quote:
Dank je. Het buitendeel ziet er trouwens ook mooi uit. Helemaal van roestvrij staal. Je kunt jezelf erin zien..quote:Op maandag 17 december 2007 18:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Het ziet er schitterend uit Rewimo!! Complimenten hoor, echt een heel mooie kachel. En je hebt helemaal gelijk, als je met kerst rond de kachel zit, met een lekker wijntje erbij, dan kan je dag niet meer stuk qua gezelligheid.
Qltel, goed werk met die schoorsteen, heel netjes afgewerkt, je ziet er echt helemaal niets van!!!
Wacht maar eens een paar maanden..quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:37 schreef Adelante het volgende:
ik zou d'r een plantje voor laten groeien
Ja hoor, een druif ziet er s'winters meestal nogal dood uit..quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:47 schreef Adelante het volgende:
die dooie takken gaan zorgen voor spectaculair Grün?
Ik als 22 jarige jongen, zonder kids(en die ook nogniet wil) komt via de basisschool niet aan mijn kennisenkring. Sportscholen hebben zie die daar wel? En de kroegen, zie die een beetje gastvrij/goedkoop?quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:05 schreef z80 het volgende:
Het zelfde als in Nederland.
lid worden van een club, vrijwilligers werk doen.
in de plaatselijke winkels je inkopen doen.
waarbij het makkelijker en sneller gaat als je een of meerdere kinderen hebt die in Duitsland naar school gaan.
Als je in Duitsland woont hoor je als man bij de brandweer en als vrouw bij de zangvereniging te gaan, heb ik begrepen.. Wij hebben dat ook nog niet gedaan..:) Maar op zich is contact maken in Duitsland net zo moeilijk en/of makkelijk als in Nederland. Onze zoon gaat naar voetbal en daar leer je tijdens activiteiten (ook als ouder) mensen kennen. In winkels inderdaad, op een zonnige avond op straat, door bij de buren langs te gaan en zo nog 1001 mogelijkheden. Kroegen zijn er genoeg. Zijn vast wel gezellig. De cafeprijzen weet ik zo niet maar de restaurants waar wij wel komen zijn behoorlijk goedkoper dan in Nederland. Sportscholen hebben ze ook wel. En heel veel verenigingen. Volgens mij meer verenigingen dan in Nederland.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:10 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ik als 22 jarige jongen, zonder kids(en die ook nogniet wil) komt via de basisschool niet aan mijn kennisenkring. Sportscholen hebben zie die daar wel? En de kroegen, zie die een beetje gastvrij/goedkoop?
Kennelijk moet er berekend worden of ons huis niet instort onder het gewicht van de dakkappellen ofzo..quote:uit wikipedia)
Verkürzt für Berechnungen im Bauwesen bzw. für die Gesamtheit der Berechnungen zu einem Bauwerk, siehe Statische Berechnung (umgangssprachlich "eine Statik")
dat lijkt mij ideaal, aangezien ik de taal eigenlijk niet spreek. Ik moet denk sowieso van te voren dan even een cursus duits gaan doen..... In eerste opzicht lijkt mij een appartement in kleve(stad) wel leuk. Lekker de bedrijvigheid om je heen, sowieso ben ik meer een mens van de drukte. Ik kan natuurlijk mijn buren altijd uitnodigen voor een biertje/wijntje dan he!quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:43 schreef qltel het volgende:
Deutsch als fremdsprache) leren we mensen kennen
Mogelijkheden te over, lijkt me zo!
voor feesten ben ik altijd te porren!quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:52 schreef z80 het volgende:
als nerd zul je mij niet in een kroeg vinden.
en op een basisschool ook niet (ben namelijk alleen).
ik ben wel lid van een sportschool, voor het nodige contact.
maar wat qltel ook al aangaf doe mee met de dorps/stads feesten.
dus karneval, oostfeest, biwak (brandweer feest), als je een sociaal leven wilt opbouwen.
Bij de Volkshochschule - en die zitten ook in Kleve - kun je cursussen volgen op elk niveauquote:Op woensdag 30 januari 2008 16:02 schreef hierissieweer het volgende:
dat lijkt mij ideaal, aangezien ik de taal eigenlijk niet spreek. Ik moet denk sowieso van te voren dan even een cursus duits gaan doen..... In eerste opzicht lijkt mij een appartement in kleve(stad) wel leuk. Lekker de bedrijvigheid om je heen, sowieso ben ik meer een mens van de drukte. Ik kan natuurlijk mijn buren altijd uitnodigen voor een biertje/wijntje dan he!
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw Duits is. Mijn Duits was zeer slecht toen ik verhuisde. Maar de mensen hier doen over het algemeen alle moeite om je te verstaan en verstaan vaak ook nog wel een beetje Nederlands, het dialect in de omgeving Kleve is half Nederlands/half Duits. En Duits leer je het beste door het gewoon te gebruiken is mijn ervaring. Dus veel boodschappen gaan doen..quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:02 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
dat lijkt mij ideaal, aangezien ik de taal eigenlijk niet spreek. Ik moet denk sowieso van te voren dan even een cursus duits gaan doen..... In eerste opzicht lijkt mij een appartement in kleve(stad) wel leuk. Lekker de bedrijvigheid om je heen, sowieso ben ik meer een mens van de drukte. Ik kan natuurlijk mijn buren altijd uitnodigen voor een biertje/wijntje dan he!
Er komt eindelijk zicht op de dakkapellen. De bouwvergunning is rond. Wachten is dus op de bouw ervan.quote:
dat dialect wat hier gesproken wordt (in Duitsland) is toch wat anders dan in Nederland.quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw Duits is. Mijn Duits was zeer slecht toen ik verhuisde. Maar de mensen hier doen over het algemeen alle moeite om je te verstaan en verstaan vaak ook nog wel een beetje Nederlands, het dialect in de omgeving Kleve is half Nederlands/half Duits. En Duits leer je het beste door het gewoon te gebruiken is mijn ervaring. Dus veel boodschappen gaan doen..
Die cursus is overigens wel goed om te doen, je leert er goed (correct) Duits, je leert het schrijven en je leert alle details over naamvallen enzo. Het is dus geen cursus waarin je in een paar avonden vloeiend Duits leert spreken.
Dan kun je de cursus die ik volg prima gaan volgen, want de spraak is hier het belangrijkst.. Ik volg wel een beginnerscursus, bij de hogere cursussen is dat vast anders..quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:46 schreef z80 het volgende:
[..]
en wat betreft de cursus, het feit dat er zo veel nadruk op het schijven wordt gelegd (helaas bij alle taal cursussen) maakt dat ik deze nooit kan volgen.
ik ben zo woordblind als een kip.
Of naar de Mannerkreis oder Frauenkreis; mijn ouders zijn daar inmiddels lid van; is wel voor de oudere inwoners geloof ik.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:43 schreef qltel het volgende:
Als je in Duitsland woont hoor je als man bij de brandweer en als vrouw bij de zangvereniging te gaan, heb ik begrepen..
Gelukkig gaven ze de rest inderdaad gewoon aan..:) Je zou dat boek maar op je hoofd krijgen, die is bijna 400 pagina's dik en met een harde kaft. Bij het kattengras vroegen ze ook wie er een kat had. Er was overigens geen reclamecaravaan, ik denk dat veel kadoos gesponsord zijn. Op veel dingen staat reclame en op sommige dingen zaten ook plakkertjes van bedrijven.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:47 schreef Igen het volgende:
Reclamecaravaan? Ik geloof niet dat dat helemaal de bedoeling is. Een klein kind zal maar zo'n fles bodylotion op z'n kop krijgen!
Van Keulen kan ik me ook niet herinneren dat iets anders dan snoep werd gestrooid.
En was hij lekker?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 16:15 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb wel een snoepje op mijn kop gehad
Dan zal het wel goedkomen , wel balen zeg evengoedquote:
dit heeft bij een directe inslag (zoals in dit geval) totaal geen zin.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:19 schreef Katinkat het volgende:
Misschien om in elk geval blikseminslag via het electranet te voorkomen een stekkerblok met spanningsbeveiliging aanschaffen; al houd dat niet de bliksem via de telefoonlijn tegen.
http://www6.reprint.nl/ca(...)cPath=2174_3051_3358
Kijke eens op b.v. deze site; onderaan zie je zulk soort stekkerblokken die ik bedoel.
Ze maken de lassen hier met een soort klemmen die door de isolatie van de draad snijden. Die maken dus maar op hele kleine puntjes contact en hebben dus automatisch een wat hogere overgangsweerstand dan echte lassen. En de plek die het minste kan hebben fikt nu eenmaal het eerste uit. Er is een flinke klap over die telefoonlijn gegaan..quote:Op zondag 17 februari 2008 16:43 schreef z80 het volgende:
Als de las goed zwart was mag je blij zijn dat deze nu kapot is gegaan.
een zwarte/verbrande las na een inslag betekend namelijk dat de als al niet goed meer was.
overslag(water in de las) of een slecht contact.
dit had nog "leuke" storingen kunnen geven.
quote:Greenpeace plant bomen op terrein kolencentrale
Negentig actievoerders van Greenpeace zijn woensdag tijdens de Nationale Boomfeestdag in actie gekomen. Ze hebben in alle vroegte 2008 bomen geplant op het bouwterrein van de kolencentrale van energiebedrijf E.on op de Maasvlakte.
De actievoerders vragen het Duitse bedrijf de 'verwoestende' kolencentrale niet te bouwen. "Het zou raar zijn als de geplante bomen door E.on verwijderd worden", zegt een woordvoerder van Greenpeace. "Het bedrijf is immers sponsor van de Boomfeestdag."
De Rotterdamse politie was aanwezig bij de actie, maar heeft niet ingegrepen. "Het planten van bomen is niet illegaal", zegt een politiewoordvoerder.
Het bevalt nog steeds prima. Anders dan verwacht niet echt. Wat ik wel eens lastig vind is dat ze hier heel andere dingen eten dan in Nederland. Goede hamburgers vind je hier niet in de winkels, zelfs niet bij de plaatselijke slager. En shoarma kennen ze ook niet. Wel doner, maar dat is dan net weer wat anders. Maar goed, de grens is dichtbij..quote:Op maandag 17 maart 2008 14:54 schreef z80 het volgende:
hoe bevalt het hier in Duitsland.
zijn er hier nog dingen opgevallen\anders dan verwacht?
en hoe bevalt het om in een dorpje te wonen?
In de steek gelaten? Hoezo?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:22 schreef Katinkat het volgende:
...volgens mij is de boel in Pfalzdorf in de steek gelaten door iedereen. ...ben jij ook de hort op Qltel?
Omdat er nog geen antwoord was, dacht ik die is er ook even uit....ik lees nu dat je gewoon ahrd aan eht werk was. Tja dat hoort bij het buitenleven en een stuk land.quote:
Is toch leuk? We hebben er de ruimte voor, het levert appels op en we hebben er gelijk een hele hoop bomen bij.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:12 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Omdat er nog geen antwoord was, dacht ik die is er ook even uit....ik lees nu dat je gewoon ahrd aan eht werk was. Tja dat hoort bij het buitenleven en een stuk land.
Maar wat moet je met 23 appelbomen, is dat niet een beetje veel, of wordt je fruitverkoper?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |