quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:57 schreef BertMaalderink het volgende:
Alsof het zeker is dat hem om Johan Derksen gaat. Dat roept gewoon iemand en opeens papegaait iedereen het na.
quote:'Koef' eist duidelijkheid bij PSV
Door EDDY VAN DER LEY
ALMELO - Met minimale inspanningen counterde een uitgekookt PSV tegen Heracles Almelo naar een maximaal resultaat (0-2). Invaller Danny Koevermans gooide de wedstrijd met een typisch spitsendoelpunt in het slot, maar het is maar de vraag of de 30-jarige aanvaller volgend seizoen nog in Eindhoven te bewonderen zal zijn. Ook de nieuwe trainer Fred Rutten heeft geen basisplaats voor hem in petto.
Koevermans heeft bij de onttroonde landkampioen nog een contract tot 2011, maar is de uitzichtloosheid van zijn huidige positie meer dan zat. Hij kan begrip opbrengen voor de koers die PSV momenteel vaart, met de jonge aankoop Ola Toivonen als onbetwiste nummer één in de punt van de aanval, maar baalt van het gebrek aan speeltijd. ,,Ik heb de laatste tijd uitzicht op niets,'' zegt hij. ,,Ik loop vaak warm, maar kom ik er toch niet in. Ik kan best een goede bankzitter zijn, maar dan wel op basis van meer invalbeurten.''
Tegen het aandoenlijk strijdende Heracles Almelo, dat in de afronding geluk en kwaliteit tekort kwam, loste Koevermans in de 73ste minuut Ola Toivonen af. Prompt loodste hij het laffe PSV, dat via een counter via Balázs Dzsudzsák op 0-1 was gekomen, met een intikker in veilige haven: 0-2. Ofschoon Koevermans groots en meeslepend kan juichen, bleef een extatische uiting van vreugde dit keer uit.
,,Natuurlijk ben ik blij met mijn doelpunt en de zege,'' reageerde de aanvaller, ,,maar niet met mijn situatie. Ik kwam met de instelling naar Almelo dat het weer niets zou worden, dat het zou zijn meegenomen wanneer ik zou spelen.''
De aanvaller, die in Eindhovense dienst goed is voor een moyenne van bijna één doelpunt per twee wedstrijden, wil graag bij PSV blijven. ,,Maar dan wil ik wel van waarde kunnen zijn. Anders heeft het geen zin.''
Cruciaal voor de toekomst van Koevermans is het standpunt van Fred Rutten. De nieuwe trainer van de Eindhovenaren is bezig met een inventarisatie van het aanwezige spelersmateriaal en de personele invulling voor de nieuwe voetbaljaargang, maar heeft geen basisplaats voor de bonkige spits in zijn gedachten. Rutten, een verklaard aanhanger van 4-3-3, zet in op jeugdig elan en houdt normaal gesproken vast aan de deze winter aangetrokken Ola Toivonen als centrumspits.
,,Ik heb binnenkort een gesprek met Rutten en dan hoor ik het wel,'' zegt Koevermans. ,,Ik heb nog geen idee wat hij wil, maar ik wil graag duidelijkheid. Zodat ik weet waar ik aan toe ben. Op nog zo'n seizoen zit ik niet te wachten, dan kan ik beter vertrekken, lijkt me. Dat is beter voor alle partijen.''
Koevermans hoopt in de slotfase van de competitie beslissend te kunnen zijn voor zijn ploeg, die zeker is van Europees voetbal en nog een theoretische kans heeft op de tweede plaats in de competitie, goed voor een ticket voor de voorronde van de Champions League.
bronquote:"Koevermans en Meeuwis in belangstelling AZ"
Een onbekende berichtgever meldde dat AZ intresse heeft in het terughalen van Koevermans. Ook de Roda JC'er Marcel Meeuwis wordt genoemd als toekomstig Alkmaarder.
Danny Koevermans is nu spits bij PSV, waar hij in 25 wedstrijden 7 doelpunten maakte. Deze goals kwamen vaak door invalbeurten. De spits heeft eerder dit seizoen zijn zinnen op een vertrek gezet. Ook Feyenoord is geďntesseerd in de 31-jarige aanvaller.
Naast Koevermans zou ook Marcel Meeuwis op het verlanglijstje staan van AZ. De Roda JC'er wordt genoemd als vervanger van Demy de Zeeuw, die na alle waarschijnlijkheid bij HSV aan de slag gaat. De middenvelder heeft nog een contract tot 2012, dus zou er een afkoopsom aan te pas komen.
Meeuwis heeft laten weten dat hij weg wil bij Roda. Dit heeft hij gemeld in een interview met Voetbal International. De middenvelder zou het liefst in de Bundesliga gaan spelen.
bronquote:PRIMEUR - SC Heerenveen heeft zich bij PSV gemeldt voor spits Danny Koevermans. Heerenveen wil Koevermans voor volgend seizoen toevoegen aan haar selectie. De aanvaller, die reeds een oriënterend gesprek heeft gehad met Heerenveen, is in beeld om het ‘spitsenprobleem’ op te lossen.
Volgens ingewijden is Trond Sollied niet tevreden over het functioneren van de huidige spitsen. Viktor Elm, van origine een middenvelder, kreeg in de tweede seizoenshelft vooral de voorkeur in de punt van de aanval. Ondanks zijn effectiviteit lijkt Sollied niet tevreden te zijn over zijn functioneren als spits.
Koevermans staat ook op het verlanglijstje van Feyenoord. Een transfer naar de Rotterdammers lijkt echter ver weg, omdat externe geldschieters de komst van de spits moeten bekostigen. De geldschieters trekken pas de portemonnee wanneer de Stadionclub een sluitende begroting kan tonen.
Koevermans speelde voor Sparta Rotterdam en AZ alvorens hij in 2007 de overstap maakte naar PSV. Bij de Eindhovenaren kwam de aanvaller dit seizoen 26 duels in actie. Hij was achtmaal trefzeker.
Doe maar ruilen dan.....quote:
Ja, met Beerens van SCH ja.quote:
Tuurlijk niet met Meeuwis, zou ook een vreemde ruil zijn Koevermans van PSV naar AZ en Meeuwis van Roda naar PSVquote:Op maandag 11 mei 2009 19:32 schreef noxious het volgende:
[..]
Ja, met Beerens van SCH ja.
Niet met Meeuwis mag ik hopen...
Allebei wegquote:Op maandag 11 mei 2009 20:28 schreef rubbereend het volgende:
Koevermans moet gewoon blijven. Lazovic vertrekt sowieso. Anders moet er dadelijk alsnog weer gezocht worden naar een spits
zal wel 4-3-3 blijven en dan het we alleen Toivonen als diepe spits.......... dus dan moet er weer iemand bij komenquote:Op maandag 11 mei 2009 20:28 schreef RayMania het volgende:
Jullie hebben toch Ola? Of wordt er 4-4-2 gespeeld?
Ruilen tegen Beerens?quote:Op maandag 11 mei 2009 21:26 schreef SCH het volgende:
Ik weet het niet met die Koevermans maar wij hebben wel echt zo'n goaltjesdief nodig.
Nee, dan schieten we niks op. Sibon mag je nog wel even hebben. En jullie willen toch ook een nieuwe keepert?quote:
Sibon of die bras die bij jullie op goal staat hoeven wij niet.....quote:Op maandag 11 mei 2009 21:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dan schieten we niks op. Sibon mag je nog wel even hebben. En jullie willen toch ook een nieuwe keepert?
hoeveel geld krijgen we erbij?quote:
Het gerucht zal sowieso wel komenquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ook Utrecht wil hem nu halen, drukke boel.
Zie Ajax zich ook nog wel melden.
Lijkt me geen gekke keus.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog liever Pal Fisherquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hmm maar de helft van de ballen gaan naast of ergerquote:Op maandag 24 augustus 2009 02:03 schreef Radegast het volgende:
Ongelofelijk dat ze bij PSV op zoek zijn naar een nieuwe sterke lange spits. Als ze Danny gewoon elke week in de basis zetten schiet hij er 25 in een seizoen.
Tja, dat roep ik ook al jaren. Ik snap het ook niet dat hij niet gewoon wekelijks in de basis staat. Wordt stelselmatig zwaar onderschat door de trainers, alhoewel ik vanavond toch wel redelijk hoopvol werd van de uitlatingen van Rutten na de wedstrijd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:03 schreef Radegast het volgende:
Ongelofelijk dat ze bij PSV op zoek zijn naar een nieuwe sterke lange spits. Als ze Danny gewoon elke week in de basis zetten schiet hij er 25 in een seizoen.
Geen idee. Het enige dat ik kan bedenken is dat Toivonen iets meer een spits is die in het 4-3-3 systeem kan functioneren wat PSV wil spelen, terwijl Koevermans eigenlijk het best tot zijn recht komt in een 2-spitsen systeem (en dan het liefst naast Lazovic, want die 2 hebben al vaker laten zien een 'klik' te hebben...)quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:06 schreef TC03 het volgende:
Kan iemand mij de meerwaarde van Toivoinen uitleggen t.o.v. Koevermans?
Zodat hij bij PSV ook weer op de bank kan gaan zitten?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:54 schreef djnospinzone het volgende:
Geef Aissati maar terug.
Hij kan ook meer, maar dan moet je hem wel gewoon op zijn juiste positie neerzetten, als vrije nr. 10 achter de spits(en), en niet als verdedigende rechtermiddenvelder.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach, prima invaller alleen dachten ze bij Ajax dat hij meer kon
Hij kwam, zag, en overwonquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:59 schreef venomsnake het volgende:
Laat hem maar naar FC Groningen gaan. Kan hij wekelijks aan de bak en kan Lovre mooi op de bank plaats nemen.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)ezorgen-PSV-zege.htmquote:Tien minuten voor tijd was hetzelfde duo verantwoordelijk voor de beslissing. Dzsudzsák gaf de voorzet, Koevermans had de fraaie controle op de borst en wist dat een goed vervolg te geven met een rake knal in de verre hoek.
Ik had het over Aissatiquote:Op zondag 30 augustus 2009 16:58 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Hij kwam, zag, en overwon![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |