huh? jij moet niets hoor. je wilt graag dat het je lukt om over je irrationele angst heen te komen. je bent namelijk zo erg bezig met wat zij wel niet van je denkt dat je totaal vergeet iets te doenquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:04 schreef benzin het volgende:
Voor de mensen die het zich afvragen, het gaat in ieder geval stukken beter dan in mijn vorige posts/topics, het blijft echter wel nog steeds zwaar.
Anyway, ik merk dat er gewoon één struikelblok is waar ik heel veel tegenop loop; en dat is en blijft het omgaan met andere mensen.
Ik weet gewoon niet hoe ik contact moet leggen met andere mensen, wat ik moet zeggen.
Praktijkvoorbeeldje:
-Ik zit nu al een paar weken elke dag in dezelfde bus, in die bus zit echt een mooi/leuk meisje, maar ik heb niet het lef iets tegen haar te zeggen, ik zou ook niet weten wat ik moet zeggen.
Daarnaast heb ik altijd het gevoel dat ik als ik soms wel het lef heb iets te zeggen tegen een meisje, ze zichzelf soort van verdedigen omdat ik eigenlijk beetje aanvallend ben denk ik. Nja, niet aanvallend, maar ik kom dan altijd te plotseling, meestal op van die momenten dat een meisje net heel erg in drzelf zit gekeerd of druk bezig is. Ik moet wat dat betreft echt beter leren timen/beter leren aanspreken.
Daarnaast heb ik dan de neiging om totaal niet passende of maffe dingen te zeggen omdat ik geen idee heb wat ik moet zeggen.
Ik moet daar echt gewoon beter in worden![]()
Ok, nog 2 andere voorbeeldjes:
-Vandaag zat ik weer in die bus, kwam er plots meisje naast me zitten (terwijl er nog genoeg plek was) Anyway, ze heeft verder niets gezegd ofzo, ik ook niet. Op zulk soort momenten voel ik een soort van irritante spanning, en wil ik eigenlijk gewoon wat zeggen om dat te breken, maar ik durfde niet echt, en daarnaast, ik had geen idee WAT ik moest zeggen.
En sowieso, dat heb ik nooit, een idee wat ik moet zeggen, en ik denk dat ik daarom misschien ook wel zo slecht durf![]()
Anyway, alle tips zijn welkom
Ik heb bijna alle producten van David en Real Social Dynamics gehad. Nu weer verkocht en uteraard wel een kopie achtergehouden. Maar ja, als je er niets mee doet kom je nog geen stap verder.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:31 schreef partyyboyy het volgende:
Ik was jarenlang ook zo verlegen. Maar door het te proberen heb ik mezelf vele tactieken aangeleerd. Nu ben ik echt een alfa-male geworden. Jij kunt het ook, als je een van mijn cd's en boeken koopt.
gegroet, David DeAngelo
Waar praten de meeste mensen over als ze met elkaar in gesprek raken? Waarover? Over niks. Over van alles wat. Kijk eens naar mensen om je heen en observeer waarover ze praten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:50 schreef benzin het volgende:
[..]
Daarnaast zit ik er vooral mee dat ik vaak niet eens weet wat ik tegen mensen moet zeggen om een gesprek aan te knopen zelfs niet met mensen die ik al wel stukken beter ken
Het kan misschien zo zijn dat je een introvert karakter hebt. Dan praat je gewoonweg niet zoveel, omdat je geen zin of interesse hebt. Je kan wel gesprekstechnieken leren om toch te leren praatjes aan te knopen met mensen, maar om een heel spontaan iemand te worden zal moeilijk zijn. Dan moet je uiteindelijk vrede met jezelf hebben en accepteren dat jij nou eenmaal niet zoals anderen bent.quote:]Daarnaast zit ik er vooral mee dat ik vaak niet eens weet wat ik tegen mensen moet zeggen om een gesprek aan te knopen] zelfs niet met mensen die ik al wel stukken beter ken
De meeste mensen in de samenleving zijn extravert en dan bedoel ik niet direct heel uitbundig, maar zij praten wel op een bepaald minimumniveau. Introverten die de minderheid vormen zitten daaronder.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:47 schreef Shitonya het volgende:
Uiteindelijk is niemand zoals "alle anderen". Want wie zijn die anderen?
Hij maakt zich veel zorgen om hoe hij overkomt idd.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:01 schreef Shitonya het volgende:
edit: denk dat TS zijn probleem niet het "wat" is, maar het hoe en staat meer stil bij de mening van anderen
Precies. Op een gegeven moment heb ik 'Double Your Dating' van DD gelezen, en ik heb niet echt het gevoel ermee opgeschoten te zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 08:47 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb bijna alle producten van David en Real Social Dynamics gehad. Nu weer verkocht en uteraard wel een kopie achtergehouden. Maar ja, als je er niets mee doet kom je nog geen stap verder.
Nou is dat in het openbaar het allermoeilijkst omdat je echt helemaal niet weet wat je met de ander gemeen hebt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:58 schreef Seventees het volgende:
Hoor vaak dat mensen het moeilijk vinden om contact te leggen in het openbaar vervoer. De NS (oid) heeft daar onderzoek naar gedaan waaruit bleek dat veel mensen zitten met waar de TS mee stoeit: niet weten hoe je moet beginnen.
Mwoah, kan begrijpen waarom je dat vindt. Maar RSD is wel heel goed. David legt veel te veel nadruk op het C&F zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:22 schreef EdwinHeijmen het volgende:
david deangelo stinks......
Dat is geen keuze. Ik ben altijd zo geweest, ik heb me altijd al druk gemaakt over wat mensen van me dachten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:55 schreef MooieLuL het volgende:
je bent namelijk zo erg bezig met wat zij wel niet van je denkt dat je totaal vergeet iets te doen
waarom kies je daarvoor dan?
Het probleem is ook dat het waarschijnlijk een gewoonte is geworden om zo te denken. Dat is niet een keuze die je op dat moment maakt. Waar je natuurlijk wel voor kan kiezen is om van die gewoonte af te komen of er op de een of andere manier mee te leren omgaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:55 schreef MooieLuL het volgende:
huh? jij moet niets hoor. je wilt graag dat het je lukt om over je irrationele angst heen te komen. je bent namelijk zo erg bezig met wat zij wel niet van je denkt dat je totaal vergeet iets te doen
waarom kies je daarvoor dan?
Klopt, introverten zijn in de minderheid.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:53 schreef addictivebeat het volgende:
De meeste mensen in de samenleving zijn extravert en dan bedoel ik niet direct heel uitbundig, maar zij praten wel op een bepaald minimumniveau. Introverten die de minderheid vormen zitten daaronder.
Oeh, en deze opmerking/conclusie is nou juist zo jammer.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:34 schreef Batsnek het volgende:
Je slechte eigenschappen zullen nooit verdwijnen, maar ze zullen niet meer de boventoon gaan voeren.
quote:Uiteindelijk zul je eigenschappen die je haat, verdrukken door eigenschappen die je liever ziet.
Klinkt een beetje als spam?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:31 schreef partyyboyy het volgende:
Ik was jarenlang ook zo verlegen. Maar door het te proberen heb ik mezelf vele tactieken aangeleerd. Nu ben ik echt een alfa-male geworden. Jij kunt het ook, als je een van mijn cd's en boeken koopt.
gegroet, David DeAngelo
Dat maakt ook compleet niet uit. Sterker nog, dat zou ik zelfs wel fijn vinden.quote:Op zondag 9 september 2007 11:27 schreef the_mind het volgende:
Ik heb gemerkt dat het er vaak niet eens toe doet wat je zegt, als je maar iets zegt. Het is toch helemaal niet erg als een gesprek voor 85% uit fluff bestaat, en 15% diepgang heeft?
Voetbal praten is idd een meesterlijke tip he.quote:Op zondag 9 september 2007 12:18 schreef the_mind het volgende:
Begin over iets waarvan je een vermoeden hebt dat het de ander interesseert. Bijvoorbeeld: "Morgen is die wedstrijd van Ajax tegen Feijenoord." Als de ander daar boodschap aan heeft, zal ie reageren met bijvoorbeeld: "Feijenoord is kansloos." Daar haak jij dan weer op in "Die Rotterdammers kunnen niet voetballen", etc., etc. Maak het niet te moeilijk, en probeer het kort te houden. Te lange gesprekken in een keer schrikken ook af. En laat je niet ontmoedigen als mensen geen zin hebben in een praatje. Als ze geen antwoord geven: dan niet, volgende keer beter.
Het nadeel van onderwerpen als voetbal en politiek is dat dat voor sommige mensen te beladen onderwerpen zijn. Dan kun je inderdaad beter iets neutraals kiezen, zoals het weer, de ns, of iemands postzegelverzameling.quote:Op zondag 9 september 2007 12:22 schreef Liquidootje het volgende:
Voetbal praten is idd een meesterlijke tip he.
Praat liever over het weer, ns ofzo
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 02:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Bullshit. Verandering zit in de geest: zoals je jezelf ziet, zo zal je worden.
Het is zo makkelijk.quote:
Als 1 op 1 wel goed gaat begrijp ik niet waarom je dan zoveel moeite hebt met dates/vrouwen, omdat je met een date juist 1 op 1 bent. Het moet dus wel aan je uiterlijk liggen. En "wij neuken de mooiste vrouwen ter wereld"? Als jij hoeren/levende neukrobots de mooiste vrouwen ter wereld vind dan kan ik wel weer begrijpen waarom je nog vrijgezel bent. En een hoer is voor elke dwaas beschikbaar. Een versierder doet wel moeite voor een verstandige, aantrekkelijke vrouw die haar lichaam niet beschikbaar stelt voor mislukte castraten die zich laten leiden door hun hormonen.quote:Op zondag 9 september 2007 09:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
PhatRabbit, het klinkt inderdaad erg triest maar ik begrijp je volkomen, zit zelf ook 300 % in dezelfde situatie, inclusief de hoeren...
Ik weet niet precies in welk stadium ik zit maar het zweeft geloof ik ergens tussen anger en hope in, want accepteren zal ik het nooit. Ik probeer me ook maar te richten op de dingen die wel goed gaan en die ik wel heel leuk vindt.
Ik zak juist weg in een groep, dan wordt ik steeds stiller en ga ik luisteren naar wat anderen zeggen. Je moet mij echt 1-op-1 hebben. Dat is op zich niet zo moeilijk als ik een gesprekspartner tegenover me heb die zelf de kar een beetje trekt. In luisteren, feedback en inhaken ben ik een meester maar als ik zelf het gesprek overeind moet houden, ja, dan wordt het moeilijk.
Ach, je moet het maar zo zien, wij neuken de mooiste vrouwen ter werled waar zelfs de beste versierders nog bloed zweet en tranen voor moeten plengen.
Zeg dan niets...quote:
Inderdaad zeg dan niets ja, met je domme kortzichtige geblaat. Doe eerst eens wat levenservaring op en kom dan terug om ons te verrijken met je hernieuwde inzichten.quote:
hoequote:Op maandag 10 september 2007 01:18 schreef BonJovi het volgende:
moeilijk verhaal, heb je zelf geen goeie vriendinnen? Die kunnen je vast ook keer helpen ofzo
Joh, ik ben ooit met een meisje in de trein een gesprek begonnen over fisherman's friendsquote:Op zondag 9 september 2007 12:08 schreef benzin het volgende:
Dat maakt ook compleet niet uit. Sterker nog, dat zou ik zelfs wel fijn vinden.
Alleen.. Ik kan het niet, ik kan niet over fluff praten. Ik kan gewoon moeilijk luchtige gesprekken voren. Ik weet juist dan niet wat ik moet zeggen.
quote:Op zondag 16 september 2007 09:28 schreef w8jij17 het volgende:
Ik zou een krantje lezen en dan, mits ze naast me zit, vragen wat ze van een bepaalde gebeurtenis vind. Aan haar reactie weet je meteen of je verder kunt babbelen of dat je moet kappen.
Neuh, je kunt het ook wel leren. Zo geldt:quote:Op donderdag 13 september 2007 20:31 schreef WinnarJ het volgende:
idd, moet je kunnen of niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |