Nee, en ik zou maar een beetje chillen want ze kan wel 2 weken overtijd lopenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:05 schreef Razor21 het volgende:
Is dit herkenbaar? Dat je gewoon op het laatst helemaal gek wordt van dat wachten? En net als mijn vriendin dat die buik erg lastig is ze kan amper nog iets.
daar ben ik ook wel bang voor...maar je weet maar nooit....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, en ik zou maar een beetje chillen want ze kan wel 2 weken overtijd lopen
Ik heb die laatste weken voor de bevalling uitermate goed geslapen. Maar mijn insteek is ook heel makkelijk 'zonder voldoende slaap kun je niet adequaat reageren en functioneren dus oogjes dicht en in coma donderen'quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, en ik zou maar een beetje chillen want ze kan wel 2 weken overtijd lopen
Het enige waar ik bang voor was, is de gezondheid van mijn kind. De rest is complete nonsense.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:15 schreef Razor21 het volgende:
[..]
daar ben ik ook wel bang voor...maar je weet maar nooit....
Als het maar niet s'nachts komt heb het liever overdag.
De bevalling begint meestal 's nachts. Om het simpele feit dat het dan rustig is.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:15 schreef Razor21 het volgende:
[..]
daar ben ik ook wel bang voor...maar je weet maar nooit....
Als het maar niet s'nachts komt heb het liever overdag.
E.T. heeft me rustig laten slapen toen de weeen van Saskia zijn begonnen. Om 7 uur heeft ze me wakker gemaakt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:16 schreef Havoc het volgende:
[..]
Ik heb die laatste weken voor de bevalling uitermate goed geslapen. Maar mijn insteek is ook heel makkelijk 'zonder voldoende slaap kun je niet adequaat reageren en functioneren dus oogjes dicht en in coma donderen'
Wat natuurlijk weer de nodige opmerkingen van mijn vrouw oplevert. 'Gatver, jij ligt nog niet met je hoofd op het kussen en je slaapt al'.
Ja dat snap ik bij ons staat de gezondheid ook op de eerste plaats.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:18 schreef Havoc het volgende:
[..]
Het enige waar ik bang voor was, is de gezondheid van mijn kind. De rest is complete nonsense.
Je hebt namelijk niets te willen, het komt zoals het komt en daar moet je heel snel aan gaan wennen Razor want dat veranderd voor de rest van je leven namelijk niet meer. Het zou zonde zijn dat Pa op zijn 35e al aan een hartmonitor moet gaan liggen omdat hij de stress niet meer aankan.
Hoezo? OMdat het straks niet meer kanquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:22 schreef Jarno het volgende:
Eén tip heb ik nog wel voor je: SLAAP. VEEL. Uit, en lang! Heel lang! Slaap totdat je niet meer slapen kunt.
Ongetwijfeld zullen Swets en Havoc straks komen vertellen dat ze die eerste paar weken heerlijk geslapen hebben, maar ik zou het risico niet nemen. Ik ben nog nooit in m'n leven zo moe geweest als die eerste periode. Nog geeneens vanwege het slaapgebrek, maar gewoon door alles: de drukte, de zorg, alles.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:24 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Hoezo? OMdat het straks niet meer kan![]()
De eerst komende.... nou.... 12 a 13 jaar kan je dat wel vergeten gok ikquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:24 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Hoezo? OMdat het straks niet meer kan![]()
Ow nee, ik heb die eerste weken beroerd geslapen. Ik ben nu net een soldaat aan het front. Als me verteld wordt dat ik mag slapen, slaap ikquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zullen Swets en Havoc straks komen vertellen dat ze die eerste paar weken heerlijk geslapen hebben, maar ik zou het risico niet nemen. Ik ben nog nooit in m'n leven zo moe geweest als die eerste periode. Nog geeneens vanwege het slaapgebrek, maar gewoon door alles: de drukte, de zorg, alles.
Dus ergens rond 2020 kan ik weer eens uitslapenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De eerst komende.... nou.... 12 a 13 jaar kan je dat wel vergeten gok ik
Scherp eten krijg ik erbij haar niet meer in denk.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:27 schreef Meisje-in-Basel het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat scherp eten ook weeen op kan wekken...
Maar dat kan ook een broodje aap zijn.
Sterkte en ik zou die tip van Jarno maar ter harte nemen.
Ik heb niks te klagen dankzij mijn lieve zorgzame vrouw op dit moment, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik gewoon NIET wakker te krijgen ben. Ben gewoon in coma en 't duurt echt 5 minuten voordat ik ook maar iets kan. Anna krijgt nog bv en wordt nu nog maar hooguit 1 x per nacht wakker dus die ene keer neemt zij voor haar rekening.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow nee, ik heb die eerste weken beroerd geslapen. Ik ben nu net een soldaat aan het front. Als me verteld wordt dat ik mag slapen, slaap ik
Ik sta op, doe m'n verantwoordelijke ouder ding, strompel terug naar bed en lig meteen in REM. Gebroken nachten, nachten van 6 uur, het doet me niks meer. Ik slaap effectiever denk ik
Dat heeft iedereen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:29 schreef Razor21 het volgende:
Maar misschien heb ik het wel helemaal mis
Uhuh... na een ononderbroken nacht slaapquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:29 schreef Razor21 het volgende:
Ben toch een ochtendmens sta dagelijk al om 5.45 uur op als ik moet werken.
Veel sex hebbenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:30 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Scherp eten krijg ik erbij haar niet meer in denk.
Ze heeft al behoorlijk last van maagzuur en dan zal sterk etten ook niet echt bevordelijk zijn.
Dat had ik ookquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:39 schreef Havoc het volgende:
[..]
En nee de eerste paar weken slaap je voor geen meter, althans ik niet. Om de 10 minuten wakker worden en loeren of je kind nog wel ademt.
Zachte heelmeesters enzoquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:44 schreef nebelung het volgende:
Nou, dit helpt allemaal wel de zenuwen te bedwingen, he Razor?
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:22 schreef Jarno het volgende:
Eén tip heb ik nog wel voor je: SLAAP. VEEL. Uit, en lang! Heel lang! Slaap totdat je niet meer slapen kunt.
Ach, waarschijnlijk denkt hij, net als iedereen, "het zal wel".quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:44 schreef nebelung het volgende:
Nou, dit helpt allemaal wel de zenuwen te bedwingen, he Razor?
En 2 maanden na de geboorte leest hij dit nog een keer terug. Slaat zichzelf voor zijn kop omdat hij de dagen voor de bevalling veul te laat naar zijn bed is gegaan, dus tijdens de bevalling een wrak was.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, waarschijnlijk denkt hij, net als iedereen, "het zal wel".
Ik betwijfel of hij een stress kip is, hij maakt zich wel een beetje terecht zorgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:07 schreef mirannie het volgende:
Jezus wat ben jij een stress kip zeg! Ik reed tot 2 weken voor mijn bevalling nog rond op m'n scooter! Ik had er totaal geen stress van. En ja, dat het 's nachts begint, ach, dat moet je gewoon voor lief nemen.
Je moet echt niet de hele tijd thuis gaan zitten hangen en wachten tot het kind zich eindelijk aandient. Gewoon lekker dingen gaan doen, en juist ontspanning helpt een stuk meer om het te bevorderen dan al die stress.
En inderdaad, slaap zoveel je kunt. Ik ben dan alleenstaand, dus geen vader in beeld, maar was na een maand half in coma. Mijn dochter had last van buik krampjes, maar altijd 's nachts, dus heb de eerste maand gemiddeld 4 uur per etmaal geslapen (2 's middags en 2 's nachts)
Dus kort samengevat: doe gewoon leuke dingen, maak je niet zo druk en slaap veel.
Ja he?!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:49 schreef Havoc het volgende:
Best leuk dat OUD.
Ik mag toch hopen dat dit sarcastisch bedoeld is?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:10 schreef Havoc het volgende:
[..]
Ik betwijfel of hij een stress kip is, hij maakt zich wel een beetje terecht zorgen.
Waarom? Mag je nu al niet meer zenuwachtig zijn als a.s. vader?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:07 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat dit sarcastisch bedoeld is?
Tuurlijk wel, maar hij is totaal de weg kwijt, durft het huis niet meer uit met z'n vrouw, slaapt 's nachts niet, dat vind ik toch verre van normale zenuwen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom? Mag je nu al niet meer zenuwachtig zijn als a.s. vader?. Omdat jij 2 minuten van tevoren nog op je brommer zat enzo?
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:27 schreef mirannie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar hij is totaal de weg kwijt, durft het huis niet meer uit met z'n vrouw, slaapt 's nachts niet, dat vind ik toch verre van normale zenuwen.
Nou ja, ok, je hebt gelijk. Maar verder vind ik wel dat ie zich erg druk maakt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De weg kwijt is nou ook wel weer een tikkie overdreven.
Ja joh, we zijn allemaal geen wereldwijze BOM moeders die al scheurend op de scooter met 5 centimeter ontsluiting de vroedvrouw gaan opzoeken. Sommige mensen vinden het krijgen van een kind een ingrijpende gebeurtenis in hun leven.... heel gek.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:42 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nou ja, ok, je hebt gelijk. Maar verder vind ik wel dat ie zich erg druk maakt.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:36 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ok, krijgen we dat weer. Never mind, I'm out of here.
is dit wel echt??quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef Razor21 het volgende:
Hier nog een echo van afgelopen dinsdag ik zie alleen dat de datum erboven niet klopt :
Als je goed kijkt zie je de oogjes en de kaaklijn (zo noemde de arts dat).
[[url=http://xs218.xs.to/xs218/07344/babyrazor21.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Kindje is trouwens wel heel goed ingedaald![]()
Precies. Én het is Razor21, hè...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:47 schreef donnahvh het volgende:
[..]
is dit wel echt??
lijkt me toch sterk dat die apparatuur fout afgesteld staat in een ziekenhuis![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
die al scheurend op de scooter met 5 centimeter ontsluiting de vroedvrouw gaan opzoeken.
Oh ok spannend hahaha.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:47 schreef PhysicsRules het volgende:
Nou Razor, ik zit me hier ook op te vreten tot er eindelijk wat gebeurt. De uitgerekende datum was gisterenGelukkig heb ik nog geen vrij, dus dat levert afleiding, alhoewel mijn productiviteit er wel een beetje onder lijdt. Nog even wachten
![]()
Had het niet handiger geweest om NA de bevalling 3 weken vrij te nemen, misschien zelfs pas als de kraamhulp weg is? Je vrouw/vriendin kan dan waarschijnlijk je hulp beter gebruiken dan nu. Want het schijnt dat een voetbal uit je doosch persen best een aanslag op je lichaam is. En als je dan ook nog met een baby loopt te hannesen is het best prettig als je hulp hebt enzo.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:55 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Oh ok spannend hahaha.
Ik heb nu 3 weken vrij...kon ook vrij nemen vanaf maandag maar ik had ook niet echt trek meer om te werken. Nu maar hopen dat hij dus snel komt en niet pas over 2 weken![]()
![]()
Mijn vriendin heeft ooit eens gehoord dat de baby's komen als het volle maan is en dat is dinsidag de 28ste....ik zie het wel.![]()
Mjah, met een bevalling zou ik daar toch echt schijt aan hebben. Plus dat een bevalling er 9 maanden aan zit te komen. Dus ze doen het dan maar met 'rond 2 April 2008 ben ik 2 weken vrij. Exacte datum volgt'quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:59 schreef Jarno het volgende:
Niet overal kan dat natuurlijk, zo flexibel je verlof inplannen. Sommige bedrijven willen echt een jaar van tevoren tot op de minuut weten wanneer je vrij bent.
Exact wat ik ze gezegd heb. Nu blijkt dat mijn schoonzus (uit Canada) hier een week komt rondhupsen, samen met de kraamzorg, dus ik ga eerst nog maar een paar daagjes halve dagen werken of zo, om als iedereen opgehoepeld is van ons nieuwbakken gezinnetje te kunnen genieten.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, met een bevalling zou ik daar toch echt schijt aan hebben. Plus dat een bevalling er 9 maanden aan zit te komen. Dus ze doen het dan maar met 'rond 2 April 2008 ben ik 2 weken vrij. Exacte datum volgt'
Pfft, wat een sukkel!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:50 schreef YPPY het volgende:
Mijn man was zenuwachtiger voor de bevalling dan ik.Wekenlang om het half uur vragen of ik al weeen had. Helemaal zenuwachtig. Ook toen mijn vliezen braken, was hij degene die ging panieken en die deurknop van de deur trok. Arme mannen.
Hahaha - wat een mazzelaar zeg. 6 uur! Tssj, TS mag blij zijn met de helft (op kantoor verder slapen)quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:
"Ik slaap wel vaker maar 6 uur op een nacht en dan heb ik nergens last van. Die gatsen zijn mietjes"
Zodra de baby er is komen er uiteraard foto's.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:36 schreef Zweefvliegje het volgende:
Is het al zover? Zo ja: Fotooooooooos!
Ben benieuwd hoe een klein Razor21'je eruit ziet..
Vooral omdat die echo zo oud is, logisch dat je kleine iets boven het gemiddelde weegt!
Ik heb hier een stuk of 9 echo's liggen op allemaal kloppen ze alleen die van afgelopen dinsdag blijkbaar niet.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:55 schreef B4CO het volgende:
haha de datum klopt ALTIJD in een ziekenhuis... ik geloof er helemaal niks van!
Euh, éven denken... misschien omdat je wel vaker liegt in topics?quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:59 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ik heb hier een stuk of 9 echo's liggen op allemaal kloppen ze alleen die van afgelopen dinsdag blijkbaar niet.
Damn...waarom zal ik erover liegen dat ik vader wordt![]()
Kom op zeg ben ik verplicht om vanaf de 1ste dag hier dingen te vragen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:02 schreef Bupatih het volgende:
Vind je het trouwens zelf niet ongeloofwaardig overkomen dat je de eerste acht à negen maanden van de zwangerschap geen énkele keer je kop laat zien in OUD (om dingen te vragen, bijvoorbeeld), maar dat je dat wel doet als je vrouw zogenaamd op het punt van bevallen staat.
Hier zijn alle echo's die gemaakt zijn het zijn er trouwens 18 :quote:
Agh zijn gewoon gezonde zenuwen.... vind het wel schattig eigenlijkquote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:42 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nou ja, ok, je hebt gelijk. Maar verder vind ik wel dat ie zich erg druk maakt.
Klopt mijn vriendin woonde tot mei in Almelo en ik in Huizen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:24 schreef Bupatih het volgende:
Hé da's gek, op deze echo's staat "MST Enschede" (ik zie volgens mij zelfs een "Almelo") en op die uit de OP "Almere".
- Verschillende echo's uit verschillende ziekenhuizenquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:34 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Klopt mijn vriendin woonde tot mei in Almelo en ik in Huizen.
We zijn de eerste paar keer in Almelo geweest by de gynacoloog en daarna 2 keer in Enschede dit had te maken met de vruchtwaterpunctie die mijn vriendin kreeg.
En omdat ze zwanger is waren we genoodzaakt om zeer snel een eigen woning te zoeken op zeer korte termijn en dat is dus Almere geworden. Hier wonen we nu sinds mei.
Beetje duidelijk nu? Of geloof je het nog steeds niet?
Heb je wel gelijk in....maar ik verdedig me in dit geval wel omdat ik er af te toe behoorlijk gek van wordt als ik weleens de waarheid spreek en dat ze me dan nog niet geloven.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:36 schreef marlieske het volgende:
Razor je hoeft je niet te verdedigen, ik heb tijdens de zwangerschap wel op 5 verschillende locaties echo's gehad. Dat zegt toch helemaal niets, de locatie dan.
Zó onterecht ook. Ik zou er haast medelijden mee krijgen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:40 schreef Razor21 het volgende:
omdat ik er af te toe behoorlijk gek van wordt als ik weleens de waarheid spreek en dat ze me dan nog niet geloven.
quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:38 schreef Bupatih het volgende:
[..]
- Verschillende echo's uit verschillende ziekenhuizen
Of je wiilt het gewoon niet snappen toen ze zwanger was woonde mijn vriendin nog in Almelo. Zie bovenstaande post.
- Verkeerde datum op echo
Daar kan ik niets aan doen , helaas is het wel gebeurd , maar we zagen dat pas bij thuiskomst!
Kan ik er wat aan doen?
- Pas de laatste weken van de zwangerschap in OUD beginnen te posten
Daar kies ik zelf voor ik heb geen zin gehad om vanaf het begin af aan steeds van alles te vertellen hoe het gaat enz. Nu het er bijna aan zit te komen heb ik veel meer te vertellen.
- Je algemene reputatie
![]()
Eh, wat denk je zelf?
Laat ze toch lullen joh.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:45 schreef Razor21 het volgende:
Ben nog wel bereid om meer foto's (bewijs) te posten...hoor voor diegene die het nog niet geloven.
Kan foto's maken van de geboortekamer.
Kan een foto maken van het concept van de geboortekaartjes.
De buik van mijn vriendin.
Goed vannacht eindelijk goed geslapen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Laat ze toch lullen joh.
Hoe is het nu?
Nee hoor, hoeft niet.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:45 schreef Razor21 het volgende:
Ben nog wel bereid om meer foto's (bewijs) te posten...hoor voor diegene die het nog niet geloven.
Yep zal meteen de foto's posten zodra hij te wereld komt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee hoor, hoeft niet.
Newsflash; sommige mensen zijn verder niet zo bezig met of jij nu wel of niet de waarheid spreekt, als je beeb er is merken we het wel toch?
Zoals:quote:Nu het er bijna aan zit te komen heb ik veel meer te vertellen.
Niet voor bewijs, maar ik zou best graag een foto va de babykamer willen zienquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:45 schreef Razor21 het volgende:
Tja, dat is nu eenmaal het enige dat opvalt tijdens zo'n laatste wachtweek. Niks doen, alleen moeite met slapen en houding, balen dat het kind nog niet echt wilt en de vrees dat je na de bevalling al helemaal niet meer kunt (durft!) te slapenquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:08 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Zoals:
- "Mijn vriendin is het ECHT helemaal zat die buik die weet gewoon van gekkigheid niet meer wat ze moet doen."
- "mijn vriendin is het behoorlijk zat aan het worden met die buik de laatste paar dagen. Die weet echt niet meer hoe ze zitten / liggen moet."
- "En mijn vriendin is die buik nu ook wel GOED zat...ze weet echt niet meer hoe ze moet zitten / liggen."
Als je je zo irriteerd aan Razor en niks geloofd waarom maak je je dan zo druk, kom hier dan nietquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:08 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Zoals:
- "Mijn vriendin is het ECHT helemaal zat die buik die weet gewoon van gekkigheid niet meer wat ze moet doen."
- "mijn vriendin is het behoorlijk zat aan het worden met die buik de laatste paar dagen. Die weet echt niet meer hoe ze zitten / liggen moet."
- "En mijn vriendin is die buik nu ook wel GOED zat...ze weet echt niet meer hoe ze moet zitten / liggen."
Nog niet , ik wacht geduldig af.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:31 schreef donnahvh het volgende:
en razor gebeurd er al iets??
spannend!
Hier de foto's van de babykamer : Foto's van de kinderkamer, deel 14quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 07:58 schreef Bright het volgende:
[..]
Niet voor bewijs, maar ik zou best graag een foto va de babykamer willen zien![]()
De foto van de geboortekaartjes moet je maar niet doen, pas als je ze hebt verstuurd, lijkt het me leuk om te zien.
En dikke zwangerbuiken zien er altijd mooi uit (Ik neem aan dat je i.i.g. veel foto's voor eigen archief hebt gemaakt!)
Bij ons klopte het wel in ieder geval, was een volle maan dat Riley geboren werd, en het was volgende de verloskundige onwijs druk die avond. Ze had voor Riley, al zeven kindjes ter wereld gebracht.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:35 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Nog niet , ik wacht geduldig af.
Vanmiddag moeten we om 14.30 uur in het Flevo Ziekenhuis zijn voor controle.
Maar vandaag is het volle maan :
28 augustus 2007 10: 36 GMT (12:36 MEZT)
En het schijnt zo te zijn heb ik gelezen dat er dan uitzonderlijk veel baby's geboren worden.
Dus over 1 uur zouden de weeen moeten beginnen als dit fabeltje klopt![]()
Ok mijn vriendin legt net uit dat ik steeds 2 dingen door elkaar haal.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:52 schreef Jojogirl het volgende:
Waarom moeten jullie naar het ziekenhuis voor controle? Dat is toch meestal pas vanaf 2 weken over de datum? Of liep ze sowieso de hele tijd al bij de gyn ipv gewoon bij de verloskundige?
Enne, succes met wachten.
Mijn zoontje is uiteindelijk 15 dagen na de uitgerekende datum geboren, dus ik weet hoe eeuwig die laatste dagen dan lijken te duren
OMG maar begonnen de weeen precies dat het volle maan werd? Of later op de dag ofzo?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:46 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Bij ons klopte het wel in ieder geval, was een volle maan dat Riley geboren werd, en het was volgende de verloskundige onwijs druk die avond. Ze had voor Riley, al zeven kindjes ter wereld gebracht.
Dus wie weet![]()
Succes vanmiddag![]()
Hoezo niet dan? En bestaat het eigenlijk wel?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:17 schreef Vivi het volgende:
Wonderolie moet je niet doen!
Ze begonnen wel een dag eerder. Uurtje 2 snachts. Heb me toen nog een keer omgedraaidquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:05 schreef Razor21 het volgende:
[..]
OMG maar begonnen de weeen precies dat het volle maan werd? Of later op de dag ofzo?
Spannend zeg![]()
Wonderolie werkt op de darmen, bij de moeder kan het weeen veroorzaken idd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:22 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Hoezo niet dan? En bestaat het eigenlijk wel?
Ik zie me al aankomen in de winkel : Mag ik wat wonderolie van u?![]()
Oei dat klinkt bestquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wonderolie werkt op de darmen, bij de moeder kan het weeen veroorzaken idd.
Maar het kan er ook voor zorgen dat de baby in het vruchtwater poept en dat is gewoon hardstikke gevaarlijk.
Potje neuken en verder afwachten dus.
Aaah, mooi ingericht! En ik neem aan dat je inmiddels het bedje verhoogd hebtquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:41 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Hier de foto's van de babykamer : Foto's van de kinderkamer, deel 14
Ik ben de trotse tante en zit vol smart te wachten op mijn neefjequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:52 schreef B4CO het volgende:
hoeveel weegt hij nu in de buik ongeveer?
Razor je was al terug!?! gelukkig is alles goed gegaanquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:48 schreef Razor21 het volgende:
We zijn terug uit het ziekenhuis.
De gynacoloog heeft even naar het hartje geluisterd was allemaal goed.
Daarna even op de buik gedrukt / gevoeld baby ligt in de starthouding![]()
Hij zat zelf ook steeds nou waar blijft dat kereltje nou, hij denkt dat de kans 70 procent is dat hij deze week komt.
Mijn vriendin maakte nog de opmerking dat ik niet meer kan wachten enz en dat ik ook met mijn werk zit (heb iets te vroeg vrij genomen)
Waarop de dokter zei voor maandag maak je een afspraak dan ga je aan het CTG apparaat en als het hartje dan goed is kunnen we de bevalling ook inleiden als jullie dat willen.
Maar volgens hem komt het niet zover hij denkt echt dat hij een dezer dagen komt.
Nou dus als het mee zit ben ik begin volgende week in elk geval papa![]()
De baby woog vorige week dinsdag rond de 3700 gram dit is geschat.
Goede tip heeft er hier voor gezorgd dat de vliezen de volgende ochtend in mijn slaap braken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wonderolie werkt op de darmen, bij de moeder kan het weeen veroorzaken idd.
Maar het kan er ook voor zorgen dat de baby in het vruchtwater poept en dat is gewoon hardstikke gevaarlijk.
Potje neuken en verder afwachten dus.
Had ook een beetje het idee dat hij het eigenlijk zei om ons zoet te houden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
Helemaal eens. Je bent net 4 dagen over de uitgerekende datum en er is lichamelijk volgens mij ook geen reden tot inleiden dus ik snap dat gehaast niet zo heel goed.
En ja, dat van je vakantiedagen... niet zo heel snugger he? Zo'n kindje komt nou eenmaal niet op afspraak.
Btw... staar je ook niet blind op opmerkingen als 'mss kunnen we dan maandag wel gaan inleiden als jullie dat graag willen' want dat wordt vaak ook nog wel gebruikt als zoethoudertje om jullie weer een paar dagen verder te krijgen, eerst maar eens afwachten wat er gebeurd in de tussentijd en dan maandag nog eens zien.
Inleiden doen ze vaak ook echt alleen maar als de boel van binnen al verweekt is. Is dat niet zo heeft het ook niet heel erg veel zin geloof ik.
Kortom, huur een paar leuke films, koop monopoly en vermaak je nog een paar dagen met elkaar!
Misschien dat ik dat ook ga doen. En anders bel ik mijn baas wel op en tref ik wel een regeling om er nog 2 a 3 dagen extra bij op te nemen. Dan verekenen ze dat maar, zo moelijk zijn ze niet bij ons.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:13 schreef Brighteyes het volgende:
Kan jijzelf niet alsnog een paar dagen gaan werken? Om niet helemaal al je vrije dagen er doorheen te draaien?
hey heb net jullie foto´s van de kinderkamer zitten bekijken... wat mooi zeg! erg leuk!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:15 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Misschien dat ik dat ook ga doen. En anders bel ik mijn baas wel op en tref ik wel een regeling om er nog 2 a 3 dagen extra bij op te nemen. Dan verekenen ze dat maar, zo moelijk zijn ze niet bij ons.
Wacht eerst nog even af tot het weekend
Dat wilde ik dus net zeggen!! Een aantal hier zeggen dat hij beter kan gaan werken, maar het is juist zo lekker om nog even van elkaar te genieten, ook daar zul je straks niet veel tijd meer voor hebben.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:51 schreef moi_sofie het volgende:
en geniet nog ff van het met zijn 2en zijn![]()
Ik zeg ook niet dat mijn vriendin 37 weken zwanger is.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:15 schreef marlieske het volgende:
Pff jullie weten niet wat je wenst hoor een kindje van net 37 weken gaan inleiden.... Isa kwam met 37 weken en was gelukkig net zwaar en sterk genoeg om mee naar huis toe te mogen. Ik had anders met 39 weken een geplande keizersnede gekregen en dat terwijl de kleine al was ingedaald en mijn hele lijf riep... de kleine komt al sneller als 3 augustus. Ook diverse kwaaltjes bleven me niet bespaart, maar dat was geen reden om de ks-datum te verzetten.
Ik kan me dus niet voorstellen dat een gyn er voor kiest met 37 weken te gaan inleiden zonder medische indicatie maar dat ter zijde.
Geniet van de tijd samen ga wat afleiding zoeken, geef je vriendin je pinpas om nog wat leuks te kopen voor de kleine ofzoen slaap lekker de klok rond.
Een kindje kan de kalender niet lezen, en doet toch wat hij/zij zelf wil.
Correctie: op de maandag (vaak wordt het zoveel mogelijk 'uitgesteld' tot de werkweek weer is aangebroken)quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:55 schreef marlieske het volgende:
[..]
Goede tip heeft er hier voor gezorgd dat de vliezen de volgende ochtend in mijn slaap braken.
ik had overigens ook bitter lemon gedronken die avond ervoor, maar dat schijnt toch een broodje aap middeltje te zijn. De hoeveelheid kinine die daar in zit is te laag om echt wat te doen.
Maareh is de baby al ingedaald bij je vriendin....? lees nu je post pas.
Trouwens de meeste baby's worden in het weekend geboren en niet bij volle maan![]()
Misschien nog ff geduld dan...
Sterker nog... op dinsdag (wel een oud onderzoekquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 07:50 schreef Bright het volgende:
[..]
Correctie: op de maandag (vaak wordt het zoveel mogelijk 'uitgesteld' tot de werkweek weer is aangebroken)
Bron CBSquote:Weinig zondagskinderen
De meeste kinderen werden midden in de week geboren, vooral op dinsdag. Op een gemiddelde dinsdag werden 601 kinderen ter wereld gebracht in 2002. Op woensdag en donderdag werden ook relatief veel kinderen geboren.
Bij Thijs begonnen de weeen wel op zondagquote:
Tegenwoordig zelfs 3 weken, als het kindje en de placenta het goed doen...quote:Op maandag 3 september 2007 09:46 schreef senesta het volgende:
IK was bij joey 11 dagen over tijd en bij samara 10, bij samara zijn ze gaan inleiden omdat het vruchtwater minder werd en het ze het gewoon niet zo goed meer deed.
Je mag maximaal 2 weken over tijd lopen, toch?
quote:Op maandag 3 september 2007 09:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tegenwoordig zelfs 3 weken, als het kindje en de placenta het goed doen...
Aan de andere kant, als je uit gaat van minimaal een week over tijd lopen dan is vier weken te vroeg ook heftigquote:Op maandag 3 september 2007 09:50 schreef senesta het volgende:
[..]
Jemig, en ik vond het al zo lang duren, ik zat met 37 weken helemaal klaar en had zoiets van "Ja, het mag! Kom maar " dan is 10 of 11 dagen over tijd al best lang.
Zoals ik het begrepen heb doen ze het ook sowieso alleen maar als het al kan. Als er van binnen nog niks verweekt is doen ze sowieso niets.quote:Op maandag 3 september 2007 09:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Anderzijds is inleiden ook niet zonder risico hoor, dus zomaar inleiden....
Spannend zeg!quote:Op maandag 3 september 2007 10:07 schreef Razor21 het volgende:
Nou we zijn net terug uit het ziekenhuis.
Waren meteen om 8.50 uur al aan de beurt.
Eerst moest mijn vriendin aan de CTG voor een half uurtje, de baby sliep dus moest ze daarna op haar zij liggen. Toen werd hij wakker en konden ze een goede meting doen.
Het hartfilmpje was perfect.
Daarna naar de gynacoloog moest mijn vriendin in een stoel liggen, eerst een echo gedaan.
De baby lag prima daarna ging ze het placenta op meten er zat nog wel genoeg in, maar ze zei je moet ook geen week meer wachten. Ze heeft ook nog gevoeld, de baarmoedermond was week volgens haar.
Nu moeten we morgen om 8.30 uur weer terugkomen, dan gaan ze de baarmoedermond primen (gel insmeren) om zo de weeen op te wekken.
Als het niet aanslaat dan gaan ze elke 3 uur opnieuw de gel aanbrengen. Mochten de weeen morgen niet komen, dan gaan ze woensdag via een infuus de bevalling inleiden.
Dus morgen wordt een lange dag, mijn vriendin moest voor de zekerheid ook nachtkleding meenemen, mocht het laat worden.
Harstikke spannend dus allemaal , dus grote kans dat ik misschien morgenavond al vader ben![]()
![]()
We houden jullie op de hoogte al zal dat morgen overdag moelijk worden.
zou wel weer in de lijn van zijn postgeschiedenis passenquote:Op maandag 3 september 2007 09:26 schreef lcicle het volgende:Stel jullie zijn de eerste waarbij hij blijft zitten!
Liefst incl. foto's van MiniRazor.quote:Op dinsdag 4 september 2007 07:49 schreef chacama het volgende:
Succes en we verwachten uiteraard een snelle update.
Tenzij het doorzet natuurlijk!quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:55 schreef Razor21 het volgende:
Ik ga met een uurtje weer terug en dan ben ik vanavond rond 2200 uiterlijk weer thuis.
Dat is ook echt iets waar alleen een verse vader blij mee kan zijn...quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:32 schreef Razor21 het volgende:
Het gaat erg goed met ons kindje.
Net zijn luier verschoond en terwijl ik de luier afdoe komt er toch een pisstraal uit zeg.....echt met z'n boog en nog ver ook alles zat onder![]()
![]()
![]()
Die onstoken oog, haf mijn zoontje Eden ook na zn geboorte.. komt idd vaak voorquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:50 schreef Razor21 het volgende:
Jordy heeft af en toe alleen nog wel moeite om zijn oogjes open te doen.
Soms doet hij ze allebei open en dan zie je hem echt zoeken zeg maar met zijn oogjes![]()
Volgens de kraamhulp zijn z'n oogjes een beetje ontstoken, dit schijnt vaker voor te komen bij baby's die in het ziekenhuis bevallen zei ze. Dit schijnt te komen omdat er allemaal bacterien zijn en dat die oogjes daar dus extra gevoelig voor zijn.
Het advies gekregen om een watje in 6 stukjes te scheuren en dan per oogje 3 watjes gebruiken van buiten naar binnen om het schoon te maken. (met afgekoeld gekookt water). Soms zit er nog wat vuil aan de binnenkant.
Maar hij doet nu wel steeds vaker zijn oogjes open....![]()
Net nog in de luier gekeken mooi schoon nog.quote:Op zondag 9 september 2007 01:11 schreef petitlapin2 het volgende:
welkom tot het prille ouderschap![]()
tips geven is moeilijk, maar ik leef met je mee, kheb ook twee bleiters gehad, gelukkig zijn ze die fase ontgroeid, maar de eerste drie maanden waren heavy![]()
Geen uitzondering voor Razor, juist netjes de 'regels' volgen.quote:deze verhalen kunnen toch ook makkelijk in het kleine babietjes topic?
de meeste topics worden 24 uur na de geboorte gesloten, waarom een uitzondering voor Razor?
Sorry ik wist niet precies dat er regels hiervoor waren.quote:Op zondag 9 september 2007 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet niet wie hem geplaatst heeft, maar ik beantwoord het topicreport even in het openbaar aangezien er ook al een andere vraag over geweest is:
[..]
Geen uitzondering voor Razor, juist netjes de 'regels' volgen.
Op veler verzoek is de regeling een tijd terug uitgebreid naar 7 dagen en dus blijft dit topic open tot as. woensdag.
Overigens Razor, je kan idd dit soort vragen ook (beter?) stellen in Het grote kleine babietjestopic deel 121 , daar lezen nog veel meer ervaringsdeskundigen mee dan in dit topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |