Hoe lang heeft dat bij jou geduurd? Ik heb het al ruim een week. Als ik stil zit, dan zo nu en dan een harde buik, maar omdraaien in bed, opstaan, of licht met handjes wapperen is al genoeg voor bowlingbal/kanonskogel/helm/whatever-buik.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:39 schreef Mibos het volgende:
Iksje ik had die harde buiken op het laatst echt bijna de hele dag door. 1 stap verkeerd of ik kon basketballen (zo noemde mijn lief het) met mijn buik. Ze waren wel niet pijnlijk inderdaad.
Ahwwwquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:28 schreef Neuk het volgende:
Je bent zelf ook een felicitatie waard!Van harte!
![]()
![]()
Ja, de kans op spontaan herstel is 50%. Dat was bij Jessai binnen een jaar, maar was wel een jaar met hele vervelende onderzoeken (zoals een renogram, waarbij met een infuus nucleair materiaal wordt ingespoten en waarbij dan wordt gemonitord hoe snel de nieren dit verwerken) en veel bloedprikken etc.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:41 schreef Mibos het volgende:
Tan even een rare vraag want ik ken het fenomeen waternier niet dus ga zo even googlen. Wat is de optie als het niet goed zou zijn en probeer je niet teveel zorgen te maken want net zoals je zelf al zegt bij Jessai is het ook goed gekomen. Knuffel voor jou...
Ja!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:34 schreef E.T. het volgende:
Icicle, gefeliciteerd!![]()
Tan, wat vervelendjammer dat het zorgeloze er nu ook meteen vanaf is.
Over 12 uur stap ik in de auto om ons wondertje te gaan bekijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijk deze week!! Ik voel de kleine duidelijk schoppen, voel het ook aan de buitenkant en de pappa voelt het ook, kindje reageerd op geluid
, we weten wat het is, kindje is gezond
![]()
hmmzzzz zwijmel zwijmel![]()
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2007 10:50:19 ]
Tijdens de bevalling geen harde buik gehad?? Maar een harde buik is toch in principe hetzelfde als een we, maar veel minder krachtig en pijnloos??quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:41 schreef Mibos het volgende:
Iksje ik heb ze misschien een week gehad en toen ik uiteindelijk ging bevallen heb ik de hele bevalling geen harde buik meer gehad... Inderdaad wapperen was soms al aanleiding voor een basketbalbuik.
De kans neemt aanzienlijk af na het zien van hartactiviteit maar hou er rekening mee dat het niets definitief zegt! Ik heb zelf een miskraam gehad, een week na een goede echo, en een vriendin van me is 2 dagen terug gecuretteerd ondanks een goede echo een week of wat eerder.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:03 schreef E.T. het volgende:![]()
Het hartje klopt en het is nog een langgerekt klompje cellen![]()
Ik ben minder ver dan ik dacht, ze kwam nu op 7w3d (ETA 2 april).
over 3 weken weer een echo, dan kunnen ze beter meten en kijken enzo(en dan 3 weken later weer eentje voor de nekplooimeting).
En Saskia is er van overtuigd dat ze een zusje krijgt. "nee ik hoef geen broertje, die heb ik al"
Ik vind 't nog steeds rete-spannend (hoe waren die cijfers mbt miskraam ook al weer na het zien van een kloppend hartje.. iemand die paraat?), maar ik vind 't nog steeds zooo vreselijk leuk
Toch kan ik me niet voorstellen dat er iets in mijn buik zit. Straks durf ik niet eens meer, omdat ik bang ben dat er niks zit, of dat er niks gebeurt van binnenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef YPPY het volgende:
Bijna de echo kim, twee weken is niks.Moet je nog
?
Was ook het eerste wat ik tegen magneet zei.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:20 schreef lcicle het volgende:
Goed he Randa_v!!Ik ben stiekem heel benieuwd naar jullie namen.. Want dat gaat hier een hele zoektocht worden. Mijn oude lijstje (van Merlijn) past voor geen meter!
Nee, dat bedoel ik niet. Ik kom in mijn zoektocht naar informatie zoveel negatieve verhalen tegen, dat ik me niet voor kan stellen dat het bij mij wel in één keer goed zou gaan. Zo was ik op internet aan het zoeken toen ik net 5 weken zwanger was, omdat ik graag wilde weten wat er in die week allemaal zou gebeuren met mij en met het kind. Kom ik alleen maar ellendige verhalen tegen van bloederige miskramen en mola zwangerschappen en vrouwen die 8 miskramen achter elkaar hebben gehadquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:08 schreef YPPY het volgende:
O, maar dat had ik tot de bevalling, dat ik me niet voor kon stellen dat er een echte, echte baby in me zat.
Goede pillen dan.
Ik wil het zeker weten. Ik ben veels te nieuwsgierig om het niet te willen weten, dat zou ik nooit 9 maanden vol kunnen houdenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:46 schreef Smoezie het volgende:
Wil je weten wat het wordt, K_i_m? Als ze dat op de echo kunnen zien, wil je het dan weten?
(Zal met deze echo nog niet kunnen, toch?)
Art(h)ur?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:10 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Was ook het eerste wat ik tegen magneet zei.Hoe zou daar het broertje of zusje van Merlijn gaan heten. Aangezien wij bij Merlijn verder geen andere opties hadden, het zou hoe dan ook Merlijn geweest zijn. Was het bij de tweede wat lastiger. Moet wel zeggen dat we nu dezelfde trend aan houden als Merlijn. Dus uit hetzelfde verhaal, maar dan anders.
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:57 schreef Iksje het volgende:
Het is natuurlijk ook gewoon 'raar' dat je met z'n drietjes bent, maar inderdaad, op het moment zelf gewoon genieten en niet aan die derde denken
Bij mij ging dat dus niet meer (er niet aan denken) op het moment dat ik van de dokter hoorde 'het hoofdje ligt in je bekken, maar het beweegt nog als ik er tegenaan duw'. Ik kreeg er meteen een beeldvorming bij en toen tsja, you know...
quote:Draagtijd van huisdieren en vee in dagen
Diersoort gemiddelde duur
Hamster 16 dagen
Muis 18-23 dagen
Rat 21-23 dagen
Konijn 30-32 dagen
Kat 58-63 dagen
Hond 63 dagen
Cavia 63-70 dagen
Leeuw 110 dagen
Varken 114 dagen
Geit 150 dagen
Schaap 150 dagen
Nijlpaard 7 maanden
Rund 280 dagen
Paard 336 dagen
Dolfijn 12 maanden
Ezel 12 maanden
Walvis 12 maanden
Olifant 18-22 maanden
quote:
aan de andere kant...een olifant...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:15 schreef Webkim het volgende:
Ik was vanmorgen op kraamvisiteEven heerlijk met een klein frummeltje in mijn armen gezeten.
Damn, waarom duurt een zwangerschap zo lang..?! Een hamster kan het in twee weken af!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:45 schreef lcicle het volgende:
[..]
AhwwwDankjewel Neuk, DeLiedje en Iksje!
Tan, ik hoop met je mee op het beste.. Niet leuk zo'n uitslag. Toch hoop ik dat je een paar mooie beelden hebt gezien!
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:30 schreef Renda het volgende:
Oh, wat betreft de sex...
IK WIL OOK SEX!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vond de box heel handig. Ze zijn idd best duur. Jij woont in Amerika? Anders zou ik zeggen, kijk eens op marktplaats.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:11 schreef Renda het volgende:
Oh, vraagje aan de ervaren moeders onder ons![]()
Hebben jullie een houten box voor je kleintje? Hoe handig/onhandig is dat ding in de praktijk? Hoe lang gebruik je dat ding eigenlijk echt? En hoeveel gebruik je hem?
De reden dat ik dat vraag is omdat ik hier voor een leuke prijs nergens houten boxen kan vinden, alleen van die halfbakken campingbedjes die ze hier als box bestempelen, van stof, met wieltjes en lijkt me niet erg stevig voor een opstaande, springende, schreeuwende, slaande ect oefenende dreumes. (oppashorrorverhalen)
Als campingbedje zullen we het toch niet gaan gebruiken, dus om hem met die gedachte te kopen lijkt me ook niet super.
voorbeeld (goedkoopste, 50 dollar)
[afbeelding]
Op sites als Ebay enzo kom ik ook niet veel verder. De houten boxen die ik vind zijn over de 200 dollar en alleen via het net te bestellen.
Dus, help!![]()
Het gaat eigenlijk best goed, het weer werken valt me aardig mee (scheelt ook dat ik maar halve dagen werk denk ik hoor, maar ik zag er best tegenop zo na de vakantie...).quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:30 schreef Renda het volgende:
Nijna, hoe gaat het met jou?
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:07 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]jah dat lijkt mij absoluut raar!
Ik zie het nu ook voor mij![]()
Tis ook de 1ste zwangerschap hier. Wie weet ooit bij een 2de lach ik erom
goh, ik heb altijd gezegd dat ik over mijn datum ging gaan...Sinds de misselijkheid en de vermoeidheid over is, en zeker sinds ik het kindje voelde bewegen, heb ik alleen maar mogen genieten van mijn zwangerschap. Ik heb absoluut geen klachten meer gehad, zelfs nu heb ik nog het gevoel dat ik nog een maand zwangerschap voor de boeg heb, ipv de 9m die ik toch al ben.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:30 schreef Renda het volgende:
....
Iksje, wat is je eigen gevoel? Wanneer komt het?
Toen ik in de wachtkamer bij de gyn zat van de week, liep er een zwangere gyn-assistent rond daarquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:30 schreef Renda het volgende:
Wat een mooie echo's, ik zou echt zon apparaat in huis willen om elke dag even te spieken, hebben jullie dat ook?
Leuke vraag. Ik zit dus vier weken voor de bevalling een paar dagen voor tentamens in Leiderdorp.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wij gaan trouwens 6 weken voor de uitgerekende datum nog een midweekje weg naar Gelderland (uurtje rijden ongeveer van huis). Zouden jullie dan een ziekenhuistasje mee nemen voor het geval dat? Kan tas ook klaar zetten thuis en mocht er wat gebeuren zijn mijn ouders een uurtje van ons verwijderd.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:02 schreef lcicle het volgende:
Randa_v, dan zal het wel 'Guinevere' zijn![]()
Met hoeveel weken hebben jullie een kamertje besteld en zijn jullie begonnen met klussen? Mijn handen jeuken nu al; nu ik nog beweeglijk ben, niet meer zo heel erg moe en nog geen buik heb die in de weg zit.quote:Arthur werd geboren in Tintagel, Cornwall. Hij was de zoon van Igraine en koning Uther Pendragon. Laatstgenoemde was de opperkoning van Brittannië. Uther heeft een afspraak met tovenaar Merlijn waarin hij de jongen zal opvoeden. Merlijn geeft de jongen aan edelman Ector, waar Arthur opgroeit samen met Ectors zoon Kay. Als Uther Pendragon overlijdt, zal er een nieuwe koning moeten worden benoemd. Echter, de vraag wie dit zal worden is groot. Merlijn roept daarom de hulp in van de Vrouwe van het meer. Zij geeft Merlijn een zwaard, genaamd Excalibur. Merlijn steekt het zwaard in een steen en spreekt daarbij een toverformule uit. Degene die het zwaard uit de steen kan bevrijden, zal de nieuwe koning van Brittannie worden. Het lukt Arthur om het zwaard te bevrijden en daarmee wordt hij koning voor eens en altijd. Hij trouwt vervolgens met Lady Guinevere en krijgt de Ronde Tafel cadeau. De stoelen die pm die tafel staan zijn bedoeld voor de ridders van Arthur.
Arthurs vertrouweling Lancelot wordt verliefd op zijn vrouw Lady. Ze ontmoeten elkaar in het geheim, maar worden uiteindelijk toch betrapt en verbannen. Dan komt Mordred in het verhaal voor. Hij blijkt Arthurs zoon te zijn, die hij niet-wetend heeft verwekt bij zijn halfzuster Morgaine (of Morgan). Ze kunnen het slecht met elkaar vinden en Mordred wil zijn vader van de troon stoten. Tijdens de slag bij Carnlan sterft Mordred. Ridder Bedivere krijgt van een zwaar gewonde Arthur de opdracht het zwaard Excalibur terug te brengen naar de Vrouwe van het Meer. Vervolgen wordt Arthur naar het eiland Avalon gebracht, waar hij zal rusten.
Ik heb ook bloed verloren "vanishing twin". Maar dat was een paar weken later bij mij te zien waar het vandaan kwam. Je kon op de echo zien dat het zwart /beschadigd was. Ik heb achteraf gezien niet heel erg veel vers bloed (twee dagen) verloren maar wel heel lang nog oud bloed. Heeft bijna 4 weken geduurd voor het echt weg was. Was bij mij ook vrij vroeg in de zwangerschap, net 6 weken voorbij, met 11 weken was mijn baarmoeder weer mooi geheeld.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:18 schreef Tan het volgende:
Vamp ik begin toch wel heel sterk te denken aan een 'vanishing twin' in jouw geval. Iemand op een ander forum heeft het ook en heeft heel lang bloed verloren in verschillende hoeveelheden (van bijna niets tot grote plas)
Volgens mij is er hier ook iemand bij wie dat mogelijk is geconstateerd toch?
Maar kan me de schrik goed voorstellen, wel fijn dat je hem/haar vrolijk hebt zien rondspartelen.
ah ok, had dat niet zien staan in OUD, en zo vaak kom ik hier niet langsquote:Op zondag 19 augustus 2007 09:39 schreef Nijna het volgende:
Ow Athmozz wat een humpie. Er is ook een Trotse Ooms en Tantes - Deel 7 topic waar je ongegeneerd kan spammen met je petekindje.
ach al die kimmen haha sorry. Ja en je bankafschriften daar kijk ik liever niet meer naar zo af en toe. Ben altijd blij als we het einde van de maand redden en dan kijk ik in de tas/kast wat er allemaal al ligt en dat ik eigelijk gewoon teveel gekocht heb weer.quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:07 schreef Webkim het volgende:
Sprookje, het is k_i_m die de kleertjes nog niet ziet.
Ik zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen; mijn bankafschriften zijn onderhand brulbrieven![]()
Fijn dat alles goed is met jou en je frummel. Enne, klussen in en om het huis? Doe je wel een beetje kalm aan? Schakelen jullie een aannemer in of heb je veel handige handen in je familie- en vriendenkring?
Hahaha geen tips ja wel om je baby in slaap te krijgen veel lopen dan word het lekker gewiegd maar ja dan slaap je zelf niet echt he dus toch maar die grote boswandeling. Hier is de kleine heerlijk rustig nog s nachts alleen als ik te lang op mjn buik lig krijg ik een por. En o wat een ellende als ik wakker word rond 2.00 op de een of andere manier heb ik dan altijd vreselijke honger. Maar ik ben sterk ik geef er niet aan toe draai en woel en plas nog tig keer kijk hoe lief mijn mannetje slaapt ga ff bij mijn dochtertje kijken nog een keer plassen en dan val ik gelukkig weer in slaap.quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:29 schreef Renda het volgende:
bijna half 6 dus al, oh dat schiet op... Misschien is het wel lekker om gewoon om 7 uur een boswandeling te gaan maken van een paar uur en dan uitgebreid ontbijten en een hele dag door te "trekken", net als "vroeger" toen ik nog elk weekend in de kroeg zat tot 6 uur!![]()
*ik voel me zo oud en "volwassen" opeens*
Dat willen ze meestalquote:Op zondag 19 augustus 2007 21:14 schreef Hello_Dolly het volgende:
Ik lees hier wel mee, maar voel me nog steeds niet zo zwanger![]()
Afgelopen donderdag een termijnbepalingsecho gehad. Het echoapparaat gaf aan dat het vruchtje negen dagen jonger was dan wijzelf berekend haddenOver drie weken daarom een nieuwe echo.
Er was ondanks heel vaag beeld wel te zien dat het een intacte zwangerschap is, en het hartje sloeg luid en duidelijk. Alsof het kindje even duidelijk wilde maken dat het toch echt bestaat.
Volgende week gaan ze alleen vaststellen wat er daadwerkelijk aan de hand is. Op deze echo bij de VK waren de cysten goed te zien en de blaas was erg groot. Volgende week gaan ze kijken of de blaas dan wel leeg is (=goed teken) en hoe groot de cysten precies zijn en hoeveel er per nier zitten. (leek nu op twee per nier), ook meten ze wederom de grootte van de nier.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:52 schreef Faja-Lobi het volgende:
Gaan ze dan misschien wekelijks straks een echo maken om te kijken of die cystes ook daadwerkelijk groeien dan of heb je nog geen idee van een behandelplan? Misschien is het wel mogelijk om net als een cyste in/op de eierstokken de cystes in de nier aan te prikken en leeg te zuigen/laten lopen. Ik duim gewoon voor je dat het goed komt en dat je op de echo volgende week goed kan zien wat er allemaal scheelt (of juist liever niet scheelt).
Ja, zulke verhalen vertelde de VK ook, daar hou ik me maar aan vast.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:30 schreef kozakken het volgende:
Tan..
-Van dichtbij gezien dat voor de geboorte cysten te zien waren, onzekerheid, en nu is 't kindje 11 mdn en zijn de cysten bijna helemaal vanzelf opgelost-
-disclaimer: zegt niets over jullie kindje enzo, maar mss even tegenwicht tegen iets teveel googlehoror-
En dan met lange tanden 3 happen eten .. en 's avonds gaan er vervolgens nog 4 boterhammen met hagelslag naar binnenquote:Op maandag 20 augustus 2007 17:16 schreef k_i_m het volgende:
Oh, dat heb ik ook! Dan is het klaar en dan heb ik geen honger meer.
Ja, en ijs, en fruit en koekjesquote:Op maandag 20 augustus 2007 17:17 schreef E.T. het volgende:
[..]
En dan met lange tanden 3 happen eten .. en 's avonds gaan er vervolgens nog 4 boterhammen met hagelslag naar binnen![]()
heel herkenbaar!!quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:13 schreef E.T. het volgende:
Bah, dit gedeelte van zwanger zijn was ik al weer vergeten (ja, nu al)..
Ik moet eten koken en voel me bij het idee al beroerd![]()
*bleeeeeeehhhhhh*
Gelukkig duurt dat maar een paar weken, daarna zijn de ergste scherpe randjes er wel vanaf![]()
het kunnen gewoon "groeipijnen' zijn... Maar waarom niet even een belletje naar de verloskundige?quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:34 schreef Webkim het volgende:
* Webkim klapt al de hele avond dubbel van de buikpijn.
Als ik mijn hand op mijn buik leg, op mijn navel, daar op die plek krampt het zo verschrikkelijk...
Reden tot ongerustheid?
ben echt mega-zwangerquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:19 schreef beefcake het volgende:
ET ik vind het zo leuk om jou hier te zien posten, je bent gewoon weer hartstikke zwangerMaar deze keer doe ik niet met je mee hoor hoop ik
TanAltijd naar als je niet ongestoord kan genieten. Ik duim voor je dat alles toch goed is.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:35 schreef E.T. het volgende:
Ik zie dat ik niet de enige ben.. Randa slaapt ook met een spelende peuter
Gaat het nog steeds zo rottig?quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:58 schreef piglet het volgende:
Is er trouwens iemand hier die ervaring heeft met bloedingkjes later in de zwangerschap? Ik heb er vorige week en gisteren weer last van gehad![]()
Ik maak me niet echt ongerust, want het was tot 2 keer toe na een 'lastig toiletbezoek', zeg maar. Maar fijn is anders...
Helaas welquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:55 schreef k_i_m het volgende:
Gaat het nog steeds zo rottig?. Bij mij is het weer redelijk normaal geworden na een paar van die vieze zakjes
. Overleg anders even met de huisarts, het scheelt echt heel veel ellende
.
hejje nog leuke dingen gekocht?.
uhhm....HUH?! damn lees je ff niet zie je dit!!!!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:02 schreef lcicle het volgende:
Tup en Adore, ook jullie gefeliciteerd met de zwangerschap!! Dat alles maar goed mag verlopen
Bij mijn eerste zwangerschap hebben we het nieuws rond met 6 weken aan de familie verteld. Nu bij de tweede hebben we even gewacht.. Ik ben dit keer veel banger dat er iets mis zou gaan (gaat) dan bij de eerste. Alle spannende dingen als 'hoe gaat de zwangerschap verlopen en wat ga ik allemaal voelen' weet ik nu wel, die spanning heeft plaats gemaakt voor angst. Daarom hebben we het nu met 8,5 week ongeveer pas verteld. Kwam misschien ook een beetje door de vakantieperiode
Deze data zijn afgeleid van de eerste termijn echo, de tweede krijg ik maandag a.s.
Allemaal nogmaals dankjewel voor de lieve felicitaties! Sommigen zijn zo oprecht!Het is maar internet.. Maar toch doet het wat met je
Slaapmeisje, bij Merlijn stond 'Miko' op het lijstje. Milo vind ik er ook erg mooi bij passen, maar ik 'vrees' toch dat 'm die niet wordt
Randa_v, dan zal het wel 'Guinevere' zijn![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:28 schreef Ardenlyn het volgende:wat ben je druk donnahvh!!
Kan gewoon zien aan hoe je dingen typt dat je heel druk bent (of ik moet het al heel erg mis hebben)
Supermooie echo's!!
Als dat een teken van een aanstaande bevalling zou zijn...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:26 schreef Iksje het volgende:
En verder ben ik heerlijk hormonaal huilerig...lang kan het nu toch niet meer duren...
Ja volgende week woensdag!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:02 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Tan, heb je niet binnenkort de nieuwe echo? Heel veel sterkte alvast.
De echo was SUPER!! Lief dat je er naar vraagtquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:25 schreef Vicky het volgende:
Icicle, hoe was de echo??
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:18 schreef lcicle het volgende:
[..]
De echo was SUPER!! Lief dat je er naar vraagt
De echoscopiste deed een heel uitgebreid onderzoek waarbij we al zoveel gezien hebben. Doorsnede van het hoofdje met beide hersenhelften, het maagje was gevuld, blaas was al te zien en het hartje klopte nog steedsDe termijn meting kwam dit keer op 12wk 6dg, bij de vorige was het 2 dagen korter. Dus ik houd voor het gemak nog steeds 28 feb. 2008 aan, of zal ik er 'voor de leuk' de 29e van maken?
Haha Donna! Leuheuk he!! :pMooie echo's van jullie kindje
Ik had je nog op msn het grote nieuws willen vertellen, maar ben de laatste tijd niet veel meer online geweest. Moe en erg misselijk he.. Dat laatste is nu (bijna) over, maar dat was (voor de oplettende kijker) dus de reden dat ik op het laatste moment m'n OUD-meeting-date moest afzeggen.
ja thx en hello odlly ook!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:59 schreef Lishe het volgende:
Mooie echo Donna!
(En ik meld nog even... Gewoon omdat het mijn eerste LLM dag is.... Alles rustig.![]()
![]()
)
oeh dat duurt nog ff voordat ik LLM ben danquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:48 schreef Iksje het volgende:
Donna, dat slaat op Laatste Loodjes Moeders, vanaf 37w ben je dat "officieel" want vanaf dan kan de bevalling zich inzetten (en je mag ook thuis bevallen geloof ik vanaf dan)...
Onze nekplooimeting was 1,2 of 1,3 ik weet het niet meer zo goed (2 februari is ondertussen al een eeuwigheid geleden) maar alles wat onder de 3 mm zit is zeker positief.
Onze volgende echo's waren ook altijd mooi, een heel gezond kindje... dat nu dus graag blijft plakken
@ xxxKarinxxx: ik heb net je verhaal/geschiedenis even opgezocht, jij werd iets vroeger ingeleid omwille van je bloeddruk en eiwitten toch? Want ik zag als datum in dat topic nog staan 7 maart en Meike is uiteindelijk op 28 februari gekomen dan?
Je bevallingsverhaal in Z&G toen klinkt in elk geval bemoedigend, ik hoor ook vanalles over weeënstormen enzo...
Probeer me ondertussen voor te houden dat er vele vrouwen worden ingeleid en dat het wel even een 'schokje' is voor de baby, maar dat ik de rest van de weeën net zo goed doormoet als andere vrouwen, en dat ik het er ook zal moeten uitpersen... dan kan ik dus moeilijk blijven denken 'ik faal' omdat het niet spontaan begonnen is.
Klopt inderdaad, mijn bloeddruk ging maar hoger en hoger, plus eiwitten in de urine, en ik zag sterretjes, maakte dat de gyn niet meer wilde wachten, en Meike is een week voor de uitgerekende datum gehaald.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:48 schreef Iksje het volgende:
@ xxxKarinxxx: ik heb net je verhaal/geschiedenis even opgezocht, jij werd iets vroeger ingeleid omwille van je bloeddruk en eiwitten toch? Want ik zag als datum in dat topic nog staan 7 maart en Meike is uiteindelijk op 28 februari gekomen dan?
Je bevallingsverhaal in Z&G toen klinkt in elk geval bemoedigend, ik hoor ook vanalles over weeënstormen enzo...
Probeer me ondertussen voor te houden dat er vele vrouwen worden ingeleid en dat het wel even een 'schokje' is voor de baby, maar dat ik de rest van de weeën net zo goed doormoet als andere vrouwen, en dat ik het er ook zal moeten uitpersen... dan kan ik dus moeilijk blijven denken 'ik faal' omdat het niet spontaan begonnen is.
Haha ja! Die is ook zo magerquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:15 schreef PM-girl het volgende:
Sprekend zijn moeder he!
Wat mooi toch altijd, die echo's!
Het schijnt optimaal te zijn tussen de 26 en 30 weken, daarna zitten ze vaak te dicht op de baarmoederwand voor mooie opnames. (Kijk voor een mooie 3D foto op de link in mijn sigquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:34 schreef Webkim het volgende:
Hihi, moooi Icicle!
Iemand van jullie al eens een 3d echo laten maken? Bij hoeveel weken zou dat het mooist zijn?
*ik popel om weer eens binnen te gluren*
En ohja, ik heb net een Angelsound gekocht. Hij brándt in de verpakking, maar ik wacht maar even totthuis komt.
Angelsounds heb ik ookquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:34 schreef Webkim het volgende:
Hihi, moooi Icicle!
Iemand van jullie al eens een 3d echo laten maken? Bij hoeveel weken zou dat het mooist zijn?
*ik popel om weer eens binnen te gluren*
En ohja, ik heb net een Angelsound gekocht. Hij brándt in de verpakking, maar ik wacht maar even totthuis komt.
Tussen 24 en 28, lieverd!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:44 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het schijnt optimaal te zijn tussen de 26 en 30 weken, daarna zitten ze vaak te dicht op de baarmoederwand voor mooie opnames. (Kijk voor een mooie 3D foto op de link in mijn sig)
je sigquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:58 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Tussen 24 en 28, lieverd!Daarna zijn ze te groot en heb je grote kans dat ze met het achterhoofd naar voren liggen.
Kom je dan een theetje pakken hier?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet even kijken wanneer maar er staat bij mij een tripje naar de lapjesmarkt in Utrecht op de planning. Iig voor gordijnen en dan eens even verder rondkijken wat voor moois ik allemaal kan vinden.
spannend!!quote:
Ehm... die hou ik even in gedachten. Ik ben ietwat 'huiverig' vwb 1-op-1-meets (met mensen die ik nog niet ken) en sinds een tijdje heb ik geleerd dat je dat best hardop kan zeggen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:44 schreef Pruk het volgende:
[..]
Kom je dan een theetje pakken hier?
4d is een filmpje hiervan. (3d en dan ook nog beweging (= tijd = extra dimensie), maar nu draaft de natuurkundige in mij doorquote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:17 schreef donnahvh het volgende:
[..]
spannend!!![]()
mooie 3d foto ook zeg
wat is nou t verschil tussen 3d en 4d dan eigenlijk?![]()
ziekenhuis heeft net trouwens gebeld ivm de uitslag van de prenatale screening: kans van 1 op 5000!
dus dat zit wel goed![]()
wat een mooie echofoto icicle! duidelijk zeg
![]()
Ben net oom geworden van een jongetje genaamd Thijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:52 schreef -J-D- het volgende:
Ik word vandaag oom
Ben reuze benieuwd hoe het zal zijn.
Mijn schoonzus is vannacht naar het ziekenhuis gegaan, was al 2 weken overtijd.
Haar vliezen braken vannacht om 0.00 uur.
Dus het zal niet meer lang duren
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:00 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ben net oom geworden van een jongetje genaamd Thijn.
Wat een schatje is het.
Twee weken "te laat" geboren, 3450 gram.
RESPECTquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:28 schreef texelonia het volgende:
Mijn nicht heeft vandaag een tweeling gekregenZe was bijna 37 weken zwanger.
Zekerquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:09 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
RESPECT![]()
Hoe heten de meiden dan![]()
Ah, dat is goed nieuwsquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:38 schreef Nijna het volgende:
We zijn weer terug uit t ziekenhuis. Alles goed.
Half uurtje CTG, Frummel steeds actiever. Echo gehad, zag er allemaal goed uit, groei lag net ietsje onder het gemiddelde, koppie lag naar beneden. Keurig gewoon. Ook een erg vriendelijke verpleegkundige en arts-assistent. Ze hebben me weer naar huis gestuurd met de mededeling dat ze me liever niet eerder weer zien dan wanneer ik kom bevallen
(maar als ik me weer zorgen maakte moest ik toch de VK maar weer bellen). Ik vermoed dat Frummel gewoon ff niet zoveel zin had vandaag. Manlief en ik zijn weer gerustgesteld en de kleine heeft zich alweer een paar keer goed laten voelen. Bedankt voor jullie lieve berichtjes
.
Oom JD, gefeliciteerd!
Vamp, haha maar goed dat je geen schroevendraaier kon vinden, hormonen doen rare dingen met je.
Tex, wat jammer zeg, kan me wel voorstellen dat je er teleurgesteld over bent.
Davinia, ach je arme mannetje. Nou die van mij was vanmiddag toch ook wat van slag toen ik belde of hij naar huis kon komen omdat we naar t ziekenhuis moesten. Haha gekleurde teennagels in het kraambed. Staat wel netjes haha. Misschien is dat ook wel een soort van nesteldrang, hihi.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:17 schreef texelonia het volgende:
ZekerMaar de baby's waren bij elkaar dus maar iets groter dan één gemiddelde baby
Maar dus wel 9 weken plat moeten liggen vanwege HELLP.
Eén van de twee heet Marit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |