abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52483900
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Stel ik heb een fotobewerking programma openstaan.
Ik zie een foto op een internetpagina.

In windows doe je nu
klik rechts op de foto
kies copy
open de foto app.
kies nieuw
kies plakken.

Op een apple klik je op de foto en die sleep je in je foto app.
Dit kan precies zoals jij zegt ook in XP + photoshop. Foto slepen en klaar.

Volgens mij kennen jullie Windows gewoon niet goed genoeg
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:03:48 #202
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52483942
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:01 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dit kan precies zoals jij zegt ook in XP + photoshop. Foto slepen en klaar.

Volgens mij kennen jullie Windows gewoon niet goed genoeg
Ik heb het net nog geprobeerd met windows en corel... het werkt echt niet.
Misschien dat het per app verschilt.

-edit- windows met the gimp en ie7 ook niet.
pi_52483982
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb het net nog geprobeerd met windows en corel... het werkt echt niet.
Misschien dat het per app verschilt.

-edit- windows met the gimp en ie7 ook niet.
Bij mij wel
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:05:58 #204
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52483997
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:05 schreef Repeat het volgende:

[..]

Bij mij wel
wat wel? corel?
pi_52484025
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

wat wel? corel?
Weet ik veel, ik heb Photoshop, ga niet met corel zitten knoeien. Voorlopig werkt het bij mij gewoon, dus ik wil alleen maar aangeven dat ik die argumenten voor MacOS niet zo sterk vind, daar windows dit (bij mij iig) ook gewoon doet.

overigens heb ik niks tegen apple's of macos, vind het prachtig
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:13:12 #206
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_52485612
Voor Windows zijn er vast apps te vinden waarmee een leek kan wat je standaard out-of-the-box met een Mac kan, zoals muziek opnemen, films bewerken, foto's beheren, DVD's maken, websites maken, noem het maar op. Dan moet je veel software zoeken en veel proberen en misschien ook het nodige kraken of kopen en zit je uiteindelijk met een scala aan programma's te werken die niet samenwerken en met verschillende filosofieën zijn gemaakt, wat zich uit in verschillende workflows en interfaces.

Maar het kan wel ja.

Moet je natuurlijk wel veel tijd erin steken en überhaupt geïnteresseerd genoeg zijn om het allemaal uit te zoeken. M'n zusje kocht liever een Mac.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:50:05 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52486534
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:07 schreef Repeat het volgende:
ik wil alleen maar aangeven dat ik die argumenten voor MacOS niet zo sterk vind,
Het toont een filosofie aan. Want deze eenvoud gaat niet alleen hiervoor op, maar ook voor installeren en uninstallen. OSX is veel simpeler dan windows. Dat is niet voor interpretatie vatbaar. En dat kan natuurlijk mensen aanspreken die niet into computers zijn.
pi_52495121
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Gamers om mee te beginnen .

En mensen die geen zin hebben om een nieuw OS te verkennen bijv. Het wijst zich wel min of meer vanzelf, maar als je gewoon al jaren Windows gewend bent is het vooral voor ouderen lastig om te wennen.

En techneuten bijv, veel techtools zijn er gewoon niet voor OSX.

Maar dat is dus GEEN aanval richting Apple he? gewoon een feit.
En mensen die niet al te veel geld willen besteden aan hun pc. Want een apple is wel ietsje duurder.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 augustus 2007 @ 10:31:55 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52495141
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:30 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

En mensen die niet al te veel geld willen besteden aan hun pc. Want een apple is wel ietsje duurder.
een apple is niets duurder dan een vergelijkbare merk PC. Maar wel duurder dan een aldi PC of zelfbouw PC
pi_52495225
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

een apple is niets duurder dan een vergelijkbare merk PC. Maar wel duurder dan een aldi PC of zelfbouw PC
Dus voor mensen die weinig geld uit willen geven is hij minder geschikt. Of is een aldi pc opeens geen pc of zo?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 augustus 2007 @ 10:42:05 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52495236
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:40 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dus voor mensen die weinig geld uit willen geven is hij minder geschikt. Of is een aldi pc opeens geen pc of zo?
Jawel, maar een apple is niet duurder dan een vergelijkbare PC. DAT wordt altijd vergeten. Er wordt alleen geroepen dat apple duurder is, maar zolang je de norm er niet bijverteld is dat dus onzin.

Verder betwist ik nergens het punt wat je wil maken, ik heb hem alleen aangevuld.
pi_52520241
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel, maar een apple is niet duurder dan een vergelijkbare PC. DAT wordt altijd vergeten.
Dan moeten ze er een fatsoenlijke videokaart in stoppen.
***** Kraak.....
pi_52524078
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En techneuten bijv, veel techtools zijn er gewoon niet voor OSX.

Maar dat is dus GEEN aanval richting Apple he? gewoon een feit.
Ik ga hier toch nog even op reageren, ondanks dat het voor TS misc niet zo interessant is ..

Als je onder techneuten (professionele) IT'ers verstaat, dan is OS X eigenlijk juist erg geschikt. Om te beginnen is de 'basis' van het OS (Darwin) volledig open source. Bovendien is het een Unix-based OS, waardoor je fijn je terminal met bash hebt, je kan catten, greppen, ssh'en, vimmen, enz ... En dankzij Fink kan je enorm veel linux programma's draaien (wel in X11); zo gebruik ik bijvoorbeeld geregeld KStars (onderdeel van KDE) op mijn mac mini.

Ook voor die Linux fan die genoeg heeft van het eeuwige 'klooien' om alles werkend te krijgen, maar toch de kracht van een Unix-based OS niet kwijt wil (lees: fan van de terminal ), is OS X dus zeker het overwegen waard.
pi_52524177
edit: dubbel
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:33:40 #215
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_52535190
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:53 schreef Chris_eBK het volgende:
(...) Bovendien is het een Unix-based OS, waardoor je fijn je terminal met bash hebt, je kan catten, greppen, ssh'en, vimmen, enz ... (...)
Inderdaad.

Als techneut kan je juist vrijwel niets met windows omdat je vrijwel alle essentiele tools mist.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:35:07 #216
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52570846
Yp, zulke dingen als nu gaande zijn op het bankje.. die KUNNEN gewoon niet met een apple
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52711928
tvp
pi_52720802
Als het bij ons fout loopt, gil ik gewoon hard om J. E.T. Alles is overigens beveiligd, zodat ik niks kapot kan maken.

De apple is besteld, maar het duurt wel lang voor hij wordt bezorgd. Jammer dat ze hem niet gewoon bij de dixons hebben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2007 @ 10:57:13 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52721321
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:32 schreef YPPY het volgende:
Als het bij ons fout loopt, gil ik gewoon hard om J. E.T. Alles is overigens beveiligd, zodat ik niks kapot kan maken.

De apple is besteld, maar het duurt wel lang voor hij wordt bezorgd. Jammer dat ze hem niet gewoon bij de dixons hebben.
Wel gewoon bij Correct, Machouse, Applecentre, etc etc
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:15:10 #220
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_53178966
tvp
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_53181647
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:32 schreef YPPY het volgende:

Heb je 'm al? En welke precies?
pi_53181717
Hij is grijs en groot en er staat een appel onder het scherm. Kortom: geen idee wat voor typenummer ofzo. Dat weten anderen in dit topic vast beter dan ik. Het is wel ontzettend wennen en ik heb vaak ruzie met het ding, maar het went. Het is wel lastig bijvoorbeeld dat ik documenten steeds moet exporteren als ik ze heb gemaakt in pages. Maar goed, op den duur weet ik vast niet beter.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:01:38 #223
12221 Tijn