Ja, ik weet 't, liep beetje achter met mijn "nieuws". De laatste tijd erg druk met afstuderen en andere 'real life' dingen, dus niet echt in de gaten dat het alweer augustus is (het weer doet me ook niet echt aan zomer denken).quote:Het is trouwens al augustus
Persoonlijk vind ik dat een van de mooiste routes van Nederland.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:56 schreef vosss het volgende:
Het zal vast al een keer gezegd zijn in vorige topics, maar op de Brunsummerhei nabij Brunssum kan je echt tof mountainbiken.
Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest en dat was echt mooi, met flink wat bergen erin en alles. Ook voor de wat meer getrainde mountainbiker genoeg uitdaging en het gebied is groot zat, want ik heb er toen geloof ik iets van 37km gefietst door de bossen
Wat dacht je van de nieuwe Scalpel van Cannondale?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:49 schreef FHR het volgende:
Anderen al interessant 2008-nieuws gespot?
In de O2 bikers van vorige maand stond een test.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:15 schreef The_S het volgende:
Rond September ga ik kijken hoe mijn budget ligt om een Rocky Mountain Element 50 aan te schaffen
Ja, die SX Trail ziet er erg aantrekkelijk uit. Maar ik denk dat ik toch maar voor een meer all-round toepasbare fiets als de Enduro of Pitch ga. Wel gaaf, dat witte stuur en witte zadel op die SX.quote:
S-tec in Duitsland heeft een mooie Element 70 op de website staan voor 2400,-. Een hele nette prijs volgens mij.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:15 schreef The_S het volgende:
Rond September ga ik kijken hoe mijn budget ligt om een Rocky Mountain Element 50 aan te schaffen
Klopt heb ik gezien, dat is wel het 2006 frame, ik vind de kleurstelling van dat frame niet echt mooi, maar de prijs is wel erg mooi.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
S-tec in Duitsland heeft een mooie Element 70 op de website staan voor 2400,-. Een hele nette prijs volgens mij.
Kan iemand iets nuttigs over die Fox Vanilla vork zeggen?
Conditie kan je ook prima opdoen in het bos. Wat wel belangrijk is, is techniek. Nou vallen de meeste paadjes in Nederland natuurlijk heel erg mee wat dat betreft, maar het is altijd verstandig om met makkelijke te beginnen en je fiets te leren kennen. Hoe hard kan ik remmen (zonder over de kop te slaan en al te veel te slippen), waneer moet ik ongeveer in welke versnelling rijden, hoeveel grip heb ik ongeveer in de bocht, etc. Maar ook techniek van je fiets: zit 'ie goed in elkaar, werkt alles.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:29 schreef RealMadMan het volgende:
Ik kwam vandaag dit topic tegen en aangezien ik van plan ben ook te gaan biken wou ik graag een vraag los laten of het nu verstandig is om gewoon gelijk het bos in te duiken of om eerst wat conditie op te doen op de weg?
Bedankt voor deze info denk dan toch maar gewoon het bos in te duiken en daar lekker te keer te gaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:26 schreef FHR het volgende:
[..]
Conditie kan je ook prima opdoen in het bos. Wat wel belangrijk is, is techniek. Nou vallen de meeste paadjes in Nederland natuurlijk heel erg mee wat dat betreft, maar het is altijd verstandig om met makkelijke te beginnen en je fiets te leren kennen. Hoe hard kan ik remmen (zonder over de kop te slaan en al te veel te slippen), waneer moet ik ongeveer in welke versnelling rijden, hoeveel grip heb ik ongeveer in de bocht, etc. Maar ook techniek van je fiets: zit 'ie goed in elkaar, werkt alles.
En dan gewoon lekker veel fietsen. Op de weg is meer een soort duur-training en in het bos vaak interval-training (vooral als er veel kleine heuvels zijn). Ik zelf vind in het bos fietsen ook veel leuker dan op de weg, en de lol is voor mij nog altijd belangrijker dan 'conditie krijgen', dat komt vanzelf wel als je er lol in hebt.
In welke regio woon je?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:44 schreef RealMadMan het volgende:
[..]
Bedankt voor deze info denk dan toch maar gewoon het bos in te duiken en daar lekker te keer te gaan.
Eerst eens een route uit zoeken om me te beginnen en dan van het weekend is ff lekker er op uit gaan.
Dan zou ik de route bij Amerongen eens proberen als ik jou was. Erg mooie route met leuke (lange) klimmetjes en zowel voor ervaren bikers als beginnelingen goed te doen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef RealMadMan het volgende:
Woon in Veenendaal opzich wel genoeg mogelijkheden om te fietsen volgens een site in start post
de specs kloppen niet helemaal volgens mij of er zitten 2 voorvorken en remmen op de fiets.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:29 schreef RealMadMan het volgende:
Ik kwam vandaag dit topic tegen en aangezien ik van plan ben ook te gaan biken wou ik graag een vraag los laten of het nu verstandig is om gewoon gelijk het bos in te duiken of om eerst wat conditie op te doen op de weg?
Heb momentueel een Bulls 6505 Disc (zal wel niet top zijn maar als het me bevalt dan koop ik wel beter)
volgende heb ik om internet kunnen vinden over wat er zoal op zit
frame Aluminium 7005 Full suspension Y-frame
achtervering DNM DV-22
voorvering RST 381 EL
schijfremmen Lee Chi DSK 600 Disc
velgen Airline 1 dubbelgebust
crankstel TruVativ Firex
achterderailleur Shimano Deore LX 27-speed
voorderailleur Shimano Deore LX
rockshox jett voorvork vering
DNM DV 22 achterbouwdemper
Bij je achtervering is alleen de 'preload' instelbaar. Door deze helemaal in te draaien, wordt je vering niet stijver. Er staat alleen meer voorspanning op. Een veer van een achterdemper is over het algemeen een lineaire veer (er bestaan ook wel progressieve), dat wil zeggen dat iedere centimeter verder indrukken evenveel kracht kost als de centimeter ervoor (maar bij elkaar kost het natuurlijk wel meer): kracht = veerstijfheid x indrukking. De veerstijfheid blijft dus constant ongeacht hoe ver de veer ingedrukt wordt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:50 schreef RealMadMan het volgende:
De achtervering klopt inderdaad deze is gelukkig wel instelbaar dus heb ik maar zo stug mogelijk gezet misschien over een tijdje een keer vervangen voor beter spul, maar je moet ergens op beginnen en heb deze fiets al een paar jaartjes staan maar ben nog niet echt aan toe gekomen om er mee te gaan fietsen.
Toevallig woon ik (in het weekend) ook in Veenendaal, dus als je een keer zin hebt om samen te fietsen mag je pmen, ik ben ook niet héél erg ervaren en mijn conditie is tegenwoordig ook redelijk bagger.. (email = robinvernooij@gmail.com)..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef RealMadMan het volgende:
Woon in Veenendaal opzich wel genoeg mogelijkheden om te fietsen volgens een site in start post
Ik denk dat je dan beter af bent met een koeriers-fiets/citycross-bike. Zoiets als een Cannondale Bad Boy. In het vorige MTB-topic (link staat wel in de OP) staan ook nog 2 fietsjes die hier wel geschikt voor zijn (Stevens Road Flyer en Cube Hooper. Deze zijn boven budget, maar het gaat even om het idee. Je kan natuurlijk ook gewoon een goedkope MTB nemen en daar smalle, gladde banden op zetten, maar bij deze fietsen zijn de versnelling vaak een beetje aangepast aan op de weg rijden (grotere tandwielen voor etc). Een hybride zou ook een optie zijn, maar hebben vaak spatborden en baggagedragers erop en zijn soms redelijk zwaar uitgevoerd als trekking-bike. Vering zou ik inderdaad maar achterwege laten, is alleen maar weer duurder/zwaarder en heeft onderhoud nodig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben van plan me te gaan orienteren op een mountainbike. Ik wil er voornamelijk op de weg mee rijden, misschien zelfs alleen maar, maar het robuustere tov een racefiets spreekt me wel aan. Mijn budget zal rond de 500 liggen. Voor dat geld kan ik beter bij het 2de hands aanbod kijken. Is marktplaats hiervoor de uitgelezen plek of zijn er meer 'incrowd' aanbiedingssites. En wat is de kans dat ik dan een gejat exemplaar aangeboden krijg? Dat wil ik iig niet. Vragen en vragen dus. Tips zijn meer dan welkom. Vering bijvoorbeeld is niet echt nodig lijkt me voor op de weg toch?
Op zich kun je op Marktplaats genoeg fietsen vinden, ik vind alleen de meeste tweede hands fietsjes op MP nogal aan de duren kant, volgens mij denken mensen nog dik geld te kunnen vangen voor een oud barrel. Het is dus een kwestie van even zoeken, en de eerlijke aanbieder er tussen uit te halen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben van plan me te gaan orienteren op een mountainbike. Ik wil er voornamelijk op de weg mee rijden, misschien zelfs alleen maar, maar het robuustere tov een racefiets spreekt me wel aan. Mijn budget zal rond de 500 liggen. Voor dat geld kan ik beter bij het 2de hands aanbod kijken. Is marktplaats hiervoor de uitgelezen plek of zijn er meer 'incrowd' aanbiedingssites. En wat is de kans dat ik dan een gejat exemplaar aangeboden krijg? Dat wil ik iig niet. Vragen en vragen dus. Tips zijn meer dan welkom. Vering bijvoorbeeld is niet echt nodig lijkt me voor op de weg toch?
lolquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:24 schreef Impry het volgende:
Hier nog een filmpje van ons van een tijdje terug: http://video.google.nl/videoplay?docid=5959750527420319597
De K18 is er ook in het zwart geanodiseerd voor volgend jaar. De 2007 en 2008-versie lijken inderdaad niet veel van elkaar te verschillen, al is natuurlijk de hele XT-lijn van Shimano volledig vernieuwd voor 2008. Ik vind de bikes van 2008 er trouwens erg mooi uitzien. Benieuwd welke ik onder m'n reet krijgquote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:58 schreef Videopac het volgende:
Ik zit nu te denken aan een Cube Reaction K18. Of de 2007 in de aanbieding of de nieuwe 2008 (ik weet nog niet of ik het lef heb om hem in het rood te kopen). Zo te zien is er niet zo heel veel verschil in afmontage: alleen de nieuwe NN en RR banden van Schwalbe en een gebogen zadelpen zijn mij opgevallen.
Heb je al een idee welke?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:30 schreef Wombcat het volgende:
Binnenkort kan ik weer een nieuwe MTB kopen, via het fietsenplan op mijn werk
Wordt wel tijd, want het ding dat ik nu heb, is ernstig afgetrapt.
Nee, nog niet gekeken.quote:
Zit er nou veel verschil tussen zo'n cyclocrosser en een racefiets?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:28 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
De K18 is er ook in het zwart geanodiseerd voor volgend jaar. De 2007 en 2008-versie lijken inderdaad niet veel van elkaar te verschillen, al is natuurlijk de hele XT-lijn van Shimano volledig vernieuwd voor 2008. Ik vind de bikes van 2008 er trouwens erg mooi uitzien. Benieuwd welke ik onder m'n reet krijg.
M'n nieuwste speeltje voor de komende winter:
[afbeelding]
Komt half september binnen als het goed is. Ben van plan om wat toertochten en wedstrijdjes ermee te rijden. Benieuwd of ik er talent voor heb.
Ik mag trouwens nog een week niet fietsen. Vorig weekend in Houffalize m'n knie nogal hard gestoten aan een scherpe kei. Vijf hechtingen waren het gevolg, naast dat ik pas gisteren weer een beetje behoorlijk kon lopen. Maandag merkte ik bovendien dat er een teek bezig was m'n arm leeg te zuigen, waardoor ik ook nog een antibioticakuur heb gekregen. Hopelijk is alles een beetje hersteld over een week, dan staat er een week biken in Livigno (Italië) op het programma.
Ja, best wel. Andere geometrie, afgeplatte bovenbuis en cantileverremmen. Ook velgen, banden en verzetten verschillen, maar dat is los van het frame nog aan te passen. Ik heb verder geen idee hoe het fietst, ben totaal niet bekend met de tak van sport.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zit er nou veel verschil tussen zo'n cyclocrosser en een racefiets?
Volgens mij is de Reaction K18 een hele goeie fiets. Tenminste dat hoop ik dan maar, want ik heb er vrijdag ook eentje besteld in de titanium kleur. Had geen zin om op de 2008 modellen te wachten en kreeg een mooi prijsje aangeboden. Maar als je nog een 2007 model wilt, moet je wel snel zijn, want van een aantal modellen en zeker in bepaalde maten zijn ze bijna uitverkocht.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:58 schreef Videopac het volgende:
Na een enorm goed bevallen mtb trip naar de Zugspitzarena in Tirol overweeg ik een nieuwe mtb. Met name de remmen van mijn huidige Cube LTD Comp (Magura HS33) zijn toch niet echt geschikt voor minutenlange afdalingen...
Ik zit nu te denken aan een Cube Reaction K18. Of de 2007 in de aanbieding of de nieuwe 2008 (ik weet nog niet of ik het lef heb om hem in het rood te kopen). Zo te zien is er niet zo heel veel verschil in afmontage: alleen de nieuwe NN en RR banden van Schwalbe en een gebogen zadelpen zijn mij opgevallen.
Wat is jullie mening over de Cube Reaction. En zijn er nog andere alternatieven in deze prijsklasse (1200-1500 euro)?
zie PMquote:Op maandag 3 september 2007 10:40 schreef Videopac het volgende:
Mag ik vragen waar je je Reaction K18 gekocht hebt en voor hoeveel?
dank je. Ik heb trouwens mijn fiets kaal gemaakt van accesoires. Heb nu een camelbak en een headwrench tool voor in de leftyquote:
deze heeft mijn vrouw ook. Lijkt me lastig mountainbiken met die smalle bandjes.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:04 schreef Coencordia het volgende:
Ik ben een beginnende crosser/mountainbiker
Mijn gear is:
Gazelle XR3 (alu frame)
Derailleur voor: Shimano Deore
Derailleur achter: Shimano Deore LX
Remmen: V-Brakes
[afbeelding]
In April gekocht en reeds 1200 km op de teller
Als het droog is, dan is het briljant, lekker hoge snelheden halen (43km/u gehaald op asfalt)quote:Op woensdag 5 september 2007 12:15 schreef grassiekuik het volgende:
[..]
deze heeft mijn vrouw ook. Lijkt me lastig mountainbiken met die smalle bandjes.
Zit er nog wat grip op die bandjes dan? Anders loop je niet alleen vast in de modder, maar ga je ook genadeloos op je bekquote:Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Als het droog is, dan is het briljant, lekker hoge snelheden halen (43km/u gehaald op asfalt)
Mul zand is ook geen probleem, gewoon malen.
Als er veel blubber(zoals die foto van de OP) is dan moet ik zorgen dat ik vaart hou want anders loop je vast.
Daarom had ik ook crossen/mountainbiken getyped.
Overigens laat ik de banden wat leger lopen als ik met slecht weer ga offroaden.
Er zit wel wat crossprofiel op de banden, ik heb er ook mee op het strand gereden. Het is allemaal best te doen hoor. Bospaden doe ik ook vaak, geen probleem, maar de echt grote modderpoelen moet ik aan me voorbij laten. Al met al, goed voor wat ik er (op dit moment) mee doe.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:15 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Zit er nog wat grip op die bandjes dan? Anders loop je niet alleen vast in de modder, maar ga je ook genadeloos op je bek![]()
Verder wel leuk fietsje...
Op het strand rijd het ook wel makkelijk zonder profielquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:12 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Er zit wel wat crossprofiel op de banden, ik heb er ook mee op het strand gereden. Het is allemaal best te doen hoor. Bospaden doe ik ook vaak, geen probleem, maar de echt grote modderpoelen moet ik aan me voorbij laten. Al met al, goed voor wat ik er (op dit moment) mee doe.
Hoe smeren jullie je ketting eigenlijk? Doen jullie dat ook met teflon?? Dat heb ik van wat wielrenners meegekregen, en dat gaat als een jekko.![]()
Wat nog mooier is...quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:05 schreef Impry het volgende:
Zojuist bij Hopmans in Bergen op Zoom m'n nieuwe Trek 6300 '08 opgehaald, heerlijk gevoel om zo'n nieuwe fiets mee te nemen
Hieronder wat foto's.
[[url=http://xs219.xs.to/xs219/07365/Trek6300_1.jpg]afbeelding][/url]
Deze is klikbaar
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier een lijstje met specs.
Nog even SPD-pedaaltjes en banden overzetten (NN/RR) en dan eens lekker uitproberen! 8)
* grassiekuik gebruikt dezequote:Op zaterdag 8 september 2007 11:18 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Op het strand rijd het ook wel makkelijk zonder profielMaar dat is mooi verder
![]()
Ik smeer mijn ketting met dit spul:
[afbeelding]
Klein drupje erop, en hij gaat weer als een tierelier..
Vanochtend 2 rondes in Dorst gereden en beetje uitgeprobeerd, maar inderdaad, wat is het heerlijk om er mee te fietsen!quote:Op zaterdag 8 september 2007 11:19 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Wat nog mooier is...
Fietsen met een nieuwe fiets!
Ziet er goed uit, veel plezier ermee...
De Cube Acid: http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19289quote:Op donderdag 13 september 2007 14:55 schreef cosmosis het volgende:
Hoi,
Ik heb al ruim 15 jaar op mountainbikes gereden, zowel offroad als gewoon als vervoer.
Mijn 3 voorgaande mountainbikes waren altijd van Raleigh, echter lette ik voorheen nooit op het spul waarmee ze af waren gemonteerd. Vooral mijn huidge mountainbike heeft naar mijn idee nogal wat prut spul erop zitten (USA model met SRAM versnellingen etc)
Nu ben ik van plan om voor ongeveer 750-800 euro een mountainbike te kopen van een wat betere kwaliteit.
Heeft iemand een aanrader kwa merk/afmontage wat goed te doen is voor die prijs? Ik kijk niet op 100 euro meer of minder als dat echt de moeite waard is. Voor die prijs kom ik vaak fietsen met shimano Delore onderdelen tegen, zijn die de beste Prijs/kwaliteits onderdelen momenteel?
Alvast bedankt
Owja ik gebruik hem eigenlijk voor alles, zowel als mountainbike in beboste gebieden, maar ook als stadsfiets. (Ik wil geen veredelde citybike oid)
Geldt die korting/ mooie prijzen ook voor de kleding (de pakjes)?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:29 schreef Impry het volgende:
...
Ze geven namelijk standaard 20% korting op de adviesprijs. Lekker veel dus.
...
Het is trouwens ook echt een mooie winkel om te gaan kijken, niet normaal hoe veel kleding ze er wel niet hebben en daarnaast natuurlijk ook alles wat je op MTB/Wielren-gebied zoekt.
Ehm ik denk dat de verkoper idd gelijk heeft met die Cube. Cube heeft gewoon een betere prijs/kwaliteit verhouding, ik weet niet hoe die duitsers dat doen, maar ze zijn iig goedkoper.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:04 schreef Termietje het volgende:
Impry (e.a.), die Trek 6300 '08 is hier in Hengelo E. 799,-, de adviesprijs als ik me niet vergis. De verkoper hier beweert dat zo'n prijs als in Bergen op zoom gewoon een lokker is, en dat de fiets meestal niet eens voorradig is. Nou heb jij hem toch echt duidelijk in bezit, dus dat verhaal gaat niet echt op lijkt me.
Nou alleen een probleem: ik woon zelf in Hengelo. Als we het hebben over service e.d., zal dat dan net zo makkelijk hier gaan als ik m'n fiets in Bergen op Zoom koop, en de boel hier laat onderhouden, of gaat dat nadelige gevolgen hebben? Bergen op Zoom ligt hier nogal flink ver vandaan namelijk...
Verder raadde de verkoper hier me een cube aan. Volgens hem een stuk betere prijs-/ kwaliteitverhouding. Dit doordat volgens hem Cube zich beter op de markt wil zetten, en daarom momenteel veel scherpere prijzen hanteert. Zo had hij daar een Cube Attention staan met LX en XT onderdelen, die op +/- E 650,- terecht zou komen. Ik vraag me dan af: waarom een Trek boven een Cube?
Help me outThnx!
Mowkeej, thnx. Maar waarom kies jij voor een Trek 6300 boven een Cube Attention?quote:Op zondag 16 september 2007 12:25 schreef Impry het volgende:
Is absoluut geen lokkertje hoorHad donderdagmiddag gebeld en kon hem vrijdag op komen halen. Waren er nog meerdere op voorraad in verschillende framematen. Dit geld ook voor de Trek 6500, die waren er ook genoeg op voorraad.
Hoe het bij Bikestudio Zwolle zit weet ik niet, maar daar hanteren ze wel dezelfde prijzen
Dan zou ik ook gewoon voor de Cube gaan, prima fietsenquote:Op zondag 16 september 2007 16:03 schreef Termietje het volgende:
Hmm. OkDenk dat ik dan toch voor die Cube ga. Hij is E. 649,-, kwalitatief gezien betere onderdelen (wellicht frame iets minder, maar dat geeft niets
), staat bij de dealer hier om de hoek wat me ook dus scheelt in service.
Vraag me alleen af wat ik nu qua kleding/ helm. Helm vindt ik wel een fijn idee er bij, en met een 'normale' broek wordt het tandwiel-madness... Ik zie hier wel een hoop spul bij staan dat vrij goedkoop is. Waar rijden jullie zelf mee rond?
Zwaar waren de meeste beklimmingen wel ja. Veel liep over singletrack, met steigingspercentages boven de 15%. Een klim tegen een skipiste op was een stuk bijna 30%, dat was wel effe bikkelen. Je zit bovendien met de hoogte. Livigno ligt op 1800 meter, je komt in zo'n week nauwelijks lager. Een keertje op 1200 meter geweest, maar meestal zit je boven de 2000 m. Dat merk je wel.quote:Op zondag 16 september 2007 23:26 schreef Impry het volgende:
Ziet er heeeel mooi uit! Wat is je algemene oordeel? Zwaar? Technisch? Snel?
Ik vond het vooral 's ochtends koud. Elke nacht vroor het een paar graden, dat merkte je om half tien nog welquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:06 schreef Argonath het volgende:
Ben een paar jaar geleden ook in Livigno geweest. Mooie omgeving inderdaad, alleen zo koud 's avonds brrr!
Bezuinig niet al te veel op kleding, ik deed het eerst wel maar nu ik langer bike heb ik maar eens fatsoenlijke kleding gekocht. Heb nu een Cube 2007 Teamshirt en dit bevalt me echt uitstekend, koel tijdens het rijden en lekker warm als je stil staat of als er een wind staat. Verder heb ik een thermoshirt en goede arm en beenstukken. Zeker die arm en beenstukken zijn geniaal, je bent dan echt flexibel.quote:Op zondag 16 september 2007 16:03 schreef Termietje het volgende:
Hmm. OkDenk dat ik dan toch voor die Cube ga. Hij is E. 649,-, kwalitatief gezien betere onderdelen (wellicht frame iets minder, maar dat geeft niets
), staat bij de dealer hier om de hoek wat me ook dus scheelt in service.
Vraag me alleen af wat ik nu qua kleding/ helm. Helm vindt ik wel een fijn idee er bij, en met een 'normale' broek wordt het tandwiel-madness... Ik zie hier wel een hoop spul bij staan dat vrij goedkoop is. Waar rijden jullie zelf mee rond?
Hmm, jammer dat het op zaterdag is anders was ik ook van de partij geweest.quote:Op maandag 1 oktober 2007 08:02 schreef Skwish het volgende:
Aankomende zaterdag is er een toertocht in Hattemerbroek (35km en 45km lang parcours).
Ik denk dat deze m'n eerste toertocht wordt van dit seizoen
Dat zou ook mijn eerste tocht worden voor dit seizoen. Maargoed, aangezien ik s'avonds een personeelsfeest heb moeten we nu s'morgens al werken, ipv smiddags en savonds. Dus ik ga wel voor volgende week...quote:Op maandag 1 oktober 2007 08:02 schreef Skwish het volgende:
Aankomende zaterdag is er een toertocht in Hattemerbroek (35km en 45km lang parcours).
Ik denk dat deze m'n eerste toertocht wordt van dit seizoen
Thnx mate! Ik ga daar zeker even rondneuzenquote:Op zondag 23 september 2007 17:27 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Bezuinig niet al te veel op kleding, ik deed het eerst wel maar nu ik langer bike heb ik maar eens fatsoenlijke kleding gekocht. Heb nu een Cube 2007 Teamshirt en dit bevalt me echt uitstekend, koel tijdens het rijden en lekker warm als je stil staat of als er een wind staat. Verder heb ik een thermoshirt en goede arm en beenstukken. Zeker die arm en beenstukken zijn geniaal, je bent dan echt flexibel.
kijk anders even op www.cyclewear.nl (voor broeken, zweetshirts, sokken enz prima, maar in een goed wielershirt zou ik even investeren)
Verder heb ik ook een cube, een LTD comp 2006, het zijn echt goede fietsen, heb er veel mee gefietst en goed onderhouden (schoonmaken, insmeren) en hij is nog helemaal geruisloos zonder piepen en kraken. Héérlijk als je door het bos fietst en alleen je adem en de banden op het pad hoort.
Was uitstekend bikeweer vandaag !![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 | GT Triple Triangle design 6061 butted aluminum with new hydroformed downtube and top tube, zero stack headtube. Disc compatible with removeable der. Hanger -Fork Rock Shox TORA, u-turn with rebound adjustment, with lock out -Headset Zero Stack system for 1 1/8" -Crankset Truvativ 5-D with Powerspline 44,32,22 -Bottom Bracket Power Spline Cartridge Sealed -Pedals Crank Bros Candy -Front Derailleur Shimano Deore LX -Rear Derailleur SRAM X9 -Rear Cogs SRAM Nine speed index cassette 12-32 -Chain Shimano Nine Speed -Shifters SRAM X7 Trigger -Handlebar GT Mtn Riser, 6061 heat treated 31.8mm -Stem GT ATB, threadless 25 degree rise with four bolt alum face plate 31.8mm -Grips GT Lockdown -Front Brake Avid Juicy 3 Hydraulic -Rear Brake Avid Juicy 3 Hydraulic -Brake LeversAvid Juicy 3 -Rims WTB Speed Disc -Tires Kenda Nevegal, 26 x 2.1 120tpi kevlar with DTC compound -Front Hub Shimano Disc -Rear Hub Shimano Disc 9 speed -Spokes Stainless steel 14 gauge -Nipples DT Swiss Stainless steel 14 gauge -Saddle SDG Belle Air -Seat Post Alloy Micro adjust -Seat Clamp GT Forged Alum QR |
Verkeerde topic hoorquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:06 schreef fs180 het volgende:
ff scheiten voor je gaat fietsen werkt beter
maar ik ben ook op zoek naar bandjes, maar ik wil liefste slicks omdat ik bijna altijd straat rij, alleen heel soms wil ik wel is beetje baggeren.. en dat is niet te combineren
of zou het wel meevallne?
Verstandig. Op een fiets als de jouwe (nofi) heeft het sowieso weinig zin om veel geld uit te gaan geven aan frutseltjes als carbon stuur, zadelpen etc. Superlicht zal ie er toch niet door worden (o.a. frame, vork, crankstel en naven zijn nogal zwaar namelijk), het kost bergen geld, en mocht je je fiets ooit weer willen verkopen krijg je er niks meer voor terug. Dan kan je beter sparen om tzt in één keer een betere te kopen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:43 schreef Wootism het volgende:
Het besparen op gewicht stel ik toch maar even uit,
Nou, is vaak genoeg gebleken uit metingenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:58 schreef fs180 het volgende:
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen,
Met bredere banden zak je minder ver in het zand/modder etc. etc. waardoor je minder weerstand hebt. Op de verharde weg rollen smallere banden weer lichter, omdat je daarin dus niet wegzakt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:58 schreef fs180 het volgende:
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen, dan gooi ik namelijk vandaag nog andere banden onder mn racer, (wel geen fiets maar ok)
Is mijn fiets zwaar?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Verstandig. Op een fiets als de jouwe (nofi) heeft het sowieso weinig zin om veel geld uit te gaan geven aan frutseltjes als carbon stuur, zadelpen etc. Superlicht zal ie er toch niet door worden (o.a. frame, vork, crankstel en naven zijn nogal zwaar namelijk), het kost bergen geld, en mocht je je fiets ooit weer willen verkopen krijg je er niks meer voor terug. Dan kan je beter sparen om tzt in één keer een betere te kopen.
De meeste zinvolle upgrades, die zich direct vertalen in meer rijplezier zijn op dit moment imo:
-Goede banden. Hoeven niet smal te zijn (in tegendeel, breder rolt juist lichter!). Kijk eens naar Schwalbe Racing Ralph / Nobby Nic (neem minstens 2.25")
-Klikpedalen!
13 kg voor een hardtail is vrij zwaar. En zoals ik zei, bijna alle onderdelen die erop zitten zijn aan de zware kant, dus met enkele onderdelen zoals stuur en zadelpen vervangen ben je er nog niet, want álles kan wel lichter. Helemaal niet erg, maar steek er niet extreem veel geld in, want je blíjft bezig en het schiet niet heel erg op.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:17 schreef Wootism het volgende:
Is mijn fiets zwaar?
[...] zoals hij op de foto staat is toch maar een kleine 13kg.
Het is even wennen, maar daarna wil je nooit meer anders dan klikpedalen!quote:En klikpedalen zie ik echt niet zitten, ik zie mezelf echt al omvallen voor het stoplicht
En ik gebruik altijd een voetje in de bochten dus er aan wennen lijkt me moeilijk.
aaah, nee dacht voor op straat, waar ik meesal rijquote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Met bredere banden zak je minder ver in het zand/modder etc. etc. waardoor je minder weerstand hebt. Op de verharde weg rollen smallere banden weer lichter, omdat je daarin dus niet wegzakt.
Als je dan op de weg rijdt, moet je hem toch gewoon harder oppompen zodat de band minder "buigt" ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Bij een bredere band hoeft de band minder 'scherp' te buigen.
Euhmquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook op de weg rolt iets breder lichter dan heel smal.
25 mm rolt lichter dan 19 mm iig, weet niet waar nou het optimum ligt.
Daarom rijden wielrenners zeker ook op dunne banden?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook op de weg rolt iets breder lichter dan heel smal.
25 mm rolt lichter dan 19 mm iig, weet niet waar nou het optimum ligt.
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:24 schreef grassiekuik het volgende:
[..]
EuhmIk lees hier dingen de afgelopen pagina.....
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.quote:Op zondag 14 oktober 2007 10:38 schreef partyyboyy het volgende:
Daarom rijden wielrenners zeker ook op dunne banden?
ik geloof jequote:Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.
Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Was gisteren ook van de partij. De route lag er mooi bij, en het weer was inderdaad fantastisch. Absoluut een van de mooiste rondjes van Nederland!quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:24 schreef Skwish het volgende:
Vandaag met de volle zonneschijn weer heerlijk gebiked bij Rheden. Wat is die omgeving toch mooi in de herfst.![]()
Enlighten us.. please doquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.
Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Dat ruist idd tegen elke natuurkundige wet in die ik ken. En dat zijn er opzich wel genoeg. Het kan ook aan mij liggenquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.
Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Daarom, dus per band verschilt dat enorm..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Vast wel. Maar ook bredere banden met een hogere rolweerstand. Maar dat is omdat de rolweerstand ook vanalles te maken heeft met de opbouw van de band, soepelheid karkas, dikte rubber, aanwezigheid brekerlaag, rubbercompound, profiel etc.
Ik heb de 60 km gereden, het eerste half uurtje was wel héél erg koud, daarna was het heerlijk. Ik was niet superfit, kon er niet echt de vaart in krijgen, maar al met al toch de 60 km vol kunnen maken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Daarom, dus per band verschilt dat enorm..
Zijn er nog mensen die vandaag in Emst een tocht hebben gereden?
Ik iig wel, lag er mooi bij, leuk parcours wel, 45 kilometertjes..
Volgende keer in ieder geval handschoenen met lange vingersquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:54 schreef grassiekuik het volgende:
Wat dragen jullie nu als jullie vroeg op pad gaan zoals bv. vanmorgen?
Spijkerbroekie en wollen truitjequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:22 schreef fs180 het volgende:
zelfde kleding als normaal, ik doe niet aan speciale pakkies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |