Die komen er niet meer.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:46 schreef Ippon het volgende:
(Ex)-minister Kamp had toch kruisraketten besteld? Meteen op Caracas afvuren.
Vergeet jij voor het gemak even het Britse leger? Het Franse misschien? Je vergeet voor het gemak ook even dat we een regering hebben die jaar in jaar uit bezuinigt op defensie, tanks, howitzers, vliegtuigen, overal lopen ze aan te plukken, de marine is al bijna helemaal gestript, en nog denk jij dat Nederland het best bewapende leger van Europa heeft? Geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:50 schreef Ippon het volgende:
[..]
Nederland heeft het best bewapende leger van Europa (Na Rusland). Niet het grootste leger, wel het meest technologische.
"From the halls of montazuma to the shores of tripoli, we will fight our countrys battles in the air on land an sea first we'll for right and freedom then to keep our honor clean we are proud to hold the title of DUTCH MARINE"![]()
Ik ben geen nationalist. Ik heb een hekel aan Chavez.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:00 schreef EricT het volgende:
heerlijk dat gefakete nationalisme, maar zodra de eerste Nederlandse slachtoffers vallen vluchten jullie weer.
History will repeat itself
Voor de mensen die serieus lijken te denken dat Venezuela een kans zou maken:quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 02:03 schreef Mtijn het volgende:
[..]
Ik ben geen nationalist. Ik heb een hekel aan Chavez.
De VS zal een bondgenoot sowieso niet snel laten barsten, dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen. Daarnaast staan de Amerikanen natuurlijk te trappelen voor een excuus om Chavez te pakken; een aanval door hem op een bondgenoot zou ideaal zijn.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Voor Nederland is te hopen dat die enorme trouw aan de VS zich dan zal terugbetalen.
iemand?quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hoe verhouden onze F-16's zich eigenlijk tot die nieuwe Flankers van Chavezzie?
[..]
Een op een weet ik het niet, maar dit is een beschouwing van het Nederlandse leger en de situatie die kan ontstaan wanneer Chavez zijn plannen doorzet. Het stuk is hier te vinden. In het stuk komt duidelijk naar voren dat Nederland de eilanden niet alleen zou kunnen terugnemen.quote:
das ook niet vreemd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een op een weet ik het niet, maar dit is een beschouwing van het Nederlandse leger en de situatie die kan ontstaan wanneer Chavez zijn plannen doorzet. Het stuk is hier te vinden. In het stuk komt duidelijk naar voren dat Nederland de eilanden niet alleen zou kunnen terugnemen.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn de Antillen langer Nederlands grondgebied, dan Venezuela Venezualees grondgebied zijnquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:59 schreef Colnago het volgende:
Het zou best kunnen dat Venezuela recht heeft op gebeid wat 200 zeemijlen uit de kust ligt.
Het is in ieder geval aannemelijker dat Venezuela er meer recht op heeft dan Nederland omdat veroveringen niet automatisch de rechtmatige van naam veranderen.
Als Chavez gelijk heeft dan moet hij mogen beslissen wat er gaat gebeuren.
Het gaat over:quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn de Antillen langer Nederlands grondgebied, dan Venezuela Venezualees grondgebied zijn![]()
NIETUS! Het ministerie heeft gecontroleerd, en Chavez heeft het nooit gezegd!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:56 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
hier staat Chávez op een kaartje aan te wijzen wat nog allemaal bij Venezuela hoort.![]()
Als je dat verdrag wilt volgen, zou je heel Amerika moeten verdelen tussen Spanje en Portugal en bestaat Venezuela niet eens. Nederland heeft dit verdrag ook nooit geaccepteerd. Waarom zou Nederland zich gebonden moeten voelen aan een verdrag die twee andere landen onderling gesloten hebben?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:00 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het gaat over:
Het Verdrag van Tordesillas (1494) regelde de opdeling van de niet-Europese wereld tussen Spanje en Portugal, die de eerste ontdekkingsreizen organiseerden.
Paus Alexander VI bepaalde na de ontdekking van Amerika dat alles ten westen van een bepaalde lijn (480 km van Kaap Verde; 550 km van de Kaapverdische Eilanden) toebehoorde aan Spanje, en alles ten oosten daarvan aan Portugal. In het verdrag van Tordesillas stemde Spanje ermee in dat deze lijn naar het westen werd verlegd (1170 km van Kaap Verde). Hierdoor werd het later ontdekte Brazilië Portugees bezit. Historici beweren echter dat de mogelijkheid bestaat dat vroegere expedities reeds voet aan wal gezet hadden op Brazilië, wat dus betekent dat ze met voorbedachten rade het Verdrag van Tordesillas sloten.
Bij het Verdrag van Zaragoza (1529) werd deze lijn tot in de Stille Oceaan doorgetrokken.
Deze demarcatielijn zorgde er ook voor dat de zeeën verdeeld werden tussen de Portugezen en de Spanjaarden (het principe van Mare Clausum). Deze aanspraken werden later door verschillende andere Europese landen (de Nederlanden, Frankrijk, Engeland) resoluut verworpen. Koning Frans I van Frankrijk merkte eens schamper op dat hij nooit "de clausule in het testament van Adam had gezien, waarin zijn land zou zijn uitgesloten van alle rechten op delen van de Nieuwe Wereld"'.
welke aflevering is datquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:56 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
hier staat Chávez op een kaartje aan te wijzen wat nog allemaal bij Venezuela hoort.![]()
iddquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als je dat verdrag wilt volgen, zou je heel Amerika moeten verdelen tussen Spanje en Portugal en bestaat Venezuela niet eens. Nederland heeft dit verdrag ook nooit geaccepteerd. Waarom zou Nederland zich gebonden moeten voelen aan een verdrag die twee andere landen onderling gesloten hebben?
m.a.w. als dit Chavez's enige argument is, is het wel HEEL erg zwak![]()
quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
OMG, er doet er ook één een duit in het zakje...1990-1991 De Nederlandse Marine werkt mee aan de blokkade van Irak tijdens de bezettng van Koeweit. De Marine wil graag naar het noorden van de Golf, wordt daartoe ook meerdere malen uitgenodigd door de Britse en Amerikaanse marine, maar moet in het zuiden blijven van Den Haag. 1991 Operatie Provide Comfort: Korps Mariniers (ondersteund door lichte onbewapende Alouette-III helis) trekken het noorden van Irak binnen om de voor Saddam gevluchte Koerden te gaan helpen. 1991: luchte onbewapende en vrijwel onbepantserde Alouette-III helicopters vliegen voor de EC Monitoring Mission missies boven voorm. Joegoslavië, waar op dat moment een burgeroorlog woedt. De helicopters worden meerdere malen beschoten, maar de missie gaat gewoon door. 1992-1993: in anderhalf jaar tijd onderscheiden het Korps Mariniers en (alweer) lichte Alouette-III helicopters zich in Cambodja, door Khmer Rouge gebied onder controle van de UN te brengen en te houden. Als je niet weet waar de Khmer Rouge voor staat kan ik je de film Killing Fields aanbevelen. 1993-1994: Nederlandse militairen leveren humanitaire hulp aan Rwandese vluchtelingen in een gebied waar kort tevoren nog de grootste slachting van het Afrikaanse continent heft plaatsgevonden. De Nederlandse militairen waren ongewapend aan het werk in hetzelfde gebied waar eerder nog Belgische paras waren afgeslacht (letterlijk). 1994: Nederland leidt een geslaagde luchtaanval op Udbina Air Base. 1995 Srebrenica: van alle beloofde UN/NATO (lucht-)steun komen TWEE vliegtuigen opdagen: het zijn Nederlandse F-16s, ze gooien bommen, en schakelen een tank uit. 1995, Sarajevo: Nederlandse mortieropsporingsradar helpt bij het uitschakelen van Servische mortieropstellingen, onder meer door het inzetten van een mortier compagnie van het Korps Mariniers. 1999: Kosovo-crisis: 4 jaar na Bosnië schoot een Nederlandse F-16 boven Servië één van de meest gevreesde toestellen (een MiG-29 Fulcrum) uit de lucht: de eerste na-oorlogse Air-to-air overwinning door een Nederlander, en één van 5 kills in dat conflict. 2000: Nederland brengt als eerste ter wereld de AH-64D naar het front, als ze troepen leveren om Ethiopie en Eritrea uit elkaar te houden na een zeer bloederige oorlog. 2002-heden: Afghanistan: Nederland vliegt al een paar jaar dagelijks rondjes boven dat land met F-16s en Apaches, en geeft zeer regelmatig close air support aan Nederlandse troepen en die van onze bondgenoten. Daarnaast zitten er al jaren PRTs in het land, eerst in het noorden, en nu in Uruzgan.
En dan noem ik voor het gemak de vele kleine en zelfs individuele missies van militairen de afgelopen 20 jaar niet eens op. Een veel completere lijst is wel beschikbaar voor je.
Jij pakt een makkelijk te scoren (zij het ingegeven door een onjuiste stelling veroorzaakt door een TOTAAL gebrek aan inhoudelijke kennis) puntje. Ik gooi er een berg terug. Ga je nu maar even inlezen. :w
Als Chavez die eilandjes zo graag wil hebben, dient ie maar een verzoek in tienfout in bij Balkie voor een referendum op die eilandjes en dan mag de bevolking zich erover uitspreken. Ik denk echter niet dat de bevolking van die eilandjes op Chavez zitten te wachtenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:11 schreef CANARIS het volgende:
Ben ik de enige die de vlag uithangt als Chavez die bende van ons afneemt? Misschien kan iemand Chavez een kaartje stuen met de Bovenwindse eilanden. Die moet hij namenlijk als Give Away ook nemen .
Naderland heeft als Koloniale macht daar geen ruk verloren. Chavez heeft in deze gewoon gelijk.
Dat Nederlandse leger is zo slecht nog niet en heeft ook nog eens de NAVO achter zich staan. Militair hoeven we dus niets te vrezen van Venezuela.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:14 schreef CANARIS het volgende:
[..]
![]()
Je zou me bijna overtuigen dat Nederland een bekwaam leger heeft en de nederlandse opinie 100% achter dat zelfde leger staat.
Het recht van de sterkste dus?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als je dat verdrag wilt volgen, zou je heel Amerika moeten verdelen tussen Spanje en Portugal en bestaat Venezuela niet eens. Nederland heeft dit verdrag ook nooit geaccepteerd. Waarom zou Nederland zich gebonden moeten voelen aan een verdrag die twee andere landen onderling gesloten hebben?
m.a.w. als dit Chavez's enige argument is, is het wel HEEL erg zwak![]()
Hoezo? Je schermt met een verdrag tussen Spanje en Portugal en je wilt daaruit de conclusie trekken dat Venezuela, een land dat niet eens bestond toen dat verdrag gesloten werd, daardoor recht heeft op grondgebied welke:quote:
De conclusie dat Chavez ook maar enig recht zo hebben op de Antillen is gewoon onjuist. Daar is geen krachtsvertoon voor nodig om dat te beargumenteren. Op basis van dat verdrag zou je de eilandjes hoogstens aan Spanje of Portugal kunnen toewijzen, maar niet aan Venezuela.quote:Dat gaat in de praktijk namelijk altijd zo maar of het rechtvaardig is?
Goed om te zien hoe sommigen met landgenoten en Nederlands grondgebied omgaan. Morgen Friesland aan de Duitsers geven, mits ze alle Friezen erbij nemen? Limburg naar Frankrijk, met alle limburgers erbij?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:39 schreef Pikkebaas het volgende:
Van mij mag 'ie ze hebben op de voorwaarde dat 'ie alle antillianen die al hier zijn er ook bijneemt.
Krijg 'ie het morgen nog.
er al eens bij stil gestaan wat voor een gevolg een oorlog met Venezuela zal geven voor de olie en gas prijzen ? Venezuela is , geloof ik , de 5de grootste olie-exporteur ter wereld, en de VS neemt 1,3 miljoen vaten per dag over van dat land ...quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:46 schreef Frutsel het volgende:
Plus het feit dat dit koren op de molen is van de VS... die steunen voor 100% hun bondgenoten uit Holland![]()
Ik ben voor. Lijf Gelderland maar in bij Duitsland, EU is EU.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:49 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Goed om te zien hoe sommigen met landgenoten en Nederlands grondgebied omgaan. Morgen Friesland aan de Duitsers geven, mits ze alle Friezen erbij nemen? Limburg naar Frankrijk, met alle limburgers erbij?![]()
Weerhield de Amerikanen er toch ook niet van Irak binnen te vallen? Sterker nog, ze vielen juist binnen om hun oliebelangen te beschermen. Ik zie ze dat in Venezuela ook nog wel doen, als Chavez landjepik in de regio gaat spelen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
er al eens bij stil gestaan wat voor een gevolg een oorlog met Venezuela zal geven voor de olie en gas prijzen ? Venezuela is , geloof ik , de 5de grootste olie-exporteur ter wereld, en de VS neemt 1,3 miljoen vaten per dag over van dat land ...
Geef het dan hun onafhankelijkheid terug, bestaat het oude Gelre ook weer eensquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:04 schreef remlof het volgende:
Ik ben voor. Lijf Gelderland maar in bij Duitsland, EU is EU.
Bij Irak lag dat anders. Irak exporteerde niet zoveel olie door het embargo tegen het land. De VS viel binnen om aan die olie te geraken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Weerhield de Amerikanen er toch ook niet van Irak binnen te vallen? Sterker nog, ze vielen juist binnen om hun oliebelangen te beschermen. Ik zie ze dat in Venezuela ook nog wel doen, als Chavez landjepik in de regio gaat spelen.
Chavez is een man die er bijzonder anti-amerikaanse denkbeelden op nahoudt en openlijk z'n bewondering uitspreekt voor Castro en heult met leiders van Iran, Noord Korea en Rusland.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In het geval van Venezuela krijgen ze die olie al , dus waarom zouden ze daar iets tegen riskeren ?
gelukkig ben jij schijnbaar wel een van de enigen jaquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:11 schreef CANARIS het volgende:
Ben ik de enige die de vlag uithangt als Chavez die bende van ons afneemt? Misschien kan iemand Chavez een kaartje stuen met de Bovenwindse eilanden. Die moet hij namenlijk als Give Away ook nemen .
Naderland heeft als Koloniale macht daar geen ruk verloren. Chavez heeft in deze gewoon gelijk.
Je buurman mag van mij ook jouw achtertuin hebben, het is maar een bende daaro.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:11 schreef CANARIS het volgende:
hippie bezuinigingenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zit nu wat op Wikipedia te kijken voor informatie over de Nederlandse marine.
Zonde hoe prachtige en nog vele jaren te gebruiken schepen verkocht worden door hippiebezuinigingen.
Daar heb je een punt. Wij hebben OOK die 200 mijl en ik vind dat we die zuidwaards moeten claimen!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:11 schreef CANARIS het volgende:
Chavez heeft in deze gewoon gelijk.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:01 schreef __________ het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Wij hebben OOK die 200 mijl en ik vind dat we die zuidwaards moeten claimen!
quote:
KC10 extenders, en de Zeven provincieen uitrusten met Tomahawksquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:20 schreef gelly het volgende:
Hoe wil je die F-16's daar krijgen ? En die paar mijnenvegers zetten ook niet veel zoden aan de dijk.
dat wordt AMRAAM voerquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Is van vorig jaar, maar die commentaren daar zijn wel grappig
Chavez heeft onlangs trouwens wel z'n eerste SU-30 Flankers ontvangen uit Rusland:
De F16 MLU kan ze ook wel aan.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 01:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
dat wordt AMRAAM voer(of voor de SMs van de Zeven provincieen
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |