1. Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Dat gebeurt alleen als er lucht bij komt. Ik heb m'n buitenbanden wel eens los opgehangen, met nog wat latex erin, dan ontstaat er wel een koek. Dat wegzetten met ventiel is wel een goede eigenlijk, daar let ik nooit zo op. Na loop van tijd raakt het ventiel bij mij een beetje verstopt, maar ik denk dat dit vooral komt als je de band gaat oppompen. Bij het opendraaien van het ventiel ontsnapt er nog wel eens wat lucht, waar de latex dan direct opreageert. Echt erg is het verder allemaal niet.quote:Op donderdag 21 februari 2008 07:59 schreef CruelMan het volgende:
[..]
Ik heb wat vraagjes ivm de No Flats. Zit er wel eens over te denken om dit te gaan gebruiken, maar heb er nog wel wat vraagjes over:
1. Hoe zit dat als je een maandje niet kan biken, gaat de latex dan niet onderin de band opdrogen en krijg je daar een klont? Er wordt tenslotte ook aangeraden om je bike zo weg te zetten dat de latex niet in het ventiel kan lopen.
2. En je moet eens in de zoveel tijd de latex vernieuwen, maar wat gebeurt er dan met de oude latex? Gooi je deze uit de band, lost deze op of wordt je band steeds voller met latex?
3. Zijn er nog (andere) nadelen?
Eigenlijk kun je voor dat geld niet echt een goede MTB kopen, dat is een beetje het probleem.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:49 schreef mliez het volgende:
Ik wil binnenkort gaan beginnen met mountainbiken. Ik heb echter weinig verstand van welke fiets nu wel of niet goed voor mij is en ben een aantal winkels langsgegaan. Iedereen zei eigenlijk wat anders, ik kwam uiteindelijk bij een man uit die mij het merk 'Merida' heeft aanbevolen. Het gaat om de SUB 10 V-Brake:
Frame: Kalahari Matts DT
Voorvork: M2000S-6
Derailleur: Shimano FD TY 10
Remsysteem: V-brake Linear
Ketting: Shimano CN-UG51
Crankstel: SR Suntour T102
Weet iemand of dit een goede fiets voor mij is? Ik ben niet van plan om er wedstrijden mee te rijden, het is puur recreatief bedoeld, om lekker door de bossen of duinen te crossen.
Alvast bedankt voor jullie deskundige hulp
Hoeveel ben je nou extra kwijt om je fiets mee te nemen in het vliegtuig?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:23 schreef Trainspotter het volgende:
Vette bak hoor!
Mijn eerste grote bike-avontuur van het jaar zit er ook weer op. Een week naar het Turkse Manavgat geweest, aan de Golf van Antalya en aan de voet van het taurusgebergte. Erg goed geweest. Elke dag zo'n 75 km en 1500 hm gemaakt over asfalt en gravelpaden. De technische uitdaging zit hem voornamelijk in het ontwijken van geiten, ezels en bloeddorstige honden. Al met al een prima week om er weer een beetje in te komen en de witte benen voorzichtig aan de zon te laten wennen .
[ afbeelding ]
Twee jaar geleden, naar La Palma met Transavia, was het 40 euro per enkele vlucht. Nu met Pegasus gevlogen a 40 euro extra voor een retour. Maar in die orde van grootte zal het bij de meeste vliegmaatschappijen wel liggen. Als je er zeker van wilt zijn dat je fiets niet beschadigt, dan kun je het best een speciale hardcase voor je fiets huren of aanschaffen. Huur zal op zo'n 50 euro per week liggen, te koop zijn ze vanaf 150 euro. Ik heb het laatste gedaan. Op mijn vlucht naar Turkije waren er genoeg die hun fiets in een kartonnen doos vervoerden, dat ging voor zover ik weet ook prima.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Hoeveel ben je nou extra kwijt om je fiets mee te nemen in het vliegtuig?
En is dat een beetje te doen, zonder dat deze beschadigd wordt?
Met Ryanair, Easyjet en soortgelijke low-budget airlines is het meestal ¤25 voor enkele reis.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:43 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Twee jaar geleden, naar La Palma met Transavia, was het 40 euro per enkele vlucht.
In dit geval was het een georganiseerde reis met een gids: http://www.alpsbiketours.de/2005/europa/tuerkei.htm dus was het vrij makkelijk. Meestal rijden we echter met GPS op vakantie. Van steeds meer gebieden zijn er op internet zeer veel gps-tracks te downloaden.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:50 schreef FHR het volgende:
Trainspotter: ik neem aan dat daar geen routes waren, hoe kies jij die uit? Ik heb zo vaak dat een paadje er dan niet meer, onvindbaar is of onbegaanbaar is, of saai is etc.
Zogenaamde dogchasers schijnen goed te helpen. Dat zijn kleine apparaatjes die bij activering een irrirant geluid produceren dat voor het menselijk gehoor niet waarneembaar is, maar waar een hond niet echt blij van wordt. In Turkije kon ik het gelukkig conditioneel steeds winnen van de honden .quote:En bloeddorstige honden, wat heb ik daar een hekel aan, in Frankrijk en Oostenrijk ook wel eens gehad (zelfs één keer in m'n been gebeten). Iemand tips?
Zou je niet voor een racefiets gaan?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:08 schreef GiantWorm het volgende:
Ik wil ook een mountainbike kopen. Budget is maximaal 800 voor de fiets. Ik heb vroeger (voor mijn 16e) altijd op een mountainbike gereden. En elke fiets die daarna kwam, reed ik op alsof het een mountainbike was. Ik moet gewoon naar voren leunen op een fiets
Ik wil vijf dagen per week naar mijn werk fietsen. Ik doe er op mijn omafiets ongeveer 55 minuten over (en terug dus ook weer 55 min.). Dat duurt me toch even te lang. Een aangezien ik flink veel heuvels, bruggen etc. moet pakken, is het niet relaxed dat ik geen versnellingen heb.
Weten jullie welke fiets het meest geschikt is voor mijn "fietsgedrag"? 90% zal ik dus op de weg fietsen. Veel bruggen, heuvels, steegjes etc. Dus zo'n mountainbike die de Amerikaanse fiets postbodes hebben, lijkt me uitermate geschikt. En tot max. 800 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |