abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52882627
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:55 schreef Thomass het volgende:

[..]

Dat hoef je niet te doen, je mag het echter wel. Het is in ieder geval niet ernstig genoeg om het te verbieden mijns insziens
Kun jij dat bepalen voor die vrouw? Wie ben jij om de ernst van iets dergelijks te bepalen voor het slachtoffer?
pi_52882632
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:57 schreef Xennia het volgende:

[..]

Zegt hij dat dan?
De man houdt gewoon van spot en zelfspot.
Nee, ik zeg het .
pi_52882665
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:58 schreef floris.exe het volgende:
fascist!
Knap staaltje polariseren
pi_52882694
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:00 schreef Xennia het volgende:

[..]

Knap staaltje polariseren
Zie ik het nu goed? Leg jij mij woorden in de mond om mij onderuit te halen?
pi_52882701
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:58 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Kun jij dat bepalen voor die vrouw? Wie ben jij om de ernst van iets dergelijks te bepalen voor het slachtoffer? Fascist!

99,9% van de volwassen vrouwen kan echt wel tegen een opmerking over haar uiterlijk hoor. Wat ik bedoelde is dat het niet dusdanig kwetsend is dat het verboden zou moeten worden. Kneus
  zondag 2 september 2007 @ 02:04:18 #206
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52882745
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:01 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Zie ik het nu goed? Leg jij mij woorden in de mond om mij onderuit te halen?
Nee, je ziet goed dat je net te laat je bericht wijzigde...
pi_52882755
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:02 schreef Thomass het volgende:

[..]

99,9% van de volwassen vrouwen kan echt wel tegen een opmerking over haar uiterlijk hoor. Wat ik bedoelde is dat het niet dusdanig kwetsend is dat het verboden zou moeten worden. Kneus
Dat kan 99,9% juist niet. En anders zou ik daar graag een bron van willen zien. Nogmaals de omgekeerde wereld. Jij houdt je beledigende opmerkingen gewoon voor je, punt uit. Dat is logischer, dan dat je maar in het rond zit te beledigen en je slachtoffers de bewijslast voor hun schade oplegt. Jij bent niet in de positie te bepalen wat voor een ander wel en niet kwetsend is. Snotneus.
pi_52882766
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:04 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

zondag 2 september 2007 @ 02:05:51 #209
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52882783
En over die vrijheid: het is mij liever dat er af en toe iemand zich beledigd voelt door een kunstenaar, dan dat door de 'slachtoffers' zelf bepaald wordt hoe ver diegene mag gaan. Dan glijden we namelijk verdomd snel naar een hellend vlak waar alles een belediging is zodra het het 'slachtoffer' niet aanstaat.
pi_52882793
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:04 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

pi_52882811
En het is ook weer zo typisch Nederlands, hè . Dat onbeschofte, dat onaangepaste zeg maar. Dat is kenmerken voor de Nederlanders. Door de rest van de wereld worden we of uitgelachen of uitgekotst en maar blijven volhouden dat wij weten hoe het moet . We weten niets!
  zondag 2 september 2007 @ 02:07:26 #212
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52882819
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:04 schreef floris.exe het volgende:

[..]
Jij bent niet in de positie te bepalen wat voor een ander wel en niet kwetsend is. Snotneus.
En wie is wel in die positie dan? Jij? Het slachtoffer?

Besef je wat voor implicaties het heeft als je iedereen zelf laat bepalen wanneer iets beledigend is, en vervolgens anderen de vrijheid ontneemt daar opmerkingen over te maken?
pi_52882824
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:13 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Wat? Mag ik geen kritiek uiten op onze Hansie ? Mag Hansie alles zeggen, maar zijn opponenten niet? Gaan we met twee maten meten?
Ik heb je post history eens doorgespit en je zeikt op alles en iedereen. Typisch gevalletje van geen vrienden en de hele dag fokken

Hansie Teeeeuwen ai ai ai ai
pi_52882835
quote:

[..]

Dat kan 99,9% juist niet. En anders zou ik daar graag een bron van willen zien. Nogmaals de omgekeerde wereld. Jij houdt je beledigende opmerkingen gewoon voor je, punt uit. Dat is logischer, dan dat je maar in het rond zit te beledigen en je slachtoffers de bewijslast voor hun schade oplegt. Jij bent niet in de positie te bepalen wat voor een ander wel en niet kwetsend is. Snotneus.
Ah volgens mij zit je ons gewoon op te naaien, zo lomp als jij bent kan gewoon echt niet . Ik reageer nu nog ff inhoudelijk anders denk je misschien dat je 'gewonnen' hebt .

Schelden doet geen pijn, doet het dat wel dan volg je maar een weerbaarheids/sociale vaardigheidscursus
  zondag 2 september 2007 @ 02:08:28 #215
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_52882840
Dus het gezin floris.exe loopt ook in een soepjurk en kopvod omdat het in een dom oud boek zo staat?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_52882844
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:05 schreef Hephaistos. het volgende:
En over die vrijheid: het is mij liever dat er af en toe iemand zich beledigd voelt door een kunstenaar, dan dat door de 'slachtoffers' zelf bepaald wordt hoe ver diegene mag gaan. Dan glijden we namelijk verdomd snel naar een hellend vlak waar alles een belediging is zodra het het 'slachtoffer' niet aanstaat.
Hans Teeuwen een kunstenaar? Een amateur is hij. Natuurlijk, we moeten een hellend vlak voorkomen, maar zoals ik al zei, is er in ieder geval een verzamelijk aan te leggen met beledigingen die objectief meetbaar zijn. Zoals: "je bent een kankerhoer."
pi_52882847
quote:

[..]

in dit topic heb jij anders ook een paar uitspraken gedaan die hans en claudia ook als beledigend kunnen opvatten.
:]
pi_52882852
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:07 schreef floris.exe het volgende:
En het is ook weer zo typisch Nederlands, hè . Dat onbeschofte, dat onaangepaste zeg maar. Dat is kenmerken voor de Nederlanders. Door de rest van de wereld worden we of uitgelachen of uitgekotst en maar blijven volhouden dat wij weten hoe het moet . We weten niets!
En toch mag iedereen zijn mening uiten. Prachtig land.
pi_52882872
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:07 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Ik heb je post history eens doorgespit en je zeikt op alles en iedereen. Typisch gevalletje van geen vrienden en de hele dag fokken

Hansie Teeeeuwen ai ai ai ai
Ik zeik nooit. Ik houd de mensen een spiegel voor en probeer hun ogen te openen. Ik heb voldoende vrienden en post niet de gehele dat door. Dus die toevoeging van je slaat nergens op.
pi_52882882
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:08 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Hans Teeuwen een kunstenaar? Een amateur is hij. Natuurlijk, we moeten een hellend vlak voorkomen, maar zoals ik al zei, is er in ieder geval een verzamelijk aan te leggen met beledigingen die objectief meetbaar zijn. Zoals: "je bent een kankerhoer."
dan wel een amateur die veel mensen aan het lachen maakt.
en wie ben jij?
een kunstenaar die veel mensen depressief maakt
pi_52882900
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:08 schreef Thomass het volgende:

[..]

Ah volgens mij zit je ons gewoon op te naaien, zo lomp als jij bent kan gewoon echt niet . Ik reageer nu nog ff inhoudelijk anders denk je misschien dat je 'gewonnen' hebt .

Schelden doet geen pijn, doet het dat wel dan volg je maar een weerbaarheids/sociale vaardigheidscursus
Het moet niet gekker worden ! Beledigen is sinds kort een onderdeel van sociale vaardigheid? Nou ja, het verbaast mij ook allemaal niets meer .
pi_52882912
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:11 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden ! Beledigen is sinds kort een onderdeel van sociale vaardigheid? Nou ja, het verbaast mij ook allemaal niets meer .
Weerbaarheid is daar onderdeel van ja
pi_52882916
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:10 schreef wootahH het volgende:

[..]

dan wel een amateur die veel mensen aan het lachen maakt.
Over de ruggen van anderen, ja. Dat is wel een belangrijk gegeven. Toon Hermans maakte ook veel mensen aan het lachen, maar nooit over de rug van een ander... nooit.
pi_52882929
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:11 schreef Thomass het volgende:

[..]

Weerbaarheid is daar onderdeel van ja
Jij bent zeker ook zo iemand die vindt dat een vrouw die wordt verkracht daar zelf op de één of andere manier schuldig aan is?
pi_52882957
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:09 schreef Xennia het volgende:

[..]

En toch mag iedereen zijn mening uiten. Prachtig land.
Dat mag in andere westerse landen ook hoor, alleen kennen ze daar ook nog zoiets als fatsoen.
pi_52882976
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus het gezin floris.exe loopt ook in een soepjurk en kopvod omdat het in een dom oud boek zo staat?
Deze opmerking slaat nergens op.

