Bron: vi.nlquote:Feyenoord klopt weer aan voor Koevermans
31/7/2007 21:00
EXCLUSIEF - Feyenoord heeft de hoop op de komst van Danny Koevermans nog niet opgegeven. De Rotterdammers wagen nogmaals een poging de spits los te weken bij AZ, dat tot nog toe te veel vroeg naar de mening van Feyenoord.
Feyenoord hoopt alsnog kans te maken nu er in Alkmaar na de Braziliaan Ari nog een spits is gekomen: Graziano Pellè (22). De Italiaan tekende voor vijf jaar.
Coach Bert van Marwijk beschikt met Roy Makaay (32) en Michael Mols (36) over twee centrumspitsen, maar kan een extra kracht goed gebruiken. Schiedammer Koevermans heeft er nooit een geheim van gemaakt graag naar Feyenoord te willen.
De voormalige Spartaan dreigt komend seizoen in Alkmaar hoofdzakelijk te fungeren als reservespits achter Ari, Moussa Dembele en Pellè. Omdat de eenmalig international voorzag dat hij vooral op de reservebank zou vertoeven, gaf Koevermans enige tijd geleden al te kennen dat hij AZ het liefst zo snel mogelijk wilde verlaten.
Ho! Dan eis ik een topic over Dave van de Bergh!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:23 schreef Buitendam het volgende:
Ho ho, we hebben het hier wel over een international he! ()
quote:Zijn optredens bij de Utrechtse club zorgen ervoor dat, als Arjen Robben geblesseerd is, Van den Bergh wordt opgeroepen door bondscoach Marco van Basten voor het Nederlands elftal. Op 18 augustus 2004 maakt hij zijn debuut in de met 2-2 gelijkgespeelde uitwedstrijd in Zweden
Die hebben toch hetzelfde "probleem"quote:Op donderdag 2 augustus 2007 01:22 schreef Maravilla het volgende:
Ja hallo, even wakker worden nu. Kuyt speelt bij Liverpool, Koevermans bij AZ. Zie je het verschil al?
quote:Fenerbahce volgt Koevermans
Van onze Telesportredactie
ISTANBOEL, maandag
Fenerbahce heeft het oog laten vallen op Danny Koevermans van AZ. Hij staat in de belangstelling omdat de Turken een spits zoeken, die Mateja Kezman kan assisteren in de punt van de aanval. AZ wil zes miljoen incasseren voor Koevermans, die dolgraag weg wil uit Alkmaar. Dat bedrag schijnt voor de Turken geen probleem te zijn. Koevermans is op een zijspoor beland nu AZ twee spitsen heeft gekocht en hem is te verstaan gegeven nog slechts als pinchhitter in actie te komen.
Dat liverpool een topclub is en AZ niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:18 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Die hebben toch hetzelfde "probleem"
Leg me maar eens uit wat het feitelijke verschil is tussen Liverpool en AZ qua mijn bovengeschreven tekst.
quote:'Koevermans in voetsporen Drenthe en Suárez'
In navolging van Luis Suárez en Royston Drenthe lijkt nu ook Danny Koevermans toevlucht te zoeken tot een arbitragezaak. Dit meldde de zaakwaarnemer van de AZ-aanvaller maandagavond aan RTV Rijnmond.
De vraagprijs van Alkmaarders bedraagt nog altijd zeven miljoen euro en dit is in de ogen van Koevermans en zijn belangenbehartiger ‘overdreven’. De speculaties van De Telegraaf dat de eenmalig international in de belangstelling van Fenerbahçe zou staan, worden door Van Noortwijk naar het rijk der fabelen verwezen.
Sinds de komst van Ari da Silva en Graziano Pellè acht Koevermans het zelf beter om te verkassen. Feyenoord, 1. FC Nürnberg en Shakhtar Donetsk toonden vorige maand interesse, maar om verscheidene redenen ketste de deal af.
AZ had eerder een streep gezet door het verlangen van Koevermans om zijn heil buiten Alkmaar te zoeken. De Noord-Hollandse club wilde niet meewerken aan een overgang, omdat er geen adequate vervanger was gevonden. Met de komst van Pellè lijkt trainer Louis van Gaal nu echter over genoeg opties in de aanvalslinies te beschikken
quote:En dan was er nog Danny Koevermans, momenteel letterlijk de vierde spits bij AZ. Zijn naam viel pas na afloop van de wedstrijd, toen Van Gaal de vraag beantwoordde of het niet erg hard is hoe hij met de meest effectieve AZ-speler (29 competitiegoals en assists) uit de vorige jaargang omgaat.
,,Dat is voetbal,’’ sprak Van Gaal, die vindt dat Koevermans zelf slecht omgaat met de veranderde situatie. ,,Koevermans mag blij zijn dat hij vandaag op de bank zat. Hij wil wel, maar traint minder hard en goed dan anderen. Als de transferdeadline van 31 augustus is verstreken, hopen we dat hij een knop kan omzetten. Ik heb nog steeds vertrouwen in hem, anders had ik hem vandaag wel thuis gelaten.’’
Wat je zeker dat dit Youri Mulder niet is?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:01 schreef Maravilla het volgende:
Natuurlijk mag de Koef niet naar Feyenoord, hij is tenslotte al 17 minuten international.![]()
[afbeelding]
Maarja waarom laten ze hem dan niet gaan.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:59 schreef Urquhart het volgende:
Kreeg even een flink veeg uit de pan van Van Gaal
quote:Koef: 'Ik krijg gedonder met wat ik nu zeg'
'Ik vind dat ik te kakken ben gezet', moppert Danny Koevermans in de nieuwe Voetbal International. Hij reageert op de woorden van AZ-coach Louis van Gaal, die zaterdag na de competitie-ouverture tegen VVV-Venlo de spits verbaal er flink van langs gaf: 'Koevermans mag blij zijn dat hij op de bank zit.'
Van Gaal had de 28-jarige aanvaller na afgelopen seizoen verteld dat er voor hem geen toekomst bij AZ is. Maar ook al was er belangstelling van Shakhtar Donetsk, Feyenoord, 1. FC Nürnberg en Blackburn Rovers, Koevermans is nog altijd in Alkmaar omdat AZ 6,9 miljoen euro voor de eenmalig international wil ontvangen en de clubs dat niet willen betalen.
'Het lijkt wel alsof er twee Koevermansen zijn. Als er belangstellng is, ben ik topscorer van Nederland. En binnen de club zelf ben ik maar de vierde spits. Dat klopt toch niet', vraagt Koevermans zich af.
In de nieuwe VI haalt hij flink uit naar ziijn huidige werkgever. 'Dadelijk krijg ik weer gedonder met wat ik nu zeg, zit ik tegen Vitesse op de tribune. Maar het kan niet zo zijn dat club en trainer mij voor de keuze stellen te gaan of te blijven, en me vervolgens niet laten gaan. Daarmee zeg ik niks verkeerd. Toch?'
In de nieuwe Voetbal International lees je het complete interview met Danny Koevermans.
Bron: VI
Bron: VIquote:Koevermans zit zoals voorspeld op tribune
25/8/2007 10:57
De voorspelling van Danny Koevermans is uitgekomen. De spits van AZ is door coach Louis van Gaal buiten de selectie gelaten voor het uitduel met Vitesse.
'Dadelijk krijg ik weer gedonder met wat ik nu zeg en zit ik tegen Vitesse op de tribune', aldus Koevermans deze week in Voetbal International. In het bewuste artikel spreekt de aanvaller zijn verbazing uit over zijn situatie bij AZ waar hij van clubtopscorer is gedegradeerd tot vierde spits.
Van Gaal doet in Gelredome helemaal geen beroep op de éénvoudig Oranje-international. De coach gaat er vanuit dat Koevermans nog voor het sluiten van de transfermarkt op 31 augustus uit Alkmaar vertrekt.
'Laat duidelijk zijn: ik hoop dat Danny gewoon bij AZ blijft, maar ik verwacht dat een club uit Engeland of Spanje, pakweg Middlesbrough of Levante, eind volgende week ineens het bedrag op tafel legt dat wij als transferprijs hebben vastgelegd', aldus Van Gaal in het Algemeen Dagblad.
'Als Koevermans komende week nog vertrekt, wordt hij gehaald als een impulsaankoop. Die zijn er elk jaar volop in de laatste week voordat de transfermarkt sluit en alle doordachte transfers al zijn gedaan.'
Een speler die op de tribune zit in de Eredivisie is geen 6,9 miljoen waard.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:16 schreef Chivu het volgende:
Als Feyenoord 6,9 miljoen schokt komt 'ie wel.
Tsja, dat is natuurlijk een vicueuze cirkel. Dat kan je volgend jaar als argument gebruiken, maar niet nu hij de komende wedstrijd 1 keer op de tribune zit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:11 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Een speler die op de tribune zit in de Eredivisie is geen 6,9 miljoen waard.
Kan nu ook al, want Van Gaal heeft hem erg duidelijk gemaakt dat hij weg mag en 3 spitsen voor zich heeft. Dus de kans dat hij veel aan spelen toekomt is klein m.i.quote:Dat kan je volgend jaar als argument gebruiken, maar niet nu hij de komende wedstrijd 1 keer op de tribune zit.
Het is nu bluffen en gokken van beide kanten. Wie geeft het eerst toe. Feyenoord wacht tot AZ het bod verlaagd en AZ wacht tot Feyenoord toehapt voor het gewenste bedrag. Tot de laatste dag zal het er misschien om spannen. Feyenoord zou gek zijn als ze 6.9 miljoen betalen voor een tribune klant, laat AZ de prijs maar zakken, neem aan dat Van Gaal geen ongemotiveerde speler in zijn selectie wil hebben. En volgend jaar is hij nog minder waard.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:19 schreef Chivu het volgende:
En gezien Feyenoord hele hoge nood heeft bij een spits, moet er gewoon wat dieper in de buidel worden getast dan normaal. Normaal zou 4 miljoen een acceptabel bedrag zijn, maar de zaken liggen nu, 6 dagen voor het sluiten van de markt, gewoon net even anders.
De helft van de prijs dat AZ vraagt lijkt me schappelijk. En anders heeft Feyenoord nog 2 talentvolle jonge spitsen uit de jeugd, ideaal moment om ze te laten doorstromen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:19 schreef Chivu het volgende:
Overigens ben ik nog steeds van mening dat jullie een speler als Koevermans niet moeten halen. Ik snap de visie gewoon niet, als je Makaay al hebt. Een snelle wendbare speler is veel meer op zijn plek voorin bij jullie.
Nee, hij zit nu op de tribune. Hij zal wel weer niet hard getraind hebben.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weer op de bank?
quote:Koevermans naar PSV
EINDHOVEN - Danny Koevermans verhuist van AZ naar PSV. Zijn zaakwaarnemer Bas van Noortwijk heeft dit donderdag bevestigd. De Eindhovense club heeft de 28-jarige aanvaller aangetrokken als vervanger van Arouna Koné, die naar FC Sevilla vertrekt. Koevermans heeft een contract voor vier jaar ondertekend bij de landskampioen. Hij moet nog wel medisch gekeurd worden.
Koevermans wilde graag weg uit Alkmaar omdat hij daar genoegen moest nemen met een rol als reserve. Hij legde onlangs echter een aanbod van het Spaanse Real Betis naast zich neer omdat hij liever in Nederland wilde blijven.
Nee, die wordt geheim gehouden tot AZ een vervanger heeft.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:17 schreef RayMania het volgende:
Is er een transferbedrag bekend?
Kone is al wegquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als Kone blijft hebben de 5 spitsen van PSV denk ik meer dan 100 goals gemaakt het laatste seizoen.
Aan het scorend vermogen zal het dan niet liggen
Kijk eens op http://www.psv.nl/web/show/id=118705/contentid=21473quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Koné is nog niet verkocht hoor
Ik schat zo dat hij niet meer weg gaat
Toch raar dan dat Sevilla op hun site zet dat Kone er vijf jaar komt ballen...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Koné is nog niet verkocht hoor
Ik schat zo dat hij niet meer weg gaat
Ze lijken ook zo op elkaar...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:30 schreef paultjuhhh het volgende:
Verkapt Kone topic?
Volgens de Telegraaf 6.9 miljoen, aangezien PSV nu meer geld uit de CL kan verwachten door de uitschakeling van Ajax.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:17 schreef RayMania het volgende:
Is er een transferbedrag bekend?
6,9 miljoenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf 6.9 miljoen, aangezien PSV nu meer geld uit de CL kan verwachten door de uitschakeling van Ajax.
Ja maar PSV had volgens mij nog wat schulden weg te werken. Zal nu onderhand wel gedaan zijn met Koef + 7 miljoen ofzoquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:17 schreef Chivu het volgende:
Ik zou willen zeggen kapitaalvernietiging, maar als je het zo in je handje krijgt geschoven van Ajax dan kan iemand uit Amsterdam er moeilijk wat van zeggen. Toch had ik het eerder in een andere speler gestopt. Desnoods zelf in Alves. Die 13 miljoen van Kone plus de extra miljoenen van de CL...
PSV had aan het begin van de week een paar miljoen voor een speler beschikbaar, laten we zeggen 5 miljoen. Door de verkoop van Kone is er 13 miljoen bij. Oke, 'slechts' zo'n 3 miljoen winst, maar je krijgt dit volledige geld wel weer direct beschikbaar. Daarnaast is PSV door het verlies van Ajax zo'n 12-15 miljoen euro rijker geworden. Dat betekent dus dat er zonder schulden af te lossen minimaal zo'n 29 miljoen euro beschikbaar is. Misschien niet direct, maar zeker gegarandeerd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja maar PSV had volgens mij nog wat schulden weg te werken. Zal nu onderhand wel gedaan zijn met Koef + 7 miljoen ofzo
Misschien zien ze in Koevermans een hardere werker dan in Alvonso.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:33 schreef Chivu het volgende:
[..]
PSV had aan het begin van de week een paar miljoen voor een speler beschikbaar, laten we zeggen 5 miljoen. Door de verkoop van Kone is er 13 miljoen bij. Oke, 'slechts' zo'n 3 miljoen winst, maar je krijgt dit volledige geld wel weer direct beschikbaar. Daarnaast is PSV door het verlies van Ajax zo'n 12-15 miljoen euro rijker geworden. Dat betekent dus dat er zonder schulden af te lossen minimaal zo'n 29 miljoen euro beschikbaar is. Misschien niet direct, maar zeker gegarandeerd.
Je gaat me echt niet vertellen dat die schulden zo verschrikkelijk zijn dat je dan niet die 7-10 miljoen extra kan lappen om Alves los te weken.
Feit is dat als van Gaal plannen heeft, deze nooit ter discussie zullen staan. En hoe zou Huntelaar reageren als ie opeens weken achter elkaar op de bank gezet wordt?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:21 schreef Chivu het volgende:
Want gelukkig was de instelling van Koevermans wel zo lekker de afgelopen weken
Door het verlies van ajax is PSV 5 tot 10 miljoen rijker geworden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:33 schreef Chivu het volgende:
[..]
PSV had aan het begin van de week een paar miljoen voor een speler beschikbaar, laten we zeggen 5 miljoen. Door de verkoop van Kone is er 13 miljoen bij. Oke, 'slechts' zo'n 3 miljoen winst, maar je krijgt dit volledige geld wel weer direct beschikbaar. Daarnaast is PSV door het verlies van Ajax zo'n 12-15 miljoen euro rijker geworden. Dat betekent dus dat er zonder schulden af te lossen minimaal zo'n 29 miljoen euro beschikbaar is. Misschien niet direct, maar zeker gegarandeerd.
Je gaat me echt niet vertellen dat die schulden zo verschrikkelijk zijn dat je dan niet die 7-10 miljoen extra kan lappen om Alves los te weken.
Voor AZ nog de beste move... 6,9 mlnquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik denk dat dit voor Koef en PSV een hele goede move is...
Nou, ze houden wel vier spitsen over die beduidend lastiger scoren. Kan ze nog flink gaan opbreken. Koef is misschien niet zo gepolijst, maar wel zeer effectief!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:11 schreef Grulez het volgende:
[..]
Voor AZ nog de beste move... 6,9 mln![]()
En nu je punt?quote:
Dat ie tribuneklant was lag niet aan z'n kwaliteiten, maar aan AZ (v. Gaal) zelf.quote:Op maandag 17 september 2007 02:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met 6,8 miljoen voor een tribuneklant lijkt me dat stug
Het zijn ook twee dezelfde type spelers jaquote:Op maandag 17 september 2007 02:28 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Doet het toch beter dan die Luque van jullie![]()
Daar gaat het niet om, het gaat om het rendement.quote:Op maandag 17 september 2007 02:32 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Het zijn ook twee dezelfde type spelers ja
Ah, we zijn het eensquote:Maar Koevermans zal ongetwijfeld veel meer rendement hebben dan Luque, daar twijfel ik ook geen moment aan (en kom ik ook gewoon open voor uit).
Onze Lee p0wnt jullie straks op 11 novemberquote:Maar het is altijd een betere speler dan jullie loempiavouwer Lee![]()
Maar daardoor niet minder overbodigquote:Op maandag 17 september 2007 02:27 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Dat ie tribuneklant was lag niet aan z'n kwaliteiten, maar aan AZ (v. Gaal) zelf.
Ook met een gescheurde achillespees en een gebroken teen?quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:22 schreef Parafernalia het volgende:
Koevermans
Ik vind het een geweldige speler..als ik coach van Oranje of PSV was stond hij er altijd in
Koevermans is net als Chuck Norris...hij blesseert de blessure, niet andersomquote:Op zaterdag 17 november 2007 21:23 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Ook met een gescheurde achillespees en een gebroken teen? [ afbeelding ]
quote:KOEF
Dat hij vanavond in de spits van het Nederlands elftal staat, vervult de ganse Rijnmond met trots. En dan te bedenken dat het maar weinig had gescheeld of hij was gestopt met voetballen. Hij was net 17 en met Excelsior‘20 A1 had hij flink klop gehad. Er brak ruzie uit in zijn elftal. Danny kreeg een klap van een ploegmaat, maar het verwijt dat hij nooit eens mee ging om een biertje te drinken en zich opzichtig onttrok aan zijn teamgenoten kwam nog veel harder aan. Thuisgekomen smeet hij zijn voetbaltas in de hoek. Hij barstte op bed in huilen uit en nam zich voor om nooit meer tegen een bal te trappen.
Inderdaad, hij kwam op zijn besluit terug. En vanavond scoort hij vast en het publiek zal zijn naam roepen. Zo gaan alleen jongensboeken.
Haha, ja. Vond het echt mooi om te zien.quote:Op zaterdag 17 november 2007 22:46 schreef RayMania het volgende:
Leuk voor hem, hij genoot er zo te zien ook van.
quote:Op zaterdag 17 november 2007 22:58 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ook, hij was geemotioneeerd.
'Koevermans schiet Oranje naar EK-titel' Klinkt goed!
Juist niet. Eén is prima (nieteens negatief bedoeld).quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:09 schreef du_ke het volgende:
Koevermans is inderdaad van het type waar we er meer van zouden moeten hebben.
Denk datwe in elke linie wel zo'n niet zeuren maar voetballen figuur kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:17 schreef Grulez het volgende:
[..]
Juist niet. Eén is prima (nieteens negatief bedoeld).
Ja ok. Of juíst alleen maar negeroide medemensen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk datwe in elke linie wel zo'n niet zeuren maar voetballen figuur kunnen gebruiken.
quote:Op zaterdag 17 november 2007 22:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Vond het echt mooi om te zien.
Helemaal mee eens. De kracht van Koevermans is dat hij precies weet waar hij niet goed in is. Voor de basis is hij (normaal gesproken) geen optie, maar als pinchitter (ipv Vennegoor) moet hij zeker mee naar het EK.quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk datwe in elke linie wel zo'n niet zeuren maar voetballen figuur kunnen gebruiken.
Na de zomer spelen we dus twee jaar oefenwedstrijdjes?quote:Op zondag 18 november 2007 00:13 schreef the_legend_killer het volgende:
De Koef schiet NL naar het WK.
Wie dat vorig jaar zou hebben gezegt zou toen hard worden uitgelachen
Ik bedoelde EKquote:Op zondag 18 november 2007 00:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Na de zomer spelen we dus twee jaar oefenwedstrijdjes?
Idd. Gaaf om te zien dat hij het echt een eer vind om voor Oranje te spelen. Straalt ook van hem af. Mooi ook zijn reactie na het doelpunt.quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:09 schreef du_ke het volgende:
Koevermans is inderdaad van het type waar we er meer van zouden moeten hebben.
Pelle.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke opvolger?
Ariquote:
quote:Topscorer die zelden mag spelen
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Als PSV woensdagavond aantreedt tegen zijn oude club Sparta is de kans levensgroot dat Danny Koevermans opnieuw op de bank zit.
De 29-jarige Schiedammer bewijst al een carrière lang dat hij altijd en overal scoort. Maar wie ook zijn trainer is, het volledige vertrouwen geniet de topscorer van PSV eigenlijk nooit. Of hij wel eens moedeloos wordt van het vechten tegen de bierkaai, van de voortdurende strijd tegen de vooroordelen van anderen? Danny Koevermans denkt even na en trekt zijn gezicht dan in een grimas. ,,Laat ik het zo zeggen: Ik denk dat ik de enige spits in de hele wereld ben die topscorer van zijn club is en niet speelt.’’
Met de entree van Sef Vergoossen als trainer bij PSV is Koevermans weer helemaal terug bij af. De Limburger heeft gekozen voor een systeem met één diepe spits en op die positie krijgt Danko Lazovic vooralsnog de voorkeur. De tien goals van de Schiedammer voor de jaarwisseling ten spijt begint hij elk duel op de bank. Hij had het zich anders voorgesteld, juist vanwege zijn rol als reserve bij AZ had hij Alkmaar verruild voor Eindhoven.
De situatie van Koevermans begint onderhand absurde vormen aan te nemen. Na Louis van Gaal, Ronald Koeman en Jan Wouters is Vergoossen zijn vierde oefenmeester van dit lopende seizoen. Sinds de zomer van 2006 maakte de centrumspits 32 competitiegoals, maar niet één van zijn trainers zag of ziet hem als basisspeler.
Bij AZ - waar hij tot 31 augustus onder contract stond - speelde Koevermans dit seizoen geen minuut. In zijn zeventien wedstrijden als PSV’er had hij slechts acht maal een basisplaats, vier onder Koeman, vier onder Wouters. In die periode kwam hij tot een beter gemiddelde dan bijvoorbeeld Klaas Jan Huntelaar (zie graphic). ,,Waarom ik niet word opgesteld? Ik weet het niet, zeg jij het maar,’’ baalt Koevermans.
De man die de opstelling van PSV bepaalt, heeft de spits keurig uitgelegd waarom Lazovic speelt. ,,Ons eerste idee is om te spelen met één diepe spits,’’ geeft Sef Vergoossen aan. ,,Dan moet je een keuze maken tussen Danny of Lazovic. In eerste instantie hebben we gekozen voor Danko. Omdat hij beweeglijker is, meer sleurt en sjouwt. Ik denk dat we daar nu meer behoefte aan hebben. En dat is op geen enkele manier een diskwalificatie van Danny.’’
Koevermans kent alle vooroordelen over zijn kwaliteiten inmiddels uit het hoofd. Van Gaal vertelde hem eind vorig seizoen dat hij bij AZ ondanks 28 doelpunten (inclusief beker en Uefa Cup) niet op een basisplaats hoefde te rekenen. Wouters zei dat Koevermans niet goed genoeg anticipeerde op steekpasses (’tegen NAC kreeg ik zo’n bal en die zat er gelijk in’) en nu is hij weer niet beweeglijk genoeg.
Met een blik van ’het is altijd wat’ zegt Koevermans: ,,In de speeltijd die ik heb gekregen, heb ik het toch niet zo slecht gedaan. Iedereen kan wel praten over hoe mooi een spits moet spelen of hoe hij moet bewegen, maar je moet gewoon goals maken. Ik sta op tien doelpunten en eigenlijk had dat er nog één meer moeten zijn ook,’’ doelt hij op de eerste treffer tegen Roda JC die door hem werd ingetikt maar werd aangemerkt als eigen doelpunt.
Hoe dan ook, Koevermans zit op de bank en het ziet er niet naar uit dat hij op korte termijn verlost zal zijn van de status als invaller. Vergoossen: ,,We hebben een keuze gemaakt en je moet mensen de kans geven zich in een bepaalde rol te bewijzen. Danny zal teleurgesteld zijn, maar zijn houding op trainingen is uitstekend.’’
Het zijn van die complimenten waar een voetballer niets aan heeft. ,,Ik kan wel ontkennen dat ik er moedeloos van word, maar het is gewoon vervelend. Ik kan me voorstellen dat de trainer iets laat staan waarvoor hij gekozen heeft. Maar voor mij is het toch weer een bittere pil. Het is een rare situatie. Ik kom er alleen in als het niet goed gaat en dat is ook weer niet de bedoeling. Ik wil die schaal ook wel eens vasthouden.’’
Hij zal het zelf nooit zeggen maar voor Danny Koevermans zou het beter zijn als hij nog in januari naar een andere club kan verhuizen. Eind november schoot hij Nederland tegen Luxemburg met zijn eerste interlandgoal naar het EK. Zijn kansen op de eindronde zullen verschrompelen als PSV-reserve.
,,Natuurlijk zit het EK in mijn hoofd,’’ is hij eerlijk. ,,Ik kan alleen maar hopen dat ik de komende maanden genoeg speelminuten krijg om iets te laten zien. Maar eigenlijk weet je: Als je hier blijft wordt de kans op het EK steeds kleiner. En vertrekken, dat gaat op dit moment gewoon niet.’’
Daarover zijn speler en trainer het in elk geval wel eens. Vergoossen: ,,Een vertrek van Danny is on-be-spreek-baar.’’
neequote:Op woensdag 23 januari 2008 13:22 schreef TC03 het volgende:
Hij moet gewoon naar Feyenoord.
Zo makkelijk gaat Vennegoor dat ook niet af hoor, en die heb ik hoger zitten dan Koevermans.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:25 schreef Stpan het volgende:
In Glasow zal ie er 30 per seizoen inleggen, zoals iedere redelijk spits met een neus voor de goal dat daar doet.
quote:Danny Koevermans: 'Van Gaal moet eens ophouden'
Door Patrick Leemans
Donderdag, 13 maart 2008, 01:38
De woordenoorlog tussen Louis van Gaal en Danny Koevermans heeft weer een nieuw hoofdstuk gekregen.
De spits van PSV reageerde vanavond na de penaltywinst op Tottenham Hotspur in de achtste finales van de UEFA Cup op de uitspraken van zijn oud-trainer in Sportweek van een maand geleden.
Daarin zei Van Gaal het volgende over de aanvaller, die AZ begin dit seizoen verliet voor PSV: ``Koevermans had van mij niet weg gehoeven. Maar hij wilde zelf weg. Hij kreeg niet de garantie dat hij basisspeler zou zijn, maar die geef ik niemand. Een andere rol wilde hij niet, dat probleem heeft hij nu ook bij PSV."
Koevermans reageert nu geïrriteerd op deze woorden ``Van Gaal moet eens ophouden met zichzelf goed te praten", aldus de Schiedammer tegen Elf Voetbal. ``Als de twee nieuwe spitsen van AZ wel naar behoren zouden functioneren of minder geblesseerd zouden zijn geweest, had hij gezegd: zie je wel, ik heb er goed aan gedaan door hen de voorkeur te geven. Zo is het altijd wat. Van Gaal heeft het gewoon verkeerd gezien in mijn geval, maar zal dat niet toegeven."
Volgens Koevermans klopt de lezing van de coach van de Alkmaarders over het vertrek van de aanvaller niet. ``Elke voetballer zou precies dezelfde keuze gemaakt hebben na het horen van zijn uitleg. Hij vertelde me, dat hij naar een bepaald niveau toe wilde en dat ik daar onder zit. Daar moest ik het mee doen. Jan Vennegoor of Hesselink zou een markt voor me geopend hebben. Oftewel: ik moest maar naar Engeland of Schotland gaan. Toen was ik er klaar mee. De huidige positie van AZ op de ranglijst toont aan, dat hij het misschien niet helemaal goed gezien heeft", aldus Koevermans tegen Elf Voetbal.
Bij PSV is Koevermans onder Sef Vergoossen geen basisspeler, hoewel hij twee keer tegen Tottenham mocht beginnen vanaf het eerste fluitsignaal. De Limburgse trainer liet eerder doorschemeren, dat hij twijfels heeft over de snelheid en explosiviteit van de spits. ``En dat is nu net iets waar van Gaal niet over klaagde", aldus Koevemans. ``Die zette alleen vraagtekens achter welk niveau ik aan kan."
Dus je vindt zelf ook dat Koevermans belangrijker is dan Lazo?quote:Op woensdag 12 maart 2008 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lazovic 28 wedstrijden - 13 goals - 7 assist - 2645 minuten
Koevermans 28 wedstrijden - 11 goals - 1 assist - 1129 minuten
Niet aan de orde. Klinklare onzin.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:18 schreef Cyberia18 het volgende:
Wat is je laatste nieuws rondom Danny, Martin?
quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:23 schreef Martin_Van_Geel het volgende:
[..]
Niet aan de orde. Klinklare onzin.
die tvp heb je dan ook niet gezien..
Ligt aan zijn perspectief bij PSV.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Zou Koevermans een overstap naar Ajax of Feyenoord overwegen denken jullie?
Ik zou het me niet voor kunnen stellen, lekker CL-spelen en een grote kans maken op het kampioenschap bij PSV. Wat wil je nog meer.
Ik denk persoonlijk dat Lazovic volgend jaar gewoon op de bank zit of ze staan beiden in de spits.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:50 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ligt aan zijn perspectief bij PSV.
Als hij weer een fijn gesprek krijgt met een trainer waarin hem gemeld wordt dat hij 2de keus is volgend seizoen dan denk ik dat hij wel open staat voor een transfer.
Inzaghi is ook niet om aan te zien aan de bal.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:09 schreef navigator het volgende:
Laten we hopen dat die kneus blijft, ik moet er niet aan denken om die non voetballer in het prachtige Ajax-shirt te zien...
Die twee zijn niet te vergelijken. Van Basten is knettergek als hij rond de 5 miljoen gaat uitgeven aan een matige spits van 29 die alleen nationaal mee kan.quote:Op vrijdag 18 april 2008 14:09 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Inzaghi is ook niet om aan te zien aan de bal.
Zo matig vind ik Koevermans niet het is geen wereldtop maar met de juiste spelers om hem heen kun je denk ik toch een hoop plezier beleven van een type zoals Koevermans.quote:Op vrijdag 18 april 2008 14:46 schreef Emimich het volgende:
[..]
Die twee zijn niet te vergelijken. Van Basten is knettergek als hij rond de 5 miljoen gaat uitgeven aan een matige spits van 29 die alleen nationaal mee kan.
Koevermans heeft niet het niveau dat Ajax zou moeten na streven. Het is gewoon een mindere, oudere variant van Huntelaar zonder ook maar de potentie te hebben om ooit in de buurt van Huntelaar te komen. Oftewel, je gaat er gewoon op achteruit als Huntelaar vertrekt en je Koef er voor terug haalt.quote:Op vrijdag 18 april 2008 15:07 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Zo matig vind ik Koevermans niet het is geen wereldtop maar met de juiste spelers om hem heen kun je denk ik toch een hoop plezier beleven van een type zoals Koevermans.
Over VoH werd ook altijd gedacht dat hij tekort zou komen voor Europese wedstrijden, maar hij stond er toch telkens weer.
Het zal ook moeilijk worden om een waardige vervanger voor Huntelaar te vinden, nagenoeg onmogelijk dus. Ik snap van Basten wel hoor een Nederlandse speler met een neusje voor de goal die kan uitgroeien tot een publiekslieveling.quote:Op vrijdag 18 april 2008 15:23 schreef Emimich het volgende:
[..]
Koevermans heeft niet het niveau dat Ajax zou moeten na streven. Het is gewoon een mindere, oudere variant van Huntelaar zonder ook maar de potentie te hebben om ooit in de buurt van Huntelaar te komen. Oftewel, je gaat er gewoon op achteruit als Huntelaar vertrekt en je Koef er voor terug haalt.
Klopt maar ik vind het ook een veel andere type spits dan Koevermans, maar toch vind ik dat Koevermans word onderschat omdat hij geen flitsende techniek heeft. Techniek is niet alles en dat bewijst hij toch maar eens door topscorer te worden zonder een basisplaats te hebben.quote:VoH is een betere spits dan Koevermans. Veel meer ervaring in de top en een betere kopper. Koevermans is een leuke afmaker in een goed draaiende ploeg, niets meer, niets minder.
En het mooie is ook dat v Gaal het maar niet toe wilde gevenquote:Op zondag 31 augustus 2008 15:55 schreef Yi-Long het volgende:
Een Koevermans die iedere wedstrijd speelt in een goed aanvallend elftal, wordt gewoon topscoorder. Die kwaliteiten heeft ie nu eenmaal. Nog steeds onbegrijpelijk dat AZ hem niet meer wilde.
Ontzettend goede en onderschatte speler. Positioneel uitstekend en voetbald ook prima mee. Ook een prima schot trouwens.
Geen echte actie en geen echte snelheid, maar verder gewoon zeer goed.
Van Gaal geeft het 'gedeeltelijk' toe, door te zeggen dat het achteraf gezien slecht heeft uitgepaakt... maar houdt wel vol dat het op zich de beste keus was, en dat de nieuwe aankopen gewoon niet hebben gebracht wat ze ervan hebben verwacht.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En het mooie is ook dat v Gaal het maar niet toe wilde gevenIk denk dat ze hem bij AZ goed hadden kunnen gebruiken afgelopen seizoen.
De fans wel hoor. Wacht maar op AZ-PSV. Hij samen met mijn held Shota was een team dat de sterren van de hemel speelde.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En het mooie is ook dat v Gaal het maar niet toe wilde gevenIk denk dat ze hem bij AZ goed hadden kunnen gebruiken afgelopen seizoen.
Natuurlijk, de fans wel. Die zijn ook niet zo stug als van Gaal. Maar Koevermans blinkt nergens echt in uit, behalve in efficiëntie en op de goede plek staan. Dat is ook een kwaliteit, net als Huntelaar deze heeft. Ik vind Huntelaar overigens geen betere voetballer dan Koevermans. Ik denk dat als Koevermans iedere wedstrijd zou spelen hij net zo veel doelpunten kan maken als Huntelaar.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:27 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
De fans wel hoor. Wacht maar op AZ-PSV. Hij samen met mijn held Shota was een team dat de sterren van de hemel speelde.
Koevermans is gewoon een uitstekende spits, maar ook een goede voetballer. Hij is sterk aan de bal, heeft overzicht, positioneel goed, en speelt ook gewoon aardig mee. Het is zeker geen balletjes intikkertje ala Inzaghi ofzo.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Natuurlijk, de fans wel. Die zijn ook niet zo stug als van Gaal. Maar Koevermans blinkt nergens echt in uit, behalve in efficiëntie en op de goede plek staan. Dat is ook een kwaliteit, net als Huntelaar deze heeft. Ik vind Huntelaar overigens geen betere voetballer dan Koevermans. Ik denk dat als Koevermans iedere wedstrijd zou spelen hij net zo veel doelpunten kan maken als Huntelaar.
quote:Excelsior'20 onthult 'Danny Koevermans' reclamebord
donderdag, 16 oktober 2008 08:53 Richard Feenstra
Zondag zal voor het "grote" publiek bij Excelsior'20 het nieuwe "reclame"bord te zien zijn van het uithangbord en trots van de vereniging, Danny Koevermans. Koevermans zelf met het idee gekomen om een, door hem zelf betaald, bord te plaatsen langs het veld. Zijn ploeggenoot bij PSV, Mike Zonneveld, heeft ook zo'n bord langs het veld van VV Noordwijk. Het bord van “Koef” staat achter de goal aan de kant van het kunstgras vlak voor de tevens nieuw geplaatste pannakooien. Deze twee kooien zijn uitermate geschikt om 1 tegen 1 of 2 tegen 2 te spelen voor en door onze jeugd. Deze realisatie heeft plaats kunnen vinden door het geld dat beschikbaar kwam van de transfer van Danny Koevermans van AZ naar PSV.
Fuck dat, gewoon de man met de snor even op z'n plaats zettenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:53 schreef sjimz het volgende:
Wel jammer dat hij zich zo liet gaan, laat dat soort huilbalkerij maar aan Lazovic over.
Een stoere vent als Danny heeft dit soort gedrag niet nodig!
Toch een spits die ze er dit seizoen op het hoogste niveau er in legt!
Niet netjes misschien, maar verder prachtig toch?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:53 schreef Greetings het volgende:
LOL! Het blijkt te gaan om Johan Derksen, naar wie hij die gebaren maakte, die hem maandag in VI een "knakker" noemde![]()
![]()
In dat geval geef ik m wel gelijkquote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:53 schreef Greetings het volgende:
LOL! Het blijkt te gaan om Johan Derksen, naar wie hij die gebaren maakte, die hem maandag in VI een "knakker" noemde![]()
![]()
In dat geval geef ik m wel gelijkquote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:38 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik dacht dat het tegen Reker was omdat hij Lazovic en Koevermans een 6.5je noemde..
Hij praat m al tijden de grond inquote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:47 schreef paultjuhhh het volgende:
Wat had Derksen precies allemaal geschreven over hem
Hij had niks geschreven, maar in Voetbal International (op RTL7) noemde hij Koevermans "die andere knakker" (naast Lazovic).quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:47 schreef paultjuhhh het volgende:
Wat had Derksen precies allemaal geschreven over hem
Wel hilarisch dat jeje daar wat van aantrekt. Wat ben je dan een onzeker persoontje.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:50 schreef Greetings het volgende:
[..]
Hij had niks geschreven, maar in Voetbal International (op RTL7) noemde hij Koevermans "die andere knakker" (naast Lazovic).
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:57 schreef BertMaalderink het volgende:
Alsof het zeker is dat hem om Johan Derksen gaat. Dat roept gewoon iemand en opeens papegaait iedereen het na.
quote:'Koef' eist duidelijkheid bij PSV
Door EDDY VAN DER LEY
ALMELO - Met minimale inspanningen counterde een uitgekookt PSV tegen Heracles Almelo naar een maximaal resultaat (0-2). Invaller Danny Koevermans gooide de wedstrijd met een typisch spitsendoelpunt in het slot, maar het is maar de vraag of de 30-jarige aanvaller volgend seizoen nog in Eindhoven te bewonderen zal zijn. Ook de nieuwe trainer Fred Rutten heeft geen basisplaats voor hem in petto.
Koevermans heeft bij de onttroonde landkampioen nog een contract tot 2011, maar is de uitzichtloosheid van zijn huidige positie meer dan zat. Hij kan begrip opbrengen voor de koers die PSV momenteel vaart, met de jonge aankoop Ola Toivonen als onbetwiste nummer één in de punt van de aanval, maar baalt van het gebrek aan speeltijd. ,,Ik heb de laatste tijd uitzicht op niets,'' zegt hij. ,,Ik loop vaak warm, maar kom ik er toch niet in. Ik kan best een goede bankzitter zijn, maar dan wel op basis van meer invalbeurten.''
Tegen het aandoenlijk strijdende Heracles Almelo, dat in de afronding geluk en kwaliteit tekort kwam, loste Koevermans in de 73ste minuut Ola Toivonen af. Prompt loodste hij het laffe PSV, dat via een counter via Balázs Dzsudzsák op 0-1 was gekomen, met een intikker in veilige haven: 0-2. Ofschoon Koevermans groots en meeslepend kan juichen, bleef een extatische uiting van vreugde dit keer uit.
,,Natuurlijk ben ik blij met mijn doelpunt en de zege,'' reageerde de aanvaller, ,,maar niet met mijn situatie. Ik kwam met de instelling naar Almelo dat het weer niets zou worden, dat het zou zijn meegenomen wanneer ik zou spelen.''
De aanvaller, die in Eindhovense dienst goed is voor een moyenne van bijna één doelpunt per twee wedstrijden, wil graag bij PSV blijven. ,,Maar dan wil ik wel van waarde kunnen zijn. Anders heeft het geen zin.''
Cruciaal voor de toekomst van Koevermans is het standpunt van Fred Rutten. De nieuwe trainer van de Eindhovenaren is bezig met een inventarisatie van het aanwezige spelersmateriaal en de personele invulling voor de nieuwe voetbaljaargang, maar heeft geen basisplaats voor de bonkige spits in zijn gedachten. Rutten, een verklaard aanhanger van 4-3-3, zet in op jeugdig elan en houdt normaal gesproken vast aan de deze winter aangetrokken Ola Toivonen als centrumspits.
,,Ik heb binnenkort een gesprek met Rutten en dan hoor ik het wel,'' zegt Koevermans. ,,Ik heb nog geen idee wat hij wil, maar ik wil graag duidelijkheid. Zodat ik weet waar ik aan toe ben. Op nog zo'n seizoen zit ik niet te wachten, dan kan ik beter vertrekken, lijkt me. Dat is beter voor alle partijen.''
Koevermans hoopt in de slotfase van de competitie beslissend te kunnen zijn voor zijn ploeg, die zeker is van Europees voetbal en nog een theoretische kans heeft op de tweede plaats in de competitie, goed voor een ticket voor de voorronde van de Champions League.
bronquote:"Koevermans en Meeuwis in belangstelling AZ"
Een onbekende berichtgever meldde dat AZ intresse heeft in het terughalen van Koevermans. Ook de Roda JC'er Marcel Meeuwis wordt genoemd als toekomstig Alkmaarder.
Danny Koevermans is nu spits bij PSV, waar hij in 25 wedstrijden 7 doelpunten maakte. Deze goals kwamen vaak door invalbeurten. De spits heeft eerder dit seizoen zijn zinnen op een vertrek gezet. Ook Feyenoord is geïntesseerd in de 31-jarige aanvaller.
Naast Koevermans zou ook Marcel Meeuwis op het verlanglijstje staan van AZ. De Roda JC'er wordt genoemd als vervanger van Demy de Zeeuw, die na alle waarschijnlijkheid bij HSV aan de slag gaat. De middenvelder heeft nog een contract tot 2012, dus zou er een afkoopsom aan te pas komen.
Meeuwis heeft laten weten dat hij weg wil bij Roda. Dit heeft hij gemeld in een interview met Voetbal International. De middenvelder zou het liefst in de Bundesliga gaan spelen.
bronquote:PRIMEUR - SC Heerenveen heeft zich bij PSV gemeldt voor spits Danny Koevermans. Heerenveen wil Koevermans voor volgend seizoen toevoegen aan haar selectie. De aanvaller, die reeds een oriënterend gesprek heeft gehad met Heerenveen, is in beeld om het ‘spitsenprobleem’ op te lossen.
Volgens ingewijden is Trond Sollied niet tevreden over het functioneren van de huidige spitsen. Viktor Elm, van origine een middenvelder, kreeg in de tweede seizoenshelft vooral de voorkeur in de punt van de aanval. Ondanks zijn effectiviteit lijkt Sollied niet tevreden te zijn over zijn functioneren als spits.
Koevermans staat ook op het verlanglijstje van Feyenoord. Een transfer naar de Rotterdammers lijkt echter ver weg, omdat externe geldschieters de komst van de spits moeten bekostigen. De geldschieters trekken pas de portemonnee wanneer de Stadionclub een sluitende begroting kan tonen.
Koevermans speelde voor Sparta Rotterdam en AZ alvorens hij in 2007 de overstap maakte naar PSV. Bij de Eindhovenaren kwam de aanvaller dit seizoen 26 duels in actie. Hij was achtmaal trefzeker.
Doe maar ruilen dan.....quote:
Ja, met Beerens van SCH ja.quote:
Tuurlijk niet met Meeuwis, zou ook een vreemde ruil zijn Koevermans van PSV naar AZ en Meeuwis van Roda naar PSVquote:Op maandag 11 mei 2009 19:32 schreef noxious het volgende:
[..]
Ja, met Beerens van SCH ja.
Niet met Meeuwis mag ik hopen...
Allebei wegquote:Op maandag 11 mei 2009 20:28 schreef rubbereend het volgende:
Koevermans moet gewoon blijven. Lazovic vertrekt sowieso. Anders moet er dadelijk alsnog weer gezocht worden naar een spits
zal wel 4-3-3 blijven en dan het we alleen Toivonen als diepe spits.......... dus dan moet er weer iemand bij komenquote:Op maandag 11 mei 2009 20:28 schreef RayMania het volgende:
Jullie hebben toch Ola? Of wordt er 4-4-2 gespeeld?
Ruilen tegen Beerens?quote:Op maandag 11 mei 2009 21:26 schreef SCH het volgende:
Ik weet het niet met die Koevermans maar wij hebben wel echt zo'n goaltjesdief nodig.
Nee, dan schieten we niks op. Sibon mag je nog wel even hebben. En jullie willen toch ook een nieuwe keepert?quote:
Sibon of die bras die bij jullie op goal staat hoeven wij niet.....quote:Op maandag 11 mei 2009 21:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dan schieten we niks op. Sibon mag je nog wel even hebben. En jullie willen toch ook een nieuwe keepert?
hoeveel geld krijgen we erbij?quote:
Het gerucht zal sowieso wel komenquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ook Utrecht wil hem nu halen, drukke boel.
Zie Ajax zich ook nog wel melden.
Lijkt me geen gekke keus.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog liever Pal Fisherquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hmm maar de helft van de ballen gaan naast of ergerquote:Op maandag 24 augustus 2009 02:03 schreef Radegast het volgende:
Ongelofelijk dat ze bij PSV op zoek zijn naar een nieuwe sterke lange spits. Als ze Danny gewoon elke week in de basis zetten schiet hij er 25 in een seizoen.
Tja, dat roep ik ook al jaren. Ik snap het ook niet dat hij niet gewoon wekelijks in de basis staat. Wordt stelselmatig zwaar onderschat door de trainers, alhoewel ik vanavond toch wel redelijk hoopvol werd van de uitlatingen van Rutten na de wedstrijd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:03 schreef Radegast het volgende:
Ongelofelijk dat ze bij PSV op zoek zijn naar een nieuwe sterke lange spits. Als ze Danny gewoon elke week in de basis zetten schiet hij er 25 in een seizoen.
Geen idee. Het enige dat ik kan bedenken is dat Toivonen iets meer een spits is die in het 4-3-3 systeem kan functioneren wat PSV wil spelen, terwijl Koevermans eigenlijk het best tot zijn recht komt in een 2-spitsen systeem (en dan het liefst naast Lazovic, want die 2 hebben al vaker laten zien een 'klik' te hebben...)quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:06 schreef TC03 het volgende:
Kan iemand mij de meerwaarde van Toivoinen uitleggen t.o.v. Koevermans?
Zodat hij bij PSV ook weer op de bank kan gaan zitten?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:54 schreef djnospinzone het volgende:
Geef Aissati maar terug.
Hij kan ook meer, maar dan moet je hem wel gewoon op zijn juiste positie neerzetten, als vrije nr. 10 achter de spits(en), en niet als verdedigende rechtermiddenvelder.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach, prima invaller alleen dachten ze bij Ajax dat hij meer kon
Hij kwam, zag, en overwonquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:59 schreef venomsnake het volgende:
Laat hem maar naar FC Groningen gaan. Kan hij wekelijks aan de bak en kan Lovre mooi op de bank plaats nemen.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)ezorgen-PSV-zege.htmquote:Tien minuten voor tijd was hetzelfde duo verantwoordelijk voor de beslissing. Dzsudzsák gaf de voorzet, Koevermans had de fraaie controle op de borst en wist dat een goed vervolg te geven met een rake knal in de verre hoek.
Ik had het over Aissatiquote:Op zondag 30 augustus 2009 16:58 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Hij kwam, zag, en overwon![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:41 schreef djnospinzone het volgende:
http://img33.imageshack.us/img33/273/1250984219142.jpg
Bij deze is ie langs gekomen...quote:Op maandag 27 april 2009 15:06 schreef erkel het volgende:
De KoefVan mij mag ie naar De Kuip komen.
quote:Drama voor Danny Koevermans
Een grote domper voor Danny Koevermans. De 33-jarige aanvaller van Toronto FC scheurde, naar nu blijkt, afgelopen weekeinde de kruisband van zijn knie af en mist de rest van het seizoen in de Amerikaanse MLS. De oud-spits van onder andere Sparta en PSV moet zes tot negen maanden revalideren, meldt Sport-Promotion.
Koevermans liep zijn ernstige blessure op in het uitduel tegen New England Revolution. In het strafschopgebied van de tegenstander verdraaide de sterke spits zijn knie.
"Ik voelde meteen dat het niet goed zat", laat Koevermans weten. "De pijn was enorm. Ik had niet eens een MRI-scan nodig om te weten dat mijn kruisband was gescheurd. Die heb ik vandaag uiteraard wel laten maken, maar de uitkomst bevestigde eigenlijk alleen wat we al wisten."
quote:Koevermans: Dit is pure pech
Toronto FC-spits Danny Koevermans scheurde afgelopen weekeinde in duel met New England Revolution de knieband van zijn knie en ligt er zes tot negen maanden uit. Aan de blessure van de aanvaller had niemand schuld.
"Aanvankelijk dacht ik van wel, maar toen ik de beelden terugzag moest ik daarop terugkomen. Je ziet duidelijk dat mijn linkerknie uit zichzelf een vreemde draai maakt, ik werd nauwelijks geraakt door die jongen. Nee, dit was pure pech. In alle opzichten", vertelt Koevermans aan Sport-Promotion.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |