abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53046726
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:18 schreef the_mind het volgende:
Begin over iets waarvan je een vermoeden hebt dat het de ander interesseert. Bijvoorbeeld: "Morgen is die wedstrijd van Ajax tegen Feijenoord." Als de ander daar boodschap aan heeft, zal ie reageren met bijvoorbeeld: "Feijenoord is kansloos." Daar haak jij dan weer op in "Die Rotterdammers kunnen niet voetballen", etc., etc. Maak het niet te moeilijk, en probeer het kort te houden. Te lange gesprekken in een keer schrikken ook af. En laat je niet ontmoedigen als mensen geen zin hebben in een praatje. Als ze geen antwoord geven: dan niet, volgende keer beter.
Voetbal praten is idd een meesterlijke tip he.

Praat liever over het weer, ns ofzo
A little bit hateful
pi_53047162
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:22 schreef Liquidootje het volgende:

Voetbal praten is idd een meesterlijke tip he.

Praat liever over het weer, ns ofzo
Het nadeel van onderwerpen als voetbal en politiek is dat dat voor sommige mensen te beladen onderwerpen zijn. Dan kun je inderdaad beter iets neutraals kiezen, zoals het weer, de ns, of iemands postzegelverzameling.
  zondag 9 september 2007 @ 14:02:16 #83
87845 SynchroSteve
Synchronous Insane
pi_53048460
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 02:43 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Bullshit. Verandering zit in de geest: zoals je jezelf ziet, zo zal je worden.
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:04 schreef Shitonya het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk
Het is zo makkelijk.
pi_53048633
Je maakt je te druk over wat er allemaal wel niet zal gebeuren en wat je of hoe je iets moet zeggen.
Een orginele openingszin maakt totaal niks uit, je begint gewoon ergens over en je moet zorgen dat die vrouw zich op haar gemak gaat voelen. Soms zijn er wel mensen eventjes wat stilletjes/defensief, omdat ze een beetje overrompeld zijn, maar dat is dan meestal van korte duur.. als je gewoon jezelf bent en aardig dan zit je zó in een gesprek wat kan resulteren tot een keer samen iets drinken o.i.d.
Zelfvertrouwen en niet teveel wat/als denken.
  zondag 9 september 2007 @ 14:51:31 #85
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_53049583
quote:
Op zondag 9 september 2007 09:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
PhatRabbit, het klinkt inderdaad erg triest maar ik begrijp je volkomen, zit zelf ook 300 % in dezelfde situatie, inclusief de hoeren...

Ik weet niet precies in welk stadium ik zit maar het zweeft geloof ik ergens tussen anger en hope in, want accepteren zal ik het nooit. Ik probeer me ook maar te richten op de dingen die wel goed gaan en die ik wel heel leuk vindt.

Ik zak juist weg in een groep, dan wordt ik steeds stiller en ga ik luisteren naar wat anderen zeggen. Je moet mij echt 1-op-1 hebben. Dat is op zich niet zo moeilijk als ik een gesprekspartner tegenover me heb die zelf de kar een beetje trekt. In luisteren, feedback en inhaken ben ik een meester maar als ik zelf het gesprek overeind moet houden, ja, dan wordt het moeilijk.

Ach, je moet het maar zo zien, wij neuken de mooiste vrouwen ter werled waar zelfs de beste versierders nog bloed zweet en tranen voor moeten plengen.
Als 1 op 1 wel goed gaat begrijp ik niet waarom je dan zoveel moeite hebt met dates/vrouwen, omdat je met een date juist 1 op 1 bent. Het moet dus wel aan je uiterlijk liggen. En "wij neuken de mooiste vrouwen ter wereld"? Als jij hoeren/levende neukrobots de mooiste vrouwen ter wereld vind dan kan ik wel weer begrijpen waarom je nog vrijgezel bent. En een hoer is voor elke dwaas beschikbaar. Een versierder doet wel moeite voor een verstandige, aantrekkelijke vrouw die haar lichaam niet beschikbaar stelt voor mislukte castraten die zich laten leiden door hun hormonen.
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_53049900
Gaap Goals rulezzz!
  zondag 9 september 2007 @ 15:39:30 #87
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_53050604
quote:
Op zondag 9 september 2007 15:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zeg dan niets...
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
  zondag 9 september 2007 @ 17:44:50 #88
38039 Katana
Snoekduiker
pi_53053406
Interessant topic, moeite waard om te volgen

(tvp dus)
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_53064603
moeilijk verhaal, heb je zelf geen goeie vriendinnen? Die kunnen je vast ook keer helpen ofzo
AFC AJAX
pi_53065741
quote:
Op zondag 9 september 2007 15:39 schreef Shitonya het volgende:

[..]

Zeg dan niets...
Inderdaad zeg dan niets ja, met je domme kortzichtige geblaat. Doe eerst eens wat levenservaring op en kom dan terug om ons te verrijken met je hernieuwde inzichten.
Gaap Goals rulezzz!
pi_53079091
quote:
Op maandag 10 september 2007 01:18 schreef BonJovi het volgende:
moeilijk verhaal, heb je zelf geen goeie vriendinnen? Die kunnen je vast ook keer helpen ofzo
hoe ? daarvoor zal hij wel 'het broertje' zijn...

tja, en OT: mensen aanspreken moet je in eerte instantie liggen of niet. Sommige kunnen dant gewoon, hebben dat in zich om iemand te 'strikken'. Als je dat niet hebt, moet je dat jezelf aanleren. 1 tip: denk niet teveel en doe ff 'relaxde'.......

misschien ben je wel te wanhopig? Of zie het eens nuchter, wáárom wil je zo graag met die dame praten
Haleloeja
pi_53154616
idd, moet je kunnen of niet...
pi_53158186
Schrale troost, ik was net zoals de TS.. kon met niemand praten en wist nooit wat ik moest zeggen.

Bleek uiteindelijk dat ik gewoon wat los moest komen.. toen ik eenmaal een vriendin had en mensen waar ik regelmatig lol trapte, werd het ook veel makkelijker om met vreemden te praten. Ik heb het ook al vaker gehad dat ik met meisjes in de trein praatte, gebeurde gewoon vanzelf. Wat oogcontact en voor je het weet zeg je iets en krijg je ook reactie.

De crux is alleen wel: ik wou niks van ze. Omdat ik al een vriendin heb, is het ook makkelijk praten met andere meisjes.. het is gewoon gezellig en je verwacht er helemaal niks van.

Wijze les dus: niet teveel ervan verwachten, dan gebeuren die dingen vanzelf.
Here comes the bad rain..
pi_53158524
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:08 schreef benzin het volgende:
Dat maakt ook compleet niet uit. Sterker nog, dat zou ik zelfs wel fijn vinden.

Alleen.. Ik kan het niet, ik kan niet over fluff praten. Ik kan gewoon moeilijk luchtige gesprekken voren. Ik weet juist dan niet wat ik moet zeggen.
Joh, ik ben ooit met een meisje in de trein een gesprek begonnen over fisherman's friends

Ze had een blauw zakje gekocht en haar gezicht vertrok helemaal.. ik lachen, zij lachen.. geef haar een tip dat ze de volgende keer beter de groene kan kopen. Daarna hadden we het over die reclames ervan, even later over marketing en daarna weet ik het amper nog.. volgens mij had ik het zelfs nog over mijn werk enzo.

Oftewel: het maakt eigenlijk geen hol uit wat je zegt.
Here comes the bad rain..
pi_53213249
Ik zou een krantje lezen en dan, mits ze naast me zit, vragen wat ze van een bepaalde gebeurtenis vind. Aan haar reactie weet je meteen of je verder kunt babbelen of dat je moet kappen.
pi_53213489
quote:
Op zondag 16 september 2007 09:28 schreef w8jij17 het volgende:
Ik zou een krantje lezen en dan, mits ze naast me zit, vragen wat ze van een bepaalde gebeurtenis vind. Aan haar reactie weet je meteen of je verder kunt babbelen of dat je moet kappen.
gast...
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53214171
Niet dat ik het zo aan zou pakken, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat mensen te veel nadenken over een openingszin. Je kunt van tevoren het gesprek toch niet bepalen dus om het ijs te breken zou ik juist 'alledaags' te werk gaan. Een gesprek starten is toch niet zo moeilijk?

[ Bericht 54% gewijzigd door w8jij17 op 16-09-2007 11:16:37 ]
pi_53214799
een gesprek starten is voor iemand die meteen een doembeeld in zijn hoofd heeft best lastig...
relativeren is de enige echte oplossing... wat maakt het mij uit of het lukt...
en niet meteen denken dat bij een mislukte poging alles aan jou ligt...
sommige mensen zijn in voor een gesprekje sommige niet...
maar als je meteen uitgaat van dat het een relatie moet worden en dat je samen oud en gelukkig gaat worden als jij het maar goed aanpakt ben je verkeerd bezig....
  zondag 16 september 2007 @ 22:18:44 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53230288
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:31 schreef WinnarJ het volgende:
idd, moet je kunnen of niet...
Neuh, je kunt het ook wel leren. Zo geldt:
- mensen praten graag over zichzelf, dus vraag altijd naar de ander, vertel alleen over jezelf als de ander naar jou vraagt
- mensen voelen zich graag belangrijk, dus zorg ervoor dat je de ander laat merken dat je waardering hebt voor hem/haar
KuikenGuppy
pi_53242475
En dat werkt dus alleen als het wederzijds is. Dat soort mensen zijn, zoals ik het ervaar, zeldzaam.
pi_53242741
Enkel het aanspreken van mensen is een kwestie van durf. En dat zal je in de eerste plaats gewoon moeten doen. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. Het werkt echter ook omgekeerd, hoe sneller je het doet, hoe makkelijker het wordt.

En als je echt niet weet wat te zeggen, praat dan gewoon over standaard dingetjes, hallo hoe gaat het, speel in op de situatie ter plekke, wat vind je hiervan etc etc. Schrijf het desnoods op papier. De rest van het verloop van het gesprek bestaat voor een groot gedeelte uit het voortborduren op hetgeen eerder is gezegd. Het ijs moet alleen eerst even breken. Oefenen, Benzin, oefenen. Als het niet goed gaat is het niet erg, maar je moet niet opgeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2007 13:46:08 ]
  maandag 17 september 2007 @ 13:50:30 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53242860
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:35 schreef w8jij17 het volgende:
En dat werkt dus alleen als het wederzijds is. Dat soort mensen zijn, zoals ik het ervaar, zeldzaam.
Nee hoor. Als je interesse toont in de ander, blijft doorvragen etc. en dan laat merken dat je het interessant vindt, dan 'groeit' de persoon terplekke, en vindt hij/zij jou een interessante gesprekspartner. Ik vind het zelf ook leuk als mensen echt interesse tonen. .
KuikenGuppy
  maandag 17 september 2007 @ 13:54:04 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53242946
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:45 schreef addictivebeat het volgende:
Enkel het aanspreken van mensen is een kwestie van durf. En dat zal je in de eerste plaats gewoon moeten doen. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. Het werkt echter ook omgekeerd, hoe sneller je het doet, hoe makkelijker het wordt.
Begin met je collega's in de wandelgangen of in de lift goedemorgen te wensen. Collega's bij de koffie-automaat kan je vervolgens eens een complimentje geven. Lach naar receptionistes, bedank de ober/barman in een horecagelegenheid extra voor de service, kijk mensen vriendelijk in hun ogen en lach erbij. Dat zijn allemaal kleine dingetjes die jou voor een ander zoveel vriendelijker en toegankelijker maken. Bovendien zijn ze zó klein, dat ze nauwelijks eng zijn, en je kunt er niet mee falen. Maar ze geven je wel zelfvertrouwen op sociaal gebied.
KuikenGuppy
pi_53244916
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:45 schreef addictivebeat het volgende:
Oefenen, Benzin, oefenen. Als het niet goed gaat is het niet erg, maar je moet niet opgeven.
Ik doe mijn best, en de laatste tijd boek ik soms ook hele kleine succesjes, maar daar staan ook wel heel erg veel missers en dagen dat ik compleet gesloten ben tegenover.

Pfff, het is echt niet makkelijk. maar het gaat me lukken

Memo aan mezelf; positief blijven!

[ Bericht 13% gewijzigd door benzin op 17-09-2007 15:21:32 ]
  maandag 17 september 2007 @ 23:56:35 #105
108367 Gallorini
über alles..
pi_53260285
Hehe, mijn vriendin vindt dat ik hetzelfde probleem heb. Alleen heb ik er zelf weinig last van. Ik maak ook moeilijk contact met nieuwe mensen, maar geef daar eigenlijk helemaal niks om. Ik zit negen van de 10 keer liever alleen dan dat ik met vrienden wat ga drinken in de stad ofzo.

Kan slechts vlot babbelen met mensen die dezelfde interesses hebben als ik, en heb er dan ook een bloedhekel aan om op een verjaardag of feestje met een vage vriend of vriendin van mijn vriendin te staan ouwehoeren over zijn auto of haar nieuwe huis. Hetgeen weer resulteert in een verveelde Gallorini die weg wil, waar vriendinnetje dan weer boos om wordt

Soms probeer ik het wel, maar dan ben ik zo weer uitgepraat omdat degene met wie ik sta te praten mij gewoon niet kan boeien of ik hem niks kan vertellen waar hij of zij het over wil hebben. Daarnaast praat ik niet graag over mijzelf, waardoor veel mensen mij weer als arrogant bestempelen en snel op zoek gaan naar een nieuwe gesprekspartner

* Gallorini een echte einselganger ist
Hoi mam..
pi_53262594
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:56 schreef Gallorini het volgende:
Hehe, mijn vriendin vindt dat ik hetzelfde probleem heb. Alleen heb ik er zelf weinig last van. Ik maak ook moeilijk contact met nieuwe mensen, maar geef daar eigenlijk helemaal niks om. Ik zit negen van de 10 keer liever alleen dan dat ik met vrienden wat ga drinken in de stad ofzo.

Kan slechts vlot babbelen met mensen die dezelfde interesses hebben als ik, en heb er dan ook een bloedhekel aan om op een verjaardag of feestje met een vage vriend of vriendin van mijn vriendin te staan ouwehoeren over zijn auto of haar nieuwe huis. Hetgeen weer resulteert in een verveelde Gallorini die weg wil, waar vriendinnetje dan weer boos om wordt

Soms probeer ik het wel, maar dan ben ik zo weer uitgepraat omdat degene met wie ik sta te praten mij gewoon niet kan boeien of ik hem niks kan vertellen waar hij of zij het over wil hebben. Daarnaast praat ik niet graag over mijzelf, waardoor veel mensen mij weer als arrogant bestempelen en snel op zoek gaan naar een nieuwe gesprekspartner

* Gallorini een echte einselganger ist
Wow, is er dan toch nog hoop voor mij?? Jij bent wel heel extreem, ik vind het best gezellig om met vrienden wat te gaan drinken hoor. En jij bent blijkbaar toch aan een vriendin gekomen ondanks je Einzelgangerigheid.

Hulde
Gaap Goals rulezzz!
pi_53273162
Ik vraag me heel erg af hoe ik nu met meiden om moet gaan, gewoon met meiden, in de klas, in het zelfde leerjaar etc.

Ik heb geen idee wat ik moet zeggen, en ik ben nogal bang dat ik vreemd/bedreigend overkwam, omdat er serieus meiden zijn tegen wie ik nog nooit heb gepraat.
pi_53273297
bezin: hey weet jij al wat je volgend jaar gaat doen?
meisje: geen idee nog
bezin: ga je nog naar de opendagen?
meisje: ja zullen we samen gaan?
bezin:
meisje:
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:02:31 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53275666
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:24 schreef benzin het volgende:
Ik vraag me heel erg af hoe ik nu met meiden om moet gaan, gewoon met meiden, in de klas, in het zelfde leerjaar etc.

Ik heb geen idee wat ik moet zeggen, en ik ben nogal bang dat ik vreemd/bedreigend overkwam, omdat er serieus meiden zijn tegen wie ik nog nooit heb gepraat.
Misschien is het wel beter om niks te zeggen, aangezien je toch niks interessants toevoegt.
Serieus, je opent alleen maar klaagtopics hier. Je hebt problemen, je ziet het niet meer zitten, je durft niks, je duft meiden niet aan te spreken, of überhaupt iemand aan te spreken... is er nog wel iets positiefs aan je? Is er überhaupt iets wat jij aan anderen te vertellen hebt?
Je bent zooooo met jezelf bezig, anderen vinden dat totaal niet boeiend. Logisch dat je geen leuk gesprek kunt hebben met een ander. Probeer eens wat minder met jezelf bezig te zijn en wat meer te genieten van het leven. Toon eens wat interesse in een ander, oprechte interesse. Denk eens wat minder na over alles. Doe eens iets met de tips uit dit topic (en je andere topics).
Hou eens op met zeuren en klagen, wees jong, wees blij met het leven. Je leeft maar één keer, waarom laat je dat vergallen door negativiteit, door mislukkelingen en door onzekerheid? Lekker belangrijk als je een keertje iets zegt, en een ander stelt dat niet op prijs of vindt het ietwat klungelig. Denk je dat die ander daar weken later nog wakker van ligt?
Denk in kansen, in plaats van in belemmeringen. Of niet, maar dan is dat je eigen keuze. Val daar anderen dan niet mee lastig.
En kom je er alleen niet uit, zoek dan professionele hulp. Dat heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.
KuikenGuppy
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:10:15 #110
108367 Gallorini
über alles..
pi_53275869
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 07:24 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Wow, is er dan toch nog hoop voor mij?? Jij bent wel heel extreem, ik vind het best gezellig om met vrienden wat te gaan drinken hoor. En jij bent blijkbaar toch aan een vriendin gekomen ondanks je Einzelgangerigheid.

Hulde
Mjah, als ik ga dan vind ik het ook wel gezellig hoor, en vermaak ik me prima met mijn vrienden. Maar alleen zijn (of met mn vriendinnetje) vind ik gewoon lekker relaxt. En een vriendinnetje heb ik eigenlijk altijd wel gehad. Ik heb mijn huidige vriendin ontmoet toen het net een week uit was met mijn ex vriendin.
Hoi mam..
pi_53276567
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:02 schreef Burdie het volgende:

is er nog wel iets positiefs aan je?
Ja, maar niet veel nee. Maar als ik straks meer contact met anderen heb enzo, dan komt dat vanzelf toch wel?
quote:
Is er überhaupt iets wat jij aan anderen te vertellen hebt?
Niet echt. Maar als je zo een gemiddeld gesprek aanhoort gaat dat toch nergens over volgens mij. En als ik straks meer contact met anderen heb enzo, dan komt dat vanzelf denk ik.

Als ik mensen om me heen heb zal ik waarschijnlijk meer doen etc. en dus ook vast meer te vertellen hebben.
quote:
Toon eens wat interesse in een ander, oprechte interesse.
Ik ben op zich wel geïnteresseerd in anderen. ALS iemand iets vertelt, dan luister ik ook. Mja, dat ALS. Dat gebeurd niet heel vaak.
quote:
Denk eens wat minder na over alles.
Hoe?
quote:
Hou eens op met zeuren en klagen, wees jong, wees blij met het leven.
Hoe? Om me heen zie ik dat zoveel mensen doen, en ik niet. Hoe kan ik dat in mijn situatie doen?

Ik zal eerst mijn situatie moeten verbeteren wil ik van mijn leven genieten.
quote:
Je leeft maar één keer, waarom laat je dat vergallen door negativiteit, door mislukkelingen en door onzekerheid?
Dat is geen keuze, dat gebeurd. Ik zit in een situatie die ik zelf niet onder controle heb, waarin ik geen macht heb, waarin ik geen keuze heb.

Als anderen eens leuk doen, mij mee vragen, met me praten, weetikwat, dan voel ik me goed, of in ieder geval beter.

Daarentegen, als er dagen zijn waarop iemand vervelende opmerking heeft gemaakt voel ik me extreem rot.

Als dagen gewoon zo lopen dat alles en iedereen me negeert op een paar mensen na, dan voel ik me gewoon rot.

Ik laat mijn leven niet vergallen, mijn omstandigheden vergallen mijn leven.

Andere mensen voeren wel gesprekken met elkaar, andere mensen gaan wel uit, andere mensen zijn wel blij... En ik wijk verschrikkelijk af.

Schijnbaar ben ik niet interessant genoeg om mee te praten.

Ik snap ook gewoon niet hoe mensen elkaar leren kennen en vrienden worden. Hoe dat proces werkt.

Ik snap ook niet waarom mensen ervoor kiezen wel te gaan praten met persoon X, of persoon Y gaan leren kennen. Maar niet mij.
quote:
Lekker belangrijk als je een keertje iets zegt, en een ander stelt dat niet op prijs of vindt het ietwat klungelig. Denk je dat die ander daar weken later nog wakker van ligt?
Ik kan daar zelf wel heel erg mee zitten.
quote:
Denk in kansen, in plaats van in belemmeringen. Of niet, maar dan is dat je eigen keuze. Val daar anderen dan niet mee lastig.
Elke keer als ik in kansen denk, dan lukt het niet/mislukt het/durf ik de kans niet te nemen.
quote:
En kom je er alleen niet uit, zoek dan professionele hulp. Dat heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.
Die ga ik heel binnenkort krijgen. En ik hoop echt dat ik daar wat mee opschiet.

Ik snap ook niet waarom ik dat nou wel nodig heb, en bij andere mensen alles vanzelf gaat.
  dinsdag 18 september 2007 @ 19:59:48 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53279457
Sja, sommige mensen krijgen suikerziekte, een hernia, een gebroken hart of kopen een huis met verborgen gebreken. Ik heb ook hulp nodig, so be it . Zolang je jezelf maar niet slachtoffer laat zijn van de omstandigheden, het is nog altijd je eigen leven en je eigen keuze hoe je op dingen reageert.
Succes!
KuikenGuppy
pi_53281684
Dat is een heel interessant antwoord dat je daar geeft, benzin. Ik ben het er niet mee eens en daar is niks ergs aan.
Een paar jaar geleden had ik je in alles gelijk gegeven en ik herken een stuk van mijzelf van die tijd in jouw gedachtegoed , maar dankzij de ggz en boeken die ik gelezen heb bekijk ik het van een totaal andere kant.

Ik zou je aan willen raden om je te verdiepen in Rationeel-emotieve therapie, dan zul je zien dat het je manier van kijken op de situatie is die jou ongelukkig doet voelen (dus ben jij er wél verantwoordelijk voor!) en niet de situatie zelf. Ik denk echt dat het iets is dat jou voordeel op zou kunnen leveren.

Ik denk dat er genoeg stof is om het met jou over te hebben, dus nu hoor je van mij dat ik jou wel de moeite waard zou vinden om een gesprek mee te voeren. Doordat jij volgens mij nu enigszins sociaal opgesloten zit zie jij iedereen om je heen als één groep mensen die allemaal hetzelfde over jou denken. Hoe weet jij dat zo zeker? Ik denk namelijk dat er genoeg mensen zijn die het wel met jou zouden kunnen vinden. En de mensen die vrienden van elkaar worden hebben die band ook niet meteen, dat is een groeiproces dat zich een leven lang door kan zetten.
pi_53284098
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:55 schreef w8jij17 het volgende:
Doordat jij volgens mij nu enigszins sociaal opgesloten zit zie jij iedereen om je heen als één groep mensen die allemaal hetzelfde over jou denken. Hoe weet jij dat zo zeker? Ik denk namelijk dat er genoeg mensen zijn die het wel met jou zouden kunnen vinden.
Waarom lijkt er dan niemand moeite te doen om eens met mij te een gesprekje aan te knopen, of gewoon al iets tegen me te zeggen?
pi_53288129
(DEZE TEKST IS BEDOELT VOOR INTROVERTEN, DUS MOVE ALONG EXTRAVERTEN, MOVE ALONG..)

Ik denk dat 'de moeite hebben om met anderen te praten' een neveneffect is van een groter probleem:

- Je zelfbeeld -

Waarom ben jij ontzettend bang dat anderen negatief over je denken? Omdat je denkt dat de kans daartoe heel groot is? Zo ja, dan moet je jezelf afvragen:

Hoe kan ik nou interessant zijn voor anderen als ik mezelf al niet interessant vind? (zelden of nooit dus)

Dan is mijn enige tip: Leef !

Bouw je eigen persoonlijke leven en werk aan je talenten, er is altijd iets wat je kan. Ookal zijn dat introverte dingen zoals gitaar spelen of tekenen. Als je niets kan bedenken, neem dan een hobby die je leuk lijkt en probeer daar zo goed mogelijk in te zijn. Probeer echt de hobby's te nemen die je echt interesseren, want faken en denken dat anderen dat interessant zullen vinden is fout. Omring je omgeving met de dingen die je een postitief gevoel geven.

Daarnaast is je uitstraling ontzettend belangrijk om anderen aan te trekken. Weinig mensen zullen je aanspreken als je je 'solitair' voelt en uitstraalt (behalve dan de sympathieke mensen die uit medelijden niet meer kunnen aanzien wat je jezelf aandoet )

Dus probeer jezelf zo uitnodigend mogelijk te presenteren. Dit kun je bereiken door bijvoorbeeld een leuke kapsel aan te meten en de juiste kleding te dragen (raadpleeg kledingwinkels en kappers).

Daarbovenop moet je je bewust worden van je eigen lichaam, eet kwalitatief goed voedsel (is bewezen dat je hierdoor je mentaal gelukkiger voelt in de lange termijn) en sport regelmatig (dit maakt endorfinen aan in je hersenen en dat maakt je gelukkig), je leert hierdoor je lichaam te waarderen en dat zul je ook uitstralen in je houding. Vooral krachttraining ( en een beetje kickboxen) helpt bij je postuur en je houding. Dit heb ik gezien bij mensen die ik dezelfde raad heb gegeven.

Ik kan van mezelf zeggen dat ik een introvert persoon ben, ik had in het verleden nooit veel vrienden en was heel erg op mezelf. Dit kwam grotendeels door mijn onzekerheid, en in wat mindere mate is dat gewoon mijn persoonlijkheid. Berekenend, perfectionistisch, stil en vaak in eigen gedachten. Ik was bleek, dun, onverzorgd en vooral ongelukkig. Ik vond mezelf in die periode een zielig hompje vlees. Alleen maar zielig doen .

Toen ik inzag dat ik de oplossing was van mijn probleem heb ik het bovengenoemde gedaan om mijn zelfvertrouwen op te vijzelen. In die periode kon het mij niets meer schelen of ik vrienden maakte of niet, ik had nu een doel en het hield me positief bezig.

Tegenwoordig gaat het communiceren met mensen soepel, natuurlijk en vooral veel lachen. De nummer 1 regel in een leuk gesprek is dat je totaal niets moet verwachten en/of forceren, dit gaat dus veel makkelijker als jij je de man voelt .

Ik heb nu zelfs een leuke meid die ik mijn vriendin mag noemen, ik vraag me soms serieus af hoe dat kan . Ik geloof persoonlijk dat het onafhankelijk zijn van een persoon onzettend aantrekkelijk is (niet dat ik impliceer dat ik ontzettend aantrekkelijk ben , introverten zijn bescheiden he )

Deze stappen doe je niet zomaar als introvert. Zelfvertrouwen krijgen en een goede balans houden met bescheidenheid is the key (arrogantie is een lelijke eigenschap). Het zal waarschijnlijk een rigoreuze verandering zijn in je leven die veel moeite kost om te bereiken;

Maar nu heb je geen reden om te klagen dat je zo zielig bent, alles ligt in je eigen handen.

(Dit is niet alleen bedoeld voor Benzin, maar alle introverten onder ons)
I'm trying to figure out why kamikaze pilots wore helmets
  woensdag 19 september 2007 @ 08:12:20 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53291419
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:52 schreef benzin het volgende:

[..]

Waarom lijkt er dan niemand moeite te doen om eens met mij te een gesprekje aan te knopen, of gewoon al iets tegen me te zeggen?
Omdat je niet toegankelijk bent.
KuikenGuppy
pi_53291875
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:52 schreef benzin het volgende:

[..]

Er moet wel reden toe zijn. Die reden dien je zelf te "creeren". En hoe dat moet gebeuren proberen we je constant uit te leggen, zowel in dit topic, als dat andere topic van je.
pi_53313646
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:12 schreef Burdie het volgende:

Omdat je niet toegankelijk bent.
Ik ben niet toegankelijk omdat..?

Als mensen eens wat moeite zouden doen, zouden ze ontdekken dat ik helemaal niet zo verschrikkelijk ben als ze denken.

Allerlei klootzakken wordt wel tegen gepraat, en volgens mij ben ik stukken aardiger dan veel van die mensen.
  woensdag 19 september 2007 @ 22:30:53 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53313835
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:25 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ben niet toegankelijk omdat..?

Als mensen eens wat moeite zouden doen, zouden ze ontdekken dat ik helemaal niet zo verschrikkelijk ben als ze denken.

Allerlei klootzakken wordt wel tegen gepraat, en volgens mij ben ik stukken aardiger dan veel van die mensen.
Het gaat niet om al dan niet verschrikkelijk zijn, of om aardig zijn ofzo, maar om toegankelijkheid. Je bent erg met jezelf bezig, waardoor je waarschijnlijk erg introvert overkomt en dus niet interessant bent voor anderen om een gesprekje mee te gaan voeren. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar .
Mensen willen praten met mensen die naar hun luisteren, en niet naar mensen die met zichzelf bezig zijn en mogelijk over zichzelf gaan praten.
KuikenGuppy
pi_53313876
Steeds wegkijken als iemand jou aankijkt. Te veel staren en doordringend kijken als in: wanhopig praat met mij, ik wil meer van je. Friemelen met je vingers, geen houding kunnen vinden, ongemakkelijk lijken.
A little bit hateful
pi_53316023
Damn, ik lees nu ook de andere topics en zie nu pas dat alles wat ik heb getypt allang is verteld. Alles is praktisch aangeraden, en toch doe je er niets mee. Jammer man. De tips hier zijn soms erg goed moet ik zeggen.

Misschien heb je een lichte vorm van autisme; alleen met je eigen wereld bezig zijn en niet inzien wat anderen messchien kunnen voelen/denken. (Misschien daarom dat je niet begrijpt of wílt begrijpen wat wij bedoelen)

Je hebt trouwens meer dan alleen maar een 'onzeker' gevoel; jij bent depressief, professionele hulp is dan de oplossing. Als je dat niet wilt... nou ja.. waarom zou je dat niet willen? Je hebt niets om te verliezen en alles om te winnen.
I'm trying to figure out why kamikaze pilots wore helmets
pi_53316711
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het gaat niet om al dan niet verschrikkelijk zijn, of om aardig zijn ofzo, maar om toegankelijkheid. Je bent erg met jezelf bezig, waardoor je waarschijnlijk erg introvert overkomt en dus niet interessant bent voor anderen om een gesprekje mee te gaan voeren. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar .
Mensen willen praten met mensen die naar hun luisteren, en niet naar mensen die met zichzelf bezig zijn en mogelijk over zichzelf gaan praten.
pi_53319130
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:30 schreef Burdie het volgende:

Dus wat moet ik doen om toegankelijker over te komen?
quote:
Ik praat juist eigenlijk liever niet over mijzelf.
pi_53319136
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:31 schreef Liquidootje het volgende:
Friemelen met je vingers, geen houding kunnen vinden, ongemakkelijk lijken.
Dat eerste en dat tweede heb ik inderdaad last van, en ik ga ervan uit dat dat ongetwijfeld ook tot dat derde leidt.
pi_53319209
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:42 schreef SinjiOnO het volgende:
Damn, ik lees nu ook de andere topics en zie nu pas dat alles wat ik heb getypt allang is verteld. Alles is praktisch aangeraden, en toch doe je er niets mee. Jammer man. De tips hier zijn soms erg goed moet ik zeggen.
Ik probeer er echt iets mee te doen, maar voor mij is het zetten van die (voor mij) enge stappen gewoon heel erg lastig en echt eng.

Veel mensen beschuldigen mij hier van het niets willen doen, maar ik wil wel, maar het is stukken lastiger dan de meesten van jullie denken.

[ Bericht 39% gewijzigd door benzin op 20-09-2007 16:05:49 ]
pi_53320381
Schaam je je omdat je professionele hulp nodig hebt?
Als ouder zou ik juist blij zijn als mijn in-de-knoop-zittende-kind zelf de helderheid van geest had om hulp te zoeken.

Je kan je ouders ook vragen om zich er niet mee te bemoeien, je met rust te laten omdat je het zelf wil oplossen met die hulpverlener. Daar als eens over nagedacht?
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  donderdag 20 september 2007 @ 14:26:58 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53327350
quote:
Op donderdag 20 september 2007 08:30 schreef benzin het volgende:
Dus wat moet ik doen om toegankelijker over te komen?
Uit die slachtofferrol kruipen misschien?!!!
Je laat nu alles wel heel erg over je heen komen he, en *boehoehoe* als je iets probeert, dan mislukt het tóch, dus waarom nog proberen? Huuu .
quote:
Ik praat juist eigenlijk liever niet over mijzelf.
Try again, al je postings hier beginnen met 'ik'. Bovendien gaat het niet om de feiten, maar wat men van je denkt.
KuikenGuppy
pi_53330187
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:26 schreef Burdie het volgende:

Try again, al je postings hier beginnen met 'ik'. Bovendien gaat het niet om de feiten, maar wat men van je denkt.
Dat alles hier met 'ik' begint, komt omdat ik nu hier wel mijn problemen deel, maar dat zou ik in principe met mensen uit mijn dagelijkse leven nooit doen.

Hoe verander ik wat mensen van me denken?
pi_53330290
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:48 schreef Seventees het volgende:
Schaam je je omdat je professionele hulp nodig hebt?
Ja, ik zoek het nu omdat ik er echt van overtuigd ben dat het niet meer anders kan, maar ik vind het zo enorm moeilijk en ik schaam mezelf er echt enorm voor ja. En ik vind het niet fijn om te doen, het voelt zo stom dat ik er zelf niet meer uitkom.

Sowieso het hele idee van professionele hulp staat me niet echt aan, iemand die alleen met je praat om zijn/haar portemonnee te vullen
quote:
Je kan je ouders ook vragen om zich er niet mee te bemoeien, je met rust te laten omdat je het zelf wil oplossen met die hulpverlener. Daar als eens over nagedacht?
Ja, maar dat werkt niet zo, dan gaan ze zich toch zorgen maken en er zich toch mee bemoeien. Ik ken mijn ouders, ik leef nu al ruim 17 jaar met ze.
pi_53347510
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:26 schreef Burdie het volgende:

Uit die slachtofferrol kruipen misschien?!!!
Je laat nu alles wel heel erg over je heen komen he, en *boehoehoe* als je iets probeert, dan mislukt het tóch, dus waarom nog proberen? Huuu .
Dit is het belangrijkste deel van deze post benzin en dat leg je gewoon naast je neer...
je zegt net wel dat je vast veel aardiger bent dan die "klootzakken", maar wat straal je uit?
pi_53348612
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 07:24 schreef EdwinHeijmen het volgende:

[..]

Dit is het belangrijkste deel van deze post benzin en dat leg je gewoon naast je neer...
je zegt net wel dat je vast veel aardiger bent dan die "klootzakken", maar wat straal je uit?
Ik weet het niet. Daarom antwoordde ik ook niet op dat deel, ik heb geen enkel idee hoe anderen tegen mij aankijken.

Het is niet mijn bedoeling om een slachtoffer te spelen, er zijn meer mensen die het moeilijk hebben, maar ik weet niet wat ik naar mensen uitstraal.
pi_53350175
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:12 schreef benzin het volgende:

[..]

Ja, ik zoek het nu omdat ik er echt van overtuigd ben dat het niet meer anders kan, maar ik vind het zo enorm moeilijk en ik schaam mezelf er echt enorm voor ja. En ik vind het niet fijn om te doen, het voelt zo stom dat ik er zelf niet meer uitkom.

Sowieso het hele idee van professionele hulp staat me niet echt aan, iemand die alleen met je praat om zijn/haar portemonnee te vullen
Maar het is niet stom. Ik vind het juist goed van je dat je het durft toe te geven. Want er hangt idd een soort taboe op het hebben van een psychisch probleem. Mensen denken gauw dat je 'gek' bent, of erger: dat je niets mankeert omdat je het niet kunt zien.
Enorme misvatting.
Schaam je niet teveel. Je bent echt niet de enige die een psycholoog oid bezoekt.
quote:
Ja, maar dat werkt niet zo, dan gaan ze zich toch zorgen maken en er zich toch mee bemoeien. Ik ken mijn ouders, ik leef nu al ruim 17 jaar met ze.
Jij weet 't het beste.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  vrijdag 21 september 2007 @ 14:56:35 #133
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_53357284
En eigenlijk snap ik niet waarom je bang bent om slechte reacties te krijgen.. Gedurende de topics die je hier op Fok! hebt geopend, heb je al een sloot aan (eveneens) reacties (waarvan een flink aantal negatief) gekregen en daar kun je toch ook gewoon mee omgaan? Op internet zijn mensen nog wel een stukje erger dan in het echt, dus wat vrees je? Erger kan het niet worden!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_53357616
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:56 schreef Detroit het volgende:
En eigenlijk snap ik niet waarom je bang bent om slechte reacties te krijgen.. Gedurende de topics die je hier op Fok! hebt geopend, heb je al een sloot aan (eveneens) reacties (waarvan een flink aantal negatief) gekregen en daar kun je toch ook gewoon mee omgaan? Op internet zijn mensen nog wel een stukje erger dan in het echt, dus wat vrees je? Erger kan het niet worden!
Achter mijn PC ben is iedereen veilig, tevens zal je nooit kunnen zien of hij een rode hoofd heeft of met zijn mond vol tanden staat.

Internet
A little bit hateful
pi_53369804
Misschien werkt het om een baan te nemen waarbij je vrij intensief met onbekende mensen moet omgaan. Ik heb zo een tijdje in de verkoop gezeten. Leuk praatje maken met onbekende mensen wordt steeds makkelijker.
#winning
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:24:21 #136
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53370271
Heb ook lang een probleem gehad met mensen aanspreken. Wat voor mij werkt is het volgende:
Denk bij jezelf dat JIJ de baas bent, dat JIJ beter bent en dat JIJ bovenaan de voedselketen staat.

Maar let erop dat je niet zo gaat praten want dan ben je de lul.
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_53375764
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:24 schreef Biefstuk het volgende:
Heb ook lang een probleem gehad met mensen aanspreken. Wat voor mij werkt is het volgende:
Denk bij jezelf dat JIJ de baas bent, dat JIJ beter bent en dat JIJ bovenaan de voedselketen staat.

Maar let erop dat je niet zo gaat praten want dan ben je de lul.
Ik had je laatste zin nog niet gelezen, maar dat dacht ik inderdaad al. Veel mensen gaan op deze manier een discussie in. Alsof ze hun standpunt op alle manieren willen verdedigen en weigeren door de ogen van de gesprekspartner te kijken. Anyway, goed dat het bij jou helpt.

Ik moet trouwens zeggen dat ik dit een hele interessante discussie vind!
pi_53402828
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:12 schreef benzin het volgende:

[..]

je moet je er niet voor schamen er zijn zoveel mensen die hulp nodig hebben en de het krijgen je moet juist trots zijn dat je zelf inziet dat je hulp nodig hebt .

ik heb het ook nodig en ben nu opzoek naar een goede psycholoog om me te helpen met mijn problemen ik schaam me niet en praat erook openlijk over als iemand dan een opmerking maakt dt ik gek ben lach ik hem uit weer zo iemand die denkt dat hij zelf perfect is.
pi_53402946
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:11 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Daarom antwoordde ik ook niet op dat deel, ik heb geen enkel idee hoe anderen tegen mij aankijken.

Het is niet mijn bedoeling om een slachtoffer te spelen, er zijn meer mensen die het moeilijk hebben, maar ik weet niet wat ik naar mensen uitstraal.
Je straalt niks uit en dat wordt als negatief ervaren. Hoe zorg je er dan voor dat je uitstraling positiever wordt, hoor ik je al vragen...

Tja, dan moet je toch de tips gaan opvolgen die wij al 2 topics lang lopen te geven aan je.
pi_53476200
Uitstraling heeft te maken met je lichaamstaal. Lees wat informatie hierover en pas je houding aan.
pi_53484135
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:04 schreef benzin het volgende:
Voor de mensen die het zich afvragen, het gaat in ieder geval stukken beter dan in mijn vorige posts/topics, het blijft echter wel nog steeds zwaar.

Anyway, ik merk dat er gewoon één struikelblok is waar ik heel veel tegenop loop; en dat is en blijft het omgaan met andere mensen.

Ik weet gewoon niet hoe ik contact moet leggen met andere mensen, wat ik moet zeggen.

Praktijkvoorbeeldje:
-Ik zit nu al een paar weken elke dag in dezelfde bus, in die bus zit echt een mooi/leuk meisje, maar ik heb niet het lef iets tegen haar te zeggen, ik zou ook niet weten wat ik moet zeggen.

Daarnaast heb ik altijd het gevoel dat ik als ik soms wel het lef heb iets te zeggen tegen een meisje, ze zichzelf soort van verdedigen omdat ik eigenlijk beetje aanvallend ben denk ik. Nja, niet aanvallend, maar ik kom dan altijd te plotseling, meestal op van die momenten dat een meisje net heel erg in drzelf zit gekeerd of druk bezig is. Ik moet wat dat betreft echt beter leren timen/beter leren aanspreken.

Daarnaast heb ik dan de neiging om totaal niet passende of maffe dingen te zeggen omdat ik geen idee heb wat ik moet zeggen.

Ik moet daar echt gewoon beter in worden

Ok, nog 2 andere voorbeeldjes:
-Vandaag zat ik weer in die bus, kwam er plots meisje naast me zitten (terwijl er nog genoeg plek was ) Anyway, ze heeft verder niets gezegd ofzo, ik ook niet. Op zulk soort momenten voel ik een soort van irritante spanning, en wil ik eigenlijk gewoon wat zeggen om dat te breken, maar ik durfde niet echt, en daarnaast, ik had geen idee WAT ik moest zeggen.

En sowieso, dat heb ik nooit, een idee wat ik moet zeggen, en ik denk dat ik daarom misschien ook wel zo slecht durf

Anyway, alle tips zijn welkom
Je hoeft niet iedereen te kennen. En in de bus of iets dergelijks hoef je niet perse iemand aan te spreken en ik zou het zelf persoonlijk raar vinden om in de bus aangesproken te worden.

We zijn allemaal anders het gaat uiteindelijk om ook al verschil je van elkaar dat je iets gemeenschappelijks met elkaar hebt. En je kan van alles over hebben en soms klikt het gewoon niet en dan is het helemaal niet erg.

EN het hangt denk ik sterk van je karakter af en het is helemaal niet erg om ingetogen en stil te zijn. Zo ben je nou eenmaal.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_53959065
en hoe gaat het?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_53968979
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:59 schreef roburt het volgende:
en hoe gaat het?
Het ging een hele tijd stukken beter, niet dat ik veel mensen heb leren kennen ofzo, maar ben in ieder geval gaan proberen mezelf op orde te krijgen.

Proberen niet meer zo negatief te denken, zachter te zijn voor mezelf, langzaamaan weer doelen zoeken. Het gaat langzaam en met pieken en dalen, maar er zit vooruitgang in.

Alhoewel ik nu eventjes door wat gebeurtenissen afgelopen dagen, vandaag, en de komende dagen waarschijnlijk ik me zoveel verschrikkelijk zorgen maak dat ik er net weer aan dacht om maar onder een trein te springen, te stoppen met school of in ieder geval weg te lopen.

Weer even flink dal dus.

Maar ik moet het positief zien he? Ik ben in ieder geval blij dat ik ietsje vooruit ben gegaan afgelopen tijd.
pi_53969739
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:20 schreef shutupfool het volgende:

[..]

lol, hoezo dat??
Tenminste een tvp met inhoud
Lambo of Rekt
pi_55074154
quote:
Op zondag 9 september 2007 09:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ach, je moet het maar zo zien, wij neuken de mooiste vrouwen ter werled waar zelfs de beste versierders nog bloed zweet en tranen voor moeten plengen.
Ik moest echt bijna kotsen van het lachen.
pi_55075202
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:04 schreef benzin het volgende:
Voor de mensen die het zich afvragen, het gaat in ieder geval stukken beter dan in mijn vorige posts/topics, het blijft echter wel nog steeds zwaar.

Anyway, ik merk dat er gewoon één struikelblok is waar ik heel veel tegenop loop; en dat is en blijft het omgaan met andere mensen.

Ik weet gewoon niet hoe ik contact moet leggen met andere mensen, wat ik moet zeggen.

Praktijkvoorbeeldje:
-Ik zit nu al een paar weken elke dag in dezelfde bus, in die bus zit echt een mooi/leuk meisje, maar ik heb niet het lef iets tegen haar te zeggen, ik zou ook niet weten wat ik moet zeggen.

Daarnaast heb ik altijd het gevoel dat ik als ik soms wel het lef heb iets te zeggen tegen een meisje, ze zichzelf soort van verdedigen omdat ik eigenlijk beetje aanvallend ben denk ik. Nja, niet aanvallend, maar ik kom dan altijd te plotseling, meestal op van die momenten dat een meisje net heel erg in drzelf zit gekeerd of druk bezig is. Ik moet wat dat betreft echt beter leren timen/beter leren aanspreken.

Daarnaast heb ik dan de neiging om totaal niet passende of maffe dingen te zeggen omdat ik geen idee heb wat ik moet zeggen.

Ik moet daar echt gewoon beter in worden

Ok, nog 2 andere voorbeeldjes:
-Vandaag zat ik weer in die bus, kwam er plots meisje naast me zitten (terwijl er nog genoeg plek was ) Anyway, ze heeft verder niets gezegd ofzo, ik ook niet. Op zulk soort momenten voel ik een soort van irritante spanning, en wil ik eigenlijk gewoon wat zeggen om dat te breken, maar ik durfde niet echt, en daarnaast, ik had geen idee WAT ik moest zeggen.

En sowieso, dat heb ik nooit, een idee wat ik moet zeggen, en ik denk dat ik daarom misschien ook wel zo slecht durf

Anyway, alle tips zijn welkom
Ik heb beetje zelfde probleem
  donderdag 6 december 2007 @ 12:33:31 #147
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55076024
@TS

Lees ook eens dit boek 'Waarom mannen en vrouwen met hun lichaam zeggen wat ze eigenlijk niet willen vertellen'.
pi_55086986
Wat is er bijzonder aan het boek dat jij het aanraadt? Maakt mij ook enigszins nieuwsgierig.
  vrijdag 7 december 2007 @ 00:15:47 #149
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55091670
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:11 schreef w8jij17 het volgende:
Wat is er bijzonder aan het boek dat jij het aanraadt? Maakt mij ook enigszins nieuwsgierig.
Het is het handboek voor lichaamstaal en leert je signalen op te pikken voordat je ook maar een woord met iemand hebt gewisseld. Wat betekent het dat zij constant aan haar haar zit of in haar nek krabbelt? Dit soort vragen worden beantwoord in het boek.
Ook leer je, in beperkte mate, bewuster om te gaan met lichaamstaal, zodat je bijvoorbeeld meer 'open' overkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door dnzl op 07-12-2007 00:21:40 ]
pi_55097745
Als ik een leuk meisje zie (glim)lach ik altijd ff, en kijk wat de reactie is, heb toch niets te verliezen.
pi_55098685
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:58 schreef LuigiValentino het volgende:

[..]

Ik heb beetje zelfde probleem
leg eens uit.
pi_55102218
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:24 schreef Batsnek het volgende:

[..]

leg eens uit.
Nou gewoon wat hij daar beschrijft, heb ik ook
pi_55103749
Waarom kun je niks zeggen dan? Is het schaamte of angst? En wil je dat patroon niet doorbreken, lijkt me wel toch?
pi_55208143
Alles draaid om je uiterlijk.
Als je er goed uitziet ben je niet verlegen.
Als je lelijk bent zie je dat terug in je karakter omdat je dan niet volmaakt bent en dus verlegen bent.
Net zoals je bij mongooltjes kan zien dat die achterlijk zijn.
De waarheid is hard maar kijk maar eens bij een verlegen club: die mensen zijn allemaal lelijk.
Als jij een mokkel wil scoren zal je daar lid moeten worden en het met een lelijk wijf moeten doen want bij mooie wijven maak je geen kans.
Ik zag de harde waarheid eerst ook niet in en snapte niet dat ik in die clubscene geen kans maakte hoe vaak ik het ook probeerde.
Pshychologen proberen je in die waan te houden dat het je verlegenheid is, vandaar kwam ik er ook pas later achter hoe de harde waarheid werkelijk in elkaar steekt.
pi_55209582
quote:
Op woensdag 12 december 2007 01:54 schreef nikkie het volgende:
Als je lelijk bent zie je dat terug in je karakter omdat je dan niet volmaakt bent en dus verlegen bent.
De waarheid is hard maar kijk maar eens bij een verlegen club: die mensen zijn allemaal lelijk.
Als jij een mokkel wil scoren zal je daar lid moeten worden en het met een lelijk wijf moeten doen want bij mooie wijven maak je geen kans.
Ik zag de harde waarheid eerst ook niet in en snapte niet dat ik in die clubscene geen kans maakte hoe vaak ik het ook probeerde.
Pshychologen proberen je in die waan te houden dat het je verlegenheid is, vandaar kwam ik er ook pas later achter hoe de harde waarheid werkelijk in elkaar steekt.
En hoe oud ben je als ik vragen mag? Wat een onzin!
pi_55210698
quote:

Wat een nonsens. Als ik naar mij eigen middelbare schoolklas van vroeger kijk, waren het nou niet echt de knapste jongens die als eerste een vriendin kregen.

En bij de meiden: Natuurlijk, mooie meisjes hadden meer kans. Maar het was echt niet zo dat je als minder mooi meisje geen kans had.
  woensdag 12 december 2007 @ 10:14:13 #157
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55210909
quote:
Foto's!
pi_55220370
Een aantal jaar geleden, toen ik een bril en fout kapsel ( Elvis) had, werd ik eens per week voor lelijk uitgemaakt. Op een gegeven moment gebruikte ik lenzen en wiekte ik mijn haar kort. Na twee jaar kreeg ik opeens te horen dat ik een knappe man aan het worden was.

De manier waarop mensen met je omgaan verandert opeens. Tijdens een vakantie naar Indonesie ben ik gevraagd om model te worden. Ik schrok me te pletter natuurlijk. Dacht altijd dat ik een lelijk ventje was. Meisjes die mij jaren geleden nog uitlachten zie ik nu verlegen naar mij glimlachen. Als ik in de spiegel kijk zie ik echter nog steeds dat lelijke mannetje.

Gelukkig ben ik niet meer zo mensenschuw als een aantal jaar geleden, mede dankzij de werkvloer. Toch betrap ik mezelf af en toe op de gedachte: 'Waarom kijken die meisjes naar mij, zeker omdat ik lelijk ben?'

De laatste jaren begin ik mij steeds meer te schamen voor de facade die ik heb opgezet. Op het werk en school sta ik nu bekend als de ' jongeman die alles mee heeft'. Ben als de dood dat iemand erachter komt dat ik vanbinnen een klein jongetje ben die weinig zelfvertrouwen heeft. Een jongetje die nooit de lef heeft gehad om het leuke meisje die naar hem glimlachte aan te spreken.

' Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding'. Ik kan niet anders dan hiermee af te sluiten.
pi_55224772
Fakkan, respect voor je openheid. Knap dat je zo over je zienswijze kunt praten. Dat bewonder ik.

Uiterlijk speelt zeker mee, maar voor mij is het belangrijker dat een persoon in balans met zichzelf is en eerlijk tegen zichzelf en de buitenwereld kan zijn.

Om ook maar een spreekwoord aan te voeren dat mijn zienswijze op de mensen om mij heen weergeeft:

'In the end the love you take is equal to the love you make.'
pi_55231240
1En hoe oud ben je als ik vragen mag? Wat een onzin! 

je bent zelf zeker verlegen , ik snap best dat je het ontkent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')