Ze zijn een stuk soepeler als Wilders.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:57 schreef scanman01 het volgende:
Krijgen we dan het vlaams blok er ook bij?
Gezien Wilders opmerkingen maakt die Dewinter te ver vindt gaan denk ik niet dat dat de situatie hier echt zou verslechteren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:57 schreef scanman01 het volgende:
Hoe groot is het vlaams belang dan? En hoe groot is de partij van Wilders? Er schijnen 7 miljoen Vlamingen te zijn, dus best veel kiezers.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:07 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Gezien Wilders opmerkingen maakt die Dewinter te ver vindt gaan denk ik niet dat dat de situatie hier echt zou verslechteren.
Wat ik trouwens niet goed snap: Wat wil een onafhankelijk vlaanderen met Brussel? Een gezellige enclave van maken? Een hoofdstad van 2 landen (a la Jeruzalem)?
Hoor jij niet mensen te bekijken via cams?, sorry hoor vind je een lul.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:12 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hoe groot is het vlaams belang dan? En hoe groot is de partij van Wilders? Er schijnen 7 miljoen Vlamingen te zijn, dus best veel kiezers.
Dat bedoel ik dus met het Vlaams Belang erbij krijgen. Niet alleen de partij, maar dus ook de kiezers.
Pfff, wat een onzinquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:16 schreef AgLarrr het volgende:
MikeLowrey, ze zouden jou een perm ban moeten geven. Je bent door jouw reacties in dit topic de meest grote randdebiel die ik hier totdusver op FOK ben tegengekomen. Met uitzondering van Meki natuurlijk.
Gefeliciteerd!
Die Vlamingen hebben teveel gegeild op dat taaltje van die Fransozen en leveren steeds meer gebied in.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:29 schreef newsman het volgende:
Stiekeme vraag aan ons Vlaanderen, kunnen julllie de taall grens tot Klais (Clais)doortrekken, dan hebben we onze grond terug. Laat ik niet spreken over Duinkerke.
Frans is een domme kut taal, vraag het aan het volk.Ze kunnen zich niet uitdrukken, druk maar op een potquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Die Vlamingen hebben teveel gegeild op dat taaltje van die Fransozen en leveren steeds meer gebied in.
Brussel is al praktisch Frans gebied, hoewel het niet zo lang geleden toch echt niet zo was.
Ze geven ook hun centjes weg aan dat achterstandsgebied genaamd Wallonië.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:38 schreef newsman het volgende:
Domme Vlamingen, die hun leefgebied laten afnemen.
Wat?? Waar komt die persoonlijke aanval opeens vandaan? Is dat normaal hier ofzo? Ik dacht dat we het over het onderwerp van dit topic hadden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:18 schreef newsman het volgende:
[..]
Hoor jij niet mensen te bekijken via cams?, sorry hoor vind je een lul.
Maar ik wens je in leven.![]()
Ik vind je een lul Big Brother, ik ga slapenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:42 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wat?? Waar komt die persoonlijke aanval opeens vandaan? Is dat normaal hier ofzo? Ik dacht dat we het over het onderwerp van dit topic hadden.![]()
Mensen die geen kritiek dulden zonder zelf argumenten te geven zijn pas zielig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:25 schreef newsman het volgende:
Handwerpen is cool, jullie weten gewoon niet wie Nederlanders zijn, kort of lang Vlaanderen hoort bij de Nederlanden.Kritiek is echt zielig.
Die twee niet over een kam scheren graag. Ik denk dat jij Brabanders maar al te goed kunt verstaan. Die praten gewoon Nederlands, soms met een beetje boers accent. Maar niet veel mis mee.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:46 schreef Flashwin het volgende:
liever brabant en limburg wegtieven dan nog meer achterlijk, onverstaanbaar volk erbij
De vlaaien zijn van Limburg.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:36 schreef leolinedance het volgende:
Ik pleit trouwens wel voor de provincie Vlabant![]()
Fijn voor je. Ik zal hier niet gaan schrijven wat ik al jaren van jou vind.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:48 schreef newsman het volgende:
[..]
Ik vind je een lul Big Brother, ik ga slapen![]()
Irrealistisch. De Walen willen Brussel niet opgeven. En terecht trouwens, aangezien Brussel meer Franstalige dan Nederlandstalige inwoners heeft.quote:
Net of dat wat uitmaakt. Belgie nog Duitsland bestond toendertijd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:42 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Karel de Grote, volgens verschillende historici geboren in Jupille of Herstal (onduidelijk), België.
Karel de Grote, zoon van Pepijn III De Korte, geboren in Jupille, België.
Pepijn II De Korte, zoon van Karel Martel, geboren in Herstal, België.
Trouwens het staat letterlijk op de link die je net geeft.
ach deze keer komt het goed de volgende keer is het echter afwachtenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:40 schreef MrX1982 het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom men in Vlaanderen dat parasiterende Wallonië überhaupt nog tolereert. Wat voor goeds komt er uit dat onderontwikkelde deel van België?
Hoge score trouwens voor de fusie. Hebben alleen Limburgers meegedaan.
geen gekke dingen zeggenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:51 schreef erikkll het volgende:
Ik vind 't leuk, maar dat wallonië zal toch echt naar frankijk moeten hoor!Dat hoeft er voor mij niet bij
Maar weet je, anders laten we die belgen zelf ook gewoon beslissen!
economie NL had ook graag het ruhr gebied gewildquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daar sluit ik me geheel bij aan.
Het is mij een raadsel waarom Nederland zoiets als Vlaanderen erbij zou willen hebben.![]()
Dat moet je toch helemaal niet willen.![]()
nope een fusiequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:57 schreef scanman01 het volgende:
Dat denk jij. Het Vlaams Blok heeft geleerd wat minder sterke uitspraken te doen, maar in hun denken en doen zijn ze ongetwijfeld veel radicaler dan Wilders...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:59 schreef newsman het volgende:
[..]
Ze zijn een stuk soepeler als Wilders.![]()
Sluit me hierbij aan.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:51 schreef LXIV het volgende:
Een samengaan van Vlaanderen, Brabant en Limburg zou een goed idee zijn. Eventueel nog aangevuld met Zeeland.
Kunnen de Walen naar de Fransen toe, en dn 'Ollanders zoeken het verder zelf maar uit. De respectievelijke koningshuizen mogen naar Wallonie (want Frans) en Holland (want protestant). Dan neemt Bourgondie wel een echte hertog!
Een Vlaanderen met Hollanders lijkt me trouwens nog erger dan een Vlaanderen met Walen, dus een fusie met heel Nederland liever niet nee.
Is goed, draaien we gelijk de gaskraan dicht!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:24 schreef Krekkelens het volgende:
En dan direct Groningen en Friesland afstoten
Volgens mij is het een kloon van dromenvanger.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:20 schreef Hathor het volgende:
Is er hier trouwens iemand die iets begrijpt van dat gewauwel van Newsman? Wat een onsamenhangende teksten perst die gast uit zijn toetsenbord zeg, een en al chaos. Wat dat betreft ben je inderdaad net een Belg ja.
Ga je toch geen Hollanders als koningspaar nemen. Doemaar een president.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Sluit me hierbij aan.
Inderdaad, de zuidelijke provincies bij Vlaanderen. Nemen we Maurits en Marilène wel als koningspaar van dit nieuwe land.
Dan mag de rest van Nederland het met WA doen en de rest van België met Flip.
Waarom?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:05 schreef LXIV het volgende:
Dan moeten M&M wel katholiek worden.
Ik vind dat gewoon een heel mooi koningspaar.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ga je toch geen Hollanders als koningspaar nemen. Doemaar een president.
Laten ze WA en Max maar nemen. Voor de helft zijn die toch al katholiek. Nemen wij wel M&M.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:05 schreef LXIV het volgende:
Dan moeten M&M wel katholiek worden.
Hij mag dat zeggen, maar daarom is het nog niet waar, de liefde van een Waal voor een Vlaming is niet groter dan die voor een Nederlander.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:30 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nederlanders en Vlamingen gaan nog veel minder samen. Joost-mag-het-weten zei het al met een schitterende quote in een ander topic: "Zet een Vlaming en een Waal samen en ze krijgen slaande ruzie. Zet er een Nederlander bij en het zijn plots twee Belgen."
Er is meer in het leven dan dingen bezetten. In Nederland doet men graag alsof de Nederlandse geschiedenis niets te maken heeft met wat buiten de grenzen ervan gebeurd is, maar in de tijd van de tachtigjarige oorlog zijn heel wat mensen uit het huidige Vlaanderen naar Nederland getrokken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:31 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Omdat de Belg die Nederland pwnt nog uitgevonden moet worden. Want reken maar even terug:
Duitsers (wo2)
Fransen
Spanjaarden (80j oorlog)
Habsburgers
Bourgondiers
Franken
Romeinen
Goh, alle bezettingen heb ik nu toch wel zo'n beetje en nergens is de rode duivel te bekennen.
Even een kaartje erbij nemen :quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:40 schreef MrX1982 het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom men in Vlaanderen dat parasiterende Wallonië überhaupt nog tolereert. Wat voor goeds komt er uit dat onderontwikkelde deel van België?
Tja, dat heb je altijd in deze discussies, Nederlanders die het onderscheid niet maken tussen Belgen en Vlamingen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:26 schreef Demophon het volgende:
Hmm, Nederland en België zijn al een keer samengeweest en toen gescheiden. Is net zoals een vrouw (of man) die van jou scheidt en er met een ander vandoor gaat, vervolgens blijkt dat niet te werken en dan weer opnieuw een relatie met jou wilt..... Hoe reageer jij dan?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat was vanwege de Walen he. Wat Wals is Frans is! Slaat al dood!
De regio Halle-Vilvoorde wel, FDF eist dat ook op :quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:08 schreef Heero87 het volgende:
[..]
1. Ideeën om Brussel tweetalig te maken? Brussel is al decennia lang tweetalig.
2. Brussel is Vlaanderen niet. Jij schilderde het af alsof gans Vlaanderen straks Frans praat als er niks gebeurt. Dat is gewoon belachelijk en totaal onrealistisch.
Vlaanderen en Wallonië zijn respectievelijk eentalig Nederlandstalig en Franstalig, Brussel is tweetalig hoewel de meerderheid Franstalig is (of beter : de meerderheid spreekt Frans als voertaal , want de helft van de inwoners in de negentien Brusselse gemeenten is van vreemde origine, Turks, Berbers, Arabisch ..dus)quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:14 schreef newsman het volgende:
[..]
Ik heb gister de taal grens zien liggen op de VRT en die ligt onder Brussel, wat jij wil volhouden moet jezelf weten, maar er is een ernstige clash met Vlaanderen en Wallonie.
VRT bericht ik typ.![]()
Inderdaad, de problematiek in de Rand.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:27 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Misschien kan diezelfde persoon u dan even wijzen op de problematiek van de Vlaamse Rand...
Er zijn maar zes miljoen Vlamingen hoor, tenzij je al die inwoners van het Brussels Gewest, waarvan de meesten geen Nederlanders begrijpen, ook zou gaan meetellen als Vlamingen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:12 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hoe groot is het vlaams belang dan? En hoe groot is de partij van Wilders? Er schijnen [b]7 miljoen Vlamingen[b] te zijn, dus best veel kiezers.
Dat bedoel ik dus met het Vlaams Belang erbij krijgen. Niet alleen de partij, maar dus ook de kiezers.
En New York werd in feite niet door Nederlanders gesticht, maar wel door Belgen/Walen die ook om die reden naar Nederland waren uitgeweken en daar meteen met hun schepen zijn vertrokken.quote:Er is meer in het leven dan dingen bezetten. In Nederland doet men graag alsof de Nederlandse geschiedenis niets te maken heeft met wat buiten de grenzen ervan gebeurd is, maar in de tijd van de tachtigjarige oorlog zijn heel wat mensen uit het huidige Vlaanderen naar Nederland getrokken.
Zelfs het Nederlands volkslied zou door de burgemeester van Antwerpen geschreven zijn.
Dat is het standpunt van het FDF, één ridicuul partijtje. Het is niet omdat FDF dat soort nonsens verkondigt, dat dat ook de mening van alle Franstaligen is he. Hoeveel stemmen haalt dat FDF überhaupt?quote:De regio Halle-Vilvoorde wel, FDF eist dat ook op :
Daar ben ik voor! Brabant, Limburg en Vlaanderen samen, en dan Brabant ietsje uitbreiden zodat m'n huidige woonplaats Nijmegen ook deel uit gaat maken van dat paradijsquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:00 schreef gelly het volgende:
Kunnen we niet gewoon beter brabant en limburg weggeven ?
Nijmegen mooi bij Nederland laten.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:22 schreef thaleia het volgende:
[..]
Daar ben ik voor! Brabant, Limburg en Vlaanderen samen, en dan Brabant ietsje uitbreiden zodat m'n huidige woonplaats Nijmegen ook deel uit gaat maken van dat paradijs![]()
Waar is Friesland? en Texel?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:58 schreef radeon9800pro het volgende:
De beste oplossing is gewoon dit:
[afbeelding]
Gewoon Nederland bij de grote rivieren scheiden en de onderste helft bij Vlaanderen voegen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:58 schreef radeon9800pro het volgende:
De beste oplossing is gewoon dit:
[afbeelding]
Verander die 58% maar naar 4%... Alleen een klein deel hardliners wil een splitsing van België (alleen roepen die wel het hards, althans hier op FOK!).quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:45 schreef AryaMehr het volgende:
Commotie Vlaanderen over 'fusie'
58 procent van de Vlamingen wil dat België ophoudt te bestaan. Maar 55 procent wil niet dat Vlaanderen opgaat in Nederland. Wel denken de meeste Vlamingen dat een fusie op zeer lange termijn mogelijk kan zijn.
Betreffende jouw idee over Luxemburg, dat is niet geheel op de historie gestoeld. Zie volgende plaatjes:quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:27 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Mijn oplossing:
Brussel wordt de hoofdstad van de EU, met een eigen "federaal gebied", vergelijkbaar met Washington D.C. in de VS, Canberra in Australië, of het Distrito Federal in Brazilië. Brussel krijgt geen officiële taal, maar zal de Nederlandse wetgeving aanhouden voor alledaagse zaken zoals verkeer, burgerlijke wetgeving, criminaliteit, etc, etc.
Frankrijk krijgt Wallonië, en als onderdeel van die deal zal Frankrijk alle EU activiteiten in Straatsburg moeten opgeven welke naar Brussel verhuizen. Dat scheelt de EU ook weer een hele hoop geld als ze alles centraal kunnen houden.
Luxumburg wordt vergroot richting het noorden, deze ministaat krijg het Belgische deel wat Duits spreekt, en zo wordt het ook nog eens wat.
[...]
Realistisch? Nee, niet echt..... maar het zou wel mooi zijn.
Daar is maar een antwoord op mogelijk hé. Luxemburg zal het nooit willen hebben. Als rijkste land ter wereld wil je er natuurlijk geen stuk 3de wereldland bij.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:43 schreef Demophon het volgende:
[..]
Offf, dit klinkt gewaagd, waarom niet geheel Wallonië bij Luxemburg?![]()
Doe mij maar het rood wit geblokt van Brabant , ziet er veel mooier uit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:43 schreef motionknight het volgende:
Een niewe vlag hoort er eigenlijk ook bij:
Oranje blanje bleu stel ik voor...
Dat was de gangbare vlag toen belgie en nederland nog een waren
Het Laatste Nieuws, wat een referentie ook weer. Die website van Het Laatste Nieuws is zowat het forum van het Vlaams Belang.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:45 schreef AryaMehr het volgende:
Commotie Vlaanderen over 'fusie'
Er is in Vlaanderen commotie ontstaan over de gespeculeerde fusie van Nederland en Vlaanderen. Veel Vlamingen zijn het niet eens met driekwart van de Nederlanders dat er een fusie moet komen.
58 procent van de Vlamingen wil dat België ophoudt te bestaan. Maar 55 procent wil niet dat Vlaanderen opgaat in Nederland. Wel denken de meeste Vlamingen dat een fusie op zeer lange termijn mogelijk kan zijn.
Veel boze Vlamingen hebben brieven naar kranten geschreven. "Man man man, we gaan de Walen toch niet buitenkieperen om ons dan te laten knechten door den Hollander", aldus een Belg in Het Laatste Nieuws. "Laat ze toch dromen die idioten! Vlaanderen heeft zich ooit afgescheiden van die kaasvretters en dan willen die ons nu bij 'n eventuele scheiding terug inlijven!?", vraagt een Vlaming uit Hasselt zich af.
Ook zou Nederland Vlaanderen erbij willen uit eigen belang. "Natuurlijk zeggen de Nederlanders ja: dan zijn ze er gerust in dat er geen wegenbelasting komt in Vlaanderen", aldus een Belg uit Blankenberge. "Met Zeeuws-Vlaanderen, Zeeland en Nederlands-Limburg is het goed fuseren. Brabant zou nog gaan, misschien, vanwege de lange gezamenlijke geschiedenis. Maar de Hollanden is erover, en Oranje hebben we al eens moeten buitenschoppen, het enige goeds dat de Brusselse bourgeoisie ooit heeft gedaan", zo luidt een andere reactie. Het Laatste Nieuws heeft een poll online gezet om de mening te toetsen.
bron: Telegraaf
Im inquote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Doe mij maar het rood wit geblokt van Brabant , ziet er veel mooier uit.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:27 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Mijn oplossing:
Brussel wordt de hoofdstad van de EU, met een eigen "federaal gebied", vergelijkbaar met Washington D.C. in de VS, Canberra in Australië, of het Distrito Federal in Brazilië. Brussel krijgt geen officiële taal, maar zal de Nederlandse wetgeving aanhouden voor alledaagse zaken zoals verkeer, burgerlijke wetgeving, criminaliteit, etc, etc.
Frankrijk krijgt Wallonië, en als onderdeel van die deal zal Frankrijk alle EU activiteiten in Straatsburg moeten opgeven welke naar Brussel verhuizen. Dat scheelt de EU ook weer een hele hoop geld als ze alles centraal kunnen houden.
[quote]
Luxumburg wordt vergroot richting het noorden, deze ministaat krijg het Belgische deel wat Duits spreekt, en zo wordt het ook nog eens wat.
Waarom? Dat hij koning van de région Wallonie wordt of zo, dat koningshuis is van huize uit Franstalig, en de verwijdering van de Belgische monarchie is een fundamenteel onderdeel van de Vlaamse ontvoogding. Daarover kan geen twijfel zijn.quote:De Belgische Koning wordt Koning van Vlaanderen, Beatrix blijft Koningin van Nederland. Aangezien deze staatshoofden een voornamelijk cermoniele rol hebben kan hun rol in de politiek en het landsbestuur makkelijk worden aangepast. Het bestuur zal sowieso worden moeten aangepast naar een meer federale structuur.
De Belgische overheid is dan gewoon weg he, het nationaal parlement wordt dan een stoffig museeumstuk.quote:De 1e kamer blijft op 75 zetels, maar in plaats van vertegenwoordigers te kiezen middels de Provinciale Staten verkiezingen, veranderd de 1e kamer meer in een echte Senaat, met 25 vertegenwoordigers uit 3 landsdelen, Noord Nederland, Midden Nederland en Zuid Nederland, waar het zuidelijk deel ook de Belgische provincies zal hebben natuurlijk. De 3 landsdelen krijgen ook een eigen regering met een Gouverneur aan het hoofd, gebaseerd op het Duitse Bundeslander systeem. Hierdoor kan de Belgische overheid veel beter integreren in de Nederlandse.
Dat is dan een probleem, doordat Nederland veel democratisch is bij de verkiezing van de Tweede Kamer, zijn er in Nederland veel meer partijen.quote:De 2e kamer blijft gelijk op 150 zetels. Vlaamse partijen blijven gewoon bestaan, en mogen in de verkiezingen gewoon meedoen aan de verkiezingen. Verstandig is natuurlijk dat ze zelf met hun broederpartij in Nederland met dezelfde politieke stroming een verbond aangaan en een nieuwe partij vormen uit meerdere partijen, zoals de CDA deed in de jaren 70, en Groen Links deed in de jaren 80.
Behalve in Brussel dan? Justitie is eigenlijk iets dat hier niet zo goed draait, dus dat kan misschien wel beter naar Nederlands moel gaan, en defensie is een beetje zielig ook bij ons.quote:Politie, Brandweer, Hulpdiensten, en uiteraard het leger uit beide landen zullen in elkaar worden geïntegreerd tot landelijke organen onder 1 vlag. Nederlands wordt uiteraard de officiële taal. Hen die Frans willen spreken kunnen naar Wallonië gaan.
Wel je weet toch dat er nu reeds totaal aparte zenders in Vlaanderen en Wallonië zijn? Wat ik standaard op de kabel krijg is totaal anders van wat het in Wallonië is. Waar men in Vlaanderen ondertitelt zoals in Nederland, dubt men bijna alles op de Franstalige Belgische zenders.quote:de Belgische publieke zenders zullen opgaan in Nederland 4, waarbij ook Nederland 1 2 en 3 diverse Vlaamse programma's zullen krijgen. De commerciële zenders gaan ook op de schop, en de Vlaamse en Nederlandse commerciëlen zullen waarschijnlijk voor een deel met elkaar fuseren, met als eind resultaat een aantal Vlaams geörienteerde stations, en een aantal Nederland geörienteerde stations. Ook is het dan toch echt tijd voor een Nederlandstalig 24/7 nieuwsstation, gemodelleerd naar BBC World.
Wie weet, het is pas als je serieuze voorstellen doet zoals deze dat het een beetje minder onrealistisch wordt.quote:Realistisch? Nee, niet echt..... maar het zou wel mooi zijn.
Moeilijk te zeggen, omdat het FDF eigenlijk uitsluitend een Franstalig Brussels fenomeen is en deel uitmaakt van MR, de Franstalige liberalen. Ze komen dus ook mee op op hun lijst, en in België kan je op meerdere personen stemmen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:22 schreef Heero87 het volgende:
Dat is het standpunt van het FDF, één ridicuul partijtje. Het is niet omdat FDF dat soort nonsens verkondigt, dat dat ook de mening van alle Franstaligen is he. Hoeveel stemmen haalt dat FDF überhaupt?
Laat ons voor één keer naar de stembus gaan in Vlaanderen hierover, zonder stemplicht. Eens zien hoeveel Vlamingen genoeg om België geven om ervoor het huis te verlaten. Ik zal er zeker staan, en zal nog nooit zo gemotiveerd zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:17 schreef Keios het volgende:
[..]
Verander die 58% maar naar 4%... Alleen een klein deel hardliners wil een splitsing van België (alleen roepen die wel het hards, althans hier op FOK!).
Dat wil een overgroot deel van de Vlamingen schijnbaar ook...quote:Er is reeds een Vlaams Parlement in Brussel (ook al willen sommige Franstaligen dat weg uit "hun" stad).
Een referendum voor dit soort zaken lijkt mij allesbehalve een goed idee, veel te veel de waan van de dag. En al zeker zonder stemplicht...quote:Laat ons voor één keer naar de stembus gaan in Vlaanderen hierover, zonder stemplicht. Eens zien hoeveel Vlamingen genoeg om België geven om ervoor het huis te verlaten. Ik zal er zeker staan, en zal nog nooit zo gemotiveerd zijn.
Klopt ik hoorde dat ook op Editie NLquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:28 schreef scanman01 het volgende:
Ik hoorde dat er een onderzoek in Belgie is geweest en dat maar iets van 38% niet met NL wilde samengaan. Er waren méer Vlamingen vóór een samengaan met NL. Opvallend.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:27 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Mijn oplossing:
Nederland krijgt het Nederlands sprekende deel van Belgie. Vlaanderen, Antwerpen, Belgisch Limburg, een deel van Belgisch Brabant, etc.
De Belgische Koning wordt Koning van Vlaanderen, Beatrix blijft Koningin van Nederland. Aangezien deze staatshoofden een voornamelijk cermoniele rol hebben kan hun rol in de politiek en het landsbestuur makkelijk worden aangepast. Het bestuur zal sowieso worden moeten aangepast naar een meer federale structuur.
De 1e kamer blijft op 75 zetels, maar in plaats van vertegenwoordigers te kiezen middels de Provinciale Staten verkiezingen, veranderd de 1e kamer meer in een echte Senaat, met 25 vertegenwoordigers uit 3 landsdelen, Noord Nederland, Midden Nederland en Zuid Nederland, waar het zuidelijk deel ook de Belgische provincies zal hebben natuurlijk. De 3 landsdelen krijgen ook een eigen regering met een Gouverneur aan het hoofd, gebaseerd op het Duitse Bundeslander systeem. Hierdoor kan de Belgische overheid veel beter integreren in de Nederlandse.
De 2e kamer blijft gelijk op 150 zetels. Vlaamse partijen blijven gewoon bestaan, en mogen in de verkiezingen gewoon meedoen aan de verkiezingen. Verstandig is natuurlijk dat ze zelf met hun broederpartij in Nederland met dezelfde politieke stroming een verbond aangaan en een nieuwe partij vormen uit meerdere partijen, zoals de CDA deed in de jaren 70, en Groen Links deed in de jaren 80.
Politie, Brandweer, Hulpdiensten, en uiteraard het leger uit beide landen zullen in elkaar worden geïntegreerd tot landelijke organen onder 1 vlag. Nederlands wordt uiteraard de officiële taal. Hen die Frans willen spreken kunnen naar Wallonië gaan.
de Belgische publieke zenders zullen opgaan in Nederland 4, waarbij ook Nederland 1 2 en 3 diverse Vlaamse programma's zullen krijgen. De commerciële zenders gaan ook op de schop, en de Vlaamse en Nederlandse commerciëlen zullen waarschijnlijk voor een deel met elkaar fuseren, met als eind resultaat een aantal Vlaams geörienteerde stations, en een aantal Nederland geörienteerde stations. Ook is het dan toch echt tijd voor een Nederlandstalig 24/7 nieuwsstation, gemodelleerd naar BBC World.
Realistisch? Nee, niet echt..... maar het zou wel mooi zijn.
Veel ben ik met je eens, maar er mogen gewoon 2 vlaamse zenders blijven, wij Nederlanders hebben nog te weinig verstand van Vlaanderen.quote:de Belgische publieke zenders zullen opgaan in Nederland 4, waarbij ook Nederland 1 2 en 3 diverse Vlaamse programma's zullen krijgen.
Zoals?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:05 schreef Heero87 het volgende:
Ach, jullie nemen nu al de helft van onze televisieprogramma's over.![]()
zo is het maar net ; al de rest is oeverloos geleuter. Over mijn lijk om ooit met dat gare zooitje van boven de rivieren te moeten geassocieerd worden. dat wil ik onze dichtste vrienden wel gunnen ; dat ze samen met Vlaanderen een superstaat worden waar die gore hollander alleen maar jaloers kan op zijnquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon Nederland bij de grote rivieren scheiden en de onderste helft bij Vlaanderen voegen.
Echt het beste.
Voordeel: Zijn we van die Hollanders af.
Nadeel: Eh, er is geen nadeel.
wees dan maar niet trots ; dat krijg je nooit uit het strot van een vlamingquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:23 schreef newsman het volgende:
Ik zou trots zijn als een Vlaming zou zeggen, ik ben een Vlaming, maar ook een Nederlander.
Jou probleem, ren je toch naar de fransoos.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:28 schreef misteriks het volgende:
[..]
wees dan maar niet trots ; dat krijg je nooit uit het strot van een vlamingIk ben een vlaamse belg ; en dat mag zo blijven; zoniet een vlaming, en in het slechtste geval word ik nederlandstalige fransman ; maar NOOIT Nederlander
raar maar waar
Nog ff wat jij denkt, dat we jullie gaan bezetten, we hebben zo veel talen en dialecten in Nederland, echt zwaar zal het niet zijn.Ja ik ben opgevoed in het Nederlands omdat in Fransen niet mag, ik ben familie van Lodewijk de 14de. Man hou maar lekker je idee instant.Nederlanders zijn slecht bla bla.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:28 schreef misteriks het volgende:
[..]
wees dan maar niet trots ; dat krijg je nooit uit het strot van een vlamingIk ben een vlaamse belg ; en dat mag zo blijven; zoniet een vlaming, en in het slechtste geval word ik nederlandstalige fransman ; maar NOOIT Nederlander
raar maar waar
Spreek je duits dan, of kan je me niet verstaanquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:36 schreef misteriks het volgende:
ik vind het gewoon raar en opvallend dat Nederland zo vol van hunzelf zijn dat ze echt durven denken dat Vlamingen graag Nederlander zouden willen zijn ; of zoals anderen al vertelden ; tracht een Nederlander te overtuigen om een nieuwe duitse deelstaat te worden .... is net hetzelfde... trouwens heeft Nederland meer gemeen met duitse cultuur dan met de vlaamse als je het mij vraag
Ik weet wel dat Hollanders geen respect hebben voor andere culturen en sowieso Vlaanderen stiefmoederlijk zouden behandelen en er enkel intresse voor hebben uit eigen winstbejag. Op dat vlak vertrouw ik de Hollanders helemaal niet... Met diegenen onder de moerdijk is er veel meer mogelijk omdat beide elkaar wel respecteren ; maar ja , de hollander , ze moeten er maar mee leven dat ze in andermans ogen niet zo fantastisch zijn als ze zelf wel durven "denken"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:35 schreef newsman het volgende:
[..]
Nog ff wat jij denkt, dat we jullie gaan bezetten, we hebben zo veel talen en dialecten in Nederland, echt zwaar zal het niet zijn.Ja ik ben opgevoed in het Nederlands omdat in Fransen niet mag, ik ben familie van Lodewijk de 14de. Man hou maar lekker je idee instant.Nederlanders zijn slecht bla bla.![]()
Bekijk de programma-roosters van de Nederlandse openbare omroepen eens. Ik ben er zeker van dat je een hoop Belgische programma's tegenkomt.quote:
Je hebt weinig vertrouwen in mij, noem ik je dom, Brugge heeft lekkere patat. Sommige mensen noemde me wel is dom recht in mijn gezicht, in Nederland leren wij schijt hebben aan. Ach zijn ze zelf geen haar beter, ik vind het pot verwijt de ketel acties.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef misteriks het volgende:
[..]
Ik weet wel dat Hollanders geen respect hebben voor andere culturen en sowieso Vlaanderen stiefmoederlijk zouden behandelen en er enkel intresse voor hebben uit eigen winstbejag. Op dat vlak vertrouw ik de Hollanders helemaal niet... Met diegenen onder de moerdijk is er veel meer mogelijk omdat beide elkaar wel respecteren ; maar ja , de hollander , ze moeten er maar mee leven dat ze in andermans ogen niet zo fantastisch zijn als ze zelf wel durven "denken"
Vlaanderen bij Nederland zou de grootse belgenmop ooit zijn ; ik kan me niet voorstellen dat ons volkje zooooooooooooooooo dom is ; en indien wel is het een reden om asap te emigreren, en dat meen ik
En dat komt van iemand uit Vlaanderen, waar een partij als het Vlaams belang heel groot is?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef misteriks het volgende:
[..]
Ik weet wel dat Hollanders geen respect hebben voor andere culturen en sowieso Vlaanderen stiefmoederlijk zouden behandelen en er enkel intresse voor hebben uit eigen winstbejag.
Maak je niet druk, er zijn er genoeg die jullie helemaal niet pruimen, gewoon lekker wegblijven, we hebben al genoeg afval hier.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef misteriks het volgende:
[..]
Ik weet wel dat Hollanders geen respect hebben voor andere culturen en sowieso Vlaanderen stiefmoederlijk zouden behandelen en er enkel intresse voor hebben uit eigen winstbejag. Op dat vlak vertrouw ik de Hollanders helemaal niet... Met diegenen onder de moerdijk is er veel meer mogelijk omdat beide elkaar wel respecteren ; maar ja , de hollander , ze moeten er maar mee leven dat ze in andermans ogen niet zo fantastisch zijn als ze zelf wel durven "denken"
Vlaanderen bij Nederland zou de grootse belgenmop ooit zijn ; ik kan me niet voorstellen dat ons volkje zooooooooooooooooo dom is ; en indien wel is het een reden om asap te emigreren, en dat meen ik
Uit het onderzoek bleek dus dat er meer inwoners van Vlaanderen vóór waren dan tegen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef misteriks het volgende:
Hoe wil jij nu dat wij ons aansluiten bij een volk dat nog niet eens het verschil kent tussen een patat en een friet.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:45 schreef newsman het volgende:
[..]
Je hebt weinig vertrouwen in mij, noem ik je dom, Brugge heeft lekkere patat. Sommige mensen noemde me wel is dom recht in mijn gezicht, in Nederland leren wij schijt hebben aan. Ach zijn ze zelf geen haar beter, ik vind het pot verwijt de ketel acties.
Welk onderzoek?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:47 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Uit het onderzoek bleek dus dat er meer inwoners van Vlaanderen vóór waren dan tegen.
Trouwens goed dat je het zegt scanman01. Philppe de Winter heeft direct opgeroepen voor een fusie met Nederland. Bron Editie NL.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:45 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En dat komt van iemand uit Vlaanderen, waar een partij als het Vlaams belang heel groot is?
Ik zou alleen niet weten wat van origine van Belgische makelij is. De Pfaffs is het enige Belgische programma waar ik wel eens naar kijk, maar dat is onderhand net zo vernakelijk als gras zien groeien. Bedoel je soms spelprogramma's of iets dergelijks?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:43 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Bekijk de programma-roosters van de Nederlandse openbare omroepen eens. Ik ben er zeker van dat je een hoop Belgische programma's tegenkomt.
Wat je reinste bullshit is. CD&V is stukken groter, bovendien heeft Vlaams Belang ook gewoon niks te zeggen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:49 schreef newsman het volgende:
[..]
Trouwens goed dat je het zegt scanman01. Philppe de Winter heeft direct opgeroepen voor een fusie met Nederland. Bron Editie NL.
Zo ver ik gehoord heb is vlaams belang de grootste partij van de Vlamingen.
Wat dat naar de Fransoos lopen betreft, daarover heb ik mijn twijfels hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:02 schreef newsman het volgende:
Wat ik ook nog wil zeggen is het volgende, ik ben zat van dat domme gezeik:"Den Hollander", of:"Den Belg", hou is op met domme opmerkingen en vlucht niet naar de vieze fransoos.
Mijn Opa is van belgische afkomst, leren ze niet in de Katholieke kerk verdraagzaamheid, ieder keer dat geziek over kaaskoppen of patat vreters.
Stop gewoon is met een oude kut oorlog, ook een idioot genaamd Jan van Speijk, blies zijn boot op. Nederland viel Vlaanderen binnen, maar accepteren deden jullie niet en vluchten naar de Fransoos.
Het grote oude Vlaamse Nederland werd verraden door een Fransman, jullie zijn Kales(Calais)kwijt, of moet ik het nog verder vertellen over Duinkerken.Ik ga niet schelden, maar blijkbaar leveren jullie steeds terein in.
Tja en dan komt er weer zo'n een brief in de krant vuile kaasveters. Godverdomme vertrouw jij maar zo een kut Fransoos, die steeds je grond afpakt:"Achterlijk".
Alles wat we willen is samen met een jullie een groot land maken. Begrijp dat toch, wij zijn allang over die domme oorlog heen, die jullie overigens niet gewonnen zouden hebben.
Je ne parle pas Francais, jai une vaiche.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |