quote:Louis van Kleef al weer vertrokken bij TOGR
Louis van Kleef, voormalig speler van ASWH en Rijsoord, is per direct weg bij de Rotterdamse zater- daghoofdklasser TOGR. Trainer Theo de Boon vindt dat de 31-jarige spits niet past in de selectie.
De Boon wil niet dieper ingaan op het vertrek van Van Kleef, die bij zijn vorige club Capelle het seizoen ook al niet afmaakte. De aanvaller zelf is niet boos op club en trainer. ,,Ik weet niet wiens schuld dit is. Bij mezelf merkte ik dat ik steeds meer moeite had om drie keer per week te trainen. Voor de wedstrijden hoefde ik me niet te motiveren. Maar de trainer gaf aan alleen jongens te willen hebben die zich altijd voor meer dan honderd procent inzetten. Ik heb bij TOGR met niemand ruzie, maar de klik met de technische staf was er niet.’’
Van Kleef denkt dat dit nog niet het einde van zijn loopbaan is. ,,Misschien stop ik ermee. Maar ik zie mezelf volgend seizoen nog wel voetballen bij bijvoorbeeld een eersteklasser waar je maar twee keer per week hoeft te trainen.’’
Niet objctief, maar vooruitquote:Barendrecht verdiende een punt, maar had vooral in de slotfase veel pech.
De ASWH-site is het ook met mij eens. Ik vind niet dat Barendrecht een punt verdiende. Had gekund, maar het had bij rust dus ook zomaar 0-3 kunnen zijn. Na rust was Barendrecht wel beter en die gekke ballen in extra tijd waren gevaarlijk, maar ja.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:57 schreef BVO het volgende:
De BVVsite is het met me eens.
[..]
Niet objctief, maar vooruit.
quote:IN GESPREK MET…. JAN WILLEM SCHEP
ASWH voegde de afgelopen zomer veel nieuwe spelers toe aan de selectie. Maar wie zijn zij nu eigenlijk? Voor deze editie van “De Supporter” gingen we in gesprek met Jan Willem Schep, de middenvelder die in de voorbereiding en de eerste competitieweken zo’n goede indruk maakte. Een gesprek over omhoog kijken, letterlijk bij Capelle en figuurlijk bij ASWH, zijn favoriete positie en speelstijl en helaas de onvermijdelijke blessures, die ook CIOS-student Jan Willem al moest meemaken bij ASWH.
Je bent nu enkele maanden bij ASWH. Hoe bevalt het je tot nu toe?
Het bevalt me erg goed bij ASWH. Het is een warme vereniging met veel mensen die zich inzetten voor de club om alles zo goed mogelijk te laten lopen. Ook de spelersgroep is een gezellige groep waarmee veel mogelijk is.
Je hebt al de nodige pech gehad met blessures. Hoe is de laatste blessure tot stand gekomen en hoe verloopt je revalidatie?
Blessures zijn altijd vervelend maar horen bij het voetbal. Mijn laatste blessure kwam tot stand tegen FC Lisse aan het einde van de wedstrijd, toen ik alles op alles wilde zetten dat een speler de bal niet voor kon geven op zijn spits. Daarbij kwam ik vast te staan in het veld en klapte mijn enkel dubbel. De revalidatie gaat wel even duren. Ik hoop maandag 15 oktober loopgips te krijgen, dan moet dat er weer drie weken omheen blijven en dan gaan ze verder kijken.
Je moest de eerste duels van ASWH ook al missen wegens een schorsing. Kreeg je mede zoveel gele kaarten door de degradatiestrijd van Capelle of is dit inherent aan je speelstijl?
In het verleden waren mijn schorsingen vaak onnodig vanwege stomme overtredingen of praten, maar naarmate je ouder wordt ga je toch steeds wat meer leren, hoop je dan! Vorig jaar zat het heel erg tegen met het voetbal en ook met mijn eigen spel, waardoor je je gaat ergeren en stomme dingen gaat doen, in mijn geval kaarten halen. Het zit ook een beetje in mijn spel, dit omdat ik geen duel wil verliezen terwijl je soms moet kijken wat beter is. Dit gaat steeds beter en ik hoop in dit seizoen minder kaarten te behalen.
Je bent al op vele posities te bewonderen geweest: centrale middenvelder, valse spits, rechtermiddenvelder, linkermiddenvelder. Ben je zo multifunctioneel of heb je wel een favoriete positie?
Ik vind mijzelf niet echt multifunctioneel, maar heb er geen problemen mee om op verschillende posities uit te komen. Wel speel ik het liefst aan de zijkant of als aanvallende middenvelder. Na mijn wedstrijd tegen FC Dordrecht kwam ik er achter dat ik in de punt naar achteren spelen ook wel leuk vind. Het gaat mij er uiteindelijk toch om dat ik speel.
Waarin verschilt het voetbal dat ASWH wil spelen met dat van Capelle?
Het spel van Capelle is toch voor al gericht op de twee spitsen die ze voorin hebben staan, Henk Roeland en Arne van Gelder. Door de lange bal op Van Gelder te spelen met een zwervende Roeland er om heen proberen ze met een snelle omschakeling via Van Gelder en Roeland snel voor de goal te komen, als middenvelder sta je daar vooral omhoog te kijken naar de lange ballen. ASWH probeert veel meer te voetballen en ziet de lange bal als noodoplossing of om iemand op snelheid diep te sturen, het spel is meer gericht op de combinatie en dat is ook goed mogelijk met het voetballende vermogen van de ploeg, al komt het er nog niet echt uit momenteel.
Van welke trainer(s) heb je tot nu toe veel geleerd als voetballer?
Ik heb als jeugdspeler veel geleerd van Stefan Bakker, hij leerde me sneller omschakelen en minder te dromen. Toch doe ik dat nog steeds af en toe. In de senioren heb ik eigenlijk van elke trainer wel wat opgestoken, maar toch het meest van John van Staa en Frans Vermeulen.
Ik kan over mijn huidige trainer nog niet echt wat zeggen, omdat ik daar nog te kort onder speel en train.
Bezoek je zelf ook regelmatig voetbalwedstrijden?
Ik bezoek zelf weinig andere wedstrijden, omdat de zondag voor mij vooral een dag van relaxen is en het onderhouden van sociale contacten.
Wat is je persoonlijke doel voor de rest van het seizoen en welke rol zie je ASWH in deze competitie nog gaan spelen?
Ik hoop na de winterstop weer een rol van betekenis te gaan spelen bij ASWH en nog de nodige punten te gaan behalen met de ploeg. Zoals elke nieuwe speler kom je voor de prijzen en wil je die ook winnen, maar we moeten niet gelijk zo negatief doen en ASWH afschrijven. Er zijn nog genoeg punten te verdelen en dan kun je alsnog hoog eindigen.
Het zou mooi zijn als we in de districtsbeker ver gaan komen en een plek behalen die recht geeft op deelname aan de KNVB-beker voor volgend jaar.
Is er nog iets dat je de supporters van ASWH wilt melden?
Ik hoop dat ze ons blijven steunen, ook nu het wat minder gaat. Bovendien vind ik het een mooie club om voor te spelen.
quote:1. Je bent nu enkele maanden bij ASWH. Voldoet de club aan de verwachtingen die je had?
Ja,deze club is het laatste decennium uiterst succesvol geweest en dat is mijns inziens voor een groot deel te danken aan de goede begeleiding rondom het eerste elftal. Men blijft rustig, scout goed en weet waar men naar toe wil zonder de realiteit uit het oog te verliezen.
2. Als keeper van SHO pakte je in 2005/06 een punt bij IJsselmeervogels. Na afloop was je zo blij dat je bij het vieren van het punt je hand blesseerde. Hoe ging dat precies en is dit tekenend voor het fanatisme van Paul Verboom?
Wij speelden daar de eerste wedstrijd van het seizoen en stonden 80 minuten op eigen helft met de witte vlag te zwaaien. In de laatste 5 minuten maakten we een 2-0 achterstand goed. Toen vierden we een klein feestje en sloeg ik per ongeluk door het plafond. Gevolg was acht hechtingen en een tetanusprik.
3. Hoe is de samenwerking met de andere keepers bij ASWH?
Daar kan ik kort over zijn: prima.
4. Van spitsen is algemeen bekend dat zij een nederlaag soms eerder slikken als ze zelf hebben gescoord. Hoe zit dat met keepers? Houd jij liever de nul of win je liever met tegengoals?
Ik speel liever 0-0 dan dat ik met 4-3 win. Het is gek, ik weet het, maar dat is wel mijn gevoel.
5. Je neemt best wat risico in je spel. Durft uit de goal te komen als er een diepe bal komt, ging mee naar voren bij Rijnsburg in de slotfase. Is dat jouw stijl van keepen of zijn dat gewoon situaties in een wedstrijd die om zo'n oplossing vragen?
Dat ik mee naar voren ging in Rijnsburg had uiteraard met de stand te maken. Dat gebeurt niet als we 1-2 voorstaan. Uit komen bij diepe ballen of ballen onderscheppen in de 16 meter zit wel in m'n spel opgesloten. Ik probeer te anticiperen op wat er komen gaat. Let wel PROBEER want het lukt niet altijd natuurlijk, denk maar aan Rijnsburg uit, haha.
6. Je vroeg na de wedstrijd tegen Lisse begrip van de supporters voor de resultaten die achterblijven bij de verwachtingen. Welke rol gaat ASWH in de competitie nog spelen als iedereen fit is, denk je?
Dat is nooit te voorspellen. Het enige wat ik daarover kan zeggen is dat mijn gevoel zegt dat als ik zie wat we tot nog toe bij vlagen op het veld leggen en ik tel daar bepaalde kwaliteiten van geblesseerde spelers bij op dat we een selectie hebben waar je mee kan spelen voor het kampioenschap
7. Welke keepers zie jij zelf graag spelen als je voetbal kijkt op televisie of in het stadion?
Keepers met uitstraling. Buffon, Casillas, Cech. Dat soort keepers
8. Jij keepte een tijdje bij SHO. Vorig jaar was die club de angstgegner voor ASWH. Volgende week spelen we uit bij die ploeg. Heeft trainer Bill Tukker je al om tips gevraagd?
Bill weet zelf genoeg over alle tegenstanders. Wat hij zelf niet weet krijgt hij toegespeeld door de prima scouts.
9. Dan de uitsmijter: Stel dat ASWH vaste clubauto's gaat invoeren, zoals ze dat bij profclubs wel eens doen. Welke zou jij vanuit je beroep dan aanraden?
Een goede, degelijke en zuinige wagen. Aston Martin DB9 bijvoorbeeld. Voor Sjoerd van der Waal zouden ze een PLAYMOBILauto moeten leasen, haha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |