Bron: vi.nlquote:Feyenoord klopt weer aan voor Koevermans
31/7/2007 21:00
EXCLUSIEF - Feyenoord heeft de hoop op de komst van Danny Koevermans nog niet opgegeven. De Rotterdammers wagen nogmaals een poging de spits los te weken bij AZ, dat tot nog toe te veel vroeg naar de mening van Feyenoord.
Feyenoord hoopt alsnog kans te maken nu er in Alkmaar na de Braziliaan Ari nog een spits is gekomen: Graziano Pellè (22). De Italiaan tekende voor vijf jaar.
Coach Bert van Marwijk beschikt met Roy Makaay (32) en Michael Mols (36) over twee centrumspitsen, maar kan een extra kracht goed gebruiken. Schiedammer Koevermans heeft er nooit een geheim van gemaakt graag naar Feyenoord te willen.
De voormalige Spartaan dreigt komend seizoen in Alkmaar hoofdzakelijk te fungeren als reservespits achter Ari, Moussa Dembele en Pellè. Omdat de eenmalig international voorzag dat hij vooral op de reservebank zou vertoeven, gaf Koevermans enige tijd geleden al te kennen dat hij AZ het liefst zo snel mogelijk wilde verlaten.
Ho! Dan eis ik een topic over Dave van de Bergh!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:23 schreef Buitendam het volgende:
Ho ho, we hebben het hier wel over een international he! ()
quote:Zijn optredens bij de Utrechtse club zorgen ervoor dat, als Arjen Robben geblesseerd is, Van den Bergh wordt opgeroepen door bondscoach Marco van Basten voor het Nederlands elftal. Op 18 augustus 2004 maakt hij zijn debuut in de met 2-2 gelijkgespeelde uitwedstrijd in Zweden
Die hebben toch hetzelfde "probleem"quote:Op donderdag 2 augustus 2007 01:22 schreef Maravilla het volgende:
Ja hallo, even wakker worden nu. Kuyt speelt bij Liverpool, Koevermans bij AZ. Zie je het verschil al?
quote:Fenerbahce volgt Koevermans
Van onze Telesportredactie
ISTANBOEL, maandag
Fenerbahce heeft het oog laten vallen op Danny Koevermans van AZ. Hij staat in de belangstelling omdat de Turken een spits zoeken, die Mateja Kezman kan assisteren in de punt van de aanval. AZ wil zes miljoen incasseren voor Koevermans, die dolgraag weg wil uit Alkmaar. Dat bedrag schijnt voor de Turken geen probleem te zijn. Koevermans is op een zijspoor beland nu AZ twee spitsen heeft gekocht en hem is te verstaan gegeven nog slechts als pinchhitter in actie te komen.
Dat liverpool een topclub is en AZ niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:18 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Die hebben toch hetzelfde "probleem"
Leg me maar eens uit wat het feitelijke verschil is tussen Liverpool en AZ qua mijn bovengeschreven tekst.
quote:'Koevermans in voetsporen Drenthe en Suárez'
In navolging van Luis Suárez en Royston Drenthe lijkt nu ook Danny Koevermans toevlucht te zoeken tot een arbitragezaak. Dit meldde de zaakwaarnemer van de AZ-aanvaller maandagavond aan RTV Rijnmond.
De vraagprijs van Alkmaarders bedraagt nog altijd zeven miljoen euro en dit is in de ogen van Koevermans en zijn belangenbehartiger ‘overdreven’. De speculaties van De Telegraaf dat de eenmalig international in de belangstelling van Fenerbahçe zou staan, worden door Van Noortwijk naar het rijk der fabelen verwezen.
Sinds de komst van Ari da Silva en Graziano Pellè acht Koevermans het zelf beter om te verkassen. Feyenoord, 1. FC Nürnberg en Shakhtar Donetsk toonden vorige maand interesse, maar om verscheidene redenen ketste de deal af.
AZ had eerder een streep gezet door het verlangen van Koevermans om zijn heil buiten Alkmaar te zoeken. De Noord-Hollandse club wilde niet meewerken aan een overgang, omdat er geen adequate vervanger was gevonden. Met de komst van Pellè lijkt trainer Louis van Gaal nu echter over genoeg opties in de aanvalslinies te beschikken
quote:En dan was er nog Danny Koevermans, momenteel letterlijk de vierde spits bij AZ. Zijn naam viel pas na afloop van de wedstrijd, toen Van Gaal de vraag beantwoordde of het niet erg hard is hoe hij met de meest effectieve AZ-speler (29 competitiegoals en assists) uit de vorige jaargang omgaat.
,,Dat is voetbal,’’ sprak Van Gaal, die vindt dat Koevermans zelf slecht omgaat met de veranderde situatie. ,,Koevermans mag blij zijn dat hij vandaag op de bank zat. Hij wil wel, maar traint minder hard en goed dan anderen. Als de transferdeadline van 31 augustus is verstreken, hopen we dat hij een knop kan omzetten. Ik heb nog steeds vertrouwen in hem, anders had ik hem vandaag wel thuis gelaten.’’
Wat je zeker dat dit Youri Mulder niet is?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:01 schreef Maravilla het volgende:
Natuurlijk mag de Koef niet naar Feyenoord, hij is tenslotte al 17 minuten international.![]()
[afbeelding]
Maarja waarom laten ze hem dan niet gaan.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:59 schreef Urquhart het volgende:
Kreeg even een flink veeg uit de pan van Van Gaal
quote:Koef: 'Ik krijg gedonder met wat ik nu zeg'
'Ik vind dat ik te kakken ben gezet', moppert Danny Koevermans in de nieuwe Voetbal International. Hij reageert op de woorden van AZ-coach Louis van Gaal, die zaterdag na de competitie-ouverture tegen VVV-Venlo de spits verbaal er flink van langs gaf: 'Koevermans mag blij zijn dat hij op de bank zit.'
Van Gaal had de 28-jarige aanvaller na afgelopen seizoen verteld dat er voor hem geen toekomst bij AZ is. Maar ook al was er belangstelling van Shakhtar Donetsk, Feyenoord, 1. FC Nürnberg en Blackburn Rovers, Koevermans is nog altijd in Alkmaar omdat AZ 6,9 miljoen euro voor de eenmalig international wil ontvangen en de clubs dat niet willen betalen.
'Het lijkt wel alsof er twee Koevermansen zijn. Als er belangstellng is, ben ik topscorer van Nederland. En binnen de club zelf ben ik maar de vierde spits. Dat klopt toch niet', vraagt Koevermans zich af.
In de nieuwe VI haalt hij flink uit naar ziijn huidige werkgever. 'Dadelijk krijg ik weer gedonder met wat ik nu zeg, zit ik tegen Vitesse op de tribune. Maar het kan niet zo zijn dat club en trainer mij voor de keuze stellen te gaan of te blijven, en me vervolgens niet laten gaan. Daarmee zeg ik niks verkeerd. Toch?'
In de nieuwe Voetbal International lees je het complete interview met Danny Koevermans.
Bron: VI
Bron: VIquote:Koevermans zit zoals voorspeld op tribune
25/8/2007 10:57
De voorspelling van Danny Koevermans is uitgekomen. De spits van AZ is door coach Louis van Gaal buiten de selectie gelaten voor het uitduel met Vitesse.
'Dadelijk krijg ik weer gedonder met wat ik nu zeg en zit ik tegen Vitesse op de tribune', aldus Koevermans deze week in Voetbal International. In het bewuste artikel spreekt de aanvaller zijn verbazing uit over zijn situatie bij AZ waar hij van clubtopscorer is gedegradeerd tot vierde spits.
Van Gaal doet in Gelredome helemaal geen beroep op de éénvoudig Oranje-international. De coach gaat er vanuit dat Koevermans nog voor het sluiten van de transfermarkt op 31 augustus uit Alkmaar vertrekt.
'Laat duidelijk zijn: ik hoop dat Danny gewoon bij AZ blijft, maar ik verwacht dat een club uit Engeland of Spanje, pakweg Middlesbrough of Levante, eind volgende week ineens het bedrag op tafel legt dat wij als transferprijs hebben vastgelegd', aldus Van Gaal in het Algemeen Dagblad.
'Als Koevermans komende week nog vertrekt, wordt hij gehaald als een impulsaankoop. Die zijn er elk jaar volop in de laatste week voordat de transfermarkt sluit en alle doordachte transfers al zijn gedaan.'
Een speler die op de tribune zit in de Eredivisie is geen 6,9 miljoen waard.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:16 schreef Chivu het volgende:
Als Feyenoord 6,9 miljoen schokt komt 'ie wel.
Tsja, dat is natuurlijk een vicueuze cirkel. Dat kan je volgend jaar als argument gebruiken, maar niet nu hij de komende wedstrijd 1 keer op de tribune zit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:11 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Een speler die op de tribune zit in de Eredivisie is geen 6,9 miljoen waard.
Kan nu ook al, want Van Gaal heeft hem erg duidelijk gemaakt dat hij weg mag en 3 spitsen voor zich heeft. Dus de kans dat hij veel aan spelen toekomt is klein m.i.quote:Dat kan je volgend jaar als argument gebruiken, maar niet nu hij de komende wedstrijd 1 keer op de tribune zit.
Het is nu bluffen en gokken van beide kanten. Wie geeft het eerst toe. Feyenoord wacht tot AZ het bod verlaagd en AZ wacht tot Feyenoord toehapt voor het gewenste bedrag. Tot de laatste dag zal het er misschien om spannen. Feyenoord zou gek zijn als ze 6.9 miljoen betalen voor een tribune klant, laat AZ de prijs maar zakken, neem aan dat Van Gaal geen ongemotiveerde speler in zijn selectie wil hebben. En volgend jaar is hij nog minder waard.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:19 schreef Chivu het volgende:
En gezien Feyenoord hele hoge nood heeft bij een spits, moet er gewoon wat dieper in de buidel worden getast dan normaal. Normaal zou 4 miljoen een acceptabel bedrag zijn, maar de zaken liggen nu, 6 dagen voor het sluiten van de markt, gewoon net even anders.
De helft van de prijs dat AZ vraagt lijkt me schappelijk. En anders heeft Feyenoord nog 2 talentvolle jonge spitsen uit de jeugd, ideaal moment om ze te laten doorstromen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:19 schreef Chivu het volgende:
Overigens ben ik nog steeds van mening dat jullie een speler als Koevermans niet moeten halen. Ik snap de visie gewoon niet, als je Makaay al hebt. Een snelle wendbare speler is veel meer op zijn plek voorin bij jullie.
Nee, hij zit nu op de tribune. Hij zal wel weer niet hard getraind hebben.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weer op de bank?
quote:Koevermans naar PSV
EINDHOVEN - Danny Koevermans verhuist van AZ naar PSV. Zijn zaakwaarnemer Bas van Noortwijk heeft dit donderdag bevestigd. De Eindhovense club heeft de 28-jarige aanvaller aangetrokken als vervanger van Arouna Koné, die naar FC Sevilla vertrekt. Koevermans heeft een contract voor vier jaar ondertekend bij de landskampioen. Hij moet nog wel medisch gekeurd worden.
Koevermans wilde graag weg uit Alkmaar omdat hij daar genoegen moest nemen met een rol als reserve. Hij legde onlangs echter een aanbod van het Spaanse Real Betis naast zich neer omdat hij liever in Nederland wilde blijven.
Nee, die wordt geheim gehouden tot AZ een vervanger heeft.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:17 schreef RayMania het volgende:
Is er een transferbedrag bekend?
Kone is al wegquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als Kone blijft hebben de 5 spitsen van PSV denk ik meer dan 100 goals gemaakt het laatste seizoen.
Aan het scorend vermogen zal het dan niet liggen
Kijk eens op http://www.psv.nl/web/show/id=118705/contentid=21473quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Koné is nog niet verkocht hoor
Ik schat zo dat hij niet meer weg gaat
Toch raar dan dat Sevilla op hun site zet dat Kone er vijf jaar komt ballen...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Koné is nog niet verkocht hoor
Ik schat zo dat hij niet meer weg gaat
Ze lijken ook zo op elkaar...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:30 schreef paultjuhhh het volgende:
Verkapt Kone topic?
Volgens de Telegraaf 6.9 miljoen, aangezien PSV nu meer geld uit de CL kan verwachten door de uitschakeling van Ajax.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:17 schreef RayMania het volgende:
Is er een transferbedrag bekend?
6,9 miljoenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf 6.9 miljoen, aangezien PSV nu meer geld uit de CL kan verwachten door de uitschakeling van Ajax.
Ja maar PSV had volgens mij nog wat schulden weg te werken. Zal nu onderhand wel gedaan zijn met Koef + 7 miljoen ofzoquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:17 schreef Chivu het volgende:
Ik zou willen zeggen kapitaalvernietiging, maar als je het zo in je handje krijgt geschoven van Ajax dan kan iemand uit Amsterdam er moeilijk wat van zeggen. Toch had ik het eerder in een andere speler gestopt. Desnoods zelf in Alves. Die 13 miljoen van Kone plus de extra miljoenen van de CL...
PSV had aan het begin van de week een paar miljoen voor een speler beschikbaar, laten we zeggen 5 miljoen. Door de verkoop van Kone is er 13 miljoen bij. Oke, 'slechts' zo'n 3 miljoen winst, maar je krijgt dit volledige geld wel weer direct beschikbaar. Daarnaast is PSV door het verlies van Ajax zo'n 12-15 miljoen euro rijker geworden. Dat betekent dus dat er zonder schulden af te lossen minimaal zo'n 29 miljoen euro beschikbaar is. Misschien niet direct, maar zeker gegarandeerd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja maar PSV had volgens mij nog wat schulden weg te werken. Zal nu onderhand wel gedaan zijn met Koef + 7 miljoen ofzo
Misschien zien ze in Koevermans een hardere werker dan in Alvonso.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:33 schreef Chivu het volgende:
[..]
PSV had aan het begin van de week een paar miljoen voor een speler beschikbaar, laten we zeggen 5 miljoen. Door de verkoop van Kone is er 13 miljoen bij. Oke, 'slechts' zo'n 3 miljoen winst, maar je krijgt dit volledige geld wel weer direct beschikbaar. Daarnaast is PSV door het verlies van Ajax zo'n 12-15 miljoen euro rijker geworden. Dat betekent dus dat er zonder schulden af te lossen minimaal zo'n 29 miljoen euro beschikbaar is. Misschien niet direct, maar zeker gegarandeerd.
Je gaat me echt niet vertellen dat die schulden zo verschrikkelijk zijn dat je dan niet die 7-10 miljoen extra kan lappen om Alves los te weken.
Feit is dat als van Gaal plannen heeft, deze nooit ter discussie zullen staan. En hoe zou Huntelaar reageren als ie opeens weken achter elkaar op de bank gezet wordt?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:21 schreef Chivu het volgende:
Want gelukkig was de instelling van Koevermans wel zo lekker de afgelopen weken
Door het verlies van ajax is PSV 5 tot 10 miljoen rijker geworden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:33 schreef Chivu het volgende:
[..]
PSV had aan het begin van de week een paar miljoen voor een speler beschikbaar, laten we zeggen 5 miljoen. Door de verkoop van Kone is er 13 miljoen bij. Oke, 'slechts' zo'n 3 miljoen winst, maar je krijgt dit volledige geld wel weer direct beschikbaar. Daarnaast is PSV door het verlies van Ajax zo'n 12-15 miljoen euro rijker geworden. Dat betekent dus dat er zonder schulden af te lossen minimaal zo'n 29 miljoen euro beschikbaar is. Misschien niet direct, maar zeker gegarandeerd.
Je gaat me echt niet vertellen dat die schulden zo verschrikkelijk zijn dat je dan niet die 7-10 miljoen extra kan lappen om Alves los te weken.
Voor AZ nog de beste move... 6,9 mlnquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik denk dat dit voor Koef en PSV een hele goede move is...
Nou, ze houden wel vier spitsen over die beduidend lastiger scoren. Kan ze nog flink gaan opbreken. Koef is misschien niet zo gepolijst, maar wel zeer effectief!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:11 schreef Grulez het volgende:
[..]
Voor AZ nog de beste move... 6,9 mln![]()
En nu je punt?quote:
Dat ie tribuneklant was lag niet aan z'n kwaliteiten, maar aan AZ (v. Gaal) zelf.quote:Op maandag 17 september 2007 02:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met 6,8 miljoen voor een tribuneklant lijkt me dat stug
Het zijn ook twee dezelfde type spelers jaquote:Op maandag 17 september 2007 02:28 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Doet het toch beter dan die Luque van jullie![]()
Daar gaat het niet om, het gaat om het rendement.quote:Op maandag 17 september 2007 02:32 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Het zijn ook twee dezelfde type spelers ja
Ah, we zijn het eensquote:Maar Koevermans zal ongetwijfeld veel meer rendement hebben dan Luque, daar twijfel ik ook geen moment aan (en kom ik ook gewoon open voor uit).
Onze Lee p0wnt jullie straks op 11 novemberquote:Maar het is altijd een betere speler dan jullie loempiavouwer Lee![]()
Maar daardoor niet minder overbodigquote:Op maandag 17 september 2007 02:27 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Dat ie tribuneklant was lag niet aan z'n kwaliteiten, maar aan AZ (v. Gaal) zelf.
Ook met een gescheurde achillespees en een gebroken teen?quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:22 schreef Parafernalia het volgende:
Koevermans
Ik vind het een geweldige speler..als ik coach van Oranje of PSV was stond hij er altijd in
Koevermans is net als Chuck Norris...hij blesseert de blessure, niet andersomquote:Op zaterdag 17 november 2007 21:23 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Ook met een gescheurde achillespees en een gebroken teen? [ afbeelding ]
quote:KOEF
Dat hij vanavond in de spits van het Nederlands elftal staat, vervult de ganse Rijnmond met trots. En dan te bedenken dat het maar weinig had gescheeld of hij was gestopt met voetballen. Hij was net 17 en met Excelsior‘20 A1 had hij flink klop gehad. Er brak ruzie uit in zijn elftal. Danny kreeg een klap van een ploegmaat, maar het verwijt dat hij nooit eens mee ging om een biertje te drinken en zich opzichtig onttrok aan zijn teamgenoten kwam nog veel harder aan. Thuisgekomen smeet hij zijn voetbaltas in de hoek. Hij barstte op bed in huilen uit en nam zich voor om nooit meer tegen een bal te trappen.
Inderdaad, hij kwam op zijn besluit terug. En vanavond scoort hij vast en het publiek zal zijn naam roepen. Zo gaan alleen jongensboeken.
Haha, ja. Vond het echt mooi om te zien.quote:Op zaterdag 17 november 2007 22:46 schreef RayMania het volgende:
Leuk voor hem, hij genoot er zo te zien ook van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |