quote:WILLEMSTAD - De Nederlandse Antillen hebben het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken ingeschakeld naar aanleiding van recente uitlatingen van de Venezolaanse president Hugo Chávez.
Dito Mendes de Gouveia, directeur van de directie buitenlandse betrekkingen van de Nederlandse Antillen heeft daarover contact met Den Haag opgenomen.
Chávez kondigde woensdag tijdens een toespraak voor het Venezolaanse parlement aan dat hij onderzoek wil laten doen naar de noordgrens van Venezuela.
Volgens de president zou alles wat zich binnen 200 zeemijl ten noorden van Venezuela bevindt bij dat land horen. De Nederlandse Antillen en Aruba liggen nog geen 40 zeemijlen ten noorden van Venezuela.
Ministerie
De Antilliaanse regering wil van het ministerie van Buitenlandse Zaken weten wat er naar aanleiding van de opmerkingen van Chávez moet worden ondernomen. De Antillen hebben geen eigen ministerie van Buitenlandse Zaken.
Een woordvoerder van het departement in Den Haag meldt dat er vrijdag telefonisch contact is geweest met de Antillen.
Volgens hem is uit niets gebleken dat er een Venezolaanse claim zou zijn op Antilliaans gebied, ook niet in de toespraak van Chavez.
Ja, hij wil nu ook al eeuwig president kunnen worden van Venezuela.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:52 schreef ShaoliN het volgende:
Wat een dom stuk stront is die Chavez toch. Langzaam bezig met het worden van een dictatortje.
Las het van de week ja. Alleenrecht, meer inspraak in banken e.d. en nu weer grenzen willen verleggen. Eng mannetje. En dan nog commentaar op bijv. een Bush.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:53 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, hij wil nu ook al eeuwig president kunnen worden van Venezuela.
Democratie is toch niet nodig in zijn heilstaat.
Gelukkig heeft Venezuela een ontzettend sterke marine en de NAVO achter zich.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zat er aan te komen. Ben benieuwd hoe Nederland dan zou reageren, want dikke kans dat dit echt ooit gaat gebeuren.
Groot-Britannie kon teminste nog de Argentijnen van hun eilanden afschappen, maar zo'n sterke marine heeft nederland niet.
Met een beetje geluk voor ons doet ie het als de helft van onze bondgenoot, de VS, daar op vakantie is, wat nogal vaak schijnt te gebeuren. Is voor Bush ook weer een mooie gelegenheid om de gehate Chavèz aan te pakken en de aandacht van de zwakke dollar af te leiden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zat er aan te komen. Ben benieuwd hoe Nederland dan zou reageren, want dikke kans dat dit echt ooit gaat gebeuren.
Groot-Britannie kon teminste nog de Argentijnen van hun eilanden afschappen, maar zo'n sterke marine heeft nederland niet.
Ja, WAT heeft hij nu gezegd?quote:Een woordvoerder van het departement in Den Haag meldt dat er vrijdag telefonisch contact is geweest met de Antillen.
Volgens hem is uit niets gebleken dat er een Venezolaanse claim zou zijn op Antilliaans gebied, ook niet in de toespraak van Chavez.
Bush en anderen wachten op een excuus om een parkplaats van Venezuela te maken. Dus daar maak ik me nog niet zo'n zorgen over.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja en een winstje kunnen ze wel gebruiken, bovendien is een aanvalsoorlog veel meer iets waar de VS op in is gespeeld.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:58 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Bush en anderen wachten op een excuus om een parkplaats van Venezuela te maken. Dus daar maak ik me nog niet zo'n zorgen over.
Moet je eens van een kind een speeltje wat ie niet zo leuk is gewoon afpakken zonder te vragen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:00 schreef gelly het volgende:
We wilden toch al van die eilanden af, wat is het probleem ?
Dat betekent dus dat ie niet alleen de Nederlandse Antillen zou willen inlijven maar bijvoorbeeld ook Trinidad & Tobago... Misschien moet ie met die laatste beginnen, gaat waarschijnlijk iets gemakkelijkerquote:Volgens de president zou alles wat zich binnen 200 zeemijl ten noorden van Venezuela bevindt bij dat land horen.
Strik er om en veel succes ermee hoorquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:00 schreef gelly het volgende:
We wilden toch al van die eilanden af, wat is het probleem ? Misschien kunnen we ze voor een symbolisch bedrag van 1 euro van de hand doen.
Die nemen we mee in...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:20 schreef gelly het volgende:
Hoe wil je die F-16's daar krijgen ? En die paar mijnenvegers zetten ook niet veel zoden aan de dijk.
Precies. Wacht maar tot we onze levering Joint Strike Fighters krijgen, Chavez! We blazen je op!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:25 schreef StateOfMind het volgende:
Nederland mag dan kwantitatief gezien niet zo'n grote krijgsmacht hebben, kwalitatief behoren we toch tot de betere.
Is van vorig jaar, maar die commentaren daar zijn wel grappigquote:
Zal nooit gebeuren, tenminste dat fout durft Chavez niet te maken. Amerika zal dat als vrij kaart zien om Venezuela aantevallen. En de V.S. heeft veel belangen op Aruba, te beginnen met de rafinaderij Valero.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Groot-Britannie kon teminste nog de Argentijnen van hun eilanden afschoppen, maar zo'n sterke marine heeft nederland niet.
Paar vluchtjes met de klm, paar tripjes met een cruiseship vanaf daar en dan hop is alles van onsquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:14 schreef Nielsch het volgende:
Tuurlijk is het Nederlandse leger een stuk sterker dan het Venezuelaanse. Echter, zij zijn daar en ons leger is hier. Het zal nog een hele klus worden om al die dingen daar heen te krijgen. Maar goed, hoop natuurlijk wel op wat actie en dan ga ik er vanuit dat Nederland wint.
Geografisch gezien gaat het om de ABC eilanden (Aruba, Bonaire en Curacao) voor de kust van Venezuela. De resterende 3 eilanden van de Antillen (Saba, St. Eustatius en St. Maarten) liggen een stuk ver weg van Venezuela.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik bedacht me net wel iets. De Antillen worden toch omgevormd tot gemeentes? Dan wordt het echt Nederland en valt daarmee onder de NAVO. En artikel 5 zegt dat een aanval op één beschouwd zal worden als een aanval op allen.
Dat zit wel goed dus toch..
Waarom daar stoppen? Laten we gelijk heel Zuid-Amerika bezetten!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:42 schreef Ivo1986 het volgende:
Misschien kunnen we heel Venezuela overnemen.
Toch denk ik dat hij oorlogs plannen heeft. Hij heeft toch een tijdje terug een aantal gevechtsvliegtuigen van Rusland gekocht?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:56 schreef Caesu het volgende:
chavez gaat geen gekke dingen doen internationaal.
chaven gaat alleen met gekke dingen dreigen om zo een beetje spanning te creëren zodat de olieprijs verder omhoog gaat.
Er zijn al F-16's geweest van de Nederlandse Luchtmacht in Aruba geweest om mee te helpen aan het onderzoek van Holloway. Binnenkort gaan ze er weer naar toe.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:20 schreef gelly het volgende:
Hoe wil je die F-16's daar krijgen ? En die paar mijnenvegers zetten ook niet veel zoden aan de dijk.
Ja, dan is het verrassingselement wel een beetje weg hequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:27 schreef R-Alph het volgende:
[..]
Er zijn al F-16's geweest van de Nederlandse Luchtmacht in Aruba geweest om mee te helpen aan het onderzoek van Holloway. Binnenkort gaan ze er weer naar toe.
Ze worden gewoon in de lucht bijgetankt.
Dat zal hij op dit moment zeker niet doen, dat is een vrijgeleide voor de VS, Nederland en de hele Navo om hem af te zetten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:56 schreef Caesu het volgende:
chavez gaat geen gekke dingen doen internationaal.
Precies, we nemen Brazilië en Argentinië! Dan worden we zeker wereldkampioen met Ronaldinho, Adriano, Kaka en Messi erbij.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom daar stoppen? Laten we gelijk heel Zuid-Amerika bezetten!
Dat squadron is geen probleem, hoor. In het verleden gebeurde dat routinematig voor de laagvliegoefeningen in Goose Bay, en ook tegenwoordig wordt het nog regelmatig beoefend tijdens oefeningen naar de VS bijvoorbeeld. En St.Maarten is natuurlijk een ideale vliegbasis, met prima legering!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dan is het verrassingselement wel een beetje weg heEn om nou een heel squadron zo te verplaatsen ..
Waarom wil je zo graag de Antillen behoudenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hadden we nou maar tomahawk raketten gehad, even een stukje varen en dag chavez![]()
VOC mentaliteitquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag de Antillen behoudenZe kosten bakken met geld en we krijgen er weinig tot niets voor terug. Succes hoor Chavez
gewoon st maarten uitbouwen tot een fort in de loop van een jaar en een landingsmacht opzetten en ondertussen iedere maandag om 12 uur 1 raket op 1 regeringsdoel op het vaste land schieten oidquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dan is het verrassingselement wel een beetje weg heEn om nou een heel squadron zo te verplaatsen ..
die gasten aan hun lot overlaten omdat het niets meer oplevert, dat is de VOC mentaliteit ...quote:
Nederland heeft niet echt de capaciteit om een land als Venezuela aan te vallenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:51 schreef Meneermax het volgende:
En toch lijkt het mij onwijs kickuh als er straks op CNN 'Royal Dutch Airforce launches pre-emptive strike @ Chavez' verschijnt en dan allemaal van die 'Shock and Aw' beelden...
Nederland heeft zelf 30 Apache's hoorquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 07:42 schreef SeLang het volgende:
Zo dom zal die Chavez toch wel niet zijn he, om een linkse agressieoorlog te beginnen
De Amerikanen zullen dolblij zijn met een aanleiding om hem af te zetten.
Die sturen even twee Apache helicopters en die schieten binnen 5 minuten het halve Venezolaanse leger in puin
Staatsgreep door ontevreden militairen doet de rest.
En hoe wou je die daar krijgen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:51 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Nederland heeft zelf 30 Apache's hoor![]()
Precies, een rechtse regering zou deze malloot gelijk serieus nemen en ons complete defensieapparaat linea recta richting warmere oorden sturen. Voor een intelligent persoon maak je soms best domme opmerkingen SeLang.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
En hoe wou je die daar krijgen?
Bovendien staan de Amerikanen te trappelen om Chavez een schop onder ze kont te geven, in tegenstelling tot de linkse regering in NL.
Met een beetje pech wordt straks Jan Pronk nog voorzitter van de PvdA.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, een rechtse regering zou deze malloot gelijk serieus nemen en ons complete defensieapparaat linea recta richting warmere oorden sturen. Voor een intelligent persoon maak je soms best domme opmerkingen SeLang.
29, waarvan officieel maar 24 inzetbaar. Er is er één tegen het dek gevlogen in Afghanistan en uitgefikt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:51 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Nederland heeft zelf 30 Apache's hoor![]()
Wat voor reactie zie jij uit de huidige regering komen hypothetisch dus?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, een rechtse regering zou deze malloot gelijk serieus nemen en ons complete defensieapparaat linea recta richting warmere oorden sturen. Voor een intelligent persoon maak je soms best domme opmerkingen SeLang.
Mocht het zover komen ? Dan komt het eerst bij de VN waar een veroordeling volgt met een resolutie. Wordt die niet opgevolgd dan komt er een internationale militaire actie die vooral zal bestaan uit de VS en Nederland die wat mariniers en bommenwerpers sturen. Grootschalig zal het nooit worden. Ik denk dat de bevolking van Venezuela ook helemaal niet zit te wachten op een oorlog, Chavez zou zijn eigen graf graven. Zo dom is ie niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat voor reactie zie jij uit de huidige regering komen hypothetisch dus?
De bevolking van Venezuela (althans: het arme deel dat achter Chavez staat) heb ik niet zo hoog zitten eigenlijk. Ik bedoel: dat is het deel dat Chavez, met retoriek en al, in het zadel geholpen heeft. Ik ben het wel met je eens dat het niet grootschalig zal zijn. De VN zullen na maandenlange onderhandelingen en resoluties waarschijnlijk een bevrijdingsoorlog à la Koeweit 1991 goedkeuren, en niets meer. Maar het zal wel behoorlijk wat schade opleveren in Venezuela, en er zullen aanmerkelijk meer militaire middelen naar de Antillen gestuurd worden dan wat mariniers en F-16s.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Mocht het zover komen ? Dan komt het eerst bij de VN waar een veroordeling volgt met een resolutie. Wordt die niet opgevolgd dan komt er een internationale militaire actie die vooral zal bestaan uit de VS en Nederland die wat mariniers en bommenwerpers sturen. Grootschalig zal het nooit worden. Ik denk dat de bevolking van Venezuela ook helemaal niet zit te wachten op een oorlog, Chavez zou zijn eigen graf graven. Zo dom is ie niet.
Waarschijnlijk omdat de Britten liever hun eigen boontjes doppen, en een andere reden is natuurlijk de Iron Lady.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:19 schreef gelly het volgende:
Wellicht, al lijkt mij een defensieve troepenmacht wat realistischer dan een offensieve. Ik vraag me trouwens af, waarom was de Falklands oorlog geen NAVO aangelegenheid ?
NORTH ATLANTIC Treaty Organisation.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:19 schreef gelly het volgende:
Wellicht, al lijkt mij een defensieve troepenmacht wat realistischer dan een offensieve. Ik vraag me trouwens af, waarom was de Falklands oorlog geen NAVO aangelegenheid ?
Afghanistan ook, maar dat is wel een NAVO aangelegenheid. De afkorting zegt iets over de leden, niet over de geografische ligging van het eventuele conflict ...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
NORTH ATLANTIC Treaty Organisation.
De Falklands liggen in de zuidelijke Atlantische Oceaan, en dus buiten het verdragsgebied.
en anders wel de fransen en de engelsen die ook eilandjes in de buurt hebben liggen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:22 schreef Zwansen het volgende:
Nederland heeft toch een relatief sterke marine?
Ik denk trouwens dat JP met zn overredingskracht in no time Bush om kan praten om een gezamenlijke oorlog tegen Chavez te beginnen...
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat squadron is geen probleem, hoor. In het verleden gebeurde dat routinematig voor de laagvliegoefeningen in Goose Bay, en ook tegenwoordig wordt het nog regelmatig beoefend tijdens oefeningen naar de VS bijvoorbeeld. En St.Maarten is natuurlijk een ideale vliegbasis, met prima legering!![]()
De afstand van St.Maarten naar Venezuela is ook al geen probleem: In het verleden werd er gevlogen vanuit het noorden van Italië naar Bosnië (naar het uiterste puntje zo'n 800KM enkele reis, incl bijtanken boven de Adriatische Zee), en vanuit Kazachstan naar Afghanistan.
Troepentransport kan met de (K)DC-10s, de Herculessen (einde dit jaar moeten er twee bijkomen), en ingehuurde capaciteit van de KLM en Martinair. Alleen voor de landmacht en haar spullen voorzie ik een uitdaging.
maar wel over waar artikel 5 geldt afghanistan is vrijwillig mocht venezuela frankrijk aanvallen dan zijn we verplicht te helpen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Afghanistan ook, maar dat is wel een NAVO aangelegenheid. De afkorting zegt iets over de leden, niet over de geografische ligging van het eventuele conflict ...
ik dacht een half jaar maar als het goed is kunnen onze onderzeeers en f16`s ze al afschietenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hoe snel kunnen Tomahawk lanceerinstallaties geplaatst worden op de Nederlandse Zeven Provinciën Fregatten?
Want mocht het ooit zover komen, dan zou het me niets verbazen als Nederland en de VS het op een akkoordje gooien en onze fregatten alsnog uitrust met Tomahawks.
En Frankrijk zie ik er goed toe in staat om anderen het vuile werk op te laten knappen.![]()
we zijn alleen verplicht te helpen als dit boven de kreeftskeerkring (thnx VanOekelenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar wel over waar artikel 5 geldt afghanistan is vrijwillig mocht venezuela frankrijk aanvallen dan zijn we verplicht te helpen.
Dat zeg ikquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
we zijn alleen verplicht te helpen als dit boven de kreeftskeerkring (thnx VanOekelen), in Europa of in Noord Amerika gebeurt gebeurt
Ik dacht dat je toch echt tomahawks had die onder f16`s gehangen kunnen worden.quote:toen de Fransen onlangs wat in het nauw werden gedreven in Ivoorkust (of strax in Tsjaad) dan kunnen ze de NATO ook niets wijsmaken
en de F16 kan geen Tomahawks afwerpen, de subs kunnen ze officieel ook niet lanceren maar ik sprak een tijdje geleden een onderzeebootpiloot en die zei van wel en hij zal het wel weten dan of hij liegt (het zijn stiekeme gasten!)
Misschien is het geen verplichting, maar ik denk niet dat alle bondgenoten het toestaan dat een grondgebied van een klein NAVO-lid wordt afgenomen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar wel over waar artikel 5 geldt afghanistan is vrijwillig mocht venezuela frankrijk aanvallen dan zijn we verplicht te helpen.
quote:
De NATO heeft pas sinds het Joegoslavië-drama de inzet buiten het verdragsgebied als beleid. In Bosnië heette het officieel nog dat de NATO handelde op verzoek van de VN, maar Kosovo was een 100% NATO aktie. Afghanistan moest zelfs apart besproken worden, en wordt min of meer gerechtvaardigd door de aanval op een NATO lidstaat op 11-9-2001.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Afghanistan ook, maar dat is wel een NAVO aangelegenheid. De afkorting zegt iets over de leden, niet over de geografische ligging van het eventuele conflict ...
Onze F-16s kunnen alles afwerpen wat de F-16s van de VS kunnen afwerpen. Technisch gesproken dan. Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle wapensystemen die we van de VS gekocht hebben. De torpedobuizen zijn NATO-standaard, en kunnen dus alles afvuren wat de VS en het VK kunnen afvuren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
we zijn alleen verplicht te helpen als dit boven de kreeftskeerkring (thnx VanOekelen), in Europa of in Noord Amerika gebeurt gebeurt
toen de Fransen onlangs wat in het nauw werden gedreven in Ivoorkust (of strax in Tsjaad) dan kunnen ze de NATO ook niets wijsmaken
en de F16 kan geen Tomahawks afwerpen, de subs kunnen ze officieel ook niet lanceren maar ik sprak een tijdje geleden een onderzeebootpiloot en die zei van wel en hij zal het wel weten dan of hij liegt (het zijn stiekeme gasten!)
Fikkie stoken is altijd leuk.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben wel een voorstander van het platgooien van die bidonville genaamd Caracas met fosforbommen. Met de kwaliteit woningen daar zal het de grootste fik worden sinds Dresden.
maar kan de F16 Tomahawks afwerpen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Onze F-16s kunnen alles afwerpen wat de F-16s van de VS kunnen afwerpen. Technisch gesproken dan.
blijkbaar, ik vind het maar vreemde bootjes zo onder waterquote:Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle wapensystemen die we van de VS gekocht hebben. De torpedobuizen zijn NATO-standaard, en kunnen dus alles afvuren wat de VS en het VK kunnen afvuren.
^^quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag de Antillen behoudenZe kosten bakken met geld en we krijgen er weinig tot niets voor terug. Succes hoor Chavez
Die zouden als eersten hun koffer pakken als ze door kregen wat die toko daar kost..quote:
Dat wilt die Rudy Croes alleen. Maar die gaat binnenkort uit de regering.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:58 schreef MrX1982 het volgende:
Ze willen toch altijd zo nodig op eigen benen staan.
Niet dus, al dacht ik ooit (een jaar of 20 geleden) een stuk te hebben gelezen waarin de USAF echt alles in het arsenaal van een F-16 (en alle andere jets) heeft laten vallen, waaronder SRAM en Tomahawk.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar kan de F16 Tomahawks afwerpen?
ik dacht het niet
Het zijn ook vreemde mensen die er in willen werken.quote:[..]
blijkbaar, ik vind het maar vreemde bootjes zo onder water
Een Tomahawk werpt eerder een F-16 af.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar kan de F16 Tomahawks afwerpen?
ik dacht het niet
Hoe lang is een Tomahawk? 5 meter ofzo? Lees net 6 meter. Een F16 Falcon is 15 meter dus met enig propwerk moet 't toch kunnen, al worden ze volgens mij eerder vanaf schepen afgeschoten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Een Tomahawk werpt eerder een F-16 af.
En dan pakken we personen als jij op en berechten je voor genocidequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben wel een voorstander van het platgooien van die bidonville genaamd Caracas met fosforbommen. Met de kwaliteit woningen daar zal het de grootste fik worden sinds Dresden.
Tot nu toe is het natuurlijk alleen macho talk, waarschijnlijk vooral gericht op z'n eigen bevolking. Ik kan me ergens wel voorstellen dat men in Nederland niet nog meer olie op het vuur wil gooien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:29 schreef RonaldV het volgende:
Terug naar Chavez: Het verbaast me alweer hoe weinig aandacht er in Nederland aan de uitspraken van Chavez wordt gegeven. Vorig jaar deed hij ook al uitspraken in deze richting, en ook toen liep hij tegen een redelijke muur van stilzwijgen op. Ik geloof dat alleen minister Kamp er toen wat aandacht aan besteedde.
Doet Chavez de uitspraken alleen voor binnenlands gebruik, en negeren we hem daarom? Of heeft hij wel degelijk een plannetje, en onderschatten we hem?
Do you smell that? It's napalm, son. Nothing else on the world smells like that. I love the smell of napalm in the morning.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Fikkie stoken is altijd leuk.Napalmbommen zijn ook mooi altijd.
[afbeelding]
ik denk dat Chavez nogal eens zijn mond voorbij praatquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:29 schreef RonaldV het volgende:
Terug naar Chavez: Het verbaast me alweer hoe weinig aandacht er in Nederland aan de uitspraken van Chavez wordt gegeven. Vorig jaar deed hij ook al uitspraken in deze richting, en ook toen liep hij tegen een redelijke muur van stilzwijgen op. Ik geloof dat alleen minister Kamp er toen wat aandacht aan besteedde.
Doet Chavez de uitspraken alleen voor binnenlands gebruik, en negeren we hem daarom? Of heeft hij wel degelijk een plannetje, en onderschatten we hem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |