quote:INTERVIEW MET DE MAN VAN DE WEDSTRIJD
Na elke thuiswedstrijd van ASWH wordt er een man van de wedstrijd gekozen. Die geeft een kort interview in de periode na de wedstrijd, dat in de aanloop naar de volgende thuiswedstrijd in het programmaboekje verschijnt. Na ASWH – TOGR koos de commissie van wijze mannen voor Ivar Eltenberg als man van de wedstrijd. Hij gaf de volgende antwoorden:
1. Je bent dit seizoen nieuw bij ASWH. Hoe bevalt het tot nu toe?
Het bevalt me zeer goed. Ik ben goed opvangen door de spelersgroep en de begeleiding en voelde me daardoor meteen thuis.
2. Wat zijn je doelstellingen bij ASWH?
Die zijn heel simpel: prijzen pakken!!
3. ASWH heeft Jeroen van Wetten aan de selectie toegevoegd. Jij kent hem nog van DOTO. Is het voor jou nog extra leuk om nu weer hier met hem en met Nixon Dias te spelen?
Ja, zeer zeker. Ik ken deze jongens al een paar jaar. Daarom weet ik precies wat ik aan ze heb. Ik ben zeer blij dat Van Wetten zich heeft toegevoegd aan de selectie, want het is een geweldige spits.
4. In het seizoen 2005/06 had DOTO een fantastisch team, dat echter net de titel misliep en de bekerfinale verloor van Rijnsburgse Boys. Heb je het idee dat jullie toen wel een prijs hadden kunnen en moeten pakken?
We hadden denk ik zeker de titel moeten pakken. Die prijs liepen we mis door onszelf en niemand anders. De bekerfinale hadden we dan ook gewonnen.
5. Bij DOTO was je vaak linksback, bij ASWH speel je vooral op het middenveld. Wat is nu je favoriete positie?
Een favoriete positie heb ik niet. Linkshalf is nieuw voor mij. Ik moet er ook nog veel leren, maar het gaat steeds beter. Toch zou ik ook zo weer moeiteloos linksback spelen als dat moet.
6. Tegen TOGR werd je gekozen als man van de wedstrijd, een goede prestatie dus. Hebben de supporters van ASWH de echte Ivar Eltenberg al gezien of kan je straks, als je helemaal gewend bent en het team ingespeeld is, nog beter?
Nee, de echte Eltenberg hebben ze nog niet gezien. Ik speelde de afgelopen jaren in een ander systeem, dus het is nog wel even wennen. Maar er zit een stijgende lijn in.
7. Wat verwacht je van de thuiswedstrijd van vandaag tegen FC Lisse?
FC Lisse is een heel goede ploeg die altijd mee doet om de titel, dus het wordt een lastige klus. Maar met de kwaliteiten in onze selectie moet een overwinning er zeker in zitten.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:46 schreef BVO het volgende:
Goedkope pingel ja, maar even later werd een 100% pingel toch niet gegeven...
Het is zeker lullig als ik zeg dat ik blij ben dat dat nu gebeurt en niet volgende week?quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:00 schreef methodmich het volgende:
Blessuregolf ASWH houdt aan
Waardeloos allemaal!
quote:Sommige mensen zeggen dat ik een voorspellende gave heb. Zeker als het om negatieve ontwikkelingen gaat. Jammer genoeg hebben zij gelijk.
Bij het begin van de competitie schreef ik op deze plaats letterlijk: “De supporters krijgen in de komende competitie een belangrijke rol. Natuurlijk, als “twaalfde man” deden ze altijd al mee, maar die rol bedoel ik niet. Het is de KNVB die nadrukkelijk de supporters bij het verloop van de competitie betrekt.
Door haar rigoureuze lik-op-stukbeleid kunnen immers supporters, die bij ongeregeldheden betrokken raken, hun vereniging ernstig in de problemen brengen. De KNVB laat er geen twijfel over bestaan dat in dat geval de goeden maar onder de kwaden moeten lijden”.
De competitie is nu zes weken onderweg. De eerste wedstrijd speelden we in Hoorn tegen Zwaluwen ‘30 Henver. Na deze wedstrijd kregen we een brief van de KNVB. Gevraagd werd of we gezien hadden dat er buiten de kantine bier gebruikt werd.
De tweede wedstrijd speelden we thuis tegen Rijnsburg. Hoewel deze wedstrijd door de lokale overheid als een risico-wedstrijd beschouwd werd, gebeurde er niets bijzonders. We hadden trouwens niets anders verwacht.
De derde wedstrijd speelden we in Rotterdam tegen TOGR. Sommigen van onze supporters lieten zich gaan na een ernstige overtreding van een TOGR-speler. Ze gooiden plastic glazen met bier op het veld. Er werd direct door onze bestuursleden en onze spelers opgetreden. De supportersvereniging die de busreis naar Rotterdam georganiseerd heeft is met deze lieden in gesprek.
De vierde wedstrijd speelden we thuis tegen Quick Boys. Hier weet U alles van. Binnen de poorten van ons sportpark is niets ernstigs gebeurd. Buiten de hekken van ons complex gebeurde er genoeg, hebt U in de krant kunnen lezen.
De vijfde wedstrijd was in Lisse tegen de gelijknamige club. Ook hier gingen een paar supporters duidelijk buiten hun boekje. De twee die aanwijsbaar in de fout gingen zijn inmiddels door het bestuur aan de tand gevoeld. Voorlopig is hen de toegang tot het sportpark ontzegd. Woensdag wordt door het algemene bestuur de definitieve strafmaat bepaald.
De zesde wedstrijd werd thuis tegen Barendrecht gespeeld. Eigenlijk gebeurde er op ordegebied niets bijzonders. Alleen….. in de eerste helft gooide iemand vuurwerk over de boarding. Het gebeurde in de buurt van onze keeper. Direct werd dit vuurwerk weer gedoofd. Echter …….
Vlak vóór deze wedstrijd kreeg ik een tweede brief van de KNVB te lezen. Deze greep terug op de derde wedstrijd (tegen TOGR) en was de dag vóór de wedstrijd tegen Barendrecht bezorgd. De KNVB had ook het een en ander in deze wedstrijd gesignaleerd. Hun waarnemer had gelukkig ook gezien dat het een kleine groep betrof en dat onze spelers en bestuurders de groep tot de orde hadden geroepen. De waarnemer had echter daarnaast iets gezien wat verder niemand van ons heeft waargenomen.Er zouden volgens hem geen glazen maar blikjes met drank met regelmaat over de boarding zijn geworpen.
De brief eindigt met ”De molestatiecommissie dringt er met klem op aan dat een dergelijk supportersgedrag door uw bestuur wordt aangepakt. Bij een volgende situatie worden wij genoodzaakt aangifte tedoen bij de tuchtcommissie”. Natuurlijk moest ik onmiddellijk denken aan wat er in Lisse is gebeurd! Het zal toch niet waar zijn dat ……….? En ja hoor, een derde brief van de KNVB is al naar ons onderweg.
Om een lang verhaal kort te maken. Onze spelers en de technische staf zijn op dit moment zeer succesvol. Ons eerste elftal heeft zelfs nog geen enkele keer verloren en staat momenteel op de vierde plaats. Tel je zegeningen, denk je dan!
Maar wat doen sommigen van onze supporters? Ze proberen, ondanks alle inspanningen van bestuur en vrijwilligers van zowel de voetbalvereniging als supportersvereniging om voetbal leuk te houden, voor elkaar te krijgen wat onze tegenstanders tot nu toe nog niet gelukt is. Elke week doen zij hun best om de club verlies toe te brengen. Zij spannen zich in om KNVB sancties op te laten leggen tegen hun eigen club.
Dat laten we toch niet over onze kant gaan? Want als dat gebeurt wil ik nòg een voorspelling doen. De KNVB zegt “dan moeten de goeden maar onder de kwaden lijden” Dan voorspel ik dat de goeden helemaal niet onder de kwaden zullen lijden…… dan haken de goeden af!
Ton Berkheij
Er is inderdaad iemand het veld op gelopen richting de scheidsrechter... Dus?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 00:20 schreef F1Bas het volgende:
Voorzitter van Katwijk...
[..]
Nee hoor, er is niks gebeurd
Ach, we hebben nu Izaäk weer! Al is hij geen verlosser, zoals hij zelf zegt, maar wel een goede speler. Dat Jan van der Hoek hem emotioneel belde, kan ik me voorstellen. Klinkt gek, maar ik werd er zelf ook gisteren een beetje weemoedig van.quote:Op maandag 8 oktober 2007 22:53 schreef BVO het volgende:
[..]
Het is zeker lullig als ik zeg dat ik blij ben dat dat nu gebeurt en niet volgende week?
quote:Izaäk Verhoeven: ’Ik ben geen verlosser’
Izaäk Verhoeven kreeg op 26 mei van dit jaar vanwege zijn verdiensten voor de hoofdmacht van het bestuur van ASWH een afscheidswedstrijd aangeboden.
ANDRÉ VALK
HENDRIK-IDO-AMBACHT
Aanstaande zaterdag is de 36-jarige middenvelder in de uitwedstrijd tegen Barendrecht echter zo goed als zeker weer van de partij bij de Ambachtse hoofdklasser.
Hoe is die onverwachte rentree in zijn werk gegaan?
Izaäk Verhoeven: ,,Maandagmorgen werd ik gebeld door aanvoerder Johan Sturrus. Hij vertelde me van de ernstige blessures bij Ferry van Lare en Jan-Willem Schep en vroeg me of ik erover na wilde denken om in te springen. Dat heb ik gedaan, en in overleg met mijn baas en thuis heb ik besloten het te doen. Vooral de manier waarop ze het vroegen stond me aan. En als het was geweest omdat het niet liep, had ik het nooit gedaan. Maar met die blessures, ligt dat toch anders. En ASWH is altijd goed voor mij geweest.’’
Maar jij bent toch iemand die niet snel op zijn beslissingen terugkomt?
,,Dat doe ik inderdaad nooit en ik vind dat daar nu ook geen sprake van is. Het is absoluut tijdelijk, hooguit tot aan de winterstop. En als Ferry en Jan-Willem eerder fit zijn, stap ik meteen weer uit. Na de winterstop ziet echt niemand mij meer op de velden.’’
Ben je niet bang dat er te veel van je wordt verwacht?
,,Men moet er niet van uit gaan dat de resultaten nu ineens veel beter worden. Ik ben geen verlosser. Maar wie weet kan ik een impuls geven, dat zou al mooi zijn. Jan van der Hoek (scout, AV) belde me zelfs emotioneel op om me te bedanken. Toen had ik nog niet eens besloten het te doen! ’Bedankt dan voor het nadenken’, zei Jan toen. Maar als ik nu naar de ranglijst kijk, vind ik dat heel vervelend. Het zou toch zonde zijn als alles waar we al die jaren keihard voor hebben gewerkt teniet wordt gedaan door blessures. Daar wil ik mijn steentje aan bijdragen.’’
Hoe fit is Izaäk Verhoeven nog?
,,Ik ben drie keer per week blijven trainen. Ik heb de halve marathon van Rotterdam gelopen en ben in training voor de hele. Zondag was ik van plan de Drechtstedenloop te doen. Misschien komt het daar ook wel van, maar dan moet ik afwachten hoe ik me na de wedstrijd tegen Barendrecht voel. Ik heb maandag getraind en dat viel me alles mee. Dat het duurwerk goed zat, wist ik wel. Maar ook het korte werk liep redelijk. Ik had een dag later maar een beetje spierpijn, waarschijnlijk van het trappen tegen de bal.’’
Sta je zaterdag in de basis?
,,Daar reken ik wel op. Ik heb ook tegen trainer Bill Tukker gezegd dat ik niet mijn tas inpak om op de bank te gaan zitten. Wel is het rot voor jongens die er nu naast komen te staan. Ik heb met Danny Slingerland zelfs gesproken. Hij vond dat ook niet leuk, maar was wel blij dat ik terug was. En ja, dan meteen tegen Barendrecht, de club van onze oude trainer Jack van den Berg. Wel bijzonder, maar ik heb geen enkel idee hoe het gaat lopen. Laat ik eerst maar eens proberen de negentig minuten vol te maken.’’
Wat heb jij toch tegen Katwijk??quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 00:20 schreef F1Bas het volgende:
Voorzitter van Katwijk...
[..]
Nee hoor, er is niks gebeurd
Niks. Alleen dat ontkennen dat er niks gebeurt is een beetje onnodig.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wat heb jij toch tegen Katwijk??
Ik vind de brief van de voorzitter een goed initiatief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |