http://www.youtube.com/results?search_query=slavia+hooligansquote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:28 schreef Superheld het volgende:
Ik had er anders nog nooit wat van gehoord, sowieso nooit van Tjechische clubs.
Kan nog gezellig worden in Praagquote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:20 schreef MaxPower het volgende:
Voetbalsupporters raken slaags in Amsterdam
Uitgegeven: 15 augustus 2007 22:48
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2007 23:42
AMSTERDAM - Voorafgaand aan de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Slavia Praag zijn woensdagavond in Amsterdam groepen supporters van de beide teams met elkaar op de vuist gegaan. Daarbij vielen zeven gewonden.
De politie hield vier Tjechische supporters aan, liet een woordvoerster woensdagavond weten.
De onlusten begonnen in de metro, waarmee de aanhangers van beide voetbalploegen op weg waren naar de Amsterdam Arena. De amokmakers stapten uit bij station Wibautstraat in Amsterdam-Oost, waarna de vechtpartij buiten doorging. De Mobiele Eenheid moest daar optreden.
Toeristen
Onder de gewonden zijn Spaanse toeristen die niets met de ruzie te maken hadden. Zij moesten naar het ziekenhuis, die zij na behandeling weer konden verlaten.
De toeristen belandden in de metro tussen de vechtende partijen. De onlusten deden zich voor rond 20.00 uur.
Napoli is natuurlijk een verhaal apart, vergelijk het met bijvoorbeeld topclub Juventus.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:25 schreef DIGGER het volgende:
Er wordt altijd gesproken over de matig bezochte Coppa Italia wedstrijden, maar gisteren zaten er in San Paulo meer mensen dan in de Arena, voor een wedstrijd die vele malen belangrijker was.
Best opmerkelijk.
Herhaal dit eens tegen een Napoli fan. Kun je een leuke dag beleven.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Napoli is natuurlijk een verhaal apart, vergelijk het met bijvoorbeeld topclub Juventus.
DIGGER is best wel een soort van Napoli-fan, daarbij zeg ik toch niets verkeerd?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:30 schreef eagle75 het volgende:
[..]
Herhaal dit eens tegen een Napoli fan. Kun je een leuke dag beleven.![]()
Oud nieuwsquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:37 schreef RijstNatie het volgende:
post dan dit verhaal..
Gékkenhuis, nog nooit zoiets meegemaakt! Wij zitten rustig in de metro, komen aan, weet niet meer precies waar, staat er een groep van Praag te knokken met Ajax, okay, kan, maar rij dan door als Machinist, nee, wat doet die mongool, deuren open, álle Praag hooligans naar binnen, flessen werden stukgeslagen en naar binnen geworpen, alle ramen eruit geslagen, deuren ontwricht, toen ging die weer rijden met alle Praag mensen aan boord natuurlijk, toen werd iedere man die er ook maar een beetje uitzag alsof ze tegenstand konden bieden door 3 á 4 mensen tegelijk in elkaar geslagen.. Onder andere die Spaanse toerist, die werd vlak voor mij in elkaar geslagen.. maar ik wist dat het een soort van 'regel' was om niks tegen gehandicapten te doen, dus ze waren met die spanjaard bezig en het ging echt de verkeerde kant op want hij bewoog al niet meer, dus ik riep tegen zo'n kerel van Praag; Stop, ik krijg last van mijn hart,wat niet zo was, maja, wat kan ik tegen ze beginnen dit was voor hun een algemeen teken om geheel te stoppen en uit de metro te gaan op de wiboutstraat. De man die een minuut ervoor nog iemand voor me in elkaar sloeg helpt mij vervolgens de metro uit.. gekke wereld.. Maar het is nog mild afgelopen want er stonden er een paar héél stijf van de pillen! En moet je nagaan dat bijna alles bij ons in de metro óf vrouw óf kind was...
Snap ik ook niet helemaal.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
DIGGER is best wel een soort van Napoli-fan, daarbij zeg ik toch niets verkeerd?
Stuk klopt niet helemaal, in de metro is er niet gevochten tussen beide clubs maar hebben die van Praag mensen neergeslagen die er niks mee te maken hadden, waaronder die Spanjaard. Maar Ajax fans hebben ook diverse Praag mensen aangevallen hoorde ik van de politie.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:20 schreef MaxPower het volgende:
Voetbalsupporters raken slaags in Amsterdam
Uitgegeven: 15 augustus 2007 22:48
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2007 23:42
AMSTERDAM - Voorafgaand aan de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Slavia Praag zijn woensdagavond in Amsterdam groepen supporters van de beide teams met elkaar op de vuist gegaan. Daarbij vielen zeven gewonden.
De politie hield vier Tjechische supporters aan, liet een woordvoerster woensdagavond weten.
De onlusten begonnen in de metro, waarmee de aanhangers van beide voetbalploegen op weg waren naar de Amsterdam Arena. De amokmakers stapten uit bij station Wibautstraat in Amsterdam-Oost, waarna de vechtpartij buiten doorging. De Mobiele Eenheid moest daar optreden.
Toeristen
Onder de gewonden zijn Spaanse toeristen die niets met de ruzie te maken hadden. Zij moesten naar het ziekenhuis, die zij na behandeling weer konden verlaten.
De toeristen belandden in de metro tussen de vechtende partijen. De onlusten deden zich voor rond 20.00 uur.
Dat wordt een SV.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:47 schreef denthemen het volgende:
Verder belde de politie vandaag, ik moest me gegevens geven, dat ze vrij veel beelden hadden en dat ik ook wel duidelijk erop te zien was en de rest ook, afwachten dus
quote:
Is toch niet normaaaaaaaaalquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:08 schreef Aanvoerder het volgende:
Gezellig allemaal weer. Ik heb nog staan ouwehoeren met Slavia-fans voor de wedstrijd.
Paar websites:quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/results?search_query=slavia+hooligans
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:40 schreef Malibu-06 het volgende:
Mooi dat ze opgepakt zijn, flikker maar een jaartje of 10 de cel in die idioten.
Reageer je ook zo op een afgesproken vechtpartij in het uitgaansleven? Ohnee, dat komt niet in het nieuwsquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:57 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Jij bent er ook zo eentje die vindt dat dit bij voetbal hoort?
quote:Voetbalsupporters slaags
Gepubliceerd op 17 augustus 2007, 23:15
Laatst bijgewerkt op 17 augustus 2007, 23:27
HEERENVEEN -
Een groep supporters van SC Heerenveen is gisteravond kort slaags geraakt met supporters van Willem II uit Tilburg. De circa veertig Tilburgers waren aan het einde van de middag in het centrum van Heerenveen gearriveerd.
Ze werden onder politiebegeleiding naar het stadion gebracht. Vlakbij het politiebureau kwamen ze zestig man van Nieuw Noord tegen. Beide groepen begonnen elkaar uit te dagen en gingen elkaar te lijf.
Tien politiemannen van wie twee met honden zijn er tussen gesprongen en hebben beide groepen uit elkaar gejaagd. Daarbij vielen enkele harde klappen met de wapenstok. Niemand werd aangehouden.
www.leeuwardercourant.nl
Ja. En van jouw soort hebben we er ook al genoeg gehad in dit topic, dus als je alleen maar erover gaat janken kan je net zo goed wegblijvenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:57 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Jij bent er ook zo eentje die vindt dat dit bij voetbal hoort?
Laatste alinea er zelf maar bij verzonnen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:01 schreef Utca het volgende:
Utrechters zochten rellen op
UTRECHT - Voetbalhooligans die willen rellen hebben geen stadion nodig om te knokken.
De 28-jarige V.W. uit Utrecht trok er met gelijkgestemden geregeld een avond vóór de wedstrijd op uit om ergens in het land te kunnen knokken, zeggen goed ingewijden.
De Utrechtse politie beschouwt de twee Utrechters die vrijdag werden aangehouden, waaronder W., als de twee leiders van een groep voetbalhooligans.
Zij hadden de contacten met andere clubs om het ergens in het land tot een gewelddadig treffen te laten komen. Ingewijden bevestigen dat W. negen van de tien keer betrokken was bij de rellen tussen voetbalsupporters. Volgens hen was hij met gemak in staat om een knokploeg van ongeveer veertig tot vijftig mensen op de been brengen. Over het algemeen jongens die jonger waren dan hijzelf.
Ze spreken met elkaar af buiten de voetbalwedstrijden om, wetende dat het in het stadion steeds moeilijker wordt om te rellen. Gezamenlijk trekken ze bijvoorbeeld een avond voor de wedstrijd naar de stad van de thuisspelende club met de bedoeling om het tot een handgemeen te laten komen. Inzet is volgens de ingewijden prestige. Want wie durft er een avond van tevoren in de stad van de tegenspeler te komen en daar zo lang mogelijk te blijven?
Maar ook los van het speelschema van de KNVB is W. gesignaleerd bij opstootjes. Zo behoorde hij tot de grote groep onruststokers die rellen veroorzaakten in Utrechtse wijk Ondiep, daags nadat bewoner Rinie Mulder door een politiekogel dodelijk was getroffen.
De jongens die er samen met W. op uit trekken om te knokken noemen zichzelf FCU Youth. Ze prijzen zich op de website www.bunnikside.nl aan als de 3de generatie Utreg hooligans. Kleden doen ze zich naar het voorbeeld van de Engelse voetbalhooligans: het liefst in een Stone Island jas met Burberry petje of sjaal.
![]()
Nja behoorlijk overdreven allemaal. Er zijn misschien enkele klappen gevallen, maar dit was zowaar tussen de politie en de supporters van Heerenveen. Het was lekker handig van de politie om beide groepen exact op dezelfde tijd, langs dezelfde route te leiden. Er ontstond wat uitdagen, maar daar hield het ook bij op. Tot ineens de honden 'los' worden gehaald, tsja dan krijg je natuurlijk de reactie dat supporters dan ook daadwerkelijk even los gaan. Al met al was dit binnen 5 minuten gedaan.quote:
Helaas niet. Komt echt zo van de media af.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 05:55 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Laatste alinea er zelf maar bij verzonnen?
Zo gaat het er in Tsjechie ook aan toe. Nagenoeg ieder weekend wel. Als het in Nederland gebeurd is het ineens wereldnieuws.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:38 schreef Superheld het volgende:
Verassend is het niet, had ook al het een en ander gehoord.
Als het georganiseerd wordt : ja. Dan mag je van mij wat politiehonden op dat stel mongolen loslaten ja.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:31 schreef Superheld het volgende:
[..]
Reageer je ook zo op een afgesproken vechtpartij in het uitgaansleven? Ohnee, dat komt niet in het nieuws.
Uiteraard, maar mocht het bewezen worden dat ze schuldig zijn, kei en keihard aanpakken.quote:p.s. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Politiehonden of 10 jaar cel, verschilletje...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:00 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Als het georganiseerd wordt : ja. Dan mag je van mij wat politiehonden op dat stel mongolen loslaten ja.
[..]
Uiteraard, maar mocht het bewezen worden dat ze schuldig zijn, kei en keihard aanpakken.
Al zal het weinig zin hebben omdat er dan wel weer een paar nieuwe zwakzinnigen opstaan. Maar misschien schrik dit een beetje af.
Acteurs die agenten spelen zoals bv. de 1e: Louis de Funes uit Le Gendarme de St. Tropez.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:56 schreef MaxPower het volgende:
Ik ben niet zo goed in gezichten herkennen, wie zijn die knakkers?
Een combinatie kan ookquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:03 schreef Superheld het volgende:
[..]
Politiehonden of 10 jaar cel, verschilletje...![]()
Nee, in dit topic wordt erover gepraat en worden er nieuwtjes gepost. En dat gaat een stuk beter als er niet steeds een moraalridder door komt jengelen dat het allemaal zo erg is, dat weten we nou wel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:01 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
M.a.w : in dit topic wordt voetbalgeweld verheerlijkt? Erg vreemd dat fok dit toelaat...
Ja, als je niet relt ben je een moraalridderquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:27 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Nee, in dit topic wordt erover gepraat en worden er nieuwtjes gepost. En dat gaat een stuk beter als er niet steeds een moraalridder door komt jengelen dat het allemaal zo erg is, dat weten we nou wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |