dit heeft bij een directe inslag (zoals in dit geval) totaal geen zin.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:19 schreef Katinkat het volgende:
Misschien om in elk geval blikseminslag via het electranet te voorkomen een stekkerblok met spanningsbeveiliging aanschaffen; al houd dat niet de bliksem via de telefoonlijn tegen.
http://www6.reprint.nl/ca(...)cPath=2174_3051_3358
Kijke eens op b.v. deze site; onderaan zie je zulk soort stekkerblokken die ik bedoel.
Ze maken de lassen hier met een soort klemmen die door de isolatie van de draad snijden. Die maken dus maar op hele kleine puntjes contact en hebben dus automatisch een wat hogere overgangsweerstand dan echte lassen. En de plek die het minste kan hebben fikt nu eenmaal het eerste uit. Er is een flinke klap over die telefoonlijn gegaan..quote:Op zondag 17 februari 2008 16:43 schreef z80 het volgende:
Als de las goed zwart was mag je blij zijn dat deze nu kapot is gegaan.
een zwarte/verbrande las na een inslag betekend namelijk dat de als al niet goed meer was.
overslag(water in de las) of een slecht contact.
dit had nog "leuke" storingen kunnen geven.
quote:Greenpeace plant bomen op terrein kolencentrale
Negentig actievoerders van Greenpeace zijn woensdag tijdens de Nationale Boomfeestdag in actie gekomen. Ze hebben in alle vroegte 2008 bomen geplant op het bouwterrein van de kolencentrale van energiebedrijf E.on op de Maasvlakte.
De actievoerders vragen het Duitse bedrijf de 'verwoestende' kolencentrale niet te bouwen. "Het zou raar zijn als de geplante bomen door E.on verwijderd worden", zegt een woordvoerder van Greenpeace. "Het bedrijf is immers sponsor van de Boomfeestdag."
De Rotterdamse politie was aanwezig bij de actie, maar heeft niet ingegrepen. "Het planten van bomen is niet illegaal", zegt een politiewoordvoerder.
Het bevalt nog steeds prima. Anders dan verwacht niet echt. Wat ik wel eens lastig vind is dat ze hier heel andere dingen eten dan in Nederland. Goede hamburgers vind je hier niet in de winkels, zelfs niet bij de plaatselijke slager. En shoarma kennen ze ook niet. Wel doner, maar dat is dan net weer wat anders. Maar goed, de grens is dichtbij..quote:Op maandag 17 maart 2008 14:54 schreef z80 het volgende:
hoe bevalt het hier in Duitsland.
zijn er hier nog dingen opgevallen\anders dan verwacht?
en hoe bevalt het om in een dorpje te wonen?
In de steek gelaten? Hoezo?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:22 schreef Katinkat het volgende:
...volgens mij is de boel in Pfalzdorf in de steek gelaten door iedereen. ...ben jij ook de hort op Qltel?
Omdat er nog geen antwoord was, dacht ik die is er ook even uit....ik lees nu dat je gewoon ahrd aan eht werk was. Tja dat hoort bij het buitenleven en een stuk land.quote:
Is toch leuk? We hebben er de ruimte voor, het levert appels op en we hebben er gelijk een hele hoop bomen bij.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:12 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Omdat er nog geen antwoord was, dacht ik die is er ook even uit....ik lees nu dat je gewoon ahrd aan eht werk was. Tja dat hoort bij het buitenleven en een stuk land.
Maar wat moet je met 23 appelbomen, is dat niet een beetje veel, of wordt je fruitverkoper?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |