abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52883447
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat dan?
Dat je geen snars begrijpt van argumentatieleer en er dan nog zo laconiek over doet ook. Dat is zoiets als zeggen "de Bijbel is een sprookjesboek," waarop iemand vervolgens vraagt "heb je de Bijbels wel eens gelezen?" en diegene dan reageert "de Bijbel lezen ?" Dat is gewoonweg dom .
  zondag 2 september 2007 @ 02:41:37 #252
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_52883451
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:38 schreef floris.exe het volgende:
Goed dan, laten we de zaak eens omdraaien. Wat zal er gebeuren met onze samenleving wanneer iedereen te pas en te onpas anderen ongestraft mag beledigen. En of dat nu gaat om iemand's rode haar, iemand's handicap of ernstige ziekte maakt dan allemaal geen bal uit. Hoe lang denk je dat zo'n samenleving stand houdt?
Lang.

Hebben ze je vroeger nooit geleerd dat "schelden geen zeer" doet?

Het is al eerder gezegd door anderen, maar ik haal nog even een "wijsheid van Urbanus" aan:

Ieder mens heeft het recht om belachelijk gemaakt te worden.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 2 september 2007 @ 02:42:27 #253
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52883464
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:39 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Het zinnetje "Argumentatieleer? Val dood ." zegt eigenlijk al genoeg.
ja maar dat zei jij ook toen jij het in dit topic opperde, als eerste. doe niet zo wijs man, de uitzending was een duidelijk signaal dat nederland helemaal niet toe is aan religieuze maatschappelijke dogma's. de angst dat je sommige dingen niet meer kan zeggen of je moet het met je dood bekopen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52883471
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je pint je teveel vast op teeuwen, heb je het hele programma gezien?
Deze topic gaat toch ook over het fragment met Hans Teeuwen ? Ik heb de rest van het programma voor een groot gedeelte ook gezien, ja. En het zal je misschien verbazen, maar ik ben over het algemeen ook geen voorstander van religieuze macht. Het gaat mij er hier alleen om hoe mensen als Teeuwen zich profileren. Daar walg ik van en ik neem het ook niet serieus en ik lach er nog minder om.
pi_52883501
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:41 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Lang.

Hebben ze je vroeger nooit geleerd dat "schelden geen zeer" doet?

Het is al eerder gezegd door anderen, maar ik haal nog even een "wijsheid van Urbanus" aan:

Ieder mens heeft het recht om belachelijk gemaakt te worden.
Nee, niet lang, want veel mensen zijn het met dat principe niet eens en uiteindelijk krijg je dan een ontwrichting. Dat gaat onvermijdelijk gebeuren. Laten we lekker olie op het vuur gooien tegen die moslims, want dat is zo grappig. Denk je nu werkelijk dat de emmer nooit vol zal lopen? En waar zijn we dan, wanneer dat gebeurt?
pi_52883509
Gast ga eens slapen, kun je morgen lekker frisjes tot de heer bidden en hebben we geen last meer van je
pi_52883517
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja maar dat zei het ook toen jij het in dit topic opperde, als eerste. doe niet zo wijs man, de uitzending was een duidelijk signaal dat nederland helemaal niet toe is aan religieuze maatschappelijke dogma's. de angst dat je sommige dingen niet meer kan zeggen of je moet het met je dood bekopen.
Dat is altijd al zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Een volkomen vrijheid van meningsuiting is een utopische wens.
  zondag 2 september 2007 @ 02:45:54 #258
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52883523
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:41 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat je geen snars begrijpt van argumentatieleer en er dan nog zo laconiek over doet ook. Dat is zoiets als zeggen "de Bijbel is een sprookjesboek," waarop iemand vervolgens vraagt "heb je de Bijbels wel eens gelezen?" en diegene dan reageert "de Bijbel lezen ?" Dat is gewoonweg dom .
Okee... Klinkt logisch...
Maar dan mag je voor mij simpele boer in ABN vertellen wat je hiermee bedoelt:
quote:
Als je niet begrijpt dat het verwerpelijk is om uit te gaan van de norm dat beledigen mag en dat het slachtoffer zich dan maar moet gaan weren met behulp van argumenten, dan zit er een steekje bij je los.

Voorzover ik het fragment heb gezien hebben de dames niet erg goed verweerd met behulp van argumenten.
quote:
1 hetgeen men stelt om op grond daarvan een conclusie te trekken, iets te betogen of te bewijzen => bewijsgrond
Er werd bar weinig betoogd of bewezen.
  zondag 2 september 2007 @ 02:46:31 #259
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_52883538
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:44 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Nee, niet lang, want veel mensen zijn het met dat principe niet eens en uiteindelijk krijg je dan een ontwrichting. Dat gaat onvermijdelijk gebeuren. Laten we lekker olie op het vuur gooien tegen die moslims, want dat is zo grappig. Denk je nu werkelijk dat de emmer nooit vol zal lopen? En waar zijn we dan, wanneer dat gebeurt?
Dat kan - in het geval dat wat jij schetst waarheid wordt - twee kanten op. Ofwel lopen de moslims NL onder de voet ofwel schoppen de Nederlanders alle moslims het land uit.
pi_52883559
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Okee... Klinkt logisch...
Maar dan mag je voor mij simpele boer in ABN vertellen wat je hiermee bedoelt:
[..]

Voorzover ik het fragment heb gezien hebben de dames niet erg goed verweerd met behulp van argumenten.
[..]

Er werd bar weinig betoogd of bewezen.
Omdat je het niet kùnt bewijzen. Hoe moeten zij bewijzen dat het beledigend voor ze is dat ze worden vergeleken met geitenneukers? Waarom moeten ze dat uberhaupt bewijzen? Dààr zit het probleem.
  zondag 2 september 2007 @ 02:47:56 #261
36431 bleiblei
pi_52883562
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:45 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat is altijd al zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Een volkomen vrijheid van meningsuiting is een utopische wens.
En als de dames net als heel Nederland zich niet druk gemaakt hadden om dat ene zinnetje (mij was het namelijk niet eens opgevallen) was er niets aan de hand geweest en waren ze niet zo snoeihard door de mand gevallen .

Kortom.... Leer de juiste aanvallen te negeren en de juiste aanvallen te verdedigen.
  zondag 2 september 2007 @ 02:48:29 #262
36431 bleiblei
pi_52883571
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:47 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Omdat je het niet kùnt bewijzen. Hoe moeten zij bewijzen dat het beledigend voor ze is dat ze worden vergeleken met geitenneukers? Waarom moeten ze dat uberhaupt bewijzen? Dààr zit het probleem.
Werden ze vergeleken met geitenneukers? Niet dat ik weet. Er werd verteld dat ze hem moesten pijpen. That's all. Iets heel anders... Zijn alle Nederlandse vrouwen hoeren?
pi_52883584
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:46 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat kan - in het geval dat wat jij schetst waarheid wordt - twee kanten op. Ofwel lopen de moslims NL onder de voet ofwel schoppen de Nederlanders alle moslims het land uit.
Goed, we schoppen alle moslims Nederland uit en dan? Denk je dat je dan veilig bent? Op mondiaal niveau is de spanning tussen de twee werelden nog veel erger. Nederland zal een eenvoudig doelwit zijn.
  zondag 2 september 2007 @ 02:50:37 #264
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52883609
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:49 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Goed, we schoppen alle moslims Nederland uit en dan? Denk je dat je dan veilig bent? Op mondiaal niveau is de spanning tussen de twee werelden nog veel erger. Nederland zal een eenvoudig doelwit zijn.
die angst dus. dat het nooit op zal houden totdat....
pi_52883619
Goed, bij deze dan.

Ik voorspel dat als we op deze toer doorgaan, het slechts voor ons allen afloopt. Ik geloof dat met heel mijn hart en verstand.

En als het zover is, kom dan niet uithuilen bij mij, want ik had je gewaarschuwd.
pi_52883634
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:51 schreef floris.exe het volgende:
Goed, bij deze dan.

Ik voorspel dat als we op deze toer doorgaan, het slechts voor ons allen afloopt. Ik geloof dat met heel mijn hart en verstand.

En als het zover is, kom dan niet uithuilen bij mij, want ik had je gewaarschuwd.
Draag je soms een groene, ietwat strakke, groene broek?
  zondag 2 september 2007 @ 02:52:28 #267
36431 bleiblei
pi_52883639
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:49 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Nee... Dat is te zwart/wit... Er is namelijk altijd een grijs.
Wat ik me echter blijf afvragen is, er zijn blijkbaar enorm veel personen in dit land die zich niet kunnen vinden in de Nederlandse manier van denken, de Nederlandse wet en de Nederlandse maatschappij. Helemaal geen probleem mee.... Mits het binnenshuis is. Als je er buitenshuis aan ergert. What the fuck doe je dan hier? Kan je dan niet beter naar een land gaan waar je je buitenshuis op je gemak voelt? Waar de normen en waarden wel passen bij jouw beeld van leven?

En dat is niet gedacht vanuit de hollanders die een hekel hebben aan die lui.
Maar gedacht vanuit de mensen die zelf zich niet thuis voelen in onze normen en waarden.
  zondag 2 september 2007 @ 02:53:32 #268
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_52883663
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:48 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Werden ze vergeleken met geitenneukers? Niet dat ik weet. Er werd verteld dat ze hem moesten pijpen. That's all. Iets heel anders... Zijn alle Nederlandse vrouwen hoeren?
Als een Marokkaanse onverlaat op straat tegen een Nederlandse vrouw zegt of ze hem wil pijpen of aan hem haar kut wil laten zien, dan valt elke rechtschapen Nederlander -terecht- over hem heen. De hoogste boom in met hem.
Maar waarom die selectiviteit en hypocrisie als het om meiden met een hoofddoek gaat?
Dan vinden gasten zoals jij het ineens grappig, geweldig en moet kunnen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zondag 2 september 2007 @ 02:54:08 #269
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_52883669
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:52 schreef Thomass het volgende:

[..]

Ik denk niet dat floris dat snapt.
  zondag 2 september 2007 @ 02:54:08 #270
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52883670
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:52 schreef Thomass het volgende:

[..]

pi_52883674
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nee... Dat is te zwart/wit... Er is namelijk altijd een grijs.
Wat ik me echter blijf afvragen is, er zijn blijkbaar enorm veel personen in dit land die zich niet kunnen vinden in de Nederlandse manier van denken, de Nederlandse wet en de Nederlandse maatschappij. Helemaal geen probleem mee.... Mits het binnenshuis is. Als je er buitenshuis aan ergert. What the fuck doe je dan hier? Kan je dan niet beter naar een land gaan waar je je buitenshuis op je gemak voelt? Waar de normen en waarden wel passen bij jouw beeld van leven?
Denk na! Het betreffen vooral ook moslims die hier gewoon geboren zijn hoor. En wat is dan die Nederlandse samenleving volgens jou? Die is zo verdeeld als wat hoor. Er kunnen ook veel van origine Nederlanders zich niet vinden in dat anti-moslimisme. Moeten die voor het gemak dan ook maar het land uit?
  zondag 2 september 2007 @ 02:54:59 #272
36431 bleiblei
pi_52883688
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:51 schreef floris.exe het volgende:
Goed, bij deze dan.

Dat geloof ik ook. Dat is nu al het geval. Ik vind ook dat wij Nederlanders te tolerant zijn. Als er iemand discriminasie roept staat de overheid op z'n achterbenen en wordt er vanalles geregeld. Als we terug gaan naar een land waar iedereen zich thuis voelt. Op zijn gemak voelt. Of hij nu bruin, roze, paars of groen is. Gaat het helemaal perfect.

Helaas wel een utopie.
pi_52883704
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:53 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Als een Marokkaanse onverlaat op straat tegen een Nederlandse vrouw zegt of ze hem wil pijpen of aan hem haar kut wil laten zien, dan valt elke rechtschapen Nederlander -terecht- over hem heen. De hoogste boom in met hem.
Maar waarom die selectiviteit en hypocrisie als het om meiden met een hoofddoek gaat?
Men is selectief als men daarmee kan voorkomen zelf het doelwit van spot te worden. Het is zo ontzettend triest.
pi_52883708
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:38 schreef floris.exe het volgende:
Goed dan, laten we de zaak eens omdraaien. Wat zal er gebeuren met onze samenleving wanneer iedereen te pas en te onpas anderen ongestraft mag beledigen. En of dat nu gaat om iemand's rode haar, iemand's handicap of ernstige ziekte maakt dan allemaal geen bal uit. Hoe lang denk je dat zo'n samenleving stand houdt?
Je gebruikt het woord mag. Dat is het juiste woord. Het zou toegestaan moeten zijn iemand te mogen beledigen. Zou jij iedere gehandicapte gaan beledigen? Zou jij iedereen met rood haar voor gek gaan zetten? Neen. Waarom denk jij dat ieder ander dat wel gaat doen? Waarop baseer je deze eigen morele verhevenheid? Hoe kom je aan deze ongepast arrogantie?

Doen en mogen zijn twee verschillende dingen. Je mag beledigen afkeuren maar niet wettelijk verbieden. Beledigen is volkomen subjectief. Maak een grapje over rode fietsen en dan vind ik misschien beledigend omdat ik een rode fiets heb... Moet jij dan maar een boete betalen? Het was immers beledigend voor mij. Neen, dat zal zelfs jij vinden. Moet doelbewust beledigen dan enkel verboden worden? Is een grap maken over een rode fiets niet doelbewust? Dat jij er niet bij nadenkt dat het beledigend kan zijn voor mij is dat niet je eigen falen?

Kortom: Beledigen is subjectief. Ik gebruikte een ridicuul voorbeeld (rode fiets) maar het geldt voor alles. Je kunt beledigen niet verbieden enkel afkeuren. Ga je het afkeuren in wat voor samenleving komen we? Een samenleving waarin wettelijk is vastgelegd wat wel en wat niet gezegd mag worden. Wettelijk vastgelegd wat wel en wat niet beledigend is. Dat is echt wenselijk...
  zondag 2 september 2007 @ 02:56:48 #275
36431 bleiblei
pi_52883720
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:53 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Als Naijb Amhali op een podium een sketch maakt dat Rita Verdonk hem moet pijpen krijg je er een paar krantartikels over. Net als wat we bij deze sketch zagen. Maar een verstandig persoon zal zich er niet druk om maken. Ja Rita Verdonk zou "Wilders" style een ophef eromheen creeeeren, maar daar lachen we net zo hard om als om dit geval. Nietwaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')