Morgen de update.quote:POVER ASWH VERLIEST THUIS VAN EXCELSIOR MAASSLUIS
Een zeer teleurstellend acterend ASWH leed vanmiddag de tweede thuisnederlaag van de competitie. Excelsior Maassluis, bepaald geen hoogvlieger, stapte na negentig minuten als winnaar van het veld. Hierdoor kwamen de bezoekers, die tot nu toe al vijf keer verloren, in de ranglijst op gelijke hoogte met ASWH. De Ambachters lieten daarmee de kans om naar het linkerrijtje klimmen en zo weer wat meer omhoog te kunnen kijken liggen. Dit had de formatie van trainer Bill Tukker, waarin Ard Hartman in de basis debuteerde op de plek van de geschorste Danny Versluis, volledig aan zichzelf te wijten. Men kwam namelijk pas tot aanvaardbaar voetbal toen het al 0-2 voor Maassluis was. De snelle tegentreffer van Danny Slingerland bleek vervolgens te weinig om een punt te pakken.
De eerste helft was misschien wel de minste die ASWH de afgelopen jaren speelde. Daar zag het aanvankelijk nog niet naar uit, want al vroeg in de wedstrijd was er een goede aanval via Stefan van Dam. Zijn voorzet werd echter door een verdediger over de achterlijn gewerkt. Kort daarna lieten de gasten zien dat zij deze keer ook wel enige aanvallende bedoelingen hadden, na het countervoetbal waar ze vorig seizoen twee keer mee verloor van ASWH. Paul Verboom kon redding brengen en zag later nog een bal voorlangs rollen. ASWH speelde vrij fantasieloos. Het leek wel of de spelers elkaar steeds niet konden vinden. Tekenend was dat het gevaarlijkste moment van het eerste half uur volledig via toeval tot stand kwam. Een verdediger van Excelsior Maassluis werkte een bal weg, waarna hij Sjoerd van der Waal raakte, die zo op doel kon koppen. Hij kon echter geen richting geven aan zijn poging en dus ging de bal over.
Kort voor het half uur verloor ASWH ook nog Jordi Boogers, met wat een serieuze blessure leek. Danny Slingerland kwam hem vervangen. Daarna het beste moment van ASWH voor rust. Sjoerd van der Waal trok met een individuele actie goed naar binnen en schoot op doel, maar de vuisten van Robbert van de Velde voorkwamen een goal. In de tegenstoot wist Excelsior Maassluis wel te scoren. Een uitbraak over rechts leverde een voorzet op. Rudi Witvoet kwam goed voor zijn man en werkte de bal achter Verboom. ASWH kon hier weinig meer tegenover stellen. Jeroen van Wetten kon op aangeven van Alex de Jong een schotje op doel lossen, dat voorlangs hobbelde. Later kwam Johan Sturrus nog goed naar binnen op een bal van De Jong, maar zijn poging met zijn zwakke rechterbeen had geen succes. In de extra tijd van de eerste helft kreeg Maassluis nog een mogelijkheid, maar scoorde het ook niet meer. Het uiterst povere ASWH moest dus gaan rusten met een achterstand.
De tweede helft was nog maar net begonnen toen Sjoerd van der Waal met een knappe volley op aangeven van Izaäk Verhoeven bijna succes had. Het was echter Excelsior Maassluis dat de voorsprong verdubbelde. De bal kon koppend wel erg makkelijk voor de voeten komen van de vrijstaande Niels Redert. De lange middenvelder haalde uit. Het schot van Redert leek houdbaar, maar Paul Verboom tikte de bal in plaats van uit het doel in de goal en hielp de gasten zodoende een handje. Terwijl Maassluis nog aan het bijkomen was van de uitbundige gevierde 0-2, kwam ASWH direct weer terug in de wedstrijd. Danny Slingerland zette goed door op een voorzet van Wouter van den Berg en schoot de bal in het dak van het doel.
Na de aansluitingstreffer van de jonge Ambachter bracht Bill Tukker spits Mike van Gool voor verdediger Ard Hartman. Het leverde een offensief van ASWH op, dat echter geen succes had. De Ambachters pompten de ballen naar voren, maar konden zelden een bres slaan in de defensie van Maassluis. Stefan van Dam raakte wel de lat met een mooi schot en Van de Velde bracht twee keer redding op vrije trappen via Izaäk Verhoeven en Sjoerd van der Waal. In de slotfase ging Mike van Gool nog alleen op de keeper af, met een verdediger in zijn rug. De spits van ASWH kwam niet tot een schot en ging neer, maar scheidsrechter Harskamp weigerde een strafschop te geven.
Toen Harskamp, die door enkele blessurebehandelingen bij Maassluis nog ruim tijd bijtelde, voor het laatst floot stond het dus nog steeds 1-2. Een zeer tegenvallende uitslag voor ASWH, dat ondanks de blessuregevallen toch tot meer in staat geacht moet worden dan het vandaag met name voor rust liet zien. Waar gehoopt werd op een sprongetje naar het linkerrijtje, leert de realiteit dat Excelsior Maassluis inmiddels naast ASWH staat in de stand. Volgende week zal bij angstgegner SHO dus een positief resultaat geboekt moeten worden om niet te ver weg te glijden op de ranglijst. Dat daarbij uit een ander vaatje getapt moet worden dan vandaag mag duidelijk zijn.
ASWH – Excelsior Maassluis 1-2 (0-1)
35. 0-1 Rudi Witvoet 56. 0-2 Niels Redert 57. 1-2 Danny Slingerland
Scheidsrechter: Harskamp
ASWH: Paul Verboom; Wouter van den Berg, Ard Hartman (60. Mike van Gool), Nixon Dias, Johan Sturrus; Jordi Boogers (28. Danny Slingerland), Alexander de Jong, Izaäk Verhoeven, Stefan van Dam; Jeroen van Wetten (83. Rory van der Weijden) en Sjoerd van der Waal
Excelsior Maassluis: Robbert van de Velde; Dani Monteiro, Hans-Jörgen Nicolaï, Kelly Giessen, Sebastiaan Kardol; Niels Redert, Stephan van de Velde (75. Brian Zalmijn), Ronnie Nouwen; Nilton Tavares Ramos, Demis Xanthopoulos (90 (+2). Royama Ibrahim) en Rudi Witvoet
Hij is goed. Alleen het beste als middenvelder en niet als centrale verdediger, zoals bij Lisse. Maar dat is mijn mening.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:19 schreef DANILXL het volgende:
hij speelde goed tegen zwaluwen, de aanvoerder van Lisse
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:22 schreef methodmich het volgende:
Nou dacht ik toch dat de aanvoerder van FC Lisse nog steeds Jelle Korbee was? Maar kan veranderd zijn...
Maar 2 jaar geleden en vorig jaar waren toch wel pijnlijker......quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:14 schreef methodmich het volgende:
3 keer? Ze zijn al vier keer op rij tweede geworden.
Maar ze wonnen wel 2x afgelopen jaar...als ze zaterdag weer winnen is de afstand met de echte titelkandidaten al behoorlijk.quote:Op donderdag 1 november 2007 08:41 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Maar 2 jaar geleden en vorig jaar waren toch wel pijnlijker......
jah idd.quote:Op maandag 5 november 2007 09:03 schreef uitje4life het volgende:
http://www.rijnsburgseboys.nl/Content.php?id=1582
triest dit....
Is de loting voor WestII al bekend? Van FC Lisse? Volgens mij zijn de meeste wedstrijden op 24 november, dit zou betekenen dat de oefenwedstrijd tegen IJsselmeervogels niet doorgaat.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:01 schreef methodmich het volgende:
Nieuws uit Pernis: Volgens een lid van het DOTO-forum zijn de spelers Ilya Tiren en Niels Bezemer voor onbepaalde tijd uit de selectie gezet door Koos Waslander. Ben benieuwd of dit binnenkort bevestigd wordt door een officiëlere bron en wat de reden is.
ASWH heeft in de volgende ronde van de districtsbeker Zuid I een leuke derby tegen Heerjansdam geloot.
quote:Vorig jaar heb je behoorlijk veel gespeeld in ASWH 1 en ben je eigenlijk doorgebroken. Hoe heb je dat seizoen beleefd?
Voor mij persoonlijk was dit een fantastisch seizoen. Aan het begin van zo’n seizoen verwacht je niet dat je uiteindelijk zoveel wedstrijden zal spelen. Het begon bij Vitesse Delft waar ik mijn debuut in competitie-verband maakte. We wonnen deze wedstrijd met 1-3 en ik speelde een goede wedstrijd. Het spelen tegen clubs als Rijnsburgse Boys, FC Lisse en Noordwijk is geweldig. Daarnaast zijn de derby’s ook fantastisch om te spelen. Je speelt tegen spelers die al jare lang op dit niveau spelen en komt op sportparken met mooie complexen en tribunes. Zeker als je in dit soort wedstrijden mag starten, geeft je dit een trots gevoel. Het bekerduel tegen Roda JC was helemaal een jongensdroom. Daar denk ik nog vaak aan terug.
Er wordt vaak gezegd dat er meer jeugd moet doorstromen. Jij hebt nu zelf het verschil ervaren tussen hoofdklassevoetbal en juniorenvoetbal en het spelen in het tweede. Kun je aangeven hoe groot die stap is en wat de verschillen zoal zijn?
Het verschil is aanzienlijk groot. Dat besefte ik in het begin niet helemaal. Toen Jack van den Berg nog trainer was bij ASWH, mocht ik in mijn A-juniorentijd al meetrainen met het grote eerste, wat toentertijd alles won wat er maar te winnen viel.
Toen ik als 18-jarige bij deze groep aansloot dacht ik er veel te makkelijk over. Met de A-junioren speelden wij landelijk en hadden hierin veel succes. Op het moment dat je meetraint met zo’n elftal merk je dat het enorm snel gaat. Je hebt geen tijd om rustig aan te nemen en te draaien. Je moet van tevoren weten wat je met de bal gaat doen. Dit was in het begin heel erg zoeken. Wat heb ik veel balverlies geleden tijdens positiespelen! Doordat je deze fouten maakt, besef je wel dat het anders moet en ga je daaraan werken.
De wedstrijden die ik heb gespeeld met het tweede elftal waren voor mij de momenten om aan deze punten te werken. En vervolgens laat je zien tijdens trainingen met het eerste elftal dat je bereid bent om jezelf beter te maken om deel uit te kunnen maken voor de selectiegroep.
Je speelt in ASWH 1 op diverse plaatsen op het middenveld. Heb je een favoriete positie?
Ja, deze heb ik maar al te graag. In mijn jeugd heb ik altijd op nummer 10 gespeeld in een 4-4-2 systeem.
Hoe kijk je terug op de opleiding die je bij ASWH hebt gekregen op voetbalgebied?
Mijn jeugd bij ASWH was heel erg fijn. Altijd selectie gevoetbald met mijn vrienden. Trainers die ik in mijn jeugd heb gehad, zijn nu nog steeds actief. Arthur Dorré en Erik Helmink zijn toptrainers die met mijn generatie en nu met hun huidige spelers prijzen winnen. Doordat je prijzen wint, kom je hoger te voetballen en word je persoonlijk ook een betere voetballer.
Leer je veel van de oudere spelers?
Als je goed luistert naar spelers die al een tijd op het hoogste niveau van het amateurvoetbal spelen, kun je veel nuttige informatie ontvangen. Ook moet je niet bang zijn deze spelers om advies te vragen. Ferry van Lare, Izaäk Verhoeven, Alex de Jong, Nixon Dias, Paul Verboom praten vaak met mij en uiteraard heb ik ook mijn vragen richting hen.
Wat zijn je doelstellingen voor dit seizoen, zowel met ASWH als persoonlijk?
Nadat de competitie iets anders van start is gegaan dan onze verwachting was, zijn de doelstelling in mijn ogen ook anders geworden.
Vele blessures van basisspelers zorgen voor mogelijkheden voor mij en mijn teamgenoten. Helaas heb ik deze kans nog niet gekregen. Op het moment dat ik minuten kan maken, probeer ik mezelf te bewijzen. Na de laatste twee wedstrijden heb ik leuke reacties ontvangen van supporters, sponsors en teamgenoten. Dit geeft mij vertrouwen.
Het kampioenschap moeten we ons nu niet op richten, maar een plaats bij de eerste 5 MOET.
Wat is voor jou tot nu het mooiste wat je hebt meegemaakt bij ASWH?
Dat zijn eigenlijk 3 dingen:
1. Promoveren van derde divisie landelijk naar tweede divisie landelijk met A1.
2. Bekerduel tegen Roda JC in Parkstad Limburg Stadium
3. Eerste goal voor ASWH 1 tegen TOGR vorig seizoen.
Je staat bekend als een echte liefhebber, die altijd in is voor een potje voetbal. Klopt dit of heb je ook wel eens momenten dat je even niet aan voetbal denkt?
Ik ben altijd wel met voetbal bezig, als het niet real-time is, dan wel op mijn Playstation 3 (Pro Evolution Soccer 2008)!
Stel we zijn 10 jaar verder. Waar hoop je dan op dat moment te staan bij ASWH?
In deze periode van 10 jaar hoop ik vele prijzen te mogen winnen met ASWH. Als het gaat om de positie, zou ik mezelf graag op de plek van Alex de Jong willen zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |