abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52462312
Zoals schatje al opmerkte is het weer in het nieuws.
quote:
WILLEMSTAD - De Nederlandse Antillen hebben het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken ingeschakeld naar aanleiding van recente uitlatingen van de Venezolaanse president Hugo Chávez.

Dito Mendes de Gouveia, directeur van de directie buitenlandse betrekkingen van de Nederlandse Antillen heeft daarover contact met Den Haag opgenomen.

Chávez kondigde woensdag tijdens een toespraak voor het Venezolaanse parlement aan dat hij onderzoek wil laten doen naar de noordgrens van Venezuela.

Volgens de president zou alles wat zich binnen 200 zeemijl ten noorden van Venezuela bevindt bij dat land horen. De Nederlandse Antillen en Aruba liggen nog geen 40 zeemijlen ten noorden van Venezuela.

Ministerie

De Antilliaanse regering wil van het ministerie van Buitenlandse Zaken weten wat er naar aanleiding van de opmerkingen van Chávez moet worden ondernomen. De Antillen hebben geen eigen ministerie van Buitenlandse Zaken.

Een woordvoerder van het departement in Den Haag meldt dat er vrijdag telefonisch contact is geweest met de Antillen.

Volgens hem is uit niets gebleken dat er een Venezolaanse claim zou zijn op Antilliaans gebied, ook niet in de toespraak van Chavez.

[ Bericht 51% gewijzigd door paddy op 18-08-2007 16:12:44 (Ietsje meer OP van gemaakt) ]
[KNE]-Mod
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:52:30 #2
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_52462573
Wat een dom stuk stront is die Chavez toch. Langzaam bezig met het worden van een dictatortje.
pi_52462590
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:52 schreef ShaoliN het volgende:
Wat een dom stuk stront is die Chavez toch. Langzaam bezig met het worden van een dictatortje.
Ja, hij wil nu ook al eeuwig president kunnen worden van Venezuela.
Democratie is toch niet nodig in zijn heilstaat.
[KNE]-Mod
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:54:32 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_52462628
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:53 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, hij wil nu ook al eeuwig president kunnen worden van Venezuela.
Democratie is toch niet nodig in zijn heilstaat.
Las het van de week ja. Alleenrecht, meer inspraak in banken e.d. en nu weer grenzen willen verleggen. Eng mannetje. En dan nog commentaar op bijv. een Bush.
  Donald Duck held vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:54:45 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_52462635
Dat zat er aan te komen. Ben benieuwd hoe Nederland dan zou reageren, want dikke kans dat dit echt ooit gaat gebeuren.
Groot-Britannie kon teminste nog de Argentijnen van hun eilanden afschoppen, maar zo'n sterke marine heeft nederland niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_52462677
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zat er aan te komen. Ben benieuwd hoe Nederland dan zou reageren, want dikke kans dat dit echt ooit gaat gebeuren.
Groot-Britannie kon teminste nog de Argentijnen van hun eilanden afschappen, maar zo'n sterke marine heeft nederland niet.
Gelukkig heeft Venezuela een ontzettend sterke marine en de NAVO achter zich.
pi_52462696
quote:
Groot-Britannie kon teminste nog de Argentijnen van hun eilanden afschappen, maar zo'n sterke marine heeft nederland niet.
Met een beetje geluk voor ons doet ie het als de helft van onze bondgenoot, de VS, daar op vakantie is, wat nogal vaak schijnt te gebeuren. Is voor Bush ook weer een mooie gelegenheid om de gehate Chavèz aan te pakken en de aandacht van de zwakke dollar af te leiden.
[KNE]-Mod
pi_52462701
In dat artikel staat er:
quote:
Een woordvoerder van het departement in Den Haag meldt dat er vrijdag telefonisch contact is geweest met de Antillen.

Volgens hem is uit niets gebleken dat er een Venezolaanse claim zou zijn op Antilliaans gebied, ook niet in de toespraak van Chavez.
Ja, WAT heeft hij nu gezegd?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:58:38 #9
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_52462773
quote:
Bush en anderen wachten op een excuus om een parkplaats van Venezuela te maken. Dus daar maak ik me nog niet zo'n zorgen over.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:59:32 #10
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52462802
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:58 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Bush en anderen wachten op een excuus om een parkplaats van Venezuela te maken. Dus daar maak ik me nog niet zo'n zorgen over.
Ja en een winstje kunnen ze wel gebruiken, bovendien is een aanvalsoorlog veel meer iets waar de VS op in is gespeeld.
[KNE]-Mod
pi_52462824
We wilden toch al van die eilanden af, wat is het probleem ? Misschien kunnen we ze voor een symbolisch bedrag van 1 euro van de hand doen.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:02:59 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52462919
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:00 schreef gelly het volgende:
We wilden toch al van die eilanden af, wat is het probleem ?
Moet je eens van een kind een speeltje wat ie niet zo leuk is gewoon afpakken zonder te vragen.
[KNE]-Mod
  Donald Duck held vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:04:51 #13
46149 __Saviour__
pi_52462982
Ik bedacht me net wel iets. De Antillen worden toch omgevormd tot gemeentes? Dan wordt het echt Nederland en valt daarmee onder de NAVO. En artikel 5 zegt dat een aanval op één beschouwd zal worden als een aanval op allen.
Dat zit wel goed dus toch..
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52463025
Nee, dat verschilt per eiland. Feitelijk hebben ze allemaal de status aparte, net als Canada en Engeland.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:08:54 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_52463102
Nu Cocu in Arabie speelt hebben we ook Al Qaida aan onze zijde.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:11:46 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_52463189
quote:
Volgens de president zou alles wat zich binnen 200 zeemijl ten noorden van Venezuela bevindt bij dat land horen.
Dat betekent dus dat ie niet alleen de Nederlandse Antillen zou willen inlijven maar bijvoorbeeld ook Trinidad & Tobago... Misschien moet ie met die laatste beginnen, gaat waarschijnlijk iets gemakkelijker

pi_52463427
We hakken die Venezolanen in de pan!

De 10-daagse Nederlands-Venezolaanse oorlog. 19-3-2009 tot 29-3-2009

Varen, varen.

"Mama mia! The Dutch are coming!"

BOOM!

Doelen uitschakelen.

Invasie van Venezuela.

Boom! Rakketakketak!

Chavez en Castro worden afgevoerd door de Nederlandse krijgsmacht.

Adieu.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52463477
Hoe wil je die F-16's daar krijgen ? En die paar mijnenvegers zetten ook niet veel zoden aan de dijk.
pi_52463518
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:00 schreef gelly het volgende:
We wilden toch al van die eilanden af, wat is het probleem ? Misschien kunnen we ze voor een symbolisch bedrag van 1 euro van de hand doen.
Strik er om en veel succes ermee hoor
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:21:57 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52463528
We geven 10 keer meer per jaar uit aan het leger. Dikke kans dus dat die Venezolanen niet echt heel goed bewapend zijn.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:22:26 #21
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_52463547
Nederland heeft toch een relatief sterke marine?

Ik denk trouwens dat JP met zn overredingskracht in no time Bush om kan praten om een gezamenlijke oorlog tegen Chavez te beginnen...
pi_52463569
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:20 schreef gelly het volgende:
Hoe wil je die F-16's daar krijgen ? En die paar mijnenvegers zetten ook niet veel zoden aan de dijk.
Die nemen we mee in...

DE MIlLENNIUM FALCON!

pi_52463618
Nederland mag dan kwantitatief gezien niet zo'n grote krijgsmacht hebben, kwalitatief behoren we toch tot de betere.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_52463653
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:25 schreef StateOfMind het volgende:
Nederland mag dan kwantitatief gezien niet zo'n grote krijgsmacht hebben, kwalitatief behoren we toch tot de betere.
Precies. Wacht maar tot we onze levering Joint Strike Fighters krijgen, Chavez! We blazen je op!

pi_52464765
Zo jammer dat Chavez op oorlog met Nederland en Engeland stuurt (engeland vanwege trinidad/tobago) zijn pesterijen jegens Amerika vind ik altijd enorm dope maar deze houding gaat te ver
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_52465045
Ik zie dat Saint Vincent & The Grenadines dan ook onder Venezuela valt - volgens de beredenering van Chavez. En toevallig valt dat eiland onder het bewind van Queen Elizabeth II. Dan kunnen Nederland en Engeland gebroederlijk samen optrekken tegen Chavez.
PWBF
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:00:56 #27
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52465058
Een preventief tikje van Nederlandse kant op de klauwen van die aap Chavez zou leuk zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:05:43 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52465230
Ik had ergens eens de machtsverhouding tussen het nederlandse en venezuelaanse leger in een schema gezien. Veel meer dan een zesdaagse oorlog wordt het niet, en de koniklijke shell zal er gelijk een paar goedkope olievelden bijhebben
pi_52465584
Tuurlijk is het Nederlandse leger een stuk sterker dan het Venezuelaanse. Echter, zij zijn daar en ons leger is hier. Het zal nog een hele klus worden om al die dingen daar heen te krijgen. Maar goed, hoop natuurlijk wel op wat actie en dan ga ik er vanuit dat Nederland wint.
PWBF
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:15:25 #31
104871 remlof
Europees federalist
pi_52465617
quote:
Is van vorig jaar, maar die commentaren daar zijn wel grappig

Chavez heeft onlangs trouwens wel z'n eerste SU-30 Flankers ontvangen uit Rusland:

bron
pi_52465854
Een beschouwing van het Nederlandse leger en de situatie die kan ontstaan wanneer Chavez zijn plannen doorzet te vinden is hier te vinden. In het stuk komt duidelijk naar voren dat Nederland de eilanden niet alleen zou kunnen terugnemen.
PWBF
pi_52465973
quote:
Groot-Britannie kon teminste nog de Argentijnen van hun eilanden afschoppen, maar zo'n sterke marine heeft nederland niet.
Zal nooit gebeuren, tenminste dat fout durft Chavez niet te maken. Amerika zal dat als vrij kaart zien om Venezuela aantevallen. En de V.S. heeft veel belangen op Aruba, te beginnen met de rafinaderij Valero.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:25:08 #34
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_52465984
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:14 schreef Nielsch het volgende:
Tuurlijk is het Nederlandse leger een stuk sterker dan het Venezuelaanse. Echter, zij zijn daar en ons leger is hier. Het zal nog een hele klus worden om al die dingen daar heen te krijgen. Maar goed, hoop natuurlijk wel op wat actie en dan ga ik er vanuit dat Nederland wint.
Paar vluchtjes met de klm, paar tripjes met een cruiseship vanaf daar en dan hop is alles van ons
pi_52466216
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik bedacht me net wel iets. De Antillen worden toch omgevormd tot gemeentes? Dan wordt het echt Nederland en valt daarmee onder de NAVO. En artikel 5 zegt dat een aanval op één beschouwd zal worden als een aanval op allen.
Dat zit wel goed dus toch..
Geografisch gezien gaat het om de ABC eilanden (Aruba, Bonaire en Curacao) voor de kust van Venezuela. De resterende 3 eilanden van de Antillen (Saba, St. Eustatius en St. Maarten) liggen een stuk ver weg van Venezuela.

Bonaire, Saba en St. Eustatius worden een "bijzonder gemeente" van NL in 2008. Curacao en St. Maarten krijgen een Status Aparte in 2008, net als Aruba in 1986. Betekent dat Curacao en St. Maarten net als Aruba semi zelfstandige landen worden binnen de Koninkrijk der Nederlanden, met Beatrix als staatshoofd en Nederland die verantwoordelijk blijft voor Defensie en Buitenlandse Zaken.
pi_52466556
Misschien kunnen we heel Venezuela overnemen.
pi_52466631
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:42 schreef Ivo1986 het volgende:
Misschien kunnen we heel Venezuela overnemen.
Waarom daar stoppen? Laten we gelijk heel Zuid-Amerika bezetten!
PWBF
pi_52466947
chavez gaat geen gekke dingen doen internationaal.

chaven gaat alleen met gekke dingen dreigen om zo een beetje spanning te creëren zodat de olieprijs verder omhoog gaat.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_52467825
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:56 schreef Caesu het volgende:

chaven gaat alleen met gekke dingen dreigen om zo een beetje spanning te creëren zodat de olieprijs verder omhoog gaat.
Toch denk ik dat hij oorlogs plannen heeft. Hij heeft toch een tijdje terug een aantal gevechtsvliegtuigen van Rusland gekocht?

Hij is bezig met een leger op te bouwen, ookal gaat hij falen.
Ben alleen bang voor de bevolking op onze eilanden.
pi_52467846
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:20 schreef gelly het volgende:
Er zijn al F-16's geweest van de Nederlandse Luchtmacht in Aruba geweest om mee te helpen aan het onderzoek van Holloway. Binnenkort gaan ze er weer naar toe.

Ze worden gewoon in de lucht bijgetankt.
Holler
  Donald Duck held zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:27:40 #41
46149 __Saviour__
pi_52467852
had ie niet ook onderzeers in bestelling of overgenomen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52467923
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:27 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Er zijn al F-16's geweest van de Nederlandse Luchtmacht in Aruba geweest om mee te helpen aan het onderzoek van Holloway. Binnenkort gaan ze er weer naar toe.

Ze worden gewoon in de lucht bijgetankt.
Ja, dan is het verrassingselement wel een beetje weg he En om nou een heel squadron zo te verplaatsen ..
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:36:17 #43
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52468106
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:56 schreef Caesu het volgende:
Dat zal hij op dit moment zeker niet doen, dat is een vrijgeleide voor de VS, Nederland en de hele Navo om hem af te zetten.
Maar je weet niet hoe de zaken er in Venezuela over, zeg 25 jaar voorstaan met Chavez aan de macht. Een dictator in het nauw wil nog weleens rare sprongen maken.

Mja... waarschijnlijk komt er volgend jaar gewoon een nieuwe bezuinigingsronde op Defensie, Chavez hoeft alleen maar af te wachten...
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:24:44 #44
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_52469298
Maar waarom zou je ook een leger hebben he, laten we alles geven aan mensen die te lui zijn om te werken of aan bomen knuffelen als het ligt aan de regering

Maar zonder gein: De marina kan de eilanden verdedigen, maar dan alleen als de hele marine in het gebied ligt daar. En aangezien dat niet het geval is...
pi_52469471
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom daar stoppen? Laten we gelijk heel Zuid-Amerika bezetten!
Precies, we nemen Brazilië en Argentinië! Dan worden we zeker wereldkampioen met Ronaldinho, Adriano, Kaka en Messi erbij.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:58:51 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52470027
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dan is het verrassingselement wel een beetje weg he En om nou een heel squadron zo te verplaatsen ..
Dat squadron is geen probleem, hoor. In het verleden gebeurde dat routinematig voor de laagvliegoefeningen in Goose Bay, en ook tegenwoordig wordt het nog regelmatig beoefend tijdens oefeningen naar de VS bijvoorbeeld. En St.Maarten is natuurlijk een ideale vliegbasis, met prima legering!

De afstand van St.Maarten naar Venezuela is ook al geen probleem: In het verleden werd er gevlogen vanuit het noorden van Italië naar Bosnië (naar het uiterste puntje zo'n 800KM enkele reis, incl bijtanken boven de Adriatische Zee), en vanuit Kazachstan naar Afghanistan.
Troepentransport kan met de (K)DC-10s, de Herculessen (einde dit jaar moeten er twee bijkomen), en ingehuurde capaciteit van de KLM en Martinair. Alleen voor de landmacht en haar spullen voorzie ik een uitdaging.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 07:21:19 #47
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_52472004
Ik zou zeggen, laat die Chavez maar komen. Persoonlijk denk ik dat het alleen maar een hoop blabla is van Chavez. Maar mocht ie het toch in zijn botte kop halen om een invasie op de antillen uit te voeren, dan hoop ik dat de Nederlandse regering eens een keertje daadkrachtig is en keihard terug slaat.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 07:42:22 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52472030
Zo dom zal die Chavez toch wel niet zijn he, om een linkse agressieoorlog te beginnen
De Amerikanen zullen dolblij zijn met een aanleiding om hem af te zetten.
Die sturen even twee Apache helicopters en die schieten binnen 5 minuten het halve Venezolaanse leger in puin
Staatsgreep door ontevreden militairen doet de rest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Boks-Chick zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:00:19 #49
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_52472066
Heerlijk, van die wannabee wereldleiders die amper verstandig hun eigen and goed kunnen leiden.
Ben benieuwd hoe dit gaat (af)lopen
lolwut
  PR/Manusje van alles zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:03:31 #50
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_52472297
Hadden we nou maar tomahawk raketten gehad, even een stukje varen en dag chavez
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_52472433
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hadden we nou maar tomahawk raketten gehad, even een stukje varen en dag chavez
Waarom wil je zo graag de Antillen behouden Ze kosten bakken met geld en we krijgen er weinig tot niets voor terug. Succes hoor Chavez
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  PR/Manusje van alles zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:37:11 #52
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_52472533
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:25 schreef FJD het volgende:

[..]

Waarom wil je zo graag de Antillen behouden Ze kosten bakken met geld en we krijgen er weinig tot niets voor terug. Succes hoor Chavez
VOC mentaliteit
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:43:03 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52472576
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:29 schreef gelly het volgende:

[..]

gewoon st maarten uitbouwen tot een fort in de loop van een jaar en een landingsmacht opzetten en ondertussen iedere maandag om 12 uur 1 raket op 1 regeringsdoel op het vaste land schieten oid

maar goed, als Chavez wat wil dan moet hij het nu doen want zoals de verhoudingen nu liggen kunnen we hem nix meer maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:48:10 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52472621
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

VOC mentaliteit
die gasten aan hun lot overlaten omdat het niets meer oplevert, dat is de VOC mentaliteit ...
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:51:35 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52472648
Och. Je kan het wel weer allemaal weg gaan geven maar je gunt het die eikel gewoon niet he.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:51:37 #56
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_52472650
En toch lijkt het mij onwijs kickuh als er straks op CNN 'Royal Dutch Airforce launches pre-emptive strike @ Chavez' verschijnt en dan allemaal van die 'Shock and Aw' beelden...
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
pi_52472682
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:51 schreef Meneermax het volgende:
En toch lijkt het mij onwijs kickuh als er straks op CNN 'Royal Dutch Airforce launches pre-emptive strike @ Chavez' verschijnt en dan allemaal van die 'Shock and Aw' beelden...
Nederland heeft niet echt de capaciteit om een land als Venezuela aan te vallen De helft van het materieel zit in Afghanistan of is in onderhoud

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2007 09:56:08 ]
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:07:35 #58
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_52472797
I know maar dromen mag...
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
pi_52473373
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 07:42 schreef SeLang het volgende:
Zo dom zal die Chavez toch wel niet zijn he, om een linkse agressieoorlog te beginnen
De Amerikanen zullen dolblij zijn met een aanleiding om hem af te zetten.
Die sturen even twee Apache helicopters en die schieten binnen 5 minuten het halve Venezolaanse leger in puin
Staatsgreep door ontevreden militairen doet de rest.
Nederland heeft zelf 30 Apache's hoor
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:27:31 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52473958
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:51 schreef Sensation89 het volgende:

[..]

En hoe wou je die daar krijgen?
Bovendien staan de Amerikanen te trappelen om Chavez een schop onder ze kont te geven, in tegenstelling tot de linkse regering in NL.
Mijn reisverslagen
pi_52474118
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

En hoe wou je die daar krijgen?
Bovendien staan de Amerikanen te trappelen om Chavez een schop onder ze kont te geven, in tegenstelling tot de linkse regering in NL.
Precies, een rechtse regering zou deze malloot gelijk serieus nemen en ons complete defensieapparaat linea recta richting warmere oorden sturen. Voor een intelligent persoon maak je soms best domme opmerkingen SeLang.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:40:59 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52474242
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Precies, een rechtse regering zou deze malloot gelijk serieus nemen en ons complete defensieapparaat linea recta richting warmere oorden sturen. Voor een intelligent persoon maak je soms best domme opmerkingen SeLang.
Met een beetje pech wordt straks Jan Pronk nog voorzitter van de PvdA.
Die is zelfs in staat Chavez te gaan steunen met wapens
Mijn reisverslagen
pi_52474261
-edit- Nutteloze post.

[ Bericht 87% gewijzigd door paddy op 18-08-2007 16:02:55 ]
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:59:57 #64
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52474611
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:51 schreef Sensation89 het volgende:

[..]

29, waarvan officieel maar 24 inzetbaar. Er is er één tegen het dek gevlogen in Afghanistan en uitgefikt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:01:59 #65
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52474648
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat voor reactie zie jij uit de huidige regering komen hypothetisch dus?
- Privacy Matters
pi_52474730
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wat voor reactie zie jij uit de huidige regering komen hypothetisch dus?
Mocht het zover komen ? Dan komt het eerst bij de VN waar een veroordeling volgt met een resolutie. Wordt die niet opgevolgd dan komt er een internationale militaire actie die vooral zal bestaan uit de VS en Nederland die wat mariniers en bommenwerpers sturen. Grootschalig zal het nooit worden. Ik denk dat de bevolking van Venezuela ook helemaal niet zit te wachten op een oorlog, Chavez zou zijn eigen graf graven. Zo dom is ie niet.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:14:44 #67
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52474882
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Mocht het zover komen ? Dan komt het eerst bij de VN waar een veroordeling volgt met een resolutie. Wordt die niet opgevolgd dan komt er een internationale militaire actie die vooral zal bestaan uit de VS en Nederland die wat mariniers en bommenwerpers sturen. Grootschalig zal het nooit worden. Ik denk dat de bevolking van Venezuela ook helemaal niet zit te wachten op een oorlog, Chavez zou zijn eigen graf graven. Zo dom is ie niet.
De bevolking van Venezuela (althans: het arme deel dat achter Chavez staat) heb ik niet zo hoog zitten eigenlijk. Ik bedoel: dat is het deel dat Chavez, met retoriek en al, in het zadel geholpen heeft. Ik ben het wel met je eens dat het niet grootschalig zal zijn. De VN zullen na maandenlange onderhandelingen en resoluties waarschijnlijk een bevrijdingsoorlog à la Koeweit 1991 goedkeuren, en niets meer. Maar het zal wel behoorlijk wat schade opleveren in Venezuela, en er zullen aanmerkelijk meer militaire middelen naar de Antillen gestuurd worden dan wat mariniers en F-16s.

Als ik naar de uitspraken kijk, en die op de kaart leg, dan zie ik ook nog wat belangen van Engeland, en in zekere zin ook van Frankrijk. Venezuela wordt bij een invasie van alle eilanden tot 200km buitengaats namelijk een bedreiging voor de hele regio. Denk je niet dat Engeland, en mogelijk ook Frankrijk, ook mee zouden doen?
- Privacy Matters
pi_52474971
Wellicht, al lijkt mij een defensieve troepenmacht wat realistischer dan een offensieve. Ik vraag me trouwens af, waarom was de Falklands oorlog geen NAVO aangelegenheid ?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:22:46 #69
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52475039
Hoe snel kunnen Tomahawk lanceerinstallaties geplaatst worden op de Nederlandse Zeven Provinciën Fregatten?
Want mocht het ooit zover komen, dan zou het me niets verbazen als Nederland en de VS het op een akkoordje gooien en onze fregatten alsnog uitrust met Tomahawks.

En Frankrijk zie ik er goed toe in staat om anderen het vuile werk op te laten knappen.
pi_52475208
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:19 schreef gelly het volgende:
Wellicht, al lijkt mij een defensieve troepenmacht wat realistischer dan een offensieve. Ik vraag me trouwens af, waarom was de Falklands oorlog geen NAVO aangelegenheid ?
Waarschijnlijk omdat de Britten liever hun eigen boontjes doppen, en een andere reden is natuurlijk de Iron Lady.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:50:06 #71
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52475533
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:19 schreef gelly het volgende:
NORTH ATLANTIC Treaty Organisation.
De Falklands liggen in de zuidelijke Atlantische Oceaan, en dus buiten het verdragsgebied.
- Privacy Matters
pi_52475562
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

NORTH ATLANTIC Treaty Organisation.
De Falklands liggen in de zuidelijke Atlantische Oceaan, en dus buiten het verdragsgebied.
Afghanistan ook, maar dat is wel een NAVO aangelegenheid. De afkorting zegt iets over de leden, niet over de geografische ligging van het eventuele conflict ...
pi_52476487
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:22 schreef Zwansen het volgende:
Nederland heeft toch een relatief sterke marine?

Ik denk trouwens dat JP met zn overredingskracht in no time Bush om kan praten om een gezamenlijke oorlog tegen Chavez te beginnen...
en anders wel de fransen en de engelsen die ook eilandjes in de buurt hebben liggen.
Overigens krijgt hij dan sowieso mot met de VS want die hebben een grote basis op de antillen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52476553
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat squadron is geen probleem, hoor. In het verleden gebeurde dat routinematig voor de laagvliegoefeningen in Goose Bay, en ook tegenwoordig wordt het nog regelmatig beoefend tijdens oefeningen naar de VS bijvoorbeeld. En St.Maarten is natuurlijk een ideale vliegbasis, met prima legering!

De afstand van St.Maarten naar Venezuela is ook al geen probleem: In het verleden werd er gevlogen vanuit het noorden van Italië naar Bosnië (naar het uiterste puntje zo'n 800KM enkele reis, incl bijtanken boven de Adriatische Zee), en vanuit Kazachstan naar Afghanistan.
Troepentransport kan met de (K)DC-10s, de Herculessen (einde dit jaar moeten er twee bijkomen), en ingehuurde capaciteit van de KLM en Martinair. Alleen voor de landmacht en haar spullen voorzie ik een uitdaging.

daar hebben ze toch die oefening sea lion voor gedaan
toen hadden ze de halve landmacht naar de eilanden verscheept
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_52476602
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Afghanistan ook, maar dat is wel een NAVO aangelegenheid. De afkorting zegt iets over de leden, niet over de geografische ligging van het eventuele conflict ...
maar wel over waar artikel 5 geldt afghanistan is vrijwillig mocht venezuela frankrijk aanvallen dan zijn we verplicht te helpen.
pi_52476618
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hoe snel kunnen Tomahawk lanceerinstallaties geplaatst worden op de Nederlandse Zeven Provinciën Fregatten?
Want mocht het ooit zover komen, dan zou het me niets verbazen als Nederland en de VS het op een akkoordje gooien en onze fregatten alsnog uitrust met Tomahawks.

En Frankrijk zie ik er goed toe in staat om anderen het vuile werk op te laten knappen.
ik dacht een half jaar maar als het goed is kunnen onze onderzeeers en f16`s ze al afschieten
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:12:35 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52476932
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar wel over waar artikel 5 geldt afghanistan is vrijwillig mocht venezuela frankrijk aanvallen dan zijn we verplicht te helpen.
we zijn alleen verplicht te helpen als dit boven de kreeftskeerkring (thnx VanOekelen ), in Europa of in Noord Amerika gebeurt gebeurt

toen de Fransen onlangs wat in het nauw werden gedreven in Ivoorkust (of strax in Tsjaad) dan kunnen ze de NATO ook niets wijsmaken

en de F16 kan geen Tomahawks afwerpen, de subs kunnen ze officieel ook niet lanceren maar ik sprak een tijdje geleden een onderzeebootpiloot en die zei van wel en hij zal het wel weten dan of hij liegt (het zijn stiekeme gasten!)
pi_52476979
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

we zijn alleen verplicht te helpen als dit boven de kreeftskeerkring (thnx VanOekelen ), in Europa of in Noord Amerika gebeurt gebeurt
Dat zeg ik
quote:
toen de Fransen onlangs wat in het nauw werden gedreven in Ivoorkust (of strax in Tsjaad) dan kunnen ze de NATO ook niets wijsmaken

en de F16 kan geen Tomahawks afwerpen, de subs kunnen ze officieel ook niet lanceren maar ik sprak een tijdje geleden een onderzeebootpiloot en die zei van wel en hij zal het wel weten dan of hij liegt (het zijn stiekeme gasten!)
Ik dacht dat je toch echt tomahawks had die onder f16`s gehangen kunnen worden.
Overigens is de tomahawk speciaal gemaakt om door een torpedobuis afgeschoten te worden.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:21:21 #79
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52477074
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Misschien is het geen verplichting, maar ik denk niet dat alle bondgenoten het toestaan dat een grondgebied van een klein NAVO-lid wordt afgenomen.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:31:07 #80
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_52477245
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:21 schreef FJD het volgende:
Strik er om en veel succes ermee hoor
en de kleine lettertjes niet vergeten!

waarin staat dat er nog een paar vliegtuigen vol ex-antillianen venezuelanen terug komen wegens niet nagekomen verplichtingen elders....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:31:40 #81
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52477255
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:51 schreef gelly het volgende:

[..]

De NATO heeft pas sinds het Joegoslavië-drama de inzet buiten het verdragsgebied als beleid. In Bosnië heette het officieel nog dat de NATO handelde op verzoek van de VN, maar Kosovo was een 100% NATO aktie. Afghanistan moest zelfs apart besproken worden, en wordt min of meer gerechtvaardigd door de aanval op een NATO lidstaat op 11-9-2001.

De NATO is sinds het wegvallen van een duidelijke tegenhanger op zoek naar werk. Tijdens de Falkland-crisis (en eigenlijk tijdens de hele Koude Oorlog) hield men zich veel stricter aan de term North Atlantic.

- Privacy Matters
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:34:29 #82
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52477310
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

Onze F-16s kunnen alles afwerpen wat de F-16s van de VS kunnen afwerpen. Technisch gesproken dan. Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle wapensystemen die we van de VS gekocht hebben. De torpedobuizen zijn NATO-standaard, en kunnen dus alles afvuren wat de VS en het VK kunnen afvuren.
- Privacy Matters
pi_52477850
Ik ben wel een voorstander van het platgooien van die bidonville genaamd Caracas met fosforbommen. Met de kwaliteit woningen daar zal het de grootste fik worden sinds Dresden.
pi_52478171
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben wel een voorstander van het platgooien van die bidonville genaamd Caracas met fosforbommen. Met de kwaliteit woningen daar zal het de grootste fik worden sinds Dresden.
Fikkie stoken is altijd leuk. Napalmbommen zijn ook mooi altijd.

pi_52478665
Hopelijk wordt hierdoor het budget voor defensie eens opgekrikt
Holler
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:36:49 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52479693
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Onze F-16s kunnen alles afwerpen wat de F-16s van de VS kunnen afwerpen. Technisch gesproken dan.
maar kan de F16 Tomahawks afwerpen?

ik dacht het niet
quote:
Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle wapensystemen die we van de VS gekocht hebben. De torpedobuizen zijn NATO-standaard, en kunnen dus alles afvuren wat de VS en het VK kunnen afvuren.
blijkbaar, ik vind het maar vreemde bootjes zo onder water
pi_52480127
Wat een karikatuur van Zuid Amerikaanse machthebbers is die Chavez toch ook. Waarom kiezen mensen in Zuid Amerika toch van die geflipte machthebbers .

We zullen wel zien wanneer ze de Antillen aanvallen. Frappant overigens dat de Antillen nu weleens steun van ons nodig hebben. Ze willen toch altijd zo nodig op eigen benen staan.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:17:29 #88
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52480502
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:25 schreef FJD het volgende:

[..]

^^
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

VOC mentaliteit
Die zouden als eersten hun koffer pakken als ze door kregen wat die toko daar kost..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52480549
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:58 schreef MrX1982 het volgende:
Ze willen toch altijd zo nodig op eigen benen staan.
Dat wilt die Rudy Croes alleen. Maar die gaat binnenkort uit de regering.
Holler
pi_52481697
NL zal daar dan weinig aan kunnen doen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:38:11 #91
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52482121
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik dacht het niet
Niet dus, al dacht ik ooit (een jaar of 20 geleden) een stuk te hebben gelezen waarin de USAF echt alles in het arsenaal van een F-16 (en alle andere jets) heeft laten vallen, waaronder SRAM en Tomahawk.
quote:
[..]

blijkbaar, ik vind het maar vreemde bootjes zo onder water
Het zijn ook vreemde mensen die er in willen werken.
- Privacy Matters
pi_52482130
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik dacht het niet
Een Tomahawk werpt eerder een F-16 af.
pi_52482481
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Een Tomahawk werpt eerder een F-16 af.
Hoe lang is een Tomahawk? 5 meter ofzo? Lees net 6 meter. Een F16 Falcon is 15 meter dus met enig propwerk moet 't toch kunnen, al worden ze volgens mij eerder vanaf schepen afgeschoten.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:29:28 #94
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52483130
Terug naar Chavez: Het verbaast me alweer hoe weinig aandacht er in Nederland aan de uitspraken van Chavez wordt gegeven. Vorig jaar deed hij ook al uitspraken in deze richting, en ook toen liep hij tegen een redelijke muur van stilzwijgen op. Ik geloof dat alleen minister Kamp er toen wat aandacht aan besteedde.

Doet Chavez de uitspraken alleen voor binnenlands gebruik, en negeren we hem daarom? Of heeft hij wel degelijk een plannetje, en onderschatten we hem?
- Privacy Matters
pi_52484090
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
En dan pakken we personen als jij op en berechten je voor genocide

Met je domme praatjes
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:18:31 #96
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52484305
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:29 schreef RonaldV het volgende:
Terug naar Chavez: Het verbaast me alweer hoe weinig aandacht er in Nederland aan de uitspraken van Chavez wordt gegeven. Vorig jaar deed hij ook al uitspraken in deze richting, en ook toen liep hij tegen een redelijke muur van stilzwijgen op. Ik geloof dat alleen minister Kamp er toen wat aandacht aan besteedde.

Doet Chavez de uitspraken alleen voor binnenlands gebruik, en negeren we hem daarom? Of heeft hij wel degelijk een plannetje, en onderschatten we hem?
Tot nu toe is het natuurlijk alleen macho talk, waarschijnlijk vooral gericht op z'n eigen bevolking. Ik kan me ergens wel voorstellen dat men in Nederland niet nog meer olie op het vuur wil gooien.
Mocht hij echt ooit zover gaan om het grondgebied te claimen dan zal er wel een reactie komen vanuit Den Haag.

En ik neem aan dat er bij defensie al jaren de nodige draaiboeken klaarliggen voor een dergelijk scenario?
pi_52484565
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:19 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Fikkie stoken is altijd leuk. Napalmbommen zijn ook mooi altijd.

[afbeelding]
Do you smell that? It's napalm, son. Nothing else on the world smells like that. I love the smell of napalm in the morning.
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:31:05 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52484600
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:29 schreef RonaldV het volgende:

ik denk dat Chavez nogal eens zijn mond voorbij praat
hij heeft een wekelijkse tv of radioshow ofzo, die vult hij op met nationalistische praat waar hij niet over nadenkt en scheldpartijen richting Bush

waarschijnlijk heeft hij het nieuws gezien wbt de antarctic en toen dacht hij, hey hier liggen ook wat onbewoonde eilandjes die ik kan claimen en dat vond hij een goed idee dus neemt hij het mee in zijn comedy act zonder te overleggen met adviseurs.

vandaar ook dat hele 'ik weet van nix' van die Venezolaanse politici want die wekelijkse show volgen ze natuurlijk allang niet meer

zoiets
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:30:52 #99
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_52486058
Wat ik om te janken vind is dat desondanks al dit geneuzel -wat je misschien toch enigzins serieus mag nemen- en allerhande 'opbouw' missies, die stinkhippies in de regering het verdomme nog steeds presteren om te bezuinigen op defensie.

Het actieve deel van ons leger moet verdomme zuinig zijn met kogels, al onze schepen varen onder Griekse of Chileense vlag, en als het er dus op aan komt en we moeten ons eigen grondgebied verdedigen dan staat ons leger of bij de KwitFit, of in een zandbak en de rest hebben we verkocht

OT: Chavez houdt zich nog wel even koest. Als Peru en Chili moeilijk gaan doen dan zal Bolivia zich ook wel roeren tegen Chili, waardoor Argentinië ook mee gaat feesten en Chavez genoeg politiek poppenspel heeft om met zijn wapens te zwaaien en zijn Boliviaanse vriendjes te helpen.. dus misschien is dit alleen maar een politiek singaal voor zijn eigen continent... "ik ben niet bang voor de boze wolf" ..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Donald Duck held zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:45:54 #100
46149 __Saviour__
pi_52486422
Het minste wat Nederland kan doen is even een signaal terug sturen. De Zeven Provincieen daar even laten rondvaren ofzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')