abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54670737
Ja best wel.
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:43:59 #202
63722 z80
I fink you freaky
pi_54677730
nee hoor helemaal niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 december 2007 @ 20:57:38 #203
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_55254408
Zoals misschien bekend wordt 1 deel van de schuur geluidsstudio annex fotostudio annex flipperkast/speelautomaatruimte. Intussen ben ik er druk aan bezig. De vloer heb ik een tijdje geleden, samen met iemand anders, al gelijk gemaakt (zaten hoge en lage gedeelten in met een hoogteverschil van zo'n 20 cm). Nu is het tijd voor de muren, de vloer en het plafond. En aangezien een en ander ook nog betaalbaar moet blijven was het wat zoeken naar de juiste materialen. Welnu, de muren worden bekleed met spaanplaat wat later een leuk verfje krijgt. Op de vloer komen tapijttegels (2e hands en gelukkig goedkoop). En aan het plafond komt net zoiets als er in de rest van het huis al hangt. Voor wat betreft de electra houd ik al rekening met de functies die de ruimte gaat krijgen. Vandaar bijvoorbeeld stopcontacten bovenaan de muren (voor hangende verlichting en evt. rookmachines enzo) die schakelbaar worden vanaf 1 plek.

Hier ben ik al een klein stukje gevorderd. Intussen ben ik de hoek al om en is de langste zijwand ook al gedaan. En nu ben ik bij 1 van de buitendeuren bezig met het metselen van een halletje waar een extra deur in komt om de kou wat beter buiten te houden..

Hierbij wordt, zoals te zien is, ook de complete electra vernieuwd. En da's nodig ook
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 16 december 2007 @ 21:24:42 #204
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_55321587
De aankoop van de kachel was enige tijd geleden al vermeld. Helaas hebben we 'm tot nu toe nog niet kunnen gebruiken. Sinds vandaag wel, we (m'n broer en ik) hebben de schoorsteen namelijk gemonteerd.

Van hetgeen het meeste werk was, de schoorsteen, hebben we nog geen foto.

We hebben eerst een gat in de muur gehakt, daar de schoorsteenpijp doorheen gestoken, afgedicht met purschuim en de buitenkant afgesmeerd met cement en daarna de rest van de schoorsteen opgebouwd. Dat gaat op zich vrij makkelijk, heel de schoorsteen is gemaakt van dubbelwandige roestvrijstalen pijp met isolatie ertussen. Deze zijn maximaal een meter lang en koppel je met kragen die om beide pijpen heen gaan. Ik zal er morgen een foto van maken. We zitten er warmpjes bij nu..
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 december 2007 @ 13:35:55 #205
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55334987
En vanavond wordt er 2 kuub beukenhout bezorgd om erin te stoppen Het is zó gezellig, zo'n knapperend vuur in de kamer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 december 2007 @ 17:13:28 #206
13151 crew  Rewimo
pi_55340178
Twee kuub hout is veel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 17 december 2007 @ 18:21:43 #207
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_55341591
quote:
Op maandag 17 december 2007 17:13 schreef Rewimo het volgende:
Twee kuub hout is veel

Het ziet er schitterend uit Rewimo!! Complimenten hoor, echt een heel mooie kachel. En je hebt helemaal gelijk, als je met kerst rond de kachel zit, met een lekker wijntje erbij, dan kan je dag niet meer stuk qua gezelligheid.

Qltel, goed werk met die schoorsteen, heel netjes afgewerkt, je ziet er echt helemaal niets van!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 17 december 2007 @ 18:59:40 #208
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_55342522
quote:
Op maandag 17 december 2007 18:21 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Het ziet er schitterend uit Rewimo!! Complimenten hoor, echt een heel mooie kachel. En je hebt helemaal gelijk, als je met kerst rond de kachel zit, met een lekker wijntje erbij, dan kan je dag niet meer stuk qua gezelligheid.

Qltel, goed werk met die schoorsteen, heel netjes afgewerkt, je ziet er echt helemaal niets van!!!
Dank je. Het buitendeel ziet er trouwens ook mooi uit. Helemaal van roestvrij staal. Je kunt jezelf erin zien.. Ik ben vandaag echter weer vergeten om er een foto van te maken.
De schoorsteen gaat trouwens door de muur en dan buiten verder naar boven. De buis die je ziet gaat dus rechtdoor zo naar buiten.. Je ziet er buiten dus wel wat van..

(en dat wijntje wordt wat anders, we drinken geen van beiden alcohol.. )
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 december 2007 @ 15:36:01 #209
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_55362944
En zoals al aangekondigd, de schoorsteen:

En het onderste deel, met de wateruitloop, het kastje waarlangs je erin kan om het roet eruit te halen (neem ik aan) en d muurdoorvoer

dinsdag 18 december 2007 @ 15:37:40 #210
3185 Adelante
To let it go now
pi_55362988
ik zou d'r een plantje voor laten groeien
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 december 2007 @ 15:46:18 #211
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_55363191
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:37 schreef Adelante het volgende:
ik zou d'r een plantje voor laten groeien
Wacht maar eens een paar maanden..
  dinsdag 18 december 2007 @ 15:47:14 #212
3185 Adelante
To let it go now
pi_55363223
die dooie takken gaan zorgen voor spectaculair Grün?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 december 2007 @ 15:57:39 #213
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_55363494
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:47 schreef Adelante het volgende:
die dooie takken gaan zorgen voor spectaculair Grün?
Ja hoor, een druif ziet er s'winters meestal nogal dood uit..
pi_55375998
Wow de kachel....ik had hem alleen nog maar midden in de kamer zien staan. Lekker zeg dat hij nu aangesloten is....nu kun je wel wat warmte gebruiken....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 december 2007 @ 10:44:37 #215
13151 crew  Rewimo
pi_55381969
Echt wel Vlakbij de kachel was het gisteren 36 graden. Daar lagen twee katten te roosteren
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 januari 2008 @ 09:53:24 #216
13151 crew  Rewimo
pi_55817982
Zo, na twee weken vakantie lag de vergunning voor het plaatsen van de dakkapellen in de bus Christans kamer is nu officieel woonruimte geworden

Ook alle papieren voor het aanleggen van de nieuwe kläranlage zijn binnen
pi_55819602
Geweldig; wanneer gaat de verbouwing van start....
OT: lekkere vakantie gehad?
pi_56238545
Zijn jullie al begonnen aan het plaatsen van de dakkapellen? lijkt me overigens wel lastig met al die regen steeds.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 januari 2008 @ 23:38:45 #219
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56239314
Neuh, zo snel gaat dat allemaal niet. Hij moet nog gemaakt worden zelfs..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 januari 2008 @ 23:19:04 #220
13151 crew  Rewimo
pi_56330535
Hagebau ruimt planten op We hebben vandaag 5 appelbomen, een paar treurwilgjes, een stel larixen en wat rhododendrons gekocht plus nog wat andere leuke boompjes, struiken en planten. Alles met 40% korting, dus dat is leuk inslaan. Evengoed blijft er nog plek genoeg over in de tuin als we dit in de grond hebben gezet
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:42:38 #221
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56409845
Ff een vraagje he!? Hoe bouw je nou eigenlijk een sociaal leven op in Duitsland?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:05:31 #222
63722 z80
I fink you freaky
pi_56410386
Het zelfde als in Nederland.
lid worden van een club, vrijwilligers werk doen.
in de plaatselijke winkels je inkopen doen.
waarbij het makkelijker en sneller gaat als je een of meerdere kinderen hebt die in Duitsland naar school gaan.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:10:34 #223
190186 hierissieweer
pi_56410510
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:05 schreef z80 het volgende:
Het zelfde als in Nederland.
lid worden van een club, vrijwilligers werk doen.
in de plaatselijke winkels je inkopen doen.
waarbij het makkelijker en sneller gaat als je een of meerdere kinderen hebt die in Duitsland naar school gaan.
Ik als 22 jarige jongen, zonder kids(en die ook nogniet wil) komt via de basisschool niet aan mijn kennisenkring. Sportscholen hebben zie die daar wel? En de kroegen, zie die een beetje gastvrij/goedkoop?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 30 januari 2008 @ 15:43:36 #224
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56411252
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:10 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ik als 22 jarige jongen, zonder kids(en die ook nogniet wil) komt via de basisschool niet aan mijn kennisenkring. Sportscholen hebben zie die daar wel? En de kroegen, zie die een beetje gastvrij/goedkoop?
Als je in Duitsland woont hoor je als man bij de brandweer en als vrouw bij de zangvereniging te gaan, heb ik begrepen.. Wij hebben dat ook nog niet gedaan..:) Maar op zich is contact maken in Duitsland net zo moeilijk en/of makkelijk als in Nederland. Onze zoon gaat naar voetbal en daar leer je tijdens activiteiten (ook als ouder) mensen kennen. In winkels inderdaad, op een zonnige avond op straat, door bij de buren langs te gaan en zo nog 1001 mogelijkheden. Kroegen zijn er genoeg. Zijn vast wel gezellig. De cafeprijzen weet ik zo niet maar de restaurants waar wij wel komen zijn behoorlijk goedkoper dan in Nederland. Sportscholen hebben ze ook wel. En heel veel verenigingen. Volgens mij meer verenigingen dan in Nederland.
Er zijn (hier in ieder geval) ook feesten waar heel het dorp voor uitloopt. Oogstfeest bijvoorbeeld. En komend weekend is het Karneval (ja, dat wordt hier zo geschreven). In dit deel van Duitsland wordt Karneval vrij massaal gevierd heb ik het idee.
En zelfs tijdens de avondschool (we doen beiden een cursus Deutsch als fremdsprache) leren we mensen kennen, alhoewel dat dan geen Duitsers zijn.

Mogelijkheden te over, lijkt me zo!
pi_56411347
Hoe staat het met de verbouwingen etc ?
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:52:51 #226
63722 z80
I fink you freaky
pi_56411478
als nerd zul je mij niet in een kroeg vinden.
en op een basisschool ook niet (ben namelijk alleen).
ik ben wel lid van een sportschool, voor het nodige contact.
maar wat qltel ook al aangaf doe mee met de dorps/stads feesten.
dus karneval, oostfeest, biwak (brandweer feest), als je een sociaal leven wilt opbouwen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 30 januari 2008 @ 15:54:50 #227
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56411534
Overigens kwam er vandaag weer een brief van onze architekte inzake de dakkapel.

Er moet een statik gemaakt worden. Da's de een of andere berekening.
quote:
uit wikipedia)
Verkürzt für Berechnungen im Bauwesen bzw. für die Gesamtheit der Berechnungen zu einem Bauwerk, siehe Statische Berechnung (umgangssprachlich "eine Statik")
Kennelijk moet er berekend worden of ons huis niet instort onder het gewicht van de dakkappellen ofzo..

[ Bericht 1% gewijzigd door qltel op 30-01-2008 16:04:19 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:02:57 #228
190186 hierissieweer
pi_56411676
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:43 schreef qltel het volgende:
Deutsch als fremdsprache) leren we mensen kennen
Mogelijkheden te over, lijkt me zo!
dat lijkt mij ideaal, aangezien ik de taal eigenlijk niet spreek. Ik moet denk sowieso van te voren dan even een cursus duits gaan doen..... In eerste opzicht lijkt mij een appartement in kleve(stad) wel leuk. Lekker de bedrijvigheid om je heen, sowieso ben ik meer een mens van de drukte. Ik kan natuurlijk mijn buren altijd uitnodigen voor een biertje/wijntje dan he!
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:07:00 #229
190186 hierissieweer
pi_56411762
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:52 schreef z80 het volgende:
als nerd zul je mij niet in een kroeg vinden.
en op een basisschool ook niet (ben namelijk alleen).
ik ben wel lid van een sportschool, voor het nodige contact.
maar wat qltel ook al aangaf doe mee met de dorps/stads feesten.
dus karneval, oostfeest, biwak (brandweer feest), als je een sociaal leven wilt opbouwen.
voor feesten ben ik altijd te porren!

Maar ik ga eerst mijn opleiding afmaken, dat duurt nog 2,5 jaar dus in de tussentijd genoeg tijd om me te oriënteren.
(overigens zou ik als ik in kleve woon, nog dichter bij mijn woonplaats wonen dan dat ik nu woon met mijn werk. Ik heb in mijn woonplaats nu mijn hele sociale leven dus dat vind ik ook nog wel prettig als ik daar af en toe heen kan...)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 januari 2008 @ 16:16:41 #230
13151 crew  Rewimo
pi_56411950
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:02 schreef hierissieweer het volgende:

dat lijkt mij ideaal, aangezien ik de taal eigenlijk niet spreek. Ik moet denk sowieso van te voren dan even een cursus duits gaan doen..... In eerste opzicht lijkt mij een appartement in kleve(stad) wel leuk. Lekker de bedrijvigheid om je heen, sowieso ben ik meer een mens van de drukte. Ik kan natuurlijk mijn buren altijd uitnodigen voor een biertje/wijntje dan he!
Bij de Volkshochschule - en die zitten ook in Kleve - kun je cursussen volgen op elk niveau Daar leer je sowieso mensen kennen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 30 januari 2008 @ 16:20:43 #231
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56412041
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:02 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Tja, ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw Duits is. Mijn Duits was zeer slecht toen ik verhuisde. Maar de mensen hier doen over het algemeen alle moeite om je te verstaan en verstaan vaak ook nog wel een beetje Nederlands, het dialect in de omgeving Kleve is half Nederlands/half Duits. En Duits leer je het beste door het gewoon te gebruiken is mijn ervaring. Dus veel boodschappen gaan doen..
Die cursus is overigens wel goed om te doen, je leert er goed (correct) Duits, je leert het schrijven en je leert alle details over naamvallen enzo. Het is dus geen cursus waarin je in een paar avonden vloeiend Duits leert spreken. Sterker nog, na een half jaar spreken mijn klasgenoten en ik nog geen vloeiend Duits. Maar een hoop medecursisten komen uit landen die ver van Duitsland vandaan liggen en die mensen spraken vaak geen woord Duits waardoor het voor hen dus erg moeilijk is.

In Kleve is trouwens ook een Volkshochschule, ik weet niet of daar die cursus ook gegeven wordt.

En buren uitnodigen is sowieso een goed idee!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 30 januari 2008 @ 16:27:34 #232
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56412206
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:47 schreef ymme het volgende:
Hoe staat het met de verbouwingen etc ?
Er komt eindelijk zicht op de dakkapellen. De bouwvergunning is rond. Wachten is dus op de bouw ervan.

Vanmorgen heb ik de bouwvergunningsaanvraag voor de bioklaranlage ingeleverd bij de gemeente.

En de verbouwing van de schuur gaat gestaag door.. Maar daar gaat nog wel wat tijd overheen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:46:05 #233
63722 z80
I fink you freaky
pi_56413744
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:20 schreef qltel het volgende:

[..]

Tja, ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw Duits is. Mijn Duits was zeer slecht toen ik verhuisde. Maar de mensen hier doen over het algemeen alle moeite om je te verstaan en verstaan vaak ook nog wel een beetje Nederlands, het dialect in de omgeving Kleve is half Nederlands/half Duits. En Duits leer je het beste door het gewoon te gebruiken is mijn ervaring. Dus veel boodschappen gaan doen..
Die cursus is overigens wel goed om te doen, je leert er goed (correct) Duits, je leert het schrijven en je leert alle details over naamvallen enzo. Het is dus geen cursus waarin je in een paar avonden vloeiend Duits leert spreken.
dat dialect wat hier gesproken wordt (in Duitsland) is toch wat anders dan in Nederland.
en wat betreft de cursus, het feit dat er zo veel nadruk op het schijven wordt gelegd (helaas bij alle taal cursussen) maakt dat ik deze nooit kan volgen.
ik ben zo woordblind als een kip.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 30 januari 2008 @ 17:55:26 #234
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56413924
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:46 schreef z80 het volgende:

[..]
en wat betreft de cursus, het feit dat er zo veel nadruk op het schijven wordt gelegd (helaas bij alle taal cursussen) maakt dat ik deze nooit kan volgen.
ik ben zo woordblind als een kip.
Dan kun je de cursus die ik volg prima gaan volgen, want de spraak is hier het belangrijkst.. Ik volg wel een beginnerscursus, bij de hogere cursussen is dat vast anders..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 januari 2008 @ 19:49:14 #235
13151 crew  Rewimo
pi_56416411
Bij de cursus die ik doe komt inderdaad wel nogal wat schrijfwerk kijken. Maar dat komt ook omdat je aan het eind van déze cursus officieel examen doet. Het diploma dat je dan krijgt kun je bijvoorbeeld gebruiken om toegang te krijgen tot de universiteit. Het toont aan dat je voldoende kennis hebt van de Duitse taal om in Duitsland te kunnen werken en studeren. Er zijn overigens ook mensen die deze cursus moeten doen als onderdeel van hun inburgering.
pi_56422614
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:43 schreef qltel het volgende:

Als je in Duitsland woont hoor je als man bij de brandweer en als vrouw bij de zangvereniging te gaan, heb ik begrepen..
Of naar de Mannerkreis oder Frauenkreis; mijn ouders zijn daar inmiddels lid van; is wel voor de oudere inwoners geloof ik.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 februari 2008 @ 16:33:58 #237
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56461430
Christan komt uit een streek waar geen Carnaval wordt gevierd. Maar, hier in Duitsland doen ze dat wel! Maandag gaan we dus naar de optocht. En vandaag heeft hij Karneval op school gevierd. Als piraat.. En hij vond het nog leuk ook.

pi_56461532
Wat ziet hij er ontzettend leuk stoer uit zo
pi_56470152
Veel plezier bij de optocht en de rest van karneval....
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 februari 2008 @ 20:28:06 #240
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56533373
Carnaval in Duitsland is ver hetzelfde als in Nederland. Een opvallend verschil is er echter wel. Bij de optochten gooit men grote hoeveelheden snoep en andere voorwerpen in het publiek..

Behalve een plastic tas vol snoep, waren dit de opvallende zaken (met wat snoepjes erbij)

Hele bergen met brillenpoetsdoekjes en alcoholverfrissingsdoekjes, kleine flesjes body lotion, ballonnen (nog niet opgeblazen), doekjes voor moeie benen, wespendoek (kennelijk om wespen weg te houden), Avocadomelk (voor het gezicht), pleisters, herbruikbare warmtecompressen, het boek Haushalstipps fur alle falle (en zo te zien was het best een duur en zeker dik boek), een potje kattengras, flesje bath und showergel, bruiningscreme, de DVD independence day, schriften, glow in the dark sterren en manen, sinaasappels, mandarijnen, appels, een miniatuur Coca Cola vrachtwagen, glijmiddel & sponzen. Ik zag ook nog maandverband uitgedeeld worden trouwens..

Voorlopig heeft Christan in ieder geval genoeg te snoepen..

[ Bericht 0% gewijzigd door qltel op 04-02-2008 21:13:53 ]
  dinsdag 5 februari 2008 @ 15:22:05 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_56545349
Die reclamekaravaan heb je in Nederland ook wel in sommige steden hoor
In Oosterhout zeker en ook in andere steden heb ik er wel van gehoord.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56545612
Reclamecaravaan? Ik geloof niet dat dat helemaal de bedoeling is. Een klein kind zal maar zo'n fles bodylotion op z'n kop krijgen!

Van Keulen kan ik me ook niet herinneren dat iets anders dan snoep werd gestrooid.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 februari 2008 @ 16:02:43 #243
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56545782
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 15:47 schreef Igen het volgende:
Reclamecaravaan? Ik geloof niet dat dat helemaal de bedoeling is. Een klein kind zal maar zo'n fles bodylotion op z'n kop krijgen!

Van Keulen kan ik me ook niet herinneren dat iets anders dan snoep werd gestrooid.
Gelukkig gaven ze de rest inderdaad gewoon aan..:) Je zou dat boek maar op je hoofd krijgen, die is bijna 400 pagina's dik en met een harde kaft. Bij het kattengras vroegen ze ook wie er een kat had. Er was overigens geen reclamecaravaan, ik denk dat veel kadoos gesponsord zijn. Op veel dingen staat reclame en op sommige dingen zaten ook plakkertjes van bedrijven.

Enneh, aan snoep, popcorn e.d. ook geen gebrek..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 februari 2008 @ 16:15:02 #244
13151 crew  Rewimo
pi_56545912
Ik heb wel een snoepje op mijn kop gehad
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 februari 2008 @ 16:48:24 #245
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56546248
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 16:15 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb wel een snoepje op mijn kop gehad
En was hij lekker?

[ Bericht 10% gewijzigd door qltel op 05-02-2008 16:57:39 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 februari 2008 @ 08:42:48 #246
13151 crew  Rewimo
pi_56555316
Zo, dat was een duur nachtje

Om 12 uur een enorme onweersbui met enkele forse inslagen.

De schade:
- 1 modem
- 1 dvd-speler
- 1 videorecorder
- 2 satellietontvangers

Allemaal morsdood.

En geen modem betekent geen internet en geen telefoon. En ook al geen tv. Saaie boel qltel neemt vanmorgen contact op met de verzekering om te horen wat we moeten doen om de schade vergoed te krijgen.
pi_56555341
Is je apparatuur verzekerd tegen natuurschade ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 februari 2008 @ 10:32:11 #248
13151 crew  Rewimo
pi_56556920
Daar gaan we maar vanuit
pi_56557075
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:32 schreef Rewimo het volgende:
Daar gaan we maar vanuit
Dan zal het wel goedkomen , wel balen zeg evengoed
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_56557471
Zo dat is inderdaad flink balen.

Het ging dan ook wel erg terkeer gisteravond hier. Wij kunnen zien als de onweer het water niet overkomt, en dan blijft het hangen in duitsland. Dus kan me er iets van voorstellen hoe het bij jullie geweest moet zijn.

Succes met de verzekering
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 februari 2008 @ 11:27:47 #251
13151 crew  Rewimo
pi_56557979
Ik heb nog niks gehoord van qltel (we zitten ook zonder telefoon vanwege het kapotte modem). Ben wel benieuwd naar het gesprek met de verzekering
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 februari 2008 @ 12:48:35 #252
13151 crew  Rewimo
pi_56559627
De verzekeringsman komt morgen.

qltel heeft inmiddels ontdekt dat de telefoonstekker zwartgeblakerd is Dat verklaart dus wel waarom het modem kaduuk is
pi_56562450
Da's lekker zo'n inslag...hopelijk doet de verzekering wat...
  woensdag 6 februari 2008 @ 17:00:31 #254
63722 z80
I fink you freaky
pi_56564536
was dat "kleine" onweers buitje bij jullie?
hier wel een bult herrie/gerommel maar geen bliksem.
maar veel schade?
gezien het rijtje ingeslagen op de voeding (230V)
en dan kan er binnen een paar dagen nog veel meer stuk gaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 februari 2008 @ 09:00:09 #255
13151 crew  Rewimo
pi_56576462
We hebben inmiddels inderdaad nog meer schade ontdekt.

Allevier de lnb's van de schotel plus de twee bijbehorende schakelaars zijn stuk. Er zijn twee monitors dood. En de lader van Christans DS. Dat is natuurlijk het ergste

Vanmorgen komt er een monteur van Deutsche Telekom en vanmiddag komt onze verzekeringsman.
pi_56576566
Oeh, dat is minder..

Maar er zal misschien nog wel meer stuk gaan de komende tijd, hou daar rekening mee..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 februari 2008 @ 09:23:27 #257
13151 crew  Rewimo
pi_56576740
Ja, dat heb ik al van meerdere mensen gehoord, dat het nog langere tijd effect kan hebben
pi_56580048
Da's balen joh. Is de verzekeringsman al geweest.
De schade die jullie hebben loopt aardig in de papieren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 februari 2008 @ 12:44:29 #259
13151 crew  Rewimo
pi_56580587
Het telefoondefect zit 'm in de kabel buiten, tussen de paal en onze aansluiting. Daar komt nu (hopelijk) morgen iemand naar kijken. Er komt geen signaal binnen bij het kastje, dus waarschijnlijk is er iets kapot aan de kabel buiten. Hopelijk lossen ze het morgen op, anders geen telefoon en internet komend weekend
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 februari 2008 @ 08:47:18 #260
13151 crew  Rewimo
pi_56597329
Goed nieuws van onze verzekeringsman: we zijn hiervoor verzekerd en in Duitsland vergoeden ze de vervangingswaarde van de spullen (d.w.z. bij de inboedel- en opstalverzekering). We kunnen dus rustig alles vervangen en we krijgen de aanschafwaarde vergoed Geen ingewikkeld gedoe met dagwaardes

Gisteren nog eens gebeld met Telekom om te vragen of ze inderdaad vandaag naar de kabel komen kijken, maar dat konden ze nog niet zeggen Ze bellen vandaag als het goed is (gelukkig hebben we een Duits mobieltje als back-up)

qltel gaat vandaag in ieder geval de schotel weer in orde maken, alleen hebben we voor het configureren van de ontvangers internet nodig. Mocht dat vandaag niet in orde komen dan maakt hij vanavond een ritje naar zijn broer om daar de ontvangers van de juiste software te voorzien. Dan kunnen we in elk geval weer tv kijken
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:34:57 #261
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56603027
Wat hebben jullie tot nu toezonder tv en internet gedáán????!!!!!!!!!!!
Ik kan best zonder tv, als ik maar internet heb. Of andersom. Maar beide!
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 februari 2008 @ 09:19:14 #262
13151 crew  Rewimo
pi_56659812
Nou ja, we zijn van ellende maar bij jullie op bezoek gegaan

De tv doet het weer Maar geen internet is bijzonder vervelend, als je het niet hebt merk je pas hoe vaak je het gebruikt. Ik heb minstens een keer of 10 de neiging gehad om naar de computer te lopen om iets op te zoeken

Hopelijk komt Telekom vandaag de kabel opgraven.
pi_56660928
Da's nie fijn, zo'n weekend zonder computer, zie we weer hoe afhankelijk we zijn. Maar wel tijd voor gezelschapsspelletjes...of werd het toch de tv?
pi_56661646
Misschien om in elk geval blikseminslag via het electranet te voorkomen een stekkerblok met spanningsbeveiliging aanschaffen; al houd dat niet de bliksem via de telefoonlijn tegen.
http://www6.reprint.nl/ca(...)cPath=2174_3051_3358
Kijke eens op b.v. deze site; onderaan zie je zulk soort stekkerblokken die ik bedoel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 februari 2008 @ 11:26:54 #265
13151 crew  Rewimo
pi_56661797
Dank je wel, Katinka, qltel en ik hadden al over zoiets gesproken inderdaad. Eén keer alles moeten vervangen is wel genoeg
pi_56663281
Ik kom het weekend wel even checken of het al geregeld is, oké?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 februari 2008 @ 12:52:57 #267
13151 crew  Rewimo
pi_56663560
Als het goed is wel

Er is vanmorgen iemand geweest met apparatuur om de breuk te localiseren. Die zit ergens in een mof onder het gras bij onze voortuin. Vanmiddag komt er een ploeg om daar een mooi gat te graven. En morgen komt dan die eerste man weer om de mof te vervangen/repareren/whatever. Dus als het meezit komen we morgen weer online.
  maandag 11 februari 2008 @ 13:13:35 #268
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56663969
Dat is lullig zoveel schade. Ik hoop dat alles weer goedkomt
Overigens hebben jullie best kans dat jullie nu uit de verzekering gezet worden. Dat is "standaard" hier als je teveel declareerd. Is ons in ieder geval al twee x gebeurd met een autoverzekering en 1x met onze rechtbijstandverzekering. We "mochten" wel blijven, maar dan moesten we ¤ 1000 extra betalen ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 februari 2008 @ 14:15:50 #269
13151 crew  Rewimo
pi_56664971
O

Verzekeringsagent heeft daar niets over gezegd. Hij komt deze week weer langs dus dan zal ik daar eens naar vragen
  maandag 11 februari 2008 @ 14:34:12 #270
63722 z80
I fink you freaky
pi_56665292
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:19 schreef Katinkat het volgende:
Misschien om in elk geval blikseminslag via het electranet te voorkomen een stekkerblok met spanningsbeveiliging aanschaffen; al houd dat niet de bliksem via de telefoonlijn tegen.
http://www6.reprint.nl/ca(...)cPath=2174_3051_3358
Kijke eens op b.v. deze site; onderaan zie je zulk soort stekkerblokken die ik bedoel.
dit heeft bij een directe inslag (zoals in dit geval) totaal geen zin.
ook is de inductie spanning bij een inslag dicht in de buurt zo groot dat in alles waar een elektrische geleider in zit toch nog spontaan kapot gaat.
de stekker uit de muur halen heeft in dit geval ook totaal geen zin/nut.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 februari 2008 @ 14:56:57 #271
13151 crew  Rewimo
pi_56665667
We hebben zelf geen inslag gehad. Voorzover we kunnen nagaan is aan de ene kant een windmolen en aan de andere kant een telefoonmast getroffen. En toch is er een hoop kapot Nou ja, zo'n stekkerblok houdt misschien toch wel íets tegen
pi_56684468
Hoe is de stand van zaken nu, kunnen jullie weer online...of zijn het nog de gezelschapsspellen die op tagfel staan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 februari 2008 @ 09:39:44 #273
13151 crew  Rewimo
pi_56698180
We hebben weer telefoon

Maar geen internet

De splitter is ook gesneuveld en we krijgen hopelijk morgen een nieuwe in huis. Maar toen ik gisteren naar Telekom belde bleek bekend te zijn dat we nog geen internet hadden en "we werken eraan". Nu moet ik Telekom echt een compliment geven voor hun snelle service Maar stiekem hoop ik wel dat ze ook dit nog even snel weten op te lossen

Overigens hebben we gisteren de buren gesproken; die hadden ook flink wat schade. Waaronder de verwarmingsinstallatie, de telefoon en een TV

Hun kleinzoon heeft qltel gisteren geholpen met het weghalen van het hooi onder ons prieel Hij vond het geweldig om met opa's tractortje te rijden natuurlijk, maar het was wel een hoop meer werk dan we gedacht hadden. Vooral omdat een van de hooirollen uitelkaar viel. Donderdag komt hij terug om het laatste restje weg te halen
pi_56705328
Mooi om zo hulp te krijgen. En hopelijk komt internet ook weer snel voor elkaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 februari 2008 @ 09:12:34 #275
13151 crew  Rewimo
pi_56720826
Als het goed is komt vandaag de nieuwe splitter in de brievenbus. En dan maar hopen dat internet weer aangeslingerd kan worden
pi_56733255
En.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 februari 2008 @ 09:22:57 #277
13151 crew  Rewimo
pi_56742392
Geen splitter in de post, en dus geen internet Hopelijk vandaag en anders gaan we eens kijken of Telekom in Kleve ze wèl op voorraad heeft.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 februari 2008 @ 13:15:13 #278
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56747653
De splitter is binnen!!!

en voor de niet-goede-verstaander, Internet werkt weer!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 februari 2008 @ 13:25:19 #279
13151 crew  Rewimo
pi_56747916
Hoera

* Rewimo afkickverschijnselen allang zat was
pi_56748631
Fijn voor jullie, we verwachten dus weer heel veel berichtjes......
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 februari 2008 @ 22:57:51 #281
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56781410
Belangrijk moment..

Het gat wordt gegraven..

De breuk in de telefoonlijn wordt hersteld. De mof was overigens aardig zwart van binnen.

En zo wordt de nieuwe mof weer dichtgemaakt.

Trouwens wel opmerkelijk hoe snel de service van Deutsche Telekom is. Ze komen snel bij een storing en communiceren via hele korte lijnen (monteur 1 belt direct met monteur 2, monteur 2 belt weer direct met graafploeg). Maar goed, als je KPN gewend bent is alles snel..
  zondag 17 februari 2008 @ 10:23:04 #282
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56786832
Dat klinkt inderdaad beter dan KPN.
Fijn dat jullie weer on line zijn. Zijn nu alle gevolgen van de inslag weer opgelost?
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 februari 2008 @ 10:30:26 #283
13151 crew  Rewimo
pi_56786888
Ja, voor zover we kunnen nagaan wel. Nu alleen de verzekeringsperikelen nog.
  zondag 17 februari 2008 @ 16:43:07 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_56794077
Als de las goed zwart was mag je blij zijn dat deze nu kapot is gegaan.
een zwarte/verbrande las na een inslag betekend namelijk dat de als al niet goed meer was.
overslag(water in de las) of een slecht contact.
dit had nog "leuke" storingen kunnen geven.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 februari 2008 @ 22:47:54 #285
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_56803542
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:43 schreef z80 het volgende:
Als de las goed zwart was mag je blij zijn dat deze nu kapot is gegaan.
een zwarte/verbrande las na een inslag betekend namelijk dat de als al niet goed meer was.
overslag(water in de las) of een slecht contact.
dit had nog "leuke" storingen kunnen geven.
Ze maken de lassen hier met een soort klemmen die door de isolatie van de draad snijden. Die maken dus maar op hele kleine puntjes contact en hebben dus automatisch een wat hogere overgangsweerstand dan echte lassen. En de plek die het minste kan hebben fikt nu eenmaal het eerste uit. Er is een flinke klap over die telefoonlijn gegaan..
pi_56813815
Even heel wat anders, hoe maakt jullie logé het? is ie een beetje aardig voor alle huisgenoten, en zijn de anderen nog een beetje aardig voor Gitje? Of hebben jullie al zware gevechten te verduren gehad?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 maart 2008 @ 17:11:41 #287
13151 crew  Rewimo
pi_57397384
We hebben (nou ja, vooral qltel) er weer een leuk speeltje bij Een aanhanger voor de grasmaaier

Erg handig om hout uit de tuin te halen!

Een deel van wat er nog de grond in moet (we hebben nog véél meer staan)

Het is nu zo mooi in de tuin (pruimebloesem)

pi_57429347
Namens Gitje nogmals bedankt voor de logeerpartij op jullie bauernhof; hij had 4 weken een goed vervangend huis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 maart 2008 @ 13:01:18 #289
13151 crew  Rewimo
pi_57430405
Gitje is altijd welkom hoor 't Was weer even wennen met maar 3 poezels
  maandag 17 maart 2008 @ 14:54:30 #290
63722 z80
I fink you freaky
pi_57432513
hoe bevalt het hier in Duitsland.
zijn er hier nog dingen opgevallen\anders dan verwacht?
en hoe bevalt het om in een dorpje te wonen?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 maart 2008 @ 13:05:28 #291
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57474478
quote:
Greenpeace plant bomen op terrein kolencentrale

Negentig actievoerders van Greenpeace zijn woensdag tijdens de Nationale Boomfeestdag in actie gekomen. Ze hebben in alle vroegte 2008 bomen geplant op het bouwterrein van de kolencentrale van energiebedrijf E.on op de Maasvlakte.

De actievoerders vragen het Duitse bedrijf de 'verwoestende' kolencentrale niet te bouwen. "Het zou raar zijn als de geplante bomen door E.on verwijderd worden", zegt een woordvoerder van Greenpeace. "Het bedrijf is immers sponsor van de Boomfeestdag."

De Rotterdamse politie was aanwezig bij de actie, maar heeft niet ingegrepen. "Het planten van bomen is niet illegaal", zegt een politiewoordvoerder.

Kunnen ze dat niet in onze tuin komen doen? Daar worden ze tenminste op prijs gesteld..

IK heb er overigens gisterenmiddag en vanmorgen 3 geplant. En er liggen er nog 2 te wachten. Niet bij Eon dus, wel in ons weiland.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 maart 2008 @ 14:48:06 #292
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57476595
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:54 schreef z80 het volgende:
hoe bevalt het hier in Duitsland.
zijn er hier nog dingen opgevallen\anders dan verwacht?
en hoe bevalt het om in een dorpje te wonen?
Het bevalt nog steeds prima. Anders dan verwacht niet echt. Wat ik wel eens lastig vind is dat ze hier heel andere dingen eten dan in Nederland. Goede hamburgers vind je hier niet in de winkels, zelfs niet bij de plaatselijke slager. En shoarma kennen ze ook niet. Wel doner, maar dat is dan net weer wat anders. Maar goed, de grens is dichtbij..

We wonen overigens niet in een dorpje. We wonen wel bij een dorpje, maar dan toch zo'n 2 kilometer er vandaan. En de stad is eigenlijk even dichtbij. Officieel wonen we dus in een dorp, maar we zijn even snel in de stad met alle faciliteiten die je je maar kunt wensen. Je moet hier maar eens langskomen.
pi_57586436
Hoe is het leventje zo alleen op de bauernhof.....bevalt dat voor een weekje? Ik vrees nl. dat de familie straks ingesneeuwd is.
pi_57608913
...volgens mij is de boel in Pfalzdorf in de steek gelaten door iedereen. ...ben jij ook de hort op Qltel?
  dinsdag 25 maart 2008 @ 22:13:06 #295
63722 z80
I fink you freaky
pi_57610195
@qltel
zijn jullie zondag 30-03-2008 thuis?
zo ja dan wil ik wel een keertje aankomen. (langskomen en een keertje zwaaien is ook niets)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 maart 2008 @ 22:35:03 #296
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57610727
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:22 schreef Katinkat het volgende:
...volgens mij is de boel in Pfalzdorf in de steek gelaten door iedereen. ...ben jij ook de hort op Qltel?
In de steek gelaten? Hoezo?

Ik ben lekker thuis. Helemaal alleen.. Heeft ook wel weer eens wat en het is maar voor een weekje.

Druk druk druk, dat wel. Dit weekend 23 appelbomen geplant en ook allemaal verschillende soorten. Verslagje ervan komt nog. Verder brandnetels bestreden (spuiten dus) en appelbomen beschermd tegen konijnenvraat (met gaashekjes er rond). En verder nog rozen en bollen neergezet bij het prieel.

z80, zie PM.
pi_57617954
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 22:35 schreef qltel het volgende:

[..]

In de steek gelaten? Hoezo?
Omdat er nog geen antwoord was, dacht ik die is er ook even uit....ik lees nu dat je gewoon ahrd aan eht werk was. Tja dat hoort bij het buitenleven en een stuk land.
Maar wat moet je met 23 appelbomen, is dat niet een beetje veel, of wordt je fruitverkoper?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 maart 2008 @ 21:11:42 #298
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57632077
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 11:12 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Omdat er nog geen antwoord was, dacht ik die is er ook even uit....ik lees nu dat je gewoon ahrd aan eht werk was. Tja dat hoort bij het buitenleven en een stuk land.
Maar wat moet je met 23 appelbomen, is dat niet een beetje veel, of wordt je fruitverkoper?
Is toch leuk? We hebben er de ruimte voor, het levert appels op en we hebben er gelijk een hele hoop bomen bij.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 maart 2008 @ 18:52:05 #299
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57653058
Eergisteren zijn alle papieren die te maken hebben met de schade door bliksem naar onze verzekeringsman gegaan. Hopelijk hebben we daar snel nieuws van. Het schijnt nogal anders te werken met verzekeringen in Dld, zodra ik iets weten lezen jullie het.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 maart 2008 @ 18:53:01 #300
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57653089
En toen was deze bijna vol. En stiekem is er al een nieuwe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')