Weet ik niet. Zoek eens voor me opquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:02 schreef Frollo het volgende:
Want hier waren nog geen topics over?
Nou.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:11 schreef Listo het volgende:
Moet wel gezegd worden, leuk van ze dat ze een pijp voor 'm hadden gekocht.
'de enige pijp die wij kennen'quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:11 schreef Listo het volgende:
nou, hoe komen ze erop!!!!!!!! hi-la-rischquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:11 schreef Listo het volgende:
Dat was toch met nog meer cabbaretiers?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:17 schreef SunChaser het volgende:
Erg goed. En Teeuwen trad idd met succes op in Schotland
Ja, maar hij stal de show http://entertainment.time(...)h/article2315134.ecequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat was toch met nog meer cabbaretiers?
Of ben ik nu in de war?
Ik zag de link pas toen ik mijn post al had gedaan, gelukkig treedt hij weer op, en er komt een nieuwe show, ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:21 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, maar hij stal de show http://entertainment.time(...)h/article2315134.ece
Dit filmpje is leuk genoeg voor een eigen topicquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:14 schreef Dylanesque het volgende:
Meiden van Halal
Bimbo's en Burka's nu op Ned-3
Zouden daar opnames van bestaan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:18 schreef SunChaser het volgende:
http://entertainment.time(...)h/article2315134.ece
Dat spreek ik niet tegenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:23 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dit filmpje is leuk genoeg voor een eigen topic
Vertel vertel!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:37 schreef D3nn15 het volgende:
En belangrijker nog er komt dus een nieuwe cabaret show?![]()
Hmm, net even gezocht, niks gevonden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:25 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Zouden daar opnames van bestaan?
Trouwens het meisje van halal geeft de heer Teeuwen wel netjes een hand na afloop. Zou Teeuwen dit moedwillig doen, het blijft in elk geval vriendelijk van deze dame.quote:Freud
Volgens de Weense neuroloog en psychiater Freud was het geloof in God in eerste instantie een normaal verschijnsel in de menselijke ontwikkeling. Maar het moest wel overwonnen worden, omdat God een infantiele illusie is. Net als Feuerbach dacht Freud dat de mens zijn onvervulde wensen projecteert. God als vaderfiguur ontspruit uit een kinderlijk verlangen naar warmte en bescherming. Pas als iemand erkent dat God een wensdroom is, kan hij volwassen worden. Blijft hij hangen in die kinderlijke neigingen, dan leidt dat tot psychische schade, zo dacht Freud.
ze zouden eens kunnen luisteren en niet ervan uitgaan dat hun mening een feit is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Wat een uit de context gehaalde reacties hier..., ja Teeuwen is een verbaal kanon, maar het verliep verder toch keurig? die meiden waren er ook niet op uit om Teeuwen onderuit te halen of om iets te winnen....was best een gezellig gesprek. Heisa om niks IMO
Dan moet je het filmpje denk ik nog een keer kijken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:
die meiden waren er ook niet op uit om Teeuwen onderuit te halen of om iets te winnen....
offtopic: Hoe voeg je zo'n filmpje in? Of kunnen alleen moderators datquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:20 schreef Dagonet het volgende:
Dat kijkt wat makkelijker.
Wat zijn ze slechte interviewers trouwens.
Alleen FA's zelfs. Zie ook [FO][FEA] video tags (voor bijv youtube).quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:26 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
offtopic: Hoe voeg je zo'n filmpje in? Of kunnen alleen moderators dat
haha, PWND.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:19 schreef Dagonet het volgende:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JcCOktdsz-0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JcCOktdsz-0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
'quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:41 schreef Jajong het volgende:
Lelijk zeg dat ik dat niet kan, racisme.
Wat heb je geschreven?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:55 schreef Steeven het volgende:
Ik heb zojuist een behoorlijke doch beschaafde klacht ingediend bij de NPS over deze dames, het interesseert me niks of er wat mee gedaan wordt, het moest er even uit.
In een notendop ging het over waarom ze die dames nog op de televisie laten zien, dat het een schandalig slecht interview was van hun kant af, dat ze eerst nog wel een cursus basisjournalistiek mogen volgen eer ze weer iemand pogen te interviewen, waarom onze belastingcenten aan zulks gespendeerd moet worden en meer dingen in deze lijn.quote:
Ja, het is veel bombarie en luid praten plus iemand niet uit laten spreken, maar zo discussiëren voornamelijk mensen die enkel hun gelijk willen halen zonder ergens inhoudelijk op in te gaan. Die denken dat de persoon die het hardst schreeuwt, wint. Tenenkrommend. Wel prettig om te zien dat die idioten overal afgebrand worden, ik hoop dat ze het lezen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:11 schreef Dagonet het volgende:
Ze zijn inderdaad erg slecht en heel erg onder de indruk van hun eigen kunnen. Marc Marie Huybregts was nog beter.
"Een belediging is voor sommige mensen een waarheid die ze niet willen horen"quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:09 schreef dmace het volgende:
Normaal vind ik Teeuwen niet leuk. Altijd maar bleren enzo. Niet mijn cabaret.
Maar in dit filmpje laat hij wel zien hoe het moet.
Dit is echt geweldig geformuleerd van hem. Daar ben ik het zó mee eens.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"Een belediging is voor sommige mensen een waarheid die ze niet willen horen"
"Macht corrumpeert ALTIJD en MOET geridiculiseerd kunnen worden.Want als dat niet meer kan, krijg je enge toestanden zoals dictaturen enzo."
Dat zijn opmerkingen van wereldklasse. Hans Teeuwen heeft die meiden echt ALLE hoeken van die studio laten zien. Best treurig dat die dames het zelf niet doorhaddenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"Een belediging is voor sommige mensen een waarheid die ze niet willen horen"
"Macht corrumpeert ALTIJD en MOET geridiculiseerd kunnen worden.Want als dat niet meer kan, krijg je enge toestanden zoals dictaturen enzo."
zoals hans zelf al zei: "IK MOET HELEMAAL NIETS!!!!!"quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:35 schreef Mugger het volgende:
Ik vind het ergens vrij triest dat een Nederlandse cabaretier vandaag de dag, op de publieke omroep nota bene, verantwoording moet afleggen aan een stel gesubsidieerde Gestapo moslima's. Volgens mij is er dan iets heel erg krom.
precies maar zo denken die doekjes niet..quote:Op zaterdag 1 september 2007 07:55 schreef marcel-o het volgende:
haha echt mooi dit
die man met die baard die steeds in beeld komt vind k wel t mooistdie ergert zich rot
gewoon omdat ie zich wilt ergeren..
man met ergeren bereik je niks, heb je alleen jezelf maar mee.
Ja, want als er één groep luidruchtig en hysterisch is dan zijn het wel de Marokkaanse meisjes met hoofddoekjes..quote:Op zaterdag 1 september 2007 07:33 schreef Flashwin het volgende:
wel tenenkrommend trouwens, de manier van "interviewen" van die moslimas. Als ik zulke wijven hysterisch door elkaar wil horen schreeuwen neem ik wel het OV in Rotterdam
* helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:00 schreef remlof het volgende:
Teeuwen zegt ware woorden "in een vrije samenleving moet je een schil ontwikkelen om tegen kritiek te kunen" (ofzoiets). Mijn respect voor deze man is wederom toegenomen. En die meiden van Halal.... Tsja, te triest voor woorden. Die snappen de manier waarop onze samenleving werkt nog niet echt, helaas.
Nee, niet om tegen kritiek te kunnen, maar tegen beledigingen. Verwerpelijk standpunt! Iemand opzettelijk beledigen moet kunnen? Daar moet iemand maar een schild tegen opbouwen? Wat is dat voor omgekeerde wereld? Denk na voordat je iets zegt, is mijn standpunt. Er is een verschil tussen kritiek uiten en een persoon bewust beledigen en Hans Teeuwen doet vooral dat laatste en probeert enkel zijn eigen straatje schoon te vegen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:00 schreef remlof het volgende:
Teeuwen zegt ware woorden "in een vrije samenleving moet je een schil ontwikkelen om tegen kritiek te kunen" (ofzoiets).
Dat was toch te flauw voor woorden? Echt, als dat humor is, dan weet ik het ook niet meer. Nee, nog geen glimlachje kon er bij mij vanaf.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:34 schreef thaleia het volgende:
Ik moest vooral lachen om "in de mond nemen WHOEHOEHOEHAHAHAHAHA"
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JcCOktdsz-0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=vQXEIaRWmLI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:26 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
offtopic: Hoe voeg je zo'n filmpje in? Of kunnen alleen moderators dat
Oud zeikwijf, ga lekker terug naar je linkse vriendjesquote:Op zondag 2 september 2007 00:42 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat was toch te flauw voor woorden? Echt, als dat humor is, dan weet ik het ook niet meer. Nee, nog geen glimlachje kon er bij mij vanaf.
dat jij daar de energie voor hebt, johquote:Op zondag 2 september 2007 00:37 schreef floris.exe het volgende:
Hans Teeuwen is een kneus die alleen maar polariseert. Ook zijn optreden in betreffende fragment is weer beneden alle peil. Het gaat toch werkelijk nergens over? Of mag ik dat niet zeggen? Het is immers onze heilige Teeuwen.
Wat? Mag ik geen kritiek uiten op onze Hansiequote:Op zondag 2 september 2007 01:07 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Oud zeikwijf, ga lekker terug naar je linkse vriendjes
Mijn laatste beetjes energie gebruik ik bij voorkeur voor de goede zaak.quote:Op zondag 2 september 2007 01:10 schreef milagro het volgende:
[..]
dat jij daar de energie voor hebt, joh
Dit vind ik een hoogste beledigend standpunt. Denk toch eens na voordfat je zoiets meent te moeten schrijven! Wat hebben mensen zoals wij je aangedaan dat je ons zo kwetst? Je vorige post in dit draadje is ook al zo kwetsend.quote:Op zondag 2 september 2007 00:42 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat was toch te flauw voor woorden? Echt, als dat humor is, dan weet ik het ook niet meer. Nee, nog geen glimlachje kon er bij mij vanaf.
nou, ga dan nog ff door, dan zijn we weer van je af voor een poos, meneer zuurtjequote:Op zondag 2 september 2007 01:13 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Mijn laatste beetjes energie gebruik ik bij voorkeur voor de goede zaak.
Meneer zuurtje? Ik verbaas mij erover dat zoveel mensen het kennelijk zo normaal vinden dat je andere mensen voor geitenneukers uitmaakt en wat al niet meerquote:Op zondag 2 september 2007 01:14 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, ga dan nog ff door, dan zijn we weer van je af voor een poos, meneer zuurtje
Ja, drie jaar geleden ofzo was ie hip en nieuw. Toen vond ik hem ook al zielig, maar hij was tenminste hip en nieuw. Inmiddels is het een uitgekauwd verhaal. Graag weer kwaliteit terug: een nieuwe Toon Hermans bijvoorbeeld.quote:
Ik vond hem in 1996 al erg kwetsend. Maar gelukkkig heeft het publiek zich inmiddels tot nieuwe sterren als Claudia de Breij gewend. Het schijnt dat zij laatst nog een hele Gereformeerde gemeente op stelten heeft weten te zetten!quote:Op zondag 2 september 2007 01:18 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ja, drie jaar geleden ofzo was ie hip en nieuw. Toen vond ik hem ook al zielig, maar hij was tenminste hip en nieuw. Inmiddels is het een uitgekauwd verhaal. Graag weer kwaliteit terug: een nieuwe Toon Hermans bijvoorbeeld.
Claudia de Breij is ook niet iemand die ik serieus neem. Het zijn van die types die behoren bij de grote en volprezen oproerkraaiers van deze tijdquote:Op zondag 2 september 2007 01:22 schreef Herodus het volgende:
[..]
Ik vond hem in 1996 al erg kwetsend. Maar gelukkkig heeft het publiek zich inmiddels tot nieuwe sterren als Claudia de Breij gewend. Het schijnt dat zij laatst nog een hele Gereformeerde gemeente op stelten heeft weten te zetten!
ach, mensen die hun beledigingen aan anders en niet gelovigen hebben gebundeld in een zogenaamd heilig boek moeten echt niet gaan mekkeren over beledigingen aan hun eigen adres, dát is nu nog eens lachwekkend, en een schandalig gotspequote:Op zondag 2 september 2007 01:16 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Meneer zuurtje? Ik verbaas mij erover dat zoveel mensen het kennelijk zo normaal vinden dat je andere mensen voor geitenneukers uitmaakt en wat al niet meer. Waarom moet iedereen Hansie Teeuwen goed vinden? Het is een ordinaire oproerkraaier, niet meer en niet minder.
Hou die gedachte vast en denk dan dat de rest van Fok! zo over jou denkt. Dat moet toch iets van verwantschap betekenen?quote:Op zondag 2 september 2007 01:23 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Claudia de Breij is ook niet iemand die ik serieus neem.
Alleen cabaretiers mogen grote groepen mensen wegzetten?quote:Op zondag 2 september 2007 01:25 schreef milagro het volgende:
[..]
ach, mensen die hun beledigingen aan anders en niet gelovigen hebben gebundeld in een zogenaamd heilig boek moeten echt niet gaan mekkeren over beledigingen aan hun eigen adres, dát is nu nog eens lachwekkend, en een schandalig gotspe.
daar moeten ze nu eens bij stilstaan, dat de beledigdde bepaald wat beledigend is, betekent dus ook dat zij zelf niet bepalen of hun opvattingen en uitlatingen beledigend zijn, en ja dat zijn ze, naar anders denkenden, anders gelovigen en anders ' geaarden' toe.
je verschuilen achter gods woord om zo een hele groep mensen weg te zetten als zondig, de dood verdienend, een gruwel,, nee, dat is lekker makkelijk.
als ik zeg dat je moslims beter NIET tot vriend kan nemen, omdat ze niet deugen, is dat dan beledigend?
zeg je ja, lees dan de Koran eens , daar staat namelijke exact het omgekeerde, daar wordt moslims aangeraden anders of niet gelovigen NIET als vriend te nemen, niet er mee om te gaan, omdat ze immers niet deugen, en je op het slechte pad zullen brengen.
een moslim mag zich beledigd voelen door mijn uitlatingen, maar zij zullen mijn uitlatingen nooit maar dan ook nooit kunnen bepalen, ze leren beter incasseren zoals wij hun larie moeten leren incasseren en zolang het bij verbaal incasseren blijft, is er niets aan de hand.
zoals Hans Teeuwen terecht zei 'de grens ligt bij geweld' en laat dát nu net een grens zijn die toch vooral moslims in de wereld nog al eens overschrijden.
Oh ik vond het anders best grappigquote:Op zondag 2 september 2007 01:25 schreef floris.exe het volgende:
Neem bijvoorbeeld die sketch van Teeuwen over de Jostiband. Ha ha ha... wat is dat makkelijk scoren zeg, een stelletje geestelijk gehandicapten de grond in trappen. Getuigt dat van kwaliteit? Nee, het is laag en amateuristisch. Ik moet er toch niet aan denken om in een samenleving te moeten wonen, zoals onze Hansie die voorstaat.
Aaaah ja, het bekende 'maar zij doen het ook mammie'-argument. Je punt is begrijpelijk, maar niet gepast. Wij zouden als moderne westerse samenleving daarboven moeten staan, of het gewoon verbieden. Hetzelfde gedrag vertonen is een zwaktebod. En je kunt natuurlijk niet zo even een eeuwenlange religieuze traditie ombuigen naar de maatstaven van een maatschappelijke orde die pak hem beet nog maar 30 jaar bestaat.quote:Op zondag 2 september 2007 01:25 schreef milagro het volgende:
[..]
ach, mensen die hun beledigingen aan anders en niet gelovigen hebben gebundeld in een zogenaamd heilig boek moeten echt niet gaan mekkeren over beledigingen aan hun eigen adres, dát is nu nog eens lachwekkend, en een schandalig gotspe.
daar moeten ze nu eens bij stilstaan, dat de beledigdde bepaald wat beledigend is, betekent dus ook dat zij zelf niet bepalen of hun opvattingen en uitlatingen beledigend zijn, en ja dat zijn ze, naar anders denkenden, anders gelovigen en anders ' geaarden' toe.
je verschuilen achter gods woord om zo een hele groep mensen weg te zetten als zondig, de dood verdienend, een gruwel,, nee, dat is lekker makkelijk.
als ik zeg dat je moslims beter NIET tot vriend kan nemen, omdat ze niet deugen, is dat dan beledigend?
zeg je ja, lees dan de Koran eens , daar staat namelijke exact het omgekeerde, daar wordt moslims aangeraden anders of niet gelovigen NIET als vriend te nemen, niet er mee om te gaan, omdat ze immers niet deugen, en je op het slechte pad zullen brengen.
een moslim mag zich beledigd voelen door mijn uitlatingen, maar zij zullen mijn uitlatingen nooit maar dan ook nooit kunnen bepalen, ze leren beter incasseren zoals wij hun larie moeten leren incasseren en zolang het bij verbaal incasseren blijft, is er niets aan de hand.
zoals Hans Teeuwen terecht zei 'de grens ligt bij geweld' en laat dát nu net een grens zijn die toch vooral moslims in de wereld nog al eens overschrijden.
moet je niet naar bed, joh, het is na enen.quote:Op zondag 2 september 2007 01:22 schreef floris.exe het volgende:
Trouwens, milagro, ik vind het erg not done van jou om mij te pakken op mijn gezondheidsproblemen. Maar dat kun je misschien verwachten van Teeuwen-adepten.
blablablaquote:Op zondag 2 september 2007 01:28 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Aaaah ja, het bekende 'maar zij doen het ook mammie'-argument. Je punt is begrijpelijk, maar niet gepast. Wij zouden als moderne westerse samenleving daarboven moeten staan, of het gewoon verbieden. Hetzelfde gedrag vertonen is een zwaktebod. En je kunt natuurlijk niet zo even een eeuwenlange religieuze traditie ombuigen naar de maatstaven van een maatschappelijke orde die pak hem beet nog maar 30 jaar bestaat.
Dat zal best dat de rest van Fok! zo over mij denkt. So be it. Als je de waarheid niet wilt erkennen, dan kan ik daar niets aan doenquote:Op zondag 2 september 2007 01:27 schreef Herodus het volgende:
[..]
Hou die gedachte vast en denk dan dat de rest van Fok! zo over jou denkt. Dat moet toch iets van verwantschap betekenen?
Zolang jij maar niet het slachtoffer bent, of welquote:Op zondag 2 september 2007 01:28 schreef Thomass het volgende:
[..]
Oh ik vond het anders best grappig
Gewoon over d'r kinderen beginnen. Dan gaat ze altijd miepen en janken want dat gaat dan ineens te verquote:Op zondag 2 september 2007 01:22 schreef floris.exe het volgende:
Trouwens, milagro, ik vind het erg not done van jou om mij te pakken op mijn gezondheidsproblemen. Maar dat kun je misschien verwachten van Teeuwen-adepten.
Trollquote:
Oh een tweeduizend jaar oude traditie kan je niet zomaar ombuigen naar de huidige 'standaard' (volgens jou dan), maar iets wat de mens al doet sinds zij bestaat (namelijk anderen beledigen) wel?quote:Op zondag 2 september 2007 01:28 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Aaaah ja, het bekende 'maar zij doen het ook mammie'-argument. Je punt is begrijpelijk, maar niet gepast. Wij zouden als moderne westerse samenleving daarboven moeten staan, of het gewoon verbieden. Hetzelfde gedrag vertonen is een zwaktebod. En je kunt natuurlijk niet zo even een eeuwenlange religieuze traditie ombuigen naar de maatstaven van een maatschappelijke orde die pak hem beet nog maar 30 jaar bestaat.
Zo gaat dat dan, hèquote:Op zondag 2 september 2007 01:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Gewoon over d'r kinderen beginnen. Dan gaat ze altijd miepen en janken want dat gaat dan ineens te ver![]()
Nee, ik heb daar een schild voor ontwikkeldquote:Op zondag 2 september 2007 01:30 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Zolang jij maar niet het slachtoffer bent, of wel? Dan zou je zitten te huilen met je staart tussen de benen, nietwaar?
De beledigingen in boeken als de Bijbel en de Koran hebben een religieuze betekenis. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze daarom geaccepteerd moeten worden, maar je moet wel begrijpen dat ze van een andere orde zijn. Het is niet verkeerd om middels discussie en kritiek langzaam aan de gelovigen dat in te laten zien, maar doe dat dan niet op een manier zoals Hansie dat doet. Dat verergert de zaak juist.quote:Op zondag 2 september 2007 01:32 schreef Thomass het volgende:
[..]
Oh een tweeduizend jaar oude traditie kan je niet zomaar ombuigen naar de huidige 'standaard' (volgens jou dan), maar iets wat de mens al doet sinds zij bestaat (namelijk anderen beledigen) wel?
Ik denk niet dat dat schild stand houdt als jij met naam en toenaam op de nationale televisie volledig wordt afgebrand met een publiek dat het vervolgens in zijn broek doet van het lachen.quote:Op zondag 2 september 2007 01:33 schreef Thomass het volgende:
[..]
Nee, ik heb daar een schild voor ontwikkeld![]()
![]()
Ach, zo voorspelbaar is het leven. Sommige mensen denken het alleenrecht op kwetsen en beledigen te hebben. Komen ze thuis van een kermis waar het koud isquote:Op zondag 2 september 2007 01:33 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Zo gaat dat dan, hè? Eerst lachen, gieren en brullen wanneer andere mensen te kakken worden gezet en vervolgens gaan huilen als je zelf aan de beurt bent. Zie daar de pracht en praal van de vrijheid van beledigen
.
Dat kun je niet weten, en sterker nog ik zou me vereerd voelen als ik in een show van hans teeuwen genoemd zou worden o/, das toch juist vet of niet?quote:Op zondag 2 september 2007 01:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat schild stand houdt als jij met naam en toenaam op de nationale televisie volledig wordt afgebrand met een publiek dat het vervolgens in zijn broek doet van het lachen.
Dat zullen we nooit weten, totdat het daadwerkelijk gebeurt. Ik vrees dat Teeuwen geen verzoeknummertjes draait, maar ander zou ik zeggen: zullen we het eens uitproberen?quote:Op zondag 2 september 2007 01:38 schreef Thomass het volgende:
[..]
Dat kun je niet weten, en sterker nog ik zou me vereerd voelen als ik in een show van hans teeuwen genoemd zou worden o/, das toch juist vet of niet?
Weet je het doet er eigenlijk helemaal niet ter zake, het probleem was of je wel of niet mensen mocht beledigen. Een belediging is een uiting, een mening. Als je die uiting niet meer mag doen dan neem je een stukje van het recht op vrijheid van meningsuiting weg. En dat is een hellend vlak zegmaar.quote:Op zondag 2 september 2007 01:39 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat zullen we nooit weten, totdat het daadwerkelijk gebeurt. Ik vrees dat Teeuwen geen verzoeknummertjes draait, maar ander zou ik zeggen: zullen we het eens uitproberen?
Waarom een hellend vlak? Je kunt die grens heel duidelijk trekken. Waarom is het nodig om de vrijheid te hebben om te beledigen? Is dat één of andere pathologische fetish die bepaalde mensen kennelijk mòeten bevredigen, of wat?quote:Op zondag 2 september 2007 01:42 schreef Thomass het volgende:
[..]
Weet je het doet er eigenlijk helemaal niet ter zake, het probleem was of je wel of niet mensen mocht beledigen. Een belediging is een uiting, een mening. Als je die uiting niet meer mag doen dan neem je een stukje van het recht op vrijheid van meningsuiting weg. En dat is een hellend vlak zegmaar.
Nou omdat je het begrip belediging moet definieren natuurlijk, en doe dat maar eens =)quote:Op zondag 2 september 2007 01:44 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Waarom een hellend vlak? Je kunt die grens heel duidelijk trekken. Waarom is het nodig om de vrijheid te hebben om te beledigen? Is dat één of andere pathologische fetish die bepaalde mensen kennelijk mòeten bevredigen, of wat?
Je doet net alsof het een vaststaand feit is wanneer iets een belediging is en wanneer niet. Zoals Teeuwen terecht opmerkt: een belediging is voor veel mensen een waarheid die ze liever niet willen horen. Daarom de wedervraag: waarom vind jij dat de waarheid niet gezegd mag worden?quote:Op zondag 2 september 2007 01:44 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Waarom een hellend vlak? Je kunt die grens heel duidelijk trekken. Waarom is het nodig om de vrijheid te hebben om te beledigen? Is dat één of andere pathologische fetish die bepaalde mensen kennelijk mòeten bevredigen, of wat?
Afgaand op je berichten in dit topic vermoed ik dat jij sowieso niet vaak de lol van dingen inzietquote:Op zondag 2 september 2007 00:42 schreef floris.exe het volgende:
Natuurlijk heeft hij daarin gelijk, maar dat kan ook op een normale toon. En bovendien zijn er zoveel mensen die dat weten en reeds hebben uitgesproken. Laten we niet net doen alsof Teeuwen hier een nieuw inzicht presenteert aan de wereldquote:Op zondag 2 september 2007 01:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Teeuwen heeft natuurlijk gelijk als hij zegt dat religie een vorm van macht in zich meedraagt, en dat macht geridiculiseerd moet kunnen worden in een vrije samenleving. Beetje flauw om dan vervolgens terug te slaan met het argument dat hij niet grappig is.
Dat kan natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat hij in dit fragment een raak punt aansnijdt. Macht moet geridiculiseerd kunnen worden om te voorkomen dat er enge dingen ontstaan. Ook, of zelfs juist, als dat veel tegenstand opwekt.
Daarom is Wilders zo kwaad als hij een fascist wordt genoemd?quote:Op zondag 2 september 2007 01:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Zoals Teeuwen terecht opmerkt: een belediging is voor veel mensen een waarheid die ze liever niet willen horen. Daarom de wedervraag: waarom vind jij dat de waarheid niet gezegd mag worden?
Tja, ik vind er ook geen drol aan als iemand op een podium net doet of ie de koningin in d'r kont neukt. Dus wat dat betreft zijn we het eens. Het ging alleen om de vraag of je de vrijheid hebt om dat te doen.quote:Op zondag 2 september 2007 01:45 schreef SCH het volgende:
Het is toch ook geen enkel punt om macht te ridiculiseren. Maar ik vind wel dat je dan mag verwachten dat het origineel en grappig gebeurt. Vrijheid van meningsuiting is een recht maar ik vind het wel een plicht om daar een beetje zorgvuldig mee om te gaan. Die vrijheid is erg aan inflatie onderhevig is mijn beSCHeiden mening.
Waarom ben ik vasthoudend zuur? Zolang andere mensen worden beledigd moet het allemaal maar kunnen? Wat is dat voor een mentaliteit? En als ik er dan niet om kan lachen, dan ben ik zuur? Tjonge jonge, en dan met zijn allen maar zitten janken wanneer we worden geterroriseerd door bepaalde groeperingen. Tja, oorzaak/gevolg...quote:Op zondag 2 september 2007 01:46 schreef thaleia het volgende:
[..]
Afgaand op je berichten in dit topic vermoed ik dat jij sowieso niet vaak de lol van dingen inzietZo vasthoudend zuur als hier heb ik het nog zelden gezien op dit forum.
Oh zeker, die vrijheid is er. Maar misschien moeten we elkaar soms weer iets meer aanspreken op hoe we met die vrijheid omgaan.quote:Op zondag 2 september 2007 01:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, ik vind er ook geen drol aan als iemand op een podium net doet of ie de koningin in d'r kont neukt. Dus wat dat betreft zijn we het eens. Het ging alleen om de vraag of je de vrijheid hebt om dat te doen.
Jepquote:Op zondag 2 september 2007 01:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom is Wilders zo kwaad als hij een fascist wordt genoemd?
Je kunt in ieder geval al wel heel veel zaken afvangen, zoals iemand een geitenneuker noemen. Ik bedoel, bestialiteit komt onder alle gelederen van de samenleving voor. Iemand een geitenneuker noemen met de suggestie dat dat onlosmakelijk verbonden is met het zijn van een moslim is totaal op niets gebaseerd en derhalve onnodig kwetsend.quote:Op zondag 2 september 2007 01:46 schreef Thomass het volgende:
[..]
Nou omdat je het begrip belediging moet definieren natuurlijk, en doe dat maar eens =)
In beide opmerkingen ga ik helemaal mee.quote:Op zondag 2 september 2007 01:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
JepGrappig genoeg denk ik dat veel Teeuwen-fans hier dan van de daken schreeuwen dat dat soort opmerkingen echt niet kunnen. Maar dat is weer een ander verhaal...
Ik proefde hier alleen een paar keer de neiging om de vrijheid om je mening te geven te beperken op het moment dat die mening voor anderen beledigend wordt. Ik ben daar zwaar op tegen.
Nee, het feit dat je hier al dertig posts over bezig bent noem ik zuur. Meld gewoon je mening en laat het daarna gaan, johquote:Op zondag 2 september 2007 01:48 schreef floris.exe het volgende:
En als ik er dan niet om kan lachen, dan ben ik zuur?
Eens. Voor mijn gevoel gebeurt dat ook continu. Maar dan alsjeblieft wel een stuk beter dan de meiden van Halal. Als je vind dat iets niet moet kunnen zou je tenminste de moeite kunnen nemen om wat argumenten te verzinnen en een goede discussie aan te gaan.quote:Op zondag 2 september 2007 01:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh zeker, die vrijheid is er. Maar misschien moeten we elkaar soms weer iets meer aanspreken op hoe we met die vrijheid omgaan.
Pure onzin... beledigingen hebben vaak te maken met meningen. Niet altijd, maar vaak wel. Als ik mevrouw X een enorme rotkop vind hebben, dan voel ik echt niet de behoefte om dat uit te spreken hoor. Waarom zou ik die, in mijn ogen, waarheid wereldkundig moeten maken?quote:Op zondag 2 september 2007 01:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je doet net alsof het een vaststaand feit is wanneer iets een belediging is en wanneer niet. Zoals Teeuwen terecht opmerkt: een belediging is voor veel mensen een waarheid die ze liever niet willen horen. Daarom de wedervraag: waarom vind jij dat de waarheid niet gezegd mag worden?
Er is hier gewoon een discussie ontstaan en ik draag mijn steentje daar aan bijquote:Op zondag 2 september 2007 01:51 schreef thaleia het volgende:
[..]
Nee, het feit dat je hier al dertig posts over bezig bent noem ik zuur. Meld gewoon je mening en laat het daarna gaan, johDe meningen zijn verdeeld, jij hebt de jouwe, een ander een andere.
Dat hoeft ook helemaal niet. Ik zou je er zelfs om prijzen als je dat niet doet. Dat neemt niet weg dat je, zodra je op een podium stapt, een grote vrijheid hebt om het wél te doen. Ik zou er denk ik niet al te hard om lachen, maar dat is een tweede.quote:Op zondag 2 september 2007 01:52 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Pure onzin... beledigingen hebben vaak te maken met meningen. Niet altijd, maar vaak wel. Als ik mevrouw X een enorme rotkop vind hebben, dan voel ik echt niet de behoefte om dat uit te spreken hoor. Waarom zou ik die, in mijn ogen, waarheid wereldkundig moeten maken?
Dat iemand verbaal superieur is maakt niet dat iemands argumenten en standpunten superieur zijn. Maar ik weet dat het in de praktijk doorgaans anders werkt.quote:Op zondag 2 september 2007 01:52 schreef Xennia het volgende:
Leuk fragment. Teeuwen is verbaal duidelijk superieur
Dat hoef je niet te doen, je mag het echter wel. Het is in ieder geval niet ernstig genoeg om het te verbieden mijns insziensquote:Op zondag 2 september 2007 01:52 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Pure onzin... beledigingen hebben vaak te maken met meningen. Niet altijd, maar vaak wel. Als ik mevrouw X een enorme rotkop vind hebben, dan voel ik echt niet de behoefte om dat uit te spreken hoor. Waarom zou ik die, in mijn ogen, waarheid wereldkundig moeten maken?
Oh? En waarom heb je die vrijheid dan opeens wel? Zal ik anders altijd een klein stoofje meenemen, zodat ik overal, waar ik ook ben, voor mijzelf snel en eenvoudig een podiumpje kan realiseren waar ik dan op kan gaan staan om toch mijn beledigende opmerkingen te kunnen plaatsen? De omgekeerde wereld, ik zeg het nog maar weer eens.quote:Op zondag 2 september 2007 01:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat hoeft ook helemaal niet. Ik zou je er zelfs om prijzen als je dat niet doet. Dat neemt niet weg dat je, zodra je op een podium stapt, een grote vrijheid hebt om het wél te doen. Ik zou er denk ik niet al te hard om lachen, maar dat is een tweede.
Zegt hij dat dan?quote:Op zondag 2 september 2007 01:55 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat iemand verbaal superieur is maakt niet dat iemands argumenten en standpunten superieur zijn. Maar ik weet dat het in de praktijk doorgaans anders werkt.
Kun jij dat bepalen voor die vrouw? Wie ben jij om de ernst van iets dergelijks te bepalen voor het slachtoffer?quote:Op zondag 2 september 2007 01:55 schreef Thomass het volgende:
[..]
Dat hoef je niet te doen, je mag het echter wel. Het is in ieder geval niet ernstig genoeg om het te verbieden mijns insziens
Nee, ik zeg hetquote:Op zondag 2 september 2007 01:57 schreef Xennia het volgende:
[..]
Zegt hij dat dan?
De man houdt gewoon van spot en zelfspot.
Knap staaltje polariserenquote:Op zondag 2 september 2007 01:58 schreef floris.exe het volgende:
fascist!
quote:Op zondag 2 september 2007 01:58 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Kun jij dat bepalen voor die vrouw? Wie ben jij om de ernst van iets dergelijks te bepalen voor het slachtoffer? Fascist!
Nee, je ziet goed dat je net te laat je bericht wijzigde...quote:Op zondag 2 september 2007 02:01 schreef floris.exe het volgende:
[..]Zie ik het nu goed? Leg jij mij woorden in de mond om mij onderuit te halen?
Dat kan 99,9% juist niet. En anders zou ik daar graag een bron van willen zien. Nogmaals de omgekeerde wereld. Jij houdt je beledigende opmerkingen gewoon voor je, punt uit. Dat is logischer, dan dat je maar in het rond zit te beledigen en je slachtoffers de bewijslast voor hun schade oplegt. Jij bent niet in de positie te bepalen wat voor een ander wel en niet kwetsend is. Snotneus.quote:Op zondag 2 september 2007 02:02 schreef Thomass het volgende:
[..]
![]()
99,9% van de volwassen vrouwen kan echt wel tegen een opmerking over haar uiterlijk hoor. Wat ik bedoelde is dat het niet dusdanig kwetsend is dat het verboden zou moeten worden. Kneus
quote:Op zondag 2 september 2007 02:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee, je ziet goed dat je net te laat je bericht wijzigde...![]()
quote:Op zondag 2 september 2007 02:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee, je ziet goed dat je net te laat je bericht wijzigde...![]()
En wie is wel in die positie dan? Jij? Het slachtoffer?quote:Op zondag 2 september 2007 02:04 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Jij bent niet in de positie te bepalen wat voor een ander wel en niet kwetsend is. Snotneus.
Ik heb je post history eens doorgespit en je zeikt op alles en iedereen. Typisch gevalletje van geen vrienden en de hele dag fokkenquote:Op zondag 2 september 2007 01:13 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Wat? Mag ik geen kritiek uiten op onze Hansie? Mag Hansie alles zeggen, maar zijn opponenten niet? Gaan we met twee maten meten?
Ah volgens mij zit je ons gewoon op te naaien, zo lomp als jij bent kan gewoon echt nietquote:Op zondag 2 september 2007 02:04 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat kan 99,9% juist niet. En anders zou ik daar graag een bron van willen zien. Nogmaals de omgekeerde wereld. Jij houdt je beledigende opmerkingen gewoon voor je, punt uit. Dat is logischer, dan dat je maar in het rond zit te beledigen en je slachtoffers de bewijslast voor hun schade oplegt. Jij bent niet in de positie te bepalen wat voor een ander wel en niet kwetsend is. Snotneus.
Hans Teeuwen een kunstenaar? Een amateur is hij. Natuurlijk, we moeten een hellend vlak voorkomen, maar zoals ik al zei, is er in ieder geval een verzamelijk aan te leggen met beledigingen die objectief meetbaar zijn. Zoals: "je bent een kankerhoer."quote:Op zondag 2 september 2007 02:05 schreef Hephaistos. het volgende:
En over die vrijheid: het is mij liever dat er af en toe iemand zich beledigd voelt door een kunstenaar, dan dat door de 'slachtoffers' zelf bepaald wordt hoe ver diegene mag gaan. Dan glijden we namelijk verdomd snel naar een hellend vlak waar alles een belediging is zodra het het 'slachtoffer' niet aanstaat.
in dit topic heb jij anders ook een paar uitspraken gedaan die hans en claudia ook als beledigend kunnen opvatten.quote:Op zondag 2 september 2007 02:04 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat kan 99,9% juist niet. En anders zou ik daar graag een bron van willen zien. Nogmaals de omgekeerde wereld. Jij houdt je beledigende opmerkingen gewoon voor je, punt uit. Dat is logischer, dan dat je maar in het rond zit te beledigen en je slachtoffers de bewijslast voor hun schade oplegt. Jij bent niet in de positie te bepalen wat voor een ander wel en niet kwetsend is. Snotneus.
En toch mag iedereen zijn mening uiten. Prachtig land.quote:Op zondag 2 september 2007 02:07 schreef floris.exe het volgende:
En het is ook weer zo typisch Nederlands, hè. Dat onbeschofte, dat onaangepaste zeg maar. Dat is kenmerken voor de Nederlanders. Door de rest van de wereld worden we of uitgelachen of uitgekotst en maar blijven volhouden dat wij weten hoe het moet
. We weten niets!
Ik zeik nooit. Ik houd de mensen een spiegel voor en probeer hun ogen te openen. Ik heb voldoende vrienden en post niet de gehele dat door. Dus die toevoeging van je slaat nergens op.quote:Op zondag 2 september 2007 02:07 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Ik heb je post history eens doorgespit en je zeikt op alles en iedereen. Typisch gevalletje van geen vrienden en de hele dag fokken
Hansie Teeeeuwen ai ai ai ai
dan wel een amateur die veel mensen aan het lachen maakt.quote:Op zondag 2 september 2007 02:08 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Hans Teeuwen een kunstenaar? Een amateur is hij. Natuurlijk, we moeten een hellend vlak voorkomen, maar zoals ik al zei, is er in ieder geval een verzamelijk aan te leggen met beledigingen die objectief meetbaar zijn. Zoals: "je bent een kankerhoer."
quote:Op zondag 2 september 2007 02:08 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ah volgens mij zit je ons gewoon op te naaien, zo lomp als jij bent kan gewoon echt niet. Ik reageer nu nog ff inhoudelijk anders denk je misschien dat je 'gewonnen' hebt
.
Schelden doet geen pijn, doet het dat wel dan volg je maar een weerbaarheids/sociale vaardigheidscursus![]()
Weerbaarheid is daar onderdeel van jaquote:Op zondag 2 september 2007 02:11 schreef floris.exe het volgende:
[..]Het moet niet gekker worden
! Beledigen is sinds kort een onderdeel van sociale vaardigheid? Nou ja, het verbaast mij ook allemaal niets meer
.
Over de ruggen van anderen, ja. Dat is wel een belangrijk gegeven. Toon Hermans maakte ook veel mensen aan het lachen, maar nooit over de rug van een ander... nooit.quote:Op zondag 2 september 2007 02:10 schreef wootahH het volgende:
[..]
dan wel een amateur die veel mensen aan het lachen maakt.
Jij bent zeker ook zo iemand die vindt dat een vrouw die wordt verkracht daar zelf op de één of andere manier schuldig aan is?quote:Op zondag 2 september 2007 02:11 schreef Thomass het volgende:
[..]
Weerbaarheid is daar onderdeel van ja
Dat mag in andere westerse landen ook hoor, alleen kennen ze daar ook nog zoiets als fatsoen.quote:Op zondag 2 september 2007 02:09 schreef Xennia het volgende:
[..]
En toch mag iedereen zijn mening uiten. Prachtig land.
Deze opmerking slaat nergens op.quote:Op zondag 2 september 2007 02:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus het gezin floris.exe loopt ook in een soepjurk en kopvod omdat het in een dom oud boek zo staat?
quote:Op zondag 2 september 2007 02:12 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Jij bent zeker ook zo iemand die vindt dat een vrouw die wordt verkracht daar zelf op de één of andere manier schuldig aan is?
Humor gaat áltijd over de rug van iemand anders. Grappen die niet kwetsen zijn eenvoudigweg niet leuk.quote:Op zondag 2 september 2007 02:12 schreef floris.exe het volgende:
Over de ruggen van anderen, ja. Dat is wel een belangrijk gegeven. Toon Hermans maakte ook veel mensen aan het lachen, maar nooit over de rug van een ander... nooit.
"De grens ligt bij geweld."quote:Op zondag 2 september 2007 02:16 schreef Thomass het volgende:
Een beetje een kromme vergelijking vind je ook niet? Verkrachting vergelijken met een belediging.
Oh? En ga jij dat nu voor ons allemaal bepalen? Je hebt wel iets van een dictator in je geloof ik. Naar mijn idee klopt de vergelijking best. Maar dat je er geen concreet antwoord op geeft, zet wel te denken nu.quote:Op zondag 2 september 2007 02:16 schreef Thomass het volgende:
[..]
Een beetje een kromme vergelijking vind je ook niet? Verkrachting vergelijken met een belediging.
wacht maar tot hij die vrucht belachelijk gaat maken. dan lig je gewoon weer in een deuk hoor.quote:Op zondag 2 september 2007 02:16 schreef broer het volgende:
[..]
Humor gaat áltijd over de rug van iemand anders. Grappen die niet kwetsen zijn eenvoudigweg niet leuk.
Kijk, en daar schort het dus aan. Goede humor heeft deels te maken met intelligentie. Andere mensen beledigen is geen humor. Dat is in de ogen van sommigen grappig ja, maar humor is het nietquote:Op zondag 2 september 2007 02:16 schreef broer het volgende:
[..]
Humor gaat áltijd over de rug van iemand anders. Grappen die niet kwetsen zijn eenvoudigweg niet leuk.
Laten we het dan ook eens over de definitie van geweld hebben. Hoe kunnen we dat definieren? Wie bepaalt die definitie?quote:
Ik vind bepalen of ik iemand wel of niet een geitenneuker mag noemen pas getuigen van dictatoriale trekjes.quote:Op zondag 2 september 2007 02:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Oh? En ga jij dat nu voor ons allemaal bepalen? Je hebt wel iets van een dictator in je geloof ik. Naar mijn idee klopt de vergelijking best. Maar dat je er geen concreet antwoord op geeft, zet wel te denken nu.
Denk jij dat die Hallal-meiden liever verkracht dan beledigd worden dan?quote:Op zondag 2 september 2007 02:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Oh? En ga jij dat nu voor ons allemaal bepalen? Je hebt wel iets van een dictator in je geloof ik. Naar mijn idee klopt de vergelijking best. Maar dat je er geen concreet antwoord op geeft, zet wel te denken nu.
Is dat nodig dan? Als Pietje een geit neukt, dan mag je hem geitenneuker noemen. Dat is immers een objectieve constatering. Iemand een geitenneuker noemen omdat je geen argumenten hebt en diegene toch graag onderuit haalt, dat is iets dat niet getolereerd hoeft te worden, nee.quote:Op zondag 2 september 2007 02:19 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ik vind bepalen of ik iemand wel of niet een geitenneuker mag noemen pas getuigen van dictatoriale trekjes.
En dan is het opeens weer zoals jij het wilt zienquote:Op zondag 2 september 2007 02:19 schreef Thomass het volgende:
Geen concreet antwoord? Jij insinueert dat ik vind dat het aan de vrouwen zelf ligt als ze verkracht wordt, daar hoef ik niet serieus op in te gaan
Ik constateer dat ik te maken heb met een randdebiel. Dat mag toch of niet? Mooi. Nu ga je zelf trouwens ergens niet concreet op in maar verlaag je jezelf tot de persoonlijke aanvalquote:Op zondag 2 september 2007 02:22 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Is dat nodig dan? Als Pietje een geit neukt, dan mag je hem geitenneuker noemen. Dat is immers een objectieve constatering. Iemand een geitenneuker noemen omdat je geen argumenten hebt en diegene toch graag onderuit haalt, dat is iets dat niet getolereerd hoeft te worden, nee.
[..]
En dan is het opeens weer zoals jij het wilt zien. Nou ja, het is ook wel waar denk ik: zalig zijn de simpelen van geest.
Mensen beledigen is niet per definitie humor, nee. Daar heb je helemaal gelijk in, inderdaad. Maar een goede grap kwetst wel. Een goede grap geeft namelijk een draai aan de waarheid en die is voor het onderwerp nu eenmaal niet helemaal gewenst en dus kwetsend.quote:Op zondag 2 september 2007 02:18 schreef floris.exe het volgende:
Kijk, en daar schort het dus aan. Goede humor heeft deels te maken met intelligentie. Andere mensen beledigen is geen humor. Dat is in de ogen van sommigen grappig ja, maar humor is het niet.
het standpunt van sch en floris zijn niet meer dan een zwakke afspiegeling van de religieuze irrationaliteit van de gelovge mensen die in de studio zaten.quote:Op zondag 2 september 2007 02:30 schreef bleiblei het volgende:
Ik kan kort zijn in mijn reactie op jouw post: jij hebt kennelijk niet goed begrepen hoe de argumentatieleer in elkaar zit. Als je niet begrijpt dat het verwerpelijk is om uit te gaan van de norm dat beledigen mag en dat het slachtoffer zich dan maar moet gaan weren met behulp van argumenten, dan zit er een steekje bij je los. En ik begrijp al helemaal niet wat de linke politieke orientatie hiermee van doen heeft. Of haal je er maar wat bij om je punt kracht bij te zetten. Want ja, dat ligt lekker in het gehoor bij het volk, nietwaar? Kankeren op linksquote:Op zondag 2 september 2007 02:30 schreef bleiblei het volgende:
Het standpunt van SCH en Floris.exe vind ik echter uitermate zwak. Het lijkt erop dat de heren er puur en alleen op uit zijn om te schoppen tegen de meute vanuit een zeer links oogpunt. Dit is ten eerste enorm sneu en onvolwassen (lees puberaal) en ten tweede.... Als je geen goede argumenten hebt bijzonder kansloos. Kortom... Kom asjeblieft met goede argumenten ipv. je kansloos vast te lullen. En verbaas me met je standpunten.
je pint je teveel vast op teeuwen, heb je het hele programma gezien?quote:Op zondag 2 september 2007 02:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik kan kort zijn in mijn reactie op jouw post: jij hebt kennelijk niet goed begrepen hoe de argumentatieleer in elkaar zit. Als je niet begrijpt dat het verwerpelijk is om uit te gaan van de norm dat beledigen mag en dat het slachtoffer zich dan maar moet gaan weren met behulp van argumenten, dan zit er een steekje bij je los. En ik begrijp al helemaal niet wat de linke politieke orientatie hiermee van doen heeft. Of haal je er maar wat bij om je punt kracht bij te zetten. Want ja, dat ligt lekker in het gehoor bij het volk, nietwaar? Kankeren op links.
Ik kanker niet op links. Ik kanker op mensen met enorm bagger argumenten.quote:Op zondag 2 september 2007 02:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik kan kort zijn in mijn reactie op jouw post: jij hebt kennelijk niet goed begrepen hoe de argumentatieleer in elkaar zit. Als je niet begrijpt dat het verwerpelijk is om uit te gaan van de norm dat beledigen mag en dat het slachtoffer zich dan maar moet gaan weren met behulp van argumenten, dan zit er een steekje bij je los. En ik begrijp al helemaal niet wat de linke politieke orientatie hiermee van doen heeft. Of haal je er maar wat bij om je punt kracht bij te zetten. Want ja, dat ligt lekker in het gehoor bij het volk, nietwaar? Kankeren op links.
Gebeurt dat niet al dan?quote:Op zondag 2 september 2007 02:38 schreef floris.exe het volgende:
Goed dan, laten we de zaak eens omdraaien. Wat zal er gebeuren met onze samenleving wanneer iedereen te pas en te onpas anderen ongestraft mag beledigen. En of dat nu gaat om iemand's rode haar, iemand's handicap of ernstige ziekte maakt dan allemaal geen bal uit. Hoe lang denk je dat zo'n samenleving stand houdt?
Het zinnetje "Argumentatieleer? Val doodquote:Op zondag 2 september 2007 02:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik kanker niet op links. Ik kanker op mensen met enorm bagger argumenten.
Argumentatieleer? Val dood.
Kom maar met goede punten ipv. te vervallen in simpel links rechts over de drempel en nog een hobbel gezwam. Blijf bij je punt en lul der niet om heen. Het is duidelijk dat je iets goed probeert te praten vanuit een politieke visie op een probleem. Dat heeft enorm veel te maken met linkse politieke orientatie. Of niet?
Wat dan?quote:Op zondag 2 september 2007 02:39 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Het zinnetje "Argumentatieleer? Val dood." zegt eigenlijk al genoeg.
Dat je geen snars begrijpt van argumentatieleer en er dan nog zo laconiek over doet ook. Dat is zoiets als zeggen "de Bijbel is een sprookjesboek," waarop iemand vervolgens vraagt "heb je de Bijbels wel eens gelezen?" en diegene dan reageert "de Bijbel lezenquote:
Lang.quote:Op zondag 2 september 2007 02:38 schreef floris.exe het volgende:
Goed dan, laten we de zaak eens omdraaien. Wat zal er gebeuren met onze samenleving wanneer iedereen te pas en te onpas anderen ongestraft mag beledigen. En of dat nu gaat om iemand's rode haar, iemand's handicap of ernstige ziekte maakt dan allemaal geen bal uit. Hoe lang denk je dat zo'n samenleving stand houdt?
ja maar dat zei jij ook toen jij het in dit topic opperde, als eerste. doe niet zo wijs man, de uitzending was een duidelijk signaal dat nederland helemaal niet toe is aan religieuze maatschappelijke dogma's. de angst dat je sommige dingen niet meer kan zeggen of je moet het met je dood bekopen.quote:Op zondag 2 september 2007 02:39 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Het zinnetje "Argumentatieleer? Val dood." zegt eigenlijk al genoeg.
Deze topic gaat toch ook over het fragment met Hans Teeuwenquote:Op zondag 2 september 2007 02:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je pint je teveel vast op teeuwen, heb je het hele programma gezien?
Nee, niet lang, want veel mensen zijn het met dat principe niet eens en uiteindelijk krijg je dan een ontwrichting. Dat gaat onvermijdelijk gebeuren. Laten we lekker olie op het vuur gooien tegen die moslims, want dat is zo grappig. Denk je nu werkelijk dat de emmer nooit vol zal lopen? En waar zijn we dan, wanneer dat gebeurt?quote:Op zondag 2 september 2007 02:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Lang.
Hebben ze je vroeger nooit geleerd dat "schelden geen zeer" doet?
Het is al eerder gezegd door anderen, maar ik haal nog even een "wijsheid van Urbanus" aan:
Ieder mens heeft het recht om belachelijk gemaakt te worden.
Dat is altijd al zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Een volkomen vrijheid van meningsuiting is een utopische wens.quote:Op zondag 2 september 2007 02:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja maar dat zei het ook toen jij het in dit topic opperde, als eerste. doe niet zo wijs man, de uitzending was een duidelijk signaal dat nederland helemaal niet toe is aan religieuze maatschappelijke dogma's. de angst dat je sommige dingen niet meer kan zeggen of je moet het met je dood bekopen.
Okee... Klinkt logisch...quote:Op zondag 2 september 2007 02:41 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat je geen snars begrijpt van argumentatieleer en er dan nog zo laconiek over doet ook. Dat is zoiets als zeggen "de Bijbel is een sprookjesboek," waarop iemand vervolgens vraagt "heb je de Bijbels wel eens gelezen?" en diegene dan reageert "de Bijbel lezen?" Dat is gewoonweg dom
.
quote:Als je niet begrijpt dat het verwerpelijk is om uit te gaan van de norm dat beledigen mag en dat het slachtoffer zich dan maar moet gaan weren met behulp van argumenten, dan zit er een steekje bij je los.
Er werd bar weinig betoogd of bewezen.quote:1 hetgeen men stelt om op grond daarvan een conclusie te trekken, iets te betogen of te bewijzen => bewijsgrond
Dat kan - in het geval dat wat jij schetst waarheid wordt - twee kanten op. Ofwel lopen de moslims NL onder de voet ofwel schoppen de Nederlanders alle moslims het land uit.quote:Op zondag 2 september 2007 02:44 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nee, niet lang, want veel mensen zijn het met dat principe niet eens en uiteindelijk krijg je dan een ontwrichting. Dat gaat onvermijdelijk gebeuren. Laten we lekker olie op het vuur gooien tegen die moslims, want dat is zo grappig. Denk je nu werkelijk dat de emmer nooit vol zal lopen? En waar zijn we dan, wanneer dat gebeurt?
Omdat je het niet kùnt bewijzen. Hoe moeten zij bewijzen dat het beledigend voor ze is dat ze worden vergeleken met geitenneukers? Waarom moeten ze dat uberhaupt bewijzen? Dààr zit het probleem.quote:Op zondag 2 september 2007 02:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Okee... Klinkt logisch...
Maar dan mag je voor mij simpele boer in ABN vertellen wat je hiermee bedoelt:
[..]
Voorzover ik het fragment heb gezien hebben de dames niet erg goed verweerd met behulp van argumenten.
[..]
Er werd bar weinig betoogd of bewezen.
En als de dames net als heel Nederland zich niet druk gemaakt hadden om dat ene zinnetje (mij was het namelijk niet eens opgevallen) was er niets aan de hand geweest en waren ze niet zo snoeihard door de mand gevallenquote:Op zondag 2 september 2007 02:45 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Een volkomen vrijheid van meningsuiting is een utopische wens.
Werden ze vergeleken met geitenneukers? Niet dat ik weet. Er werd verteld dat ze hem moesten pijpen. That's all. Iets heel anders... Zijn alle Nederlandse vrouwen hoeren?quote:Op zondag 2 september 2007 02:47 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Omdat je het niet kùnt bewijzen. Hoe moeten zij bewijzen dat het beledigend voor ze is dat ze worden vergeleken met geitenneukers? Waarom moeten ze dat uberhaupt bewijzen? Dààr zit het probleem.
Goed, we schoppen alle moslims Nederland uit en dan? Denk je dat je dan veilig bent? Op mondiaal niveau is de spanning tussen de twee werelden nog veel erger. Nederland zal een eenvoudig doelwit zijn.quote:Op zondag 2 september 2007 02:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat kan - in het geval dat wat jij schetst waarheid wordt - twee kanten op. Ofwel lopen de moslims NL onder de voet ofwel schoppen de Nederlanders alle moslims het land uit.
die angst dus. dat het nooit op zal houden totdat....quote:Op zondag 2 september 2007 02:49 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Goed, we schoppen alle moslims Nederland uit en dan? Denk je dat je dan veilig bent? Op mondiaal niveau is de spanning tussen de twee werelden nog veel erger. Nederland zal een eenvoudig doelwit zijn.
Draag je soms een groene, ietwat strakke, groene broek?quote:Op zondag 2 september 2007 02:51 schreef floris.exe het volgende:
Goed, bij deze dan.
Ik voorspel dat als we op deze toer doorgaan, het slechts voor ons allen afloopt. Ik geloof dat met heel mijn hart en verstand.
En als het zover is, kom dan niet uithuilen bij mij, want ik had je gewaarschuwd.
Nee... Dat is te zwart/wit... Er is namelijk altijd een grijs.quote:Op zondag 2 september 2007 02:49 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Goed, we schoppen alle moslims Nederland uit en dan? Denk je dat je dan veilig bent? Op mondiaal niveau is de spanning tussen de twee werelden nog veel erger. Nederland zal een eenvoudig doelwit zijn.
Als een Marokkaanse onverlaat op straat tegen een Nederlandse vrouw zegt of ze hem wil pijpen of aan hem haar kut wil laten zien, dan valt elke rechtschapen Nederlander -terecht- over hem heen. De hoogste boom in met hem.quote:Op zondag 2 september 2007 02:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Werden ze vergeleken met geitenneukers? Niet dat ik weet. Er werd verteld dat ze hem moesten pijpen. That's all. Iets heel anders... Zijn alle Nederlandse vrouwen hoeren?
Ik denk niet dat floris dat snapt.quote:Op zondag 2 september 2007 02:52 schreef Thomass het volgende:
[..]
Draag je soms een groene, ietwat strakke, groene broek?![]()
quote:Op zondag 2 september 2007 02:52 schreef Thomass het volgende:
[..]
Draag je soms een groene, ietwat strakke, groene broek?![]()
Denk na! Het betreffen vooral ook moslims die hier gewoon geboren zijn hoor. En wat is dan die Nederlandse samenleving volgens jou? Die is zo verdeeld als wat hoor. Er kunnen ook veel van origine Nederlanders zich niet vinden in dat anti-moslimisme. Moeten die voor het gemak dan ook maar het land uit?quote:Op zondag 2 september 2007 02:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee... Dat is te zwart/wit... Er is namelijk altijd een grijs.
Wat ik me echter blijf afvragen is, er zijn blijkbaar enorm veel personen in dit land die zich niet kunnen vinden in de Nederlandse manier van denken, de Nederlandse wet en de Nederlandse maatschappij. Helemaal geen probleem mee.... Mits het binnenshuis is. Als je er buitenshuis aan ergert. What the fuck doe je dan hier? Kan je dan niet beter naar een land gaan waar je je buitenshuis op je gemak voelt? Waar de normen en waarden wel passen bij jouw beeld van leven?
Dat geloof ik ook. Dat is nu al het geval. Ik vind ook dat wij Nederlanders te tolerant zijn. Als er iemand discriminasie roept staat de overheid op z'n achterbenen en wordt er vanalles geregeld. Als we terug gaan naar een land waar iedereen zich thuis voelt. Op zijn gemak voelt. Of hij nu bruin, roze, paars of groen is. Gaat het helemaal perfect.quote:Op zondag 2 september 2007 02:51 schreef floris.exe het volgende:
Goed, bij deze dan.
Ik voorspel dat als we op deze toer doorgaan, het slechts voor ons allen afloopt. Ik geloof dat met heel mijn hart en verstand.
En als het zover is, kom dan niet uithuilen bij mij, want ik had je gewaarschuwd.
Men is selectief als men daarmee kan voorkomen zelf het doelwit van spot te worden. Het is zo ontzettend triest.quote:Op zondag 2 september 2007 02:53 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als een Marokkaanse onverlaat op straat tegen een Nederlandse vrouw zegt of ze hem wil pijpen of aan hem haar kut wil laten zien, dan valt elke rechtschapen Nederlander -terecht- over hem heen. De hoogste boom in met hem.
Maar waarom die selectiviteit en hypocrisie als het om meiden met een hoofddoek gaat?
Dan vinden gasten zoals jij het ineens grappig, geweldig en moet kunnen.
Je gebruikt het woord mag. Dat is het juiste woord. Het zou toegestaan moeten zijn iemand te mogen beledigen. Zou jij iedere gehandicapte gaan beledigen? Zou jij iedereen met rood haar voor gek gaan zetten? Neen. Waarom denk jij dat ieder ander dat wel gaat doen? Waarop baseer je deze eigen morele verhevenheid? Hoe kom je aan deze ongepast arrogantie?quote:Op zondag 2 september 2007 02:38 schreef floris.exe het volgende:
Als Naijb Amhali op een podium een sketch maakt dat Rita Verdonk hem moet pijpen krijg je er een paar krantartikels over. Net als wat we bij deze sketch zagen. Maar een verstandig persoon zal zich er niet druk om maken. Ja Rita Verdonk zou "Wilders" style een ophef eromheen creeeeren, maar daar lachen we net zo hard om als om dit geval. Nietwaar?quote:Op zondag 2 september 2007 02:53 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als een Marokkaanse onverlaat op straat tegen een Nederlandse vrouw zegt of ze hem wil pijpen of aan hem haar kut wil laten zien, dan valt elke rechtschapen Nederlander -terecht- over hem heen. De hoogste boom in met hem.
Maar waarom die selectiviteit en hypocrisie als het om meiden met een hoofddoek gaat?
ik dacht dat het je om de beledingen in het algemeen ging. maar het lijkt er meer op dat het over de (moslims) gaat waar je nogal bang voor lijkt te zijn.quote:Op zondag 2 september 2007 02:51 schreef floris.exe het volgende:
Goed, bij deze dan.
Dat is dus niet waar. Dat denk jij. Maar dat komt omdat jij zwart wit ziet. Er is misschien 5% die zwart ziet. 5% die wit ziet. En de 90% grijzen lachen zich de tering om die domme zwart en witkijkers.quote:Op zondag 2 september 2007 02:55 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Men is selectief als men daarmee kan voorkomen zelf het doelwit van spot te worden. Het is zo ontzettend triest.
Misschien omdat het in het geval van Teeuwen duidelijk is - door de context, bijvoorbeeld - dat het om een grap gaat? En in het voorbeeld van jou niet?quote:Op zondag 2 september 2007 02:53 schreef Super7fighter het volgende:
maar dan moet je ook niet gaan huilen als er mensen afgeslacht worden om hun woorden. want dat is de realiteit. en dus ook de angst van de samenleving nu.quote:Op zondag 2 september 2007 02:51 schreef floris.exe het volgende:
Goed, bij deze dan.
Die angst is geheel niet nodig.quote:Op zondag 2 september 2007 02:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar dan moet je ook niet gaan huilen als er mensen afgeslacht worden om hun woorden. want dat is de realiteit. en dus ook de angst van de samenleving nu.
Ik werd het onderwerp van jouw spot toen je mijn gevoel voor humor koppelde aan mijn intelligentie. Maar op het moment dat ik daar naar vroeg, gaf je niet thuis. Was je bang om zelf het onderwerp van spot te worden?quote:Op zondag 2 september 2007 02:55 schreef floris.exe het volgende:
Men is selectief als men daarmee kan voorkomen zelf het doelwit van spot te worden. Het is zo ontzettend triest.
Als een Marokkaanse onverlaat dan zegt vind ik dat ongepast. Dat keur ik af. Ik pleit niet voor een wet die dat verbiedt. Ik pleit er niet voor om hem in het gevang te gooien. Zijn gedrag is, naar mijn mening, onfatsoenlijk. Niet meer en niet minder. Daar is de Marokkaanse onverlaat geheel vrij in. Ik ben vrij omdat ongepast en onfatsoenlijk te vinden. Dat is mijn mening. Ik ben vrij die te uiten. Ik respecteer zijn vrijheid tot het stellen van een vraag aan een vrouw. Ook al gaat het om pijpen. Het is niet fatsoenlijk maar toegestaan.quote:Op zondag 2 september 2007 02:53 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
En als degene die is beledigd besluit zich te wreken door de ander op het hoofd te slaan is dat dan ook het probleem van die ander? Of dan opeens weer niet, omdat bepaalde lieden denken te kunnen bepalen wat zwaarder weegt: beledigen of slaan.quote:Op zondag 2 september 2007 03:00 schreef Kreupeldicht het volgende:
Hoezeer men ook hier omheen schijnt te willen draaien, je beledigd voelen door een opmerking of wat dan ook is toch echt je eigen probleem en niet van iemand anders. Wat die linker in het begin zei "waarom beledigt u ons" is gelijk al een domme foutieve vraagstelling.
Zo simpel is het.
Dit soort zaken werd in de jaren 60/70 al uitvoerig besproken en afgerond, triest dat we door dit soort lui weer terug in de tijd worden teruggeworpen.
Ik ben niet antimoslim. Net als een hoop Nederlanders. Ik ben anti al die mensen die zich niet thuis voelen en zich ten onrechte druk maken om niets! Mensen die menen dat ze andere mensen lichamelijk iets aan kunnen doen als ze het niet met die andere mensen eens zijn. Een behoorlijk primitieve manier van communiceren als je het mij vraagt. Als mensen dat verbaal doen zetten ze zich OF voor lul (of we het nu over enkele imam's hebben of kansloze lui als Wilders) OF ze zetten een goed punt meer en winnen daar "stemmen" mee. Maar er is niemand die thuis zit met pijn. Daar draait het om. Dat is geweld. Dat is wat er in Nederland niet getolereerd wordt.quote:Op zondag 2 september 2007 02:54 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Denk na! Het betreffen vooral ook moslims die hier gewoon geboren zijn hoor. En wat is dan die Nederlandse samenleving volgens jou? Die is zo verdeeld als wat hoor. Er kunnen ook veel van origine Nederlanders zich niet vinden in dat anti-moslimisme. Moeten die voor het gemak dan ook maar het land uit?
quote:Op zondag 2 september 2007 02:59 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Die angst is geheel niet nodig.
het kan ronduit onbeschoft zijn, maar mag wel.quote:Op zondag 2 september 2007 02:38 schreef floris.exe het volgende:
Ja, er wordt veel angst gezaaid ja en dus zou je kunnen zeggen dat je het de angsthazen niet kwalijk kunt nemen. Maar die angst is niet reëel.quote:
En ze zich niet op hun gemak voelen/ thuis voelen.quote:Op zondag 2 september 2007 03:04 schreef fokje het volgende:
[..]
het kan ronduit onbeschoft zijn, maar mag wel.
Wanneer, zoals die meiden pretenderen, zich beledigd voelen omdat de draak wordt gestoken met hun islamitische achtergrond, kan je je afvragen waarom zij zich beledigd voelen. En bovendien, zo snel beledigd terwijl zij niet persoonlijk zijn aangevallen. als een duitser de draak steekt met nederlanders, ben je dan beledigd? nee natuurlijk niet. Tenzij je je als nederlander niet prettig voelt. Net zoals iemand beledigd is als iemand de draak steekt met zijn of haar ziekte of handicap.
De dames van halal begeven zich op een hellend vlak doordat zij zich identificeren met een culturele achtergrond die nu niet bepaald sterk staat in de wereld. Zij zouden zich daarvan kunnen distancieren door zich puur als individu op te stellen en de religieuze achtergrond vanuit hun eigen persoon te beleven. Dat gebeurt niet. En waarom niet? Omdat ik denk dat zij simpelweg niet religieus zijn.
Lul niet zo dom. Als iemand - Marokkaan of Nederlander - zoiets op straat aan een vrouw vraagt dan is dat simpelweg verwerpelijk. Kun je de vrijheid van meningsuiting bijhalen wat je wilt, maar daar heeft dit niks mee te maken. Zo'n opmerking kan gewoon niet. Punt.quote:Op zondag 2 september 2007 03:01 schreef Shakes het volgende:
Als een Marokkaanse onverlaat dan zegt vind ik dat ongepast. Dat keur ik af. Ik pleit niet voor een wet die dat verbiedt. Ik pleit er niet voor om hem in het gevang te gooien. Zijn gedrag is, naar mijn mening, onfatsoenlijk. Niet meer en niet minder. Daar is de Marokkaanse onverlaat geheel vrij in. Ik ben vrij omdat ongepast en onfatsoenlijk te vinden. Dat is mijn mening. Ik ben vrij die te uiten. Ik respecteer zijn vrijheid tot het stellen van een vraag aan een vrouw. Ook al gaat het om pijpen. Het is niet fatsoenlijk maar toegestaan.
Deze zaken reguleren is iets wat je absoluut niet zou moeten willen. De vrijheid om iets te doen is een recht, geen plicht. Dat lijken velen te vergeten.
de toekomst zal het wijzen beste floris. niet jouw gedachten.quote:Op zondag 2 september 2007 03:05 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ja, er wordt veel angst gezaaid ja en dus zou je kunnen zeggen dat je het de angsthazen niet kwalijk kunt nemen. Maar die angst is niet reëel.
Oh en nu ga JIJ opeens weer bepalen welke opmerkingen wel en niet kunnen? Wat geeft jou dat recht en een ander niet?quote:Op zondag 2 september 2007 03:05 schreef broer het volgende:
[..]
Lul niet zo dom. Als iemand - Marokkaan of Nederlander - zoiets op straat aan een vrouw vraagt dan is dat simpelweg verwerpelijk. Kun je de vrijheid van meningsuiting bijhalen wat je wilt, maar daar heeft dit niks mee te maken. Zo'n opmerking kan gewoon niet. Punt.
Dat is absoluut een feit... we zullen zien.quote:Op zondag 2 september 2007 03:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de toekomst zal het wijzen beste floris. niet jouw gedachten.
Ik wist wel dat je zou happen.quote:Op zondag 2 september 2007 03:07 schreef floris.exe het volgende:
Oh en nu ga JIJ opeens weer bepalen welke opmerkingen wel en niet kunnen? Wat geeft jou dat recht en een ander niet?
Je reageert niet meer op mij. Heb ik het tochwel bij het rechte eind?quote:Op zondag 2 september 2007 03:07 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat is absoluut een feit... we zullen zien.
Ik vraag mij af waar hij dan leeft, niet in deze samenleving in ieder geval. Vier eeuwen geleden bestond die samenleving al, duizend jaar geleden ook al. Waar maak je je druk om.quote:Op zondag 2 september 2007 02:38 schreef floris.exe het volgende:
De bijbel is ook een sprookjesboek. Net zoals in een sprookjesboek je vooral het moraal kan raadplegen omtrent verhalen kan dat ook in de bijbel. Sterker nog, jezus verzon nog een aantal er bij in het nieuwe testament om de moraal nog hoger te houden.quote:Dat is zoiets als zeggen "de Bijbel is een sprookjesboek," waarop iemand vervolgens vraagt "heb je de Bijbels wel eens gelezen?" en diegene dan reageert "de Bijbel lezen ?" Dat is gewoonweg dom
Uitstel van executie dan wat mij betreft. Als je telkens op eieren moet lopen om zo maar geen moslims te beledigen. Er is namelijk altijd wel iets waar je je over beledigd kan voelen. Rekening houden met bevolkingsgroepen voor bepaalde grapjes is bespottelijk. Ik voel me ook dagelijks beledigd door bevolkingsgroepen, goh die emmer bij mij zal toch ook moeten overlopen? Hmm... ik heb hier een paar messen in huis.quote:Nee, niet lang, want veel mensen zijn het met dat principe niet eens en uiteindelijk krijg je dan een ontwrichting. Dat gaat onvermijdelijk gebeuren. Laten we lekker olie op het vuur gooien tegen die moslims, want dat is zo grappig. Denk je nu werkelijk dat de emmer nooit vol zal lopen? En waar zijn we dan, wanneer dat gebeurt?
Humor en belediging zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, zeg je? Je hebt geen flauw benul wat humor is dus. Anderen beledigen onder de vlag humor is goedkoop en amateuristisch. Neem Toon Hermans; die had hele shows vol humor en lachende kijkers zonder ook maar één mens onderuit te halen! Dat is pas kwalitatieve humor.quote:Op zondag 2 september 2007 13:24 schreef Heathen het volgende:
Je moet een ander kunnen beledigen. Als er geen ruimte meer is voor belediging is er geen ruimte meer voor humor. Humor is namelijk een en al pijnlijk en is altijd een belediging naar een bepaalde doelgroep toe. Zelfs Andre van Duin geeft zelf ook toe andere mensen te beledigen met zijn humor.
Een mening kan ook op worden gevat als belediging of iemand kwetsen. Het is maar net vanuit welk standpunt je iets bekijkt.
Beledigen moet kunnen, omdat een mening vrijwel een belediging is voor degene met een ander standpunt.
Wie ben jij om te bepalen wat humor is en wat nietquote:Op zondag 2 september 2007 14:22 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Humor en belediging zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, zeg je? Je hebt geen flauw benul wat humor is dus. Anderen beledigen onder de vlag humor is goedkoop en amateuristisch. Neem Toon Hermans; die had hele shows vol humor en lachende kijkers zonder ook maar één mens onderuit te halen! Dat is pas kwalitatieve humor.
Geldt andersom natuurlijk net zo. In ieder geval zijn er wel bepaalde regels voor wat betreft goede humor. Natuurlijk, het volk kan zijn eigen regels bedenken, maar dat maakt nog niet dat iets humor is. Vergelijk het met kunst. Ik kan mijn eigen krabbeltjes ook kunst noemen (wie bepaalt wat kunst is toch?), maar daar kom ik in het professionele circuit echt niet mee wegquote:Op zondag 2 september 2007 14:24 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen wat humor is en wat niet
Ja, humor neemt namelijk het op een loopje met serieuze zaken en laat ons zien hoe scheef de realiteit kan zijn. In dat geval wordt iets serieus dus beledigd. Het hoeft niet zozeer een persoon te zijn. Andere mensen kunnen zich ook beledigd voelen ook al word iets in het ootje genomen wat niet betrekking op hun persoon heeft.quote:Humor en belediging zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, zeg je?
Beledigen is geen doel op zich, het is een product wat er bij komt.quote:Je hebt geen flauw benul wat humor is dus. Anderen beledigen onder de vlag humor is goedkoop en amateuristisch.
Dan heb jij dus geen flauw benul wat humor is. 'de doif is dood'-act kan ontzettend beledigend worden opgevat.quote:Neem Toon Hermans; die had hele shows vol humor en lachende kijkers zonder ook maar één mens onderuit te halen! Dat is pas kwalitatieve humor.
Goede humor of humor? Bij de ene praat je over smaak en bij de ander praat je over iets alwaar geen regels aan verbonden zijn. Als er regels bestonden voor humor dan was iedereen een grappenmaker.quote:Geldt andersom natuurlijk net zo. In ieder geval zijn er wel bepaalde regels voor wat betreft goede humor
Je hebt gelijk, alleen ook nu weer wordt er gespeeld met vuur en dat is niet nodig. Denk je nu werkelijk dat die moslims die zich erg aangesproken voelen door dergelijke beledigende humor hun denkwijze aanpassen? Natuurlijk niet. Ze worden steeds meer geirriteerd. Je kunt wel humor willen bedrijven omdat je vindt dat je die vrijheid hebt, maar je moet ook je verantwoordelijkheden kennen en soms is het beter gewoon je mond te houden. Hans Teeuwen polariseert en als hij daar alleen zichzelf mee zou hebben, ala, maar we worden er allemaal op aangekeken.quote:Op zondag 2 september 2007 13:51 schreef Heathen het volgende:
Volgens mij is floris.exe niet echt goed wijs (mening en een belediging). Bijvoorbeeld dit:
[..]
Ik vraag mij af waar hij dan leeft, niet in deze samenleving in ieder geval. Vier eeuwen geleden bestond die samenleving al, duizend jaar geleden ook al. Waar maak je je druk om.
Pure speculaties... Houd je liever bij de feiten.quote:Op zondag 2 september 2007 13:51 schreef Heathen het volgende:
De bijbel is ook een sprookjesboek. Net zoals in een sprookjesboek je vooral het moraal kan raadplegen omtrent verhalen kan dat ook in de bijbel. Sterker nog, jezus verzon nog een aantal er bij in het nieuwe testament om de moraal nog hoger te houden.
Jij kent het verschil niet tussen het uiten van kritiek en bepaalde mensen bewust en stelselmatig de grond in trappen?quote:Op zondag 2 september 2007 13:51 schreef Heathen het volgende:
Uitstel van executie dan wat mij betreft. Als je telkens op eieren moet lopen om zo maar geen moslims te beledigen. Er is namelijk altijd wel iets waar je je over beledigd kan voelen. Rekening houden met bevolkingsgroepen voor bepaalde grapjes is bespottelijk. Ik voel me ook dagelijks beledigd door bevolkingsgroepen, goh die emmer bij mij zal toch ook moeten overlopen? Hmm... ik heb hier een paar messen in huis.
Maar hier ben ik het ook mee eens hoor.quote:Op zondag 2 september 2007 13:51 schreef Heathen het volgende:
Je kan nooit en te nimmer iedereen pleasen, dat is nog nooit iemand gelukt. De kans dat je een ander beledigd is dermate groot, daarom is het beter om zonder een enkele grens te gaan handelen in je woorden. De ongeschreven regel is dat zodra je alleen maar beledigd om het beledigen uiteindelijk niet meer serieus genomen wordt en niemand meer zal luisteren naar je mening. Zo tref je iemand het hardst. Niet door belediging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |