Before:
After:![]()
Na aanleiding van:
quote:
Heb ik inderdaad wat lang gewacht, maar een antwoord van andere users kwam er niet.
Toch zijn er mensen nieuwsgierig hoe je bovenstaande bewerking voor elkaar krijg.
En het leuke is dat het complex uit ziet maar erg simpel is te doen.
Om de huid glad te krijgen, die stappen sla ik nou over. Omdat dat onderwerp al verschillende keren behandeld is.
Het ging nu meer om 1 van mijn favoriete onderwerp, de vrouwenborst.
Hoe krijg je die borst zo gelijkmatig?Want nu lijkt het een beetje er op alsof ze een sinaasappel vast houdt.
Dat kun je op 1 van de zoveel manierien doen...Zelf laat ik een vrij snelle methode zien.
TIP: Neem altijd een zo`n groot mogelijke resolutie, komen je foto`s uit je camera, laad ze dan in als RAW. Of in ieder geval verander de resolutie niet.Op deze manier behoud je kwaliteit.
Als je de stappen hebt door genomen in de vorige Tuts om de huid glad te maken, kunnen we nu de borst gaan bewerken.
Selecteer de
Lasso Tool of toets
LMet de
Lasso Tool selecteren we nu een gedeelte van de te bewerken borst.
![]()
Toets nu
CTRL + C vervolgens
CTRL + V, of toets
CTRL + J.
CTRL + C en CTRL + V zijn in 1 keer te doen door CTRL + J te toetsenIn principe zie je nu niet dat er echt iets is veranderd, maar in je
Layer-Menu wel.
Je ziet dat er een Layer (laag) is bijgekomen. Wat ik altijd doe is deze layer een naam geven, zodat je altijd weet wat het moet voorstellen, zeker als je met veel Layers werkt.
Selecteer nu de
Move Tool en met de pijltjes toetsen kun je de inhoud van je layer verplaatsen of met je muis natuurlijk.
Verplaats de "borst" ongeveer tussen het sleutelbeen en de origele borst.
![]()
Selecteer nu in het
Menu-Balk,
Filter ---> Blur ---> Gaussian Blur.
We blurren de borst totdat we ongeveer zo`n resultaat hebben:
![]()
Nu selecteren we de
Smudge Tool en "vrijwen" we alles tot een geheel.
Smudge in een richting en in de vorm van de borst om het beste resultaat.
Let op!: Afhankelijk van de resolutie van je foto, kunnen de instellingen van je Smudje Tool verschillen, met name de Strenght!Kijk alleen uit dat je de Strenght niet al te hoog zet.
Na het
Smudgen, ziet het er ongeveer zo uit...
![]()
Als je een respectievelijk goed resultaat hebt, kun je je "borst"-layer verenigen met je gehele foto.
Dit heet
Merge Down, je zorgt er voor dat je "borst"-layer is geselcteerd en toets nu
CTRL + E.
Oke we zijn nog niet klaar...
De foto`s hebben in werkelijkheid een vele hogere resolutie, die ik niet ga gebruiken voor de tut.
Any way, de borst zier er nu "uitgesmeerd" uit en heeft nu geen poriën.
Je ziet dus duidelijk dat dat gedeelte bewerkt is.
Om dit probleem te verhelpen selecteren we nu de
Healing Brush Tool of toets
J.
Tip:Met de "
[ " en de "
] " -toets kun je de grootte van je
Brush vergroten of verkleinen.
Ga nu op een plek van het lichaam waar de poriën goed zichtbaar zijn en de kleuren overeenkomen.
In dit geval gewoon haar gehele borst.
Wanneer je een plek hebt, houd de
ALT toets in en klik met de linkermuistoets.
Klik nu met de linkermuistoets over het
gesmudgte gedeelte.
Als afwerking kun je met de
Burn of
Dodge Tool donkere of lichtere huidskleur maken.
Dat was het eigenlijk, erg simpel dus!
![]()
Photoshop on!
-edit- 1 foto was gedeleted door de host[ Bericht 1% gewijzigd door DarkManta op 10-09-2007 15:26:56 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.