zeg dan "gezellig" ofzo.. op zo'n domme toon.. als ze interesse heeft dan begint ze zelf wel te lullenquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:04 schreef benzin het volgende:
Ok, nog 2 andere voorbeeldjes:
-Vandaag zat ik weer in die bus, kwam er plots meisje naast me zitten (terwijl er nog genoeg plek was) Anyway, ze heeft verder niets gezegd ofzo, ik ook niet. Op zulk soort momenten voel ik een soort van irritante spanning, en wil ik eigenlijk gewoon wat zeggen om dat te breken, maar ik durfde niet echt, en daarnaast, ik had geen idee WAT ik moest zeggen.
Je kunt wel zeker je sociale/communicatieve vaardigheden trainen. Ik heb er zelf een cursus voor gevolgt...quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:11 schreef Bill_E het volgende:
ik denk niet dat je dat kan leren.. zoiets heb je of heb je niet..
Ja dat is wel een aanrader want bij zo'n vechtsport moet je ook communiceren maar op die mannier leer je dat bepaalde dingen automatisch gaan en dat geeft innerlijk veel rust (spreek uit eigen ervaring) Maar anders koop je wat halters en ga je lichaam trainen want das ook goed voor je zelfbeeld kan ik je vertellen... en voor de aandacht van dames ;-) Ik ga zelf een beetje voor de macho look dus strakke kleding aan zodat alles goed te zien is.. het is inderdaad wel een soort van compensatie... uiterlijk vertoon enzoquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:35 schreef Guncta het volgende:
Misschien het beeld wat je over jezelf hebt veranderen?
Valt me daarom ook altijd op dat er veel mensen die begonnen zijn met fitnessen of een vechtsport gaan doen een stuk zelfverzekerder worden. Soms irritant, soms op een goede manier.
Dat hoeft niet eens.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:43 schreef Atreyu het volgende:
[..]
Ja dat is wel een aanrader want bij zo'n vechtsport moet je ook communiceren maar op die mannier leer je dat bepaalde dingen automatisch gaan en dat geeft innerlijk veel rust (spreek uit eigen ervaring) Maar anders koop je wat halters en ga je lichaam trainen want das ook goed voor je zelfbeeld kan ik je vertellen... en voor de aandacht van dames ;-) Ik ga zelf een beetje voor de macho look dus strakke kleding aan zodat alles goed te zien is.. het is inderdaad wel een soort van compensatie... uiterlijk vertoon enzo
Grotendeels mee eensquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:11 schreef Bill_E het volgende:
Oe een heel herkenbaar verhaal shutupfool. Onlangs heeft mijn vriendin het uitgemaakt na een relatie van 5 jaar, 2 jaar samenwonen en zij heeft alweer een nieuwe vriend. Wat wil je dan graag een vriendin hebben... maar je hebt gelijk, als je zelf niet lekker in je vel zit kom je waarschijnlijk niet verder dan een paar dates. Het is ontzettend moeilijk om dat op zo'n moment toe te geven.quote:[b]Op maandag 27 augustus 2007 22:25
[herkenbaar verhaal]
quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:40 schreef NilesCrane het volgende:
Wat jij omschrijft ervaar ik precies zo derhalve een tvp.
Als je geen doemscenario's in je hoofd had, zou je dan nog steeds die mensen niet durven aan te spreken? Natuurlijk niet. Je zorgen maken om mogelijke uitkomsten volstrekt onlogisch: je straft jezelf voor zaken die nog niet eens gebeurd zijn. Dat is ook het probleem waarom mannen vrouwen niet durven aan te spreken; het is simpelweg een gebrek aan zelfvertrouwen en overschot aan doemscenario's.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:04 schreef benzin het volgende:
Ik weet gewoon niet hoe ik contact moet leggen met andere mensen, wat ik moet zeggen.
Bullshit. Verandering zit in de geest: zoals je jezelf ziet, zo zal je worden.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:11 schreef Bill_E het volgende:
Ik ben het ook deels met je eensch. Door wat meer zelfvertrouwen kan zoiets naar boven komen. Als je het dan nog niet hebt, .... vergeet het maar.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:11 schreef Bill_E het volgende:
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:50 schreef smammela het volgende:
praten kun je niet leren. dat heb je in je of niet... ben geen ook geen prater en altijd iemand die zich meer op de achtergrond begeeft. dat is nou een maal zo en veranderen kun je het ook niet.
naar mijn insziens moet je dan ook niet proberen te veranderen maar gewoon respecteren hoe je zelf bent. je moet al helemaal niet bang zijn voor het alleen blijven. uiteindelijk komt diegene wel op jou pad. al is het pas op je 50e. geniet gewoon van het leven en neem het ervan. als je dingen gaat overhaasten eindig je waarschijnlijk na een relatie weer alleen, daar waar je begonnen bent en voel je je nog slechter.
huisje, boompje, beestje is ook niet alles als je uiteindelijk erachter komt dat je het overhaast hebt en niet gelukkig bent met je partner
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:30 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik ben het ook deels met je eensch. Door wat meer zelfvertrouwen kan zoiets naar boven komen. Als je het dan nog niet hebt, .... vergeet het maar.
Was het maar zo makkelijkquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 02:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Bullshit. Verandering zit in de geest: zoals je jezelf ziet, zo zal je worden.
Eh..gewoon niksquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:04 schreef benzin het volgende:
-Vandaag zat ik weer in die bus, kwam er plots meisje naast me zitten (terwijl er nog genoeg plek was) Anyway, ze heeft verder niets gezegd ofzo, ik ook niet. Op zulk soort momenten voel ik een soort van irritante spanning, en wil ik eigenlijk gewoon wat zeggen om dat te breken, maar ik durfde niet echt, en daarnaast, ik had geen idee WAT ik moest zeggen.
Hoezo is het niet zo makkelijk? Mentaliteit is serieus alles dat er is. Het is een ontkenning van je capiciteiten als mens.quote:
Geloof jij niet in het feit dat elk mens iets heeft zoals basis eigenschappen? Of erfelijk? Je kunt niet álles afschuiven op "ik ben zo", maar wel minstens 50%. Een groot deel van je zelfbeeld wordt bepaald ( bewust of onbewust ) door je omgeving en je hebt nauwelijks invloed op je omgeving. Vanuit dat zelfbeeld ontstaat weer een deel van karakter. Verlegen, onzeker, open, gesloten, arrogant etc..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hoezo is het niet zo makkelijk? Mentaliteit is serieus alles dat er is. Het is een ontkenning van je capiciteiten als mens.
yep, supermoeilijk zelfs.. Tot ik me ineens realiseerde dat mn ex me echt niet meer terug wil. En toen bedacht ik me dat ik alleen maar tijd en energie aan het steken was in het treuren, en het proberen haar terug te krijgen. Terwijl zij al weer verder gaat met haar leven. En dat moeten wij ook doen. Ik had bv een maand lang bijna alleen maar binnen gezeten, eigenlijk geen klap uitgevoerd, en alleen maar lopen denken denken denken. Wat ben ik er mee opgeschoten ? niets ! Zonde van mn tijd.. Terwijl ik eigenlijk die tijd veel leuker had kunnen besteden door er weer op uit te trekken, dingen te doen, mensen te ontmoeten..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:12 schreef NilesCrane het volgende:
[..]
Oe een heel herkenbaar verhaal shutupfool. Onlangs heeft mijn vriendin het uitgemaakt na een relatie van 5 jaar, 2 jaar samenwonen en zij heeft alweer een nieuwe vriend. Wat wil je dan graag een vriendin hebben... maar je hebt gelijk, als je zelf niet lekker in je vel zit kom je waarschijnlijk niet verder dan een paar dates. Het is ontzettend moeilijk om dat op zo'n moment toe te geven.
lol, hoezo dat??quote:
Waarom spring je ineens van 'basiseigenschappen' naar 'zelfbeeld'? Dat zijn twee compleet verschillende zaken: een zelfbeeld is immers iets uit reflectie verkregen, terwijl basiseigenschappen juist bij de aangetroffen conditie (natuur) behoren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:04 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Geloof jij niet in het feit dat elk mens iets heeft zoals basis eigenschappen? Of erfelijk? Je kunt niet álles afschuiven op "ik ben zo", maar wel minstens 50%. Een groot deel van je zelfbeeld wordt bepaald ( bewust of onbewust ) door je omgeving en je hebt nauwelijks invloed op je omgeving. Vanuit dat zelfbeeld ontstaat weer een deel van karakter. Verlegen, onzeker, open, gesloten, arrogant etc..
Een simpel voorbeeld: als je er afzichtelijk uitziet kun je nog zo hoog of laag springen, maar krijg je echt minder snel een baan in de horeca, heb je veel minder kans op een ooglijke partner, minder seks, minder complimenten, minder zelfvertrouwen, meer kans op pesterijen, meer twijfels over jezelf, een negatief zelfbeeld, grote kans dat je verlegen wordt enzovoorts. Om een positief zelfbeeld te krijgen is zeer veel overtuigingskracht van jezelf nodig, want die krijg je niet van anderen in je schoot geworpen. En ieder mens is vatbaar op andermans mening, dus je zelfbeeld is over t algemeen vrij onstabiel.
Ik ging er ook niet vanuit dat ze me leuk vondquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:16 schreef Flashwin het volgende:
Eh..gewoon niksDenk nou niet dat dat meisje jou leuk vond oid..anders had ze wel een strategische plek uitgezocht om oogcontact met je te zoeken..dat is meestal niet NAAST je.
Precies dat, en je weet gewoon dat je dat niet moet doen, en de laatste tijd probeer ik ook mezelf te dwingen niet te veel na te denken, maar dat blijft erg lastigquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:23 schreef R00sje het volgende:
Ik heb ook dat als ik iets doms zeg, naar mijn idee dan, dat ik me daar gewoon voor schaam en dat blijf onthouden. Zelfs zo dat ik maanden of jaren na dat gesprek mezelf nog voor mijn kop kan slaan dat ik zoiets doms heb kunnen zeggen.
Precies, ook dat herken ik zo, en zeker omdat ik gewoon weinig vrienden heb kom ik vrij weinig ergens. Zo eens is er in de zoveel tijd eens iemand die aan me denkt, en dan ga ik met hele groep mee uit, en kan ik het best aardig naar mijn zin hebben, maar de meeste avonden slijt ik gewoon thuis achter de pc.quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:25 schreef shutupfool het volgende:
Ik zoek dus nu zelf een manier om onder de mensen te komen, zonder dat ik van mensen afhankelijk ben. 1 voor de hand liggende is natuurlijk om gewoon naar de kroeg in de buurt te gaan. Je kan daar naar toe gaan wanneer je wilt, en er is altijd wel iemand. Ik hou echter niet zo van in mn eentje uitgaan (voelt zo knullig)
Heb je de rest van mijn verhaal gelezen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:50 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ging er ook niet vanuit dat ze me leuk vondHet was meer zo dat ze naast me ging zitten, en dus waarschijnlijk mij niet als gevaarlijk of slecht beschouwde
![]()
Maar het was wel zo dat ik me behoorlijk gewoon aan de stilte tussen ons irriteerde, dan zit je naast iemand die je niet kent...
en dan???
Ik ga dan teveel nadenken, op een gegeven moment vroeg ik me af wat zei nu dacht dat ik dacht dat zij over mij dacht, en dat zij misschien ook weleens zoiets zou kunnen denken![]()
Echt, ik weet dat ik me veel te druk maak, maar toch doe ik het.
Daarnaast zit ik er vooral mee dat ik vaak niet eens weet wat ik tegen mensen moet zeggen om een gesprek aan te knopen, zelfs niet met mensen die ik al wel stukken beter ken, heeft iemand daar niet wat meer/specifieker advies over?
Ja ik ervaar het precies zo. Ik ben nu 2 maanden verder en nog steeds treur ik er regelmatig om ook al heeft ze een ander, maar dat doet nu juist zo'n pijn dat ze zo snel een ander gekregen heeft. Ondanks dat heb ik in de afgelopen weken toch aardig wat ondernomen, maar tussendoor toch heel erg de neiging om weer te vervallen in verdrietig zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:19 schreef shutupfool het volgende:
[..]
yep, supermoeilijk zelfs.. Tot ik me ineens realiseerde dat mn ex me echt niet meer terug wil. En toen bedacht ik me dat ik alleen maar tijd en energie aan het steken was in het treuren, en het proberen haar terug te krijgen. Terwijl zij al weer verder gaat met haar leven. En dat moeten wij ook doen. Ik had bv een maand lang bijna alleen maar binnen gezeten, eigenlijk geen klap uitgevoerd, en alleen maar lopen denken denken denken. Wat ben ik er mee opgeschoten ? niets ! Zonde van mn tijd.. Terwijl ik eigenlijk die tijd veel leuker had kunnen besteden door er weer op uit te trekken, dingen te doen, mensen te ontmoeten..![]()
Dus daar ben ik nu telkens mee bezig. Gaat erg moeizaam (nog steeds zelfs)...maar als ik al 1 keer per week een leuk iets met anderen heb gedaan dan beschouw ik dat als een geslaagde weeken dat geeft mij weer aan van: zie je wel, ik kan het ook wel zonder haar !
![]()
hij wilt wel, hij weet alleen niet hoe, dat zal je moeilijk begrijpen als je er zelf geen problemen mee hebt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:39 schreef zhe-devilll het volgende:
Ts wat doe je moeilijk zeg?
Je zegt niks omdat je dit niet wilt als je dat nu accepteerd lul je vanzelf wel als je het echt wilt
![]()
ken je mij dan?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:46 schreef roburt het volgende:
[..]
hij wilt wel, hij weet alleen niet hoe, dat zal je moeilijk begrijpen als je er zelf geen problemen mee hebt.
Ja, dat had ik.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:11 schreef Flashwin het volgende:
Heb je de rest van mijn verhaal gelezen?![]()
Ik zal het nog een keer zeggen...STOP met het wanhopig op zoek zijn naar sociaal contact. Het komt vanzelf...als je er constant mee bezig bent, zal het er nooit van komen. In ieder geval niet de manier waarop je zou willen.
Precies, het is echt verdomd ingewikkeld, en ik heb het gevoel dat maar zo weinig mensen echt begrijpen wat ik voel.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:46 schreef roburt het volgende:
hij wilt wel, hij weet alleen niet hoe, dat zal je moeilijk begrijpen als je er zelf geen problemen mee hebt.
Ik weet precies wat je voelt. Ik heb je andere topic 'veranderen' ook gelezen en ik zou het zelf geschreven kunnen hebben. De stappen die je daar ondernomen hebt vind ik heel knap. Ik loop zelf sinds een aantal maanden bij een psycholoog en daarmee probeer ik die angstig makende gedachten concreet te krijgen en ermee om te leren gaan. Dat helpt heel goed. Nu zit ik ook op een punt waarop ik mijn leven weer enigzins moet opbouwen dat houdt ook in nieuwe contacten zoeken en daar heb ik het ook erg moeilijk mee.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:51 schreef benzin het volgende:
[..]
Precies, het is echt verdomd ingewikkeld, en ik heb het gevoel dat maar zo weinig mensen echt begrijpen wat ik voel.![]()
ik snap precies wat je bedoeltquote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:51 schreef benzin het volgende:
[..]
Precies, het is echt verdomd ingewikkeld, en ik heb het gevoel dat maar zo weinig mensen echt begrijpen wat ik voel.![]()
huh? jij moet niets hoor. je wilt graag dat het je lukt om over je irrationele angst heen te komen. je bent namelijk zo erg bezig met wat zij wel niet van je denkt dat je totaal vergeet iets te doenquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:04 schreef benzin het volgende:
Voor de mensen die het zich afvragen, het gaat in ieder geval stukken beter dan in mijn vorige posts/topics, het blijft echter wel nog steeds zwaar.
Anyway, ik merk dat er gewoon één struikelblok is waar ik heel veel tegenop loop; en dat is en blijft het omgaan met andere mensen.
Ik weet gewoon niet hoe ik contact moet leggen met andere mensen, wat ik moet zeggen.
Praktijkvoorbeeldje:
-Ik zit nu al een paar weken elke dag in dezelfde bus, in die bus zit echt een mooi/leuk meisje, maar ik heb niet het lef iets tegen haar te zeggen, ik zou ook niet weten wat ik moet zeggen.
Daarnaast heb ik altijd het gevoel dat ik als ik soms wel het lef heb iets te zeggen tegen een meisje, ze zichzelf soort van verdedigen omdat ik eigenlijk beetje aanvallend ben denk ik. Nja, niet aanvallend, maar ik kom dan altijd te plotseling, meestal op van die momenten dat een meisje net heel erg in drzelf zit gekeerd of druk bezig is. Ik moet wat dat betreft echt beter leren timen/beter leren aanspreken.
Daarnaast heb ik dan de neiging om totaal niet passende of maffe dingen te zeggen omdat ik geen idee heb wat ik moet zeggen.
Ik moet daar echt gewoon beter in worden![]()
En sowieso, dat heb ik nooit, een idee wat ik moet zeggen, en ik denk dat ik daarom misschien ook wel zo slecht durf![]()
Anyway, alle tips zijn welkom
Ik heb bijna alle producten van David en Real Social Dynamics gehad. Nu weer verkocht en uteraard wel een kopie achtergehouden. Maar ja, als je er niets mee doet kom je nog geen stap verder.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:31 schreef partyyboyy het volgende:
Ik was jarenlang ook zo verlegen. Maar door het te proberen heb ik mezelf vele tactieken aangeleerd. Nu ben ik echt een alfa-male geworden. Jij kunt het ook, als je een van mijn cd's en boeken koopt.
gegroet, David DeAngelo
Waar praten de meeste mensen over als ze met elkaar in gesprek raken? Waarover? Over niks. Over van alles wat. Kijk eens naar mensen om je heen en observeer waarover ze praten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:50 schreef benzin het volgende:
[..]
Daarnaast zit ik er vooral mee dat ik vaak niet eens weet wat ik tegen mensen moet zeggen om een gesprek aan te knopen zelfs niet met mensen die ik al wel stukken beter ken
Het kan misschien zo zijn dat je een introvert karakter hebt. Dan praat je gewoonweg niet zoveel, omdat je geen zin of interesse hebt. Je kan wel gesprekstechnieken leren om toch te leren praatjes aan te knopen met mensen, maar om een heel spontaan iemand te worden zal moeilijk zijn. Dan moet je uiteindelijk vrede met jezelf hebben en accepteren dat jij nou eenmaal niet zoals anderen bent.quote:]Daarnaast zit ik er vooral mee dat ik vaak niet eens weet wat ik tegen mensen moet zeggen om een gesprek aan te knopen] zelfs niet met mensen die ik al wel stukken beter ken
De meeste mensen in de samenleving zijn extravert en dan bedoel ik niet direct heel uitbundig, maar zij praten wel op een bepaald minimumniveau. Introverten die de minderheid vormen zitten daaronder.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:47 schreef Shitonya het volgende:
Uiteindelijk is niemand zoals "alle anderen". Want wie zijn die anderen?
Hij maakt zich veel zorgen om hoe hij overkomt idd.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:01 schreef Shitonya het volgende:
edit: denk dat TS zijn probleem niet het "wat" is, maar het hoe en staat meer stil bij de mening van anderen
Precies. Op een gegeven moment heb ik 'Double Your Dating' van DD gelezen, en ik heb niet echt het gevoel ermee opgeschoten te zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 08:47 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb bijna alle producten van David en Real Social Dynamics gehad. Nu weer verkocht en uteraard wel een kopie achtergehouden. Maar ja, als je er niets mee doet kom je nog geen stap verder.
Nou is dat in het openbaar het allermoeilijkst omdat je echt helemaal niet weet wat je met de ander gemeen hebt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:58 schreef Seventees het volgende:
Hoor vaak dat mensen het moeilijk vinden om contact te leggen in het openbaar vervoer. De NS (oid) heeft daar onderzoek naar gedaan waaruit bleek dat veel mensen zitten met waar de TS mee stoeit: niet weten hoe je moet beginnen.
Mwoah, kan begrijpen waarom je dat vindt. Maar RSD is wel heel goed. David legt veel te veel nadruk op het C&F zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:22 schreef EdwinHeijmen het volgende:
david deangelo stinks......
Dat is geen keuze. Ik ben altijd zo geweest, ik heb me altijd al druk gemaakt over wat mensen van me dachten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:55 schreef MooieLuL het volgende:
je bent namelijk zo erg bezig met wat zij wel niet van je denkt dat je totaal vergeet iets te doen
waarom kies je daarvoor dan?
Het probleem is ook dat het waarschijnlijk een gewoonte is geworden om zo te denken. Dat is niet een keuze die je op dat moment maakt. Waar je natuurlijk wel voor kan kiezen is om van die gewoonte af te komen of er op de een of andere manier mee te leren omgaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:55 schreef MooieLuL het volgende:
huh? jij moet niets hoor. je wilt graag dat het je lukt om over je irrationele angst heen te komen. je bent namelijk zo erg bezig met wat zij wel niet van je denkt dat je totaal vergeet iets te doen
waarom kies je daarvoor dan?
Klopt, introverten zijn in de minderheid.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:53 schreef addictivebeat het volgende:
De meeste mensen in de samenleving zijn extravert en dan bedoel ik niet direct heel uitbundig, maar zij praten wel op een bepaald minimumniveau. Introverten die de minderheid vormen zitten daaronder.
Oeh, en deze opmerking/conclusie is nou juist zo jammer.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:34 schreef Batsnek het volgende:
Je slechte eigenschappen zullen nooit verdwijnen, maar ze zullen niet meer de boventoon gaan voeren.
quote:Uiteindelijk zul je eigenschappen die je haat, verdrukken door eigenschappen die je liever ziet.
Klinkt een beetje als spam?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:31 schreef partyyboyy het volgende:
Ik was jarenlang ook zo verlegen. Maar door het te proberen heb ik mezelf vele tactieken aangeleerd. Nu ben ik echt een alfa-male geworden. Jij kunt het ook, als je een van mijn cd's en boeken koopt.
gegroet, David DeAngelo
Dat maakt ook compleet niet uit. Sterker nog, dat zou ik zelfs wel fijn vinden.quote:Op zondag 9 september 2007 11:27 schreef the_mind het volgende:
Ik heb gemerkt dat het er vaak niet eens toe doet wat je zegt, als je maar iets zegt. Het is toch helemaal niet erg als een gesprek voor 85% uit fluff bestaat, en 15% diepgang heeft?
Voetbal praten is idd een meesterlijke tip he.quote:Op zondag 9 september 2007 12:18 schreef the_mind het volgende:
Begin over iets waarvan je een vermoeden hebt dat het de ander interesseert. Bijvoorbeeld: "Morgen is die wedstrijd van Ajax tegen Feijenoord." Als de ander daar boodschap aan heeft, zal ie reageren met bijvoorbeeld: "Feijenoord is kansloos." Daar haak jij dan weer op in "Die Rotterdammers kunnen niet voetballen", etc., etc. Maak het niet te moeilijk, en probeer het kort te houden. Te lange gesprekken in een keer schrikken ook af. En laat je niet ontmoedigen als mensen geen zin hebben in een praatje. Als ze geen antwoord geven: dan niet, volgende keer beter.
Het nadeel van onderwerpen als voetbal en politiek is dat dat voor sommige mensen te beladen onderwerpen zijn. Dan kun je inderdaad beter iets neutraals kiezen, zoals het weer, de ns, of iemands postzegelverzameling.quote:Op zondag 9 september 2007 12:22 schreef Liquidootje het volgende:
Voetbal praten is idd een meesterlijke tip he.
Praat liever over het weer, ns ofzo
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 02:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Bullshit. Verandering zit in de geest: zoals je jezelf ziet, zo zal je worden.
Het is zo makkelijk.quote:
Als 1 op 1 wel goed gaat begrijp ik niet waarom je dan zoveel moeite hebt met dates/vrouwen, omdat je met een date juist 1 op 1 bent. Het moet dus wel aan je uiterlijk liggen. En "wij neuken de mooiste vrouwen ter wereld"? Als jij hoeren/levende neukrobots de mooiste vrouwen ter wereld vind dan kan ik wel weer begrijpen waarom je nog vrijgezel bent. En een hoer is voor elke dwaas beschikbaar. Een versierder doet wel moeite voor een verstandige, aantrekkelijke vrouw die haar lichaam niet beschikbaar stelt voor mislukte castraten die zich laten leiden door hun hormonen.quote:Op zondag 9 september 2007 09:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
PhatRabbit, het klinkt inderdaad erg triest maar ik begrijp je volkomen, zit zelf ook 300 % in dezelfde situatie, inclusief de hoeren...
Ik weet niet precies in welk stadium ik zit maar het zweeft geloof ik ergens tussen anger en hope in, want accepteren zal ik het nooit. Ik probeer me ook maar te richten op de dingen die wel goed gaan en die ik wel heel leuk vindt.
Ik zak juist weg in een groep, dan wordt ik steeds stiller en ga ik luisteren naar wat anderen zeggen. Je moet mij echt 1-op-1 hebben. Dat is op zich niet zo moeilijk als ik een gesprekspartner tegenover me heb die zelf de kar een beetje trekt. In luisteren, feedback en inhaken ben ik een meester maar als ik zelf het gesprek overeind moet houden, ja, dan wordt het moeilijk.
Ach, je moet het maar zo zien, wij neuken de mooiste vrouwen ter werled waar zelfs de beste versierders nog bloed zweet en tranen voor moeten plengen.
Zeg dan niets...quote:
Inderdaad zeg dan niets ja, met je domme kortzichtige geblaat. Doe eerst eens wat levenservaring op en kom dan terug om ons te verrijken met je hernieuwde inzichten.quote:
hoequote:Op maandag 10 september 2007 01:18 schreef BonJovi het volgende:
moeilijk verhaal, heb je zelf geen goeie vriendinnen? Die kunnen je vast ook keer helpen ofzo
Joh, ik ben ooit met een meisje in de trein een gesprek begonnen over fisherman's friendsquote:Op zondag 9 september 2007 12:08 schreef benzin het volgende:
Dat maakt ook compleet niet uit. Sterker nog, dat zou ik zelfs wel fijn vinden.
Alleen.. Ik kan het niet, ik kan niet over fluff praten. Ik kan gewoon moeilijk luchtige gesprekken voren. Ik weet juist dan niet wat ik moet zeggen.
quote:Op zondag 16 september 2007 09:28 schreef w8jij17 het volgende:
Ik zou een krantje lezen en dan, mits ze naast me zit, vragen wat ze van een bepaalde gebeurtenis vind. Aan haar reactie weet je meteen of je verder kunt babbelen of dat je moet kappen.
Neuh, je kunt het ook wel leren. Zo geldt:quote:Op donderdag 13 september 2007 20:31 schreef WinnarJ het volgende:
idd, moet je kunnen of niet...
Nee hoor. Als je interesse toont in de ander, blijft doorvragen etc. en dan laat merken dat je het interessant vindt, dan 'groeit' de persoon terplekke, en vindt hij/zij jou een interessante gesprekspartner. Ik vind het zelf ook leuk als mensen echt interesse tonen.quote:Op maandag 17 september 2007 13:35 schreef w8jij17 het volgende:
En dat werkt dus alleen als het wederzijds is. Dat soort mensen zijn, zoals ik het ervaar, zeldzaam.
Begin met je collega's in de wandelgangen of in de lift goedemorgen te wensen. Collega's bij de koffie-automaat kan je vervolgens eens een complimentje geven. Lach naar receptionistes, bedank de ober/barman in een horecagelegenheid extra voor de service, kijk mensen vriendelijk in hun ogen en lach erbij. Dat zijn allemaal kleine dingetjes die jou voor een ander zoveel vriendelijker en toegankelijker maken. Bovendien zijn ze zó klein, dat ze nauwelijks eng zijn, en je kunt er niet mee falen. Maar ze geven je wel zelfvertrouwen op sociaal gebied.quote:Op maandag 17 september 2007 13:45 schreef addictivebeat het volgende:
Enkel het aanspreken van mensen is een kwestie van durf. En dat zal je in de eerste plaats gewoon moeten doen. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. Het werkt echter ook omgekeerd, hoe sneller je het doet, hoe makkelijker het wordt.
Ik doe mijn best, en de laatste tijd boek ik soms ook hele kleine succesjes, maar daar staan ook wel heel erg veel missers en dagen dat ik compleet gesloten ben tegenover.quote:Op maandag 17 september 2007 13:45 schreef addictivebeat het volgende:
Oefenen, Benzin, oefenen. Als het niet goed gaat is het niet erg, maar je moet niet opgeven.
Wow, is er dan toch nog hoop voor mij?? Jij bent wel heel extreem, ik vind het best gezellig om met vrienden wat te gaan drinken hoor. En jij bent blijkbaar toch aan een vriendin gekomen ondanks je Einzelgangerigheid.quote:Op maandag 17 september 2007 23:56 schreef Gallorini het volgende:
Hehe, mijn vriendin vindt dat ik hetzelfde probleem heb. Alleen heb ik er zelf weinig last van. Ik maak ook moeilijk contact met nieuwe mensen, maar geef daar eigenlijk helemaal niks om. Ik zit negen van de 10 keer liever alleen dan dat ik met vrienden wat ga drinken in de stad ofzo.
Kan slechts vlot babbelen met mensen die dezelfde interesses hebben als ik, en heb er dan ook een bloedhekel aan om op een verjaardag of feestje met een vage vriend of vriendin van mijn vriendin te staan ouwehoeren over zijn auto of haar nieuwe huis. Hetgeen weer resulteert in een verveelde Gallorini die weg wil, waar vriendinnetje dan weer boos om wordt![]()
Soms probeer ik het wel, maar dan ben ik zo weer uitgepraat omdat degene met wie ik sta te praten mij gewoon niet kan boeien of ik hem niks kan vertellen waar hij of zij het over wil hebben. Daarnaast praat ik niet graag over mijzelf, waardoor veel mensen mij weer als arrogant bestempelen en snel op zoek gaan naar een nieuwe gesprekspartner![]()
* Gallorini een echte einselganger ist![]()
Misschien is het wel beter om niks te zeggen, aangezien je toch niks interessants toevoegt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:24 schreef benzin het volgende:
Ik vraag me heel erg af hoe ik nu met meiden om moet gaan, gewoon met meiden, in de klas, in het zelfde leerjaar etc.
Ik heb geen idee wat ik moet zeggen, en ik ben nogal bang dat ik vreemd/bedreigend overkwam, omdat er serieus meiden zijn tegen wie ik nog nooit heb gepraat.
Mjah, als ik ga dan vind ik het ook wel gezellig hoor, en vermaak ik me prima met mijn vrienden. Maar alleen zijn (of met mn vriendinnetje) vind ik gewoon lekker relaxt. En een vriendinnetje heb ik eigenlijk altijd wel gehad. Ik heb mijn huidige vriendin ontmoet toen het net een week uit was met mijn ex vriendin.quote:Op dinsdag 18 september 2007 07:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Wow, is er dan toch nog hoop voor mij?? Jij bent wel heel extreem, ik vind het best gezellig om met vrienden wat te gaan drinken hoor. En jij bent blijkbaar toch aan een vriendin gekomen ondanks je Einzelgangerigheid.
Hulde
Ja, maar niet veel nee. Maar als ik straks meer contact met anderen heb enzo, dan komt dat vanzelf toch wel?quote:
Niet echt. Maar als je zo een gemiddeld gesprek aanhoort gaat dat toch nergens over volgens mij. En als ik straks meer contact met anderen heb enzo, dan komt dat vanzelf denk ik.quote:Is er überhaupt iets wat jij aan anderen te vertellen hebt?
Ik ben op zich wel geïnteresseerd in anderen. ALS iemand iets vertelt, dan luister ik ook. Mja, dat ALS. Dat gebeurd niet heel vaak.quote:Toon eens wat interesse in een ander, oprechte interesse.
Hoe?quote:Denk eens wat minder na over alles.
Hoe? Om me heen zie ik dat zoveel mensen doen, en ik niet. Hoe kan ik dat in mijn situatie doen?quote:Hou eens op met zeuren en klagen, wees jong, wees blij met het leven.
Dat is geen keuze, dat gebeurd. Ik zit in een situatie die ik zelf niet onder controle heb, waarin ik geen macht heb, waarin ik geen keuze heb.quote:Je leeft maar één keer, waarom laat je dat vergallen door negativiteit, door mislukkelingen en door onzekerheid?
Ik kan daar zelf wel heel erg mee zitten.quote:Lekker belangrijk als je een keertje iets zegt, en een ander stelt dat niet op prijs of vindt het ietwat klungelig. Denk je dat die ander daar weken later nog wakker van ligt?
Elke keer als ik in kansen denk, dan lukt het niet/mislukt het/durf ik de kans niet te nemen.quote:Denk in kansen, in plaats van in belemmeringen. Of niet, maar dan is dat je eigen keuze. Val daar anderen dan niet mee lastig.
Die ga ik heel binnenkort krijgen. En ik hoop echt dat ik daar wat mee opschiet.quote:En kom je er alleen niet uit, zoek dan professionele hulp. Dat heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.
Waarom lijkt er dan niemand moeite te doen om eens met mij te een gesprekje aan te knopen, of gewoon al iets tegen me te zeggen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:55 schreef w8jij17 het volgende:
Doordat jij volgens mij nu enigszins sociaal opgesloten zit zie jij iedereen om je heen als één groep mensen die allemaal hetzelfde over jou denken. Hoe weet jij dat zo zeker? Ik denk namelijk dat er genoeg mensen zijn die het wel met jou zouden kunnen vinden.
Omdat je niet toegankelijk bent.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:52 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarom lijkt er dan niemand moeite te doen om eens met mij te een gesprekje aan te knopen, of gewoon al iets tegen me te zeggen?
Er moet wel reden toe zijn. Die reden dien je zelf te "creeren". En hoe dat moet gebeuren proberen we je constant uit te leggen, zowel in dit topic, als dat andere topic van je.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:52 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarom lijkt er dan niemand moeite te doen om eens met mij te een gesprekje aan te knopen, of gewoon al iets tegen me te zeggen?
Ik ben niet toegankelijk omdat..?quote:
Het gaat niet om al dan niet verschrikkelijk zijn, of om aardig zijn ofzo, maar om toegankelijkheid. Je bent erg met jezelf bezig, waardoor je waarschijnlijk erg introvert overkomt en dus niet interessant bent voor anderen om een gesprekje mee te gaan voeren. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaarquote:Op woensdag 19 september 2007 22:25 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben niet toegankelijk omdat..?
Als mensen eens wat moeite zouden doen, zouden ze ontdekken dat ik helemaal niet zo verschrikkelijk ben als ze denken.
Allerlei klootzakken wordt wel tegen gepraat, en volgens mij ben ik stukken aardiger dan veel van die mensen.
quote:Op woensdag 19 september 2007 22:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het gaat niet om al dan niet verschrikkelijk zijn, of om aardig zijn ofzo, maar om toegankelijkheid. Je bent erg met jezelf bezig, waardoor je waarschijnlijk erg introvert overkomt en dus niet interessant bent voor anderen om een gesprekje mee te gaan voeren. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
Mensen willen praten met mensen die naar hun luisteren, en niet naar mensen die met zichzelf bezig zijn en mogelijk over zichzelf gaan praten.
Dus wat moet ik doen om toegankelijker over te komen?quote:Op woensdag 19 september 2007 22:30 schreef Burdie het volgende:
Het gaat niet om al dan niet verschrikkelijk zijn, of om aardig zijn ofzo, maar om toegankelijkheid. Je bent erg met jezelf bezig, waardoor je waarschijnlijk erg introvert overkomt en dus niet interessant bent voor anderen om een gesprekje mee te gaan voeren. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
Ik praat juist eigenlijk liever niet over mijzelf.quote:Mensen willen praten met mensen die naar hun luisteren, en niet naar mensen die met zichzelf bezig zijn en mogelijk over zichzelf gaan praten.
Dat eerste en dat tweede heb ik inderdaad last van, en ik ga ervan uit dat dat ongetwijfeld ook tot dat derde leidt.quote:Op woensdag 19 september 2007 22:31 schreef Liquidootje het volgende:
Friemelen met je vingers, geen houding kunnen vinden, ongemakkelijk lijken.
Ik probeer er echt iets mee te doen, maar voor mij is het zetten van die (voor mij) enge stappen gewoon heel erg lastig en echt eng.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:42 schreef SinjiOnO het volgende:
Damn, ik lees nu ook de andere topics en zie nu pas dat alles wat ik heb getypt allang is verteld. Alles is praktisch aangeraden, en toch doe je er niets mee. Jammer man. De tips hier zijn soms erg goed moet ik zeggen.
Uit die slachtofferrol kruipen misschien?!!!quote:Op donderdag 20 september 2007 08:30 schreef benzin het volgende:
Dus wat moet ik doen om toegankelijker over te komen?
Try again, al je postings hier beginnen met 'ik'. Bovendien gaat het niet om de feiten, maar wat men van je denkt.quote:Ik praat juist eigenlijk liever niet over mijzelf.
Dat alles hier met 'ik' begint, komt omdat ik nu hier wel mijn problemen deel, maar dat zou ik in principe met mensen uit mijn dagelijkse leven nooit doen.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:26 schreef Burdie het volgende:
Try again, al je postings hier beginnen met 'ik'. Bovendien gaat het niet om de feiten, maar wat men van je denkt.
Ja, ik zoek het nu omdat ik er echt van overtuigd ben dat het niet meer anders kan, maar ik vind het zo enorm moeilijk en ik schaam mezelf er echt enorm voor ja. En ik vind het niet fijn om te doen, het voelt zo stom dat ik er zelf niet meer uitkom.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:48 schreef Seventees het volgende:
Schaam je je omdat je professionele hulp nodig hebt?
Ja, maar dat werkt niet zo, dan gaan ze zich toch zorgen maken en er zich toch mee bemoeien. Ik ken mijn ouders, ik leef nu al ruim 17 jaar met ze.quote:Je kan je ouders ook vragen om zich er niet mee te bemoeien, je met rust te laten omdat je het zelf wil oplossen met die hulpverlener. Daar als eens over nagedacht?
Dit is het belangrijkste deel van deze post benzin en dat leg je gewoon naast je neer...quote:Op donderdag 20 september 2007 14:26 schreef Burdie het volgende:
Uit die slachtofferrol kruipen misschien?!!!
Je laat nu alles wel heel erg over je heen komen he, en *boehoehoe* als je iets probeert, dan mislukt het tóch, dus waarom nog proberen? Huuu.
Ik weet het niet. Daarom antwoordde ik ook niet op dat deel, ik heb geen enkel idee hoe anderen tegen mij aankijken.quote:Op vrijdag 21 september 2007 07:24 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
Dit is het belangrijkste deel van deze post benzin en dat leg je gewoon naast je neer...
je zegt net wel dat je vast veel aardiger bent dan die "klootzakken", maar wat straal je uit?
Maar het is niet stom. Ik vind het juist goed van je dat je het durft toe te geven. Want er hangt idd een soort taboe op het hebben van een psychisch probleem. Mensen denken gauw dat je 'gek' bent, of erger: dat je niets mankeert omdat je het niet kunt zien.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja, ik zoek het nu omdat ik er echt van overtuigd ben dat het niet meer anders kan, maar ik vind het zo enorm moeilijk en ik schaam mezelf er echt enorm voor ja. En ik vind het niet fijn om te doen, het voelt zo stom dat ik er zelf niet meer uitkom.
Sowieso het hele idee van professionele hulp staat me niet echt aan, iemand die alleen met je praat om zijn/haar portemonnee te vullen![]()
Jij weet 't het beste.quote:Ja, maar dat werkt niet zo, dan gaan ze zich toch zorgen maken en er zich toch mee bemoeien. Ik ken mijn ouders, ik leef nu al ruim 17 jaar met ze.
Achter mijn PC ben is iedereen veilig, tevens zal je nooit kunnen zien of hij een rode hoofd heeft of met zijn mond vol tanden staat.quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:56 schreef Detroit het volgende:
En eigenlijk snap ik niet waarom je bang bent om slechte reacties te krijgen.. Gedurende de topics die je hier op Fok! hebt geopend, heb je al een sloot aan (eveneens) reacties (waarvan een flink aantal negatief) gekregen en daar kun je toch ook gewoon mee omgaan? Op internet zijn mensen nog wel een stukje erger dan in het echt, dus wat vrees je? Erger kan het niet worden!
Ik had je laatste zin nog niet gelezen, maar dat dacht ik inderdaad al. Veel mensen gaan op deze manier een discussie in. Alsof ze hun standpunt op alle manieren willen verdedigen en weigeren door de ogen van de gesprekspartner te kijken. Anyway, goed dat het bij jou helpt.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:24 schreef Biefstuk het volgende:
Heb ook lang een probleem gehad met mensen aanspreken. Wat voor mij werkt is het volgende:
Denk bij jezelf dat JIJ de baas bent, dat JIJ beter bent en dat JIJ bovenaan de voedselketen staat.
Maar let erop dat je niet zo gaat praten want dan ben je de lul.
je moet je er niet voor schamen er zijn zoveel mensen die hulp nodig hebben en de het krijgen je moet juist trots zijn dat je zelf inziet dat je hulp nodig hebt .quote:Op donderdag 20 september 2007 16:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja, ik zoek het nu omdat ik er echt van overtuigd ben dat het niet meer anders kan, maar ik vind het zo enorm moeilijk en ik schaam mezelf er echt enorm voor ja. En ik vind het niet fijn om te doen, het voelt zo stom dat ik er zelf niet meer uitkom.
Je straalt niks uit en dat wordt als negatief ervaren. Hoe zorg je er dan voor dat je uitstraling positiever wordt, hoor ik je al vragen...quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:11 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Daarom antwoordde ik ook niet op dat deel, ik heb geen enkel idee hoe anderen tegen mij aankijken.
Het is niet mijn bedoeling om een slachtoffer te spelen, er zijn meer mensen die het moeilijk hebben, maar ik weet niet wat ik naar mensen uitstraal.
Je hoeft niet iedereen te kennen. En in de bus of iets dergelijks hoef je niet perse iemand aan te spreken en ik zou het zelf persoonlijk raar vinden om in de bus aangesproken te worden.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:04 schreef benzin het volgende:
Voor de mensen die het zich afvragen, het gaat in ieder geval stukken beter dan in mijn vorige posts/topics, het blijft echter wel nog steeds zwaar.
Anyway, ik merk dat er gewoon één struikelblok is waar ik heel veel tegenop loop; en dat is en blijft het omgaan met andere mensen.
Praktijkvoorbeeldje:
-Ik zit nu al een paar weken elke dag in dezelfde bus, in die bus zit echt een mooi/leuk meisje, maar ik heb niet het lef iets tegen haar te zeggen, ik zou ook niet weten wat ik moet zeggen.
Daarnaast heb ik altijd het gevoel dat ik als ik soms wel het lef heb iets te zeggen tegen een meisje, ze zichzelf soort van verdedigen omdat ik eigenlijk beetje aanvallend ben denk ik. Nja, niet aanvallend, maar ik kom dan altijd te plotseling, meestal op van die momenten dat een meisje net heel erg in drzelf zit gekeerd of druk bezig is. Ik moet wat dat betreft echt beter leren timen/beter leren aanspreken.
Daarnaast heb ik dan de neiging om totaal niet passende of maffe dingen te zeggen omdat ik geen idee heb wat ik moet zeggen.
En sowieso, dat heb ik nooit, een idee wat ik moet zeggen, en ik denk dat ik daarom misschien ook wel zo slecht durf![]()
Het ging een hele tijd stukken beter, niet dat ik veel mensen heb leren kennen ofzo, maar ben in ieder geval gaan proberen mezelf op orde te krijgen.quote:
Ik moest echt bijna kotsen van het lachen.quote:Op zondag 9 september 2007 09:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ach, je moet het maar zo zien, wij neuken de mooiste vrouwen ter werled waar zelfs de beste versierders nog bloed zweet en tranen voor moeten plengen.
Ik heb beetje zelfde probleemquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:04 schreef benzin het volgende:
Praktijkvoorbeeldje:
Het is het handboek voor lichaamstaal en leert je signalen op te pikken voordat je ook maar een woord met iemand hebt gewisseld. Wat betekent het dat zij constant aan haar haar zit of in haar nek krabbelt? Dit soort vragen worden beantwoord in het boek.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:11 schreef w8jij17 het volgende:
Wat is er bijzonder aan het boek dat jij het aanraadt? Maakt mij ook enigszins nieuwsgierig.
leg eens uit.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:58 schreef LuigiValentino het volgende:
[..]
Ik heb beetje zelfde probleem
En hoe oud ben je als ik vragen mag? Wat een onzin!quote:Op woensdag 12 december 2007 01:54 schreef nikkie het volgende:
Alles draaid om je uiterlijk.
Als je er goed uitziet ben je niet verlegen.
Als je lelijk bent zie je dat terug in je karakter omdat je dan niet volmaakt bent en dus verlegen bent.
Net zoals je bij mongooltjes kan zien dat die achterlijk zijn.
De waarheid is hard maar kijk maar eens bij een verlegen club: die mensen zijn allemaal lelijk.
Als jij een mokkel wil scoren zal je daar lid moeten worden en het met een lelijk wijf moeten doen want bij mooie wijven maak je geen kans.
Ik zag de harde waarheid eerst ook niet in en snapte niet dat ik in die clubscene geen kans maakte hoe vaak ik het ook probeerde.
Pshychologen proberen je in die waan te houden dat het je verlegenheid is, vandaar kwam ik er ook pas later achter hoe de harde waarheid werkelijk in elkaar steekt.
quote:Op woensdag 12 december 2007 01:54 schreef nikkie het volgende:
Als je lelijk bent zie je dat terug in je karakter omdat je dan niet volmaakt bent en dus verlegen bent.
De waarheid is hard maar kijk maar eens bij een verlegen club: die mensen zijn allemaal lelijk.
Als jij een mokkel wil scoren zal je daar lid moeten worden en het met een lelijk wijf moeten doen want bij mooie wijven maak je geen kans.
Ik zag de harde waarheid eerst ook niet in en snapte niet dat ik in die clubscene geen kans maakte hoe vaak ik het ook probeerde.
Pshychologen proberen je in die waan te houden dat het je verlegenheid is, vandaar kwam ik er ook pas later achter hoe de harde waarheid werkelijk in elkaar steekt.
quote:Op woensdag 12 december 2007 01:54 schreef nikkie het volgende:
1 |
Dit had ik kunnen schrijven. Was vroeger nogal dik en puisterig. 30 kilo eraf en een glad koppie en de hele wereld om je heen veranderd. Maar van binnen ben ik nog dat dikke mannetje die de zoveelste glimlach weer verlegen afwenktquote:Op woensdag 12 december 2007 16:31 schreef Fakkan het volgende:
Een aantal jaar geleden, toen ik een bril en fout kapsel ( Elvis) had, werd ik eens per week voor lelijk uitgemaakt. Op een gegeven moment gebruikte ik lenzen en wiekte ik mijn haar kort. Na twee jaar kreeg ik opeens te horen dat ik een knappe man aan het worden was.
De manier waarop mensen met je omgaan verandert opeens. Tijdens een vakantie naar Indonesie ben ik gevraagd om model te worden. Ik schrok me te pletter natuurlijk. Dacht altijd dat ik een lelijk ventje was. Meisjes die mij jaren geleden nog uitlachten zie ik nu verlegen naar mij glimlachen. Als ik in de spiegel kijk zie ik echter nog steeds dat lelijke mannetje.
Gelukkig ben ik niet meer zo mensenschuw als een aantal jaar geleden, mede dankzij de werkvloer. Toch betrap ik mezelf af en toe op de gedachte: 'Waarom kijken die meisjes naar mij, zeker omdat ik lelijk ben?'
De laatste jaren begin ik mij steeds meer te schamen voor de facade die ik heb opgezet. Op het werk en school sta ik nu bekend als de ' jongeman die alles mee heeft'. Ben als de dood dat iemand erachter komt dat ik vanbinnen een klein jongetje ben die weinig zelfvertrouwen heeft. Een jongetje die nooit de lef heeft gehad om het leuke meisje die naar hem glimlachte aan te spreken.
' Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding'. Ik kan niet anders dan hiermee af te sluiten.
Tell me about it. Zelf zie ik het ook dus nooit wanneer een meisje wat in mij ziet. Achteraf hoor ik het altijd van vrienden of vriendinnen. Eens sprak een heel mooi meisje mij aan in de trein. Aan de ene kant zag ik zoveel signalen van haar interesse in mij: ze speelde met haar haar, ze glimlachte constant, ze raakte telkens (onbewust?) mijn been aan. Aan de andere kant dacht ik: zo'n mooi meisje ziet dus nooit wat in mij. Ik moet die lelijke kant van mijzelf zien te lozen. Maar het is gewoon onderdeel van mij. Misschien is acceptatie de enigste oplossing?quote:Op donderdag 13 december 2007 00:50 schreef dnzl het volgende:
[..]
Dit had ik kunnen schrijven. Was vroeger nogal dik en puisterig. 30 kilo eraf en een glad koppie en de hele wereld om je heen veranderd. Maar van binnen ben ik nog dat dikke mannetje die niet de zoveelste glimlach weer verlegen afwenkt
Ik heb ook zoiets.quote:
Het is algemeen bekend dat mensen die niet kunnen quoten, lelijk zijn.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:51 schreef nikkie het volgende:
[ code verwijderd ]
je bent zelf zeker verlegen , ik snap best dat je het ontkent
Buuhuuuuuuhuuuuuquote:Op woensdag 12 december 2007 22:51 schreef nikkie het volgende:
[ code verwijderd ]
je bent zelf zeker verlegen , ik snap best dat je het ontkent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |