abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52569386
quote:
AMSTERDAM - Twee derde van de Nederlanders ziet een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen wel zitten. Ruim 85 procent is voor intensievere samenwerking met de Belgen. Dat blijkt dinsdag uit een onderzoek dat TNS Nipo in opdracht van RTL heeft uitgevoerd.

In België woedt een politieke discussie over het hervormen van Vlaanderen en Wallonië.

Fusie

Meer dan 60 procent van de ondervraagden denkt dat beide landen beter worden van een fusie. Een op de vijf Nederlanders denkt dat Nederland en Vlaanderen na samenvoeging geleid moeten worden door de Oranjes.

Afschaffing van beide koningshuizen is volgens 16 procent de beste optie. 17 Procent denkt dat beide landen hun eigen koninklijke familie moeten behouden.

Zelfstandig

Ongeveer vijf van de zes respondenten (83 procent) denkt dat België zelfstandig blijft voortbestaan. Ongeveer 14 procent denkt dat dit niet het geval is. Een kwart van de Nederlanders denkt dat Vlaanderen en Wallonië gescheiden moeten worden.

Bron:Nu.nl
Ik ben er eigenlijk ook wel voor, we spreken prakties dezelfde taal en ik geloof dat prins Philipe ook niet echt geliefd is in Vlaanderen.

Het zou best leuk zijn om Vlaanderen erbij te krijgen
pi_52569428
alleen als mn ov daar ook geldig wordt
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_52569440
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:57 schreef Jesse_ het volgende:
alleen als mn ov daar ook geldig wordt [afbeelding]
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_52569532
Kunnen we niet gewoon beter brabant en limburg weggeven ? 85% Procent lijkt mij extreem veel trouwens.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:02:44 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52569611
Splits het dan gewoon in boven- en onder de rivieren
Onder de rivieren; katholieken, moslims en andere bijgelovigen/inteeltslachtoffers.
Boven de rivieren; het denkende deel der natie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52569625
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:55 schreef newsman het volgende:

[..]

Ik ben er eigenlijk ook wel voor, we spreken prakties dezelfde taal en ik geloof dat prins Philipe ook niet echt geliefd is in Vlaanderen.

Het zou best leuk zijn om Vlaanderen erbij te krijgen
Mooi zo, hoe hechter de band tussen de Nederlandstaligen, des te beter.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:04:15 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52569673
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:57 schreef Jesse_ het volgende:
alleen als mn ov daar ook geldig wordt [afbeelding]
Huilen dan.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:04:24 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_52569684
Ik ben ook vóór
pi_52569897
quote:
Twee derde van de Nederlanders ziet een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen wel zitten. (knip). Een kwart van de Nederlanders denkt dat Vlaanderen en Wallonië gescheiden moeten worden.
Waarom begrijp ik dit niet? Nederlanders willen massaal een samenvoeging met Vlaanderen, maar zien kennelijk niet in dat Vlaanderen en Wallonië dan eerst gescheiden moeten worden
pi_52569922
Kan het me niet voorstellen, stelletje debielen daaro.
pi_52569955
Laat die Belgen lekker hun eigen puisten uitknijpen, wat moeten we met die kneuzen, ze kunnen niet eens voetballen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_52569971
Ik vrees alleen dat de vlamingen niet zo happig op een anexatie zullen zijn. (ik toch al niet)
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_52570000
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom begrijp ik dit niet? Nederlanders willen massaal een samenvoeging met Vlaanderen, maar zien kennelijk niet in dat Vlaanderen en Wallonië dan eerst gescheiden moeten worden
Als je een beetje het nieuws volgt, staat dat bijna te gebeuren.
pi_52570161
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:12 schreef Keios het volgende:
Ik vrees alleen dat de vlamingen niet zo happig op een anexatie zullen zijn. (ik toch al niet)
Misschien zou RTL/TNS Nipo daar eens een nutteloos onderzoekje aan moeten wagen. Ik schat dat 110% van de Vlamingen tegen is.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_52570166
Altijd al gezegd, inlijven die handel, heel Belgie, was al eerst onderdeel van Nederland, eigenlijk heeft elk omringend land en iets daar buiten, Belgie al eens 'bezeten'...dat eeuwige gesodemieter, dus...inlijven, punt uit.
pi_52570199
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:12 schreef Keios het volgende:
Het aantal mensen dat daarvoor te vinden is, is echt marginaal.

Ik val persoonlijk nog liever dood.

Laat het maar bij een (confederaal) België. En als een onafhankelijkheid van Vlaanderen er dan toch ooit komt, gewoon als apart land. Dat lukt perfect.
pi_52570237
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:17 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat daarvoor te vinden is, is echt marginaal.

Ik val persoonlijk nog liever dood.

Laat het maar bij een (confederaal) België. En als een onafhankelijkheid van Vlaanderen er dan toch ooit komt, gewoon als apart land. Dat lukt perfect.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:19:35 #18
75556 erkel
back from Dagestan
pi_52570269
Vlaanderen en Wallonië dat botert ook niet echt meer samen, maar volgens mij zou het voor Wallonië rampzalig zijn een scheiding. Het is nu al niet het meest florerende gebied en dat wordt er echt niet beter op zonder de centjes van Vlaanderen.
Weisst
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:20:05 #19
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_52570289
wij beslissen het wel voor ze
waar blijft ons leger als je ze nodig hebt :P
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_52570325
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:17 schreef Suko het volgende:
Altijd al gezegd, inlijven die handel, was al eerst onderdeel van Nederland, eigenlijk heeft elk omringend land )en iets daar buiten) Belgje al eens 'bezeten'...dat eeuwige gesodemieter, dus...inlijven, punt uit.
Ach gut. Er hebben langer (voorlopers van) Belgen over Nederland geregeerd dan omgekeerd.
pi_52570447
En dan direct Groningen en Friesland afstoten
Ik ben een Tukker
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:25:17 #22
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_52570492
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:21 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ach gut. Er hebben langer (voorlopers van) Belgen over Nederland geregeerd dan omgekeerd.
Terug naar school!
pi_52570542
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:25 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Terug naar school!
Hoezo?
pi_52570563
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:02 schreef Hyperdude het volgende:
Splits het dan gewoon in boven- en onder de rivieren
Onder de rivieren; katholieken, moslims en andere bijgelovigen/inteeltslachtoffers.
Boven de rivieren; het denkende deel der natie.
Doe dat maar andersom, hou dat moslim tuig maar waar het nu zit, boven de rivieren, en wat eronder bevind mag ook daar wel een plaatsje krijgen bij de familie..
pi_52570668
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:19 schreef erkel het volgende:
Vlaanderen en Wallonië dat botert ook niet echt meer samen
Nederlanders en Vlamingen gaan nog veel minder samen. Joost-mag-het-weten zei het al met een schitterende quote in een ander topic: "Zet een Vlaming en een Waal samen en ze krijgen slaande ruzie. Zet er een Nederlander bij en het zijn plots twee Belgen."
pi_52570699
Gewoon over een jaartje of 25 een een huwelijk tussen Gabriël en Amalia arrangeren, en Antwerpen de nieuwe hoofdstad maken. Wallonië kan wel naar de Fransen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:31:38 #27
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_52570710
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:26 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat de Belg die Nederland pwnt nog uitgevonden moet worden. Want reken maar even terug:
Duitsers (wo2)
Fransen
Spanjaarden (80j oorlog)
Habsburgers
Bourgondiers
Franken
Romeinen

Goh, alle bezettingen heb ik nu toch wel zo'n beetje en nergens is de rode duivel te bekennen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:32:14 #28
14505 OProg
A Life in Music
pi_52570737
Het eerste wat ik me afvroeg bij het lezen van het stukje was hoe de reactie hier zou zijn als dit het bericht was geweest:
quote:
'Twee derde Duitsers voor fusie met Nederland'
Uitgegeven: 21 augustus 2007 18:39
Laatst gewijzigd: 21 augustus 2007 18:40

AMSTERDAM - Twee derde van de Duitsers ziet een samenvoeging van Nederland en Duitsland wel zitten. Ruim 85 procent is voor intensievere samenwerking met de Nederlanders. Dat blijkt dinsdag uit een onderzoek dat TNS EinzZweiDrei in opdracht van RTL heeft uitgevoerd.

In Nederland woedt een politieke discussie over het hervormen van Nederland en Friesland.

Fusie

Meer dan 60 procent van de ondervraagden denkt dat beide landen beter worden van een fusie. Een op de vijf Duitsers denkt dat Duitsland en Nederland na samenvoeging geleid moeten worden door de Duitsers.

Afschaffing van het Nederlands Koningshuis is volgens 16 procent de beste optie. 17 Procent denkt det de Oranje's behouden moeten worden.

Zelfstandig

Ongeveer vijf van de zes respondenten (83 procent) denkt dat Nederland zelfstandig blijft voortbestaan. Ongeveer 14 procent denkt dat dit niet het geval is. Een kwart van de Duitsers denkt dat Nederland en Friesland gescheiden moeten worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:34:14 #29
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_52570810
Grappig altijd hoe Nederlanders zo'n nostalgisch gevoel hebben bij een ouderwets grote unie van lage landen, maar dat Vlamingen gewoon op ons kotsen
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_52570872
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:31 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Omdat de Belg die Nederland pwnt nog uitgevonden moet worden. Want reken maar even terug:
Duitsers (wo2)
Fransen
Spanjaarden (80j oorlog)
Habsburgers
Bourgondiers
Franken
Romeinen

Goh, alle bezettingen heb ik nu toch wel zo'n beetje en nergens is de rode duivel te bekennen.
Ken je deze man?

dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:36:57 #31
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_52570915
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:32 schreef OProg het volgende:
Het eerste wat ik me afvroeg bij het lezen van het stukje was hoe de reactie hier zou zijn als dit het bericht was geweest:
[..]

Dat zou vet relaxed zijn. Onbeperkt hard rijden, goedkope auto's en huizen, stokslagen als je een grote bek hebt tegen een agent.... wat wil je nog meer. Duits is zo geleerd, dus kom maar op.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:39:18 #32
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_52570991
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:35 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ken je deze man?

[afbeelding]
Karel de Grote, geboren in Aken..... DUITSLAND
pi_52571020
Ik begrijp sowieso niet waarom men in Vlaanderen dat parasiterende Wallonië überhaupt nog tolereert. Wat voor goeds komt er uit dat onderontwikkelde deel van België?

Hoge score trouwens voor de fusie. Hebben alleen Limburgers meegedaan .
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:41:50 #34
75556 erkel
back from Dagestan
pi_52571086
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:30 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Nederlanders en Vlamingen gaan nog veel minder samen. Joost-mag-het-weten zei het al met een schitterende quote in een ander topic: "Zet een Vlaming en een Waal samen en ze krijgen slaande ruzie. Zet er een Nederlander bij en het zijn plots twee Belgen."
Economisch zou voor Vlaanderen een samenvoeging met Nederland best voordelig zijn, dan maar met dat kwakkelende Wallonië opgescheept te zitten.

Jullie wennen er vanzelf wel aan
Weisst
pi_52571093
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:39 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Karel de Grote, geboren in Aken..... DUITSLAND
Karel de Grote, volgens verschillende historici geboren in Jupille of Herstal (onduidelijk), België.
Karel de Grote, zoon van Pepijn III De Korte, geboren in Jupille, België.
Pepijn II De Korte, zoon van Karel Martel, geboren in Herstal, België.

Trouwens het staat letterlijk op de link die je net geeft.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:43:17 #36
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_52571136
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:42 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Karel de Grote, volgens verschillende historici geboren in Jupille, België.
lekker steekhoudend, "volgens verschillende historici"
pi_52571203
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:21 schreef Heero87 het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:26 schreef Heero87 het volgende:

[.Op dinsdag 21 augustus 2007 20:25 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Terug naar school!.]

Hoezo?
Waarom!!!

Nou.. Wanneer was er iemand uit het gebied wat tegenwoordig België is heerser over het gebied wat tegenwoordig Nederland is?

Bob-B: De Spanjaarden waren ook Habsburgers...
Maximiliaan I
(Filips de Schone)
Karel V
Filips II

Filips de schone en Karel V hebben zich behoorlijk op de lage landen gericht en zouden daarom wel als Belgisch gezien kunnen worden. Ik betwijfel alleen of zij dat zelf zo zagen.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_52571265
liever brabant en limburg wegtieven dan nog meer achterlijk, onverstaanbaar volk erbij
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_52571312
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:43 schreef Bob-B het volgende:

[..]

lekker steekhoudend, "volgens verschillende historici"
Tja, wie gaan we anders geloven? Jij en ik waren er niet bij, dus zijn we op historici aangewezen. Er is geen 100% zekerheid over, maar de meeste wijzen toch richting Herstal en Jupille.

Nu goed, zijn voorgangers waren wél 100% van Herstal en Jupille. En ook die heersten over Nederland.
quote:
Filips de schone en Karel V hebben zich behoorlijk op de lage landen gericht en zouden daarom wel als Belgisch gezien kunnen worden. Ik betwijfel alleen of zij dat zelf zo zagen.
Filips De Schone en Karel V hadden niet enkel bijzondere aandacht voor de Lage Landen, ze zijn ook geboren in Brugge respectievelijk Gent.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:49:25 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52571353
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:42 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Karel de Grote, volgens verschillende historici geboren in Jupille of Herstal (onduidelijk), België.

Trouwens het staat letterlijk op de link die je net geeft.
Knap want zowel België als Nederland bestonden toen nog lang niet. Sinterklaas is toch ook geen Turk of wel soms? Of werkt nationaliteit ook met terugwerkende kracht?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:50:01 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52571376
Oh, een fusie met Vlaanderen lijkt mij rampzalig, wat heeft het ons te bieden?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_52571405
DE LAGE LANDEN

Hier een stukje geschiedenis.
pi_52571409
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:49 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Knap want zowel België als Nederland bestonden toen nog lang niet. Sinterklaas is toch ook geen Turk of wel soms? Of werkt nationaliteit ook met terugwerkende kracht?
Nee, daarom zei ik ook (voorlopers van) Belgen hé:
quote:
pi_52571410
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:50 schreef Dagonet het volgende:
Oh, een fusie met Vlaanderen lijkt mij rampzalig, wat heeft het ons te bieden?
Fatsoenlijk bier o.a.
pi_52571427
Ik vind 't leuk, maar dat wallonië zal toch echt naar frankijk moeten hoor! Dat hoeft er voor mij niet bij

Maar weet je, anders laten we die belgen zelf ook gewoon beslissen!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:53:24 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52571494
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:50 schreef Mugger het volgende:

[..]

Fatsoenlijk bier o.a.
Ja, want dat is ook absoluut niet in de winkel te koop ofzo. Het wordt ook tijd dat we fuseren met de VS, het schijnt dat ze daar fatsoenlijke computers maken
pi_52571585
Samenvoegen als een nieuw land, niet gewoon bij Nederland voegen dat willen de Belgen toch nooit.
pi_52571656
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:49 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Trouwens het begrip België en Belgen bestond toen al wel, al was het inderdaad geen officiële nationaliteit. Maar al in de eerste eeuw voor Christus sprak Caesar van de "Belgae" (al ging dat over een groter gebied dan het huidige België, incl. deel Nederland).
pi_52571761
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:56 schreef bersenka het volgende:
Samenvoegen als een nieuw land, niet gewoon bij Nederland voegen dat willen de Belgen toch nooit.
Ja, ok ze hoeven niet gelijk allemaal Nederlanders te worden,laten we gewoon hun cultuur handhaven, dus geen veranderingen, gewoon Vlaanderen laten zoals het is, ik bedoel qua cultuur. Of maak een apart Vlaanderen en laten het gewoon ons broedervolk zijn.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:01:48 #50
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52571764
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:58 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Trouwens het begrip België en Belgen bestond toen al wel, al was het inderdaad geen officiële nationaliteit. Maar al in de eerste eeuw voor Christus sprak Caesar van de "Belgae" (al ging dat over een groter gebied dan het huidige België, incl. Nederland).
Ja, de 'moedigsten van alle Galliers', een subsetje dus. En afstammelingen van de Germanen, Belgen zijn dus Moffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')