Goed, ik ga slapen. Morgen er vroeg weer uit.
pi_52882991
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:12 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Jij bent zeker ook zo iemand die vindt dat een vrouw die wordt verkracht daar zelf op de één of andere manier schuldig aan is?
Een beetje een kromme vergelijking vind je ook niet? Verkrachting vergelijken met een belediging.
  zondag 2 september 2007 @ 02:16:41 #228
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_52883007
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:12 schreef floris.exe het volgende:
Over de ruggen van anderen, ja. Dat is wel een belangrijk gegeven. Toon Hermans maakte ook veel mensen aan het lachen, maar nooit over de rug van een ander... nooit.
Humor gaat áltijd over de rug van iemand anders. Grappen die niet kwetsen zijn eenvoudigweg niet leuk.
  zondag 2 september 2007 @ 02:17:43 #229
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_52883022
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:16 schreef Thomass het volgende:
Een beetje een kromme vergelijking vind je ook niet? Verkrachting vergelijken met een belediging.
"De grens ligt bij geweld."
pi_52883023
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:16 schreef Thomass het volgende:

[..]

Oh? En ga jij dat nu voor ons allemaal bepalen? Je hebt wel iets van een dictator in je geloof ik. Naar mijn idee klopt de vergelijking best. Maar dat je er geen concreet antwoord op geeft, zet wel te denken nu.
pi_52883043
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:16 schreef broer het volgende:

[..]

Humor gaat áltijd over de rug van iemand anders. Grappen die niet kwetsen zijn eenvoudigweg niet leuk.
wacht maar tot hij die vrucht belachelijk gaat maken. dan lig je gewoon weer in een deuk hoor.
pi_52883045
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:16 schreef broer het volgende:

[..]

Kijk, en daar schort het dus aan. Goede humor heeft deels te maken met intelligentie. Andere mensen beledigen is geen humor. Dat is in de ogen van sommigen grappig ja, maar humor is het niet .
pi_52883055
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:17 schreef broer het volgende:

[..]

"De grens ligt bij geweld."
Laten we het dan ook eens over de definitie van geweld hebben. Hoe kunnen we dat definieren? Wie bepaalt die definitie?
pi_52883057
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:17 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Oh? En ga jij dat nu voor ons allemaal bepalen? Je hebt wel iets van een dictator in je geloof ik. Naar mijn idee klopt de vergelijking best. Maar dat je er geen concreet antwoord op geeft, zet wel te denken nu.
Ik vind bepalen of ik iemand wel of niet een geitenneuker mag noemen pas getuigen van dictatoriale trekjes.

Geen concreet antwoord? Jij insinueert dat ik vind dat het aan de vrouwen zelf ligt als ze verkracht wordt, daar hoef ik niet serieus op in te gaan
pi_52883072
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:17 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Denk jij dat die Hallal-meiden liever verkracht dan beledigd worden dan?
pi_52883105
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:19 schreef Thomass het volgende:

[..]

Ik vind bepalen of ik iemand wel of niet een geitenneuker mag noemen pas getuigen van dictatoriale trekjes.
Is dat nodig dan? Als Pietje een geit neukt, dan mag je hem geitenneuker noemen. Dat is immers een objectieve constatering. Iemand een geitenneuker noemen omdat je geen argumenten hebt en diegene toch graag onderuit haalt, dat is iets dat niet getolereerd hoeft te worden, nee.
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:19 schreef Thomass het volgende:
Geen concreet antwoord? Jij insinueert dat ik vind dat het aan de vrouwen zelf ligt als ze verkracht wordt, daar hoef ik niet serieus op in te gaan
En dan is het opeens weer zoals jij het wilt zien . Nou ja, het is ook wel waar denk ik: zalig zijn de simpelen van geest.
pi_52883134
Goed, ik ga echt slapen nu. Moet morgen weer vroeg op voor de kerk. Slaap lekker allen!
pi_52883141
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:22 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Is dat nodig dan? Als Pietje een geit neukt, dan mag je hem geitenneuker noemen. Dat is immers een objectieve constatering. Iemand een geitenneuker noemen omdat je geen argumenten hebt en diegene toch graag onderuit haalt, dat is iets dat niet getolereerd hoeft te worden, nee.
[..]

En dan is het opeens weer zoals jij het wilt zien . Nou ja, het is ook wel waar denk ik: zalig zijn de simpelen van geest.
Ik constateer dat ik te maken heb met een randdebiel. Dat mag toch of niet? Mooi. Nu ga je zelf trouwens ergens niet concreet op in maar verlaag je jezelf tot de persoonlijke aanval
  zondag 2 september 2007 @ 02:24:24 #239
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_52883148
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:18 schreef floris.exe het volgende:
Kijk, en daar schort het dus aan. Goede humor heeft deels te maken met intelligentie. Andere mensen beledigen is geen humor. Dat is in de ogen van sommigen grappig ja, maar humor is het niet .
Mensen beledigen is niet per definitie humor, nee. Daar heb je helemaal gelijk in, inderdaad. Maar een goede grap kwetst wel. Een goede grap geeft namelijk een draai aan de waarheid en die is voor het onderwerp nu eenmaal niet helemaal gewenst en dus kwetsend.

Die link met intelligentie die opeens uit de lucht komt vallen mag je ook wel even uitleggen, trouwens. Of wilde je mij gebrek aan intelligentie verwijten zonder dat verder te beargumenteren? Wilde je me, kortom, beledigen?
  zondag 2 september 2007 @ 02:30:40 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52883253
wat sommigen hier oppervlakkig vermaak vinden, zie ik als diepgaand en essentieel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 2 september 2007 @ 02:30:41 #241
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52883254
Ik heb afgelopen avond verschillende meningen gehoord van deze afleveringen. Sommigen verhelderend (mensen die beledigd worden zoals de dames van halal, verliezen begrijpelijkerwijs de essentie van hun punt) sommigen ronduit puberaal dwars en zinloos (die van ene floris.exe).

Kijk... Ik had na het kijken van het fragment het gevoel dat de dames van hun voetstuk vielen. Ik achtte ze een stuk hoger in dan ze op tv neerzette. Hetgeen dat ze op tv hebben neergezet is simpelweg om te huilen. Teeuwen heeft erg goeie antwoorden op de vragen die ze hem stellen. Hoe je het ook wend of keert. Van de andere kant is het begrijpelijk dat dames die zich zo in het nauw gedreven worden een dergelijk matige prestatie neerzetten als interviewer.
Normaal zijn de dames namelijk mediator tussen "de islam" en de "geinterviewde". Dit doen ze heel erg goed. Nu waren ze beledigd door de zin in het nummer van Teeuwen (tikje smakeloos, maar hey! Je kan hier wel over zeuren en miepen.... Loop een willekeurig museum in en verbaas je over wat smaakvolle kunst genoemd wordt. Want dat is cabaret tenslotte. Kunst. Ik kan overigens wel regelmatig lachen om zijn shows. Maar dat terzijde).... In dit geval waren de dames zelf het onderwerp. Hierdoor was er maar 1 doel gedurende het gesprek. "Wij willen van Hans Teeuwen horen "Sorry." ". Dat kan je dus vergeten bij die man en ze zijn gewoon keihard onder de mat geschoffeld.

Het standpunt van SCH en Floris.exe vind ik echter uitermate zwak. Het lijkt erop dat de heren er puur en alleen op uit zijn om te schoppen tegen de meute vanuit een zeer links oogpunt. Dit is ten eerste enorm sneu en onvolwassen (lees puberaal) en ten tweede.... Als je geen goede argumenten hebt bijzonder kansloos. Kortom... Kom asjeblieft met goede argumenten ipv. je kansloos vast te lullen. En verbaas me met je standpunten .
  zondag 2 september 2007 @ 02:33:27 #242
36431 bleiblei
pi_52883307
Oh, en wat betreft oppervlakkig en diepgaand. Teeuwen begeeft zich normaliter enorm op de oppervlakte. Lekker makkelijk vermaak. Niets mis mee, zolang je er om kan lachen. In het "Meisjes van Halal" fragment laat hij weer een totaal andere kant zien. Een diepgaande mening en een intelligente vorm van humor (met uitschieters naar zijn normale toneelspel). Mensen die dat niet zien zijn of dom... Of verblind wegens bepaalde links/rechts opvattingen.

De term humor is overigens afhankelijk van het fenomeen smaak. Iedereen lacht om andere dingen. Humor koppelen aan intelligentie is wat zielig. Dan schat je jezelf wel erg hoog in .
  zondag 2 september 2007 @ 02:35:35 #243
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52883349
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:30 schreef bleiblei het volgende:
het standpunt van sch en floris zijn niet meer dan een zwakke afspiegeling van de religieuze irrationaliteit van de gelovge mensen die in de studio zaten.

sch en floris hadden waarschijnlijk telkens rood gedrukt. behalve bij de eerste vraagstelling.
pi_52883360
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:30 schreef bleiblei het volgende:
Het standpunt van SCH en Floris.exe vind ik echter uitermate zwak. Het lijkt erop dat de heren er puur en alleen op uit zijn om te schoppen tegen de meute vanuit een zeer links oogpunt. Dit is ten eerste enorm sneu en onvolwassen (lees puberaal) en ten tweede.... Als je geen goede argumenten hebt bijzonder kansloos. Kortom... Kom asjeblieft met goede argumenten ipv. je kansloos vast te lullen. En verbaas me met je standpunten .
Ik kan kort zijn in mijn reactie op jouw post: jij hebt kennelijk niet goed begrepen hoe de argumentatieleer in elkaar zit. Als je niet begrijpt dat het verwerpelijk is om uit te gaan van de norm dat beledigen mag en dat het slachtoffer zich dan maar moet gaan weren met behulp van argumenten, dan zit er een steekje bij je los. En ik begrijp al helemaal niet wat de linke politieke orientatie hiermee van doen heeft. Of haal je er maar wat bij om je punt kracht bij te zetten. Want ja, dat ligt lekker in het gehoor bij het volk, nietwaar? Kankeren op links .
  zondag 2 september 2007 @ 02:37:14 #245
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52883376
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:36 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik kan kort zijn in mijn reactie op jouw post: jij hebt kennelijk niet goed begrepen hoe de argumentatieleer in elkaar zit. Als je niet begrijpt dat het verwerpelijk is om uit te gaan van de norm dat beledigen mag en dat het slachtoffer zich dan maar moet gaan weren met behulp van argumenten, dan zit er een steekje bij je los. En ik begrijp al helemaal niet wat de linke politieke orientatie hiermee van doen heeft. Of haal je er maar wat bij om je punt kracht bij te zetten. Want ja, dat ligt lekker in het gehoor bij het volk, nietwaar? Kankeren op links .
je pint je teveel vast op teeuwen, heb je het hele programma gezien?
  zondag 2 september 2007 @ 02:38:02 #246
36431 bleiblei
pi_52883391
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:36 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik kanker niet op links. Ik kanker op mensen met enorm bagger argumenten.
Argumentatieleer? Val dood .
Kom maar met goede punten ipv. te vervallen in simpel links rechts over de drempel en nog een hobbel gezwam. Blijf bij je punt en lul der niet om heen. Het is duidelijk dat je iets goed probeert te praten vanuit een politieke visie op een probleem. Dat heeft enorm veel te maken met linkse politieke orientatie. Of niet?
pi_52883401
Goed dan, laten we de zaak eens omdraaien. Wat zal er gebeuren met onze samenleving wanneer iedereen te pas en te onpas anderen ongestraft mag beledigen. En of dat nu gaat om iemand's rode haar, iemand's handicap of ernstige ziekte maakt dan allemaal geen bal uit. Hoe lang denk je dat zo'n samenleving stand houdt?
  zondag 2 september 2007 @ 02:39:27 #248
36431 bleiblei
pi_52883413
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:38 schreef floris.exe het volgende:
Goed dan, laten we de zaak eens omdraaien. Wat zal er gebeuren met onze samenleving wanneer iedereen te pas en te onpas anderen ongestraft mag beledigen. En of dat nu gaat om iemand's rode haar, iemand's handicap of ernstige ziekte maakt dan allemaal geen bal uit. Hoe lang denk je dat zo'n samenleving stand houdt?
Gebeurt dat niet al dan?
Je kankert hier zelf er lustig op los.
pi_52883417
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik kanker niet op links. Ik kanker op mensen met enorm bagger argumenten.
Argumentatieleer? Val dood .
Kom maar met goede punten ipv. te vervallen in simpel links rechts over de drempel en nog een hobbel gezwam. Blijf bij je punt en lul der niet om heen. Het is duidelijk dat je iets goed probeert te praten vanuit een politieke visie op een probleem. Dat heeft enorm veel te maken met linkse politieke orientatie. Of niet?
Het zinnetje "Argumentatieleer? Val dood ." zegt eigenlijk al genoeg.
  zondag 2 september 2007 @ 02:39:53 #250
36431 bleiblei
pi_52883425
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:39 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Het zinnetje "Argumentatieleer? Val dood ." zegt eigenlijk al genoeg.
Wat dan?
Doe eens beargumenteren .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')