Dat is het bij mij ook geweest, iedereen is lyrisch en zegt dat overstappen totaal geen problemen geeft.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij hebben het geprobeerd, maar ook weer snel overgestapt op pc. Het wekte bij mij een hoop ergernis op dat ik steeds moest gaan zitten naar sneltoetsen en handige maniertjes, terwijl je dat op de pc als automatisme erin hebt.
Mannen ook hoorquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:08 schreef Adelante het volgende:
vrouwen zijn meestal wel gevoelig voor uiterlijk:
[afbeelding]
als je gewoon het niet wilt, moet je het niet doen, maar zeg dan gewoon dat je het niet wilt en zoek niet naar argumenten die er niet zijn...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:00 schreef YPPY het volgende:
Kortom: moet ik moeilijk doen of hem dat ding laten kopen?
Denk je? Misschien wel een goed plan.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef just me het volgende:
Ik zou bijna zeggen doe je man de deur uit en koop wat je wilt
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:09 schreef MrFl0ppY het volgende:
De mac levert gewoon geen voordelen. Nadelen daarentegen...
Op die mensen zit ik te wachten hier, die lust ik rauwquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:13 schreef HeatWave het volgende:
Niets mis met een Apple, zolang je maar geen extremistische Apple-Jehova trekjes gaat vertonen zoals zoveel Apple users.
je moet gewoon denken als een idioot, dan weet je hoe het werkt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:03 schreef -moppie- het volgende:
Het is allemaal zo anders bij een Mac. Wij hebben weer snel de overstap naar een 'gewone' pc gemaakt omdat het er niet makkelijker op word...
Op zich heb ik zoiets altijd redelijk snel geleerd. Is een kwestie van wennen. Alleen iets lastiger dat ik op mijn werk achter een gewone pc zit, dan is het weer omschakelen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij hebben het geprobeerd, maar ook weer snel overgestapt op pc. Het wekte bij mij een hoop ergernis op dat ik steeds moest gaan zitten naar sneltoetsen en handige maniertjes, terwijl je dat op de pc als automatisme erin hebt.
Dat kan me nou echt totaal niet boeien.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:08 schreef Adelante het volgende:
vrouwen zijn meestal wel gevoelig voor uiterlijk:
[afbeelding]
Ik neig juist eerder naar wel doen, omdat het voor hem belangrijk is. Mij kan het niet schelen wat we hier hebben staan, als ik mijn simpele zielen spelletjes erop kan doen. Beetje surfen, mailen en wat foto's bewerken. Hij doet die ik niet snapquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:10 schreef RM-rf het volgende:
Punt echter, als je er zelf per sé niet aanwilt, zul je je altijd gaan ergeren over iets dat je je kennelijk opgedrongen voelt ...
uit je startpost komt sterk de indruk naar voren dat je het gewoon niet wilt, en druk op zoek bent naar redenen het niet te doen ... doe het dan ook niet! en zeg dat tegen je man, maar zoek geen argumenten die er niet zijn.
Dat heb ik ook.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:16 schreef YPPY het volgende:
[..]
Op zich heb ik zoiets altijd redelijk snel geleerd. Is een kwestie van wennen. Alleen iets lastiger dat ik op mijn werk achter een gewone pc zit, dan is het weer omschakelen.
Vergeet je licentie kosten dan niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:15 schreef Dlocks het volgende:
Je kunt op een Apple m.b.v bootcamp naast Mac OS ook gewoon Windows draaien. Jij kunt dan op de Apple lekker werken met Windows en je man kan dan lekker werken met Mac OS.
Probleem opgelost
Wat is dat nu weer voor onzin?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:16 schreef YPPY het volgende:
Ik neig juist eerder naar wel doen, omdat het voor hem belangrijk is.
Dat vind ik geen onzin. Mij kan het niks schelen en hem wel. Dan vind ik zijn mening belangrijker. Als we babykleertjes kopen boeit het hem ook niet zo, dan beslis ik meestal. En aangezien ik het wel een heftig iets vind, vind het verstandig wat 'onderzoek' te doen voordat ik beslis. Als ik het niet wil, koopt hij dat ding niet, maar dan wil ik dat wel ergens op baseren. En misschien blijkt straks dat ik het ook wel handig vind. Het fotoprogramma en het ding om sites te maken vind ik bijv. wel leuk, werkt wel makkelijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin?
Uit alles in je posts blijkt dat je er geen zin in hebt, maar je wilt het doen 'omdat hij het belangrijk lijkt te vinden'...
sjees, doe jezelf een plezier en vorm je eigen mening en durf daarvoor op te komen, als je geen nieuwe computer wilt is het wel heel erg dom om een nieuwe conmmputer te gaan kopen en dan zelfs nog eentje met een compleet nieuw en ander OS, enkel 'omdat je man dat graag wil'...
het is niet 'veel handiger'.... het is gewoon een wat ander aanbod en waarschijnlijk heeft je man kennelijk zn ogen gezet op iLife'08 waar idd met garageband en iMovie HD en iDVD zeer intuitief functionerende programma's zitten.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:16 schreef YPPY het volgende:
Zoals filmpjes maken en veel met muziek. Maar dat gedeelte snap ik niet, daarom vind ik het me moeilijk voor te stellen dat zo'n apple veel handiger is.
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:28 schreef YPPY het volgende:
Ik vind het juist goed dat hij mij vraagt wat ik ervan vind.
Precies je zal het toch zelf moeten ondervinden... Want Windows"fanboys" en apple"fanboys" zullen toch zeggen dat hun besturingssysteem beter is... beide zijn goedquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:46 schreef YPPY het volgende:
Die laptop snap ik wel. <knip> Maar dan heb ik tenminste een mening gebaseerd op wat ik zelf vind. Lijkt me niet zo raar.
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:18 schreef YPPY het volgende:
Kan dit topic verwijderd worden voor hij vanmiddag thuis komt?
Mwa daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens.. op welke programma's pak jij dan zo erg op mis? alhoewel dit erg offtopic gaatquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:23 schreef Sanderrrr het volgende:
OS X werkt in veel opzichten veel fijner en gebruiksvriendelijker dan XP, het zou beter zijn geweest als Macintosh vroeger populairder was geweest dan Windows zodat er meer programma's voor de Mac waren.
uTorrent, notepad++, FlashFXP. Er zijn wel weer vervangers voor maar het werkt toch anders als dat ik gewend ben.. Een ander nadeel is dat je in een dropdown menu geen pijltje naar onder kan gebruiken waardoor ik steeds opnieuw moet klikken en naar onder moet scrollen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:32 schreef JJK het volgende:
[..]
Mwa daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens.. op welke programma's pak jij dan zo erg op mis? alhoewel dit erg offtopic gaat
Natuurlijk zijn dingen anders dan je gewend bent, je gebruikt een totaal andere omgeving.. maar dat hoeft niet slecht te zijn. Zo is Textmate bijvoorbeeld zwaar superieur aan Notepad++ of welke andere editor dan ook. En met een week heb je alle nieuwe shortcuts zo door. En Bittorrent clients (tip: Transmission) en FXP clients zijn nou niet zo ingewikkeld dat het gebruiken van een ander programma ook maar enige moeite kost, wel?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:39 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
uTorrent, notepad++, FlashFXP. Er zijn wel weer vervangers voor maar het werkt toch anders als dat ik gewend ben.. Een ander nadeel is dat je in een dropdown menu geen pijltje naar onder kan gebruiken waardoor ik steeds opnieuw moet klikken en naar onder moet scrollen.
Bepaalt het type computer hoe je fotoalbum in de kast eruit komt te zien?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:56 schreef YPPY het volgende:
Daar zit ik ook aan te denken Bigs, alleen kan niet alles op de apple wat ik nu op de pc doe. Het kan wel in een ander programma, maar dat staat niet mooi in de boekenkast (de fotoalbums die ik af laat drukken). Daarvoor is dan alsnog windows nodig, met gevaar voor virussen. De komende dagen zal ik meer achter de laptop gaan zitten, om dat te proberen.
Aha. Je zet inderdaad zeer terecht "vrouwentopic" hierbovenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:04 schreef YPPY het volgende:
Nee, maar het speelt wel mee. Het programma dat ik nu gebruik gaat niet op de apple. Op de apple kan ik wel fotoalbums maken, maar die zien er dan anders uit. En ik vind het netjes als ze allemaal op een rijtje staan en hetzelfde zijn.
Toch zou ik de firewall even aanswitchen. Kleine moeite, en meer veiligheid.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:45 schreef Bigs het volgende:
Had ik trouwens al gezegd dat je op de Mac geen gezeur hebt met virusscanners en firewalls?
nee, als je dat gewoon vind, is dat een verder prima reden, ik zou zeggen, tegen je man zeggen dat je daarom dat ding niet wilt... als argument heeft het hier voor anderen weinig nut, maar vertel het gewoon je man ...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:22 schreef YPPY het volgende:
Stomme reden, maar ja, het is niet voor niks een vrouwentopic.
Blijkbaar nooit met vim leren werken ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:53 schreef Bigs het volgende:
Zo is Textmate bijvoorbeeld zwaar superieur aan Notepad++ of welke andere editor dan ook.
lijkt me ook ja, dingen zijn zo goedkoop tegenwoordig, dat je er beter twee kan hebben, om ruzie te voorkomen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef just me het volgende:
Ik zou bijna zeggen doe je man de deur uit en koop wat je wilt
Te laat!!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:18 schreef YPPY het volgende:
Kan dit topic verwijderd worden voor hij vanmiddag thuis komt?
imac ofzo is groot zatquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:33 schreef Bob. het volgende:
Ik heb zelf een MacBook en een vaste Windows pc. Totaal geen problemen met het gebruik van de Mac, gaat allemaal vrij vanzelf. En ik ben ook een vrouw!Enige irritante is dat mini scherm, maar zo lang je geen laptop koopt moet dat goed komen.
Oh en ik vind de mighty mouse irritant.
Zolang je gewoon voor een Mac kiest niet..quote:
Mijn eerste commentaar is daardoor des te objectiever.quote:
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:13 schreef HeatWave het volgende:
Niets mis met een Apple, zolang je maar geen extremistische Apple-Jehova trekjes gaat vertonen zoals zoveel Apple users.
Dus als je een mooie (wel iets te dure) machine wil hebben die prima in de huiskamer kan etc, gewoon doen.
Klassiek topic waar de vooroordelen je weer om de oren vliegen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:09 schreef MrFl0ppY het volgende:
Waarom overstappen? Windows (XP - Vista) is zo stabiel als wat en je kunt er nog gewoon alles mee. De mac levert gewoon geen voordelen. Nadelen daarentegen...
tja, het valt me op dat jij je ook erg, erg vaak komt melden in topics over apple om je mening te geven dat alle apple-gebruikers jehova's zouden zijn en dan maar blijft doorgaan op dat vooroordeelquote:
Of iemand die IE7 in een Mozilla topic aanraad, brrrr.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:53 schreef HeatWave het volgende:
Elk topic waarin een Windows probleem is komt er wel weer een Apple gebruiker melden dat je dan maar een Apple moet kopen.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:59 schreef nietzman het volgende:
[..]
Of iemand die IE7 in een Mozilla topic aanraad, brrrr..
Nog eventjes en je gaat driemaal daags ook nog in CUL posten welke heerlijke zelfbereidde cullinaire maaltijd je net verobert hebt met een leuk fotootje erbijquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:03 schreef HeatWave het volgende:
Zoals sommigen ook wel weten heb ik zelf ook 3 Apple's thuis en een iPod.
Hoezo nog eventjes, je kent mijn kloon Pietverdriet niet?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nog eventjes en je gaat driemaal daags ook nog in CUL posten welke heerlijke zelfbereidde cullinaire maaltijd je net verobert hebt met een leuk fotootje erbij
Je hebt ook wel gelijk met je opmerking over Apple aanraden in Windows topics en fanboy-gedrag, maar in dit topic werden volgens mij alle argumenten redelijk onderbouwd (op deze en deze na danquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoezo nog eventjes, je kent mijn kloon Pietverdriet niet?.
iedereen heeft zo zijn "windmolens" en ik hou gewoon niet van dweperig fanboy gedrag. Er zijn wel meer "stokpaardjes: op FOK! waar ik op reageer als ik me verveel.
Ik weet het, was ook slechts een geintje tussendoor hoor. Ik heb me ook al normaal in deze discussie gemengdquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk met je opmerking over Apple aanraden in Windows topics en fanboy-gedrag, maar in dit topic werden volgens mij alle argumenten redelijk onderbouwd (op deze en deze na dan) en dan komt zo'n plaatje de discussie niet ten goede. Ik kon er overigens wel om lachen
Daar geloof ik dus weinig van.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:16 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik was Appleaar maar ben terug.
Apple is kudt!
2004-2005; iBook G3 (600)quote:
Mooi voorbeeld dusquote:
gamers vooral en mensen die graag zelf computers in elkaar zetten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef YPPY het volgende:
Voor welke doelgroep is apple niet geschikt dan?
Als iemand niet meer dan kudt roept en het verder niet onderbouwt dan geloof ik er weinig van.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld dus.
Waarom zou het niet kunnen? Waarom zou iemand niet gewoon een Apple niet prettig vinden werken? het is gewoon een kwestie van smaak en gewenning.
Ik werk prima op beide, maar vind Apple soms toch een beetje wollig en pluizig overkomen, speels, frivool. En dat is nou niet echt mijn ding zeg maar.
Ik geloof hem prima, ken hier in het bedrijf mensen zat die jaren op een Apple moesten werken en nu erg blij zijn met een Windows machine.
doden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef YPPY het volgende:
Gamers om mee te beginnenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef YPPY het volgende:
Het kan op twee manieren niet geschikt zijn: mensen die het programma wat op Apples draait, OS X, niet kunnen gebruiken, of mensen voor wie de computers zelfs niets is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef YPPY het volgende:
Inderdaad, nu met Cedega is het kinderspel om populaire games als GTA - San Andreas en de Need For Speed reeks te spelen. Native, in OS X.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja, want er draaien echt geen games op een mac http://www.apple.com/games/articles/
De fervente Mac-gebruiker bij ons op school, die altijd en overal maar over zijn Mac kon praten, was de reden dat het nog een paar maanden duurde voor ik mijn eerste Mac kocht. Anders had ik het waarschijnlijk al eerder gedaan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het, was ook slechts een geintje tussendoor hoor. Ik heb me ook al normaal in deze discussie gemengd.
En het plaatje komt van een pro-Apple site af. Beetje zelfspot is ook prima natuurlijk en daar ontbreekt het vaak wel aan
.
Er is gewoon een doelgroep voor Apple en daar is natuurlijk niets mis mee, maar er is ook gewoon een hele grote groep mensen voor wie een Apple niet geschikt is. En daar is OOK niets mis mee.
Ik ken ook wel een aantal mensen die het niet beviel...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef YPPY het volgende:
Zucht, laat ik dan maar beginnen met typen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:27 schreef Dementor het volgende:
[..]
Als iemand niet meer dan kudt roept en het verder niet onderbouwt dan geloof ik er weinig van.
http://life.tweakers.net/(...)p-de-lange-baan.htmlquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja, want er draaien echt geen games op een mac http://www.apple.com/games/articles/
Dat er steeds meer games voor de Mac zijn wil nog niet zeggen dat de Mac ineens een game machine is geworden. Een gamer gaat echt geen 1000+ euro uitgeven aan een machine met slechts een Radeon HD, die je ook nog eens nooit kunt upgraden. Of zou hij meteen voor de Mac Pro moeten gaan? Voor 2500 euro kan ik echt wel een betere game-machine samenstellen, en voor dat geld heb je nog niet eens zo'n supersnelle Mac Pro in huis. Nee, met de software zit het nog wel goed voor de mensen die af en toe een spel willen doen, maar Mac hardware is echt nog niet ideaal voor die-hard gamers hoor.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
Mac pro?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
http://life.tweakers.net/(...)p-de-lange-baan.html
Natuurlijk KAN het wel, maar je haalt bij lange nooit de performance van bijv mijn PC. Er zitten redelijke videokaarten in maar geen toppers. En probeer maar eens 2 8800GTX'en in je iMac te gooien.
Voor de ECHTE gamer is een Apple gewoon geen optie.
Dan is een Mac meer als genoeg.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:35 schreef YPPY het volgende:
Van de spelletjes doe ik alleen simpele dingen, het hele 3d gebeuren vind ik toch al niks. Op zich vind ik het wel best zoals het nu is, maar ik denk dat ik snel gewend zal zijn aan het anders. Alleen de sneltoetsen he, daar moet ik wel memotjes voor op het beeldscherm maken.
Zoals hierboven al staat, mooie machine, maar te duur dus. Niet perse voor wat je krijgt, maar wel als je de vrijheid niet hebt om bijv iets minder HD space te kopen en een snellere videokaart etc.quote:
Inderdaad, Voor de diehard gamer die bv ieder jaar de allernieuwste GPU koopt en inbouwt en die bij de nieuwste games bereid is voor de winkel te liggen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef HeatWave het volgende:
Voor de ECHTE gamer is een Apple gewoon geen optie.
Ik heb ook een PSP en een Gamecubequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:59 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb consoles om op te gamen, en een Apple voor de rest. En dat bevalt prima.
het ligt maar net aan de eisen van degene die de vraag stelt, misschien wil die persoon voor andere werkzaamheden wél OS X overwegen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:58 schreef HeatWave het volgende:
Nee, maar waarom zou je dan nog een Apple kopen perse?
Dat doe ik dus ook nergensquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het ligt maar net aan de eisen van degene die de vraag stelt, misschien wil die persoon voor andere werkzaamheden wél OS X overwegen?
waarom zou jij je verder bemoeien met mensen die kennelijk een aankoop van een apple overwegen...? Wil je soms hen met de voet tussen de deur behoeden voor de Zonde en wijzen op het enige juiste geloof?
In dit geval gaat het topic over iemand die zelf aangeeft Apple te overwegen (al dan niet onder sterke invloed van haar man)....
het is nutteloos om als uitgangspunt te nemen dat je er haar poer definitie van moet willen onthouden
Da's vreemd. Zelf heb ik hier precies zo'n Powerbook 1,5 GHz (15") en de systeemanimaties lopen er prima op, snel en vloeiend. Zelfs de 867 MHz G4 Powerbook die ik daarvoor had, had daar geen enkele moeite mee.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Zucht, laat ik dan maar beginnen met typen.
[...]
Nu blijkt dat zelfs 1.5Ghz met flink wat geheugen niet voldoende is om simpele stomme animaties die in het OS zijn ingebouwd niet eens vloeiend kan afspelen. Daar baalde ik al behoorlijk van. Goed, toch een tijdje mee moeten leven want ieder jaar een nieuwe laptop, zo welvarend is mijn portemonnee nu ook weer niet.
Apple vergelijken met Dell is echt appels met peren vergelijken. Elke a-merk computer zal duurder zijn dan een Dell, en logisch, Dell is een (hele grote) klonenbouwer, meer niet. En je wilt toch zelf niet beweren dat de afwerking van de Dell producten, zeg maar de 'feel' dat je een kwaliteitsproduct in handen hebt, in de buurt komt van een Apple Powerbook of MacBook Pro, of zelfs van een Sony of Toshiba notebook?. Voor veel mensen is dat het waard om (soms) wat meer voor te betalen, voor anderen klaarblijkelijk niet, die zijn ook blij met een Dell. Het lijkt net op auto's; sommigen zijn blij met een nieuwe Dacia Logan, anderen kopen liever een vijf jaar oude Mercedes. De eerste zegt dan: mijn Dacia brengt me toch ook overal waar ik naartoe wil(en heeft gelijk), de tweede zegt: maar mijn Mercedes is stukken luxer en comfortabeler, en heeft ook gelijk. Wees blij dat je de keuze hebt.quote:[...]
Nu zitten we na de verkoop, ik ben opzoek naar een andere laptop want ik heb er namelijk wel eentje nodig. Door goede ervaringen met Dell kwam ik bij een Latitude D620 uit, geen kale, maar een uitgebreidde, T7200, 2GB ram, 7.2k RPM schijf, DL-DVD brander, Bluetooth, hoog resolutie scherm, Quadro videokaart etc etc. Kosten? Exact 1300 euro inclusief verzending en 3 jaar garantie. Dus daar hebben we de prijs-battle weer, Apple mag dan wel goedkoper zijn geworden de laatste jaren, ze zijn nogsteeds niet goedkoop in verhouding met anderen.
Tot zover mijn rant.
En zo ben je net als verwoede atheisten: moord en brand roepen over wat gelovigen allemaal vinden wat je wel en niet mag en moet doen; en zelf als atheist mensen willen voorschrijven wat ze wel en niet mogen geloven...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:03 schreef HeatWave het volgende:
Ik geef toe dat ik soms wat tever de andere kant opsla in dit soort topics omdat het blinde fanatisme me gewoon stoort.
Ik vind dit toch echt altijd het meest debiele argument.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:52 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dan is een Mac meer als genoeg.
MacBook, Boot camp met Windows XP en je kan vooruit.
Apple
Alleen als ze niet zonder haar tycoon-games kan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:26 schreef Godlike02 het volgende:
Ik vind dit toch echt altijd het meest debiele argument.![]()
Een mac om windows te draaien.![]()
Een Mac kan voor veel mensen alles als je al met het idee er in gaat om er vervolgens windows op te draaien en twee keer licenties kosten te maken is toch een beetje debiel.![]()
Kan je net zo goed een windows bak nemen en OSX virtueel gaan draaien.![]()
Toch vreemd dat ik dat dan wel had, vind je niet? Bovendien, de 15" heeft wel een iets sterkere videokaart he.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:23 schreef Jalu het volgende:
[..]
Da's vreemd. Zelf heb ik hier precies zo'n Powerbook 1,5 GHz (15") en de systeemanimaties lopen er prima op, snel en vloeiend. Zelfs de 867 MHz G4 Powerbook die ik daarvoor had, had daar geen enkele moeite mee.
[..]
Apple vergelijken met Dell is echt appels met peren vergelijken. Elke a-merk computer zal duurder zijn dan een Dell, en logisch, Dell is een (hele grote) klonenbouwer, meer niet. En je wilt toch zelf niet beweren dat de afwerking van de Dell producten, zeg maar de 'feel' dat je een kwaliteitsproduct in handen hebt, in de buurt komt van een Apple Powerbook of MacBook Pro, of zelfs van een Sony of Toshiba notebook?. Voor veel mensen is dat het waard om (soms) wat meer voor te betalen, voor anderen klaarblijkelijk niet, die zijn ook blij met een Dell. Het lijkt net op auto's; sommigen zijn blij met een nieuwe Dacia Logan, anderen kopen liever een vijf jaar oude Mercedes. De eerste zegt dan: mijn Dacia brengt me toch ook overal waar ik naartoe wil(en heeft gelijk), de tweede zegt: maar mijn Mercedes is stukken luxer en comfortabeler, en heeft ook gelijk. Wees blij dat je de keuze hebt.
Overigens; over de marketing van Dell kun je je niet opwinden? Zoals altijd van die lokprijzen gebruiken om er dan achter te komen dat de verzendkosten alleen al 89 eurobedragen?
mijn powerbook ziet er anders nog prima uit na een val van de trap af.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:33 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik dat dan wel had, vind je niet? Bovendien, de 15" heeft wel een iets sterkere videokaart he.
Verder kan uiterlijk mij echt geen fuck schelen, degelijkheid zoek ik, niet het gevoel oh kut ik ga m'n uberdikke chice behuizing bekrassen. Nee, dan liever een Latitude met een enorm sterk chassis en magnesium behuizing waarbij ik mij geen zorgen hoef te maken dat alles uit elkaar flikkert. Als ik destijds iets meer geld had had ik een dikke Lenovo gekocht, maar die waren toen nogal duur, dan had ik zeker geweten dat de laptop een nucleaire oorlog had kunnen overleven. Bovendien, op kantoor zwerven er honderden D600 en D610's rond met de oudste die de 4 jaar al benaderen, ze zijn 68 keer op de grond geflikkert, deuken waar je u tegen zegt, etc, en ze werken allemaal nogsteeds prima. Geen stom gedoe met kromtrekken, , defecte moederborden, geen stom gedoe met een halve dag bezig zijn een CD-drive te vervangen etc.
Wat zegt u meneer? Toetsenbord kapot? Kwestie van 5 minuutjes, 2 schroefjes klaar. CPU-fan kapot? Geen probleem, kwestie van 5 minuutjes en 4 schroefjes. HD kapot? 1 schroefje en klaar is kees. DVD-R/RW kapot? Kwestie van 0 schroefjes, in 10 seconden weer klaar voor gebruik. Nu hoor ik je al lachen, ha, maar dat kan nooit solide zijn, fout. Oerdegelijk.
Ik ben blij dat ik nooit m'n PowerBook heb laten stuiteren, dan was meteen de behuizing gescheurt, moederbord los geschoten en weet ik veel wat voor drama allemaal.
Dan heb je geluk gehad, maar wedden dat je ontzettend baalt omdat je met een lichtelijk beschadigde PB loopt omdat het niet onder de garantie valt en het zelf repareren je bijna onmogelijk is gemaakt?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:35 schreef eer-ik het volgende:
[..]
mijn powerbook ziet er anders nog prima uit na een val van de trap af.
Geen scheuren ofzo, weet niet waar je dat vandaan haalt...
ding is al lang uit de garantiequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:38 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dan heb je geluk gehad, maar wedden dat je ontzettend baalt omdat je met een kapotte PB loopt omdat het niet onder de garantie valt en het zelf repareren je bijna onmogelijk is gemaakt?
Met jou discussieren is ook een no go area hoor.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:25 schreef Jalu het volgende:
[..]
En zo ben je net als verwoede atheisten: moord en brand roepen over wat gelovigen allemaal vinden wat je wel en niet mag en moet doen; en zelf als atheist mensen willen voorschrijven wat ze wel en niet mogen geloven...
Zelf repareren is met elke A-merk laptop 'onmogelijk'. Acers en Dells zitten net zo priegelig in elkaar als Apple's. Slecht argument dus.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:38 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dan heb je geluk gehad, maar wedden dat je ontzettend baalt omdat je met een lichtelijk beschadigde PB loopt omdat het niet onder de garantie valt en het zelf repareren je bijna onmogelijk is gemaakt?
Sjonge jonge, anders lees je even omhoog zeg.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:42 schreef Bigs het volgende:
[..]
Zelf repareren is met elke A-merk laptop 'onmogelijk'. Acers en Dells zitten net zo priegelig in elkaar als Apple's. Slecht argument dus.
Overigens heb ik zonder problemen de DVD drive van een 12" Powerbook vervangen.
QTF.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:59 schreef Sjakie01 het volgende:
In welk opzicht heeft het kopen van een Mac of windows besturingssysteem betrekking op het geslacht?? Op beiden passen snelkoppelingen naar monstercocks.com hoor.![]()
Dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat er steeds meer games voor de Mac zijn wil nog niet zeggen dat de Mac ineens een game machine is geworden. Een gamer gaat echt geen 1000+ euro uitgeven aan een machine met slechts een Radeon HD, die je ook nog eens nooit kunt upgraden. Of zou hij meteen voor de Mac Pro moeten gaan? Voor 2500 euro kan ik echt wel een betere game-machine samenstellen, en voor dat geld heb je nog niet eens zo'n supersnelle Mac Pro in huis. Nee, met de software zit het nog wel goed voor de mensen die af en toe een spel willen doen, maar Mac hardware is echt nog niet ideaal voor die-hard gamers hoor.
Jij kiest met je volle verstand voor een Dell. Dan ben je dus niet erg veeleisend. Dat is prima, maar dan is die 'fabel' aan jou ook niet uit te leggen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:54 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh, en mag ik nog een ding vragen. Ik ben een semi-pro fotograaf, en ik heb echt absoluut geen fucking clue waarom een Apple 'beter' zou zijn in het bewerken van foto's, kan iemand mij deze fabel uitleggen?
Schreef ik hierboven nou niet dat die animaties het ook prima deden op mijn 12", 867 MHz G4 PowerBook?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:33 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik dat dan wel had, vind je niet? Bovendien, de 15" heeft wel een iets sterkere videokaart he.
Tja, maar impliciet geef je dus al wel toe dat je liever een ander merk had gehad dan een Dell? En terecht overigens, een Dell kan echt niet in de schaduw staan van de Lenovo die je al noemt.quote:Wat zegt u meneer? Toetsenbord kapot? Kwestie van 5 minuutjes, 2 schroefjes klaar. CPU-fan kapot? Geen probleem, kwestie van 5 minuutjes en 4 schroefjes. HD kapot? 1 schroefje en klaar is kees. DVD-R/RW kapot? Kwestie van 0 schroefjes, in 10 seconden weer klaar voor gebruik. Nu hoor ik je al lachen, ha, maar dat kan nooit solide zijn, fout. Oerdegelijk.
Ik ben blij dat ik nooit m'n PowerBook heb laten stuiteren, dan was meteen de behuizing gescheurt, moederbord los geschoten en weet ik veel wat voor dure drama allemaal.
Ik ga hier niet eens mee in discussie, want Dell of niet, het is een computer, en er zit absoluut geen verschil in een computer van HP, Dell of wat dan ook met betrekking tot het beter kunnen zijn voor het bewerken van foto's, dus je zwetst ontzettend uit je nek zeg.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:24 schreef Jalu het volgende:
[..]
Jij kiest met je volle verstand voor een Dell. Dan ben je dus niet erg veeleisend. Dat is prima, maar dan is die 'fabel' aan jou ook niet uit te leggen.
Het argument is overigens wat achterhaald, dat klopt. Veel grafisch ingestelde mensen werken nog altijd met de Mac omdat ze van oudsher (toen de Mac wel degelijk de vloer aanveegde met de x86 PC op dat gebied) ermee werken en dus gewend zijn aan het grote gebruiksgemak van de Mac.
Daar heb je best een punt. Alleen kom jij altijd met redenen die hopeloos achterhaald zijn en inmiddels al lang door de tijd zijn ingehaald. En doe je het vaak met argumenten die al helemaal niets met de werkelijke keuze te maken te hebben, zoals het gedrag van sommige Apple gebruikers. Nee, dat is interessant voor iemand die serieus vraagt of de Mac iets voor hem/haar is:"Misschien wel, maar die gebruikers zijn vaak zo irritant dat ik je het toch moet afraden..."quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik loop hier dus ook NIET blind Windows aan te raden of te verdedigen, ik vergelijk het. En hoe erg jij het er ook niet mee eens bent, Windows is voor heel veel mensen gewoon handiger om te hebben dan een Apple. Om meerdere redenen.
Volgens mij lees jij niet eens wat ik zeg. Lees nog eens terug, zou ik zeggen. Vooral over :"dat argument is achterhaald" etc.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:43 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens mee in discussie, want Dell of niet, het is een computer, en er zit absoluut geen verschil in een computer van HP, Dell of wat dan ook met betrekking tot het beter kunnen zijn voor het bewerken van foto's, dus je zwetst ontzettend uit je nek zeg.
Ik doelde op het feit over jouw 'argument' dat ik een Dell heb gekocht. Ook een voorval van begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Jalu het volgende:
[..]
Volgens mij lees jij niet eens wat ik zeg. Lees nog eens terug, zou ik zeggen. Vooral over :"dat argument is achterhaald" etc.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:48 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik doelde op het feit over jouw 'argument' dat ik een Dell heb gekocht. Ook een voorval van begrijpend lezen.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:43 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik ga hier niet eens mee in discussie, want Dell of niet, het is een computer, en er zit absoluut geen verschil in een computer van HP, Dell of wat dan ook met betrekking tot het beter kunnen zijn voor het bewerken van foto's, dus je zwetst ontzettend uit je nek
Jij zeikt om bull redenen Dell af. Dat jij nou eens een buggy product van ze hebt gehad wil niets zeggen. Tientallen hele grote bedrijven werken al jaren tot volle tevredenheid met Dell hardware, van laptops/desktops tot hele clusters met SAN/NAS etc. maar nee, meneer Jalu weet het beter en dus is Dell kut.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:24 schreef Jalu het volgende:
[..]
Jij kiest met je volle verstand voor een Dell. Dan ben je dus niet erg veeleisend. Dat is prima, maar dan is die 'fabel' aan jou ook niet uit te leggen.
Het argument is overigens wat achterhaald, dat klopt. Veel grafisch ingestelde mensen werken nog altijd met de Mac omdat ze van oudsher (toen de Mac wel degelijk de vloer aanveegde met de x86 PC op dat gebied) ermee werken en dus gewend zijn aan het grote gebruiksgemak van de Mac.
En? 'Het feit dat jij een Dell hebt gekocht..' + 'Er zit geen verschil tussen HP of Dell' + het afkraken van jouw kant van Dell, wat begrijp je er niet aan?quote:
Ik heb genoeg ervaring met de producten van Dell en de marketing van dat bedrijf om voor de rest van mijn leven er met een grote boog omheen te lopen. Dat overigens de machines van Dell uit dezelfde fabriek komen als die van Apple, dat zou best kunnen; het verschil zit hem natuurlijk wel in iets meer dan alleen maar de fabrikant van het 'ijzer', dat hoef ik jou toch zeker niet uit te leggen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij zeikt om bull redenen Dell af. Dat jij nou eens een buggy product van ze hebt gehad wil niets zeggen. Tientallen hele grote bedrijven werken al jaren tot volle tevredenheid met Dell hardware, van laptops/desktops tot hele clusters met SAN/NAS etc. maar nee, meneer Jalu weet het beter en dus is Dell kut.
Alsof alles uit de Apple fabriek (overigens Foxconn, met als grootste andere klant, jaja DELL!) goed is. batterijen die te heet worden, hele Macbook batches die spontaan uitvallen, vraag maar aan Q.
Wil jij eens aanwijzen waar in dit topic iemand iets "verzint" over een beter OS?quote:Nogmaals, prima als mensen voor Apple kiezen, maar geef dan toe dat het erg gewoon erg gelikt uitziet en dat je daar wat extra geld voor overhebt. En natuurlijk kan je een voorkeur hebben voor OSX, kan ik prima begrijpen. Maar verzin geen feiten over een BETER os, want dat is het gewoon niet perse, op sommige vlakken wel, op sommige niet. Simpel.
Mjah, paar pisnerds moeten het weer verneuken Yp.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:47 schreef YPPY het volgende:
Hallo? Dit is een topic voor vrouwen en ik ga sowieso niks vervangen. Alles wordt hier bijgehouden. Alles wordt ook geinstalleerd enzo, dus dat speelt niet mee bij een beslissing.
Makkelijkere taal dus graag.
Tja, maar als ik zo een beetje teruglees is het eenvoudigste antwoord op je vragen al gegeven: kun je met een Mac wat je ermee wilt doen? Ja dat kan. Maar zoals je ziet verschillen de meningen nogal over of je het zou moeten doen en baseert iedereen dat vooral op persoonlijke ervaringen. Er zijn dus overstappers die nooit meer iets met een Windows machine te maken willen hebben, er zijn ook overstappers die na een jaar gilend terugvluchten naar Windows. Het beste advies is dus eigenlijk al meermalen gegeven: probeer het gewoon, je man heeft al een Mac en je bent dus in de luxe positie dat je het gewoon kunt proberen zonder risico. Bevalt het je, dan koop je een Mac, bevalt het je niet, dan koop je een nieuwe Windows PC of je blijft gewoon computeren op je huidige PC.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:52 schreef YPPY het volgende:
Jammer hoor, het begon zo leuk. Het begin snapte ik nog wel, nu is het alleen nog ruzie gedoe. Het geld maakt niet eens zo uit, als J. hem koopt.Het gaat mij er meer om of het voor mij handig is om over te stappen. Die ruzie tussen wel en niet apple gebruikers kan mij echt niks schelen.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:00 schreef YPPY het volgende:
Nu geloof ik dat die apple er sowieso komt
]quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:09 schreef MrFl0ppY het volgende:
Waarom overstappen? Windows (XP - Vista) is zo stabiel als wat en je kunt er nog gewoon alles mee. De mac levert gewoon geen voordelen. Nadelen daarentegen...
Het zou geen flamewar meer worden, en als je Vista niet stabiel krijgt ben je een prutser die nooit in de buurt van een PC meer mag komenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:10 schreef Sjibble het volgende:
[..]
]
sorry hoor, maar Vista stabiel?
Onzin. Vista is een gedrocht van een OS. En iedereen die iets anders beweert heeft er te weinig mee te maken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het zou geen flamewar meer worden, en als je Vista niet stabiel krijgt ben je een prutser die nooit in de buurt van een PC meer mag komen.
Gaan we zo beginnen, argumenten van niets omdat jij een OSX fan bent?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Onzin. Vista is een gedrocht van een OS. En iedereen die iets anders beweert heeft er te weinig mee te maken.
Eh nee, ik ontwikkel produkten voor windows. Windows is mijn brood, en vista is een gedrocht van een OS. Iedereen die professioneel met vista bezig is weet dat.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gaan we zo beginnen, argumenten van niets omdat jij een OSX fan bent?
quote:Deze PC draait al maanden rotsstabiel Vista Ultimate, is na die 2 patches vrijwel net zo snel als XP en ik wil niets anders meer. XP voelt nu al gewoon ouderwets aan.
En kom niet aan met heeft er weinig mee te maken, ik mag hopen dat 14 jaar ICT ervaring toch echt wel even voldoende is om uit te maken wat een goed en niet goed OS is. En ja, OSX is OOK een goed OS..
Dit bedoel ik met Apple-extremisme. Windows is evil, Apple is heaven.... En OS is een OS en geen fucking levensstijl.
Topic was al verziekt door HW voordat ik er uberhaupt kwamquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:20 schreef Godlike02 het volgende:
Sjibble, HW, en Swets kan dit kappuh?
Het is storend voor TS en voor andere lezers om deze discussie ook nog eens te beginnen.
Wis maar hoor Godquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, ik ontwikkel produkten voor windows. Windows is mijn brood, en vista is een gedrocht van een OS. Iedereen die professioneel met vista bezig is weet dat.
[..]
Het is tijd voor je pilletje.
Ik geef ook niemand de schuld vraag alleen om het hier bij te laten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Topic was al verziekt door HW voordat ik er uberhaupt kwam
Even serieus waarom loopt mijn kennis achter? Ik ben DAGELIJKS bezig met de ontwikkeling van apps en drivers voor vista. Ik zie vista zelfs crashen met volledig WHQL signed drivers. Daarnaast is de usability en GUI verdomd inconsequent om nog maar te zwijgen over het veiligheidssysteem. Ik heb momenteel 150 produkten actief te supporten voor vista. Ik heb een stuk of 15 testsystemen met verschillende versies van Vista direkt tot mijn beschikking en nog tientallen indirekt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wis maar hoor God.
Nee, je kennis loopt overduidelijk gewoon achter.
En nee, ik hoef geen pilletje. Ik loop hier niet als Osama mijn geloof te verdedigen.
Misschien mosterd na de maaltijd, maar m'n zusje is in de zomer overgestapt van een Dell laptop naar een MacBook Pro van Apple. Ik heb er direct Windows opgezet zodat ze zelf kon kiezen of ze dat of Mac OS X wilde gebruiken. De eerste week zat ze voornamelijk in Windows, maar nadat ik haar een beetje wegwijs in het besturingssysteem van Apple had gemaakt, gebruikt ze Windows alleen nog maar om af en toe een spelletje in te spelen. Ze is verder niet bijzonder technisch of handig met computers ofzo, maar het overstappen ging dus van een leien dakkiequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:00 schreef YPPY het volgende:
Leuk! Nog een vrouwen reactie.Op zich lijkt het me inderdaad allemaal wel logisch werken, het is gewoon oefenen in het begin. Nu geloof ik dat die apple er sowieso komt inmiddels, dus ik ga maar mee.
En toch heeft ze een MacBook pro?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien mosterd na de maaltijd, maar m'n zusje is in de zomer overgestapt van een Dell laptop naar een MacBook Pro van Apple. Ik heb er direct Windows opgezet zodat ze zelf kon kiezen of ze dat of Mac OS X wilde gebruiken. De eerste week zat ze voornamelijk in Windows, maar nadat ik haar een beetje wegwijs in het besturingssysteem van Apple had gemaakt, gebruikt ze Windows alleen nog maar om af en toe een spelletje in te spelen. Ze is verder niet bijzonder technisch of handig met computers ofzo, maar het overstappen ging dus van een leien dakkie
waarom niet? Als je niet handig bent met tv's mag je toch ook naar een state of the art widescreen HD 1080p LCD kijken?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
En toch heeft ze een MacBook pro?![]()
Het is alleen jammer als je dan al je spul over s-video / composite aansluit, je de ingeboude HDD-recorder niet gebruikt, je nog nooit van PIP hebt gehoord en je analoge televisie hebt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
waarom niet? Als je niet handig bent met tv's mag je toch ook naar een state of the art widescreen HD 1080p LCD kijken?
Tuurlijk, maar onvergelijkbaar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
waarom niet? Als je niet handig bent met tv's mag je toch ook naar een state of the art widescreen HD 1080p LCD kijken?
Ja, waarom niet? Ze speelt graag The Sims 2 en dat gaat niet lekker met de videochip van een normale MacBook en ze vindt het 15" scherm fijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
En toch heeft ze een MacBook pro?![]()
Nouja, het maakt mij niet uit waar anderen hun geld aan uitgeven. Voor zo iemand vind ik het alleen niet verstandig, koop dan voor veel minder een windows laptop als je toch niet zo into computers bentquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Ze speelt graag The Sims 2 en dat gaat niet lekker met de videochip van een normale MacBook en ze vindt het 15" scherm fijn.
Ze heeft er ook 2 GB RAM inzitten zodat ze zonder problemen Keynote, Pages, iMovie, iPhoto en Photoshop tegelijk aan kan hebben als ze presentaties aan het voorbereiden is. Ga je haar daarvoor ook uitlachen?
Voor hart van nederland is die crt ook voldoende. Toch staat in steeds meer huizen die LCDquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:29 schreef Repeat het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar onvergelijkbaar.
Voor wat zij doet is iedere computer voldoende, en als je dan toch een mac wilt, neem dan een normale macbook en hou al dat geld in je zak.
Niet into computers heeft er toch geen flikker mee te maken dat je ze wel gebruikt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
Nouja, het maakt mij niet uit waar anderen hun geld aan uitgeven. Voor zo iemand vind ik het alleen niet verstandig, koop dan voor veel minder een windows laptop als je toch niet zo into computers bent
Hoezo, als jij niet van computers "houdt" dan maakt het je toch geen reet uit of je nou op windows of macos draait? Zolang het maar doet wat je wilt, en dat doet het beiden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet into computers heeft er toch geen flikker mee te maken dat je ze wel gebruikt.
Ja, maar MacOS net een beetje logischer en stabieler. Waardoor diegene die wel into computers is zich niet bezig hoeft te houden met gezeik. En diegene die niet into computers is zich niet irriteert.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hoezo, als jij niet van computers "houdt" dan maakt het je toch geen reet uit of je nou op windows of macos draait? Zolang het maar doet wat je wilt, en dat doet het beiden.
Same here.. mijn vriendin wou een Macbook en een 15" scherm.. dus nu heeft ze een 15" MBP m35 C2D 2.2GHz en 2GB ram besteldquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Ze speelt graag The Sims 2 en dat gaat niet lekker met de videochip van een normale MacBook en ze vindt het 15" scherm fijn.
Ze heeft er ook 2 GB RAM inzitten zodat ze zonder problemen Keynote, Pages, iMovie, iPhoto en Photoshop tegelijk aan kan hebben als ze presentaties aan het voorbereiden is. Ga je haar daarvoor ook uitlachen?
Tja, is leuk dat Apple dat beweerd maar het consumentenrecht zegt toch echt iets anders.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:31 schreef Repeat het volgende:
Bij een Mac zit toch maar een jaar garantie? En als je meer wilt moet je daar echt grof voor dokken? Of is dit alleen bij de laptops?
Ja, maar dat is het probleem. Met windows heb ik vaak het idee dat ik tegen het OS aan het vechten ben om iets gedaan te krijgen. Bij de Mac is het allemaal gewoon .. simpel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hoezo, als jij niet van computers "houdt" dan maakt het je toch geen reet uit of je nou op windows of macos draait? Zolang het maar doet wat je wilt, en dat doet het beiden.
Het gros van de Apple-gebruikers weet niet gigantisch veel van computers, maar wil wel graag out-of-the-box hun muziek & foto's kunnen beheren, een home-video maken of een website in elkaar draaien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
AppleCare is inderdaad voornamelijk het afkopen van gezeur.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tja, is leuk dat Apple dat beweerd maar het consumentenrecht zegt toch echt iets anders.
Mensen die betalen voor extra garantie waar ze toch al recht op hebben
+ Telefonisch support + Software support + 3 jaar garantie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:34 schreef Henno het volgende:
[..]
AppleCare is inderdaad voornamelijk het afkopen van gezeur.
Ga jij lekker bij de rechter je gelijk halen voor die garantie dan? Het is altijd zo makkelijk om dit soort dingen op internet te roepen, maar wat als het kapot gaat?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tja, is leuk dat Apple dat beweerd maar het consumentenrecht zegt toch echt iets anders.
Mensen die betalen voor extra garantie waar ze toch al recht op hebben
En hoeveel kost je dit? Wel even optellen bij de aanschafprijs, eerlijk vergelijkenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
+ Telefonisch support + Software support + 3 jaar garantie.
Bij een Mac heb je dat toch niet nodig?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De aanschafprijs van mijn Macbook was 1350 euro, AppleCare kocht ik voor 269 euro. Al schijnt dat goedkoper te kunnen als je het in een ander land koopt (het is wereldwijd geldig).quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
En hoeveel kost je dit? Wel even optellen bij de aanschafprijs, eerlijk vergelijken
Het is eigenlijk meer iets voor verse switchers. Als ze even iets niet weten, dan kunnen ze het gratis 0800 nummer bellen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:43 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Bij een Mac heb je dat toch niet nodig?Kind kan de was doen en ze gaan bijna nooit kapot.
Het maakt m'n zusje blijkbaar wel uit, want ze wil Windows nu niet eens meer gebruiken als ze bijvoorbeeld een film gaat bewerken die ze met d'r DV camera heeft opgenomen en op DVD wil zetten, gecombineerd met misschien wat foto's uit d'r library. Met iMovie, iPhoto en iDVD gaat dat in een handomdraai, dat zou d'r in Windows veel meer moeite kosten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat doet XP met powerpoint ook hoorquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of als ze een presentatie gaat maken en daarvoor bronnen van internet wil quoten. Je kunt bijvoorbeeld in Mac OS X tekst selecteren in je browser en direct naar je presentatieprogramma slepen zonder tussenstap, een functie waar ze veel gebruik van maakt. Maar Keynote vindt ze sowieso veel beter dan PowerPoint.
De laatste keer dat een bedrijf me met de "maar 1 jaar garantie" smoes wilde wegsturen was een e-mail met verwijzing naar de juiste artikelen in het consumentenrecht al voldoende.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ga jij lekker bij de rechter je gelijk halen voor die garantie dan? Het is altijd zo makkelijk om dit soort dingen op internet te roepen, maar wat als het kapot gaat?
Wat ik tijdens m'n afstuderen e.d. erg handig vond is dat een Mac veel meer informatie over files opslaat dan Windows. Bijvoorbeeld van een gedownload bestand is opgeslagen waarvandaan je 'm gedownload hebt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat doet XP met powerpoint ook hoor
Dan is dat mooi gelopen, maar wat als ze dat niet doen. Is je volgende mailtje dan "see you in court" ? Voor de garantie van je laptop, zoiets is toch een grote stap hoor...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
De laatste keer dat een bedrijf me met de "maar 1 jaar garantie" smoes wilde wegsturen was een e-mail met verwijzing naar de juiste artikelen in het consumentenrecht al voldoende.
ff bij de rechtswinkel binnenlopen ? Ik neem aan dat er wel iets van een geschillencommissie of ombudsman is o.i.d.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:15 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dan is dat mooi gelopen, maar wat als ze dat niet doen. Is je volgende mailtje dan "see you in court" ? Voor de garantie van je laptop, zoiets is toch een grote stap hoor...
Dat bedoelde ik ook zo ongeveer.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het probleem. Met windows heb ik vaak het idee dat ik tegen het OS aan het vechten ben om iets gedaan te krijgen. Bij de Mac is het allemaal gewoon .. simpel.
rechtsbijstandverzekering.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ga jij lekker bij de rechter je gelijk halen voor die garantie dan? Het is altijd zo makkelijk om dit soort dingen op internet te roepen, maar wat als het kapot gaat?
Apple care: d'r was iets stuk, ze kwamen 'm halen. Ze brachten hem na een week gemaakt weer terug. Was ik toch blij dat ik Apple care had!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
rechtsbijstandverzekering.
Stuk goedkoper dan applecare.
Stel ik heb een fotobewerking programma openstaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat doet XP met powerpoint ook hoor
Daar heb je binnen 2 jaar ook recht op zonder applecare. Dat is de discussiequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Apple care: d'r was iets stuk, ze kwamen 'm halen. Ze brachten hem na een week gemaakt weer terug. Was ik toch blij dat ik Apple care had!
Wat, dat ophalen en terugbrengen??quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar heb je binnen 2 jaar ook recht op zonder applecare. Dat is de discussie
Telefoon-support en software-support, ok da's inderdaad een extra service. Maar 3 jaar garantie is een redelijke termijn voor een computer en heb je dus altijd recht op, ongeacht wat je leverancier je probeert wijs te maken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil zelf wel even naar de winkel rijden om 269 euro te besparen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat, dat ophalen en terugbrengen??
Nou de mijne staat in Amsterdam, dus dat gaat ook nog wel, (daar zit ook geen apple care op) maar degene waar de applecare op zit staat in Belgie en dat is een uur van de dichtsbijzijnde applestore. Time is money, wat mij beteft.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil zelf wel even naar de winkel rijden om 269 euro te besparen.
Leuk, maar dat is de dicussie niet. Het gaat erom dat apple net zo verplicht is om 2 jaar garantie op zijn produkten te leveren als anderen. En applecare is een verzekering, die kan ik ook bij een dixons afsluiten voor een acer laptop om maar eens wat te noemen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Nou de mijne staat in Amsterdam, dus dat gaat ook nog wel, (daar zit ook geen apple care op) maar degene waar de applecare op zit staat in Belgie en dat is een uur van de dichtsbijzijnde applestore. Time is money, wat mij beteft.
Dit kan precies zoals jij zegt ook in XP + photoshop. Foto slepen en klaar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Stel ik heb een fotobewerking programma openstaan.
Ik zie een foto op een internetpagina.
In windows doe je nu
klik rechts op de foto
kies copy
open de foto app.
kies nieuw
kies plakken.
Op een apple klik je op de foto en die sleep je in je foto app.
Ik heb het net nog geprobeerd met windows en corel... het werkt echt niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dit kan precies zoals jij zegt ook in XP + photoshop. Foto slepen en klaar.
Volgens mij kennen jullie Windows gewoon niet goed genoeg
Bij mij welquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb het net nog geprobeerd met windows en corel... het werkt echt niet.
Misschien dat het per app verschilt.
-edit- windows met the gimp en ie7 ook niet.
Weet ik veel, ik heb Photoshop, ga niet met corel zitten knoeien. Voorlopig werkt het bij mij gewoon, dus ik wil alleen maar aangeven dat ik die argumenten voor MacOS niet zo sterk vind, daar windows dit (bij mij iig) ook gewoon doet.quote:
Het toont een filosofie aan. Want deze eenvoud gaat niet alleen hiervoor op, maar ook voor installeren en uninstallen. OSX is veel simpeler dan windows. Dat is niet voor interpretatie vatbaar. En dat kan natuurlijk mensen aanspreken die niet into computers zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:07 schreef Repeat het volgende:
ik wil alleen maar aangeven dat ik die argumenten voor MacOS niet zo sterk vind,
En mensen die niet al te veel geld willen besteden aan hun pc. Want een apple is wel ietsje duurder.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gamers om mee te beginnen.
En mensen die geen zin hebben om een nieuw OS te verkennen bijv. Het wijst zich wel min of meer vanzelf, maar als je gewoon al jaren Windows gewend bent is het vooral voor ouderen lastig om te wennen.
En techneuten bijv, veel techtools zijn er gewoon niet voor OSX.
Maar dat is dus GEEN aanval richting Apple he? gewoon een feit.
een apple is niets duurder dan een vergelijkbare merk PC. Maar wel duurder dan een aldi PC of zelfbouw PCquote:Op zondag 19 augustus 2007 10:30 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
En mensen die niet al te veel geld willen besteden aan hun pc. Want een apple is wel ietsje duurder.
Dus voor mensen die weinig geld uit willen geven is hij minder geschikt. Of is een aldi pc opeens geen pc of zo?quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
een apple is niets duurder dan een vergelijkbare merk PC. Maar wel duurder dan een aldi PC of zelfbouw PC
Jawel, maar een apple is niet duurder dan een vergelijkbare PC. DAT wordt altijd vergeten. Er wordt alleen geroepen dat apple duurder is, maar zolang je de norm er niet bijverteld is dat dus onzin.quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:40 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dus voor mensen die weinig geld uit willen geven is hij minder geschikt. Of is een aldi pc opeens geen pc of zo?
Dan moeten ze er een fatsoenlijke videokaart in stoppen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel, maar een apple is niet duurder dan een vergelijkbare PC. DAT wordt altijd vergeten.
Ik ga hier toch nog even op reageren, ondanks dat het voor TS misc niet zo interessant isquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En techneuten bijv, veel techtools zijn er gewoon niet voor OSX.
Maar dat is dus GEEN aanval richting Apple he? gewoon een feit.
Inderdaad.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:53 schreef Chris_eBK het volgende:
(...) Bovendien is het een Unix-based OS, waardoor je fijn je terminal met bash hebt, je kan catten, greppen, ssh'en, vimmen, enz... (...)
Wel gewoon bij Correct, Machouse, Applecentre, etc etcquote:Op maandag 27 augustus 2007 10:32 schreef YPPY het volgende:
Als het bij ons fout loopt, gil ik gewoon hard om J. E.T. Alles is overigens beveiligd, zodat ik niks kapot kan maken.
De apple is besteld, maar het duurt wel lang voor hij wordt bezorgd. Jammer dat ze hem niet gewoon bij de dixons hebben.![]()
Heb je 'm al? En welke precies?quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:32 schreef YPPY het volgende:
Als het bij ons fout loopt, gil ik gewoon hard om J. E.T. Alles is overigens beveiligd, zodat ik niks kapot kan maken.
De apple is besteld, maar het duurt wel lang voor hij wordt bezorgd. Jammer dat ze hem niet gewoon bij de dixons hebben.![]()
O, ik heb ook al jaren een apple en ik gebruik ook bijna alle software voor apple, maar ik ben op een gegeven moment wel Microsoft-word en excel gaan gebruiken, omdat niemand mijn ge-emailde bestanden kon openen en ik de hunne niet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:03 schreef YPPY het volgende:
Ja, die heb ik ook, maar die moet ik dichtmaken als ik hem niet gebruik en ik vind dat als ik dan de apple gebruik, ik het dan meteen goed moet leren. Anders doe ik over een jaar nog alles in word.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:03 schreef YPPY het volgende:
Ja, die heb ik ook, maar die moet ik dichtmaken als ik hem niet gebruik en ik vind dat als ik dan de apple gebruik, ik het dan meteen goed moet leren. Anders doe ik over een jaar nog alles in word.
Dat kan je bij de apple gewoon slepenquote:Op vrijdag 14 september 2007 21:15 schreef YPPY het volgende:
Echt? Zit ik dan voor niks moeite te doen waar ik de hondjesfunctie kan vinden om het plaatje in de tekst te krijgen?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |