Eh nee, ik ontwikkel produkten voor windows. Windows is mijn brood, en vista is een gedrocht van een OS. Iedereen die professioneel met vista bezig is weet dat.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gaan we zo beginnen, argumenten van niets omdat jij een OSX fan bent?
quote:Deze PC draait al maanden rotsstabiel Vista Ultimate, is na die 2 patches vrijwel net zo snel als XP en ik wil niets anders meer. XP voelt nu al gewoon ouderwets aan.
En kom niet aan met heeft er weinig mee te maken, ik mag hopen dat 14 jaar ICT ervaring toch echt wel even voldoende is om uit te maken wat een goed en niet goed OS is. En ja, OSX is OOK een goed OS..
Dit bedoel ik met Apple-extremisme. Windows is evil, Apple is heaven.... En OS is een OS en geen fucking levensstijl.
Topic was al verziekt door HW voordat ik er uberhaupt kwamquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:20 schreef Godlike02 het volgende:
Sjibble, HW, en Swets kan dit kappuh?
Het is storend voor TS en voor andere lezers om deze discussie ook nog eens te beginnen.
Wis maar hoor Godquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, ik ontwikkel produkten voor windows. Windows is mijn brood, en vista is een gedrocht van een OS. Iedereen die professioneel met vista bezig is weet dat.
[..]
Het is tijd voor je pilletje.
Ik geef ook niemand de schuld vraag alleen om het hier bij te laten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Topic was al verziekt door HW voordat ik er uberhaupt kwam
Even serieus waarom loopt mijn kennis achter? Ik ben DAGELIJKS bezig met de ontwikkeling van apps en drivers voor vista. Ik zie vista zelfs crashen met volledig WHQL signed drivers. Daarnaast is de usability en GUI verdomd inconsequent om nog maar te zwijgen over het veiligheidssysteem. Ik heb momenteel 150 produkten actief te supporten voor vista. Ik heb een stuk of 15 testsystemen met verschillende versies van Vista direkt tot mijn beschikking en nog tientallen indirekt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wis maar hoor God.
Nee, je kennis loopt overduidelijk gewoon achter.
En nee, ik hoef geen pilletje. Ik loop hier niet als Osama mijn geloof te verdedigen.
Misschien mosterd na de maaltijd, maar m'n zusje is in de zomer overgestapt van een Dell laptop naar een MacBook Pro van Apple. Ik heb er direct Windows opgezet zodat ze zelf kon kiezen of ze dat of Mac OS X wilde gebruiken. De eerste week zat ze voornamelijk in Windows, maar nadat ik haar een beetje wegwijs in het besturingssysteem van Apple had gemaakt, gebruikt ze Windows alleen nog maar om af en toe een spelletje in te spelen. Ze is verder niet bijzonder technisch of handig met computers ofzo, maar het overstappen ging dus van een leien dakkiequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:00 schreef YPPY het volgende:
Leuk! Nog een vrouwen reactie.Op zich lijkt het me inderdaad allemaal wel logisch werken, het is gewoon oefenen in het begin. Nu geloof ik dat die apple er sowieso komt inmiddels, dus ik ga maar mee.
En toch heeft ze een MacBook pro?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien mosterd na de maaltijd, maar m'n zusje is in de zomer overgestapt van een Dell laptop naar een MacBook Pro van Apple. Ik heb er direct Windows opgezet zodat ze zelf kon kiezen of ze dat of Mac OS X wilde gebruiken. De eerste week zat ze voornamelijk in Windows, maar nadat ik haar een beetje wegwijs in het besturingssysteem van Apple had gemaakt, gebruikt ze Windows alleen nog maar om af en toe een spelletje in te spelen. Ze is verder niet bijzonder technisch of handig met computers ofzo, maar het overstappen ging dus van een leien dakkie
waarom niet? Als je niet handig bent met tv's mag je toch ook naar een state of the art widescreen HD 1080p LCD kijken?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
En toch heeft ze een MacBook pro?![]()
Het is alleen jammer als je dan al je spul over s-video / composite aansluit, je de ingeboude HDD-recorder niet gebruikt, je nog nooit van PIP hebt gehoord en je analoge televisie hebt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
waarom niet? Als je niet handig bent met tv's mag je toch ook naar een state of the art widescreen HD 1080p LCD kijken?
Tuurlijk, maar onvergelijkbaar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
waarom niet? Als je niet handig bent met tv's mag je toch ook naar een state of the art widescreen HD 1080p LCD kijken?
Ja, waarom niet? Ze speelt graag The Sims 2 en dat gaat niet lekker met de videochip van een normale MacBook en ze vindt het 15" scherm fijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
En toch heeft ze een MacBook pro?![]()
Nouja, het maakt mij niet uit waar anderen hun geld aan uitgeven. Voor zo iemand vind ik het alleen niet verstandig, koop dan voor veel minder een windows laptop als je toch niet zo into computers bentquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Ze speelt graag The Sims 2 en dat gaat niet lekker met de videochip van een normale MacBook en ze vindt het 15" scherm fijn.
Ze heeft er ook 2 GB RAM inzitten zodat ze zonder problemen Keynote, Pages, iMovie, iPhoto en Photoshop tegelijk aan kan hebben als ze presentaties aan het voorbereiden is. Ga je haar daarvoor ook uitlachen?
Voor hart van nederland is die crt ook voldoende. Toch staat in steeds meer huizen die LCDquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:29 schreef Repeat het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar onvergelijkbaar.
Voor wat zij doet is iedere computer voldoende, en als je dan toch een mac wilt, neem dan een normale macbook en hou al dat geld in je zak.
Niet into computers heeft er toch geen flikker mee te maken dat je ze wel gebruikt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
Nouja, het maakt mij niet uit waar anderen hun geld aan uitgeven. Voor zo iemand vind ik het alleen niet verstandig, koop dan voor veel minder een windows laptop als je toch niet zo into computers bent
Hoezo, als jij niet van computers "houdt" dan maakt het je toch geen reet uit of je nou op windows of macos draait? Zolang het maar doet wat je wilt, en dat doet het beiden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet into computers heeft er toch geen flikker mee te maken dat je ze wel gebruikt.
Ja, maar MacOS net een beetje logischer en stabieler. Waardoor diegene die wel into computers is zich niet bezig hoeft te houden met gezeik. En diegene die niet into computers is zich niet irriteert.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hoezo, als jij niet van computers "houdt" dan maakt het je toch geen reet uit of je nou op windows of macos draait? Zolang het maar doet wat je wilt, en dat doet het beiden.
Same here.. mijn vriendin wou een Macbook en een 15" scherm.. dus nu heeft ze een 15" MBP m35 C2D 2.2GHz en 2GB ram besteldquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Ze speelt graag The Sims 2 en dat gaat niet lekker met de videochip van een normale MacBook en ze vindt het 15" scherm fijn.
Ze heeft er ook 2 GB RAM inzitten zodat ze zonder problemen Keynote, Pages, iMovie, iPhoto en Photoshop tegelijk aan kan hebben als ze presentaties aan het voorbereiden is. Ga je haar daarvoor ook uitlachen?
Tja, is leuk dat Apple dat beweerd maar het consumentenrecht zegt toch echt iets anders.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:31 schreef Repeat het volgende:
Bij een Mac zit toch maar een jaar garantie? En als je meer wilt moet je daar echt grof voor dokken? Of is dit alleen bij de laptops?
Ja, maar dat is het probleem. Met windows heb ik vaak het idee dat ik tegen het OS aan het vechten ben om iets gedaan te krijgen. Bij de Mac is het allemaal gewoon .. simpel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hoezo, als jij niet van computers "houdt" dan maakt het je toch geen reet uit of je nou op windows of macos draait? Zolang het maar doet wat je wilt, en dat doet het beiden.
Het gros van de Apple-gebruikers weet niet gigantisch veel van computers, maar wil wel graag out-of-the-box hun muziek & foto's kunnen beheren, een home-video maken of een website in elkaar draaien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
AppleCare is inderdaad voornamelijk het afkopen van gezeur.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tja, is leuk dat Apple dat beweerd maar het consumentenrecht zegt toch echt iets anders.
Mensen die betalen voor extra garantie waar ze toch al recht op hebben
+ Telefonisch support + Software support + 3 jaar garantie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:34 schreef Henno het volgende:
[..]
AppleCare is inderdaad voornamelijk het afkopen van gezeur.
Ga jij lekker bij de rechter je gelijk halen voor die garantie dan? Het is altijd zo makkelijk om dit soort dingen op internet te roepen, maar wat als het kapot gaat?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tja, is leuk dat Apple dat beweerd maar het consumentenrecht zegt toch echt iets anders.
Mensen die betalen voor extra garantie waar ze toch al recht op hebben
En hoeveel kost je dit? Wel even optellen bij de aanschafprijs, eerlijk vergelijkenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
+ Telefonisch support + Software support + 3 jaar garantie.
Bij een Mac heb je dat toch niet nodig?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De aanschafprijs van mijn Macbook was 1350 euro, AppleCare kocht ik voor 269 euro. Al schijnt dat goedkoper te kunnen als je het in een ander land koopt (het is wereldwijd geldig).quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
En hoeveel kost je dit? Wel even optellen bij de aanschafprijs, eerlijk vergelijken
Het is eigenlijk meer iets voor verse switchers. Als ze even iets niet weten, dan kunnen ze het gratis 0800 nummer bellen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:43 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Bij een Mac heb je dat toch niet nodig?Kind kan de was doen en ze gaan bijna nooit kapot.
Het maakt m'n zusje blijkbaar wel uit, want ze wil Windows nu niet eens meer gebruiken als ze bijvoorbeeld een film gaat bewerken die ze met d'r DV camera heeft opgenomen en op DVD wil zetten, gecombineerd met misschien wat foto's uit d'r library. Met iMovie, iPhoto en iDVD gaat dat in een handomdraai, dat zou d'r in Windows veel meer moeite kosten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat doet XP met powerpoint ook hoorquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of als ze een presentatie gaat maken en daarvoor bronnen van internet wil quoten. Je kunt bijvoorbeeld in Mac OS X tekst selecteren in je browser en direct naar je presentatieprogramma slepen zonder tussenstap, een functie waar ze veel gebruik van maakt. Maar Keynote vindt ze sowieso veel beter dan PowerPoint.
De laatste keer dat een bedrijf me met de "maar 1 jaar garantie" smoes wilde wegsturen was een e-mail met verwijzing naar de juiste artikelen in het consumentenrecht al voldoende.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ga jij lekker bij de rechter je gelijk halen voor die garantie dan? Het is altijd zo makkelijk om dit soort dingen op internet te roepen, maar wat als het kapot gaat?
Wat ik tijdens m'n afstuderen e.d. erg handig vond is dat een Mac veel meer informatie over files opslaat dan Windows. Bijvoorbeeld van een gedownload bestand is opgeslagen waarvandaan je 'm gedownload hebt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat doet XP met powerpoint ook hoor
Dan is dat mooi gelopen, maar wat als ze dat niet doen. Is je volgende mailtje dan "see you in court" ? Voor de garantie van je laptop, zoiets is toch een grote stap hoor...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
De laatste keer dat een bedrijf me met de "maar 1 jaar garantie" smoes wilde wegsturen was een e-mail met verwijzing naar de juiste artikelen in het consumentenrecht al voldoende.
ff bij de rechtswinkel binnenlopen ? Ik neem aan dat er wel iets van een geschillencommissie of ombudsman is o.i.d.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:15 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dan is dat mooi gelopen, maar wat als ze dat niet doen. Is je volgende mailtje dan "see you in court" ? Voor de garantie van je laptop, zoiets is toch een grote stap hoor...
Dat bedoelde ik ook zo ongeveer.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het probleem. Met windows heb ik vaak het idee dat ik tegen het OS aan het vechten ben om iets gedaan te krijgen. Bij de Mac is het allemaal gewoon .. simpel.
rechtsbijstandverzekering.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ga jij lekker bij de rechter je gelijk halen voor die garantie dan? Het is altijd zo makkelijk om dit soort dingen op internet te roepen, maar wat als het kapot gaat?
Apple care: d'r was iets stuk, ze kwamen 'm halen. Ze brachten hem na een week gemaakt weer terug. Was ik toch blij dat ik Apple care had!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
rechtsbijstandverzekering.
Stuk goedkoper dan applecare.
Stel ik heb een fotobewerking programma openstaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat doet XP met powerpoint ook hoor
Daar heb je binnen 2 jaar ook recht op zonder applecare. Dat is de discussiequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Apple care: d'r was iets stuk, ze kwamen 'm halen. Ze brachten hem na een week gemaakt weer terug. Was ik toch blij dat ik Apple care had!
Wat, dat ophalen en terugbrengen??quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar heb je binnen 2 jaar ook recht op zonder applecare. Dat is de discussie
Telefoon-support en software-support, ok da's inderdaad een extra service. Maar 3 jaar garantie is een redelijke termijn voor een computer en heb je dus altijd recht op, ongeacht wat je leverancier je probeert wijs te maken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil zelf wel even naar de winkel rijden om 269 euro te besparen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat, dat ophalen en terugbrengen??
Nou de mijne staat in Amsterdam, dus dat gaat ook nog wel, (daar zit ook geen apple care op) maar degene waar de applecare op zit staat in Belgie en dat is een uur van de dichtsbijzijnde applestore. Time is money, wat mij beteft.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil zelf wel even naar de winkel rijden om 269 euro te besparen.
Leuk, maar dat is de dicussie niet. Het gaat erom dat apple net zo verplicht is om 2 jaar garantie op zijn produkten te leveren als anderen. En applecare is een verzekering, die kan ik ook bij een dixons afsluiten voor een acer laptop om maar eens wat te noemen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Nou de mijne staat in Amsterdam, dus dat gaat ook nog wel, (daar zit ook geen apple care op) maar degene waar de applecare op zit staat in Belgie en dat is een uur van de dichtsbijzijnde applestore. Time is money, wat mij beteft.
Dit kan precies zoals jij zegt ook in XP + photoshop. Foto slepen en klaar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Stel ik heb een fotobewerking programma openstaan.
Ik zie een foto op een internetpagina.
In windows doe je nu
klik rechts op de foto
kies copy
open de foto app.
kies nieuw
kies plakken.
Op een apple klik je op de foto en die sleep je in je foto app.
Ik heb het net nog geprobeerd met windows en corel... het werkt echt niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dit kan precies zoals jij zegt ook in XP + photoshop. Foto slepen en klaar.
Volgens mij kennen jullie Windows gewoon niet goed genoeg
Bij mij welquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb het net nog geprobeerd met windows en corel... het werkt echt niet.
Misschien dat het per app verschilt.
-edit- windows met the gimp en ie7 ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |