Hmm, op die van Lammers na zie ik ze allemaal gewoon hoor. Daar moet Hoornes maar even een paswoord voor intikken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:14 schreef Bjoro het volgende:
Mooie OP Mich...jammer dat niet alle plaatjes willen meewerken![]()
idd... Het blijft een heel apart gezicht. Zie ook, "party-end" tussen de luipaardprint-jurkjes: http://pvv-doto.nl/images/Boottocht/images/awk-_G312581.jpgquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
Blijft toch wennen om dan ineens Sander Molenaar te zien, keurige vent, en dan de Van Dommelens.
Zat al te lezen, zal me er eens in verdiepenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:46 schreef methodmich het volgende:
Oeps! Moet uiteraard bij Barendrecht, maar dat zal duidelijk zijn.
Doe je mee aan de manager van RBB, BVO?
Hoe doet held Corneille het?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:41 schreef BVO het volgende:
De doelpunten van Barendrecht staan nu bij Ter Leede.
Tot de 3-0 ging het makkelijk en overtuigend. Daarna werd het slecht, echt slecht, waarna het nog 3-2 werd.
Waardeloze kerel dan, die Parris. Maar lijkt een goede vervanger, afwachten wanneer ze hem presenteren!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:01 schreef Lissov het volgende:
Ik denk dat FC Lisse nog een speler gaat aantrekken voor het begin van het nieuwe seizoen i.p.v. Sergio Parris
Hij is er pas net bij, nog niet veel gespeeld dus, maar hij zag er toch wel al overtuigend uit op het middenveldquote:
Paul Verboom heeft de strijd van Raymon Kuipers gewonnen als eerste keeper, al was dat te verwachten omdat hij is gehaald. Persoonlijk had ik denk ik toch liever Kuipers gezien, hoewel Verboom niet slecht keept tot nu toe. Maakte wel een inschattingsfout in de oefenmatch tegen GJS. Werd nu lacherig over gedaan omdat het bij 4-0 gebeurde, maar dat zal in de competitie niet mogen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:48 schreef F1Bas het volgende:
Hoe doen de ex-Vogels het tot nu toe MM?
Tsja, zo begon het bij ons, een (grote) fout in de voorbereiding. Weet nog wel dat ik toen zei dat het kon gebeuren maar helaas komt het bij hem ietsje vaker voor dan je zou willen als je voor die club bentquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Paul Verboom heeft de strijd van Raymon Kuipers gewonnen als eerste keeper, al was dat te verwachten omdat hij is gehaald. Persoonlijk had ik denk ik toch liever Kuipers gezien, hoewel Verboom niet slecht keept tot nu toe. Maakte wel een inschattingsfout in de oefenmatch tegen GJS. Werd nu lacherig over gedaan omdat het bij 4-0 gebeurde, maar dat zal in de competitie niet mogen.
Ja erg goede verhalen over hem gehoord, al ken ik hem als speler allang. Door mijn lange vakantie weinig gezien van ons nieuwe team. Zaterdag tegen Ado'20 komt daar verandering in en voorlopig mis ik geen wedstrijd meer.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:25 schreef uitje4life het volgende:
Kuhlmann doet het geloof ik wel goed bij jullie, F1?
Volgende week weer begin competitie, helaas moet ik zelf thuis om 14.00 spelen voor de beker, dus dat wordt alleen het laatste halfuurtje kijken tegen DOTO!
quote:De Bruijn naar FC Zwolle
Excelsior Maassluis raakt na Kevin Vink weer een spits kwijt aan een profclub.
Marcel de Bruijn heeft gisteren een eenjarig contract getekend bij FC Zwolle. De Maassluizer liep al enkele weken stage bij de ploeg van trainer Jan Everse, maar kon mede door blessureleed nog niet overtuigen. De Bruijn, die bij Excelsior M al eerder samenwerkte met Everse, heeft volgens de Zwolle-trainer voldoende in huis om het een jaar te mogen proberen in de eerste divisie. Het vertrek van de spits is een streep door de rekening van Excelsior M-trainer Ben Spork die hoopte dat de aanvalsleider terug zou keren op het oude nest. ,,Maar ik gun Marcel natuurlijk een kans in het betaalde voetbal, dat is duidelijk,’’ aldus Spork, die eerder een terugkeer van Silvino Soares kon vergeten. De spits verruilde FC Zwolle voor Red Star Waasland in België.
Volgens mijn informatie valt het mee.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:46 schreef methodmich het volgende:
Voor de mensen die bij het spel van RBB Human hebben, het kan meevallen, maar lijkt toch wel een blessure waar ie enkele weken mee zal zitten. Dus dan of een goede reserve voorin nemen of misschien wisselen of wachten.
Wat heb je nog gehoord in de kantine dan alpeko??quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Volgens mijn informatie valt het mee.
Twee dingen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:57 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wat heb je nog gehoord in de kantine dan alpeko??
1) Meedoen is belangrijker dan winnen. Je doet natuurlijk mee voor de club..quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:02 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat is dan:
1) Niet gunstig, want dan doen we een keer mee en zijn we slechts geld kwijt zonder wijn, rollade of tas te winnen
2) Wel gunstig, want dan kan ie misschien op 't Slot al spelen
Toch denk(en hoop) dat het FC Lisse gaat worden, met Kevin Winter erbij worden ze eindelijk weer eens kampioen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:38 schreef BVO het volgende:
Uitgebreide analyse van Barendrecht n.a.v. de bekerwedstrijd op voetbalopzaterdag.com:
Barendrecht is niet bang voor de hoofdklasse
DOTO was heel indrukwekkend hoorde ik, hebben gewoon op elke plek een echte topper staan en speelde dominant, aanvallnd en leuk voetbal.
Voz.comquote:ASWH moet het de komende zes tot negen maanden doen zonder hun topschutter Arjan Human. Afgelopen zaterdag viel Human in de wedstrijd tegen WKE uit met, naar onderzoek in het ziekenhuis bleek, een gescheurde kruisband.
Klopt, heb het ze gisteravond zelf gemaild.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 03:50 schreef HPayne het volgende:
[..]
Voz.com
Ai ai heel slecht nieuws MM.
quote:Braziliaanse spits speelgerechtigd voor TOGR
ROTTERDAM - TOGR heeft definitief een spits erbij.
De Braziliaan Wagner da Silva Cardoso is vrijgegeven door de voetbalbond en mag komende zaterdag in het openingsduel van de competitie - thuis tegen Noordwijk - spelen. Silva Cardoso wil proberen in Nederland een profcontract te verdienen en ziet TOGR als opstapje. De voetballer is een bekende van Ajacied Leonardo en heeft in Brazilië al eens voor een profclub gespeeld.
Verder verrassend de dikke winst van RBB op DOTO en toch ook wel de puntendeling van Katwijk en in mindere mate Noordwijk. Goede start voor FC Lisse ook.quote:ASWH VERZUIMT TE WINNEN IN CAPELLE
Vanmiddag speelde ASWH op sportpark ’t Slot in Capelle aan den IJssel het eerste competitieduel in de hoofdklasse A. Trainer Bill Tukker kon hierin geen beroep doen op de langdurig geblesseerde Arjan Human, terwijl ook Sjoerd van der Waal en Ferry van Lare zoals bekend nog een tijdje moeten toekijken met een blessure. Ivar Eltenberg bleek ook niet fit genoeg om te beginnen, zodat Tukker een concept had bedacht met Jan Willem Schep in de rug van de diepe spits Mike van Gool. Met veel komende spelers vanuit het middenveld moest ASWH de thuisploeg, getraind door René Vermunt, gaan verrassen.
Dit lukte voor rust bijzonder goed. Ruim een half uur was ASWH heer en meester op ’t Slot en werd Capelle met goed voetbal met de rug tegen de muur gezet. Het enige verwijt wat ASWH gemaakt kan worden, is dat het elftal naliet om uit de gecreëerde kansen vaker dan één keer te scoren. Hierdoor bleef Capelle namelijk in de wedstrijd, iets wat ASWH na rust nog lelijk op zou breken. Daar leek het, zoals gezegd, de eerste helft echter totaal niet op. Capelle wist zich geen raad met de tactiek van ASWH. Al vlug kreeg Stefan van Dam na een hoekschop een mogelijkheid om te scoren, maar hij slaagde hier niet in. Binnen tien minuten had ASWH echter al een voorsprong te pakken. Alexander de Jong opende prima op de rechterflank, waar Jordi Boogers de bal meenam en een prima voorzet lanceerde. Deze werd door Jan Willem Schep bij de tweede paal knap achter doelman Lennert Hegie gekopt en zo nam ASWH de leiding.
De marge had vervolgens verdubbeld kunnen en moeten worden. Zo probeerde Alex de Jong het met een snel genomen vrije trap, die net over ging, en schoot Stefan van Dam over nadat doelman Hegie mis zat bij een voorzet van De Jong. De keeper had even later wel een prima redding in huis op een inzet van Mike van Gool, die een fijne voorzet van Jordi Boogers ineens op doel schoot. Dezelfde Van Gool liet even later de beste kans op 0-2 liggen. Op randje buitenspel werd de spits weggestuurd, maar alleen voor Hegie had hij teveel tijd nodig om de keeper te omspelen. Toen hij vervolgens nog eens om de keeper heen wilde, werd hij neergelegd. Scheidsrechter Den Haan zag er echter geen strafschop in. Dat viel te betwisten, al had Van Gool meer uit deze opgelegde kans moeten halen. Het bleef echter bij 0-1 en in de laatste vijf minuten van de eerste helft stak Capelle nog even de neus aan het venster. Dit leverde een vreemde scrimmage op na een hoekschop, waarbij de bal via de paal en een verdediger op de doellijn niet in de goal viel. Het laatste wapenfeit van het eerste bedrijf was eveneens voor Capelle, dat spits Arne van Gelder een bal over de goal zag mikken.
ASWH begon vervolgens slap aan de tweede helft, want al spoedig kreeg middenvelder Jay Jay Gulpen een goede schietkans. Hij mikte over, maar ASWH bleek niet gewaarschuwd. Henk Roeland mocht alleen richting Paul Verboom lopen, werd door Nixon Dias uit balans gebracht en ging neer binnen de lijnen. Scheidsrechter Den Haan ging voor de maximale straf en stuurde Dias met rood weg, terwijl Capelle een strafschop kreeg. Zulke buitenkansjes zijn aan Henk Roeland altijd wel besteed en dus stond het 1-1, waarbij ASWH nog een dikke veertig minuten met een man minder verder moest.
Eigenlijk ging de wedstrijd toen uit als een nachtkaars. Mike van Gool werd opgeofferd voor een extra verdediger in de persoon van Wouter van den Berg. De aanvallende stootkracht van ASWH nam af, terwijl Capelle niets beters kon verzinnen dan lange ballen richting het strafschopgebied te spelen. Het was schrijnend om te zien dat de thuisploeg consequent vier verdedigers achterin hield en geen enkel initiatief wilde nemen. Capelle kon dan ook amper gevaarlijk worden en lange tijd waren twee schoten van afstand van Patrick Molendijk de enige noemenswaardige pogingen. Wat dat betreft zorgde Jan Willem Schep voor meer gevaar toen hij weggestuurd werd op rechts, naar binnen kwam en de paal raakte. Helaas kon Stefan van Dam de rebound niet goed verwerken, omdat er een verdediger bij zat. In de slotfase kwam ASWH wel goed weg toen middenvelder Gavir Breidel op de lat kopte en Henk Roeland na een counter ver in blessuretijd ineens oog in oog met Paul Verboom kwam te staan. Zijn schot belandde echter op de goalie en de scheidsrechter ging niet mee in het geroep om een nieuwe penalty.
Zo begon ASWH dus met een gelijkspel, waar er op basis van de eerste helft veel meer in had gezeten. Met tien man bleek het logischerwijs echter niet meer mogelijk om meer mee te nemen dan een punt. Gezien het feit dat er bijna de gehele tweede helft met een man minder gespeeld werd, had het minder goed af kunnen lopen. Blijft echter overeind dat ASWH het voor rust al had kunnen beslissen. De eerste driepunter zal dus hopelijk volgende week volgen, als promovendus Zwaluwen ’30 op bezoek komt in Hendrik-Ido-Ambacht.
Capelle – ASWH 1-1 (0-1)
9. 0-1 Jan Willem Schep 48. 1-1 Henk Roeland (strafschop)
Scheidsrechter: Den Haan
Capelle: Lennert Hegie; André Hol, Alex van Duijvenbode, Sebastiaan Pot, Frank Stienstra; Jay Jay Gulpen (85. John Noslin), Patrick Molendijk, Gavir Breidel; Gertjan Rothman, Arne van Gelder en Henk Roeland
ASWH: Paul Verboom; Roël Gorré, Nixon Dias, Damiën Vereecken, Johan Sturrus; Jordi Boogers, Alexander de Jong (83. Rory van der Weijden), Danny Versluis, Jan Willem Schep (89. Danny Slingerland), Stefan van Dam; Mike van Gool (53. Wouter van den Berg)
Een-na-laatst dan? Sorry, maar ik vond het toch niet zo heel erg bijzonder. Met name verdedigend (Owusu) vond ik het niet zo sterk. Voorin hebben ze met De Vries, Neuvel en vooral Kaleveld wel wat leuks lopen. Dat het zaterdag gelijk werd was vooral een verwijt aan Katwijk. Vergeet niet dat Katwijk in de huidige vorm ook geen hoogvlieger is.quote:Op zondag 2 september 2007 14:52 schreef Andiyan het volgende:
Zwaluwen '30. Let op die ploeg. Ze gaan verrassen en hoger eindigen dan men denkt.![]()
Hebben hun zaakjes goed voor elkaar dit seizoen, succes!![]()
Hoe kan dat nouquote:Op woensdag 5 september 2007 16:39 schreef methodmich het volgende:
Ik zie ineens BVO op kop staan met 35 punten bij de RBB poule. Al heb ik er volgens eigen telling ook 35, maar slechts 26 gekregen....
Netjes BVO!
Ik zie dat die, net als die van Quick Boys trouwens, niet klopt... Lekker dan, dat waren de logo's die onze perschef naar eigen zeggen bij de clubs had opgevraagd.quote:Op zaterdag 8 september 2007 09:44 schreef Insistor het volgende:
Ziet er netjes uit.
hadden jullie van Katwijk geen logootje gekregen?
Van Quick Boys is het logo van Quick Boys Venlo :-)quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik zie dat die, net als die van Quick Boys trouwens, niet klopt... Lekker dan, dat waren de logo's die onze perschef naar eigen zeggen bij de clubs had opgevraagd.
Als ze geluk hebben staan ze straks gewoon 15 uit 5 (Barendrecht uit, Maassluis en Ter Leede thuis). Al hoop ik zaterdag een winnend Barendrecht te zienquote:Op zondag 9 september 2007 20:35 schreef Mindlight het volgende:
SHO heeft een prima start gelukkig, tegen de verwachting van velen in.
Volgende week Barendrecht, ik denk dat ik daar wel even ga kijken.
Ja, dat zou helemaal gaaf zijn, maar Barendrecht is nooit makkelijk.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:48 schreef BVO het volgende:
[..]
Als ze geluk hebben staan ze straks gewoon 15 uit 5 (Barendrecht uit, Maassluis en Ter Leede thuis). Al hoop ik zaterdag een winnend Barendrecht te zien.
Netjes ja maar Spakenburg won met de beker ook met 15-0, de wedstrijd daarna in de competitie werd het ook gewoon 1-1, zegt dus niet alles.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:07 schreef uitje4life het volgende:
Ik hoop dat we net zo uit kunnen halen als tegen DOTO!
RBB 2 wint met 14-0 van DUNO 1 voor de beker.... 3 gespeeld, 9 punten 31 voor en 1 tegen. Best netjes dacht ik zo?
Uiteraard. En zo vermoeiend is zo'n kamp met een goed rooster niet hoor. Ben wel benieuwd, ASWH zonder Human, Van der Waal, Eltenberg en De Vos. Verder schijnt Dias nog steeds geschorst te zijn, hetgeen echt belachelijk is, kan De Jong niet spelen en zijn er nog wat vraagtekens bij andere spelers....quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:48 schreef uitje4life het volgende:
. MM zal dan wel uitgeteld zijn van dat kamp, maar gaat wel kijken neem ik aan.
Dit was RBB 2 tegen DUNO 1. En het 2e heeft vandaag 1-2 bij Ter Leede gewonnen. Zegt inderdaad niet overal alles......quote:Op donderdag 13 september 2007 12:22 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Netjes ja maar Spakenburg won met de beker ook met 15-0, de wedstrijd daarna in de competitie werd het ook gewoon 1-1, zegt dus niet alles.
helaas...quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:01 schreef methodmich het volgende:
Hoe kan die aanvaller dan een omhaal maken als ie rechtuit loopt.... Erg makkelijk gegeven, matige arbitrage. Dat is gewoon jammer. Hoopte nog even dat die vent met zijn blessure gewisseld moest worden toen ie viel, maar kon toch verder fluiten.
Al met al gewoon domme tegengoals en dus onnodig. Gelijkspel had gewoon gekund en gemoeten.
Als ik de uitslagen zo lees en van bekende hoor, lijkt het erop of RBB wel wat minder is dan vorig jaar.quote:Op zondag 16 september 2007 14:37 schreef uitje4life het volgende:
[..]
helaas...
maar het was Gootjes die achteruit werd getrokken toen hij een omhaal wilde maken...
quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:51 schreef methodmich het volgende:
Leuk, vanaf zaterdag mag ik meedoen in de "commissie" die de man van de wedstrijd moet aanwijzen in thuisduels. Daarna huldiging in de kantine en dan mag ik hem voor het volgende programmablaadje nog interviewen.
quote:Barendrecht 1 is zaterdag zonder punten teruggekeerd uit Noordwijk. De ploeg van Jack van den Berg verloor schlemielig met 0-1. Het enige doelpunt viel in de slotfase, nadat de Barendrechtse aanvallers opnieuw een aantal grote kansen hadden laten liggen.
Tegen Capelle joh, opmerkelijk!quote:Op zondag 23 september 2007 01:07 schreef uitje4life het volgende:
op countervoetbal.
DOTO, QB en RBB.quote:Op zondag 23 september 2007 16:20 schreef methodmich het volgende:
Overigens F1Bas, wie laten het dan liggen? Het is vooral een sterke competitie, dus Lisse is er nog lang niet. 0-5 bij DOTO is echter wel indrukwekkend. DOTO mist ook wel jongens door blessures, vooral achterin en het blijkt dan toch dat hun defensie, zoals ik eerder ook als enige twijfelgeval omtrent hun selectie opmerkte, zeker in de breedte niet sterk genoeg is. Plus weer rood voor Alex van Dommelen, het tweede nadeel van DOTO, de opvliegendheid van sommige spelers.
Nee klopt ook wel maar RBB won ook al vrij moeizaam bij jullie en lijken gewoon verzwakt. Ik zeg ook niet dat het geen sterke competitie is maar Ter Leede houdt dit nooit vol, als RBB snel meer punten verliest zie ik Lisse wel kampioen worden. Even los van het feit dat ik het hun het meeste gun, om welke reden dan ookquote:Op zondag 23 september 2007 17:01 schreef methodmich het volgende:
Nou, Rijnsburgse Boys verliest jaarlijks bij Capelle, dat kan. Gelijkspel van ze tegen Katwijk kan even goed, is een Bollenderby. DOTO doet het inderdaad wel erg slecht en QB was vooral volgens QB zelf titelkandidaat, maar anderen hadden daar hun twijfels bij. Hoornes zelfs al in de zomer.
Dat klopt ja, als we zelf niet spelen vind ik het af en toe wel eens leuk te komen kijken, dit was er een prima wedstrijd voor omdat wij zelf vanavond pas spelen. Ondanks de regen was het een leuke wedstrijd en was het onverdiend dat jullie verloren.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:02 schreef Lissov het volgende:
P.S.: F1Bas, jij was dus die gozer die bij Catelijne stond? Volgende keer lul ik wel ff met je
vond het meer een volleybal actie !!quote:Op donderdag 27 september 2007 01:31 schreef HPayne het volgende:
Jammer MM van ASWH. Wat een rare goal die 2e!
Hebben jullie zoveel blessures dan mich ?, bij ons valt het gelukkig allemaal nog wel mee maar we moeten theo wel missen voor enkele weken denk ik schijnt scheurtje in zijn lies te hebben en natuurlijk missen we randy van Heijnsbergen ook nog de komende tijd heeft zes wedstrijden aan zijn broek voor de rode kaart tegen Nunspeetquote:Op donderdag 27 september 2007 16:23 schreef methodmich het volgende:
Tweede goal was een flinke fout inderdaad, maar goed, daar verlies je de wedstrijd niet door. Zelfs met 1-0 achter hadden we het ook nooit gered, was gewoon erg matig gisteren. Je mist te veel goede spelers en er was ook nog eens te weinig scherpte.
Maar goed, hopelijk bij Quick Boys uit revanche. Al heb ik mijn twijfels. Er moeten snel spelers fit raken, vooral voorin!
Moet 'ie harder z'n best doenquote:Op donderdag 27 september 2007 11:16 schreef F1Bas het volgende:
Gister nog met Dogan Corneille gesproken, hij heeft het erg naar z'n zin in Barendrecht. Alleen het gevoel van niet (bijna) elke week winnen is erg wennen.
Tegen De Treffers ontbraken 7 potentiële basiskrachten. We hebben op zich een brede selectie van 25 man, die ook kwalitatief redelijk breed is, maar de afwezigheid van 7 spelers is zwaar op te vangen. Drie of vier had met dit materiaal gekund, alleen liever dan geen Human. Maar ja, het is ongrijpbaar, zijn ook vaak wedstrijdblessures. Nu moeten we te vaak een beroep doen op spelers die tophoofdklasse niet aan kunnen, zoals Van Gool en Van den Berg. Dat kan wel als de rest fit is en zij de 11e man zijn, maar niet als enkele dragende krachten ontbreken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:09 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Hebben jullie zoveel blessures dan mich ?, bij ons valt het gelukkig allemaal nog wel mee maar we moeten theo wel missen voor enkele weken denk ik schijnt scheurtje in zijn lies te hebben en natuurlijk missen we randy van Heijnsbergen ook nog de komende tijd heeft zes wedstrijden aan zijn broek voor de rode kaart tegen Nunspeet![]()
DOTO heeft niet echt blessures, op Salaz en Clarijs na. Wel een trainer die dusdanig vreemde dingen doet dat fanatieke fans al snakken naar zijn ontslag. Lopes Silva linksback zetten, dat verzin je natuurlijk niet. De spelers zijn ook niet blij, eerder genoemde Lopes Silva zat huilend in de kleedkamer na Lisse thuis. En er zijn de nodige explosieve karakters, dus dat maakt het extra lastig.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:32 schreef BVO het volgende:
[..]
Moet 'ie harder z'n best doen.
Morgen een leuke wedstrijd, thuis tegen DOTO. Potentieel een erg goede ploeg, maar mede dankzij de blessures natuurlijk in zak en as. Barendrecht ook een niet overweldigende start, dus kan leuk worden. Hopen dat Da Cruz mee kan spelen, zonder hem is het aanvallend toch wel erg beperkt hoor.
Salaz en Clarijs zijn tch erg belangrijk, verdedigend gezien? Dat begreep ik. Las in het AD ook opmerkingen van die trainer die me niet echt bevorderlijk leken voor de sfeer in het teamquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
DOTO heeft niet echt blessures, op Salaz en Clarijs na. Wel een trainer die dusdanig vreemde dingen doet dat fanatieke fans al snakken naar zijn ontslag. Lopes Silva linksback zetten, dat verzin je natuurlijk niet. De spelers zijn ook niet blij, eerder genoemde Lopes Silva zat huilend in de kleedkamer na Lisse thuis. En er zijn de nodige explosieve karakters, dus dat maakt het extra lastig.
Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar Katwijk had maar een kansje. Goal was een mooi schot van +- 20 meter.QB was sterker, maar miste de voorhoede.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:57 schreef Insistor het volgende:
Katwijk: dik verdiend de derby gewonnen.
Nee dusquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:32 schreef BVO het volgende:
Hopen dat Da Cruz mee kan spelen, zonder hem is het aanvallend toch wel erg beperkt hoor.
quote:Roos op jacht naar eerherstel
Zowel bij TOGR als Capelle vertrok hij voortijdig. Maar Raymond Roos, dit seizoen teruggekeerd bij de Rotterdamse club aan de Charloisse Lagedijk, zegt de rotste niet te zijn. ,,Ik ben geen moeilijke jongen.’’
FOLKERT VAN DER KROL
ROTTERDAM
Vraag Raymond Roos hoe hij terugkijkt op zijn jaar bij Capelle en de 29-jarige middenvelder kijkt naar boven. ,,Ik heb in België en Ierland gevoetbald, maar bij Capelle kreeg ik pijn in m’n nek van al die hoge ballen.’’
Capelle en Roos stonden vorig seizoen gelijk aan water en vuur. De toch al broze samenwerking liep op de klippen toen de middenvelder trainer Ton van Bremen het verwijt maakte ‘geen ballen’ te hebben. Die opmerking deed hij in de rust van het duel met Heerjansdam toen van Bremen aangaf hem te wisselen.
Het was niet het eerste akkefietje. Roos degradeerde eerder al tot zijn verbazing tot bankzitter. Assistent-trainer Enar Krootjes en Brian Notenboom lieten hem voor het duel met DOTO weten dat hij op de bank moest plaatsnemen. ,,Ze zeiden: ‘Het bestuur vindt het beter dat je niet speelt’. Dat is dus de voetballerij. Tussen mij en Capelle was geen klik. De club ligt net over de brug, maar je hebt er rare mensen rondlopen. Voorzitter Kees Kisjes bijvoorbeeld. Ik heb een paar keer ontzettend met hem gelachen, maar hij liegt nog als hij staat te fluiten.’’
Zijn keuze voor TOGR viel op. Roos vertrok daar in het seizoen 2004-2005, waarin de Rotterdammers uit de hoofdklasse degradeerden, ook voortijdig en maakte het beslissingsduel met Go Ahead Kampen niet eens meer mee. ,,Er speelden veel Kaapverdiaanse jongens. Een mix van spelers was beter geweeest. Wim van der Steene is een goede trainer, maar het ontbrak aan discipline. Als je de teugels eenmaal hebt laten vieren, kun je ze moeilijk weer aanhalen. Drie weken voor het einde van de competitie ben ik weggegaan. Er waren irritaties, ik kreeg ruzie met spelers. Dan kan ik beter weggaan, anders schiet ik uit m’n slof. De onderlinge acceptatie was niet goed, terwijl de ploeg voldoende kwaliteiten had om in de hoofdklasse te blijven.’’
Toen scout Ton van Mastrigt hem vorig seizoen vroeg een rentree bij TOGR te overwegen, hapte Roos toe. ,,Er waren wel wat contacten met andere clubs, maar de zondag-hoofdklasse trok me niet. In België kon ik goed verdienen, maar ik wilde graag dichtbij huis in Rotterdam-Zuid spelen. TOGR kwam met een goed verhaal. En het voelde alsof ik nog wat goed te maken had bij die club. Bovendien kende ik de trainer (Theo de Boon, red.) nog van mijn periode bij FC Dordrecht Hij liep toen stage bij Robert Verbeek.’’
Dit keer heeft Roos geen spijt van zijn keuze. ,,Er is nu meer discipline. De spelers zijn ook allemaal wat ouder geworden en weten dat het zaterdag om het ‘echie’ gaat. En ik ben echt geen moeilijke jongen. Of ik nu bij AC Milan of bij vijfde van Hillesluis voetbal, ik pas me overal aan.’’
Wat Roos wel nodig heeft, is vertrouwen. Dat ontbeerde hij vorig seizoen bij Capelle. ,,Nu voel ik me gewaardeerd. Daardoor speel ik ook goed. Toen ik voor de Nederlandse Antillen uitkwam, zei bondscoach Pim Verbeek al van tevoren dat hij me altijd zou opstellen. Onder Ton Pattinama bij Deltasport was ik ook een zekerheidje. Dan wil ik de trainer terugbetalen, ga ik voor hem door het vuur.’’ Bij onder meer Deltasport, FC Dordrecht en later SHO functioneerde Roos uitstekend. Hij is het type speler dat bereid is het vuile werk voor anderen op te knappen. ,,Ik ben een echte teamspeler. Die sterven uit. Ik heb van Cor Lems, mijn vroegere buurman, die wil om te overleven geleerd. Reed ik met hem mee naar de club en kreeg ik tijdens de training een schop waarbij de tranen in m’n ogen sprongen. Dan moest ik wel weer met hem mee terug, maar mocht ik bij hem thuis meeëten.’’
Uitgerekend Ton van Bremen was er ook zo één. Roos heeft respect voor wat Van Bremen in zijn loopbaan presteerde, maar tussen de twee zal het niet zo snel meer goed komen. ,,Nee, ik heb hem niet meer gesproken. Ik voelde me in m’n eer aangetast. Er was al zoveel gebeurd, dat het met een andere trainer vermoedelijk ook mis was gegaan. Ton van Bremen had net zo goed Pipo de Clown kunnen zijn.’’
Roos doet er niet meer moeilijk over. ,,Ach, dat het bij Capelle niet lukte, zal ook gedeeltelijk mijn schuld zijn. Ik heb gewoon een verkeerde keuze gemaakt. Dat kan een keer gebeuren. Ik ben 29 en heb al aardig wat meegemaakt. Ik heb er misschien niet alles uitgehaald, want ik drink wel eens een biertje en rook een sigaretje. Maar in de hoofdklasse weet iedereen wie Raymond Roos is. En ik wil nog wel een paar jaar doorgaan.’’
Misschien ligt er zelfs weer een mooi avontuur op de Nederlandse Antillen in het verschiet. Roos heeft vijf interlands op zijn naam staan, wedstrijden voor 50.000 toeschouwers gespeeld. Het smaakt naar meer. ,,In februari wordt het kampioenschap van de Caribische eilanden gespeeld. Het schijnt dat ik en m’n neef Giovanni Franken (RVVH, red.) ook weer in beeld zijn bij de Nederlandse Antillen.’’
Maar nu concentreert Roos zich op het duel met Capelle. ,,We moeten een keer winnen. En als dat tegen Capelle gebeurt, is dat ook een overwinning voor mezelf.’’
Toch heeft RBB nog een aardige groep staan. Vraag is alleen hoe hongerig ze nog zijn. En Kuhlmann is een groot gemis. Was de speelwijze toch wel op afgestemd en was altijd goed voor een 7 of op zijn minst een 6,5. Levant en Biekman zijn veel meer alles of niets spelers, die op goede dagen weergaloos kunnen zijn (vooral Levant), maar evengoed totaal onzichtbaar kunnen blijven. Zinhagel lijkt me niet (meer) zo fit.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:13 schreef uitje4life het volgende:
Morgen Zwaluwen'30 thuis..... wordt denk ik geen makkelijke wedstrijd.
En Bas, we zijn denk ik zeker verzwakt in vergelijking met vorig seizoen. Tegen Quick Boys is Bart Freke er waarschijnlijk weer bij, altijd goed. Kuhlmann en Simons, die hadden we nooit weg moeten doen (jullie hadden ze nooit weg moeten halen)
Ramon Salaz ben ik niet zo van onder de indruk, maar is wel een redelijk snelle verdediger. Clarijs als aanvoerder en inschuivende centrale verdediger (overigens een nieuwe rol, was eerst middenvelder) is wel een zeer belangrijke kracht.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:48 schreef BVO het volgende:
[..]
Salaz en Clarijs zijn tch erg belangrijk, verdedigend gezien? Dat begreep ik. Las in het AD ook opmerkingen van die trainer die me niet echt bevorderlijk leken voor de sfeer in het team.
Tja, kan een bijzondere wedstrijd worden morgen. Ik ben benieuwd, hoop in ieder geval dat we nu eindelijk eens scoren, het is tot nu toe allemaal wel erg schlemielig.
Ter Leede had natuurlijk nóóit verloren mogen worden en ook bij Noordwijk verdienden we een punt.
Ja, snap niet dat hij niet in de basis begon, hij zorgde echt voor de ommekeer.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:24 schreef methodmich het volgende:
Tiren, goede speler. Zou Rooie Koos nu ontslagen worden?
Sorry, maar QB was absoluut niet sterker. QB miste lijn, voetbalvermogen, kwam eigenlijk op alle fronten tekort tegen een Katwijk dat niets eens voluit hoefde te gaan.quote:Op zaterdag 29 september 2007 03:38 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar Katwijk had maar een kansje. Goal was een mooi schot van +- 20 meter.QB was sterker, maar miste de voorhoede.
Op zichzelf vind ik het QB.tv initiatief wel een compliment waard. Ik weet niet hoe het bij ASWH is, maar ik neem aan dat je ook daar niet zomaar 18-20 vrijwilligers vindt die dat even oppakken.quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:07 schreef methodmich het volgende:
Zal wel gefilmd zijn op het schitterende QB tv.
Daar zijn ze altijd wel sterk in geweest (belastingtechnisch schijnt dat overschatten van de aantallen overigens helemaal niet handig te zijn)quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:12 schreef methodmich het volgende:
Oh zeker, QB TV is absoluut leuk. Maar ja, het blijft een pretentieuze club. Waar ze nu die 1800 fans van vandaag op VoZ vandaan haalden??
We zijn het gewendquote:Barendrecht miste de scherpte voorin, had 2, maar zeker 1x een 100% kans....
Ach "live" wel/.quote:Op zaterdag 29 september 2007 11:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
En Poepoog, QB beter dan Katwijk in de derby? Dat leek er in de samenvatting anders bepaald niet op.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:02 schreef Insistor het volgende:
[..]
Sorry, maar QB was absoluut niet sterker. QB miste lijn, voetbalvermogen, kwam eigenlijk op alle fronten tekort tegen een Katwijk dat niets eens voluit hoefde te gaan.
Kort door de bocht? Wel heel toevallig dat het nu weer misgaat met Katwijk/QB supporters. Tuurlijk moeten de goede onder kwaden lijden maar het gebeurt wel vaak met hun.quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:18 schreef methodmich het volgende:
Mwah, dat is erg kort door de bocht!
Mwah... In hoeverre is dat verhaal van de Katwijk-fans echt waar dan?quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:58 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Kort door de bocht? Wel heel toevallig dat het nu weer misgaat met Katwijk/QB supporters. Tuurlijk moeten de goede onder kwaden lijden maar het gebeurt wel vaak met hun.
Nee daar had ik het niet over, ik heb het over wat bijvoorbeeld vorig jaar bij ons gebeurd is met QB gasten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:02 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mwah... In hoeverre is dat verhaal van de Katwijk-fans echt waar dan?
En QB-publiek versus Ravensbergen is meer vermakelijk dan een misdraging waar buitenstaanders last van hebben.
Oke, ik zie geen reden waarom er over zou worden gelogen maar laten we dat even in het midden dan.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:11 schreef methodmich het volgende:
Dat laatste snap ik, maar er zijn meer mensen die er geweest zijn die deze versie niet onderstrepen. Maar goed, daar weet ik ook het fijne niet van.
Overigens was Kloetinge - Spakenburg ook ongezellig dit weekend!
quote:INTERVIEW MET DE MAN VAN DE WEDSTRIJD
Na elke thuiswedstrijd van ASWH wordt er een man van de wedstrijd gekozen. Die geeft een kort interview in de periode na de wedstrijd, dat in de aanloop naar de volgende thuiswedstrijd in het programmaboekje verschijnt. Na ASWH – TOGR koos de commissie van wijze mannen voor Ivar Eltenberg als man van de wedstrijd. Hij gaf de volgende antwoorden:
1. Je bent dit seizoen nieuw bij ASWH. Hoe bevalt het tot nu toe?
Het bevalt me zeer goed. Ik ben goed opvangen door de spelersgroep en de begeleiding en voelde me daardoor meteen thuis.
2. Wat zijn je doelstellingen bij ASWH?
Die zijn heel simpel: prijzen pakken!!
3. ASWH heeft Jeroen van Wetten aan de selectie toegevoegd. Jij kent hem nog van DOTO. Is het voor jou nog extra leuk om nu weer hier met hem en met Nixon Dias te spelen?
Ja, zeer zeker. Ik ken deze jongens al een paar jaar. Daarom weet ik precies wat ik aan ze heb. Ik ben zeer blij dat Van Wetten zich heeft toegevoegd aan de selectie, want het is een geweldige spits.
4. In het seizoen 2005/06 had DOTO een fantastisch team, dat echter net de titel misliep en de bekerfinale verloor van Rijnsburgse Boys. Heb je het idee dat jullie toen wel een prijs hadden kunnen en moeten pakken?
We hadden denk ik zeker de titel moeten pakken. Die prijs liepen we mis door onszelf en niemand anders. De bekerfinale hadden we dan ook gewonnen.
5. Bij DOTO was je vaak linksback, bij ASWH speel je vooral op het middenveld. Wat is nu je favoriete positie?
Een favoriete positie heb ik niet. Linkshalf is nieuw voor mij. Ik moet er ook nog veel leren, maar het gaat steeds beter. Toch zou ik ook zo weer moeiteloos linksback spelen als dat moet.
6. Tegen TOGR werd je gekozen als man van de wedstrijd, een goede prestatie dus. Hebben de supporters van ASWH de echte Ivar Eltenberg al gezien of kan je straks, als je helemaal gewend bent en het team ingespeeld is, nog beter?
Nee, de echte Eltenberg hebben ze nog niet gezien. Ik speelde de afgelopen jaren in een ander systeem, dus het is nog wel even wennen. Maar er zit een stijgende lijn in.
7. Wat verwacht je van de thuiswedstrijd van vandaag tegen FC Lisse?
FC Lisse is een heel goede ploeg die altijd mee doet om de titel, dus het wordt een lastige klus. Maar met de kwaliteiten in onze selectie moet een overwinning er zeker in zitten.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:46 schreef BVO het volgende:
Goedkope pingel ja, maar even later werd een 100% pingel toch niet gegeven...
Het is zeker lullig als ik zeg dat ik blij ben dat dat nu gebeurt en niet volgende week?quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:00 schreef methodmich het volgende:
Blessuregolf ASWH houdt aan
Waardeloos allemaal!
quote:Sommige mensen zeggen dat ik een voorspellende gave heb. Zeker als het om negatieve ontwikkelingen gaat. Jammer genoeg hebben zij gelijk.
Bij het begin van de competitie schreef ik op deze plaats letterlijk: “De supporters krijgen in de komende competitie een belangrijke rol. Natuurlijk, als “twaalfde man” deden ze altijd al mee, maar die rol bedoel ik niet. Het is de KNVB die nadrukkelijk de supporters bij het verloop van de competitie betrekt.
Door haar rigoureuze lik-op-stukbeleid kunnen immers supporters, die bij ongeregeldheden betrokken raken, hun vereniging ernstig in de problemen brengen. De KNVB laat er geen twijfel over bestaan dat in dat geval de goeden maar onder de kwaden moeten lijden”.
De competitie is nu zes weken onderweg. De eerste wedstrijd speelden we in Hoorn tegen Zwaluwen ‘30 Henver. Na deze wedstrijd kregen we een brief van de KNVB. Gevraagd werd of we gezien hadden dat er buiten de kantine bier gebruikt werd.
De tweede wedstrijd speelden we thuis tegen Rijnsburg. Hoewel deze wedstrijd door de lokale overheid als een risico-wedstrijd beschouwd werd, gebeurde er niets bijzonders. We hadden trouwens niets anders verwacht.
De derde wedstrijd speelden we in Rotterdam tegen TOGR. Sommigen van onze supporters lieten zich gaan na een ernstige overtreding van een TOGR-speler. Ze gooiden plastic glazen met bier op het veld. Er werd direct door onze bestuursleden en onze spelers opgetreden. De supportersvereniging die de busreis naar Rotterdam georganiseerd heeft is met deze lieden in gesprek.
De vierde wedstrijd speelden we thuis tegen Quick Boys. Hier weet U alles van. Binnen de poorten van ons sportpark is niets ernstigs gebeurd. Buiten de hekken van ons complex gebeurde er genoeg, hebt U in de krant kunnen lezen.
De vijfde wedstrijd was in Lisse tegen de gelijknamige club. Ook hier gingen een paar supporters duidelijk buiten hun boekje. De twee die aanwijsbaar in de fout gingen zijn inmiddels door het bestuur aan de tand gevoeld. Voorlopig is hen de toegang tot het sportpark ontzegd. Woensdag wordt door het algemene bestuur de definitieve strafmaat bepaald.
De zesde wedstrijd werd thuis tegen Barendrecht gespeeld. Eigenlijk gebeurde er op ordegebied niets bijzonders. Alleen….. in de eerste helft gooide iemand vuurwerk over de boarding. Het gebeurde in de buurt van onze keeper. Direct werd dit vuurwerk weer gedoofd. Echter …….
Vlak vóór deze wedstrijd kreeg ik een tweede brief van de KNVB te lezen. Deze greep terug op de derde wedstrijd (tegen TOGR) en was de dag vóór de wedstrijd tegen Barendrecht bezorgd. De KNVB had ook het een en ander in deze wedstrijd gesignaleerd. Hun waarnemer had gelukkig ook gezien dat het een kleine groep betrof en dat onze spelers en bestuurders de groep tot de orde hadden geroepen. De waarnemer had echter daarnaast iets gezien wat verder niemand van ons heeft waargenomen.Er zouden volgens hem geen glazen maar blikjes met drank met regelmaat over de boarding zijn geworpen.
De brief eindigt met ”De molestatiecommissie dringt er met klem op aan dat een dergelijk supportersgedrag door uw bestuur wordt aangepakt. Bij een volgende situatie worden wij genoodzaakt aangifte tedoen bij de tuchtcommissie”. Natuurlijk moest ik onmiddellijk denken aan wat er in Lisse is gebeurd! Het zal toch niet waar zijn dat ……….? En ja hoor, een derde brief van de KNVB is al naar ons onderweg.
Om een lang verhaal kort te maken. Onze spelers en de technische staf zijn op dit moment zeer succesvol. Ons eerste elftal heeft zelfs nog geen enkele keer verloren en staat momenteel op de vierde plaats. Tel je zegeningen, denk je dan!
Maar wat doen sommigen van onze supporters? Ze proberen, ondanks alle inspanningen van bestuur en vrijwilligers van zowel de voetbalvereniging als supportersvereniging om voetbal leuk te houden, voor elkaar te krijgen wat onze tegenstanders tot nu toe nog niet gelukt is. Elke week doen zij hun best om de club verlies toe te brengen. Zij spannen zich in om KNVB sancties op te laten leggen tegen hun eigen club.
Dat laten we toch niet over onze kant gaan? Want als dat gebeurt wil ik nòg een voorspelling doen. De KNVB zegt “dan moeten de goeden maar onder de kwaden lijden” Dan voorspel ik dat de goeden helemaal niet onder de kwaden zullen lijden…… dan haken de goeden af!
Ton Berkheij
Er is inderdaad iemand het veld op gelopen richting de scheidsrechter... Dus?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 00:20 schreef F1Bas het volgende:
Voorzitter van Katwijk...
[..]
Nee hoor, er is niks gebeurd
Ach, we hebben nu Izaäk weer! Al is hij geen verlosser, zoals hij zelf zegt, maar wel een goede speler. Dat Jan van der Hoek hem emotioneel belde, kan ik me voorstellen. Klinkt gek, maar ik werd er zelf ook gisteren een beetje weemoedig van.quote:Op maandag 8 oktober 2007 22:53 schreef BVO het volgende:
[..]
Het is zeker lullig als ik zeg dat ik blij ben dat dat nu gebeurt en niet volgende week?
quote:Izaäk Verhoeven: ’Ik ben geen verlosser’
Izaäk Verhoeven kreeg op 26 mei van dit jaar vanwege zijn verdiensten voor de hoofdmacht van het bestuur van ASWH een afscheidswedstrijd aangeboden.
ANDRÉ VALK
HENDRIK-IDO-AMBACHT
Aanstaande zaterdag is de 36-jarige middenvelder in de uitwedstrijd tegen Barendrecht echter zo goed als zeker weer van de partij bij de Ambachtse hoofdklasser.
Hoe is die onverwachte rentree in zijn werk gegaan?
Izaäk Verhoeven: ,,Maandagmorgen werd ik gebeld door aanvoerder Johan Sturrus. Hij vertelde me van de ernstige blessures bij Ferry van Lare en Jan-Willem Schep en vroeg me of ik erover na wilde denken om in te springen. Dat heb ik gedaan, en in overleg met mijn baas en thuis heb ik besloten het te doen. Vooral de manier waarop ze het vroegen stond me aan. En als het was geweest omdat het niet liep, had ik het nooit gedaan. Maar met die blessures, ligt dat toch anders. En ASWH is altijd goed voor mij geweest.’’
Maar jij bent toch iemand die niet snel op zijn beslissingen terugkomt?
,,Dat doe ik inderdaad nooit en ik vind dat daar nu ook geen sprake van is. Het is absoluut tijdelijk, hooguit tot aan de winterstop. En als Ferry en Jan-Willem eerder fit zijn, stap ik meteen weer uit. Na de winterstop ziet echt niemand mij meer op de velden.’’
Ben je niet bang dat er te veel van je wordt verwacht?
,,Men moet er niet van uit gaan dat de resultaten nu ineens veel beter worden. Ik ben geen verlosser. Maar wie weet kan ik een impuls geven, dat zou al mooi zijn. Jan van der Hoek (scout, AV) belde me zelfs emotioneel op om me te bedanken. Toen had ik nog niet eens besloten het te doen! ’Bedankt dan voor het nadenken’, zei Jan toen. Maar als ik nu naar de ranglijst kijk, vind ik dat heel vervelend. Het zou toch zonde zijn als alles waar we al die jaren keihard voor hebben gewerkt teniet wordt gedaan door blessures. Daar wil ik mijn steentje aan bijdragen.’’
Hoe fit is Izaäk Verhoeven nog?
,,Ik ben drie keer per week blijven trainen. Ik heb de halve marathon van Rotterdam gelopen en ben in training voor de hele. Zondag was ik van plan de Drechtstedenloop te doen. Misschien komt het daar ook wel van, maar dan moet ik afwachten hoe ik me na de wedstrijd tegen Barendrecht voel. Ik heb maandag getraind en dat viel me alles mee. Dat het duurwerk goed zat, wist ik wel. Maar ook het korte werk liep redelijk. Ik had een dag later maar een beetje spierpijn, waarschijnlijk van het trappen tegen de bal.’’
Sta je zaterdag in de basis?
,,Daar reken ik wel op. Ik heb ook tegen trainer Bill Tukker gezegd dat ik niet mijn tas inpak om op de bank te gaan zitten. Wel is het rot voor jongens die er nu naast komen te staan. Ik heb met Danny Slingerland zelfs gesproken. Hij vond dat ook niet leuk, maar was wel blij dat ik terug was. En ja, dan meteen tegen Barendrecht, de club van onze oude trainer Jack van den Berg. Wel bijzonder, maar ik heb geen enkel idee hoe het gaat lopen. Laat ik eerst maar eens proberen de negentig minuten vol te maken.’’
Wat heb jij toch tegen Katwijk??quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 00:20 schreef F1Bas het volgende:
Voorzitter van Katwijk...
[..]
Nee hoor, er is niks gebeurd
Niks. Alleen dat ontkennen dat er niks gebeurt is een beetje onnodig.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wat heb jij toch tegen Katwijk??
Ik vind de brief van de voorzitter een goed initiatief.
quote:Louis van Kleef al weer vertrokken bij TOGR
Louis van Kleef, voormalig speler van ASWH en Rijsoord, is per direct weg bij de Rotterdamse zater- daghoofdklasser TOGR. Trainer Theo de Boon vindt dat de 31-jarige spits niet past in de selectie.
De Boon wil niet dieper ingaan op het vertrek van Van Kleef, die bij zijn vorige club Capelle het seizoen ook al niet afmaakte. De aanvaller zelf is niet boos op club en trainer. ,,Ik weet niet wiens schuld dit is. Bij mezelf merkte ik dat ik steeds meer moeite had om drie keer per week te trainen. Voor de wedstrijden hoefde ik me niet te motiveren. Maar de trainer gaf aan alleen jongens te willen hebben die zich altijd voor meer dan honderd procent inzetten. Ik heb bij TOGR met niemand ruzie, maar de klik met de technische staf was er niet.’’
Van Kleef denkt dat dit nog niet het einde van zijn loopbaan is. ,,Misschien stop ik ermee. Maar ik zie mezelf volgend seizoen nog wel voetballen bij bijvoorbeeld een eersteklasser waar je maar twee keer per week hoeft te trainen.’’
Niet objctief, maar vooruitquote:Barendrecht verdiende een punt, maar had vooral in de slotfase veel pech.
De ASWH-site is het ook met mij eens. Ik vind niet dat Barendrecht een punt verdiende. Had gekund, maar het had bij rust dus ook zomaar 0-3 kunnen zijn. Na rust was Barendrecht wel beter en die gekke ballen in extra tijd waren gevaarlijk, maar ja.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:57 schreef BVO het volgende:
De BVVsite is het met me eens.
[..]
Niet objctief, maar vooruit.
quote:IN GESPREK MET…. JAN WILLEM SCHEP
ASWH voegde de afgelopen zomer veel nieuwe spelers toe aan de selectie. Maar wie zijn zij nu eigenlijk? Voor deze editie van “De Supporter” gingen we in gesprek met Jan Willem Schep, de middenvelder die in de voorbereiding en de eerste competitieweken zo’n goede indruk maakte. Een gesprek over omhoog kijken, letterlijk bij Capelle en figuurlijk bij ASWH, zijn favoriete positie en speelstijl en helaas de onvermijdelijke blessures, die ook CIOS-student Jan Willem al moest meemaken bij ASWH.
Je bent nu enkele maanden bij ASWH. Hoe bevalt het je tot nu toe?
Het bevalt me erg goed bij ASWH. Het is een warme vereniging met veel mensen die zich inzetten voor de club om alles zo goed mogelijk te laten lopen. Ook de spelersgroep is een gezellige groep waarmee veel mogelijk is.
Je hebt al de nodige pech gehad met blessures. Hoe is de laatste blessure tot stand gekomen en hoe verloopt je revalidatie?
Blessures zijn altijd vervelend maar horen bij het voetbal. Mijn laatste blessure kwam tot stand tegen FC Lisse aan het einde van de wedstrijd, toen ik alles op alles wilde zetten dat een speler de bal niet voor kon geven op zijn spits. Daarbij kwam ik vast te staan in het veld en klapte mijn enkel dubbel. De revalidatie gaat wel even duren. Ik hoop maandag 15 oktober loopgips te krijgen, dan moet dat er weer drie weken omheen blijven en dan gaan ze verder kijken.
Je moest de eerste duels van ASWH ook al missen wegens een schorsing. Kreeg je mede zoveel gele kaarten door de degradatiestrijd van Capelle of is dit inherent aan je speelstijl?
In het verleden waren mijn schorsingen vaak onnodig vanwege stomme overtredingen of praten, maar naarmate je ouder wordt ga je toch steeds wat meer leren, hoop je dan! Vorig jaar zat het heel erg tegen met het voetbal en ook met mijn eigen spel, waardoor je je gaat ergeren en stomme dingen gaat doen, in mijn geval kaarten halen. Het zit ook een beetje in mijn spel, dit omdat ik geen duel wil verliezen terwijl je soms moet kijken wat beter is. Dit gaat steeds beter en ik hoop in dit seizoen minder kaarten te behalen.
Je bent al op vele posities te bewonderen geweest: centrale middenvelder, valse spits, rechtermiddenvelder, linkermiddenvelder. Ben je zo multifunctioneel of heb je wel een favoriete positie?
Ik vind mijzelf niet echt multifunctioneel, maar heb er geen problemen mee om op verschillende posities uit te komen. Wel speel ik het liefst aan de zijkant of als aanvallende middenvelder. Na mijn wedstrijd tegen FC Dordrecht kwam ik er achter dat ik in de punt naar achteren spelen ook wel leuk vind. Het gaat mij er uiteindelijk toch om dat ik speel.
Waarin verschilt het voetbal dat ASWH wil spelen met dat van Capelle?
Het spel van Capelle is toch voor al gericht op de twee spitsen die ze voorin hebben staan, Henk Roeland en Arne van Gelder. Door de lange bal op Van Gelder te spelen met een zwervende Roeland er om heen proberen ze met een snelle omschakeling via Van Gelder en Roeland snel voor de goal te komen, als middenvelder sta je daar vooral omhoog te kijken naar de lange ballen. ASWH probeert veel meer te voetballen en ziet de lange bal als noodoplossing of om iemand op snelheid diep te sturen, het spel is meer gericht op de combinatie en dat is ook goed mogelijk met het voetballende vermogen van de ploeg, al komt het er nog niet echt uit momenteel.
Van welke trainer(s) heb je tot nu toe veel geleerd als voetballer?
Ik heb als jeugdspeler veel geleerd van Stefan Bakker, hij leerde me sneller omschakelen en minder te dromen. Toch doe ik dat nog steeds af en toe. In de senioren heb ik eigenlijk van elke trainer wel wat opgestoken, maar toch het meest van John van Staa en Frans Vermeulen.
Ik kan over mijn huidige trainer nog niet echt wat zeggen, omdat ik daar nog te kort onder speel en train.
Bezoek je zelf ook regelmatig voetbalwedstrijden?
Ik bezoek zelf weinig andere wedstrijden, omdat de zondag voor mij vooral een dag van relaxen is en het onderhouden van sociale contacten.
Wat is je persoonlijke doel voor de rest van het seizoen en welke rol zie je ASWH in deze competitie nog gaan spelen?
Ik hoop na de winterstop weer een rol van betekenis te gaan spelen bij ASWH en nog de nodige punten te gaan behalen met de ploeg. Zoals elke nieuwe speler kom je voor de prijzen en wil je die ook winnen, maar we moeten niet gelijk zo negatief doen en ASWH afschrijven. Er zijn nog genoeg punten te verdelen en dan kun je alsnog hoog eindigen.
Het zou mooi zijn als we in de districtsbeker ver gaan komen en een plek behalen die recht geeft op deelname aan de KNVB-beker voor volgend jaar.
Is er nog iets dat je de supporters van ASWH wilt melden?
Ik hoop dat ze ons blijven steunen, ook nu het wat minder gaat. Bovendien vind ik het een mooie club om voor te spelen.
quote:1. Je bent nu enkele maanden bij ASWH. Voldoet de club aan de verwachtingen die je had?
Ja,deze club is het laatste decennium uiterst succesvol geweest en dat is mijns inziens voor een groot deel te danken aan de goede begeleiding rondom het eerste elftal. Men blijft rustig, scout goed en weet waar men naar toe wil zonder de realiteit uit het oog te verliezen.
2. Als keeper van SHO pakte je in 2005/06 een punt bij IJsselmeervogels. Na afloop was je zo blij dat je bij het vieren van het punt je hand blesseerde. Hoe ging dat precies en is dit tekenend voor het fanatisme van Paul Verboom?
Wij speelden daar de eerste wedstrijd van het seizoen en stonden 80 minuten op eigen helft met de witte vlag te zwaaien. In de laatste 5 minuten maakten we een 2-0 achterstand goed. Toen vierden we een klein feestje en sloeg ik per ongeluk door het plafond. Gevolg was acht hechtingen en een tetanusprik.
3. Hoe is de samenwerking met de andere keepers bij ASWH?
Daar kan ik kort over zijn: prima.
4. Van spitsen is algemeen bekend dat zij een nederlaag soms eerder slikken als ze zelf hebben gescoord. Hoe zit dat met keepers? Houd jij liever de nul of win je liever met tegengoals?
Ik speel liever 0-0 dan dat ik met 4-3 win. Het is gek, ik weet het, maar dat is wel mijn gevoel.
5. Je neemt best wat risico in je spel. Durft uit de goal te komen als er een diepe bal komt, ging mee naar voren bij Rijnsburg in de slotfase. Is dat jouw stijl van keepen of zijn dat gewoon situaties in een wedstrijd die om zo'n oplossing vragen?
Dat ik mee naar voren ging in Rijnsburg had uiteraard met de stand te maken. Dat gebeurt niet als we 1-2 voorstaan. Uit komen bij diepe ballen of ballen onderscheppen in de 16 meter zit wel in m'n spel opgesloten. Ik probeer te anticiperen op wat er komen gaat. Let wel PROBEER want het lukt niet altijd natuurlijk, denk maar aan Rijnsburg uit, haha.
6. Je vroeg na de wedstrijd tegen Lisse begrip van de supporters voor de resultaten die achterblijven bij de verwachtingen. Welke rol gaat ASWH in de competitie nog spelen als iedereen fit is, denk je?
Dat is nooit te voorspellen. Het enige wat ik daarover kan zeggen is dat mijn gevoel zegt dat als ik zie wat we tot nog toe bij vlagen op het veld leggen en ik tel daar bepaalde kwaliteiten van geblesseerde spelers bij op dat we een selectie hebben waar je mee kan spelen voor het kampioenschap
7. Welke keepers zie jij zelf graag spelen als je voetbal kijkt op televisie of in het stadion?
Keepers met uitstraling. Buffon, Casillas, Cech. Dat soort keepers
8. Jij keepte een tijdje bij SHO. Vorig jaar was die club de angstgegner voor ASWH. Volgende week spelen we uit bij die ploeg. Heeft trainer Bill Tukker je al om tips gevraagd?
Bill weet zelf genoeg over alle tegenstanders. Wat hij zelf niet weet krijgt hij toegespeeld door de prima scouts.
9. Dan de uitsmijter: Stel dat ASWH vaste clubauto's gaat invoeren, zoals ze dat bij profclubs wel eens doen. Welke zou jij vanuit je beroep dan aanraden?
Een goede, degelijke en zuinige wagen. Aston Martin DB9 bijvoorbeeld. Voor Sjoerd van der Waal zouden ze een PLAYMOBILauto moeten leasen, haha.
Morgen de update.quote:POVER ASWH VERLIEST THUIS VAN EXCELSIOR MAASSLUIS
Een zeer teleurstellend acterend ASWH leed vanmiddag de tweede thuisnederlaag van de competitie. Excelsior Maassluis, bepaald geen hoogvlieger, stapte na negentig minuten als winnaar van het veld. Hierdoor kwamen de bezoekers, die tot nu toe al vijf keer verloren, in de ranglijst op gelijke hoogte met ASWH. De Ambachters lieten daarmee de kans om naar het linkerrijtje klimmen en zo weer wat meer omhoog te kunnen kijken liggen. Dit had de formatie van trainer Bill Tukker, waarin Ard Hartman in de basis debuteerde op de plek van de geschorste Danny Versluis, volledig aan zichzelf te wijten. Men kwam namelijk pas tot aanvaardbaar voetbal toen het al 0-2 voor Maassluis was. De snelle tegentreffer van Danny Slingerland bleek vervolgens te weinig om een punt te pakken.
De eerste helft was misschien wel de minste die ASWH de afgelopen jaren speelde. Daar zag het aanvankelijk nog niet naar uit, want al vroeg in de wedstrijd was er een goede aanval via Stefan van Dam. Zijn voorzet werd echter door een verdediger over de achterlijn gewerkt. Kort daarna lieten de gasten zien dat zij deze keer ook wel enige aanvallende bedoelingen hadden, na het countervoetbal waar ze vorig seizoen twee keer mee verloor van ASWH. Paul Verboom kon redding brengen en zag later nog een bal voorlangs rollen. ASWH speelde vrij fantasieloos. Het leek wel of de spelers elkaar steeds niet konden vinden. Tekenend was dat het gevaarlijkste moment van het eerste half uur volledig via toeval tot stand kwam. Een verdediger van Excelsior Maassluis werkte een bal weg, waarna hij Sjoerd van der Waal raakte, die zo op doel kon koppen. Hij kon echter geen richting geven aan zijn poging en dus ging de bal over.
Kort voor het half uur verloor ASWH ook nog Jordi Boogers, met wat een serieuze blessure leek. Danny Slingerland kwam hem vervangen. Daarna het beste moment van ASWH voor rust. Sjoerd van der Waal trok met een individuele actie goed naar binnen en schoot op doel, maar de vuisten van Robbert van de Velde voorkwamen een goal. In de tegenstoot wist Excelsior Maassluis wel te scoren. Een uitbraak over rechts leverde een voorzet op. Rudi Witvoet kwam goed voor zijn man en werkte de bal achter Verboom. ASWH kon hier weinig meer tegenover stellen. Jeroen van Wetten kon op aangeven van Alex de Jong een schotje op doel lossen, dat voorlangs hobbelde. Later kwam Johan Sturrus nog goed naar binnen op een bal van De Jong, maar zijn poging met zijn zwakke rechterbeen had geen succes. In de extra tijd van de eerste helft kreeg Maassluis nog een mogelijkheid, maar scoorde het ook niet meer. Het uiterst povere ASWH moest dus gaan rusten met een achterstand.
De tweede helft was nog maar net begonnen toen Sjoerd van der Waal met een knappe volley op aangeven van Izaäk Verhoeven bijna succes had. Het was echter Excelsior Maassluis dat de voorsprong verdubbelde. De bal kon koppend wel erg makkelijk voor de voeten komen van de vrijstaande Niels Redert. De lange middenvelder haalde uit. Het schot van Redert leek houdbaar, maar Paul Verboom tikte de bal in plaats van uit het doel in de goal en hielp de gasten zodoende een handje. Terwijl Maassluis nog aan het bijkomen was van de uitbundige gevierde 0-2, kwam ASWH direct weer terug in de wedstrijd. Danny Slingerland zette goed door op een voorzet van Wouter van den Berg en schoot de bal in het dak van het doel.
Na de aansluitingstreffer van de jonge Ambachter bracht Bill Tukker spits Mike van Gool voor verdediger Ard Hartman. Het leverde een offensief van ASWH op, dat echter geen succes had. De Ambachters pompten de ballen naar voren, maar konden zelden een bres slaan in de defensie van Maassluis. Stefan van Dam raakte wel de lat met een mooi schot en Van de Velde bracht twee keer redding op vrije trappen via Izaäk Verhoeven en Sjoerd van der Waal. In de slotfase ging Mike van Gool nog alleen op de keeper af, met een verdediger in zijn rug. De spits van ASWH kwam niet tot een schot en ging neer, maar scheidsrechter Harskamp weigerde een strafschop te geven.
Toen Harskamp, die door enkele blessurebehandelingen bij Maassluis nog ruim tijd bijtelde, voor het laatst floot stond het dus nog steeds 1-2. Een zeer tegenvallende uitslag voor ASWH, dat ondanks de blessuregevallen toch tot meer in staat geacht moet worden dan het vandaag met name voor rust liet zien. Waar gehoopt werd op een sprongetje naar het linkerrijtje, leert de realiteit dat Excelsior Maassluis inmiddels naast ASWH staat in de stand. Volgende week zal bij angstgegner SHO dus een positief resultaat geboekt moeten worden om niet te ver weg te glijden op de ranglijst. Dat daarbij uit een ander vaatje getapt moet worden dan vandaag mag duidelijk zijn.
ASWH – Excelsior Maassluis 1-2 (0-1)
35. 0-1 Rudi Witvoet 56. 0-2 Niels Redert 57. 1-2 Danny Slingerland
Scheidsrechter: Harskamp
ASWH: Paul Verboom; Wouter van den Berg, Ard Hartman (60. Mike van Gool), Nixon Dias, Johan Sturrus; Jordi Boogers (28. Danny Slingerland), Alexander de Jong, Izaäk Verhoeven, Stefan van Dam; Jeroen van Wetten (83. Rory van der Weijden) en Sjoerd van der Waal
Excelsior Maassluis: Robbert van de Velde; Dani Monteiro, Hans-Jörgen Nicolaï, Kelly Giessen, Sebastiaan Kardol; Niels Redert, Stephan van de Velde (75. Brian Zalmijn), Ronnie Nouwen; Nilton Tavares Ramos, Demis Xanthopoulos (90 (+2). Royama Ibrahim) en Rudi Witvoet
Hij is goed. Alleen het beste als middenvelder en niet als centrale verdediger, zoals bij Lisse. Maar dat is mijn mening.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:19 schreef DANILXL het volgende:
hij speelde goed tegen zwaluwen, de aanvoerder van Lisse
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:22 schreef methodmich het volgende:
Nou dacht ik toch dat de aanvoerder van FC Lisse nog steeds Jelle Korbee was? Maar kan veranderd zijn...
Maar 2 jaar geleden en vorig jaar waren toch wel pijnlijker......quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:14 schreef methodmich het volgende:
3 keer? Ze zijn al vier keer op rij tweede geworden.
Maar ze wonnen wel 2x afgelopen jaar...als ze zaterdag weer winnen is de afstand met de echte titelkandidaten al behoorlijk.quote:Op donderdag 1 november 2007 08:41 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Maar 2 jaar geleden en vorig jaar waren toch wel pijnlijker......
jah idd.quote:Op maandag 5 november 2007 09:03 schreef uitje4life het volgende:
http://www.rijnsburgseboys.nl/Content.php?id=1582
triest dit....
Is de loting voor WestII al bekend? Van FC Lisse? Volgens mij zijn de meeste wedstrijden op 24 november, dit zou betekenen dat de oefenwedstrijd tegen IJsselmeervogels niet doorgaat.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:01 schreef methodmich het volgende:
Nieuws uit Pernis: Volgens een lid van het DOTO-forum zijn de spelers Ilya Tiren en Niels Bezemer voor onbepaalde tijd uit de selectie gezet door Koos Waslander. Ben benieuwd of dit binnenkort bevestigd wordt door een officiëlere bron en wat de reden is.
ASWH heeft in de volgende ronde van de districtsbeker Zuid I een leuke derby tegen Heerjansdam geloot.
quote:Vorig jaar heb je behoorlijk veel gespeeld in ASWH 1 en ben je eigenlijk doorgebroken. Hoe heb je dat seizoen beleefd?
Voor mij persoonlijk was dit een fantastisch seizoen. Aan het begin van zo’n seizoen verwacht je niet dat je uiteindelijk zoveel wedstrijden zal spelen. Het begon bij Vitesse Delft waar ik mijn debuut in competitie-verband maakte. We wonnen deze wedstrijd met 1-3 en ik speelde een goede wedstrijd. Het spelen tegen clubs als Rijnsburgse Boys, FC Lisse en Noordwijk is geweldig. Daarnaast zijn de derby’s ook fantastisch om te spelen. Je speelt tegen spelers die al jare lang op dit niveau spelen en komt op sportparken met mooie complexen en tribunes. Zeker als je in dit soort wedstrijden mag starten, geeft je dit een trots gevoel. Het bekerduel tegen Roda JC was helemaal een jongensdroom. Daar denk ik nog vaak aan terug.
Er wordt vaak gezegd dat er meer jeugd moet doorstromen. Jij hebt nu zelf het verschil ervaren tussen hoofdklassevoetbal en juniorenvoetbal en het spelen in het tweede. Kun je aangeven hoe groot die stap is en wat de verschillen zoal zijn?
Het verschil is aanzienlijk groot. Dat besefte ik in het begin niet helemaal. Toen Jack van den Berg nog trainer was bij ASWH, mocht ik in mijn A-juniorentijd al meetrainen met het grote eerste, wat toentertijd alles won wat er maar te winnen viel.
Toen ik als 18-jarige bij deze groep aansloot dacht ik er veel te makkelijk over. Met de A-junioren speelden wij landelijk en hadden hierin veel succes. Op het moment dat je meetraint met zo’n elftal merk je dat het enorm snel gaat. Je hebt geen tijd om rustig aan te nemen en te draaien. Je moet van tevoren weten wat je met de bal gaat doen. Dit was in het begin heel erg zoeken. Wat heb ik veel balverlies geleden tijdens positiespelen! Doordat je deze fouten maakt, besef je wel dat het anders moet en ga je daaraan werken.
De wedstrijden die ik heb gespeeld met het tweede elftal waren voor mij de momenten om aan deze punten te werken. En vervolgens laat je zien tijdens trainingen met het eerste elftal dat je bereid bent om jezelf beter te maken om deel uit te kunnen maken voor de selectiegroep.
Je speelt in ASWH 1 op diverse plaatsen op het middenveld. Heb je een favoriete positie?
Ja, deze heb ik maar al te graag. In mijn jeugd heb ik altijd op nummer 10 gespeeld in een 4-4-2 systeem.
Hoe kijk je terug op de opleiding die je bij ASWH hebt gekregen op voetbalgebied?
Mijn jeugd bij ASWH was heel erg fijn. Altijd selectie gevoetbald met mijn vrienden. Trainers die ik in mijn jeugd heb gehad, zijn nu nog steeds actief. Arthur Dorré en Erik Helmink zijn toptrainers die met mijn generatie en nu met hun huidige spelers prijzen winnen. Doordat je prijzen wint, kom je hoger te voetballen en word je persoonlijk ook een betere voetballer.
Leer je veel van de oudere spelers?
Als je goed luistert naar spelers die al een tijd op het hoogste niveau van het amateurvoetbal spelen, kun je veel nuttige informatie ontvangen. Ook moet je niet bang zijn deze spelers om advies te vragen. Ferry van Lare, Izaäk Verhoeven, Alex de Jong, Nixon Dias, Paul Verboom praten vaak met mij en uiteraard heb ik ook mijn vragen richting hen.
Wat zijn je doelstellingen voor dit seizoen, zowel met ASWH als persoonlijk?
Nadat de competitie iets anders van start is gegaan dan onze verwachting was, zijn de doelstelling in mijn ogen ook anders geworden.
Vele blessures van basisspelers zorgen voor mogelijkheden voor mij en mijn teamgenoten. Helaas heb ik deze kans nog niet gekregen. Op het moment dat ik minuten kan maken, probeer ik mezelf te bewijzen. Na de laatste twee wedstrijden heb ik leuke reacties ontvangen van supporters, sponsors en teamgenoten. Dit geeft mij vertrouwen.
Het kampioenschap moeten we ons nu niet op richten, maar een plaats bij de eerste 5 MOET.
Wat is voor jou tot nu het mooiste wat je hebt meegemaakt bij ASWH?
Dat zijn eigenlijk 3 dingen:
1. Promoveren van derde divisie landelijk naar tweede divisie landelijk met A1.
2. Bekerduel tegen Roda JC in Parkstad Limburg Stadium
3. Eerste goal voor ASWH 1 tegen TOGR vorig seizoen.
Je staat bekend als een echte liefhebber, die altijd in is voor een potje voetbal. Klopt dit of heb je ook wel eens momenten dat je even niet aan voetbal denkt?
Ik ben altijd wel met voetbal bezig, als het niet real-time is, dan wel op mijn Playstation 3 (Pro Evolution Soccer 2008)!
Stel we zijn 10 jaar verder. Waar hoop je dan op dat moment te staan bij ASWH?
In deze periode van 10 jaar hoop ik vele prijzen te mogen winnen met ASWH. Als het gaat om de positie, zou ik mezelf graag op de plek van Alex de Jong willen zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |