abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 augustus 2007 @ 09:18:35 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52414497
Voetbalsupporters raken slaags in Amsterdam
Uitgegeven: 15 augustus 2007 22:48
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2007 23:42

AMSTERDAM - Voorafgaand aan de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Slavia Praag zijn woensdagavond in Amsterdam groepen supporters van de beide teams met elkaar op de vuist gegaan. Daarbij vielen zeven gewonden.

De politie hield vier Tjechische supporters aan, liet een woordvoerster woensdagavond weten.

De onlusten begonnen in de metro, waarmee de aanhangers van beide voetbalploegen op weg waren naar de Amsterdam Arena. De amokmakers stapten uit bij station Wibautstraat in Amsterdam-Oost, waarna de vechtpartij buiten doorging. De Mobiele Eenheid moest daar optreden.

Toeristen

Onder de gewonden zijn Spaanse toeristen die niets met de ruzie te maken hadden. Zij moesten naar het ziekenhuis, die zij na behandeling weer konden verlaten.

De toeristen belandden in de metro tussen de vechtende partijen. De onlusten deden zich voor rond 20.00 uur.
pi_52414621
Ik had er anders nog nooit wat van gehoord, sowieso nooit van Tjechische clubs.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  donderdag 16 augustus 2007 @ 09:55:44 #4
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52415122
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 09:28 schreef Superheld het volgende:
Ik had er anders nog nooit wat van gehoord, sowieso nooit van Tjechische clubs.
http://www.youtube.com/results?search_query=slavia+hooligans
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52415143
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 09:20 schreef MaxPower het volgende:

AMSTERDAM - Voorafgaand aan de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Slavia Praag zijn woensdagavond in Amsterdam groepen supporters van de beide teams met elkaar op de vuist gegaan. Daarbij vielen zeven gewonden.

De politie hield vier Tjechische supporters aan, liet een woordvoerster woensdagavond weten.

De onlusten begonnen in de metro, waarmee de aanhangers van beide voetbalploegen op weg waren naar de Amsterdam Arena. De amokmakers stapten uit bij station Wibautstraat in Amsterdam-Oost, waarna de vechtpartij buiten doorging. De Mobiele Eenheid moest daar optreden.

Toeristen

Onder de gewonden zijn Spaanse toeristen die niets met de ruzie te maken hadden. Zij moesten naar het ziekenhuis, die zij na behandeling weer konden verlaten.

De toeristen belandden in de metro tussen de vechtende partijen. De onlusten deden zich voor rond 20.00 uur.
Kan nog gezellig worden in Praag
pi_52416134
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 09:56 schreef Luni het volgende:

[..]

Kan nog gezellig worden in Praag
Praag is altijd gezellig Amsterdam was gisteren ook gezellig..
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:10:10 #7
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52418566
Wilde avonturen Denthemen hehe.
Sneu voor die Spanjaard.
pi_52419024
Er wordt altijd gesproken over de matig bezochte Coppa Italia wedstrijden, maar gisteren zaten er in San Paulo meer mensen dan in de Arena, voor een wedstrijd die vele malen belangrijker was.

Best opmerkelijk.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:26:58 #9
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52419080
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:25 schreef DIGGER het volgende:
Er wordt altijd gesproken over de matig bezochte Coppa Italia wedstrijden, maar gisteren zaten er in San Paulo meer mensen dan in de Arena, voor een wedstrijd die vele malen belangrijker was.

Best opmerkelijk.
Napoli is natuurlijk een verhaal apart, vergelijk het met bijvoorbeeld topclub Juventus.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52420860
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:26 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Napoli is natuurlijk een verhaal apart, vergelijk het met bijvoorbeeld topclub Juventus.
Herhaal dit eens tegen een Napoli fan. Kun je een leuke dag beleven.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:32:26 #11
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52420898
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:30 schreef eagle75 het volgende:

[..]

Herhaal dit eens tegen een Napoli fan. Kun je een leuke dag beleven.
DIGGER is best wel een soort van Napoli-fan, daarbij zeg ik toch niets verkeerd?
pi_52421017
post dan dit verhaal..

Gékkenhuis, nog nooit zoiets meegemaakt! Wij zitten rustig in de metro, komen aan, weet niet meer precies waar, staat er een groep van Praag te knokken met Ajax, okay, kan, maar rij dan door als Machinist, nee, wat doet die mongool, deuren open, álle Praag hooligans naar binnen, flessen werden stukgeslagen en naar binnen geworpen, alle ramen eruit geslagen, deuren ontwricht, toen ging die weer rijden met alle Praag mensen aan boord natuurlijk, toen werd iedere man die er ook maar een beetje uitzag alsof ze tegenstand konden bieden door 3 á 4 mensen tegelijk in elkaar geslagen.. Onder andere die Spaanse toerist, die werd vlak voor mij in elkaar geslagen.. maar ik wist dat het een soort van 'regel' was om niks tegen gehandicapten te doen, dus ze waren met die spanjaard bezig en het ging echt de verkeerde kant op want hij bewoog al niet meer, dus ik riep tegen zo'n kerel van Praag; Stop, ik krijg last van mijn hart,wat niet zo was, maja, wat kan ik tegen ze beginnen dit was voor hun een algemeen teken om geheel te stoppen en uit de metro te gaan op de wiboutstraat. De man die een minuut ervoor nog iemand voor me in elkaar sloeg helpt mij vervolgens de metro uit.. gekke wereld.. Maar het is nog mild afgelopen want er stonden er een paar héél stijf van de pillen! En moet je nagaan dat bijna alles bij ons in de metro óf vrouw óf kind was...
Nothing to see here, carry on
pi_52421082
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:37 schreef RijstNatie het volgende:
post dan dit verhaal..

Gékkenhuis, nog nooit zoiets meegemaakt! Wij zitten rustig in de metro, komen aan, weet niet meer precies waar, staat er een groep van Praag te knokken met Ajax, okay, kan, maar rij dan door als Machinist, nee, wat doet die mongool, deuren open, álle Praag hooligans naar binnen, flessen werden stukgeslagen en naar binnen geworpen, alle ramen eruit geslagen, deuren ontwricht, toen ging die weer rijden met alle Praag mensen aan boord natuurlijk, toen werd iedere man die er ook maar een beetje uitzag alsof ze tegenstand konden bieden door 3 á 4 mensen tegelijk in elkaar geslagen.. Onder andere die Spaanse toerist, die werd vlak voor mij in elkaar geslagen.. maar ik wist dat het een soort van 'regel' was om niks tegen gehandicapten te doen, dus ze waren met die spanjaard bezig en het ging echt de verkeerde kant op want hij bewoog al niet meer, dus ik riep tegen zo'n kerel van Praag; Stop, ik krijg last van mijn hart,wat niet zo was, maja, wat kan ik tegen ze beginnen dit was voor hun een algemeen teken om geheel te stoppen en uit de metro te gaan op de wiboutstraat. De man die een minuut ervoor nog iemand voor me in elkaar sloeg helpt mij vervolgens de metro uit.. gekke wereld.. Maar het is nog mild afgelopen want er stonden er een paar héél stijf van de pillen! En moet je nagaan dat bijna alles bij ons in de metro óf vrouw óf kind was...
Oud nieuws
pi_52421133
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:32 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

DIGGER is best wel een soort van Napoli-fan, daarbij zeg ik toch niets verkeerd?
Snap ik ook niet helemaal.

Gister scheen het wel gezellig geweest te zijn. Heb er niet veel van meegekregen aangezien ik niet de stad in ben geweest.
pi_52421324
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 09:20 schreef MaxPower het volgende:

Toeristen

Stuk klopt niet helemaal, in de metro is er niet gevochten tussen beide clubs maar hebben die van Praag mensen neergeslagen die er niks mee te maken hadden, waaronder die Spanjaard. Maar Ajax fans hebben ook diverse Praag mensen aangevallen hoorde ik van de politie.

Verder belde de politie vandaag, ik moest me gegevens geven, dat ze vrij veel beelden hadden en dat ik ook wel duidelijk erop te zien was en de rest ook, afwachten dus
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_52423726
edit: Laat maar ook.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:31:40 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52424299
precies banaan
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:37:47 #18
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_52424485
De zilveren ster voor Denthemen
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:04:24 #19
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52425300
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:47 schreef denthemen het volgende:

Verder belde de politie vandaag, ik moest me gegevens geven, dat ze vrij veel beelden hadden en dat ik ook wel duidelijk erop te zien was en de rest ook, afwachten dus
Dat wordt een SV.
pi_52425381
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:04 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat wordt een SV.

Worden veel SV's zo met iedereen die de metro uit ging
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_52437213
Gezellig allemaal weer. Ik heb nog staan ouwehoeren met Slavia-fans voor de wedstrijd.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52437650
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:08 schreef Aanvoerder het volgende:
Gezellig allemaal weer. Ik heb nog staan ouwehoeren met Slavia-fans voor de wedstrijd.
Is toch niet normaaaaaaaaal
We're the boys from Rotterdam
pi_52437781
quote:
Paar websites:
http://redwhitepower.com
http://www.slaviaultras.goo.cz
www.gos.ic.cz

Belangrijkste supportersgroepen:
Slavia Hooligans, Red White Supporters, Youngsters, Brigate 97, Zhuligans, Red White Power, Ultras Slavia en Gang of Slavia.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52445416
Tsja... ik begrijp ook niet dat iedereen in NL (en vooral in ASD) gewoon rustig met z'n porem open en bloot gaat staan rellen.

Je WEET toch dat je aan alle kanten gefilmd wordt?

Heb zelf nog getwijfeld om effe langs te wippen op het verzamelpunt woensdag, kwam er toevallig een paar tegen. Maar het verstand overwon en ik verscheen donderdag fris en fruitig op m'n werk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_52458399
Politie voorkomt treffen tussen Utrecht en Feyenoord supporters
Met de aanhouding van twee Utrechters (26 en 28 jaar) en een 29-jarige man uit Capelle aan den IJsel heeft de politie een gewelddadig treffen tussen Feyenoord en Utrecht-hooligans voorkomen.

Volgens de politie kwam eind vorige maand naar aanleiding van de ongeregeldheden voorafgaand aan de vriendschappelijke wedstrijd tussen FC Utrecht en Hammerby (Zweden) informatie binnen over een aantal personen die zich bezighielden met het bewust organiseren van vechtpartijen tussen supportersgroepen.

Een 28-jarige Utrechter maakte regelmatig afspraken met aanhangers van andere clubs. Hierbij werden doelbewust voorbereidingen getroffen voor een gewelddadig treffen. Na zijn aanhouding heeft de politie tijdens een huiszoeking diverse slag- en steekwapens in beslag genomen.

Uit het onderzoek bleek dat de verdachten ook voor de wedstrijd FC Utrecht tegen Feyenoord aanstaande zondag voorbereidingen troffen voor een gewelddadig treffen. Na de gemaakte afspraken met een 29-jarige verdachte uit Capelle aan de IJssel wist de Utrechter een groot aantal hooligans te bereiken en maakte hij afspraken over de gewelddadige confrontatie tussen de Feyenoord- en Utrecht-aanhangers.

De politie hield vrijdagmorgen nog een derde verdachte - een 26-jarige man uit Utrecht - aan. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij het aanzetten van supportersrellen en vechtpartijen. De politie gaat door met het onderzoek en sluit meerdere aanhoudingen niet uit.

pi_52459048
Verassend is het niet, had ook al het een en ander gehoord.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:40:08 #27
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_52459105
Mooi dat ze opgepakt zijn, flikker maar een jaartje of 10 de cel in die idioten.
pi_52459523
Utrecht - Feyenoord is vooral op dat Partyflock, daar leest de politie zeker ook mee, want die Feyenoord gast uit Capelle deed daar ook aan mee.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:56:23 #29
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52459571
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:40 schreef Malibu-06 het volgende:
Mooi dat ze opgepakt zijn, flikker maar een jaartje of 10 de cel in die idioten.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:57:57 #30
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_52459616
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:56 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Jij bent er ook zo eentje die vindt dat dit bij voetbal hoort?
pi_52460497
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:57 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Reageer je ook zo op een afgesproken vechtpartij in het uitgaansleven? Ohnee, dat komt niet in het nieuws .

p.s. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
pi_52465082
Utrechters zochten rellen op
UTRECHT - Voetbalhooligans die willen rellen hebben geen stadion nodig om te knokken.
De 28-jarige V.W. uit Utrecht trok er met gelijkgestemden geregeld een avond vóór de wedstrijd op uit om ergens in het land te kunnen knokken, zeggen goed ingewijden.

De Utrechtse politie beschouwt de twee Utrechters die vrijdag werden aangehouden, waaronder W., als de twee leiders van een groep voetbalhooligans.

Zij hadden de contacten met andere clubs om het ergens in het land tot een gewelddadig treffen te laten komen. Ingewijden bevestigen dat W. negen van de tien keer betrokken was bij de rellen tussen voetbalsupporters. Volgens hen was hij met gemak in staat om een knokploeg van ongeveer veertig tot vijftig mensen op de been brengen. Over het algemeen jongens die jonger waren dan hijzelf.

Ze spreken met elkaar af buiten de voetbalwedstrijden om, wetende dat het in het stadion steeds moeilijker wordt om te rellen. Gezamenlijk trekken ze bijvoorbeeld een avond voor de wedstrijd naar de stad van de thuisspelende club met de bedoeling om het tot een handgemeen te laten komen. Inzet is volgens de ingewijden prestige. Want wie durft er een avond van tevoren in de stad van de tegenspeler te komen en daar zo lang mogelijk te blijven?

Maar ook los van het speelschema van de KNVB is W. gesignaleerd bij opstootjes. Zo behoorde hij tot de grote groep onruststokers die rellen veroorzaakten in Utrechtse wijk Ondiep, daags nadat bewoner Rinie Mulder door een politiekogel dodelijk was getroffen.

De jongens die er samen met W. op uit trekken om te knokken noemen zichzelf FCU Youth. Ze prijzen zich op de website www.bunnikside.nl aan als de 3de generatie Utreg hooligans. Kleden doen ze zich naar het voorbeeld van de Engelse voetbalhooligans: het liefst in een Stone Island jas met Burberry petje of sjaal.

pi_52468431
quote:
Voetbalsupporters slaags

Gepubliceerd op 17 augustus 2007, 23:15
Laatst bijgewerkt op 17 augustus 2007, 23:27

HEERENVEEN -
Een groep supporters van SC Heerenveen is gisteravond kort slaags geraakt met supporters van Willem II uit Tilburg. De circa veertig Tilburgers waren aan het einde van de middag in het centrum van Heerenveen gearriveerd.

Ze werden onder politiebegeleiding naar het stadion gebracht. Vlakbij het politiebureau kwamen ze zestig man van Nieuw Noord tegen. Beide groepen begonnen elkaar uit te dagen en gingen elkaar te lijf.

Tien politiemannen van wie twee met honden zijn er tussen gesprongen en hebben beide groepen uit elkaar gejaagd. Daarbij vielen enkele harde klappen met de wapenstok. Niemand werd aangehouden.

www.leeuwardercourant.nl
pi_52468479
quote:
Tien politiemannen van wie twee honden
pi_52469618
.. Las het verkeerd.

[ Bericht 93% gewijzigd door Rotterdam-Zuid op 18-08-2007 01:48:18 ]
pi_52469653
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:57 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Ja. En van jouw soort hebben we er ook al genoeg gehad in dit topic, dus als je alleen maar erover gaat janken kan je net zo goed wegblijven
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 05:55:29 #37
51286 w00h00
Digital man!
pi_52471934
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:01 schreef Utca het volgende:
Utrechters zochten rellen op
UTRECHT - Voetbalhooligans die willen rellen hebben geen stadion nodig om te knokken.
De 28-jarige V.W. uit Utrecht trok er met gelijkgestemden geregeld een avond vóór de wedstrijd op uit om ergens in het land te kunnen knokken, zeggen goed ingewijden.

De Utrechtse politie beschouwt de twee Utrechters die vrijdag werden aangehouden, waaronder W., als de twee leiders van een groep voetbalhooligans.

Zij hadden de contacten met andere clubs om het ergens in het land tot een gewelddadig treffen te laten komen. Ingewijden bevestigen dat W. negen van de tien keer betrokken was bij de rellen tussen voetbalsupporters. Volgens hen was hij met gemak in staat om een knokploeg van ongeveer veertig tot vijftig mensen op de been brengen. Over het algemeen jongens die jonger waren dan hijzelf.

Ze spreken met elkaar af buiten de voetbalwedstrijden om, wetende dat het in het stadion steeds moeilijker wordt om te rellen. Gezamenlijk trekken ze bijvoorbeeld een avond voor de wedstrijd naar de stad van de thuisspelende club met de bedoeling om het tot een handgemeen te laten komen. Inzet is volgens de ingewijden prestige. Want wie durft er een avond van tevoren in de stad van de tegenspeler te komen en daar zo lang mogelijk te blijven?

Maar ook los van het speelschema van de KNVB is W. gesignaleerd bij opstootjes. Zo behoorde hij tot de grote groep onruststokers die rellen veroorzaakten in Utrechtse wijk Ondiep, daags nadat bewoner Rinie Mulder door een politiekogel dodelijk was getroffen.

De jongens die er samen met W. op uit trekken om te knokken noemen zichzelf FCU Youth. Ze prijzen zich op de website www.bunnikside.nl aan als de 3de generatie Utreg hooligans. Kleden doen ze zich naar het voorbeeld van de Engelse voetbalhooligans: het liefst in een Stone Island jas met Burberry petje of sjaal.

Laatste alinea er zelf maar bij verzonnen?
pi_52472087
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:49 schreef MaxPower het volgende:

[..]
Nja behoorlijk overdreven allemaal. Er zijn misschien enkele klappen gevallen, maar dit was zowaar tussen de politie en de supporters van Heerenveen. Het was lekker handig van de politie om beide groepen exact op dezelfde tijd, langs dezelfde route te leiden. Er ontstond wat uitdagen, maar daar hield het ook bij op. Tot ineens de honden 'los' worden gehaald, tsja dan krijg je natuurlijk de reactie dat supporters dan ook daadwerkelijk even los gaan. Al met al was dit binnen 5 minuten gedaan.
pi_52473410
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 05:55 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Laatste alinea er zelf maar bij verzonnen?
Helaas niet. Komt echt zo van de media af.

http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1593433.ece
pi_52473674
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:38 schreef Superheld het volgende:
Verassend is het niet, had ook al het een en ander gehoord.
Zo gaat het er in Tsjechie ook aan toe. Nagenoeg ieder weekend wel. Als het in Nederland gebeurd is het ineens wereldnieuws.
pi_52476581
Van een Sparta Praag fan:

http://im.lide.cz/photo/big/89/03/16324508-15588903.jpg

Let vooral op die foto's, hehe.
pi_52476650
Ik ben niet zo goed in gezichten herkennen, wie zijn die knakkers?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:00:09 #43
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_52476713
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:31 schreef Superheld het volgende:

[..]

Reageer je ook zo op een afgesproken vechtpartij in het uitgaansleven? Ohnee, dat komt niet in het nieuws .
Als het georganiseerd wordt : ja. Dan mag je van mij wat politiehonden op dat stel mongolen loslaten ja.
quote:
p.s. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Uiteraard, maar mocht het bewezen worden dat ze schuldig zijn, kei en keihard aanpakken.
Al zal het weinig zin hebben omdat er dan wel weer een paar nieuwe zwakzinnigen opstaan. Maar misschien schrik dit een beetje af.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:01:10 #44
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_52476735
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:40 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ja.
M.a.w : in dit topic wordt voetbalgeweld verheerlijkt? Erg vreemd dat fok dit toelaat...
pi_52476774
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:00 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Als het georganiseerd wordt : ja. Dan mag je van mij wat politiehonden op dat stel mongolen loslaten ja.
[..]

Uiteraard, maar mocht het bewezen worden dat ze schuldig zijn, kei en keihard aanpakken.
Al zal het weinig zin hebben omdat er dan wel weer een paar nieuwe zwakzinnigen opstaan. Maar misschien schrik dit een beetje af.
Politiehonden of 10 jaar cel, verschilletje...
pi_52476788
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:56 schreef MaxPower het volgende:
Ik ben niet zo goed in gezichten herkennen, wie zijn die knakkers?
Acteurs die agenten spelen zoals bv. de 1e: Louis de Funes uit Le Gendarme de St. Tropez.

Anderen kan ik ff niet op de namen komen. Die 4e is in ieder geval een Amerikaanse acteur.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:04:41 #47
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_52476797
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:03 schreef Superheld het volgende:

[..]

Politiehonden of 10 jaar cel, verschilletje...
Een combinatie kan ook
pi_52477181
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:01 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

M.a.w : in dit topic wordt voetbalgeweld verheerlijkt? Erg vreemd dat fok dit toelaat...
Nee, in dit topic wordt erover gepraat en worden er nieuwtjes gepost. En dat gaat een stuk beter als er niet steeds een moraalridder door komt jengelen dat het allemaal zo erg is, dat weten we nou wel.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:34:08 #49
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_52477302
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:27 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Nee, in dit topic wordt erover gepraat en worden er nieuwtjes gepost. En dat gaat een stuk beter als er niet steeds een moraalridder door komt jengelen dat het allemaal zo erg is, dat weten we nou wel.
Ja, als je niet relt ben je een moraalridder
Erg? De situatie in Irak, die is erg. Dit is gewoon hinderlijk. Niets mis met fanatisme, maar bewust af gaan spreken om te knokken en daarmee ook nog eens anderen lastigevallen (ik zat GVD normaal op een terrasje in Deventer toen dat stel tyfusjoden kwam huishouden en m'n middag verkloot was ) mag van mij echt hard aangepakt worden.

Bovendien reageert de politiek (DAT zijn pas moraalridders) ook weer op elk relletje, waardoor de regels keer op keer aangescherpt worden, je straks voor oefenwedstrijdjes zelfs nog combi's krijgt en die kaarten per seizoen duurder worden omdat er meer politie etc. ingezet moet worden en dit op de clubs verhaald gaat worden.
pi_52477601
Deze discussie is al 25x gevoerd, bespaar je aub de moeite Malibu.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:02:19 #51
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52477842
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:04 schreef Aanvoerder het volgende:
Anderen kan ik ff niet op de namen komen. Die 4e is in ieder geval een Amerikaanse acteur.
Columbo toch
pi_52478129
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:02 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Columbo toch
Dankje. Ik werd er zelf helemaal gek van dat ik er niet meer op kon komen. Ben jij nou degene die met die info van mij het balletje heeft laten rollen met die prijzen voor de kaartjes van Slavia?
pi_52482818
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:01 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Nee, besproken.

Extreem rechts gedachtengoed mag hier ook verspreid worden, dus waarom dit dan niet?
pi_52492469
Dacht het niet he..............
pi_52512398
Waren er rellen tussen Feyenoord en Ajax op Decibel? Kzag veel Feyenoord tattoos en deed rustig aan met m'n Ajax portemonnee
pi_52513818
Nee niks gebeurt.
pi_52514768
Ajax portemonnee
pi_52514865
Ik heb dat ook al 6 jaar ofzo
AFC AJAX
pi_52515774
Was gezellig, veel clubs gezien maar niks aan de hand
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 22:01 schreef De_Ananas het volgende:
Kzag veel Feyenoord tattoos en deed rustig aan met m'n Ajax portemonnee
  zondag 19 augustus 2007 @ 23:48:43 #60
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_52516035
Was idd erg gezellig. Zowiezo weinig tot geen opstootjes gezien.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
Mijn party reviews
pi_52541009
quote:
Waren er rellen tussen Feyenoord en Ajax op Decibel? Kzag veel Feyenoord tattoos en deed rustig aan met m'n Ajax portemonnee

Denk dat ze je wel met rust laten met je Ajax-portemonnee hoor.
pi_52601993
Kroatische en Bosnische voetbalfans op de vuist
22 augustus 2007

Vier Kroatische voetbalsupporters zijn woensdag lichtgewond geraakt na relletjes met Bosnische fans. Beide groepen troffen elkaar in Sarajevo voorafgaand aan de vrienschappelijke interland tussen beide landen. Bij de rellen waren ongeveer tachtig mensen betrokken. Sommigen hadden messen bij zich.

Viel niet te verwachten natuurlijk.
pi_52602279
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Denk dat ze je wel met rust laten met je Ajax-portemonnee hoor.
Je weet maar nooit
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:31:03 #64
51286 w00h00
Digital man!
pi_52603146
quote:
Gozer in me voetbal team heeft klappen gehad van vier Ajacieden, omdat hij een feyenoord ketting droeg. Zelfs nadat hij hem onder zn shirt had gedaan kreeg hij nog smeer, omstanders tussen gekomen om erger te voorkomen.
pi_52617997
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:02 schreef Superheld het volgende:
Kroatische en Bosnische voetbalfans op de vuist
22 augustus 2007

Vier Kroatische voetbalsupporters zijn woensdag lichtgewond geraakt na relletjes met Bosnische fans. Beide groepen troffen elkaar in Sarajevo voorafgaand aan de vrienschappelijke interland tussen beide landen. Bij de rellen waren ongeveer tachtig mensen betrokken. Sommigen hadden messen bij zich.

Viel niet te verwachten natuurlijk.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:23:45 #66
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52621362
Waren er geen Duitse voetbalsupporters mee naar Engeland?
pi_52621946
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:23 schreef M0NTANA het volgende:
Waren er geen Duitse voetbalsupporters mee naar Engeland?
6.000 ofzo?
Maargoed, bij de Engelsen gaat het alleen mis als ze naar het vaste land gaan
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:40:19 #68
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52622036
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:37 schreef Superheld het volgende:

[..]

6.000 ofzo?
Maargoed, bij de Engelsen gaat het alleen mis als ze naar het vaste land gaan
Meestal wel, toch werd er voorafgaand aan de CL-wedstrijd Manchester United - AS Roma ook aardig huisgehouden, maar gisteren dus blijkbaar heel rustig?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:46:27 #69
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_52622260
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:40 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Meestal wel, toch werd er voorafgaand aan de CL-wedstrijd Manchester United - AS Roma ook aardig huisgehouden, maar gisteren dus blijkbaar heel rustig?
Dat was volgens mij vooral aan de AS Roma supps te danken.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:53:03 #70
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52622463
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:46 schreef PyTh het volgende:

[..]

Dat was volgens mij vooral aan de AS Roma supps te danken.
Klopt, maar Duitsers zijn toch ook niet ineens heilige boontjes geworden? Of heb ik iets gemist?
pi_52622914
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:53 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, maar Duitsers zijn toch ook niet ineens heilige boontjes geworden? Of heb ik iets gemist?
Had het nu ook even alleen over de nationale ploeg. Niet over de clubs, daar gebeurt op zn tijd ook nog wel wat.
Neem aan dat die ook flink in de gaten gehouden worden en er een aantal een meldplicht hebben.
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:33:51 #72
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52726641
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:21:05 #73
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52777166
quote:
Voetbalfan krijgt gratis nieuwe vinger

Een 20-jarige voetbalfan uit IJmuiden krijgt een gratis vinger van een prothesebedrijf. De jongen verloor onlangs zijn middelvinger tijdens een wedstrijd van Telstar tegen Haarlem.

Het incident gebeurde toen de jongen na een doelpunt in het hek sprong om te juichen. Toen hij eraf wilde springen, bleef hij met zijn vinger aan het hek hangen en raakte hij deze kwijt. Omdat het waarschijnlijk om één van de grootste fans van de club gaat, heeft deze in samenwerking met het bedrijf de regeling getroffen.
pi_52777184
pi_52777987
quote:
Sla dan toch met die vlaggestok man!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:59:02 #76
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_52778191
pi_52789261
....

[ Bericht 98% gewijzigd door Superheld op 29-08-2007 20:32:12 ]
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:34:41 #78
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_52795332
lekker avondje praag dan
Mijn party reviews
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:39:06 #79
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52795530
Oldskool in Brussel bij Alecht. Marginalen willen het Turkse vak in terwijl andere op de reclameboarding de spelers staan uit te dagen.

Was leuk totdat de flikken kwamen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_52977479
quote:
'Strengere aanpak voetbalvandalisme nodig'

DEN HAAG - De aanpak van voetbalvandalisme verslapt. Ten onrechte, stelt het Auditteam voetbalvandalisme in het eindrapport over het seizoen 2006-2007. Dit is niet rustiger verlopen dan het voorgaande seizoen. Er hebben zich ernstige incidenten voorgedaan, met als dieptepunten het staken van twee wedstrijden van ADO Den Haag en de ongeregeldheden rond de wedstrijden Nancy-Feyenoord en Jong Oranje-Jong Marokko.

De voorzitter van het Auditteam, Margo Vliegenthart, heeft het rapport woensdag aangeboden aan minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst.

De toename van het aantal spreekkoren baart het team eveneens zorgen. Alleen FC Utrecht toont op dit front een voortvarende aanpak, de overige clubs falen in de aanpak van supporters die meedoen aan het roepen van kwetsende, discriminerende of racistische teksten.

De meeste incidenten vinden nog steeds buiten het stadion of in de binnensteden plaats. Bustransporten van uitsupporters zijn relatief vaak het doelwit van aanhang van de thuisclubs. Het Auditteam tekent aan dat er zich opvallend veel ernstige incidenten bij internationale wedstrijden voordoen.

In mei troffen Jong Oranje en Jong Marokko elkaar in Tilburg. Supporters van het Marokkaanse elftal waren in onverwacht groten getale komen opdagen en renden het speelveld op. Daarbij richtten zij voor tienduizenden euro's schade aan en belaagden zij stewards. In totaal arresteerde de politie 47 relschoppers.

De wedstrijd bracht extra risico's met zich mee, aldus het Auditteam. Het publiek was onbekend voor de stewards en de kaartverkoop vrij. Maatregelen als een combiregeling of een verplichte clubcard kunnen bij vriendschappelijke wedstrijden niet worden ingezet. Dat vraagt om een zwaardere inzet van andere maatregelen, aldus het rapport. De politie was alleen buiten het stadion actief, waardoor de orde slechts met moeite kon worden hersteld.

Het Auditteam vindt dat er op lokaal niveau te weinig wordt gedaan aan preventie, ondanks landelijke afspraken hierover.
  donderdag 6 september 2007 @ 11:09:45 #81
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52977703
Gaan ze de fout van Nancy en het gedrag van die Marokaantjes ons nu ook al aanrekenen?
Planning:
-
  vrijdag 7 september 2007 @ 08:24:45 #82
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52997855
Hitler-groet van Pavel Horváth (Sparta Praag): http://nl.youtube.com/watch?v=OoCfjlCHh8s
pi_53001363
quote:
ADO-aanhang wil wraak na dood op Beatstad

De harde kern van de ADO Den Haag-supporters wil wraak nemen op beveiligers van The Security Company. Drie bewakers van dat bedrijf zitten vast voor de dood van de 18-jarige Martin Lunenburg, die zaterdag om het leven kwam nadat hij hardhandig een vip-tent op het Beatstad Festival werd uitgezet.

The Security Company voert ook de beveiliging uit in het ADO-stadion. Dit tot grote woede van de fanatieke ADO-fans. Het bestuur van de Haagse club is op de hoogte van de mogelijke wraakactie van de clubaanhang. Men laat echter weten dat er tijdens de wedstrijd tegen FC Emmen vanavond geen extra maatregelen worden genomen. ''Het is te kort dag om een ander bewakingbedrijf in te kunnen schakelen.''

De ADO-aanhang heeft aangekondigd dat ze de 18-jarige overleden Hagenaar, die ook fanatiek supporter was van ADO, vanavond met een minuut stilte willen herdenken. Na het stille eerbetoon zullen de supporters gedurende de eerste helft geen lawaai maken en op hun stoelen blijven zitten.

Uit een voorlopig sectierapport van het NFI blijkt dat Lunenburg mogelijk door verstikking om het leven is gekomen. De bewakers die vastzitten zijn een 42-jarige man uit Rijswijk, een 24-jarige Papendrechter en een 37-jarige man uit Almere.

De advocaat van de verdachten trekt overigens het voorlopig rapport van het NFI in twijfel. Op zijn verzoek komt er een tweede onderzoek naar de doodsoorzaak. Hierdoor zal het lichaam van Martin voorlopig nog niet worden vrijgegeven
leuke 2e helft tegen emmen?
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:42:28 #84
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53001611
quote:
Na het stille eerbetoon zullen de supporters gedurende de eerste helft geen lawaai maken en op hun stoelen blijven zitten.
Wie gaat staan krijgt toch een SV daar...
Planning:
-
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:46:06 #85
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53001695
Toch altijd een probleem, die beveiligingsbedrijven. Eerst al de WWS, nu deze weer.
pi_53001724
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:32 schreef ASroma het volgende:

[..]

Hardcorehooligan roept op tot kalmte.
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:57:17 #87
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_53001974
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:46 schreef M0NTANA het volgende:
Toch altijd een probleem, die beveiligingsbedrijven. Eerst al de WWS, nu deze weer.
Over de WWS gesproken:
quote:
Afgelopen zondag bij binnenkomst viel me iets storends op. Terwijl ik gefouilleerd werd kon ik de lijst met stadionverboden volledig aflezen. Reden: twee van de controleurs waren zo vriendelijk deze aan het klipje te bevestigen, die hangt aan de metalenpoortconstructie. Kortom: niet echt privacybestendig...

Wat misschien dit verhaal nog wel 'mooier' maakt, is de met pen geschreven tekst rechts bovenaan het blaadje... W W S.... Waren die niet weg?!

Na het enigszins geirriteerd aanspreken van een van de hoofd-wws'ers werden de lijsten gauw verwijderd. Helaas is de gemaakte foto (met de GSM) mislukt, maar mijn waarnemingen zullen vast door meer vroege binnenkomers bevestigd worden.
bron: www.dapprestrijders.nl
Mijn party reviews
  vrijdag 7 september 2007 @ 12:04:03 #88
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53002137
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:57 schreef Sethje het volgende:

[..]

Over de WWS gesproken:
[..]

bron: www.dapprestrijders.nl
Zou mooi zijn als ADO Den Haag besluit om The Security Companys te vervangen door de WWS.

Vorig jaar zomer: http://www.ad.nl/denhaag/article575395.ece
pi_53002578
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:32 schreef ASroma het volgende:

[..]

In het hele bericht wordt nergens onderbouwt waar die wraak geluiden vandaan komen en verder dan die zin komt de schijver niet, klinkt dus meer als een sensatiestukje.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:05:00 #90
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53008036
quote:
Gebiedsverbod voor hooligans en hangjongeren
Uitgegeven: 7 september 2007 15:19

DEN HAAG - Burgemeesters en officieren van justitie krijgen de mogelijkheid om voetbalvandalen zonder tussenkomst van de rechter een gebiedsverbod op te leggen.

Ze kunnen deze maatregel, al dan niet in combinatie met een meldingsplicht, ook opleggen aan hangjongeren en anderen die ernstige overlast veroorzaken.

De ministerraad heeft vrijdag ingestemd met een wetsvoorstel van de ministers Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) en Ernst Hirsch Ballin (Justitie) dat dit regelt. Burgemeesters kunnen een gebiedsverbod van maximaal drie maanden opleggen.

Justitie

Officieren van justitie kunnen eisen dat iemand gedurende maximaal een jaar niet op een bepaalde plaats mag komen, zei Ter Horst na afloop van de ministerraad.
pi_53008664
Ah. En de hamvraag: Wat is "Ernstige overlast".
pi_53011935
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 08:24 schreef M0NTANA het volgende:
Hitler-groet van Pavel Horváth (Sparta Praag): http://nl.youtube.com/watch?v=OoCfjlCHh8s
Aha, dus dat stond er hier vanochtend in de krant. Ik snapte het al niet. Het woord Hitlergroet kende ik nog niet in het Tsjechisch.
pi_53040067
106 Teletekst za 08 sep
Confrontatie fans Feyenoord en Ajax

` De harde kern van Feyenoord- en Ajax-
supporters is op het vliegveld van
Niederrhein in Duitsland met elkaar op
de vuist gegaan.Ze hadden daar voor de
confrontatie afgesproken.Eén hooligan
zou met verwondingen zijn overgebracht
naar het ziekenhuis.

De politie wist dat de ontmoeting was
gepland tijdens het housefeest Qbase
bij Weeze.Daarom kon er snel worden
ingegrepen.Volgens de Limburgse politie
ging het om 80 supporters van Ajax en
40 van Feyenoord.

In 1997 leverden supporters van beide
clubs bij Beverwijk een veldslag.De
Ajacied Carlo Picornie kwam toen om.
pi_53040160
Stelletje debielen dat het zijn
Jammer dat er maar 1 gewonde is gevallen, hadden van mij part allemaal dikke verwondingen mogen hebben.
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:18:26 #95
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_53040665
Gelukkig komt er een voetbalwet.
pi_53040848
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:53 schreef vitessezuid113 het volgende:
106 Teletekst za 08 sep
Confrontatie fans Feyenoord en Ajax

` De harde kern van Feyenoord- en Ajax-
supporters is op het vliegveld van
Niederrhein in Duitsland met elkaar op
de vuist gegaan.Ze hadden daar voor de
confrontatie afgesproken.Eén hooligan
zou met verwondingen zijn overgebracht
naar het ziekenhuis.

De politie wist dat de ontmoeting was
gepland tijdens het housefeest Qbase
bij Weeze.Daarom kon er snel worden
ingegrepen.Volgens de Limburgse politie
ging het om 80 supporters van Ajax en
40 van Feyenoord.

In 1997 leverden supporters van beide
clubs bij Beverwijk een veldslag.De
Ajacied Carlo Picornie kwam toen om.
quote:
Was het toch wel slim
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:27:34 #97
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53040853
Ik ben al op heel wat van die feesten geweest maar ik mis die dingen ook altijd. Zie echt nooit een vechtpartij, terwijl het volgens de verhalen altijd wel zowat feest is.
Gourmetten of steengrillen?
pi_53040897
wees maar blij of hou je van rellen
AFC AJAX
pi_53041219
Zal wel gezellig zijn geweest .
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:48:33 #100
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_53041298
Bericht is overigens ondertussen aangepast naar dat het voorkomen zou zijn.

pi_53041695
Oh dat laatste stukje over Beverwijk wist ik nog niets van.
pi_53041797
Kortom: Afgesproken maar er gebeurde niks..

Het is nu wachten op de 1e verhalen van: Ajax moest op de loop. NEE! Feyenoord moest op de loop etc.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  zondag 9 september 2007 @ 04:50:54 #103
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_53044253
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sethje op 09-09-2007 05:00:21 ]
Mijn party reviews
pi_53044991
heb daar niks gezien, zag wel van een aantal clubs jongens maar dat is altijd op feesten

zo nu slapen
  zondag 9 september 2007 @ 10:31:32 #106
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_53067417
wat een grap
pi_53070176
quote:
Maar iedereen onthoudt natuurlijk dat het wel zo was, want het was op het journaal, dus het negatieve beeld van iedereen is weer eens bevestigd.
pi_53070341
Ohja hoor. De media heeft weer iets kleins opgevangen over supporters en is zo geil om het meteen te publiceren. Lekker zwart maken zonder het uberhaupt eventjes na te checken.
pi_53072690
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:07 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Maar iedereen onthoudt natuurlijk dat het wel zo was, want het was op het journaal, dus het negatieve beeld van iedereen is weer eens bevestigd.
Ook met Ondiep, stond er toen ook bij de nos op teletekst dat er 60 man uit Rotterdam onderweg was.
Stelletje mongolen werken daar
  maandag 10 september 2007 @ 15:07:14 #112
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53074076
De NOS
Planning:
-
pi_53098161
quote:
Voetbalvandalisme verschuift naar oefenduels

DEN HAAG - Voetbalvandalisme steekt steeds vaker de kop op bij wedstrijden buiten de rugielere competities in het betaald voetbal. In toenemende mate lopen de zaken uit de hand tijdens oefen- of amateurwedstrijden en bij vriendschappelijke duels.

Dat heeft minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) dinsdag gezegd tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Tweede Kamer. De toename van problemen bij dit soort wedstrijden heeft waarschijnlijk te maken met een lagere politie-inzet. Ook kunnen supporters vaak eenvoudiger aan een kaartje komen en is hun toegangsbewijs niet verplicht gekoppeld aan gezamenlijk busvervoer naar het stadion.

Ter Horst constateerde dit in een antwoord op vragen van PVV-Kamerlid Hero Brinkman over een vriendschappelijk voetbalduel tussen Jong Oranje en Jong Marokko, dat afgelopen mei plaatsvond in Tilburg. Rondom de wedstrijd braken rellen uit, waarbij vernielingen werden aangericht en stewards gewond raakten.

Go Ahead Eagles - Ajax
Een oefenduel tussen Go Ahead Eagles en Ajax liep eind juli uit op een confrontatie tussen supporters van beide clubs in het centrum van Deventer. De betrokken partijen erkenden achteraf dat ze de risico's van de wedstrijd hebben onderschat.

De minister verwacht in oktober met de Tweede Kamer te kunnen debatteren over voetbalvandalisme. Dat kan aan de hand van een onderzoeksrapport van het Auditteam Voetbalvandalisme over de rellen in Tilburg en een andere evaulatie.

[ Bericht 37% gewijzigd door BliksemSchigt op 11-09-2007 15:54:44 ]
  zondag 16 september 2007 @ 22:58:26 #114
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53231288
quote:
Drie supporters Feyenoord aangehouden voor mishandeling

Drie supporters van Feyenoord zijn na de wedstrijd tegen Roda aangehouden op verdenking van mishandeling.
De drie zaten in de supportersbus op weg naar Rotterdam. Bij een restaurant langs de A2 bij Weert maakte de bus een tussenstop. De drie supporters mishandelden een man en een vrouw uit Roermond.

De man liep daarbij hoofdletsel op. Na het incident stapten de supporters gewoon in de bus die daarop vertrok.
De politie Limburg-Noord waarschuwde de collega's van de politie in Brabant. De bus werd ter hoogte van Best onderschept. De drie verdachten zijn op basis van signalementen uit de bus gehaald en ingesloten.

Bron: L1
Planning:
-
pi_53231388
Een vrouw slaan.. zwak
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_53231444
Ik lees nergens dat er een vrouw geslagen is?
pi_53231692
Erg zwak ja klote supporters die heb je helaar o veral bij zitten
AFC AJAX
  zondag 16 september 2007 @ 23:19:01 #118
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53231834
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik lees nergens dat er een vrouw geslagen is?
Inderdaad, misschien schopten ze die vrouw wel gewoon.
pi_53231975
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:19 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Inderdaad, misschien schopten ze die vrouw wel gewoon.
oor eraf gebeten ofzo
AFC AJAX
  maandag 17 september 2007 @ 08:47:13 #120
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53236150
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:58 schreef DarkShine het volgende:

[..]
Voor het commentaar van Politie Limburg Noord klik hier.
Planning:
-
pi_53236500
Mocht het waar zijn is het natuurlijk een achterlijke actie. Maar helaas heb je (zoals BJ ook al zei) deze supporters bij elke club. Maar goed, eerst maar eens afwachten wat hier werkelijk waar van is.
pi_53237000
Hmm, interessant
  maandag 17 september 2007 @ 10:10:35 #123
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53237723
quote:
Supporters Aalst gaan over de schreef

Op het veld van FCN Sint-Niklaas hebben supporters van Eendracht Aalst hun club in een wel heel slecht daglicht geplaatst. Fans van de Ajuinen hebben op en rond het veld van Sint-Niklaas amok gemaakt. Een assistent-scheidsrechter kreeg daarbij zelfs een trap op de kuit te verwerken, een zoveelste geval van agressie op een spelleider, de politie heeft de feiten vastgesteld.

Commotie in het slot van de wedstrijd tussen FCN Sint-Niklaas en Eendracht Aalst, bij een 0-1 stand in het voordeel van Aalst liet de scheidsrechter liefst zeven minuten overspelen. In de vierde minuut van de toegevoegde tijd kon de thuisploeg alsnog gelijk stellen, wat kwaad bloed opzette bij de fans van Aalst.

Wanneer de scheidsrechter drie minuten later afblies, bestormden een honderd supporters van Aalst het terrein en viseerden daarbij spelers van FCN Sint-Niklaas en de spelleiders. Eén assistent-scheidsrechter kreeg in het tumult een trap in het kuitbeen wat niet zonder gevolgen zal blijven. Ook verscheidene spelers kregen rake klappen te verwerken. De politie stelde verschillende processen verbaal op, deze zaak krijgt ongetwijfeld nog een staartje voor de groene tafel.

Bron: Voetbalkrant
Planning:
-
pi_53237793
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:02 schreef denthemen het volgende:
Een vrouw slaan.. zwak
een man slaan is daarentegen wel stoer
pi_53237811
"Waarom die bus is vertrokken is me nog onduidelijk"
  maandag 17 september 2007 @ 10:24:25 #126
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53238019
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:15 schreef TerroRobbie het volgende:
"Waarom die bus is vertrokken is me nog onduidelijk"
Belachelijk ja, onze buschauffeur wou na Sparta-Roda immers niet meer verder rijden.
Planning:
-
pi_53240537
Bij Juve - Udinese ontplofte gisteren een zwaar stuk vuurwerk op de tribune, met 1 gewonde als resultaat.

Overigens, die wetgeving na Catania - Palermo:
Gisteren hingen in Napels alle spandoeken die er altijd al hingen, er hingen grote doeken met teksten, er was rook, er was vuurwerk, ergo, ruim een half jaar later verslapt de boel weer, wordt er van alles door de vingers gezien (ja bij de boetes op dinsdag zul je er wel een bedrag voor terugvinden) of durft men niet meer op te treden.

En zo gaat dat dus
pi_53240929
quote:
Op maandag 17 september 2007 08:47 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Voor het commentaar van Politie Limburg Noord klik hier.
Thanks maar wat een klote accent om te horen man
AFC AJAX
  maandag 17 september 2007 @ 12:50:29 #129
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53241462
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:28 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Thanks maar wat een klote accent om te horen man
Eens.
Planning:
-
pi_53242162
Die vrouw is niet geslagen. Media maakt er weer een mooi verhaal van.

Bus is ook niet in Best/Weert of weet ik veel waar aan de kant gezet. De bus moest onder politiebegeleiding terug naar het hoofdbureau van Eindhoven. Daar is iedereen op de foto gezet en zijn er 3 verdachten uitgepikt. Daarna kon de bus weer gaan.
  maandag 17 september 2007 @ 13:24:09 #131
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53242219
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:21 schreef Rotterdam-Zuid het volgende:
Die vrouw is niet geslagen.
Staat er ook niet, er staat mishandeld. Is ze geschopt? Gestoken? Beschoten?
pi_53242262
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Staat er ook niet, er staat mishandeld. Is ze geschopt? Gestoken? Beschoten?
Nee maar een aantal begon al meteen over laf blablabla.
pi_53242399
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:25 schreef Rotterdam-Zuid het volgende:

[..]

Nee maar een aantal begon al meteen over laf blablabla.
Dus als ze geschopt is, is het niet laf?
  maandag 17 september 2007 @ 13:34:39 #134
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53242448
duh het is sowieso laf. Met een mannetje of 50 stoer doen tegenover doodgewone mensen die daar wat zitten te eten/drinken en iedereen die z'n muil maar open durft te trekken kan ze krijgen...
pi_53242617
Ze had verder niks volgens die duitser op dat geluidsfragmentje, dus zal wel geduwd zijn ofzo.
pi_53242972
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Ze had verder niks volgens die duitser op dat geluidsfragmentje, dus zal wel geduwd zijn ofzo.
Precies
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:34 schreef PLAE@ het volgende:

duh het is sowieso laf. Met een mannetje of 50 stoer doen tegenover doodgewone mensen die daar wat zitten te eten/drinken en iedereen die z'n muil maar open durft te trekken kan ze krijgen...
Da's ook lekker gebeurd, ga hier verder niet meer over door. Onzinnig gedoe
pi_53313088
quote:
Ajax-fans overvallen door Zagreb-aanhang.

Dat voetbal oorlog kan zijn, werd woensdag duidelijk in Zagreb. De selectie van Ajax trainde in stadion Maksimir als laatste voorbereiding op het UEFA Cup-duel van donderdag met Dynamo Zagreb, onder het oog van een groep meegereisde supporters. Tot zover niks aan de hand, ware het niet dat na afloop van de training door een groep beruchte aanhangers van Dynamo Zagreb, de aanval op Ajax-fans werd ingezet. Zo'n twintig aanhangers van de Kroaten, de Big Blue Boys, overvielen een groepje van vijf Ajax-supporters. Met bivakmutsen kwamen ze plotseling uit de donkere hoeken van het stadion gerend.

Eerder op de middag waren al vier meegereisde fans in elkaar geslagen door de BBB. Niemand raakte ernstig gewond, maar de schrik zat er meteen in en het incident bleek dus niet op zichzelf te staan. De Big Blue Boys zijn een beruchte groep, die zeker niet voor het eerst de aanstichter zijn van vechtpartijen. Het wordt de Ajacieden met klem afgeraden om zich morgen in het centrum vande stad te vertonen, uit angst voor nieuwe ongeregeldheden.
pi_53313681
Big Blue Boys Bad Blue Boys
  woensdag 19 september 2007 @ 22:38:53 #139
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_53314144
1 jongen ligt nog in het ziekenhuis, wondje aan zijn oog. De politie raadt iedereen aan om binnen het hotel te blijven.
Mijn party reviews
pi_53314254
gezellig daar
pi_53315098
counter attack zou ik zeggen
pi_53315989
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:41 schreef ruud_fr het volgende:
gezellig daar
DUH had je anders verwacht?
pi_53316034
Ja die jongens van Dinamo hebben het niet op ajaks, dat gaat dus gezellig worden

Bad Blue Boys
De man van de schaar, het technisch vernuft, de hengelaar van Feyenoord, Theo Lucius NATUURLIJK!!!
pi_53317384
aanpakken die zwervers!
pi_53317511
quote:
Op donderdag 20 september 2007 01:14 schreef w00h00 het volgende:
aanpakken die zwervers!
AFC AJAX
pi_53318601
Was te verwachten natuurlijk, geloof ook niet dat er veel HK van Ajax rondloopt.
pi_53319512
quote:
Op donderdag 20 september 2007 01:14 schreef w00h00 het volgende:
aanpakken die zwervers!
Internet hoolie!
  donderdag 20 september 2007 @ 11:52:36 #148
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_53323497
quote:
Op donderdag 20 september 2007 06:31 schreef Superheld het volgende:
Was te verwachten natuurlijk, geloof ook niet dat er veel HK van Ajax rondloopt.
Leuke return dus?
pi_53324404
quote:
Op donderdag 20 september 2007 08:58 schreef Luni het volgende:

[..]

Internet hoolie!
yep, kenner!
pi_53324864
Ach, niemand kijkt er meer raar van op..
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_53325447
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:52 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Leuke return dus?
Tegen die tijd wordt het niet slim je in een rood-wit dambord je in de buurt van Amsterdam te begeven.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_53325585
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:11 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Tegen die tijd wordt het niet slim je in een rood-wit dambord je in de buurt van Amsterdam te begeven.
Ik denk dat die Kroaten gekker zullen zijn, ze zullen wel met minstens 2000 man hier heen komen ook
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_53328905
jah de bad blue boys, aanstichters van de balkan oorlog!

vuile prikkers!
pi_53333224
Was te verwachten natuurlijk.

Ik ben benieuwd over twee weken in Amsterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door HeinekenAFCA op 20-09-2007 18:10:40 ]
pi_53333530
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:38 schreef Sethje het volgende:
1 jongen ligt nog in het ziekenhuis, wondje aan zijn oog. De politie raadt iedereen aan om binnen het hotel te blijven.
Is er ondertussen uit. 5 hechtingen. Maar dat weet jij ondertussen ook

Ze konden zich aardig verweren tegen die gasten. Nu in de taxi onderweg naar het stadion.
pi_53336113
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:34 schreef PLAE@ het volgende:

Doe nou niet alsof dat alleen bij Feijenoord zou gebeuren.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_53343897
Op 't zuiderdiep ging het vandaag ook nog ff los
pi_53366926
Foto's!

Zijn er nog fokkers die hun portomonnee, horloge, gouden ringen in moesten leveren in Zagreb?
"..and in my brain it's going wrong.."
  zaterdag 22 september 2007 @ 03:14:39 #159
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53374175
Vage trip was het, die BBB's zijn echt helemaal loco.
  zaterdag 22 september 2007 @ 03:36:01 #160
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53374355
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:39 schreef Happel het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof dat alleen bij Feijenoord zou gebeuren.
Nee, uiteraard niet. Maar ik heb d'r wel een hekel aan.

Zagreb was gekkenwerk.
pi_53375768
Vitesse en DTC losgegaan
pi_53378447
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:32 schreef Superheld het volgende:
Vitesse en DTC losgegaan
Omroep Gelderland erover :
quote:
Voetbalfans slaags in Arnhem

ARNHEM - Tientallen supporters van Vitesse en De Graafschap zijn vrijdagavond in het Sonsbeekpark in Arnhem met elkaar slaags geraakt. Er zijn vijf mensen aangehouden.

De politie greep naar eigen zeggen snel in en kon zo erger voorkomen. Er zijn geen gewonden gevallen. Een deel van de supporters is onder begeleiding van de politie naar het Velperplein gegaan. De gearresteerden zijn tussen 20 en 29 jaar oud en zitten nog vast.

De politie neemt extra maatregelen tijdens de wedstrijd Vitesse - De Graafschap, vanavond in Stadion Gelredome in Arnhem.

Omroep Gelderland
pi_53379297
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:57 schreef vitessezuid113 het volgende:

De politie neemt extra maatregelen tijdens de wedstrijd Vitesse - De Graafschap, vanavond in Stadion Gelredome in Arnhem.
Ja, tuurlijk ze gaan het nog een x proberen . Ze zijn niet helemaal gek.
pi_53381678
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 03:14 schreef M0NTANA het volgende:
Hoorde dat het superlinke shit was in Zagreb. Eerlijk gezegd ook wel verwacht. Ben benieuw hoe het over 2 weken wordt.
pi_53382142
Vechtpartij extreemrechts en -links in Amsterdam

Kaalkopjes zijn goed weggeslagen door Ajax jongens.
pi_53382278
pi_53384489
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:39 schreef Superheld het volgende:

[..]

ja idd , staan ze straks weer allemaal in hun neus te boren.
pi_53386243
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:49 schreef Bananenman het volgende:

Soms doen ze wel goede dingen.
Elite
Tegen TTIP
pi_53386255
pi_53386442
quote:

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53387489
pi_53387540
Laat maar, filmpje verklaard het.

[ Bericht 76% gewijzigd door TerroRobbie op 22-09-2007 19:54:56 ]
pi_53389784
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 03:14 schreef M0NTANA het volgende:
Had je anders verwacht, is toch algemeen bekend?
pi_53399781
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:39 schreef Superheld het volgende:

[..]

Charges bij Vitesse-stadion
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: zondag 23 september 2007 @ 08:01
De politie heeft gisteravond zes supporters van Vitesse aangehouden in verband met de voetbalwedstrijd tegen De Graafschap in Gelredome.

Na afloop van de wedstrijd wilden Vitesse-aanhangers naar de bussen waarmee Graafschap-supporters het stadionterrein zouden verlaten. Charges met paarden kon dat voorkomen. Vijf Vitesse-supporters die niet van het terrein weg wilden gaan, zijn aangehouden voor opruiing en belediging. Een supporter zou een stadionstoeltje hebben vernield.

Vrijdagavond arresteerde de politie ook al vijf aanhangers van de Arnhemse club wegens openlijke geweldpleging. Toen kwam het tot een treffen tussen supporters van beide clubs nabij het Arnhemse Sonsbeekpark. In totaal waren toen ongeveer veertig personen bij de vechtpartij betrokken. De politie greep snel in, waarbij een agent gewond raakte.

Naar aanleiding van het incident op vrijdagavond had de politie extra mankracht opgetrommeld voor de wedstrijdavond gisteren.
pi_53399854
niets gezien vrijdag (was bij Faithless in Gelredome)

wel een supportershome gezien die uit een paar containers bestaat
pi_53399872
quote:
Op zondag 23 september 2007 09:47 schreef Utca het volgende:

[..]
Een supporter zou een stadionstoeltje hebben vernield.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  zondag 23 september 2007 @ 10:14:54 #177
80382 manny
30 is best veel
pi_53399981
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:00 schreef ruud_fr het volgende:

Sonsbeekpark was het vrijdag (net als vorige keer, maar nu ook confro) das best ver van Gelredome . Zaterdag bij stadion een paar gefrustreerde fietstasmannen, die probeerden langs ME en containers de bussen te bereiken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_53404726
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:00 schreef ruud_fr het volgende:

Hij is dan ook maar tijdelijk
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:14 schreef manny het volgende:

[..]

Sonsbeekpark was het vrijdag (net als vorige keer, maar nu ook confro) das best ver van Gelredome . Zaterdag bij stadion een paar gefrustreerde fietstasmannen, die probeerden langs ME en containers de bussen te bereiken.
Dat waren allemaal van die blagen van die denken stoer te zijn als ik het zo op youtube bekijk dus dat stelde niks voor , als ze echt wat hadden willen doen dat was dit op oost wel gebeurd na de 0-1
pi_53415103
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:04 schreef vitessezuid113 het volgende:

Dat waren allemaal van die blagen van die denken stoer te zijn als ik het zo op youtube bekijk dus dat stelde niks voor , als ze echt wat hadden willen doen dat was dit op oost wel gebeurd na de 0-1
Linkjes!
  zondag 23 september 2007 @ 21:12:25 #180
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_53415456
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:58 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Linkjes!
http://www.youtube.com/watch?v=HZ9S9CwPFhk
http://www.youtube.com/watch?v=zpThBDrf9cU

Kon niks beters vinden ...
Orginele teksten kennen ze ook niet, geloof ik.
  zondag 23 september 2007 @ 21:16:08 #181
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_53415581
Redelijk veel losse gasten van feyenoord verspreid over het stadion vandaag.

Groepje van een man of 6 a 7 waren zo slim nadat ze het stadion uitgezet waren om langs de aftrap te lopen en wisten niet hoe snel ze dekking moesten zoeken achter de ME

Maar weinig noemenswaardigs gebeurt dus....
  zondag 23 september 2007 @ 21:34:53 #182
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53416183
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:07 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Had je anders verwacht, is toch algemeen bekend?
Was wel bekend, maar was toch best heavy.
  zondag 23 september 2007 @ 21:53:02 #183
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53416796
quote:

http://www.youtube.com/watch?v=cjO-y6JAqC4

Goede verhalen over gehoord vandaag.
pi_53418980
Lekker slim ook om als nazi partij te demonstreren op een plek wat surinameplein heet, en in de stad waar de hooligans zichzelf "Joden" noemen
pi_53421690
Nog iets gebeurt rondom het Waagplein?
pi_53429347
Hoogtepunten Sampdoria - Genoa:

pi_53429689
zo dat is wel extreem
AFC AJAX
pi_53430301
ze hebben gewoon helmen op haha
pi_53430405
tsjonge jonge; gewoon met de vuisten is teveel gevraagd

http://www.youtube.com/watch?v=aBi81S8o_zM

nothing wrong that now, in it
  maandag 24 september 2007 @ 13:43:51 #190
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_53431042
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:14 schreef ASroma het volgende:
tsjonge jonge; gewoon met de vuisten is teveel gevraagd

http://www.youtube.com/watch?v=aBi81S8o_zM

nothing wrong that now, in it
Topfilmpje inderdaad, zo zou het altijd moeten.

Maar helaas.........
  maandag 24 september 2007 @ 17:18:16 #191
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53436439
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:12 schreef PaRaR het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=HZ9S9CwPFhk
http://www.youtube.com/watch?v=zpThBDrf9cU

Kon niks beters vinden ...
Orginele teksten kennen ze ook niet, geloof ik.
. ach gut.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 24 september 2007 @ 19:55:04 #192
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_53441035
Film uit over Carlton Leach, voormalig ICF.

http://www.imdb.com/title/tt0901507/

http://www.riseofthefootsoldier.co.uk/synopsis.asp

Benieuwd of dat wat zal zijn...
Elite
Tegen TTIP
pi_53448124
Er staat al een crappy cam versie op het net.
pi_53449206
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:53 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=cjO-y6JAqC4

Goede verhalen over gehoord vandaag.
quote:
F-siders vielen NVB-leden aan in De Baarsjes 24 september 2007

In de Amsterdamse wijk De Baarsjes vonden zaterdag enkele schermutselingen plaats. Extreem-rechtse demonstranten werden niet alleen weggejaagd door extreem-linkse tegenstanders, ook supporters van de F-side kwamen zich ermee bemoeien. De Pers meldt dat tientallen Ajax-fans zaterdag op de been waren om een statement te maken: geen neonazi's in hun stad. De supporters, waarvan het merendeel gehuld was in zwarte kleren, zijn trots op hun werk.

Ze kwamen er via internet achter dat de Nationalistische Volks Beweging (NVB) ging demonstreren. De F-siders raakten op het Amsterdamse Surinameplein slaags met NVB-leden. De rechtse splinterbeweging wilde demonstreren tegen de verplaatsing van een oorlogsmonument dat tijdelijk moet wijken voor de bouw van een moskee. Typerend voor de opmars van de islam, aldus de NVB. Maar nadat de eerste klappen werden uitgedeeld en drie NVB-aanhangers lichtgewond raakten, verbood burgemeester Job Cohen de demonstratie.

Extreem-linkse organisaties die een tegenbetoging op poten hadden gezet waren verrast door de hulp uit onverwachte hoek. De Anti Fascistische Actie, een van de organisatoren, juicht de inbreng van de mannen van de F-side toe. "Dit zijn jongens uit Amsterdam die hebben afgesproken dat ze de demonstratie van de NVB niet pikten", zegt woordvoerder Paul Benschop van de AFA in De Pers.

Ajax-fan Ric denkt niet dat het de supporters gewoon ging om een relletje. "Misschien willen sommigen gewoon vechten. Maar voor anderen gaat het echt om het idee. Ik vind nationalisme prima, maar extremisme niet, welk extremisme dan ook." Het is niet voor het eerst dat voetbalfans hun agressie richtten op extreem-rechtse demonstranten. In februari vielen Feyenoord-fans een demonstratie van de Nationale Alliantie aan en in Doetinchem raakten supporters van De Graafschap in maart slaags met leden van de Nederlandse Volks Unie.
  dinsdag 25 september 2007 @ 00:24:58 #195
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53449293
Alles wat je daar raakte was ok.

[ Bericht 52% gewijzigd door PLAE@ op 25-09-2007 00:31:08 ]
pi_53454919
Goed statement.
pi_53471900
Wegens het in het bezit hebben van wat spulletjes:

Zijn zondag voor Atalanta - Lazio 66 Lazio aanhangers aangehouden en hebben inmiddels een stadionverbod van 3 jaar opgelegd gekregen.
Onder hen ook enkele vrouwen en minderjarigen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:19:46 #198
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_53472860
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:52 schreef DIGGER het volgende:
Wegens het in het bezit hebben van wat spulletjes:

[afbeelding]

Zijn zondag voor Atalanta - Lazio 66 Lazio aanhangers aangehouden en hebben inmiddels een stadionverbod van 3 jaar opgelegd gekregen.
Onder hen ook enkele vrouwen en minderjarigen.
Whehehe, alleen een samoerai zwaard ontbreekt
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:21:18 #199
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_53472903
Triest en laf volk die Italianen.
Elite
Tegen TTIP
pi_53472982
Het is al zo vaak gezegt, maar het zijn en blijven laffe prikkers inderdaad
pi_53475858
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 00:24 schreef PLAE@ het volgende:

Alles wat je daar raakte was ok.
Inderdaad, die L:inkse rakkers moet ik ook niks van hebben, liever rechts, maar niet van die nazi's

Die gasten worden overal de stad uit geslagen
pi_53511305
quote:
Op het forum van http://www.stormfront.org(...)erdam-408053p20.html
reageren enkel nazi's op de aanval van F-siders op de demonstratie die door hun was gepland.

Ze zijn het eigenlijk niet waard om op te reageren, maar enkele opmerkingen daar willen we jullie toch niet onthouden:

"En die paar drugslosers van die Ajax F-side hebben een onvergeeflijke fout begaan..."

"Wellicht zijn ze bij die F-side een beetje vergeetachtig, en willen ze 'Beverwijk' nog eens over doen, en solliciteren ze naar een tweede, derde of meerdere Picornies. Moeten we hier en op andere sites soms nog even van die "gezellige" foto's neerzetten, en Nederland laten zien dat jullie F-siders ook heel hard kunnen wegrennen............? Whahaha."

"Zeker kort van geheugen, en de uiterst gewelddadige pogingen tot moord en brandstichting vorig jaar in het supportershonk van ADO Den Haag vergeten. Nou wellicht dat ze dat bij de AFA en Ajax zijn vergeten, maar elders in het land zeker NIET."

"We zullen eens zien hoe veilig die F-siders zich in de nabije toekomst nog voelen in hun stamkroegjes / hangplekken...............in Amsterdam EN DAARBUITEN zoals in Hoorn en Zaandam...........!"

Wij verheugen ons nu al op de volgende demonstratie. Via de link hierboven kan je eventueel het hele bericht lezen, maar nogmaals die moeite zijn ze niet waard, de belangrijkste uitspraken staan hier.
Wat een klapmongolen ook.
pi_53511868
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:58 schreef Nashje het volgende:

[..]

Wat een stumperds. opbossen die gasten.
pi_53511904
quote:

[..]

Vooral die 2e
pi_53514277
Het moet niet gekker worden niet alleen ruzie met andere voetbal supporters maar ook een politieke partij
AFC AJAX
pi_53523391
ik zou zeggen, organiseer een feestje en nodig stormfront en the f side uit, zou geweldig zijn, iedereen mag komen
pi_53595011
Vandaag een groepvan 40 Willem II supporters in een café in het centrum van Nijmegen. NEC heeft nog geprobeerd het café aan te vallen maar ze waren met weinig man en de politie zat er gelijk tussen.
Groep van Willem II overgebracht naar het politiebureau.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 30 september 2007 @ 17:40:47 #208
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53595144
quote:

[..]

Het rare is dat hun Nederlands nog best goed is
pi_53596673
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:36 schreef Dutch_Courage het volgende:
Vandaag een groepvan 40 Willem II supporters in een café in het centrum van Nijmegen. NEC heeft nog geprobeerd het café aan te vallen maar ze waren met weinig man en de politie zat er gelijk tussen.
Groep van Willem II overgebracht naar het politiebureau.
70 man w2, hadden wel eigen vervoer.
Zitten nog allemaal vast, camera beelden schijnbaar in en rondom het cafe...

Dus zullen flink wat svtjes worden denk ik
pi_53597945
yo
pi_53602472
volledige bericht:

Politie pakt 68 Willem II-supporters op
Uitgegeven: 30 september 2007 18:09
Laatst gewijzigd: 30 september 2007 18:31

NIJMEGEN - In het centrum van Nijmegen zijn zondagmiddag 68 supporters van voetbalclub Willem II uit Tilburg aangehouden. De hooligans richtten na een vechtpartij met supporters van de Nijmeegse club NEC vernielingen aan in een café en deden zich daar te goed aan de drankvoorraad.

Het personeel van het café was gevlucht, aldus een woordvoerster van de politie.

De politie heeft de Tilburgers met aanhoudingseenheden opgepakt en daarna per touringcar overgebracht naar het politiebureau.

Het onderzoek naar de gebeurtenissen is volgens een politiewoordvoerder in volle gang.

Risico

De wedstrijd NEC-Willem II staat niet bekend als een risicowedstrijd en er was dus vrij vervoer. Maar supporters van beide clubs hadden naar alle waarschijnlijkheid toch van tevoren een afspraak gemaakt om elkaar te treffen, aldus de politie.

De aanhangers uit Tilburg zaten voor de wedstrijd in een café in de Molenstraat toen een groep Nijmegenaren hen daar bewust zocht voor een vechtpartij.

Café

Het personeel van het café trok zich zodra de zaak uit de hand liep terug in een personeelsruimte en belde de politie. Toen die klaar was om in te grijpen, waren vrijwel alle Nijmegenaren al gevlucht.

Maar omdat in het café diverse videocamera's hangen, beschikt de politie over beelden van de vechtersbazen. Er zullen vrijwel zeker meer aanhoudingen onder de NEC-aanhang volgen, denkt de politie.

Verhoren

De tientallen Willem II-supporters zijn opgesloten in een speciale arrestatieruimte voor grote groepen naast het Nijmeegse hoofdbureau van politie. De politie is druk bezig hen te verhoren. Er wordt samengewerkt met de politie uit Tilburg.

Het Openbaar Ministerie moet besluiten hoe lang de Tilburgers vast blijven zitten. De eigenaar van de horecagelegenheid heeft aangifte van openlijke geweldpleging en diefstal gedaan tegen de hooligans.

Voor zover ik gehoord heb zitten van de 68 man die zijn opgepakt er nog 12 vast.
pi_53605047
quote:
Hooliganisme in Nederland op Discovery Channel
Progammaoverzicht Discovery Channel zendt vanaf woensdag 10 oktober een reeks documentaires uit waarin steeds een ander land in de schijnwerpers staat wat betreft voetbalvandalisme. De F-side, de Zulu Warriors, Barra Bravas en Irriducibili: de kijker vertoeft in de boezem van de beruchtste ‘supportersgroepen’. In de eerste aflevering staat het hooliganisme in Nederland centraal
Is dit gewoon die serie van Danny Dyer weer? Kan me niet voorstellen dat Discovery een eigen serie hierover gemaakt heeft.
pi_53605123
Denk het ook ja
AFC AJAX
pi_53606482
Maar daar was Nederland niet als eerste.
  maandag 1 oktober 2007 @ 04:08:49 #215
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_53608272
Maar de serie hoeft ook niet "chronologisch" uitgezonden te worden ofzo...

Vond eigenlijk alleen de afleveringne over brazilie, turkije en argentinie de moeite waard

[ Bericht 1% gewijzigd door reem op 01-10-2007 04:21:02 (typos) ]
[b]@RemiLehmann[/b]
  maandag 1 oktober 2007 @ 08:58:21 #216
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53609290
Komende week kan het weleens gezellig worden, als de slechte blauwe jongens in grote getalen langskomen.
pi_53611115
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 04:08 schreef reem het volgende:
Maar de serie hoeft ook niet "chronologisch" uitgezonden te worden ofzo...

Vond eigenlijk alleen de afleveringne over brazilie, turkije en argentinie de moeite waard
Dacht dat hij ook refereerde naar eerdere afleveringen erin waardoor je het eigenlijk wel chronologisch moet uitzenden...
pi_53611575
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 08:58 schreef M0NTANA het volgende:
Komende week kan het weleens gezellig worden, als de slechte blauwe jongens in grote getalen langskomen.
Maar hoeveel van die gasten er komen is nog onduidelijk. Gisteren in het home nog wat nagevraagt, maar niemand weet het.
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:24:00 #219
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53612250
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Maar hoeveel van die gasten er komen is nog onduidelijk. Gisteren in het home nog wat nagevraagt, maar niemand weet het.
Uitvak zal zelfs uitgebreid moeten worden, maar onbekend is hoeveel er zonder kaartje komen.

Ach, we zullen het zien. Woensdagavond ga ik alvast even kijkje nemen, donderdag vroeg in de middag ook.
pi_53612320
Het zijn er dus iig meer dan 126
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:30:41 #221
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53612400
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:26 schreef Erasmusch het volgende:
Het zijn er dus iig meer dan 126
Alsof er vorig jaar zoveel Feyenoord-supporters naar Sofia gingen?
pi_53612569
Sofia is ook nog wel een stukkie verder
pi_53612589
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Uitvak zal zelfs uitgebreid moeten worden, maar onbekend is hoeveel er zonder kaartje komen.

Ach, we zullen het zien. Woensdagavond ga ik alvast even kijkje nemen, donderdag vroeg in de middag ook.
Woensdagavond kan ik niet, helaas. Donderdag wel vroeg in de middag naar Amsterdam ja.
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:56:54 #224
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_53616390
10 man sv blijkbaar van w2 en 2 man nog wat meer gezeik...de rest geen vervolg
Mijn party reviews
pi_53617465
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Woensdagavond kan ik niet, helaas. Donderdag wel vroeg in de middag naar Amsterdam ja.
Het zal wel helemaal blauw van de politie zien en er zal niks gebeuren.......
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:43:14 #226
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53617663
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:36 schreef Luni het volgende:

[..]

Het zal wel helemaal blauw van de politie zien en er zal niks gebeuren.......
Donderdag overdag zal het inderdaad blauw zien van de politie, waarschijnlijk gebeurt er dan ook niets. Maar goed, kan altijd natuurlijk, Club Brugge een aantal jaar geleden bijvoorbeeld.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:13:52 #227
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53633980
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:51 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Is dit gewoon die serie van Danny Dyer weer? Kan me niet voorstellen dat Discovery een eigen serie hierover gemaakt heeft.
Is inderdaad dezelfde: http://www.discoverychannel.nl/emea/hooligans.htm
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:05:55 #228
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53638522
quote:
Geen extra politie Ajax

Van een verslaggever

AMSTERDAM - De Amsterdamse politie neemt geen extra maatregelen in de aanloop naar de wedstrijd Ajax-Dinamo Zagreb van donderdag.

''We hebben de normale inzet,'' aldus de politie. Bij de eerste wedstrijd in Zagreb werden enkele Ajaxsupporters na het bijwonen van de laatste training afgetuigd door supporters van Dinamo.

Op sites van Ajaxsupporters wordt de Dinamosupporters, die zich Bad Blue Boys noemen, een warm onthaal voorspeld. ''Kom maar naar Amsterdam jongens, we are gonna party,'' aldus een Ajaxfan.

Volgens een ander krijgen de Kroaten 'een pak slaag'. ''Dat wordt een risicowedstrijd.''

Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2007/OKT/02/p2.html
pi_53638568
We zullen het allemaal wel zien. Sowieso dat kansloze gelul van te voren op internet
pi_53638571
Klinkt niet goed
AFC AJAX
pi_53638582
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:05 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
pi_53639612
Ach, vorige week was sprake van 4000 Kroaten en nu schijnt dat het er 1000 zijn
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_53639637
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:52 schreef denthemen het volgende:
Hoe kom je aan de info dat het er 1000 zijn?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:00:20 #234
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_53639825
Ik denk dat het Donderdag wel gezellie zal zijn in de binnenstad
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:02:59 #235
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53639876
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:00 schreef PyTh het volgende:
Ik denk dat het Donderdag wel gezellie zal zijn in de binnenstad
Kom anders gezellig langs, neem ik een kratje bier voor je mee!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:08:18 #236
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53640010
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:52 schreef denthemen het volgende:
Past dat allemaal in dat uitvak dan?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_53640163
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:08 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

4000 niet maar niet iedereen komt met kaartje van dei gasten joh.
pi_53640167
Wat ik vooral opvallend vond dat er vrijwel geen aandacht werd besteed in de media aan die Willem II hoolies die waren opgepakt. Als er zoveel Ajax/Feyenoord/ADO supporters/Marokkanen worden opgepakt komt dat een week lang in de media en politiek naar voren.
pi_53640187
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:08 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Er kunnen 2000 man in het uitvak in de Arena. Alleen is er Europees een 5% regeling waar Ajax aan moet voldoen. Dat houdt dus in dat er ongeveer 2500 supporters van de tegenpartij een kaartje kunnen krijgen. Dan moet de Arena het uitvak uitbreiden. Maar hoeveel Kroaten er donderdag komen is nog onbekend. We wachten het wel af.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:19:20 #240
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53640316
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:13 schreef Fides het volgende:
Wat ik vooral opvallend vond dat er vrijwel geen aandacht werd besteed in de media aan die Willem II hoolies die waren opgepakt. Als er zoveel Ajax/Feyenoord/ADO supporters/Marokkanen worden opgepakt komt dat een week lang in de media en politiek naar voren.
Klopt, dit verkoopt minder dan 60 opgepakte Ajax-/Feyenoord-/ADO-supporters en dus wordt het genegeerd.
pi_53644870
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:53 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Hoe kom je aan de info dat het er 1000 zijn?
Op een Ajax forum, ik denk Ajax Netwerk, was er een kroaat die het zei
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_53646049
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:16 schreef denthemen het volgende:

[..]

Op een Ajax forum, ik denk Ajax Netwerk, was er een kroaat die het zei
Ik las het al ja. Maar we zien het donderdag allemaal wel
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:02:19 #243
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53647609
past maar 1600 man in t uitvak.

4000 of 1000 nazi's what's the difference.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:18:06 #244
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_53648118
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:02 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Kom anders gezellig langs, neem ik een kratje bier voor je mee!
Kans dat ik even ga kijken is niet eens zo heel klein

Nu de stad in
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:25:13 #245
80382 manny
30 is best veel
pi_53652078
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:13 schreef Fides het volgende:
Senstatie pers. "FC Den Haag supprter laat een scheet" staat met hoofdletters op de voorpagina..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:53:12 #246
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53664615
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:02 schreef PLAE@ het volgende:
past maar 1600 man in t uitvak.

4000 of 1000 nazi's what's the difference.
Het uitvak is wel iets vergroot volgens mij, dus er zullen er wel 2000 of 2500 zitten.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:37:59 #247
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53665641
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:53 schreef Silenus het volgende:

[..]

Het uitvak is wel iets vergroot volgens mij, dus er zullen er wel 2000 of 2500 zitten.
Als ik die heksenketel daar zag dan zijn er inderdaad vast wel genoeg fanatiekelingen bij die met hun club meereizen.
29.10 Novastar HMH
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:18:41 #248
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53672835
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:53 schreef Silenus het volgende:

[..]

Je m'excuse, gelul van mij. Uitvak is gewoon normaal, er zijn 1150 kaartjes verkocht voor het uitvak, en er schijnen er 200 op de hoofdtribune te zitten.
pi_53672850
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:18 schreef Silenus het volgende:

[..]

Je m'excuse, gelul van mij. Uitvak is gewoon normaal, er zijn 1150 kaartjes verkocht voor het uitvak, en er schijnen er 200 op de hoofdtribune te zitten.
Op de hoofdtribune lol
pi_53672878
Al deze slappe klets kan wel in het Ajax topic ofzo... Randverschijnselen willen we
pi_53673346
quote:
is it possible to run into the pitch from the place were Dinamo fans will be?

On our tv they are constantly saying that bbb will on every possible way try to discontinue the game.

People here are angry on administrations of club.
Aldus een Zagred fan op een Ajax forum
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_53673825
Niet te serieus nemen die onzin.
pi_53673896
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Niet te serieus nemen die onzin.
Dezelfde jongen die mij wist te vertellen dat er echt geen 4000 man zou komen maar iets meer dan 1000
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:06:09 #254
51286 w00h00
Digital man!
pi_53674015
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:40 schreef denthemen het volgende:

[..]

Aldus een Zagred fan op een Ajax forum
Kunnen we morgen nog lachen als ze van de tweede ring naar beneden donderen
pi_53674207
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:02 schreef denthemen het volgende:

[..]

Dezelfde jongen die mij wist te vertellen dat er echt geen 4000 man zou komen maar iets meer dan 1000
Dat is mooi. Maar ik geloof er geen zak van.
pi_53680021
Ben benieuwd of er nog iets gaat gebeuren vrijdag in de eerste divisie...

Hier lezen cops mee he?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:40:04 #257
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_53680462
Meestal betekent al dat nerveuze gedoe voor de wedstrijd, dat er gedurende de dag van de wedstrijd geen flikker gebeurd.
Elite
Tegen TTIP
pi_53682991
Vanaf de hoofdtribune kan het wel btw, gewoon over dat hekje springen.
pi_53684621
In Florence schijnt het ook gezellig geweest te zijn vanavond: een Italiaan neergestoken en een paar Groningers in elkaar gemept. Geruchten gaan dat AS Roma morgen langskomt om Groningen een handje te helpen.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_53685132
Van Violanews.com
quote:
Scontri in tarda serata tra tifosi viola e olandesi. Due fermi

Comincia male la trasferta dei tifosi olandesi che ieri sera secondo la trasmissione di Sky Sport Time, hanno inscenato scontri con i tifosi della Fiorentina in piazza Signoria e Santa Croce.
Secondo La Nazione la Digos ha fermato due leader degli hooligan olandesi: 30 e 28 anni, sono considerati il punto di riferimento di un gruppo di trenta tifosi, già sottoposti a provvedimenti disciplinari in Olanda. Il sospetto è che possano allacciare rapporti con alcuni supporter della Roma, con cui sono gemellati.
2 Groningen fans gearresteerd dus.
pi_53685228
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:27 schreef Nashje het volgende:
Ben benieuwd of er nog iets gaat gebeuren vrijdag in de eerste divisie...

Hier lezen cops mee he?
ja, sjimz toch?
pi_53686901
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 07:54 schreef DIGGER het volgende:
Van Violanews.com
[..]

2 Groningen fans gearresteerd dus.
Vertaling?
pi_53687089
Fiorentina-Groningen, allarme hooligans
29.09.2007 08.55.

Duecento tifosi violenti da tenere sotto controllo: e' questa la segnalazione che la polizia olandese ha inviato alla questura di Firenze.

Iemand die dit kan vertalen?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:44:15 #264
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_53687576
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:23 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Het is al zo vaak gezegt, maar het zijn en blijven laffe prikkers inderdaad
als de tegenpartij ze ook heeft...

Niet dat ik geen hekel heb aan die italianen hoor, daar niet van.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:51:30 #265
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_53687737
btw, 9 jaar geleden was BBB niet echt met zo heel veel in A'dam... toen gebeurde er bijna van alles, maar uiteindelijk niets.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:12:31 #266
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53688197
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:17 schreef W2O het volgende:
Fiorentina-Groningen, allarme hooligans
29.09.2007 08.55.

Duecento tifosi violenti da tenere sotto controllo: e' questa la segnalazione che la polizia olandese ha inviato alla questura di Firenze.

Iemand die dit kan vertalen?
200 tifosi.... (....) en de Nederlandse politie heeft uitgenodigd (....) questura di Firenze?
29.10 Novastar HMH
pi_53688533
200 hooligans die ze onder controle moeten houden: is het bericht dat de NL politie heeft gestuurd naar hun collegas in Florence ofzo?
pi_53688823
Weet ik niet, maar gaat al wel lekker daar...

Supporters Groningen beesten in Florence
AMSTERDAM -
Bij vechtpartijen in het centrum van Florence is gisteravond één FC Groningen-supporter gewond geraakt. De vechtpartijen braken woensdagavond uit in het centrum van Florence.

Een groep van zo'n 250 supporters raakte op het Piazza Independencia slaags met aanhangers van de tegenpartij, zo meldt RTV-Noord. De Italiaanse politie verrichtte twintig aanhoudingen, waarvan twee supporters nog vast zitten.

De Italiaanse politie hanteert een 'zero-tolerence' beleid en vanaf 12.00 uur donderdagmiddag wordt Florence drooggelegd en is er nergens meer alcohol verkrijgbaar. Volgens een verslaggever van de regionale radio werd er door de Italiaanse ME 'zwaar ingehakt' op de supporters.
pi_53688914
quote:
Echt weer zo'n telegraaf kop.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:42:13 #270
51286 w00h00
Digital man!
pi_53688924
Ik had al zoiets vernomen, wist trouwens niet dat de hk van groningen nog leefde.

[ Bericht 20% gewijzigd door w00h00 op 04-10-2007 12:09:12 ]
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:48:49 #271
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_53689099
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:37 schreef W2O het volgende:
Weet ik niet, maar gaat al wel lekker daar...

AMSTERDAM -
Bij vechtpartijen in het centrum van Florence is gisteravond één FC Groningen-supporter gewond geraakt. De vechtpartijen braken woensdagavond uit in het centrum van Florence.

Een groep van zo'n 250 supporters raakte op het Piazza Independencia slaags met aanhangers van de tegenpartij, zo meldt RTV-Noord. De Italiaanse politie verrichtte twintig aanhoudingen, waarvan twee supporters nog vast zitten.

De Italiaanse politie hanteert een 'zero-tolerence' beleid en vanaf 12.00 uur donderdagmiddag wordt Florence drooggelegd en is er nergens meer alcohol verkrijgbaar. Volgens een verslaggever van de regionale radio werd er door de Italiaanse ME 'zwaar ingehakt' op de supporters.
Ah, we krijgen dus Nancy-achtige praktijken in Italië. Gezellig...

Men schijnt niet te begrijpen dat er meer problemen komen door dit soort maatregelen te nemen...
Elite
Tegen TTIP
pi_53689260
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:42 schreef w00h00 het volgende:
Ik had al zoiets vernomen, wist trouwens niet dat de hk van groningen nog leefde.
pi_53689355
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:42 schreef w00h00 het volgende:
pi_53689632
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:48 schreef Happel het volgende:

[..]

Ah, we krijgen dus Nancy-achtige praktijken in Italië. Gezellig...

Men schijnt niet te begrijpen dat er meer problemen komen door dit soort maatregelen te nemen...
En fans schijnen niet te begrijpen dat de ME in Italie echt wel even iets anders opereert dan in Nederland (of Engeland, zoals Man. Utd. vorig jaar aan den lijve ondervond)
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:39:39 #275
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53690254
Gisteren paar keer door het oog van de naald gekropen in de stad. Liepen leuke groepen rond. Al mannetje of 20 van ze meegenomen wat ik zag.
pi_53690738
quote:
Politie gaat preventief fouilleren

Donderdag 4 oktober 2007

Burgemeester Job Cohen heeft bepaald dat de politie donderdag in delen van de stad preventief mag fouilleren.
Dat wordt gedaan om rellen rond de UEFA-cupwedstrijd van Ajax tegen Dinamo Zagreb te voorkomen. De wedstrijd in de Amsterdam ArenA begint donderdagavond om 19.30 uur.
De politie kan in het hele gebied langs het metrotraject vanaf de binnenstad tot aan de gemeentegrens controleren. Ook de omgeving van het stadion is aangewezen als veiligheidsrisicogebied. De maatregel geldt sinds 12.00 uur en duurt tot middernacht.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:28:26 #277
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_53691388
Cohen
pi_53691411
Gezellig dus vanavond. Zowel in Amsterdam als in Florence. En wie weet ook in alkmaar. Heeft de Ben-Side nog plannen?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:35:44 #279
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_53691544
Ik verwacht niks van AZ ... Twente daarentegen ...
pi_53691649
Zo Groningen gaat al lekker
AFC AJAX
pi_53691989
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:35 schreef PaRaR het volgende:
Ik verwacht niks van AZ ...
Joh..
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_53693548
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:35 schreef PaRaR het volgende:
Ik verwacht niks van AZ ... Twente daarentegen ...
Tegen spanjaarden? Weinig kans hans
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:05:41 #283
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53693647
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:00 schreef Superheld het volgende:

[..]

Tegen spanjaarden? Weinig kans hans
Kwamen net al wel wat ME busjes hier over de snelweg voorbij, richting Enschede.
29.10 Novastar HMH
pi_53693722
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:05 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Kwamen net al wel wat ME busjes hier over de snelweg voorbij, richting Enschede.
Ja, dus? ME busjes zijn er altijd.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:31:06 #285
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53694217
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 08:09 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

ja, sjimz toch?
Ik dacht 'tzelfde
Planning:
-
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:55:00 #286
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53694726
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:09 schreef Superheld het volgende:

[..]

Ja, dus? ME busjes zijn er altijd.
Zo vroeg al?
29.10 Novastar HMH
pi_53696195
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:55 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Zo vroeg al?
Die krijgen eerst uitgebreide briefing, eten etc... En als er veel supporters in de binnenstad zijn moeten ze sowieso paraat staan.
pi_53696576
In Amsterdam zijn de ME - Busjes ook al gespot

Kolonne ME busjes richting de arena met sirenes
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:08:37 #289
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53696759
Gezellig
29.10 Novastar HMH
pi_53696885
Sjimz heeft er al een paar in elkaar getimmerd
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_53697533
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
Sjimz heeft er al een paar in elkaar getimmerd
Wel die van Dinamo dan
pi_53697662
BBB, whatcha gonna do when they come for you
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:49:19 #293
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_53697700
Waardeloos dat het analoge net hier uit de lucht is, kan ik niet meer meeluisteren
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_53697779
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 08:09 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

ja, sjimz toch?
Ik weet van niets!
pi_53697828
Er is zat ME in ieder geval opgetrommeld.
Ik had lekker een ochtenddienst waarbij er al enkele Kroaten gespot waren
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:56:38 #296
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_53697884
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:54 schreef sjimz het volgende:
Er is zat ME in ieder geval opgetrommeld.
Ik had lekker een ochtenddienst waarbij er al enkele Kroaten gespot waren
vanmiddag geen Kroaten gezien bij de Arena trouwens, wel veel Slovenen
pi_53698039
FLORENCE - De sfeer in Florence is donderdag verder verslechterd na de rellen tussen Groningen- en Fiorentina-supporters.

Een fan van FC Groningen raakte gewond aan zijn hoofd nadat hij door een rondvliegende fles werd geraakt. Daarna ontstaken de fans van FC Groningen in woede. Deze trokken de stad in en vernielden diverse etalages en vuilnisbakken. Dit melden de Italiaanse kranten Gazzetta dello sport en La Nazione. Uiteindelijk heeft de politie de Nederlanders bijeen gedreven op het Piazza Santa Maria Novella. Twintig relschoppers zijn daar aangehouden, waaronder ook een tiental fans van fiorentina

Directeur Hans Nijland van FC Groningen liet donderdag nog weten de rellen als een incident te beschouwen. Volgens hem heerste er een 'zeer gemoedelijke sfeer' in Florence.

Later in de middag werden de geruchten, dat er dertig personen zonder toegangsbewijs naar de Italiaanse stad waren afgereisd, echter bevestigd. Onder deze groep bevonden zich twee personen met een stadionverbod. De politie heeft deze hele groep opgepakt. Ze worden vastgehouden tot na de wedstrijd.

Andere FC Groningen-fans worden onder politiebegeleiding naar het stadion vervoerd. Mensen die zich niet gedragen, komen het stadion niet in, aldus de Italiaanse politie.
pi_53698093
Vuilnisbakken !!!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 18:05:26 #299
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_53698094
Hm, lekker bezig daar in Florence...
pi_53698535
tvp
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_53698655
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:56 schreef Againzender het volgende:

[..]

vanmiddag geen Kroaten gezien bij de Arena trouwens, wel veel Slovenen
Die kroaten gaan natuurlijk ook de hele dag in de rij staan voor de arena
"..and in my brain it's going wrong.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: