYYYYYYYYY!!!!!
![]()
![]()
![]()
Het mais wat ons uitzicht al 3 maanden verstiert wordt NU gemaaid!
![]()
![]()
Oh, zooi op de weg zien we hier bijna continu..quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:02 schreef z80 het volgende:
[..]
maar juich niet te vroeg.
nu de mais er af is moet het land bewerkt worden,
en dat geeft nogal een modder zooi op de weg.
Nee, het wordt gelijk vermalen tot brokjes, het gaat naar een biogasinstallatie. Kolven, stengels, bladeren en al. qltel is foto's aan het makenquote:
afmaaienquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:09 schreef qltel het volgende:
[..]
Het mais wordt geoogst, door het af te maaien en in stukjes te hakken..
Van vandale.nlquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:15 schreef Troel het volgende:
[..]
afmaaienVraag eens of je ook Nederlandse les kan krijgen bij Rewimo
Zie hier hoe de laatste stengels gemaaid worden:quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:25 schreef Rewimo het volgende:
Ja die rijdt hier in de rondteZe zijn nog steeds bezig maar volgens mij is alles al bijna foetsie
Mais: daar hebben we lang naar gekeken..quote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:39 schreef Rewimo het volgende:
Het is weg
Daar hebben we lang naar uitgekeken
Je had het over afmaaienquote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Van vandale.nl
maai·en2 (ov.ww., ook abs.)
1 (gewassen) van het veld afsnijden
2 met zwaaiende bewegingen slaan
Wellicht wil ze je wel prive-les geven..
let wel opquote:Op maandag 5 november 2007 14:26 schreef ymme het volgende:
Een gat in de muur, is niet z'n probleem toch
Kwestie van een staaf dynamiet of een raketwerper ofzo...quote:Op maandag 5 november 2007 14:26 schreef ymme het volgende:
Een gat in de muur, is niet z'n probleem toch
kan je geen webcam plaatsen zodat ik hem in de gaten kan houden. Heb ik nog wat te doen ookquote:Op vrijdag 16 november 2007 11:08 schreef Rewimo het volgende:
Mwah, qltel heeft gisteren zo'n 700 kilo platen hout gehaald voor de afwerking van de studio. Helaas was ik er niet bij om hem te zien sjouwen![]()
Een aantal dingen die we zelf gaan doen op de kluslijst:
- bedombouw afwerken
- inrichting studio (wanden, vloer, elektriciteit)
- alles uit de toekomstige garage naar boven zodat de vloer daar geëgaliseerd kan worden
- elektriciteit garage vernieuwen en vloer egaliseren
- iets doen aan de deuren van de garage, zit nu een rolschuifdeur in die niet bepaald soepel loopt, eigenlijk willen we daar een normale garagedeur hebben
Betekent dat dat ie inmiddels geegaliseerd is? Enneh, krijgen we nog foto's van het werk van qltel-en-Pool?quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:08 schreef Rewimo het volgende:
- inrichting studio (wanden, vloer, elektriciteit)
Zeg, jij had toch ook een camera, meen ik me te herinneren...quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:08 schreef Rewimo het volgende:
Ja, de vloer van de studio is gladVoor foto's moet je bij qltel zijn - misschien helpt het als iemand anders het eens vraagt
Nee, dat maakt lekker veel uit in een donkere schuur....quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:17 schreef Rewimo het volgende:
JIj bent de hele dag thuis ja. Alle tijd om even een paar foto's te maken. Als ik wegga is het donker en als ik weer thuis kom ook zo ongeveer![]()
Zorg dan dat er licht isquote:Op vrijdag 16 november 2007 13:46 schreef qltel het volgende:
Nee, dat maakt lekker veel uit in een donkere schuur....![]()
Ja en van jou hebben we het gevoel dat je hard werkt op je werk, dus het is jou niet kwalijk te nemen. Maarja, die qltel hequote:Op vrijdag 16 november 2007 14:31 schreef Rewimo het volgende:
De vloer ligt er echt hoorMaar ja, dat geloven jullie toch pas als qltel foto's heeft geplaatst
Nee, zie je wel, ze houden ons gewoon voor de gekquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:18 schreef Katinkat het volgende:
En dan zijn wij zaterdag nog wel bij jullie geweest en hebben niks gezien van de mooie vloer....misschien wel onze eigen schuld, we hadden er natuurlijk een kijkje moeten nemen.
Ja, maar die is vast omkoopbaar. We willen bewijsquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:34 schreef Rewimo het volgende:
Vraag het aan PhluphyZij heeft de vloer gezien.
En ze wilde Guus meenemen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |