Salaz en Clarijs zijn tch erg belangrijk, verdedigend gezien? Dat begreep ik. Las in het AD ook opmerkingen van die trainer die me niet echt bevorderlijk leken voor de sfeer in het teamquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
DOTO heeft niet echt blessures, op Salaz en Clarijs na. Wel een trainer die dusdanig vreemde dingen doet dat fanatieke fans al snakken naar zijn ontslag. Lopes Silva linksback zetten, dat verzin je natuurlijk niet. De spelers zijn ook niet blij, eerder genoemde Lopes Silva zat huilend in de kleedkamer na Lisse thuis. En er zijn de nodige explosieve karakters, dus dat maakt het extra lastig.
Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar Katwijk had maar een kansje. Goal was een mooi schot van +- 20 meter.QB was sterker, maar miste de voorhoede.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:57 schreef Insistor het volgende:
Katwijk: dik verdiend de derby gewonnen.
Nee dusquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:32 schreef BVO het volgende:
Hopen dat Da Cruz mee kan spelen, zonder hem is het aanvallend toch wel erg beperkt hoor.
quote:Roos op jacht naar eerherstel
Zowel bij TOGR als Capelle vertrok hij voortijdig. Maar Raymond Roos, dit seizoen teruggekeerd bij de Rotterdamse club aan de Charloisse Lagedijk, zegt de rotste niet te zijn. ,,Ik ben geen moeilijke jongen.’’
FOLKERT VAN DER KROL
ROTTERDAM
Vraag Raymond Roos hoe hij terugkijkt op zijn jaar bij Capelle en de 29-jarige middenvelder kijkt naar boven. ,,Ik heb in België en Ierland gevoetbald, maar bij Capelle kreeg ik pijn in m’n nek van al die hoge ballen.’’
Capelle en Roos stonden vorig seizoen gelijk aan water en vuur. De toch al broze samenwerking liep op de klippen toen de middenvelder trainer Ton van Bremen het verwijt maakte ‘geen ballen’ te hebben. Die opmerking deed hij in de rust van het duel met Heerjansdam toen van Bremen aangaf hem te wisselen.
Het was niet het eerste akkefietje. Roos degradeerde eerder al tot zijn verbazing tot bankzitter. Assistent-trainer Enar Krootjes en Brian Notenboom lieten hem voor het duel met DOTO weten dat hij op de bank moest plaatsnemen. ,,Ze zeiden: ‘Het bestuur vindt het beter dat je niet speelt’. Dat is dus de voetballerij. Tussen mij en Capelle was geen klik. De club ligt net over de brug, maar je hebt er rare mensen rondlopen. Voorzitter Kees Kisjes bijvoorbeeld. Ik heb een paar keer ontzettend met hem gelachen, maar hij liegt nog als hij staat te fluiten.’’
Zijn keuze voor TOGR viel op. Roos vertrok daar in het seizoen 2004-2005, waarin de Rotterdammers uit de hoofdklasse degradeerden, ook voortijdig en maakte het beslissingsduel met Go Ahead Kampen niet eens meer mee. ,,Er speelden veel Kaapverdiaanse jongens. Een mix van spelers was beter geweeest. Wim van der Steene is een goede trainer, maar het ontbrak aan discipline. Als je de teugels eenmaal hebt laten vieren, kun je ze moeilijk weer aanhalen. Drie weken voor het einde van de competitie ben ik weggegaan. Er waren irritaties, ik kreeg ruzie met spelers. Dan kan ik beter weggaan, anders schiet ik uit m’n slof. De onderlinge acceptatie was niet goed, terwijl de ploeg voldoende kwaliteiten had om in de hoofdklasse te blijven.’’
Toen scout Ton van Mastrigt hem vorig seizoen vroeg een rentree bij TOGR te overwegen, hapte Roos toe. ,,Er waren wel wat contacten met andere clubs, maar de zondag-hoofdklasse trok me niet. In België kon ik goed verdienen, maar ik wilde graag dichtbij huis in Rotterdam-Zuid spelen. TOGR kwam met een goed verhaal. En het voelde alsof ik nog wat goed te maken had bij die club. Bovendien kende ik de trainer (Theo de Boon, red.) nog van mijn periode bij FC Dordrecht Hij liep toen stage bij Robert Verbeek.’’
Dit keer heeft Roos geen spijt van zijn keuze. ,,Er is nu meer discipline. De spelers zijn ook allemaal wat ouder geworden en weten dat het zaterdag om het ‘echie’ gaat. En ik ben echt geen moeilijke jongen. Of ik nu bij AC Milan of bij vijfde van Hillesluis voetbal, ik pas me overal aan.’’
Wat Roos wel nodig heeft, is vertrouwen. Dat ontbeerde hij vorig seizoen bij Capelle. ,,Nu voel ik me gewaardeerd. Daardoor speel ik ook goed. Toen ik voor de Nederlandse Antillen uitkwam, zei bondscoach Pim Verbeek al van tevoren dat hij me altijd zou opstellen. Onder Ton Pattinama bij Deltasport was ik ook een zekerheidje. Dan wil ik de trainer terugbetalen, ga ik voor hem door het vuur.’’ Bij onder meer Deltasport, FC Dordrecht en later SHO functioneerde Roos uitstekend. Hij is het type speler dat bereid is het vuile werk voor anderen op te knappen. ,,Ik ben een echte teamspeler. Die sterven uit. Ik heb van Cor Lems, mijn vroegere buurman, die wil om te overleven geleerd. Reed ik met hem mee naar de club en kreeg ik tijdens de training een schop waarbij de tranen in m’n ogen sprongen. Dan moest ik wel weer met hem mee terug, maar mocht ik bij hem thuis meeëten.’’
Uitgerekend Ton van Bremen was er ook zo één. Roos heeft respect voor wat Van Bremen in zijn loopbaan presteerde, maar tussen de twee zal het niet zo snel meer goed komen. ,,Nee, ik heb hem niet meer gesproken. Ik voelde me in m’n eer aangetast. Er was al zoveel gebeurd, dat het met een andere trainer vermoedelijk ook mis was gegaan. Ton van Bremen had net zo goed Pipo de Clown kunnen zijn.’’
Roos doet er niet meer moeilijk over. ,,Ach, dat het bij Capelle niet lukte, zal ook gedeeltelijk mijn schuld zijn. Ik heb gewoon een verkeerde keuze gemaakt. Dat kan een keer gebeuren. Ik ben 29 en heb al aardig wat meegemaakt. Ik heb er misschien niet alles uitgehaald, want ik drink wel eens een biertje en rook een sigaretje. Maar in de hoofdklasse weet iedereen wie Raymond Roos is. En ik wil nog wel een paar jaar doorgaan.’’
Misschien ligt er zelfs weer een mooi avontuur op de Nederlandse Antillen in het verschiet. Roos heeft vijf interlands op zijn naam staan, wedstrijden voor 50.000 toeschouwers gespeeld. Het smaakt naar meer. ,,In februari wordt het kampioenschap van de Caribische eilanden gespeeld. Het schijnt dat ik en m’n neef Giovanni Franken (RVVH, red.) ook weer in beeld zijn bij de Nederlandse Antillen.’’
Maar nu concentreert Roos zich op het duel met Capelle. ,,We moeten een keer winnen. En als dat tegen Capelle gebeurt, is dat ook een overwinning voor mezelf.’’
Toch heeft RBB nog een aardige groep staan. Vraag is alleen hoe hongerig ze nog zijn. En Kuhlmann is een groot gemis. Was de speelwijze toch wel op afgestemd en was altijd goed voor een 7 of op zijn minst een 6,5. Levant en Biekman zijn veel meer alles of niets spelers, die op goede dagen weergaloos kunnen zijn (vooral Levant), maar evengoed totaal onzichtbaar kunnen blijven. Zinhagel lijkt me niet (meer) zo fit.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:13 schreef uitje4life het volgende:
Morgen Zwaluwen'30 thuis..... wordt denk ik geen makkelijke wedstrijd.
En Bas, we zijn denk ik zeker verzwakt in vergelijking met vorig seizoen. Tegen Quick Boys is Bart Freke er waarschijnlijk weer bij, altijd goed. Kuhlmann en Simons, die hadden we nooit weg moeten doen (jullie hadden ze nooit weg moeten halen)
Ramon Salaz ben ik niet zo van onder de indruk, maar is wel een redelijk snelle verdediger. Clarijs als aanvoerder en inschuivende centrale verdediger (overigens een nieuwe rol, was eerst middenvelder) is wel een zeer belangrijke kracht.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:48 schreef BVO het volgende:
[..]
Salaz en Clarijs zijn tch erg belangrijk, verdedigend gezien? Dat begreep ik. Las in het AD ook opmerkingen van die trainer die me niet echt bevorderlijk leken voor de sfeer in het team.
Tja, kan een bijzondere wedstrijd worden morgen. Ik ben benieuwd, hoop in ieder geval dat we nu eindelijk eens scoren, het is tot nu toe allemaal wel erg schlemielig.
Ter Leede had natuurlijk nóóit verloren mogen worden en ook bij Noordwijk verdienden we een punt.
Ja, snap niet dat hij niet in de basis begon, hij zorgde echt voor de ommekeer.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:24 schreef methodmich het volgende:
Tiren, goede speler. Zou Rooie Koos nu ontslagen worden?
Sorry, maar QB was absoluut niet sterker. QB miste lijn, voetbalvermogen, kwam eigenlijk op alle fronten tekort tegen een Katwijk dat niets eens voluit hoefde te gaan.quote:Op zaterdag 29 september 2007 03:38 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar Katwijk had maar een kansje. Goal was een mooi schot van +- 20 meter.QB was sterker, maar miste de voorhoede.
Op zichzelf vind ik het QB.tv initiatief wel een compliment waard. Ik weet niet hoe het bij ASWH is, maar ik neem aan dat je ook daar niet zomaar 18-20 vrijwilligers vindt die dat even oppakken.quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:07 schreef methodmich het volgende:
Zal wel gefilmd zijn op het schitterende QB tv.
Daar zijn ze altijd wel sterk in geweest (belastingtechnisch schijnt dat overschatten van de aantallen overigens helemaal niet handig te zijn)quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:12 schreef methodmich het volgende:
Oh zeker, QB TV is absoluut leuk. Maar ja, het blijft een pretentieuze club. Waar ze nu die 1800 fans van vandaag op VoZ vandaan haalden??
We zijn het gewendquote:Barendrecht miste de scherpte voorin, had 2, maar zeker 1x een 100% kans....
Ach "live" wel/.quote:Op zaterdag 29 september 2007 11:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
En Poepoog, QB beter dan Katwijk in de derby? Dat leek er in de samenvatting anders bepaald niet op.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:02 schreef Insistor het volgende:
[..]
Sorry, maar QB was absoluut niet sterker. QB miste lijn, voetbalvermogen, kwam eigenlijk op alle fronten tekort tegen een Katwijk dat niets eens voluit hoefde te gaan.
Kort door de bocht? Wel heel toevallig dat het nu weer misgaat met Katwijk/QB supporters. Tuurlijk moeten de goede onder kwaden lijden maar het gebeurt wel vaak met hun.quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:18 schreef methodmich het volgende:
Mwah, dat is erg kort door de bocht!
Mwah... In hoeverre is dat verhaal van de Katwijk-fans echt waar dan?quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:58 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Kort door de bocht? Wel heel toevallig dat het nu weer misgaat met Katwijk/QB supporters. Tuurlijk moeten de goede onder kwaden lijden maar het gebeurt wel vaak met hun.
Nee daar had ik het niet over, ik heb het over wat bijvoorbeeld vorig jaar bij ons gebeurd is met QB gasten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:02 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mwah... In hoeverre is dat verhaal van de Katwijk-fans echt waar dan?
En QB-publiek versus Ravensbergen is meer vermakelijk dan een misdraging waar buitenstaanders last van hebben.
Oke, ik zie geen reden waarom er over zou worden gelogen maar laten we dat even in het midden dan.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:11 schreef methodmich het volgende:
Dat laatste snap ik, maar er zijn meer mensen die er geweest zijn die deze versie niet onderstrepen. Maar goed, daar weet ik ook het fijne niet van.
Overigens was Kloetinge - Spakenburg ook ongezellig dit weekend!
quote:INTERVIEW MET DE MAN VAN DE WEDSTRIJD
Na elke thuiswedstrijd van ASWH wordt er een man van de wedstrijd gekozen. Die geeft een kort interview in de periode na de wedstrijd, dat in de aanloop naar de volgende thuiswedstrijd in het programmaboekje verschijnt. Na ASWH – TOGR koos de commissie van wijze mannen voor Ivar Eltenberg als man van de wedstrijd. Hij gaf de volgende antwoorden:
1. Je bent dit seizoen nieuw bij ASWH. Hoe bevalt het tot nu toe?
Het bevalt me zeer goed. Ik ben goed opvangen door de spelersgroep en de begeleiding en voelde me daardoor meteen thuis.
2. Wat zijn je doelstellingen bij ASWH?
Die zijn heel simpel: prijzen pakken!!
3. ASWH heeft Jeroen van Wetten aan de selectie toegevoegd. Jij kent hem nog van DOTO. Is het voor jou nog extra leuk om nu weer hier met hem en met Nixon Dias te spelen?
Ja, zeer zeker. Ik ken deze jongens al een paar jaar. Daarom weet ik precies wat ik aan ze heb. Ik ben zeer blij dat Van Wetten zich heeft toegevoegd aan de selectie, want het is een geweldige spits.
4. In het seizoen 2005/06 had DOTO een fantastisch team, dat echter net de titel misliep en de bekerfinale verloor van Rijnsburgse Boys. Heb je het idee dat jullie toen wel een prijs hadden kunnen en moeten pakken?
We hadden denk ik zeker de titel moeten pakken. Die prijs liepen we mis door onszelf en niemand anders. De bekerfinale hadden we dan ook gewonnen.
5. Bij DOTO was je vaak linksback, bij ASWH speel je vooral op het middenveld. Wat is nu je favoriete positie?
Een favoriete positie heb ik niet. Linkshalf is nieuw voor mij. Ik moet er ook nog veel leren, maar het gaat steeds beter. Toch zou ik ook zo weer moeiteloos linksback spelen als dat moet.
6. Tegen TOGR werd je gekozen als man van de wedstrijd, een goede prestatie dus. Hebben de supporters van ASWH de echte Ivar Eltenberg al gezien of kan je straks, als je helemaal gewend bent en het team ingespeeld is, nog beter?
Nee, de echte Eltenberg hebben ze nog niet gezien. Ik speelde de afgelopen jaren in een ander systeem, dus het is nog wel even wennen. Maar er zit een stijgende lijn in.
7. Wat verwacht je van de thuiswedstrijd van vandaag tegen FC Lisse?
FC Lisse is een heel goede ploeg die altijd mee doet om de titel, dus het wordt een lastige klus. Maar met de kwaliteiten in onze selectie moet een overwinning er zeker in zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |