abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:13:03 #165
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_53556145
Morgen Zwaluwen'30 thuis..... wordt denk ik geen makkelijke wedstrijd.

En Bas, we zijn denk ik zeker verzwakt in vergelijking met vorig seizoen. Tegen Quick Boys is Bart Freke er waarschijnlijk weer bij, altijd goed. Kuhlmann en Simons, die hadden we nooit weg moeten doen (jullie hadden ze nooit weg moeten halen)
Ik denk dat er volgend seizoen jongens uit t 2e door gaan stromen, zijn sterk op dit moment. Afgelopen zaterdag Quick Boys 2 op 1-1 gehouden na ruim een helft met 10 man gespeeld te hebben.
Ik ben er helaas niet bij, maar word vast wel op de hoogte gehouden! Veel plezier allemaal bij jullie cluppie morgen!

Maar nog geen man overboord, er zijn nog 22 wedstrijden te gaan.
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:48:06 #166
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_53556997
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:28 schreef methodmich het volgende:

[..]

DOTO heeft niet echt blessures, op Salaz en Clarijs na. Wel een trainer die dusdanig vreemde dingen doet dat fanatieke fans al snakken naar zijn ontslag. Lopes Silva linksback zetten, dat verzin je natuurlijk niet. De spelers zijn ook niet blij, eerder genoemde Lopes Silva zat huilend in de kleedkamer na Lisse thuis. En er zijn de nodige explosieve karakters, dus dat maakt het extra lastig.
Salaz en Clarijs zijn tch erg belangrijk, verdedigend gezien? Dat begreep ik. Las in het AD ook opmerkingen van die trainer die me niet echt bevorderlijk leken voor de sfeer in het team .
Tja, kan een bijzondere wedstrijd worden morgen. Ik ben benieuwd, hoop in ieder geval dat we nu eindelijk eens scoren, het is tot nu toe allemaal wel erg schlemielig .
Ter Leede had natuurlijk nóóit verloren mogen worden en ook bij Noordwijk verdienden we een punt.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_53561660
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:57 schreef Insistor het volgende:
Katwijk: dik verdiend de derby gewonnen.
Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar Katwijk had maar een kansje. Goal was een mooi schot van +- 20 meter.QB was sterker, maar miste de voorhoede.
  zaterdag 29 september 2007 @ 10:38:38 #168
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_53563220
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:32 schreef BVO het volgende:

Hopen dat Da Cruz mee kan spelen, zonder hem is het aanvallend toch wel erg beperkt hoor.
Nee dus .
pi_53563726
Stukje natrappen van Raymond Roos of zit er een kern van waarheid in?
quote:
Roos op jacht naar eerherstel

Zowel bij TOGR als Capelle vertrok hij voortijdig. Maar Raymond Roos, dit seizoen teruggekeerd bij de Rotterdamse club aan de Charloisse Lagedijk, zegt de rotste niet te zijn. ,,Ik ben geen moeilijke jongen.’’

FOLKERT VAN DER KROL

ROTTERDAM

Vraag Raymond Roos hoe hij terugkijkt op zijn jaar bij Capelle en de 29-jarige middenvelder kijkt naar boven. ,,Ik heb in België en Ierland gevoetbald, maar bij Capelle kreeg ik pijn in m’n nek van al die hoge ballen.’’

Capelle en Roos stonden vorig seizoen gelijk aan water en vuur. De toch al broze samenwerking liep op de klippen toen de middenvelder trainer Ton van Bremen het verwijt maakte ‘geen ballen’ te hebben. Die opmerking deed hij in de rust van het duel met Heerjansdam toen van Bremen aangaf hem te wisselen.

Het was niet het eerste akkefietje. Roos degradeerde eerder al tot zijn verbazing tot bankzitter. Assistent-trainer Enar Krootjes en Brian Notenboom lieten hem voor het duel met DOTO weten dat hij op de bank moest plaatsnemen. ,,Ze zeiden: ‘Het bestuur vindt het beter dat je niet speelt’. Dat is dus de voetballerij. Tussen mij en Capelle was geen klik. De club ligt net over de brug, maar je hebt er rare mensen rondlopen. Voorzitter Kees Kisjes bijvoorbeeld. Ik heb een paar keer ontzettend met hem gelachen, maar hij liegt nog als hij staat te fluiten.’’

Zijn keuze voor TOGR viel op. Roos vertrok daar in het seizoen 2004-2005, waarin de Rotterdammers uit de hoofdklasse degradeerden, ook voortijdig en maakte het beslissingsduel met Go Ahead Kampen niet eens meer mee. ,,Er speelden veel Kaapverdiaanse jongens. Een mix van spelers was beter geweeest. Wim van der Steene is een goede trainer, maar het ontbrak aan discipline. Als je de teugels eenmaal hebt laten vieren, kun je ze moeilijk weer aanhalen. Drie weken voor het einde van de competitie ben ik weggegaan. Er waren irritaties, ik kreeg ruzie met spelers. Dan kan ik beter weggaan, anders schiet ik uit m’n slof. De onderlinge acceptatie was niet goed, terwijl de ploeg voldoende kwaliteiten had om in de hoofdklasse te blijven.’’

Toen scout Ton van Mastrigt hem vorig seizoen vroeg een rentree bij TOGR te overwegen, hapte Roos toe. ,,Er waren wel wat contacten met andere clubs, maar de zondag-hoofdklasse trok me niet. In België kon ik goed verdienen, maar ik wilde graag dichtbij huis in Rotterdam-Zuid spelen. TOGR kwam met een goed verhaal. En het voelde alsof ik nog wat goed te maken had bij die club. Bovendien kende ik de trainer (Theo de Boon, red.) nog van mijn periode bij FC Dordrecht Hij liep toen stage bij Robert Verbeek.’’

Dit keer heeft Roos geen spijt van zijn keuze. ,,Er is nu meer discipline. De spelers zijn ook allemaal wat ouder geworden en weten dat het zaterdag om het ‘echie’ gaat. En ik ben echt geen moeilijke jongen. Of ik nu bij AC Milan of bij vijfde van Hillesluis voetbal, ik pas me overal aan.’’

Wat Roos wel nodig heeft, is vertrouwen. Dat ontbeerde hij vorig seizoen bij Capelle. ,,Nu voel ik me gewaardeerd. Daardoor speel ik ook goed. Toen ik voor de Nederlandse Antillen uitkwam, zei bondscoach Pim Verbeek al van tevoren dat hij me altijd zou opstellen. Onder Ton Pattinama bij Deltasport was ik ook een zekerheidje. Dan wil ik de trainer terugbetalen, ga ik voor hem door het vuur.’’ Bij onder meer Deltasport, FC Dordrecht en later SHO functioneerde Roos uitstekend. Hij is het type speler dat bereid is het vuile werk voor anderen op te knappen. ,,Ik ben een echte teamspeler. Die sterven uit. Ik heb van Cor Lems, mijn vroegere buurman, die wil om te overleven geleerd. Reed ik met hem mee naar de club en kreeg ik tijdens de training een schop waarbij de tranen in m’n ogen sprongen. Dan moest ik wel weer met hem mee terug, maar mocht ik bij hem thuis meeëten.’’

Uitgerekend Ton van Bremen was er ook zo één. Roos heeft respect voor wat Van Bremen in zijn loopbaan presteerde, maar tussen de twee zal het niet zo snel meer goed komen. ,,Nee, ik heb hem niet meer gesproken. Ik voelde me in m’n eer aangetast. Er was al zoveel gebeurd, dat het met een andere trainer vermoedelijk ook mis was gegaan. Ton van Bremen had net zo goed Pipo de Clown kunnen zijn.’’

Roos doet er niet meer moeilijk over. ,,Ach, dat het bij Capelle niet lukte, zal ook gedeeltelijk mijn schuld zijn. Ik heb gewoon een verkeerde keuze gemaakt. Dat kan een keer gebeuren. Ik ben 29 en heb al aardig wat meegemaakt. Ik heb er misschien niet alles uitgehaald, want ik drink wel eens een biertje en rook een sigaretje. Maar in de hoofdklasse weet iedereen wie Raymond Roos is. En ik wil nog wel een paar jaar doorgaan.’’

Misschien ligt er zelfs weer een mooi avontuur op de Nederlandse Antillen in het verschiet. Roos heeft vijf interlands op zijn naam staan, wedstrijden voor 50.000 toeschouwers gespeeld. Het smaakt naar meer. ,,In februari wordt het kampioenschap van de Caribische eilanden gespeeld. Het schijnt dat ik en m’n neef Giovanni Franken (RVVH, red.) ook weer in beeld zijn bij de Nederlandse Antillen.’’

Maar nu concentreert Roos zich op het duel met Capelle. ,,We moeten een keer winnen. En als dat tegen Capelle gebeurt, is dat ook een overwinning voor mezelf.’’
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_53563751
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:13 schreef uitje4life het volgende:
Morgen Zwaluwen'30 thuis..... wordt denk ik geen makkelijke wedstrijd.

En Bas, we zijn denk ik zeker verzwakt in vergelijking met vorig seizoen. Tegen Quick Boys is Bart Freke er waarschijnlijk weer bij, altijd goed. Kuhlmann en Simons, die hadden we nooit weg moeten doen (jullie hadden ze nooit weg moeten halen)
Toch heeft RBB nog een aardige groep staan. Vraag is alleen hoe hongerig ze nog zijn. En Kuhlmann is een groot gemis. Was de speelwijze toch wel op afgestemd en was altijd goed voor een 7 of op zijn minst een 6,5. Levant en Biekman zijn veel meer alles of niets spelers, die op goede dagen weergaloos kunnen zijn (vooral Levant), maar evengoed totaal onzichtbaar kunnen blijven. Zinhagel lijkt me niet (meer) zo fit.

En Poepoog, QB beter dan Katwijk in de derby? Dat leek er in de samenvatting anders bepaald niet op.
www.thuisuiteten.nl
pi_53563773
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:48 schreef BVO het volgende:

[..]

Salaz en Clarijs zijn tch erg belangrijk, verdedigend gezien? Dat begreep ik. Las in het AD ook opmerkingen van die trainer die me niet echt bevorderlijk leken voor de sfeer in het team .
Tja, kan een bijzondere wedstrijd worden morgen. Ik ben benieuwd, hoop in ieder geval dat we nu eindelijk eens scoren, het is tot nu toe allemaal wel erg schlemielig .
Ter Leede had natuurlijk nóóit verloren mogen worden en ook bij Noordwijk verdienden we een punt.
Ramon Salaz ben ik niet zo van onder de indruk, maar is wel een redelijk snelle verdediger. Clarijs als aanvoerder en inschuivende centrale verdediger (overigens een nieuwe rol, was eerst middenvelder) is wel een zeer belangrijke kracht.

Op het forum van DOTO wordt al geschreven dat Waslander alles aan het afbreken is wat de afgelopen jaren is opgebouwd.... Als Barendrecht wint, kan het lastig worden voor Koos!
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 29 september 2007 @ 17:01:44 #172
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_53570512
3-3, eindelijk eens een leuke wedstrijd .
Begon al bizar, Sandvliet scoorde na 1,5 minuut de 1-0. Dan tot de 40e minuut zakte het wat in, DOTO steeds sterker, geen kansen, maar dan vlak voor rust de 1-1. Ik zag de bui al hangen; erop en erover. Maar nee, in blessuretijd een vrij makkelijk gegeven penalty, Dos Santos zette de 2-1 op het bord. Na rust begon DOTO fel, na 17 seconden al alleen voor de keeper, wonderbaarlijk ging de bal naast. Rond de 55e minuut loopt Dos Santos opeens door de hele verdediging heen, 3-1. Toen het omslagpunt. Van der Veeke er bij ons uit, Ilya Tiren er bij hun in. Vanaf dat moment speelde DOTO fel, snel, flitsend, aanvallend. Assist Tiren voor de 3-2, foutje achterin, 3-3. Vanaf dat moment krijgen bede ploegen echt en stuk of 3/4 dotten van kansen, het spel ging op en neer, maar leuk was het wel.

Al met al vrij terechte uitslag, al had DOTO op basis van de 2e helft de zege verdiend.
pi_53573596
Tiren, goede speler. Zou Rooie Koos nu ontslagen worden?

Wij speelden 1-1 bij QB, weer een voorsprong verspeeld.

ASWH NEEMT PUNT MEE UIT KATWIJK

ASWH heeft zich vanmiddag deels gerevancheerd voor de zwakke vertoning in de beker van afgelopen woensdag. In Katwijk werd bij Quick Boys bij vlagen zeer aardig gevoetbald en legden de Ambachters een portie strijdlust aan de dag. Omdat de formatie van trainer Bill Tukker er echter wederom niet in slaagde een voorsprong vast te houden, werd het geen volledige revanche. ASWH nam wel een punt mee uit Katwijk-Zuid door met 1-1 gelijk te spelen.

Op het fraaie terrein van Quick Boys, inclusief nieuwe Dirk Kuijt-tribune, kon Tukker voor het eerst gebruik maken van spits Jeroen van Wetten. Hij begon direct in de basis, naast Rory van der Weijden. Hierdoor was het spitsenkoppel van woensdag, Erik Abels – Mike van Gool, naar de bank verwezen. Stefan van Dam nam op het middenveld de positie van de opnieuw geblesseerde Jan Willem Schep in, Wouter van den Berg deed dat rechts achterin op de plek die Damiën Vereecken woensdag nog had ingevuld. Zoals bekend viel Vereecken toen al vlug uit. Paul Verboom was terug in het doel. In de eerste helft bleek dat Van Wetten een aanwinst was voorin. Hij toonde zich balvast en speelde rustig, zodat er meer aansluiting kon komen vanuit het middenveld.

ASWH speelde voor rust sowieso niet slecht. Er gingen heus nog wel dingen mis, maar er waren ook enkele goede combinaties. Tot zeer grote kansen leidde dit nog niet. De mooiste actie strandde op het laatste moment. Een rap uitgevoerde tegenaanval via Ivar Eltenberg en Stefan van Dam bracht Rory van der Weijden vrij in het strafschopgebied. De jonge Dordtenaar gaf vervolgens een voorzet op Van Wetten, die helaas niet zuiver genoeg was. Ferry van Lare, eerder al gevaarlijk met een afstandsschot, had later ook pech met een kopbal over de goal na een hoekschop van Alexander de Jong. De thuisploeg, die niet echt imponeerde, kreeg voor rust ook wel enkele kansen. Omdat vooral Peter Timmermans in de afwerking niet op dreef was, leverden ook deze mogelijkheden niet echt groot gevaar op. Het was dan ook niet vreemd dat de rust bereikt werd met een 0-0 stand, waarin ASWH een optisch overwicht had en vele malen beter voor de dag kwam dan tegen De Treffers.

De tweede helft begon goed voor ASWH. Eerst werd Jeroen van Wetten na een snelle uitbraak nog gevloerd, even later kon de blonde spits naar binnen trekken. Hij kwam echter net niet tot een schot. Na ongeveer een kwartier spelen ging Rory van der Weijden op de rand van het strafschopgebied een duel aan, waarbij hij werd gevloerd. De goed fluitende scheidsrechter Beudeker kende een vrije trap toe aan ASWH. Danny Versluis meldde zich en zijn schot ging via een verdediger de goal in. Na deze 0-1 wisselde Bill Tukker spits Van Wetten, die nog wedstrijdritme moet opdoen, voor Mike van Gool. Vrij snel na de 0-1 moest Paul Verboom handelend optreden op een inzet van een aanvaller van de thuisploeg. Daarna was het ASWH dat een kans op 0-2 kreeg. Een slimme pass van Ivar Eltenberg speelde Rory van der Weijden vrij in de zestien. De spits legde onzelfzuchtig breed op Mike van Gool, die echter moest toezien hoe een verdediger van de gastheren net sneller naar de bal gleed. De interceptie van de Quick Boys-verdediger eindigde maar net aan de voor hem goede kant van de paal.

Een deel van het publiek van Quick Boys had zich toen al massaal tegen trainer John Blok gekeerd, middels diverse liedjes. ASWH zette dan ook alles op alles om de overwinning binnen te slepen, al was daar af en toe wat defensief kunst- en vliegwerk voor nodig. Tien minuten voor tijd kreeg Quick Boys, dat kort daarvoor al dichtbij de gelijkmaker was toen Verboom een corner nog net over kon tikken, dan toch de gelijkmaker. De meegekomen Robert-Jan Ravensbergen werkte de bal, die na een vrije trap koppend teruggelegd werd, achter Verboom. De doelpuntenmaker stak daarna zijn middelvinger op richting het deel van de fans dat eerder nog zo kritisch was geweest en de gelijkmaker nu wel vierde. Een merkwaardig incident dat veel vertelde over de huidige situatie bij Quick Boys.

Zowel ASWH als Quick Boys kreeg daarna nog wat kleine kansjes op een winnende treffer, waarbij een door de wind vreemd vallende bal voor Rory van der Weijden nog de beste was. De Dordtenaar kon de bal net niet goed genoeg controleren, zodat keeper Peter Kromhout redding kon brengen. Daarmee eindigde het duel in 1-1, een score die gezien het wedstrijdbeeld correct was. Voor ASWH een goede opsteker richting volgende week, als het sterke FC Lisse naar sportpark Schildman komt.

Quick Boys – ASWH 1-1 (0-0)
62. 0-1 Danny Versluis 80. 1-1 Robert-Jan Ravensbergen
Scheidsrechter: Beudeker

Quick Boys: Peter Kromhout; Glen van Dam, Michael Ros, Robert-Jan Ravensbergen, Giovanni Zebeda; Niels van Duijn, Hendrik van Beelen, Derek van der Plas (83. Eef Schoneveld); Peter Timmermans (67. Pieter Dirk Ouwehand), Nick van Baaren (46. Daniël Kulk) en Maarten Bak

ASWH: Paul Verboom; Wouter van den Berg, Nixon Dias, Danny Versluis, Johan Sturrus; Stefan van Dam, Alexander de Jong (79. Danny Slingerland), Ferry van Lare, Ivar Eltenberg (70. Jordi Boogers); Jeroen van Wetten (63. Mike van Gool) en Rory van der Weijden

Morgen de update.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:31:44 #174
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_53573755
zwaLUWEN TERECHT VERLOREN VAN RIJNBURGSE BOYS
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:35:26 #175
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_53573847
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:24 schreef methodmich het volgende:
Tiren, goede speler. Zou Rooie Koos nu ontslagen worden?
Ja, snap niet dat hij niet in de basis begon, hij zorgde echt voor de ommekeer.
Ach, ik weet niet. Het begin was - zeker verdedigend - erg zwak, maar als je ze dan bij wijlen in de tweede helft ziet spelen... die kunnen echt gewoon nog top 3 eindigen hoor. Al waren ze ook in het slotstuk achterin nog heel kwetsbaar. Zo kwamen we twee keer alleen voor de keeper in de laatste 5 minuten (uiteraard 2 keer niks ).
pi_53574026
Hij was na woensdag op zijn zachtst gezegd not amused met de uitschakeling en schijnt dat Waslander te hebben laten weten. Zal wel meespelen. Moest Lopes Silva nog backen?
www.thuisuiteten.nl
pi_53574460
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 03:38 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar Katwijk had maar een kansje. Goal was een mooi schot van +- 20 meter.QB was sterker, maar miste de voorhoede.
Sorry, maar QB was absoluut niet sterker. QB miste lijn, voetbalvermogen, kwam eigenlijk op alle fronten tekort tegen een Katwijk dat niets eens voluit hoefde te gaan.

@MM: ik hoorde allerlei wilde verhalen op de krom over de actie van Ravensbergen. Was het zo erg, of alleen een middelvingertje opafstand.

Katwijk kwam vandaag trouwens heel vroeg op voorsprong, maar kon (met name) in de tweede helft niets inbrengen tegen een sterker Lisse. Scheidsrechter was overigens wel een drama, met twee discutable penalty's. Doet overigens niets af aan de uitslag, onverdiend puntje voor Katwijk.
And we are vagabonds
We travel without seatbelts on
We live this close to death
pi_53574577
Nou, het was zo:

Je hoorde de QB-aanhang heel de wedstrijd niet. Toen Versluis de 0-1 maakte, begon het "Johnnie rot op" enzovoort. Ze gingen ook heel cynisch doen, dus klappen voor acties van ASWH, juichen als wij de bal rondspeelden. Toen werd het plots 1-1 en gingen ze uit hun dak, waarop Ravensbergen inderdaad zijn middelvinger opstak naar de fans.

Daarop gingen ze "protesteren" en ging een aantal fans, dat eerder al met dingen gooide op de tribune, zogenaamd weg. Om later weer terug te keren.

Maar wel een apart incident. Zal wel gefilmd zijn op het schitterende QB tv.
www.thuisuiteten.nl
pi_53574668
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:07 schreef methodmich het volgende:
Zal wel gefilmd zijn op het schitterende QB tv.
Op zichzelf vind ik het QB.tv initiatief wel een compliment waard. Ik weet niet hoe het bij ASWH is, maar ik neem aan dat je ook daar niet zomaar 18-20 vrijwilligers vindt die dat even oppakken.

Er is iig wel een foto, zag ik net:

edit: Die jongen had liever bij een andere club gespeeld...
And we are vagabonds
pi_53574700
Oh zeker, QB TV is absoluut leuk. Maar ja, het blijft een pretentieuze club. Waar ze nu die 1800 fans van vandaag op VoZ vandaan haalden??
www.thuisuiteten.nl
pi_53574755
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:12 schreef methodmich het volgende:
Oh zeker, QB TV is absoluut leuk. Maar ja, het blijft een pretentieuze club. Waar ze nu die 1800 fans van vandaag op VoZ vandaan haalden??
Daar zijn ze altijd wel sterk in geweest (belastingtechnisch schijnt dat overschatten van de aantallen overigens helemaal niet handig te zijn)
And we are vagabonds
pi_53574780
Ook dat is waar, je kunt er beter 100 afhalen.

Jammer genoeg dat ASWH niet snel na de 0-1 de 0-2 maakte uit een goede kans. Van Wetten eruit was zonde, dat scheelde heeeeel veel.

Weet iemand, Lissov bijvoorbeeld, hoe lang Van Heusden nog out is? Ik speel liever tegen Samir Beeldsnijder.
www.thuisuiteten.nl
pi_53574781
QB supporters Vorig jaar ook al met van alles en nogwat van de tribune aant gooien. En nee het waren geen bananen. Jammer dat jullie er niet gewonnen hebben!
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_53574952
Uit de categorie "da's lekker dan":

http://www.voetbalrotterdam.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=4697&Itemid=424

Een goal door het zijnet van Capelle tegen TOGR, die gewoon telt!
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:27:47 #185
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_53575057
Geloof dat die meer naar voren speelde vandaag MM, kan dat?

Typerend ook, een reactie op VoetbalRotterdam:
quote:
Barendrecht miste de scherpte voorin, had 2, maar zeker 1x een 100% kans....
We zijn het gewend .
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:29:23 #186
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_53575090
Enigszins ontopic maar in het kader van Barendrecht-DOTO toch ook weer leuk: De ruzies bij RVVH zijn al losgebarsten heb ik gehoord . Volgens de voorzitter is het een kwestie van tijd dat Franken de laan uit gestuurd wordt .
pi_53575196
Oh ja, Marco Nijssen en de keeper van RVVH (die is vervangen door Spelde) zijn al opgestapt wegens vriendjespolitiek. Franken laat Lems opstellen wie hij wil. Die keeper heeft de hele selectie een brief gestuurd. En Lopes Silva is normaal linksbuiten, dus kan goed dat ie nu verder naar voren speelde.
www.thuisuiteten.nl
pi_53581347
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:21 schreef methodmich het volgende:

[..]

En Poepoog, QB beter dan Katwijk in de derby? Dat leek er in de samenvatting anders bepaald niet op.
Ach "live" wel/.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:02 schreef Insistor het volgende:

[..]

Sorry, maar QB was absoluut niet sterker. QB miste lijn, voetbalvermogen, kwam eigenlijk op alle fronten tekort tegen een Katwijk dat niets eens voluit hoefde te gaan.
Sorry hoor hoeveel kansen had katwijk dan wel niet? één volgens mij.
  zondag 30 september 2007 @ 10:40:36 #189
141341 Hoornes
V.V. Katwijk-supporter
pi_53583917
Katwijk kreeg in de eerste helft al 3 grote kansen (Jonker, Hensen en Van Ommeren). Dit in tegenstelling tot qb dat de gehele wedstrijd één kans kreeg: de bal voorlangs. bak werd afgevlagd en derek maakte hands maar de scheidsrechter gaf aan dat het voordeel voor Katwijk was omdat Nederhand de bal kon pakken en het spel snel kon hervatten.

qb was overduidelijk de mindere ploeg maar dat is ook niet zo vreemd aangezien ze met 5 spelers startten die nog niet zeker van een plaatsje zouden zijn bij de gemiddelde 1e Klasser (van dam, timmermans, schaap, van baaren en de laatste en zeker de minste ouwehand).

Maar terug naar de afgelopen speelronde:

De veelbesproken goal bij TOGR-Capelle:
bal door zijnet
pi_53591974
Speeldag 5

Barendrecht - DOTO 3-3 (2-1)
1. 1-0 Jermaine Sandvliet 41. 1-1 Jesse Soares 45 (+4). 2-1 Giovanny dos Santos (strafschop) 49. 3-1 Giovanny dos Santos 57. 3-2 Michael van Dommelen 65. 3-3 Michael van Dommelen

Excelsior Maassluis - Noordwijk 1-5 (0-1)
11. 0-1 Celsius Grant 57. 0-2 Joost Leonard 60. 0-3 Joost Leonard 71. 0-4 Stefan Mertens 74. 1-4 Niels Redert (strafschop) 90. 1-5 Kevin van der Geest

FC Lisse - Katwijk 1-1 (0-1)
1. 0-1 Arie Jonker 67. 1-1 Michael van der Heijden
Bijzonderheid: Michael van der Laan en Kevin Winter missen een penalty voor FC Lisse

Quick Boys - ASWH 1-1 (0-0)
62. 0-1 Danny Versluis 80. 1-1 Robert-Jan Ravensbergen

Rijnsburgse Boys - Zwaluwen '30 / Henver 3-1 (2-1)
15. 1-0 Erwin van der Lugt 19. 2-0 Martijn Gootjes 24. 2-1 Ricardo Appelman 84. 3-1 Erwin van der Lugt
Bijzonderheid: Tweede helft begint een half uur te laat omdat de scheidsrechter Zwaard geblesseerd uitviel en zijn vervanger Meeuwenoord nog van thuis moest komen.

SHO - Ter Leede 0-1 (0-1)
3. 0-1 Jamal Ahaddouch

TOGR - Capelle 0-3 (0-1)
26. 0-1 Gertjan Rothman 65. 0-2 Luciano Chobin 76. 0-3 Nicky van Katwijk
Rood: Gertjan Rothman (Capelle)

STAND

1. Ter Leede 5-15
2. FC Lisse 5-10 (+7)
3. Noordwijk 5-10 (+6)
4. Rijnsburgse Boys 5-10 (+4)
5. Katwijk 5-9
6. Capelle 5-7 (+2, 8 goals gescoord)
SHO 5-7 (+2, 8 goals gescoord)
8. ASWH 5-6
9. Zwaluwen '30 / Henver 5-5 (-1, 6 goals gescoord)
10. Barendrecht 5-5 (-1, 4 goals gescoord)
11. Quick Boys 5-4 (-4)
12. DOTO 5-4 (-10)
13. Excelsior Maassluis 5-3
14. TOGR 5-1

Topscorers

1. Martijn Gootjes (Rijnsburgse Boys) 5
2. Geert Bakker (SHO) 4
Michael van Dommelen (DOTO) 4
Joost Leonard (Noordwijk) 4
Glynor Plet (FC Lisse) 4

Michael van Dommelen schoot DOTO met zijn derde en vierde seizoensgoal alsnog naar een puntendeling bij Barendrecht
www.thuisuiteten.nl
pi_53594864
Hmm op www.quickboys.tv is de "vinger" weggecensureerd. Wel nog een wegwerpgebaar in beeld.

En de kans van Rory in de extra tijd ook weggehaald.
www.thuisuiteten.nl
pi_53596017
Tsja, supporters uit Katwijk....

Ze waren ook weer aan het klooien in de kantine van Lisse, simpel volk.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_53624257
Mwah, dat is erg kort door de bocht!

Ravensbergen excuseert zich bij Quick Boys-fans

Trouwens, de samenvattingen op RTV West online zitten kijken, Lisse - Katwijk leek zo een terechte puntendeling.

Ter Leede mocht Waasdorp wel danken. Bakker op de lat, paar kansen gemist door toedoen van de kale keeper van Ter Leede.
www.thuisuiteten.nl
pi_53625130
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:18 schreef methodmich het volgende:
Mwah, dat is erg kort door de bocht!
Kort door de bocht? Wel heel toevallig dat het nu weer misgaat met Katwijk/QB supporters. Tuurlijk moeten de goede onder kwaden lijden maar het gebeurt wel vaak met hun.
pi_53625198
Overigens een donkere grens bij QB - ASWH, mooie testcase.
www.thuisuiteten.nl
pi_53625236
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:58 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Kort door de bocht? Wel heel toevallig dat het nu weer misgaat met Katwijk/QB supporters. Tuurlijk moeten de goede onder kwaden lijden maar het gebeurt wel vaak met hun.
Mwah... In hoeverre is dat verhaal van de Katwijk-fans echt waar dan?

En QB-publiek versus Ravensbergen is meer vermakelijk dan een misdraging waar buitenstaanders last van hebben.
www.thuisuiteten.nl
pi_53625395
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:02 schreef methodmich het volgende:

[..]

Mwah... In hoeverre is dat verhaal van de Katwijk-fans echt waar dan?

En QB-publiek versus Ravensbergen is meer vermakelijk dan een misdraging waar buitenstaanders last van hebben.
Nee daar had ik het niet over, ik heb het over wat bijvoorbeeld vorig jaar bij ons gebeurd is met QB gasten.

En dat van die Katwijk fans heb ik van iemand die er was, je weet wel wie
pi_53625429
Dat laatste snap ik, maar er zijn meer mensen die er geweest zijn die deze versie niet onderstrepen. Maar goed, daar weet ik ook het fijne niet van.

Overigens was Kloetinge - Spakenburg ook ongezellig dit weekend!
www.thuisuiteten.nl
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:12:48 #199
141341 Hoornes
V.V. Katwijk-supporter
pi_53625477
F1Bas,

Je moet niet alles geloven wat je Lisse-connectie allemaal doorklept.
Ik sluit niet uit dat er wat randfiguren zijn blijven hangen maar teksten als 'Zij gingen hard zingen en onze supporters uitdagen...mag van geluk spreken dat onze supporters een hoop meer verstand hebben' uit de mond van iemand van Lisse doet geen enkel betoog goed.

Ook teksten in de trant van 'er stond 40 Katwijkers te snuiven in de wc' doen mij direct denken aan het standaard praatje van Hoek-supporters wanneer Lisse (en andere ploegen ten noorden van Rotterdam) op bezoek zijn geweest. Zeeuwse kolder natuurlijk.
pi_53625554
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:11 schreef methodmich het volgende:
Dat laatste snap ik, maar er zijn meer mensen die er geweest zijn die deze versie niet onderstrepen. Maar goed, daar weet ik ook het fijne niet van.

Overigens was Kloetinge - Spakenburg ook ongezellig dit weekend!
Oke, ik zie geen reden waarom er over zou worden gelogen maar laten we dat even in het midden dan.

Ja die blauwen liepen ook weer aardig te klooien, als ik daarover begin maakt het er niet geloofwaardiger op
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:02:00 #201
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_53639857
mooi is dat... weer een vermakelijk weekend dus... volgende week Ter Leede - Rijnsburgse Boys. Ik verwacht niet dat Ter Leede de status van 0 tegen gaat houden, sterker nog, ik gok op een overwinning voor RBB.

Jullie?
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:19:01 #202
141341 Hoornes
V.V. Katwijk-supporter
pi_53644942
Ik denk dat er zaterdag ook een einde komt aan de fouloze reeks van de Sassenheimers. Het zou mij zelfs niets verbazen als dit in de vorm van een grote uitslag gebeurt.

Andere interessante duels zijn:
ASWH-Lisse (de thuisploeg moet m.i. winnen om aansluiting met de topploegen te hervinden)
Capelle-quick boys (kan qb de broodnodige drie punten wegkapen van sportpark 't Slot)
Zwaluwen-TOGR (wie slaat de eerste slag tijdens deze potentiële degradantenstrijd)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hoornes op 03-10-2007 12:39:16 ]
pi_53648073
Zeker, aardige speelronde natuurlijk!

ASWH dan weer met Van Wetten naar alle waarschijnlijkheid:

Jeroen van Wetten: in dienst van het team

Hoewel Jeroen van Wetten zich vast had voorgenomen het voetballen dit seizoen links te laten liggen, verscheen hij afgelopen zaterdag toch weer tussen de lijnen.

ANDRÉ VALK

HENDRIK-IDO-AMBACHT

De 27-jarige it’er (bij een bedrijf in Hendrik-Ido-Ambacht) - ex-speler van Meerburg, ADO Den Haag, RBC Roosendaal, Noordwijk en DOTO - deed dit in dienst van de Ambachtse hoofdklasser ASWH bij Quick Boys (1-1). Van Wetten over deze opmerkelijk snelle rentree, en over meer.

,,Ik had vorig jaar voor mezelf besloten te stoppen. Ik woon in Roosendaal en ik vond drie keer trainen in de week te veel worden. Ik zag voetbal niet meer als hobby. Dan ga je bij jezelf te rade: wat wil je? Bovendien wilde ik graag eens lang op vakantie, zonder rekening te hoeven houden met het voetbal. Er gingen verhalen over een wereldreis, maar daarvan is nooit sprake geweest. Ik dacht aan een maand Midden-Amerika of Thailand. Daar stond ik toen voor honderd procent achter. En bij DOTO had ik een gesprek met de nieuwe trainer Koos Waslander. Ik vertelde hem dat ik geen drie keer meer wilde trainen. Hij reageerde daar niet bepaald enthousiast op. Ook gingen er veel jongens weg bij DOTO met wie ik een goede band had. Ik heb toen naar buiten gebracht te stoppen.’’

,,Ik werd al snel daarna gebeld door de trainer van ASWH, Bill Tukker. Ik heb een prima gesprek met hem gehad. Daar was tweemaal trainen geen probleem en ik zou als een volwaardige spits worden beschouwd. Maar ik stond achter mijn beslissing, die ook een sociale reden had. Ik heb me dus niet laten overhalen. Wel heb ik voor 31 mei overschrijving aangevraagd naar ASWH. De KNVB staat vreemd genoeg niet toe dat je in de loop der tijd, als het toch weer gaat kriebelen, daar kan gaan voetballen waar je dat zelf graag wilt. Ach, ze zullen daar hun reden wel voor hebben. Nu had ik in dat geval ten minste twee opties: alsnog DOTO of ASWH.’’

,,Toen Arjan Human nog voor het begin van de competitie zijn knieband afscheurde, heeft Bill Tukker opnieuw contact met mij opgenomen. Hij zette me niet onder druk, maar vroeg of ik wilde nadenken over spelen bij ASWH. En toen begon het toch te kriebelen. En twee keer per week trainen was oké. Ik heb de knoop doorgehakt en ga er voor honderd procent tegenaan.’’

,,Ik heb eerst voor mezelf getraind met fysiotherapeut Hans Gijsberts, maar kon al snel bij de groep aansluiten. Conditioneel viel het me niet tegen, al kreeg ik wel te maken met een griepje. Daardoor haalde ik De Treffers niet. Jammer, want ik had graag meegeholpen om verder te komen in de beker.’’

,,Vorig week kwam Bill Tukker naar me toe. Hij wilde tegen Quick Boys met me starten. Dat leek hem beter dan koud in een wedstrijd te komen waarin het tempo hoog ligt. Ik heb geantwoord dat ik een uur wel aan zou kunnen. En het ging niet onaardig. Je merkt dat je conditie en ritme mist. Maar door mijn ervaring heb ik ervoor gekozen eenvoudig te spelen. Als aanspeelpunt in dienst van het team, zonder gekke dingen te doen. Het balletje laten vallen, rust creëren, dat soort dingen. En ik moet zeggen: het gaf een lekker gevoel. En nu de zaak uitbouwen natuurlijk. Ik ben ervan overtuigd dat het goed komt met ASWH. Als iedereen weer fit is, kunnen we zeker bij de eerste vier, vijf meedoen. Dat moet ook de minimale doelstelling zijn.’’
www.thuisuiteten.nl
pi_53671962
Zo, programmaboekje voor ASWH - FC Lisse is weer af.

Hier als sneak preview mijn mini-interview met Ivar Eltenberg:
quote:
INTERVIEW MET DE MAN VAN DE WEDSTRIJD

Na elke thuiswedstrijd van ASWH wordt er een man van de wedstrijd gekozen. Die geeft een kort interview in de periode na de wedstrijd, dat in de aanloop naar de volgende thuiswedstrijd in het programmaboekje verschijnt. Na ASWH – TOGR koos de commissie van wijze mannen voor Ivar Eltenberg als man van de wedstrijd. Hij gaf de volgende antwoorden:

1. Je bent dit seizoen nieuw bij ASWH. Hoe bevalt het tot nu toe?
Het bevalt me zeer goed. Ik ben goed opvangen door de spelersgroep en de begeleiding en voelde me daardoor meteen thuis.

2. Wat zijn je doelstellingen bij ASWH?
Die zijn heel simpel: prijzen pakken!!

3. ASWH heeft Jeroen van Wetten aan de selectie toegevoegd. Jij kent hem nog van DOTO. Is het voor jou nog extra leuk om nu weer hier met hem en met Nixon Dias te spelen?
Ja, zeer zeker. Ik ken deze jongens al een paar jaar. Daarom weet ik precies wat ik aan ze heb. Ik ben zeer blij dat Van Wetten zich heeft toegevoegd aan de selectie, want het is een geweldige spits.

4. In het seizoen 2005/06 had DOTO een fantastisch team, dat echter net de titel misliep en de bekerfinale verloor van Rijnsburgse Boys. Heb je het idee dat jullie toen wel een prijs hadden kunnen en moeten pakken?
We hadden denk ik zeker de titel moeten pakken. Die prijs liepen we mis door onszelf en niemand anders. De bekerfinale hadden we dan ook gewonnen.

5. Bij DOTO was je vaak linksback, bij ASWH speel je vooral op het middenveld. Wat is nu je favoriete positie?
Een favoriete positie heb ik niet. Linkshalf is nieuw voor mij. Ik moet er ook nog veel leren, maar het gaat steeds beter. Toch zou ik ook zo weer moeiteloos linksback spelen als dat moet.

6. Tegen TOGR werd je gekozen als man van de wedstrijd, een goede prestatie dus. Hebben de supporters van ASWH de echte Ivar Eltenberg al gezien of kan je straks, als je helemaal gewend bent en het team ingespeeld is, nog beter?
Nee, de echte Eltenberg hebben ze nog niet gezien. Ik speelde de afgelopen jaren in een ander systeem, dus het is nog wel even wennen. Maar er zit een stijgende lijn in.

7. Wat verwacht je van de thuiswedstrijd van vandaag tegen FC Lisse?
FC Lisse is een heel goede ploeg die altijd mee doet om de titel, dus het wordt een lastige klus. Maar met de kwaliteiten in onze selectie moet een overwinning er zeker in zitten.
www.thuisuiteten.nl
pi_53716411
Bram Meurs is nu definitief weg bij Noordwijk. Zijn vriendin Tanya Broring heeft onderdak gevonden bij het Spaanse Universitario de Ferrol en hij gaat mee.
And we are vagabonds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')