abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52514236
Om even terug te gaan naar het originele onderewrp: het verbaast me echt hoe weinig aandacht er is voor deze (terugkerende) uitspraken van Chavez in de Nederlandse media.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52515072
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 22:49 schreef heiden6 het volgende:
Om even terug te gaan naar het originele onderewrp: het verbaast me echt hoe weinig aandacht er is voor deze (terugkerende) uitspraken van Chavez in de Nederlandse media.
Wat had je dan gewild? Dat het 24 uur per dag op TV word uitgezonden als breaking news? Toe nu toe loopt die Chavez alleen maar dom te blaten, loopt de godsganselijke dag te kankeren op Amerika, maakt links en rechts foute vriendjes, en maakt tussen neus en lippen door nog wat vijanden hier en daar, en roept zichzelf voor het gemak maar gelijk even uit tot president voor het leven. Tot het moment dat ie wat betreft expansiedrift en agressie de daad letterlijk bij het woord voegt, heeft het wat mij betreft totaal geen nieuwswaarde. Het is gewoon de zoveelste dictator van een zuidamerikaanse bananenrepubliek, en als je er een gezien hebt, ken je ze allemaal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 20 augustus 2007 @ 01:49:11 #153
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52518618
Hoe verhouden onze F-16's zich eigenlijk tot die nieuwe Flankers van Chavezzie?
quote:
Ach... Chavez schijnt dit soort rotzooi wekelijks te roepen in z'n radio toespraakjes, eigenlijk ben ik wel blij dat de media dit niet opklopt en het onnodig veel aandacht gaat geven.

Laat Den Haag maar lekker z'n mond hierover houden naar buiten toe en binnenshuis ervoor zorgen dat Nederland klaar is om in de toekomst een dergelijk scenario het hoofd te bieden.
Het lijkt me iig helemaal niet verstandig als Den Haag hetzelfde soort macho taal terug gaat schreeuwen.
pi_52518950
quote:
Media maakt vaak dingen erger dan ze zijn.. sterker nog.. de media is in staat om een oorlog te ontketenen door bepaalde uitspraken een beetje te overdrijven en uit zijn context te rukken. Als de NOS uitgebreid melding maakt van deze uitspraken, neemt CNN het weer over en gooit er nog een schepje boven op. Zo wordt het conflict door de media opgezweept. Wees dus maar blij dat de media dit keer een beetje zijn mond houdt. (misschien wel op gezag van de NL authoriteiten)
  maandag 20 augustus 2007 @ 02:20:33 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_52518965
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 02:18 schreef opinionr het volgende:

[..]

Media maakt vaak dingen erger dan ze zijn.. sterker nog.. de media is in staat om een oorlog te ontketenen door bepaalde uitspraken een beetje te overdrijven en uit zijn context te rukken. Als de NOS uitgebreid melding maakt van deze uitspraken, neemt CNN het weer over en gooit er nog een schepje boven op. Zo wordt het conflict door de media opgezweept. Wees dus maar blij dat de media dit keer een beetje zijn mond houdt. (misschien wel op gezag van de NL authoriteiten)
Dat laatste zou me inderdaad niks verbazen. En ik zou het ook terecht vinden als ze dat doen.
pi_52519022
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 02:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat laatste zou me inderdaad niks verbazen. En ik zou het ook terecht vinden als ze dat doen.
Dus dan zou het eerste nieuws wat we krijgen een bericht over het platgooien van Caracas zijn.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 21:42:02 #157
8781 crew  Frutsel
pi_52541304
VVD tegen Chávez: blijf af van onze Antillen

De Venezolaanse president Hugo Chávez mag niet aan de Nederlandse Antillen en Aruba komen. Die boodschap moet minister Verhagen van Buitenlandse Zaken aan hem overbrengen, vindt de VVD.

Inzet leger
Chávez zou gezegd hebben dat alles binnen de 200 zeemijl bij Venezuela hoort. De Antillen en Aruba liggen op 40 zeemijl van Venezuela. VVD-Kamerlid Van Baalen vindt dat Nederland zelfs de inzet van het leger niet moet schuwen als Chavez aan 'onze Falklands' komt.

Soevereiniteit
Minister Verhagen gaat er echter van uit dat Venezuela de territoriale integriteit en soevereiniteit van het Koninkrijk blijft respecteren als een goede buur. Hij heeft wel de Nederlandse ambassadeur opdracht gegeven de Venezolaanse autoriteiten om een toelichting te vragen.
  Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 21:46:11 #158
8781 crew  Frutsel
pi_52541434
Plus het feit dat dit koren op de molen is van de VS... die steunen voor 100% hun bondgenoten uit Holland
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:54:37 #159
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52541759
quote:
DEN HAAG - De Venezolaanse president Hugo Chávez mag niet aan de Antillen en Aruba komen. Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) moet hem duidelijk maken dat hij niet eenzijdig zeegrenzen kan verleggen en Koninkrijksgebied kan inlijven. Mocht Chávez militairen inzetten, dan moet Verhagen ook bereid zijn militair in te grijpen.

Dat stelt Tweede Kamerlid Hans van Baalen (VVD) maandag. Hij wil daar bij de minister via Kamervragen op aandringen. Van Baalen benadrukte dat Chavez met zijn handen af moet blijven van ‘onze Falklands’.

Verhagen gaat er echter van uit dat Venezuela de territoriale integriteit en soevereiniteit van het Koninkrijk blijft respecteren als een goede buur, zo liet hij maandag weten. Hij heeft wel de Nederlandse ambassadeur opdracht gegeven de Venezolaanse autoriteiten om een toelichting te vragen.

Aanleiding voor de commotie is een toespraak waarin Chávez zou hebben aangekondigd de noordgrens van Venzuele te willen onderzoeken. Alles binnen de 200 zeemijl hoort bij Venezuela, zou hij gezegd hebben. De Nederlandse Antillen en Aruba liggen nog geen 40 zeemijlen ten noorden van Venzuela en daar ontstond ophef. Vorige week liet Verhagen echter al weten dat uit niets bleek dat er een Venezolaanse claim zou zijn op Antilliaans gebied, ook niet in de toespraak van Chávez.
Ik denk dat het oorlog wordt. Onze jongens gaan opstomen naar de West. Chavez gaat een lesje krijgen.

Het zijn kut-Antillianen maar het zijn ook onze Antillianen.
pi_52542010
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:54 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ik denk dat het oorlog wordt. Onze jongens gaan opstomen naar de West. Chavez gaat een lesje krijgen.

Het zijn kut-Antillianen maar het zijn ook onze Antillianen.
<--- Antilliaan meldt zich. Toch bedankt dat je het ermee eens bent dat de Antillen ook verdedigd verdienen te worden. Misschien lukt het me toch jouw mening over ons wat te nuanceren door je te herinneren aan het feit dat de Antillen eigenlijk pas sinds het begin van deze eeuw met dusdanige financiele problemen kampen dat het ook voor problemen in Nederland heeft gezorgd in de vorm van kansloze jeugd. In de geschiedenis, tot tegen de latere decennia van de 20e eeuw heeft Curacao echter altijd een goede rol gespeeld voor het Koninkrijk, met de Shell en ook nog tijdens WO2.

Zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/George_Maduro , de naamgever van het mooie Madurodam
An unstable system is a system that is not stable
pi_52542125
Komop zeg, de hond blaft maar bijten zal 'ie niet durven. Als ie wel bijt, helemaal kapot knallen. Ik denk dat 'ie wel uitkijkt aangezien er in het geclaimde gebied ook aardig wat Amerikaanse schepen rondvaren.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_52542133
Handen of van onze coke-negerts,ze bieden een goede service voor een redelijke prijs.
The fox condems the trap ,not himself.
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:06:14 #163
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_52542222
Nederland stoomt nergens op... NL heeft de middelen niet om militair op te treden tegen een Venezolaanse aanval aan de andere kant van de wereld.

Dat wordt gewoon ome Bush lief aankijken.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:08:54 #164
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52542320
Van Baalen moest weer eens wat zeggen van z'n vriendjes in Washington?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Donald Duck held maandag 20 augustus 2007 @ 22:08:54 #165
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_52542321
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:46 schreef Frutsel het volgende:
Plus het feit dat dit koren op de molen is van de VS... die steunen voor 100% hun bondgenoten uit Holland
Dat is dus de vraag. Voor Nederland is te hopen dat die enorme trouw aan de VS zich dan zal terugbetalen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Donald Duck held maandag 20 augustus 2007 @ 22:15:03 #166
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_52542537
Nu nog grootspraak van Chavez. Maar die gast kan nog heel gevaarlijk worden. Hij is hard op weg om een dictator te worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:18:29 #167
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52542654
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Nu nog grootspraak van Chavez. Maar die gast kan nog heel gevaarlijk worden. Hij is hard op weg om een dictator te worden.
Mwah, misschien is 'ie het al wel.
quote:
Op 1 februari 2007 nam het louter uit Chávez-aanhangers bestaande parlement een wet aan die Chávez voor 18 maanden onbeperkte macht gaf.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:21:02 #168
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52542744
Strik erom en honderd miljoen erbij. Chavez mag ze vandaag nog hebben !
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52542965
Soms is het leuk vriendjes te zijn met ome Bush...
pi_52543024
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag. Voor Nederland is te hopen dat die enorme trouw aan de VS zich dan zal terugbetalen.
lijkt mij van wel. Amerika heeft het zo al niet op Chavez en áls de Antillen worden aangevallen heeft de VS een buitenkans om Venezuela 'democratie te brengen'. en er zit óók nog eens bloody veel oil
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:34:17 #171
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_52543196
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nederland stoomt nergens op... NL heeft de middelen niet om militair op te treden tegen een Venezolaanse aanval aan de andere kant van de wereld.

Hoezo niet?
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:36:44 #172
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_52543299
Waarmee dan?

Met een zooi slecht onderhouden F-16's? We hebben er geloof ik 20 die direct inzetbaar zijn.

Die moeten daarnaartoe met een tankvliegtuig. Waar land je ze? Effe tussen de vijanden door mikken op een autoweg?

Schepen... Duurt effe voor die d'r zijn.

Of dacht je dat we met dat kleine grut wat daar gestationeerd is, het zelf wel effe met die boys uitvechten?
pi_52543308
als Chavez het te bont maakt wordt er door de US en Nederland een blokkade opgezet.
dan heeft Chavez geen olie-inkomsten meer en moet hij stoppen met z'n fijne sociale plannetjes en wordt de bevolking opstandig.

af en toe zegt hij wat geks zoals vorig jaar bij de VN bijvoorbeeld.
wordt iedereen lekker onrustig en gaat de olieprijs wat omhoog. ook belangrijk voor z'n sociale plannetjes.
en Amerika vindt het helemaal niet erg dat de olieprijs omhoog gaat want al de OPEC dollars worden dan gestort bij Amerikaanse Centrale Bank. goed voor de credit card van het Witte Huis.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_52543365
wat een CDA uitspraak: "Chavez mag niet aan de antillen komen hoorr" *schud vinger en kijkt boos*

Maarja wat een kut bericht weer, Chavez lult steeds meer, als het op oorlog aankomt kan Nederland wel inpakken, Amerika zal pas na lang afwegen steunen wegens mankrachtgebrek en de antilianen willen absoluut bij Nederland blijven al schreeuwen ze nu van niet.

Slotje, borreltje en dan naar bed
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_52543558
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
Balkie gaat naar ome Bush, en ome Bush belooft een militaire inzet die in gelijke verhouding staat als die van de Nederlandse inzet t.o.v. de VS inzet in oorlogsgebieden.

Balkie trots naar huis, en vertelt met de borst fier vooruit dat de VS ons komen helpen.

Bushie doet het rekensommetje, en stuurt 1 soldaat op krukken.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_52543610
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:38 schreef EricT het volgende:
wat een CDA uitspraak: "Chavez mag niet aan de antillen komen hoorr" *schud vinger en kijkt boos*

Maarja wat een kut bericht weer, Chavez lult steeds meer, als het op oorlog aankomt kan Nederland wel inpakken, Amerika zal pas na lang afwegen steunen wegens mankrachtgebrek en de antilianen willen absoluut bij Nederland blijven al schreeuwen ze nu van niet.

Slotje, borreltje en dan naar bed
natuurlijk willen de Antillianen wel bij Nederland horen, en ze schreeuwen helemaal niet dat ze dat niet willen. alleen enkele politici schreeuwen dat ja, maar dat kun je toch niet serieus nemen? er zijn regelmatig referenda gehouden en een ruime meerderheid heeft altijd bij Nederland willen blijven horen. Je kunt Geert Wilders' uitspraken toch ook niet beschouwen als de opinie van het Nederlandse volk?

Vergeet ook niet dat er bijna net zoveel Antillianen in Nederland wonen als op de Antillen zelf (bevolking is niet afgenomen op de Antillen, dus dit zijn voornamelijk emigranten). Dit zorgt er natuurlijk ook voor samenhorigheid als statistisch gezien een groot deel van je familie/vrienden in Nederland woont.
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:45:50 #177
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_52543616
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:43 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Balkie gaat naar ome Bush, en ome Bush belooft een militaire inzet die in gelijke verhouding staat als die van de Nederlandse inzet t.o.v. de VS inzet in oorlogsgebieden.

Balkie trots naar huis, en vertelt met de borst fier vooruit dat de VS ons komen helpen.

Bushie doet het rekensommetje, en stuurt 1 soldaat op krukken.
Veel meer hebben ze nu toch niet te bieden, dus lijkt me prima.

Wel een kruk waarmee die z'n luchtbedje kan voortpeddelen hoop ik.
pi_52543645
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:21 schreef Napalm het volgende:
Strik erom en honderd miljoen erbij. Chavez mag ze vandaag nog hebben !
Dan staan alle Antillianen die daar nu nog zitten binnen een week op Schiphol, ik geloof niet dat we daar zin in hebben.
pi_52543715
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:46 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dan staan alle Antillianen die daar nu nog zitten binnen een week op Schiphol, ik geloof niet dat we daar zin in hebben.
Net zoals op de beurs de handel in aandelen kan worden stilgelegd, sluiten we natuurlijk eerst de grens, en dan gaan we vertellen dat Chavez ze mag hebben .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_52543847
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Net zoals op de beurs de handel in aandelen kan worden stilgelegd, sluiten we natuurlijk eerst de grens, en dan gaan we vertellen dat Chavez ze mag hebben .
Je kan de grens niet zomaar sluiten voor mensen met een Nederlands paspoort (die toevallig de verkeerde kleur hebben) Of we moeten natuurlijk met zijn alleen keihard Wilders gaan stemmen.
pi_52543859
We kunnen Venezuela goed raken als het nodig is. Geen enkel probleem.
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:53:06 #182
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_52543895
Ja, met een hardgekookt ei vanuit een creools bordeel misschien....
pi_52544122
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
Waarmee dan?

Met een zooi slecht onderhouden F-16's? We hebben er geloof ik 20 die direct inzetbaar zijn.

Die moeten daarnaartoe met een tankvliegtuig. Waar land je ze? Effe tussen de vijanden door mikken op een autoweg?

Schepen... Duurt effe voor die d'r zijn.

Of dacht je dat we met dat kleine grut wat daar gestationeerd is, het zelf wel effe met die boys uitvechten?
Venezuela is al heel wat langer dan vandaag een bedreiging, we hebben best wat achter de hand daar. Er is iig een luchtmachtbasis op Curacao en een op Aruba.
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:01:08 #184
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_52544171
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Venezuela is al heel wat langer dan vandaag een bedreiging, we hebben best wat achter de hand daar. Er is iig een luchtmachtbasis op Curacao en een op Aruba.
Google er eens op.

Er is daar niets van ons wat een degelijke invasie kan tegenhouden.

Maar misschien kunnen onze mariniers de vijand een flinke klap voor hun harses verkopen met een kilootje coke.
pi_52544307
We kunnen er wel grappen over maken, maar het blijven nog steeds de "Nederlandse Antillen".
Ik kan de uitspraken wel begrijpen, als het echt fout gaat met Chavez, zou Nederland toch iets moeten doen.

Wat weet ik niet, maar ze moeten iets doen, anders is Nederland op zijn Wilders gezegt, geen knip voor de neus waard.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_52544368
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Google er eens op.

Er is daar niets van ons wat een degelijke invasie kan tegenhouden.

Maar misschien kunnen onze mariniers de vijand een flinke klap voor hun harses verkopen met een kilootje coke.
Ik heb wel betere bronnen dan google, Venezuela is al vele jaren de grootste bedreiging voor ons koninkrijk, je denkt toch niet dat de krijgsmacht zoiets negeert?
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:07:14 #187
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52544398
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:46 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

bij oorlog gaat de grens dicht.
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:04 schreef Mr_Memory het volgende:
, als het echt fout gaat met Chavez, zou Nederland toch iets moeten doen.
Want? Waarom?

De Antillen willen toch zoveel onafhankelijkheid van die boze witmensen??
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52544501
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

[..]

Want? Waarom?

Kom zeg, het is je land... De veiligheid van ons koninkrijk vind je niet belangrijk? Doe niet zo laf.
pi_52544568
quote:

[..]

[..]

Want? Waarom?

Waarom? omdat Nederland nog steeds de Nederlands Antillen niet opgeeft!
Het is nog steeds NL grondgebied!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_52545021
Antillen verloren, rampspoed geboren! Dat laten we natuurlijk niet over onze kant gaan. Wat van de wal is, vals is, sla dood!

Geen schijn van kans, die Venezolanen!
pi_52545049
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik heb wel betere bronnen dan google, Venezuela is al vele jaren de grootste bedreiging voor ons koninkrijk, je denkt toch niet dat de krijgsmacht zoiets negeert?
Ik zou niet weten waar de Nederlandse Luchtmacht op Aruba een eigen vliegveld heeft. Ik heb het nog nooit gezien.

Alles wat op Aruba en Curacao zit dat van Nederland is is bedoelt voor de controlle op drugs. Veel materiaal hebben ze niet daar omdat ze veel samenwerken met de Antillen en de Amerikaanse Marine (en DEA).
Holler
pi_52545177
quote:

[..]

[..]

Want? Waarom?

laat me raden, een Wilders stemmer die dingen roept zonder ook maar enig verstand van zaken te hebben?
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:38:11 #193
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52545480
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
Antillen verloren, rampspoed geboren! Dat laten we natuurlijk niet over onze kant gaan. Wat van de wal is, vals is, sla dood!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Geen schijn van kans, die Venezolanen!
+

pi_52545652
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:51 schreef _The_General_ het volgende:
We kunnen Venezuela goed raken als het nodig is. Geen enkel probleem.
Idd. We zijn een klein rotland, maar we hebben een goedgetraint en goedbewapend leger. Chavez maakt geen schijn van kans. En zelfs áls hij wat kon, we hebben iets ten noorden van de antillen een bondgenoot die óns dankbaar zou zijn voor een reden om daar te gaan schieten.
pi_52546414
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:25 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waar de Nederlandse Luchtmacht op Aruba een eigen vliegveld heeft. Ik heb het nog nooit gezien.

Alles wat op Aruba en Curacao zit dat van Nederland is is bedoelt voor de controlle op drugs. Veel materiaal hebben ze niet daar omdat ze veel samenwerken met de Antillen en de Amerikaanse Marine (en DEA).
In het geval van oorlog kunnen ze gewoon het aldaar aanwezige commerciële vliegveld gebruiken, niet zo'n probleem dus.
pi_52546471
quote:

[..]

[..]

Want? Waarom?

Je kan de grens niet dichthouden voor Nederlanders, want dat zijn alle Antillianen volgens hun paspoort.

..en nee de Antillen willen niet onafhankelijk worden van Nederland, vroeger niet, nu niet en waarschijnlijk nooit niet.
pi_52546843
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:09 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Je kan de grens niet dichthouden voor Nederlanders, want dat zijn alle Antillianen volgens hun paspoort.

..en nee de Antillen willen niet onafhankelijk worden van Nederland, vroeger niet, nu niet en waarschijnlijk nooit niet.
iemand die een beetje nuchter nadenkt
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:46:09 #198
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52547418
(Ex)-minister Kamp had toch kruisraketten besteld? Meteen op Caracas afvuren.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:50:10 #199
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52547515
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:43 schreef Mtijn het volgende:

[..]

Idd. We zijn een klein rotland, maar we hebben een goedgetraint en goedbewapend leger. Chavez maakt geen schijn van kans. En zelfs áls hij wat kon, we hebben iets ten noorden van de antillen een bondgenoot die óns dankbaar zou zijn voor een reden om daar te gaan schieten.
Nederland heeft het best bewapende leger van Europa (Na Rusland). Niet het grootste leger, wel het meest technologische.

"From the halls of montazuma to the shores of tripoli, we will fight our countrys battles in the air on land an sea first we'll for right and freedom then to keep our honor clean we are proud to hold the title of DUTCH MARINE"
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:52:50 #200
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52547582
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:00 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

<--- Antilliaan meldt zich. Toch bedankt dat je het ermee eens bent dat de Antillen ook verdedigd verdienen te worden. Misschien lukt het me toch jouw mening over ons wat te nuanceren door je te herinneren aan het feit dat de Antillen eigenlijk pas sinds het begin van deze eeuw met dusdanige financiele problemen kampen dat het ook voor problemen in Nederland heeft gezorgd in de vorm van kansloze jeugd. In de geschiedenis, tot tegen de latere decennia van de 20e eeuw heeft Curacao echter altijd een goede rol gespeeld voor het Koninkrijk, met de Shell en ook nog tijdens WO2.

Zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/George_Maduro , de naamgever van het mooie Madurodam
Nederland is schatplichtig aan dat moedige volkje onder de Caraibische zon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')