Nee, ik ken het, en alhoewel het een leuk tooltje is, is raster juist niet wat ik zoek. Het gaat me echt om scherpe, éénkleurige rechthoekige mega-pixels.quote:Op maandag 3 september 2007 01:28 schreef tim2308 het volgende:
Is http://arje.net/rasterbator wat je zoekt? Je cropt het detail en dan gooi je het in de rasterbator
Palette? Plakken bedoel je? Je bedoelt in dat layer menuutje? Rechtsonderin (standaard photoshop CS3)quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:44 schreef Incolumis het volgende:
je kunt ook in de layers palette, ctrl inhouden en dan klikken op het plaatje links van de layer
Hier een .rar bestandje te downloaden...quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:03 schreef EvilMarc het volgende:
Dringende vraag, ik kreeg een creatieve ingeving maar nu heb ik zo'n brush nodig. Eerder had ik altijd een hele mooie (grote) brushset hiervoor maar die ben ik vergeten te back-uppen met mijn laatste her-installatie van windows. Het gaat om dit soort brushes:
[[url=http://xs319.xs.to/xs319/07362/vooorbbeeld.png]afbeelding][/url]
Weet iemand de naam of heeft iemand nog een set voor mij?
Ja, die ja... geen dankquote:Op woensdag 5 september 2007 07:44 schreef EvilMarc het volgende:
Ooo bedankt voor die brushes !
Enne is dit wat je kwijt was ?
Filter -> Distort -> Polar Coordinates..
Ik kan het niet gebruiken want ik werk altijd een beetje slordig
wie is die chick?quote:Op woensdag 5 september 2007 07:44 schreef EvilMarc het volgende:
Ooo bedankt voor die brushes !
Enne is dit wat je kwijt was ?
Filter -> Distort -> Polar Coordinates..
Ik kan het niet gebruiken want ik werk altijd een beetje slordig
dit is niet echt photoshop gerelateerd geloof ik?quote:Op woensdag 5 september 2007 17:59 schreef Seal_force het volgende:
Ik heb een probleem ik heb zins kort voor een website dus een email aangemaakt bij hotmail (@live.com) maar nu weet ik dus me email adres niet meer, alleen me passwoord hoe kom ik erachter wat het email adres was? Hij is nergens opgslagen in me computer, ik had hem wel al geactiveerd.![]()
nee, staat er niet tussen, dat is dus jammer.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:30 schreef Kamermans het volgende:
[..]
dit is niet echt photoshop gerelateerd geloof ik?
maar als je naar hotmail gaat staat je email niet standaard al ingevuld dus? en ook niet als dropdown?
dan toch nog ff goed terug denken wat het was
waarschiijnlijk is dat geen font, maar costum madequote:Op donderdag 6 september 2007 11:15 schreef Mardoek50 het volgende:
Weet iemand toevallig welk font dat is met die "krullen"?
[afbeelding]
Dat zou idd goed kunnen. Ik zat ook te denken aan een font wat is aangepast met brushes. Misschien weet iemand dat soort brushes te vinden of een tutotial hoe je zoiets maakt?quote:Op donderdag 6 september 2007 11:17 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
waarschiijnlijk is dat geen font, maar costum made
je hebt wel vergelijkbare fontsquote:Op donderdag 6 september 2007 11:47 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat zou idd goed kunnen. Ik zat ook te denken aan een font wat is aangepast met brushes. Misschien weet iemand dat soort brushes te vinden of een tutotial hoe je zoiets maakt?
gewoon uit de hand tekenen?!quote:Op donderdag 6 september 2007 11:47 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat zou idd goed kunnen. Ik zat ook te denken aan een font wat is aangepast met brushes. Misschien weet iemand dat soort brushes te vinden of een tutotial hoe je zoiets maakt?
Thnx, maar ik denk dat het een ander font is nl. Platthand.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:58 schreef eer-ik het volgende:
[afbeelding]
Edwardian Script ITC heet deze.
Dan pak je vervolgens de pen-tool en maak je er nog wat leipe slingers bij
Desnoods verwijder je wat van het origineel.
Mooiquote:Op donderdag 6 september 2007 12:08 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Thnx, maar ik denk dat het een ander font is nl. Platthand.Ik heb het toevallig net gevonden.
![]()
Nou, ik ben anders al een behoorlijke tijd aan het zoeken en ik vind geen enkel font met dat soort krullen. Iets vergelijkbaars was ook goed geweest wat mij betreft...quote:Op donderdag 6 september 2007 12:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Mooi
Ik zei ook niet dat dat hét font is wat er gebruikt werd, maar je hebt vergelijkbare dingen.
Veel.
1 minuut met google:quote:Op donderdag 6 september 2007 12:16 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Nou, ik ben anders al een behoorlijke tijd aan het zoeken en ik vind geen enkel font met dat soort krullen. Iets vergelijkbaars was ook goed geweest wat mij betreft...![]()
[edit]
Sterker nog, ik heb me de tyfus gezocht.Dus als iemand nog meer van dat soort fonts kent/heeft hou ik me aanbevolen.
![]()
[/edit]
Ja, weet ik.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:38 schreef eer-ik het volgende:
[afbeelding]
Chopin Script
[afbeelding]
Renassance
[afbeelding]
Mutlu Ornamental
[afbeelding]
Porcelain
Hier heb je er 4, er staan er echt nog veel meer daar.
die zul je ook niet vinden, omdat deze costum made zijn...quote:Op donderdag 6 september 2007 12:44 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ja, weet ik.Maar dat soort fonts bedoel ik nu juist niet, ik zoek van die fonts met van die grote "krullen" (die ook worden gebruikt bij calligrafie enzo) en die zijn dus haast niet te vinden...
Maar dit is het font Platthand:quote:Op donderdag 6 september 2007 12:51 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
die zul je ook niet vinden, omdat deze costum made zijn...
geloof me maar![]()
ik maar zelf ook altijd een hele zooi font's of font-variaties, omdat ze zulke specifieke fonts niet bestaan..
zou ook heel lullig zijn als elke H N en Y zo'n enorme krul zou hebben![]()
Ja, ik dacht aan het zippen en uploaden van fontcollectie's die dan gedownload kunnen worden door mensen die ze willen hebben. Misschien zijn er mensen die interessante fonts hebben bv en die die willen "delen" met anderen...quote:Op donderdag 6 september 2007 13:30 schreef eer-ik het volgende:
Een toffe fontbrowser op fonts.fok.nl
Ik weet niet of het echt wat toevoegt, want er zijn al veel fontsites
Of bedoel je wat anders
Heb je ook een link? Ik kan em niet vinden.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:45 schreef Crientj het volgende:
Oeh, nog meer fonts. Een leuk font met krullen: Adkine Script, gewoon te vinden op Dafont..
Heb je die afbeelding ergens in het groot?quote:
Altijd handigquote:Op donderdag 6 september 2007 13:35 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ja, ik dacht aan het zippen en uploaden van fontcollectie's die dan gedownload kunnen worden door mensen die ze willen hebben. Misschien zijn er mensen die interessante fonts hebben bv en die die willen "delen" met anderen...![]()
Ok, thnx!quote:Op donderdag 6 september 2007 14:20 schreef Crientj het volgende:
Adinekirn-script
Ik schrijf het ook altijd fout. Sorry.
Ah, hier gaat meteen mijn vraag over. Hoe maak je die rondingen? Je hebt natuurlijk de Elliprical Marquee Tool, en je hebt nog een lasso. Maar ik zie niet echt hoe ik daar goede mooie rondingen mee kan maken. Kan iemand dit een beetje uitleggen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:45 schreef Kamermans het volgende:
[..]
als je van de text eerst een gewone layer maakt dan heb je meer mogelijkheden met het transformen
hier nog een header van mij:
[afbeelding]
hij is alleen betje crappy gif formaat
en heb de text gecopieerd uit die van ravii![]()
nog 1tje: deze wel in jpg
[afbeelding]
Meteen het eerste stuk, waar ik de draden maak, met de pentool.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:56 schreef XiChico het volgende:
[..]
Ah, hier gaat meteen mijn vraag over. Hoe maak je die rondingen? Je hebt natuurlijk de Elliprical Marquee Tool, en je hebt nog een lasso. Maar ik zie niet echt hoe ik daar goede mooie rondingen mee kan maken. Kan iemand dit een beetje uitleggen?
Bedankt! Volgens mij vergt het nog best wat tijd voordat je dit onder de knie hebt, of niet?quote:Op donderdag 6 september 2007 18:22 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Meteen het eerste stuk, waar ik de draden maak, met de pentool.
[Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #11
De High Pass... Filter heb je dan te hoog ingesteld. Probeer een lagere instelling en invert deze laag. Als je dat hebt dan zet je de layer blending op Soft light of Hard light, net maar wat je mooier vind.quote:Op donderdag 6 september 2007 19:17 schreef Pau100 het volgende:
Ik heb een vraagje over de tut van Darkmanta, retoucheren van een vrouwengezicht die hierbovedn staat. Ik heb alles keurig opgevolgd, deel 1 en deel 2. Het ziet er allemaal wel mooi uit, maar de foto in z'n geheel lijkt nu wat waziger. Dat is gebeurds sinds het laatste stuk van de tut over de extra laag met high pos... Zonder die bewerking ziet de foto er minder mooi uit. Heb ik iets verkeerd gedaan of kan ik met de instellingen nu nog wat aanpassen??
Ook de 'wallen' onder de ogen heb ik laten zitten, als ik daaraan ga klooien wordt het er niet natuurlijker op met het vervagen, of ik krijg juist diepere lijnen... Kan iemand me helpen of is dit niet met 1 simpele tip op te lossen???
Valt wel mee eigenlijk, je hoeft maar punten te zetten waar je denkt waar de bochtren komen en hoe groot. Vandaar uit is het even tweaken hoe je de bogen wilt hebben.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:02 schreef XiChico het volgende:
[..]
Bedankt! Volgens mij vergt het nog best wat tijd voordat je dit onder de knie hebt, of niet?
Super bedankt. Bij hard light, word het nog waziger, dat moet dus niet. Opacity is de dekking toch (heb nl versie), dat lijkt wel iets te helpen.. Maar hoe vind ik gausian blur?? en hoe werkt dat?quote:Op donderdag 6 september 2007 21:32 schreef DarkManta het volgende:
[..]
De High Pass... Filter heb je dan te hoog ingesteld. Probeer een lagere instelling en invert deze laag. Als je dat hebt dan zet je de layer blending op Soft light of Hard light, net maar wat je mooier vind.
Mocht het dan nog waazig zijn, kun je deze layer met een Gausian Blur minder wazig maken, of je zet de opacity lager van die laag.
Je kunt dan beter de Clone Tool gebruiken.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:52 schreef Pau100 het volgende:
[..]
Super bedankt. Bij hard light, word het nog waziger, dat moet dus niet. Opacity is de dekking toch (heb nl versie), dat lijkt wel iets te helpen.. Maar hoe vind ik gausian blur?? en hoe werkt dat?
en met die wallen wegwerken hoe lukt dat zonder dat het effect te onnatuurlijk wordt?? Want bij mij worden de lijnen juuist heel diep met dat vervagen of nattevinger...![]()
Jawel hoor, toets CTRL + ALT + Z.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:20 schreef Pau100 het volgende:
Oke heel erg bedankt!! Dat is gelukt... Wow wordt echt mooi nu met je hulp!.. hahaha en dat voor een beginner. Dit werkt verslavend
Maar dat High pass filter moest ik wel aanpassen. Wel weer alles gummen dus. Dat filter is tussendoor niet meer aan te passen als je toch een verkeerde waarde hebt gekozen?
ja hoor tuurlijk kan datquote:Op donderdag 6 september 2007 22:20 schreef Pau100 het volgende:
Dat filter is tussendoor niet meer aan te passen als je toch een verkeerde waarde hebt gekozen?
Het is me nu gelukt, maar voor een volgende keer.. Wat zijn dan smart filters? Hoe krijg ik die?? Staat dat ergens in menu filters?? Hoe werkt dat?quote:Op donderdag 6 september 2007 22:32 schreef Kamermans het volgende:
[..]
ja hoor tuurlijk kan datdan moet je smart filters gebruiken, werkt echt super relaxed, dan kan je je filters masken, blenden, opacity aanpassen. en ten alle tijden veranderen
Nee.. helaas maar ik zoek hem zelf ook al een hele tijd in het groot. Als ik hem ooit vind krijg je hem van mequote:Op donderdag 6 september 2007 14:11 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Heb je die afbeelding ergens in het groot?
images.google.com kan 'm niet echt vinden namelijk
[..]
Altijd handig
Moeten we even kijken of daar een gemakkelijke ruimte voor beschikbaar is
Kennis persoonlijk heb ik wel, heb o.a. ACI en ACE, die kennis kun je hier op doen: http://www.adobe.com/nl/support/certification/quote:Op maandag 10 september 2007 02:22 schreef tim2308 het volgende:
De wiki pagina over de tutorials is af. http://wiki.fok.nl/index.php/Photoshop_tutorials_op_FOK%21 . Wat een kenis hebben jullie opgebouwd !!!
Die tutorial hield ik nog te goed, want ik was aan het wachten of iemand anders misschien een tut of uitleg zouden geven eventueel met plaatje. Want ik was erg nieuwsgierig naar misschien een nieuwe techniek en/of er iemand het al wist hoe het resultaat bereikt kan worden.quote:Zouden jullie nog kunenn kijken naar de ontbrekende tutorial voor [Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #11 en het onbrekende bewerkte plaatje op Photoshop - vragen, tips, problemen - CS 7! ???
Wat ik uit je vraag begrijp is dat je het schilderij wilt fotograferen en dat de kleuren zoals jij ze ziet niet veranderen doordat je bijvoorbeeld met je camera flitst (overbelichting), of zonder flits (kleuren respectievelijk donkerder worden.)quote:En heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag in [Centraal] Photoshop - Vragen,Tips, Tuts, Problemen #12
Heb ik inderdaad wat lang gewacht, maar een antwoord van andere users kwam er niet.quote:Op maandag 10 september 2007 02:22 schreef tim2308 het volgende:
Zouden jullie nog kunenn kijken naar de ontbrekende tutorial voor [Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #11 en het onbrekende bewerkte plaatje op Photoshop - vragen, tips, problemen - CS 7! ???
Bedankt voor je antwoord en je tutorial!quote:Op maandag 10 september 2007 04:39 schreef DarkManta het volgende:
Wat ik uit je vraag begrijp is dat je het schilderij wilt fotograferen en dat de kleuren zoals jij ze ziet niet veranderen doordat je bijvoorbeeld met je camera flitst (overbelichting), of zonder flits (kleuren respectievelijk donkerder worden.)
Voor dit probleem zijn er ook weer meerdere wegen die naar Rome leiden.
Je kunt de foto als RAW bestand inladen en dan een kleurcorrectie op los laten.
Je kunt ook met de Levels, Curves, Shadow/highlight stoeien.
Ligt ook een beetje aan de foto zelf.
Maar als ik je vraag verkeerd begrepen heb, post anders eens een voorbeeld.
Ja die is er, auto color, auto contrast, auto levels.quote:Op maandag 10 september 2007 09:33 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord en je tutorial!
Ik was vooral benieuwd of Photoshop of eeen andere tool automatisch de kleurcorrectie kan doen aan de hand van mijn mee- of voorgefotografeerde kleurenchart.
Wat je zelf het mooiste en makkeljkste vind.quote:Op maandag 10 september 2007 10:15 schreef tim2308 het volgende:
Wat is te prefereren om porieen weg te halen: dust and scratches filter (zoals in http://www.photospin.com/(...)ove-skin-pores.html) of gaussian blur (zoals in http://tutorialblog.org/photo-retouching-skin/) Of iets anders?
En verder net nog gevonden http://www.youtube.com/profile_videos?user=photoshopmama![]()
Het resultaat is:quote:Op dinsdag 11 september 2007 03:01 schreef tim2308 het volgende:
Een mooie contactsheet maken.
Dit kan je gebruiken aan het einde van een vakantie om kado te doen of als plaat aan de muur als zijnde herinnering van al je belevenissen in fotoland(geinspireerd door [Centraal] Photoshop - vragen, tips, problemen - Deel 4 - waar is overigens het resultaat in die tutorial?)
[afbeelding]
Dat is verdana zonder anti-alias.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:29 schreef tequi3 het volgende:
Welk lettertype word er op www.n-designstudio.com gebruikt.. en dan heb ik het hierover:
[afbeelding]
Want ik weet nooit wat daarvoor te gebruiken .. in PS ziet Arial, Times New Roman, Centery gothic enzovoorts er namelijk nogal lelijk uit...
Volgens mij kom ik ook een eind met Color Match command... maar dat ga ik nog ff uitzoekenquote:Op maandag 10 september 2007 14:56 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Ja die is er, auto color, auto contrast, auto levels.
Maar beter is, vind ik om het handmatig te doen omdat je zo er dan de controlo over hebt.
Ik denk dat je met de pentool aan de slag moet, tenzij je zelf met de hand mooie bochten in lijnen kunt tekenenquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:48 schreef donroyco het volgende:
Hoe is zoiets gemaakt?
http://interfacelift.com/wallpaper/details.php?id=247
Die scratches zijn waarschijnlijk een brush of iets dergelijks, maar die kleuren die erop zitten? blauw-paars-geel-goud.. hoe doe je dat?
Bij voorbaat dank
Verrekt, zo hebben ze het gedaan, alle fotootjes op een layer, die zwartwit maken met de channelsmixer, bedrijfslogo erbovenop en dan colordodge... Ik moet me echt eens verdiepen in al die layeropties!quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:31 schreef Kamermans het volgende:
layer met kleur maken, en die op color dodge zetten,.. en verder is er niet voor alles wat je ziet trucjes of brushes. probeer ook gewoon eens te tekenen
Ik had het eigenlijk meer over deze dingen:quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik denk dat je met de pentool aan de slag moet, tenzij je zelf met de hand mooie bochten in lijnen kunt tekenen
Verder ziet het eruit alsof het gewoon witte lijnen zijn, met verschillende kleuren outerglow.
verschillende outerglow.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:56 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk meer over deze dingen:
[afbeelding]
![]()
Die fractals/lijnen zijn gewoon te downloaden![]()
Hoe geef je die fader? De rest ken ik wel uit m'n hoofdquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:59 schreef eer-ik het volgende:
[..]
verschillende outerglow.
Je kunt gewoon een brok 'factal' (whatever that may be) selecteren, en die dan een kleur outerglow geven.
Desnoods kopieer je de layer 3 keer, geef je alles een andere outerglow, en geef je een selectie een fader, waardoor die kleuren in elkaar overlopen.
Je maakt een selectie, dan doe je 'select - modify - feather'quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:04 schreef donroyco het volgende:
[..]
Hoe geef je die fader? De rest ken ik wel uit m'n hoofd
fractals
quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:04 schreef donroyco het volgende:
[..]
Hoe geef je die fader? De rest ken ik wel uit m'n hoofd
fractals
daar heb ik echt nog nooit wat mee gedaanquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:13 schreef Ravii het volgende:
[..]
Layer Mask
msg me op msn als je live support wilt![]()
Kan hier denk ik ook wel hoor...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef tequi3 het volgende:
Kan ik hier ook terecht voor vragen omtrent Illustrator? Of moet ik dan even een nieuw topic openen..
illustator is vector based, en photoshop is pixel based, het grote verschil is dat je pixel based niet kan vergroten of verkleinen zonder verlies van kwalitiet, een vector kan dit wel.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:29 schreef tequi3 het volgende:
Mooi, allereerst.. kan iemand mij het verschil tussen PS en Illustrator uitleggen? Ik heb gister een tutorial gedownload waarin iemand een tekening in Illustrator ging inkleuren. Maar wat kun je nou nog meer allemaal met Illustrator wat in PS niet te doen is of lastiger gaat?
Wat betreft Illustrator.. ik snap er nog niks van! Startte het op maar een simpel achtergrond kleurtje aan een document geven lukte nog niet. Hehe.
1. Google naar New York en kies een plaatje van een stad ofzo...quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:48 schreef donroyco het volgende:
Hoe is zoiets gemaakt?
http://interfacelift.com/wallpaper/details.php?id=247
Die scratches zijn waarschijnlijk een brush of iets dergelijks, maar die kleuren die erop zitten? blauw-paars-geel-goud.. hoe doe je dat?
Bij voorbaat dank
de fotos op die site zijn niet gephotoshoped, gewoon goede belichting en fotografische techniekquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:17 schreef tim2308 het volgende:
Zijn de effecten van Studio Harcourt, http://www.studio-harcourt.eu/ ook te bereiken in Photoshop of is dit uitgekiend flits en lichtwerk? Een portretfoto schijnt 2000 euro daar te kosten overigens...
Ten eerste HOLY SHIT dat zijn mooie foto`s.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:17 schreef tim2308 het volgende:
Darkmanta, ik ben zo jaloers op je oneindige kennis...
Zijn de effecten van Studio Harcourt, http://www.studio-harcourt.eu/ ook te bereiken in Photoshop of is dit uitgekiend flits en lichtwerk? Een portretfoto schijnt 2000 euro daar te kosten overigens...
Misschien een idee voor een boek: Foto's à la - en dan namen als Desiree Dolron, Loretta Lux, Studio Harcourt etc....
dus geen photoshop, maar gewoon belichting en fotografische techniekquote:"Harcourt aesthetic is timeless and its magical signature has proben to be of mythological dimension thanks to its unique, immediatley reconisable, know-how and lighting effect ispired by movie sets
Ik heb ook maar wat vlugtig even gedaan om te laten zien dat het wel mogelijk is en dat was ook uiteindelijk de vraag.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:27 schreef Kamermans het volgende:
hehehe ik wist gewoon dat je op deze manier ging reageeren
over die bewerkingen, ,.. dat soort komt je niet snel tegen op betje profesionele fotositesverder is de belichting nou ook niet erg mooi, beetje groenige schaduw plekken in het gezicht, en die backdrop op de achtergrond van de flitser is not done.
verder
[..]
dus geen photoshop, maar gewoon belichting en fotografische techniek
en iedereen die geintereseerd is in fotografie is natuurlijk welkom in FOT
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 3
Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 4
quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:58 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Ten eerste HOLY SHIT dat zijn mooie foto`s.
In tegenstelling tot Kamermans denk ik dat dit perfecte cameratechniek en belichting is in combinatie met photoshop.
Om dit effect te krijgen zijn er speciale plugins voor photoshop zoals Scatterlight lenses:
http://www.andromeda.com/main/scatterlight.php
Uiteraard met alleen photoshop lukt je dit ook.
Alleen moet je hier echt voor gaan zitten en dit kan echt uren gaan duren.
Maar om je een voorbeeld te geven.
Open een foto van iemand, maak een nieuwe layer.
Pak nu zwart als voorgrond kleur met een tamelijk grote brush.
Geef met deze brush aan waar de schaduwen komen.
Doe nu een Gausian blur en zet deze "schaduw" layer, de blending mode op Soft light.
Of ipv de blending mode zet je de opacity van je layer tussen 20-50%
En voor Licht effecten kun je een witte voorgrond nemen en daar de layer blending op Overlay zetten.
Echt alles is te doen met Photoshop, Photoshop kent geen limiet.
Zonder:
[afbeelding]
Met hoe ik zo juist beschreef:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is niet zo perfect als op die website, hier heb ik net 5 minuten ofzo mee zitten stoeien om je een indruk te geven dat het wel degelijk mogelijk is om dat zelf te doen.
En dan heb ik gewoon met Layerblendings gespeeld...
Ik denk ook dat je met PS een heel eind kan komen, maar het werken met schaduwen is m.i. één van de moeilijkste dingen in foto manipulatie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:17 schreef tim2308 het volgende:
...
...
Ik kom niet eens in de buurt van wat jij maakt.. ik doe volgens mij alles wat jij doet, maar ik krijg een lelijk gevalquote:Op vrijdag 14 september 2007 06:58 schreef DarkManta het volgende:
[..]
1. Google naar New York en kies een plaatje van een stad ofzo...
2. Open je plaatje en toets CTRL + J
3. Klik in je Layers de onderste layer (je background) en maak een niewe layer.
4. Vul deze layer met zwart...
5. Kies wat abstracte brushes en zorg dat de voorgrond kleur wit is.
6. Klik je zwarte layer en maak vervolgens een nieuwe layer en teken hier je abstracte lijnen (brushes)
7. Maak een layermask in je "stad" layer en haal wat digen hier en daar weg
8. Maak boven alle layers een nieuwe layer en kies gradient fill.
9 Je eerste kleur is ongeveer #510eb8 en je laatste verloop kleur is ongeveer ff7c00
10. Trek nu met de Gradient Tool van links boven naar rechts onder een lijn en zorg dat je een Linear Gradient hebt. (een instelling van je gradient tool)
11.Zet nu deze gekleurde layer, de blending op Color en de opacity op 58%
12. Werk het geheel af.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ging om het effect...
Maar dit is dan het resultaat in minder dan 5 minuten.
Stuur me je PSD dan eens, of een link van je PSD kan ik eens kijken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:21 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Ik kom niet eens in de buurt van wat jij maakt.. ik doe volgens mij alles wat jij doet, maar ik krijg een lelijk gevalwat niet eens klopt of eruitziet..
Heb het bestand alweer verwijderd, kijk er morgen naar.. nu slapenquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:26 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Stuur me je PSD dan eens, of een link van je PSD kan ik eens kijken.
Het bovenste wat ik heb gedaan is (en dat stukje heb ik weg gelaten omdat je zelf ook een beetje moet stoeien).
Maak een lang werpige balk met je rectangel tool.
Stel je Gradient Tool zo in dat ie van Wit naar Transparant overloopt.
Behoud de linear gradient en vul nu die balk met je gradient en zet die layer blendig op Soft light.
Speel eens met de blending modes, de opacity...
Ha je houd stappen achterquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:26 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Stuur me je PSD dan eens, of een link van je PSD kan ik eens kijken.
Het bovenste wat ik heb gedaan is (en dat stukje heb ik weg gelaten omdat je zelf ook een beetje moet stoeien).
Maak een lang werpige balk met je rectangel tool.
Stel je Gradient Tool zo in dat ie van Wit naar Transparant overloopt.
Behoud de linear gradient en vul nu die balk met je gradient en zet die layer blendig op Soft light.
Speel eens met de blending modes, de opacity...
Nee ik houd geen stappen achter, ipv dat ik een witte streep trek met een layer blending op softlight.quote:Op zondag 16 september 2007 01:44 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Ha je houd stappen achterzo lukt het nooit voor nobod's als ons
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |