quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:27 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Mijn oplossing:
Brussel wordt de hoofdstad van de EU, met een eigen "federaal gebied", vergelijkbaar met Washington D.C. in de VS, Canberra in Australië, of het Distrito Federal in Brazilië. Brussel krijgt geen officiële taal, maar zal de Nederlandse wetgeving aanhouden voor alledaagse zaken zoals verkeer, burgerlijke wetgeving, criminaliteit, etc, etc.
Frankrijk krijgt Wallonië, en als onderdeel van die deal zal Frankrijk alle EU activiteiten in Straatsburg moeten opgeven welke naar Brussel verhuizen. Dat scheelt de EU ook weer een hele hoop geld als ze alles centraal kunnen houden.
Luxumburg wordt vergroot richting het noorden, deze ministaat krijg het Belgische deel wat Duits spreekt, en zo wordt het ook nog eens wat.
Nederland krijgt het Nederlands sprekende deel van Belgie. Vlaanderen, Antwerpen, Belgisch Limburg, een deel van Belgisch Brabant, etc.
De Belgische Koning wordt Koning van Vlaanderen, Beatrix blijft Koningin van Nederland. Aangezien deze staatshoofden een voornamelijk cermoniele rol hebben kan hun rol in de politiek en het landsbestuur makkelijk worden aangepast. Het bestuur zal sowieso worden moeten aangepast naar een meer federale structuur.
De 1e kamer blijft op 75 zetels, maar in plaats van vertegenwoordigers te kiezen middels de Provinciale Staten verkiezingen, veranderd de 1e kamer meer in een echte Senaat, met 25 vertegenwoordigers uit 3 landsdelen, Noord Nederland, Midden Nederland en Zuid Nederland, waar het zuidelijk deel ook de Belgische provincies zal hebben natuurlijk. De 3 landsdelen krijgen ook een eigen regering met een Gouverneur aan het hoofd, gebaseerd op het Duitse Bundeslander systeem. Hierdoor kan de Belgische overheid veel beter integreren in de Nederlandse.
De 2e kamer blijft gelijk op 150 zetels. Vlaamse partijen blijven gewoon bestaan, en mogen in de verkiezingen gewoon meedoen aan de verkiezingen. Verstandig is natuurlijk dat ze zelf met hun broederpartij in Nederland met dezelfde politieke stroming een verbond aangaan en een nieuwe partij vormen uit meerdere partijen, zoals de CDA deed in de jaren 70, en Groen Links deed in de jaren 80.
Politie, Brandweer, Hulpdiensten, en uiteraard het leger uit beide landen zullen in elkaar worden geïntegreerd tot landelijke organen onder 1 vlag. Nederlands wordt uiteraard de officiële taal. Hen die Frans willen spreken kunnen naar Wallonië gaan.
de Belgische publieke zenders zullen opgaan in Nederland 4, waarbij ook Nederland 1 2 en 3 diverse Vlaamse programma's zullen krijgen. De commerciële zenders gaan ook op de schop, en de Vlaamse en Nederlandse commerciëlen zullen waarschijnlijk voor een deel met elkaar fuseren, met als eind resultaat een aantal Vlaams geörienteerde stations, en een aantal Nederland geörienteerde stations. Ook is het dan toch echt tijd voor een Nederlandstalig 24/7 nieuwsstation, gemodelleerd naar BBC World.
Realistisch? Nee, niet echt..... maar het zou wel mooi zijn.
Veel ben ik met je eens, maar er mogen gewoon 2 vlaamse zenders blijven, wij Nederlanders hebben nog te weinig verstand van Vlaanderen.quote:de Belgische publieke zenders zullen opgaan in Nederland 4, waarbij ook Nederland 1 2 en 3 diverse Vlaamse programma's zullen krijgen.
Zoals?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:05 schreef Heero87 het volgende:
Ach, jullie nemen nu al de helft van onze televisieprogramma's over.![]()
zo is het maar net ; al de rest is oeverloos geleuter. Over mijn lijk om ooit met dat gare zooitje van boven de rivieren te moeten geassocieerd worden. dat wil ik onze dichtste vrienden wel gunnen ; dat ze samen met Vlaanderen een superstaat worden waar die gore hollander alleen maar jaloers kan op zijnquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon Nederland bij de grote rivieren scheiden en de onderste helft bij Vlaanderen voegen.
Echt het beste.
Voordeel: Zijn we van die Hollanders af.
Nadeel: Eh, er is geen nadeel.
wees dan maar niet trots ; dat krijg je nooit uit het strot van een vlamingquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:23 schreef newsman het volgende:
Ik zou trots zijn als een Vlaming zou zeggen, ik ben een Vlaming, maar ook een Nederlander.
Jou probleem, ren je toch naar de fransoos.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:28 schreef misteriks het volgende:
[..]
wees dan maar niet trots ; dat krijg je nooit uit het strot van een vlamingIk ben een vlaamse belg ; en dat mag zo blijven; zoniet een vlaming, en in het slechtste geval word ik nederlandstalige fransman ; maar NOOIT Nederlander
raar maar waar
Nog ff wat jij denkt, dat we jullie gaan bezetten, we hebben zo veel talen en dialecten in Nederland, echt zwaar zal het niet zijn.Ja ik ben opgevoed in het Nederlands omdat in Fransen niet mag, ik ben familie van Lodewijk de 14de. Man hou maar lekker je idee instant.Nederlanders zijn slecht bla bla.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:28 schreef misteriks het volgende:
[..]
wees dan maar niet trots ; dat krijg je nooit uit het strot van een vlamingIk ben een vlaamse belg ; en dat mag zo blijven; zoniet een vlaming, en in het slechtste geval word ik nederlandstalige fransman ; maar NOOIT Nederlander
raar maar waar
Spreek je duits dan, of kan je me niet verstaanquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:36 schreef misteriks het volgende:
ik vind het gewoon raar en opvallend dat Nederland zo vol van hunzelf zijn dat ze echt durven denken dat Vlamingen graag Nederlander zouden willen zijn ; of zoals anderen al vertelden ; tracht een Nederlander te overtuigen om een nieuwe duitse deelstaat te worden .... is net hetzelfde... trouwens heeft Nederland meer gemeen met duitse cultuur dan met de vlaamse als je het mij vraag
Ik weet wel dat Hollanders geen respect hebben voor andere culturen en sowieso Vlaanderen stiefmoederlijk zouden behandelen en er enkel intresse voor hebben uit eigen winstbejag. Op dat vlak vertrouw ik de Hollanders helemaal niet... Met diegenen onder de moerdijk is er veel meer mogelijk omdat beide elkaar wel respecteren ; maar ja , de hollander , ze moeten er maar mee leven dat ze in andermans ogen niet zo fantastisch zijn als ze zelf wel durven "denken"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:35 schreef newsman het volgende:
[..]
Nog ff wat jij denkt, dat we jullie gaan bezetten, we hebben zo veel talen en dialecten in Nederland, echt zwaar zal het niet zijn.Ja ik ben opgevoed in het Nederlands omdat in Fransen niet mag, ik ben familie van Lodewijk de 14de. Man hou maar lekker je idee instant.Nederlanders zijn slecht bla bla.![]()
Bekijk de programma-roosters van de Nederlandse openbare omroepen eens. Ik ben er zeker van dat je een hoop Belgische programma's tegenkomt.quote:
Je hebt weinig vertrouwen in mij, noem ik je dom, Brugge heeft lekkere patat. Sommige mensen noemde me wel is dom recht in mijn gezicht, in Nederland leren wij schijt hebben aan. Ach zijn ze zelf geen haar beter, ik vind het pot verwijt de ketel acties.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef misteriks het volgende:
[..]
Ik weet wel dat Hollanders geen respect hebben voor andere culturen en sowieso Vlaanderen stiefmoederlijk zouden behandelen en er enkel intresse voor hebben uit eigen winstbejag. Op dat vlak vertrouw ik de Hollanders helemaal niet... Met diegenen onder de moerdijk is er veel meer mogelijk omdat beide elkaar wel respecteren ; maar ja , de hollander , ze moeten er maar mee leven dat ze in andermans ogen niet zo fantastisch zijn als ze zelf wel durven "denken"
Vlaanderen bij Nederland zou de grootse belgenmop ooit zijn ; ik kan me niet voorstellen dat ons volkje zooooooooooooooooo dom is ; en indien wel is het een reden om asap te emigreren, en dat meen ik
En dat komt van iemand uit Vlaanderen, waar een partij als het Vlaams belang heel groot is?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef misteriks het volgende:
[..]
Ik weet wel dat Hollanders geen respect hebben voor andere culturen en sowieso Vlaanderen stiefmoederlijk zouden behandelen en er enkel intresse voor hebben uit eigen winstbejag.
Maak je niet druk, er zijn er genoeg die jullie helemaal niet pruimen, gewoon lekker wegblijven, we hebben al genoeg afval hier.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef misteriks het volgende:
[..]
Ik weet wel dat Hollanders geen respect hebben voor andere culturen en sowieso Vlaanderen stiefmoederlijk zouden behandelen en er enkel intresse voor hebben uit eigen winstbejag. Op dat vlak vertrouw ik de Hollanders helemaal niet... Met diegenen onder de moerdijk is er veel meer mogelijk omdat beide elkaar wel respecteren ; maar ja , de hollander , ze moeten er maar mee leven dat ze in andermans ogen niet zo fantastisch zijn als ze zelf wel durven "denken"
Vlaanderen bij Nederland zou de grootse belgenmop ooit zijn ; ik kan me niet voorstellen dat ons volkje zooooooooooooooooo dom is ; en indien wel is het een reden om asap te emigreren, en dat meen ik
Uit het onderzoek bleek dus dat er meer inwoners van Vlaanderen vóór waren dan tegen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef misteriks het volgende:
Hoe wil jij nu dat wij ons aansluiten bij een volk dat nog niet eens het verschil kent tussen een patat en een friet.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:45 schreef newsman het volgende:
[..]
Je hebt weinig vertrouwen in mij, noem ik je dom, Brugge heeft lekkere patat. Sommige mensen noemde me wel is dom recht in mijn gezicht, in Nederland leren wij schijt hebben aan. Ach zijn ze zelf geen haar beter, ik vind het pot verwijt de ketel acties.
Welk onderzoek?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:47 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Uit het onderzoek bleek dus dat er meer inwoners van Vlaanderen vóór waren dan tegen.
Trouwens goed dat je het zegt scanman01. Philppe de Winter heeft direct opgeroepen voor een fusie met Nederland. Bron Editie NL.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:45 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En dat komt van iemand uit Vlaanderen, waar een partij als het Vlaams belang heel groot is?
Ik zou alleen niet weten wat van origine van Belgische makelij is. De Pfaffs is het enige Belgische programma waar ik wel eens naar kijk, maar dat is onderhand net zo vernakelijk als gras zien groeien. Bedoel je soms spelprogramma's of iets dergelijks?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:43 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Bekijk de programma-roosters van de Nederlandse openbare omroepen eens. Ik ben er zeker van dat je een hoop Belgische programma's tegenkomt.
Wat je reinste bullshit is. CD&V is stukken groter, bovendien heeft Vlaams Belang ook gewoon niks te zeggen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:49 schreef newsman het volgende:
[..]
Trouwens goed dat je het zegt scanman01. Philppe de Winter heeft direct opgeroepen voor een fusie met Nederland. Bron Editie NL.
Zo ver ik gehoord heb is vlaams belang de grootste partij van de Vlamingen.
Wat dat naar de Fransoos lopen betreft, daarover heb ik mijn twijfels hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:02 schreef newsman het volgende:
Wat ik ook nog wil zeggen is het volgende, ik ben zat van dat domme gezeik:"Den Hollander", of:"Den Belg", hou is op met domme opmerkingen en vlucht niet naar de vieze fransoos.
Mijn Opa is van belgische afkomst, leren ze niet in de Katholieke kerk verdraagzaamheid, ieder keer dat geziek over kaaskoppen of patat vreters.
Stop gewoon is met een oude kut oorlog, ook een idioot genaamd Jan van Speijk, blies zijn boot op. Nederland viel Vlaanderen binnen, maar accepteren deden jullie niet en vluchten naar de Fransoos.
Het grote oude Vlaamse Nederland werd verraden door een Fransman, jullie zijn Kales(Calais)kwijt, of moet ik het nog verder vertellen over Duinkerken.Ik ga niet schelden, maar blijkbaar leveren jullie steeds terein in.
Tja en dan komt er weer zo'n een brief in de krant vuile kaasveters. Godverdomme vertrouw jij maar zo een kut Fransoos, die steeds je grond afpakt:"Achterlijk".
Alles wat we willen is samen met een jullie een groot land maken. Begrijp dat toch, wij zijn allang over die domme oorlog heen, die jullie overigens niet gewonnen zouden hebben.
Je ne parle pas Francais, jai une vaiche.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |