abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52192266
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:24 schreef TomTancr3do het volgende:

We hebben in NL geen last van Joden en christenen, ook al vormen ze volgens velen weldegelijk een probleem.
Nou, toch wel. Ze proberen voortduren mijn persoonlijke vrijheden in te perken dmv restrictieve wetgeving, wat ze vaak nog lukt ook. Wat dat betreft hebben ze meer 'voor elkaar gekregen' dan 'de moslims'. Deze Joden en Christenen zie ik dan ook als een groter probleem dan 'de moslims'.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52192278
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat de Koran en de Bijbel nog enigszins interpratiegevoelig zijn, terwijl het er bij boeken als Mein Kampf er rechttoe rechtaan instaat. De doelen verschillen ook grotendeels, je kan van Mein Kampf echt zeggen dat het een bepaald verachtelijk doel nastreeft.
Dat de bijbel hier gemiddeld genomen iets beschaafder wordt geinterpreteerd is dan ook eerder te danken aan het seculier humanisme en de verlichting dan aan de 'joods-christelijke' traditie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:27:08 #103
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52192279
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:25 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Helaas voor jou is het dezelfde God.
lopen de meningen over uiteen

punt is dat de Koran niet haatzaaiender is dan een ander religieus boek. Geert slaat de plan (weer) behoorlijk mis.
Nog los van de vraag of je de vrijheid van religie wel in deze mate mág aantasten.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_52192290
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:25 schreef yvonne het volgende:
Gaan we elkaar nu met Koran en Bijbelteksten om de oren slaan?
Iedere theoloog kan je duidelijk uitleggen hoe en wat met die teksten hoor.
Gedoe.
Concentreer je liever op idioten die dit soort dingen roepen en nog best veel weerklank vinden.
Theologen. Dat zijn toch die mensen die een hele opleiding hebben gevolgd om de Bijbelteksten ZO te kunnen interpreteren en verdraaien dat ze maatschappelijk acceptabel zijn? Als in, ja, dat je gelovigen moet doden moet je niet letterlijk nemen. Dat homofilie een gruwel is weer wel, etc., etc.

Bullshit! Of je neemt de hele bijbel letterlijk, of helemaal niet.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52192309
quote:

[..]

Omdat de Koran en de Bijbel nog enigszins interpratiegevoelig zijn, terwijl het er bij boeken als Mein Kampf er rechttoe rechtaan instaat. De doelen verschillen ook grotendeels, je kan van Mein Kampf echt zeggen dat het een bepaald verachtelijk doel nastreeft.
Dat is in de Koran en Bijbel ook het geval. En daarnaast is Mein Kampf een belangrijk boek om Hitler te duiden. Verbieden heeft ook daar niet veel zin.
pi_52192319
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:27 schreef Seneca het volgende:

Enige nuance kan nimmer kwaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52192322
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gaan we zo beginnen?

"Anyone arrogant enough to reject the verdict of the judge or of the priest who represents the LORD your God must be put to death. " - (Deuteronomy 17:12 NLT)

"A man or a woman who acts as a medium or fortuneteller shall be put to death by stoning; they have no one but themselves to blame for their death." (Leviticus 20:27 NAB)

You must kill those who worship another god. Exodus 22:20

Kill any friends or family that worship a god that is different than your own. Deuteronomy 13:6-10

Kill all the inhabitants of any city where you find people that worship differently than you. Deuteronomy 13:12-16

Kill everyone who has religious views that are different than your own. Deuteronomy 17:2-7

Kill anyone who refuses to listen to a priest. Deuteronomy 17:12-13

Kill any false prophets. Deuteronomy 18:20

Any city that doesn’t receive the followers of Jesus will be destroyed in a manner even more savage than that of Sodom and Gomorrah. Mark 6:11

Jude reminds us that God destroys those who don’t believe in him. Jude 5

.
Hoor je mij ook niet ontkennen. Ik ben zelf katholiek opgevoed en heb zelfs de Bijbel nog in huis. Maar echt "zware" Christenen kom je niet zo vaak meer tegen die zijn zwaar in de minderheid tegenwoordig en degenen die er nog zijn die verklaar ik ook voor "relegious nuts"...
Het gaat erom dat er tig moslims zijn die de Koran voor waarheid aannemen terwijl het in mijn ogen ooit een leidraad (net zoals de Bijbel trouwens) was voor mensen.... duizenden jaren geleden.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:29:02 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52192323
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:22 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk weer de landen die een groot probleem binnen de Islam blootleggen, nl. het ontbreken van zelfreflectie.
En bij Wilders legt het een compleet gebrek aan diplomatiek inzicht en het hebben van een nuance in een dergelijk heet hangijzer als dit. Dit soort zinloze polarisatie leidt in geen geval tot een fijnere wereld waarin moslims en niet moslims met elkaar door een deur kunnen.

Of hebben jullie nou echt het idee dat Wilders de islam wel even gaat uitbannen met wat simpele verboden
pi_52192330
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat de bijbel hier gemiddeld genomen iets beschaafder wordt geinterpreteerd is dan ook eerder te danken aan het seculier humanisme en de verlichting dan aan de 'joods-christelijke' traditie.
Helemaal correct.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:29:23 #110
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52192331
Het zou trouwens de moslims sieren door met positieve voorbeelden en daden te komen om Geert de wind uit de zeilen te halen.
Dit zal zeker meer effect hebben dan klagen dat je wordt gediscrimineerd.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52192335
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is een erg twijfelachtige conclusie Monolith. De verlichting is al tijden geleden ingetreden, terwijl de gematigde interpretatie van de bijbel pas echt iets is van de laatste eeuw. (Vanaf 1910 eigenlijk). Oftewel de verlichting speelt er nauwelijks een rol in. Ik denk zelf eerder dat het te maken heeft met zaken als welvaart, industrialisatie, welzijn en andere zaken die religie tot minder belangrijk maakt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52192341
Het moet mijn inziens ook eens gezegd worden dat Wilders gewoon een debiel is.
feest
pi_52192349
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:20 schreef Snoesje_Rules het volgende:

[..]

Uit de Koran het vredelievende boek;

Soera 8:65 : O gij profeet, spoor de gelovigen aan tot de strijd; indien er onder ulieden twintig zijn, die stand houden, zullen zij er tweehonderd overwinnen, en indien er honderd van u zijn, zullen zij er duizend overwinnen van de ongelovigen; zij zijn lieden, die geen inzicht hebben.

Soera 47:4 : Wanneer gijlieden dus een ontmoeting hebt met hen, die ongelovig zijn, houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht, bindt hen dan in boeien. Dan daarna of begenadiging of loskoping, totdat de strijd zijn geweld heeft neergelegd. Aldus. En zo Allah wilde, zou Hij zichzelf tegen hen helpen, maar het is om ulieden met elkander te beproeven. En zij die gedood zijn op de weg Allah's, hun daden zal Hij niet teloor doen gaan.

Shalom
Ieslam ies vrede.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_52192369
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die zijn er ook met de bijbel en de torah. Of zelfs mensen die hun eigen gekleurde vertaling ervan letterlijk na willen leven. je wilt ze de kost niet geven die menen dat de statenvertaling de enige waarheid in het leven is.
Zowel christenfundamentalisme als islamfundamentalisme zijn ontstaan uit angst voor de seculiere westerse samenleving. Het verschil is dat christenfundamentalisten zich vooral afzetten tegen het verval van normen en waarden in een goddeloze westerse wereld en dat bij islamfundamentalisme naast dat verval van normen en waarden ook nog meetelt dat het westen zich als een imperialist betoond heeft t.o.v. de islamwereld. Het politieke islamfundamentalisme begon ergens begin 20ste eeuw, na de eerste wereldoorlog, toen het Turkse rijk uiteen viel en grote gebieden hiervan (wat we nu Middenoosten noemen) in mandaat werden gegeven aan de westerse mogendheden (als overwinnaars van de eerste wereldoorlog). Olie werd steeds belangrijker, dus de westerse wereld, i.c. westerse bedrijven bleven zitten in het Middenoosten, en zouden medebepalend zijn voor de dictatoriale wijze waarop landen in het Middenoosten werden bestuurd en de schrijnende maatschappelijke tegenstellingen die ervan het gevolg waren. Vandaar de haat t.o.v. het westen. Denk ik.

Terug naar de fundamenten van hun traditie, hun religie, waarborgt verzet tegen het westerse imperialisme en verzet tegen het moreel verval dat samenhangt met het westen. De grootste overwinning die het moslimfundamentalisme tot nu toe behaald heeft, is het verdrijven van de Sovjets uit Afghanistan (met behulp van de Amerikanen, het was nog Koude Oorlog tijd) en het vestigen van een theocratie in Iran (dat een corrupt dictatoriaal regime bezat dat in het zadel werd gehouden door Amerika). Deze twee feiten zijn nog steeds de grootste lichtpunten voor het politieke islamfundamentalisme. Waar zij op uit zijn is dus: verwijdering van westerse invloed (die corrupte regimes van eigen makelij in het zadel houdt) en vestigen van een theocratie.
pi_52192383
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou, toch wel. Ze proberen voortduren mijn persoonlijke vrijheden in te perken dmv restrictieve wetgeving, wat ze vaak nog lukt ook. Wat dat betreft hebben ze meer 'voor elkaar gekregen' dan 'de moslims'. Deze Joden en Christenen zie ik dan ook als een groter probleem dan 'de moslims'.
Prima hoor, dan start je ook een politieke partij, tegen christenen en joden. Ik houd je niet tegen, maar geef je bijzonder weinig kans op ook maar één zetel.

Maar laten we weer teruggaan naar het oorspronkelijke onderwerp. Islam en de Koran.
pi_52192384
quote:
Zaken als een 6000 jaar oude aarde en wereldwijde vloed zijn erg lastig letterlijk te interpreteren tegenwoordig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Admin woensdag 8 augustus 2007 @ 11:31:23 #117
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_52192385
quote:

[..]

Doe normaal.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:31:59 #118
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52192408
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Of diegenen die hem tot deze uitspraken laten leiden ook debiel zijn? imho wel.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52192430
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Het volk krijgt de vertegenwoordiging die zij verdient.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52192434
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus moeten we het censureren! Want ja, JIJ vind het een gevaarlijk boek! Erg goed argument.
Net zoals cabaret gecensureerd en bepaalde films niet vertoond zouden mogen worden waar mohammed en de islam op de hak genomen worden?
pi_52192455
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Net zoals cabaret gecensureerd en bepaalde films niet vertoond zouden mogen worden waar mohammed en de islam op de hak genomen worden?
Is dat wettelijk verboden? Dan vertel je me iets nieuws.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:33:34 #122
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52192462
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is een erg twijfelachtige conclusie Monolith. De verlichting is al tijden geleden ingetreden, terwijl de gematigde interpretatie van de bijbel pas echt iets is van de laatste eeuw. (Vanaf 1910 eigenlijk). Oftewel de verlichting speelt er nauwelijks een rol in. Ik denk zelf eerder dat het te maken heeft met zaken als welvaart, industrialisatie, welzijn en andere zaken die religie tot minder belangrijk maakt.
Waarom kies je 1910 als jaartal uit?

In Nederland is de protestantse kerk al gematigder geworden na de Franse bezetting. Dat er toen een paar idioten opstonden zoals Kuyper (inspiratiebron van Bak-ellende trouwens) die zich afsplitsten is weer een ander verhaal.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52192482
quote:

[..]

Omdat de Koran en de Bijbel nog enigszins interpratiegevoelig zijn, terwijl het er bij boeken als Mein Kampf er rechttoe rechtaan instaat.
Dit is echt gezwets, je hebt totaal geen idee waar je over praat. In de Koran staat net zo duidelijk dat ongelovigen dood moeten, als dat in Mein Kampf staat dat Joden minderwaardige mensen zijn.

Het enige verschil is dat de Koran zichzelf regelmatig tegenspreekt op allerlei vlakken, hetgeen alleen maar aantoont hoe stom je bent als je ook maar iets van dat boek gelooft.
pi_52192512
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:30 schreef Jonathanalways het volgende:
Olie werd steeds belangrijker, dus de westerse wereld, i.c. westerse bedrijven bleven zitten in het Middenoosten, en zouden medebepalend zijn voor de dictatoriale wijze waarop landen in het Middenoosten werden bestuurd en de schrijnende maatschappelijke tegenstellingen die ervan het gevolg waren. Vandaar de haat t.o.v. het westen. Denk ik.
Dat is denk ik een zwaar onderschat fenomeen. In de jaren '60 en '70 stonden heel veel landen in het MO veel positiever tegenover het Westen dan nu het geval is. Daar is niet veel meer van over. Bedenk maar eens hoeveel dictaturen in het zadel zijn geholpen of gehouden door het Westen en hoe deze regimes hun eigen bevolking onder de duim houden.
pi_52192515
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom kies je 1910 als jaartal uit?

In Nederland is de protestantse kerk al gematigder geworden na de Franse bezetting. Dat er toen een paar idioten opstonden zoals Kuyper (inspiratiebron van Bak-ellende trouwens) die zich afsplitsten is weer een ander verhaal.
Tja ik kan ook 1900 uitkiezen, als je dan nog kijkt naar de invloeden van het Christendom in het dagelijks leven. Die was gewoon nogsteeds enorm. De gematigde interpretatie van de Bijbel is echt iets wat in de laatste eeuw tot echte ontwikkeling is gekomen.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')