benzin, toevallig heb ik gisteren je vorige 13 pagina's tellende relaas gelezen, omdat ik momenteel een beetje met hetzelfde vraagstuk bezig ben (was al benieuwd hoe het was afgelopen
![]()
).
ik zal ff over mezelf vertellen..
Nadat mn vriendin me een tijdje terug liet vallen, en daarna ook het grootste deel van mijn 'vrienden' partij kozen voor haar, ben ik op een groepje mensen na weer redelijk only-the-lonely achtergebleven. Dit was allemaal niet erg plezant, maar ik heb me er onderhand weer aardig overheen weten te zetten, en wil nu weer een verse start maken.
eerst wilde ik per se weer een vriendin scoren, want ik wilde natuurlijk niet alleen zijn (een angst die denk ik de meeste mensen hebben die niet vrijwillig vrijgezel zijn geworden). Wonder boven wonder zorgde deze wanhopigheid dat ik met wat dames dates wist te regelen. ik zal je een voorbeeldje geven: 1 meisje zat bv altijd op dezelfde bushalte als waar ik kwam. Eerst zei ik niets tegen haar, ben redelijk verlegen, en meestal kijken meisjes erg defensief (zo van: als je naar me kijkt hoek ik je neer!!
![]()
)..zij dus ook.. Ik denk dat ze dit doen om niet altijd lastig gevallen te worden door mannen; dat is hun goed recht, maar het maakt het wel erg lastig voor ons wat meer verlegen jongens om contact te leggen.. Maar goed, 1 dag toen ik een keer naar de halte toe liep zat ze er al en keek me toevallig aan toen ik aan kwam lopen. Ik knikte met mn hoofd, zo van: goedemiddag. En hoera..ze knikte terug ! de chago uitdrukking van haar veranderde zelfs in een glimlach
![]()
Nou goed, en toen had ik een dus ingang..
![]()
de volgende dag zei ik 'goedemiddag' tegen haar, de dag er op weer hetzelfde, en tenslotte de dag daarna (toen ze toevallig als enige er zat), zei ik weer goedemiddag, ging naast haar zitten en vroeg: lekker gewerkt? ("bus weer laat?" was ook een optie trouwens), en toen barste ze los met een heel verhaal. Voila, daarna vroeg ik aan haar haar email, en daarna had ik ineens heel veel contact met haar, en vroeg haar of ze mee uit ging, etc...
![]()
Zo gaat dat dus een beetje..kan natuurlijk veel sneller, maar ligt een beetje aan de omstandigheden waar je elkaar ontmoet, en hoe brutaal je zelf bent..
Echter, waarschijnlijk door hetzelfde desperate uitgangspunt van 'ik moet snel weer een vriendin, alleen zijn is een schande!' verknalde ik de dates met haar en nog wat andere meisjes allemaal.
![]()
Erg jammer, maar ik heb er wel van geleerd: het toonde me dat je eerst zelf lekker in je vel moet zitten; een eigen leven leiden..daardoor zie je als het goed is een vriendinnetje als een leuke aanvulling ipv je levensdoel..en dan komen ze vanzelf. Zo is het eigenlijk ook altijd in het verleden gegaan, als ik er nu over na denk..al mn exen heb ik ontmoet toen ik druk bezig was met dingen die ik leuk vond (= goed in mn vel zat). Veel mensen op het forum hier geven dat zelfde advies ook: wees eerst gelukkig met jezelf, zoek daarna pas een vriend(in). En ik denk dat ze gelijk hebben.
Mijn insteek is om eerst weer een eigen leven hebben. Een sociaal eigen leven bedoel ik dus. Want ik kan mezelf prima vermaken met mijn hobbies, echter dit zijn redelijke solo activiteiten: computeren/gamen, films kijken, fietsen, krachttraining.. Zelfs deze laatste heeft me niet geholpen veel vrienden te maken. Ik heb dit zo'n 4 jaar gedaan op de sportschool, kwam daar minstens 3 keer per week, en je ziet een hoop mensen, maar iedereen is met zichzelf bezig. Alhoewel ik daar 1 meisje had ontmoet waar ik ff wat mee heb gehad, was het over het algemeen meer contacten van hoi & doei.
Waar ik verder achter ben gekomen is dat een sociaal leven krijgen 'door gezellig met je maten weg te gaan' niet altijd zo makkelijk is. Ik heb op zich nog wel aardig wat vrienden, maar ze vragen me tegenwoordig zelden mee om weg te gaan. Als ik hun zelf vraag om wat te gaan doen, dan stuit ik ook vaak tegen problemen: ze hebben nu geen zin (speelt vooral als ze onder de plak zitten); ze hebben pas over 3 wkn ofzo tijd (iedereen is druk met werk tegenwoordig lijkt het wel); of je moet de hemel en aarde bewegen om ze zover te krijgen, dus dan weet je ook vaak wel hoe laat het is.. Ik vind deze afhankelijkheid erg frustrerend, vooral omdat *als* ik met mensen weg ga, we altijd een hoop lol hebben (als ik mensen goed ken ben ik ook totaal niet verlegen meer, en kan ik het altijd goed vinden met de mensen om me heen).
Ik zoek dus nu zelf een manier om onder de mensen te komen, zonder dat ik van mensen afhankelijk ben. 1 voor de hand liggende is natuurlijk om gewoon naar de kroeg in de buurt te gaan. Je kan daar naar toe gaan wanneer je wilt, en er is altijd wel iemand. Ik hou echter niet zo van in mn eentje uitgaan (voelt zo knullig
![]()
) en alhoewel het meestal erg gezellig is als je er eenmaal bent en wat biertjes op hebt enzo, wil ik eigenlijk een ontmoetingsplek hebben die ietsje gezonder is dan iedere week in de rook te zitten en lam te zijn
![]()
Ik ben dus nu aan het kijken naar iets van een groepssport of een vereniging (in mij geval ben ik al afgestudeerd dus gaat een studentenvereniging helaas niet meer op).. Tis nog best lastig omdat de dingen die ik leuk vind vaak geen groepsactiviteiten zijn (zoals ik al eerder zei). Misschien is vrijwilligerswerk ook een optie, ik weet het nog niet helemaal. Of misschien moet ik het ook wel zoeken in de richting van een bejaardensoos..eh..zoiets maar dna voor jongeren zeg maar he
![]()
. Ik hou mij dan aanbevolen als er mensen nog leuke suggesties hebben..
Nou heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan heb.. Ik ben zelf ook nog zoekende in deze materie
![]()
dus tis voor mij een tvp. Belangrijkste is iig vind ik zelf dat ik er mee bezig ben en blijf.. Kan ook wel lui binnen blijven en de hele dag een beetje internetten enzo, dan vermaak ik me ook prima, maar mijn ervaring is dat als ik eenmaal onder de mensen ben, dat ik me veel beter vermaak en meer plezier heb in het leven...
I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!