Hmm, jammer dat het op zaterdag is anders was ik ook van de partij geweest.quote:Op maandag 1 oktober 2007 08:02 schreef Skwish het volgende:
Aankomende zaterdag is er een toertocht in Hattemerbroek (35km en 45km lang parcours).
Ik denk dat deze m'n eerste toertocht wordt van dit seizoen
Dat zou ook mijn eerste tocht worden voor dit seizoen. Maargoed, aangezien ik s'avonds een personeelsfeest heb moeten we nu s'morgens al werken, ipv smiddags en savonds. Dus ik ga wel voor volgende week...quote:Op maandag 1 oktober 2007 08:02 schreef Skwish het volgende:
Aankomende zaterdag is er een toertocht in Hattemerbroek (35km en 45km lang parcours).
Ik denk dat deze m'n eerste toertocht wordt van dit seizoen
Thnx mate! Ik ga daar zeker even rondneuzenquote:Op zondag 23 september 2007 17:27 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Bezuinig niet al te veel op kleding, ik deed het eerst wel maar nu ik langer bike heb ik maar eens fatsoenlijke kleding gekocht. Heb nu een Cube 2007 Teamshirt en dit bevalt me echt uitstekend, koel tijdens het rijden en lekker warm als je stil staat of als er een wind staat. Verder heb ik een thermoshirt en goede arm en beenstukken. Zeker die arm en beenstukken zijn geniaal, je bent dan echt flexibel.
kijk anders even op www.cyclewear.nl (voor broeken, zweetshirts, sokken enz prima, maar in een goed wielershirt zou ik even investeren)
Verder heb ik ook een cube, een LTD comp 2006, het zijn echt goede fietsen, heb er veel mee gefietst en goed onderhouden (schoonmaken, insmeren) en hij is nog helemaal geruisloos zonder piepen en kraken. Héérlijk als je door het bos fietst en alleen je adem en de banden op het pad hoort.
Was uitstekend bikeweer vandaag !![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 | GT Triple Triangle design 6061 butted aluminum with new hydroformed downtube and top tube, zero stack headtube. Disc compatible with removeable der. Hanger -Fork Rock Shox TORA, u-turn with rebound adjustment, with lock out -Headset Zero Stack system for 1 1/8" -Crankset Truvativ 5-D with Powerspline 44,32,22 -Bottom Bracket Power Spline Cartridge Sealed -Pedals Crank Bros Candy -Front Derailleur Shimano Deore LX -Rear Derailleur SRAM X9 -Rear Cogs SRAM Nine speed index cassette 12-32 -Chain Shimano Nine Speed -Shifters SRAM X7 Trigger -Handlebar GT Mtn Riser, 6061 heat treated 31.8mm -Stem GT ATB, threadless 25 degree rise with four bolt alum face plate 31.8mm -Grips GT Lockdown -Front Brake Avid Juicy 3 Hydraulic -Rear Brake Avid Juicy 3 Hydraulic -Brake LeversAvid Juicy 3 -Rims WTB Speed Disc -Tires Kenda Nevegal, 26 x 2.1 120tpi kevlar with DTC compound -Front Hub Shimano Disc -Rear Hub Shimano Disc 9 speed -Spokes Stainless steel 14 gauge -Nipples DT Swiss Stainless steel 14 gauge -Saddle SDG Belle Air -Seat Post Alloy Micro adjust -Seat Clamp GT Forged Alum QR |
Verkeerde topic hoorquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:06 schreef fs180 het volgende:
ff scheiten voor je gaat fietsen werkt beter
maar ik ben ook op zoek naar bandjes, maar ik wil liefste slicks omdat ik bijna altijd straat rij, alleen heel soms wil ik wel is beetje baggeren.. en dat is niet te combineren
of zou het wel meevallne?
Verstandig. Op een fiets als de jouwe (nofi) heeft het sowieso weinig zin om veel geld uit te gaan geven aan frutseltjes als carbon stuur, zadelpen etc. Superlicht zal ie er toch niet door worden (o.a. frame, vork, crankstel en naven zijn nogal zwaar namelijk), het kost bergen geld, en mocht je je fiets ooit weer willen verkopen krijg je er niks meer voor terug. Dan kan je beter sparen om tzt in één keer een betere te kopen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:43 schreef Wootism het volgende:
Het besparen op gewicht stel ik toch maar even uit,
Nou, is vaak genoeg gebleken uit metingenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:58 schreef fs180 het volgende:
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen,
Met bredere banden zak je minder ver in het zand/modder etc. etc. waardoor je minder weerstand hebt. Op de verharde weg rollen smallere banden weer lichter, omdat je daarin dus niet wegzakt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:58 schreef fs180 het volgende:
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen, dan gooi ik namelijk vandaag nog andere banden onder mn racer, (wel geen fiets maar ok)
Is mijn fiets zwaar?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Verstandig. Op een fiets als de jouwe (nofi) heeft het sowieso weinig zin om veel geld uit te gaan geven aan frutseltjes als carbon stuur, zadelpen etc. Superlicht zal ie er toch niet door worden (o.a. frame, vork, crankstel en naven zijn nogal zwaar namelijk), het kost bergen geld, en mocht je je fiets ooit weer willen verkopen krijg je er niks meer voor terug. Dan kan je beter sparen om tzt in één keer een betere te kopen.
De meeste zinvolle upgrades, die zich direct vertalen in meer rijplezier zijn op dit moment imo:
-Goede banden. Hoeven niet smal te zijn (in tegendeel, breder rolt juist lichter!). Kijk eens naar Schwalbe Racing Ralph / Nobby Nic (neem minstens 2.25")
-Klikpedalen!
13 kg voor een hardtail is vrij zwaar. En zoals ik zei, bijna alle onderdelen die erop zitten zijn aan de zware kant, dus met enkele onderdelen zoals stuur en zadelpen vervangen ben je er nog niet, want álles kan wel lichter. Helemaal niet erg, maar steek er niet extreem veel geld in, want je blíjft bezig en het schiet niet heel erg op.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:17 schreef Wootism het volgende:
Is mijn fiets zwaar?
[...] zoals hij op de foto staat is toch maar een kleine 13kg.
Het is even wennen, maar daarna wil je nooit meer anders dan klikpedalen!quote:En klikpedalen zie ik echt niet zitten, ik zie mezelf echt al omvallen voor het stoplicht
En ik gebruik altijd een voetje in de bochten dus er aan wennen lijkt me moeilijk.
aaah, nee dacht voor op straat, waar ik meesal rijquote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Met bredere banden zak je minder ver in het zand/modder etc. etc. waardoor je minder weerstand hebt. Op de verharde weg rollen smallere banden weer lichter, omdat je daarin dus niet wegzakt.
Als je dan op de weg rijdt, moet je hem toch gewoon harder oppompen zodat de band minder "buigt" ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Bij een bredere band hoeft de band minder 'scherp' te buigen.
Euhmquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook op de weg rolt iets breder lichter dan heel smal.
25 mm rolt lichter dan 19 mm iig, weet niet waar nou het optimum ligt.
Daarom rijden wielrenners zeker ook op dunne banden?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook op de weg rolt iets breder lichter dan heel smal.
25 mm rolt lichter dan 19 mm iig, weet niet waar nou het optimum ligt.
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:24 schreef grassiekuik het volgende:
[..]
EuhmIk lees hier dingen de afgelopen pagina.....
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.quote:Op zondag 14 oktober 2007 10:38 schreef partyyboyy het volgende:
Daarom rijden wielrenners zeker ook op dunne banden?
ik geloof jequote:Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.
Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Was gisteren ook van de partij. De route lag er mooi bij, en het weer was inderdaad fantastisch. Absoluut een van de mooiste rondjes van Nederland!quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:24 schreef Skwish het volgende:
Vandaag met de volle zonneschijn weer heerlijk gebiked bij Rheden. Wat is die omgeving toch mooi in de herfst.![]()
Enlighten us.. please doquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.
Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Dat ruist idd tegen elke natuurkundige wet in die ik ken. En dat zijn er opzich wel genoeg. Het kan ook aan mij liggenquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.
Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Daarom, dus per band verschilt dat enorm..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Vast wel. Maar ook bredere banden met een hogere rolweerstand. Maar dat is omdat de rolweerstand ook vanalles te maken heeft met de opbouw van de band, soepelheid karkas, dikte rubber, aanwezigheid brekerlaag, rubbercompound, profiel etc.
Ik heb de 60 km gereden, het eerste half uurtje was wel héél erg koud, daarna was het heerlijk. Ik was niet superfit, kon er niet echt de vaart in krijgen, maar al met al toch de 60 km vol kunnen maken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Daarom, dus per band verschilt dat enorm..
Zijn er nog mensen die vandaag in Emst een tocht hebben gereden?
Ik iig wel, lag er mooi bij, leuk parcours wel, 45 kilometertjes..
Volgende keer in ieder geval handschoenen met lange vingersquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:54 schreef grassiekuik het volgende:
Wat dragen jullie nu als jullie vroeg op pad gaan zoals bv. vanmorgen?
Spijkerbroekie en wollen truitjequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:22 schreef fs180 het volgende:
zelfde kleding als normaal, ik doe niet aan speciale pakkies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |