abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52462312
Zoals schatje al opmerkte is het weer in het nieuws.
quote:
WILLEMSTAD - De Nederlandse Antillen hebben het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken ingeschakeld naar aanleiding van recente uitlatingen van de Venezolaanse president Hugo Chávez.

Dito Mendes de Gouveia, directeur van de directie buitenlandse betrekkingen van de Nederlandse Antillen heeft daarover contact met Den Haag opgenomen.

Chávez kondigde woensdag tijdens een toespraak voor het Venezolaanse parlement aan dat hij onderzoek wil laten doen naar de noordgrens van Venezuela.

Volgens de president zou alles wat zich binnen 200 zeemijl ten noorden van Venezuela bevindt bij dat land horen. De Nederlandse Antillen en Aruba liggen nog geen 40 zeemijlen ten noorden van Venezuela.

Ministerie

De Antilliaanse regering wil van het ministerie van Buitenlandse Zaken weten wat er naar aanleiding van de opmerkingen van Chávez moet worden ondernomen. De Antillen hebben geen eigen ministerie van Buitenlandse Zaken.

Een woordvoerder van het departement in Den Haag meldt dat er vrijdag telefonisch contact is geweest met de Antillen.

Volgens hem is uit niets gebleken dat er een Venezolaanse claim zou zijn op Antilliaans gebied, ook niet in de toespraak van Chavez.

[ Bericht 51% gewijzigd door paddy op 18-08-2007 16:12:44 (Ietsje meer OP van gemaakt) ]
[KNE]-Mod
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:52:30 #2
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_52462573
Wat een dom stuk stront is die Chavez toch. Langzaam bezig met het worden van een dictatortje.
pi_52462590
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:52 schreef ShaoliN het volgende:
Wat een dom stuk stront is die Chavez toch. Langzaam bezig met het worden van een dictatortje.
Ja, hij wil nu ook al eeuwig president kunnen worden van Venezuela.
Democratie is toch niet nodig in zijn heilstaat.
[KNE]-Mod
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:54:32 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_52462628
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:53 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, hij wil nu ook al eeuwig president kunnen worden van Venezuela.
Democratie is toch niet nodig in zijn heilstaat.
Las het van de week ja. Alleenrecht, meer inspraak in banken e.d. en nu weer grenzen willen verleggen. Eng mannetje. En dan nog commentaar op bijv. een Bush.
  Donald Duck held vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:54:45 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_52462635
Dat zat er aan te komen. Ben benieuwd hoe Nederland dan zou reageren, want dikke kans dat dit echt ooit gaat gebeuren.
Groot-Britannie kon teminste nog de Argentijnen van hun eilanden afschoppen, maar zo'n sterke marine heeft nederland niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_52462677
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zat er aan te komen. Ben benieuwd hoe Nederland dan zou reageren, want dikke kans dat dit echt ooit gaat gebeuren.
Groot-Britannie kon teminste nog de Argentijnen van hun eilanden afschappen, maar zo'n sterke marine heeft nederland niet.
Gelukkig heeft Venezuela een ontzettend sterke marine en de NAVO achter zich.
pi_52462696
quote:
Groot-Britannie kon teminste nog de Argentijnen van hun eilanden afschappen, maar zo'n sterke marine heeft nederland niet.
Met een beetje geluk voor ons doet ie het als de helft van onze bondgenoot, de VS, daar op vakantie is, wat nogal vaak schijnt te gebeuren. Is voor Bush ook weer een mooie gelegenheid om de gehate Chavèz aan te pakken en de aandacht van de zwakke dollar af te leiden.
[KNE]-Mod
pi_52462701
In dat artikel staat er:
quote:
Een woordvoerder van het departement in Den Haag meldt dat er vrijdag telefonisch contact is geweest met de Antillen.

Volgens hem is uit niets gebleken dat er een Venezolaanse claim zou zijn op Antilliaans gebied, ook niet in de toespraak van Chavez.
Ja, WAT heeft hij nu gezegd?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:58:38 #9
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_52462773
quote:
Bush en anderen wachten op een excuus om een parkplaats van Venezuela te maken. Dus daar maak ik me nog niet zo'n zorgen over.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:59:32 #10
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52462802
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:58 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Bush en anderen wachten op een excuus om een parkplaats van Venezuela te maken. Dus daar maak ik me nog niet zo'n zorgen over.
Ja en een winstje kunnen ze wel gebruiken, bovendien is een aanvalsoorlog veel meer iets waar de VS op in is gespeeld.
[KNE]-Mod
pi_52462824
We wilden toch al van die eilanden af, wat is het probleem ? Misschien kunnen we ze voor een symbolisch bedrag van 1 euro van de hand doen.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:02:59 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52462919
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:00 schreef gelly het volgende:
We wilden toch al van die eilanden af, wat is het probleem ?
Moet je eens van een kind een speeltje wat ie niet zo leuk is gewoon afpakken zonder te vragen.
[KNE]-Mod
  Donald Duck held vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:04:51 #13
46149 __Saviour__
pi_52462982
Ik bedacht me net wel iets. De Antillen worden toch omgevormd tot gemeentes? Dan wordt het echt Nederland en valt daarmee onder de NAVO. En artikel 5 zegt dat een aanval op één beschouwd zal worden als een aanval op allen.
Dat zit wel goed dus toch..
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52463025
Nee, dat verschilt per eiland. Feitelijk hebben ze allemaal de status aparte, net als Canada en Engeland.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:08:54 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_52463102
Nu Cocu in Arabie speelt hebben we ook Al Qaida aan onze zijde.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:11:46 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_52463189
quote:
Volgens de president zou alles wat zich binnen 200 zeemijl ten noorden van Venezuela bevindt bij dat land horen.
Dat betekent dus dat ie niet alleen de Nederlandse Antillen zou willen inlijven maar bijvoorbeeld ook Trinidad & Tobago... Misschien moet ie met die laatste beginnen, gaat waarschijnlijk iets gemakkelijker

pi_52463427
We hakken die Venezolanen in de pan!

De 10-daagse Nederlands-Venezolaanse oorlog. 19-3-2009 tot 29-3-2009

Varen, varen.

"Mama mia! The Dutch are coming!"

BOOM!

Doelen uitschakelen.

Invasie van Venezuela.

Boom! Rakketakketak!

Chavez en Castro worden afgevoerd door de Nederlandse krijgsmacht.

Adieu.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52463477
Hoe wil je die F-16's daar krijgen ? En die paar mijnenvegers zetten ook niet veel zoden aan de dijk.
pi_52463518
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:00 schreef gelly het volgende:
We wilden toch al van die eilanden af, wat is het probleem ? Misschien kunnen we ze voor een symbolisch bedrag van 1 euro van de hand doen.
Strik er om en veel succes ermee hoor
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:21:57 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52463528
We geven 10 keer meer per jaar uit aan het leger. Dikke kans dus dat die Venezolanen niet echt heel goed bewapend zijn.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:22:26 #21
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_52463547
Nederland heeft toch een relatief sterke marine?

Ik denk trouwens dat JP met zn overredingskracht in no time Bush om kan praten om een gezamenlijke oorlog tegen Chavez te beginnen...
pi_52463569
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:20 schreef gelly het volgende:
Hoe wil je die F-16's daar krijgen ? En die paar mijnenvegers zetten ook niet veel zoden aan de dijk.
Die nemen we mee in...

DE MIlLENNIUM FALCON!

pi_52463618
Nederland mag dan kwantitatief gezien niet zo'n grote krijgsmacht hebben, kwalitatief behoren we toch tot de betere.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_52463653
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:25 schreef StateOfMind het volgende:
Nederland mag dan kwantitatief gezien niet zo'n grote krijgsmacht hebben, kwalitatief behoren we toch tot de betere.
Precies. Wacht maar tot we onze levering Joint Strike Fighters krijgen, Chavez! We blazen je op!

pi_52464765
Zo jammer dat Chavez op oorlog met Nederland en Engeland stuurt (engeland vanwege trinidad/tobago) zijn pesterijen jegens Amerika vind ik altijd enorm dope maar deze houding gaat te ver
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_52465045
Ik zie dat Saint Vincent & The Grenadines dan ook onder Venezuela valt - volgens de beredenering van Chavez. En toevallig valt dat eiland onder het bewind van Queen Elizabeth II. Dan kunnen Nederland en Engeland gebroederlijk samen optrekken tegen Chavez.
PWBF
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:00:56 #27
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52465058
Een preventief tikje van Nederlandse kant op de klauwen van die aap Chavez zou leuk zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:05:43 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52465230
Ik had ergens eens de machtsverhouding tussen het nederlandse en venezuelaanse leger in een schema gezien. Veel meer dan een zesdaagse oorlog wordt het niet, en de koniklijke shell zal er gelijk een paar goedkope olievelden bijhebben
pi_52465584
Tuurlijk is het Nederlandse leger een stuk sterker dan het Venezuelaanse. Echter, zij zijn daar en ons leger is hier. Het zal nog een hele klus worden om al die dingen daar heen te krijgen. Maar goed, hoop natuurlijk wel op wat actie en dan ga ik er vanuit dat Nederland wint.
PWBF
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:15:25 #31
104871 remlof
Europees federalist
pi_52465617
quote:
Is van vorig jaar, maar die commentaren daar zijn wel grappig

Chavez heeft onlangs trouwens wel z'n eerste SU-30 Flankers ontvangen uit Rusland:

bron
pi_52465854
Een beschouwing van het Nederlandse leger en de situatie die kan ontstaan wanneer Chavez zijn plannen doorzet te vinden is hier te vinden. In het stuk komt duidelijk naar voren dat Nederland de eilanden niet alleen zou kunnen terugnemen.
PWBF
pi_52465973
quote:
Groot-Britannie kon teminste nog de Argentijnen van hun eilanden afschoppen, maar zo'n sterke marine heeft nederland niet.
Zal nooit gebeuren, tenminste dat fout durft Chavez niet te maken. Amerika zal dat als vrij kaart zien om Venezuela aantevallen. En de V.S. heeft veel belangen op Aruba, te beginnen met de rafinaderij Valero.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:25:08 #34
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_52465984
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:14 schreef Nielsch het volgende:
Tuurlijk is het Nederlandse leger een stuk sterker dan het Venezuelaanse. Echter, zij zijn daar en ons leger is hier. Het zal nog een hele klus worden om al die dingen daar heen te krijgen. Maar goed, hoop natuurlijk wel op wat actie en dan ga ik er vanuit dat Nederland wint.
Paar vluchtjes met de klm, paar tripjes met een cruiseship vanaf daar en dan hop is alles van ons
pi_52466216
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik bedacht me net wel iets. De Antillen worden toch omgevormd tot gemeentes? Dan wordt het echt Nederland en valt daarmee onder de NAVO. En artikel 5 zegt dat een aanval op één beschouwd zal worden als een aanval op allen.
Dat zit wel goed dus toch..
Geografisch gezien gaat het om de ABC eilanden (Aruba, Bonaire en Curacao) voor de kust van Venezuela. De resterende 3 eilanden van de Antillen (Saba, St. Eustatius en St. Maarten) liggen een stuk ver weg van Venezuela.

Bonaire, Saba en St. Eustatius worden een "bijzonder gemeente" van NL in 2008. Curacao en St. Maarten krijgen een Status Aparte in 2008, net als Aruba in 1986. Betekent dat Curacao en St. Maarten net als Aruba semi zelfstandige landen worden binnen de Koninkrijk der Nederlanden, met Beatrix als staatshoofd en Nederland die verantwoordelijk blijft voor Defensie en Buitenlandse Zaken.
pi_52466556
Misschien kunnen we heel Venezuela overnemen.
pi_52466631
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:42 schreef Ivo1986 het volgende:
Misschien kunnen we heel Venezuela overnemen.
Waarom daar stoppen? Laten we gelijk heel Zuid-Amerika bezetten!
PWBF
pi_52466947
chavez gaat geen gekke dingen doen internationaal.

chaven gaat alleen met gekke dingen dreigen om zo een beetje spanning te creëren zodat de olieprijs verder omhoog gaat.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_52467825
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:56 schreef Caesu het volgende:

chaven gaat alleen met gekke dingen dreigen om zo een beetje spanning te creëren zodat de olieprijs verder omhoog gaat.
Toch denk ik dat hij oorlogs plannen heeft. Hij heeft toch een tijdje terug een aantal gevechtsvliegtuigen van Rusland gekocht?

Hij is bezig met een leger op te bouwen, ookal gaat hij falen.
Ben alleen bang voor de bevolking op onze eilanden.
pi_52467846
quote:
Er zijn al F-16's geweest van de Nederlandse Luchtmacht in Aruba geweest om mee te helpen aan het onderzoek van Holloway. Binnenkort gaan ze er weer naar toe.

Ze worden gewoon in de lucht bijgetankt.
Holler
  Donald Duck held zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:27:40 #41
46149 __Saviour__
pi_52467852
had ie niet ook onderzeers in bestelling of overgenomen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52467923
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:27 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Er zijn al F-16's geweest van de Nederlandse Luchtmacht in Aruba geweest om mee te helpen aan het onderzoek van Holloway. Binnenkort gaan ze er weer naar toe.

Ze worden gewoon in de lucht bijgetankt.
Ja, dan is het verrassingselement wel een beetje weg he En om nou een heel squadron zo te verplaatsen ..
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:36:17 #43
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52468106
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:56 schreef Caesu het volgende:
Dat zal hij op dit moment zeker niet doen, dat is een vrijgeleide voor de VS, Nederland en de hele Navo om hem af te zetten.
Maar je weet niet hoe de zaken er in Venezuela over, zeg 25 jaar voorstaan met Chavez aan de macht. Een dictator in het nauw wil nog weleens rare sprongen maken.

Mja... waarschijnlijk komt er volgend jaar gewoon een nieuwe bezuinigingsronde op Defensie, Chavez hoeft alleen maar af te wachten...
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:24:44 #44
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_52469298
Maar waarom zou je ook een leger hebben he, laten we alles geven aan mensen die te lui zijn om te werken of aan bomen knuffelen als het ligt aan de regering

Maar zonder gein: De marina kan de eilanden verdedigen, maar dan alleen als de hele marine in het gebied ligt daar. En aangezien dat niet het geval is...
pi_52469471
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom daar stoppen? Laten we gelijk heel Zuid-Amerika bezetten!
Precies, we nemen Brazilië en Argentinië! Dan worden we zeker wereldkampioen met Ronaldinho, Adriano, Kaka en Messi erbij.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:58:51 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52470027
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dan is het verrassingselement wel een beetje weg he En om nou een heel squadron zo te verplaatsen ..
Dat squadron is geen probleem, hoor. In het verleden gebeurde dat routinematig voor de laagvliegoefeningen in Goose Bay, en ook tegenwoordig wordt het nog regelmatig beoefend tijdens oefeningen naar de VS bijvoorbeeld. En St.Maarten is natuurlijk een ideale vliegbasis, met prima legering!

De afstand van St.Maarten naar Venezuela is ook al geen probleem: In het verleden werd er gevlogen vanuit het noorden van Italië naar Bosnië (naar het uiterste puntje zo'n 800KM enkele reis, incl bijtanken boven de Adriatische Zee), en vanuit Kazachstan naar Afghanistan.
Troepentransport kan met de (K)DC-10s, de Herculessen (einde dit jaar moeten er twee bijkomen), en ingehuurde capaciteit van de KLM en Martinair. Alleen voor de landmacht en haar spullen voorzie ik een uitdaging.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 07:21:19 #47
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_52472004
Ik zou zeggen, laat die Chavez maar komen. Persoonlijk denk ik dat het alleen maar een hoop blabla is van Chavez. Maar mocht ie het toch in zijn botte kop halen om een invasie op de antillen uit te voeren, dan hoop ik dat de Nederlandse regering eens een keertje daadkrachtig is en keihard terug slaat.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 07:42:22 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52472030
Zo dom zal die Chavez toch wel niet zijn he, om een linkse agressieoorlog te beginnen
De Amerikanen zullen dolblij zijn met een aanleiding om hem af te zetten.
Die sturen even twee Apache helicopters en die schieten binnen 5 minuten het halve Venezolaanse leger in puin
Staatsgreep door ontevreden militairen doet de rest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Boks-Chick zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:00:19 #49
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_52472066
Heerlijk, van die wannabee wereldleiders die amper verstandig hun eigen and goed kunnen leiden.
Ben benieuwd hoe dit gaat (af)lopen
lolwut
  PR/Manusje van alles zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:03:31 #50
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_52472297
Hadden we nou maar tomahawk raketten gehad, even een stukje varen en dag chavez
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_52472433
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hadden we nou maar tomahawk raketten gehad, even een stukje varen en dag chavez
Waarom wil je zo graag de Antillen behouden Ze kosten bakken met geld en we krijgen er weinig tot niets voor terug. Succes hoor Chavez
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  PR/Manusje van alles zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:37:11 #52
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_52472533
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:25 schreef FJD het volgende:

[..]

Waarom wil je zo graag de Antillen behouden Ze kosten bakken met geld en we krijgen er weinig tot niets voor terug. Succes hoor Chavez
VOC mentaliteit
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:43:03 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52472576
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:29 schreef gelly het volgende:

[..]

gewoon st maarten uitbouwen tot een fort in de loop van een jaar en een landingsmacht opzetten en ondertussen iedere maandag om 12 uur 1 raket op 1 regeringsdoel op het vaste land schieten oid

maar goed, als Chavez wat wil dan moet hij het nu doen want zoals de verhoudingen nu liggen kunnen we hem nix meer maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:48:10 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52472621
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

VOC mentaliteit
die gasten aan hun lot overlaten omdat het niets meer oplevert, dat is de VOC mentaliteit ...
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:51:35 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52472648
Och. Je kan het wel weer allemaal weg gaan geven maar je gunt het die eikel gewoon niet he.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:51:37 #56
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_52472650
En toch lijkt het mij onwijs kickuh als er straks op CNN 'Royal Dutch Airforce launches pre-emptive strike @ Chavez' verschijnt en dan allemaal van die 'Shock and Aw' beelden...
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
pi_52472682
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:51 schreef Meneermax het volgende:
En toch lijkt het mij onwijs kickuh als er straks op CNN 'Royal Dutch Airforce launches pre-emptive strike @ Chavez' verschijnt en dan allemaal van die 'Shock and Aw' beelden...
Nederland heeft niet echt de capaciteit om een land als Venezuela aan te vallen De helft van het materieel zit in Afghanistan of is in onderhoud

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2007 09:56:08 ]
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:07:35 #58
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_52472797
I know maar dromen mag...
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
pi_52473373
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 07:42 schreef SeLang het volgende:
Zo dom zal die Chavez toch wel niet zijn he, om een linkse agressieoorlog te beginnen
De Amerikanen zullen dolblij zijn met een aanleiding om hem af te zetten.
Die sturen even twee Apache helicopters en die schieten binnen 5 minuten het halve Venezolaanse leger in puin
Staatsgreep door ontevreden militairen doet de rest.
Nederland heeft zelf 30 Apache's hoor
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:27:31 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52473958
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:51 schreef Sensation89 het volgende:

[..]

En hoe wou je die daar krijgen?
Bovendien staan de Amerikanen te trappelen om Chavez een schop onder ze kont te geven, in tegenstelling tot de linkse regering in NL.
Mijn reisverslagen
pi_52474118
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

En hoe wou je die daar krijgen?
Bovendien staan de Amerikanen te trappelen om Chavez een schop onder ze kont te geven, in tegenstelling tot de linkse regering in NL.
Precies, een rechtse regering zou deze malloot gelijk serieus nemen en ons complete defensieapparaat linea recta richting warmere oorden sturen. Voor een intelligent persoon maak je soms best domme opmerkingen SeLang.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:40:59 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52474242
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Precies, een rechtse regering zou deze malloot gelijk serieus nemen en ons complete defensieapparaat linea recta richting warmere oorden sturen. Voor een intelligent persoon maak je soms best domme opmerkingen SeLang.
Met een beetje pech wordt straks Jan Pronk nog voorzitter van de PvdA.
Die is zelfs in staat Chavez te gaan steunen met wapens
Mijn reisverslagen
pi_52474261
-edit- Nutteloze post.

[ Bericht 87% gewijzigd door paddy op 18-08-2007 16:02:55 ]
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:59:57 #64
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52474611
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:51 schreef Sensation89 het volgende:

[..]

29, waarvan officieel maar 24 inzetbaar. Er is er één tegen het dek gevlogen in Afghanistan en uitgefikt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:01:59 #65
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52474648
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat voor reactie zie jij uit de huidige regering komen hypothetisch dus?
- Privacy Matters
pi_52474730
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wat voor reactie zie jij uit de huidige regering komen hypothetisch dus?
Mocht het zover komen ? Dan komt het eerst bij de VN waar een veroordeling volgt met een resolutie. Wordt die niet opgevolgd dan komt er een internationale militaire actie die vooral zal bestaan uit de VS en Nederland die wat mariniers en bommenwerpers sturen. Grootschalig zal het nooit worden. Ik denk dat de bevolking van Venezuela ook helemaal niet zit te wachten op een oorlog, Chavez zou zijn eigen graf graven. Zo dom is ie niet.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:14:44 #67
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52474882
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Mocht het zover komen ? Dan komt het eerst bij de VN waar een veroordeling volgt met een resolutie. Wordt die niet opgevolgd dan komt er een internationale militaire actie die vooral zal bestaan uit de VS en Nederland die wat mariniers en bommenwerpers sturen. Grootschalig zal het nooit worden. Ik denk dat de bevolking van Venezuela ook helemaal niet zit te wachten op een oorlog, Chavez zou zijn eigen graf graven. Zo dom is ie niet.
De bevolking van Venezuela (althans: het arme deel dat achter Chavez staat) heb ik niet zo hoog zitten eigenlijk. Ik bedoel: dat is het deel dat Chavez, met retoriek en al, in het zadel geholpen heeft. Ik ben het wel met je eens dat het niet grootschalig zal zijn. De VN zullen na maandenlange onderhandelingen en resoluties waarschijnlijk een bevrijdingsoorlog à la Koeweit 1991 goedkeuren, en niets meer. Maar het zal wel behoorlijk wat schade opleveren in Venezuela, en er zullen aanmerkelijk meer militaire middelen naar de Antillen gestuurd worden dan wat mariniers en F-16s.

Als ik naar de uitspraken kijk, en die op de kaart leg, dan zie ik ook nog wat belangen van Engeland, en in zekere zin ook van Frankrijk. Venezuela wordt bij een invasie van alle eilanden tot 200km buitengaats namelijk een bedreiging voor de hele regio. Denk je niet dat Engeland, en mogelijk ook Frankrijk, ook mee zouden doen?
- Privacy Matters
pi_52474971
Wellicht, al lijkt mij een defensieve troepenmacht wat realistischer dan een offensieve. Ik vraag me trouwens af, waarom was de Falklands oorlog geen NAVO aangelegenheid ?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:22:46 #69
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52475039
Hoe snel kunnen Tomahawk lanceerinstallaties geplaatst worden op de Nederlandse Zeven Provinciën Fregatten?
Want mocht het ooit zover komen, dan zou het me niets verbazen als Nederland en de VS het op een akkoordje gooien en onze fregatten alsnog uitrust met Tomahawks.

En Frankrijk zie ik er goed toe in staat om anderen het vuile werk op te laten knappen.
pi_52475208
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:19 schreef gelly het volgende:
Wellicht, al lijkt mij een defensieve troepenmacht wat realistischer dan een offensieve. Ik vraag me trouwens af, waarom was de Falklands oorlog geen NAVO aangelegenheid ?
Waarschijnlijk omdat de Britten liever hun eigen boontjes doppen, en een andere reden is natuurlijk de Iron Lady.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:50:06 #71
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52475533
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:19 schreef gelly het volgende:
NORTH ATLANTIC Treaty Organisation.
De Falklands liggen in de zuidelijke Atlantische Oceaan, en dus buiten het verdragsgebied.
- Privacy Matters
pi_52475562
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

NORTH ATLANTIC Treaty Organisation.
De Falklands liggen in de zuidelijke Atlantische Oceaan, en dus buiten het verdragsgebied.
Afghanistan ook, maar dat is wel een NAVO aangelegenheid. De afkorting zegt iets over de leden, niet over de geografische ligging van het eventuele conflict ...
pi_52476487
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:22 schreef Zwansen het volgende:
Nederland heeft toch een relatief sterke marine?

Ik denk trouwens dat JP met zn overredingskracht in no time Bush om kan praten om een gezamenlijke oorlog tegen Chavez te beginnen...
en anders wel de fransen en de engelsen die ook eilandjes in de buurt hebben liggen.
Overigens krijgt hij dan sowieso mot met de VS want die hebben een grote basis op de antillen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52476553
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat squadron is geen probleem, hoor. In het verleden gebeurde dat routinematig voor de laagvliegoefeningen in Goose Bay, en ook tegenwoordig wordt het nog regelmatig beoefend tijdens oefeningen naar de VS bijvoorbeeld. En St.Maarten is natuurlijk een ideale vliegbasis, met prima legering!

De afstand van St.Maarten naar Venezuela is ook al geen probleem: In het verleden werd er gevlogen vanuit het noorden van Italië naar Bosnië (naar het uiterste puntje zo'n 800KM enkele reis, incl bijtanken boven de Adriatische Zee), en vanuit Kazachstan naar Afghanistan.
Troepentransport kan met de (K)DC-10s, de Herculessen (einde dit jaar moeten er twee bijkomen), en ingehuurde capaciteit van de KLM en Martinair. Alleen voor de landmacht en haar spullen voorzie ik een uitdaging.

daar hebben ze toch die oefening sea lion voor gedaan
toen hadden ze de halve landmacht naar de eilanden verscheept
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_52476602
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Afghanistan ook, maar dat is wel een NAVO aangelegenheid. De afkorting zegt iets over de leden, niet over de geografische ligging van het eventuele conflict ...
maar wel over waar artikel 5 geldt afghanistan is vrijwillig mocht venezuela frankrijk aanvallen dan zijn we verplicht te helpen.
pi_52476618
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hoe snel kunnen Tomahawk lanceerinstallaties geplaatst worden op de Nederlandse Zeven Provinciën Fregatten?
Want mocht het ooit zover komen, dan zou het me niets verbazen als Nederland en de VS het op een akkoordje gooien en onze fregatten alsnog uitrust met Tomahawks.

En Frankrijk zie ik er goed toe in staat om anderen het vuile werk op te laten knappen.
ik dacht een half jaar maar als het goed is kunnen onze onderzeeers en f16`s ze al afschieten
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:12:35 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52476932
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar wel over waar artikel 5 geldt afghanistan is vrijwillig mocht venezuela frankrijk aanvallen dan zijn we verplicht te helpen.
we zijn alleen verplicht te helpen als dit boven de kreeftskeerkring (thnx VanOekelen ), in Europa of in Noord Amerika gebeurt gebeurt

toen de Fransen onlangs wat in het nauw werden gedreven in Ivoorkust (of strax in Tsjaad) dan kunnen ze de NATO ook niets wijsmaken

en de F16 kan geen Tomahawks afwerpen, de subs kunnen ze officieel ook niet lanceren maar ik sprak een tijdje geleden een onderzeebootpiloot en die zei van wel en hij zal het wel weten dan of hij liegt (het zijn stiekeme gasten!)
pi_52476979
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

we zijn alleen verplicht te helpen als dit boven de kreeftskeerkring (thnx VanOekelen ), in Europa of in Noord Amerika gebeurt gebeurt
Dat zeg ik
quote:
toen de Fransen onlangs wat in het nauw werden gedreven in Ivoorkust (of strax in Tsjaad) dan kunnen ze de NATO ook niets wijsmaken

en de F16 kan geen Tomahawks afwerpen, de subs kunnen ze officieel ook niet lanceren maar ik sprak een tijdje geleden een onderzeebootpiloot en die zei van wel en hij zal het wel weten dan of hij liegt (het zijn stiekeme gasten!)
Ik dacht dat je toch echt tomahawks had die onder f16`s gehangen kunnen worden.
Overigens is de tomahawk speciaal gemaakt om door een torpedobuis afgeschoten te worden.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:21:21 #79
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52477074
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Misschien is het geen verplichting, maar ik denk niet dat alle bondgenoten het toestaan dat een grondgebied van een klein NAVO-lid wordt afgenomen.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:31:07 #80
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_52477245
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:21 schreef FJD het volgende:
Strik er om en veel succes ermee hoor
en de kleine lettertjes niet vergeten!

waarin staat dat er nog een paar vliegtuigen vol ex-antillianen venezuelanen terug komen wegens niet nagekomen verplichtingen elders....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:31:40 #81
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52477255
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:51 schreef gelly het volgende:

[..]

De NATO heeft pas sinds het Joegoslavië-drama de inzet buiten het verdragsgebied als beleid. In Bosnië heette het officieel nog dat de NATO handelde op verzoek van de VN, maar Kosovo was een 100% NATO aktie. Afghanistan moest zelfs apart besproken worden, en wordt min of meer gerechtvaardigd door de aanval op een NATO lidstaat op 11-9-2001.

De NATO is sinds het wegvallen van een duidelijke tegenhanger op zoek naar werk. Tijdens de Falkland-crisis (en eigenlijk tijdens de hele Koude Oorlog) hield men zich veel stricter aan de term North Atlantic.

- Privacy Matters
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:34:29 #82
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52477310
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

Onze F-16s kunnen alles afwerpen wat de F-16s van de VS kunnen afwerpen. Technisch gesproken dan. Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle wapensystemen die we van de VS gekocht hebben. De torpedobuizen zijn NATO-standaard, en kunnen dus alles afvuren wat de VS en het VK kunnen afvuren.
- Privacy Matters
pi_52477850
Ik ben wel een voorstander van het platgooien van die bidonville genaamd Caracas met fosforbommen. Met de kwaliteit woningen daar zal het de grootste fik worden sinds Dresden.
pi_52478171
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben wel een voorstander van het platgooien van die bidonville genaamd Caracas met fosforbommen. Met de kwaliteit woningen daar zal het de grootste fik worden sinds Dresden.
Fikkie stoken is altijd leuk. Napalmbommen zijn ook mooi altijd.

pi_52478665
Hopelijk wordt hierdoor het budget voor defensie eens opgekrikt
Holler
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:36:49 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52479693
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Onze F-16s kunnen alles afwerpen wat de F-16s van de VS kunnen afwerpen. Technisch gesproken dan.
maar kan de F16 Tomahawks afwerpen?

ik dacht het niet
quote:
Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle wapensystemen die we van de VS gekocht hebben. De torpedobuizen zijn NATO-standaard, en kunnen dus alles afvuren wat de VS en het VK kunnen afvuren.
blijkbaar, ik vind het maar vreemde bootjes zo onder water
pi_52480127
Wat een karikatuur van Zuid Amerikaanse machthebbers is die Chavez toch ook. Waarom kiezen mensen in Zuid Amerika toch van die geflipte machthebbers .

We zullen wel zien wanneer ze de Antillen aanvallen. Frappant overigens dat de Antillen nu weleens steun van ons nodig hebben. Ze willen toch altijd zo nodig op eigen benen staan.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:17:29 #88
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52480502
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:25 schreef FJD het volgende:

[..]

^^
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

VOC mentaliteit
Die zouden als eersten hun koffer pakken als ze door kregen wat die toko daar kost..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52480549
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:58 schreef MrX1982 het volgende:
Ze willen toch altijd zo nodig op eigen benen staan.
Dat wilt die Rudy Croes alleen. Maar die gaat binnenkort uit de regering.
Holler
pi_52481697
NL zal daar dan weinig aan kunnen doen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:38:11 #91
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52482121
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik dacht het niet
Niet dus, al dacht ik ooit (een jaar of 20 geleden) een stuk te hebben gelezen waarin de USAF echt alles in het arsenaal van een F-16 (en alle andere jets) heeft laten vallen, waaronder SRAM en Tomahawk.
quote:
[..]

blijkbaar, ik vind het maar vreemde bootjes zo onder water
Het zijn ook vreemde mensen die er in willen werken.
- Privacy Matters
pi_52482130
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik dacht het niet
Een Tomahawk werpt eerder een F-16 af.
pi_52482481
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoe lang is een Tomahawk? 5 meter ofzo? Lees net 6 meter. Een F16 Falcon is 15 meter dus met enig propwerk moet 't toch kunnen, al worden ze volgens mij eerder vanaf schepen afgeschoten.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:29:28 #94
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52483130
Terug naar Chavez: Het verbaast me alweer hoe weinig aandacht er in Nederland aan de uitspraken van Chavez wordt gegeven. Vorig jaar deed hij ook al uitspraken in deze richting, en ook toen liep hij tegen een redelijke muur van stilzwijgen op. Ik geloof dat alleen minister Kamp er toen wat aandacht aan besteedde.

Doet Chavez de uitspraken alleen voor binnenlands gebruik, en negeren we hem daarom? Of heeft hij wel degelijk een plannetje, en onderschatten we hem?
- Privacy Matters
pi_52484090
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
En dan pakken we personen als jij op en berechten je voor genocide

Met je domme praatjes
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:18:31 #96
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52484305
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:29 schreef RonaldV het volgende:
Terug naar Chavez: Het verbaast me alweer hoe weinig aandacht er in Nederland aan de uitspraken van Chavez wordt gegeven. Vorig jaar deed hij ook al uitspraken in deze richting, en ook toen liep hij tegen een redelijke muur van stilzwijgen op. Ik geloof dat alleen minister Kamp er toen wat aandacht aan besteedde.

Doet Chavez de uitspraken alleen voor binnenlands gebruik, en negeren we hem daarom? Of heeft hij wel degelijk een plannetje, en onderschatten we hem?
Tot nu toe is het natuurlijk alleen macho talk, waarschijnlijk vooral gericht op z'n eigen bevolking. Ik kan me ergens wel voorstellen dat men in Nederland niet nog meer olie op het vuur wil gooien.
Mocht hij echt ooit zover gaan om het grondgebied te claimen dan zal er wel een reactie komen vanuit Den Haag.

En ik neem aan dat er bij defensie al jaren de nodige draaiboeken klaarliggen voor een dergelijk scenario?
pi_52484565
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:19 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Fikkie stoken is altijd leuk. Napalmbommen zijn ook mooi altijd.

[afbeelding]
Do you smell that? It's napalm, son. Nothing else on the world smells like that. I love the smell of napalm in the morning.
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:31:05 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52484600
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:29 schreef RonaldV het volgende:

ik denk dat Chavez nogal eens zijn mond voorbij praat
hij heeft een wekelijkse tv of radioshow ofzo, die vult hij op met nationalistische praat waar hij niet over nadenkt en scheldpartijen richting Bush

waarschijnlijk heeft hij het nieuws gezien wbt de antarctic en toen dacht hij, hey hier liggen ook wat onbewoonde eilandjes die ik kan claimen en dat vond hij een goed idee dus neemt hij het mee in zijn comedy act zonder te overleggen met adviseurs.

vandaar ook dat hele 'ik weet van nix' van die Venezolaanse politici want die wekelijkse show volgen ze natuurlijk allang niet meer

zoiets
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:30:52 #99
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_52486058
Wat ik om te janken vind is dat desondanks al dit geneuzel -wat je misschien toch enigzins serieus mag nemen- en allerhande 'opbouw' missies, die stinkhippies in de regering het verdomme nog steeds presteren om te bezuinigen op defensie.

Het actieve deel van ons leger moet verdomme zuinig zijn met kogels, al onze schepen varen onder Griekse of Chileense vlag, en als het er dus op aan komt en we moeten ons eigen grondgebied verdedigen dan staat ons leger of bij de KwitFit, of in een zandbak en de rest hebben we verkocht

OT: Chavez houdt zich nog wel even koest. Als Peru en Chili moeilijk gaan doen dan zal Bolivia zich ook wel roeren tegen Chili, waardoor Argentinië ook mee gaat feesten en Chavez genoeg politiek poppenspel heeft om met zijn wapens te zwaaien en zijn Boliviaanse vriendjes te helpen.. dus misschien is dit alleen maar een politiek singaal voor zijn eigen continent... "ik ben niet bang voor de boze wolf" ..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Donald Duck held zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:45:54 #100
46149 __Saviour__
pi_52486422
Het minste wat Nederland kan doen is even een signaal terug sturen. De Zeven Provincieen daar even laten rondvaren ofzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:50:07 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52486536
of iemand geeft een anonieme tip en dan kunnen er net als de vorige keer weer semi toevallig een stel F16's naar vermiste Amerikaanse meisjes gaan zoeken
pi_52486857
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Het minste wat Nederland kan doen is even een signaal terug sturen. De Zeven Provincieen daar even laten rondvaren ofzo.
Op dit moment is er al een fregat in de buurt van Venezuela. Namelijk de Hr. Ms. van Nes voor kustwachttaken, drugsbestrijding, visserij- en milieu-inspectie.

Volgens mij gestationeerd op Curacao.
Holler
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:27:16 #103
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_52487381
Gewoon aan Chavez cadeau geven. Scheelt heel veel belastingcentjes voor de Nederlandsche burger.

De deal is wel dat ie dan alle in Nederland wonende criminele antillianen terugneemt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_52488050
De nederlandse soldaten, mariniers en marine personeel schijt in de broek als ze de Latijns-Amerikaanse schepen in de verte zien. Laat staan dat ze oorlog gaan voeren. Srebrenica iemand? Nederlanders staan niet bekend om hun heldhaftigheid, meer om hun laffe aard.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:09:07 #105
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52488156
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Erg gevaarlijk om het vlaggenschip een beetje in z'n eentje daar rond te laten galloperen.

Staat zo slordig als ze met een fijne gelukstreffer in 1 keer de trots van de marine degraderen tot een permanent meubelstuk van het locale rif.

Ben het wel eens dat als het zo door gaat met de dreigingen het tijd wordt om even een kleine "oefening" te houden in die regio.
pi_52488177
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:02 schreef LordofWar86 het volgende:
De nederlandse soldaten, mariniers en marine personeel schijt in de broek als ze de Latijns-Amerikaanse schepen in de verte zien. Laat staan dat ze oorlog gaan voeren. Srebrenica iemand? Nederlanders staan niet bekend om hun heldhaftigheid, meer om hun laffe aard.
Niet poetsen, maar lullen..
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:19:39 #107
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52488369
quote:
Nederlandse marine is geen stelletje piss-ants kan ik je wel vertellen. Bovendien beschikken we over schepen waar zelfs de britten jaloers op zijn. Infact. de britten hadden bijna een order m-class schepen gedaan maar om politieke redenen zijn ze voor een brits ontwerp gegaan. Hebben ze nog spijt van. Australiers stonden ook in de rij voor deze schepen maar zijn voor economische redenen gegaan voor een gaar duits ontwerp waar ze heel weinig mee kunnen.

Kortom:

Dit

kickt de ass van een hele vloot venezuelaanse drijfhoutvlotjes.
  Donald Duck held zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:22:23 #108
46149 __Saviour__
pi_52488407
quote:
Screbenica was een zware onderschatting. Die gingen simpelweg veel te licht bewapend op weg.
Maar van die fout is geleerd. Er zit nu heel puik materieel daar in Afghanistan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52489329
quote:
Alweer zo iemand die Srebrenica erbij sleept, alsof wat daar gebeurt is representatief is voor de Nederlandse krijgsmacht. Voor de honderdduizendste keer....dat waren fucking blauwhelmen, amper bewapend, en met geen enkele vrijheid om te handelen. Ja, het waren Nederlanders, maar onder bevel van de VN, en als je daar je oren naar moet laten hangen geef ik het je te doen, waar je ook vandaan komt. Toevallig wel eens de film "Shooting dogs" gezien? Dat gaat over de slachting die de Hutu's onder de Tutsi's aanrichtten in Rwanda, meer dan 2500 Tutsi burgers onder bescherming van een Belgisch bataljon blauwhelmen, schieten mochten ze niet, alleen als ze zelf onder direct vuur kwamen te liggen, maar ingrijpen terwijl Hutu's recht onder hun neus Tutsi's met kapmessen in mootjes aan het hakken waren mocht onder geen enkel beding. En toen ze zich uiteindelijk maar helemaal terugtrokken, hebben ze alles en iedereen in dat kamp afgeslacht, op een paar mazzelaars na die weg konden komen. Ook zo'n lekker geval van VN efficientie, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden bij te halen, maar heeft geen flikker te maken met de werkelijke slagkracht of moed van de Nederlandse en/of Belgische soldaten.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 augustus 2007 @ 00:28:50 #110
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_52490058
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:30 schreef AgLarrr het volgende:

Het actieve deel van ons leger moet verdomme zuinig zijn met kogels, al onze schepen varen onder Griekse of Chileense vlag, en als het er dus op aan komt en we moeten ons eigen grondgebied verdedigen dan staat ons leger of bij de KwitFit, of in een zandbak en de rest hebben we verkocht
Beter valt het eigenlijk niet te omschrijven!

Tijd om het defensie budget weer eens omhoog te gooien en wat handige aankopen te doen.
Nu kan het nog, en NL heeft nu nog de "Know how" in huis om alles wat nodig is zelf te bouwen.
Meteen een mooie opsteker voor de NL werven en fabrieken.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_52490062
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alweer zo iemand die Srebrenica erbij sleept, alsof wat daar gebeurt is representatief is voor de Nederlandse krijgsmacht. Voor de honderdduizendste keer....dat waren fucking blauwhelmen, amper bewapend, en met geen enkele vrijheid om te handelen. Ja, het waren Nederlanders, maar onder bevel van de VN, en als je daar je oren naar moet laten hangen geef ik het je te doen, waar je ook vandaan komt. Toevallig wel eens de film "Shooting dogs" gezien? Dat gaat over de slachting die de Hutu's onder de Tutsi's aanrichtten in Rwanda, meer dan 2500 Tutsi burgers onder bescherming van een Belgisch bataljon blauwhelmen, schieten mochten ze niet, alleen als ze zelf onder direct vuur kwamen te liggen, maar ingrijpen terwijl Hutu's recht onder hun neus Tutsi's met kapmessen in mootjes aan het hakken waren mocht onder geen enkel beding. En toen ze zich uiteindelijk maar helemaal terugtrokken, hebben ze alles en iedereen in dat kamp afgeslacht, op een paar mazzelaars na die weg konden komen. Ook zo'n lekker geval van VN efficientie, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden bij te halen, maar heeft geen flikker te maken met de werkelijke slagkracht of moed van de Nederlandse en/of Belgische soldaten.
Precies fuck de blauwhelmen. We pakken Venezuela gewoon keihard met de hulp van de VS.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 augustus 2007 @ 00:32:28 #112
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_52490142
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ben het wel eens dat als het zo door gaat met de dreigingen het tijd wordt om even een kleine "oefening" te houden in die regio.
Ik heb mijn plunjebaal al klaar staan.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 00:32:38 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52490145
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Erg gevaarlijk om het vlaggenschip een beetje in z'n eentje daar rond te laten galloperen.

Staat zo slordig als ze met een fijne gelukstreffer in 1 keer de trots van de marine degraderen tot een permanent meubelstuk van het locale rif.

er wordt nog niet geschoten, die fijne gelukstreffer is nog onwaarschijnlijker als een daadwerkelijke invasie

maar goed de tromp is er nog geen jaar geleden geweest meen ik en die kleine oefening was begin dit jaar
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 augustus 2007 @ 00:48:35 #114
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_52490492
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

er wordt nog niet geschoten, die fijne gelukstreffer is nog onwaarschijnlijker als een daadwerkelijke invasie

maar goed de tromp is er nog geen jaar geleden geweest meen ik en die kleine oefening was begin dit jaar
Misschien dat de marine vast een onderzeeboot die kant op kan sturen? Vast wat info verzamelen.
  Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 00:51:43 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52490583
ik denk dat daar ook wel genoeg kamervragen over gesteld zijn inmiddels
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 augustus 2007 @ 00:54:43 #116
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_52490646
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:51 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat daar ook wel genoeg kamervragen over gesteld zijn inmiddels
Weet ik eigenlijk niet? Maar zo lang BuZa doet als of er niets aan de hand is zal het in de kamer wel rustig blijven.

Er zijn dus idd vragen gesteld. Maar of dat ver genoeg gegaan is? Ik denk het niet.

Kamer bang voor invasie Antillen

Gepubliceerd op woensdag 29 maart 2006

In de Tweede Kamer heerst onrust over de veiligheid van de Nederlandse Antillen. Een meerderheid vreest zelfs voor een invasie van een van de omliggende landen.
Dit schrijft De Telegraaf. In landen als Venezuela, Haïti en Cuba heerst grote politieke onrust en vooral de president van Venezuela slaat regelmatig oorlogszuchtige taal uit richting de Antillen.

Het CDA, de VVD en de LPF willen dan ook dat minister Kamp van Defensie en Pechtold van Koningsrelaties de gevaren in kaart gaan brengen.

Dreiging
VVD'er Zsolt Szabo maakt zich voornamelijk zorgen om de dreiging van de Venezolaanse president Chavez. "Hij heeft al eens gezegd dat als Nederland één been van de eilanden afhaalt, hij er met twee benen zal binnenstappen", aldus Szabo. “Chavez is bezig zijn reservistenleger uit te breiden van 150.000 naar 2 miljoen, hij heeft onlangs 100.000 AK47 machinegeweren besteld in Rusland en wil van Spanje patrouilleboten en militaire transportvliegtuigen kopen”.

De Kamer wil nu snel maatregelen gaan treffen. "De Antillen zijn een grote gatenkaas", weet Szabo. "De tijd van aanmodderen is voorbij. Het gaat wel om de veiligheid van onze rijksgrenzen."

Overleg
Minister Pechtold is momenteel op de Antillen om te overleggen met de eilandbesturen van Curaçao en Sint Maarten. Voorlopig zonder resultaat. Sint Maarten kapte maandag het overleg af en Curaçao ging dinsdag het gesprek niet eens aan.

De bewindsman vindt het jammer dat hij niet inhoudelijk met de eilanden kon spreken, zei hij dinsdag in een reactie. Met de drie kleine eilanden Saba, Sint Eustatius en Bonaire heeft hij wel ‘meters gemaakt’. De bewindsman wil liever dat de vijf eilanden gelijk opgaan.

Veiligheidsplan
Pechtold is op de Antillen om verder te gaan met de voorbereidingen voor de rondetafelconferentie over de staatkundige vernieuwingen. De Antillen willen op 1 juli 2007 los van elkaar in diverse vormen verder. De conferentie was eerst gepland op 28 maart, maar het Nederlandse kabinet stelde dat uit omdat het vond dat er meer voorbereiding nodig was. De eilanden waren daar al niet blij mee.

Woensdag praat Pechtold nog wel met de nieuwe Antilliaanse landsregering van minister-president Emily de Jongh-Elhage over de bestuurlijke toekomst. Ook neemt hij samen met zijn collega's Donner van Justitie en Kamp op Curaçao deel aan de vergadering van de ministeriële stuurgroep van het Plan Veiligheid Nederlandse Antillen.

[ Bericht 73% gewijzigd door Cobra4 op 19-08-2007 01:17:51 ]
  zondag 19 augustus 2007 @ 00:58:54 #117
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52490740
quote:
OMG, er doet er ook één een duit in het zakje...

• 1990-1991 De Nederlandse Marine werkt mee aan de blokkade van Irak tijdens de bezettng van Koeweit. De Marine wil graag naar het noorden van de Golf, wordt daartoe ook meerdere malen uitgenodigd door de Britse en Amerikaanse marine, maar moet in het zuiden blijven van Den Haag.
  • 1991 Operatie Provide Comfort: Korps Mariniers (ondersteund door lichte onbewapende Alouette-III helis) trekken het noorden van Irak binnen om de voor Saddam gevluchte Koerden te gaan helpen.
  • 1991: luchte onbewapende en vrijwel onbepantserde Alouette-III helicopters vliegen voor de EC Monitoring Mission missies boven voorm. Joegoslavië, waar op dat moment een burgeroorlog woedt. De helicopters worden meerdere malen beschoten, maar de missie gaat gewoon door.
  • 1992-1993: in anderhalf jaar tijd onderscheiden het Korps Mariniers en (alweer) lichte Alouette-III helicopters zich in Cambodja, door Khmer Rouge gebied onder controle van de UN te brengen en te houden. Als je niet weet waar de Khmer Rouge voor staat kan ik je de film Killing Fields aanbevelen.
  • 1993-1994: Nederlandse militairen leveren humanitaire hulp aan Rwandese vluchtelingen in een gebied waar kort tevoren nog de grootste slachting van het Afrikaanse continent heft plaatsgevonden. De Nederlandse militairen waren ongewapend aan het werk in hetzelfde gebied waar eerder nog Belgische paras waren afgeslacht (letterlijk).
  • 1994: Nederland leidt een geslaagde luchtaanval op Udbina Air Base.
  • 1995 Srebrenica: van alle beloofde UN/NATO (lucht-)steun komen TWEE vliegtuigen opdagen: het zijn Nederlandse F-16s, ze gooien bommen, en schakelen een tank uit.
  • 1995, Sarajevo: Nederlandse mortieropsporingsradar helpt bij het uitschakelen van Servische mortieropstellingen, onder meer door het inzetten van een mortier compagnie van het Korps Mariniers.
  • 1999: Kosovo-crisis: 4 jaar na Bosnië schoot een Nederlandse F-16 boven Servië één van de meest gevreesde toestellen (een MiG-29 Fulcrum) uit de lucht: de eerste na-oorlogse Air-to-air overwinning door een Nederlander, en één van 5 kills in dat conflict.
  • 2000: Nederland brengt als eerste ter wereld de AH-64D naar het front, als ze troepen leveren om Ethiopie en Eritrea uit elkaar te houden na een zeer bloederige oorlog.
  • 2002-heden: Afghanistan: Nederland vliegt al een paar jaar dagelijks rondjes boven dat land met F-16s en Apaches, en geeft zeer regelmatig close air support aan Nederlandse troepen en die van onze bondgenoten. Daarnaast zitten er al jaren PRTs in het land, eerst in het noorden, en nu in Uruzgan.

En dan noem ik voor het gemak de vele kleine en zelfs individuele missies van militairen de afgelopen 20 jaar niet eens op. Een veel completere lijst is wel beschikbaar voor je.

Jij pakt een makkelijk te scoren (zij het ingegeven door een onjuiste stelling veroorzaakt door een TOTAAL gebrek aan inhoudelijke kennis) puntje. Ik gooi er een berg terug. Ga je nu maar even inlezen. :w
  • - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Privacy Matters
      zondag 19 augustus 2007 @ 01:00:02 #118
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52490772
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

- Privacy Matters
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 augustus 2007 @ 01:03:48 #119
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52490872
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 00:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

• 1990-1991 De Nederlandse Marine werkt mee aan de blokkade van Irak tijdens de bezettng van Koeweit. De Marine wil graag naar het noorden van de Golf, wordt daartoe ook meerdere malen uitgenodigd door de Britse en Amerikaanse marine, maar moet in het zuiden blijven van Den Haag.
  • 1991 Operatie Provide Comfort: Korps Mariniers (ondersteund door lichte onbewapende Alouette-III helis) trekken het noorden van Irak binnen om de voor Saddam gevluchte Koerden te gaan helpen.
  • 1991: luchte onbewapende en vrijwel onbepantserde Alouette-III helicopters vliegen voor de EC Monitoring Mission missies boven voorm. Joegoslavië, waar op dat moment een burgeroorlog woedt. De helicopters worden meerdere malen beschoten, maar de missie gaat gewoon door.
  • 1992-1993: in anderhalf jaar tijd onderscheiden het Korps Mariniers en (alweer) lichte Alouette-III helicopters zich in Cambodja, door Khmer Rouge gebied onder controle van de UN te brengen en te houden. Als je niet weet waar de Khmer Rouge voor staat kan ik je de film Killing Fields aanbevelen.
  • 1993-1994: Nederlandse militairen leveren humanitaire hulp aan Rwandese vluchtelingen in een gebied waar kort tevoren nog de grootste slachting van het Afrikaanse continent heft plaatsgevonden. De Nederlandse militairen waren ongewapend aan het werk in hetzelfde gebied waar eerder nog Belgische paras waren afgeslacht (letterlijk).
  • 1995 Srebrenica: van alle beloofde UN/NATO (lucht-)steun komen TWEE vliegtuigen opdagen: het zijn Nederlandse F-16s, ze gooien bommen, en schakelen een tank uit.
  • 1995, Sarajevo: Nederlandse mortieropsporingsradar helpt bij het uitschakelen van Servische mortieropstellingen, onder meer door het inzetten van een mortier compagnie van het Korps Mariniers.
  • 1999: Kosovo-crisis: 4 jaar na Bosnië schoot een Nederlandse F-16 boven Servië één van de meest gevreesde toestellen (een MiG-29 Fulcrum) uit de lucht: de eerste na-oorlogse Air-to-air overwinning door een Nederlander, en één van 5 kills in dat conflict.
  • 2000: Nederland brengt als eerste ter wereld de AH-64D naar het front, als ze troepen leveren om Ethiopie en Eritrea uit elkaar te houden na een zeer bloederige oorlog.
  • 2002-heden: Afghanistan: Nederland vliegt al een paar jaar dagelijks rondjes boven dat land met F-16s en Apaches, en geeft zeer regelmatig close air support aan Nederlandse troepen en die van onze bondgenoten. Daarnaast zitten er al jaren PRTs in het land, eerst in het noorden, en nu in Uruzgan.

En dan noem ik voor het gemak de vele kleine en zelfs individuele missies van militairen de afgelopen 20 jaar niet eens op. Een veel completere lijst is wel beschikbaar voor je.

Jij pakt een makkelijk te scoren (zij het ingegeven door een onjuiste stelling veroorzaakt door een TOTAAL gebrek aan inhoudelijke kennis) puntje. Ik gooi er een berg terug. Ga je nu maar even inlezen. :w
  • "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_52492571
    Je kunt je toch eigenlijk niet voorstellen dat die vent waus genoeg is om daadwerkelijk de Antillen binnen te vallen? Maar goed, hij spoort natuurlijk voor geen meter. De vraag is, is hij een voor Nederland ongevaarlijke clown, of een gevaarlijke gek?
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 augustus 2007 @ 02:37:24 #121
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52492690
    Ik hou het op een gevaarlijke gek.
      zondag 19 augustus 2007 @ 03:53:45 #122
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_52493593
    Volgens mij heeft NL een uitstekend leger en uitstekend materieel.
    Al die opmerkingen over 'laf' en 'schijterts' zijn niet van toepassing op de troepen zelf maar op de NL politiek die de troepen vaak met een onmogelijk of half mandaat opzadelt.
    Mijn reisverslagen
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 augustus 2007 @ 03:54:48 #123
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52493600
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 03:53 schreef SeLang het volgende:
    Volgens mij heeft NL een uitstekend leger en uitstekend materieel.
    Al die opmerkingen over 'laf' en 'schijterts' zijn niet van toepassing op de troepen zelf maar op de NL politiek die de troepen vaak met een onmogelijk of half mandaat opzadelt.
      zondag 19 augustus 2007 @ 08:22:27 #124
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_52494443
    quote:
    Ik heb een vriendje bij de Artillerie -net terug uit Afghanistan- die je graag een keer mee neemt op patrouille door Uruzgan of een weekje mee laat 'opbouwen' (lees: afbreken) met zijn compagnie Panzers...

zondag 19 augustus 2007 @ 09:07:45 #125
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52494576
    quote:
    ALs politiek Den Haag militairen naar een oorlogsgebied stuurt met enkel proppeschieters, wat verwacht je dan? Vervolgens blijft fatsoenlijke luchtsteun uit (van je bondgenoten moet je het hebben)... Daar liggen de de oorzaken!
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_52494619
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 22:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
    Gewoon aan Chavez cadeau geven. Scheelt heel veel belastingcentjes voor de Nederlandsche burger.

De deal is wel dat ie dan alle in Nederland wonende criminele antillianen terugneemt.
    Laten wij zaken doen met Chavez en de Antillen zo snel mogelijk van de hand doen.
    Sportieve inbreng
    pi_52494646
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 09:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

ALs politiek Den Haag militairen naar een oorlogsgebied stuurt met enkel proppeschieters, wat verwacht je dan? Vervolgens blijft fatsoenlijke luchtsteun uit (van je bondgenoten moet je het hebben)... Daar liggen de de oorzaken!
    Don't shoot the pianoplayer.
    schiet die 8000 bosniers maar kapot, want ik poep in me broek.
      zondag 19 augustus 2007 @ 09:40:48 #128
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52494752
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 09:23 schreef henkway het volgende:

[..]

Henkway laat zichzelf door de kopf schieten, laat vrouw en kinderen achter en de Serviers voeren alsnog de moslims weg?.. Lekker nuttig.
      Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 10:48:16 #129
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52495299
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 09:23 schreef henkway het volgende:

[..]

het ligt allemaal wat ingewikkelder dan dat, ik ga er niet weer helemaal op in maar vraag jezelf is af waarom die 8000 bosniers niet voor de enclave hebben gevochten
      zondag 19 augustus 2007 @ 11:13:11 #130
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_52495617
    Eén van de meest schandalige dingen van die Scebrenica toestand was dat er een wapenembargo was ingesteld door de EU/US zodat de 'moslims' nauwelijks wapens hadden om zichzelf te verdedigen terwijl de Serviers konden putten uit enorme hoeveelheden goede wapens van het Joegoslovische leger.
    Het argument was dat WIJ wel instonden voor de veiligheid van de mensen in de enclave...

Zoals ik al schreef ligt de verantwoordelijkheid 100% bij de Europese politici die ofwel incompetent waren ofwel domweg de mensen in de enclave hebben verraden door geen daad bij het woord te voegen. De troepen ter plekke valt m.i. weinig te verwijten, zij zijn net zo goed in de steek gelaten.

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat de verantwoordelijke minister in NL gewoon is blijven zitten. Hij is ten allen tijden verantwoordelijk voor de Nederlandse troepen, ook als die onder VN vlag opereren. Hij had de troepen nooit mogen sturen onder deze condities.
    Mijn reisverslagen
    pi_52496404
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 23:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nederlandse marine is geen stelletje piss-ants kan ik je wel vertellen. Bovendien beschikken we over schepen waar zelfs de britten jaloers op zijn. Infact. de britten hadden bijna een order m-class schepen gedaan maar om politieke redenen zijn ze voor een brits ontwerp gegaan. Hebben ze nog spijt van. Australiers stonden ook in de rij voor deze schepen maar zijn voor economische redenen gegaan voor een gaar duits ontwerp waar ze heel weinig mee kunnen.

Kortom:

Dit
    [afbeelding]

kickt de ass van een hele vloot venezuelaanse drijfhoutvlotjes.
    zijn die duitse schepen niet gebaseerd op de m klasse maar dan met andere radar meuk enzo
    pi_52496539
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 02:28 schreef heiden6 het volgende:
    Je kunt je toch eigenlijk niet voorstellen dat die vent waus genoeg is om daadwerkelijk de Antillen binnen te vallen? Maar goed, hij spoort natuurlijk voor geen meter. De vraag is, is hij een voor Nederland ongevaarlijke clown, of een gevaarlijke gek?
    Gezien zijn warme vriendschap met Ahmadinejad... een gevaarlijke clown?
    "thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
      Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 12:49:15 #133
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52497153
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 11:13 schreef SeLang het volgende:
    'moslims' nauwelijks wapens hadden om zichzelf te verdedigen
    lol
    quote:
    ligt de verantwoordelijkheid 100% bij de Europese politici
    dan zie je Clinton & Co wel heel gemakkelijk over het hoofd

het waren geen Europese politici die een zwaarder(bewapende en gemandateerde) versie van UNPROFOR hebben getorpedeerd in de veiligheidsraad
      zondag 19 augustus 2007 @ 12:58:27 #134
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_52497357
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 12:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

lol
    [..]
    Waren ze kwa bewapening een match voor de Serviers dan?
    Dat wapenembargo (dat voor iedereen gold) werkte sterk in het voordeel van de Serviers. Maar het idee was dat de VN instond voor de veiligheid van de enclave.
    quote:
    dan zie je Clinton & Co wel heel gemakkelijk over het hoofd

het waren geen Europese politici die een zwaarder(bewapende en gemandateerde) versie van UNPROFOR hebben getorpedeerd in de veiligheidsraad
    Als minister van defensie die verantwoordelijk is voor zijn eigen troepen hoor je die opdracht dan te weigeren.
    Mijn reisverslagen
      zondag 19 augustus 2007 @ 13:53:02 #135
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52498876
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 12:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waren ze kwa bewapening een match voor de Serviers dan?
    Dat wapenembargo (dat voor iedereen gold) werkte sterk in het voordeel van de Serviers. Maar het idee was dat de VN instond voor de veiligheid van de enclave.
    Het idee dat de VN de enclave wel zou beschermen werd (voor het oog van de internationale pers) gegeven voor een schijtbange franse generaal, die bang was om Srebrenica niet levend te kunnen verlaten. Daarmee creëerde hij voor de VN een enorm probleem.
    quote:
    [..]

Als minister van defensie die verantwoordelijk is voor zijn eigen troepen hoor je die opdracht dan te weigeren.
    Eens. En oneens met de stellling dat Clinton&Co verantwoordelijk waren voor de chaos. De chaos werd veroorzaakt door voornamelijk Europese politici, EN door Akahashi van de VN. Allen wilden ze maar blijven praten, en praten, en praten. Wat Clinton niet wilde, was dat de VS (alweer) de kastanjes uit het vuur zou halen, en daarmee had hij wmb gelijk. Europa heeft de eerste helft van de jaren 90 laten zien wat het op wereldpolitiek niveau voorstelt: geen ruk.

Maar ondertussen dwalen we dus wel weer af van Chavez.
    Wat zijn zijn capaciteiten op dit moment eigenlijk? Het laatste wat ik van zijn orbat weet is dat hij een stapeltje F-16As heeft, wat oude CF-/NF-/F-5s en wat spullen die in de jaren 80 geleverd zijn door de VS. Ik weet dat hij sinds 2000 aan het shoppen is bij wie er maar wil leveren (voornamelijk de Russen), maar verder dan kisten vol AK-47/74s heb ik niet bevestigd gezien. Hoe staat het met zijn Flanker aanschaf? Hoe ziet zijn marine er uit? Is zijn landmacht een beetje capabel?
    - Privacy Matters
    pi_52500321
    Gaat u allen vooral rustig slapen
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      zondag 19 augustus 2007 @ 15:08:09 #137
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52500993
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 14:40 schreef JohnDope het volgende:
    Gaat u allen vooral rustig slapen
    Bedoel je dit?

"... Er is voorshands geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn”
    Min President Colijn op de radio over de dreiging van Nazi Duitsland, 11 maart 1936
    - Privacy Matters
    pi_52501182
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 10:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

het ligt allemaal wat ingewikkelder dan dat, ik ga er niet weer helemaal op in maar vraag jezelf is af waarom die 8000 bosniers niet voor de enclave hebben gevochten
    Omdat ze GVD door de Nederlanders ontwapent zijn voor ze door de nederlanders zijn afgeleverd bij het vuurpeloton, op aanwijzing van de pianoplayer.
    En alle Nederlandse helden deden gedwee ontwapenen en inladen en daarna gingen ze opgelucht feestvieren die dronken schijters.
      zondag 19 augustus 2007 @ 15:17:32 #139
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_52501207
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 15:08 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Bedoel je dit?

"... Er is voorshands geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn”
    Min President Colijn op de radio over de dreiging van Nazi Duitsland, 11 maart 1936

Ik was er ook al naar opzoek.
      zondag 19 augustus 2007 @ 15:19:32 #140
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52501252
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 15:16 schreef henkway het volgende:

[..]

Omdat ze GVD door de Nederlanders ontwapent zijn voor ze door de nederlanders zijn afgeleverd bij het vuurpeloton, op aanwijzing van de pianoplayer.
    En alle Nederlandse helden deden gedwee ontwapenen en inladen en daarna gingen ze opgelucht feestvieren die schijters.
    Ow, en de aanvallen van de Bosniers op omliggende dorpen gebeurden natuurlijk met stokken en stenen?
    Nogmaals: dit gaat off topic. Open er een nieuw topic over of zo.
    - Privacy Matters
      zondag 19 augustus 2007 @ 15:20:32 #141
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_52501276
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zijn die duitse schepen niet gebaseerd op de m klasse maar dan met andere radar meuk enzo
    Hmm weet ik niet. We hebben wel die m-class ontworpen samen met de duitsers en spanjaarden maar ik weet niet zeker wat die australiers nu hebben liggen. Ze zijn er iig niet blij mee. Misschien hebben die duitsers hun versie een beetje verneukt ofzo.
      zondag 19 augustus 2007 @ 15:37:01 #142
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52501710
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Bedoel je de ANZAC klasse? Die is gebaseerd op de MEKO200. Qua techniek hangen ze tussen onze S- en M-fregatten in. Het basis ontwerp is in ieder geval nog uit de late 70er jaren.
    - Privacy Matters
    pi_52502297
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 15:37 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Bedoel je de ANZAC klasse? Die is gebaseerd op de MEKO200. Qua techniek hangen ze tussen onze S- en M-fregatten in. Het basis ontwerp is in ieder geval nog uit de late 70er jaren.
    nee de duitse schepen de m klasse was toch een samenwerkings verband net als 7 provincien en de Lpd`s ?

verkeerde afkorting

[ Bericht 9% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 19-08-2007 16:14:11 ]
      Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 15:58:50 #144
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52502335
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 15:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hmm weet ik niet. We hebben wel die m-class ontworpen samen met de duitsers en spanjaarden maar ik weet niet zeker wat die australiers nu hebben liggen. Ze zijn er iig niet blij mee. Misschien hebben die duitsers hun versie een beetje verneukt ofzo.
    lcf is samen met de Duitsers en de Spanjaarden ontwikkeld

http://www.naval-technology.com/projects/dezeven/
    http://www.naval-technology.com/projects/f124/f12413.html

en nee die hebben de Australiers niet, die kozen voor een Amerikaans systeem voor hun nieuwe luchtverdedigings schepen
      zondag 19 augustus 2007 @ 19:48:24 #145
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52508204
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 15:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

en nee die hebben de Australiers niet, die kozen voor een Amerikaans systeem voor hun nieuwe luchtverdedigings schepen
    En de Amerikanen op hun beurt waren weer jaloers op wat wij met de 7-Provinciën lieten zien tijdens een oefening bij Hawaii.

Maar hoe zit het nou met die OrBat van Hugo?
    - Privacy Matters
      Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 20:25:38 #146
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52509251
    mij niet helemaal duidelijk

de Flankers zijn iig (deels?) afgeleverd en ik zag ook al een mi26 in Venezolaanse kleuren
    pi_52509884
    quote:

[..]

• Och och och, een mortierstelling uitgeschakeld... en zelfs hulp geboden aan vluchtelingen
    Het NL-leger is echt van puike kwaliteit
      Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 21:01:32 #148
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52510261
    zeker weten
      zondag 19 augustus 2007 @ 21:16:21 #149
    135333 SpaRood
    Spa Blauw met bubbeltjes!
    pi_52510744
    Als Venezuala probeert de Antillen over te nemen, dan kan Nederland alleen weinig doen millitair gezien. Geld voor de Antillen ook de NAVO samenwerking?

Internationaal recht, rechtvaardigheid....in de wereld geld nog altijd het recht van de sterkste. De winnaars schrijven de geschiedenis.
    Drink ik.
      zondag 19 augustus 2007 @ 22:45:44 #150
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52514116
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 20:48 schreef EricT het volgende:

[..]

Och och och, een mortierstelling uitgeschakeld... en zelfs hulp geboden aan vluchtelingen
    Het NL-leger is echt van puike kwaliteit
    20uur moeten nadenken over dit kwaliteits-antwoord, en dan toch nog willen studeren?

Sterkte, vent!
    - Privacy Matters
    pi_52514236
    Om even terug te gaan naar het originele onderewrp: het verbaast me echt hoe weinig aandacht er is voor deze (terugkerende) uitspraken van Chavez in de Nederlandse media.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_52515072
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 22:49 schreef heiden6 het volgende:
    Om even terug te gaan naar het originele onderewrp: het verbaast me echt hoe weinig aandacht er is voor deze (terugkerende) uitspraken van Chavez in de Nederlandse media.
    Wat had je dan gewild? Dat het 24 uur per dag op TV word uitgezonden als breaking news? Toe nu toe loopt die Chavez alleen maar dom te blaten, loopt de godsganselijke dag te kankeren op Amerika, maakt links en rechts foute vriendjes, en maakt tussen neus en lippen door nog wat vijanden hier en daar, en roept zichzelf voor het gemak maar gelijk even uit tot president voor het leven. Tot het moment dat ie wat betreft expansiedrift en agressie de daad letterlijk bij het woord voegt, heeft het wat mij betreft totaal geen nieuwswaarde. Het is gewoon de zoveelste dictator van een zuidamerikaanse bananenrepubliek, en als je er een gezien hebt, ken je ze allemaal.
      maandag 20 augustus 2007 @ 01:49:11 #153
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_52518618
    Hoe verhouden onze F-16's zich eigenlijk tot die nieuwe Flankers van Chavezzie?
    quote:
    Ach... Chavez schijnt dit soort rotzooi wekelijks te roepen in z'n radio toespraakjes, eigenlijk ben ik wel blij dat de media dit niet opklopt en het onnodig veel aandacht gaat geven.

Laat Den Haag maar lekker z'n mond hierover houden naar buiten toe en binnenshuis ervoor zorgen dat Nederland klaar is om in de toekomst een dergelijk scenario het hoofd te bieden.
    Het lijkt me iig helemaal niet verstandig als Den Haag hetzelfde soort macho taal terug gaat schreeuwen.
    pi_52518950
    quote:
    Media maakt vaak dingen erger dan ze zijn.. sterker nog.. de media is in staat om een oorlog te ontketenen door bepaalde uitspraken een beetje te overdrijven en uit zijn context te rukken. Als de NOS uitgebreid melding maakt van deze uitspraken, neemt CNN het weer over en gooit er nog een schepje boven op. Zo wordt het conflict door de media opgezweept. Wees dus maar blij dat de media dit keer een beetje zijn mond houdt. (misschien wel op gezag van de NL authoriteiten)
      maandag 20 augustus 2007 @ 02:20:33 #155
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_52518965
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 02:18 schreef opinionr het volgende:

[..]

Media maakt vaak dingen erger dan ze zijn.. sterker nog.. de media is in staat om een oorlog te ontketenen door bepaalde uitspraken een beetje te overdrijven en uit zijn context te rukken. Als de NOS uitgebreid melding maakt van deze uitspraken, neemt CNN het weer over en gooit er nog een schepje boven op. Zo wordt het conflict door de media opgezweept. Wees dus maar blij dat de media dit keer een beetje zijn mond houdt. (misschien wel op gezag van de NL authoriteiten)
    Dat laatste zou me inderdaad niks verbazen. En ik zou het ook terecht vinden als ze dat doen.
      Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 augustus 2007 @ 02:26:43 #156
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52519022
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 02:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat laatste zou me inderdaad niks verbazen. En ik zou het ook terecht vinden als ze dat doen.
    Dus dan zou het eerste nieuws wat we krijgen een bericht over het platgooien van Caracas zijn.
      Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 21:42:02 #157
    8781 crew  Frutsel
    pi_52541304
    VVD tegen Chávez: blijf af van onze Antillen

De Venezolaanse president Hugo Chávez mag niet aan de Nederlandse Antillen en Aruba komen. Die boodschap moet minister Verhagen van Buitenlandse Zaken aan hem overbrengen, vindt de VVD.

Inzet leger
    Chávez zou gezegd hebben dat alles binnen de 200 zeemijl bij Venezuela hoort. De Antillen en Aruba liggen op 40 zeemijl van Venezuela. VVD-Kamerlid Van Baalen vindt dat Nederland zelfs de inzet van het leger niet moet schuwen als Chavez aan 'onze Falklands' komt.

Soevereiniteit
    Minister Verhagen gaat er echter van uit dat Venezuela de territoriale integriteit en soevereiniteit van het Koninkrijk blijft respecteren als een goede buur. Hij heeft wel de Nederlandse ambassadeur opdracht gegeven de Venezolaanse autoriteiten om een toelichting te vragen.
      Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 21:46:11 #158
    8781 crew  Frutsel
    pi_52541434
    Plus het feit dat dit koren op de molen is van de VS... die steunen voor 100% hun bondgenoten uit Holland
      maandag 20 augustus 2007 @ 21:54:37 #159
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_52541759
    quote:
    DEN HAAG - De Venezolaanse president Hugo Chávez mag niet aan de Antillen en Aruba komen. Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) moet hem duidelijk maken dat hij niet eenzijdig zeegrenzen kan verleggen en Koninkrijksgebied kan inlijven. Mocht Chávez militairen inzetten, dan moet Verhagen ook bereid zijn militair in te grijpen.

Dat stelt Tweede Kamerlid Hans van Baalen (VVD) maandag. Hij wil daar bij de minister via Kamervragen op aandringen. Van Baalen benadrukte dat Chavez met zijn handen af moet blijven van ‘onze Falklands’.

Verhagen gaat er echter van uit dat Venezuela de territoriale integriteit en soevereiniteit van het Koninkrijk blijft respecteren als een goede buur, zo liet hij maandag weten. Hij heeft wel de Nederlandse ambassadeur opdracht gegeven de Venezolaanse autoriteiten om een toelichting te vragen.

Aanleiding voor de commotie is een toespraak waarin Chávez zou hebben aangekondigd de noordgrens van Venzuele te willen onderzoeken. Alles binnen de 200 zeemijl hoort bij Venezuela, zou hij gezegd hebben. De Nederlandse Antillen en Aruba liggen nog geen 40 zeemijlen ten noorden van Venzuela en daar ontstond ophef. Vorige week liet Verhagen echter al weten dat uit niets bleek dat er een Venezolaanse claim zou zijn op Antilliaans gebied, ook niet in de toespraak van Chávez.
    Ik denk dat het oorlog wordt. Onze jongens gaan opstomen naar de West. Chavez gaat een lesje krijgen.

Het zijn kut-Antillianen maar het zijn ook onze Antillianen.
    pi_52542010
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 21:54 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ik denk dat het oorlog wordt. Onze jongens gaan opstomen naar de West. Chavez gaat een lesje krijgen.

Het zijn kut-Antillianen maar het zijn ook onze Antillianen.
    <--- Antilliaan meldt zich. Toch bedankt dat je het ermee eens bent dat de Antillen ook verdedigd verdienen te worden. Misschien lukt het me toch jouw mening over ons wat te nuanceren door je te herinneren aan het feit dat de Antillen eigenlijk pas sinds het begin van deze eeuw met dusdanige financiele problemen kampen dat het ook voor problemen in Nederland heeft gezorgd in de vorm van kansloze jeugd. In de geschiedenis, tot tegen de latere decennia van de 20e eeuw heeft Curacao echter altijd een goede rol gespeeld voor het Koninkrijk, met de Shell en ook nog tijdens WO2.

Zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/George_Maduro , de naamgever van het mooie Madurodam
    An unstable system is a system that is not stable
    pi_52542125
    Komop zeg, de hond blaft maar bijten zal 'ie niet durven. Als ie wel bijt, helemaal kapot knallen. Ik denk dat 'ie wel uitkijkt aangezien er in het geclaimde gebied ook aardig wat Amerikaanse schepen rondvaren.
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_52542133
    Handen of van onze coke-negerts,ze bieden een goede service voor een redelijke prijs.
    The fox condems the trap ,not himself.
      maandag 20 augustus 2007 @ 22:06:14 #163
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_52542222
    Nederland stoomt nergens op... NL heeft de middelen niet om militair op te treden tegen een Venezolaanse aanval aan de andere kant van de wereld.

Dat wordt gewoon ome Bush lief aankijken.
      maandag 20 augustus 2007 @ 22:08:54 #164
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_52542320
    Van Baalen moest weer eens wat zeggen van z'n vriendjes in Washington?
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      Donald Duck held maandag 20 augustus 2007 @ 22:08:54 #165
    46149 __Saviour__
    pi_52542321
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 21:46 schreef Frutsel het volgende:
    Plus het feit dat dit koren op de molen is van de VS... die steunen voor 100% hun bondgenoten uit Holland
    Dat is dus de vraag. Voor Nederland is te hopen dat die enorme trouw aan de VS zich dan zal terugbetalen.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
      Donald Duck held maandag 20 augustus 2007 @ 22:15:03 #166
    46149 __Saviour__
    pi_52542537
    Nu nog grootspraak van Chavez. Maar die gast kan nog heel gevaarlijk worden. Hij is hard op weg om een dictator te worden.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
      maandag 20 augustus 2007 @ 22:18:29 #167
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_52542654
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:15 schreef __Saviour__ het volgende:
    Nu nog grootspraak van Chavez. Maar die gast kan nog heel gevaarlijk worden. Hij is hard op weg om een dictator te worden.
    Mwah, misschien is 'ie het al wel.
    quote:
    Op 1 februari 2007 nam het louter uit Chávez-aanhangers bestaande parlement een wet aan die Chávez voor 18 maanden onbeperkte macht gaf.
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      maandag 20 augustus 2007 @ 22:21:02 #168
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52542744
    Strik erom en honderd miljoen erbij. Chavez mag ze vandaag nog hebben !
    pi_52542965
    Soms is het leuk vriendjes te zijn met ome Bush...
    pi_52543024
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag. Voor Nederland is te hopen dat die enorme trouw aan de VS zich dan zal terugbetalen.
    lijkt mij van wel. Amerika heeft het zo al niet op Chavez en áls de Antillen worden aangevallen heeft de VS een buitenkans om Venezuela 'democratie te brengen'. en er zit óók nog eens bloody veel oil
    Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
      maandag 20 augustus 2007 @ 22:34:17 #171
    136343 BasEnAad
    , die clown en die acrobaat!
    pi_52543196
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
    Nederland stoomt nergens op... NL heeft de middelen niet om militair op te treden tegen een Venezolaanse aanval aan de andere kant van de wereld.

Hoezo niet?
      maandag 20 augustus 2007 @ 22:36:44 #172
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_52543299
    Waarmee dan?

Met een zooi slecht onderhouden F-16's? We hebben er geloof ik 20 die direct inzetbaar zijn.

Die moeten daarnaartoe met een tankvliegtuig. Waar land je ze? Effe tussen de vijanden door mikken op een autoweg?

Schepen... Duurt effe voor die d'r zijn.

Of dacht je dat we met dat kleine grut wat daar gestationeerd is, het zelf wel effe met die boys uitvechten?
    pi_52543308
    als Chavez het te bont maakt wordt er door de US en Nederland een blokkade opgezet.
    dan heeft Chavez geen olie-inkomsten meer en moet hij stoppen met z'n fijne sociale plannetjes en wordt de bevolking opstandig.

af en toe zegt hij wat geks zoals vorig jaar bij de VN bijvoorbeeld.
    wordt iedereen lekker onrustig en gaat de olieprijs wat omhoog. ook belangrijk voor z'n sociale plannetjes.
    en Amerika vindt het helemaal niet erg dat de olieprijs omhoog gaat want al de OPEC dollars worden dan gestort bij Amerikaanse Centrale Bank. goed voor de credit card van het Witte Huis.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_52543365
    wat een CDA uitspraak: "Chavez mag niet aan de antillen komen hoorr" *schud vinger en kijkt boos*

Maarja wat een kut bericht weer, Chavez lult steeds meer, als het op oorlog aankomt kan Nederland wel inpakken, Amerika zal pas na lang afwegen steunen wegens mankrachtgebrek en de antilianen willen absoluut bij Nederland blijven al schreeuwen ze nu van niet.

Slotje, borreltje en dan naar bed
    pi_52543558
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
    Balkie gaat naar ome Bush, en ome Bush belooft een militaire inzet die in gelijke verhouding staat als die van de Nederlandse inzet t.o.v. de VS inzet in oorlogsgebieden.

Balkie trots naar huis, en vertelt met de borst fier vooruit dat de VS ons komen helpen.

Bushie doet het rekensommetje, en stuurt 1 soldaat op krukken.
    Why women still aren't funny.
    Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
    pi_52543610
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:38 schreef EricT het volgende:
    wat een CDA uitspraak: "Chavez mag niet aan de antillen komen hoorr" *schud vinger en kijkt boos*

Maarja wat een kut bericht weer, Chavez lult steeds meer, als het op oorlog aankomt kan Nederland wel inpakken, Amerika zal pas na lang afwegen steunen wegens mankrachtgebrek en de antilianen willen absoluut bij Nederland blijven al schreeuwen ze nu van niet.

Slotje, borreltje en dan naar bed
    natuurlijk willen de Antillianen wel bij Nederland horen, en ze schreeuwen helemaal niet dat ze dat niet willen. alleen enkele politici schreeuwen dat ja, maar dat kun je toch niet serieus nemen? er zijn regelmatig referenda gehouden en een ruime meerderheid heeft altijd bij Nederland willen blijven horen. Je kunt Geert Wilders' uitspraken toch ook niet beschouwen als de opinie van het Nederlandse volk?

Vergeet ook niet dat er bijna net zoveel Antillianen in Nederland wonen als op de Antillen zelf (bevolking is niet afgenomen op de Antillen, dus dit zijn voornamelijk emigranten). Dit zorgt er natuurlijk ook voor samenhorigheid als statistisch gezien een groot deel van je familie/vrienden in Nederland woont.
      maandag 20 augustus 2007 @ 22:45:50 #177
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_52543616
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:43 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Balkie gaat naar ome Bush, en ome Bush belooft een militaire inzet die in gelijke verhouding staat als die van de Nederlandse inzet t.o.v. de VS inzet in oorlogsgebieden.

Balkie trots naar huis, en vertelt met de borst fier vooruit dat de VS ons komen helpen.

Bushie doet het rekensommetje, en stuurt 1 soldaat op krukken.
    Veel meer hebben ze nu toch niet te bieden, dus lijkt me prima.

Wel een kruk waarmee die z'n luchtbedje kan voortpeddelen hoop ik.
    pi_52543645
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:21 schreef Napalm het volgende:
    Strik erom en honderd miljoen erbij. Chavez mag ze vandaag nog hebben !
    Dan staan alle Antillianen die daar nu nog zitten binnen een week op Schiphol, ik geloof niet dat we daar zin in hebben.
    pi_52543715
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:46 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dan staan alle Antillianen die daar nu nog zitten binnen een week op Schiphol, ik geloof niet dat we daar zin in hebben.
    Net zoals op de beurs de handel in aandelen kan worden stilgelegd, sluiten we natuurlijk eerst de grens, en dan gaan we vertellen dat Chavez ze mag hebben .
    Why women still aren't funny.
    Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
    pi_52543847
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Net zoals op de beurs de handel in aandelen kan worden stilgelegd, sluiten we natuurlijk eerst de grens, en dan gaan we vertellen dat Chavez ze mag hebben .
    Je kan de grens niet zomaar sluiten voor mensen met een Nederlands paspoort (die toevallig de verkeerde kleur hebben) Of we moeten natuurlijk met zijn alleen keihard Wilders gaan stemmen.
    pi_52543859
    We kunnen Venezuela goed raken als het nodig is. Geen enkel probleem.
      maandag 20 augustus 2007 @ 22:53:06 #182
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_52543895
    Ja, met een hardgekookt ei vanuit een creools bordeel misschien....
    pi_52544122
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
    Waarmee dan?

Met een zooi slecht onderhouden F-16's? We hebben er geloof ik 20 die direct inzetbaar zijn.

Die moeten daarnaartoe met een tankvliegtuig. Waar land je ze? Effe tussen de vijanden door mikken op een autoweg?

Schepen... Duurt effe voor die d'r zijn.

Of dacht je dat we met dat kleine grut wat daar gestationeerd is, het zelf wel effe met die boys uitvechten?
    Venezuela is al heel wat langer dan vandaag een bedreiging, we hebben best wat achter de hand daar. Er is iig een luchtmachtbasis op Curacao en een op Aruba.
      maandag 20 augustus 2007 @ 23:01:08 #184
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_52544171
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Venezuela is al heel wat langer dan vandaag een bedreiging, we hebben best wat achter de hand daar. Er is iig een luchtmachtbasis op Curacao en een op Aruba.
    Google er eens op.

Er is daar niets van ons wat een degelijke invasie kan tegenhouden.

Maar misschien kunnen onze mariniers de vijand een flinke klap voor hun harses verkopen met een kilootje coke.
    pi_52544307
    We kunnen er wel grappen over maken, maar het blijven nog steeds de "Nederlandse Antillen".
    Ik kan de uitspraken wel begrijpen, als het echt fout gaat met Chavez, zou Nederland toch iets moeten doen.

Wat weet ik niet, maar ze moeten iets doen, anders is Nederland op zijn Wilders gezegt, geen knip voor de neus waard.
    Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
    pi_52544368
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 23:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Google er eens op.

Er is daar niets van ons wat een degelijke invasie kan tegenhouden.

Maar misschien kunnen onze mariniers de vijand een flinke klap voor hun harses verkopen met een kilootje coke.
    Ik heb wel betere bronnen dan google, Venezuela is al vele jaren de grootste bedreiging voor ons koninkrijk, je denkt toch niet dat de krijgsmacht zoiets negeert?
      maandag 20 augustus 2007 @ 23:07:14 #187
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52544398
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:46 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

bij oorlog gaat de grens dicht.
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 23:04 schreef Mr_Memory het volgende:
    , als het echt fout gaat met Chavez, zou Nederland toch iets moeten doen.
    Want? Waarom?

De Antillen willen toch zoveel onafhankelijkheid van die boze witmensen??
    pi_52544501
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 23:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

[..]

Want? Waarom?

Kom zeg, het is je land... De veiligheid van ons koninkrijk vind je niet belangrijk? Doe niet zo laf.
    pi_52544568
    quote:

[..]

[..]

Want? Waarom?

Waarom? omdat Nederland nog steeds de Nederlands Antillen niet opgeeft!
    Het is nog steeds NL grondgebied!
    Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
    pi_52545021
    Antillen verloren, rampspoed geboren! Dat laten we natuurlijk niet over onze kant gaan. Wat van de wal is, vals is, sla dood!

Geen schijn van kans, die Venezolanen!
    pi_52545049
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 23:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik heb wel betere bronnen dan google, Venezuela is al vele jaren de grootste bedreiging voor ons koninkrijk, je denkt toch niet dat de krijgsmacht zoiets negeert?
    Ik zou niet weten waar de Nederlandse Luchtmacht op Aruba een eigen vliegveld heeft. Ik heb het nog nooit gezien.

Alles wat op Aruba en Curacao zit dat van Nederland is is bedoelt voor de controlle op drugs. Veel materiaal hebben ze niet daar omdat ze veel samenwerken met de Antillen en de Amerikaanse Marine (en DEA).
    Holler
    pi_52545177
    quote:

[..]

[..]

Want? Waarom?

laat me raden, een Wilders stemmer die dingen roept zonder ook maar enig verstand van zaken te hebben?
      maandag 20 augustus 2007 @ 23:38:11 #193
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_52545480
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 23:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
    Antillen verloren, rampspoed geboren! Dat laten we natuurlijk niet over onze kant gaan. Wat van de wal is, vals is, sla dood!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Geen schijn van kans, die Venezolanen!
    +

pi_52545652
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:51 schreef _The_General_ het volgende:
    We kunnen Venezuela goed raken als het nodig is. Geen enkel probleem.
    Idd. We zijn een klein rotland, maar we hebben een goedgetraint en goedbewapend leger. Chavez maakt geen schijn van kans. En zelfs áls hij wat kon, we hebben iets ten noorden van de antillen een bondgenoot die óns dankbaar zou zijn voor een reden om daar te gaan schieten.
    pi_52546414
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 23:25 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waar de Nederlandse Luchtmacht op Aruba een eigen vliegveld heeft. Ik heb het nog nooit gezien.

Alles wat op Aruba en Curacao zit dat van Nederland is is bedoelt voor de controlle op drugs. Veel materiaal hebben ze niet daar omdat ze veel samenwerken met de Antillen en de Amerikaanse Marine (en DEA).
    In het geval van oorlog kunnen ze gewoon het aldaar aanwezige commerciële vliegveld gebruiken, niet zo'n probleem dus.
    pi_52546471
    quote:

[..]

[..]

Want? Waarom?

Je kan de grens niet dichthouden voor Nederlanders, want dat zijn alle Antillianen volgens hun paspoort.

..en nee de Antillen willen niet onafhankelijk worden van Nederland, vroeger niet, nu niet en waarschijnlijk nooit niet.
    pi_52546843
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 00:09 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Je kan de grens niet dichthouden voor Nederlanders, want dat zijn alle Antillianen volgens hun paspoort.

..en nee de Antillen willen niet onafhankelijk worden van Nederland, vroeger niet, nu niet en waarschijnlijk nooit niet.
    iemand die een beetje nuchter nadenkt
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:46:09 #198
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_52547418
    (Ex)-minister Kamp had toch kruisraketten besteld? Meteen op Caracas afvuren.
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:50:10 #199
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_52547515
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 23:43 schreef Mtijn het volgende:

[..]

Idd. We zijn een klein rotland, maar we hebben een goedgetraint en goedbewapend leger. Chavez maakt geen schijn van kans. En zelfs áls hij wat kon, we hebben iets ten noorden van de antillen een bondgenoot die óns dankbaar zou zijn voor een reden om daar te gaan schieten.
    Nederland heeft het best bewapende leger van Europa (Na Rusland). Niet het grootste leger, wel het meest technologische.

"From the halls of montazuma to the shores of tripoli, we will fight our countrys battles in the air on land an sea first we'll for right and freedom then to keep our honor clean we are proud to hold the title of DUTCH MARINE"
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:52:50 #200
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_52547582
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:00 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

<--- Antilliaan meldt zich. Toch bedankt dat je het ermee eens bent dat de Antillen ook verdedigd verdienen te worden. Misschien lukt het me toch jouw mening over ons wat te nuanceren door je te herinneren aan het feit dat de Antillen eigenlijk pas sinds het begin van deze eeuw met dusdanige financiele problemen kampen dat het ook voor problemen in Nederland heeft gezorgd in de vorm van kansloze jeugd. In de geschiedenis, tot tegen de latere decennia van de 20e eeuw heeft Curacao echter altijd een goede rol gespeeld voor het Koninkrijk, met de Shell en ook nog tijdens WO2.

Zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/George_Maduro , de naamgever van het mooie Madurodam
    Nederland is schatplichtig aan dat moedige volkje onder de Caraibische zon.
    pi_52547672
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 00:46 schreef Ippon het volgende:
    (Ex)-minister Kamp had toch kruisraketten besteld? Meteen op Caracas afvuren.
    Die komen er niet meer.
    pi_52547734
    heerlijk dat gefakete nationalisme, maar zodra de eerste Nederlandse slachtoffers vallen vluchten jullie weer.

History will repeat itself
    pi_52548492
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 00:50 schreef Ippon het volgende:

[..]

Nederland heeft het best bewapende leger van Europa (Na Rusland). Niet het grootste leger, wel het meest technologische.

"From the halls of montazuma to the shores of tripoli, we will fight our countrys battles in the air on land an sea first we'll for right and freedom then to keep our honor clean we are proud to hold the title of DUTCH MARINE"
    Vergeet jij voor het gemak even het Britse leger? Het Franse misschien? Je vergeet voor het gemak ook even dat we een regering hebben die jaar in jaar uit bezuinigt op defensie, tanks, howitzers, vliegtuigen, overal lopen ze aan te plukken, de marine is al bijna helemaal gestript, en nog denk jij dat Nederland het best bewapende leger van Europa heeft? Geloof je het zelf?

Onze luchtmacht ligt trouwens ook zo goed als op zijn reet, als ik het goed begrepen heb heeft Nederland iets meer als 100 F-16's, waarvan er momenteel maar zo'n 40 echt operatief zijn, de rest komt nooit van de grond af en staat een beetje weg te stoffen.

Nee....zo florisant staan we er niet voor, en klaar voor een serieus conflict is Nederland zeer zeker niet, niet met een regering die steeds maar loopt te snoepen van het defensiebudget.
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:49:39 #204
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_52548565
    Dit nieuws is echt zo gebaseerd op onderbuik gevoelens die stiekem hopen op een Nederlandse Falkland-oorlog.

Ik zeg trouwens: laat maar komen die oorlog.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:56:46 #205
    94668 Joost-mag-het-weten
    Voor Vorst, Vlaming & vr R
    pi_52548646
    Iemand er al eens bij stil gestaan wat voor een gevolg een oorlog met Venezuela zal geven voor de olie en gas prijzen ? Venezuela is , geloof ik , de 5de grootste olie-exporteur ter wereld, en de VS neemt 1,3 miljoen vaten per dag over van dat land ...
    Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
    "Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
    "Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
    "Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
    pi_52548742
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 01:00 schreef EricT het volgende:
    heerlijk dat gefakete nationalisme, maar zodra de eerste Nederlandse slachtoffers vallen vluchten jullie weer.

History will repeat itself
    Ik ben geen nationalist. Ik heb een hekel aan Chavez.
    pi_52548779
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 02:03 schreef Mtijn het volgende:

[..]

Ik ben geen nationalist. Ik heb een hekel aan Chavez.
    Voor de mensen die serieus lijken te denken dat Venezuela een kans zou maken:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_Venezuela
    http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_the_Netherlands
    pi_52548902
    tvp
      Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 02:50:20 #209
    8781 crew  Frutsel
    pi_52549272
    Zal een merge voorstel doen, maar we gaan voorlopig maar verder in deze : Aanval van Venezuela op de Antillen 2 ?
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
    pi_52549808
    Ach je kunt ook wel elk bericht van de Noord Koreaanse overheid gaan aanhalen hoe het communisme de kapitalistische honden zal doden. Chavez heeft gewoon weinig om handen, wil graag wat aandacht en schreeuwt maar wat. Hij gaat echt niet de antillen bezetten. Waarom zou hij? Het volk wil geen oorlog daar en hij zou de VS en de NAVO alleen maar een gigantisch goede stok geven om het land te bombaderen (zie de reactie op de bezetting van Koeweit van Irak).

Niks aan de hand, niet te veel aandacht in de media aan geven.

De verdediging lijkt me trouwens vrij simpel: gewoon alle probleemjongeren er naar toe, scootertjes, verlaagde bmw's en mercedessen en wat pippa's en je zult zien: Chavez smeekt ons om ze terug te nemen!

[ Bericht 22% gewijzigd door dyslexie_man op 21-08-2007 04:41:59 ]
    We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
    pi_52550821
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De VS zal een bondgenoot sowieso niet snel laten barsten, dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen. Daarnaast staan de Amerikanen natuurlijk te trappelen voor een excuus om Chavez te pakken; een aanval door hem op een bondgenoot zou ideaal zijn.
    pi_52550881

hier staat Chávez op een kaartje aan te wijzen wat nog allemaal bij Venezuela hoort.
    pi_52551253
    Voor de mensen die denken dat het Nederlandse leger bang is voor Chávez, google eens op Joint Caribbean Lion!
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:36:30 #215
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_52551541
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 01:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Hoe verhouden onze F-16's zich eigenlijk tot die nieuwe Flankers van Chavezzie?
    [..]
    iemand?
    pi_52551739
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 09:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

iemand?
    Een op een weet ik het niet, maar dit is een beschouwing van het Nederlandse leger en de situatie die kan ontstaan wanneer Chavez zijn plannen doorzet. Het stuk is hier te vinden. In het stuk komt duidelijk naar voren dat Nederland de eilanden niet alleen zou kunnen terugnemen.
    PWBF
      Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:51:29 #217
    8781 crew  Frutsel
    pi_52554991
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 09:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een op een weet ik het niet, maar dit is een beschouwing van het Nederlandse leger en de situatie die kan ontstaan wanneer Chavez zijn plannen doorzet. Het stuk is hier te vinden. In het stuk komt duidelijk naar voren dat Nederland de eilanden niet alleen zou kunnen terugnemen.
    das ook niet vreemd.
    Gezien de ligging alleen al...
    pi_52555296
    Het zou best kunnen dat Venezuela recht heeft op gebeid wat 200 zeemijlen uit de kust ligt.
    Het is in ieder geval aannemelijker dat Venezuela er meer recht op heeft dan Nederland omdat veroveringen niet automatisch de rechtmatige van naam veranderen.
    Als Chavez gelijk heeft dan moet hij mogen beslissen wat er gaat gebeuren.
    Audaces fortuna juvat
    pi_52555418
    De Antillen (of welk ander soeverein eilandje voor de kust dan ook) aanvallen is precies het excuus wat Bush nodig heeft om zijn oliebelangen in Venezuela veilig te gaan stellen de bevolking van Venezuela te gaan "bevrijden" van hun dictator.
    pi_52555467
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 11:59 schreef Colnago het volgende:
    Het zou best kunnen dat Venezuela recht heeft op gebeid wat 200 zeemijlen uit de kust ligt.
    Het is in ieder geval aannemelijker dat Venezuela er meer recht op heeft dan Nederland omdat veroveringen niet automatisch de rechtmatige van naam veranderen.
    Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn de Antillen langer Nederlands grondgebied, dan Venezuela Venezualees grondgebied zijn
    pi_52557135
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 12:05 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn de Antillen langer Nederlands grondgebied, dan Venezuela Venezualees grondgebied zijn
    Het gaat over:

Het Verdrag van Tordesillas (1494) regelde de opdeling van de niet-Europese wereld tussen Spanje en Portugal, die de eerste ontdekkingsreizen organiseerden.

Paus Alexander VI bepaalde na de ontdekking van Amerika dat alles ten westen van een bepaalde lijn (480 km van Kaap Verde; 550 km van de Kaapverdische Eilanden) toebehoorde aan Spanje, en alles ten oosten daarvan aan Portugal. In het verdrag van Tordesillas stemde Spanje ermee in dat deze lijn naar het westen werd verlegd (1170 km van Kaap Verde). Hierdoor werd het later ontdekte Brazilië Portugees bezit. Historici beweren echter dat de mogelijkheid bestaat dat vroegere expedities reeds voet aan wal gezet hadden op Brazilië, wat dus betekent dat ze met voorbedachten rade het Verdrag van Tordesillas sloten.

Bij het Verdrag van Zaragoza (1529) werd deze lijn tot in de Stille Oceaan doorgetrokken.

Deze demarcatielijn zorgde er ook voor dat de zeeën verdeeld werden tussen de Portugezen en de Spanjaarden (het principe van Mare Clausum). Deze aanspraken werden later door verschillende andere Europese landen (de Nederlanden, Frankrijk, Engeland) resoluut verworpen. Koning Frans I van Frankrijk merkte eens schamper op dat hij nooit "de clausule in het testament van Adam had gezien, waarin zijn land zou zijn uitgesloten van alle rechten op delen van de Nieuwe Wereld"'.
    Audaces fortuna juvat
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:14:19 #222
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52557506
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 08:56 schreef Caesu het volgende:
    [afbeelding]
    hier staat Chávez op een kaartje aan te wijzen wat nog allemaal bij Venezuela hoort.
    NIETUS! Het ministerie heeft gecontroleerd, en Chavez heeft het nooit gezegd!
    - Privacy Matters
    pi_52557542
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 13:00 schreef Colnago het volgende:

[..]

Het gaat over:

Het Verdrag van Tordesillas (1494) regelde de opdeling van de niet-Europese wereld tussen Spanje en Portugal, die de eerste ontdekkingsreizen organiseerden.

Paus Alexander VI bepaalde na de ontdekking van Amerika dat alles ten westen van een bepaalde lijn (480 km van Kaap Verde; 550 km van de Kaapverdische Eilanden) toebehoorde aan Spanje, en alles ten oosten daarvan aan Portugal. In het verdrag van Tordesillas stemde Spanje ermee in dat deze lijn naar het westen werd verlegd (1170 km van Kaap Verde). Hierdoor werd het later ontdekte Brazilië Portugees bezit. Historici beweren echter dat de mogelijkheid bestaat dat vroegere expedities reeds voet aan wal gezet hadden op Brazilië, wat dus betekent dat ze met voorbedachten rade het Verdrag van Tordesillas sloten.

Bij het Verdrag van Zaragoza (1529) werd deze lijn tot in de Stille Oceaan doorgetrokken.

Deze demarcatielijn zorgde er ook voor dat de zeeën verdeeld werden tussen de Portugezen en de Spanjaarden (het principe van Mare Clausum). Deze aanspraken werden later door verschillende andere Europese landen (de Nederlanden, Frankrijk, Engeland) resoluut verworpen. Koning Frans I van Frankrijk merkte eens schamper op dat hij nooit "de clausule in het testament van Adam had gezien, waarin zijn land zou zijn uitgesloten van alle rechten op delen van de Nieuwe Wereld"'.
    Als je dat verdrag wilt volgen, zou je heel Amerika moeten verdelen tussen Spanje en Portugal en bestaat Venezuela niet eens. Nederland heeft dit verdrag ook nooit geaccepteerd. Waarom zou Nederland zich gebonden moeten voelen aan een verdrag die twee andere landen onderling gesloten hebben?

m.a.w. als dit Chavez's enige argument is, is het wel HEEL erg zwak
    pi_52558131
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 08:56 schreef Caesu het volgende:
    [afbeelding]
    welke aflevering is dat
    pi_52558199
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 13:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als je dat verdrag wilt volgen, zou je heel Amerika moeten verdelen tussen Spanje en Portugal en bestaat Venezuela niet eens. Nederland heeft dit verdrag ook nooit geaccepteerd. Waarom zou Nederland zich gebonden moeten voelen aan een verdrag die twee andere landen onderling gesloten hebben?

idd
    pi_52559650
    pi_52562909
    Ben ik de enige die de vlag uithangt als Chavez die bende van ons afneemt? Misschien kan iemand Chavez een kaartje stuen met de Bovenwindse eilanden. Die moet hij namenlijk als Give Away ook nemen .

Naderland heeft als Koloniale macht daar geen ruk verloren. Chavez heeft in deze gewoon gelijk.
    pi_52563011
    quote:

[..]

• Je zou me bijna overtuigen dat Nederland een bekwaam leger heeft en de nederlandse opinie 100% achter dat zelfde leger staat.
    pi_52563216
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 16:11 schreef CANARIS het volgende:
    Ben ik de enige die de vlag uithangt als Chavez die bende van ons afneemt? Misschien kan iemand Chavez een kaartje stuen met de Bovenwindse eilanden. Die moet hij namenlijk als Give Away ook nemen .

Naderland heeft als Koloniale macht daar geen ruk verloren. Chavez heeft in deze gewoon gelijk.
    Als Chavez die eilandjes zo graag wil hebben, dient ie maar een verzoek in tienfout in bij Balkie voor een referendum op die eilandjes en dan mag de bevolking zich erover uitspreken. Ik denk echter niet dat de bevolking van die eilandjes op Chavez zitten te wachten
    pi_52563305
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 16:14 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Je zou me bijna overtuigen dat Nederland een bekwaam leger heeft en de nederlandse opinie 100% achter dat zelfde leger staat.
    Dat Nederlandse leger is zo slecht nog niet en heeft ook nog eens de NAVO achter zich staan. Militair hoeven we dus niets te vrezen van Venezuela.

En ik mag hopen dat de Nederlandse bevolking 100% achter het verdedigen van het eigen grondgebied staat
    pi_52563638
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 13:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het recht van de sterkste dus?
    Dat gaat in de praktijk namelijk altijd zo maar of het rechtvaardig is?
    Audaces fortuna juvat
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:39:59 #232
    34163 Pikkebaas
    Corporate Overlord
    pi_52563821
    Van mij mag 'ie ze hebben op de voorwaarde dat 'ie alle antillianen die al hier zijn er ook bijneemt.
    Krijg 'ie het morgen nog.
    Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
    Van vreemde smetten vrij,
    pi_52564064
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 16:34 schreef Colnago het volgende:

Het recht van de sterkste dus?
    Hoezo? Je schermt met een verdrag tussen Spanje en Portugal en je wilt daaruit de conclusie trekken dat Venezuela, een land dat niet eens bestond toen dat verdrag gesloten werd, daardoor recht heeft op grondgebied welke:

A. Nooit Venezuela heeft toebehoord.
    B. Al voor het ontstaan van Venezuela Nederlands grondgebied was
    C. Op basis van een verdrag wat Nederland niet heeft gesloten, noch erkend en waar Venezuela nooit in genoemd is.
    quote:
    Dat gaat in de praktijk namelijk altijd zo maar of het rechtvaardig is?
    De conclusie dat Chavez ook maar enig recht zo hebben op de Antillen is gewoon onjuist. Daar is geen krachtsvertoon voor nodig om dat te beargumenteren. Op basis van dat verdrag zou je de eilandjes hoogstens aan Spanje of Portugal kunnen toewijzen, maar niet aan Venezuela.
    pi_52564125
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 16:39 schreef Pikkebaas het volgende:
    Van mij mag 'ie ze hebben op de voorwaarde dat 'ie alle antillianen die al hier zijn er ook bijneemt.
    Krijg 'ie het morgen nog.
    Goed om te zien hoe sommigen met landgenoten en Nederlands grondgebied omgaan. Morgen Friesland aan de Duitsers geven, mits ze alle Friezen erbij nemen? Limburg naar Frankrijk, met alle limburgers erbij?
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:03:13 #235
    pi_52564575
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 21:46 schreef Frutsel het volgende:
    er al eens bij stil gestaan wat voor een gevolg een oorlog met Venezuela zal geven voor de olie en gas prijzen ? Venezuela is , geloof ik , de 5de grootste olie-exporteur ter wereld, en de VS neemt 1,3 miljoen vaten per dag over van dat land ...
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:04:48 #236
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_52564616
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 16:49 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Goed om te zien hoe sommigen met landgenoten en Nederlands grondgebied omgaan. Morgen Friesland aan de Duitsers geven, mits ze alle Friezen erbij nemen? Limburg naar Frankrijk, met alle limburgers erbij?
    Ik ben voor. Lijf Gelderland maar in bij Duitsland, EU is EU.
    pi_52564649
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 17:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

er al eens bij stil gestaan wat voor een gevolg een oorlog met Venezuela zal geven voor de olie en gas prijzen ? Venezuela is , geloof ik , de 5de grootste olie-exporteur ter wereld, en de VS neemt 1,3 miljoen vaten per dag over van dat land ...
    Weerhield de Amerikanen er toch ook niet van Irak binnen te vallen? Sterker nog, ze vielen juist binnen om hun oliebelangen te beschermen. Ik zie ze dat in Venezuela ook nog wel doen, als Chavez landjepik in de regio gaat spelen.
    pi_52564733
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 17:04 schreef remlof het volgende:

Geef het dan hun onafhankelijkheid terug, bestaat het oude Gelre ook weer eens
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:09:48 #239
    pi_52564741
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 17:06 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Weerhield de Amerikanen er toch ook niet van Irak binnen te vallen? Sterker nog, ze vielen juist binnen om hun oliebelangen te beschermen. Ik zie ze dat in Venezuela ook nog wel doen, als Chavez landjepik in de regio gaat spelen.
    Bij Irak lag dat anders. Irak exporteerde niet zoveel olie door het embargo tegen het land. De VS viel binnen om aan die olie te geraken.

In het geval van Venezuela krijgen ze die olie al , dus waarom zouden ze daar iets tegen riskeren ?
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:01:34 #240
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_52566092
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 17:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In het geval van Venezuela krijgen ze die olie al , dus waarom zouden ze daar iets tegen riskeren ?
    Chavez is een man die er bijzonder anti-amerikaanse denkbeelden op nahoudt en openlijk z'n bewondering uitspreekt voor Castro en heult met leiders van Iran, Noord Korea en Rusland.
    Daarnaast is Chavez de laatste jaren sterk begonnen met het bewapenen van zijn land; vliegtuigen, straaljagers, helikopters, allemaal Russisch materiaal. En ik geloof dat hij nu ook met z'n Marine bezig is.

"Critici menen dat zijn Bolivariaanse revolutie steeds verder van een democratie lijkt af te dwalen. In zijn huidige ambstermijn wil Chávez een grondwetswijziging doorvoeren die hem in staat stelt tot 2031 aan de macht te blijven, en in januari 2006 werd het parlement voor een periode van 18 maanden buitenspel gezet. Hij wordt er van beschuldigd politieke tegenstanders het leven moeilijk te maken, strategische bedrijven worden genationaliseerd en particuliere omroepen worden bedreigd met ontzegging van zendvergunningen, en hij heeft al meerdere malen te kennen gegeven te streven naar een een-partijstelsel, een Socialistische Eenheidspartij."

Maar goed... of zijn olie de Verenigde Staten ervan zou weerhouden om hem uit z'n ambt te schoppen durf ik niet te zeggen. Het lijkt me echter wel duidelijk dat men in Washington de hele situatie in Venezuela nauwlettend in de gaten houdt.

Ik denk niet dat de Verenigde Staten zitten te wachten op een nieuwe anti-amerikaanse dictator, praktisch in hun eigen achtertuin.
      Donald Duck held dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:20:25 #241
    46149 __Saviour__
    pi_52566577
    Ik zit nu wat op Wikipedia te kijken voor informatie over de Nederlandse marine.
    Zonde hoe prachtige en nog vele jaren te gebruiken schepen verkocht worden door hippiebezuinigingen.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_52567742
    quote:

gelukkig ben jij schijnbaar wel een van de enigen ja
    pi_52568349
    quote:

Je buurman mag van mij ook jouw achtertuin hebben, het is maar een bende daaro.
      Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:16:35 #244
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52572204
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 18:20 schreef __Saviour__ het volgende:
    Ik zit nu wat op Wikipedia te kijken voor informatie over de Nederlandse marine.
    Zonde hoe prachtige en nog vele jaren te gebruiken schepen verkocht worden door hippiebezuinigingen.
    hippie bezuinigingen

de VVD leverde nota bene de minister van defensie!
    heeft niets met hippies te maken maar met geld, schepen kosten geld, Balkenende en co hadden geld nodig om hun loze beloften waar te maken
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:01:56 #245
    18989 __________
    Vul Uw naam op de lijn in.
    pi_52573801
    quote:
    Chavez heeft in deze gewoon gelijk.
    Daar heb je een punt. Wij hebben OOK die 200 mijl en ik vind dat we die zuidwaards moeten claimen!
    En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:01:58 #246
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_52576022
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 22:01 schreef __________ het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Wij hebben OOK die 200 mijl en ik vind dat we die zuidwaards moeten claimen!

Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:21:45 #247
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52576637
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 23:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[afbeelding]
      FOK!fotograaf woensdag 22 augustus 2007 @ 01:27:54 #248
    145146 Andyy
    pi_52579646
    quote:
    KC10 extenders, en de Zeven provincieen uitrusten met Tomahawks
      FOK!fotograaf woensdag 22 augustus 2007 @ 01:30:49 #249
    145146 Andyy
    pi_52579686
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 23:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Is van vorig jaar, maar die commentaren daar zijn wel grappig

Chavez heeft onlangs trouwens wel z'n eerste SU-30 Flankers ontvangen uit Rusland:
    dat wordt AMRAAM voer (of voor de SMs van de Zeven provincieen )
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 22 augustus 2007 @ 01:32:07 #250
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52579704
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 01:30 schreef Andyy het volgende:

[..]

dat wordt AMRAAM voer (of voor de SMs van de Zeven provincieen )
    De F16 MLU kan ze ook wel aan.

Het word wel tijd om vast de genie naar de antillen te sturen om daar wat bases te bouwen.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 01:32:37 #251
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_52579712
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 01:27 schreef Andyy het volgende:

[..]

de Zeven provincieen uitrusten met Tomahawks
    Dat waanidee van Henk Kamp is gelukkig nooit uitgevoerd.
      FOK!fotograaf woensdag 22 augustus 2007 @ 01:35:45 #252
    145146 Andyy
    pi_52579760
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik dacht een half jaar maar als het goed is kunnen onze onderzeeers en f16`s ze al afschieten
    onze onderzeeers hebben alleen horizontale lanceerbuizen dus dat is niet mogelijk en de F-16s kunnen geen tomahawks afvuren (wel andere kruisrakketten)
      FOK!fotograaf woensdag 22 augustus 2007 @ 01:39:53 #253
    145146 Andyy
    pi_52579835
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 23:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Screbenica was een zware onderschatting. Die gingen simpelweg veel te licht bewapend op weg.
    Maar van die fout is geleerd. Er zit nu heel puik materieel daar in Afghanistan.
    puik materieel dat het nog amper doet vanwege gebrek aan reserveonderdelen ja
    http://static.telegraaf.nl/mediaobjects/01969/190407_1969361a.pdf
    links
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 22 augustus 2007 @ 01:44:22 #254
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52579888
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 01:39 schreef Andyy het volgende:

[..]

puik materieel dat het nog amper doet vanwege gebrek aan reserveonderdelen ja
    http://static.telegraaf.nl/mediaobjects/01969/190407_1969361a.pdf
    links
    Je zou er bijna van gaan huilen.
      FOK!fotograaf woensdag 22 augustus 2007 @ 01:45:21 #255
    145146 Andyy
    pi_52579907
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 09:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

iemand?
    nou wij hebben een groot voordeel dankzij de AMRAAMs, maar zolang ze niet in dogfights terecht komen zijn de flankers geen bedreiging
    en ik las laatst ergens dat NL bijna geen 5.56 munitie meer heeft door bezuinigingen ?
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 22 augustus 2007 @ 01:47:11 #256
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52579923
    Defensie kan geen extra 5.56 aankopen omdat er een stop is gezet op aankopen die niet begroot zijn. Het maakt het kabinet blijkbaar niets uit dat er daar gevochten wordt en de munitie hard nodig is.
    pi_52581177
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 17:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bij Irak lag dat anders. Irak exporteerde niet zoveel olie door het embargo tegen het land. De VS viel binnen om aan die olie te geraken.

Omdat die olie export van Venezuela vanzelf in gevaar komt, als Chavez buurlanden gaat aanvallen, zeker als die buurlanden ook nog eens historische bondgenoten van de VS zijn
      woensdag 22 augustus 2007 @ 08:14:34 #258
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52581195
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 17:04 schreef remlof het volgende:

[..]

Zeg, verhuis jezelf naar Duitsland
    - Privacy Matters
    pi_52582433
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 01:35 schreef Andyy het volgende:

[..]

onze onderzeeers hebben alleen horizontale lanceerbuizen dus dat is niet mogelijk en de F-16s kunnen geen tomahawks afvuren (wel andere kruisrakketten)
    en tomahawk is orgineel ontworpen om door een horizontale torpedobuis geschoten te worden.
    alleen verticaal kun je er meer meenemen en sneller schieten
    pi_52582474
    ik mis een hele hoop posts (een stuk of 25)
    waaronder mijn ontopic post

pi_52582632
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 22:01 schreef __________ het volgende:

[..]

en niet te vergeten delen van de UK
    pi_52582678
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 01:47 schreef Cobra4 het volgende:
    Defensie kan geen extra 5.56 aankopen omdat er een stop is gezet op aankopen die niet begroot zijn. Het maakt het kabinet blijkbaar niets uit dat er daar gevochten wordt en de munitie hard nodig is.
    toch te belachelijk voor woorden of je zendt militairen uit en geef ze de middellen die ze nodig hebben of je zendt ze niet uit en bezuinigt er op maar dit gaat zo niet

overigens van wiki
    quote:
    The current budget for the military is 7.9 billion euros, preparations are now being made to expand the budget to 12.7 billion euros. This is due to the new NATO standard for military expenditures, which is to be 2.0% of the GDP. These plans will be completed around 2012.
    pi_52597599
    quote:
    Chavez puts Venezuela's clock ahead 1/2 hour

Published on Tuesday, August 21, 2007

CARACAS, Venezuela (AFP): President Hugo Chavez Sunday announced that Venezuela's official time will be put ahead by half an hour starting January 1, and its first-ever offshore oil rig will start pumping before the year is out.

"Its about the metabolic effect, where the human brain is conditioned by sunlight," Chavez said in a rambling, seven hour discussion on his radio show "Alo, Presidente" with Science and Technology Minister Hector Navarro.

Specifically, Chavez said the Law of Metereology will be changed to reflect Venezuela's new time grid on the map showing it to be three-and-a-half hours behind GMT instead of the current four hours.

Minister Navarro said the longer day would benefit "all Venezuelans in their jobs and studies."

Chavez also announced Sunday that before 2007 runs out, Venezuela will begin pumping oil from its first offshore rig near the coast of Delta Amacuro state.

He said the the rig will mark Venezuela's first exploitation of crude from the ocean bottom in its 100 years of oil-pumping history.

Chavez also announced an ambitious plan to build several artificial islands off the coast of Venezuela to harbor cities, submarine bases, scientific research centers, as well as oil and mining facilities.

"There's 760,000 square kilometers (294,000 square miles) that no other country but Venezuela has a right to," he said referring to Venezuela's continental platform.
    AFP

transscript van Aló Presidente uitzending van zondag komt binnenkort hier te staan:
    http://www.alopresidente.(...)no-costa-afuera.html
    pi_52598333
    Life sucks
    pi_52606334
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 18:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Jusqu'ici tout va bien...
      woensdag 22 augustus 2007 @ 22:56:09 #266
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_52606824
    'Geen claim van Chávez op Antillen'
    Uitgegeven: 22 augustus 2007 20:11
    Laatst gewijzigd: 22 augustus 2007 21:28

WILLEMSTAD - "De Nederlandse pers en politiek halen uitspraken van de Venezolaanse president Hugo Chávez uit hun context." Dat zei Pedro Atacho, leider van de fractie van de PAR, de grootste partij in de Staten van de Nederlandse Antillen woensdag.

Atacho reageert daarmee op uitlatingen van Nederlandse politici en media.

Volgens Atacho heeft Chávez "op geen enkel moment een claim gelegd op de Antilliaanse wateren". VVD-Tweede Kamerlid Hans van Baalen stelde eerder deze week dat Chávez zijn handen moet afhouden van de Antillen.

Volgens Atacho brengen 'onbedachtzame' uitlatingen "de goede verhoudingen tussen het Nederlands Koninkrijk (inclusief de Nederlandse Antillen) en Venezuela in gevaar".

Relatie

Atacho wordt hierin gesteund door de Antilliaanse minister-president Emily de Jongh-Elhage (PAR) die stelt "blij te zijn dat de relatie met de landen in de regio goed is".

Ze is ervan overtuigd dat Chávez geen claim heeft gelegd op de Antillen. "Ik sta voor een goede relatie met alle landen om ons heen."

Afstand

Ze onderschrijft dan ook de opmerking van Atacho dat de Antillen de goede relaties met alle landen in de regio koestert. Atacho voegt daar zelf nog aan toe: "Pers en politiek in Nederland moeten zich realiseren dat wij op enkele kilometers afstand van Venezuela wonen, in tegenstelling tot de oceanische afstand tussen Nederland en ons.

En dat wij ons de luxe niet kunnen permitteren om tendentieuze informatie te creëren die irritaties kan brengen met onze buren. De Nederlandse pers en politiek Den Haag zouden beter moeten weten."
    pi_52608876
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 01:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat waanidee van Henk Kamp is gelukkig nooit uitgevoerd.
    Alle LCF fregatten hebben strike length modules om deze raketten af te schieten, dat Van Middel(ver)koop de aankoop uitstelt wil niet zeggen dat die raketten niet alsnog aanschaft kunnen worden. Het mooie is dat de aanschaf van die raketten al is goedgekeurd en dus per direct aangekocht kan worden zonder dat die linkse lafaarden in de Tweede Kamer er wat tegen kunnen doen.

Als Chavez wat probeert dan staan die raketten binnen no time op Nederlandse schepen en dan is het bye bye dictatortje. Ik stel voor om van Velzen van de SP op de eerste raket te binden.
    [i]"The wolves will come again," said Jojen solemnly.[/i] - George R.R. Martin
    pi_52611125
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 22:56 schreef AryaMehr het volgende:
    'Geen claim van Chávez op Antillen'
    Uitgegeven: 22 augustus 2007 20:11
    Laatst gewijzigd: 22 augustus 2007 21:28

WILLEMSTAD - "De Nederlandse pers en politiek halen uitspraken van de Venezolaanse president Hugo Chávez uit hun context." Dat zei Pedro Atacho, leider van de fractie van de PAR, de grootste partij in de Staten van de Nederlandse Antillen woensdag.

Atacho reageert daarmee op uitlatingen van Nederlandse politici en media.

Volgens Atacho heeft Chávez "op geen enkel moment een claim gelegd op de Antilliaanse wateren". VVD-Tweede Kamerlid Hans van Baalen stelde eerder deze week dat Chávez zijn handen moet afhouden van de Antillen.

Volgens Atacho brengen 'onbedachtzame' uitlatingen "de goede verhoudingen tussen het Nederlands Koninkrijk (inclusief de Nederlandse Antillen) en Venezuela in gevaar".

Relatie

Atacho wordt hierin gesteund door de Antilliaanse minister-president Emily de Jongh-Elhage (PAR) die stelt "blij te zijn dat de relatie met de landen in de regio goed is".

Ze is ervan overtuigd dat Chávez geen claim heeft gelegd op de Antillen. "Ik sta voor een goede relatie met alle landen om ons heen."

Afstand

Ze onderschrijft dan ook de opmerking van Atacho dat de Antillen de goede relaties met alle landen in de regio koestert. Atacho voegt daar zelf nog aan toe: "Pers en politiek in Nederland moeten zich realiseren dat wij op enkele kilometers afstand van Venezuela wonen, in tegenstelling tot de oceanische afstand tussen Nederland en ons.

En dat wij ons de luxe niet kunnen permitteren om tendentieuze informatie te creëren die irritaties kan brengen met onze buren. De Nederlandse pers en politiek Den Haag zouden beter moeten weten."
    Heel erg verstandig van de Antillianen.
    pi_52611210
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 11:59 schreef Colnago het volgende:
    Venezuela heeft de eilanden nooit in bezit gehad in haar geschiedenis. En de eilanden waren dus ook nooit Venezolaans grondgebied. Dus zij kan de eilanden nooit rechtmatig claimen. Het is net alsof buurland Engeland ineens zegt NL te willen claimen.

Trinidad & Tobago zit juist dichter bij Venezuela, waarom maken zij niet druk over de uitspraken van Chavez?
    pi_52611243
    quote:

[..]

Bravo!

Het is triest hoe Nederlanders soms denken, niks van aantrekken.
    pi_52611298
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 21:16 schreef SpaRood het volgende:
    Als Venezuala probeert de Antillen over te nemen, dan kan Nederland alleen weinig doen millitair gezien. Geld voor de Antillen ook de NAVO samenwerking?

Internationaal recht, rechtvaardigheid....in de wereld geld nog altijd het recht van de sterkste. De winnaars schrijven de geschiedenis.
    Ach Amerika klaart dan de klus op, zoals zij dat ook in Europa heeft gedaan tijdens WOII en de Balkan Oorlog.
      donderdag 23 augustus 2007 @ 02:58:39 #272
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_52611434
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 16:58 schreef MrX1982 het volgende:
    Wat een karikatuur van Zuid Amerikaanse machthebbers is die Chavez toch ook. Waarom kiezen mensen in Zuid Amerika toch van die geflipte machthebbers .

We zullen wel zien wanneer ze de Antillen aanvallen. Frappant overigens dat de Antillen nu weleens steun van ons nodig hebben. Ze willen toch altijd zo nodig op eigen benen staan.
    Omdat zowat automatisch Zuid-Amerika in Amerikaanse corporatisme vervalt.

Maar goed, we kunnen wel een hoop zeiken over wat als.. maar laat de Antillen lekker zelf beslissen wat ze wel of niet willen.
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
      Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 04:29:17 #273
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52611991
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 02:45 schreef Stratos het volgende:

[..]

Ach Amerika klaart dan de klus op, zoals zij dat ook in Europa heeft gedaan tijdens WOII en de Balkan Oorlog.
    en Nederlands Nieuw Guinnea

en de Balkan oorlog?
    O RLY?
      donderdag 23 augustus 2007 @ 09:06:44 #274
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_52613100
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 02:27 schreef Stratos het volgende:

[..]

Heel erg verstandig van de Antillianen.
    Ja, maar nu snap ik het originele bericht niet meer waarin men Nederland juist vroeg te kijken hoe het zat, en nu zegt men eigenlijk dat het altijd al duidelijk was en "wij" herrie maken?
    [KNE]-Mod
    pi_52613483
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 09:06 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, maar nu snap ik het originele bericht niet meer waarin men Nederland juist vroeg te kijken hoe het zat, en nu zegt men eigenlijk dat het altijd al duidelijk was en "wij" herrie maken?
    Ze moeten juist blij zijn dat wij herrie maken. Juist het sussen van de gevaren kan ervoor zorgen dat die rare Chavez zijn kans grijpt. De eilandjes liggen letterlijk voor het oprapen. Er zijn bij de NLse antillen welgeteld 200 soldaten, 4 f16's en een kleiner marineschip. Als die eilandjes verloren zijn wordt het heel maar dan ook heel erg moeilijk om ze terug te veroveren, want alles moet vanuit NL over de oceaan daarheen. Lees ook dit rapport: http://www.strategypage.com/dls/articles/20073805022.asp

Ik snap niet waarom we niet per direct even 2 onderzeeers en 2 fregatten met 1 hulpondersteuningsschip met helikopters sturen. We hebben onze marine niet alleen voor de vlootdagen! Leg ze alleen ter afschrikking neer voor Willemsstad. We laten toch niet zomaar grondgebied van ons afpakken?!
    Oh! Gravity
      donderdag 23 augustus 2007 @ 10:18:13 #276
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52614426
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 04:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

en Nederlands Nieuw Guinnea

en de Balkan oorlog?
    O RLY?
    YA RLY. De VS hebben het grootste deel van het vliegverbod en de luchtoorlog in 95 gedragen, en datzelfde nog eens in Kosovo. De VS droegen het grootste deel van IFOR, SFOR en KFOR.
    - Privacy Matters
      Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 10:42:31 #277
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52615048
    Nederland hoeft zich verhoudingsgewijs inzake de luchtoorlog in 1995 absoluut niet te schamen en bovendien had Nederland wel en de VS geen grondtroepen die actief deelnamen aan de vijandigheden

maar dat is mijn punt niet er wordt hier gesuggereerd dat het op de Balkan slecht ging totdat de Amerikanen ons uit de brand hielpen en dat is niet waar. Clinton en co stonden vooraan als er beslissingen genomen moesten worden, ook zij vonden de lichte optie een uitstekend idee (zolang er geen Amerikanen aan meededen) en toen dat plan in elkaar begon te storten werd dat van alle kanten ontkend omdat er anders Amerikaanse mariniers beloofd waren voor het ontzetten van UNPROFOR en dat vond Clinton niet cool want het mandaat waar ook hij zijn handtekening onder had gezet was belachelijk

dat doet verder niets af aan hoe ze zich ingezet hebben om de ontstane problemen op te lossen maar ze zijn er net zogoed schuldig aan als Nederland en nogmaals, wat de uiteindelijke inzet betreft hoeven wij ons echt niet te schamen
      donderdag 23 augustus 2007 @ 11:22:43 #278
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52616057
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 10:42 schreef sp3c het volgende:
    (...) wat de uiteindelijke inzet betreft hoeven wij ons echt niet te schamen
    Dat zei ik ook niet. Ik reageerde slechts op de stelling dat de VS het leeuwendeel van het vecht- en bezettingswerk uitvoerden. Uitgedrukt in geld en materieel is dat zeker waar voor de gehele periode, in manschappen is dat waar vanaf IFOR.
    - Privacy Matters
      Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 14:12:41 #279
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52620924
    klopt ook alleen relatief gezien

als je het verhoudingsgewijs bekijkt valt een en ander weer op zijn plek, Amerika is nu eenmaal een groter land dan Nederland, vanaf 1996 had Nederland er (IFOR) bv 12 en Amerika 52 jachtvliegtuigen volgens mij
    http://www.emergency.com/ifor-air.htm

20.000 man grondtroepen tegen 1000 Nederlanders etc. etc.

de reden dat het na 1995 ergens op begon te lijken is vanwege het feit dat de we met zijn allen (dus ook wij en dus ook de Amerikanen) de oogkleppen een beetje afdeden wat dat hele peacekeepen betreft niet per se vanwege de Amerikaanse inbreng al hielp dat natuurlijk wel
      donderdag 23 augustus 2007 @ 18:21:36 #280
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_52628022
    quote:
    YA RLY. De VS hebben het grootste deel van het vliegverbod en de luchtoorlog in 95 gedragen, en datzelfde nog eens in Kosovo. De VS droegen het grootste deel van IFOR, SFOR en KFOR.
    Met alle respect hè maar ik vertrouw die Yanks voor geen ene sodemieter. Die lui laten ons zeker stikken...net als de Engelsen en de Fransen. Die gaan allemaal lopen blaten dat Nederland zijn koloniale politiek nu wel eens gedag kan zeggen en dat het verlies van die eilanden niet meer dan rechtvaardig is. Ik zou mijn geld nog eerder inzetten op de Duitsers..

Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 21:29:15 #281
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52632769
    nou zover zou ik ook niet willen gaan hoor we kunnen in een dergelijk geval echt wel op een vliegdekschip of twee stampvol Amerikanen rekenen hoor

punt wat ik probeer te maken is dat die hulp niet vanzelfsprekend is, dat we er geen buitenlands beleid op vast gaan lopen schroeven. Als Chavez strax ineens goede vriendjes is met een volgende president in de VS en zegt 'hey maat, gratis olie voor een jaar als jullie ons onze gang laten gaan op de Antillen' dan kiezen de Amerikanen gewoon voor zichzelf ipv voor ons ... zou ik ook doen
      donderdag 23 augustus 2007 @ 22:10:27 #282
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52634104
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 14:12 schreef sp3c het volgende:
    klopt ook alleen relatief gezien

als je het verhoudingsgewijs bekijkt valt een en ander weer op zijn plek, Amerika is nu eenmaal een groter land dan Nederland, vanaf 1996 had Nederland er (IFOR) bv 12 en Amerika 52 jachtvliegtuigen volgens mij
    http://www.emergency.com/ifor-air.htm

20.000 man grondtroepen tegen 1000 Nederlanders etc. etc.

de reden dat het na 1995 ergens op begon te lijken is vanwege het feit dat de we met zijn allen (dus ook wij en dus ook de Amerikanen) de oogkleppen een beetje afdeden wat dat hele peacekeepen betreft niet per se vanwege de Amerikaanse inbreng al hielp dat natuurlijk wel
    Als ik dat lijstje bekijk valt me direct iets op: de hoeveelheid toestellen wordt wel genoemd, maar niet de sortie-rate (het aantal missies per dag). Die was voor de USAF en de KLu relatief hoog, en voor de RAF en anderen juist weer vrij laag. Nog weer anderen vlogen uitsluitend relatief veilige missies (de Turken bijvoorbeeld vlogen alleen maar CAP-missies).

Er staan een heleboel vliegtuigen van de VS niet bij. Bijvoorbeeld: 12x F/A-18C en 6x EA-6B op de USS America? Prima, maar daar bleef het niet bij. De America heeft nooit "maar" 12 Hornets en 6 Prowlers aan boord gehad, in plaats daarvan vloog de hele Air Wing, inclusief helicopters. Ik weet dat zeker, want ik zag ze elke dag op mijn scope voorbij komen: de 12 F-18s, en daarbij ook nog de overige F-18s, de F-14s, en E-2 Hawkeyes. Vrijwel elke dag vloog er een RC-135U verkenningsvliegtuig met zijn eigen tanker. Regelmatig vloog de VS met een U-2R over (aardige lui tijdens de nachtdienst trouwens). Elke dag vlogen er CIA Predators en Gnats (die toen nog behoorlijk geheim waren). Tijdens het invliegen van de troepen tijdens/rond kerst 1995 vlogen de VS met minstens één squadron aan C-17s naar Tuzla, de hele dag, elke dag. Er vlogen (soms stiekume) Hercules-missies vanuit Duitsland. Op Tuzla werden vrijwel direct Apaches gestationeerd. Met uitzondering van de nachtelijke uren (als er nauwelijks werd gevlogen, zoals bijvoorbeeld tijdens de Dayton onderhandelingen) waren er ALTIJD VS toestellen in de lucht.
    En tijdens Deliberate Force gooiden wij (en vrijwel heel Europa) met goedkope domme bommen, maar de VS gooiden eigenlijk alleen maar dure smart munitions. De VS zorgden 24/7/365 voor alle verbindingen tussen de wapenplatformen en het CAOC: radio, radar en datalinks. Twee Control&Reporting radarsites werden opgezet door de VS (waarvan één bemand met ondersteuning uit Canada (max3 man) en Nederland(max5 man)).

Zeggen dat de VS zijn best niet heeft gedaan tot de Dayton vredesaccoorden is absoluut onterecht. Dat baseren op Clintons weerhouden van grondsteun doet geen recht aan de periode: Clinton had het jaar ervoor aan de Senaat moeten beloven dat de VS nooit of te nimmer militairen onder niet-Amerikaans bevel zou plaatsen (de VN kreeg de schuld van het fiasco in Somalië), Rusland zou Amerikaanse troepen niet hebben geaccepteerd (Rusland steunde de Serven namelijk), en bovendien riep Europa (daarin gesteund door de VN) elke week dat de zij de crisis wel zou bezweren, omdat het een Europese aangelegenheid was.

Bovendien is het een feit dat toen Clinton zich in de zomer van 95 WEL actief met Bosnië ging bemoeien, en goedkeuring gaf voor het bombarderen van Servische stellingen, de oorlog in een paar weken was afgelopen, en de vrede in een paar weken getekend werd.

Nogmaals: niets ten nadele van het Nederlandse leger. Voor een klein land heeft Nederland een ZEER grote inspanning geleverd, zeker als je het afzet tegen de "inzet" van veel andere Europese en NATO-staten.
    - Privacy Matters
      donderdag 23 augustus 2007 @ 22:16:29 #283
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52634320
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 21:29 schreef sp3c het volgende:
    nou zover zou ik ook niet willen gaan hoor we kunnen in een dergelijk geval echt wel op een vliegdekschip of twee stampvol Amerikanen rekenen hoor
    Ik kwam toevalllig een leuk artikeltje tegen over de effectiviteit van een carrier tijdens verschillende conflicten de afgelopen 20 jaar. En dan blijkt de gevechtskracht van die dingen eigenlijk maar piss poor te zijn. OK, tis een Air Force artikel, maar toch
    quote:
    punt wat ik probeer te maken is dat die hulp niet vanzelfsprekend is, dat we er geen buitenlands beleid op vast gaan lopen schroeven. Als Chavez strax ineens goede vriendjes is met een volgende president in de VS en zegt 'hey maat, gratis olie voor een jaar als jullie ons onze gang laten gaan op de Antillen' dan kiezen de Amerikanen gewoon voor zichzelf ipv voor ons ... zou ik ook doen
    Eerlijk gezegd denk ik dat de VS hun eigen agenda wel gaan volgen, maar niet zoals jij beschrijft. De uitkomst van een oorlog tegen Venezuela staat vast. Dus of ze nou vriendjes worden met Chavez of niet: die olie krijgen ze toch wel. En dan is de keuze voor een trouwe bondgenoot snel gemaakt.
    - Privacy Matters
      Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 22:19:39 #284
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52634412
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 22:10 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Als ik dat lijstje bekijk valt me direct iets op: de hoeveelheid toestellen wordt wel genoemd, maar niet de sortie-rate (het aantal missies per dag). Die was voor de USAF en de KLu relatief hoog, en voor de RAF en anderen juist weer vrij laag. Nog weer anderen vlogen uitsluitend relatief veilige missies (de Turken bijvoorbeeld vlogen alleen maar CAP-missies).

Er staan een heleboel vliegtuigen van de VS niet bij. Bijvoorbeeld: 12x F/A-18C en 6x EA-6B op de USS America? Prima, maar daar bleef het niet bij. De America heeft nooit "maar" 12 Hornets en 6 Prowlers aan boord gehad, in plaats daarvan vloog de hele Air Wing, inclusief helicopters. Ik weet dat zeker, want ik zag ze elke dag op mijn scope voorbij komen: de 12 F-18s, en daarbij ook nog de overige F-18s, de F-14s, en E-2 Hawkeyes. Vrijwel elke dag vloog er een RC-135U verkenningsvliegtuig met zijn eigen tanker. Regelmatig vloog de VS met een U-2R over (aardige lui tijdens de nachtdienst trouwens). Elke dag vlogen er CIA Predators en Gnats (die toen nog behoorlijk geheim waren). Tijdens het invliegen van de troepen tijdens/rond kerst 1995 vlogen de VS met minstens één squadron aan C-17s naar Tuzla, de hele dag, elke dag. Er vlogen (soms stiekume) Hercules-missies vanuit Duitsland. Op Tuzla werden vrijwel direct Apaches gestationeerd. Met uitzondering van de nachtelijke uren (als er nauwelijks werd gevlogen, zoals bijvoorbeeld tijdens de Dayton onderhandelingen) waren er ALTIJD VS toestellen in de lucht.
    En tijdens Deliberate Force gooiden wij (en vrijwel heel Europa) met goedkope domme bommen, maar de VS gooiden eigenlijk alleen maar dure smart munitions. De VS zorgden 24/7/365 voor alle verbindingen tussen de wapenplatformen en het CAOC: radio, radar en datalinks. Twee Control&Reporting radarsites werden opgezet door de VS (waarvan één bemand met ondersteuning uit Canada (max3 man) en Nederland(max5 man)).

Zeggen dat de VS zijn best niet heeft gedaan tot de Dayton vredesaccoorden is absoluut onterecht. Dat baseren op Clintons weerhouden van grondsteun doet geen recht aan de periode: Clinton had het jaar ervoor aan de Senaat moeten beloven dat de VS nooit of te nimmer militairen onder niet-Amerikaans bevel zou plaatsen (de VN kreeg de schuld van het fiasco in Somalië), Rusland zou Amerikaanse troepen niet hebben geaccepteerd (Rusland steunde de Serven namelijk), en bovendien riep Europa (daarin gesteund door de VN) elke week dat de zij de crisis wel zou bezweren, omdat het een Europese aangelegenheid was.

Bovendien is het een feit dat toen Clinton zich in de zomer van 95 WEL actief met Bosnië ging bemoeien, en goedkeuring gaf voor het bombarderen van Servische stellingen, de oorlog in een paar weken was afgelopen, en de vrede in een paar weken getekend werd.
    maar Clinton bemoeide zich wel degenlijk actief met Bosnie voor 95 ... hij stuurde alleen geen grondtroepen.
    Hij was ook niet de enige NATO leider die goedkeuring gaf voor die bombardementen want zonder een unaniem besluit kan die vlag er nu eenmaal niet op.
    Mijn reactie is dan ook niet zozeer gericht tegen Clinton of de VS maar tegen de suggestie dat "wij" het verkloot hebben en dat "Zij" het hebben opgeknapt.

grondtroepen of niet, we hebben het met zijn allen verkloot en daarna hebben we het met zijn allen opgeknapt ... de een wat meer dan de ander.
    quote:
    Nogmaals: niets ten nadele van het Nederlandse leger. Voor een klein land heeft Nederland een ZEER grote inspanning geleverd, zeker als je het afzet tegen de "inzet" van veel andere Europese en NATO-staten.
    allicht, maar mijn reactie was op een post in de trend van "wat moet nederland doen want onze krijgsmacht is zo zwak ... antwoord: Amerika knapt het op want die knappen alles voor ons op" en dat stoort me nogal zeker als de Balkan er dan bij gesleept moet worden
      Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 22:27:03 #285
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52634685
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 22:16 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik kwam toevalllig een leuk artikeltje tegen over de effectiviteit van een carrier tijdens verschillende conflicten de afgelopen 20 jaar. En dan blijkt de gevechtskracht van die dingen eigenlijk maar piss poor te zijn. OK, tis een Air Force artikel, maar toch
    geloof ik ook wel in maar als je amphibisch moet landen heb je toch een vliegkampschip nodig.
    persoonlijk zou ik voor 2 kleinere schepen kiezen want 4000+ man op 1 boot vol explosieven is wat veel zeker aangezien die schepen er in elke oefening tegen een redelijke marine met diesel/electric subs tussen de vloot uit getorpedeerd worden ... sommigen nemen de hele vloot ook gelijk mee

maar das weer een ander verhaal voor een ander topic
    quote:
    [..]

Eerlijk gezegd denk ik dat de VS hun eigen agenda wel gaan volgen, maar niet zoals jij beschrijft. De uitkomst van een oorlog tegen Venezuela staat vast. Dus of ze nou vriendjes worden met Chavez of niet: die olie krijgen ze toch wel. En dan is de keuze voor een trouwe bondgenoot snel gemaakt.
    ja zoals gezegd, ik ga ook wel uit van een Amerikaanse inzet maar toch ... zolang het niet op papier staat kun je er geen beleid op baseren want nogaals, in Nieuw Guinnea verwachten we ook dat de Amerkanen op zijn minst partij voor ons zouden kiezen, we waren immers in Korea geweest

vind ik dan

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 23-08-2007 22:43:19 ]
      Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 22:41:34 #286
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52635205
    quote:

[..]

vocht ook een volledig Antilliaans peloton mee met het Nederlandse detachement in Korea (roto 3 volgens mij) meen ik
      Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:33:17 #287
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52653577
    „Betrekkingen met Venezuela zijn goed“
    DEN HAAG - De relaties met Venezuela zijn goed, zei minister-president Jan Peter Balkenende vrijdag. Hij reageerde daarmee op berichten als zou de Venezolaanse president Hugo Chávez een claim hebben gelegd op de Antillen.

„De opmerkingen van Chávez hadden geen betrekking op de Antillen en Aruba. Hij heeft zelfs uitgesloten dat het daarom ging”, aldus Balkenende. Wat het kabinet betreft is de zaak afgedaan.

Eerder zei ook de Antilliaanse minister-president Emily de Jongh-Elhage ervan overtuigd te zijn dat Chávez geen claim heeft gelegd op de Antillen en „blij te zijn dat de relatie met de landen in de regio goed is.”

bron: telegraaf
    pi_52653637
    *sisser.
      Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:35:50 #289
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52653663
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 16:34 schreef SlimShady het volgende:
    *sisser.
    Wie wordt er nou in de maling genomen?
    Het kabinet door Chavez, of de NL bevolking door het kabinet?
    pi_52653704
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 16:35 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Wie wordt er nou in de maling genomen?
    Het kabinet door Chavez, of de NL bevolking door het kabinet?
    vind je het zwak? dat er geen daadkracht is getoond door de landen?
      Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:40:45 #291
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52653806
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 16:37 schreef SlimShady het volgende:

[..]

vind je het zwak? dat er geen daadkracht is getoond door de landen?
    Een duidelijk statement was wel op zijn plaats geweest.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:40:12 #292
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_52663557
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 16:40 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Een duidelijk statement was wel op zijn plaats geweest.
    Dat is er toch? Het statement is dat Nederland opmerkingen zoals Chavez die maakt negeert.
    - Privacy Matters
      Donald Duck held vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:42:30 #293
    46149 __Saviour__
    pi_52663620
    Duidelijk weer een nederlandse 'oplossing'. Wegkijken en knuffelen.
    En ondertussen gaat Chavez lekker verder met zijn leger uitbreiden en de democratie vernietigen, totdat hij echt kan doet wat ie wil en nederland er niks meer tegen kan beginnen.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:03:56 #294
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_52664296
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:42 schreef __Saviour__ het volgende:
    Duidelijk weer een nederlandse 'oplossing'. Wegkijken en knuffelen.
    En ondertussen gaat Chavez lekker verder met zijn leger uitbreiden en de democratie vernietigen, totdat hij echt kan doet wat ie wil en nederland er niks meer tegen kan beginnen.
    Ok. Beter plan.

We vallen nu Venezuela binnen, branden caracas plat, verkrachten daar vervolgens alle vrouwen en kinderen, de mannen gebruiken we als slaven. Daarna claimen we alle eilandjes aan de kust van venezuela en de kustlijn van venzuela zelf om hier onze overtollige vakantieduitsers te stationeren.

Dan executeren we Chavez live voor een CNN cameraman, walzen we het gehele oerwoud daar plat om parkeerplaatsen en Febo's neer te zetten. Van het hout herbouwen we onze 17e eeuwse koloniale vloot waarmee we we gaan pogen om de vroegeren kolonien van de nederlanden te veroveren. Just for old times sake.

Is dat wel daadkrachtig genoeg voor je?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      Donald Duck held vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:13:12 #295
    46149 __Saviour__
    pi_52664576
    Chavez zie ik er zeker voor aan om ooit die eilanden in te nemen. Als je ziet hoe hij nu al bezig is. Alles enorm aan het nationaliseren, democratie vernietigen, leger sterk uitbreiden.
    Oorlog heeft niet de voorkeur. Maar een gepast antwoord zou zeer op z'n plaats zijn. Een toevallig geplande millitaire oefening daar houden
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:14:54 #296
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_52664626
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:13 schreef __Saviour__ het volgende:
    Chavez zie ik er zeker voor aan om ooit die eilanden in te nemen. Als je ziet hoe hij nu al bezig is. Alles enorm aan het nationaliseren, democratie vernietigen, leger sterk uitbreiden.
    Oorlog heeft niet de voorkeur. Maar een gepast antwoord zou zeer op z'n plaats zijn. Een toevallig geplande millitaire oefening daar houden
    Dat is eerder een provocatie. Geloof me, als Chavez werkelijk de Antillen met geweld gaat claimen, is hij nergens hoor.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      Moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:15:43 #297
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_52664652
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok. Beter plan.

We vallen nu Venezuela binnen, branden caracas plat, verkrachten daar vervolgens alle vrouwen en kinderen, de mannen gebruiken we als slaven. Daarna claimen we alle eilandjes aan de kust van venezuela en de kustlijn van venzuela zelf om hier onze overtollige vakantieduitsers te stationeren.

Dan executeren we Chavez live voor een CNN cameraman, walzen we het gehele oerwoud daar plat om parkeerplaatsen en Febo's neer te zetten. Van het hout herbouwen we onze 17e eeuwse koloniale vloot waarmee we we gaan pogen om de vroegeren kolonien van de nederlanden te veroveren. Just for old times sake.

Is dat wel daadkrachtig genoeg voor je?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    http://www.youtube.com/watch?v=L798qiQXVo4
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:13 schreef __Saviour__ het volgende:
    done

http://www.youtube.com/watch?v=ra7Yo0JhQRU&mode=related&search=
    pi_52665158
    55% van Venezuela's exports gaat naar de VS.
    dus als de VS of de NATO een handelsboycot instellen is Venezuela het haasje.
    en de Koninklijke Marine kan volgens mij aardig wat havens blokkeren.
    gaat het land bankroet, volk boos en komt er weer coup en is Chavez pleitte.
    en komt er een Westers-gezingde leider voor in de plaats.

dus Chavez kijkt wel uit.
    geen enkele reden voor hem om die eilanden op te eisen.
    wel uit gebied er omheen voor oliewinning in de toekomst mogelijk.
    pi_52816307
    De enige reden dat media Chavez pakken, is omdat "Chavez pulls out of IMF and World Bank"
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')