abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:05:30 #1
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52615629
Mijn vriendin is dus a.s. zaterdag de 25ste uitgerekend.
Ben nu mooi vrij heb een paar weken vakantie genomen.

Maar ik merk gewoon dat ik gek wordt van dat wachten.
Vooral ik heb nu zoiets van laat die baby nu maar komen.

Slapen gaat al helemaal niet meer bijna, steeds in de stress dat de weeen s'nachts gaan beginnen bij mijn vriendin.

We kunnen amper nog een kant op omdat ik niet weg durf bang dat haar vliezen o.i.d. breken.
En mijn vriendin is die buik nu ook wel GOED zat...ze weet echt niet meer hoe ze moet zitten / liggen.

Dinsdag nog bij de gynacoloog geweest voor een echo. De baby schatten ze nu rond de 3700 gram net boven het gemiddelde.

Heb al wat tips opgezocht op internet zodat de weeen misschien gaan komen , maar dat helpt niet.
Sex hebben we nog geregeld dat kan de weeen opwekken. Ananas eten helpt ook niet.

Dus ik ben gewoon bang dat we de natuur maar moeten afwachten.

Is dit herkenbaar? Dat je gewoon op het laatst helemaal gek wordt van dat wachten? En net als mijn vriendin dat die buik erg lastig is ze kan amper nog iets.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:10:14 #2
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52615745
Hier nog een echo van afgelopen dinsdag ik zie alleen dat de datum erboven niet klopt :

Als je goed kijkt zie je de oogjes en de kaaklijn (zo noemde de arts dat).

Kindje is trouwens wel heel goed ingedaald
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:12:20 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_52615799
Ik dacht dat het voor jou verboden was om je te mogen voortplanten.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 11:14:23 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52615845
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:05 schreef Razor21 het volgende:

Is dit herkenbaar? Dat je gewoon op het laatst helemaal gek wordt van dat wachten? En net als mijn vriendin dat die buik erg lastig is ze kan amper nog iets.
Nee, en ik zou maar een beetje chillen want ze kan wel 2 weken overtijd lopen
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:15:27 #5
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52615869
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

daar ben ik ook wel bang voor...maar je weet maar nooit....
Als het maar niet s'nachts komt heb het liever overdag.
pi_52615901
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb die laatste weken voor de bevalling uitermate goed geslapen. Maar mijn insteek is ook heel makkelijk 'zonder voldoende slaap kun je niet adequaat reageren en functioneren dus oogjes dicht en in coma donderen'

Wat natuurlijk weer de nodige opmerkingen van mijn vrouw oplevert. 'Gatver, jij ligt nog niet met je hoofd op het kussen en je slaapt al' .
I'm getting too old for this....
pi_52615927
Ik herken het wel een beetje hoor. Ik vond de eerste 12 weken heel traag gaan (okay, afgezien van de eerste 4 ) en het laatste stukkie idd.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52615939
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:15 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Het enige waar ik bang voor was, is de gezondheid van mijn kind. De rest is complete nonsense.
Je hebt namelijk niets te willen, het komt zoals het komt en daar moet je heel snel aan gaan wennen Razor want dat veranderd voor de rest van je leven namelijk niet meer. Het zou zonde zijn dat Pa op zijn 35e al aan een hartmonitor moet gaan liggen omdat hij de stress niet meer aankan.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 11:18:51 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52615952
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:15 schreef Razor21 het volgende:

[..]

De bevalling begint meestal 's nachts. Om het simpele feit dat het dan rustig is.
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:16 schreef Havoc het volgende:

[..]

Ik heb die laatste weken voor de bevalling uitermate goed geslapen. Maar mijn insteek is ook heel makkelijk 'zonder voldoende slaap kun je niet adequaat reageren en functioneren dus oogjes dicht en in coma donderen'

Wat natuurlijk weer de nodige opmerkingen van mijn vrouw oplevert. 'Gatver, jij ligt nog niet met je hoofd op het kussen en je slaapt al' .
E.T. heeft me rustig laten slapen toen de weeen van Saskia zijn begonnen. Om 7 uur heeft ze me wakker gemaakt.

Bij Tijn had ze het zelfs zo krap geplanned dat we net op tijd in het ziekenhuis waren.

En ik maar slapen
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:21:22 #10
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52616015
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:18 schreef Havoc het volgende:

[..]

Het enige waar ik bang voor was, is de gezondheid van mijn kind. De rest is complete nonsense.
Je hebt namelijk niets te willen, het komt zoals het komt en daar moet je heel snel aan gaan wennen Razor want dat veranderd voor de rest van je leven namelijk niet meer. Het zou zonde zijn dat Pa op zijn 35e al aan een hartmonitor moet gaan liggen omdat hij de stress niet meer aankan.
Ja dat snap ik bij ons staat de gezondheid ook op de eerste plaats.
en het is nu ook weer niet zo dat ik echt stress heb...maar op een gegeven moment ben je dat wachten zo zat aan het worden. En heb ik echt zoiets van nou laat dan nu maar komen.

Kan echt niet meer wachten
pi_52616032
Eén tip heb ik nog wel voor je: SLAAP. VEEL. Uit, en lang! Heel lang! Slaap totdat je niet meer slapen kunt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:24:48 #12
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52616119
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:22 schreef Jarno het volgende:
Eén tip heb ik nog wel voor je: SLAAP. VEEL. Uit, en lang! Heel lang! Slaap totdat je niet meer slapen kunt.
Hoezo? OMdat het straks niet meer kan
Ben al behoorlijk uitgerust
pi_52616169
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:24 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zullen Swets en Havoc straks komen vertellen dat ze die eerste paar weken heerlijk geslapen hebben, maar ik zou het risico niet nemen. Ik ben nog nooit in m'n leven zo moe geweest als die eerste periode. Nog geeneens vanwege het slaapgebrek, maar gewoon door alles: de drukte, de zorg, alles.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 11:26:31 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52616176
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:24 schreef Razor21 het volgende:

[..]

De eerst komende.... nou.... 12 a 13 jaar kan je dat wel vergeten gok ik
pi_52616211
Ik heb wel eens gehoord dat scherp eten ook weeen op kan wekken...
Maar dat kan ook een broodje aap zijn.
Sterkte en ik zou die tip van Jarno maar ter harte nemen.
pi_52616240
Ik zie een tweeling kijk maar eens goed

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 11:28:37 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52616242
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zullen Swets en Havoc straks komen vertellen dat ze die eerste paar weken heerlijk geslapen hebben, maar ik zou het risico niet nemen. Ik ben nog nooit in m'n leven zo moe geweest als die eerste periode. Nog geeneens vanwege het slaapgebrek, maar gewoon door alles: de drukte, de zorg, alles.
Ow nee, ik heb die eerste weken beroerd geslapen. Ik ben nu net een soldaat aan het front. Als me verteld wordt dat ik mag slapen, slaap ik

Ik sta op, doe m'n verantwoordelijke ouder ding, strompel terug naar bed en lig meteen in REM. Gebroken nachten, nachten van 6 uur, het doet me niks meer. Ik slaap effectiever denk ik
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:29:25 #18
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52616272
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De eerst komende.... nou.... 12 a 13 jaar kan je dat wel vergeten gok ik
Dus ergens rond 2020 kan ik weer eens uitslapen
Ik weet wat er allemaal gaat gebeuren...ik zie het allemaal wel...
Ben toch een ochtendmens sta dagelijk al om 5.45 uur op als ik moet werken.

En in het weekend wordt ik meestal ook automatisch wakker rond die tijd.
Denk dat ik met dat uitslapen niet echt problemen ga krijgen.

Maar misschien heb ik het wel helemaal mis
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:30:24 #19
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52616299
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:27 schreef Meisje-in-Basel het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat scherp eten ook weeen op kan wekken...
Maar dat kan ook een broodje aap zijn.
Sterkte en ik zou die tip van Jarno maar ter harte nemen.
Scherp eten krijg ik erbij haar niet meer in denk.
Ze heeft al behoorlijk last van maagzuur en dan zal sterk etten ook niet echt bevordelijk zijn.
pi_52616308
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ow nee, ik heb die eerste weken beroerd geslapen. Ik ben nu net een soldaat aan het front. Als me verteld wordt dat ik mag slapen, slaap ik

Ik sta op, doe m'n verantwoordelijke ouder ding, strompel terug naar bed en lig meteen in REM. Gebroken nachten, nachten van 6 uur, het doet me niks meer. Ik slaap effectiever denk ik
Ik heb niks te klagen dankzij mijn lieve zorgzame vrouw op dit moment, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik gewoon NIET wakker te krijgen ben. Ben gewoon in coma en 't duurt echt 5 minuten voordat ik ook maar iets kan. Anna krijgt nog bv en wordt nu nog maar hooguit 1 x per nacht wakker dus die ene keer neemt zij voor haar rekening. .

Maar men, in het begin... !
pi_52616331
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:29 schreef Razor21 het volgende:

Maar misschien heb ik het wel helemaal mis
Dat heeft iedereen. .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 11:35:28 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52616432
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:29 schreef Razor21 het volgende:
Ben toch een ochtendmens sta dagelijk al om 5.45 uur op als ik moet werken.
Uhuh... na een ononderbroken nacht slaap
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:39:51 #23
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_52616561
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:30 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Scherp eten krijg ik erbij haar niet meer in denk.
Ze heeft al behoorlijk last van maagzuur en dan zal sterk etten ook niet echt bevordelijk zijn.
Veel sex hebben .

En nee de eerste paar weken slaap je voor geen meter, althans ik niet. Om de 10 minuten wakker worden en loeren of je kind nog wel ademt. Nu is het zo dat mijn vrouw ook BV geeft dus het komt maar sporadisch voor dat ik er 's nachts uit moet. Dan is het meestal even troosten van mijn dochter en ze slaapt weer (misschien dat ze me gewoon even wil zien of zo, ik weet het niet). Aangezien ik er absoluut niet tegen kan dat mijn dochter huilt (lees: ik heb het dan erg met haar te doen) Heb ik in het begin avonden en avonden met haar op mijn borst rondgelopen.

Voordeel, ik kan nu met een 11 kilo wegende Plien minstens een uur op mijn arm dragen door de stad heen .

Overigens heb ik hetzelfde als J. Soms roept mijn vrouw me wel eens 's nachts en vraagt dan of ik even kan helpen, meestal mompel ik iets van 'das goed hoor' en slaap weer verder. Maar ook als ik er uit ga doe ik het half slapend. Troosten, ff lopen met haar op de borst en weer wegleggen.
pi_52616583
Zit je nu al te stressen? Wacht maar tot de bevalling echt gaat beginnen. Das lachen joh
pi_52616603
Oja, dat elke keer kijken ook. . Vreselijk. Sliep ze eindelijk, ging ik me zorgen liggen maken dat ze stil was. .
pi_52616648
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:39 schreef Havoc het volgende:

[..]

En nee de eerste paar weken slaap je voor geen meter, althans ik niet. Om de 10 minuten wakker worden en loeren of je kind nog wel ademt.
Dat had ik ook

Bij elk hoestje, geluidje, kuchje..stond ik naast haar bed.
pi_52616685
Nou, dit helpt allemaal wel de zenuwen te bedwingen, he Razor?
Variety is the spice of life
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:45:09 #28
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52616715
Hoax!!1
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 11:45:57 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52616747
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:44 schreef nebelung het volgende:
Zachte heelmeesters enzo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:49:04 #30
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_52616852
Best leuk dat OUD.
  Jubileum moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 11:49:43 #31
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52616878
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:22 schreef Jarno het volgende:

Wijze woorden
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52616994
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:44 schreef nebelung het volgende:
Ach, waarschijnlijk denkt hij, net als iedereen, "het zal wel".
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:54:59 #33
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_52617024
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ach, waarschijnlijk denkt hij, net als iedereen, "het zal wel".
En 2 maanden na de geboorte leest hij dit nog een keer terug. Slaat zichzelf voor zijn kop omdat hij de dagen voor de bevalling veul te laat naar zijn bed is gegaan, dus tijdens de bevalling een wrak was.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 11:55:51 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52617054
"Ik slaap wel vaker maar 6 uur op een nacht en dan heb ik nergens last van. Die gatsen zijn mietjes"
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:56:53 #35
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_52617081
"Zo'n kind slaapt toch 20 uur per dag, hoe moeilijk kan dat nou zijn, hmrpf ik ga nog even grinden in WoW"
pi_52617376
Jezus wat ben jij een stress kip zeg! Ik reed tot 2 weken voor mijn bevalling nog rond op m'n scooter! Ik had er totaal geen stress van. En ja, dat het 's nachts begint, ach, dat moet je gewoon voor lief nemen.
Je moet echt niet de hele tijd thuis gaan zitten hangen en wachten tot het kind zich eindelijk aandient. Gewoon lekker dingen gaan doen, en juist ontspanning helpt een stuk meer om het te bevorderen dan al die stress.

En inderdaad, slaap zoveel je kunt. Ik ben dan alleenstaand, dus geen vader in beeld, maar was na een maand half in coma. Mijn dochter had last van buik krampjes, maar altijd 's nachts, dus heb de eerste maand gemiddeld 4 uur per etmaal geslapen (2 's middags en 2 's nachts)

Dus kort samengevat: doe gewoon leuke dingen, maak je niet zo druk en slaap veel.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:10:00 #37
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_52617462
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:07 schreef mirannie het volgende:
Jezus wat ben jij een stress kip zeg! Ik reed tot 2 weken voor mijn bevalling nog rond op m'n scooter! Ik had er totaal geen stress van. En ja, dat het 's nachts begint, ach, dat moet je gewoon voor lief nemen.
Je moet echt niet de hele tijd thuis gaan zitten hangen en wachten tot het kind zich eindelijk aandient. Gewoon lekker dingen gaan doen, en juist ontspanning helpt een stuk meer om het te bevorderen dan al die stress.

En inderdaad, slaap zoveel je kunt. Ik ben dan alleenstaand, dus geen vader in beeld, maar was na een maand half in coma. Mijn dochter had last van buik krampjes, maar altijd 's nachts, dus heb de eerste maand gemiddeld 4 uur per etmaal geslapen (2 's middags en 2 's nachts)

Dus kort samengevat: doe gewoon leuke dingen, maak je niet zo druk en slaap veel.
Ik betwijfel of hij een stress kip is, hij maakt zich wel een beetje terecht zorgen.
pi_52618026
Tja wachten is nooit leuk, maar ja zo begint het zwanger worden al.... wachten op de eisprong.... wachten tot je kan testen..... wachten tot het tweede streepje..... wachten op de eerste afspraak bij de verloskundige.... wachten tot de eerste echo.... wachten tot je de eerste keer het hartje hoort enz.
Het hoort erbij, dat heb ik bijna 40 weken gehoord en anders is het niet.
Maak je niet teveel zorgen over het breken van de vliezen de bevalling enz. het komt wanneer en hoe het wil daar is mijn dochter Isa het bewijs van al eigenwijs vanaf dag 1.
Geniet nog even met zijn 2-tjes van de rust en va elkaar, succes!!
Mama van Isa en Ties
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:50:06 #39
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_52618555
kan nog wel 2 weken duren.

laat haar joggen springen enzo :p
pi_52621290
Wat een aandoenlijk topic... Sorry!
Veel sterkte met wachten Razor! Wachten sucks!
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:49 schreef Havoc het volgende:
Best leuk dat OUD.
Ja he?!
Kom je onze mannenbrigade versterken?

Of jaag ik je nu juist weer weg met mijn vertederde smileypost?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52622940
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:10 schreef Havoc het volgende:

[..]

Ik betwijfel of hij een stress kip is, hij maakt zich wel een beetje terecht zorgen.
Ik mag toch hopen dat dit sarcastisch bedoeld is?
pi_52622960
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:07 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat dit sarcastisch bedoeld is?
Waarom? Mag je nu al niet meer zenuwachtig zijn als a.s. vader? . Omdat jij 2 minuten van tevoren nog op je brommer zat enzo?
pi_52623059
Ik zou gewoon lekker een beetje relaxen en dingen voor jezelf doen, nu het nog kan. En maak je er niet te druk over, is voor je vrouw ook niet leuk.

En of het 's nachts of overdag begint/komt dat is alleen maar afwachten. Mijn weeën begonnen om zo ongeveer 10 uur 's morgens en om 16.17 ben ik bevallen. Keurig onder kantoortijd dus

En slapen, tja. De eerste week was het wel zwaar vanwege de nacht voor de bevalling niet geslapen, de nacht erna niet (adrenaline) en de eerste nacht thuis met baby ook niet geslapen. Daarna ging het wel weer, maar dat komt misschien meer omdat ik so wie so altijd al weinig sliep. Doordeweeks zijn mijn nachten nooit langer dan 6 uur en meestal nog korter.

Succes en sterkte!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:25:00 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52626823
Wat een heerlijk mannen-topic .

Oh, en succes met wachten!
pi_52626891
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:08 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom? Mag je nu al niet meer zenuwachtig zijn als a.s. vader? . Omdat jij 2 minuten van tevoren nog op je brommer zat enzo?
Tuurlijk wel, maar hij is totaal de weg kwijt, durft het huis niet meer uit met z'n vrouw, slaapt 's nachts niet, dat vind ik toch verre van normale zenuwen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 17:33:10 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52626993
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:27 schreef mirannie het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, maar hij is totaal de weg kwijt, durft het huis niet meer uit met z'n vrouw, slaapt 's nachts niet, dat vind ik toch verre van normale zenuwen.

De weg kwijt is nou ook wel weer een tikkie overdreven.
pi_52627194
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De weg kwijt is nou ook wel weer een tikkie overdreven.
Nou ja, ok, je hebt gelijk. Maar verder vind ik wel dat ie zich erg druk maakt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 17:46:06 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52627273
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:42 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ja joh, we zijn allemaal geen wereldwijze BOM moeders die al scheurend op de scooter met 5 centimeter ontsluiting de vroedvrouw gaan opzoeken. Sommige mensen vinden het krijgen van een kind een ingrijpende gebeurtenis in hun leven.... heel gek.
pi_52628351
Ok, krijgen we dat weer. Never mind, I'm out of here.

[ Bericht 59% gewijzigd door mirannie op 23-08-2007 19:05:37 ]
pi_52628418
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:36 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ok, krijgen we dat weer. Never mind, I'm out of here.
Waarom? Omdat Swets zo goed slaapt?
pi_52628556
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef Razor21 het volgende:
Hier nog een echo van afgelopen dinsdag ik zie alleen dat de datum erboven niet klopt :

Als je goed kijkt zie je de oogjes en de kaaklijn (zo noemde de arts dat).

[[url=http://xs218.xs.to/xs218/07344/babyrazor21.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

Kindje is trouwens wel heel goed ingedaald
is dit wel echt??
lijkt me toch sterk dat die apparatuur fout afgesteld staat in een ziekenhuis
als dit wel echt is ....veel suc6 en idd pak de slaap die je pakken kan
en alvast gefeliciteerd
  donderdag 23 augustus 2007 @ 19:02:22 #52
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52628891
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:47 schreef donnahvh het volgende:

[..]

is dit wel echt??
lijkt me toch sterk dat die apparatuur fout afgesteld staat in een ziekenhuis
Precies. Én het is Razor21, hè...
pi_52629270
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
die al scheurend op de scooter met 5 centimeter ontsluiting de vroedvrouw gaan opzoeken.
(ik heb sinds de bevalling niet meer zo gelachen volgens mij.. ik voel m'n hechtingen gewoon )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52629934
Nou Razor, ik zit me hier ook op te vreten tot er eindelijk wat gebeurt. De uitgerekende datum was gisteren Gelukkig heb ik nog geen vrij, dus dat levert afleiding, alhoewel mijn productiviteit er wel een beetje onder lijdt. Nog even wachten
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 23 augustus 2007 @ 19:55:19 #55
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52630121
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:47 schreef PhysicsRules het volgende:
Nou Razor, ik zit me hier ook op te vreten tot er eindelijk wat gebeurt. De uitgerekende datum was gisteren Gelukkig heb ik nog geen vrij, dus dat levert afleiding, alhoewel mijn productiviteit er wel een beetje onder lijdt. Nog even wachten
Oh ok spannend hahaha.
Ik heb nu 3 weken vrij...kon ook vrij nemen vanaf maandag maar ik had ook niet echt trek meer om te werken. Nu maar hopen dat hij dus snel komt en niet pas over 2 weken

Mijn vriendin heeft ooit eens gehoord dat de baby's komen als het volle maan is en dat is dinsidag de 28ste....ik zie het wel.
pi_52630183
Oef, da's wel tricky hoor, met dat vrijnemen. Ik had afgesproken dat ik vlak na de bevalling 1 of 2 dagen kon opnemen, dan zou ik even werken totdat de kraamhulp weg was en dan de rest van m'n dagen opmaken (ook een week of drie). Je vrouw heeft je hulp straks hard nodig denk ik, wat als -ie idd pas over 2 weken komt? .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 19:58:41 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52630198
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:55 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Oh ok spannend hahaha.
Ik heb nu 3 weken vrij...kon ook vrij nemen vanaf maandag maar ik had ook niet echt trek meer om te werken. Nu maar hopen dat hij dus snel komt en niet pas over 2 weken

Mijn vriendin heeft ooit eens gehoord dat de baby's komen als het volle maan is en dat is dinsidag de 28ste....ik zie het wel.
Had het niet handiger geweest om NA de bevalling 3 weken vrij te nemen, misschien zelfs pas als de kraamhulp weg is? Je vrouw/vriendin kan dan waarschijnlijk je hulp beter gebruiken dan nu. Want het schijnt dat een voetbal uit je doosch persen best een aanslag op je lichaam is. En als je dan ook nog met een baby loopt te hannesen is het best prettig als je hulp hebt enzo.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 19:58:58 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52630205
gamma
pi_52630221
Niet overal kan dat natuurlijk, zo flexibel je verlof inplannen. Sommige bedrijven willen echt een jaar van tevoren tot op de minuut weten wanneer je vrij bent.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 20:07:10 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52630408
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:59 schreef Jarno het volgende:
Niet overal kan dat natuurlijk, zo flexibel je verlof inplannen. Sommige bedrijven willen echt een jaar van tevoren tot op de minuut weten wanneer je vrij bent.
Mjah, met een bevalling zou ik daar toch echt schijt aan hebben. Plus dat een bevalling er 9 maanden aan zit te komen. Dus ze doen het dan maar met 'rond 2 April 2008 ben ik 2 weken vrij. Exacte datum volgt'
pi_52630450
Mijn idee hoor.
pi_52631356
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah, met een bevalling zou ik daar toch echt schijt aan hebben. Plus dat een bevalling er 9 maanden aan zit te komen. Dus ze doen het dan maar met 'rond 2 April 2008 ben ik 2 weken vrij. Exacte datum volgt'
Exact wat ik ze gezegd heb. Nu blijkt dat mijn schoonzus (uit Canada) hier een week komt rondhupsen, samen met de kraamzorg, dus ik ga eerst nog maar een paar daagjes halve dagen werken of zo, om als iedereen opgehoepeld is van ons nieuwbakken gezinnetje te kunnen genieten.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:47:27 #63
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52631516
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:55 schreef Razor21 het volgende:

[..]

ik zie het wel.
Enige zinnige opmerking
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 22:28:53 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52634738
Er is er 1 in een bevalling geschoten geloof ik.
Start snel je scooter TS...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:37:13 #65
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52643546
Mijn man was na de bevallingen helemaal op, sliep minstens zoveel als ik, terwijl hij normaal een paar uur minder slaap nodig heeft dan ik. Gelukkig kon hij na beide bevallingen 2 weken vrij krijgen, want hij had de middagslaapjes ook nodig.
(Nou moet ik er wel bij vertellen dat de 2e keer wellicht een vertekend beeld geeft, omdat hij bezig was overspannen te raken, een maand later zat hij volledig thuis).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_52643841
Mijn man was zenuwachtiger voor de bevalling dan ik. Wekenlang om het half uur vragen of ik al weeen had. Helemaal zenuwachtig. Ook toen mijn vliezen braken, was hij degene die ging panieken en die deurknop van de deur trok. Arme mannen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52643867
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:50 schreef YPPY het volgende:
Mijn man was zenuwachtiger voor de bevalling dan ik. Wekenlang om het half uur vragen of ik al weeen had. Helemaal zenuwachtig. Ook toen mijn vliezen braken, was hij degene die ging panieken en die deurknop van de deur trok. Arme mannen.
Pfft, wat een sukkel!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:53:20 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52643894
Ik zie op die echo's nooit ene moer!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:02:37 #70
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52644084
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Pfft, wat een sukkel!
wat een zelfkennis
pi_52718615
En Razor?

Is er al leuk nieuws????
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_52718859
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:
"Ik slaap wel vaker maar 6 uur op een nacht en dan heb ik nergens last van. Die gatsen zijn mietjes"
Hahaha - wat een mazzelaar zeg. 6 uur! Tssj, TS mag blij zijn met de helft (op kantoor verder slapen)
pi_52720060
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 06:43 schreef flowerbox het volgende:
En Razor?

Is er al leuk nieuws????
We worden gek van het wachten
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:35:18 #74
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52720873
Sorry dat ik vergeten ben te reageren.
Helaas geen nieuws...de baby zit nog in de buik.

Misschien dat hij morgennacht komt als het volle maan is

Maar we wachten geduldig af...mijn vriendin is het behoorlijk zat aan het worden met die buik de laatste paar dagen. Die weet echt niet meer hoe ze zitten / liggen moet.

En dan ook nog zo''n stress kerel om haar heen...maar ik verzorg er goed
Ik houd jullie op de hoogte
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:09:02 #75
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52721540
En toch is het een hoax!
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:09:30 #76
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52721549
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:09 schreef Bupatih het volgende:
En toch is het een hoax!
pi_52724777
quote:
We worden gek van het wachten
pi_52726265
Pas 2 dagen overtijd, dus voorlopig kan het nog wel even duren. Meestal ben je bij de eerste 1 tot 2 weken over tijd.
pi_52726710
Is het al zover? Zo ja: Fotooooooooos!
Ben benieuwd hoe een klein Razor21'je eruit ziet..
Vooral omdat die echo zo oud is, logisch dat je kleine iets boven het gemiddelde weegt!
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:49:09 #80
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52727035
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:36 schreef Zweefvliegje het volgende:
Is het al zover? Zo ja: Fotooooooooos!
Ben benieuwd hoe een klein Razor21'je eruit ziet..
Vooral omdat die echo zo oud is, logisch dat je kleine iets boven het gemiddelde weegt!
Zodra de baby er is komen er uiteraard foto's.
Echo is niet oud de datum klopt enkel niet maar dat viel ons pas op toen we thuis waren.
Morgen om 14.30 moet mijn vriendin voor controle langskomen...trouwens.
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:43:15 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_52728652
Kom je tzt ook in Zwangerschap en Geborte je vergebakken beeb showen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:55:57 #82
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_52729027
haha de datum klopt ALTIJD in een ziekenhuis... ik geloof er helemaal niks van!
Trotse papa van Eden
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:59:35 #83
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52729136
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:55 schreef B4CO het volgende:
haha de datum klopt ALTIJD in een ziekenhuis... ik geloof er helemaal niks van!
Ik heb hier een stuk of 9 echo's liggen op allemaal kloppen ze alleen die van afgelopen dinsdag blijkbaar niet.

Damn...waarom zal ik erover liegen dat ik vader wordt
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:00:28 #84
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52729171
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:59 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ik heb hier een stuk of 9 echo's liggen op allemaal kloppen ze alleen die van afgelopen dinsdag blijkbaar niet.

Damn...waarom zal ik erover liegen dat ik vader wordt
Euh, éven denken... misschien omdat je wel vaker liegt in topics?
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:02:12 #85
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52729226
Vind je het trouwens zelf niet ongeloofwaardig overkomen dat je de eerste acht à negen maanden van de zwangerschap geen énkele keer je kop laat zien in OUD (om dingen te vragen, bijvoorbeeld), maar dat je dat wel doet als je vrouw zogenaamd op het punt van bevallen staat.
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:07:59 #86
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52729368
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:02 schreef Bupatih het volgende:
Vind je het trouwens zelf niet ongeloofwaardig overkomen dat je de eerste acht à negen maanden van de zwangerschap geen énkele keer je kop laat zien in OUD (om dingen te vragen, bijvoorbeeld), maar dat je dat wel doet als je vrouw zogenaamd op het punt van bevallen staat.
Kom op zeg ben ik verplicht om vanaf de 1ste dag hier dingen te vragen?
Vond het zelf niet nodig......

En dat ik nu een topic open omdat ze op het punt staat van bevallen doe ik enkel maar om jullie op de hoogte te houden. Vind het gewoon leuk om te laten weten hoe het gaat.

Wil wel foto's posten hoor van al die echo's die ik hier heb liggen...desnoods mijn username erbij...

Echt waar omdat ik een paar keer in klaagbaak een geintopic heb geopend wil niet zeggen dat ik altijd loop te ouwehoeren
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:08:54 #87
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52729406
!
pi_52729514
Een paar keer
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:17:53 #89
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52729651
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:08 schreef Bupatih het volgende:
!
Hier zijn alle echo's die gemaakt zijn het zijn er trouwens 18 :

Kan ik er wat aan doen dat bij die laatste echo de datum ruim een maand verkeerd staat
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:24:39 #90
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52729820
Hé da's gek, op deze echo's staat "MST Enschede" (ik zie volgens mij zelfs een "Almelo") en op die uit de OP "Almere".
pi_52729966
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:42 schreef mirannie het volgende:

[..]

Agh zijn gewoon gezonde zenuwen.... vind het wel schattig eigenlijk
Mama van Isa en Ties
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:34:07 #92
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52730090
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:24 schreef Bupatih het volgende:
Hé da's gek, op deze echo's staat "MST Enschede" (ik zie volgens mij zelfs een "Almelo") en op die uit de OP "Almere".
Klopt mijn vriendin woonde tot mei in Almelo en ik in Huizen.
We zijn de eerste paar keer in Almelo geweest by de gynacoloog en daarna 2 keer in Enschede dit had te maken met de vruchtwaterpunctie die mijn vriendin kreeg.

En omdat ze zwanger is waren we genoodzaakt om zeer snel een eigen woning te zoeken op zeer korte termijn en dat is dus Almere geworden. Hier wonen we nu sinds mei.

Beetje duidelijk nu? Of geloof je het nog steeds niet?
pi_52730159
Razor je hoeft je niet te verdedigen, ik heb tijdens de zwangerschap wel op 5 verschillende locaties echo's gehad. Dat zegt toch helemaal niets, de locatie dan.
Mama van Isa en Ties
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:38:10 #94
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52730196
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:34 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Klopt mijn vriendin woonde tot mei in Almelo en ik in Huizen.
We zijn de eerste paar keer in Almelo geweest by de gynacoloog en daarna 2 keer in Enschede dit had te maken met de vruchtwaterpunctie die mijn vriendin kreeg.

En omdat ze zwanger is waren we genoodzaakt om zeer snel een eigen woning te zoeken op zeer korte termijn en dat is dus Almere geworden. Hier wonen we nu sinds mei.

Beetje duidelijk nu? Of geloof je het nog steeds niet?
- Verschillende echo's uit verschillende ziekenhuizen
- Verkeerde datum op echo
- Pas de laatste weken van de zwangerschap in OUD beginnen te posten
- Je algemene reputatie

Eh, wat denk je zelf?
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:40:32 #95
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52730254
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:36 schreef marlieske het volgende:
Razor je hoeft je niet te verdedigen, ik heb tijdens de zwangerschap wel op 5 verschillende locaties echo's gehad. Dat zegt toch helemaal niets, de locatie dan.
Heb je wel gelijk in....maar ik verdedig me in dit geval wel omdat ik er af te toe behoorlijk gek van wordt als ik weleens de waarheid spreek en dat ze me dan nog niet geloven.

Maar ik vind het wel best laat het wel over mij heen komen.

Tijd terug ook nog zelf een foto gepost van mijn vriendin met haar zwangere buik waar ik mijn username op had gestift....

Dus de mensen die het nu nog niet geloven
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:42:35 #96
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52730301
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:40 schreef Razor21 het volgende:

omdat ik er af te toe behoorlijk gek van wordt als ik weleens de waarheid spreek en dat ze me dan nog niet geloven.
Zó onterecht ook. Ik zou er haast medelijden mee krijgen.
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:43:37 #97
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52730332
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:38 schreef Bupatih het volgende:

[..]

- Verschillende echo's uit verschillende ziekenhuizen

Of je wiilt het gewoon niet snappen toen ze zwanger was woonde mijn vriendin nog in Almelo. Zie bovenstaande post.

- Verkeerde datum op echo

Daar kan ik niets aan doen , helaas is het wel gebeurd , maar we zagen dat pas bij thuiskomst!
Kan ik er wat aan doen?

- Pas de laatste weken van de zwangerschap in OUD beginnen te posten

Daar kies ik zelf voor ik heb geen zin gehad om vanaf het begin af aan steeds van alles te vertellen hoe het gaat enz. Nu het er bijna aan zit te komen heb ik veel meer te vertellen.

- Je algemene reputatie

Eh, wat denk je zelf?
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:45:32 #98
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52730381
Ben nog wel bereid om meer foto's (bewijs) te posten...hoor voor diegene die het nog niet geloven.

Kan foto's maken van de geboortekamer.
Kan een foto maken van het concept van de geboortekaartjes.
De buik van mijn vriendin.
pi_52730542
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:45 schreef Razor21 het volgende:
Ben nog wel bereid om meer foto's (bewijs) te posten...hoor voor diegene die het nog niet geloven.

Laat ze toch lullen joh.
Hoe is het nu?
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:02:43 #100
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52730792
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:51 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Laat ze toch lullen joh.
Hoe is het nu?
Goed vannacht eindelijk goed geslapen.
Mijn vriendin is het ECHT helemaal zat die buik die weet gewoon van gekkigheid niet meer wat ze moet doen.

Laat de baby maar komen....kan niet wachten
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:05:30 #101
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52730864
quote:

Nee hoor, hoeft niet.
Newsflash; sommige mensen zijn verder niet zo bezig met of jij nu wel of niet de waarheid spreekt, als je beeb er is merken we het wel toch?
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:07:57 #102
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52730922
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee hoor, hoeft niet.
Newsflash; sommige mensen zijn verder niet zo bezig met of jij nu wel of niet de waarheid spreekt, als je beeb er is merken we het wel toch?
Yep zal meteen de foto's posten zodra hij te wereld komt.
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:08:05 #103
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52730927
quote:
Nu het er bijna aan zit te komen heb ik veel meer te vertellen.
Zoals:

- "Mijn vriendin is het ECHT helemaal zat die buik die weet gewoon van gekkigheid niet meer wat ze moet doen."
- "mijn vriendin is het behoorlijk zat aan het worden met die buik de laatste paar dagen. Die weet echt niet meer hoe ze zitten / liggen moet."
- "En mijn vriendin is die buik nu ook wel GOED zat...ze weet echt niet meer hoe ze moet zitten / liggen."
pi_52744934
quote:

Niet voor bewijs, maar ik zou best graag een foto va de babykamer willen zien
De foto van de geboortekaartjes moet je maar niet doen, pas als je ze hebt verstuurd, lijkt het me leuk om te zien.
En dikke zwangerbuiken zien er altijd mooi uit (Ik neem aan dat je i.i.g. veel foto's voor eigen archief hebt gemaakt!)
pi_52744943
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:08 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Zoals:

- "Mijn vriendin is het ECHT helemaal zat die buik die weet gewoon van gekkigheid niet meer wat ze moet doen."
- "mijn vriendin is het behoorlijk zat aan het worden met die buik de laatste paar dagen. Die weet echt niet meer hoe ze zitten / liggen moet."
- "En mijn vriendin is die buik nu ook wel GOED zat...ze weet echt niet meer hoe ze moet zitten / liggen."
Tja, dat is nu eenmaal het enige dat opvalt tijdens zo'n laatste wachtweek. Niks doen, alleen moeite met slapen en houding, balen dat het kind nog niet echt wilt en de vrees dat je na de bevalling al helemaal niet meer kunt (durft!) te slapen
pi_52745450
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:08 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Zoals:

Als je je zo irriteerd aan Razor en niks geloofd waarom maak je je dan zo druk, kom hier dan niet

Laat hem toch het is toch normaal dat je zenuwachtig bent bij je eerste kindje
pi_52748187
Bij mij klopte op 1 echo de datum ook niet.
pi_52748596
en razor gebeurd er al iets??
spannend!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:35:23 #109
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52748687
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:31 schreef donnahvh het volgende:
en razor gebeurd er al iets??
spannend!
Nog niet , ik wacht geduldig af.
Vanmiddag moeten we om 14.30 uur in het Flevo Ziekenhuis zijn voor controle.

Maar vandaag is het volle maan :

Augustus 28 augustus om 11:35 http://www.langziek.nl/maanstanden.html

En het schijnt zo te zijn heb ik gelezen dat er dan uitzonderlijk veel baby's geboren worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Razor21 op 28-08-2007 12:07:03 (bron toegevoegd en tijd aangepast) ]
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:41:58 #110
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52748864
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 07:58 schreef Bright het volgende:

[..]

Niet voor bewijs, maar ik zou best graag een foto va de babykamer willen zien
De foto van de geboortekaartjes moet je maar niet doen, pas als je ze hebt verstuurd, lijkt het me leuk om te zien.
En dikke zwangerbuiken zien er altijd mooi uit (Ik neem aan dat je i.i.g. veel foto's voor eigen archief hebt gemaakt!)
Hier de foto's van de babykamer : Foto's van de kinderkamer, deel 14
pi_52748996
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:35 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Nog niet , ik wacht geduldig af.
Vanmiddag moeten we om 14.30 uur in het Flevo Ziekenhuis zijn voor controle.

Maar vandaag is het volle maan :

28 augustus 2007 10: 36 GMT (12:36 MEZT)

En het schijnt zo te zijn heb ik gelezen dat er dan uitzonderlijk veel baby's geboren worden.
Dus over 1 uur zouden de weeen moeten beginnen als dit fabeltje klopt
Bij ons klopte het wel in ieder geval, was een volle maan dat Riley geboren werd, en het was volgende de verloskundige onwijs druk die avond. Ze had voor Riley, al zeven kindjes ter wereld gebracht.

Dus wie weet

Succes vanmiddag
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:52:51 #112
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52749194
Waarom moeten jullie naar het ziekenhuis voor controle? Dat is toch meestal pas vanaf 2 weken over de datum? Of liep ze sowieso de hele tijd al bij de gyn ipv gewoon bij de verloskundige?

Enne, succes met wachten.
Mijn zoontje is uiteindelijk 15 dagen na de uitgerekende datum geboren, dus ik weet hoe eeuwig die laatste dagen dan lijken te duren
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:04:07 #113
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52749567
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:52 schreef Jojogirl het volgende:
Waarom moeten jullie naar het ziekenhuis voor controle? Dat is toch meestal pas vanaf 2 weken over de datum? Of liep ze sowieso de hele tijd al bij de gyn ipv gewoon bij de verloskundige?

Enne, succes met wachten.
Mijn zoontje is uiteindelijk 15 dagen na de uitgerekende datum geboren, dus ik weet hoe eeuwig die laatste dagen dan lijken te duren
Ok mijn vriendin legt net uit dat ik steeds 2 dingen door elkaar haal.
We lopen al vanaf het begin bij de gynacoloog ipv verloskundige (weet ik veel )

En vanmiddag is gewoon voor controle die afspraak hebben ze vorige week dinsdag gemaakt.

Sorry voor de onduidelijkheid , maar dit is ook allemaal nieuw voor mij

Maar 15 dagen later pas...pff...volgens mij trekt mijn vriendin dat echt niet meer als ze nog zolang moet wachten
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:05:28 #114
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52749617
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:46 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Bij ons klopte het wel in ieder geval, was een volle maan dat Riley geboren werd, en het was volgende de verloskundige onwijs druk die avond. Ze had voor Riley, al zeven kindjes ter wereld gebracht.

Dus wie weet

Succes vanmiddag
OMG maar begonnen de weeen precies dat het volle maan werd? Of later op de dag ofzo?
Spannend zeg
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:09:44 #115
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52749765
Om de bevalling op gang te brengen ...

Eet ananas of drink wonderolie.
Dit is nooit helemaal bewezen maar veel moeders boekten hier positieve resultaten mee! Het werkt natuurlijk alleen als je baby al klaar is om geboren te worden. Wanneer je over tijd bent dus.

Ga naakt bij het raam liggen en zorg dat de stralen van de volle maan op de buik schijnen.
Dit klinkt als een Harry Potter-fabeltje. Toch is het frappant dat er meer kinderen geboren worden bij volle maan dan bij een ander maanstand! Om een baby te krijgen ...

dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:17:18 #116
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52749984
Wonderolie moet je niet doen!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:22:00 #117
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52750117
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:17 schreef Vivi het volgende:
Wonderolie moet je niet doen!
Hoezo niet dan? En bestaat het eigenlijk wel?
Ik zie me al aankomen in de winkel : Mag ik wat wonderolie van u?
pi_52750153
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:05 schreef Razor21 het volgende:

[..]

OMG maar begonnen de weeen precies dat het volle maan werd? Of later op de dag ofzo?
Spannend zeg
Ze begonnen wel een dag eerder. Uurtje 2 snachts. Heb me toen nog een keer omgedraaid , want ze kon het goed opvangen. Rond een uur of 4 werd het heviger. Maar het duurde tot 19.22 dat Riley geboren was, en toen was het volle maan. En ze lag nog in stuit ook. Was zeker spannend.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:28:50 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52750300
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:22 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Hoezo niet dan? En bestaat het eigenlijk wel?
Ik zie me al aankomen in de winkel : Mag ik wat wonderolie van u?
Wonderolie werkt op de darmen, bij de moeder kan het weeen veroorzaken idd.
Maar het kan er ook voor zorgen dat de baby in het vruchtwater poept en dat is gewoon hardstikke gevaarlijk.

Potje neuken en verder afwachten dus.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:38:36 #120
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52750551
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar het kan er ook voor zorgen dat de baby in het vruchtwater poept en dat is gewoon hardstikke gevaarlijk.

Oei dat klinkt best
Neuken deed ik al....
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:21:00 #121
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52751333
ole

(alvast sterkte en succes!)
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_52752381
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:41 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Hier de foto's van de babykamer : Foto's van de kinderkamer, deel 14
Aaah, mooi ingericht! En ik neem aan dat je inmiddels het bedje verhoogd hebt )
pi_52752857
Al nieuws??
Noot noot.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:52:29 #124
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_52753010
hoeveel weegt hij nu in de buik ongeveer?
Trotse papa van Eden
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:48:04 #125
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52754656
We zijn terug uit het ziekenhuis.
De gynacoloog heeft even naar het hartje geluisterd was allemaal goed.
Daarna even op de buik gedrukt / gevoeld baby ligt in de starthouding

Hij zat zelf ook steeds nou waar blijft dat kereltje nou, hij denkt dat de kans 70 procent is dat hij deze week komt.

Mijn vriendin maakte nog de opmerking dat ik niet meer kan wachten enz en dat ik ook met mijn werk zit (heb iets te vroeg vrij genomen )

Waarop de dokter zei voor maandag maak je een afspraak dan ga je aan het CTG apparaat en als het hartje dan goed is kunnen we de bevalling ook inleiden als jullie dat willen.

Maar volgens hem komt het niet zover hij denkt echt dat hij een dezer dagen komt.

Nou dus als het mee zit ben ik begin volgende week in elk geval papa

De baby woog vorige week dinsdag rond de 3700 gram dit is geschat.
pi_52754685
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:52 schreef B4CO het volgende:
hoeveel weegt hij nu in de buik ongeveer?
Ik ben de trotse tante en zit vol smart te wachten op mijn neefje
Hij weegt nu bijna 7 pond toch razor?? haha

Ik ben nu ook wel benieuwd hoe het gaat ze zijn nu in het ziekenhuis
pi_52754754
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:48 schreef Razor21 het volgende:
We zijn terug uit het ziekenhuis.
De gynacoloog heeft even naar het hartje geluisterd was allemaal goed.
Daarna even op de buik gedrukt / gevoeld baby ligt in de starthouding

Hij zat zelf ook steeds nou waar blijft dat kereltje nou, hij denkt dat de kans 70 procent is dat hij deze week komt.

Mijn vriendin maakte nog de opmerking dat ik niet meer kan wachten enz en dat ik ook met mijn werk zit (heb iets te vroeg vrij genomen )

Waarop de dokter zei voor maandag maak je een afspraak dan ga je aan het CTG apparaat en als het hartje dan goed is kunnen we de bevalling ook inleiden als jullie dat willen.

Maar volgens hem komt het niet zover hij denkt echt dat hij een dezer dagen komt.

Nou dus als het mee zit ben ik begin volgende week in elk geval papa

De baby woog vorige week dinsdag rond de 3700 gram dit is geschat.
Razor je was al terug!?! gelukkig is alles goed gegaan
pi_52754851
Mooi, fijn dat alles goed gaat. Ik zou zeggen: laat beeb maar komen dan!
pi_52754853
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Goede tip heeft er hier voor gezorgd dat de vliezen de volgende ochtend in mijn slaap braken.
ik had overigens ook bitter lemon gedronken die avond ervoor, maar dat schijnt toch een broodje aap middeltje te zijn. De hoeveelheid kinine die daar in zit is te laag om echt wat te doen.
Maareh is de baby al ingedaald bij je vriendin....? lees nu je post pas.
Trouwens de meeste baby's worden in het weekend geboren en niet bij volle maan
Misschien nog ff geduld dan...
Mama van Isa en Ties
pi_52774103
Weet je wat ik nou niet zo goed begrijp is dat jullie willen inleiden omdat jullie het een soort van zat zijn (ik begrijp dat het misschien zwaar is voor je vriendin maar ze is net vier dagen overtijd) en te vroeg vakantie hebben genomen. Laat dat kereltje lekker zijn tijd uitzitten en hij komt wel wanneer het hem uitkomt mits het de spuigaten uit gaat lopen natuurlijk.

Ikzelf heb altijd gezegd ik ga uit van 42 weken en alles wat eerder is (oke niet te veel) is mooi meegenomen. Ze kwam 2 dagen voor de uitgerekende datum.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:18:38 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52774282
Helemaal eens. Je bent net 4 dagen over de uitgerekende datum en er is lichamelijk volgens mij ook geen reden tot inleiden dus ik snap dat gehaast niet zo heel goed.

En ja, dat van je vakantiedagen... niet zo heel snugger he? Zo'n kindje komt nou eenmaal niet op afspraak.

Btw... staar je ook niet blind op opmerkingen als 'mss kunnen we dan maandag wel gaan inleiden als jullie dat graag willen' want dat wordt vaak ook nog wel gebruikt als zoethoudertje om jullie weer een paar dagen verder te krijgen, eerst maar eens afwachten wat er gebeurd in de tussentijd en dan maandag nog eens zien.
Inleiden doen ze vaak ook echt alleen maar als de boel van binnen al verweekt is. Is dat niet zo heeft het ook niet heel erg veel zin geloof ik.

Kortom, huur een paar leuke films, koop monopoly en vermaak je nog een paar dagen met elkaar!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:06:20 #132
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52775384
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
Helemaal eens. Je bent net 4 dagen over de uitgerekende datum en er is lichamelijk volgens mij ook geen reden tot inleiden dus ik snap dat gehaast niet zo heel goed.

En ja, dat van je vakantiedagen... niet zo heel snugger he? Zo'n kindje komt nou eenmaal niet op afspraak.

Btw... staar je ook niet blind op opmerkingen als 'mss kunnen we dan maandag wel gaan inleiden als jullie dat graag willen' want dat wordt vaak ook nog wel gebruikt als zoethoudertje om jullie weer een paar dagen verder te krijgen, eerst maar eens afwachten wat er gebeurd in de tussentijd en dan maandag nog eens zien.
Inleiden doen ze vaak ook echt alleen maar als de boel van binnen al verweekt is. Is dat niet zo heeft het ook niet heel erg veel zin geloof ik.

Kortom, huur een paar leuke films, koop monopoly en vermaak je nog een paar dagen met elkaar!
Had ook een beetje het idee dat hij het eigenlijk zei om ons zoet te houden.
Maar hij zij wel dat het best vaker voorkomt dat vrouwen er voor kiezen vanaf 40 weken om het in te leiden. Scheen best normaal te zijn

We hebben nog niets besloten maandagochtend om 9 uur moeten we langs komen voor een CTG.
En dan pas wordt de afspraak gemaakt.

Heb de eerst 3 seizoenen van 24 gedownload mijn vriendin is daar helemaal aan verslaafd, maar op een gegeven moment wordt je dat kijken ook wel zat

We gaan er gewoon vanuit dat de baby deze week komt.
Misschien zeur ik wel teveel dat hij moet komen, maar ik merk gewoon dat mijn vriendin het helemaal zat is. En ik heb nu ook wel zoiets van kom er maar uit. Je kijkt er namelijk al 9 maanden naar uit en staart je eigenlijk een beetje blind op die uitgerekende datum. En als hij dan niet komt baal je best wel.

Je hoort het wel vaker dat die laatste 2 weken het ergst zijn....we wachten wel geduldig af.
In elk geval bedankt voor jullie reacties.

Update : Vandaag is net zoals gisteren niets aan de hand nog. Ze heeft alleen wat last van harde buiken en hoofdpijn
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:13:14 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52775526
Kan jijzelf niet alsnog een paar dagen gaan werken? Om niet helemaal al je vrije dagen er doorheen te draaien?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:15:00 #134
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52775563
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:13 schreef Brighteyes het volgende:
Kan jijzelf niet alsnog een paar dagen gaan werken? Om niet helemaal al je vrije dagen er doorheen te draaien?
Misschien dat ik dat ook ga doen. En anders bel ik mijn baas wel op en tref ik wel een regeling om er nog 2 a 3 dagen extra bij op te nemen. Dan verekenen ze dat maar, zo moelijk zijn ze niet bij ons.

Wacht eerst nog even af tot het weekend
pi_52775590
Hahaha nu doe je het weer met je regeltje:

WE GAAN ER GEWOON VANUIT DAT DE BEEB DEZE WEEK KOMT.

Hoop het voor jullie maar dit doet me wel een beetje een betonnen plaat voor je harses denken hoor!!!

Bedoel dit trouwens niet onvriendelijk ofzo maar jullie/jij zit dat kereltje op de wereld te kijken.
pi_52775623
Ja en net wat BE zegt ga nog een paar daagjes werken en als de kraam er is ook misschien nog een paar daagjes en dan als die weg is lekker met zijn drietjes zijn en aan elkaar wennen. Nu raken je dagen op zonder dat je babyplezier eraan beleeft terwijl dat de bedoeling juist was.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:20:33 #137
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52775679
We hebben trouwens een plantje een paar dagen terug gehad van mijn moeder.
En ik heb zo'n gevoel dat als die bloem uit komt dat de baby dan ook geboren wordt

Echt waar overal zoek ik wel iets achter

Zo dan weten jullie meteen de naam , maakt niet uit iedereen weet hem bijna al in onze omgeving.
Ik kan zoiets dus gewoon niet voor me houden.

Zijn complete naam is : Jordy Evan (heb ik uitgekozen)
Ik hoop dat jullie dat ook een mooie naam vinden

En Evan spreek je uit als Effen en dus niets als ievan op zijn Engels zeg maar
pi_52775689
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:15 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Misschien dat ik dat ook ga doen. En anders bel ik mijn baas wel op en tref ik wel een regeling om er nog 2 a 3 dagen extra bij op te nemen. Dan verekenen ze dat maar, zo moelijk zijn ze niet bij ons.

Wacht eerst nog even af tot het weekend
hey heb net jullie foto´s van de kinderkamer zitten bekijken... wat mooi zeg! erg leuk!
Heel veel succes de komende dagen!!!!!!!!

ps. Leuke naam!!
Annelies... in tha house... dus iedereen kan weer naar buiten... het is veilig!
pi_52775962
Spannend zeg!
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_52779531
Ik heb net ook even de foto's van jullie kinderkamer gezien. Ziet er leuk uit. Vooral Foofer

Dus iedereen in jullie omgeving weet de naam al? Ben je zo'n flapuit? . Vind Evan wel een leuke tweede naam iig.

Nou suc6 met w8888
pi_52779610
mooie en leuke naam !
en suc6 met wachten .. en geniet nog ff van het met zijn 2en zijn
somewhere only we know.. thats the place to be
pi_52780933
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:51 schreef moi_sofie het volgende:
en geniet nog ff van het met zijn 2en zijn
Dat wilde ik dus net zeggen!! Een aantal hier zeggen dat hij beter kan gaan werken, maar het is juist zo lekker om nog even van elkaar te genieten, ook daar zul je straks niet veel tijd meer voor hebben.
pi_52785053
Pff jullie weten niet wat je wenst hoor een kindje van net 40 weken gaan inleiden.... word een bevalling vaak niet fijner of leuker van.
Isa kwam met 37 weken , Ik had anders met 39 weken een geplande keizersnede gekregen en dat terwijl de kleine al was ingedaald en mijn hele lijf riep... de kleine komt al sneller als 3 augustus. Ook diverse kwaaltjes bleven me niet bespaart, maar dat was geen reden voor de gyn om de ks-datum te verzetten.
Ik kan me dus niet voorstellen dat een gyn er voor kiest met net 40 weken op de teller te gaan inleiden zonder medische indicatie maar dat ter zijde.

Geniet van de tijd samen ga wat afleiding zoeken, geef je vriendin je pinpas om nog wat leuks te kopen voor de kleine ofzo en slaap lekker de klok rond.
Een kindje kan de kalender niet lezen, en doet toch wat hij/zij zelf wil.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 29 augustus 2007 @ 17:18:07 #144
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52785123
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:15 schreef marlieske het volgende:
Pff jullie weten niet wat je wenst hoor een kindje van net 37 weken gaan inleiden.... Isa kwam met 37 weken en was gelukkig net zwaar en sterk genoeg om mee naar huis toe te mogen. Ik had anders met 39 weken een geplande keizersnede gekregen en dat terwijl de kleine al was ingedaald en mijn hele lijf riep... de kleine komt al sneller als 3 augustus. Ook diverse kwaaltjes bleven me niet bespaart, maar dat was geen reden om de ks-datum te verzetten.
Ik kan me dus niet voorstellen dat een gyn er voor kiest met 37 weken te gaan inleiden zonder medische indicatie maar dat ter zijde.

Geniet van de tijd samen ga wat afleiding zoeken, geef je vriendin je pinpas om nog wat leuks te kopen voor de kleine ofzo en slaap lekker de klok rond.
Een kindje kan de kalender niet lezen, en doet toch wat hij/zij zelf wil.
Ik zeg ook niet dat mijn vriendin 37 weken zwanger is.
Ze gaat nu al richting de 40 weken...als ik het goed heb...ze was afgelopen zaterdag uitgerekend.

Dus ik weet niet hoe je daar bij komt?
pi_52785156
sorry had het verkeerd gelezen.... je was alleen sneller met posten als ik met corrigeren ..
Mama van Isa en Ties
pi_52785182
maar ook met net 40 weken lijkt inleiden me geen verstandige keuze.... weeenstormen enz schieten dan meteen door mijn hoofd brrrr je weet echt niet wat je wenst denk ik zo.
Mama van Isa en Ties
pi_52788497
Ik snap die haast ook niet helemaal. Iedereen die zwanger word weet dat het 42 weken kan duren. Laat kind toch lekker zitten. Als ie niet wil dan wil ie nog niet.
Jij moet gewoon weer snel aan het werk gaan zodta je straks lekker thuis kunt zijn en kunt gaan genieten van je gezinnetje.

Maar succes met het wachten, tis voor een goed doel
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:06:31 #148
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_52824087
En???
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:13:37 #149
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52824362
Nog niets....ook geen voortekenen echt helemaal niets.
We wachten geduldig af......
pi_52831666
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:55 schreef marlieske het volgende:

[..]

Goede tip heeft er hier voor gezorgd dat de vliezen de volgende ochtend in mijn slaap braken.
ik had overigens ook bitter lemon gedronken die avond ervoor, maar dat schijnt toch een broodje aap middeltje te zijn. De hoeveelheid kinine die daar in zit is te laag om echt wat te doen.
Maareh is de baby al ingedaald bij je vriendin....? lees nu je post pas.
Trouwens de meeste baby's worden in het weekend geboren en niet bij volle maan
Misschien nog ff geduld dan...
Correctie: op de maandag (vaak wordt het zoveel mogelijk 'uitgesteld' tot de werkweek weer is aangebroken)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:09:42 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52837309
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 07:50 schreef Bright het volgende:

[..]

Correctie: op de maandag (vaak wordt het zoveel mogelijk 'uitgesteld' tot de werkweek weer is aangebroken)
Sterker nog... op dinsdag (wel een oud onderzoek )
quote:
Weinig zondagskinderen
De meeste kinderen werden midden in de week geboren, vooral op dinsdag. Op een gemiddelde dinsdag werden 601 kinderen ter wereld gebracht in 2002. Op woensdag en donderdag werden ook relatief veel kinderen geboren.
Bron CBS
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:08:15 #152
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_52846325
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

[..]

Bron CBS
Bij Thijs begonnen de weeen wel op zondag
Alleen hij is was om 01.15 uur maandagochtend geboren
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:13:27 #153
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52848209
Morgen precies 1 week na de uitgerekende datum.
En nog helemaal niets

We hebben nog geduld.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:16:03 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52848285
Spannend.
  zondag 2 september 2007 @ 16:49:01 #155
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_52894038
Goh ik zag dit topic weer in MyAt staan en ik dacht; er is vast al wel een baby! Maar nog niks dus
  zondag 2 september 2007 @ 17:25:26 #156
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52894894
Dean is wel een zondagskindje btw
  zondag 2 september 2007 @ 17:31:52 #158
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52895030
Morgen om 9 uur naar het ziekenhuis voor CTG dan horen we wel wat ze gaan doen.
Waarschijnlijk inleiden morgen of dinsdag dus spannend

Nu 8 dagen overtijd
  maandag 3 september 2007 @ 07:58:26 #159
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52909321
Nou dat is weer wennen zeg in de vakantie vroeg opstaan (kan ik meteen wennen voor de baby)
We gaan zo met om half 9 naar het Flevoziekenhuis om 9 uur een afspraak om aan het CTG te gaan dacht voor 20 min.

Als het hartje van de baby goed is (wat ongetwijfeld het geval zal zijn lijkt mij) dan gaan ze een afspraak maken om het in te leiden.

Weet dus niet of dat dan meteen vanmiddag is of morgen.

Ik houd jullie op de hoogte zodra er meer nieuws is.

Ga even snel koffie drinken met mijn vriendin
  † In Memoriam † maandag 3 september 2007 @ 09:15:19 #160
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52910213
Razor en vriendin heel veel succes. Spannend zeg!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 3 september 2007 @ 09:15:55 #161
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52910229
Iets te laat om jullie succes te wensen. Wel ben ik benieuwd waarom ze willen gaan inleiden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 3 september 2007 @ 09:18:27 #162
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52910270
Ja, 9 dagen over tijd is nog niet schokkend dacht ik. Maar in ieder geval veel succes, Razor21!
pi_52910398
Stel jullie zijn de eerste waarbij hij blijft zitten!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 3 september 2007 @ 09:29:55 #164
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52910461
Succes.
Ben benieuwd wanneer ze gaan inleiden. Hou er rekening mee dat dit pas eind deze week zal zijn. Zo lang het kindje het nog goed doet in de buik zullen ze niet na 9 dagen over tijd al gaan inleiden lijkt me.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Moderator maandag 3 september 2007 @ 09:46:07 #165
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52910747
IK was bij joey 11 dagen over tijd en bij samara 10, bij samara zijn ze gaan inleiden omdat het vruchtwater minder werd en het ze het gewoon niet zo goed meer deed.

Je mag maximaal 2 weken over tijd lopen, toch?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Licht Ontvlambaar maandag 3 september 2007 @ 09:47:00 #166
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52910767
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:46 schreef senesta het volgende:
IK was bij joey 11 dagen over tijd en bij samara 10, bij samara zijn ze gaan inleiden omdat het vruchtwater minder werd en het ze het gewoon niet zo goed meer deed.

Je mag maximaal 2 weken over tijd lopen, toch?
Tegenwoordig zelfs 3 weken, als het kindje en de placenta het goed doen...
  maandag 3 september 2007 @ 09:47:52 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52910776
Tegenwoordig laten ze mensen soms zelfs nog langer lopen.
Mijn nichtje is op dag +17 geboren en zonder hulp of inleiden dus...
  Moderator maandag 3 september 2007 @ 09:50:33 #168
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52910813
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tegenwoordig zelfs 3 weken, als het kindje en de placenta het goed doen...
Jemig, en ik vond het al zo lang duren, ik zat met 37 weken helemaal klaar en had zoiets van "Ja, het mag! Kom maar " dan is 10 of 11 dagen over tijd al best lang.
  Licht Ontvlambaar maandag 3 september 2007 @ 09:52:41 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52910860
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:50 schreef senesta het volgende:

[..]

Jemig, en ik vond het al zo lang duren, ik zat met 37 weken helemaal klaar en had zoiets van "Ja, het mag! Kom maar " dan is 10 of 11 dagen over tijd al best lang.
Aan de andere kant, als je uit gaat van minimaal een week over tijd lopen dan is vier weken te vroeg ook heftig
  † In Memoriam † maandag 3 september 2007 @ 09:52:46 #170
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52910862
Toevallig ben ik in dat zelfde ziekenhuis bevallen (8 dagen overtijd). De 41 weken controle is standaard en bij mij spraken ze echt nog niet over inleiden, dus ik ben benieuwd wanneer ze dat in het geval van Razor en vriendin gaan doen dan.

Dat laten zitten zou ik heel voorzichtig mee zijn. Bij een collega van mij is het twee keer fout afgelopen, dus ik zou er nu zeker op aandringen om het te laten inleiden.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 3 september 2007 @ 09:54:40 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52910905
Ja, ik heb dat ook iets te vaak gehoord hoor Slaapmeisje.
Maar ja... of ze daar in het ziekenhuis mee eens zijn... je bent in zekere zin toch van hen afhankelijk.

Nou ja, ik hoop maar gewoon dat ons kindje niet zo heel lang op zich laat wachten tegen die tijd. Over tijd mag... maar tot een dag of 14 idd hoor!
pi_52910963
Anderzijds is inleiden ook niet zonder risico hoor, dus zomaar inleiden....
  maandag 3 september 2007 @ 10:02:10 #173
103793 kozakken
Living the life
pi_52911055

Wat spannend is het allemaal he! Leuk om te zien hoe een vader ook net zo in de zenuwen kan zitten.
Sterkte de komende tijd! Afwachten is zo spannend.
  maandag 3 september 2007 @ 10:06:54 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52911155
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Anderzijds is inleiden ook niet zonder risico hoor, dus zomaar inleiden....
Zoals ik het begrepen heb doen ze het ook sowieso alleen maar als het al kan. Als er van binnen nog niks verweekt is doen ze sowieso niets.

Maar goed, laten we hopen voor Razor dat ze mss gaan strippen oid om te kijken of ze de boel op gang kunnen brengen. Ik kan me voorstellen dat je namelijk wel superstiknieuwsgierig bent.
Zeker als je al 2 weken thuis zit te wachten.

Haha, ik moest daar dus ook aan denken Kozakken, vandaar mijn laatste paragraafje hierboven.
  maandag 3 september 2007 @ 10:07:48 #175
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52911169
Nou we zijn net terug uit het ziekenhuis.
Waren meteen om 8.50 uur al aan de beurt.

Eerst moest mijn vriendin aan de CTG voor een half uurtje, de baby sliep dus moest ze daarna op haar zij liggen. Toen werd hij wakker en konden ze een goede meting doen.

Het hartfilmpje was perfect.

Daarna naar de gynacoloog moest mijn vriendin in een stoel liggen, eerst een echo gedaan.
De baby lag prima daarna ging ze het placenta op meten er zat nog wel genoeg in, maar ze zei je moet ook geen week meer wachten. Ze heeft ook nog gevoeld, de baarmoedermond was week volgens haar.

Nu moeten we morgen om 8.30 uur weer terugkomen, dan gaan ze de baarmoedermond primen (gel insmeren) om zo de weeen op te wekken.

Als het niet aanslaat dan gaan ze elke 3 uur opnieuw de gel aanbrengen. Mochten de weeen morgen niet komen, dan gaan ze woensdag via een infuus de bevalling inleiden.

Dus morgen wordt een lange dag, mijn vriendin moest voor de zekerheid ook nachtkleding meenemen, mocht het laat worden.

Harstikke spannend dus allemaal , dus grote kans dat ik misschien morgenavond al vader ben

We houden jullie op de hoogte al zal dat morgen overdag moelijk worden.
  maandag 3 september 2007 @ 10:10:12 #176
37150 livelink
pi_52911217
Zeker spannend, Razor21.
  Moderator maandag 3 september 2007 @ 10:12:14 #177
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52911261
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:07 schreef Razor21 het volgende:
Nou we zijn net terug uit het ziekenhuis.
Waren meteen om 8.50 uur al aan de beurt.

Eerst moest mijn vriendin aan de CTG voor een half uurtje, de baby sliep dus moest ze daarna op haar zij liggen. Toen werd hij wakker en konden ze een goede meting doen.

Het hartfilmpje was perfect.

Daarna naar de gynacoloog moest mijn vriendin in een stoel liggen, eerst een echo gedaan.
De baby lag prima daarna ging ze het placenta op meten er zat nog wel genoeg in, maar ze zei je moet ook geen week meer wachten. Ze heeft ook nog gevoeld, de baarmoedermond was week volgens haar.

Nu moeten we morgen om 8.30 uur weer terugkomen, dan gaan ze de baarmoedermond primen (gel insmeren) om zo de weeen op te wekken.

Als het niet aanslaat dan gaan ze elke 3 uur opnieuw de gel aanbrengen. Mochten de weeen morgen niet komen, dan gaan ze woensdag via een infuus de bevalling inleiden.

Dus morgen wordt een lange dag, mijn vriendin moest voor de zekerheid ook nachtkleding meenemen, mocht het laat worden.

Harstikke spannend dus allemaal , dus grote kans dat ik misschien morgenavond al vader ben

We houden jullie op de hoogte al zal dat morgen overdag moelijk worden.
Spannend zeg!

Heel veel succes morgen
  † In Memoriam † maandag 3 september 2007 @ 10:12:23 #178
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52911266
Hé wat een goed nieuws Razor Het lange wachten is bijna voorbij en dan zijn jullie een gezinnetje
  maandag 3 september 2007 @ 10:12:42 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52911276
Spannend Razor!
Fijn dat de boel er van binnen iig klaar voor lijkt te zijn. Sterkte morgen!
  maandag 3 september 2007 @ 10:13:35 #180
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_52911296
Razor wordt vader in Almere.
Held.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  maandag 3 september 2007 @ 13:19:20 #181
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52914779
Fijn dat ze morgen al actie gaan ondernemen. Heel veel succes morgen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  maandag 3 september 2007 @ 13:30:13 #182
103793 kozakken
Living the life
pi_52915094
Wat spannend allemaal Razor.
(Mss een idee om ook wat schone kleren voor jezelf mee te nemen. Voor je weet maar nooit. )
Wens je vriendin ook maar veel sterkte!
pi_52916080
Spannend!! Super veel succes!
Noot noot.
  maandag 3 september 2007 @ 14:17:50 #184
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52916414
Bedankt voor al lieve reacties...heb ze aan mijn vriendin laten lezen.
  maandag 3 september 2007 @ 14:23:39 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52916599
Wat spannend zeg! Veel succes morgen voor jullie alledrie

Vergeet behalve die schone kleding niet wat spulletjes om het wachten door te komen zoals wat tijdschriften of een spelletje ofzo. Hoop dat je het niet nodig hebt maar wachten kan zo lang duren als je niets om handen hebt!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 3 september 2007 @ 14:26:06 #186
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52916673
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:26 schreef lcicle het volgende:
Stel jullie zijn de eerste waarbij hij blijft zitten!
zou wel weer in de lijn van zijn postgeschiedenis passen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 4 september 2007 @ 07:30:29 #187
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52931130
Nou nog even koffie drinken en dan naar het ziekenhuis.
Probeer jullie vandaag op de hoogte te houden

Spannende dag.
  dinsdag 4 september 2007 @ 07:35:52 #188
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52931163
Als dit geen mooie dag gaat worden dan weet ik het niet meer

Over 15 minuten gaan we
  dinsdag 4 september 2007 @ 07:49:34 #189
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52931248
Succes en we verwachten uiteraard een snelle update.
  dinsdag 4 september 2007 @ 08:23:14 #190
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52931499
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 07:49 schreef chacama het volgende:
Succes en we verwachten uiteraard een snelle update.
Liefst incl. foto's van MiniRazor.
  dinsdag 4 september 2007 @ 09:12:20 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52931953
Succes vandaag!

Dan maar even een paar tegenaan gooien.
pi_52932579
Succes vandaag!!

Hoop dat je snel trotse papa foto´s kan plaatsen
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:04:51 #193
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52932775
Succes Razor en Razorvrouw!

Wel heel bijzonder die regenboog
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:55:44 #194
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52935089
Even een snelle update.

Mijn vriendin ligt nu op de kraamafdeling gezellig bij 2 andere vrouwen op de kamer.
Ze heeft eerst aan het CTG gelegen zie foto's.

Volgens mij is dit een ouder apparaat, de vorige keer zat de het apparaat aan een computer gekoppeld en kon je alles op de monitor volgen.

Daarna om rond 9.30 uur de spuit gekregen met 3 ML (als ik het goed heb) gel.
Daarna weer aan het CTG ze heeft wel last van harde buiken, weet niet of het door die spuit komt want dat had ze wel vaker.

Om 1300 krijgt ze weer een spuit en dan weer aan het CTG.
Ze moet wel vannacht blijven trouwens in het ziekenhuis, dit schijnt standaard te zijn als je geprimed wordt.

Ik ga met een uurtje weer terug en dan ben ik vanavond rond 2200 uiterlijk weer thuis.
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:08:25 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52935382
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:55 schreef Razor21 het volgende:
Ik ga met een uurtje weer terug en dan ben ik vanavond rond 2200 uiterlijk weer thuis.
Tenzij het doorzet natuurlijk!
Dan zou je wel eens heel druk bezig kunnen zijn rond 22.00!
pi_52935401
Spannend Razor!! Heel veel succes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52938224
Beetje laat, maar... Razor en vrouw, heel veel succes!! En dat het een fijne bevalling mag zijn.
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:37:33 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52945614
Nou, gezien de lange stilte vandaag...
Zou het dan toch doorgezet hebben? Ik hoop het wel voor jullie!
  woensdag 5 september 2007 @ 00:27:53 #199
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52950655
Hier even het verhaal hoe het gegaan is vandaag 4 september.

Mijn vriendin was op 25 augustus uitgerekend, maar de baby kwam maar niet.

Dus vanmorgen om 8.30 uur kwamen we aan in het Flevoziekenhuis.

Moest mijn vriendin eerst aan het CTG apparaat (om de harstlag van de baby te meten) en eventueel te kijken of er harde buiken / weeen waren.

Rond 9.30 hebben ze 3 milligram prime ingespoten om de bevalling in te leiden. (soort gel die ze op de baarmoedermond spuiten)

Gelukkig sloeg dit nog aan ook in de middag kreeg ze veel last van harde buiken en rond 4 uur onstonden de eerste echte weeen.
Vanaf 18.30 ongeveer was hier bijna geen houden meer aan en zat ze rond de 5 cm ontsluiting.

Meteen naar de verloskamer gegaan daar nog aan het CTG gelegen om 19.30 had ze 6 cm en om 8 uur ruim 9 cm.
Om precies te zijn is de baby om 20.22 uur geboren zijn naam is : Jordy Evan

Hij woog 7 pond (3680 gram) en is 54 cm lang.

Moeder en zoon blijven vannacht nog in het ziekenhuis omdat morgen de kinderarts nog even een echo komt doen bij de baby.
Dit omdat hij tijdens de zwangerschap urine vasthield in een van zijn niertjes, later in de zwangerschap heeft dit geen complicaties gegeven.

Waarschijnlijk is alles gewoon goed dit is dus puur een controle.

Kindje zag er erg gezond uit mooie roze was hij, en zijn handjes waren behoorlijk gerimpeld omdat hij zolang in het vruchtwater heeft gezeten.
Voordeel was dat hij nu mooi schoon was toen hij eruit kwam.

Hier wat foto's

Sorry dat de tekst kwa opmaak niet lekker lezen is maar ik ben doodop vanaf 8.30 in het ziekenhuis
gezeten en pas een uur thuis

Morgen wat meer foto's nu even geen kracht meer duik mijn nest in.
  woensdag 5 september 2007 @ 00:33:57 #200
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52950777
Daar issie dan! Wat een lekkertje! Van harte gefeliciteerd met Jordy Evan!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 5 september 2007 @ 00:37:10 #201
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52950846
Van harte gefeliciteerd!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52951677
gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat een scheetje!!
pi_52951851
Jaaaaaaaaa Wat een mooie knul!!!

Super gefeliciteerd!!!
Noot noot.
  woensdag 5 september 2007 @ 07:11:47 #204
37150 livelink
pi_52952327
Razor21 en vrouw, van harte gefeliciteerd met jullie mooie zoon!! Ik kan me voorstellen dat je helemaal kapot was na de afgelopen lange, spannende dagen.

Heerlijk jochie is het.
  woensdag 5 september 2007 @ 07:21:31 #205
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52952360
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!
Daar is ie dan!

Mooi kereltje!
Razor en MevrouwRazor van harte met de geboorte van jullie zoon!

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 5 september 2007 @ 07:47:11 #206
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52952476
Gefeliciteerd!
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52952490
Razor21 en vrouw, van harte met jullie lekkere spruitje! Een pracht van een zoon
  woensdag 5 september 2007 @ 07:50:00 #208
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52952497
Gefeliciteerd!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52952514
Van harte!! Heel veel gezondheid en geluk gewenst met dit nieuwe wondertje!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_52952524
Gefeliciteerd en geniet ervan samen!
  woensdag 5 september 2007 @ 09:11:22 #211
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52953286
Gefeliciteerd. mooi ventje
  woensdag 5 september 2007 @ 09:16:20 #212
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_52953372
Feli, Meneer en Mevrouw Razor! De kleine man ziet er goed uit; veel geluk samen!
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  woensdag 5 september 2007 @ 09:20:45 #213
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52953466
Gefeliciteerd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 5 september 2007 @ 09:31:04 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52953685
Gefeliciteerd!
pi_52953774
Gefeliciteerd met jullie zoon! Het is een mooi mannetje.
  woensdag 5 september 2007 @ 09:42:46 #216
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52953923
Gefeliciteerd Razor en vriendin, met jullie prinsje
pi_52953931
Gefeliciteerd
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 5 september 2007 @ 09:45:48 #218
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_52953983
Gefeliciteerd!!!!!!
Trotse papa van Eden
pi_52953997
Gefeliciteerd, geniet van jullie zoon en vooral van de kraamtijd.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 5 september 2007 @ 09:49:39 #220
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_52954070
Joepie!! Daar is hij dan eindelijk!
Gefeliciteerd!
  woensdag 5 september 2007 @ 09:51:52 #221
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52954129
Bedankt voor jullie reacties allemaal ben net wakker en nu al doodop...maar gisteren ook een lange dag gehad.

Net gebeld voor de geboortekaartjes deze worden morgen afgeleverd...hier zal ik ook een foto van posten zij hele leuke kaartjes.

Nou ik ga zo naar het ziekenhuis kijken hoe het allemaal gaat daar en dan weet ik ook meer.
Eerst nog even die ooievaar planten in de tuin
  woensdag 5 september 2007 @ 10:00:44 #222
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52954294
Razor en mw. Razor, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jordy. Heel veel geluk met z'n 3-tjes.
  woensdag 5 september 2007 @ 10:04:57 #223
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52954382
Jaaa, hij is er! Veel geluk samen!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_52954525
Gefeliciteerd en geniet er samen maar van!
pi_52954605
gefeliciteerd!
  Milf woensdag 5 september 2007 @ 10:18:09 #226
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52954631
Gefeliciteerd!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_52954758
Gefeliciteerd met jullie zoon!!
  Moderator woensdag 5 september 2007 @ 10:30:14 #228
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52954880
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 september 2007 @ 11:44:41 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52956668
Gefeliciteerd en welterusten
pi_52956779
Gefeliciteerd !!!

[ Bericht 72% gewijzigd door moi_sofie op 05-09-2007 13:23:28 ]
somewhere only we know.. thats the place to be
pi_52958199
Gefeliciteerd!
  woensdag 5 september 2007 @ 13:13:35 #232
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52958392
Net terug uit het ziekenhuis helaas moeten mijn vriendin en de baby iedergeval nog een nacht blijven.
De kinderarts is vanmorgen geweest, en heeft de baby even een antibiotica gegeven vanwege zijn niertje.

Ze gaan vanmiddag de echo doen gaan ze kijken hoe het ermee staat of het niertje nog iets vergroot is en of hij nog wat urine vasthoud.

De baby heeft nu in elk geval een plaszak om zo kunnen ze kijken of hij wel plast en hoeveel.
Vanmiddag / vanavond post ik meer zodra we meer weten.
  woensdag 5 september 2007 @ 13:32:31 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52958699
Wat jammer dat ze nog even moeten blijven, maar wel fijn te weten dat ze hem goed onderzoeken.
Hopelijk valt het allemaal mee!
pi_52958805
pff... Gelijk aan de antibiotica. Jammer zeg. Laten we hopen dat het heel erg goed gaat en kleine Razor mee naar huis kan, morgenochtend!!
  woensdag 5 september 2007 @ 13:48:09 #235
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52959038
Ik ga zo weer terug tegen half 3 en blijf dan tot vanavond 2200 uur om mijn vriendin te steunen.
We houden jullie op de hoogte.

Dit is de ooievaar die ik gehuurd heb

pi_52960280
oh razor wat een prachtig ventje hebben jullie gemaakt
en eindelijk is ie er dan!! geweldig hoor! heerlijk voor jullie!! lekker gaan genieten
veel geluk enzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 5 september 2007 @ 14:51:15 #237
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52960515
Van harte gefeliciteerd met Jordy, kersverse papa en mama!
pi_52960521
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje.

Hopelijk mag hij snel in een blakende gezondheid naar huis.

pi_52962305
Ze mogen nu al naar huis

Om 18.00 uur mogen ze het ziekenhuis uit het gaat allemaal goed met Jordy

Ben trouwens de zus van Razor21
pi_52962335
Van harte gefeliciteerd met Jordy
Fake it till you make it...
  woensdag 5 september 2007 @ 19:12:40 #241
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52964852
Nou hij is thuis hoor ....
We moeten over 10 dagen weer terug naar het ziekenhuis voor controle voor zijn niertje.

En natuurlijk een hele leuke foto van hem gemaakt vanmiddag :

woensdag 5 september 2007 @ 19:15:29 #242
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52964908
Haha, leuke foto. Zo vader zo zoon geloof ik!

Fijn dat je vriendin en Jordy nu al naar huis mochten.
  Jubileum moderator woensdag 5 september 2007 @ 19:19:50 #243
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52965022
Gefeliciteerd Geweldige ooievaar
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 5 september 2007 @ 20:11:21 #244
103793 kozakken
Living the life
pi_52966313
Jaaaa!! Gefeliciteerd met Jordy!!
pi_52969719
Gefeliciteerd met Jordy Eindelijk is hij er dan
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 5 september 2007 @ 22:26:41 #246
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_52969803
Brutaal kereltje heb je daar. Gefeliciteerd.
pi_52971040
gefeliciteerd!!!
gaaf zeg gelijk die foto's ook
ziet er goed uit!
leuke namen trouwens en die ooievaar
hopelijk mag ie snel mee
pi_52971122
Die fotooo!!
Noot noot.
pi_52974597
Gefeliciteerd met jullie mooie kleine vent!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 september 2007 @ 09:16:13 #250
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52975220
Ik vind dit zo vertederend, dit prille geluk.
Razor en vriendin van harte met jullie Jordy
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 6 september 2007 @ 09:19:26 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52975278
Fijn dat hij thuis is!

Tante Wendy ook nog gefeliciteerd!
  donderdag 6 september 2007 @ 10:45:43 #252
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52977118
Nou ben er net uit zeg mijn vriendin al om 8 uur.
Dit is even wennen zeg neem al mijn woorden terug

Hij heeft een paar keer gehuild vannacht en steeds als je denkt nou hij slaapt weer begon het weer.

Hier moet ik dus nog even aan wennen, ben doodop zeg
Nu slaap hij lekker zo even aangifte doen.

Bedankt namens mij en vriendin voor al jullie reacties
pi_52977235
Hate to say I told you so... maar: TOLD YOU SO! .
  donderdag 6 september 2007 @ 10:55:59 #254
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52977359
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:12 schreef Razor21 het volgende:

Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52977894
Niet voor niks gewacht dus. Gefeliciteerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52977914

Lijkt er wel wat op....
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:32:21 #257
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_53017800
Het gaat erg goed met ons kindje.
Net zijn luier verschoond en terwijl ik de luier afdoe komt er toch een pisstraal uit zeg.....echt met z'n boog en nog ver ook alles zat onder

Hier even wat foto's nog :

Onderstaande foto was nog van woensdag de dag dat hij lekker mee mocht naar huis.

vrijdag 7 september 2007 @ 22:42:34 #258
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_53018109
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:32 schreef Razor21 het volgende:
Het gaat erg goed met ons kindje.
Net zijn luier verschoond en terwijl ik de luier afdoe komt er toch een pisstraal uit zeg.....echt met z'n boog en nog ver ook alles zat onder
Dat is ook echt iets waar alleen een verse vader blij mee kan zijn...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:47:55 #259
103793 kozakken
Living the life
pi_53018270
Wat een heerlijk mannetje Razor. Zo schattig, dat stoer t-shirt met dat kleine koppie erboven
Fijn dat de niertjes het zo goed lijken te doen
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:50:15 #260
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_53018312
Jordy heeft af en toe alleen nog wel moeite om zijn oogjes open te doen.
Soms doet hij ze allebei open en dan zie je hem echt zoeken zeg maar met zijn oogjes

Volgens de kraamhulp zijn z'n oogjes een beetje ontstoken, dit schijnt vaker voor te komen bij baby's die in het ziekenhuis bevallen zei ze. Dit schijnt te komen omdat er allemaal bacterien zijn en dat die oogjes daar dus extra gevoelig voor zijn.

Het advies gekregen om een watje in 6 stukjes te scheuren en dan per oogje 3 watjes gebruiken van buiten naar binnen om het schoon te maken. (met afgekoeld gekookt water). Soms zit er nog wat vuil aan de binnenkant.

Maar hij doet nu wel steeds vaker zijn oogjes open....
  zaterdag 8 september 2007 @ 00:56:19 #261
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53021539
Gefeliciteerd ^O

en die foto is
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zaterdag 8 september 2007 @ 09:32:24 #262
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53024159
Als Jordy borstvoeding krijgt kun je ook een druppeltje borstvoeding in z'n oogjes druppelen. Gaat het heel snel mee over
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 8 september 2007 @ 10:21:43 #263
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_53024595
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:50 schreef Razor21 het volgende:
Jordy heeft af en toe alleen nog wel moeite om zijn oogjes open te doen.
Soms doet hij ze allebei open en dan zie je hem echt zoeken zeg maar met zijn oogjes

Volgens de kraamhulp zijn z'n oogjes een beetje ontstoken, dit schijnt vaker voor te komen bij baby's die in het ziekenhuis bevallen zei ze. Dit schijnt te komen omdat er allemaal bacterien zijn en dat die oogjes daar dus extra gevoelig voor zijn.

Het advies gekregen om een watje in 6 stukjes te scheuren en dan per oogje 3 watjes gebruiken van buiten naar binnen om het schoon te maken. (met afgekoeld gekookt water). Soms zit er nog wat vuil aan de binnenkant.

Maar hij doet nu wel steeds vaker zijn oogjes open....
Die onstoken oog, haf mijn zoontje Eden ook na zn geboorte.. komt idd vaak voor
Trotse papa van Eden
pi_53042123
van harte met jullie mooie zoon Jordy, leuke naam, lekker van genieten saampjes
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 9 september 2007 @ 01:03:30 #265
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_53042552
Nou hij gaat lekker hoor...
Meneer is al vanaf 8 uur aan het huilen zodra we hem oppakken is hij rustig.

Maar zodra hij in bed gelegd wordt begint het gehuil.
Het volgende al gedaan :

8 uur voeding.
22 uur in badje gedaan misschien wordt hij wat loom...niet dus.
23.00 uur zijn volgende voeding.
00.00 uur een klein beetje Venkel thee (voor krampjes)
ook nog een warm washandje op z'n buikje gelegd.
00.30 uur bij mijn vriendin op de buik gelegd valt meneer bijna in slaap.

Maar zodra we hem optillen om hem in zijn bedje te leggen dan begint hij weer te huilen.
Op z'n buik in bed gelegd helpt ook niet.

Weet echt niet meer wat we moeten doen, kan hem moelijk de hele nacht in mijn armen houden.

Dit zijn toch geen voortekenen van een huilbaby? De eerste 2 nachten waren echt perfect.
Dit is sinds gisteravond dat hij vanaf 8 uur zeer moelijk in slaap komt. Gisteren sliep hij pas rond 2 uur en was om hij om 5.30 uur weer wakker.

De kraamverzorgster zei dat het waarschijnlijk de krampjes zijn.
Iemand nog een tip?

Dit gaat feest worden maandag weer werken na 3 weken 5.45 uur gaat de wekker dan weer elke dag.

Luiers uiteraard nagekken / verschoond.

[ Bericht 3% gewijzigd door Razor21 op 09-09-2007 01:06:19 (Aanvulling.) ]
pi_53042670
welkom tot het prille ouderschap

tips geven is moeilijk, maar ik leef met je mee, kheb ook twee bleiters gehad, gelukkig zijn ze die fase ontgroeid, maar de eerste drie maanden waren heavy
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 9 september 2007 @ 01:29:21 #267
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_53042891
quote:
Op zondag 9 september 2007 01:11 schreef petitlapin2 het volgende:
welkom tot het prille ouderschap

tips geven is moeilijk, maar ik leef met je mee, kheb ook twee bleiters gehad, gelukkig zijn ze die fase ontgroeid, maar de eerste drie maanden waren heavy
Net nog in de luier gekeken mooi schoon nog.
Vriendin geeft hem nu weer een klein beetje eten met de fles.

Ik snap het niet echt waar tm donderdag alles perfect het ideale kindje...maar sinds gisteravond.
Hij is echt al bezig vanaf 8 uur met huilen en stopt alleen als je hem oppakt of op je buik legt.

Op een gegeven moment is hij toch zo moe dat hij wel in slaap moet vallen? Of kan dit nog wel een paar uur duren?

Mijn tante had een huilbaby die huilde echt 20 uur per dag (weet niet of ik dat helemaal zo moet geloven) die bleek een alergie voor koeienmelk te hebben.

Nou ik ga weer naar boven het is nu even stil krijgt de fles namelijk.....
Wordt een zware dag morgen
pi_53043125
allemaal zeer typisch ja, de eerste dagen denk je dat je een engeltje hebt, maar dan opeens WHEEEEEEEEEEEEEHEEEEHEEEE, en ja,zo'n kleine kan UREN doorgaan , en dat wekenlang. Ze worden niet snel moe, meestal gaat het not in crescendo,vond ik, het werd alleen maar luider.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 9 september 2007 @ 09:06:31 #269
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53044698
Zo'n klein babyt'je.. heeft 9 maanden in mama's buik gezeten en moet het dan ineens maar in de koude, boze buitenwereld redden.. moet slapen in een koud bed, stil..
Hij heeft gewoon mama-honger. Lekker warm bij mama, vertrouwde geluiden (hartslag).. Lekker aan toegeven de eerste tijd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 september 2007 @ 09:09:03 #270
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53044705
staat zijn bedje naast die van jullie? zodat hij in ieder geval jullie ademhaling hoort?
Zo nee, bedje bij jullie in de slaakamer, lekkere warme kruik erbij.
  zondag 9 september 2007 @ 09:15:47 #271
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53044737
Razor, wat E.T. zegt. Zo staat het misschien niet in de boekjes, maar het werkt vaak wel. Hij is nog zo klein en het is voor (moeder, vader en) gewoon heel fijn om 'm bij je te hebben. De slaapjes in bed komen overdag wel, en misschien de komende nacht.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 9 september 2007 @ 09:25:56 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53044765
Ik weet niet wie hem geplaatst heeft, maar ik beantwoord het topicreport even in het openbaar aangezien er ook al een andere vraag over geweest is:
quote:
deze verhalen kunnen toch ook makkelijk in het kleine babietjes topic?
de meeste topics worden 24 uur na de geboorte gesloten, waarom een uitzondering voor Razor?
Geen uitzondering voor Razor, juist netjes de 'regels' volgen.
Op veler verzoek is de regeling een tijd terug uitgebreid naar 7 dagen en dus blijft dit topic open tot as. woensdag.

Overigens Razor, je kan idd dit soort vragen ook (beter?) stellen in Het grote kleine babietjestopic deel 121 , daar lezen nog veel meer ervaringsdeskundigen mee dan in dit topic.

[ Bericht 20% gewijzigd door BE op 09-09-2007 09:46:41 ]
pi_53045186
Kim heeft de eerste tijd ook veel krampjes gehad. Wij hebben haar toen bij Djeez op de borst laten slapen. En hoog tussen ons in, opeen verschoningskussen. Maar dat wordt wel afgeraden hoor ik om me heen. Bij ons paste het bedje niet naast ons bed, toen hebben we de bak van de kiderwagen gebruikt. Het hielp wel! De eerste tijd is ook gewoon slopend! Zo'n babietje moet natuurlijk ook wennen.

Een cosi-bag heeft hier trouwens goed geholpen. http://www.cosibag.nl/babykruik.html
En later cinababy druppels, maar weet niet meer vanaf wanneer we die gingen gebruiken.
  zondag 9 september 2007 @ 10:44:47 #274
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_53045274
quote:
Op zondag 9 september 2007 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet niet wie hem geplaatst heeft, maar ik beantwoord het topicreport even in het openbaar aangezien er ook al een andere vraag over geweest is:
[..]

Geen uitzondering voor Razor, juist netjes de 'regels' volgen.
Op veler verzoek is de regeling een tijd terug uitgebreid naar 7 dagen en dus blijft dit topic open tot as. woensdag.

Overigens Razor, je kan idd dit soort vragen ook (beter?) stellen in Het grote kleine babietjestopic deel 121 , daar lezen nog veel meer ervaringsdeskundigen mee dan in dit topic.
Sorry ik wist niet precies dat er regels hiervoor waren.
Omdat ik vaak in Klaagbaak enz zit.

Is goed dat hij woensdag natuurlijk dicht gaat, dan zal ik mij even in wat andere topics mengen.
Nou de baby sliep om 2 uur en werd 5 uur weer wakker voor eten, daarna doorgeslapen.

De kraamhulp is er net, ze zegt dat hij waarschijnlijk geborgenheid zoekt naar warmte.
We kregen als tip om een shirt van mijn vriendin bij hem in het bedje te leggen, zodat hij haar geur kan ruiken. Of anders de baby op onze kamer laten slapen.

Dus we gaan vanavond nog even het e.e.a. testen.
Ik ben echt gesloopt

In elk geval bedankt voor al jullie aandacht en medeleven.
  zondag 9 september 2007 @ 12:19:11 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53046645
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, dat kan je idd niet weten als je hier niet vaak komt, en daarnaast is het topic nog niet in overtreding.
Maar dan weet je wel gelijk waarom er van de week ergens een keer een slotje op je topic verschijnt.

Hopelijk gaat het slapen vanavond met de tips beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')