Ik had het eigenlijk meer over deze dingen:quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik denk dat je met de pentool aan de slag moet, tenzij je zelf met de hand mooie bochten in lijnen kunt tekenen
Verder ziet het eruit alsof het gewoon witte lijnen zijn, met verschillende kleuren outerglow.
verschillende outerglow.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:56 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk meer over deze dingen:
[afbeelding]
![]()
Die fractals/lijnen zijn gewoon te downloaden![]()
Hoe geef je die fader? De rest ken ik wel uit m'n hoofdquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:59 schreef eer-ik het volgende:
[..]
verschillende outerglow.
Je kunt gewoon een brok 'factal' (whatever that may be) selecteren, en die dan een kleur outerglow geven.
Desnoods kopieer je de layer 3 keer, geef je alles een andere outerglow, en geef je een selectie een fader, waardoor die kleuren in elkaar overlopen.
Je maakt een selectie, dan doe je 'select - modify - feather'quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:04 schreef donroyco het volgende:
[..]
Hoe geef je die fader? De rest ken ik wel uit m'n hoofd
fractals
quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:04 schreef donroyco het volgende:
[..]
Hoe geef je die fader? De rest ken ik wel uit m'n hoofd
fractals
daar heb ik echt nog nooit wat mee gedaanquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:13 schreef Ravii het volgende:
[..]
Layer Mask
msg me op msn als je live support wilt![]()
Kan hier denk ik ook wel hoor...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef tequi3 het volgende:
Kan ik hier ook terecht voor vragen omtrent Illustrator? Of moet ik dan even een nieuw topic openen..
illustator is vector based, en photoshop is pixel based, het grote verschil is dat je pixel based niet kan vergroten of verkleinen zonder verlies van kwalitiet, een vector kan dit wel.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:29 schreef tequi3 het volgende:
Mooi, allereerst.. kan iemand mij het verschil tussen PS en Illustrator uitleggen? Ik heb gister een tutorial gedownload waarin iemand een tekening in Illustrator ging inkleuren. Maar wat kun je nou nog meer allemaal met Illustrator wat in PS niet te doen is of lastiger gaat?
Wat betreft Illustrator.. ik snap er nog niks van! Startte het op maar een simpel achtergrond kleurtje aan een document geven lukte nog niet. Hehe.
1. Google naar New York en kies een plaatje van een stad ofzo...quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:48 schreef donroyco het volgende:
Hoe is zoiets gemaakt?
http://interfacelift.com/wallpaper/details.php?id=247
Die scratches zijn waarschijnlijk een brush of iets dergelijks, maar die kleuren die erop zitten? blauw-paars-geel-goud.. hoe doe je dat?
Bij voorbaat dank
de fotos op die site zijn niet gephotoshoped, gewoon goede belichting en fotografische techniekquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:17 schreef tim2308 het volgende:
Zijn de effecten van Studio Harcourt, http://www.studio-harcourt.eu/ ook te bereiken in Photoshop of is dit uitgekiend flits en lichtwerk? Een portretfoto schijnt 2000 euro daar te kosten overigens...
Ten eerste HOLY SHIT dat zijn mooie foto`s.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:17 schreef tim2308 het volgende:
Darkmanta, ik ben zo jaloers op je oneindige kennis...
Zijn de effecten van Studio Harcourt, http://www.studio-harcourt.eu/ ook te bereiken in Photoshop of is dit uitgekiend flits en lichtwerk? Een portretfoto schijnt 2000 euro daar te kosten overigens...
Misschien een idee voor een boek: Foto's à la - en dan namen als Desiree Dolron, Loretta Lux, Studio Harcourt etc....
dus geen photoshop, maar gewoon belichting en fotografische techniekquote:"Harcourt aesthetic is timeless and its magical signature has proben to be of mythological dimension thanks to its unique, immediatley reconisable, know-how and lighting effect ispired by movie sets
Ik heb ook maar wat vlugtig even gedaan om te laten zien dat het wel mogelijk is en dat was ook uiteindelijk de vraag.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:27 schreef Kamermans het volgende:
hehehe ik wist gewoon dat je op deze manier ging reageeren
over die bewerkingen, ,.. dat soort komt je niet snel tegen op betje profesionele fotositesverder is de belichting nou ook niet erg mooi, beetje groenige schaduw plekken in het gezicht, en die backdrop op de achtergrond van de flitser is not done.
verder
[..]
dus geen photoshop, maar gewoon belichting en fotografische techniek
en iedereen die geintereseerd is in fotografie is natuurlijk welkom in FOT
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 3
Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 4
quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:58 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Ten eerste HOLY SHIT dat zijn mooie foto`s.
In tegenstelling tot Kamermans denk ik dat dit perfecte cameratechniek en belichting is in combinatie met photoshop.
Om dit effect te krijgen zijn er speciale plugins voor photoshop zoals Scatterlight lenses:
http://www.andromeda.com/main/scatterlight.php
Uiteraard met alleen photoshop lukt je dit ook.
Alleen moet je hier echt voor gaan zitten en dit kan echt uren gaan duren.
Maar om je een voorbeeld te geven.
Open een foto van iemand, maak een nieuwe layer.
Pak nu zwart als voorgrond kleur met een tamelijk grote brush.
Geef met deze brush aan waar de schaduwen komen.
Doe nu een Gausian blur en zet deze "schaduw" layer, de blending mode op Soft light.
Of ipv de blending mode zet je de opacity van je layer tussen 20-50%
En voor Licht effecten kun je een witte voorgrond nemen en daar de layer blending op Overlay zetten.
Echt alles is te doen met Photoshop, Photoshop kent geen limiet.
Zonder:
[afbeelding]
Met hoe ik zo juist beschreef:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is niet zo perfect als op die website, hier heb ik net 5 minuten ofzo mee zitten stoeien om je een indruk te geven dat het wel degelijk mogelijk is om dat zelf te doen.
En dan heb ik gewoon met Layerblendings gespeeld...
Ik denk ook dat je met PS een heel eind kan komen, maar het werken met schaduwen is m.i. één van de moeilijkste dingen in foto manipulatie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:17 schreef tim2308 het volgende:
...
...
Ik kom niet eens in de buurt van wat jij maakt.. ik doe volgens mij alles wat jij doet, maar ik krijg een lelijk gevalquote:Op vrijdag 14 september 2007 06:58 schreef DarkManta het volgende:
[..]
1. Google naar New York en kies een plaatje van een stad ofzo...
2. Open je plaatje en toets CTRL + J
3. Klik in je Layers de onderste layer (je background) en maak een niewe layer.
4. Vul deze layer met zwart...
5. Kies wat abstracte brushes en zorg dat de voorgrond kleur wit is.
6. Klik je zwarte layer en maak vervolgens een nieuwe layer en teken hier je abstracte lijnen (brushes)
7. Maak een layermask in je "stad" layer en haal wat digen hier en daar weg
8. Maak boven alle layers een nieuwe layer en kies gradient fill.
9 Je eerste kleur is ongeveer #510eb8 en je laatste verloop kleur is ongeveer ff7c00
10. Trek nu met de Gradient Tool van links boven naar rechts onder een lijn en zorg dat je een Linear Gradient hebt. (een instelling van je gradient tool)
11.Zet nu deze gekleurde layer, de blending op Color en de opacity op 58%
12. Werk het geheel af.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ging om het effect...
Maar dit is dan het resultaat in minder dan 5 minuten.
Stuur me je PSD dan eens, of een link van je PSD kan ik eens kijken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:21 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Ik kom niet eens in de buurt van wat jij maakt.. ik doe volgens mij alles wat jij doet, maar ik krijg een lelijk gevalwat niet eens klopt of eruitziet..
Heb het bestand alweer verwijderd, kijk er morgen naar.. nu slapenquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:26 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Stuur me je PSD dan eens, of een link van je PSD kan ik eens kijken.
Het bovenste wat ik heb gedaan is (en dat stukje heb ik weg gelaten omdat je zelf ook een beetje moet stoeien).
Maak een lang werpige balk met je rectangel tool.
Stel je Gradient Tool zo in dat ie van Wit naar Transparant overloopt.
Behoud de linear gradient en vul nu die balk met je gradient en zet die layer blendig op Soft light.
Speel eens met de blending modes, de opacity...
Ha je houd stappen achterquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:26 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Stuur me je PSD dan eens, of een link van je PSD kan ik eens kijken.
Het bovenste wat ik heb gedaan is (en dat stukje heb ik weg gelaten omdat je zelf ook een beetje moet stoeien).
Maak een lang werpige balk met je rectangel tool.
Stel je Gradient Tool zo in dat ie van Wit naar Transparant overloopt.
Behoud de linear gradient en vul nu die balk met je gradient en zet die layer blendig op Soft light.
Speel eens met de blending modes, de opacity...
Nee ik houd geen stappen achter, ipv dat ik een witte streep trek met een layer blending op softlight.quote:Op zondag 16 september 2007 01:44 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Ha je houd stappen achterzo lukt het nooit voor nobod's als ons
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |