abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52192266
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:24 schreef TomTancr3do het volgende:

We hebben in NL geen last van Joden en christenen, ook al vormen ze volgens velen weldegelijk een probleem.
Nou, toch wel. Ze proberen voortduren mijn persoonlijke vrijheden in te perken dmv restrictieve wetgeving, wat ze vaak nog lukt ook. Wat dat betreft hebben ze meer 'voor elkaar gekregen' dan 'de moslims'. Deze Joden en Christenen zie ik dan ook als een groter probleem dan 'de moslims'.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52192278
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat de Koran en de Bijbel nog enigszins interpratiegevoelig zijn, terwijl het er bij boeken als Mein Kampf er rechttoe rechtaan instaat. De doelen verschillen ook grotendeels, je kan van Mein Kampf echt zeggen dat het een bepaald verachtelijk doel nastreeft.
Dat de bijbel hier gemiddeld genomen iets beschaafder wordt geinterpreteerd is dan ook eerder te danken aan het seculier humanisme en de verlichting dan aan de 'joods-christelijke' traditie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:27:08 #103
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52192279
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:25 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Helaas voor jou is het dezelfde God.
lopen de meningen over uiteen

punt is dat de Koran niet haatzaaiender is dan een ander religieus boek. Geert slaat de plan (weer) behoorlijk mis.
Nog los van de vraag of je de vrijheid van religie wel in deze mate mág aantasten.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_52192290
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:25 schreef yvonne het volgende:
Gaan we elkaar nu met Koran en Bijbelteksten om de oren slaan?
Iedere theoloog kan je duidelijk uitleggen hoe en wat met die teksten hoor.
Gedoe.
Concentreer je liever op idioten die dit soort dingen roepen en nog best veel weerklank vinden.
Theologen. Dat zijn toch die mensen die een hele opleiding hebben gevolgd om de Bijbelteksten ZO te kunnen interpreteren en verdraaien dat ze maatschappelijk acceptabel zijn? Als in, ja, dat je gelovigen moet doden moet je niet letterlijk nemen. Dat homofilie een gruwel is weer wel, etc., etc.

Bullshit! Of je neemt de hele bijbel letterlijk, of helemaal niet.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52192309
quote:

[..]

Omdat de Koran en de Bijbel nog enigszins interpratiegevoelig zijn, terwijl het er bij boeken als Mein Kampf er rechttoe rechtaan instaat. De doelen verschillen ook grotendeels, je kan van Mein Kampf echt zeggen dat het een bepaald verachtelijk doel nastreeft.
Dat is in de Koran en Bijbel ook het geval. En daarnaast is Mein Kampf een belangrijk boek om Hitler te duiden. Verbieden heeft ook daar niet veel zin.
pi_52192319
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:27 schreef Seneca het volgende:

Enige nuance kan nimmer kwaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52192322
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gaan we zo beginnen?

"Anyone arrogant enough to reject the verdict of the judge or of the priest who represents the LORD your God must be put to death. " - (Deuteronomy 17:12 NLT)

"A man or a woman who acts as a medium or fortuneteller shall be put to death by stoning; they have no one but themselves to blame for their death." (Leviticus 20:27 NAB)

You must kill those who worship another god. Exodus 22:20

Kill any friends or family that worship a god that is different than your own. Deuteronomy 13:6-10

Kill all the inhabitants of any city where you find people that worship differently than you. Deuteronomy 13:12-16

Kill everyone who has religious views that are different than your own. Deuteronomy 17:2-7

Kill anyone who refuses to listen to a priest. Deuteronomy 17:12-13

Kill any false prophets. Deuteronomy 18:20

Any city that doesn’t receive the followers of Jesus will be destroyed in a manner even more savage than that of Sodom and Gomorrah. Mark 6:11

Jude reminds us that God destroys those who don’t believe in him. Jude 5

.
Hoor je mij ook niet ontkennen. Ik ben zelf katholiek opgevoed en heb zelfs de Bijbel nog in huis. Maar echt "zware" Christenen kom je niet zo vaak meer tegen die zijn zwaar in de minderheid tegenwoordig en degenen die er nog zijn die verklaar ik ook voor "relegious nuts"...
Het gaat erom dat er tig moslims zijn die de Koran voor waarheid aannemen terwijl het in mijn ogen ooit een leidraad (net zoals de Bijbel trouwens) was voor mensen.... duizenden jaren geleden.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:29:02 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52192323
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:22 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk weer de landen die een groot probleem binnen de Islam blootleggen, nl. het ontbreken van zelfreflectie.
En bij Wilders legt het een compleet gebrek aan diplomatiek inzicht en het hebben van een nuance in een dergelijk heet hangijzer als dit. Dit soort zinloze polarisatie leidt in geen geval tot een fijnere wereld waarin moslims en niet moslims met elkaar door een deur kunnen.

Of hebben jullie nou echt het idee dat Wilders de islam wel even gaat uitbannen met wat simpele verboden
pi_52192330
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat de bijbel hier gemiddeld genomen iets beschaafder wordt geinterpreteerd is dan ook eerder te danken aan het seculier humanisme en de verlichting dan aan de 'joods-christelijke' traditie.
Helemaal correct.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:29:23 #110
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52192331
Het zou trouwens de moslims sieren door met positieve voorbeelden en daden te komen om Geert de wind uit de zeilen te halen.
Dit zal zeker meer effect hebben dan klagen dat je wordt gediscrimineerd.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52192335
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is een erg twijfelachtige conclusie Monolith. De verlichting is al tijden geleden ingetreden, terwijl de gematigde interpretatie van de bijbel pas echt iets is van de laatste eeuw. (Vanaf 1910 eigenlijk). Oftewel de verlichting speelt er nauwelijks een rol in. Ik denk zelf eerder dat het te maken heeft met zaken als welvaart, industrialisatie, welzijn en andere zaken die religie tot minder belangrijk maakt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52192341
Het moet mijn inziens ook eens gezegd worden dat Wilders gewoon een debiel is.
feest
pi_52192349
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:20 schreef Snoesje_Rules het volgende:

[..]

Uit de Koran het vredelievende boek;

Soera 8:65 : O gij profeet, spoor de gelovigen aan tot de strijd; indien er onder ulieden twintig zijn, die stand houden, zullen zij er tweehonderd overwinnen, en indien er honderd van u zijn, zullen zij er duizend overwinnen van de ongelovigen; zij zijn lieden, die geen inzicht hebben.

Soera 47:4 : Wanneer gijlieden dus een ontmoeting hebt met hen, die ongelovig zijn, houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht, bindt hen dan in boeien. Dan daarna of begenadiging of loskoping, totdat de strijd zijn geweld heeft neergelegd. Aldus. En zo Allah wilde, zou Hij zichzelf tegen hen helpen, maar het is om ulieden met elkander te beproeven. En zij die gedood zijn op de weg Allah's, hun daden zal Hij niet teloor doen gaan.

Shalom
Ieslam ies vrede.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_52192369
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die zijn er ook met de bijbel en de torah. Of zelfs mensen die hun eigen gekleurde vertaling ervan letterlijk na willen leven. je wilt ze de kost niet geven die menen dat de statenvertaling de enige waarheid in het leven is.
Zowel christenfundamentalisme als islamfundamentalisme zijn ontstaan uit angst voor de seculiere westerse samenleving. Het verschil is dat christenfundamentalisten zich vooral afzetten tegen het verval van normen en waarden in een goddeloze westerse wereld en dat bij islamfundamentalisme naast dat verval van normen en waarden ook nog meetelt dat het westen zich als een imperialist betoond heeft t.o.v. de islamwereld. Het politieke islamfundamentalisme begon ergens begin 20ste eeuw, na de eerste wereldoorlog, toen het Turkse rijk uiteen viel en grote gebieden hiervan (wat we nu Middenoosten noemen) in mandaat werden gegeven aan de westerse mogendheden (als overwinnaars van de eerste wereldoorlog). Olie werd steeds belangrijker, dus de westerse wereld, i.c. westerse bedrijven bleven zitten in het Middenoosten, en zouden medebepalend zijn voor de dictatoriale wijze waarop landen in het Middenoosten werden bestuurd en de schrijnende maatschappelijke tegenstellingen die ervan het gevolg waren. Vandaar de haat t.o.v. het westen. Denk ik.

Terug naar de fundamenten van hun traditie, hun religie, waarborgt verzet tegen het westerse imperialisme en verzet tegen het moreel verval dat samenhangt met het westen. De grootste overwinning die het moslimfundamentalisme tot nu toe behaald heeft, is het verdrijven van de Sovjets uit Afghanistan (met behulp van de Amerikanen, het was nog Koude Oorlog tijd) en het vestigen van een theocratie in Iran (dat een corrupt dictatoriaal regime bezat dat in het zadel werd gehouden door Amerika). Deze twee feiten zijn nog steeds de grootste lichtpunten voor het politieke islamfundamentalisme. Waar zij op uit zijn is dus: verwijdering van westerse invloed (die corrupte regimes van eigen makelij in het zadel houdt) en vestigen van een theocratie.
pi_52192383
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou, toch wel. Ze proberen voortduren mijn persoonlijke vrijheden in te perken dmv restrictieve wetgeving, wat ze vaak nog lukt ook. Wat dat betreft hebben ze meer 'voor elkaar gekregen' dan 'de moslims'. Deze Joden en Christenen zie ik dan ook als een groter probleem dan 'de moslims'.
Prima hoor, dan start je ook een politieke partij, tegen christenen en joden. Ik houd je niet tegen, maar geef je bijzonder weinig kans op ook maar één zetel.

Maar laten we weer teruggaan naar het oorspronkelijke onderwerp. Islam en de Koran.
pi_52192384
quote:
Zaken als een 6000 jaar oude aarde en wereldwijde vloed zijn erg lastig letterlijk te interpreteren tegenwoordig.
  Admin woensdag 8 augustus 2007 @ 11:31:23 #117
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_52192385
quote:

[..]

Doe normaal.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:31:59 #118
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52192408
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Of diegenen die hem tot deze uitspraken laten leiden ook debiel zijn? imho wel.
pi_52192430
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Het volk krijgt de vertegenwoordiging die zij verdient.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_52192434
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus moeten we het censureren! Want ja, JIJ vind het een gevaarlijk boek! Erg goed argument.
Net zoals cabaret gecensureerd en bepaalde films niet vertoond zouden mogen worden waar mohammed en de islam op de hak genomen worden?
pi_52192455
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Net zoals cabaret gecensureerd en bepaalde films niet vertoond zouden mogen worden waar mohammed en de islam op de hak genomen worden?
Is dat wettelijk verboden? Dan vertel je me iets nieuws.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:33:34 #122
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52192462
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is een erg twijfelachtige conclusie Monolith. De verlichting is al tijden geleden ingetreden, terwijl de gematigde interpretatie van de bijbel pas echt iets is van de laatste eeuw. (Vanaf 1910 eigenlijk). Oftewel de verlichting speelt er nauwelijks een rol in. Ik denk zelf eerder dat het te maken heeft met zaken als welvaart, industrialisatie, welzijn en andere zaken die religie tot minder belangrijk maakt.
Waarom kies je 1910 als jaartal uit?

In Nederland is de protestantse kerk al gematigder geworden na de Franse bezetting. Dat er toen een paar idioten opstonden zoals Kuyper (inspiratiebron van Bak-ellende trouwens) die zich afsplitsten is weer een ander verhaal.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52192482
quote:

[..]

Omdat de Koran en de Bijbel nog enigszins interpratiegevoelig zijn, terwijl het er bij boeken als Mein Kampf er rechttoe rechtaan instaat.
Dit is echt gezwets, je hebt totaal geen idee waar je over praat. In de Koran staat net zo duidelijk dat ongelovigen dood moeten, als dat in Mein Kampf staat dat Joden minderwaardige mensen zijn.

Het enige verschil is dat de Koran zichzelf regelmatig tegenspreekt op allerlei vlakken, hetgeen alleen maar aantoont hoe stom je bent als je ook maar iets van dat boek gelooft.
pi_52192512
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:30 schreef Jonathanalways het volgende:
Olie werd steeds belangrijker, dus de westerse wereld, i.c. westerse bedrijven bleven zitten in het Middenoosten, en zouden medebepalend zijn voor de dictatoriale wijze waarop landen in het Middenoosten werden bestuurd en de schrijnende maatschappelijke tegenstellingen die ervan het gevolg waren. Vandaar de haat t.o.v. het westen. Denk ik.
Dat is denk ik een zwaar onderschat fenomeen. In de jaren '60 en '70 stonden heel veel landen in het MO veel positiever tegenover het Westen dan nu het geval is. Daar is niet veel meer van over. Bedenk maar eens hoeveel dictaturen in het zadel zijn geholpen of gehouden door het Westen en hoe deze regimes hun eigen bevolking onder de duim houden.
pi_52192515
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom kies je 1910 als jaartal uit?

In Nederland is de protestantse kerk al gematigder geworden na de Franse bezetting. Dat er toen een paar idioten opstonden zoals Kuyper (inspiratiebron van Bak-ellende trouwens) die zich afsplitsten is weer een ander verhaal.
Tja ik kan ook 1900 uitkiezen, als je dan nog kijkt naar de invloeden van het Christendom in het dagelijks leven. Die was gewoon nogsteeds enorm. De gematigde interpretatie van de Bijbel is echt iets wat in de laatste eeuw tot echte ontwikkeling is gekomen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:35:45 #126
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52192524
quote:

[..]

ssssssssssssssst censuur richting kritische koran cq islam kritieken etc. bestaat toch niet?

alhoewel de Völkische Beobachter van het Noorden dit wel doet
pi_52192564
quote:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=ev8jysQO5C0

zoals deze van de Vliegende Panters?
pi_52192583
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat is denk ik een zwaar onderschat fenomeen. In de jaren '60 en '70 stonden heel veel landen in het MO veel positiever tegenover het Westen dan nu het geval is. Daar is niet veel meer van over. Bedenk maar eens hoeveel dictaturen in het zadel zijn geholpen of gehouden door het Westen en hoe deze regimes hun eigen bevolking onder de duim houden.
Tja, het is een feit dat het Wahabisme en gerelateerde stromingen, MODERNE stromingen zijn. Ergo vanaf 1900 - nu.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:37:43 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52192584
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:34 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dit is echt gezwets, je hebt totaal geen idee waar je over praat. In de Koran staat net zo duidelijk dat ongelovigen dood moeten, als dat in Mein Kampf staat dat Joden minderwaardige mensen zijn.

Het enige verschil is dat de Koran zichzelf regelmatig tegenspreekt op allerlei vlakken, hetgeen alleen maar aantoont hoe stom je bent als je ook maar iets van dat boek gelooft.
Bijbel idem
pi_52192603
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:35 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

ssssssssssssssst censuur richting kritische koran cq islam kritieken etc. bestaat toch niet?

alhoewel de Völkische Beobachter van het Noorden dit wel doet
Bestaat het wel dan hier in NL ? Serieus als dat zo is, dan vertel je me echt iets nieuws. Ik kan me niet herinneren dat de overheid ooit heeft lopen inmengen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52192604
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is dat wettelijk verboden? Dan vertel je me iets nieuws.
Waar staat dat in mijn post?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:38:42 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52192615
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja ik kan ook 1900 uitkiezen, als je dan nog kijkt naar de invloeden van het Christendom in het dagelijks leven. Die was gewoon nogsteeds enorm. De gematigde interpretatie van de Bijbel is echt iets wat in de laatste eeuw tot echte ontwikkeling is gekomen.
Je bedoelt te zeggen dat de protestantse staatskerk in de 19e eeuw naar huidige maatstaven als radicaal zou worden gezien?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52192619
quote:

[..]

Zoiets?
pi_52192630
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:20 schreef Snoesje_Rules het volgende:

[..]

Uit de Koran het vredelievende boek;
uit de Bijbel .. het vredelievende geloof
quote:
Soera 8:65 : O gij profeet, spoor de gelovigen aan tot de strijd; indien er onder ulieden twintig zijn, die stand houden, zullen zij er tweehonderd overwinnen, en indien er honderd van u zijn, zullen zij er duizend overwinnen van de ongelovigen; zij zijn lieden, die geen inzicht hebben.
Leviticus 26:7 En gij zult uw vijanden vervolgen; en zij zullen voor uw aangezicht door het zwaard vallen.Vijf uit u zullen honderd vervolgen, en honderd uit u zullen tien duizend vervolgen; en uw vijanden zullen voor uw aangezicht door het zwaard vallen.
quote:
Soera 47:4 : Wanneer gijlieden dus een ontmoeting hebt met hen, die ongelovig zijn, houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht, bindt hen dan in boeien. Dan daarna of begenadiging of loskoping, totdat de strijd zijn geweld heeft neergelegd. Aldus. En zo Allah wilde, zou Hij zichzelf tegen hen helpen, maar het is om ulieden met elkander te beproeven. En zij die gedood zijn op de weg Allah's, hun daden zal Hij niet teloor doen gaan.
begenadiging of loskopen dus .. zo zo, wat barbaars vergeleken met de vredelievende bijbel

(Jeremia 48:10) Vervloekt zij, die des HEEREN werk bedriegelijk doet; ja, vervloekt zij, die zijn zwaard van het bloed onthoudt!
(Ezechiel 9:5-6) Maar tot die anderen zeide Hij voor mijn oren: Gaat door, door de stad achter hem, en slaat, ulieder oog verschone niet, en spaart niet! Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe;
(Deuteronomium 20:16-17) Maar van de steden dezer volken, die u de HEERE, uw God, ten erve geeft, zult gij niets laten leven, dat adem heeft.
(Jozua 10:40) Alzo sloeg Jozua het ganse land, het gebergte, en het zuiden, en de laagte, en de aflopingen der wateren, en al hun koningen; hij liet geen overigen overblijven; ja, hij verbande alles, wat adem had, gelijk als de HEERE, de God Israels, geboden had.
quote:
Shalom
ja vast
pleased to meet you
pi_52192637
Even kort door de bocht en oplossingsgericht. Kerk en staat scheiden in die landen, secularisering volgt, ontmoskeeíng volgt. Probleem opgelost.

Juist het verbieden van het boek geeft idioten weer de kans om te zeggen dat hun waarheid weggemoffeld wordt.

In de Koran staat dat ongelovigen dood moeten en in de Bijbel staat hetzelfde. Mensen moeten ook dood, maar gelukkig laat het grootste deel van de moslims en christenen dat oordeel aan hun Heer. Het is die kleine groep die denkt zelf het oordeel in de hand te moeten nemen die de boel verzieken.

En wat zeggen beide boeken ook alweer over eigen rechtertje spelen?
Verbaal terrorist
pi_52192657
quote:

[..]

Waarbij vaak het Islamitische verzet tegen deze dictaturen redelijk goed was georganiseerd.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:41:28 #137
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52192725
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bestaat het wel dan hier in NL ? Serieus als dat zo is, dan vertel je me echt iets nieuws. Ik kan me niet herinneren dat de overheid ooit heeft lopen inmengen.
nou ja niet de staat, maar wel de redacteuren van dat blad en het forum daaro
pi_52192770
quote:

[..]

Dat wordt inderdaad onderschat, ik vind zoals ik eerder schreef de analogie die Wilders trekt daarom ook niet overtuigend. Ik zie als we toch in analogieën moeten denken (Wilders geeft aan dat het daarvoor tijd is) het politieke islamfunadamentalisme meer als communisme (een leer voor de verworpenen der aarde) dan fascisme. En verder doorgedacht in deze analogie zie ik Wilders' gedachten meer in de context van fascisme. Hij is de fascist die het nieuwe communisme bestrijdt. Daarvoor zijn andere politici te laf, zegt hij. Zijn partij heeft hij ten behoeve hiervan (van de strijd, de kamp) al aangepast aan het füherprincipe.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:42:39 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52192775
quote:
Gedoe.
Concentreer je liever op idioten die dit soort dingen roepen en nog best veel weerklank vinden.
ik mag hopen dat wilders zijn hand heeft overspeeld en aanhang verliest met dit soort idioterie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52192805
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

lopen de meningen over uiteen

punt is dat de Koran niet haatzaaiender is dan een ander religieus boek.
De Koran is juist extreem haatzaaiend. Als je dnekt dat de Koran wat dat betreft zo'n beetje 'gelijk' staat met bijvoorbeeld de Bijbel, dan raad ik je het boek 'The end of faith' van Sam Harris aan.
Hele goede eye-opener dat boek.
quote:
Geert slaat de plan (weer) behoorlijk mis.
Nog los van de vraag of je de vrijheid van religie wel in deze mate mág aantasten.
We plakken leeftijdsgrenzen aan consumptiegoederen (alcohol, tabak) en films (filmkeuring). Ik zie niet in waarom iets achterlijks als religie daarvan vrijgesteld zou moeten zijn. Alle religie wel te verstaan.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_52192828
quote:
Gedoe.
Maar dan graag op hun smerige opvattingen, en niet op waar ze het vandaan zeggen te halen.

En aan al die idioten die in ellenlange stukken proberen aan te tonen dat de Islam per definitie agressief is, heb ik ook geen boodschap. Die maken dezelfde fout.

Daarin herken ik absoluut mijn islamitische buurman niet (om het eens over de praktijk te hebben). Die is een trouwe moslim, maar 'modern', zoals hij dat noemt.
Die heeft absoluut niets tegen homo's en de nederlandse vrije moraal etc. (hoewel hij waarschijnlijk liever dood is dan het zelf te zijn, natuurlijk )
pi_52192829
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zou pas twijfelachtig zijn als de trend al zou zijn ingezet VOOR de verlichting. Bovendien vergeet je even dat ik ook het seculier humanisme noemde. Hier even een aardig stukje van een christenfundamentalist:
quote:
In the war against humanism, Christians appear to be losing. All who have lived five decades or more can testify that our society has changed radically during this time. While many reasons might be given, here are four that seem self-evident to close observers. First, many theists have generally been unaware that humanistic values have been imposed on society and have therefore not resisted them. Now that such awareness is coming, many theists either mistakenly think they can do nothing to combat humanism, or do not want to put forth the effort. Second, many theists, being generally unaware of humanism, have primarily talked their beliefs and have generally withdrawn from the governing of society whereby values are continually implemented through law. On the other hand, humanists, without much talk about their beliefs, have, by political activism, implemented their beliefs into laws that are now being imposed upon Christians. Third, many theists have generally been unaware of the use humanists have made of compulsory public schools to teach humanistic values and thus by-pass Christian parental values. Fourth, many theists often accommodate themselves to humanistic beliefs such as theistic evolution, errancy of scripture, belief that man is basically good, relying upon human alliances, thinking moral values may be relative, etc.
bron
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:44:40 #143
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52192844
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:42 schreef Jonathanalways het volgende:

[..]

Dat wordt inderdaad onderschat, ik vind zoals ik eerder schreef de analogie die Wilders trekt daarom ook niet overtuigend. Ik zie als we toch in analogieën moeten denken (Wilders geeft aan dat het daarvoor tijd is) het politieke islamfunadamentalisme meer als communisme (een leer voor de verworpenen der aarde) dan fascisme. En verder doorgedacht in deze analogie zie ik Wilders' gedachten meer in de context van fascisme. Hij is de fascist die het nieuwe communisme bestrijdt. Daarvoor zijn andere politici te laf, zegt hij. Zijn partij heeft hij ten behoeve hiervan (van de strijd, de kamp) al aangepast aan het füherprincipe.
Ik weet niet of het M-O in de jaren '70 wel zo pro-Westers was. Vergeet niet de oorlogen tegen Israel van die tijd, de steun van de Sovjet-Unie en ophitsende figuren zoals Abdul Nasser.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52192846
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zoiets?
Ook, maar ik dacht meer aan landen als SA en Egypte. Saddam had het niet zo op het hele moslimgebeuren, daar was het meer een volkenstrijd.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:44:51 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52192853
Is hij nou nóg niet door het hoofd geschoten?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:44:56 #146
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52192857
quote:

[..]

en weer Wilders naar Hitler verwijzen
pi_52192871
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je bedoelt te zeggen dat de protestantse staatskerk in de 19e eeuw naar huidige maatstaven als radicaal zou worden gezien?
Exact.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:45:32 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52192878
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:44 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

wilders begon!
pi_52192904
quote:

[..]

Zo absurd is zijn vergelijking anders niet hoor. Probeer die rode lap eens te negeren.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:46:42 #150
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52192911
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:44 schreef Ringo het volgende:
Is hij nou nóg niet door het hoofd geschoten?
al weer je sollicitatieplicht voldaan?
pi_52192944
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:41 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

nou ja niet de staat, maar wel de redacteuren van dat blad en het forum daaro
Dat is geen censuur, dat is een keuze die ze maken. Ze MOETEN niets, ze mogen zelf weten of ze dat soort cartoons in hun serieuze krant willen zetten of niet. Denk ook aan potentiele imagoschade.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52192949
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:39 schreef moussie het volgende:

[..]

uit de Bijbel .. het vredelievende geloof
[..]

Leviticus 26:7 En gij zult uw vijanden vervolgen; en zij zullen voor uw aangezicht door het zwaard vallen.Vijf uit u zullen honderd vervolgen, en honderd uit u zullen tien duizend vervolgen; en uw vijanden zullen voor uw aangezicht door het zwaard vallen.
[..]

begenadiging of loskopen dus .. zo zo, wat barbaars vergeleken met de vredelievende bijbel

(Jeremia 48:10) Vervloekt zij, die des HEEREN werk bedriegelijk doet; ja, vervloekt zij, die zijn zwaard van het bloed onthoudt!
(Ezechiel 9:5-6) Maar tot die anderen zeide Hij voor mijn oren: Gaat door, door de stad achter hem, en slaat, ulieder oog verschone niet, en spaart niet! Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe;
(Deuteronomium 20:16-17) Maar van de steden dezer volken, die u de HEERE, uw God, ten erve geeft, zult gij niets laten leven, dat adem heeft.
(Jozua 10:40) Alzo sloeg Jozua het ganse land, het gebergte, en het zuiden, en de laagte, en de aflopingen der wateren, en al hun koningen; hij liet geen overigen overblijven; ja, hij verbande alles, wat adem had, gelijk als de HEERE, de God Israels, geboden had.
[..]

ja vast
Heb je mij ergens horen beweren dat de Bijbel vredelievend is????? Nou dan!
Ik vind christenen die met het woord dwepen net zo gehersenspoeld als een sommige moslims. Nogmaals streng gelovige christenen kom ik niet zo veel meer tegen, althans in mijn omgeving niet. Die "sommige" moslims juist wel!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:48:31 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52192967
quote:

Tja, wij kunnen het niet helpen dat jij met zo'n schimmig figuur in zee gaat.

Zelfde rancune, zelfde megalomanie. Type politieke frust met gevoel voor retoriek.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:48:36 #154
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52192969
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zo absurd is zijn vergelijking anders niet hoor. Probeer die rode lap eens te negeren.
sry
maar ik wordt een beetje moe daarvan, immers de vergelijking met Stalin zou meer passen, die heeft meer mensen vermoord dan die korporaal
Immers er zijn meer moslims, dan joden.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:49:00 #155
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52192982
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:47 schreef Snoesje_Rules het volgende:

[..]

Ik vind christenen die met het woord dwepen net zo gehersenspoeld als een sommige moslims. Nogmaals streng gelovige christenen kom ik niet zo veel meer tegen, althans in mijn omgeving niet. Die "sommige" moslims juist wel!
maar waarom dan wél pleiten voor een verbod op de Koran en niet voor een verbod op de Bijbel?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_52192987
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:47 schreef Snoesje_Rules het volgende:

[..]

Ik vind christenen die met het woord dwepen net zo gehersenspoeld als een sommige moslims.
Hey, nu zijn het er opeens weer sommige. Waar is die tsunami gebleven?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:49:40 #157
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52193004
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, wij kunnen het niet helpen dat jij met zo'n schimmig figuur in zee gaat.

Zelfde rancune, zelfde megalomanie. Type politieke frust met gevoel voor retoriek.
omg wat een hippie
ik met Wilders in zee? rofl nooit
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:50:13 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193025
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:49 schreef teamlead het volgende:

[..]

maar waarom dan wél pleiten voor een verbod op de Koran en niet voor een verbod op de Bijbel?
het is idioot om te denken dat je een geloof kan verbannen. hitler is het ook niet gelukt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:50:34 #159
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52193038
Ik ga het topic niet eens meer lezen. Ik uit alleen mijn mening dat ik Wilders een randdebiel vind. Maar dat wisten jullie al. En verder is hij geen lang betoog van mijn hand meer waard. Achterlijk figuur, met zijn opruiende gedrag. Daar wordt niemand beter van.
pi_52193046
quote:

[..]

Toch logisch, de Koran heeft de censuurdrempel van 3% wel bereikt, terwijl de Bijbel blijft steken op 2,5%.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:50:52 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193048
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:48 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

sry
maar ik wordt een beetje moe daarvan, immers de vergelijking met Stalin zou meer passen, die heeft meer mensen vermoord dan die korporaal
Immers er zijn meer moslims, dan joden.
is het rode boekje verboden?
pi_52193075
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:49 schreef Het_hupt het volgende:

quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 08:46 schreef Het_hupt het volgende:

Geert heeft gelijk!,
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:52:40 #163
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52193106
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

[..]
Dat je met iemand op sommige punten eens bent, wil niet zeggen dat je hem steunt lol
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:52:41 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52193107
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:49 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

omg wat een hippie
Wat huil je dan, Calimero?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:53:00 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52193120
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

We plakken leeftijdsgrenzen aan consumptiegoederen (alcohol, tabak) en films (filmkeuring). Ik zie niet in waarom iets achterlijks als religie daarvan vrijgesteld zou moeten zijn. Alle religie wel te verstaan.
Mischien wel omdat we ten eerste niet in een maakbare samenleving wonen waarin met simpele restrictieve regelgeving kunnen bereiken dat de overheid wel even kan bepalen hoe iedereen denkt.

Ten tweede omdat heel ver op de helling van dictatuur zit. Liever een paar moslimfundamentalisten dan een gedachtenpolitie die voor ons gaat bepalen wat onze levensvisie moet zijn.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:54:06 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52193160
Maar goed, we zijn het erover eens dat Wilders een gestoorde gek is, die zo snel mogelijk opgeruimd moet worden. Desnoods zonder geweld.
pi_52193172
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is het rode boekje verboden?
Mein Kampf zou hier ook nooit verboden zijn geweest als Nederland niet bezet was door de Nazi's. Aangezien China nooit Nederland heeft bezet is het rode boekje hier niet verboden.
pi_52193193
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:52 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Dat je met iemand op sommige punten eens bent, wil niet zeggen dat je hem steunt lol
Hij heeft maar 1 punt, het anti moslim punt en daarop steun je hem toch?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:55:33 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193199
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:54 schreef Ringo het volgende:
Maar goed, we zijn het erover eens dat Wilders een gestoorde gek is, die zo snel mogelijk opgeruimd moet worden. Desnoods zonder geweld.
nou nou. laat die man lekker zichzelf belachelijk maken. dat democratische recht heeft hij dan weer wel, vinnik.
pi_52193201
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mischien wel omdat we ten eerste niet in een maakbare samenleving wonen waarin met simpele restrictieve regelgeving kunnen bereiken dat de overheid wel even kan bepalen hoe iedereen denkt.

Ten tweede omdat heel ver op de helling van dictatuur zit. Liever een paar moslimfundamentalisten dan een gedachtenpolitie die voor ons gaat bepalen wat onze levensvisie moet zijn.
Bovendien verbieden we het ouders helemaal niet om bijvoorbeeld alcohol of tabak te kopen en aan hun kinderen te geven.
pi_52193211
quote:

[..]

Ik heb het over fascisme gehad, net als Wilders deed, niet over Hitler of nationaal-socialisme. Wat jij doet is een taboe opwerpen. Dat is een zeer slechte gewoonte geworden in het politieke debat.
Wilders heeft nu zelf het taboe doorbroken, hij vindt het tijd om in dit soort analogieën te spreken. Dan is mijn gefundeerde mening dat zijn analyse getuigt van gebrekkige analogie.
pi_52193224
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:49 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hey, nu zijn het er opeens weer sommige. Waar is die tsunami gebleven?
Omdat ik ook best nog wat moslims ben tegengekomen die okee zijn maar dat zijn dan Turken. Ik durf er best ronduit voor uit te komen dat ik Maroks niet moet, ik vind het schijtvolk.
Als je ratten wilt uitroeien dan pak je toch ook het nest aan nietwaar?

Van mij mag ook best de Bijbel verboden worden, lig ik niet wakker van, maar ik heb geen last van christenen met godsdienstwaanzin omdat deze christenen in de minderheid zijn.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:56:57 #173
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52193250
quote:
juist niet, geef hem alle vrijheid om zijn mening te ventileren, dat het niet de jouwe is, dat is democratie.
ik vindt het trouwens erg zorgwekkend dat je je tegenstanders opgeruimd wil zien, al was het zonder geweld.

zie het zo, dorfstrottels als Wilders blijven bestaan, zowel rechts, als links
pi_52193264
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:56 schreef Snoesje_Rules het volgende:
Ik durf er best ronduit voor uit te komen dat ik Maroks niet moet, ik vind het schijtvolk.
Als je ratten wilt uitroeien dan pak je toch ook het nest aan nietwaar
Kijk, dát is pas kleur bekennen. En van mij mag je het vinden en roepen hoor. Maar kijk niet gek op als je bepaalde vergelijkingen naar je hoofd krijgt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:57:48 #175
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193271
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mein Kampf zou hier ook nooit verboden zijn geweest als Nederland niet bezet was door de Nazi's. Aangezien China nooit Nederland heeft bezet is het rode boekje hier niet verboden.
ik wilde er mee aangeven dat widers, door hitler(mein kampf) in zijn vergelijking met de koran te trekken, hij begint met hitler vergelijkingen.
pi_52193278
quote:

[..]

Waarom niet? Voor het eerste verwacht Wilders waarschijnlijk genoeg steun. Voor het tweede niet. Soms is politiek zo simpel.

Da's nog even afgezien van het feit dat het niet meer nodig is om de bijbel te verbieden, omdat die christenen in de praktijk allang geneutraliseerd zijn.
pi_52193295
Wat is die Wilders ook een enorme kloot he.
Vieze onruststoker is het.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52193297
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:58 schreef TomTancr3do het volgende:

Da's nog even afgezien van het feit dat het niet meer nodig is om de bijbel te verbieden, omdat die christenen in de praktijk allang geneutraliseerd zijn.
Onderschat militant right-winged Amerika niet hoor.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:58:58 #179
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52193306
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

tegen extremen ja, net zo als tegen elke vorm van extremen ben, dus ook de artikel 31, etc, etc
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:59:40 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193319
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:58 schreef venomsnake het volgende:
Wat is die Wilders ook een enorme kloot he.
Vieze onruststoker is het.
door dit soort radicale uitspraken maakt wilders het vooral moeilijk voor zichzelf. ken je het verhaal van 'the boy who cried wolf'?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:59:42 #181
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52193320
quote:

woensdag 8 augustus 2007 @ 12:00:24 #182
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52193346
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

dat zijn idd ook erge fundi's
pi_52193351
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik wilde er mee aangeven dat widers, door hitler(mein kampf) in zijn vergelijking met de koran te trekken, hij begint met hitler vergelijkingen.
Oh en dat heeft hij heel bewust gedaan volgens mij.
pi_52193357
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee, hij heeft nog een punt: hij is tegen boomknuffelaars die zijn asfalt tegenhouden. Dus pas maar op, hij heeft jou ook op de korrel!
pi_52193385
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:58 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

tegen extremen ja, net zo als tegen elke vorm van extremen ben, dus ook de artikel 31, etc, etc
Tja maar helpt het verbod op de koran daar ook maar iets tegen? geloof er niets van.
pi_52193388
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:00 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

dat zijn idd ook erge fundi's
Of de KKK, die ook dwepen met het blanke christelijke geloof en steeds meer aanhang winnen tegenwoordig.
pi_52193414
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

We hebben het even over NL. Niet steeds iets anders erbij halen aub, straks zijn er nog mensen die Pinkeltje willen gaan verbieden.
pi_52193430
quote:

[..]

Ik zie als we toch in analogieën moeten denken (Wilders geeft aan dat het daarvoor tijd is) het politieke islamfunadamentalisme meer als communisme (een leer voor de verworpenen der aarde) dan fascisme.
Zit wat in, maar dan wel een erg agressieve variant.
quote:
En verder doorgedacht in deze analogie zie ik Wilders' gedachten meer in de context van fascisme. Hij is de fascist die het nieuwe communisme bestrijdt.
En net als bij Wilders zat in fascisme ook een component van het opkomen voor de verworpenen. Niet dat ze daar echt wat voor betekenen, maar ze spelen wel in op de onvrede.

[ Bericht 5% gewijzigd door novel op 08-08-2007 12:12:04 ]
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:03:29 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52193434
quote:

[..]

Waarom niet? Voor het eerste verwacht Wilders waarschijnlijk genoeg steun. Voor het tweede niet. Soms is politiek zo simpel.

Goed hypothetisch. Als de Koran verboden is in Nederland. Wat hebben we dan concreet bereikt, afgezien van het maken van een grotere kloof tussen moslims en niet-moslims in Nederland.
pi_52193437
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:00 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee, hij heeft nog een punt: hij is tegen boomknuffelaars die zijn asfalt tegenhouden. Dus pas maar op, hij heeft jou ook op de korrel!
Ach hij vergeet even dat als de ambtenaren hun werk goed doen (of goed uitbesteden) dat zo'n maasvlakte of weg dan niets te vrezen heeft. Als aan de regels wordt voldaan en het geld en de politieke wil is er dan komt zo'n weg er gewoon de procedures zijn beperkt in mogelijkheden en tijd. Maar goed dat is te ingewikkeld voor goedkope populisten .
pi_52193438
damn die kut wilders, derekt word hij nog afgemaakt. om dan vervolgens zo vereerd te worden als die stomme Fortuyn. Dan zal rechts extremisme weer hoogtijdagen vieren...
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:03:47 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193443
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh en dat heeft hij heel bewust gedaan volgens mij.
ja. dat denk ik ook. volgens mij liggen we op een lijn, maar zie jij dat nog niet helemaal.
pi_52193462
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:02 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

We hebben het even over NL. Niet steeds iets anders erbij halen aub, straks zijn er nog mensen die Pinkeltje willen gaan verbieden.
Ja, daahaag, iemand als Wilders kan dit alleen maar roepen gezien bepaalde terroristische aanslagen en oorlogen in het buitenland. Het is geen sec Nederlandse aangelegenheid, het is onzin dat te pretenderen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:04:18 #194
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52193464
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:01 schreef Jarno het volgende:

[..]

Of de KKK, die ook dwepen met het blanke christelijke geloof en steeds meer aanhang winnen tegenwoordig.
De extremen daaro staan ook erger tegen over elkaar, Jesse Jackson met zijn uitspraken over de plunderende afro-americans, de klan die zefs "white niggahs" vermoord
pi_52193471
quote:

[..]

maar wat was ook alweer de definitie van een "vrij" land .. dat je grond/mensenrechten geëerbiedigd worden toch ?
pleased to meet you
pi_52193474
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:02 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Er zijn al lang mensen die b.v. Harry Potter willen verbieden, of Madonna. En probeer op zondag in Staphorst niet te voetballen .
pi_52193478
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Goed hypothetisch. Als de Koran verboden is in Nederland. Wat hebben we dan concreet bereikt, afgezien van het maken van een grotere kloof tussen moslims en niet-moslims in Nederland.
Niks. Ik vind dit verbod dan ook niet aanbevelenswaardig. Maar ik ben het verder wel met Wilders eens wat betreft de vergelijking tussen Mein Kampf en de Koran.
pi_52193479
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:56 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

zie het zo, dorfstrottels als Wilders blijven bestaan, zowel rechts, als links
En jij bent in staat om daarover te beoordelen, denk je?
pi_52193495
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja. dat denk ik ook. volgens mij liggen we op een lijn, maar zie jij dat nog niet helemaal.
.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:07:57 #200
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52193573
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:04 schreef Jonathanalways het volgende:

[..]

En jij bent in staat om daarover te beoordelen, denk je?
nope, die blijven bestaan, ook als jij denkt het niet zo is

Er blijven altijd idioten die roepen dat hun mening de enige juiste is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')