Op dit moment is er al een fregat in de buurt van Venezuela. Namelijk de Hr. Ms. van Nes voor kustwachttaken, drugsbestrijding, visserij- en milieu-inspectie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Het minste wat Nederland kan doen is even een signaal terug sturen. De Zeven Provincieen daar even laten rondvaren ofzo.
Erg gevaarlijk om het vlaggenschip een beetje in z'n eentje daar rond te laten galloperen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Het minste wat Nederland kan doen is even een signaal terug sturen. De Zeven Provincieen daar even laten rondvaren ofzo.
Niet poetsen, maar lullen..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:02 schreef LordofWar86 het volgende:
De nederlandse soldaten, mariniers en marine personeel schijt in de broek als ze de Latijns-Amerikaanse schepen in de verte zien. Laat staan dat ze oorlog gaan voeren. Srebrenica iemand? Nederlanders staan niet bekend om hun heldhaftigheid, meer om hun laffe aard.
Nederlandse marine is geen stelletje piss-ants kan ik je wel vertellen. Bovendien beschikken we over schepen waar zelfs de britten jaloers op zijn. Infact. de britten hadden bijna een order m-class schepen gedaan maar om politieke redenen zijn ze voor een brits ontwerp gegaan. Hebben ze nog spijt van. Australiers stonden ook in de rij voor deze schepen maar zijn voor economische redenen gegaan voor een gaar duits ontwerp waar ze heel weinig mee kunnen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:02 schreef LordofWar86 het volgende:
De nederlandse soldaten, mariniers en marine personeel schijt in de broek als ze de Latijns-Amerikaanse schepen in de verte zien. Laat staan dat ze oorlog gaan voeren. Srebrenica iemand? Nederlanders staan niet bekend om hun heldhaftigheid, meer om hun laffe aard.
Screbenica was een zware onderschatting. Die gingen simpelweg veel te licht bewapend op weg.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:02 schreef LordofWar86 het volgende:
Alweer zo iemand die Srebrenica erbij sleept, alsof wat daar gebeurt is representatief is voor de Nederlandse krijgsmacht. Voor de honderdduizendste keer....dat waren fucking blauwhelmen, amper bewapend, en met geen enkele vrijheid om te handelen. Ja, het waren Nederlanders, maar onder bevel van de VN, en als je daar je oren naar moet laten hangen geef ik het je te doen, waar je ook vandaan komt. Toevallig wel eens de film "Shooting dogs" gezien? Dat gaat over de slachting die de Hutu's onder de Tutsi's aanrichtten in Rwanda, meer dan 2500 Tutsi burgers onder bescherming van een Belgisch bataljon blauwhelmen, schieten mochten ze niet, alleen als ze zelf onder direct vuur kwamen te liggen, maar ingrijpen terwijl Hutu's recht onder hun neus Tutsi's met kapmessen in mootjes aan het hakken waren mocht onder geen enkel beding. En toen ze zich uiteindelijk maar helemaal terugtrokken, hebben ze alles en iedereen in dat kamp afgeslacht, op een paar mazzelaars na die weg konden komen. Ook zo'n lekker geval van VN efficientie, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden bij te halen, maar heeft geen flikker te maken met de werkelijke slagkracht of moed van de Nederlandse en/of Belgische soldaten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:02 schreef LordofWar86 het volgende:
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:30 schreef AgLarrr het volgende:
Het actieve deel van ons leger moet verdomme zuinig zijn met kogels, al onze schepen varen onder Griekse of Chileense vlag, en als het er dus op aan komt en we moeten ons eigen grondgebied verdedigen dan staat ons leger of bij de KwitFit, of in een zandbak en de rest hebben we verkocht![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Precies fuck de blauwhelmen. We pakken Venezuela gewoon keihard met de hulp van de VS.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alweer zo iemand die Srebrenica erbij sleept, alsof wat daar gebeurt is representatief is voor de Nederlandse krijgsmacht. Voor de honderdduizendste keer....dat waren fucking blauwhelmen, amper bewapend, en met geen enkele vrijheid om te handelen. Ja, het waren Nederlanders, maar onder bevel van de VN, en als je daar je oren naar moet laten hangen geef ik het je te doen, waar je ook vandaan komt. Toevallig wel eens de film "Shooting dogs" gezien? Dat gaat over de slachting die de Hutu's onder de Tutsi's aanrichtten in Rwanda, meer dan 2500 Tutsi burgers onder bescherming van een Belgisch bataljon blauwhelmen, schieten mochten ze niet, alleen als ze zelf onder direct vuur kwamen te liggen, maar ingrijpen terwijl Hutu's recht onder hun neus Tutsi's met kapmessen in mootjes aan het hakken waren mocht onder geen enkel beding. En toen ze zich uiteindelijk maar helemaal terugtrokken, hebben ze alles en iedereen in dat kamp afgeslacht, op een paar mazzelaars na die weg konden komen. Ook zo'n lekker geval van VN efficientie, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden bij te halen, maar heeft geen flikker te maken met de werkelijke slagkracht of moed van de Nederlandse en/of Belgische soldaten.
Ik heb mijn plunjebaal al klaar staan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ben het wel eens dat als het zo door gaat met de dreigingen het tijd wordt om even een kleine "oefening" te houden in die regio.
er wordt nog niet geschoten, die fijne gelukstreffer is nog onwaarschijnlijker als een daadwerkelijke invasiequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Erg gevaarlijk om het vlaggenschip een beetje in z'n eentje daar rond te laten galloperen.
Staat zo slordig als ze met een fijne gelukstreffer in 1 keer de trots van de marine degraderen tot een permanent meubelstuk van het locale rif.
Ben het wel eens dat als het zo door gaat met de dreigingen het tijd wordt om even een kleine "oefening" te houden in die regio.
Misschien dat de marine vast een onderzeeboot die kant op kan sturen? Vast wat info verzamelen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
er wordt nog niet geschoten, die fijne gelukstreffer is nog onwaarschijnlijker als een daadwerkelijke invasie
maar goed de tromp is er nog geen jaar geleden geweest meen ik en die kleine oefening was begin dit jaar
Weet ik eigenlijk niet? Maar zo lang BuZa doet als of er niets aan de hand is zal het in de kamer wel rustig blijven.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:51 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat daar ook wel genoeg kamervragen over gesteld zijn inmiddels
OMG, er doet er ook één een duit in het zakje...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:02 schreef LordofWar86 het volgende:
quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alweer zo iemand die Srebrenica erbij sleept, alsof wat daar gebeurt is representatief is voor de Nederlandse krijgsmacht. Voor de honderdduizendste keer....dat waren fucking blauwhelmen, amper bewapend, en met geen enkele vrijheid om te handelen. Ja, het waren Nederlanders, maar onder bevel van de VN, en als je daar je oren naar moet laten hangen geef ik het je te doen, waar je ook vandaan komt. Toevallig wel eens de film "Shooting dogs" gezien? Dat gaat over de slachting die de Hutu's onder de Tutsi's aanrichtten in Rwanda, meer dan 2500 Tutsi burgers onder bescherming van een Belgisch bataljon blauwhelmen, schieten mochten ze niet, alleen als ze zelf onder direct vuur kwamen te liggen, maar ingrijpen terwijl Hutu's recht onder hun neus Tutsi's met kapmessen in mootjes aan het hakken waren mocht onder geen enkel beding. En toen ze zich uiteindelijk maar helemaal terugtrokken, hebben ze alles en iedereen in dat kamp afgeslacht, op een paar mazzelaars na die weg konden komen. Ook zo'n lekker geval van VN efficientie, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden bij te halen, maar heeft geen flikker te maken met de werkelijke slagkracht of moed van de Nederlandse en/of Belgische soldaten.
quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
OMG, er doet er ook één een duit in het zakje...1990-1991 De Nederlandse Marine werkt mee aan de blokkade van Irak tijdens de bezettng van Koeweit. De Marine wil graag naar het noorden van de Golf, wordt daartoe ook meerdere malen uitgenodigd door de Britse en Amerikaanse marine, maar moet in het zuiden blijven van Den Haag. 1991 Operatie Provide Comfort: Korps Mariniers (ondersteund door lichte onbewapende Alouette-III helis) trekken het noorden van Irak binnen om de voor Saddam gevluchte Koerden te gaan helpen. 1991: luchte onbewapende en vrijwel onbepantserde Alouette-III helicopters vliegen voor de EC Monitoring Mission missies boven voorm. Joegoslavië, waar op dat moment een burgeroorlog woedt. De helicopters worden meerdere malen beschoten, maar de missie gaat gewoon door. 1992-1993: in anderhalf jaar tijd onderscheiden het Korps Mariniers en (alweer) lichte Alouette-III helicopters zich in Cambodja, door Khmer Rouge gebied onder controle van de UN te brengen en te houden. Als je niet weet waar de Khmer Rouge voor staat kan ik je de film Killing Fields aanbevelen. 1993-1994: Nederlandse militairen leveren humanitaire hulp aan Rwandese vluchtelingen in een gebied waar kort tevoren nog de grootste slachting van het Afrikaanse continent heft plaatsgevonden. De Nederlandse militairen waren ongewapend aan het werk in hetzelfde gebied waar eerder nog Belgische paras waren afgeslacht (letterlijk). 1994: Nederland leidt een geslaagde luchtaanval op Udbina Air Base. 1995 Srebrenica: van alle beloofde UN/NATO (lucht-)steun komen TWEE vliegtuigen opdagen: het zijn Nederlandse F-16s, ze gooien bommen, en schakelen een tank uit. 1995, Sarajevo: Nederlandse mortieropsporingsradar helpt bij het uitschakelen van Servische mortieropstellingen, onder meer door het inzetten van een mortier compagnie van het Korps Mariniers. 1999: Kosovo-crisis: 4 jaar na Bosnië schoot een Nederlandse F-16 boven Servië één van de meest gevreesde toestellen (een MiG-29 Fulcrum) uit de lucht: de eerste na-oorlogse Air-to-air overwinning door een Nederlander, en één van 5 kills in dat conflict. 2000: Nederland brengt als eerste ter wereld de AH-64D naar het front, als ze troepen leveren om Ethiopie en Eritrea uit elkaar te houden na een zeer bloederige oorlog. 2002-heden: Afghanistan: Nederland vliegt al een paar jaar dagelijks rondjes boven dat land met F-16s en Apaches, en geeft zeer regelmatig close air support aan Nederlandse troepen en die van onze bondgenoten. Daarnaast zitten er al jaren PRTs in het land, eerst in het noorden, en nu in Uruzgan.
En dan noem ik voor het gemak de vele kleine en zelfs individuele missies van militairen de afgelopen 20 jaar niet eens op. Een veel completere lijst is wel beschikbaar voor je.
Jij pakt een makkelijk te scoren (zij het ingegeven door een onjuiste stelling veroorzaakt door een TOTAAL gebrek aan inhoudelijke kennis) puntje. Ik gooi er een berg terug. Ga je nu maar even inlezen. :w
quote:Op zondag 19 augustus 2007 03:53 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij heeft NL een uitstekend leger en uitstekend materieel.
Al die opmerkingen over 'laf' en 'schijterts' zijn niet van toepassing op de troepen zelf maar op de NL politiek die de troepen vaak met een onmogelijk of half mandaat opzadelt.
Ik heb een vriendje bij de Artillerie -net terug uit Afghanistan- die je graag een keer mee neemt op patrouille door Uruzgan of een weekje mee laat 'opbouwen' (lees: afbreken) met zijn compagnie Panzers...quote:De nederlandse soldaten, mariniers en marine personeel schijt in de broek als ze de Latijns-Amerikaanse schepen in de verte zien. Laat staan dat ze oorlog gaan voeren. Srebrenica iemand? Nederlanders staan niet bekend om hun heldhaftigheid, meer om hun laffe aard.
ALs politiek Den Haag militairen naar een oorlogsgebied stuurt met enkel proppeschieters, wat verwacht je dan? Vervolgens blijft fatsoenlijke luchtsteun uit (van je bondgenoten moet je het hebben)... Daar liggen de de oorzaken!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:02 schreef LordofWar86 het volgende:
Laten wij zaken doen met Chavez en de Antillen zo snel mogelijk van de hand doen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Gewoon aan Chavez cadeau geven. Scheelt heel veel belastingcentjes voor de Nederlandsche burger.
De deal is wel dat ie dan alle in Nederland wonende criminele antillianen terugneemt.
Don't shoot the pianoplayer.quote:Op zondag 19 augustus 2007 09:07 schreef Napalm het volgende:
[..]
ALs politiek Den Haag militairen naar een oorlogsgebied stuurt met enkel proppeschieters, wat verwacht je dan? Vervolgens blijft fatsoenlijke luchtsteun uit (van je bondgenoten moet je het hebben)... Daar liggen de de oorzaken!
Henkway laat zichzelf door de kopf schieten, laat vrouw en kinderen achter en de Serviers voeren alsnog de moslims weg?.. Lekker nuttig.quote:Op zondag 19 augustus 2007 09:23 schreef henkway het volgende:
[..]
Don't shoot the pianoplayer.
schiet die 8000 bosniers maar kapot, want ik poep in me broek.
het ligt allemaal wat ingewikkelder dan dat, ik ga er niet weer helemaal op in maar vraag jezelf is af waarom die 8000 bosniers niet voor de enclave hebben gevochtenquote:Op zondag 19 augustus 2007 09:23 schreef henkway het volgende:
[..]
Don't shoot the pianoplayer.
schiet die 8000 bosniers maar kapot, want ik poep in me broek.
zijn die duitse schepen niet gebaseerd op de m klasse maar dan met andere radar meuk enzoquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nederlandse marine is geen stelletje piss-ants kan ik je wel vertellen. Bovendien beschikken we over schepen waar zelfs de britten jaloers op zijn. Infact. de britten hadden bijna een order m-class schepen gedaan maar om politieke redenen zijn ze voor een brits ontwerp gegaan. Hebben ze nog spijt van. Australiers stonden ook in de rij voor deze schepen maar zijn voor economische redenen gegaan voor een gaar duits ontwerp waar ze heel weinig mee kunnen.
Kortom:
Dit
[afbeelding]
kickt de ass van een hele vloot venezuelaanse drijfhoutvlotjes.![]()
Gezien zijn warme vriendschap met Ahmadinejad... een gevaarlijke clown?quote:Op zondag 19 augustus 2007 02:28 schreef heiden6 het volgende:
Je kunt je toch eigenlijk niet voorstellen dat die vent waus genoeg is om daadwerkelijk de Antillen binnen te vallen? Maar goed, hij spoort natuurlijk voor geen meter. De vraag is, is hij een voor Nederland ongevaarlijke clown, of een gevaarlijke gek?
lolquote:Op zondag 19 augustus 2007 11:13 schreef SeLang het volgende:
'moslims' nauwelijks wapens hadden om zichzelf te verdedigen
dan zie je Clinton & Co wel heel gemakkelijk over het hoofdquote:ligt de verantwoordelijkheid 100% bij de Europese politici
Waren ze kwa bewapening een match voor de Serviers dan?quote:
Als minister van defensie die verantwoordelijk is voor zijn eigen troepen hoor je die opdracht dan te weigeren.quote:dan zie je Clinton & Co wel heel gemakkelijk over het hoofd
het waren geen Europese politici die een zwaarder(bewapende en gemandateerde) versie van UNPROFOR hebben getorpedeerd in de veiligheidsraad
Het idee dat de VN de enclave wel zou beschermen werd (voor het oog van de internationale pers) gegeven voor een schijtbange franse generaal, die bang was om Srebrenica niet levend te kunnen verlaten. Daarmee creëerde hij voor de VN een enorm probleem.quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waren ze kwa bewapening een match voor de Serviers dan?
Dat wapenembargo (dat voor iedereen gold) werkte sterk in het voordeel van de Serviers. Maar het idee was dat de VN instond voor de veiligheid van de enclave.
Eens. En oneens met de stellling dat Clinton&Co verantwoordelijk waren voor de chaos. De chaos werd veroorzaakt door voornamelijk Europese politici, EN door Akahashi van de VN. Allen wilden ze maar blijven praten, en praten, en praten. Wat Clinton niet wilde, was dat de VS (alweer) de kastanjes uit het vuur zou halen, en daarmee had hij wmb gelijk. Europa heeft de eerste helft van de jaren 90 laten zien wat het op wereldpolitiek niveau voorstelt: geen ruk.quote:[..]
Als minister van defensie die verantwoordelijk is voor zijn eigen troepen hoor je die opdracht dan te weigeren.
Bedoel je dit?quote:
Omdat ze GVD door de Nederlanders ontwapent zijn voor ze door de nederlanders zijn afgeleverd bij het vuurpeloton, op aanwijzing van de pianoplayer.quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
het ligt allemaal wat ingewikkelder dan dat, ik ga er niet weer helemaal op in maar vraag jezelf is af waarom die 8000 bosniers niet voor de enclave hebben gevochten
quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Bedoel je dit?
"... Er is voorshands geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn”
Min President Colijn op de radio over de dreiging van Nazi Duitsland, 11 maart 1936
Ow, en de aanvallen van de Bosniers op omliggende dorpen gebeurden natuurlijk met stokken en stenen?quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:16 schreef henkway het volgende:
[..]
Omdat ze GVD door de Nederlanders ontwapent zijn voor ze door de nederlanders zijn afgeleverd bij het vuurpeloton, op aanwijzing van de pianoplayer.
En alle Nederlandse helden deden gedwee ontwapenen en inladen en daarna gingen ze opgelucht feestvieren die schijters.
Hmm weet ik niet. We hebben wel die m-class ontworpen samen met de duitsers en spanjaarden maar ik weet niet zeker wat die australiers nu hebben liggen. Ze zijn er iig niet blij mee. Misschien hebben die duitsers hun versie een beetje verneukt ofzo.quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zijn die duitse schepen niet gebaseerd op de m klasse maar dan met andere radar meuk enzo
Bedoel je de ANZAC klasse? Die is gebaseerd op de MEKO200. Qua techniek hangen ze tussen onze S- en M-fregatten in. Het basis ontwerp is in ieder geval nog uit de late 70er jaren.quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zijn die duitse schepen niet gebaseerd op de m klasse maar dan met andere radar meuk enzo
nee de duitse schepen de m klasse was toch een samenwerkings verband net als 7 provincien en de Lpd`s ?quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Bedoel je de ANZAC klasse? Die is gebaseerd op de MEKO200. Qua techniek hangen ze tussen onze S- en M-fregatten in. Het basis ontwerp is in ieder geval nog uit de late 70er jaren.
lcf is samen met de Duitsers en de Spanjaarden ontwikkeldquote:Op zondag 19 augustus 2007 15:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hmm weet ik niet. We hebben wel die m-class ontworpen samen met de duitsers en spanjaarden maar ik weet niet zeker wat die australiers nu hebben liggen. Ze zijn er iig niet blij mee. Misschien hebben die duitsers hun versie een beetje verneukt ofzo.
En de Amerikanen op hun beurt waren weer jaloers op wat wij met de 7-Provinciën lieten zien tijdens een oefening bij Hawaii.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
en nee die hebben de Australiers niet, die kozen voor een Amerikaans systeem voor hun nieuwe luchtverdedigings schepen
Och och och, een mortierstelling uitgeschakeld... en zelfs hulp geboden aan vluchtelingenquote:Op zondag 19 augustus 2007 00:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
OMG, er doet er ook één een duit in het zakje...1990-1991 De Nederlandse Marine werkt mee aan de blokkade van Irak tijdens de bezettng van Koeweit. De Marine wil graag naar het noorden van de Golf, wordt daartoe ook meerdere malen uitgenodigd door de Britse en Amerikaanse marine, maar moet in het zuiden blijven van Den Haag. 1991 Operatie Provide Comfort: Korps Mariniers (ondersteund door lichte onbewapende Alouette-III helis) trekken het noorden van Irak binnen om de voor Saddam gevluchte Koerden te gaan helpen. 1991: luchte onbewapende en vrijwel onbepantserde Alouette-III helicopters vliegen voor de EC Monitoring Mission missies boven voorm. Joegoslavië, waar op dat moment een burgeroorlog woedt. De helicopters worden meerdere malen beschoten, maar de missie gaat gewoon door. 1992-1993: in anderhalf jaar tijd onderscheiden het Korps Mariniers en (alweer) lichte Alouette-III helicopters zich in Cambodja, door Khmer Rouge gebied onder controle van de UN te brengen en te houden. Als je niet weet waar de Khmer Rouge voor staat kan ik je de film Killing Fields aanbevelen. 1993-1994: Nederlandse militairen leveren humanitaire hulp aan Rwandese vluchtelingen in een gebied waar kort tevoren nog de grootste slachting van het Afrikaanse continent heft plaatsgevonden. De Nederlandse militairen waren ongewapend aan het werk in hetzelfde gebied waar eerder nog Belgische paras waren afgeslacht (letterlijk). 1994: Nederland leidt een geslaagde luchtaanval op Udbina Air Base. 1995 Srebrenica: van alle beloofde UN/NATO (lucht-)steun komen TWEE vliegtuigen opdagen: het zijn Nederlandse F-16s, ze gooien bommen, en schakelen een tank uit. 1995, Sarajevo: Nederlandse mortieropsporingsradar helpt bij het uitschakelen van Servische mortieropstellingen, onder meer door het inzetten van een mortier compagnie van het Korps Mariniers. 1999: Kosovo-crisis: 4 jaar na Bosnië schoot een Nederlandse F-16 boven Servië één van de meest gevreesde toestellen (een MiG-29 Fulcrum) uit de lucht: de eerste na-oorlogse Air-to-air overwinning door een Nederlander, en één van 5 kills in dat conflict. 2000: Nederland brengt als eerste ter wereld de AH-64D naar het front, als ze troepen leveren om Ethiopie en Eritrea uit elkaar te houden na een zeer bloederige oorlog. 2002-heden: Afghanistan: Nederland vliegt al een paar jaar dagelijks rondjes boven dat land met F-16s en Apaches, en geeft zeer regelmatig close air support aan Nederlandse troepen en die van onze bondgenoten. Daarnaast zitten er al jaren PRTs in het land, eerst in het noorden, en nu in Uruzgan.
En dan noem ik voor het gemak de vele kleine en zelfs individuele missies van militairen de afgelopen 20 jaar niet eens op. Een veel completere lijst is wel beschikbaar voor je.
Jij pakt een makkelijk te scoren (zij het ingegeven door een onjuiste stelling veroorzaakt door een TOTAAL gebrek aan inhoudelijke kennis) puntje. Ik gooi er een berg terug. Ga je nu maar even inlezen. :w
20uur moeten nadenken over dit kwaliteits-antwoord, en dan toch nog willen studeren?quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:48 schreef EricT het volgende:
[..]
Och och och, een mortierstelling uitgeschakeld... en zelfs hulp geboden aan vluchtelingen![]()
Het NL-leger is echt van puike kwaliteit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |