abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:18:25 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52068290
teuvepeuhh
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52069068
De lefty
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:53:27 #4
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_52069260
pdiscs uit vorige topic:
quote:
Het is trouwens al augustus
Ja, ik weet 't, liep beetje achter met mijn "nieuws". De laatste tijd erg druk met afstuderen en andere 'real life' dingen, dus niet echt in de gaten dat het alweer augustus is (het weer doet me ook niet echt aan zomer denken).

Inmiddels al veel meer dingen gevonden over die nieuwe Specializeds. In de MBr van deze maand staan ook veel nieuwe fietsen, o.a. de niewe CoilAir Supreme van Kona met het Magic Touch systeem: plaatje. Dat systeem zou met behulp van een extra veer automatisch van [veel veerweg + slappe veer + 'slacker geometry'] naar [minder veerweg + stijvere veer + steile geometrie] moeten gaan. Zonder echt merkbare overgang, maar geleidelijk. Ben benieuwd of het echt werkt....
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_52069350
Het zal vast al een keer gezegd zijn in vorige topics, maar op de Brunsummerhei nabij Brunssum kan je echt tof mountainbiken.

Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest en dat was echt mooi, met flink wat bergen erin en alles. Ook voor de wat meer getrainde mountainbiker genoeg uitdaging en het gebied is groot zat, want ik heb er toen geloof ik iets van 37km gefietst door de bossen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:43:02 #6
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_52074324
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:56 schreef vosss het volgende:
Het zal vast al een keer gezegd zijn in vorige topics, maar op de Brunsummerhei nabij Brunssum kan je echt tof mountainbiken.

Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest en dat was echt mooi, met flink wat bergen erin en alles. Ook voor de wat meer getrainde mountainbiker genoeg uitdaging en het gebied is groot zat, want ik heb er toen geloof ik iets van 37km gefietst door de bossen
Persoonlijk vind ik dat een van de mooiste routes van Nederland.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:33:44 #7
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_52078842
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:49 schreef FHR het volgende:
Anderen al interessant 2008-nieuws gespot?
Wat dacht je van de nieuwe Scalpel van Cannondale?

De achterbrug constructie is gewijzigd, met name de plaats van de rear shock.

Schijnt ook van 80mm naar 100mm veerweg te gaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door pdiscs op 03-08-2007 17:36:23 (Meer info erbij gezet) ]
pi_52084323
Rond September ga ik kijken hoe mijn budget ligt om een Rocky Mountain Element 50 aan te schaffen
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 00:21:31 #9
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_52089292
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 21:15 schreef The_S het volgende:
Rond September ga ik kijken hoe mijn budget ligt om een Rocky Mountain Element 50 aan te schaffen
In de O2 bikers van vorige maand stond een test.

Ik blijf ze mooi vinden, ben alleen zelf niet zo kapot van dat rood.
pi_52095203
Specialized voor 2008
Demo 8 & Demo 7:

En de nieuwe SX Trail:

Specialized lock-on handvatten, wit Enduro stuurtje en Avid Code 7 remmen:

Big Hit GromHit met 24" wielen:
ijsbergvla
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:42:07 #11
33800 FHR
pi_52096542
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:24 schreef jaguar het volgende:
Specialized voor 2008
Ja, die SX Trail ziet er erg aantrekkelijk uit. Maar ik denk dat ik toch maar voor een meer all-round toepasbare fiets als de Enduro of Pitch ga. Wel gaaf, dat witte stuur en witte zadel op die SX.
pi_52114866
ik vind alleen die Gromhit echt foei lelijk
ijsbergvla
  zondag 5 augustus 2007 @ 22:41:37 #13
33800 FHR
pi_52129238
Hey, sinds wanneer zitten wij bij 'Wielrennen' ondergeschoffeld?
pi_52142318
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 21:15 schreef The_S het volgende:
S-tec in Duitsland heeft een mooie Element 70 op de website staan voor 2400,-. Een hele nette prijs volgens mij.
Kan iemand iets nuttigs over die Fox Vanilla vork zeggen?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_52166967
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

S-tec in Duitsland heeft een mooie Element 70 op de website staan voor 2400,-. Een hele nette prijs volgens mij.
Kan iemand iets nuttigs over die Fox Vanilla vork zeggen?
Klopt heb ik gezien, dat is wel het 2006 frame, ik vind de kleurstelling van dat frame niet echt mooi, maar de prijs is wel erg mooi.
Ik ga binnenkort even die kant op touren en even bij S-tec naar binnen wandelen en daar eens even mijn ogen de kost geven
pi_52173367
Ik kwam vandaag dit topic tegen en aangezien ik van plan ben ook te gaan biken wou ik graag een vraag los laten of het nu verstandig is om gewoon gelijk het bos in te duiken of om eerst wat conditie op te doen op de weg?

Heb momentueel een Bulls 6505 Disc (zal wel niet top zijn maar als het me bevalt dan koop ik wel beter)

volgende heb ik om internet kunnen vinden over wat er zoal op zit

frame Aluminium 7005 Full suspension Y-frame
achtervering DNM DV-22
voorvering RST 381 EL
schijfremmen Lee Chi DSK 600 Disc
velgen Airline 1 dubbelgebust
crankstel TruVativ Firex
achterderailleur Shimano Deore LX 27-speed
voorderailleur Shimano Deore LX
rockshox jett voorvork vering
DNM DV 22 achterbouwdemper
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:26:49 #17
33800 FHR
pi_52188479
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:29 schreef RealMadMan het volgende:
Ik kwam vandaag dit topic tegen en aangezien ik van plan ben ook te gaan biken wou ik graag een vraag los laten of het nu verstandig is om gewoon gelijk het bos in te duiken of om eerst wat conditie op te doen op de weg?
Conditie kan je ook prima opdoen in het bos. Wat wel belangrijk is, is techniek. Nou vallen de meeste paadjes in Nederland natuurlijk heel erg mee wat dat betreft, maar het is altijd verstandig om met makkelijke te beginnen en je fiets te leren kennen. Hoe hard kan ik remmen (zonder over de kop te slaan en al te veel te slippen), waneer moet ik ongeveer in welke versnelling rijden, hoeveel grip heb ik ongeveer in de bocht, etc. Maar ook techniek van je fiets: zit 'ie goed in elkaar, werkt alles.

En dan gewoon lekker veel fietsen. Op de weg is meer een soort duur-training en in het bos vaak interval-training (vooral als er veel kleine heuvels zijn). Ik zelf vind in het bos fietsen ook veel leuker dan op de weg, en de lol is voor mij nog altijd belangrijker dan 'conditie krijgen', dat komt vanzelf wel als je er lol in hebt.
pi_52191135
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 08:26 schreef FHR het volgende:

[..]

Conditie kan je ook prima opdoen in het bos. Wat wel belangrijk is, is techniek. Nou vallen de meeste paadjes in Nederland natuurlijk heel erg mee wat dat betreft, maar het is altijd verstandig om met makkelijke te beginnen en je fiets te leren kennen. Hoe hard kan ik remmen (zonder over de kop te slaan en al te veel te slippen), waneer moet ik ongeveer in welke versnelling rijden, hoeveel grip heb ik ongeveer in de bocht, etc. Maar ook techniek van je fiets: zit 'ie goed in elkaar, werkt alles.

En dan gewoon lekker veel fietsen. Op de weg is meer een soort duur-training en in het bos vaak interval-training (vooral als er veel kleine heuvels zijn). Ik zelf vind in het bos fietsen ook veel leuker dan op de weg, en de lol is voor mij nog altijd belangrijker dan 'conditie krijgen', dat komt vanzelf wel als je er lol in hebt.
Bedankt voor deze info denk dan toch maar gewoon het bos in te duiken en daar lekker te keer te gaan.
Eerst eens een route uit zoeken om me te beginnen en dan van het weekend is ff lekker er op uit gaan.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:28:03 #19
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_52192303
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:44 schreef RealMadMan het volgende:

[..]

Bedankt voor deze info denk dan toch maar gewoon het bos in te duiken en daar lekker te keer te gaan.
Eerst eens een route uit zoeken om me te beginnen en dan van het weekend is ff lekker er op uit gaan.
In welke regio woon je?
pi_52192796
Woon in Veenendaal opzich wel genoeg mogelijkheden om te fietsen volgens een site in start post
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:06:23 #21
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_52193528
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef RealMadMan het volgende:
Woon in Veenendaal opzich wel genoeg mogelijkheden om te fietsen volgens een site in start post
Dan zou ik de route bij Amerongen eens proberen als ik jou was. Erg mooie route met leuke (lange) klimmetjes en zowel voor ervaren bikers als beginnelingen goed te doen.
Hallo!
pi_52280461
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:29 schreef RealMadMan het volgende:

Heb momentueel een Bulls 6505 Disc (zal wel niet top zijn maar als het me bevalt dan koop ik wel beter)

volgende heb ik om internet kunnen vinden over wat er zoal op zit

frame Aluminium 7005 Full suspension Y-frame
achtervering DNM DV-22
voorvering RST 381 EL
schijfremmen Lee Chi DSK 600 Disc
velgen Airline 1 dubbelgebust
crankstel TruVativ Firex
achterderailleur Shimano Deore LX 27-speed
voorderailleur Shimano Deore LX
rockshox jett voorvork vering
DNM DV 22 achterbouwdemper
de specs kloppen niet helemaal volgens mij of er zitten 2 voorvorken en remmen op de fiets.
Maar de amontage is redelijk, verwacht er niet super veel van want de voor en achter vering die erop gebouwt is is niet echt om over naar huis te schrijven.
De schakel componenten zijn wel top maar de schijfremmen zeggen mij niets
Als je slim bent probeer je even uit te zoeken of de voorvork instelbaar is op je gewicht en of hij instelbare rebound heb.
Je achterdemper heeft geen instelbare rebound en wat inhoud dat er waarschijnlijk geen demping in zit.
Dus als je over een hobbeltje rijdt veert de veer wel in maar de terugslag word niet gedempt waardoor hij met dezelfde snelheid weer uitveert en je als het ware gelanceerd word
ijsbergvla
pi_52288533
De achtervering klopt inderdaad deze is gelukkig wel instelbaar dus heb ik maar zo stug mogelijk gezet misschien over een tijdje een keer vervangen voor beter spul, maar je moet ergens op beginnen en heb deze fiets al een paar jaartjes staan maar ben nog niet echt aan toe gekomen om er mee te gaan fietsen.

Vandaag de 16 km versie genomen bij pratenburg was erg leuk berg op ging allemaal lekker moet ik zeggen, maar er komen me toch gasten hard naar beneden zetten niet normaal ben maar beetje rustig aan begonnen ken het parcourse dus toch maar iets zachter naar beneden gegaan op sommige stukken.

Verder beviel het me goed wel voor herhaling vatbaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door RealMadMan op 12-08-2007 10:11:31 ]
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:10:35 #24
33800 FHR
pi_52301192
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:50 schreef RealMadMan het volgende:
De achtervering klopt inderdaad deze is gelukkig wel instelbaar dus heb ik maar zo stug mogelijk gezet misschien over een tijdje een keer vervangen voor beter spul, maar je moet ergens op beginnen en heb deze fiets al een paar jaartjes staan maar ben nog niet echt aan toe gekomen om er mee te gaan fietsen.
Bij je achtervering is alleen de 'preload' instelbaar. Door deze helemaal in te draaien, wordt je vering niet stijver. Er staat alleen meer voorspanning op. Een veer van een achterdemper is over het algemeen een lineaire veer (er bestaan ook wel progressieve), dat wil zeggen dat iedere centimeter verder indrukken evenveel kracht kost als de centimeter ervoor (maar bij elkaar kost het natuurlijk wel meer): kracht = veerstijfheid x indrukking. De veerstijfheid blijft dus constant ongeacht hoe ver de veer ingedrukt wordt.

Preload instelling is om de 'sag' in te stellen. 'Sag' is hoever je vering inzakt als je erop gaat zitten en dit is nodig voor kuilen etc. Voor achtervering moet dit ongeveer 33% van je veerweg zijn. Aangezien je een veer hebt, kan je de stijfheid niet instellen (tenzij je de veer vervangt). Dus als je erop gaat zitten, haal je die 33% meestal niet. Dan kan je dus die ring boven de veer aandraaien zodat, als je op je fiets zit, de vering voor 33% is ingezakt. Bij een luchtdemper stel je de sag in door er meer of minder lucht in te doen, maar dan verander je de stijfheid van de veer wel.

Het is vooral jammer dat de demper geen instelbare rebound heeft. Dit is een belangrijke instelling zoals eerder ook al werd aangegeven. Dit regelt hoe snel de demper uitveert na een hobbel. Is deze demping te weinig, dan veert de demper te snel uit en wordt je voorover gelanceerd. Is het te langzaam, dan kan de vering veel opéénvolgende hobbels niet volgen (wat je soms een beetje kan gebruiken om de demper 'uit' te zetten als je lang op de weg wilt fietsen).

Vervangen van de demper lijkt mij geen verstandige stap. Die dingen zijn best aan de prijs (vanaf ca. ¤180 voor een instapmodel) en de rest van de fiets is niet echt om over naar huis te schrijven, behalve de derailleurs, die zijn best goed. Het lijkt mij verstandiger om het geld voor een demper in je zak te houden en te gebruiken om te sparen voor een 'echte' fiets. Voor een hardtail (geen achtervering) moet je zo op ¤500-600 rekenen en voor een full-suspension toch al gauw ¤1000-1100 als je kwaliteit wilt. Op een hardtail van ¤500 zitten misschien wel derailleurs die minder zijn dan wat je nu hebt, kan je die mooi over zetten . Heb je in ieder geval wel een goed frame en goede voorvork (want die RST is ook niet echt je van het....).
pi_52418520
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef RealMadMan het volgende:
Toevallig woon ik (in het weekend) ook in Veenendaal, dus als je een keer zin hebt om samen te fietsen mag je pmen, ik ben ook niet héél erg ervaren en mijn conditie is tegenwoordig ook redelijk bagger.. (email = robinvernooij@gmail.com)..

Ik heb van de vakantie in het adelaarsgebergte van Tsjechië gemountainbiked. Damn daar is het tof, niet alleen offroad maar op de verharde weg gaat het ook hard.. Het enige wat jammer is dat de mountainbikepaden / bospaden totaal niet onderhouden zijn..
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:03:12 #26
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52573835
Ik ben van plan me te gaan orienteren op een mountainbike. Ik wil er voornamelijk op de weg mee rijden, misschien zelfs alleen maar, maar het robuustere tov een racefiets spreekt me wel aan. Mijn budget zal rond de 500 liggen. Voor dat geld kan ik beter bij het 2de hands aanbod kijken. Is marktplaats hiervoor de uitgelezen plek of zijn er meer 'incrowd' aanbiedingssites. En wat is de kans dat ik dan een gejat exemplaar aangeboden krijg? Dat wil ik iig niet. Vragen en vragen dus. Tips zijn meer dan welkom. Vering bijvoorbeeld is niet echt nodig lijkt me voor op de weg toch?
Life is what you make it.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 07:23:49 #27
33800 FHR
pi_52580908
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben van plan me te gaan orienteren op een mountainbike. Ik wil er voornamelijk op de weg mee rijden, misschien zelfs alleen maar, maar het robuustere tov een racefiets spreekt me wel aan. Mijn budget zal rond de 500 liggen. Voor dat geld kan ik beter bij het 2de hands aanbod kijken. Is marktplaats hiervoor de uitgelezen plek of zijn er meer 'incrowd' aanbiedingssites. En wat is de kans dat ik dan een gejat exemplaar aangeboden krijg? Dat wil ik iig niet. Vragen en vragen dus. Tips zijn meer dan welkom. Vering bijvoorbeeld is niet echt nodig lijkt me voor op de weg toch?
Ik denk dat je dan beter af bent met een koeriers-fiets/citycross-bike. Zoiets als een Cannondale Bad Boy. In het vorige MTB-topic (link staat wel in de OP) staan ook nog 2 fietsjes die hier wel geschikt voor zijn (Stevens Road Flyer en Cube Hooper. Deze zijn boven budget, maar het gaat even om het idee. Je kan natuurlijk ook gewoon een goedkope MTB nemen en daar smalle, gladde banden op zetten, maar bij deze fietsen zijn de versnelling vaak een beetje aangepast aan op de weg rijden (grotere tandwielen voor etc). Een hybride zou ook een optie zijn, maar hebben vaak spatborden en baggagedragers erop en zijn soms redelijk zwaar uitgevoerd als trekking-bike. Vering zou ik inderdaad maar achterwege laten, is alleen maar weer duurder/zwaarder en heeft onderhoud nodig.

Kopen op marktplaats weet ik niet zo veel over. Je kan ook even op diverse websites en in verschillende winkels kijken. De 2008 modellen komen eraan, dus vaak kan je al wat korting krijgen op 2007 modellen.
pi_52614820
Zojuist m'n fiets verkocht. Zag er na allerlei vervangingen weer prima uit, maar zocht zelf toch net wat meer. Nu ga ik waarschijnlijk een Trek 6300 2008 kopen
pi_52616894
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
Op zich kun je op Marktplaats genoeg fietsen vinden, ik vind alleen de meeste tweede hands fietsjes op MP nogal aan de duren kant, volgens mij denken mensen nog dik geld te kunnen vangen voor een oud barrel. Het is dus een kwestie van even zoeken, en de eerlijke aanbieder er tussen uit te halen.
De fietsen die FHR aanraadt zijn erg leuk, vooral omdat ze dus een naafversnelling hebben. Dat heeft als voordeel dat je er wat minder onderhoud aan hebt. Nadeel is weer dat ze wat zwaarder zijn, en minder geschikt voor het echte crosswerk in de blubber.
Zelf ben ik ook bezig een dergelijke fiets op te bouwen, voor weggebruik. Ik heb gekozen voor een Nexus naaf i.p.v. de duurdere Alfine versie. Cube en Stevens hebben ook een dergelijk model met nexus naaf voor 600 á 700 euro.
Misschien is een (tweede hands) racefiets met een recht stuurtje ook een optie, eventueel voorzien van iets dikkere banden bijvoorbeeld Schwalbe marathon banden voor wat extra comfort.
Fiets
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:45:32 #30
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_52744865
Mijn fietsje staat niet in de OP

tevens een TVP
OJAAJOH?
pi_52790892
Na een enorm goed bevallen mtb trip naar de Zugspitzarena in Tirol overweeg ik een nieuwe mtb. Met name de remmen van mijn huidige Cube LTD Comp (Magura HS33) zijn toch niet echt geschikt voor minutenlange afdalingen...

Ik zit nu te denken aan een Cube Reaction K18. Of de 2007 in de aanbieding of de nieuwe 2008 (ik weet nog niet of ik het lef heb om hem in het rood te kopen). Zo te zien is er niet zo heel veel verschil in afmontage: alleen de nieuwe NN en RR banden van Schwalbe en een gebogen zadelpen zijn mij opgevallen.

Wat is jullie mening over de Cube Reaction. En zijn er nog andere alternatieven in deze prijsklasse (1200-1500 euro)?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:07:17 #32
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52793888
Bedankt voor de reacties tot zover.
pi_52816965
Van de week voor het gefietst op het mountainbike parcours nabij Dorst.
Lekker kort parcours, heel veel bochten werk en korte stijle klimmetjes. Ik denk dat je zo'n 20 bezig met met een rondje. Dus een paar keer is hij wel te doen. Maar ik denk dat ie al gauw gaat vervelen, omdat ie zo kort is. Wel dus een goed parcours om je stuurwerk te verbeteren. Eigenlijk net te weinig uitdaging voor mij om vaker te doen.

rating 6/10
pi_52820539
Het is zeker een goed parcours om je stuurwerk te verbeteren! Vooral in het ene slingerstuk waarbij je constant gebruik maakt van de 'banking' van de bochten.
Ik wissel hem af met de L&D-Duinen, dat is weer echt een andere route met veel minder stuurwerk.
Snelste tijd in Dorst is voor mij 22.15, maar toen was m'n conditie niet optimaal.

Daarnaast is hij niet zo weersgevoelig als bijv. de L&D-D, veel hardere ondergrond en weinig plaats voor plassen. Maar zeker wel een leuke route om een beetje aan de techniek te werken, veel slingerwerk tussen de bomen door. (één keer met m'n schouder tegen boom aan doordat ik de bocht te krap nam (concentratieverlies) flinke blauwe plek aan over gehouden )

Hier nog een filmpje van ons van een tijdje terug: http://video.google.nl/videoplay?docid=5959750527420319597
pi_52821639
Mag ik vragen waarmee je dat hebt gefilmd?
Ik had er laatst met een vriend over om zo'n bikecam te kopen. Alleen waren die dingen eigenlijk te goedkoop om er goede kwaliteit uit te halen.
pi_52822198
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:24 schreef Impry het volgende:
Hier nog een filmpje van ons van een tijdje terug: http://video.google.nl/videoplay?docid=5959750527420319597
lol dat muziekje bij dat filmpje, echt zo'n happy de peppy song
pi_52822244
Heeft een vriend gefilmd met een redelijk eenvoudige Olympus µ 700.
Deze heeft hij op een klein statiefje gedraaid welke hij weer op z'n helm heeft vastgetaped:

Filmpje is overigens van veel hogere kwaliteit, maar door Google wordt er niet zo zuinig omgegaan met de kwaliteit Is prima full-screen te kijken op origineel formaat.
pi_52824770
nou kom op dan met het orgineel?
pi_52825141
Heb ik niet op m'n PC staan en heb geen ruimte om te uploaden
pi_52827154
Binnenkort kan ik weer een nieuwe MTB kopen, via het fietsenplan op mijn werk
Wordt wel tijd, want het ding dat ik nu heb, is ernstig afgetrapt.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2007 23:31:06 ]
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:28:35 #41
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_52846958
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:58 schreef Videopac het volgende:
Ik zit nu te denken aan een Cube Reaction K18. Of de 2007 in de aanbieding of de nieuwe 2008 (ik weet nog niet of ik het lef heb om hem in het rood te kopen). Zo te zien is er niet zo heel veel verschil in afmontage: alleen de nieuwe NN en RR banden van Schwalbe en een gebogen zadelpen zijn mij opgevallen.
De K18 is er ook in het zwart geanodiseerd voor volgend jaar. De 2007 en 2008-versie lijken inderdaad niet veel van elkaar te verschillen, al is natuurlijk de hele XT-lijn van Shimano volledig vernieuwd voor 2008. Ik vind de bikes van 2008 er trouwens erg mooi uitzien. Benieuwd welke ik onder m'n reet krijg .

M'n nieuwste speeltje voor de komende winter:

Komt half september binnen als het goed is. Ben van plan om wat toertochten en wedstrijdjes ermee te rijden. Benieuwd of ik er talent voor heb .

Ik mag trouwens nog een week niet fietsen . Vorig weekend in Houffalize m'n knie nogal hard gestoten aan een scherpe kei. Vijf hechtingen waren het gevolg, naast dat ik pas gisteren weer een beetje behoorlijk kon lopen. Maandag merkte ik bovendien dat er een teek bezig was m'n arm leeg te zuigen, waardoor ik ook nog een antibioticakuur heb gekregen. Hopelijk is alles een beetje hersteld over een week, dan staat er een week biken in Livigno (Italië) op het programma.

[ Bericht 9% gewijzigd door Trainspotter op 31-08-2007 17:47:00 ]
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:31:02 #42
2764 Trainspotter
pi_52847032
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:30 schreef Wombcat het volgende:
Binnenkort kan ik weer een nieuwe MTB kopen, via het fietsenplan op mijn werk
Wordt wel tijd, want het ding dat ik nu heb, is ernstig afgetrapt.
Heb je al een idee welke?
pi_52862683
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:31 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Heb je al een idee welke?
Nee, nog niet gekeken.
Eerst maar eens verhuizen, dan in oktober of november een MTB aanschaffen.
pi_52866252
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:28 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

De K18 is er ook in het zwart geanodiseerd voor volgend jaar. De 2007 en 2008-versie lijken inderdaad niet veel van elkaar te verschillen, al is natuurlijk de hele XT-lijn van Shimano volledig vernieuwd voor 2008. Ik vind de bikes van 2008 er trouwens erg mooi uitzien. Benieuwd welke ik onder m'n reet krijg .

M'n nieuwste speeltje voor de komende winter:

[afbeelding]

Komt half september binnen als het goed is. Ben van plan om wat toertochten en wedstrijdjes ermee te rijden. Benieuwd of ik er talent voor heb .

Ik mag trouwens nog een week niet fietsen . Vorig weekend in Houffalize m'n knie nogal hard gestoten aan een scherpe kei. Vijf hechtingen waren het gevolg, naast dat ik pas gisteren weer een beetje behoorlijk kon lopen. Maandag merkte ik bovendien dat er een teek bezig was m'n arm leeg te zuigen, waardoor ik ook nog een antibioticakuur heb gekregen. Hopelijk is alles een beetje hersteld over een week, dan staat er een week biken in Livigno (Italië) op het programma.
Zit er nou veel verschil tussen zo'n cyclocrosser en een racefiets?
Fiets
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:02:12 #45
2764 Trainspotter
pi_52871245
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zit er nou veel verschil tussen zo'n cyclocrosser en een racefiets?
Ja, best wel. Andere geometrie, afgeplatte bovenbuis en cantileverremmen. Ook velgen, banden en verzetten verschillen, maar dat is los van het frame nog aan te passen. Ik heb verder geen idee hoe het fietst, ben totaal niet bekend met de tak van sport.
pi_52894001
Dat is ook wel leuk ja. Heb er een jaartje geleden nog aan zitten denken om zoiets te kopen, maargoed toch maar niet gedaan. Denk dat het wel een stukje meer techniek vereist, aangezien je aardig snel op je bakkes kan liggen.. En een behoorlijk andere houding idd..
Wat ik doe? Ik ontdek!
  maandag 3 september 2007 @ 08:08:57 #47
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_52909400
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:58 schreef Videopac het volgende:
Na een enorm goed bevallen mtb trip naar de Zugspitzarena in Tirol overweeg ik een nieuwe mtb. Met name de remmen van mijn huidige Cube LTD Comp (Magura HS33) zijn toch niet echt geschikt voor minutenlange afdalingen...

Wat is jullie mening over de Cube Reaction. En zijn er nog andere alternatieven in deze prijsklasse (1200-1500 euro)?
Volgens mij is de Reaction K18 een hele goeie fiets. Tenminste dat hoop ik dan maar, want ik heb er vrijdag ook eentje besteld in de titanium kleur. Had geen zin om op de 2008 modellen te wachten en kreeg een mooi prijsje aangeboden. Maar als je nog een 2007 model wilt, moet je wel snel zijn, want van een aantal modellen en zeker in bepaalde maten zijn ze bijna uitverkocht.
Hallo!
pi_52911731
Mag ik vragen waar je je Reaction K18 gekocht hebt en voor hoeveel?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
  maandag 3 september 2007 @ 21:40:18 #49
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52926069
Trainen voor het NKSS2007 op 4 november op Soesterhoogt dan maar
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 4 september 2007 @ 08:11:23 #50
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_52931384
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:40 schreef Videopac het volgende:
Mag ik vragen waar je je Reaction K18 gekocht hebt en voor hoeveel?
zie PM
Hallo!
pi_52931866
Ik ben een beginnende crosser/mountainbiker

Mijn gear is:
Gazelle XR3 (alu frame)
Derailleur voor: Shimano Deore
Derailleur achter: Shimano Deore LX
Remmen: V-Brakes

In April gekocht en reeds 1200 km op de teller
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_52957330
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:47 schreef KhaZ het volgende:
De lefty
dank je. Ik heb trouwens mijn fiets kaal gemaakt van accesoires. Heb nu een camelbak en een headwrench tool voor in de lefty
pi_52957361
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 09:04 schreef Coencordia het volgende:
Ik ben een beginnende crosser/mountainbiker

Mijn gear is:
Gazelle XR3 (alu frame)
Derailleur voor: Shimano Deore
Derailleur achter: Shimano Deore LX
Remmen: V-Brakes

[afbeelding]

In April gekocht en reeds 1200 km op de teller
deze heeft mijn vrouw ook. Lijkt me lastig mountainbiken met die smalle bandjes.
pi_52958934
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:15 schreef grassiekuik het volgende:

[..]

deze heeft mijn vrouw ook. Lijkt me lastig mountainbiken met die smalle bandjes.
Als het droog is, dan is het briljant, lekker hoge snelheden halen (43km/u gehaald op asfalt)
Mul zand is ook geen probleem, gewoon malen.
Als er veel blubber(zoals die foto van de OP) is dan moet ik zorgen dat ik vaart hou want anders loop je vast.
Daarom had ik ook crossen/mountainbiken getyped.

Overigens laat ik de banden wat leger lopen als ik met slecht weer ga offroaden.
pi_52979443
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef Coencordia het volgende:

[..]

Als het droog is, dan is het briljant, lekker hoge snelheden halen (43km/u gehaald op asfalt)
Mul zand is ook geen probleem, gewoon malen.
Als er veel blubber(zoals die foto van de OP) is dan moet ik zorgen dat ik vaart hou want anders loop je vast.
Daarom had ik ook crossen/mountainbiken getyped.

Overigens laat ik de banden wat leger lopen als ik met slecht weer ga offroaden.
Zit er nog wat grip op die bandjes dan? Anders loop je niet alleen vast in de modder, maar ga je ook genadeloos op je bek

Verder wel leuk fietsje...
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_52979450
Foutje van de zaak...
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_53013991
Zojuist bij Hopmans in Bergen op Zoom m'n nieuwe Trek 6300 '08 opgehaald, heerlijk gevoel om zo'n nieuwe fiets mee te nemen

Hieronder wat foto's.

Deze is klikbaar

En hier een lijstje met specs.

Nog even SPD-pedaaltjes en banden overzetten (NN/RR) en dan eens lekker uitproberen! 8)
pi_53014150
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:15 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Zit er nog wat grip op die bandjes dan? Anders loop je niet alleen vast in de modder, maar ga je ook genadeloos op je bek

Verder wel leuk fietsje...
Er zit wel wat crossprofiel op de banden, ik heb er ook mee op het strand gereden. Het is allemaal best te doen hoor. Bospaden doe ik ook vaak, geen probleem, maar de echt grote modderpoelen moet ik aan me voorbij laten. Al met al, goed voor wat ik er (op dit moment) mee doe.

Hoe smeren jullie je ketting eigenlijk? Doen jullie dat ook met teflon?? Dat heb ik van wat wielrenners meegekregen, en dat gaat als een jekko.
pi_53025389
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:12 schreef Coencordia het volgende:

[..]

Er zit wel wat crossprofiel op de banden, ik heb er ook mee op het strand gereden. Het is allemaal best te doen hoor. Bospaden doe ik ook vaak, geen probleem, maar de echt grote modderpoelen moet ik aan me voorbij laten. Al met al, goed voor wat ik er (op dit moment) mee doe.

Hoe smeren jullie je ketting eigenlijk? Doen jullie dat ook met teflon?? Dat heb ik van wat wielrenners meegekregen, en dat gaat als een jekko.
Op het strand rijd het ook wel makkelijk zonder profiel Maar dat is mooi verder

Ik smeer mijn ketting met dit spul:

Klein drupje erop, en hij gaat weer als een tierelier..
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_53025402
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:05 schreef Impry het volgende:
Zojuist bij Hopmans in Bergen op Zoom m'n nieuwe Trek 6300 '08 opgehaald, heerlijk gevoel om zo'n nieuwe fiets mee te nemen

Hieronder wat foto's.

[[url=http://xs219.xs.to/xs219/07365/Trek6300_1.jpg]afbeelding][/url]
Deze is klikbaar

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En hier een lijstje met specs.

Nog even SPD-pedaaltjes en banden overzetten (NN/RR) en dan eens lekker uitproberen! 8)
Wat nog mooier is...
Fietsen met een nieuwe fiets !
Ziet er goed uit , veel plezier ermee...
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_53030295
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 11:18 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Op het strand rijd het ook wel makkelijk zonder profiel Maar dat is mooi verder

Ik smeer mijn ketting met dit spul:
[afbeelding]

Klein drupje erop, en hij gaat weer als een tierelier..
* grassiekuik gebruikt deze

http://www.finishlineusa.com/products/teflon-plus-lube.htm
pi_53031598
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 11:19 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Wat nog mooier is...
Fietsen met een nieuwe fiets !
Ziet er goed uit , veel plezier ermee...
Vanochtend 2 rondes in Dorst gereden en beetje uitgeprobeerd, maar inderdaad, wat is het heerlijk om er mee te fietsen! Rijdt echt zo lekker! Alles gaat zo soepel/makkelijk, niets kraakt of piept meer, vol aanzetten en hij geeft geen krimp. Ja, nu al weer zin in volgende keer
  maandag 10 september 2007 @ 00:37:50 #63
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53064016
tvp
pi_53137091
Heya!

Na een paar jaar geleden al eens de kriebels te hebben gekregen om een goede fiets te gaan kopen gaat het er nu toch echt van komen. Probleem is dat ik zelf niet weet welke fiets ik precies nodig ga hebben. budget: rondom de E. 500,-

Gebruiksprofiel:
Meermaals per week vooral straatactie voor een uur of 2, zo nu en dan eens een bos, maar geen flink ruige dingen. Verder geen echt lange tochten o.i.d. Ik ben zelf 1.97 M lang, en heb zodoende een flink frame nodig. Liefst een zwarte, witte of 'combi hiervan'-gekleurde fiets.

Probleem van bovenstaande is dat vooral voor de straatactie een race- of hybridefiets wel afdoende zou zijn. Voor wat 'bossiger' gebruik zal een race- of hybridefiets een stuk minder geschikt zijn.
Nou zat ik binnen mijn prijscattegorie hier eens rond te kijken, en zie ik de opties MTB, Cross Hybride en Cyclecross die aan mijn eisen kunnen voldoen. Zoals ik al heb gelezen zal Deore een verdere vereiste zijn, LX al helemaal mooi. Gezien de fiets geen ruig leven tegemoet gaat zal een fiets zonder LX echter geen ramp zijn lijkt me. Ik heb ook de tip gekregen om bijvoorbeeld voor een MTB met brede banden te gaan (die dus aansluiten bij wat meer modderwerk) welke een smaller rijoppervlak 'on top' hebben voor minder weerstand bij straatrijden.

Fiets die mijn aandacht heeft: Target ATB Colorado LX 2006 (MTB/ ATB)
Oud of nieuw model maakt in dit geval dus niets uit.

Iemand enig idee wat in dit geval raadzaam is? Zo ook: is die website betrouwbaar om van aanbiedingen gebruik te kunnen maken, of zal een 'normale fietsenzaak' een betere zet zijn? Alle suggesties zijn welkom! (N.B. Zoals wellicht te merken is heb ik _nog_ geen verstand van zaken als het om de terminologie e.d. gaat. Wellicht handig te vermelden )

Thnx alvast!
Is het al woonsdag?
pi_53139268
http://www.trekbikes.com/(...)tail/6_series/6000e/

Dat is een mooie zwart-witte fiets. De 6300 (model hoger) zit op ¤ 639,- in Bergen op Zoom bij Hopmans.
Dus ik verwacht dat de 6000 wel in de ¤ 500,- zit. (je kunt even bellen voor exacte prijs, woe. zijn ze dicht)
Prima schakelspul zit er op, in ieder geval voldoende voor normaal MTB-gebruik. Alivio voorderailleur houdt het ook goed vol zolang je maar niet kopje-onder gaat in een modderpoel.
Voorvork kun je vastzetten (lockout) waardoor je bij straatgebruik geen onnodige energie verliest.
Zitten ook schijfremmen op en een framemaat van 21,5" moet wel passen denk ik.
pi_53140995
Die 6300 is me wellicht de meerprijs ook nog wel waard. Geen alivio meer, en puur zwarte fiets (het oog wil ook wat ). Zit ook een dealer hier in de plaats waar ik dan maar eens een belletje naar ga doen. Thnx voor de tip!
Is het al woonsdag?
pi_53141089
Ja, die heb ik ook gekocht ja, toch vooral voor de looks. De 6500 is wel beter, maar vond ik toch wel wat minder mooi
Maar gisterenavond ook weer een stuk mee gefietst en helemaal niets op aan te merken
  donderdag 13 september 2007 @ 12:08:37 #68
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53142647
wat betalen jullie ongveer voor 2 nieuwe blokjes voor schijfremmen? natuurlijk voor model tot model anders, maar gemiddeld
pi_53143521
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12208
Rond de ¤ 16,- voor originele Avid-blokjes bij mij

En rond de ¤ 20,- voor Swisstop High End blokjes
  VIVA donderdag 13 september 2007 @ 14:55:24 #70
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_53146788
Hoi,

Ik heb al ruim 15 jaar op mountainbikes gereden, zowel offroad als gewoon als vervoer.
Mijn 3 voorgaande mountainbikes waren altijd van Raleigh, echter lette ik voorheen nooit op het spul waarmee ze af waren gemonteerd. Vooral mijn huidge mountainbike heeft naar mijn idee nogal wat prut spul erop zitten (USA model met SRAM versnellingen etc)

Nu ben ik van plan om voor ongeveer 750-800 euro een mountainbike te kopen van een wat betere kwaliteit.
Heeft iemand een aanrader kwa merk/afmontage wat goed te doen is voor die prijs? Ik kijk niet op 100 euro meer of minder als dat echt de moeite waard is. Voor die prijs kom ik vaak fietsen met shimano Delore onderdelen tegen, zijn die de beste Prijs/kwaliteits onderdelen momenteel?

Alvast bedankt

Owja ik gebruik hem eigenlijk voor alles, zowel als mountainbike in beboste gebieden, maar ook als stadsfiets. (Ik wil geen veredelde citybike oid )
What lies behind makes no sense in my mind
  donderdag 13 september 2007 @ 15:15:19 #71
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_53147333
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:55 schreef cosmosis het volgende:
Hoi,

Ik heb al ruim 15 jaar op mountainbikes gereden, zowel offroad als gewoon als vervoer.
Mijn 3 voorgaande mountainbikes waren altijd van Raleigh, echter lette ik voorheen nooit op het spul waarmee ze af waren gemonteerd. Vooral mijn huidge mountainbike heeft naar mijn idee nogal wat prut spul erop zitten (USA model met SRAM versnellingen etc)

Nu ben ik van plan om voor ongeveer 750-800 euro een mountainbike te kopen van een wat betere kwaliteit.
Heeft iemand een aanrader kwa merk/afmontage wat goed te doen is voor die prijs? Ik kijk niet op 100 euro meer of minder als dat echt de moeite waard is. Voor die prijs kom ik vaak fietsen met shimano Delore onderdelen tegen, zijn die de beste Prijs/kwaliteits onderdelen momenteel?

Alvast bedankt

Owja ik gebruik hem eigenlijk voor alles, zowel als mountainbike in beboste gebieden, maar ook als stadsfiets. (Ik wil geen veredelde citybike oid )
De Cube Acid: http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19289
Hallo!
  VIVA donderdag 13 september 2007 @ 16:36:51 #72
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_53149274
Die ziet er inderdaad goed uit, bedankt! Kent iemand de Trek 6500?
Ik zie dat die Cube Acid veel wordt vergeleken met de Trek 6500. Zit er veel verschil tussen of is het meer een kwestie van smaak.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_53149491
Een goede vriend van mij heeft een 6500 Disc ('08), maar kan hem verder niet echt vergelijken met andere fietsen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:21:11 #74
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_53163713
Mijn vorige fiets was de Cube Acid en die is mij goed bevallen. Je krijgt een goeie fiets voor dat geld. Inmiddels heb ik een betere gekocht omdat ik elke week minimaal 1 maal in het bos te vinden ben en daardoor een betere wilde (XT, Reba voorvork etc.).
Verder staat Cube bekend om een goeie prijs-kwaliteit verhouding. Trek is ook erg goed, maar ik heb altijd het idee dat die net iets duurder zijn en dat je dan iets meer vanwege het merk betaald. Die voorvork van de Trek 6500 is wel beter dan die van de Cube, maar de Cube heeft weer een betere voorderailleur. Verder is het redelijk vergelijkbaar denk ik, en is het meer persoonlijke smaak. Ik weet niet wat de Trek kost, maar ik vind de Cube in ieder geval een goeie keuze in die prijsklasse.
Hallo!
pi_53164365
6500 Disc ('08) is ¤ 799,- bij Hopmans in BopZoom.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:25:14 #76
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_53167215
Kan je er bij Hopmans van uitgaan dat alles met nette materialen is afgewerkt?
Die prijzen vallen me behoorlijk mee voor nieuw materiaal.
pi_53167334
Alles ziet er super uit, het is een beetje net als Bikestudio Zwolle, ze kopen veel fietsen in en verkopen er dan ook veel. Ze geven namelijk standaard 20% korting op de adviesprijs. Lekker veel dus.
Alles wat er op zit is gewoon en-fabrique zo afgeleverd, verder is alles goed ingevet e.d..

Het is trouwens ook echt een mooie winkel om te gaan kijken, niet normaal hoe veel kleding ze er wel niet hebben en daarnaast natuurlijk ook alles wat je op MTB/Wielren-gebied zoekt.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:34:48 #78
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_53167452
Bikestudio kende ik ook niet, dat ligt voor mij nog beter.Thanks, toch maar eens rekenen of ik er dit jaar nog een aanschaf
pi_53167577
Dat zijn inderdaad winkels waar ze echt mooie prijzen hanteren. Weet zo niet of er meer zijn, maar hier heb ik het meeste over gelezen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:45:07 #80
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_53167759
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:29 schreef Impry het volgende:
...

Ze geven namelijk standaard 20% korting op de adviesprijs. Lekker veel dus.
...

Het is trouwens ook echt een mooie winkel om te gaan kijken, niet normaal hoe veel kleding ze er wel niet hebben en daarnaast natuurlijk ook alles wat je op MTB/Wielren-gebied zoekt.
Geldt die korting/ mooie prijzen ook voor de kleding (de pakjes)?
Hallo!
pi_53168033
Durf ik zo niet te zeggen, had zelf al voldoende kleding, dus niet echt naar de prijzen gekeken.
pi_53169729
Impry (e.a.), die Trek 6300 '08 is hier in Hengelo E. 799,-, de adviesprijs als ik me niet vergis. De verkoper hier beweert dat zo'n prijs als in Bergen op zoom gewoon een lokker is, en dat de fiets meestal niet eens voorradig is. Nou heb jij hem toch echt duidelijk in bezit, dus dat verhaal gaat niet echt op lijkt me.
Nou alleen een probleem: ik woon zelf in Hengelo. Als we het hebben over service e.d., zal dat dan net zo makkelijk hier gaan als ik m'n fiets in Bergen op Zoom koop, en de boel hier laat onderhouden, of gaat dat nadelige gevolgen hebben? Bergen op Zoom ligt hier nogal flink ver vandaan namelijk...

Verder raadde de verkoper hier me een cube aan. Volgens hem een stuk betere prijs-/ kwaliteitverhouding. Dit doordat volgens hem Cube zich beter op de markt wil zetten, en daarom momenteel veel scherpere prijzen hanteert. Zo had hij daar een Cube Attention staan met LX en XT onderdelen, die op +/- E 650,- terecht zou komen. Ik vraag me dan af: waarom een Trek boven een Cube?

Help me out Thnx!
Is het al woonsdag?
pi_53174718
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:04 schreef Termietje het volgende:
Impry (e.a.), die Trek 6300 '08 is hier in Hengelo E. 799,-, de adviesprijs als ik me niet vergis. De verkoper hier beweert dat zo'n prijs als in Bergen op zoom gewoon een lokker is, en dat de fiets meestal niet eens voorradig is. Nou heb jij hem toch echt duidelijk in bezit, dus dat verhaal gaat niet echt op lijkt me.
Nou alleen een probleem: ik woon zelf in Hengelo. Als we het hebben over service e.d., zal dat dan net zo makkelijk hier gaan als ik m'n fiets in Bergen op Zoom koop, en de boel hier laat onderhouden, of gaat dat nadelige gevolgen hebben? Bergen op Zoom ligt hier nogal flink ver vandaan namelijk...

Verder raadde de verkoper hier me een cube aan. Volgens hem een stuk betere prijs-/ kwaliteitverhouding. Dit doordat volgens hem Cube zich beter op de markt wil zetten, en daarom momenteel veel scherpere prijzen hanteert. Zo had hij daar een Cube Attention staan met LX en XT onderdelen, die op +/- E 650,- terecht zou komen. Ik vraag me dan af: waarom een Trek boven een Cube?

Help me out Thnx!
Ehm ik denk dat de verkoper idd gelijk heeft met die Cube. Cube heeft gewoon een betere prijs/kwaliteit verhouding, ik weet niet hoe die duitsers dat doen, maar ze zijn iig goedkoper.
Er rijden legio's mensen op een Cube, dus ik zou eerlijk gezegt niet weten waarom een Trek beter is dan een Cube. Waarschijnlijk is het frame van de Trek van betere kwaliteit, maar daar merk je verder ook niet zoveel van voor de doeleinden waar jij hem voor wilt gebruiken.
Dus als de Cube je beter aanstaat, zou ik gewoon voor de Cube gaan. En qua dealer is het ook wel wat makkelijker als die in de buurt ligt, vooral als je zelf er nog niet zoveel van af weet is het makkelijk dat je er zo even langs kan fietsen.

Denk trouwens wel dat je dealer het niet leuk vindt als je de fiets ergens anders koopt en wel bij hem laat onderhouden, vooral als hij hem ook kon leveren. Je kan hem laten uitspelen tegen die andere dealer, zodat die hem uiteindelijk ook goedkoper levert, aangezien Impry hem wel heeft is het geen lokkertje...

Dus, ik hoor het wel....
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_53175663
Ik zit aan een Cube AMS PRO 100 ORO K24 Fox F100 RL te denken. Goeie fiets voor het geld (1799) of zijn er betere alternatieven?
pi_53215463
Is absoluut geen lokkertje hoor Had donderdagmiddag gebeld en kon hem vrijdag op komen halen. Waren er nog meerdere op voorraad in verschillende framematen. Dit geld ook voor de Trek 6500, die waren er ook genoeg op voorraad.
Hoe het bij Bikestudio Zwolle zit weet ik niet, maar daar hanteren ze wel dezelfde prijzen
pi_53220502
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:25 schreef Impry het volgende:
Is absoluut geen lokkertje hoor Had donderdagmiddag gebeld en kon hem vrijdag op komen halen. Waren er nog meerdere op voorraad in verschillende framematen. Dit geld ook voor de Trek 6500, die waren er ook genoeg op voorraad.
Hoe het bij Bikestudio Zwolle zit weet ik niet, maar daar hanteren ze wel dezelfde prijzen
Mowkeej, thnx. Maar waarom kies jij voor een Trek 6300 boven een Cube Attention?

[ Bericht 4% gewijzigd door Termietje op 16-09-2007 15:55:44 ]
Is het al woonsdag?
pi_53220783
Vorige fiets was ook een Trek, is toen super bevallen, dus ben puur bij m'n merk gebleven en omdat ik hem echt heel mooi vond. Verder geen andere reden eigenlijk
pi_53220949
Hmm. Ok Denk dat ik dan toch voor die Cube ga. Hij is E. 649,-, kwalitatief gezien betere onderdelen (wellicht frame iets minder, maar dat geeft niets ), staat bij de dealer hier om de hoek wat me ook dus scheelt in service.
Vraag me alleen af wat ik nu qua kleding/ helm. Helm vindt ik wel een fijn idee er bij, en met een 'normale' broek wordt het tandwiel-madness... Ik zie hier wel een hoop spul bij staan dat vrij goedkoop is. Waar rijden jullie zelf mee rond?

[ Bericht 31% gewijzigd door Termietje op 16-09-2007 16:36:49 ]
Is het al woonsdag?
pi_53224134
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:03 schreef Termietje het volgende:
Hmm. Ok Denk dat ik dan toch voor die Cube ga. Hij is E. 649,-, kwalitatief gezien betere onderdelen (wellicht frame iets minder, maar dat geeft niets ), staat bij de dealer hier om de hoek wat me ook dus scheelt in service.
Vraag me alleen af wat ik nu qua kleding/ helm. Helm vindt ik wel een fijn idee er bij, en met een 'normale' broek wordt het tandwiel-madness... Ik zie hier wel een hoop spul bij staan dat vrij goedkoop is. Waar rijden jullie zelf mee rond?
Dan zou ik ook gewoon voor de Cube gaan, prima fietsen

Zelf rij ik hiermee rond. Fietsbroek, fietsshirt van m'n club..

Wat ik doe? Ik ontdek!
  zondag 16 september 2007 @ 19:55:07 #90
2764 Trainspotter
pi_53226389
Zo, weer terug van een week biken in Livigno, Italië. Een van de beste bikespots, zo niet de beste waar ik ooit ben geweest. Een week is echt te weinig om alle singletracks in de omgeving uit te kammen. Enkele sfeerbeelden:

pi_53232031

Ziet er heeeel mooi uit! Wat is je algemene oordeel? Zwaar? Technisch? Snel?
pi_53351024
Ben een paar jaar geleden ook in Livigno geweest. Mooie omgeving inderdaad, alleen zo koud 's avonds brrr!
Ik was toen niet zo erg met mountainbiken bezig. maar had slechts een keertje zon half gare moutainbike gehuurd.. da ding woog net zoveel als ik zelf woog. was niet echt goed bevallen..

mooie fotos!
pi_53352412
Nog bikers die Zondag de hondsrug marathon in Gieten gaan rijden?
Fiets
  zaterdag 22 september 2007 @ 09:27:01 #94
2764 Trainspotter
pi_53375192
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:26 schreef Impry het volgende:
Ziet er heeeel mooi uit! Wat is je algemene oordeel? Zwaar? Technisch? Snel?
Zwaar waren de meeste beklimmingen wel ja. Veel liep over singletrack, met steigingspercentages boven de 15%. Een klim tegen een skipiste op was een stuk bijna 30%, dat was wel effe bikkelen. Je zit bovendien met de hoogte. Livigno ligt op 1800 meter, je komt in zo'n week nauwelijks lager. Een keertje op 1200 meter geweest, maar meestal zit je boven de 2000 m. Dat merk je wel.

Technisch waren sommige singletracks, maar het grootste deel was perfect te rijden. Snel was het bijna nergens, hooguit de autotunnel van Livigno naar Zwitserland. Die was drie meter breed (eenrichtingverkeer) , donker en liep licht naar beneden. Daar kon je behoorlijk doorrijden .
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:06 schreef Argonath het volgende:
Ben een paar jaar geleden ook in Livigno geweest. Mooie omgeving inderdaad, alleen zo koud 's avonds brrr!
Ik vond het vooral 's ochtends koud. Elke nacht vroor het een paar graden, dat merkte je om half tien nog wel . Overdag was het heerlijk, meestal rond de 15 graden op 2000 m.
pi_53386507
mooie bikespot daar in livigno
pi_53410357
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:03 schreef Termietje het volgende:
Bezuinig niet al te veel op kleding, ik deed het eerst wel maar nu ik langer bike heb ik maar eens fatsoenlijke kleding gekocht. Heb nu een Cube 2007 Teamshirt en dit bevalt me echt uitstekend, koel tijdens het rijden en lekker warm als je stil staat of als er een wind staat. Verder heb ik een thermoshirt en goede arm en beenstukken. Zeker die arm en beenstukken zijn geniaal, je bent dan echt flexibel.

kijk anders even op www.cyclewear.nl (voor broeken, zweetshirts, sokken enz prima, maar in een goed wielershirt zou ik even investeren)

Verder heb ik ook een cube, een LTD comp 2006, het zijn echt goede fietsen, heb er veel mee gefietst en goed onderhouden (schoonmaken, insmeren) en hij is nog helemaal geruisloos zonder piepen en kraken. Héérlijk als je door het bos fietst en alleen je adem en de banden op het pad hoort.

Was uitstekend bikeweer vandaag !
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_53550904
tvp
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_53573256
Hoi.. als beginner wil ik zelf een fiets aanschaffen Na wat zoeken enzo ben ik hierop beland;

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/AIM_id_21025_.htm

Voor rond de 400 euro... vinden jullie het een goede keus? iemand nog tips?
pi_53576025
Naja, een écht goed bike is het niet maar dat ligt natuurlijk ook aan het budget.

Cube (ik heb een zelf ook een Cube) hebben de beste prijs/kwaliteit verhouding, dus wat betreft jou budget is het een verstandige keuze.

Maar de fiets is afgemonteerd met Shimano Alivio, deze onderdelen zijn bedoeld om af en toe eens een uitstapje te maken in het bos, maar niet voor het echte raggen, modderploeteren 3x in de week. Misschien kan je voor 400 euro het best een tweedehands mountainbike kopen die Shimano Deore/LX/XT is afgemonteerd.

kijk anders een op www.mountainbike.nl voor meer informatie
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_53608739
Aankomende zaterdag is er een toertocht in Hattemerbroek (35km en 45km lang parcours).

Ik denk dat deze m'n eerste toertocht wordt van dit seizoen
pi_53608913
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 08:02 schreef Skwish het volgende:
Aankomende zaterdag is er een toertocht in Hattemerbroek (35km en 45km lang parcours).

Hmm, jammer dat het op zaterdag is anders was ik ook van de partij geweest.
Fiets
pi_53628167
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 08:02 schreef Skwish het volgende:

Dat zou ook mijn eerste tocht worden voor dit seizoen. Maargoed, aangezien ik s'avonds een personeelsfeest heb moeten we nu s'morgens al werken, ipv smiddags en savonds. Dus ik ga wel voor volgende week...
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_53629424
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:27 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Bezuinig niet al te veel op kleding, ik deed het eerst wel maar nu ik langer bike heb ik maar eens fatsoenlijke kleding gekocht. Heb nu een Cube 2007 Teamshirt en dit bevalt me echt uitstekend, koel tijdens het rijden en lekker warm als je stil staat of als er een wind staat. Verder heb ik een thermoshirt en goede arm en beenstukken. Zeker die arm en beenstukken zijn geniaal, je bent dan echt flexibel.

kijk anders even op www.cyclewear.nl (voor broeken, zweetshirts, sokken enz prima, maar in een goed wielershirt zou ik even investeren)

Verder heb ik ook een cube, een LTD comp 2006, het zijn echt goede fietsen, heb er veel mee gefietst en goed onderhouden (schoonmaken, insmeren) en hij is nog helemaal geruisloos zonder piepen en kraken. Héérlijk als je door het bos fietst en alleen je adem en de banden op het pad hoort.

Was uitstekend bikeweer vandaag !
Thnx mate! Ik ga daar zeker even rondneuzen Heb hier m'n Cube Attention 2008 laten bestellen! Lichaamsmaten zijn opgemeten en ze monteren hem meteen met alles op de juiste instellingen. Een dezer dagen even een proefritje maken, en dan neem ik hem mee
Is het al woonsdag?
pi_53780874
Hi all,

Ik was echt toe aan een nieuwe MTB en heb de 'GT Avalanche Expert' gekocht!
Omdat ik niet echt super veel kennis heb over bepaalde onderdelen en mijn fiets toch wel zo licht mogelijk wil houden, is mijn vraag welke onderdelen aan deze fiets lichter en/of beter kunnen?

Ben er tot nu toe dik tevreden over, hoewel ik de banden veel te dik vind. Bij stukken asfalt ben ik helemaal nergens.

Grtsz.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
-Frame
GT Triple Triangle design 6061 butted aluminum with new hydroformed downtube and top tube, zero stack headtube. Disc compatible with removeable der. Hanger

-Fork
Rock Shox TORA, u-turn with rebound adjustment, with lock out

-Headset
Zero Stack system for 1 1/8"

-Crankset
Truvativ 5-D with Powerspline 44,32,22

-Bottom Bracket
Power Spline Cartridge Sealed

-Pedals
Crank Bros Candy

-Front Derailleur
Shimano Deore LX

-Rear Derailleur
SRAM X9

-Rear Cogs 
SRAM Nine speed index cassette 12-32

-Chain 
Shimano Nine Speed

-Shifters
SRAM X7 Trigger

-Handlebar 
GT Mtn Riser, 6061 heat treated 31.8mm

-Stem 
GT ATB, threadless 25 degree rise with four bolt alum face plate 31.8mm

-Grips 
GT Lockdown

-Front Brake
Avid Juicy 3 Hydraulic

-Rear Brake
Avid Juicy 3 Hydraulic

-Brake 
LeversAvid Juicy 3

-Rims
WTB Speed Disc

-Tires
Kenda Nevegal, 26 x 2.1 120tpi kevlar with DTC compound

-Front Hub
Shimano Disc

-Rear Hub 
Shimano Disc 9 speed

-Spokes 
Stainless steel 14 gauge

-Nipples
DT Swiss Stainless steel 14 gauge

-Saddle
SDG Belle Air

-Seat Post 
Alloy Micro adjust

-Seat Clamp
GT Forged Alum QR
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:06:01 #105
21397 LSD
[Snellius]
pi_53787546
Mooie GT En dikke bandjes inderdaad. Ik vind 't wel mooi, maar op asfalt zal 't aardig wat weerstand opleveren.

En wat betreft het gewicht zijn de vork en de velgen/banden vaak de grootste kilo zuipers. maar ook de duurste om te vervangen, dus je zou kunnen kijken naar lichter/carbon spul voor je stuur, stuurpen, zadel en zadelpen. Daar valt vaak een paar gram te winnen.
catch you on the flipside
pi_53815862
Mjah idd, stuur is iig al carbon zo ook de sidebars. alleen ik schrok nogal van het prijskaartje wat er aan hing
Voor de rest zou ik wel wat dunnere bandjes willen idd.
Alleen wat is nu een goede band waarmee ik in het bos goed uit de voeten kan en niet achterblijf op de weg? Ik zou echt niet weten hoe het allemaal precies in elkaar zit.
pi_53817783
Ik heb er nu schwalbe RR opliggen, als je niet teveel in de modder rijd en vooral in het bos en onverhard zijn het goed alround banden

Verder kan je op je vork nog een paar honder gram winnen en zal ook een stuk fijner fietsen maar dat begint pas bij 350 a 400 euro

Voor die prijs kan je op je wielen (velg + spaken + naven) ook makkelijk een halve kilo winnen.

Het is maar hoeveel geld je voor het gewicht over hebt, je kan beginnen met je zadel of pedalen

[ Bericht 14% gewijzigd door IJsVogel op 09-10-2007 17:49:18 ]
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:06:42 #108
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53819636
ff scheiten voor je gaat fietsen werkt beter

maar ik ben ook op zoek naar bandjes, maar ik wil liefste slicks omdat ik bijna altijd straat rij, alleen heel soms wil ik wel is beetje baggeren.. en dat is niet te combineren
of zou het wel meevallne?
pi_53820117
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:06 schreef fs180 het volgende:
ff scheiten voor je gaat fietsen werkt beter

maar ik ben ook op zoek naar bandjes, maar ik wil liefste slicks omdat ik bijna altijd straat rij, alleen heel soms wil ik wel is beetje baggeren.. en dat is niet te combineren
of zou het wel meevallne?
Verkeerde topic hoor Maar ik rijd vaak in Schoorl (zand dus) en heb meestal vredestein killerbee er op liggen. Die rijden op de weg ook super. Zit een laag profiel op. En ik rijd er prima mee. Wat je kan doen is combineren met bv een RR.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:05:16 #110
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53820891
rr?

nee goede topic, om het gewicht te beparen
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:06:45 #111
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53820938
Iemand toevallig nog wat winterkleding in de aanbieding zien staan ergens?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53821801
Cyclewear.nl is wel e.e.a. in aanbieding volgens mij
pi_53825163
Thx
Het besparen op gewicht stel ik toch maar even uit, vind het zonde om de voorvork te vervangen omdat ik juist daar erg blij mee ben. En het vervangen van onderdelen voor Carbon is me op dit moment iets te duur (student)

De bovengenoemde banden interesseren me wel
Ik ben iig op zoek naar het volgende profiel.

Dit heb ik nu -_-'

dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:29:10 #114
109065 sungaMsunitraM
pi_53826567
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:43 schreef Wootism het volgende:
Het besparen op gewicht stel ik toch maar even uit,
Verstandig. Op een fiets als de jouwe (nofi) heeft het sowieso weinig zin om veel geld uit te gaan geven aan frutseltjes als carbon stuur, zadelpen etc. Superlicht zal ie er toch niet door worden (o.a. frame, vork, crankstel en naven zijn nogal zwaar namelijk), het kost bergen geld, en mocht je je fiets ooit weer willen verkopen krijg je er niks meer voor terug. Dan kan je beter sparen om tzt in één keer een betere te kopen.

De meeste zinvolle upgrades, die zich direct vertalen in meer rijplezier zijn op dit moment imo:

-Goede banden. Hoeven niet smal te zijn (in tegendeel, breder rolt juist lichter!). Kijk eens naar Schwalbe Racing Ralph / Nobby Nic (neem minstens 2.25")

-Klikpedalen!

[ Bericht 14% gewijzigd door sungaMsunitraM op 09-10-2007 23:41:32 ]
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:58:37 #115
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53827355
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen, dan gooi ik namelijk vandaag nog andere banden onder mn racer, (wel geen fiets maar ok )
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:02:07 #116
109065 sungaMsunitraM
pi_53827436
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:58 schreef fs180 het volgende:
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen,
Nou, is vaak genoeg gebleken uit metingen
(maar zeker op de weg gaan gewicht en luchtweerstand van hele brede banden ook weer meespelen natuurlijk)
pi_53830297
Zijn ook de diepte van de noppen die meespelen, diepe noppen en brede banden zijn prima voor mul zand, smalle banden en diepe noppen zijn lekker in de modder, en alleen voor het asfalt hoef je niet aan noppen te beginnen
pi_53831157
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:58 schreef fs180 het volgende:
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen, dan gooi ik namelijk vandaag nog andere banden onder mn racer, (wel geen fiets maar ok )
Met bredere banden zak je minder ver in het zand/modder etc. etc. waardoor je minder weerstand hebt. Op de verharde weg rollen smallere banden weer lichter, omdat je daarin dus niet wegzakt.
Fiets
pi_53856268
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Verstandig. Op een fiets als de jouwe (nofi) heeft het sowieso weinig zin om veel geld uit te gaan geven aan frutseltjes als carbon stuur, zadelpen etc. Superlicht zal ie er toch niet door worden (o.a. frame, vork, crankstel en naven zijn nogal zwaar namelijk), het kost bergen geld, en mocht je je fiets ooit weer willen verkopen krijg je er niks meer voor terug. Dan kan je beter sparen om tzt in één keer een betere te kopen.

De meeste zinvolle upgrades, die zich direct vertalen in meer rijplezier zijn op dit moment imo:

-Goede banden. Hoeven niet smal te zijn (in tegendeel, breder rolt juist lichter!). Kijk eens naar Schwalbe Racing Ralph / Nobby Nic (neem minstens 2.25")

-Klikpedalen!
Is mijn fiets zwaar?
Uiteraard kan hij niet op een een full-carbon, maar de hele fiets bij elkaar zoals hij op de foto staat is toch maar een kleine 13kg. (In mijn MTB kennis valt dit toch wel mee?)
Hierbij spelen de banden en de voorvork een grote rol.

En het lijkt me niet dat dikke banden beter rollen dan dunne, dikke banden hebben een groter oppervlak dat contact heeft met de grond wat dus keihard af remt. De bandjes van bijvoorbeeld wielrenners zijn echt zo dun mogelijk, en het lijkt me niet dat het alleen met luchtweerstand te maken heeft.

En klikpedalen zie ik echt niet zitten, ik zie mezelf echt al omvallen voor het stoplicht
En ik gebruik altijd een voetje in de bochten dus er aan wennen lijkt me moeilijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Wootism op 11-10-2007 09:33:33 ]
  donderdag 11 oktober 2007 @ 21:29:33 #120
33800 FHR
pi_53871909
Dikke banden rollen niet per se zwaarder doordat ze meer contactoppervlak met de grond hebben. Ze rollen met name zwaarder door de hysterese in het rubber. Bij een dikkere band moet er meer rubber vervormen (met name als de band zacht is). De band vormt een bergje waar je tegenop moet rijden. Ondanks dat rubber redelijk elastisch is en dus terugveert, krijg je niet al deze energie terug en dit zorgt dus voor weerstand.

Off-road moet je dit verhaal wel weer wat nuanceren omdat een brede band vaak meer grip heeft, vooral omdat je een dikke band met wat minder lucht kan rijden waardoor de band zich goed om oneffenheden heen kan vormen. En je kan wel licht rollen, maar als je geen grip hebt, kom je nog nergens (denk aan de oude Pirelli reclame's "Power is nothing without control"). Ik heb ergens in een MBr van de afgelopen maanden een artikeltje staan waarin ze kijken naar de verschillen tussen tubeless en gewoon en daarin stond ook het één en ander over bandenspanning, bandbreedte en rolweerstand. Artikel kan ik binnenkort wel even opzoeken.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 21:39:38 #121
109065 sungaMsunitraM
pi_53872181
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:17 schreef Wootism het volgende:
Is mijn fiets zwaar?
[...] zoals hij op de foto staat is toch maar een kleine 13kg.
13 kg voor een hardtail is vrij zwaar. En zoals ik zei, bijna alle onderdelen die erop zitten zijn aan de zware kant, dus met enkele onderdelen zoals stuur en zadelpen vervangen ben je er nog niet, want álles kan wel lichter. Helemaal niet erg, maar steek er niet extreem veel geld in, want je blíjft bezig en het schiet niet heel erg op.
quote:
En klikpedalen zie ik echt niet zitten, ik zie mezelf echt al omvallen voor het stoplicht
En ik gebruik altijd een voetje in de bochten dus er aan wennen lijkt me moeilijk.
Het is even wennen, maar daarna wil je nooit meer anders dan klikpedalen!
Enne... voetje in de bocht? Dóórtrappen man!
En als het moet klik je zo weer uit.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:46:22 #122
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53874353
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Met bredere banden zak je minder ver in het zand/modder etc. etc. waardoor je minder weerstand hebt. Op de verharde weg rollen smallere banden weer lichter, omdat je daarin dus niet wegzakt.
aaah, nee dacht voor op straat, waar ik meesal rij
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:28:06 #123
109065 sungaMsunitraM
pi_53875591
Ook op de weg rolt iets breder lichter dan heel smal.
25 mm rolt lichter dan 19 mm iig, weet niet waar nou het optimum ligt.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:59:05 #124
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53876386
hoezo dan.. druist namelijk tegen elke natuurlijk die in ken.. zijn dr bar weinig maar ok
breder is meer opp
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:03:12 #125
109065 sungaMsunitraM
pi_53876505
Bij een bredere band hoeft de band minder 'scherp' te buigen.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:06:02 #126
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53876568
maar is het dan niet dat die brede band bij 'buigen' meteen veel meer opp gebruikt?
pi_53879568
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Bij een bredere band hoeft de band minder 'scherp' te buigen.
Als je dan op de weg rijdt, moet je hem toch gewoon harder oppompen zodat de band minder "buigt" ?

Racefiets banden pomp je op tot 7-8 bar, een mtb band tot ergens tussen de 2,5 en 4 bar.
Fiets
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:20:02 #128
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_53879869
buigen doet ie altijd wel
pi_53909788
Vandaag met de volle zonneschijn weer heerlijk gebiked bij Rheden. Wat is die omgeving toch mooi in de herfst.
pi_53914172
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Euhm Ik lees hier dingen de afgelopen pagina.....
pi_53921384
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Daarom rijden wielrenners zeker ook op dunne banden?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:36:34 #132
109065 sungaMsunitraM
pi_53925940
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 21:24 schreef grassiekuik het volgende:

[..]

Euhm Ik lees hier dingen de afgelopen pagina.....
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 10:38 schreef partyyboyy het volgende:
Daarom rijden wielrenners zeker ook op dunne banden?
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.

Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
pi_53927048
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

[..]

Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.

Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
ik geloof je
ben benieuwd naar dat artikel!

Net lekker in de bossen geweest...heerlijk weertje!!
pi_53930246
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:24 schreef Skwish het volgende:
Vandaag met de volle zonneschijn weer heerlijk gebiked bij Rheden. Wat is die omgeving toch mooi in de herfst.
Was gisteren ook van de partij. De route lag er mooi bij, en het weer was inderdaad fantastisch. Absoluut een van de mooiste rondjes van Nederland!
pi_53952053
quote:

[..]

[..]

Enlighten us.. please do
pi_54012867
quote:

[..]

[..]

Dat ruist idd tegen elke natuurkundige wet in die ik ken. En dat zijn er opzich wel genoeg. Het kan ook aan mij liggen Het zou best eventueel zo kunnen zijn, dan ben ik wel beniewd naar de optimale maat.
Wat ik doe? Ik ontdek!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 18:12:25 #137
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_54014393
haha leuk, gemeente heeft een verkeersdremel naast een kruispunt op de weg gelegd.. hardstikke dom nu denkt iedereen daar geen voorrang te hebben en de andere richting wel, maaar ding heeft juiste kick om lekker te springen
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:38:22 #138
109065 sungaMsunitraM
pi_54028046
Gevonden: Fiets 1998-8.

Rolweerstandscoëfficient Michelin Axial Pro 20 mm: 0.00366
Rolweerstandscoëfficient Michelin Axial Pro 23 mm: 0.00344
pi_54029125
maar ik neem aan dat er voor een ander merk 20 mm band er wel een ander gevonden kan worden met een lagere rolweerstand
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:59:35 #140
109065 sungaMsunitraM
pi_54029542
Vast wel. Maar ook bredere banden met een hogere rolweerstand. Maar dat is omdat de rolweerstand ook vanalles te maken heeft met de opbouw van de band, soepelheid karkas, dikte rubber, aanwezigheid brekerlaag, rubbercompound, profiel etc.
pi_54051004
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Vast wel. Maar ook bredere banden met een hogere rolweerstand. Maar dat is omdat de rolweerstand ook vanalles te maken heeft met de opbouw van de band, soepelheid karkas, dikte rubber, aanwezigheid brekerlaag, rubbercompound, profiel etc.
Daarom, dus per band verschilt dat enorm..

Zijn er nog mensen die vandaag in Emst een tocht hebben gereden?

Ik iig wel, lag er mooi bij, leuk parcours wel, 45 kilometertjes..
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_54055212
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Daarom, dus per band verschilt dat enorm..

Zijn er nog mensen die vandaag in Emst een tocht hebben gereden?

Ik iig wel, lag er mooi bij, leuk parcours wel, 45 kilometertjes..
Ik heb de 60 km gereden, het eerste half uurtje was wel héél erg koud, daarna was het heerlijk. Ik was niet superfit, kon er niet echt de vaart in krijgen, maar al met al toch de 60 km vol kunnen maken.
Wel veel cyclocrossers, die hebben toch een wat andere rijstijl als de MTB'ers.
Voor mij trouwens bekend terein, ik ga daar vaak fietsen.
Fiets
pi_54056612
Wat dragen jullie nu als jullie vroeg op pad gaan zoals bv. vanmorgen?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:22:41 #144
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_54057369
zelfde kleding als normaal, ik doe niet aan speciale pakkies
pi_54057387
Vandaag een hele gave dag via www.mtbclinic.nl gehad! Om ook nog maar even op grassiekuik te antwoorden; vanochtend was het tegen het vriespunt. Vertrokken met korte fietsbroek met zeem, daar overheen een lange fietsbroek, bovenlijf een thermoshirt en fietsshirt met lange mouwen. Dit eigenlijk hele dag aangehad.

Onder professionele begeleiding van Karst Zijlstra zijn we van ongeveer 9.45 t/m 14.45 onderweg geweest in het mooie gebied rondom Velp/Arnhem. Werkelijk de kleinste paadjes en slingerstukjes werden gevonden, het is dan ook wel duidelijk dat Karst het gebied supergoed kent.

De opbouw was ook erg goed, op het begin redelijk rustig begonnen met een kleine warming-up, hierna over wat boomstammetjes heen gesprongen en wipwapjes.
Andere onderdelen die we in de loop van de dag gehad hebben zijn o.a. klimtechniek (houding v.h. lichaam), remtechniek, technische afdalingen en klimmen met wortels en geulen, bochttechniek (gewichtverplaatsing en 'banking' van de bochten gebruiken), verschillende soorten trappen beklimmen en afdalen, balanceren op stoeprand en op snelheid afdalen met sprongetjes. Al met al echt heel veel leerzame dingen.

Het ging vaak zo dat Karst eerst uit ging leggen wat we gaan doen, geeft duidelijke tips, doet het zelf een keer voor, dan zelf proberen, ondertussen weer tips krijgen om het dan te proberen totdat je het onder controle had.

Conditioneel is het niet vermoeiend, maar nu ik zo op de bank zit merk ik wel dat ik flinke inspanning heb geleverd.

Al met al echt een hele mooie dag, heel leerzaam en je ziet ook dat de instructeurs echt de tijd nemen en het zelf ook echt leuk vinden. Zeker een aanrader voor alle MTB-ers!
pi_54057910
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:54 schreef grassiekuik het volgende:
Wat dragen jullie nu als jullie vroeg op pad gaan zoals bv. vanmorgen?
Volgende keer in ieder geval handschoenen met lange vingers
Mén wat had ik kouwe vingers het eerste half uurtje.
Verder een dunne lange broek, overschoenen, zweetshirtje-nylonshirt-warm fietsjack (in volgorde).
Fiets
pi_54059923
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 20:22 schreef fs180 het volgende:
zelfde kleding als normaal, ik doe niet aan speciale pakkies
Spijkerbroekie en wollen truitje

Hmm ben vandaag ff wezen kijken naar iets langs. Maar wil eigenlijk meer iets van een jassie. Daaronder doe ik dan wel iets van een lang loopshirt ofzo.
pi_54068980
Ik had gistermorgen gewoon korte fietsbroek met beenstukken aan..
Zweetshirt met lange mouwen, fietsshirt, en jackje. Dat was wel genoeg, in het begin eventjes koud, maar daarna lekker warm.

En ik had wel handschoenen met lange vingers aan:P.. Dat was wel lekker ja..
Alleen geen overschoenen, ben ik niet zo fan van, maargoed, mn voeten waren wel aardig bevroren..
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_54069678
Vandaag schoorl 1 rondje. Alles gefietst in zweetshirt lange mouw en fietsshirt korte mouw. Lange broek met fietsonderbroek er onder. Handschoen type kort. En zonder overschoenen. Was gisteren niet geslaagd voor overschoenen bij de winkel.
pi_54093187
Zaterdagochtend heb ik toch maar de winterkleding aangetrokken en zeker geen spijt van gehad.

Lange fietsbroek (wintertype), winterjack me daaronder thermoshirt korte mouw) handschoenen met lange vingers.

Als het rond het vriespunt zal zijn trek ik zeker overschoenen aan (tot zover dat kan helpen).
pi_54189813
Ff een n00b vraagje. Welk schroefje moet ik nou in en uit draaien om te zorgen dat mijn ketting niet meer van mijn grootste blad afvalt? Ik kan maar geen concreet antwoord vinden. En ik lijk ook wel niks te zien gebeuren als ik aan 1 van de schroefjes draai...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')