Hadden wij kabel gehad dan waren we hier ook nooit aan begonnen.. [edit]en hij hangt aan de achterkant... Rewimo wilde trouwens dolgraag BBC en die heeft ze nu. Iets van 6 kanalen ofzo + ITV..quote:
Zou dat niet meer het verschil stad <-> dorp zijn dan Nederland <-> Duitsland? Ik woon in een stads dorpje zeg maar, maar ik herken toch zeker wel wat je hier zegt. Je woonde natuurlijk in Nederland wel in een grote stad en volgens mij zijn de mensen in de stad toch anders, meer op zichzelf.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:18 schreef Rewimo het volgende:
We ondervinden hier vooral behulpzaamheid, goede service, aardige mensenNatuurlijk zijn sommige dingen anders dan in NL maar echt negatieve dingen hebben we niet meegemaakt.
Wat ons erg opvalt is dat men hier bijvoorbeeld niet koste wat het kost je probeert iets te verkopen, maar rustig zegt: probeer het eens bij die-en-die, die heeft wel wat je zoekt. In plaats van je iets te verkopen waar je achteraf niets aan hebt.
Christan zit nu op voetballen, en we merken daar hoe snel je opgenomen wordt in de gemeenschap![]()
Dat geloof ik gelijk jaquote:Op zaterdag 1 september 2007 14:53 schreef Rewimo het volgende:
Dat zou best kunnenMaar het is een van de dingen die ons goed bevallen hier
Het is een voormalige boerderijquote:Op zaterdag 1 september 2007 15:04 schreef NED het volgende:
Ik heb alles niet gevolgd enzo, maar is dit een woonhuis of een boerderij?
En als het een boerderij is, wat doen jullie ermee?
Dat weet ik wel zekerquote:Op zaterdag 1 september 2007 14:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zou dat niet meer het verschil stad <-> dorp zijn dan Nederland <-> Duitsland? Ik woon in een stads dorpje zeg maar, maar ik herken toch zeker wel wat je hier zegt. Je woonde natuurlijk in Nederland wel in een grote stad en volgens mij zijn de mensen in de stad toch anders, meer op zichzelf.
Dat heb ik gemerkt...quote:Op maandag 3 september 2007 13:54 schreef Rewimo het volgende:
Overigens zal dat door de hevige regen van vannacht komen. Waar jij volgens mij niets van gemerkt hebt
als het goed is kun je dit uit zetten.quote:Op maandag 3 september 2007 10:41 schreef qltel het volgende:
Aaaahhh! Kabouter PlopDe timmerman die een offerte uit gaat brengen voor onze dakkapel belde net op. Hij had de beantwoorder ingesproken vorige week en we belden maar niet terug...
Tja, op onze lijn zit idd iets van voicemail van Deutsche Telekom. Toch maar eens uitzoeken hoe dat ding werkt. Misschien staan er al van 2 maanden boodschappen op. Maar in ieder geval, hij komt omstreeks 16:30 met een architect (er is een tekening nodig voor de vergunning).
We hebben inmiddels 2 emmers volquote:Op maandag 3 september 2007 17:15 schreef Troel het volgende:
Oew, walnoten
Lekker laten drogen, het beste op houten planken met keukenpapier eronder
Hard aan het werk? Rewimo? Bij d'r baas?quote:Op donderdag 6 september 2007 18:37 schreef Troel het volgende:
Rewimo is ondertussen natuurlijk hard aan het werk, maar ik mis de hard aan het werk verhalen van qltel een beetje
Ze is nu met de auto weg. En ze hoopt dat morgen weer te kunnen doen. En dat zou mooi wezen, aangezien het probleem minder wordt, en het mij ruim 4 uur per dag kost.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:40 schreef Troel het volgende:
Kijk, maar als je het hier meldt, dan hebben we ook wat om op te reageren
En van je taxibaantje weet ikIk hoop voor jou en voor Rewimo dat dat snel niet meer nodig is
Wanneer kom je eindelijk eens langs?quote:Op donderdag 6 september 2007 18:37 schreef Troel het volgende:
Of willen jullie me gewoon niet op bezoek hebben dat het zo lang duurt voordat het huis klaar is
Ja, als het huis klaar is dusquote:Op donderdag 6 september 2007 22:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wanneer kom je eindelijk eens langs?
Ik heb nog geen agenda voor volgend jaarquote:
Wij hebben er niet op gewacht en zijn geweest toen alles nog vol dozen stond. We hebben niet gevraagd of we mochten komen, we hebben gewoon aangekondigd dat we kwamen.quote:
Ja, maar voor ons zal het een best reisje wordenquote:Op zaterdag 8 september 2007 13:38 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Wij hebben er niet op gewacht en zijn geweest toen alles nog vol dozen stond. We hebben niet gevraagd of we mochten komen, we hebben gewoon aangekondigd dat we kwamen.
Wij wonen wel redelijk in de buurt, en wilden toevallig ook nog in Kleve gaan shoppen...dus dat was mooi te combineren.quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar voor ons zal het een best reisje wordenDaarnaast moet ik gewoon even kijken hoe het met mij gaat lopen, dus ik kan hoe dan ook op korte termijn niets afspreken
Nee, snap ik hoorquote:Op zaterdag 8 september 2007 13:47 schreef Troel het volgende:
Ja, maar voor ons zal het een best reisje wordenDaarnaast moet ik gewoon even kijken hoe het met mij gaat lopen, dus ik kan hoe dan ook op korte termijn niets afspreken
quote:Walnoten verlagen cholesterol
Recent heeft een Amerikaanse studie van de University of California nogmaals bevestigd dat wal- of okkernoten het cholesterolgehalte in het bloed drastisch kunnen verlagen. De Amerikaanse studie toont aan dat de dagelijkse consumptie van walnoten de hoeveelheid van de 'slechte' LDL-cholesterol in het bloed met 27 procent doet afnemen.
Wat zullen wij hier gezond worden. Tot nu toe 44 kilo geraapt en de bomen zijn nog niet leegquote:Walnoten gezonder dan olijfolie
donderdag 12 oktober 2006 13:02
Walnoten zijn nog beter tegen hart- en vaatziekten dan olijfolie. Al jaren is ons voorgehouden dat olijfolie de oorzaak is dat mensen in het Middellandse Zeegebied zo gezond zijn. Walnoten blijken echter beter in staat om slagaders flexibel te houden.
Dit blijkt uit een Spaanse studie die is gepubliceerd in het Journal of the American College of Cardiology. De walnoten vergroten de elasticiteit van slagaders dankzij de onverzadigde vetzuren die ze bevatten.
Cholesterol
Aan de studie deden 24 proefpersonen mee, de ene helft met een hoog cholesterolgehalte in hun bloed en de andere helft met een normaal cholesterolgehalte.
Elke groep kreeg een vette maaltijd bestaande uit een wit broodje met salami en kaas en een volvette yoghurt. Bij de ene groep werden vijf theelepels olijfolie aan de maaltijd toegevoegd, bij de andere groep acht gepelde walnoten. In een maand kreeg een groep de eerste twee weken olijfolie en de laatste twee weken walnoten, bij de andere groep was het precies andersom.
Bij personen met een hoog cholesterol nam de elasticiteit van de slagaders toe na het eten van walnoten en nam het af na het consumeren van olijfolie. Bij personen met een normaal cholesterol bleef de elasticiteit gelijk na walnoten en nam die af na olijfolie. De onderzoekers concludeerden dat zowel walnoten als olijfolie helpen om na een vette maaltijd ontstekingen in de slagaders te verminderen.
Mediterraan dieet
Elke keer als we een vette maaltijd eten, veroorzaken de vetmoleculen een ontstekingsreactie die de elasticiteit van slagaders vermindert. Als het vet niet wordt geneutraliseerd, verharden de slagaders en dat kan weer leiden tot hart- en vaatziekten.
De kans op deze ziekten neemt af als mensen een Mediterraan dieet volgen, dat de hoeveelheid cholesterol in het bloed verlaagt. Het dieet is rijk aan granen, vis, groenten, peulvruchten, noten, olijfolie en arm aan melkproducten.
quote:Op maandag 10 september 2007 21:38 schreef hopladiee het volgende:
Ik dacht hier praktische info te vinden over het zoeken naar een huis en wonen in Dld maar ik zie alleen maar walnoten- en tuinperikelen![]()
Dat zou ik eerder in Flora en Fauna zoeken
Rustig maar: Nederlanders in Duitslandquote:Op maandag 10 september 2007 21:38 schreef hopladiee het volgende:
Ik dacht hier praktische info te vinden over het zoeken naar een huis en wonen in Dld maar ik zie alleen maar walnoten- en tuinperikelen![]()
Die kun je ook vinden.. In de openingspost staan de vorige 5 topics genoemd waarin we heel ons emigratieproces beschrijven, vanaf het moment dat de gedachte in ons op komt, tot de beslommeringen die we nu hebben. En dat is voor mij, naast het huisman zijn, inderdaad erg vaak de tuin op het moment. Binnenkort start ik met een interne verbouwing hier (kun je alles over lezen, met tekeningen en al, in 1 van de vorige topics..quote:Op maandag 10 september 2007 21:38 schreef hopladiee het volgende:
Sorry, we geven ze alleen mee aan bezoekers...quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:11 schreef ymme het volgende:
Kan ik geen walnoten van julllie kopenEen emmer vol ofzo
Die dingen zijn zoooooo lekker
Oew, dan kunnen we nu ook naar miss_d fietsen, dat is dichterbijquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:19 schreef qltel het volgende:
[..]
Sorry, we geven ze alleen mee aan bezoekers...
Kom eens langs zou ik zeggen..
Waar is dat dan?quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Oew, dan kunnen we nu ook naar miss_d fietsen, dat is dichterbij
Voor jou is het denk ik niet dichterbij, voor mij welquote:
quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:35 schreef ymme het volgende:
Walnoten in de afvalbak
Schandalig gewoon
Dan hebben jullie dadelijk een cholesterolgehalte van 0,0quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wij eten die 70+ kilo gewoon op hoor
Zeker weten, supergezond worden wequote:Op dinsdag 11 september 2007 14:37 schreef ymme het volgende:
Dan hebben jullie dadelijk een cholesterolgehalte van 0,0
Sterktequote:Op dinsdag 11 september 2007 14:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wij eten die 70+ kilo gewoon op hoor
Oja, aanradertje: teveel walnoten gaat op je darmen werken, eet ze dus enkel in grote hoeveelheden als je al op het toilet zitquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zeker weten, supergezond worden we![]()
Dat merk ik dan welquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:39 schreef Troel het volgende:
Oja, aanradertje: teveel walnoten gaat op je darmen werken, eet ze dus enkel in grote hoeveelheden als je al op het toilet zit
Nee, DAT zal veel verschil maken bij Rewimo..quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Oja, aanradertje: teveel walnoten gaat op je darmen werken, eet ze dus enkel in grote hoeveelheden als je al op het toilet zit
Phil, in welke richting denk je dan? Ik weet niet precies wat je bedoelt met een passender titel eigenlijkquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:13 schreef phileine het volgende:
Mag ik voorstellen dat jullie eens een wat passender titel verzinnen voor deze reeks? Anders moeten we nog gaan mopperen dat jullie off-topic zijn, maar dat zo flauw zijn. Maar zonder dollen, met een wat dekkender titel en ook een goede omschrijving in de OP waar dit topic over gaat (bijvoorbeeld zo'n omschrijving als qltel net gaf) maakt dat iedereen gelijk weet waarvoor hij hier wel en niet moet zijn.
Ik vond Fokblog wel een leuke. Het topic is natuurlijk een verlengde van jullie weblogquote:Op woensdag 12 september 2007 20:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Phil, in welke richting denk je dan? Ik weet niet precies wat je bedoelt met een passender titel eigenlijkOP aanpassen kan altijd natuurlijk.
Dan heb je hem nu weer in je ATquote:Op donderdag 13 september 2007 22:28 schreef Katinkat het volgende:
Maar waar kan ik dit topic nu terugvinden? Zie hem zo niet meer staan in KAA
Nee, dat was een complete verrassing toen ik op de ouderavond kwam en daar die map met foto's aantrofquote:Op maandag 17 september 2007 11:58 schreef Troel het volgende:
Heeft Christan trouwens niet verteld dat hij op de foto was geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |