abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:18:25 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52068290
teuvepeuhh
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52069068
De lefty
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:53:27 #4
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_52069260
pdiscs uit vorige topic:
quote:
Het is trouwens al augustus
Ja, ik weet 't, liep beetje achter met mijn "nieuws". De laatste tijd erg druk met afstuderen en andere 'real life' dingen, dus niet echt in de gaten dat het alweer augustus is (het weer doet me ook niet echt aan zomer denken).

Inmiddels al veel meer dingen gevonden over die nieuwe Specializeds. In de MBr van deze maand staan ook veel nieuwe fietsen, o.a. de niewe CoilAir Supreme van Kona met het Magic Touch systeem: plaatje. Dat systeem zou met behulp van een extra veer automatisch van [veel veerweg + slappe veer + 'slacker geometry'] naar [minder veerweg + stijvere veer + steile geometrie] moeten gaan. Zonder echt merkbare overgang, maar geleidelijk. Ben benieuwd of het echt werkt....
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_52069350
Het zal vast al een keer gezegd zijn in vorige topics, maar op de Brunsummerhei nabij Brunssum kan je echt tof mountainbiken.

Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest en dat was echt mooi, met flink wat bergen erin en alles. Ook voor de wat meer getrainde mountainbiker genoeg uitdaging en het gebied is groot zat, want ik heb er toen geloof ik iets van 37km gefietst door de bossen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:43:02 #6
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_52074324
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:56 schreef vosss het volgende:
Het zal vast al een keer gezegd zijn in vorige topics, maar op de Brunsummerhei nabij Brunssum kan je echt tof mountainbiken.

Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest en dat was echt mooi, met flink wat bergen erin en alles. Ook voor de wat meer getrainde mountainbiker genoeg uitdaging en het gebied is groot zat, want ik heb er toen geloof ik iets van 37km gefietst door de bossen
Persoonlijk vind ik dat een van de mooiste routes van Nederland.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:33:44 #7
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_52078842
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:49 schreef FHR het volgende:
Anderen al interessant 2008-nieuws gespot?
Wat dacht je van de nieuwe Scalpel van Cannondale?


De achterbrug constructie is gewijzigd, met name de plaats van de rear shock.


Schijnt ook van 80mm naar 100mm veerweg te gaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door pdiscs op 03-08-2007 17:36:23 (Meer info erbij gezet) ]
pi_52084323
Rond September ga ik kijken hoe mijn budget ligt om een Rocky Mountain Element 50 aan te schaffen
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 00:21:31 #9
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_52089292
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 21:15 schreef The_S het volgende:
Rond September ga ik kijken hoe mijn budget ligt om een Rocky Mountain Element 50 aan te schaffen
In de O2 bikers van vorige maand stond een test.


Ik blijf ze mooi vinden, ben alleen zelf niet zo kapot van dat rood.
pi_52095203
Specialized voor 2008
Demo 8 & Demo 7:


En de nieuwe SX Trail:




Specialized lock-on handvatten, wit Enduro stuurtje en Avid Code 7 remmen:


Big Hit GromHit met 24" wielen:
ijsbergvla
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:42:07 #11
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_52096542
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:24 schreef jaguar het volgende:
Specialized voor 2008
Ja, die SX Trail ziet er erg aantrekkelijk uit. Maar ik denk dat ik toch maar voor een meer all-round toepasbare fiets als de Enduro of Pitch ga. Wel gaaf, dat witte stuur en witte zadel op die SX.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_52114866
ik vind alleen die Gromhit echt foei lelijk
ijsbergvla
  zondag 5 augustus 2007 @ 22:41:37 #13
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_52129238
Hey, sinds wanneer zitten wij bij 'Wielrennen' ondergeschoffeld?
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_52142318
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 21:15 schreef The_S het volgende:
Rond September ga ik kijken hoe mijn budget ligt om een Rocky Mountain Element 50 aan te schaffen
S-tec in Duitsland heeft een mooie Element 70 op de website staan voor 2400,-. Een hele nette prijs volgens mij.
Kan iemand iets nuttigs over die Fox Vanilla vork zeggen?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_52166967
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

S-tec in Duitsland heeft een mooie Element 70 op de website staan voor 2400,-. Een hele nette prijs volgens mij.
Kan iemand iets nuttigs over die Fox Vanilla vork zeggen?
Klopt heb ik gezien, dat is wel het 2006 frame, ik vind de kleurstelling van dat frame niet echt mooi, maar de prijs is wel erg mooi.
Ik ga binnenkort even die kant op touren en even bij S-tec naar binnen wandelen en daar eens even mijn ogen de kost geven
pi_52173367
Ik kwam vandaag dit topic tegen en aangezien ik van plan ben ook te gaan biken wou ik graag een vraag los laten of het nu verstandig is om gewoon gelijk het bos in te duiken of om eerst wat conditie op te doen op de weg?

Heb momentueel een Bulls 6505 Disc (zal wel niet top zijn maar als het me bevalt dan koop ik wel beter)

volgende heb ik om internet kunnen vinden over wat er zoal op zit

frame Aluminium 7005 Full suspension Y-frame
achtervering DNM DV-22
voorvering RST 381 EL
schijfremmen Lee Chi DSK 600 Disc
velgen Airline 1 dubbelgebust
crankstel TruVativ Firex
achterderailleur Shimano Deore LX 27-speed
voorderailleur Shimano Deore LX
rockshox jett voorvork vering
DNM DV 22 achterbouwdemper
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:26:49 #17
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_52188479
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:29 schreef RealMadMan het volgende:
Ik kwam vandaag dit topic tegen en aangezien ik van plan ben ook te gaan biken wou ik graag een vraag los laten of het nu verstandig is om gewoon gelijk het bos in te duiken of om eerst wat conditie op te doen op de weg?
Conditie kan je ook prima opdoen in het bos. Wat wel belangrijk is, is techniek. Nou vallen de meeste paadjes in Nederland natuurlijk heel erg mee wat dat betreft, maar het is altijd verstandig om met makkelijke te beginnen en je fiets te leren kennen. Hoe hard kan ik remmen (zonder over de kop te slaan en al te veel te slippen), waneer moet ik ongeveer in welke versnelling rijden, hoeveel grip heb ik ongeveer in de bocht, etc. Maar ook techniek van je fiets: zit 'ie goed in elkaar, werkt alles.

En dan gewoon lekker veel fietsen. Op de weg is meer een soort duur-training en in het bos vaak interval-training (vooral als er veel kleine heuvels zijn). Ik zelf vind in het bos fietsen ook veel leuker dan op de weg, en de lol is voor mij nog altijd belangrijker dan 'conditie krijgen', dat komt vanzelf wel als je er lol in hebt.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_52191135
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 08:26 schreef FHR het volgende:

[..]

Conditie kan je ook prima opdoen in het bos. Wat wel belangrijk is, is techniek. Nou vallen de meeste paadjes in Nederland natuurlijk heel erg mee wat dat betreft, maar het is altijd verstandig om met makkelijke te beginnen en je fiets te leren kennen. Hoe hard kan ik remmen (zonder over de kop te slaan en al te veel te slippen), waneer moet ik ongeveer in welke versnelling rijden, hoeveel grip heb ik ongeveer in de bocht, etc. Maar ook techniek van je fiets: zit 'ie goed in elkaar, werkt alles.

En dan gewoon lekker veel fietsen. Op de weg is meer een soort duur-training en in het bos vaak interval-training (vooral als er veel kleine heuvels zijn). Ik zelf vind in het bos fietsen ook veel leuker dan op de weg, en de lol is voor mij nog altijd belangrijker dan 'conditie krijgen', dat komt vanzelf wel als je er lol in hebt.
Bedankt voor deze info denk dan toch maar gewoon het bos in te duiken en daar lekker te keer te gaan.
Eerst eens een route uit zoeken om me te beginnen en dan van het weekend is ff lekker er op uit gaan.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:28:03 #19
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_52192303
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:44 schreef RealMadMan het volgende:

[..]

Bedankt voor deze info denk dan toch maar gewoon het bos in te duiken en daar lekker te keer te gaan.
Eerst eens een route uit zoeken om me te beginnen en dan van het weekend is ff lekker er op uit gaan.
In welke regio woon je?
pi_52192796
Woon in Veenendaal opzich wel genoeg mogelijkheden om te fietsen volgens een site in start post
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:06:23 #21
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_52193528
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef RealMadMan het volgende:
Woon in Veenendaal opzich wel genoeg mogelijkheden om te fietsen volgens een site in start post
Dan zou ik de route bij Amerongen eens proberen als ik jou was. Erg mooie route met leuke (lange) klimmetjes en zowel voor ervaren bikers als beginnelingen goed te doen.
Hallo!
pi_52280461
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:29 schreef RealMadMan het volgende:
Ik kwam vandaag dit topic tegen en aangezien ik van plan ben ook te gaan biken wou ik graag een vraag los laten of het nu verstandig is om gewoon gelijk het bos in te duiken of om eerst wat conditie op te doen op de weg?

Heb momentueel een Bulls 6505 Disc (zal wel niet top zijn maar als het me bevalt dan koop ik wel beter)

volgende heb ik om internet kunnen vinden over wat er zoal op zit

frame Aluminium 7005 Full suspension Y-frame
achtervering DNM DV-22
voorvering RST 381 EL
schijfremmen Lee Chi DSK 600 Disc
velgen Airline 1 dubbelgebust
crankstel TruVativ Firex
achterderailleur Shimano Deore LX 27-speed
voorderailleur Shimano Deore LX
rockshox jett voorvork vering
DNM DV 22 achterbouwdemper
de specs kloppen niet helemaal volgens mij of er zitten 2 voorvorken en remmen op de fiets.
Maar de amontage is redelijk, verwacht er niet super veel van want de voor en achter vering die erop gebouwt is is niet echt om over naar huis te schrijven.
De schakel componenten zijn wel top maar de schijfremmen zeggen mij niets
Als je slim bent probeer je even uit te zoeken of de voorvork instelbaar is op je gewicht en of hij instelbare rebound heb.
Je achterdemper heeft geen instelbare rebound en wat inhoud dat er waarschijnlijk geen demping in zit.
Dus als je over een hobbeltje rijdt veert de veer wel in maar de terugslag word niet gedempt waardoor hij met dezelfde snelheid weer uitveert en je als het ware gelanceerd word
ijsbergvla
pi_52288533
De achtervering klopt inderdaad deze is gelukkig wel instelbaar dus heb ik maar zo stug mogelijk gezet misschien over een tijdje een keer vervangen voor beter spul, maar je moet ergens op beginnen en heb deze fiets al een paar jaartjes staan maar ben nog niet echt aan toe gekomen om er mee te gaan fietsen.

Vandaag de 16 km versie genomen bij pratenburg was erg leuk berg op ging allemaal lekker moet ik zeggen, maar er komen me toch gasten hard naar beneden zetten niet normaal ben maar beetje rustig aan begonnen ken het parcourse dus toch maar iets zachter naar beneden gegaan op sommige stukken.

Verder beviel het me goed wel voor herhaling vatbaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door RealMadMan op 12-08-2007 10:11:31 ]
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:10:35 #24
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_52301192
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:50 schreef RealMadMan het volgende:
De achtervering klopt inderdaad deze is gelukkig wel instelbaar dus heb ik maar zo stug mogelijk gezet misschien over een tijdje een keer vervangen voor beter spul, maar je moet ergens op beginnen en heb deze fiets al een paar jaartjes staan maar ben nog niet echt aan toe gekomen om er mee te gaan fietsen.
Bij je achtervering is alleen de 'preload' instelbaar. Door deze helemaal in te draaien, wordt je vering niet stijver. Er staat alleen meer voorspanning op. Een veer van een achterdemper is over het algemeen een lineaire veer (er bestaan ook wel progressieve), dat wil zeggen dat iedere centimeter verder indrukken evenveel kracht kost als de centimeter ervoor (maar bij elkaar kost het natuurlijk wel meer): kracht = veerstijfheid x indrukking. De veerstijfheid blijft dus constant ongeacht hoe ver de veer ingedrukt wordt.

Preload instelling is om de 'sag' in te stellen. 'Sag' is hoever je vering inzakt als je erop gaat zitten en dit is nodig voor kuilen etc. Voor achtervering moet dit ongeveer 33% van je veerweg zijn. Aangezien je een veer hebt, kan je de stijfheid niet instellen (tenzij je de veer vervangt). Dus als je erop gaat zitten, haal je die 33% meestal niet. Dan kan je dus die ring boven de veer aandraaien zodat, als je op je fiets zit, de vering voor 33% is ingezakt. Bij een luchtdemper stel je de sag in door er meer of minder lucht in te doen, maar dan verander je de stijfheid van de veer wel.

Het is vooral jammer dat de demper geen instelbare rebound heeft. Dit is een belangrijke instelling zoals eerder ook al werd aangegeven. Dit regelt hoe snel de demper uitveert na een hobbel. Is deze demping te weinig, dan veert de demper te snel uit en wordt je voorover gelanceerd. Is het te langzaam, dan kan de vering veel opéénvolgende hobbels niet volgen (wat je soms een beetje kan gebruiken om de demper 'uit' te zetten als je lang op de weg wilt fietsen).

Vervangen van de demper lijkt mij geen verstandige stap. Die dingen zijn best aan de prijs (vanaf ca. ¤180 voor een instapmodel) en de rest van de fiets is niet echt om over naar huis te schrijven, behalve de derailleurs, die zijn best goed. Het lijkt mij verstandiger om het geld voor een demper in je zak te houden en te gebruiken om te sparen voor een 'echte' fiets. Voor een hardtail (geen achtervering) moet je zo op ¤500-600 rekenen en voor een full-suspension toch al gauw ¤1000-1100 als je kwaliteit wilt. Op een hardtail van ¤500 zitten misschien wel derailleurs die minder zijn dan wat je nu hebt, kan je die mooi over zetten . Heb je in ieder geval wel een goed frame en goede voorvork (want die RST is ook niet echt je van het....).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_52418520
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef RealMadMan het volgende:
Woon in Veenendaal opzich wel genoeg mogelijkheden om te fietsen volgens een site in start post
Toevallig woon ik (in het weekend) ook in Veenendaal, dus als je een keer zin hebt om samen te fietsen mag je pmen, ik ben ook niet héél erg ervaren en mijn conditie is tegenwoordig ook redelijk bagger.. (email = robinvernooij@gmail.com)..

Ik heb van de vakantie in het adelaarsgebergte van Tsjechië gemountainbiked. Damn daar is het tof, niet alleen offroad maar op de verharde weg gaat het ook hard.. Het enige wat jammer is dat de mountainbikepaden / bospaden totaal niet onderhouden zijn..
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:03:12 #26
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52573835
Ik ben van plan me te gaan orienteren op een mountainbike. Ik wil er voornamelijk op de weg mee rijden, misschien zelfs alleen maar, maar het robuustere tov een racefiets spreekt me wel aan. Mijn budget zal rond de 500 liggen. Voor dat geld kan ik beter bij het 2de hands aanbod kijken. Is marktplaats hiervoor de uitgelezen plek of zijn er meer 'incrowd' aanbiedingssites. En wat is de kans dat ik dan een gejat exemplaar aangeboden krijg? Dat wil ik iig niet. Vragen en vragen dus. Tips zijn meer dan welkom. Vering bijvoorbeeld is niet echt nodig lijkt me voor op de weg toch?
Life is what you make it.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 07:23:49 #27
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_52580908
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben van plan me te gaan orienteren op een mountainbike. Ik wil er voornamelijk op de weg mee rijden, misschien zelfs alleen maar, maar het robuustere tov een racefiets spreekt me wel aan. Mijn budget zal rond de 500 liggen. Voor dat geld kan ik beter bij het 2de hands aanbod kijken. Is marktplaats hiervoor de uitgelezen plek of zijn er meer 'incrowd' aanbiedingssites. En wat is de kans dat ik dan een gejat exemplaar aangeboden krijg? Dat wil ik iig niet. Vragen en vragen dus. Tips zijn meer dan welkom. Vering bijvoorbeeld is niet echt nodig lijkt me voor op de weg toch?
Ik denk dat je dan beter af bent met een koeriers-fiets/citycross-bike. Zoiets als een Cannondale Bad Boy. In het vorige MTB-topic (link staat wel in de OP) staan ook nog 2 fietsjes die hier wel geschikt voor zijn (Stevens Road Flyer en Cube Hooper. Deze zijn boven budget, maar het gaat even om het idee. Je kan natuurlijk ook gewoon een goedkope MTB nemen en daar smalle, gladde banden op zetten, maar bij deze fietsen zijn de versnelling vaak een beetje aangepast aan op de weg rijden (grotere tandwielen voor etc). Een hybride zou ook een optie zijn, maar hebben vaak spatborden en baggagedragers erop en zijn soms redelijk zwaar uitgevoerd als trekking-bike. Vering zou ik inderdaad maar achterwege laten, is alleen maar weer duurder/zwaarder en heeft onderhoud nodig.

Kopen op marktplaats weet ik niet zo veel over. Je kan ook even op diverse websites en in verschillende winkels kijken. De 2008 modellen komen eraan, dus vaak kan je al wat korting krijgen op 2007 modellen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_52614820
Zojuist m'n fiets verkocht. Zag er na allerlei vervangingen weer prima uit, maar zocht zelf toch net wat meer. Nu ga ik waarschijnlijk een Trek 6300 2008 kopen
pi_52616894
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben van plan me te gaan orienteren op een mountainbike. Ik wil er voornamelijk op de weg mee rijden, misschien zelfs alleen maar, maar het robuustere tov een racefiets spreekt me wel aan. Mijn budget zal rond de 500 liggen. Voor dat geld kan ik beter bij het 2de hands aanbod kijken. Is marktplaats hiervoor de uitgelezen plek of zijn er meer 'incrowd' aanbiedingssites. En wat is de kans dat ik dan een gejat exemplaar aangeboden krijg? Dat wil ik iig niet. Vragen en vragen dus. Tips zijn meer dan welkom. Vering bijvoorbeeld is niet echt nodig lijkt me voor op de weg toch?
Op zich kun je op Marktplaats genoeg fietsen vinden, ik vind alleen de meeste tweede hands fietsjes op MP nogal aan de duren kant, volgens mij denken mensen nog dik geld te kunnen vangen voor een oud barrel. Het is dus een kwestie van even zoeken, en de eerlijke aanbieder er tussen uit te halen.
De fietsen die FHR aanraadt zijn erg leuk, vooral omdat ze dus een naafversnelling hebben. Dat heeft als voordeel dat je er wat minder onderhoud aan hebt. Nadeel is weer dat ze wat zwaarder zijn, en minder geschikt voor het echte crosswerk in de blubber.
Zelf ben ik ook bezig een dergelijke fiets op te bouwen, voor weggebruik. Ik heb gekozen voor een Nexus naaf i.p.v. de duurdere Alfine versie. Cube en Stevens hebben ook een dergelijk model met nexus naaf voor 600 á 700 euro.
Misschien is een (tweede hands) racefiets met een recht stuurtje ook een optie, eventueel voorzien van iets dikkere banden bijvoorbeeld Schwalbe marathon banden voor wat extra comfort.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:45:32 #30
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_52744865
Mijn fietsje staat niet in de OP

tevens een TVP
OJAAJOH?
pi_52790892
Na een enorm goed bevallen mtb trip naar de Zugspitzarena in Tirol overweeg ik een nieuwe mtb. Met name de remmen van mijn huidige Cube LTD Comp (Magura HS33) zijn toch niet echt geschikt voor minutenlange afdalingen...

Ik zit nu te denken aan een Cube Reaction K18. Of de 2007 in de aanbieding of de nieuwe 2008 (ik weet nog niet of ik het lef heb om hem in het rood te kopen). Zo te zien is er niet zo heel veel verschil in afmontage: alleen de nieuwe NN en RR banden van Schwalbe en een gebogen zadelpen zijn mij opgevallen.

Wat is jullie mening over de Cube Reaction. En zijn er nog andere alternatieven in deze prijsklasse (1200-1500 euro)?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:07:17 #32
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52793888
Bedankt voor de reacties tot zover.
Life is what you make it.
pi_52816965
Van de week voor het gefietst op het mountainbike parcours nabij Dorst.
Lekker kort parcours, heel veel bochten werk en korte stijle klimmetjes. Ik denk dat je zo'n 20 bezig met met een rondje. Dus een paar keer is hij wel te doen. Maar ik denk dat ie al gauw gaat vervelen, omdat ie zo kort is. Wel dus een goed parcours om je stuurwerk te verbeteren. Eigenlijk net te weinig uitdaging voor mij om vaker te doen.

rating 6/10
pi_52820539
Het is zeker een goed parcours om je stuurwerk te verbeteren! Vooral in het ene slingerstuk waarbij je constant gebruik maakt van de 'banking' van de bochten.
Ik wissel hem af met de L&D-Duinen, dat is weer echt een andere route met veel minder stuurwerk.
Snelste tijd in Dorst is voor mij 22.15, maar toen was m'n conditie niet optimaal.

Daarnaast is hij niet zo weersgevoelig als bijv. de L&D-D, veel hardere ondergrond en weinig plaats voor plassen. Maar zeker wel een leuke route om een beetje aan de techniek te werken, veel slingerwerk tussen de bomen door. (één keer met m'n schouder tegen boom aan doordat ik de bocht te krap nam (concentratieverlies) flinke blauwe plek aan over gehouden )

Hier nog een filmpje van ons van een tijdje terug: http://video.google.nl/videoplay?docid=5959750527420319597
pi_52821639
Mag ik vragen waarmee je dat hebt gefilmd?
Ik had er laatst met een vriend over om zo'n bikecam te kopen. Alleen waren die dingen eigenlijk te goedkoop om er goede kwaliteit uit te halen.
pi_52822198
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:24 schreef Impry het volgende:
Hier nog een filmpje van ons van een tijdje terug: http://video.google.nl/videoplay?docid=5959750527420319597
lol dat muziekje bij dat filmpje, echt zo'n happy de peppy song
pi_52822244
Heeft een vriend gefilmd met een redelijk eenvoudige Olympus µ 700.
Deze heeft hij op een klein statiefje gedraaid welke hij weer op z'n helm heeft vastgetaped:




Filmpje is overigens van veel hogere kwaliteit, maar door Google wordt er niet zo zuinig omgegaan met de kwaliteit Is prima full-screen te kijken op origineel formaat.
pi_52824770
nou kom op dan met het orgineel?
pi_52825141
Heb ik niet op m'n PC staan en heb geen ruimte om te uploaden
pi_52827154
Binnenkort kan ik weer een nieuwe MTB kopen, via het fietsenplan op mijn werk
Wordt wel tijd, want het ding dat ik nu heb, is ernstig afgetrapt.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:28:35 #41
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_52846958
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:58 schreef Videopac het volgende:
Ik zit nu te denken aan een Cube Reaction K18. Of de 2007 in de aanbieding of de nieuwe 2008 (ik weet nog niet of ik het lef heb om hem in het rood te kopen). Zo te zien is er niet zo heel veel verschil in afmontage: alleen de nieuwe NN en RR banden van Schwalbe en een gebogen zadelpen zijn mij opgevallen.
De K18 is er ook in het zwart geanodiseerd voor volgend jaar. De 2007 en 2008-versie lijken inderdaad niet veel van elkaar te verschillen, al is natuurlijk de hele XT-lijn van Shimano volledig vernieuwd voor 2008. Ik vind de bikes van 2008 er trouwens erg mooi uitzien. Benieuwd welke ik onder m'n reet krijg .

M'n nieuwste speeltje voor de komende winter:



Komt half september binnen als het goed is. Ben van plan om wat toertochten en wedstrijdjes ermee te rijden. Benieuwd of ik er talent voor heb .

Ik mag trouwens nog een week niet fietsen . Vorig weekend in Houffalize m'n knie nogal hard gestoten aan een scherpe kei. Vijf hechtingen waren het gevolg, naast dat ik pas gisteren weer een beetje behoorlijk kon lopen. Maandag merkte ik bovendien dat er een teek bezig was m'n arm leeg te zuigen, waardoor ik ook nog een antibioticakuur heb gekregen. Hopelijk is alles een beetje hersteld over een week, dan staat er een week biken in Livigno (Italië) op het programma.

[ Bericht 9% gewijzigd door Trainspotter op 31-08-2007 17:47:00 ]
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:31:02 #42
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_52847032
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:30 schreef Wombcat het volgende:
Binnenkort kan ik weer een nieuwe MTB kopen, via het fietsenplan op mijn werk
Wordt wel tijd, want het ding dat ik nu heb, is ernstig afgetrapt.
Heb je al een idee welke?
pi_52862683
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:31 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Heb je al een idee welke?
Nee, nog niet gekeken.
Eerst maar eens verhuizen, dan in oktober of november een MTB aanschaffen.
in a crowd you lose humanity
pi_52866252
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:28 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

De K18 is er ook in het zwart geanodiseerd voor volgend jaar. De 2007 en 2008-versie lijken inderdaad niet veel van elkaar te verschillen, al is natuurlijk de hele XT-lijn van Shimano volledig vernieuwd voor 2008. Ik vind de bikes van 2008 er trouwens erg mooi uitzien. Benieuwd welke ik onder m'n reet krijg .

M'n nieuwste speeltje voor de komende winter:

[afbeelding]

Komt half september binnen als het goed is. Ben van plan om wat toertochten en wedstrijdjes ermee te rijden. Benieuwd of ik er talent voor heb .

Ik mag trouwens nog een week niet fietsen . Vorig weekend in Houffalize m'n knie nogal hard gestoten aan een scherpe kei. Vijf hechtingen waren het gevolg, naast dat ik pas gisteren weer een beetje behoorlijk kon lopen. Maandag merkte ik bovendien dat er een teek bezig was m'n arm leeg te zuigen, waardoor ik ook nog een antibioticakuur heb gekregen. Hopelijk is alles een beetje hersteld over een week, dan staat er een week biken in Livigno (Italië) op het programma.
Zit er nou veel verschil tussen zo'n cyclocrosser en een racefiets?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:02:12 #45
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_52871245
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zit er nou veel verschil tussen zo'n cyclocrosser en een racefiets?
Ja, best wel. Andere geometrie, afgeplatte bovenbuis en cantileverremmen. Ook velgen, banden en verzetten verschillen, maar dat is los van het frame nog aan te passen. Ik heb verder geen idee hoe het fietst, ben totaal niet bekend met de tak van sport.
pi_52894001
Dat is ook wel leuk ja. Heb er een jaartje geleden nog aan zitten denken om zoiets te kopen, maargoed toch maar niet gedaan. Denk dat het wel een stukje meer techniek vereist, aangezien je aardig snel op je bakkes kan liggen.. En een behoorlijk andere houding idd..
Wat ik doe? Ik ontdek!
  maandag 3 september 2007 @ 08:08:57 #47
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_52909400
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:58 schreef Videopac het volgende:
Na een enorm goed bevallen mtb trip naar de Zugspitzarena in Tirol overweeg ik een nieuwe mtb. Met name de remmen van mijn huidige Cube LTD Comp (Magura HS33) zijn toch niet echt geschikt voor minutenlange afdalingen...

Ik zit nu te denken aan een Cube Reaction K18. Of de 2007 in de aanbieding of de nieuwe 2008 (ik weet nog niet of ik het lef heb om hem in het rood te kopen). Zo te zien is er niet zo heel veel verschil in afmontage: alleen de nieuwe NN en RR banden van Schwalbe en een gebogen zadelpen zijn mij opgevallen.

Wat is jullie mening over de Cube Reaction. En zijn er nog andere alternatieven in deze prijsklasse (1200-1500 euro)?
Volgens mij is de Reaction K18 een hele goeie fiets. Tenminste dat hoop ik dan maar, want ik heb er vrijdag ook eentje besteld in de titanium kleur. Had geen zin om op de 2008 modellen te wachten en kreeg een mooi prijsje aangeboden. Maar als je nog een 2007 model wilt, moet je wel snel zijn, want van een aantal modellen en zeker in bepaalde maten zijn ze bijna uitverkocht.
Hallo!
pi_52911731
Mag ik vragen waar je je Reaction K18 gekocht hebt en voor hoeveel?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  maandag 3 september 2007 @ 21:40:18 #49
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52926069
Trainen voor het NKSS2007 op 4 november op Soesterhoogt dan maar
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 4 september 2007 @ 08:11:23 #50
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_52931384
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:40 schreef Videopac het volgende:
Mag ik vragen waar je je Reaction K18 gekocht hebt en voor hoeveel?
zie PM
Hallo!
pi_52931866
Ik ben een beginnende crosser/mountainbiker

Mijn gear is:
Gazelle XR3 (alu frame)
Derailleur voor: Shimano Deore
Derailleur achter: Shimano Deore LX
Remmen: V-Brakes




In April gekocht en reeds 1200 km op de teller
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_52957330
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:47 schreef KhaZ het volgende:
De lefty
dank je. Ik heb trouwens mijn fiets kaal gemaakt van accesoires. Heb nu een camelbak en een headwrench tool voor in de lefty
pi_52957361
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 09:04 schreef Coencordia het volgende:
Ik ben een beginnende crosser/mountainbiker

Mijn gear is:
Gazelle XR3 (alu frame)
Derailleur voor: Shimano Deore
Derailleur achter: Shimano Deore LX
Remmen: V-Brakes


[afbeelding]

In April gekocht en reeds 1200 km op de teller
deze heeft mijn vrouw ook. Lijkt me lastig mountainbiken met die smalle bandjes.
pi_52958934
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:15 schreef grassiekuik het volgende:

[..]

deze heeft mijn vrouw ook. Lijkt me lastig mountainbiken met die smalle bandjes.
Als het droog is, dan is het briljant, lekker hoge snelheden halen (43km/u gehaald op asfalt)
Mul zand is ook geen probleem, gewoon malen.
Als er veel blubber(zoals die foto van de OP) is dan moet ik zorgen dat ik vaart hou want anders loop je vast.
Daarom had ik ook crossen/mountainbiken getyped.

Overigens laat ik de banden wat leger lopen als ik met slecht weer ga offroaden.
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_52979443
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef Coencordia het volgende:

[..]

Als het droog is, dan is het briljant, lekker hoge snelheden halen (43km/u gehaald op asfalt)
Mul zand is ook geen probleem, gewoon malen.
Als er veel blubber(zoals die foto van de OP) is dan moet ik zorgen dat ik vaart hou want anders loop je vast.
Daarom had ik ook crossen/mountainbiken getyped.

Overigens laat ik de banden wat leger lopen als ik met slecht weer ga offroaden.
Zit er nog wat grip op die bandjes dan? Anders loop je niet alleen vast in de modder, maar ga je ook genadeloos op je bek

Verder wel leuk fietsje...
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_52979450
Foutje van de zaak...
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_53013991
Zojuist bij Hopmans in Bergen op Zoom m'n nieuwe Trek 6300 '08 opgehaald, heerlijk gevoel om zo'n nieuwe fiets mee te nemen

Hieronder wat foto's.


Deze is klikbaar









En hier een lijstje met specs.

Nog even SPD-pedaaltjes en banden overzetten (NN/RR) en dan eens lekker uitproberen! 8)
pi_53014150
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:15 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Zit er nog wat grip op die bandjes dan? Anders loop je niet alleen vast in de modder, maar ga je ook genadeloos op je bek

Verder wel leuk fietsje...
Er zit wel wat crossprofiel op de banden, ik heb er ook mee op het strand gereden. Het is allemaal best te doen hoor. Bospaden doe ik ook vaak, geen probleem, maar de echt grote modderpoelen moet ik aan me voorbij laten. Al met al, goed voor wat ik er (op dit moment) mee doe.

Hoe smeren jullie je ketting eigenlijk? Doen jullie dat ook met teflon?? Dat heb ik van wat wielrenners meegekregen, en dat gaat als een jekko.
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_53025389
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:12 schreef Coencordia het volgende:

[..]

Er zit wel wat crossprofiel op de banden, ik heb er ook mee op het strand gereden. Het is allemaal best te doen hoor. Bospaden doe ik ook vaak, geen probleem, maar de echt grote modderpoelen moet ik aan me voorbij laten. Al met al, goed voor wat ik er (op dit moment) mee doe.

Hoe smeren jullie je ketting eigenlijk? Doen jullie dat ook met teflon?? Dat heb ik van wat wielrenners meegekregen, en dat gaat als een jekko.
Op het strand rijd het ook wel makkelijk zonder profiel Maar dat is mooi verder

Ik smeer mijn ketting met dit spul:


Klein drupje erop, en hij gaat weer als een tierelier..
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_53025402
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:05 schreef Impry het volgende:
Zojuist bij Hopmans in Bergen op Zoom m'n nieuwe Trek 6300 '08 opgehaald, heerlijk gevoel om zo'n nieuwe fiets mee te nemen

Hieronder wat foto's.

[[url=http://xs219.xs.to/xs219/07365/Trek6300_1.jpg]afbeelding][/url]
Deze is klikbaar

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En hier een lijstje met specs.

Nog even SPD-pedaaltjes en banden overzetten (NN/RR) en dan eens lekker uitproberen! 8)
Wat nog mooier is...
Fietsen met een nieuwe fiets !
Ziet er goed uit , veel plezier ermee...
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_53030295
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 11:18 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Op het strand rijd het ook wel makkelijk zonder profiel Maar dat is mooi verder

Ik smeer mijn ketting met dit spul:
[afbeelding]

Klein drupje erop, en hij gaat weer als een tierelier..
* grassiekuik gebruikt deze

http://www.finishlineusa.com/products/teflon-plus-lube.htm
pi_53031598
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 11:19 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Wat nog mooier is...
Fietsen met een nieuwe fiets !
Ziet er goed uit , veel plezier ermee...
Vanochtend 2 rondes in Dorst gereden en beetje uitgeprobeerd, maar inderdaad, wat is het heerlijk om er mee te fietsen! Rijdt echt zo lekker! Alles gaat zo soepel/makkelijk, niets kraakt of piept meer, vol aanzetten en hij geeft geen krimp. Ja, nu al weer zin in volgende keer
  maandag 10 september 2007 @ 00:37:50 #63
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53064016
tvp
pi_53137091
Heya!

Na een paar jaar geleden al eens de kriebels te hebben gekregen om een goede fiets te gaan kopen gaat het er nu toch echt van komen. Probleem is dat ik zelf niet weet welke fiets ik precies nodig ga hebben. budget: rondom de E. 500,-

Gebruiksprofiel:
Meermaals per week vooral straatactie voor een uur of 2, zo nu en dan eens een bos, maar geen flink ruige dingen. Verder geen echt lange tochten o.i.d. Ik ben zelf 1.97 M lang, en heb zodoende een flink frame nodig. Liefst een zwarte, witte of 'combi hiervan'-gekleurde fiets.

Probleem van bovenstaande is dat vooral voor de straatactie een race- of hybridefiets wel afdoende zou zijn. Voor wat 'bossiger' gebruik zal een race- of hybridefiets een stuk minder geschikt zijn.
Nou zat ik binnen mijn prijscattegorie hier eens rond te kijken, en zie ik de opties MTB, Cross Hybride en Cyclecross die aan mijn eisen kunnen voldoen. Zoals ik al heb gelezen zal Deore een verdere vereiste zijn, LX al helemaal mooi. Gezien de fiets geen ruig leven tegemoet gaat zal een fiets zonder LX echter geen ramp zijn lijkt me. Ik heb ook de tip gekregen om bijvoorbeeld voor een MTB met brede banden te gaan (die dus aansluiten bij wat meer modderwerk) welke een smaller rijoppervlak 'on top' hebben voor minder weerstand bij straatrijden.

Fiets die mijn aandacht heeft: Target ATB Colorado LX 2006 (MTB/ ATB)
Oud of nieuw model maakt in dit geval dus niets uit.

Iemand enig idee wat in dit geval raadzaam is? Zo ook: is die website betrouwbaar om van aanbiedingen gebruik te kunnen maken, of zal een 'normale fietsenzaak' een betere zet zijn? Alle suggesties zijn welkom! (N.B. Zoals wellicht te merken is heb ik _nog_ geen verstand van zaken als het om de terminologie e.d. gaat. Wellicht handig te vermelden )

Thnx alvast!
Is het al woonsdag?
pi_53139268
http://www.trekbikes.com/(...)tail/6_series/6000e/

Dat is een mooie zwart-witte fiets. De 6300 (model hoger) zit op ¤ 639,- in Bergen op Zoom bij Hopmans.
Dus ik verwacht dat de 6000 wel in de ¤ 500,- zit. (je kunt even bellen voor exacte prijs, woe. zijn ze dicht)
Prima schakelspul zit er op, in ieder geval voldoende voor normaal MTB-gebruik. Alivio voorderailleur houdt het ook goed vol zolang je maar niet kopje-onder gaat in een modderpoel.
Voorvork kun je vastzetten (lockout) waardoor je bij straatgebruik geen onnodige energie verliest.
Zitten ook schijfremmen op en een framemaat van 21,5" moet wel passen denk ik.
pi_53140995
Die 6300 is me wellicht de meerprijs ook nog wel waard. Geen alivio meer, en puur zwarte fiets (het oog wil ook wat ). Zit ook een dealer hier in de plaats waar ik dan maar eens een belletje naar ga doen. Thnx voor de tip!
Is het al woonsdag?
pi_53141089
Ja, die heb ik ook gekocht ja, toch vooral voor de looks. De 6500 is wel beter, maar vond ik toch wel wat minder mooi
Maar gisterenavond ook weer een stuk mee gefietst en helemaal niets op aan te merken
  donderdag 13 september 2007 @ 12:08:37 #68
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53142647
wat betalen jullie ongveer voor 2 nieuwe blokjes voor schijfremmen? natuurlijk voor model tot model anders, maar gemiddeld
pi_53143521
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12208
Rond de ¤ 16,- voor originele Avid-blokjes bij mij

En rond de ¤ 20,- voor Swisstop High End blokjes
  VIVA donderdag 13 september 2007 @ 14:55:24 #70
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_53146788
Hoi,

Ik heb al ruim 15 jaar op mountainbikes gereden, zowel offroad als gewoon als vervoer.
Mijn 3 voorgaande mountainbikes waren altijd van Raleigh, echter lette ik voorheen nooit op het spul waarmee ze af waren gemonteerd. Vooral mijn huidge mountainbike heeft naar mijn idee nogal wat prut spul erop zitten (USA model met SRAM versnellingen etc)

Nu ben ik van plan om voor ongeveer 750-800 euro een mountainbike te kopen van een wat betere kwaliteit.
Heeft iemand een aanrader kwa merk/afmontage wat goed te doen is voor die prijs? Ik kijk niet op 100 euro meer of minder als dat echt de moeite waard is. Voor die prijs kom ik vaak fietsen met shimano Delore onderdelen tegen, zijn die de beste Prijs/kwaliteits onderdelen momenteel?

Alvast bedankt

Owja ik gebruik hem eigenlijk voor alles, zowel als mountainbike in beboste gebieden, maar ook als stadsfiets. (Ik wil geen veredelde citybike oid )
What lies behind makes no sense in my mind
  donderdag 13 september 2007 @ 15:15:19 #71
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_53147333
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:55 schreef cosmosis het volgende:
Hoi,

Ik heb al ruim 15 jaar op mountainbikes gereden, zowel offroad als gewoon als vervoer.
Mijn 3 voorgaande mountainbikes waren altijd van Raleigh, echter lette ik voorheen nooit op het spul waarmee ze af waren gemonteerd. Vooral mijn huidge mountainbike heeft naar mijn idee nogal wat prut spul erop zitten (USA model met SRAM versnellingen etc)

Nu ben ik van plan om voor ongeveer 750-800 euro een mountainbike te kopen van een wat betere kwaliteit.
Heeft iemand een aanrader kwa merk/afmontage wat goed te doen is voor die prijs? Ik kijk niet op 100 euro meer of minder als dat echt de moeite waard is. Voor die prijs kom ik vaak fietsen met shimano Delore onderdelen tegen, zijn die de beste Prijs/kwaliteits onderdelen momenteel?

Alvast bedankt

Owja ik gebruik hem eigenlijk voor alles, zowel als mountainbike in beboste gebieden, maar ook als stadsfiets. (Ik wil geen veredelde citybike oid )
De Cube Acid: http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19289
Hallo!
  VIVA donderdag 13 september 2007 @ 16:36:51 #72
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_53149274
Die ziet er inderdaad goed uit, bedankt! Kent iemand de Trek 6500?
Ik zie dat die Cube Acid veel wordt vergeleken met de Trek 6500. Zit er veel verschil tussen of is het meer een kwestie van smaak.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_53149491
Een goede vriend van mij heeft een 6500 Disc ('08), maar kan hem verder niet echt vergelijken met andere fietsen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:21:11 #74
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_53163713
Mijn vorige fiets was de Cube Acid en die is mij goed bevallen. Je krijgt een goeie fiets voor dat geld. Inmiddels heb ik een betere gekocht omdat ik elke week minimaal 1 maal in het bos te vinden ben en daardoor een betere wilde (XT, Reba voorvork etc.).
Verder staat Cube bekend om een goeie prijs-kwaliteit verhouding. Trek is ook erg goed, maar ik heb altijd het idee dat die net iets duurder zijn en dat je dan iets meer vanwege het merk betaald. Die voorvork van de Trek 6500 is wel beter dan die van de Cube, maar de Cube heeft weer een betere voorderailleur. Verder is het redelijk vergelijkbaar denk ik, en is het meer persoonlijke smaak. Ik weet niet wat de Trek kost, maar ik vind de Cube in ieder geval een goeie keuze in die prijsklasse.
Hallo!
pi_53164365
6500 Disc ('08) is ¤ 799,- bij Hopmans in BopZoom.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:25:14 #76
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_53167215
Kan je er bij Hopmans van uitgaan dat alles met nette materialen is afgewerkt?
Die prijzen vallen me behoorlijk mee voor nieuw materiaal.
Life is what you make it.
pi_53167334
Alles ziet er super uit, het is een beetje net als Bikestudio Zwolle, ze kopen veel fietsen in en verkopen er dan ook veel. Ze geven namelijk standaard 20% korting op de adviesprijs. Lekker veel dus.
Alles wat er op zit is gewoon en-fabrique zo afgeleverd, verder is alles goed ingevet e.d..

Het is trouwens ook echt een mooie winkel om te gaan kijken, niet normaal hoe veel kleding ze er wel niet hebben en daarnaast natuurlijk ook alles wat je op MTB/Wielren-gebied zoekt.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:34:48 #78
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_53167452
Bikestudio kende ik ook niet, dat ligt voor mij nog beter.Thanks, toch maar eens rekenen of ik er dit jaar nog een aanschaf
Life is what you make it.
pi_53167577
Dat zijn inderdaad winkels waar ze echt mooie prijzen hanteren. Weet zo niet of er meer zijn, maar hier heb ik het meeste over gelezen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:45:07 #80
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_53167759
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:29 schreef Impry het volgende:
...

Ze geven namelijk standaard 20% korting op de adviesprijs. Lekker veel dus.
...

Het is trouwens ook echt een mooie winkel om te gaan kijken, niet normaal hoe veel kleding ze er wel niet hebben en daarnaast natuurlijk ook alles wat je op MTB/Wielren-gebied zoekt.
Geldt die korting/ mooie prijzen ook voor de kleding (de pakjes)?
Hallo!
pi_53168033
Durf ik zo niet te zeggen, had zelf al voldoende kleding, dus niet echt naar de prijzen gekeken.
pi_53169729
Impry (e.a.), die Trek 6300 '08 is hier in Hengelo E. 799,-, de adviesprijs als ik me niet vergis. De verkoper hier beweert dat zo'n prijs als in Bergen op zoom gewoon een lokker is, en dat de fiets meestal niet eens voorradig is. Nou heb jij hem toch echt duidelijk in bezit, dus dat verhaal gaat niet echt op lijkt me.
Nou alleen een probleem: ik woon zelf in Hengelo. Als we het hebben over service e.d., zal dat dan net zo makkelijk hier gaan als ik m'n fiets in Bergen op Zoom koop, en de boel hier laat onderhouden, of gaat dat nadelige gevolgen hebben? Bergen op Zoom ligt hier nogal flink ver vandaan namelijk...

Verder raadde de verkoper hier me een cube aan. Volgens hem een stuk betere prijs-/ kwaliteitverhouding. Dit doordat volgens hem Cube zich beter op de markt wil zetten, en daarom momenteel veel scherpere prijzen hanteert. Zo had hij daar een Cube Attention staan met LX en XT onderdelen, die op +/- E 650,- terecht zou komen. Ik vraag me dan af: waarom een Trek boven een Cube?

Help me out Thnx!
Is het al woonsdag?
pi_53174718
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:04 schreef Termietje het volgende:
Impry (e.a.), die Trek 6300 '08 is hier in Hengelo E. 799,-, de adviesprijs als ik me niet vergis. De verkoper hier beweert dat zo'n prijs als in Bergen op zoom gewoon een lokker is, en dat de fiets meestal niet eens voorradig is. Nou heb jij hem toch echt duidelijk in bezit, dus dat verhaal gaat niet echt op lijkt me.
Nou alleen een probleem: ik woon zelf in Hengelo. Als we het hebben over service e.d., zal dat dan net zo makkelijk hier gaan als ik m'n fiets in Bergen op Zoom koop, en de boel hier laat onderhouden, of gaat dat nadelige gevolgen hebben? Bergen op Zoom ligt hier nogal flink ver vandaan namelijk...

Verder raadde de verkoper hier me een cube aan. Volgens hem een stuk betere prijs-/ kwaliteitverhouding. Dit doordat volgens hem Cube zich beter op de markt wil zetten, en daarom momenteel veel scherpere prijzen hanteert. Zo had hij daar een Cube Attention staan met LX en XT onderdelen, die op +/- E 650,- terecht zou komen. Ik vraag me dan af: waarom een Trek boven een Cube?

Help me out Thnx!
Ehm ik denk dat de verkoper idd gelijk heeft met die Cube. Cube heeft gewoon een betere prijs/kwaliteit verhouding, ik weet niet hoe die duitsers dat doen, maar ze zijn iig goedkoper.
Er rijden legio's mensen op een Cube, dus ik zou eerlijk gezegt niet weten waarom een Trek beter is dan een Cube. Waarschijnlijk is het frame van de Trek van betere kwaliteit, maar daar merk je verder ook niet zoveel van voor de doeleinden waar jij hem voor wilt gebruiken.
Dus als de Cube je beter aanstaat, zou ik gewoon voor de Cube gaan. En qua dealer is het ook wel wat makkelijker als die in de buurt ligt, vooral als je zelf er nog niet zoveel van af weet is het makkelijk dat je er zo even langs kan fietsen.

Denk trouwens wel dat je dealer het niet leuk vindt als je de fiets ergens anders koopt en wel bij hem laat onderhouden, vooral als hij hem ook kon leveren. Je kan hem laten uitspelen tegen die andere dealer, zodat die hem uiteindelijk ook goedkoper levert, aangezien Impry hem wel heeft is het geen lokkertje...

Dus, ik hoor het wel....
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_53175663
Ik zit aan een Cube AMS PRO 100 ORO K24 Fox F100 RL te denken. Goeie fiets voor het geld (1799) of zijn er betere alternatieven?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_53215463
Is absoluut geen lokkertje hoor Had donderdagmiddag gebeld en kon hem vrijdag op komen halen. Waren er nog meerdere op voorraad in verschillende framematen. Dit geld ook voor de Trek 6500, die waren er ook genoeg op voorraad.
Hoe het bij Bikestudio Zwolle zit weet ik niet, maar daar hanteren ze wel dezelfde prijzen
pi_53220502
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:25 schreef Impry het volgende:
Is absoluut geen lokkertje hoor Had donderdagmiddag gebeld en kon hem vrijdag op komen halen. Waren er nog meerdere op voorraad in verschillende framematen. Dit geld ook voor de Trek 6500, die waren er ook genoeg op voorraad.
Hoe het bij Bikestudio Zwolle zit weet ik niet, maar daar hanteren ze wel dezelfde prijzen
Mowkeej, thnx. Maar waarom kies jij voor een Trek 6300 boven een Cube Attention?

[ Bericht 4% gewijzigd door Termietje op 16-09-2007 15:55:44 ]
Is het al woonsdag?
pi_53220783
Vorige fiets was ook een Trek, is toen super bevallen, dus ben puur bij m'n merk gebleven en omdat ik hem echt heel mooi vond. Verder geen andere reden eigenlijk
pi_53220949
Hmm. Ok Denk dat ik dan toch voor die Cube ga. Hij is E. 649,-, kwalitatief gezien betere onderdelen (wellicht frame iets minder, maar dat geeft niets ), staat bij de dealer hier om de hoek wat me ook dus scheelt in service.
Vraag me alleen af wat ik nu qua kleding/ helm. Helm vindt ik wel een fijn idee er bij, en met een 'normale' broek wordt het tandwiel-madness... Ik zie hier wel een hoop spul bij staan dat vrij goedkoop is. Waar rijden jullie zelf mee rond?

[ Bericht 31% gewijzigd door Termietje op 16-09-2007 16:36:49 ]
Is het al woonsdag?
pi_53224134
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:03 schreef Termietje het volgende:
Hmm. Ok Denk dat ik dan toch voor die Cube ga. Hij is E. 649,-, kwalitatief gezien betere onderdelen (wellicht frame iets minder, maar dat geeft niets ), staat bij de dealer hier om de hoek wat me ook dus scheelt in service.
Vraag me alleen af wat ik nu qua kleding/ helm. Helm vindt ik wel een fijn idee er bij, en met een 'normale' broek wordt het tandwiel-madness... Ik zie hier wel een hoop spul bij staan dat vrij goedkoop is. Waar rijden jullie zelf mee rond?
Dan zou ik ook gewoon voor de Cube gaan, prima fietsen

Zelf rij ik hiermee rond. Fietsbroek, fietsshirt van m'n club..



Wat ik doe? Ik ontdek!
  zondag 16 september 2007 @ 19:55:07 #90
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_53226389
Zo, weer terug van een week biken in Livigno, Italië. Een van de beste bikespots, zo niet de beste waar ik ooit ben geweest. Een week is echt te weinig om alle singletracks in de omgeving uit te kammen. Enkele sfeerbeelden:

















pi_53232031

Ziet er heeeel mooi uit! Wat is je algemene oordeel? Zwaar? Technisch? Snel?
pi_53351024
Ben een paar jaar geleden ook in Livigno geweest. Mooie omgeving inderdaad, alleen zo koud 's avonds brrr!
Ik was toen niet zo erg met mountainbiken bezig. maar had slechts een keertje zon half gare moutainbike gehuurd.. da ding woog net zoveel als ik zelf woog. was niet echt goed bevallen..

mooie fotos!
pi_53352412
Nog bikers die Zondag de hondsrug marathon in Gieten gaan rijden?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  zaterdag 22 september 2007 @ 09:27:01 #94
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_53375192
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:26 schreef Impry het volgende:
Ziet er heeeel mooi uit! Wat is je algemene oordeel? Zwaar? Technisch? Snel?
Zwaar waren de meeste beklimmingen wel ja. Veel liep over singletrack, met steigingspercentages boven de 15%. Een klim tegen een skipiste op was een stuk bijna 30%, dat was wel effe bikkelen. Je zit bovendien met de hoogte. Livigno ligt op 1800 meter, je komt in zo'n week nauwelijks lager. Een keertje op 1200 meter geweest, maar meestal zit je boven de 2000 m. Dat merk je wel.

Technisch waren sommige singletracks, maar het grootste deel was perfect te rijden. Snel was het bijna nergens, hooguit de autotunnel van Livigno naar Zwitserland. Die was drie meter breed (eenrichtingverkeer) , donker en liep licht naar beneden. Daar kon je behoorlijk doorrijden .
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:06 schreef Argonath het volgende:
Ben een paar jaar geleden ook in Livigno geweest. Mooie omgeving inderdaad, alleen zo koud 's avonds brrr!
Ik vond het vooral 's ochtends koud. Elke nacht vroor het een paar graden, dat merkte je om half tien nog wel . Overdag was het heerlijk, meestal rond de 15 graden op 2000 m.
pi_53386507
mooie bikespot daar in livigno
pi_53410357
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:03 schreef Termietje het volgende:
Hmm. Ok Denk dat ik dan toch voor die Cube ga. Hij is E. 649,-, kwalitatief gezien betere onderdelen (wellicht frame iets minder, maar dat geeft niets ), staat bij de dealer hier om de hoek wat me ook dus scheelt in service.
Vraag me alleen af wat ik nu qua kleding/ helm. Helm vindt ik wel een fijn idee er bij, en met een 'normale' broek wordt het tandwiel-madness... Ik zie hier wel een hoop spul bij staan dat vrij goedkoop is. Waar rijden jullie zelf mee rond?
Bezuinig niet al te veel op kleding, ik deed het eerst wel maar nu ik langer bike heb ik maar eens fatsoenlijke kleding gekocht. Heb nu een Cube 2007 Teamshirt en dit bevalt me echt uitstekend, koel tijdens het rijden en lekker warm als je stil staat of als er een wind staat. Verder heb ik een thermoshirt en goede arm en beenstukken. Zeker die arm en beenstukken zijn geniaal, je bent dan echt flexibel.

kijk anders even op www.cyclewear.nl (voor broeken, zweetshirts, sokken enz prima, maar in een goed wielershirt zou ik even investeren)

Verder heb ik ook een cube, een LTD comp 2006, het zijn echt goede fietsen, heb er veel mee gefietst en goed onderhouden (schoonmaken, insmeren) en hij is nog helemaal geruisloos zonder piepen en kraken. Héérlijk als je door het bos fietst en alleen je adem en de banden op het pad hoort.

Was uitstekend bikeweer vandaag !
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_53550904
tvp
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_53573256
Hoi.. als beginner wil ik zelf een fiets aanschaffen Na wat zoeken enzo ben ik hierop beland;

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/AIM_id_21025_.htm

Voor rond de 400 euro... vinden jullie het een goede keus? iemand nog tips?
pi_53576025
Naja, een écht goed bike is het niet maar dat ligt natuurlijk ook aan het budget.

Cube (ik heb een zelf ook een Cube) hebben de beste prijs/kwaliteit verhouding, dus wat betreft jou budget is het een verstandige keuze.

Maar de fiets is afgemonteerd met Shimano Alivio, deze onderdelen zijn bedoeld om af en toe eens een uitstapje te maken in het bos, maar niet voor het echte raggen, modderploeteren 3x in de week. Misschien kan je voor 400 euro het best een tweedehands mountainbike kopen die Shimano Deore/LX/XT is afgemonteerd.

kijk anders een op www.mountainbike.nl voor meer informatie
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_53608739
Aankomende zaterdag is er een toertocht in Hattemerbroek (35km en 45km lang parcours).

Ik denk dat deze m'n eerste toertocht wordt van dit seizoen
pi_53608913
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 08:02 schreef Skwish het volgende:
Aankomende zaterdag is er een toertocht in Hattemerbroek (35km en 45km lang parcours).

Ik denk dat deze m'n eerste toertocht wordt van dit seizoen
Hmm, jammer dat het op zaterdag is anders was ik ook van de partij geweest.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_53628167
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 08:02 schreef Skwish het volgende:
Aankomende zaterdag is er een toertocht in Hattemerbroek (35km en 45km lang parcours).

Ik denk dat deze m'n eerste toertocht wordt van dit seizoen
Dat zou ook mijn eerste tocht worden voor dit seizoen. Maargoed, aangezien ik s'avonds een personeelsfeest heb moeten we nu s'morgens al werken, ipv smiddags en savonds. Dus ik ga wel voor volgende week...
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_53629424
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:27 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Bezuinig niet al te veel op kleding, ik deed het eerst wel maar nu ik langer bike heb ik maar eens fatsoenlijke kleding gekocht. Heb nu een Cube 2007 Teamshirt en dit bevalt me echt uitstekend, koel tijdens het rijden en lekker warm als je stil staat of als er een wind staat. Verder heb ik een thermoshirt en goede arm en beenstukken. Zeker die arm en beenstukken zijn geniaal, je bent dan echt flexibel.

kijk anders even op www.cyclewear.nl (voor broeken, zweetshirts, sokken enz prima, maar in een goed wielershirt zou ik even investeren)

Verder heb ik ook een cube, een LTD comp 2006, het zijn echt goede fietsen, heb er veel mee gefietst en goed onderhouden (schoonmaken, insmeren) en hij is nog helemaal geruisloos zonder piepen en kraken. Héérlijk als je door het bos fietst en alleen je adem en de banden op het pad hoort.

Was uitstekend bikeweer vandaag !
Thnx mate! Ik ga daar zeker even rondneuzen Heb hier m'n Cube Attention 2008 laten bestellen! Lichaamsmaten zijn opgemeten en ze monteren hem meteen met alles op de juiste instellingen. Een dezer dagen even een proefritje maken, en dan neem ik hem mee
Is het al woonsdag?
pi_53780874
Hi all,

Ik was echt toe aan een nieuwe MTB en heb de 'GT Avalanche Expert' gekocht!
Omdat ik niet echt super veel kennis heb over bepaalde onderdelen en mijn fiets toch wel zo licht mogelijk wil houden, is mijn vraag welke onderdelen aan deze fiets lichter en/of beter kunnen?

Ben er tot nu toe dik tevreden over, hoewel ik de banden veel te dik vind. Bij stukken asfalt ben ik helemaal nergens.

Grtsz.




1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
-Frame
GT Triple Triangle design 6061 butted aluminum with new hydroformed downtube and top tube, zero stack headtube. Disc compatible with removeable der. Hanger

-Fork
Rock Shox TORA, u-turn with rebound adjustment, with lock out

-Headset
Zero Stack system for 1 1/8"

-Crankset
Truvativ 5-D with Powerspline 44,32,22

-Bottom Bracket
Power Spline Cartridge Sealed

-Pedals
Crank Bros Candy

-Front Derailleur
Shimano Deore LX

-Rear Derailleur
SRAM X9

-Rear Cogs 
SRAM Nine speed index cassette 12-32

-Chain 
Shimano Nine Speed

-Shifters
SRAM X7 Trigger

-Handlebar 
GT Mtn Riser, 6061 heat treated 31.8mm

-Stem 
GT ATB, threadless 25 degree rise with four bolt alum face plate 31.8mm

-Grips 
GT Lockdown

-Front Brake
Avid Juicy 3 Hydraulic

-Rear Brake
Avid Juicy 3 Hydraulic

-Brake 
LeversAvid Juicy 3

-Rims
WTB Speed Disc

-Tires
Kenda Nevegal, 26 x 2.1 120tpi kevlar with DTC compound

-Front Hub
Shimano Disc

-Rear Hub 
Shimano Disc 9 speed

-Spokes 
Stainless steel 14 gauge

-Nipples
DT Swiss Stainless steel 14 gauge

-Saddle
SDG Belle Air

-Seat Post 
Alloy Micro adjust

-Seat Clamp
GT Forged Alum QR
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:06:01 #105
21397 LSD
[Snellius]
pi_53787546
Mooie GT En dikke bandjes inderdaad. Ik vind 't wel mooi, maar op asfalt zal 't aardig wat weerstand opleveren.

En wat betreft het gewicht zijn de vork en de velgen/banden vaak de grootste kilo zuipers. maar ook de duurste om te vervangen, dus je zou kunnen kijken naar lichter/carbon spul voor je stuur, stuurpen, zadel en zadelpen. Daar valt vaak een paar gram te winnen.
catch you on the flipside
pi_53815862
Mjah idd, stuur is iig al carbon zo ook de sidebars. alleen ik schrok nogal van het prijskaartje wat er aan hing
Voor de rest zou ik wel wat dunnere bandjes willen idd.
Alleen wat is nu een goede band waarmee ik in het bos goed uit de voeten kan en niet achterblijf op de weg? Ik zou echt niet weten hoe het allemaal precies in elkaar zit.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_53817783
Ik heb er nu schwalbe RR opliggen, als je niet teveel in de modder rijd en vooral in het bos en onverhard zijn het goed alround banden




Verder kan je op je vork nog een paar honder gram winnen en zal ook een stuk fijner fietsen maar dat begint pas bij 350 a 400 euro

Voor die prijs kan je op je wielen (velg + spaken + naven) ook makkelijk een halve kilo winnen.

Het is maar hoeveel geld je voor het gewicht over hebt, je kan beginnen met je zadel of pedalen

[ Bericht 14% gewijzigd door IJsVogel op 09-10-2007 17:49:18 ]
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:06:42 #108
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53819636
ff scheiten voor je gaat fietsen werkt beter

maar ik ben ook op zoek naar bandjes, maar ik wil liefste slicks omdat ik bijna altijd straat rij, alleen heel soms wil ik wel is beetje baggeren.. en dat is niet te combineren
of zou het wel meevallne?
pi_53820117
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:06 schreef fs180 het volgende:
ff scheiten voor je gaat fietsen werkt beter

maar ik ben ook op zoek naar bandjes, maar ik wil liefste slicks omdat ik bijna altijd straat rij, alleen heel soms wil ik wel is beetje baggeren.. en dat is niet te combineren
of zou het wel meevallne?
Verkeerde topic hoor Maar ik rijd vaak in Schoorl (zand dus) en heb meestal vredestein killerbee er op liggen. Die rijden op de weg ook super. Zit een laag profiel op. En ik rijd er prima mee. Wat je kan doen is combineren met bv een RR.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:05:16 #110
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53820891
rr?

nee goede topic, om het gewicht te beparen
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:06:45 #111
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53820938
Iemand toevallig nog wat winterkleding in de aanbieding zien staan ergens?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53821801
Cyclewear.nl is wel e.e.a. in aanbieding volgens mij
pi_53825163
Thx
Het besparen op gewicht stel ik toch maar even uit, vind het zonde om de voorvork te vervangen omdat ik juist daar erg blij mee ben. En het vervangen van onderdelen voor Carbon is me op dit moment iets te duur (student)

De bovengenoemde banden interesseren me wel
Ik ben iig op zoek naar het volgende profiel.




Dit heb ik nu -_-'

[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:29:10 #114
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53826567
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:43 schreef Wootism het volgende:
Het besparen op gewicht stel ik toch maar even uit,
Verstandig. Op een fiets als de jouwe (nofi) heeft het sowieso weinig zin om veel geld uit te gaan geven aan frutseltjes als carbon stuur, zadelpen etc. Superlicht zal ie er toch niet door worden (o.a. frame, vork, crankstel en naven zijn nogal zwaar namelijk), het kost bergen geld, en mocht je je fiets ooit weer willen verkopen krijg je er niks meer voor terug. Dan kan je beter sparen om tzt in één keer een betere te kopen.

De meeste zinvolle upgrades, die zich direct vertalen in meer rijplezier zijn op dit moment imo:

-Goede banden. Hoeven niet smal te zijn (in tegendeel, breder rolt juist lichter!). Kijk eens naar Schwalbe Racing Ralph / Nobby Nic (neem minstens 2.25")

-Klikpedalen!

[ Bericht 14% gewijzigd door sungaMsunitraM op 09-10-2007 23:41:32 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:58:37 #115
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53827355
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen, dan gooi ik namelijk vandaag nog andere banden onder mn racer, (wel geen fiets maar ok )
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:02:07 #116
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53827436
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:58 schreef fs180 het volgende:
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen,
Nou, is vaak genoeg gebleken uit metingen
(maar zeker op de weg gaan gewicht en luchtweerstand van hele brede banden ook weer meespelen natuurlijk)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_53830297
Zijn ook de diepte van de noppen die meespelen, diepe noppen en brede banden zijn prima voor mul zand, smalle banden en diepe noppen zijn lekker in de modder, en alleen voor het asfalt hoef je niet aan noppen te beginnen
pi_53831157
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:58 schreef fs180 het volgende:
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen, dan gooi ik namelijk vandaag nog andere banden onder mn racer, (wel geen fiets maar ok )
Met bredere banden zak je minder ver in het zand/modder etc. etc. waardoor je minder weerstand hebt. Op de verharde weg rollen smallere banden weer lichter, omdat je daarin dus niet wegzakt.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_53856268
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Verstandig. Op een fiets als de jouwe (nofi) heeft het sowieso weinig zin om veel geld uit te gaan geven aan frutseltjes als carbon stuur, zadelpen etc. Superlicht zal ie er toch niet door worden (o.a. frame, vork, crankstel en naven zijn nogal zwaar namelijk), het kost bergen geld, en mocht je je fiets ooit weer willen verkopen krijg je er niks meer voor terug. Dan kan je beter sparen om tzt in één keer een betere te kopen.

De meeste zinvolle upgrades, die zich direct vertalen in meer rijplezier zijn op dit moment imo:

-Goede banden. Hoeven niet smal te zijn (in tegendeel, breder rolt juist lichter!). Kijk eens naar Schwalbe Racing Ralph / Nobby Nic (neem minstens 2.25")

-Klikpedalen!
Is mijn fiets zwaar?
Uiteraard kan hij niet op een een full-carbon, maar de hele fiets bij elkaar zoals hij op de foto staat is toch maar een kleine 13kg. (In mijn MTB kennis valt dit toch wel mee?)
Hierbij spelen de banden en de voorvork een grote rol.

En het lijkt me niet dat dikke banden beter rollen dan dunne, dikke banden hebben een groter oppervlak dat contact heeft met de grond wat dus keihard af remt. De bandjes van bijvoorbeeld wielrenners zijn echt zo dun mogelijk, en het lijkt me niet dat het alleen met luchtweerstand te maken heeft.

En klikpedalen zie ik echt niet zitten, ik zie mezelf echt al omvallen voor het stoplicht
En ik gebruik altijd een voetje in de bochten dus er aan wennen lijkt me moeilijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Wootism op 11-10-2007 09:33:33 ]
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  donderdag 11 oktober 2007 @ 21:29:33 #120
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_53871909
Dikke banden rollen niet per se zwaarder doordat ze meer contactoppervlak met de grond hebben. Ze rollen met name zwaarder door de hysterese in het rubber. Bij een dikkere band moet er meer rubber vervormen (met name als de band zacht is). De band vormt een bergje waar je tegenop moet rijden. Ondanks dat rubber redelijk elastisch is en dus terugveert, krijg je niet al deze energie terug en dit zorgt dus voor weerstand.

Off-road moet je dit verhaal wel weer wat nuanceren omdat een brede band vaak meer grip heeft, vooral omdat je een dikke band met wat minder lucht kan rijden waardoor de band zich goed om oneffenheden heen kan vormen. En je kan wel licht rollen, maar als je geen grip hebt, kom je nog nergens (denk aan de oude Pirelli reclame's "Power is nothing without control"). Ik heb ergens in een MBr van de afgelopen maanden een artikeltje staan waarin ze kijken naar de verschillen tussen tubeless en gewoon en daarin stond ook het één en ander over bandenspanning, bandbreedte en rolweerstand. Artikel kan ik binnenkort wel even opzoeken.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 11 oktober 2007 @ 21:39:38 #121
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53872181
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:17 schreef Wootism het volgende:
Is mijn fiets zwaar?
[...] zoals hij op de foto staat is toch maar een kleine 13kg.
13 kg voor een hardtail is vrij zwaar. En zoals ik zei, bijna alle onderdelen die erop zitten zijn aan de zware kant, dus met enkele onderdelen zoals stuur en zadelpen vervangen ben je er nog niet, want álles kan wel lichter. Helemaal niet erg, maar steek er niet extreem veel geld in, want je blíjft bezig en het schiet niet heel erg op.
quote:
En klikpedalen zie ik echt niet zitten, ik zie mezelf echt al omvallen voor het stoplicht
En ik gebruik altijd een voetje in de bochten dus er aan wennen lijkt me moeilijk.
Het is even wennen, maar daarna wil je nooit meer anders dan klikpedalen!
Enne... voetje in de bocht? Dóórtrappen man!
En als het moet klik je zo weer uit.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:46:22 #122
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53874353
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Met bredere banden zak je minder ver in het zand/modder etc. etc. waardoor je minder weerstand hebt. Op de verharde weg rollen smallere banden weer lichter, omdat je daarin dus niet wegzakt.
aaah, nee dacht voor op straat, waar ik meesal rij
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:28:06 #123
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53875591
Ook op de weg rolt iets breder lichter dan heel smal.
25 mm rolt lichter dan 19 mm iig, weet niet waar nou het optimum ligt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:59:05 #124
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53876386
hoezo dan.. druist namelijk tegen elke natuurlijk die in ken.. zijn dr bar weinig maar ok
breder is meer opp
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:03:12 #125
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53876505
Bij een bredere band hoeft de band minder 'scherp' te buigen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:06:02 #126
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53876568
maar is het dan niet dat die brede band bij 'buigen' meteen veel meer opp gebruikt?
pi_53879568
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Bij een bredere band hoeft de band minder 'scherp' te buigen.
Als je dan op de weg rijdt, moet je hem toch gewoon harder oppompen zodat de band minder "buigt" ?

Racefiets banden pomp je op tot 7-8 bar, een mtb band tot ergens tussen de 2,5 en 4 bar.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:20:02 #128
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53879869
buigen doet ie altijd wel
pi_53909788
Vandaag met de volle zonneschijn weer heerlijk gebiked bij Rheden. Wat is die omgeving toch mooi in de herfst.
pi_53914172
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook op de weg rolt iets breder lichter dan heel smal.
25 mm rolt lichter dan 19 mm iig, weet niet waar nou het optimum ligt.
Euhm Ik lees hier dingen de afgelopen pagina.....
pi_53921384
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook op de weg rolt iets breder lichter dan heel smal.
25 mm rolt lichter dan 19 mm iig, weet niet waar nou het optimum ligt.
Daarom rijden wielrenners zeker ook op dunne banden?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:36:34 #132
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53925940
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 21:24 schreef grassiekuik het volgende:

[..]

Euhm Ik lees hier dingen de afgelopen pagina.....
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 10:38 schreef partyyboyy het volgende:
Daarom rijden wielrenners zeker ook op dunne banden?
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.

Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_53927048
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]

Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.

Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
ik geloof je
ben benieuwd naar dat artikel!

Net lekker in de bossen geweest...heerlijk weertje!!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_53930246
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:24 schreef Skwish het volgende:
Vandaag met de volle zonneschijn weer heerlijk gebiked bij Rheden. Wat is die omgeving toch mooi in de herfst.
Was gisteren ook van de partij. De route lag er mooi bij, en het weer was inderdaad fantastisch. Absoluut een van de mooiste rondjes van Nederland!
pi_53952053
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]

Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.

Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Enlighten us.. please do
pi_54012867
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]

Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.

Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Dat ruist idd tegen elke natuurkundige wet in die ik ken. En dat zijn er opzich wel genoeg. Het kan ook aan mij liggen Het zou best eventueel zo kunnen zijn, dan ben ik wel beniewd naar de optimale maat.
Wat ik doe? Ik ontdek!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 18:12:25 #137
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_54014393
haha leuk, gemeente heeft een verkeersdremel naast een kruispunt op de weg gelegd.. hardstikke dom nu denkt iedereen daar geen voorrang te hebben en de andere richting wel, maaar ding heeft juiste kick om lekker te springen
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:38:22 #138
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54028046
Gevonden: Fiets 1998-8.

Rolweerstandscoëfficient Michelin Axial Pro 20 mm: 0.00366
Rolweerstandscoëfficient Michelin Axial Pro 23 mm: 0.00344
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_54029125
maar ik neem aan dat er voor een ander merk 20 mm band er wel een ander gevonden kan worden met een lagere rolweerstand
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:59:35 #140
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54029542
Vast wel. Maar ook bredere banden met een hogere rolweerstand. Maar dat is omdat de rolweerstand ook vanalles te maken heeft met de opbouw van de band, soepelheid karkas, dikte rubber, aanwezigheid brekerlaag, rubbercompound, profiel etc.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_54051004
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Vast wel. Maar ook bredere banden met een hogere rolweerstand. Maar dat is omdat de rolweerstand ook vanalles te maken heeft met de opbouw van de band, soepelheid karkas, dikte rubber, aanwezigheid brekerlaag, rubbercompound, profiel etc.
Daarom, dus per band verschilt dat enorm..

Zijn er nog mensen die vandaag in Emst een tocht hebben gereden?

Ik iig wel, lag er mooi bij, leuk parcours wel, 45 kilometertjes..
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_54055212
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Daarom, dus per band verschilt dat enorm..

Zijn er nog mensen die vandaag in Emst een tocht hebben gereden?

Ik iig wel, lag er mooi bij, leuk parcours wel, 45 kilometertjes..
Ik heb de 60 km gereden, het eerste half uurtje was wel héél erg koud, daarna was het heerlijk. Ik was niet superfit, kon er niet echt de vaart in krijgen, maar al met al toch de 60 km vol kunnen maken.
Wel veel cyclocrossers, die hebben toch een wat andere rijstijl als de MTB'ers.
Voor mij trouwens bekend terein, ik ga daar vaak fietsen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_54056612
Wat dragen jullie nu als jullie vroeg op pad gaan zoals bv. vanmorgen?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:22:41 #144
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_54057369
zelfde kleding als normaal, ik doe niet aan speciale pakkies
pi_54057387
Vandaag een hele gave dag via www.mtbclinic.nl gehad! Om ook nog maar even op grassiekuik te antwoorden; vanochtend was het tegen het vriespunt. Vertrokken met korte fietsbroek met zeem, daar overheen een lange fietsbroek, bovenlijf een thermoshirt en fietsshirt met lange mouwen. Dit eigenlijk hele dag aangehad.

Onder professionele begeleiding van Karst Zijlstra zijn we van ongeveer 9.45 t/m 14.45 onderweg geweest in het mooie gebied rondom Velp/Arnhem. Werkelijk de kleinste paadjes en slingerstukjes werden gevonden, het is dan ook wel duidelijk dat Karst het gebied supergoed kent.

De opbouw was ook erg goed, op het begin redelijk rustig begonnen met een kleine warming-up, hierna over wat boomstammetjes heen gesprongen en wipwapjes.
Andere onderdelen die we in de loop van de dag gehad hebben zijn o.a. klimtechniek (houding v.h. lichaam), remtechniek, technische afdalingen en klimmen met wortels en geulen, bochttechniek (gewichtverplaatsing en 'banking' van de bochten gebruiken), verschillende soorten trappen beklimmen en afdalen, balanceren op stoeprand en op snelheid afdalen met sprongetjes. Al met al echt heel veel leerzame dingen.

Het ging vaak zo dat Karst eerst uit ging leggen wat we gaan doen, geeft duidelijke tips, doet het zelf een keer voor, dan zelf proberen, ondertussen weer tips krijgen om het dan te proberen totdat je het onder controle had.

Conditioneel is het niet vermoeiend, maar nu ik zo op de bank zit merk ik wel dat ik flinke inspanning heb geleverd.

Al met al echt een hele mooie dag, heel leerzaam en je ziet ook dat de instructeurs echt de tijd nemen en het zelf ook echt leuk vinden. Zeker een aanrader voor alle MTB-ers!
pi_54057910
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:54 schreef grassiekuik het volgende:
Wat dragen jullie nu als jullie vroeg op pad gaan zoals bv. vanmorgen?
Volgende keer in ieder geval handschoenen met lange vingers
Mén wat had ik kouwe vingers het eerste half uurtje.
Verder een dunne lange broek, overschoenen, zweetshirtje-nylonshirt-warm fietsjack (in volgorde).
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_54059923
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 20:22 schreef fs180 het volgende:
zelfde kleding als normaal, ik doe niet aan speciale pakkies
Spijkerbroekie en wollen truitje

Hmm ben vandaag ff wezen kijken naar iets langs. Maar wil eigenlijk meer iets van een jassie. Daaronder doe ik dan wel iets van een lang loopshirt ofzo.
pi_54068980
Ik had gistermorgen gewoon korte fietsbroek met beenstukken aan..
Zweetshirt met lange mouwen, fietsshirt, en jackje. Dat was wel genoeg, in het begin eventjes koud, maar daarna lekker warm.

En ik had wel handschoenen met lange vingers aan:P.. Dat was wel lekker ja..
Alleen geen overschoenen, ben ik niet zo fan van, maargoed, mn voeten waren wel aardig bevroren..
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_54069678
Vandaag schoorl 1 rondje. Alles gefietst in zweetshirt lange mouw en fietsshirt korte mouw. Lange broek met fietsonderbroek er onder. Handschoen type kort. En zonder overschoenen. Was gisteren niet geslaagd voor overschoenen bij de winkel.
pi_54093187
Zaterdagochtend heb ik toch maar de winterkleding aangetrokken en zeker geen spijt van gehad.

Lange fietsbroek (wintertype), winterjack me daaronder thermoshirt korte mouw) handschoenen met lange vingers.

Als het rond het vriespunt zal zijn trek ik zeker overschoenen aan (tot zover dat kan helpen).
pi_54189813
Ff een n00b vraagje. Welk schroefje moet ik nou in en uit draaien om te zorgen dat mijn ketting niet meer van mijn grootste blad afvalt? Ik kan maar geen concreet antwoord vinden. En ik lijk ook wel niks te zien gebeuren als ik aan 1 van de schroefjes draai...
pi_54198974
Volgens mij de L achter!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_54220094
Gisteren video gemaakt met een vriend van me in de duinen. Je kunt hem bekijken door op onderstaand plaatje te klikken:

MTB-en in Loonse en Drunense Duinen



Video gemaakt met een normale Sony Handycam. (voornamelijk op de grond voor stille beelden)
En met een kleine fototoestelletje hebben we de andere rijdende beelden gemaakt op de helm van m'n maat.
Dus ik ben die ene in het blauw op de Trek en vriend van me in het zwart-rood op een B1.

[ Bericht 8% gewijzigd door Impry op 28-10-2007 13:02:54 ]
pi_54390678
Nog mensen die de tocht in Nunspeet gefietst hebben? De beste tocht van het seizoen...
Ik heb hem zelf wel gedaan(woon er ook).. Dit jaar voor de 75 km gegaan en dat ging me best redelijk af eigenlijk. Was mooi tochtje
Wat ik doe? Ik ontdek!
  donderdag 8 november 2007 @ 19:58:22 #155
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_54463932
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:56 schreef Venco16 het volgende:
Nog mensen die de tocht in Nunspeet gefietst hebben? De beste tocht van het seizoen...
Ik heb hem zelf wel gedaan(woon er ook).. Dit jaar voor de 75 km gegaan en dat ging me best redelijk af eigenlijk. Was mooi tochtje
Ja, ik was er weer bij. Het was inderdaad een mooie, maar de beste tochten worden toch bij onze Zuiderburen georganiseerd . Ik heb ook de 75 gedaan. Lekker veel singletrack en op de hei ging het gas er even goed op. Prima vermaakt.
pi_54522946
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:58 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ja, ik was er weer bij. Het was inderdaad een mooie, maar de beste tochten worden toch bij onze Zuiderburen georganiseerd . Ik heb ook de 75 gedaan. Lekker veel singletrack en op de hei ging het gas er even goed op. Prima vermaakt.
Oh dat geloof ik graag Was even wat promotie he
Wat ik doe? Ik ontdek!
  maandag 26 november 2007 @ 08:46:05 #157
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_54841222
Hier mijn nieuwe bike(mag ook worden aangepast in de OP)

Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_54892469
quote:
Op maandag 26 november 2007 08:46 schreef raimen het volgende:
Hier mijn nieuwe bike(mag ook worden aangepast in de OP)

[ afbeelding ]
Nice Maar waar is de Isaac?

Niet bevallen? of.. wat
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_54899174
Zaterdag is de Beachchallenge. Wie doet er mee?
* Wombcat denkt er nog even over na en laat het van het weer afhangen.
in a crowd you lose humanity
pi_54901042
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:18 schreef Wombcat het volgende:
Zaterdag is de Beachchallenge. Wie doet er mee?
* Wombcat denkt er nog even over na en laat het van het weer afhangen.
Die beachchallenge ken ik nou wel, ik rijd ze wel een stukje tegemoet.Het inschrijfgeld slaat ook nergens op.
janneman
  woensdag 28 november 2007 @ 20:00:18 #162
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54901860
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:18 schreef Wombcat het volgende:
Zaterdag is de Beachchallenge. Wie doet er mee?
Mij niet gezien
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_54906589
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:30 schreef horstjan het volgende:

[..]

Die beachchallenge ken ik nou wel, ik rijd ze wel een stukje tegemoet.Het inschrijfgeld slaat ook nergens op.
¤25,-, valt nog wel mee. Hoewel je 'r eigenlijk niet heel veel voor terugkrijgt.
in a crowd you lose humanity
pi_54907385
Wel veel zand
janneman
pi_54907521
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:42 schreef horstjan het volgende:
Wel veel zand
Ah, handig, want ik heb nog een vijver die ik wil dempen.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 29 november 2007 @ 19:46:00 #166
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_54926903
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:15 schreef grassiekuik het volgende:
Ff een n00b vraagje. Welk schroefje moet ik nou in en uit draaien om te zorgen dat mijn ketting niet meer van mijn grootste blad afvalt? Ik kan maar geen concreet antwoord vinden. En ik lijk ook wel niks te zien gebeuren als ik aan 1 van de schroefjes draai...
hangt van het type derailleur af; voorderailleur of achter?? merk?

simpel los je het zelf op: haal de spanning van de kabel, dan zie je vanzelf welk boutje je moet hebben, er zitten er altijd 2 naast elkaar en de een is voor de maximum uitslag en de ander voor de minimum uitslag...
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:03:24 #167
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_54938052
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:16 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Nice Maar waar is de Isaac?

Niet bevallen? of.. wat
Ben er ook heel erg blij mee.
De isaac moest het veld ruimen ivm mijn ruggetje helaas

Zo,n bike met achtervering is toch wel heel erg lekker. Je stapt na mijn idee wat frisser van de fiets
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_54949269
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 08:03 schreef raimen het volgende:

[..]

Ben er ook heel erg blij mee.
De isaac moest het veld ruimen ivm mijn ruggetje helaas

Zo,n bike met achtervering is toch wel heel erg lekker. Je stapt na mijn idee wat frisser van de fiets
Ok, dat hoor je wel vaker ja, dat mensen ivm met rug met achtervering gaan rijden.

Maargoed, dit is een goeie vervanger.

Succes ermee
Wat ik doe? Ik ontdek!
  vrijdag 30 november 2007 @ 19:25:10 #169
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_54952650
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:18 schreef Wombcat het volgende:
Zaterdag is de Beachchallenge. Wie doet er mee?
* Wombcat denkt er nog even over na en laat het van het weer afhangen.
Zondag . Net als alle vorige edities sla ik over. Dat strand is toch niet echt mijn ding. Morgen naar de toertocht in Voorthuizen, hopelijk niet te veel bagger.
  vrijdag 30 november 2007 @ 19:27:55 #170
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_54952713
quote:
Op maandag 26 november 2007 08:46 schreef raimen het volgende:
Hier mijn nieuwe bike(mag ook worden aangepast in de OP)

[ afbeelding ]
Super!
pi_54954803
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 19:25 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Zondag . Net als alle vorige edities sla ik over. Dat strand is toch niet echt mijn ding. Morgen naar de toertocht in Voorthuizen, hopelijk niet te veel bagger.
Was toch 1 december Maar zondag is wel logischer ja, is 't wat rustiger op de weg in Den Haag.

Gezien de weersverwachting zal ik niet gaan trouwens.
in a crowd you lose humanity
pi_55041272
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

hangt van het type derailleur af; voorderailleur of achter?? merk?

simpel los je het zelf op: haal de spanning van de kabel, dan zie je vanzelf welk boutje je moet hebben, er zitten er altijd 2 naast elkaar en de een is voor de maximum uitslag en de ander voor de minimum uitslag...
XTR voor derrie
pi_55042575
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:15 schreef grassiekuik het volgende:

[..]

XTR voor derrie
Grappig geformuleerd. derrie=rommel,rotzooi,modder
in a crowd you lose humanity
pi_55229801
weet er iemand welke maat van fiets ik moet nemen? ben rond de 1M90. is 20 inch dan genoeg?
  donderdag 13 december 2007 @ 00:05:34 #175
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_55233613
volgens mij heb ik ook een 20, zou ik ff moeten checken, maar dan is 20 goed ja of je moet dr street mee willen rijden
pi_55318082
Hee,

Hier ook mensen die af en toe in Noordwijk fietsen ? Ik ben er meestal op zondagochtend te vinden. Verder fiets ik ook weleens in Schoorl. Vind dit toch twee heerlijke parcours en niet te ver weg (Amsterdam).
  zondag 16 december 2007 @ 19:03:11 #177
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55318159
Van de week maar 's even gaan crossen door de bossen met snoeiharde grond. Lekker slippen en jumps maken
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_55320268
quote:
Op zondag 16 december 2007 19:00 schreef TjokkePrii het volgende:
Hee,

Hier ook mensen die af en toe in Noordwijk fietsen ? Ik ben er meestal op zondagochtend te vinden. Verder fiets ik ook weleens in Schoorl. Vind dit toch twee heerlijke parcours en niet te ver weg (Amsterdam).
Tja , maar dat vriendelijke parkoersje van Noordwijk is niet te vergelijken met het 14km rondje van Schoorl.
Jammer dat er tussen deze plaatsen in eigenlijk niets is.
janneman
pi_55320856
Ik vind Noordwijk ook hardstikke leuk hoor. Goede interval training met dat asfalt ertussen. Tuurlijk is Schoorl veel vetter, maar die is ook wat verder weg voor mij. Hoeveel rondjes fietsen jullie meestal ? En in wat voor tijd.
Ik fiets Noordwijk meestal drie keer in een uur en Schoorl vak 2 keer.
pi_55321656
2 maal schoorl en dan heb je het ook wel gehad . De tijd neem ik nooit op want ik wacht iedere keer op m'n maatjes. Noordwijk 1 keer. maar ik kom wel van Haarlem op de fiets en terug over het strand
janneman
pi_55325365
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:24 schreef Impry het volgende:
Gisteren video gemaakt met een vriend van me in de duinen. Je kunt hem bekijken door op onderstaand plaatje te klikken:

MTB-en in Loonse en Drunense Duinen
[ link | afbeelding ]


Video gemaakt met een normale Sony Handycam. (voornamelijk op de grond voor stille beelden)
En met een kleine fototoestelletje hebben we de andere rijdende beelden gemaakt op de helm van m'n maat.
Dus ik ben die ene in het blauw op de Trek en vriend van me in het zwart-rood op een B1.
Die nordic walkers opeens
pi_55328957
Dan ben jij wel de snelste horstjan
pi_55337616
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:44 schreef thettes het volgende:

[..]

Die nordic walkers opeens
pi_55423572
Volgende week lekker vakantie en maar weer eens een rondje Schoorl gaan doen. Nog meer mensen die volgende week gaan ? Ik rijd trouwens een Decathlon Rockrider 8.1 Bevalt me goed en niet duur. Lekker fietsje
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:54:04 #185
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_55866788
Ik zal dit tipic maar eens kicken door jullie mijn nieuwste aanwinst te presenteren:



Trek Fuel EX8
Frame: Alpha Red Aluminum w/R1i Trail Tuned Suspension, ABP pivot, Full Floater, Aluminum EVO Link, Hi/Lo chainstays, oversized sealed bearings, 120mm rear wheel travel (17,5")
Voorvering: Fox Float 130 RL w/air pressure, rebound, lockout, alloy steerer, 130mm
Achtervering: Fox Float RP2 w/ Pro Pedal, rebound, custom tuned
Wielen: Bontrager Race
Banden: Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"; 120 tpi, folding
Versnellingshendel: Shimano Deore LX, 9 speed
Voorderailleur: Shimano Deore LX
Achterderailleur: Shimano Deore XT "Shadow"
Crankstel: Shimano Deore LX 44/32/22
Cassette: SRAM PG950 11-32, 9 speed
Pedalen: Time Atac XS
Zadel: Bontrager Race
Zadelpen: Bontrager Race
Stuur: Bontrager Race, 40mm rise, 31.8mm
Stuurpen: Bontrager Race, 7 degree, 31.8mm
Remmen: Avid Juicy 5; 185mm rotor voor, 160 mm rotor achter
Bidonhouder: Bontrager X Lite (Carbon)
Op de pedalen na, is de bike origineel. Ik heb een setje Time pedalen laten monteren ipv. de standaard meegeleverde Shimano M520.

Vooralsnog geen udates gepland. Ben zeer tevreden.
pi_55884009
Trek!
Gaaf fietsje hoor, beetje donkere foto, maar ken het model sowieso wel. Ziet er erg vet uit!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:44:15 #187
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_55945136
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:42 schreef Impry het volgende:
Trek!
Gaaf fietsje hoor, beetje donkere foto, maar ken het model sowieso wel. Ziet er erg vet uit!
Tja het regende dus niet echt weer om een foto te maken. Vervolens was de accu van mijn digitale camera leeg en heb ik de spiegelreflex van mijn vriending gebruikt. Ik had alleen geen enkel idee hoet dat ding werkte

Ik vind trouwens dat dit topic een beetje aan het doodbloeden is.
pi_55945438
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:44 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Ik vind trouwens dat dit topic een beetje aan het doodbloeden is.
Een beetje maar
Op GoT loopt de reeks nog wel aardig, dus weet ook niet waar het aan ligt. Niet dat het daar om de minuut een post is, maar gebeurd nog wel wat.
pi_55957446
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:54 schreef pdiscs het volgende:
Ik zal dit tipic maar eens kicken door jullie mijn nieuwste aanwinst te presenteren:

[ afbeelding ]

Trek Fuel EX8
Frame: Alpha Red Aluminum w/R1i Trail Tuned Suspension, ABP pivot, Full Floater, Aluminum EVO Link, Hi/Lo chainstays, oversized sealed bearings, 120mm rear wheel travel (17,5")
Voorvering: Fox Float 130 RL w/air pressure, rebound, lockout, alloy steerer, 130mm
Achtervering: Fox Float RP2 w/ Pro Pedal, rebound, custom tuned
Wielen: Bontrager Race
Banden: Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"; 120 tpi, folding
Versnellingshendel: Shimano Deore LX, 9 speed
Voorderailleur: Shimano Deore LX
Achterderailleur: Shimano Deore XT "Shadow"
Crankstel: Shimano Deore LX 44/32/22
Cassette: SRAM PG950 11-32, 9 speed
Pedalen: Time Atac XS
Zadel: Bontrager Race
Zadelpen: Bontrager Race
Stuur: Bontrager Race, 40mm rise, 31.8mm
Stuurpen: Bontrager Race, 7 degree, 31.8mm
Remmen: Avid Juicy 5; 185mm rotor voor, 160 mm rotor achter
Bidonhouder: Bontrager X Lite (Carbon)
Op de pedalen na, is de bike origineel. Ik heb een setje Time pedalen laten monteren ipv. de standaard meegeleverde Shimano M520.

Vooralsnog geen udates gepland. Ben zeer tevreden.
Netjes hoor.
En de ketting mooi op het grootste tandwiel voor de foto

Nog mensen die de Wilgenweard wintermarathon gaan rijden dan? (www.wintermarathon.nl)
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:19:24 #190
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_55978864
Hoezo voor op de foto? Ik ben er zo mee thuisgekomen.
pi_55998517
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 19:19 schreef pdiscs het volgende:
Hoezo voor op de foto? Ik ben er zo mee thuisgekomen.
hahh, ok.
Ik las ooit ergens dat je je ketting op het grootste tandwiel moet zetten voor de foto, dat zou mooier zijn, vandaar.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  zondag 13 januari 2008 @ 16:57:34 #192
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_56002208
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 19:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Nog mensen die de Wilgenweard wintermarathon gaan rijden dan? (www.wintermarathon.nl)
Not for me. Heb hem drie jaar geleden eens gereden, maar ik kwam er eigenlijk tot de conclusie dat 100 km mountainbiken in de winter niet mijn ding is. En voor een kortere afstand vind ik het te ver rijden voor het gebodene .

Langzaam worden de plannen voor 2008 duidelijk, qua mooie bike-avonturen. Zeker zijn een week in Turkije in maart en een week in Grindelwald (Eiger, Zwitserland) in juli. Hopelijk is er nog tijd en geld voor een derde week, maar op zich is dit ook al een mooi vooruitzicht.

Nieuwe bike komt er ook snel aan. Dit jaar een Cube HPC Elite met Fox RLC, XTR en DT1450. Zal zo'n 9.5 kilo gaan wegen. Ik zal een foto posten als ik hem in m'n bezit heb.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:36:08 #193
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_56152027
Bij deze m'n nieuwe bike



Frame: Cube Elite HPC Tube2Tube, 18"
Vork: Fox F80RLC, 80mm, Lockout
Balhoofd: Syntace Superspin
Wielen: DT XR1450
Snelspanners: Tune AC 16 + AC 17
Remschijven: Shimano XTR 160 mm
Remklauwen: Shimano XTR
Remgrepen: Shimano XTR
Stuurpen: KCNC SC Wing
Stuur: KCNC SC Bone
Handvatten: Ritchey WCS
Shifters: Shimano XTR
Derailleur voor: Shimano XTR
Derailleur achter: Shimano XTR
Crankset: Shimano XTR, 44x32x22T
Cassette: Shimano CS-M760 XT, 11-32T
Kabels: Shimano XTR
Zadelpen: Syntace P6 Carbon
Zadel: Selle Italia SLR Carbon
Pedalen: Shimano XTR
Gewicht: 9.45 kg (bij Schwalbe Racing Ralph 2.1 + No Flats)
pi_56153082
Bwooah!! Gans geil ja!
Vet ding hoor en super afgemonteerd natuurlijk! Mooie kleurcombi ook
pi_56174444
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:36 schreef Trainspotter het volgende:
Bij deze m'n nieuwe bike

[ afbeelding ]
Zo idd, dat is wel een supermooie bike Mooi dat witte wat in het frame zit en weer terugkomt bij de vork... erg nice
Wat ik doe? Ik ontdek!
  zondag 20 januari 2008 @ 15:52:41 #196
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_56179669
Toffe Cube. Zeer mooi
pi_56201585
quote:
Op maandag 26 november 2007 08:46 schreef raimen het volgende:
[ afbeelding ]
Nice Overweeg deze fiets ook momenteel (in 't rood ) maar wil hem sowieso nog even uit gaan proberen bij LBS. Hoe bevalt de achtervering? Ik twijfel namelijk een beetje of ik dat wel nodig heb, woon wel in Limburg dus het zou wel van pas kunnen komen. Singletrack heb je niet veel hier in de buurt, maar vind ik wel erg leuk om te doen...
pi_56209885
Damn, die kleuren combo ist ganz geil jah!

ben zelf geen fan van cube, maar ze hebben wel een goede prijs-kwaliteitsverhouding

edit: afmontage is trouwens ook erg lekker
  maandag 21 januari 2008 @ 22:35:17 #199
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_56210562
Niet dat ik mijn gloednieuwe bike al wil gaan aanpassen, maar vooral uit interesse.

Stel dat ik mijn bike op dieet wil zetten. Door welke onderdelen te vervangen zal mijn bike de meeste grammen kunnen afvallen?
pi_56210695
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:35 schreef pdiscs het volgende:
Niet dat ik mijn gloednieuwe bike al wil gaan aanpassen, maar vooral uit interesse.

Stel dat ik mijn bike op dieet wil zetten. Door welke onderdelen te vervangen zal mijn bike de meeste grammen kunnen afvallen?
Het frame?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 07:57:43 #201
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_56216174
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:35 schreef pdiscs het volgende:
Stel dat ik mijn bike op dieet wil zetten. Door welke onderdelen te vervangen zal mijn bike de meeste grammen kunnen afvallen?
Over het algemeen kun je bij complete fietsen redelijk makkelijk gewicht besparen op zadel, zadelpen, stuur en stuurpen. Ook het monteren van een vaste zadelpenklem kun je soms bijna een ons op winnen, maar dat vindt niet iedereen even praktisch. Iets suffigs als de snelspanners van je wielen zijn standaard ook vrij zwaar. Jouw bike is afgemonteerd met Bontrager Race, volgens mij is dat standaard niet al te zwaar, je zou het eens op de weegschaal moeten leggen.

Ik schat dat je jouw bike met vervanging van die onderdelen ongeveer een halve kilo kunt laten afvallen. Reken op ongeveer een gram per euro qua kosten .

[edit] oja, de banden natuurlijk. Als je bijvoorbeeld Schwalbe Racing Ralph 2.1 monteert kun je in jouw geval al ongeveer drie ons besparen. En lichtere binnenbanden kan ook snel een ons opleveren.

Thanks trouwens voor alle complimenten .

[ Bericht 8% gewijzigd door Trainspotter op 22-01-2008 08:02:55 ]
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:44:40 #202
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_56221507
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 07:57 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Over het algemeen kun je bij complete fietsen redelijk makkelijk gewicht besparen op zadel, zadelpen, stuur en stuurpen. Ook het monteren van een vaste zadelpenklem kun je soms bijna een ons op winnen, maar dat vindt niet iedereen even praktisch. Iets suffigs als de snelspanners van je wielen zijn standaard ook vrij zwaar. Jouw bike is afgemonteerd met Bontrager Race, volgens mij is dat standaard niet al te zwaar, je zou het eens op de weegschaal moeten leggen.

Ik schat dat je jouw bike met vervanging van die onderdelen ongeveer een halve kilo kunt laten afvallen. Reken op ongeveer een gram per euro qua kosten .

[edit] oja, de banden natuurlijk. Als je bijvoorbeeld Schwalbe Racing Ralph 2.1 monteert kun je in jouw geval al ongeveer drie ons besparen. En lichtere binnenbanden kan ook snel een ons opleveren.

Thanks trouwens voor alle complimenten .
Thanks! Niet dat ik van plan ben om nu al dingen te gaan vervangen hoor. Ben zeer tevreden!
  maandag 28 januari 2008 @ 19:09:32 #203
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_56367992
Nu ik ben afgestudeerd en een vrouw, huis, baan en een auto heb, is het tijd om eindelijk weer eens een nieuwe bike voor mezelf te kopen. Nu heb ik twee bikes op het oog, maar ik vind het nogal lastig om een keuze te maken. Misschien dat ik hier wat inspiratie kan krijgen.

Keuze één:
Specialized Enduro SL Comp

  • FRAME Enduro M5 alloy, fully manipulated frame w/ ORE TT and DT, forged HT, sealed cartridge bearing pivots, ISCG mount adj. geometry, replaceable derailleur hanger, 150mm travel
  • REAR SHOCK Specialized AFR Shock w/ Spike valve, air spring, adjustable rebound and low speed compression, 7.875x2.25"
  • FORK Specialized Future Shock e150SL, dual crown w/ integrated stem, 150mm travel, rebound, compresion and travel adjust, 25mm thru axle, alloy steerer
  • HEADSET 1 1/8" threadless, alloy cups w/ 10mm insertion, sealed cartridge bearing
  • STEM Specialized Future Shock, 31.8mm clamp integrated w/ fork
  • HANDLEBARS Specialized Enduro mid rise bar, 6066 alloy, 31.8mm, 6 degree up, 9 degree backsweep, 660mm wide
  • TAPE/GRIPS Specialized thin lock on grip, dual density
  • FRONT BRAKE Custom Avid Juicy 5 SL, hydraulic disc, 203mm rotor
  • REAR BRAKE Custom Avid Juicy 5 SL, hydraulic disc, 185mm rotor
  • BRAKE LEVERS Custom Avid Juicy 5 SL, hydraulic disc
  • FRONT DERAILLEUR Shimano M581 LX, DMD, top swing, dual pull
  • REAR DERAILLEUR SRAM X-9, 9-speed, mid cage
  • SHIFT LEVERS SRAM X-7, aluminum 9-speed trigger
  • CASSETTE FREEWHEEL Shimano HG-50, 9-speed, 11-34t
  • CHAIN SRAM PC-971 w/ Power Link
  • CRANKSET Shimano A/A/S 2pc custom
  • CHAINRINGS 22S/32A/44A, 4 bolt 104/64mm
  • BOTTOM BRACKET Shimano M542, 2pc custom for Specialized
  • PEDALS N/A
  • RIMS DT Swiss custom for Specialized X420, 24mm w/ eyelets, 28/32h
  • FRONT HUB Specialized disc, 25mm thru axle, 32h
  • REAR HUB Shimano custom M525SL hub for Specialized, 32h, alloy QR
  • SPOKES DT Swiss 1.8mm stainless, alloy nipples
  • FRONT TIRE S-Works Eskar, 26x2.3", 120 TPI, aramid tubeless ready bead, dual compound
  • REAR TIRE S-Works Eskar, 26x2.3", 120 TPI, aramid tubeless ready bead, dual compound
  • TUBES Specialized Ultralite, .6mm, presta
  • SADDLE Specialized Enduro, hollow Cr-Mo rails, SL foam
  • SEAT POST 2014 butted alloy, single bolt setback, 30.9 x 350/400mm
  • SEAT BINDER Alloy collar w/ QR, 34.9mm clamp ID

    Gewicht: ? ik denk iets van 13 kilo.

    Keuze twee:
    Canyon Torque ES 8.0

  • Rahmen New Torque ES, 7500 Series Aluminium, Opti-Size Alloy Tubeset
  • Dämpfer RockShox Monarch 4.2 High Volume
  • Gabel FOX 36 Talas RC2
  • Steuersatz Integrated Headset
  • Schaltwerk Shimano Deore XT Shadow
  • Umwerfer Shimano Deore XT E-Type
  • Schaltgriffe Shimano Deore XT SL-M770
  • Bremsgriffe Formula „The One“
  • Bremsen Formula „The One“ 200/200
  • Naben DT Swiss 240 IS
  • Zahnkranz Shimano Deore XT 11-34
  • Felgen DT Swiss 5.1d
  • Reifen Schwalbe Nobby Nic 2.4“ Snakeskin
  • Kurbeln Shimano Deore XT FC-M 770 Hollowtech II
  • Kettenblätter 42/32/22
  • Innenlager Shimano XT
  • Vorbau Syntace F119
  • Lenker Easton EA70 MonkeyBar 685 mm LO
  • Sattel Selle Italia NT1
  • Sattelstütze Thomson Elite
  • Pedale Auslieferung ohne

    Gewicht: 14kg.

    Prijsverschil maakt niks uit (¤100,-). Beide fietsen hebben voor en achter luchtvering, beide hebben een enduro-achtige geometrie, beide voorvorken kan je laten zakken voor klimmen, beide fietsen hebben four-bar-linkage vering. Ook hebben beide frames een ononderbroken zitbuis, dus kan je het zadel lekker ver omlaag doen mocht dat nodig zijn zonder dat je je zadelpen erg kort moet afhakken.

    Waarom zou ik de Specialized kiezen? Specializeds worden altijd goed getest en hebben goede geometrie. De Enduro SL is relatief licht en het frame en de vering zijn specifiek voor elkaar ontworpen.

    Waarom zou ik niet de Specialized kiezen? De E150 voorvork presteerde vorig jaar niet echt goed en ik weet niet of dat inmiddels verbeterd is. Bovendien is een een dual crown vork niet echt handig en heb je er een speciale 23mm naaf voor nodig, wat lastig kan zijn als de originele overlijdt. Dat is sowieso wat lastig met 'eigen merk' vering: je hebt een Specialized dealer nodig en die zijn niet altijd in de buurt op vakantie.

    Waarom zou ik de Canyon kiezen? Hier zitten betere onderdelen op (alhoewel het frame de fiets maakt en niet de onderdelen) en 'standaard' vering. Vooral de remmen spreken me wel aan en de betere crankset (ik ben niet de lichtste dus die moet wat kunnen hebben). De wielbasis van de Canyon is wat korter, dat is handiger voor scherpe bochten (maar je verliest wat stabiliteit bij hoge snelheid).

    Waarom zou ik niet de Canyon kiezen? Ik weet er niet zoveel over. De enige testen die heb ik gelezen komen uit voornamelijk Duitse bladen (en de O2). Daarin wordt de Torque altijd wel erg goed beoordeeld. En Canyon heeft geen dealers en is alleen via internet te koop (alhoewel ik daar niet bang voor ben ofzo en de garantie zal vast goed geregeld zijn, maar toch...).

    Kortom: ik kan nog niet echt een overtuigende keuze maken. Ik neig lichtelijk naar de Canyon, maar ik heb altijd iets met Specializeds gehad..... Help mij!
  • Fietsen is gezond, eet meer fiets
      maandag 28 januari 2008 @ 19:41:06 #204
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_56368756
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 12:44 schreef pdiscs het volgende:

    [..]

    Thanks! Niet dat ik van plan ben om nu al dingen te gaan vervangen hoor. Ben zeer tevreden!
    Wielen en (binnen)banden is een makkelijke manier van gewicht verliezen. Dat helpt niet alleen met absoluut gewicht verliezen, maar bij wielen helpt het extra goed omdat het om "rollend gewicht" gaat (insert technisch verhaal over traagheidsmoment en massatraagheid etc.). Vooral bij accelereren en remmen helpen lichtere wielen erg veel. Ook zorgt het voor minder onafgeveerd gewicht waardoor je vering beter werkt.

    Overstappen van stalen-veer-vering naar luchtvering kan gewicht besparen. Wat goedkoper is het afsnijden van je zadelpen (er vanuit gaande dat die toch wat te lang is). Op je crankstel kan je vaak ook snel (maar meestal niet al te goedkoop helaas) veel gewicht besparen.
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 29 januari 2008 @ 10:44:17 #205
    52216 pdiscs
    Spruitjes zijn vies!
    pi_56380205
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 19:41 schreef FHR het volgende:

    [..]

    Wielen en (binnen)banden is een makkelijke manier van gewicht verliezen. Dat helpt niet alleen met absoluut gewicht ....besparen.
    Thanks!
      dinsdag 29 januari 2008 @ 10:50:37 #206
    52216 pdiscs
    Spruitjes zijn vies!
    pi_56380349
    @FHR. Op zich een lastige, maar zeer interessante keuze.

    Wat je wellicht kan helpen is het volgende. Bikefun in Heerlen (Peter vd Hogenhout) is degene die voor de Benelux de Canyons afhandeld. Ze hebben daarzo concrete plannen om een aantal interessante modellen voor testdoeleinden te gaan verhuren (en dan mag je er uiteraard ook mee door het bos raggen). Verder handelt Bikefun de garantie e.d. af, Bikefun is een zeer gerenommeerde zaak in het zuiden van het land. Nog een voordeel is, is dat Bikefun ook Specialized dealer is en met een beetje mazzel hebben ze een Enduro staan (om naar te kijken).
      dinsdag 29 januari 2008 @ 18:24:08 #207
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_56391542
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 10:50 schreef pdiscs het volgende:
    @FHR. Op zich een lastige, maar zeer interessante keuze.

    Wat je wellicht kan helpen is het volgende. Bikefun in Heerlen (Peter vd Hogenhout) is degene die voor de Benelux de Canyons afhandeld. Ze hebben daarzo concrete plannen om een aantal interessante modellen voor testdoeleinden te gaan verhuren (en dan mag je er uiteraard ook mee door het bos raggen). Verder handelt Bikefun de garantie e.d. af, Bikefun is een zeer gerenommeerde zaak in het zuiden van het land. Nog een voordeel is, is dat Bikefun ook Specialized dealer is en met een beetje mazzel hebben ze een Enduro staan (om naar te kijken).
    Dank je! Bikefun ben ik idd mee bekend. Ze zitten alleen niet echt in de buurt voor mij (Ede, Gld), maar ik kan ze natuurlijk eens een mailtje sturen hier over.
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_56397759
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 19:09 schreef FHR het volgende:
    --knip--
    Helpt het als ik zeg dat ik die Canyon lelijk vind, en die Specialized mooi?
    Oftewel, als de kwaliteit niet te veel verschilt zou ik voor de fiets gaan welke je qua uiterlijk het meeste aanspreekt.
    Onderdelen als een vork en achtervering zijn denk ik doorslaggevender dan de overige afmontage die je sneller gaat vervangen i.v.m. slijtage.
    Ik heb ook het idee dat de Canyon wat meer een freeride/4x4 achtige fiets is, waar je met de Specialized nog wel redelijk kunt XC'en, waardoor je er in Nederland wat meer aan zult hebben.

    Wat ga je trouwens met je fiets doen?
    Voornamelijk in Nederland fietsen, of de bikeparks/skihellingen opzoeken?
    zoals het potje thuis poept, poept het nergens
    _-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
    ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
    Fiets
    pi_56399805
    * The_S mompelt iets van Rocky Mountain

    pi_56416997
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 23:49 schreef The_S het volgende:
    * The_S mompelt iets van Rocky Mountain

    [ afbeelding ]
    Dat is natuurlijk helemaal een fantastische bike.
    zoals het potje thuis poept, poept het nergens
    _-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
    ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
    Fiets
      woensdag 30 januari 2008 @ 21:18:06 #211
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_56418565
    Ik ga de fiets inderdaad ook in NL gebruiken, maar hard kunnen XC'en is voor mij niet direct belangrijk. Ik zal de fiets ook veel in de Alpen etc. gebruiken. Ik denk dat er, zelfs voor XC'en, niet echt veel verschil tussen de fietsen zit. OK, de Specialized is wat lichter, maar qua veergedrag zullen ze niet veel verschillen en qua geometrie ook niet (de Canyon heeft een iets kortere achterkant wat wel handig kan zijn).

    Zoals je misschien al leest, heeft de Canyon voor mij eigenlijk wel wat de voorkeur. Ook qua vering. De Specialized heeft misschien goede vering, ik heb nog niet gelezen hoe die nieuwe voorvork het doet. Bij die Canyon zit je sowieso goed met een Fox (+ handiger dat je daar makkelijker een dealer voor garantie/onderhoud voor kan vinden in het buitenland oid).

    En voor dat de ene mooier is dan de andere: tja, over smaak valt te twisten, er zijn ook zat mensen die het andersom vinden.

    Bedankt voor de suggestie van de Rocky Mountain, maar dat gaat 'em niet worden denk ik. De reviews daarvan zijn niet altijd even lovend. En de achtervering zit wel erg complex in elkaar, maar is stiekem toch maar een single-pivot. Wel veel extra scharnieren die precies "in the line of fire" zitten: ze vangen precies alle derrie van het achterwiel op. Plus dat Rocky Mountains relatief duur zijn.
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_56420916
    De RM, was ook meer met een knipoog bedoelt

    Ik zou gaan voor die canyon, maar dan alleen al, omdat er al zoveel gasten op een specialized rijden
    pi_56421101
    *poetst zijn Spec nog wat mooier*.
      woensdag 30 januari 2008 @ 23:48:15 #214
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_56423362
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 22:33 schreef Geqxon het volgende:
    *poetst zijn Spec nog wat mooier*.
    tijd dat ik die ook weer uit de kast trek.. van het weekend hopelijk weer tijd
    pi_56423570
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:48 schreef fs180 het volgende:

    [..]

    tijd dat ik die ook weer uit de kast trek.. van het weekend hopelijk weer tijd
    Idd, hij staat hier nu al weer een maandje op mijn nachtkastje.

    Ik ben alleen bang om in het bos te gaan rijden, met al die kleine rottakjes krijg ik vollop krassen op mijn lak
    pi_56423741
    En FS180 heeft een mooie fiets.
      donderdag 31 januari 2008 @ 01:12:18 #217
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_56424948
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:57 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Idd, hij staat hier nu al weer een maandje op mijn nachtkastje.

    Ik ben alleen bang om in het bos te gaan rijden, met al die kleine rottakjes krijg ik vollop krassen op mijn lak
    zand!
    pi_56424997
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 01:12 schreef fs180 het volgende:

    [..]

    zand!
    Ik heb alle stickers op mijn achtervork op die manier al serieus verneukt.
    pi_56441714
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 01:16 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Ik heb alle stickers op mijn achtervork op die manier al serieus verneukt.
    Had ie maar geen fiets moeten worden.
    zoals het potje thuis poept, poept het nergens
    _-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
    ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
    Fiets
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:52:55 #220
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_56444227
    je moet er zuing op zijn, maar hem af en toe ruig behandelen
    pi_56446490
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 21:52 schreef fs180 het volgende:
    je moet er zuing op zijn, maar haar af en toe ruig behandelen
    Zoals ik met je zusje om ga.
    pi_56673847
    Is de Cube Hooper iets goed?



    Of zijn er beter in diezelfde stijl? De cannondale bad boy is bijvoorbeeld te duur. De componenten op de hooper zijn volgens wat ik op internet lees beter. De bad boy zou ook redelijk hard rijden.

    Ik zou dus wel de 8 binnenversnellingen en de hydraulische remmen willen.

    Welke banden zitten er nu juist op die hooper?
    Schwalbe Marathon Supreme Kevlar 28" 37-622
    37? is dat de breedte? Is dit niet te breed (voor enkel op de baan)?
    Kan ik die bestellen met dunnere banden?
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:19:13 #223
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_56689786
    Da's wel een goeie ja. En erg mooi! Die 37 is mm, da's voor in de stad een prima breedte. Alleen als je echt wilt gaan koersen kun je smaller gaaan, maar dan kun je ook beter een racefiets kopen. Mocht je smaller willen dan zal er best een dunner bandje om de velg gefrot kunnen worden.

    Ik heb de Hooper zelf ook in gedachte voor als stadsfiets. Heb onderhand acht fietsen, maar met geen van die apparaten is het op een behoorlijke manier naar de bakker gaan .
    pi_56716343
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:19 schreef Trainspotter het volgende:
    Da's wel een goeie ja. En erg mooi! Die 37 is mm, da's voor in de stad een prima breedte. Alleen als je echt wilt gaan koersen kun je smaller gaaan, maar dan kun je ook beter een racefiets kopen. Mocht je smaller willen dan zal er best een dunner bandje om de velg gefrot kunnen worden.

    Ik heb de Hooper zelf ook in gedachte voor als stadsfiets. Heb onderhand acht fietsen, maar met geen van die apparaten is het op een behoorlijke manier naar de bakker gaan .


    Veel meer als één brood moet je met deze ook niet halen

    Maar over die cube, het is denk ik een lekker fietsje.
    Ik heb zelf iets gelijkens opgebouwd met een cross-check frame en ook zo'n alfine naaf, ideaal om meer door de stad te racen.
    zoals het potje thuis poept, poept het nergens
    _-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
    ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
    Fiets
      donderdag 21 februari 2008 @ 07:59:52 #225
    157239 CruelMan
    Dat is JOUW probleem
    pi_56877458
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 13:36 schreef Trainspotter het volgende:
    ... bij Schwalbe Racing Ralph 2.1 + No Flats
    Ik heb wat vraagjes ivm de No Flats. Zit er wel eens over te denken om dit te gaan gebruiken, maar heb er nog wel wat vraagjes over:
    1. Hoe zit dat als je een maandje niet kan biken, gaat de ‘latex’ dan niet onderin de band opdrogen en krijg je daar een klont? Er wordt tenslotte ook aangeraden om je bike zo weg te zetten dat de ‘latex’ niet in het ventiel kan lopen.
    2. En je moet eens in de zoveel tijd de ‘latex’ vernieuwen, maar wat gebeurt er dan met de oude ‘latex’? Gooi je deze uit de band, lost deze op of wordt je band steeds voller met ‘latex’?
    3. Zijn er nog (andere) nadelen?


    Alvast bedankt.
    Hallo!
      donderdag 21 februari 2008 @ 18:08:33 #226
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_56888772
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 07:59 schreef CruelMan het volgende:

    [..]

    Ik heb wat vraagjes ivm de No Flats. Zit er wel eens over te denken om dit te gaan gebruiken, maar heb er nog wel wat vraagjes over:
    1. Hoe zit dat als je een maandje niet kan biken, gaat de latex dan niet onderin de band opdrogen en krijg je daar een klont? Er wordt tenslotte ook aangeraden om je bike zo weg te zetten dat de latex niet in het ventiel kan lopen.
    2. En je moet eens in de zoveel tijd de latex vernieuwen, maar wat gebeurt er dan met de oude latex? Gooi je deze uit de band, lost deze op of wordt je band steeds voller met latex?
    3. Zijn er nog (andere) nadelen?
    1. Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Dat gebeurt alleen als er lucht bij komt. Ik heb m'n buitenbanden wel eens los opgehangen, met nog wat latex erin, dan ontstaat er wel een koek. Dat wegzetten met ventiel is wel een goede eigenlijk, daar let ik nooit zo op. Na loop van tijd raakt het ventiel bij mij een beetje verstopt, maar ik denk dat dit vooral komt als je de band gaat oppompen. Bij het opendraaien van het ventiel ontsnapt er nog wel eens wat lucht, waar de latex dan direct opreageert. Echt erg is het verder allemaal niet.
    2. Na loop van tijd wordt het gehalte vloebare latex in je band nu eenmaal minder, waarom weet ik eigenlijk ook niet. Ikzelf wissel meestal zo vaak van banden dat bij mij dat de reden is van het vervangen van de latex. De oude latex laat ik de straatkolk inlopen. Weet eigenlijk niet of dat wel zo milieuvriendelijk is, maar goed.
    3. Een nadeel vind ik toch wel het bandenwisselen. Dat is een beetje gepiel. Zonder een compressor krijg je je band in eerste instantie echt niet opgepompt.

    Eenmaal geinstalleerd is het echt ideaal. Je rijdt absoluut minder vaak lek. Alleen een extreem lompe scheur of doorboring kan de latex niet aan. Lek door een stoot of een doorntje behoort definitief tot het verleden. Verder rijdt het soepeler doordat je met lagere druk kan rijden. Door het ontbreken van de binnenband kan je buitenband ook nog eens veel beter vervormen. Je hebt merkbaar meer grip.
    pi_57011342
    Ik wil binnenkort gaan beginnen met mountainbiken. Ik heb echter weinig verstand van welke fiets nu wel of niet goed voor mij is en ben een aantal winkels langsgegaan. Iedereen zei eigenlijk wat anders, ik kwam uiteindelijk bij een man uit die mij het merk 'Merida' heeft aanbevolen. Het gaat om de SUB 10 V-Brake:

    Frame: Kalahari Matts DT
    Voorvork: M2000S-6
    Derailleur: Shimano FD TY 10
    Remsysteem: V-brake Linear
    Ketting: Shimano CN-UG51
    Crankstel: SR Suntour T102

    Weet iemand of dit een goede fiets voor mij is? Ik ben niet van plan om er wedstrijden mee te rijden, het is puur recreatief bedoeld, om lekker door de bossen of duinen te crossen.
    Alvast bedankt voor jullie deskundige hulp
    pi_57021280
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 14:49 schreef mliez het volgende:
    Ik wil binnenkort gaan beginnen met mountainbiken. Ik heb echter weinig verstand van welke fiets nu wel of niet goed voor mij is en ben een aantal winkels langsgegaan. Iedereen zei eigenlijk wat anders, ik kwam uiteindelijk bij een man uit die mij het merk 'Merida' heeft aanbevolen. Het gaat om de SUB 10 V-Brake:

    Frame: Kalahari Matts DT
    Voorvork: M2000S-6
    Derailleur: Shimano FD TY 10
    Remsysteem: V-brake Linear
    Ketting: Shimano CN-UG51
    Crankstel: SR Suntour T102

    Weet iemand of dit een goede fiets voor mij is? Ik ben niet van plan om er wedstrijden mee te rijden, het is puur recreatief bedoeld, om lekker door de bossen of duinen te crossen.
    Alvast bedankt voor jullie deskundige hulp
    Eigenlijk kun je voor dat geld niet echt een goede MTB kopen, dat is een beetje het probleem.
    Op zich denk ik, dat als je er niet wekelijks mee in het bos gaat crossen er best eventjes mee vooruit kunt.
    Wel regelmatig de ketting en derailleur schoonmaken, of er nog 200 bij sparen en naar iets met Alivio afmontage kijken wat toch weer een tikkeltje beter is.
    zoals het potje thuis poept, poept het nergens
    _-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
    ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
    Fiets
      maandag 17 maart 2008 @ 22:27:01 #229
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_57441536
    Zoals aan mijn nieuwe icon te zien is: de nieuwe fiets is er! Het is geen van beide bikes uit mijn eerdere post geworden, maar een Canyon Torque ES9.0 (ipv 8.0). Foto's komen binnenkort. Afgelopen weekend even een kort ritje opgemaakt en: super! Echt een vooruitgang ten opzichte van mijn afgeragde Spesh (die zich goed bewezen heeft de afgelopen jaren). Alleen gaat het me nog wel wat tijd kosten om de voorvork goed in te stellen denk ik, maar dat komt van zelf wel. De fiets doet het trouwens prima om in NL te rijden. Het is geen XC-racer, maar wel een efficiënte "toer-fiets", helemaal geen last van pedal-bob, rolt licht en het gewicht is ook OK (14.4kg). De drop-offs zijn in ieder geval wel comfortabeler geworden



    [ Bericht 16% gewijzigd door FHR op 17-03-2008 22:32:15 ]
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_57441815


    Moet ik nog meer zeggen? Eigen foto's?
    pi_57442320
    Gefeliciteerd hoor met je aankoop en dat je er maar volop van mag genieten!
      dinsdag 18 maart 2008 @ 07:23:03 #232
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_57446213
    Vette bak hoor!

    Mijn eerste grote bike-avontuur van het jaar zit er ook weer op. Een week naar het Turkse Manavgat geweest, aan de Golf van Antalya en aan de voet van het taurusgebergte. Erg goed geweest. Elke dag zo'n 75 km en 1500 hm gemaakt over asfalt en gravelpaden. De technische uitdaging zit hem voornamelijk in het ontwijken van geiten, ezels en bloeddorstige honden. Al met al een prima week om er weer een beetje in te komen en de witte benen voorzichtig aan de zon te laten wennen .

    pi_57447994
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 07:23 schreef Trainspotter het volgende:
    Vette bak hoor!

    Mijn eerste grote bike-avontuur van het jaar zit er ook weer op. Een week naar het Turkse Manavgat geweest, aan de Golf van Antalya en aan de voet van het taurusgebergte. Erg goed geweest. Elke dag zo'n 75 km en 1500 hm gemaakt over asfalt en gravelpaden. De technische uitdaging zit hem voornamelijk in het ontwijken van geiten, ezels en bloeddorstige honden. Al met al een prima week om er weer een beetje in te komen en de witte benen voorzichtig aan de zon te laten wennen .

    [ afbeelding ]
    Hoeveel ben je nou extra kwijt om je fiets mee te nemen in het vliegtuig?
    En is dat een beetje te doen, zonder dat deze beschadigd wordt?

    Ik zit er weleens aan te denken om een keer een lang weekend naar Zuid-frankrijk te vliegen om daar te gaan fietsen.
    zoals het potje thuis poept, poept het nergens
    _-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
    ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
    Fiets
    pi_57451553
    Ik vertrek volgende week naar Cannes met de auto en neem dan een stuk of 10 fietsen mee van vrienden die het vliegtuig nemen.Zo kan het ook en logement is voordelig deze tijd.
    janneman
      dinsdag 18 maart 2008 @ 19:43:23 #235
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_57459735
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 10:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:
    Hoeveel ben je nou extra kwijt om je fiets mee te nemen in het vliegtuig?
    En is dat een beetje te doen, zonder dat deze beschadigd wordt?
    Twee jaar geleden, naar La Palma met Transavia, was het 40 euro per enkele vlucht. Nu met Pegasus gevlogen a 40 euro extra voor een retour. Maar in die orde van grootte zal het bij de meeste vliegmaatschappijen wel liggen. Als je er zeker van wilt zijn dat je fiets niet beschadigt, dan kun je het best een speciale hardcase voor je fiets huren of aanschaffen. Huur zal op zo'n 50 euro per week liggen, te koop zijn ze vanaf 150 euro. Ik heb het laatste gedaan. Op mijn vlucht naar Turkije waren er genoeg die hun fiets in een kartonnen doos vervoerden, dat ging voor zover ik weet ook prima.
      dinsdag 18 maart 2008 @ 19:47:35 #236
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_57459838
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 19:43 schreef Trainspotter het volgende:

    [..]

    Twee jaar geleden, naar La Palma met Transavia, was het 40 euro per enkele vlucht.
    Met Ryanair, Easyjet en soortgelijke low-budget airlines is het meestal ¤25 voor enkele reis.
    in a crowd you lose humanity
      dinsdag 18 maart 2008 @ 19:50:55 #237
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_57459936
    Trainspotter: ik neem aan dat daar geen routes waren, hoe kies jij die uit? Ik heb zo vaak dat een paadje er dan niet meer, onvindbaar is of onbegaanbaar is, of saai is etc. En bloeddorstige honden, wat heb ik daar een hekel aan, in Frankrijk en Oostenrijk ook wel eens gehad (zelfs één keer in m'n been gebeten). Iemand tips?

    En hier de beloofde foto's van mijn nieuwe vehikel. Mijn excuses voor de beetje brakke kwaliteit van de foto's (flits enzo....). Foto's zijn clickable voor grotere versie.


    Hele fiets (met zadel in "XC-modus" )


    Ziet er lomp uit, is niet zwaar maar wel stijf.


    Demper heeft streepjes zodat je de sag makkelijk kan aflezen. Mooi frees- en laswerk en nette afwerking met de kabels (doorzichtige stickers op frame en zachte hoesjes om de kabel waar deze langs het frame kan schuren).


    XT Shadow derailleur is compact: minder kans op schade. De liggende achtervork heeft ook een zgn. Horst-link, het patent van Specialized is immers niet geldig in Europa.
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
      dinsdag 18 maart 2008 @ 20:51:58 #238
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_57461553
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 19:50 schreef FHR het volgende:
    Trainspotter: ik neem aan dat daar geen routes waren, hoe kies jij die uit? Ik heb zo vaak dat een paadje er dan niet meer, onvindbaar is of onbegaanbaar is, of saai is etc.
    In dit geval was het een georganiseerde reis met een gids: http://www.alpsbiketours.de/2005/europa/tuerkei.htm dus was het vrij makkelijk. Meestal rijden we echter met GPS op vakantie. Van steeds meer gebieden zijn er op internet zeer veel gps-tracks te downloaden.
    quote:
    En bloeddorstige honden, wat heb ik daar een hekel aan, in Frankrijk en Oostenrijk ook wel eens gehad (zelfs één keer in m'n been gebeten). Iemand tips?
    Zogenaamde dogchasers schijnen goed te helpen. Dat zijn kleine apparaatjes die bij activering een irrirant geluid produceren dat voor het menselijk gehoor niet waarneembaar is, maar waar een hond niet echt blij van wordt. In Turkije kon ik het gelukkig conditioneel steeds winnen van de honden .
    pi_57461715
    Voor honden en ander vee heb ik zelf een hele mooie oplossing aan mijn voeten hangen:



    Bring it on!
      woensdag 2 april 2008 @ 12:41:30 #240
    157239 CruelMan
    Dat is JOUW probleem
    pi_57777495
    Zijn er nog bikers die ook meedoen aan Limburgs Mooiste op 17 mei? Zie voor meer info: http://www.limburgsmooiste.nl
    Hallo!
    pi_57777639
    Ik ben niet zo'n fietser die 70km zou trekken, vandaar een vraag:
    * 40 km technisch moeilijk heide-parcours met veel single tracks (de z.g Discovery-route)

    Dat is dus echt een pittige route en niet zomaar een vlak toertochtje voor beginners he? Want dan zou je eerder deze kiezen:
    * 40 km landelijk parcours over grintwegen en bospaden.

    Of lees ik dat fout?
    Lijkt me wel erg gaaf gebied om nog eens een tocht te rijden!
      woensdag 2 april 2008 @ 15:11:57 #242
    157239 CruelMan
    Dat is JOUW probleem
    pi_57780780
    Op zich is de 70 km goed te doen. Je hebt er ook de gehele dag voor.
    Maar volgens mij klopt het dat de 40km technisch geen vlak tochtje is. De 40km landelijk is trouwens ook niet vlak, want als je bij de routeinfo en routekaartje kijkt, dan zitten er wel veel klimmetjes in. Maar hier heb je minder single tracks.
    Ik ga in ieder geval voor de 70 km. Is mij vorig jaar heel goed bevallen. Is inderdaad ook een geweldige omgeving om in te biken.
    De gehele tocht is ook geweldig georganiseerd. Goeie wegbewijzering, goeie verzorgingsposten en als je aan de finish komt, staan er daar mooie vrouwen met dienbladen met gratis bier!!!
    Hallo!
    pi_57823096
    Klinkt wel erg gaaf, als ik ga dan zou ik voor de technische 40km gaan
    pi_57830749
    Ik ben een leek op het gebied van mountainbikes/racefietsen.. Maar nu wil ik me er wel eentje aanschaffen om met mooi weer te gaan fietsen. Ik wil hiermee de plaatstelijke heuvels kunnen beklimmen en eventueel over bospaden heen kunnen. Maar ik heb geen idee waar ik op moet letten, zie sommige fietsen van 200euro, en wat fietsen die dus echt stukken duurder zijn. Maar waar moet je opletten? Kan ik beter een mountainbike nemen of een racefiets? Hoeveel versnellingen moet zoiets hebben? Welke remmen? Ik hoef er geen gekke dingen mee te doen, gewoon op een mooie dag een stukkie fietsen, maar het moet ook niet zijn dat die na 3x fietsen van ellende uitmekaar valt, of dat de ketting ervanaf schiet bij elke schakeling. Iemand tips?
    pi_58128635
    Voor diegene die een algemeen mountainbike topic in een wielren subforum net iets karig vinden voor hun freestyle, downhill, dirt genoegens, is er ook de freeridenederland.hyves.nl

    Want laten we eerlijk zijn, wij freeriders voelen ons net iets minder comfortabel als we in spandex de berg OP fietsen.

    Overigens, mijn fiets:
    pi_58426886
    Hoi!
    Ik had ff een kort vraagje, ik ben al enkele jaren fanatiek aan het wielrennen op de weg en wil nu wel eens offroad gaan. Ik ben 1,86 lang en heb een fiets met framemaat 58, wat voor framemaat moet ik dan ongeveer hebben voor een mtb?
      woensdag 7 mei 2008 @ 10:13:10 #247
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_58527255
    Hey FHR,

    Mooie bike hoor, daar ga je veel plezier mee beleven
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
      zaterdag 24 mei 2008 @ 15:08:23 #248
    167501 GiantWorm
    Groot. Worm.
    pi_58877761
    Ik wil ook een mountainbike kopen. Budget is maximaal 800 voor de fiets. Ik heb vroeger (voor mijn 16e) altijd op een mountainbike gereden. En elke fiets die daarna kwam, reed ik op alsof het een mountainbike was. Ik moet gewoon naar voren leunen op een fiets

    Ik wil vijf dagen per week naar mijn werk fietsen. Ik doe er op mijn omafiets ongeveer 55 minuten over (en terug dus ook weer 55 min.). Dat duurt me toch even te lang. Een aangezien ik flink veel heuvels, bruggen etc. moet pakken, is het niet relaxed dat ik geen versnellingen heb.

    Weten jullie welke fiets het meest geschikt is voor mijn "fietsgedrag"? 90% zal ik dus op de weg fietsen. Veel bruggen, heuvels, steegjes etc. Dus zo'n mountainbike die de Amerikaanse fiets postbodes hebben, lijkt me uitermate geschikt. En tot max. 800 euro.
    Groot. Worm.
    pi_58878462
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 15:08 schreef GiantWorm het volgende:
    Ik wil ook een mountainbike kopen. Budget is maximaal 800 voor de fiets. Ik heb vroeger (voor mijn 16e) altijd op een mountainbike gereden. En elke fiets die daarna kwam, reed ik op alsof het een mountainbike was. Ik moet gewoon naar voren leunen op een fiets

    Ik wil vijf dagen per week naar mijn werk fietsen. Ik doe er op mijn omafiets ongeveer 55 minuten over (en terug dus ook weer 55 min.). Dat duurt me toch even te lang. Een aangezien ik flink veel heuvels, bruggen etc. moet pakken, is het niet relaxed dat ik geen versnellingen heb.

    Weten jullie welke fiets het meest geschikt is voor mijn "fietsgedrag"? 90% zal ik dus op de weg fietsen. Veel bruggen, heuvels, steegjes etc. Dus zo'n mountainbike die de Amerikaanse fiets postbodes hebben, lijkt me uitermate geschikt. En tot max. 800 euro.
    Zou je niet voor een racefiets gaan?
    pi_58879050
    Of beetje richting veldrij/cyclocross fiets denk ik.
    pi_58950733
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 09:44 schreef The_S het volgende:
    Klinkt wel erg gaaf, als ik ga dan zou ik voor de technische 40km gaan
    Ben toch maar voor de 70km gegaan, was ook een supermooie tocht. Kom zeker nog een keer terug om limburg onveilig te maken
      dinsdag 27 mei 2008 @ 21:58:47 #252
    195834 kaasplankje
    Nu met maar 8% vet!
    pi_58951031
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 23:51 schreef Tommeke het volgende:
    Hoi!
    Ik had ff een kort vraagje, ik ben al enkele jaren fanatiek aan het wielrennen op de weg en wil nu wel eens offroad gaan. Ik ben 1,86 lang en heb een fiets met framemaat 58, wat voor framemaat moet ik dan ongeveer hebben voor een mtb?
    Ik zou zeggen 19" framemaat Toemeke.

    Verandering van spijs doet eten!
    "Off the road" leer je pas echt goed sturen.

    Goed voor de explosiviteit ook, mountainbiken.
      woensdag 28 mei 2008 @ 08:05:31 #253
    157239 CruelMan
    Dat is JOUW probleem
    pi_58956051
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 21:45 schreef The_S het volgende:

    [..]

    Ben toch maar voor de 70km gegaan, was ook een supermooie tocht. Kom zeker nog een keer terug om limburg onveilig te maken
    Ik heb ook de 70km gedaan en het was inderdaad een erg mooie tocht ondanks de regen. Maar die regen maakte het wel extra uitdagend en zwaar! Vorig jaar was het mooi weer en toen was het parcours minder zwaar.
    Wel jammer dat de vele modder nu ervoor zorgde dat er steeds file stond op de klimmetjes en je vaker dan noodzakelijk van de fiets moest. Volgend jaar zeker weer!! En dit jaar misschien nog de Mergelheuvelland 2daagse (http://www.mh2d.nl/) en de BartBrentjesChallenge (http://www.bartbrentjenschallenge.com). Plezier gegarandeerd!!
    Hallo!
      woensdag 28 mei 2008 @ 08:07:06 #254
    157239 CruelMan
    Dat is JOUW probleem
    pi_58956063
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 21:58 schreef kaasplankje het volgende:

    [..]

    Ik zou zeggen 19" framemaat Toemeke.

    Verandering van spijs doet eten!
    "Off the road" leer je pas echt goed sturen.

    Goed voor de explosiviteit ook, mountainbiken.
    Ik denk dat een 20" ook goed kan zijn. Maar goed gewoon ff proberen, heeft ook met de persoonlijke voorkeur te maken.
    Hallo!
    pi_58964191
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 21:58 schreef kaasplankje het volgende:

    [..]

    Ik zou zeggen 19" framemaat Toemeke.

    Verandering van spijs doet eten!
    "Off the road" leer je pas echt goed sturen.

    Goed voor de explosiviteit ook, mountainbiken.
    Thnx

    Ik heb inmiddels een mountainbike gekregen van een kennis, hij had hem over. 'tis totaal niet een superding, maar om te beginnen en als opknapproject is het ideaal
    Mijn stuurkunsten moet ik echt verbeteren Explosiviteit mag ook beter, dus dat is wel ideaal. En nog een voordeel, vriendinlief wil nu ook een mtb aanschaffen, als ze het leuk gaat vinden kan ik haar op termijn misschien ook op een racefiets zetten
    En inderdaad wat je zegt, wat anders is ook wel eens leuk. Afgelopen zomer in Luxemburg veel gefietst, maar een paar echt mooie paadjes redde ik gewoon niet op de racefiets, met een mtb gaat dat wel lukken de volgende keer
      woensdag 28 mei 2008 @ 20:45:53 #256
    195834 kaasplankje
    Nu met maar 8% vet!
    pi_58972215
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 08:07 schreef CruelMan het volgende:

    [..]

    Ik denk dat een 20" ook goed kan zijn. Maar goed gewoon ff proberen, heeft ook met de persoonlijke voorkeur te maken.
    Vaak loopt dat bij atb's met 2 op; 15, 17, 19, enz.
    Ja, heeft idd met pers. voorkeur te maken.
    Ik ben 1,81 en ik rij op een 17" echt 't lekkerst, met 130mm stuurnok, 2 spacers en 't zadel wat naar achter geschoven.
    Maarja, Ik hou van knallen & racen.
    Ik heb 't idee dat je op een wat kleinere fiets sneller stuurt. Je gooit m als 't ware de bocht in.
      donderdag 29 mei 2008 @ 07:25:17 #257
    157239 CruelMan
    Dat is JOUW probleem
    pi_58980099
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 20:45 schreef kaasplankje het volgende:

    [..]

    Vaak loopt dat bij atb's met 2 op; 15, 17, 19, enz.
    ...

    Is merkafhankelijk. Cube bv. heeft juist 16, 18, 20 enz..
    Hallo!
    pi_59102356
    Goedenavond,

    Mijn oude sparta van 25 jaar oud begint het te begeven dus ben opzoek naar een simpel iets wat toch lekker fietst en niet te duurt uiteraard. En warempel vandaag kwam het blaadje van de kijkshop binnen, en mij oog viel op het volgende:



    Prijs: 129 euro
    Rossler mountainbike, 18 versnellingen Shimano. Kan iemand mij vertellen of dit een beetje en goed ding is voor die prijs. Is voor gewoon woon/werk verkeer niks speciaals.

    Maar het merk Rossler zegt me geen reet, Shimano daarnaast wel.

    En als je dit koopt krijg je het zeker in een kwantum bouwpakket? Beetje makkelijk alles in elkaar te planten?

    Alvast bedankt:)

    Gr. Rene
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
    pi_59102478
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:13 schreef rene90 het volgende:
    Goedenavond,

    Mijn oude sparta van 25 jaar oud begint het te begeven dus ben opzoek naar een simpel iets wat toch lekker fietst en niet te duurt uiteraard. En warempel vandaag kwam het blaadje van de kijkshop binnen, en mij oog viel op het volgende:

    [ afbeelding ]

    Prijs: 129 euro
    Rossler mountainbike, 18 versnellingen Shimano. Kan iemand mij vertellen of dit een beetje en goed ding is voor die prijs. Is voor gewoon woon/werk verkeer niks speciaals.

    Maar het merk Rossler zegt me geen reet, Shimano daarnaast wel.

    En als je dit koopt krijg je het zeker in een kwantum bouwpakket? Beetje makkelijk alles in elkaar te planten?

    Alvast bedankt:)

    Gr. Rene
    Wel op eigen risico hè?

    En telkens als je een hobbel in de weg ziet, wel er omheen hè, niet er overheen
    pi_59102572
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:18 schreef Rekkie het volgende:

    [..]

    Wel op eigen risico hè?

    En telkens als je een hobbel in de weg ziet, wel er omheen hè, niet er overheen
    Kunt u dat wellicht in een iets concretere zin formuleren, dus gewoon even serieus s.v.p.
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
    pi_59102789
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:21 schreef rene90 het volgende:

    [..]

    Kunt u dat wellicht in een iets concretere zin formuleren, dus gewoon even serieus s.v.p.
    Dat je niet teveel moet verwachten van een fiets als deze. Waarom denk je dat deze anders zo goedkoop is.
    Meestal omdat lasnaden en kritieke punten niet van dezelfde kwaliteit zijn als fietsen die op het 'juiste' niveau liggen.

    Het verschil in prijs moet ergens vandaan komen hè.

    Dus voor strakke asfalt wegen zal het wel redelijk zijn, maar een tussendoorroute door een stukje bos of iets slechtere wegen, zou ik je afraden

    Maar dat had je toch wel kunnen bedenken.

    Wat moet je trouwens met een dergelijk afgeveerde fiets als je niet van plan bent deze vering te gebruiken?
    Een fullsuspension voor alleen woon-werk-verkeer is een beetje overdreven, koop een goede 'gewone' fiets, daar heb je meer aan dan deze.
    pi_59103669
    Ik verwacht er ook niet teveel van hoor. Alleen misschien heeft iemand ervaring met het merk Rossler of kan mij iets meer vertellen over het geheel.

    En vanwaar een full suspension (volgens mij alleen middenstuk geveerd?) tja, ik kwam hem tegen dus ik denk nou mooi, en ging er vanuit dat alleen het middenstuk geveerd was. Voorvering zou mij niks lijken aangezien dat, zoals jij al aangeeft, voor woon-werk verkeer vrijwel nutteloos is.
    Een gemiddelde opa-fiets zie ik niet zo snel rond die prijs dus vandaar dat ik deze even in de strijd gooi:)

    Ik zal morgen eens bellen of er nou wel of geen voorvering opzit. Maar qua versnellingen zit het wel goed wat betreft het merk Shimano toch? En je krijgt zo een fiets in een doos, heb jij ervaring met het in elkaar zetten van zo een ding?
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
    pi_59103719
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:50 schreef rene90 het volgende:
    Ik verwacht er ook niet teveel van hoor. Alleen misschien heeft iemand ervaring met het merk Rossler of kan mij iets meer vertellen over het geheel.

    En vanwaar een full suspension (volgens mij alleen middenstuk geveerd?) tja, ik kwam hem tegen dus ik denk nou mooi, en ging er vanuit dat alleen het middenstuk geveerd was. Voorvering zou mij niks lijken aangezien dat, zoals jij al aangeeft, voor woon-werk verkeer vrijwel nutteloos is.
    Een gemiddelde opa-fiets zie ik niet zo snel rond die prijs dus vandaar dat ik deze even in de strijd gooi:)

    Ik zal morgen eens bellen of er nou wel of geen voorvering opzit. Maar qua versnellingen zit het wel goed wat betreft het merk Shimano toch? En je krijgt zo een fiets in een doos, heb jij ervaring met het in elkaar zetten van zo een ding?
    Nee gelukkig niet.

    Ik heb mijn fiets gekocht bij een zaak waar ze dat voor mij doen.

    En bij een 'goed' merk kan je de voorvering vast zetten. Ik weet niet of deze dat heeft.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 22:53:38 #264
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_59103758
    De voorvork die erop zit zou ook moeten veren in theorie

    Enne... je hebt Shimano en Shimano...

    Ik zou m niet kopen.
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_59103874
    Maar heb je dan nog enige onderbouwing, "ik zou hem niet kopen" heb ik niet echt veel aan, ik stel jullie hulp op prijs daar niet van alleen wat duidelijker zou ik wel op prijs stellen, bedankt alvast;):)
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
    pi_59103990
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:57 schreef rene90 het volgende:
    Maar heb je dan nog enige onderbouwing, "ik zou hem niet kopen" heb ik niet echt veel aan, ik stel jullie hulp op prijs daar niet van alleen wat duidelijker zou ik wel op prijs stellen, bedankt alvast;):)
    Gozer, heb je mijn reactie uberhaupt wel gelezen?
    Ik dacht toch dat ik daar wel een aantal punten aangaf, waarom ik hem in ieder geval niet zou kopen.

    pi_59104167
    Had betrekking op de reactie van sungaMsunitraM.

    Jou reactie was top daar kan ik iets mee^O^ Ga misschien toch maar eens naar een fietsenzaak dan, straks flikkert het uit elkaar moet je naar de kijkshop met je onderdelen voor de garantie.

    Ik ga eerst eens een belletje plegen of er nou ook een voorvering opzit en deze eventueel op slot te zetten is en hoe het verder met eventuele garantie zit.
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
      dinsdag 3 juni 2008 @ 23:10:05 #268
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_59104275
    Ik bedoelde: Shimano maakt ook baggeronderdelen
    Voorvering zit er wel op, hoewel je je daar niet teveel van voor moet stellen voor die prijs.
    Op slot zetten kan altijd, met een kettingslot
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      dinsdag 3 juni 2008 @ 23:14:11 #269
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_59104428
    blijf aub van die fiets af!
    er zit voorvering op, te zien aan de vork, maar echt blijft er vanaf, haal gewoone en omafiets bij de halfords ofzo voor 120, deze fietsen zijn gewoon gevaarlijk. heb er 1x op moeten rijden ivm kapotte fiets (van een vriend geleend)
    wegligging is gevaarlijk gewoon, stuureigenschappen zijn slechter als die van een fiets voor 6 jarige en ding roest als een gek
    als je echt een mbt wil, neem een hardtail, met evt (bij voorkeur zelfs niet om prijs te besparen) een geveerde vork, stuk veiligen
    pi_59104701
    Oke lijkt me duidelijk, word bijna bang van de reacties haha.

    Ik ga eens verder kijken, bedankt in ieder geval voor de hulp;)
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
      woensdag 4 juni 2008 @ 17:28:22 #271
    52216 pdiscs
    Spruitjes zijn vies!
    pi_59121785
    Misschien eens op marktplaats kijken voor een "leuke" tweedehands.
      woensdag 4 juni 2008 @ 22:01:28 #272
    195834 kaasplankje
    Nu met maar 8% vet!
    pi_59129724
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 23:24 schreef rene90 het volgende:
    Oke lijkt me duidelijk, word bijna bang van de reacties haha.

    Ik ga eens verder kijken, bedankt in ieder geval voor de hulp
    hahaha een Mickey Mouse-fiets noemen wij zoiets altijd.

    miskoop, heb je niks aan.

    Spaar door voor een goeie nieuwe, vanaf 800 Euro ofzo, of kijk op 't internet voor een goede gebruikte fiets.
    pi_59129789
    800 euro is wel erg extreem. Ik zal eens in Volendam gaan kijken, daar hebben ze elk jaar een nieuwe fiets dus zullen ze ook wel veel 2e hands fietsen hebben.
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
    pi_59131403
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 22:03 schreef rene90 het volgende:
    800 euro is wel erg extreem. Ik zal eens in Volendam gaan kijken, daar hebben ze elk jaar een nieuwe fiets dus zullen ze ook wel veel 2e hands fietsen hebben.
    Alleen in Volendam?

    Een een beetje 2e hands fiets heb je wel voor 400 euro, dan heb je nog een redelijk merk ook.

    800 euro is overigens niet extreem, hell dat kost mij woon-werk fiets al.
    Voor het moutainbiken, heb ik toch wel minstens het dubbele over, maar daar heb ik al een uitstekende fiets voor.
    pi_59135738
    Naja dat ligt dichtbij en gezien de stakingen van de bussen.....is dat even de makkelijkste optie.
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
    pi_59135860
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:52 schreef Rekkie het volgende:

    [..]

    Nee gelukkig niet.

    Ik heb mijn fiets gekocht bij een zaak waar ze dat voor mij doen.

    En bij een 'goed' merk kan je de voorvering vast zetten. Ik weet niet of deze dat heeft.
    Mijn voorvering niet hoor, en Marzocchi is toch echt een goed merk
    pi_59170951
    Afgelopen weekend in de ardennen gefietst. Daar kun je ook erg goed mountainbiken zeg. knalhard door beekjes en afdalingen enz.
    pi_59174051
    Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer op de fiets gezeten...... werk en onze verhuizing maakten het vrijwel onmogelijk om eerder te beginnen.

    Gezien mijn huidige lichamelijk gesteldheid, heb ik het in eerste instantie op 26 km gehouden.

    Oei oei oei, wat doet dat vandaag al zeer..... er moet nog veel gebeuren merk ik!!
      vrijdag 6 juni 2008 @ 16:54:03 #279
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_59177016
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 15:30 schreef Rekkie het volgende:
    Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer op de fiets gezeten...... werk en onze verhuizing maakten het vrijwel onmogelijk om eerder te beginnen.

    Gezien mijn huidige lichamelijk gesteldheid, heb ik het in eerste instantie op 26 km gehouden.

    Oei oei oei, wat doet dat vandaag al zeer..... er moet nog veel gebeuren merk ik!!
    zelfde hier, maar an door studie, volgende maand gewoon weer dagelijks een ritje
    pi_59177526
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 13:44 schreef Stansfield het volgende:
    Afgelopen weekend in de ardennen gefietst. Daar kun je ook erg goed mountainbiken zeg. knalhard door beekjes en afdalingen enz.
    Ja, gaaf is dat he! Zeker die wat langere afdalingen waarbij je zo langzaamaan snelheid opbouwt, echt fantastisch! Steeds harder, steeds meer wind, steeds meer gezoem van je banden. Echt stoer!

    Welk gebied was je geweest?
    pi_59180732
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 17:15 schreef Impry het volgende:

    [..]

    Ja, gaaf is dat he! Zeker die wat langere afdalingen waarbij je zo langzaamaan snelheid opbouwt, echt fantastisch! Steeds harder, steeds meer wind, steeds meer gezoem van je banden. Echt stoer!

    Welk gebied was je geweest?
    Over een maand ga ik er een lang weekend heen, en daarna een week naar de alpen. Ben nu nog aan 't twijfelen tussen m'n racefiets of mtb.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 19:38:30 #282
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_59180750
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 17:15 schreef Impry het volgende:

    [..]

    Ja, gaaf is dat he! Zeker die wat langere afdalingen waarbij je zo langzaamaan snelheid opbouwt, echt fantastisch! Steeds harder, steeds meer wind, steeds meer gezoem van je banden. Echt stoer!

    Welk gebied was je geweest?
    En in het begin omkijken, omdat je denkt dat er een vrachtwagen achter je zit
    in a crowd you lose humanity
    pi_59193153
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 17:15 schreef Impry het volgende:

    [..]

    Ja, gaaf is dat he! Zeker die wat langere afdalingen waarbij je zo langzaamaan snelheid opbouwt, echt fantastisch! Steeds harder, steeds meer wind, steeds meer gezoem van je banden. Echt stoer!

    Welk gebied was je geweest?
    In de buurt van malmedy ofzo. Ik was nog nooit in de ardennen geweest dus ik dacht nou dat valt wel mee die hoogtes van 600 meter maar dat zijn nog veradelijke stijle heuvels daar.
    pi_59207094
    Ik was vorig jaar in Luxemburg, ging wel 80 per uur
    pi_59215834
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 10:59 schreef Stansfield het volgende:

    [..]

    In de buurt van malmedy ofzo. Ik was nog nooit in de ardennen geweest dus ik dacht nou dat valt wel mee die hoogtes van 600 meter maar dat zijn nog veradelijke stijle heuvels daar.
    Ahja, daar zitten wel wat leuke routes ja. Wel redelijk veel asfalt op sommige MTB-routes. (maar daar kun je wel lekker snelheid maken )
    Zeker die afdaling Malmedy ín, bij dat motorcross parcours. (net voor je het water over gaat)
      zondag 8 juni 2008 @ 18:22:00 #286
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_59224489
    Trainspotter
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      zondag 8 juni 2008 @ 18:28:56 #287
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_59224640
    36/17 was geen goed idee trouwens
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_59226455
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 13:15 schreef Impry het volgende:

    [..]

    Ahja, daar zitten wel wat leuke routes ja. Wel redelijk veel asfalt op sommige MTB-routes. (maar daar kun je wel lekker snelheid maken )
    Zeker die afdaling Malmedy ín, bij dat motorcross parcours. (net voor je het water over gaat)
    Dat zou ik niet precies weten. We waren met zijn 16e en hadden mountainbikes gehuurd en gingen vanaf een verhuurplaats omhoog naar 600 meter en toen daar wat mooie routes gedaan. En toen met een grote lus naar beneden. Dat was echt te stoer. Je moest wel een keer of 5 door een riviertje.
    pi_59241176
    Hier nog een mountainbiker, laat ik mezelf maar even voorstellen .

    Ik ben dus Ramon, kom uit Nijmegen en ben een fanatiek freerider (je weet wel, van die idioten ).
    Zijn er hier nog meer van dat soort figuren uit de omgeving van Nijmegen?
      maandag 9 juni 2008 @ 17:18:51 #290
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_59251630
    Heeft iemand nog een weinig gebruikte (of ongebruikte) XT of XTR derailleur liggen? De mijne is gisteren op een tak krom geslagen (30 km van huis, dus met continue overslaande ketting terugpeddelen )

    korte kooi, liefst top normal (veerspanning richting het kleinste tandwiel gericht)
    Een hele nieuwe kopen kan altijd nog...
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      dinsdag 10 juni 2008 @ 18:14:37 #291
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_59283191
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 18:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
    36/17 was geen goed idee trouwens
    Ik had best medelijden met je toen ik je die laatste kloteklim in het weiland zag oprijden . Maar toch nog best goed gereden?

    Ik zelf besloot na er eigenlijk al mee te zijn gestopt na anderhalve ronde om de vijfde vrouw in koers uit de wind te gaan houden en zo tenminste nog wat training te hebben. Die meid rijdt bergop behoorlijk mannelijk. Wat moet het toch heerlijk zijn om minder dan 50 kilo te wegen .
      dinsdag 10 juni 2008 @ 18:22:22 #292
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_59283389
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 18:14 schreef Trainspotter het volgende:

    [..]

    Ik had best medelijden met je toen ik je die laatste kloteklim in het weiland zag oprijden .
    Zelfgekozen leed
    Maar die laatste lange grindklim en die door dat weiland waren niet mijn finest moments nee
    Volgend jaar weer een 18. (tenzij k dan inmiddels een dikke 29'er heb natuurlijk)
    Verder best lekker gereden. Arnhem blijft een mooi parcours
    Over 2 weken NKSS in Apeldoorn
    quote:
    Ik zelf besloot na er eigenlijk al mee te zijn gestopt na anderhalve ronde om de vijfde vrouw in koers uit de wind te gaan houden en zo tenminste nog wat training te hebben. Die meid rijdt bergop behoorlijk mannelijk. Wat moet het toch heerlijk zijn om minder dan 50 kilo te wegen .
    Ik had al het idee dat je aan het knechten was idd
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      zaterdag 14 juni 2008 @ 22:30:10 #293
    17637 spooky1234
    Whaazzuuuuup!!
    pi_59396481
    Ik weet dat ik hier niet helemaal goed zit want dit is niet een ATB maar een cross-hybride maar ik stel mn vraag toch hier

    Een kennis van mij heeft een Nishiki 722 te koop, er is nauwelijks op gereden (misschien 200km ofzo), fiets is dus eigenlijk zo goed als nieuw. Ik heb m getest en ben eigenlijk best tevreden, het is precies wat ik zoek..

    Nu alleen de vraag.. wat is zoiets waard, wat zou ik hiervoor ongeveer moeten betalen?

    Fiets heeft geen krassen of beschadigingen, Shimano Deore LX, Shimano SPD/regular combi pedalen.. verder zie foto;

    I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
      maandag 16 juni 2008 @ 12:36:12 #294
    17637 spooky1234
    Whaazzuuuuup!!
    pi_59428998
    *kuch*.. kick.. Waar zijn de fietsexperts? Zie berichtje boven..
    I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
    pi_59436219
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 12:36 schreef spooky1234 het volgende:
    *kuch*.. kick.. Waar zijn de fietsexperts? Zie berichtje boven..
    Nooit meer dan ¤ 500,-
    janneman
      dinsdag 17 juni 2008 @ 16:09:21 #296
    17637 spooky1234
    Whaazzuuuuup!!
    pi_59463062
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 16:50 schreef horstjan het volgende:

    [..]

    Nooit meer dan ¤ 500,-
    Ok Tnx. Want zo een ding nieuw is meer dan 1000 toch? Nishiki is toch bestwel een goed merk?
    I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
      dinsdag 17 juni 2008 @ 16:36:27 #297
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_59463890
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 16:50 schreef horstjan het volgende:

    [..]

    Nooit meer dan ¤ 500,-
    Lijkt me nog behoorlijk aan de dure kant.
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      dinsdag 17 juni 2008 @ 18:32:47 #298
    17637 spooky1234
    Whaazzuuuuup!!
    pi_59466789
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 16:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:

    [..]

    Lijkt me nog behoorlijk aan de dure kant.
    Ok. Tnx. Ik zou alleen graag nog iets van onderbouwing zeer op prijs stellen. Kijk, ik wil niet beledigen door een belachelijk laag bod te doen maar wil ook niet onnodig te veel betalen.

    Waar kan ik een link vinden van iets vergelijkbaars met een prijs erbij zodat ik kan laten zien waarom ik een bepaald bedrag bied. Google wil me niet echt helpen want Nishiki 722 is vrijwel nergens te koop... Dus ik ben op zoek naar iets vergelijkbaars met een prijskaartje.
    I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
    pi_59606493
    Nou, m'n mtb na het vervangen van de cassette en ketting eindelijk perfect gekregen
    Van de kennis van wie ik hem mocht hebben mocht ik nog een kleinere lenen voor m'n vriendin en we hebben vanochtend in de bossen heerlijk over kleine paadjes en walletjes lopen crossen! Fantastisch om te doen! Het is net zo leuk als in de bergen fietsen
    pi_60385947
    Vandaag voor het eerst gemountainbiked in m'n leven, lokaal door het bos en het vervallen crossbaantje. Erg leuk, nog even zien of ik naar Schoorl kan voor de fiets terug moet.
    pi_60795290
    Iemand ervaring met Canyon bikes?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')